abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75207784
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:44 schreef MadGuy het volgende:
Ik ga haar trouwens interviewen! Iemand nog interessante vragen voor haar?
Toevallig stond ik dat me laatst onder de douche te bedenken.
Euh misschien een stomme vraag. Maar wanneer er weer een The Knife album uit komt
pi_75210336
En of de muziek die the Knife voor de Darwin opera heeft geschreven nog uitgebracht gaat worden. (Of dat misschien die hele opera op DVD uit komt)

http://www.hotelproforma.dk/side.asp?side=2&id=438&ver=uk
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_75222428
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:08 schreef Maisnon het volgende:
Ja jij doet toch iets in de journalistiek?

Lijkt me wel echt gaaf om haar te mogen interviewen ging dat zo makkelijk?
Ik had mezelf eigenlijk weinig kans gegeven, omdat ze haar tour en dit project binnenkort beëindigd, maar blijkbaar is dat geen belemmering.

Ik wil ook wel weten of er nog iets van The Knife komt en of ze die opera nog op één of andere manier commercieel gaan uitbrengen. Zal ik sowieso wel vragen.
pi_75223049
Hehe ja daar is iedereen wel benieuwd naar

Maar het lijkt me zo'n lastig iemand om te interviewen, vooral over the Knife, daar blijven ze altijd zo vaag over

Dan wordt het vast zo'n vraag in de richting van... of na de opera samenwerking met Olof, ze weer allebei inspiratie hebben gekregen
  woensdag 2 december 2009 @ 19:42:50 #155
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75223127
Ik zou graag vragen stellen over de betekenis van het nummer Dry and Dusty want dat is zo'n mooi nummert maar ik weet niet of het betekent wat ik denk

Maar ja, ik vrees dat zij zo'n vraag wel niet zal waarderen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75223228
Oh misschien vind ze het wel leuk als je naar haar kinderen vraagt ik weet niet hoe oud de oudste nu is, maar ze heeft al een tweede en die is volgens mij al meer dan een jaar oud.

Of die oudste ook muzikaal begint te lijken of iets

[ Bericht 0% gewijzigd door Maisnon op 02-12-2009 19:55:09 ]
pi_75223554
@ eleusis: Ik denk dat ze daar inderdaad vaag over zal doen, maar misschien komen we er wel met omtrekkende bewegingen. Ik heb ook maar een half uur maximaal. Mijn ervaring is dat het altijd korter wordt.

@ Maisnon: ik geloof ook niet dat ze het zo graag over privé heeft. Maar omdat haar kinderen of haar gezinsleven min of meer de inspiratie vormden voor dit album kan ik daar best naar vragen denk ik. Las wel ergens dat haar oudste fan van KISS is en haar moeder op KISS vindt lijken, met die schedel op haar gezicht geschilderd, haha!

Nieuwe foto:

Het zou je moeder maar zijn!
pi_75223631
Vond het zo leuk, de eerste keer dat ik een interview met the Knife zag, hoe ze er gewoon uitzagen

Karin in zo'n slobbertrui met een sullig brilletje enzo
pi_75223845
Lekker nerdy:

pi_75224007
Ik ben wel benieuwd met wat voor muziek ze is opgegroeid.
pi_75224112
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:02 schreef MadGuy het volgende:
Lekker nerdy:

[ afbeelding ]
Ja dat vind ik wel gaaf dat ze bijna 2 kanten heeft wat dat betreft.

Ben je trouwens niet bang dat je in een willekeurig interview dingen vraagt die al tien keer eerder gevraagd zijn?
pi_75224220
quote:
There has been mention that Olof gathered samples from the Amazon for the opera. What can you tell me about this?
Yes, he has been travelling a lot and he was in the Amazon for three weeks recently on a field-recording journey. He got home with a lot of interesting sounds and some of them will be in the opera. He has recorded fish underneath water, which sounds very beautiful. There is so much sound underwater that you never think of, but if you have good microphones you can really hear what’s going on down there. I think there will be more environmental sounds as well.

So with the opera, is this going to be something we can expect as an upcoming Knife album?
I don’t know. It is commissioned music. But I think if it sounds good in the end, we’ll probably release it.

Past the opera, do you have any plans for the Knife?
We have been talking about making a new Knife album and maybe we’ll start it early next year. But we’ll see.

http://www.exclaim.ca/articles/multiarticlesub.aspx?csid1=131&csid2=946&fid1=37555

Hier staat ook nog wat cools over de opera en wat erna nog gaat komen
pi_75225503
Dat ik dezelfde vragen stel is haast onvermijdelijk. heb wel zoveel mogelijk interviews gelezen om de echt uitgekauwde vragen te proberen te vermijden. Ik heb ook niet zoveel ruimte, helaas.

Bedankt voor de link, trouwens. Die had ik nog niet gezien.
pi_75225655
Ik kwam erbij via haar wikipediapagina, staan nog meer interview links die misschien interessant zijn

http://en.wikipedia.org/wiki/Karin_Dreijer_Andersson
pi_75225729
De andere heb ik inderdaad gelezen, grappig dat ik deze over het hoofd zag. Overigens, dat Tomahawk album dat ze aanraadt is inderdaad best tof. Metal, maar dan met een Native American sausje.
pi_75234258
Iemand nog één kaartje over?
pi_75234726
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:07 schreef On het volgende:
Ik ben wel benieuwd met wat voor muziek ze is opgegroeid.
Heb ergens gelezen dat ze o.a. met reggae en hiphop zijn opgegroeid, best grappig want je hoort ook (op bijv. Deep Cuts) wel af en toe zo'n steelpan ergens tussendoor
pi_75234760
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:02 schreef MadGuy het volgende:
Lekker nerdy:

[ afbeelding ]
En ze ziet er echt vet lief uit zo
pi_75239820
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:51 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Heb ergens gelezen dat ze o.a. met reggae en hiphop zijn opgegroeid, best grappig want je hoort ook (op bijv. Deep Cuts) wel af en toe zo'n steelpan ergens tussendoor
En nog steeds gebruiken ze die, vooral op Silent Shout. Maar dan wel enorm gemanipuleerd en door de computermangel gehaald. Best grappig, toch een soort signaturesound. Hoop wel dat ze een beetje bij het duistere blijven. Vind ik beter geslaagd dan Deep Cuts.
pi_75241122
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:51 schreef MadGuy het volgende:

[..]

En nog steeds gebruiken ze die, vooral op Silent Shout. Maar dan wel enorm gemanipuleerd en door de computermangel gehaald. Best grappig, toch een soort signaturesound. Hoop wel dat ze een beetje bij het duistere blijven. Vind ik beter geslaagd dan Deep Cuts.
Dat vond ik eerst ook, en ik vond Deep Cuts eigenlijk niet zo heel boeiend eerst, het was zo'n album wat met iedere keer luisteren gewoon iets beter werd. Ik vind hem nu wel heel goed. Maar ik vind dat duistere idd nog toffer

Ik neem aan dat je vandaag het interview hebt? Succes!
pi_75241307
Ik kan Deep Cuts ook beter waarderen dan eerst hoor, zitten best leuke dingen op. Maar je merkt echt dat ze nog geen echte richting hebben.

Ja, vandaag! Ben benieuwd! Dank je!
pi_75273753
Hoe is het interview gegaan?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_75274176
Het interview ging goed. Ik had helaas maar weinig tijd, slechts een kwartier. Het is echt een heel nerdy, schattig klein vrouwtje. Heel rustig, heel beleefd. Ik ga het vandaag uitwerken, ben benieuwd of ik er een mooi rond verhaal uit kan persen. Het was wel heel gaaf om haar eindelijk eens te ontmoeten. Ook nog een stukje van de soundcheck mee kunnen pikken!

Het concert was overigens ook weer een geweldige ervaring. Alle zintuigen worden geprikkeld, zelfs reuk, met die wierrookstokjes. En ze deed een nieuwe cover naast Stranger Than Kindness en Here Before! Weet iemand hier welke cover dat is? Klonk tof!
pi_75274426
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:16 schreef MadGuy het volgende:
Het interview ging goed. Ik had helaas maar weinig tijd, slechts een kwartier. Het is echt een heel nerdy, schattig klein vrouwtje. Heel rustig, heel beleefd. Ik ga het vandaag uitwerken, ben benieuwd of ik er een mooi rond verhaal uit kan persen. Het was wel heel gaaf om haar eindelijk eens te ontmoeten. Ook nog een stukje van de soundcheck mee kunnen pikken!

Het concert was overigens ook weer een geweldige ervaring. Alle zintuigen worden geprikkeld, zelfs reuk, met die wierrookstokjes. En ze deed een nieuwe cover naast Stranger Than Kindness en Here Before! Weet iemand hier welke cover dat is? Klonk tof!
http://speakerheadz.com/hoge-koorts-bij-fever-ray/
Hier staat een recensie en de playlist. Ik vond die eerste cover echt supergaaf. De hele show was tof. Ik vond het echter wel jammer dat je haar nooit kon zien, hoewel ik weet dat dat bij de act hoort. Je staart dan toch maar een beetje in het donker.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_75275931
Haha ja, dat kan irritant zijn. Ik had de recensie ook al gevonden, thanks. had het er toch niet uitgehaald, haha! Maar dat deed ik bij Stranger Than Kindness in eerste instantie ook niet.

Overigens over The Knife en de opera: ze vindt het nu even fijn dat ze binnenkort een lege agenda heeft en nog niet weet wat ze gaat doen. Ze wil wel weer iets met The Knife gaan doen, maar weet nog niet precies wanneer, misschien begin volgend jaar ergens. Ze hebben wel nog aan de Darwin-opera gesleuteld na de première, zodat het klaar is voor een release.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')