Wie is dat?quote:Op donderdag 7 september 2006 11:01 schreef WEST het volgende:
het weekend dat schumi aankondigd te stoppen![]()
had ik al gezegt dat hier het snelste rondje ooit is neer gezet?door Montoya
![]()
Woei!quote:Op donderdag 7 september 2006 11:01 schreef WEST het volgende:
het weekend dat schumi aankondigd te stoppen![]()
Ja he, helemaal zelf gemaaktquote:Op donderdag 7 september 2006 13:23 schreef sanger het volgende:
tvp!
Mooie OP Spooky!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:
Was dat dat rondje waarmee-ie snel daar de Nascars vluchtte?quote:Op donderdag 7 september 2006 11:01 schreef WEST het volgende:
had ik al gezegt dat hier het snelste rondje ooit is neer gezet?door Montoya
![]()
Bridgestone heeft er geen rekening meegehouden , ze hebben toevallig een zachtere compound welke ze al de laatste paar races gebruiken.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:32 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Woei!![]()
Maaruh ik vrees dat Ferrari een keiharde 1 - 2 gaat pakken, ook omdat ik denk dat Bridgestone beter rekening heeft gehouden met de nieuwe asfalt laag. En op de lange rechte stukken is Ferrari nog altijd heer en meester. Op Monza doet McLaren het meestal ook wel goed en verder verwacht ik ook het nodige van Toyota en BAR.
Top 3:
1 - Massa
2 - Schumacher
3 - Alonso
[zeurmodus] BAR is tegenwoordig Honda.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:32 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Woei!![]()
Maaruh ik vrees dat Ferrari een keiharde 1 - 2 gaat pakken, ook omdat ik denk dat Bridgestone beter rekening heeft gehouden met de nieuwe asfalt laag. En op de lange rechte stukken is Ferrari nog altijd heer en meester. Op Monza doet McLaren het meestal ook wel goed en verder verwacht ik ook het nodige van Toyota en BAR.
Zou wel leuk zijn. Ben benieuwd. Al is dat niet de enige aankondiging waar ik nieuwsgierig naar ben.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:45 schreef Coelho het volgende:
Wordt dit het weekend waarin de eerste Nederlandse renstal wordt aangekondigd?? Een SpykerF1 Cosworth?
Of volgens geruchten Spyker F1 Ferrariquote:Op donderdag 7 september 2006 16:45 schreef Coelho het volgende:
Wordt dit het weekend waarin de eerste Nederlandse renstal wordt aangekondigd?? Een SpykerF1 Cosworth?
quote:Op donderdag 7 september 2006 08:02 schreef Spooky4u het volgende:
[...]
TV Tijden
Dit is jouw werk Sally
Voor het grotendeels samenstellen van de OP alle dank aan sanger![]()
leugenaarquote:
Ja, daar he ik wel eens over gelezenquote:Op donderdag 7 september 2006 08:02 schreef Spooky4u het volgende:
De snelste F1 race aller tijden al in 1971 op Monza werd verreden
De gemiddelde snelheid in die race op 242 km/uur lag
Zouden daar nog beelde van zijn?quote:(Cevert) kwam als eerste bij de Parabolica aan en moest daar toezien dat (Peterson) hem er vanuit het kielzog van zijn Tyrrell probeerde uit te remmen. Dat lukte ook nog, maar kostte hem wel de overwinning. Een zeer attente Gethin haalde namelijk hetzelfde staaltje met hem uit. In waaiervorm, met Peterson helemaal aan de buitenkant tegen de berm aan, doken beiden de bocht uit het rechte einde op, terwijl Cevert zekerheidshalve enige afstand hield. Voor Peterson, die een wagenlengte achterstand had, zat er niets anders op weer terug in de slipstream te kruipen, om opnieuw adem t ehalen. Gethin sloeg de aanval af door zijn motor zonder pardon over de kop te draaien. Zijn voorsprong bedroeg een kleine twee meter, toen ze zij aan zij over de finish kwamen.
Beelden denk ik wel, maar waarquote:Op donderdag 7 september 2006 22:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, daar he ik wel eens over gelezen
Was de hele race lang slipstreamen met 5 wagens. In de laatste ronde nog een paar wisselingen van koppositie, en 5 man binnen een seconde aan de finish. Verschil met winnaar en nr. 2 was 0,01 seconde.
Zou leuk zijn als er nog van dat soort wedstrijden waren![]()
[..]
Zouden daar nog beelde van zijn?![]()
ik heb vlgs mij ergens een foto waarop je ze alle 5 over de finishlijn ziet stormen...quote:
Waar slaat dat op? ik moet je niet tegen komen op straat ik breek namelijk al je botten.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:58 schreef Baklap het volgende:
Hopelijk rijdt montoya met 300 in een muur.
Laten we het een beetje gezellig houden.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:58 schreef Baklap het volgende:
Hopelijk rijdt montoya met 300 in een muur.
whhehehehe , gaat ie weer.quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Waar slaat dat op? ik moet je niet tegen komen op straat ik breek namelijk al je botten.![]()
?quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:58 schreef Baklap het volgende:
Hopelijk rijdt montoya met 300 in een muur.
Muhahahaha! Wanneer ga je nou eens leren niet overal op te reageren?quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Waar slaat dat op? ik moet je niet tegen komen op straat ik breek namelijk al je botten.![]()
quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:22 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Muhahahaha! Wanneer ga je nou eens leren niet overal op te reageren?![]()
Nog niet... Verbaasd me wel, want een week later scheurde hij door Baarn en omgeving. Voel me niet zo veilig meer in zijn auto, rij liever zelfquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:27 schreef WEST het volgende:
[..]
kom jij ook nog aan striprip
is je maat trouwens al zijn rijbewijs kwijt?
![]()
done.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:22 schreef Sally het volgende:
@Spooky4u: is het een idee om een paar links naar relevante sites neer te zetten? in de OP te zetten? Bijvoorbeeld dus die naar de
"The Official Formula 1 Website" www.formula1.com (ook voor de beroemde 'Live Timing')
Circuitmap Interactieve Circuitmap van Monza - Italy (formula1.com) (is de allernieuwste update van het circuit! Met foto's, snelheden, versnellingen en andere info bij elke bocht cq. deel vh circuit)
*TV-tijden volgen later vanmiddag*
whehequote:Op vrijdag 8 september 2006 13:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Nog niet... Verbaasd me wel, want een week later scheurde hij door Baarn en omgeving. Voel me niet zo veilig meer in zijn auto, rij liever zelf![]()
Maar.. ehm.. dit topic ging over de Grand Prix van Italië he![]()
Motorenregel afschaffen... Nu zijn ze allemaal bang dat ze een kilometertje teveel rijden met hun motor...quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:37 schreef WEST het volgende:
[..]
whehe
maar ze moeten dat testen voor deze GP afschaffen hier. nu rijdt er niks![]()
quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:44 schreef 4-elements het volgende:
Motorenregel afschaffen...
* Sally dacht al dat het verdacht veel op een Slow Chat ging lijken.... Ze (her)kent het fenomeen, iig!quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Nog niet... Verbaasd me wel, want een week later scheurde hij door Baarn en omgeving. Voel me niet zo veilig meer in zijn auto, rij liever zelf![]()
Maar.. ehm.. dit topic ging over de Grand Prix van Italië he![]()
Ik vraag me af of dat afschaffen een oplossing is. Ik vind het wel een extra dimensie toevoegen die de teams dwingt om niet zomaar lukraak met de motoren om te springen, maar na te denken over het feit dat de betrouwbaarheid ook belangrijk is.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Motorenregel afschaffen... Nu zijn ze allemaal bang dat ze een kilometertje teveel rijden met hun motor...
niet meerquote:Op vrijdag 8 september 2006 14:34 schreef Joene het volgende:
Schumacher.
Daar teken ik voor!!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:29 schreef Garisson72 het volgende:
Schumacher/Massa wordt 1-2 dit weekend, te beginnen met de kwalificatie waar ze ongeveer een seconde los zijn van de nr 3 (Raikkonen) maar onderling maar een paar honderdsten schelen. De hele race lang geven ze geen moment de koppositie uit handen omdat ze zo hard weglopen van het veld dat zelfs die ene pitstop die ze maken helemaal veilig zal zijn. Alonso gaat er niet noch nauwelijx aan te pas komen, waardoor Ferrari dus nog verder uitloopt en Schumacher een heel eind inloopt op Alonso!
Dan kondigt Schumacher aan dat hij zijn helm aan de wilgen hangt aan het einde van het seizoen; Raikkonen wordt zijn opvolger.
De laatste races worden op het scherpst van de snede uitgevochten met Alonso, waarbij Schumacher uiteindelijk nipt aan het langste eind trekt. Prachtige finale van een glorieuze carriere!
(ik ben geen helderziende, dit is gewoon mijn ideaalscenario, en nog niet zo far-fetched denk ik...)
Ik heb hem ingevuld.quote:
't ziet er inderdaad mooi uit, <2 seconden achter de nr1. Misschien wil die Midland wel heeel goed op deze baan... misschien heeftie wel een hele goeie rechtuit-snelheid. Datzelfde had de rode WIlliams van '98 ook, dus het is niet nog nooit vertoond!quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:37 schreef Spooky4u het volgende:
Ik weet dat tijden niet veel zeggen op vrijdag, maar vind het een nette tijd van Chris.
Vettel blijft wel een testrijder en meestal nemen ze met de testrijders wat meer risico als het gaat om nieuwe banden en een lage fuel load. Daarnaast is dit een nieuwe en jeugdige coureur die ze ongetwijfeld zo hoog mogelijk op de lijst willen hebben, en het is voor zo'n jonge knaap ook wel goed dat hij zich in ' the picture ' kan rijden.quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:43 schreef Garisson72 het volgende:
de allersnelste was Vettel op Michelinbanden, dus het lijkt me dat het wel lukt op dat Franse rubber.
Maar aan de andere kant... misschien verklaart dat wel de goede tijden van Albers en Montagny!
Thnx.quote:
Daarom heb ik ook Bridgestone in mijn managerquote:Op zaterdag 9 september 2006 00:30 schreef -Hans- het volgende:
aaaaj Doornbos is duidelijk niet te spreken over de Michelin banden, weinig grip enzo.![]()
Tevens vertelde hij dat alleen Ferrari/Bridgestone al op de hoogte was van de nieuwe asfalt laag toen ze vorige week begonnen met testen.
Sorry Sally, maar ik kan het niet meer in de OP verwerken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:36 schreef Sally het volgende:
De TV-tijden hadden jullie nog tegoed!
ik heb hem ook ingevuld Bye bye schumiquote:Op vrijdag 8 september 2006 19:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb hem ingevuld.
Raikkonen in een Ferrari, de gadachte alleen al *ril*
SportMODje Bodychecken??quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:27 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Sorry Sally, maar ik kan het niet meer in de OP verwerken.![]()
Toch weer super gedaan.![]()
Dat is denk ik een verstandige keuze!quote:Op zaterdag 9 september 2006 01:45 schreef Xebber het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook Bridgestone in mijn manager
quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:51 schreef WEST het volgende:
[..]
ik heb hem ook ingevuld Bye bye schumi![]()
![]()
Whehe nerdmans.quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Waar slaat dat op? ik moet je niet tegen komen op straat ik breek namelijk al je botten.![]()
14uurquote:
mooi kan ik ff de video instellen, moet dadelijk voetballen.quote:
Beetje te vroeg???quote:
idd, kut SBS6 .quote:
quote:
Zondagavond zullen we het weten. Al is de kans inderdaad behoorlijk groot dat hij stopt.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:54 schreef -Hans- het volgende:
Op de Duitse RTL hebben ze het alleen maar over de vraag wat Schumacher gaat doen. Gezien de beelden van Schumacher en zijn ontwijkende antwoorden zou je zeggen dat hij stopt. Zijn zakenpartner, Willi Weber, laat helaas ook nog niets los.
Auw, wat baaaal ik nu dat ik geen RTL kan kijken...quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:54 schreef -Hans- het volgende:
Op de Duitse RTL hebben ze het alleen maar over de vraag wat Schumacher gaat doen. Gezien de beelden van Schumacher en zijn ontwijkende antwoorden zou je zeggen dat hij stopt. Zijn zakenpartner, Willi Weber, laat helaas ook nog niets los (wat natuurlijk ook wel te verwachten was).
SBS is gelukkig nu ook begonnen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Auw, wat baaaal ik nu dat ik geen RTL kan kijken...![]()
Ik ben benieuwd of Schumacher zijn keuze bepaalt n.a.v. het race resultaat van dit weekend. Stel dat hij wil vertrekken met een wereldtitel dan zou dat zomaar kunnen, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd wat ver gezocht. Voorlopig ga ik er vanuit dat hij na de race bekend gaat maken dat hij stopt.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zondagavond zullen we het weten. Al is de kans inderdaad behoorlijk groot dat hij stopt.
Ik denk ook het laatste. Lijkt mij vrij sterk dat hij naar aanleiding van het resultaat in deze race bepaald wat hij gaat doen. Daar zouden ze bij Ferrari denk ik ook niet echt gelukkig mee zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:00 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of Schumacher zijn keuze bepaalt n.a.v. het race resultaat van dit weekend. Stel dat hij wil vertrekken met een wereldtitel dan zou dat zomaar kunnen, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd wat ver gezocht. Voorlopig ga ik er vanuit dat hij na de race bekend gaat maken dat hij stopt.
Coulthard was inderdaad de woordvoerder voor de coureurs.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heeft DC nou geroepen dat het circuit van Monza veiliger moet..?
Dat ze dan lekker de horlepiep gaan dansen. Wat een stel mietjes...quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Coulthard was inderdaad de woordvoerder voor de coureurs.
Die gast is volgens mij totaal gedemotiveerd nu hij naar een ander team gaat. W.m.b. zetten ze Wurz per direct in de wagen zodat hij ook weer wat kan wennen aan het rijden van races.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:23 schreef ElmarO het volgende:
Webber dramatisch.
Klien z'n positie was al niet zo sterk bij Red Bull, die mooie spin van daarnet zal 'm zeker niet helpen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:26 schreef -Hans- het volgende:
[..]
En hopelijk mag Doornbos de laatste paar races nog rijden i.p.v. Klien.
Inderdaad. Want hier worden ze bij Williams ook niet veel wijzer van.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:26 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Die gast is volgens mij totaal gedemotiveerd nu hij naar een ander team gaat. W.m.b. zetten ze Wurz per direct in de wagen zodat hij ook weer wat kan wennen aan het rijden van races.
En hopelijk mag Doornbos de laatste paar races nog rijden i.p.v. Klien.
Dat sjeg ik!quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:05 schreef ElmarO het volgende:
De BMW's doen het ook vrij goed.
Zal straks ff een filmpje voor je opzoekenquote:Op zaterdag 9 september 2006 15:10 schreef -Hans- het volgende:
En Schumacher staat aan de "verkeerde" kant en Alonso op P5 is denk ik de betere kant.
wow wow wow Kimi !!!!!!!!!!!!!![]()
Klote SBS6: alles voor de kijkcijfers...quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:16 schreef -Hans- het volgende:
Jammer dat ze Schumacher niet laten horen...
Kimi![]()
* -Hans- zapt snel naar de Duitse RTL.. Hopelijk laten ze daar wel de hele persconferentie zien.
Zou te gek zijn!quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zal straks ff een filmpje voor je opzoeken![]()
De code rood na ca. 5 min. heeft niet meegeholpen om een goede tijd neer te (kunnen) zetten in de 1e sessie.... Vandaar, denk ik!quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:22 schreef multatuli het volgende:
Wat is Monteiro traag / Albers snel. Acht tiende verschil in kwalificatie is wel erg veel!
Ze mogen niet aan de motor, benzine tank en banden komen als ze zich in de 10 hebben gekwalificeerd. Punt 1 teld voor alle coureursquote:Op zaterdag 9 september 2006 15:44 schreef plus20 het volgende:
Mag renault nu het bodywork van alonso zijn auto nog maken of moeten ze helemaal van de auto afblijven?
Uh, nee. Ik kon de livetiming niet volgen deze keer, maar ik dacht niet dat deze incidenten Monteiro extra gehinderd hadden tov Albers. Acht tiende verschil met je teammaat is exceptioneel in deze tak van sport.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:31 schreef Sally het volgende:
[..]
De code rood na ca. 5 min. heeft niet meegeholpen om een goede tijd neer te (kunnen) zetten in de 1e sessie.... Vandaar, denk ik!
Tel daar de code geel bij op die Klien veroorzaakte ca. 3 min. voor tijd in diezelfde 1e sessie, en de rest vh veld dat toen buiten was in hun 'flying laps' hebben die toen niet af kunnen maken!
* voldoende verklaring? *
8 Tiende valt nog wel mee toch? Tuurlijk het is veel, maar het komt vaker voor. Kijk alleen maar naar Alonso en Fisichella vandaag. Alonso rond in 1:21.829, Fisichella in 1:23.175quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:19 schreef multatuli het volgende:
[..]
Uh, nee. Ik kon de livetiming niet volgen deze keer, maar ik dacht niet dat deze incidenten Monteiro extra gehinderd hadden tov Albers. Acht tiende verschil met je teammaat is exceptioneel in deze tak van sport.
Wat ik bedoelde te zeggen, is dat coureurs als Albers, Webber, Sato en dus ook Monteiro geen goede tijd neer hebben kunnen zetten....quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:19 schreef multatuli het volgende:
[..]
Uh, nee. Ik kon de livetiming niet volgen deze keer, maar ik dacht niet dat deze incidenten Monteiro extra gehinderd hadden tov Albers. Acht tiende verschil met je teammaat is exceptioneel in deze tak van sport.
Misschien is dat wel het verschil tussen een 1 en 2 stopper? Het zou mij niets verbazen als bijv. Pedro en Fisico op een 1 stopper staan. De Michelin banden zijn bij de long-runs behoorlijk consistent en je schijnt ook weinig tijd te verliezen in de pitstraat dus een 1 stopper is het proberen waard.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:31 schreef Noud_ het volgende:
[..]
8 Tiende valt nog wel mee toch? Tuurlijk het is veel, maar het komt vaker voor. Kijk alleen maar naar Alonso en Fisichella vandaag. Alonso rond in 1:21.829, Fisichella in 1:23.175.
Dat klinkt interessant om in de gaten te houden.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:39 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Misschien is dat wel het verschil tussen een 1 en 2 stopper? Het zou mij niets verbazen als bijv. Pedro en Fisico op een 1 stopper staan. De Michelin banden zijn bij de long-runs behoorlijk consistent en je schijnt ook weinig tijd te verliezen in de pitstraat dus een 1 stopper is het proberen waard.
Vorig jaar stonden de meeste coureurs op een 2-stopper dus w.d.b zou het wel een "stunt" zijn als ze het nu met een stop minder kunnen doen. Maar in 2005 waren bandenwissels niet toegestaan, als ik mij niet vergis. De banden zouden nu dus sneller slijten want ze hoeven minder lang mee te gaan. In elk geval kwam Montoya na 20 ronden binnen voor zijn eerste stop. Zijn laatste stop was in ronde 40. Alonso kwam in ronde 19 en 39 binnen en werd in 2005 tweede.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant om in de gaten te houden.
In welk(e) rondje(s) zouden de 2-stoppers binnen (moeten) komen?
*53 rondes, in drie stukjes: 2x 18 en 17? maar: hoe vol zit hun tank nu? reken reken, kraak kraak*
2-stoppers:1e stop in rondes 18-20 2e stop in rondes 36-40
En dan de 1-stoppers:stop in rondes 26-27 ?
Ferrari zou al een protest hebben ingediend bij de FIA. Als Ferrari zich door Alonso benadeelt voelt moeten ze vooral gaan janken uuhhm... protest indienen bij de FIA. Ik ben benieuwd of Alonso bestraft zal worden.quote:MASSA: Sterker nog: in mijn laatste ronde in de derde sessie werd ik opgehouden door Alonso, wat me drie tienden kostte!
logisch toch? je probeert met deze stand in het kampioenschap echt alles om te winnen, een 0 resultaat voor Alonso en een 1-2 voor Ferrari in het Ferrari-mekka Monza zou de rollen in het kampioenschap finaal omdraaien.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:34 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ferrari zou al een protest hebben ingediend bij de FIA. Als Ferrari zich door Alonso benadeelt voelt moeten ze vooral gaan janken uuhhm... protest indienen bij de FIA. Ik ben benieuwd of Alonso bestraft zal worden.
Stonden er niet 6 a 7 minuten op de klok toen Alonso weer de baan op kwam na het vervangen van zijn band? Dan was er voor Massa nog genoeg tijd om een snelle ronde op de klok te zetten, en dan vind ik het gewoon gezeur van Ferrari. Of werd Massa geblokt toen Alonso met circa 3 minuten op de klok weer naar buiten kwam (1e reguliere stop)? Als Massa toen werd geblokt dan begrijp ik het protest.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:56 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
logisch toch? je probeert met deze stand in het kampioenschap echt alles om te winnen, een 0 resultaat voor Alonso en een 1-2 voor Ferrari in het Ferrari-mekka Monza zou de rollen in het kampioenschap finaal omdraaien.
Dit wordt de spannendste race sinds Jerez de la Frontera in 1997. Kan niet wachten! Ferrari
Cool! Thanx!quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:07 schreef -Hans- het volgende:
[..]
-knip-
Sally -> http://www.formula1.com/race/news/4922/765.html (persconferentie)
Graag gedaan Sally.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:45 schreef Sally het volgende:
[..]
Cool! Thanx!![]()
![]()
(ik zal deze link maar 's in m'n rijtje van 'favo's' gaan zetten (JA: ik weet het, tis elke race een ander nummertje...)
maar evengoed erg bedankt voor de link, -Hans-!
quote:Journalists in Italy, then, continue their pursuit for truth beneath the hints; such as the arrival on Saturday morning at Monza of Schumacher's wife, Corinna.
quote:Alonso bestraft: tiende startpositie
09 september 2006
Fernando Alonso is door de wedstrijdleiding bestraft. De Spanjaard zou Felipe Massa hebben opgehouden in de kwalificatie. Hierdoor moet hij vanaf de tiende plaats starten. Alonso kwalificeerde zich als vijfde.
Dit is koren op de molen van Michael Schumacher. De Duitser start als tweede en
heeft Alonso ineens acht plaatsen achter zich staan.
F1 Racing.
quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:20 schreef -Hans- het volgende:
@#&*^#&*@#^*@^#*@ ! Alonso is wel bestraft!
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=129455
[..]!!!!
quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:20 schreef -Hans- het volgende:
@#&*^#&*@#^*@^#*@ ! Alonso is wel bestraft!
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=129455
[..]!!!!
Geen idee, maar ik kan er niet mee zitten.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:37 schreef -Hans- het volgende:
Hoe komen ze er in vredesnaam bij om 3 kwalificatie ronden van Alonso af te pakken, waar is dat op gebaseerd?
Hopelijk krijgen we de beelden nog te zien want ik wil nou wel eens weten wanneer het precies is gebeurt. Ze zullen bij het Renault team nu ook wel link zijn, met name Flavio want die vind dat de FIA erg vaak de kant van Ferrari kiest.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:42 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik kan er niet mee zitten.
Ik vind het prima zo.
Reken er maar op dat ze niet zomaar een straf uitdelen aan Alonso.
Ze zullen wel informatie hebben die wij niet hebben!
Massa heeft op het rechte stuk dus inderdaad gebruik kunnen maken van de slipstream van Fernando Alonso. Overigens was volgens mij ook Alonso bezig met zijn snelle ronde. Ik zou het incident graag terug zien, liefst onboard bij Massa en Alonso. Hopelijk verschijnt het fragment op het www.quote:I don't understand the penalty, because we don't feel we impeded him," Symonds said. "This is a circuit where we are always trying to get a tow - especially in qualifying. Massa was 100 metres behind Alonso, so he got a nice tow, and I don't see it as a hindrance.
"I looked at Ferrari's telemetry, and [Massa] gained time on the back straight and was quicker into Parabolica than before. He lifted in the middle of the corner. To me, it looked like a mistake but he claimed he was losing downforce."
Aldus Autosport.com
ik hoop dat kimi dan een echte schumacher actie gaat doen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:40 schreef Fir3fly het volgende:
Schumi hoeft alleen Kimi maar even in te halen en dan is het kampioenschap weer binnen handbereik![]()
Komt morgen na de race.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:10 schreef Mikkie het volgende:
En dan iemand die vanuit de achterhoede start, met remproblemen, die Alonso er in de eerste bocht al uit rijdt
Btw: wanneer komt dat bericht van Schumacher? Morgen voor of na de race ofzo
Na de race hé..quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:10 schreef Mikkie het volgende:
En dan iemand die vanuit de achterhoede start, met remproblemen, die Alonso er in de eerste bocht al uit rijdt
Btw: wanneer komt dat bericht van Schumacher? Morgen voor of na de race ofzo
dream onquote:Op zaterdag 9 september 2006 23:10 schreef Mikkie het volgende:
En dan iemand die vanuit de achterhoede start, met remproblemen, die Alonso er in de eerste bocht al uit rijdt
Btw: wanneer komt dat bericht van Schumacher? Morgen voor of na de race ofzo
Zal wel een Red Bull gaan worden, die rijden immers met Ferrari motoren.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:10 schreef Mikkie het volgende:
En dan iemand die vanuit de achterhoede start, met remproblemen, die Alonso er in de eerste bocht al uit rijdt
Btw: wanneer komt dat bericht van Schumacher? Morgen voor of na de race ofzo
Zou me niks verbazen als hij iets binnen de organisatie gaat doen. Al zie ik hem dan eerder als een opvolger voor Jean Todt.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:22 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Zal wel een Red Bull gaan worden, die rijden immers met Ferrari motoren.![]()
lol...
Geruchten gaan nu dat Schumacher in 2007 bij Ferrari blijft, maar dan niet als coureur! Hij zou iets in de organisatie gaan doen, opvolger van Ross Brawn? die zou volgens de geruchten in 2007 stoppen.
Dat zou inderdaad ook kunnen want het contract van Todt loopt na dit seizoen af. Hoelang Ross Brawn onder contract staat bij Ferrari is mij niet helemaal duidelijk. Er wordt gesproken over een sabbatical year maar of hij dan in 2008 actief zal zijn bij Ferrari is nog maar de vraag. Ik ben benieuwd hoe het in 2007 met Ferrari zal gaan, want de posities van Todt en Brawn zijn wel op te vullen, maar de kennis van Todt en Brawn evenaar je niet zo snel..quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als hij iets binnen de organisatie gaat doen. Al zie ik hem dan eerder als een opvolger voor Jean Todt.
alleen hakkinen kwam nooit meer terug in F1 van mij mag hij dat ook doenquote:Op zondag 10 september 2006 00:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Net zo'n sabbatical als Hakkinen gaat dat worden dan, denk ik...
ik denk dat ie dat ook bedoelde, en wat is er nu weer met RB? Owja, jij bent hetquote:Op zondag 10 september 2006 00:18 schreef WEST het volgende:
[..]
alleen hakkinen kwam nooit meer terug in F1 van mij mag hij dat ook doen![]()
Dan is het vast einde verhaal voor Brawn.quote:Op zondag 10 september 2006 00:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Net zo'n sabbatical als Hakkinen gaat dat worden dan, denk ik...
dat is juist een argument voor een extra stop. Magny Cours kent ook een korte pitlane. In 2004 won Schumacher de race met een vier(!!)stopsstrategie.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:39 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Misschien is dat wel het verschil tussen een 1 en 2 stopper? Het zou mij niets verbazen als bijv. Pedro en Fisico op een 1 stopper staan. De Michelin banden zijn bij de long-runs behoorlijk consistent en je schijnt ook weinig tijd te verliezen in de pitstraat dus een 1 stopper is het proberen waard.
Nee, nog iets minder dan anderhalve minuut. Alonso moest flink doorrijden om uberhaupt nog aan zijn flying lap te kunnen beginnen. Massa kwam vlak achter hem over de streep met nog 1 seconde te gaan. Dat was allemaal vrij helder te volgen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:07 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Stonden er niet 6 a 7 minuten op de klok toen Alonso weer de baan op kwam na het vervangen van zijn band?
welk contract? Jean Todt is gewoon de hoogste man bij Ferrari en dat blijft hij voorlopig nog wel even. Hooguit zal hij het F1team niet langer persoonlijk leiden, maar hij blijft er sowieso nauw aan verbonden.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:46 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook kunnen want het contract van Todt loopt na dit seizoen af.
Jij hebt het hier over een totaal andere situatiequote:Op zondag 10 september 2006 00:44 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, nog iets minder dan anderhalve minuut. Alonso moest flink doorrijden om uberhaupt nog aan zijn flying lap te kunnen beginnen. Massa kwam vlak achter hem over de streep met nog 1 seconde te gaan. Dat was allemaal vrij helder te volgen.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=125877quote:Op zondag 10 september 2006 00:47 schreef Argento het volgende:
[..]
welk contract? Jean Todt is gewoon de hoogste man bij Ferrari en dat blijft hij voorlopig nog wel even. Hooguit zal hij het F1team niet langer persoonlijk leiden, maar hij blijft er sowieso nauw aan verbonden.
Als ik het wel heb heeft Alonso in Q3 maar 1 stop gemaakt en dat was om zijn banden te vervangen (dus geen reguliere stop). Na die pitstop had hij nog 1,5 minuut om aan zijn flying lap te beginnen. In zijn outlap zou hij Massa in zijn snelle ronde gehinderd moeten hebben.quote:Op zondag 10 september 2006 00:54 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Jij hebt het hier over een totaal andere situatieDe lekke band kreeg Alonso al redelijk snel tijdens de kwalificatie. Ik hoor Mol nog zo zeggen dat Alonso een extra probleem had want hij kon minder benzine weg rijden. De lekke band kreeg Alonso met nog 6 a 7 minuten op de klok. Met nog circa 3 minuten op de klok (heb het niet op de minuut bijgehouden) ging hij naar binnen voor zijn eerste reguliere stop. En inderdaad met nog een halve minuut op de klok moest Alonso trappen om nog voor het vallen van de vlag over start/finish te zijn. Dat leek mij vrij helder..
Als dat het rondje is waar het om gaat, dan is er echt geen sprake van blocken. Uitermate wazige beslissing. Kan Renault nog in beroep gaan?quote:Op zondag 10 september 2006 09:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Filmpje van Massa en Alonso.
Als dit blocken is, dan is vijf meter achter een vrouw lopen een verkrachting. Behoorlijk vreemde beslissing van de stewards, hoewel wel duidelijk te horen is dat Massa in Parabolica met het gas moet spelen om op de baan te blijven..
Onbegrijpelijk dit, maar ja het is in Italie, ik weet niet of dit aan te vechten is maar dat zal Renault zeker doen of al gedaan hebben, ondanks dit geef ik Alonso nog een kans op een podium finish.quote:Op zondag 10 september 2006 09:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Filmpje van Massa en Alonso.
Als dit blocken is, dan is vijf meter achter een vrouw lopen een verkrachting. Behoorlijk vreemde beslissing van de stewards, hoewel wel duidelijk te horen is dat Massa in Parabolica met het gas moet spelen om op de baan te blijven..
Persconferentie
Voor Hans (wel in het Fins...)
Wat een taalgebruik weer...quote:Op zondag 10 september 2006 10:46 schreef Paardesnikkel het volgende:
Die vuige tering Duitser in zijn lelijke kut Ferrari kan het kampioenschap weer niet op een normale manier naar zich toe slepen. God wat een achterlijke idioten weer in de F1
Ik ga er maar van uit dat dit het verkeerde filmpje is ofzo, anders is dit wel heel erg opmerkelijk..quote:
Nou, een DOOSverwensing is het zeker nietquote:Op zondag 10 september 2006 10:57 schreef Spooky4u het volgende:
Neej joh, die waarderen dit wel.. En er is geen doosverwensing te vinden he.
Inderdaad. Ik kan in dit filmpje absoluut niet ontdekken waar Massa nou zou zijn gehinderd door Alonso. Al is dit wel zo ongeveer de afstand waar Alonso al zijn hand omhoog steekt bij een achterligger.quote:Op zondag 10 september 2006 11:03 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ik ga er maar van uit dat dit het verkeerde filmpje is ofzo, anders is dit wel heel erg opmerkelijk..
Hoezo verdient Schumacher het kampioenschap?quote:Op zondag 10 september 2006 11:03 schreef mbn het volgende:
Dit jaar heeft zo onderhand wel zijn glans verloren. Het is een spannend jaar, met verschillende erg leuke races, maar ieder raceweekend weer dat gezeur over regeltjes en straffen. Over teams die elkaar bij de stewards aangeven en de verschillende al dan niet terechte straffen. Ik ben van mening dat Schumacher dit jaar het kampioenschap verdient, ondanks zijn niet zo nette actie in Monaco, maar wie het ook wordt dit seizoen, het is in hoofdzaak een beslissing van de FIA en niet meer de uitkomst van een sport.
Inderdaad. Opknopen aan de hoogste boom die klote duitser.quote:Op zondag 10 september 2006 11:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Nou, een DOOSverwensing is het zeker niet![]()
Dood? Moest er nog eens bij komen......![]()
![]()
![]()
Ik heb het idee dat die doodsverwensing nèt om-de-hoek ligt.
BLAAG! Ga buiten spelen!quote:Op zondag 10 september 2006 11:06 schreef Paardesnikkel het volgende:
[..]
Inderdaad. Opknopen aan de hoogste boom die klote duitser.
Hoe en waar, ook al weer? Sportmods?quote:Op zondag 10 september 2006 11:07 schreef Spooky4u het volgende:
ja, ik weet het, maar het is nog binnen de grenzen he, maar als jij het aan wil kaarten... van mij mag je.
done.quote:Op zondag 10 september 2006 11:10 schreef Spooky4u het volgende:
jep, dat ze zijn snikkel maar afbinden!
Het is natuurlijk gewoon mijn persoonlijke mening. Ik denk dat Schumacher dit jaar als coureur meer invloed heeft gehad op zijn kansen op het kampioenschap dan Alonso. Ik vind het bovendien knap dat Schumacher de ambitie kan vinden om te blijven vechten om het kampioenschap en Ferrari na een slechte periode weer naar de top te helpen.quote:Op zondag 10 september 2006 11:06 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hoezo verdient Schumacher het kampioenschap?
Alonso heeft toch gewoon meer punten?
Ooowh, een echte newbie... die worden toch niet serieus genomen!quote:
Lijkt wel een 'ik ben gebanned maar nu onder een andere naam probeer ik het weer'-user.quote:Op zondag 10 september 2006 11:20 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ooowh, een echte newbie... die worden toch niet serieus genomen!![]()
Is dat zeker weten het filmpje van het blocken. Hoe kan dat blocken zijn Massa zit er ongelofelijk ver achterquote:Op zondag 10 september 2006 09:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Filmpje van Massa en Alonso.
Als dit blocken is, dan is vijf meter achter een vrouw lopen een verkrachting. Behoorlijk vreemde beslissing van de stewards, hoewel wel duidelijk te horen is dat Massa in Parabolica met het gas moet spelen om op de baan te blijven..
Persconferentie
Voor Hans (wel in het Fins...)
Lijkt me niet dat dit het moment is, alhoewel de camera vanuit de auto altijd wel een beeld laat zien waardoor iemand er verder achter lijkt te zitten dan met de normale camera's.quote:Op zondag 10 september 2006 11:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is dat zeker weten het filmpje van het blocken. Hoe kan dat blocken zijn Massa zit er ongelofelijk ver achter.
Ik denk het nietquote:Op zondag 10 september 2006 11:39 schreef Mikkie het volgende:
Benieuwd of we vanmiddag weer iets van zeven topics halen zoals laatst
Hopelijk laten ze het bewuste moment zien in de voorbeschouwing. We zullen wel zienquote:Op zondag 10 september 2006 11:35 schreef mbn het volgende:
Lijkt me niet dat dit het moment is, alhoewel de camera vanuit de auto altijd wel een beeld laat zien waardoor iemand er verder achter lijkt te zitten dan met de normale camera's.
Maar normaal gesproken dienen die lichten aan het eind van de pitstraat toch ook om te voorkomen dat iemand vlak voor een ander de baan opkomt?
quote:Op zondag 10 september 2006 11:42 schreef -Evert- het volgende:
[..]
Ik denk het niet![]()
Sally is er dan niet enzow...
quote:
Dan had je mijn posticon zeker gemist?quote:Op zondag 10 september 2006 11:50 schreef -Evert- het volgende:
[..]:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:DD:D:D:D:D:D:D:D:D:DDD
Waarom denk je dat ik diedeed? Juist, omdat het jammer is dat je er niet bij bent
![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 11:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan had je mijn posticon zeker gemist?![]()
Ik begreep je traantjes wel, hoor! Lief-klein-jongetje-op-z'n-fietsje!
Jaaaaaa, jij hebt er echt verstand van. Schumacher komt niet eens aan de orde in dit incident.quote:Op zondag 10 september 2006 10:46 schreef Paardesnikkel het volgende:
Die vuige tering Duitser in zijn lelijke kut Ferrari kan het kampioenschap weer niet op een normale manier naar zich toe slepen. God wat een achterlijke idioten weer in de F1
Lees even mijn aanvulling ^ ^ ^quote:
En daar ben ik het mee eens!quote:En net alsof we zonder Sally niet kunnen doorposten
Als jij in je avatar staat; mag ik met je mee???quote:Op zondag 10 september 2006 11:21 schreef Sally het volgende:
Terug naar het topic: de Grand Prix van Italië!
Ik kan helaas pindakaas de race niet zien vandaag. Ik neem 'm echter wel op!
Ik gaat eens lekker van 't mooie weer genieten in een groot bos...
Goed! Net 1e werkweek achter de rug in niuwe baan en tis goed bevallen!quote:
Het is natuurlijk zo dat het koren op de molen is voor M.S. In WK-punten is het verschil erg geslonken nadat Ferrari een slechte seizoensstart maakte.quote:Op zondag 10 september 2006 11:59 schreef cappp het volgende:
[..]
Jaaaaaa, jij hebt er echt verstand van. Schumacher komt niet eens aan de orde in dit incident.
Iemand al antwoord op de strategieen?quote:Op zondag 10 september 2006 11:21 schreef Sally het volgende:
Terug naar het topic: de Grand Prix van Italië!
..
Ik ben wel erg benieuwd naar de strategieën vandaag! Iemand toevallig al meer gehoord over de pitstops en brandstoflevels waar 'men' mee gaat starten? (hoorde Olav net nog zoiets zeggen over mannen als trulli die buiten de 1e 10 staan in de hh van de qualy, waar ze trouwens wéér niet de persconferentie uitzonden...)
Was net op SBS6 ook wel tof om die Spyker-stickers te zien op die wagen.quote:Op zondag 10 september 2006 12:56 schreef MrX1982 het volgende:
Wel stoer hoor dat Spyker Midland heeft gekocht![]()
.
Dat was zeker mooi. Spyker voor teh winquote:Op zondag 10 september 2006 13:03 schreef ElmarO het volgende:
Was net op SBS6 ook wel tof om die Spyker-stickers te zien op die wagen.
Nee, heb nix gehoordquote:Op zondag 10 september 2006 12:36 schreef Sally het volgende:
[..]
Iemand al antwoord op de strategieen?
Is er op RTL al een uitzending, mss?
Onmogelijk dat dit HET fragment is waar zoveel ophef over is gemaakt, want hier is echt helemaal niets aan de hand. Als Massa moet liften dan lijkt het mij sterk dat Alonso daar de oorzaak van was. Mocht dit het fragment wel zijn dan vind ik het echt een grote schande en het is toch te gek voor woorden dat een dergelijke uitspraak van de marshals bindend is.quote:Op zondag 10 september 2006 09:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Filmpje van Massa en Alonso.
Als dit blocken is, dan is vijf meter achter een vrouw lopen een verkrachting. Behoorlijk vreemde beslissing van de stewards, hoewel wel duidelijk te horen is dat Massa in Parabolica met het gas moet spelen om op de baan te blijven..
Dank je wel!!quote:Voor Hans (wel in het Fins...)
Helaas heb ik de kwalificatie hh niet gezien maar volgens mij heeft Alonso 1 niet-reguliere stop gemaakt en met nog een paar minuten op de klok een reguliere stop. Maar goed, hoe het is gegaan maakt niet zo heel veel meer uit.quote:Op zondag 10 september 2006 02:13 schreef Argento het volgende:
[..]
Als ik het wel heb heeft Alonso in Q3 maar 1 stop gemaakt en dat was om zijn banden te vervangen (dus geen reguliere stop). Na die pitstop had hij nog 1,5 minuut om aan zijn flying lap te beginnen. In zijn outlap zou hij Massa in zijn snelle ronde gehinderd moeten hebben.
voor het eerst ben ik het met je eensquote:Op zondag 10 september 2006 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
Wees blij dat er zulke mensen zijn in Nederland.
Zeikerds hier.
Nou niet te veel gaan vragen van SBS, he?quote:Op zondag 10 september 2006 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
Staat in het Italiaans. Dat is Latijn.
Voor iemand die met Spyker te maken heeft gehad mag je toch wel verwachten dat hij dat weetquote:Op zondag 10 september 2006 13:54 schreef ElmarO het volgende:
Nou niet te veel gaan vragen van SBS, he?Ze zaten redelijk dichtbij.
ik heb de kwali gekeken vanmorgen en dat was never nooit ophoudenquote:Op zondag 10 september 2006 13:15 schreef TimoBasso het volgende:
De FIA is weer goed bezig,alleen om het seioen naar een top climax te helpen voor de "fans"
Doet me denken aan de kwali van '97 Jerez .. de heerlijke FIA invloed![]()
Alonso je hebt mijn zegen!![]()
De nodige cheques zullen wel zijn uitgeschreven.quote:Op zondag 10 september 2006 13:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nogmaals: helaas, maar het is dus echt het filmpje. Kijk naar de tijd van Alonso en de nog te verstrijken tijd. In een wat groter filmpje van Q3 is het precies hetzelfde, alleen niet onboard bij Alonso.
Hij past zich aan het gemiddelde SBS-niveau aan.quote:Op zondag 10 september 2006 13:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Voor iemand die met Spyker te maken heeft gehad mag je toch wel verwachten dat hij dat weet.
Als je hem zo hoorde dan rijdt hij volgend jaar niet voor Midland/Spyker.. zo kwam het iig op mij over..quote:Op zondag 10 september 2006 14:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hij moet inderdaad nog iets beter trainen op vakkundig ontwijkend antwoorden
Dat las ik ook tussen de regels doorquote:Op zondag 10 september 2006 13:55 schreef roelofjan het volgende:
Wat gaf Albers een vaag antwoord?
Rekent hij soms nog op een ander team?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |