die komt me ook enorm bekend voor... staat ie misschien op een dr. lekroluv mix-album ofzo?quote:Op zondag 10 september 2006 09:24 schreef Dr.Droxz het volgende:
Vage muziek hahahaha
Vind dat nummer "silent Shout" wel geestig klinken hahahaha
heartbeats is officieel van the knife ja.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:40 schreef el_bario het volgende:
Silent Shout is inmiddels al hun derde officiele album.
Het eerste album Deep Cuts ('01) opent met Heartbeats.
Heartbeats is origineel wel van The Knife en niet van Jose Gonzalez zoals hier boven beweert wordt.
Jose komt net als broer en zus Dreijer uit Stockholm en werd als vriend toegestaan Heartbeats eens over te doen.
Pas de OP dus maar even aan...
![]()
Cool. Ik ga er proberen bij te zijn.quote:Op maandag 25 september 2006 13:46 schreef Elegy het volgende:
15 oktober in Paradiso.
of was het meer vroegquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:17 schreef Ascaroth het volgende:
Prachtige show weer. Ze speelden wel wat aan de korte kant, maar op de één of andere manier was ik toch erg laat thuis.
*luistert..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:22 schreef hesselmid het volgende:
Trentemoller remix van We Share Our Mother's Health is pas vet![]()
Was 't maar zo kort? Had ik niet eens in de gatenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:45 schreef Elegy het volgende:
Net aan een uurtje, vond ik toch wel wat mager voor twee albums en wat ep's
Maar het was wél koel
Ik geloof dat ze eigenlijk zelden optreden. Volgens mij was dit zelfs hun eerste tour ooit. Weinig kans dus dat ze binnenkort nog eens komen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:04 schreef Molluck het volgende:
Heel erg jammer dat ik dat concert in Paradiso heb gemist, ik zou ze heel graag eens live willen zien, maar dat is voorlopig zeker niet meer mogelijk in Nederland?
Toch wel? Vaak verwacht je dat een elektronische versie vaak de cover is maar dan had ik het toch bij het juiste eind.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:31 schreef Molluck het volgende:
The Knife, maar Jose Gonzales is obv veel bekender door die Bravia reclame...
Ik ben jaloers, ik leerde ze pas kennen tijdens hun laatste tour en dat was ongeveer een maand voordat ze in Nederland waren. Dat was toen allang uitverkocht en sindsdien touren ze ook niet meer (ook al lang geen nieuw materiaal meer gemaakt)quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:21 schreef robbolo het volgende:
Heb ze gezien in Paradiso een paar jaar geleden, maar wat een ziek geluid hadden ze daar zeg! Live zijn ze echt meesterlijk
Dat ze maar weer is gaan touren, al moet ik zeggen dat ik met deep cuts niet zoveel heb.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 02:48 schreef DrPwn het volgende:
the knife is een van de beste hedendaagse bands
Op Lowlands heb ik ze met me stomme dronken kop gemistquote:Op woensdag 17 december 2008 16:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik kende ze al voordat dit topic er was, maar was toen nog geen concert ganger en daar baal ik nu van.
Waar hebben jullie ze gezien? Lowlands?
Ik denk trouwens dat ze ook niet meer optreden.
in Paradisoquote:Op woensdag 17 december 2008 16:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik kende ze al voordat dit topic er was, maar was toen nog geen concert ganger en daar baal ik nu van.
Waar hebben jullie ze gezien? Lowlands?
Ik denk trouwens dat ze ook niet meer optreden.
Lijer!quote:Op woensdag 17 december 2008 16:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Stiekem hoop ik dat ze nooit meer touren en ik later, als the Knife eindelijk op waarde geschat worden, kan zeggen dat ik één van de weinige was die ze ooit live gezien heeft.
En dat alle losers in dit topic die er te laat bij waren mijn handtekening willen.
quote:
Ik kende ze toen al maar vond het niet tof ofzoquote:Op woensdag 17 december 2008 16:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Stiekem hoop ik dat ze nooit meer touren en ik later, als the Knife eindelijk op waarde geschat worden, kan zeggen dat ik één van de weinige was die ze ooit live gezien heeft.
En dat alle losers in dit topic die er te laat bij waren mijn handtekening willen.
Hebben hebben hebbenquote:Op zondag 25 januari 2009 23:55 schreef Ascaroth het volgende:
Iemand het solo-album van Karin Dreijer Andersson al gehoord? Qua geluid ligt het vrij dicht bij The Knife, maar het tempo ligt wat lager en de sfeer is meer dreigend en donker. Erg fijn.
Ohja, en de hoes is ook tof.
[ afbeelding ]
Volgens mij was Olof meer van de percussie ook altijd, denk dat het door hem misschien iets eh ruwer en sneller wordt.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:19 schreef Molluck het volgende:
I like! Bedankt voor de tip, wel vreemd dat dit dan een soloalbum is, want het klinkt echt exact als The Knife.
Compleet met vocoders en duistere strings en Concrete Walls lijkt ook echt rechtstreeks van Silent Shout te komen.
Maar dat maakt niet uit, ik vind hem goed!
Het is het zeker waard meer dingen te checken ervanquote:Op maandag 26 januari 2009 17:22 schreef Houniet het volgende:
Ik ken alleen Heartbeats.
Gooi eens wat titels op dan.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:25 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Het is het zeker waard meer dingen te checken ervan
Nu kan ik wel wat titels noemen maar ik vind het allemaal prachtig
Marble Housequote:
Bronquote:FEVER RAY BEVESTIGD VOOR MM09
De zangeres van de Zweedse electrogroep The Knife stuurde haar broer en medebandlid vorig jaar het bos in. Na jarenlang toeren was Karin Dreijer Andersson even klaar met de elektronische poppenkast van The Knife en wilde ze tijd voor haar zelf. Opvallend is dat haar naamloze solodebuut als Fever Ray eigenlijk helemaal niet zoveel verschilt van het werk met haar broer. Het is iets minder dansbaar en er is meer ruimte voor akoestische instrumenten, maar net als bij The Knife besteedde de Zweedse veel aandacht aan de begeleidende videokunst, die dezelfde mystieke sfeer ademt.
De Zweedse ontpopt zich op haar indrukwekkende debuutalbum als een Scandinavische voodooprinses die heimelijk naalden in je oren steekt (Bron: DJBroadcast) Karin Dreijer Andersson was trouwens ook te horen op het Röyksopp-nummer 'What Else Is There?' en 'Slow' van dEUS. In de loop van maart verschijnt de eerste plaat en op vrijdag 10 april staat Fever Ray op Motel Mozaïque!
quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:25 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Bron
Ik twijfelde al of ik zou gaan en dit gaf toch wel de doorslag. Cool!![]()
Gewoon de DVD kopenquote:Op zondag 1 maart 2009 15:06 schreef robbolo het volgende:
En ik vond deze live clip, en volgens mij heb ik deze al is gepost, maar het is een repost waard!
DVD?? Die moet ik hebben! Nog nooit zo een bizarre en geweldige show gezien als die van The Knife. Denk er nog vaak met weemoed aan terugquote:
7.99? Wat een koopje! Thnx voor de link, heb m maar meteen besteldquote:Op zondag 1 maart 2009 15:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/m(...)004810039/index.html
Ik weet niet hoeveel waarde je eraan hecht, maar je was waarschijnlijk wel een van de weinige die dat heeft gedaanquote:Op zondag 1 maart 2009 15:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik heb hem destijds voor een godsvermogen uit Zweden laten komen, en dan heb ik ook nog eens niet de cd erbij
Helaas pindakaas, heb m al besteld. Alhoewel ik die anderhalve euro ook niet zo een probleem vindquote:Op zondag 1 maart 2009 15:35 schreef Ascaroth het volgende:
Bij NLStore heb je 'em voor ¤8,35 zonder verzendkosten. Scheelt je toch weer anderhalve euro in vergelijking met Bol.
thnx voor de link, ben m nu aan t luisterenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:00 schreef Veerboot het volgende:
Oh ja, en: het album staat in de luisterpaal bij 3VOOR12 op http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/41651917
Heel mooi idd, zoals ookal in de comments staat doet het heel erg denken aan Lady in the Water en The Village van M. Night Shyamalanquote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:00 schreef Veerboot het volgende:
Wat een supervette clip is er bij When I Grow Up gemaakt zeg: http://vimeo.com/3108686 (zelfde geldt voor de voorganger If I Had A Heart overigens). Net zo mooi en mysterieus als de muziek.
[ afbeelding ]
Absolutely! Hoewel ik de muziek niet echt super dansbaar vind, waren er toch wel wat mensen die helemaal los gingen. Helemaal mooi was om te zien dat de band zelf ook echt genoot van de muziek die ze maakten.quote:Op maandag 13 april 2009 15:04 schreef MadGuy het volgende:
Wat was ze gaaf op Motel Mozaïque!
[ afbeelding ]
Helaas ga ik niet deze keerquote:Op donderdag 26 november 2009 10:43 schreef MadGuy het volgende:
Nog een weekje en dan... Paradiso!!
Idem. Ben erg benieuwd hoe de show gaat zijn.quote:
Hoezo ga je haar interviewen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:44 schreef MadGuy het volgende:
Ik ga haar trouwens interviewen!Iemand nog interessante vragen voor haar?
Toevallig stond ik dat me laatst onder de douche te bedenken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:44 schreef MadGuy het volgende:
Ik ga haar trouwens interviewen!Iemand nog interessante vragen voor haar?
Ik had mezelf eigenlijk weinig kans gegeven, omdat ze haar tour en dit project binnenkort beëindigd, maar blijkbaar is dat geen belemmering.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:08 schreef Maisnon het volgende:Ja jij doet toch iets in de journalistiek?
Lijkt me wel echt gaaf om haar te mogen interviewenging dat zo makkelijk?
Ja dat vind ik wel gaafquote:
quote:There has been mention that Olof gathered samples from the Amazon for the opera. What can you tell me about this?
Yes, he has been travelling a lot and he was in the Amazon for three weeks recently on a field-recording journey. He got home with a lot of interesting sounds and some of them will be in the opera. He has recorded fish underneath water, which sounds very beautiful. There is so much sound underwater that you never think of, but if you have good microphones you can really hear what’s going on down there. I think there will be more environmental sounds as well.
So with the opera, is this going to be something we can expect as an upcoming Knife album?
I don’t know. It is commissioned music. But I think if it sounds good in the end, we’ll probably release it.
Past the opera, do you have any plans for the Knife?
We have been talking about making a new Knife album and maybe we’ll start it early next year. But we’ll see.
Heb ergens gelezen dat ze o.a. met reggae en hiphop zijn opgegroeid, best grappig want je hoort ook (op bijv. Deep Cuts) wel af en toe zo'n steelpan ergens tussendoorquote:Op woensdag 2 december 2009 20:07 schreef On het volgende:
Ik ben wel benieuwd met wat voor muziek ze is opgegroeid.
En nog steeds gebruiken ze die, vooral op Silent Shout. Maar dan wel enorm gemanipuleerd en door de computermangel gehaald. Best grappig, toch een soort signaturesound. Hoop wel dat ze een beetje bij het duistere blijven. Vind ik beter geslaagd dan Deep Cuts.quote:Op donderdag 3 december 2009 00:51 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Heb ergens gelezen dat ze o.a. met reggae en hiphop zijn opgegroeid, best grappig want je hoort ook (op bijv. Deep Cuts) wel af en toe zo'n steelpan ergens tussendoor
Dat vond ik eerst ook, en ik vond Deep Cuts eigenlijk niet zo heel boeiend eerst, het was zo'n album wat met iedere keer luisteren gewoon iets beter werd. Ik vind hem nu wel heel goed. Maar ik vind dat duistere idd nog tofferquote:Op donderdag 3 december 2009 10:51 schreef MadGuy het volgende:
[..]
En nog steeds gebruiken ze die, vooral op Silent Shout. Maar dan wel enorm gemanipuleerd en door de computermangel gehaald. Best grappig, toch een soort signaturesound. Hoop wel dat ze een beetje bij het duistere blijven. Vind ik beter geslaagd dan Deep Cuts.
http://speakerheadz.com/hoge-koorts-bij-fever-ray/quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:16 schreef MadGuy het volgende:
Het interview ging goed. Ik had helaas maar weinig tijd, slechts een kwartier. Het is echt een heel nerdy, schattig klein vrouwtje. Heel rustig, heel beleefd. Ik ga het vandaag uitwerken, ben benieuwd of ik er een mooi rond verhaal uit kan persen. Het was wel heel gaaf om haar eindelijk eens te ontmoeten. Ook nog een stukje van de soundcheck mee kunnen pikken!
Het concert was overigens ook weer een geweldige ervaring. Alle zintuigen worden geprikkeld, zelfs reuk, met die wierrookstokjes. En ze deed een nieuwe cover naast Stranger Than Kindness en Here Before! Weet iemand hier welke cover dat is? Klonk tof!
Nou?quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:16 schreef MadGuy het volgende:
Nee, hoop deze week ergens.
Omg! Dat lijkt op een monster van een Australische kinderserie vroegerquote:
ze doen niet zoveel meer hèquote:Op zondag 15 april 2012 16:09 schreef Tamashii het volgende:
Hier een hele grote fan van The Knife. Vooral 'Pass this on' vind ik een mooi nummer en kan ik dagen naar luisteren. Helaas maken ze nu weinig muziek volgens mij en treden ze niet op, jammer want ik zou ze echt wel eens willen zien.
Dat dit topic al zo lang stil is, verbaast mij want het is echt hele goede muziek in mijn ogen.
oren, niet ogen!quote:Op zondag 15 april 2012 16:09 schreef Tamashii het volgende:
Hier een hele grote fan van The Knife. Vooral 'Pass this on' vind ik een mooi nummer en kan ik dagen naar luisteren. Helaas maken ze nu weinig muziek volgens mij en treden ze niet op, jammer want ik zou ze echt wel eens willen zien.
Dat dit topic al zo lang stil is, verbaast mij want het is echt hele goede muziek in mijn ogen.
Ik deel geloof ik exact dezelfde meningquote:Op woensdag 3 april 2013 10:12 schreef Gehenna het volgende:
Deze is dus iets experimenteler? dat klinkt goed, ik vond dat album met 'Mt. Sims and Planningtorock' wel erg goed te doen
Hoewel ze bij veel mensen hoog in het vaandel staan, ben ik nooit echt een grote fan geweest, maar ze hebben zeker een paar erg toffe nummers.
Da's nu juist net die ene track die ze van mij wel achterwege hadden mogen laten.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:58 schreef Maisnon het volgende:
Wel vind ik Fracking Fluid Injection een gave tracknaam haha
Volgens mij heb ik dat wel eens eerder horen zingen door een Zweedse zangeres.quote:
Hehe Mr. Trivia zou het ook eens niet wetenquote:Op woensdag 3 april 2013 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat wel eens eerder horen zingen door een Zweedse zangeres.
Ik vind het een behoorlijk degelijke drone/ambient track, maar dat is wel iets waar je van moet houden iddquote:Op woensdag 3 april 2013 12:32 schreef Fascination het volgende:
Kunnen jullie wat met Old Dreams Waiting To Be Realized?
s'nachts werkt ie dan ook erg goed, vind het ook wel een lekker break in het albumquote:Op woensdag 3 april 2013 13:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik vind het een behoorlijk degelijke drone/ambient track, maar dat is wel iets waar je van moet houden idd
Het album wordt voor mijn gevoel juist alsmaar beter naar het einde toe...quote:Op woensdag 3 april 2013 23:23 schreef Maisnon het volgende:
Ik was vooral aan het begin van het album enthousiast
Ik heb het nog maar 1 keer geluisterd hequote:Op donderdag 4 april 2013 00:29 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het album wordt voor mijn gevoel juist alsmaar beter naar het einde toe...
![]()
Wrap Your Arms Around Me
Crake
Old Dreams Waiting to Be Realized
Raging Lung
Networking
Oryx
Stay Out Here
![]()
Eind van de trip.
Met Fracking Fluid Injection komt het helaas wel tot een abrupte stop.
Daar kan ik ( nog steeds ) niet zoveel mee.
Zo negatief ben ik nou doorgaans ook weer niet hoorquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:23 schreef DO2 het volgende:
Oh, god. Ik verwacht hier over anderhalf uur donder en bliksem, mensen. Wees gewaarschuwd.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:28 schreef Arn0 het volgende:
Norrage kennende gaat hij of heel positief of heel negatief zijn. Nuance zit er niet in, en dat vind ik wel leuk
OH dat is een nummer, ik dacht dat me spotify er mee opgehouden wasquote:
Wat vind je nog meer missers dan? (Van oudere albums dus.)quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:35 schreef Gehenna het volgende:
Ik vind er eigenlijk maar 1 misser op staan 'fracking fuel injection'...
En dat is stukken minder dan normaal bij The Knife
Ga je ze live zien?quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:57 schreef Maisnon het volgende:
Ik vind alles mooi op z'n eigen manierzelfs the Cop
en Hanging Out
Nou ik ken wat mensen van mn studie die the Knife vonden maar dat is zo'n hecht clubje en ik had geen zin om mezelf uit te nodigen en in hun knifebezoek te pushenquote:
Gewoon de tv hard aanzetten als ze optreden bij Lowlands, is het net alsof je erbij bent.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:06 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nou ik ken wat mensen van mn studie die the Knife vonden maar dat is zo'n hecht clubje en ik had geen zin om mezelf uit te nodigen en in hun knifebezoek te pushendus dat feest gaat niet door.
Maar ik ga pas spijt hebben als ze From Off To On live doen
Ja, daar heb ik ook moeite mee...quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:35 schreef Gehenna het volgende:
Ik vind er eigenlijk maar 1 misser op staan 'fracking fuel injection'...
En dat is stukken minder dan normaal bij The Knife
Oh daar ken ik de titels zo niet van hoor, maar van Silent Shout en Deep Cuts vind ik een paar hele sterke tracks opstaan, maar als album in z'n geheel vallen ze nogal tegen imho, deze is een stuk constanter qua kwaliteitquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:38 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wat vind je nog meer missers dan? (Van oudere albums dus.)
Daar ook meer reacties over gisteren: MUZ / A Campingflight to Lowlands Paradise 2013 #21 waar Joy formidable istquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Het allerbriljantste van the Knife trouwens: je op de bandwagon gesprongen irritante kuthipster-publiek wegjagen door ze te outhipsterren.
En de 10 punten gaan naar Zweden 14.gif
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik was er ook bij in Paradiso. Bij vlagen erg tof, bij vlagen kon ik er niets mee. Eigenlijk zo als het nieuwe album, dat had van mij ook de helft korter mogen zijn.
Kwam natuurlijk voor geen meter in de buurt van van de briljante show in 2006 (nog steeds 1 van mijn favoriete optredens ooit), maar gezien de gemiddelde leeftijd denk ik niet dat er veel bezoekers dat überhaupt hebben meegekregen destijds. Denk ook dat veel van de statements en referenties in de show aan de tieners en twintigers voorbij zijn gegaan, ik had iig veel begin/midden jaren '90 flashbacks. Dan is het sowieso een deceptie, misschien ook wel als je blijkbaar een verzuurde Bruce Springsteen-journalist bent als Gijsbert Kramer . Als je standaard artiest doet muziek maken of druk op knopjes drukken optredens gewent bent, dan is dit een soort andere wereld. Als je een beetje open minded bent en zin hebt om iets te waarderen dan was het allemaal best leuk, maar niet briljant.
Verder absoluut niet geschikt voor Lowlands, dit gaat op een podium groter dan Paradiso al helemaal niet werken. Lekker overslaan. Al blijft het muzikaal, al komt het van een tape af, compleet geniaal natuurlijk.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik quote mezelf even uit het Lowlands-topic:
[..]
Daar ook meer reacties over gisteren: MUZ / A Campingflight to Lowlands Paradise 2013 #21 waar Joy formidable ist
twitter:mennopot twitterde op woensdag 08-05-2013 om 09:07:03Wel jammer dat mijn één-ster-recensie van The Knife kennelijk niet mee kon in de Volkskrant van vandaag. Morgen dan maar, hoop ik. reageer retweet
Mei is echt overdreven druk qua interessante artiesten die komen, het is volop keuzes maken voor mijquote:Op woensdag 8 mei 2013 14:16 schreef Norrage het volgende:
Maar van Fok is er niemand geweest/? Waren toch best wat mensen die aan het klaarkomen waren op die plaat![]()
Ik zat op het balkon, daar zag dit er dus gewoon echt tof uit qua licht en silhouetten. Volgens mij had je het hele concert sowieso beter op het balkon kunnen staan, totaal plaatje was een stuk interessanter, waarschijnlijk, dan wat flarden meekrijgen van een toch al erg vaag geheel.quote:
Silent Shout, beste album ooit. Nu gelijk luisteren.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Verder ken ik the knife niet.. fever ray had ik al wel eens naar geluisterd omdat men zei dat zola jezus een fever ray rip off was.
Ik denk dat BB het nieuwe album meer kan waarderen, die is wat meer WTFquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Silent Shout, beste album ooit. Nu gelijk luisteren.
Het concert haalt voor mij amper een voldoende, maar ben wel blij dat ik het gezien heb. Het openingsnummer was briljant. Daarna vele momentjes gehad van wat gebeurt er hier? Soms leek het erop of ze net zo lang de idioot uit gingen hangen totdat het publiek moeilijk ging doen. Dat deed het niet, maar echt etnhousiast wilde het ook niet worden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:30 schreef Gehenna het volgende:
nee ook geen tijd hier.
Maar zo te horen, was het vooral een concert dat schijt had aan alle verwachtingen, die gast van de VK kon daar blijkbaar niet over. Maar als ik dit zo lees, leek me dit wel een heel tof concert eigenlijk
Deze review somt wel goed op hoe ik het ervaren heb.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
http://thequietus.com/art(...)ve-review-roundhouseje kunt het ook heel artsy fartsy analyseren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |