Bronquote:FEVER RAY BEVESTIGD VOOR MM09
De zangeres van de Zweedse electrogroep The Knife stuurde haar broer en medebandlid vorig jaar het bos in. Na jarenlang toeren was Karin Dreijer Andersson even klaar met de elektronische poppenkast van The Knife en wilde ze tijd voor haar zelf. Opvallend is dat haar naamloze solodebuut als Fever Ray eigenlijk helemaal niet zoveel verschilt van het werk met haar broer. Het is iets minder dansbaar en er is meer ruimte voor akoestische instrumenten, maar net als bij The Knife besteedde de Zweedse veel aandacht aan de begeleidende videokunst, die dezelfde mystieke sfeer ademt.
De Zweedse ontpopt zich op haar indrukwekkende debuutalbum als een Scandinavische voodooprinses die heimelijk naalden in je oren steekt (Bron: DJBroadcast) Karin Dreijer Andersson was trouwens ook te horen op het Röyksopp-nummer 'What Else Is There?' en 'Slow' van dEUS. In de loop van maart verschijnt de eerste plaat en op vrijdag 10 april staat Fever Ray op Motel Mozaïque!
quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:25 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Bron
Ik twijfelde al of ik zou gaan en dit gaf toch wel de doorslag. Cool!![]()
Gewoon de DVD kopenquote:Op zondag 1 maart 2009 15:06 schreef robbolo het volgende:
En ik vond deze live clip, en volgens mij heb ik deze al is gepost, maar het is een repost waard!
DVD?? Die moet ik hebben! Nog nooit zo een bizarre en geweldige show gezien als die van The Knife. Denk er nog vaak met weemoed aan terugquote:
7.99? Wat een koopje! Thnx voor de link, heb m maar meteen besteldquote:Op zondag 1 maart 2009 15:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/m(...)004810039/index.html
Ik weet niet hoeveel waarde je eraan hecht, maar je was waarschijnlijk wel een van de weinige die dat heeft gedaanquote:Op zondag 1 maart 2009 15:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik heb hem destijds voor een godsvermogen uit Zweden laten komen, en dan heb ik ook nog eens niet de cd erbij
Helaas pindakaas, heb m al besteld. Alhoewel ik die anderhalve euro ook niet zo een probleem vindquote:Op zondag 1 maart 2009 15:35 schreef Ascaroth het volgende:
Bij NLStore heb je 'em voor ¤8,35 zonder verzendkosten. Scheelt je toch weer anderhalve euro in vergelijking met Bol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |