quote:Op maandag 4 september 2006 12:08 schreef Moonah het volgende:
Zo, en verder heb ik de kraamzorg gebeld. En ik kan een rolstoel lenen!!!!
Met luchtbanden, lichtgewicht en opvouwbaar. Kan mijn lief me elke dag even uitlaten...![]()
Ik heb het ook telefonisch gedaan.quote:Op maandag 4 september 2006 12:08 schreef Moonah het volgende:
Neuk, die intake stelt echt níets voor.
Ik heb hem telefonisch afgehandeld. Onder het mom van "Ik leef nu van dag tot dag, afspraak is moeilijk te plannen, doe maar telefonisch". Scheelt nog geld ook, want staat me bij dat je voor zo'n bezoek nog moet betalen ook.
Linda, ja, die foto. Wellicht dat ik zin heb om me vandaag wat op te tutten. Moet ik eigenlijk maar gewoon doen, is altijd beter voor de stemming dan in mijn badjas rond blijven hangen.
PM, sterkte met je hond. Zou ik ook om moeten huilen hoor. Zélfs zonder zw.hormonen!
Zo, en verder heb ik de kraamzorg gebeld. En ik kan een rolstoel lenen!!!!
Met luchtbanden, lichtgewicht en opvouwbaar. Kan mijn lief me elke dag even uitlaten...
En Inky, om je eigen woorden aan te halen, je leest dit nu wel niet meer, maar succeeeeeesssss!
![]()
Goeiemiddag. Ik ben niet vooruit te branden vandaag maar dat zal wel komen dat ik gisteren het hele huis heb schoongemaakt als nooit tevoren.quote:Op maandag 4 september 2006 12:00 schreef PM-girl het volgende:
Mjammetje, over een paar uur sta jij bovenaan!! Of kunnen we je al van het lijstje halen, je hebt je nog niet gemeld vandaag?
Fijn dat je eindelijk bevestiging krijgt... Ik ging me ook al zorgen maken een paar weken geleden (en heb daarvoor nog het verkeerde bureau lastig gevallenquote:Op maandag 4 september 2006 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Gut, ik kreeg zaterdag dan eindelijk een brief van Achmea dat de kraamzorg geregeld is. Ben al vanaf week 12 bezig (nu week 27). Over 2 weken krijg ik een brief van het kraamcentrum en daarna nog ergens een intake. Zitten we al rond de 32 weken gok ik. Maja, het lóópt. Hoop ik.
Hehe, als deze het net zo doet als mijn jongste, dan wordt het hier ook een out of the blue-plop-erlebnisquote:Op maandag 4 september 2006 13:00 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Goeiemiddag. Ik ben niet vooruit te branden vandaag maar dat zal wel komen dat ik gisteren het hele huis heb schoongemaakt als nooit tevoren.
Maar maak je geen zorgen zodra ik iets voel of denk kom ik het direct melden (tenzij het zo snel gaat dat het niet kan ..altijd positief blijven)
Okay, telefonisch ist gut, ja.quote:Mwanatabu via Achmea krijg je een telefonische intake. Ik heb geloof ik 3 weken geleden een telefoontje gehad want ik maakte me ook al zorgen.
Jeumig...dat loopt dus niet echt soepeltjes in Neêrland...quote:Op maandag 4 september 2006 13:03 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Fijn dat je eindelijk bevestiging krijgt... Ik ging me ook al zorgen maken een paar weken geleden (en heb daarvoor nog het verkeerde bureau lastig gevallen) Intake was bij mij pas in week 35...
Hier was Achmea ook 'vergeten' mijn naam door te geven aan 't kraamcentrumquote:Op maandag 4 september 2006 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Gut, ik kreeg zaterdag dan eindelijk een brief van Achmea dat de kraamzorg geregeld is. Ben al vanaf week 12 bezig (nu week 27). Over 2 weken krijg ik een brief van het kraamcentrum en daarna nog ergens een intake. Zitten we al rond de 32 weken gok ik. Maja, het lóópt. Hoop ik.
Dat had bij jou dus echt op chaos uit kunnen lopen...quote:Op maandag 4 september 2006 13:21 schreef Moonah het volgende:
Intake zou bij mij ook pas in week 35 zijn. Die mensen snappen blijkbaar niet dat je alles op tijd in orde wil hebben....
Och, als hij met 29 weken was geboren was hij toch niet thuis vóór week 36/37.quote:Op maandag 4 september 2006 13:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat had bij jou dus echt op chaos uit kunnen lopen...![]()
Nóg een reden om blij te zijn dat je menneke nog even is blijven zitten!
Jawel, is ook wel zo. Intake stelt ook geen zak voor. Maar voelt toch als een 'bevestiging' dat je iig in de molen zit. Tenminste, voor mij.quote:Op maandag 4 september 2006 14:36 schreef Luchtbel het volgende:
Maar dat intakegesprek is toch niet nodig om dingen op orde te hebben? Ik bedoel als je maar zeker weet dat ze iemand sturen dan is het toch oke?
Tjonge Xanthe en daar ben je nou een hele week mee bezig geweest om dat te regelenquote:Op maandag 4 september 2006 11:39 schreef Xanthe het volgende:
Heb hier vandaag het verpleegbed gekregen , is het zo'n super ouderwets ding dat onstabiel is en doorzakt terwijl het gewoon van metaal is (bodem kan dubbel geklapt worden voor vervoer en als je daar dus met je gewicht zit heb je niet echt het idee dat die het houd). De gyn heeft nu een brief geschreven voor een ander soort bed , dus hopenlijk is het vandaag of morgen alsnog goed geregeld.
En nog niet in orde , krijg nu dood leuk te horen dat ik gewoon weg geen ander bed krijg , want dit is het kraambed en daar kan ik het mee doen. Zo zijn hun regeltjes....quote:Op maandag 4 september 2006 15:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Tjonge Xanthe en daar ben je nou een hele week mee bezig geweest om dat te regelen![]()
![]()
Huh? 6 sept uitgerekend? Sinds wanneer? heb ik wat gemist???quote:Op maandag 4 september 2006 18:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Net de laatste echo gehad. Ons ventje zijn hoofd is binnen twee dagen al klaar.(Uitgerekende datum 6 september) Hij weegt nu al 3 kilo 300.
Bemoedigend....quote:De gyneacoloog zei dat we hem een belachelijke naam moeten geven omdat hij z'n mama pijn gaat doen...![]()
Nee hoor, we houden het op 8 oktober, maar de omtrek van het hoofdje gaf aan dat de einddatum 6 september was en dus al 39 weken en zoveel dagen zwanger... Maar zal dus gewoon een groot kind zijn net als bij jou, dacht ik.quote:Op maandag 4 september 2006 18:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Huh? 6 sept uitgerekend? Sinds wanneer? heb ik wat gemist???
[..]
Ah, oké.quote:Op maandag 4 september 2006 18:34 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Nee hoor, we houden het op 8 oktober, maar de omtrek van het hoofdje gaf aan dat de einddatum 6 september was en dus al 39 weken en zoveel dagen zwanger... Maar zal dus gewoon een groot kind zijn net als bij jou, dacht ik.
Tja, het is een beetje een botterik.quote:Op maandag 4 september 2006 18:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, oké.
Wel een beetje vreemde uitspraak van die gyn, zoals je hem hier tenminste quote...
Hoe gaat het verder met jou? Ik lees je niet zo vaak hier.
Whahaha! "Lippenbeer"quote:Op maandag 4 september 2006 18:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Net de laatste echo gehad. Ons ventje zijn hoofd is binnen twee dagen al klaar.(Uitgerekende datum 6 september) Hij weegt nu al 3 kilo 300.
De gyneacoloog zei dat we hem een belachelijke naam moeten geven omdat hij z'n mama pijn gaat doen...![]()
Ja. En daarna ging ik mijn moeder ophalen omdat die 2 dagen komt logeren, dus ik kon niet gelijk een update geven.quote:Op maandag 4 september 2006 15:06 schreef PM-girl het volgende:
Linda, moest je nu vandaag naar de gyn voor verdere bespreking/echo?
quote:
Hij zei gewoon dat het van het begin af aan al een groot kind was. En ik en lief zijn ook niet van de tengerste mensen dus tzou geen probleem mogen zijn... En verder lag het 'kleintje' perfect voor de bevalling. De groei kon ook nog stoppen nu. We zullen wel zien, ze zullen het wel weten zeker?quote:Op maandag 4 september 2006 19:32 schreef snoopy het volgende:
Bass-miss, zei die gyn verder niks over dat hoofdje? Ik bedoel, het gaat wel passen volgens hem?
Oh, ik heb er wel veel aan gehad. Ze is ruim 1,5 uur wezen babbelen over van alles en nog wattes en ik heb veel vragen gesteld en weet nu eigenlijk pas wat ik me er van voor mag stellen: een kraamverzorgster.quote:Op maandag 4 september 2006 12:08 schreef Moonah het volgende:
Neuk, die intake stelt echt níets voor.
Ik heb hem telefonisch afgehandeld. Onder het mom van "Ik leef nu van dag tot dag, afspraak is moeilijk te plannen, doe maar telefonisch". Scheelt nog geld ook, want staat me bij dat je voor zo'n bezoek nog moet betalen ook.
Potjandikkes! Hij is al voorzien!quote:Op maandag 4 september 2006 11:35 schreef PM-girl het volgende:
Namens Pluk en zijn vrouwtje, dankjewel! Pluk weet er nog niet eens iets van, dat is de grap. Die kijkt me echt zo aan van: wat zit je nu te huilen?![]()
Ikke ookquote:Op maandag 4 september 2006 22:43 schreef Brighteyes het volgende:
Goh, Inky is nu gewoon mama.![]()
Ben benieuwd wanneer we iets van d'r gaan horen!
Oeh, schrik!quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:04 schreef Eliminator20 het volgende:
Goedemorgen!
vanacht zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat mijn vriendin een raar gevoel in haar buik had. Daar bleken de vliezen te zijn gebroken van 1 van de tweeling! Veels te vroeg natuurlijk want ze is nu pas 31 weken zwanger. We zijn toen halsoverkop met de ziekenwagen naar het VU in Amsterdam gereden omdat ze daar betere faciliteiten hebben.
Op dit moment is ze aan de weeenremmers om de geboorte zo lang mogelijk uit te stellen. Maar 1 ding is zeker; binnen nu en een week worden de kindjes geboren.
Ben even snel naar huis gegaan om wat spulletjes op te halen.
Ik hou jullie op de hoogte!
p.s. sorry voor het onduidelijk stukje tekst, ben nog in shock dat ze zo vroeg komen.
Heel veel succes en hoop dat ze het nog een weekje uithouden bij Baloetjuh binnen hoor! Lekker warm bij mama nog even flink groeien. Baloetjuh en Eliminator20 heel veel sterkte de komende tijd...quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:04 schreef Eliminator20 het volgende:
Goedemorgen!
vanacht zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat mijn vriendin een raar gevoel in haar buik had. Daar bleken de vliezen te zijn gebroken van 1 van de tweeling! Veels te vroeg natuurlijk want ze is nu pas 31 weken zwanger. We zijn toen halsoverkop met de ziekenwagen naar het VU in Amsterdam gereden omdat ze daar betere faciliteiten hebben.
Op dit moment is ze aan de weeenremmers om de geboorte zo lang mogelijk uit te stellen. Maar 1 ding is zeker; binnen nu en een week worden de kindjes geboren.
Ben even snel naar huis gegaan om wat spulletjes op te halen.
Ik hou jullie op de hoogte!
p.s. sorry voor het onduidelijk stukje tekst, ben nog in shock dat ze zo vroeg komen.
Doe dat dan ook niet, muts....quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:52 schreef chacama het volgende:
Op het eind was ik zoooo moe en had ik zoveel pijn in rug en benen dat ik echt moest janken toen ik zag dat ik nog 50 meter moest lopen naar het dichtsbijzijnde toillet...
Och, ik heb ze nu eigenlijk elke nacht. En elke ochtend 'baal' ik dat het niet heeft doorgezet. Ach ja, we'll see!quote:En Moonah had voorweeen die niet doorzette...maar wat niet is kan nog komen.
Ik heb ook goed geluisterd....alleen mijn benen luisterde niet meer....quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Doe dat dan ook niet, muts....Gelukkig was op je controle alles goed, maar je lijf geeft niet voor niets signalen... /vingertje
Vandaag komt de rolstoel!
Oeh, da's idd niet iets om zo maar even te beslissen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:49 schreef Xanthe het volgende:
De afgelopen week ook enorm bezig geweest met de vraag of ik gesteriliseerd wilde worden , een vraag van de gyn omdat mijn buik toch al open lag en het zo meegenomen kon worden.
Oh, vandaag weer Jantje Lach hoor!quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Moonah hou vol hoor. Vandaag komt je rolstoel. Lekker, dan ben je weer wat mobieler. Morgen wordt het trouwens prachtig weer. Heeft die rolstoel terreinbanden? Zo ja, dan kun je iemand vragen je mee te nemen naar het strand. Kun je toch je droombeeld nog verwezenlijken
de keus aan manlief over laten kan ookquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:49 schreef Xanthe het volgende:
En waarom moet het bijna altijd de vrouw zijn die aan de anti conceptie moet denken?
Het valt wel op dat ze nu ineens meer gaan bellen... Allemaal bang dat ze er anders "te laat" achterkomen zekerquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh, da's idd niet iets om zo maar even te beslissen.
En die telefoontjes zijn zo herkenbaar! Ik kap ze soms gewoon af hoor. Echt superlief dat zo veel mensen aan me denken, maar elke keer het zelfde verhaal heb ik ook geen zin in. En eerlijk gezegd kunnen alle details van de sores van de meeste anderen me nu even gestolen worden.
Maar ach, als ze níet zouden bellen,was het ook niet goed he?
Zoiets had ik nu ook wel. Manlief zei hier ook dood leuk moet je maar doen , je ligt toch al open. Maar als ik dan de nadelen lees over sterilisatie tijdens keizersnede en de redenen waarom het juist niet zo vaak gebeurd + dat ze in mijn geval een stukje eileider weg halen en dicht branden je bij deze methode vervroegd in de overgang kan raken.... Zit ik ook niet echt op te wachten.quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:01 schreef Martineke het volgende:
[..]
de keus aan manlief over laten kan ook
dat heb ik gedaan, als manlief geen kids meer wilt moet hij zich laten "helpen", ik verrek het om ook maar iets te gebruiken of laten doen. lang genoeg gedaan dacht ik zo, plus dat ik 2 x 9 maanden beeb in me buik heb gehad, 2 x op de operatietafel heb gelegen. heb er genoeg voor over gehad. nu is het zijn beurt![]()
"Hedenochtend is een wenende vrouw in een vastgezette rolstoel op het strand aangetroffen"quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:19 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Zoiets had ik nu ook wel. Manlief zei hier ook dood leuk moet je maar doen , je ligt toch al open. Maar als ik dan de nadelen lees over sterilisatie tijdens keizersnede en de redenen waarom het juist niet zo vaak gebeurd + dat ze in mijn geval een stukje eileider weg halen en dicht branden je bij deze methode vervroegd in de overgang kan raken.... Zit ik ook niet echt op te wachten.
Vervolgens krijg ik dan te horen ja maar als jij niks wilt gebruiken... ik zie het niet zitten om de rest van ons leven een condoom te gebruiken en voor sterilisatie moet ik vast betalen (in mijn geval werd het dan als service even meegenomen en niet gedeclareerd). Heb vanmorgen mooi met de verzekering gebeld en het word voor ons gewoon vergoed , dus dat smoesje gaat voor hem lekker niet meer op![]()
Ik denk nu dus ook van laat jij het dan maar lekker doen. Ben benieuwd hoe hij er vanmiddag op reageerd als hij thuis komt![]()
Wat zijn die nadelen precies danquote:Op dinsdag 5 september 2006 12:19 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Zoiets had ik nu ook wel. Manlief zei hier ook dood leuk moet je maar doen , je ligt toch al open. Maar als ik dan de nadelen lees over sterilisatie tijdens keizersnede en de redenen waarom het juist niet zo vaak gebeurd + dat ze in mijn geval een stukje eileider weg halen en dicht branden je bij deze methode vervroegd in de overgang kan raken.... Zit ik ook niet echt op te wachten.
Vervolgens krijg ik dan te horen ja maar als jij niks wilt gebruiken... ik zie het niet zitten om de rest van ons leven een condoom te gebruiken en voor sterilisatie moet ik vast betalen (in mijn geval werd het dan als service even meegenomen en niet gedeclareerd). Heb vanmorgen mooi met de verzekering gebeld en het word voor ons gewoon vergoed , dus dat smoesje gaat voor hem lekker niet meer op![]()
Ik denk nu dus ook van laat jij het dan maar lekker doen. Ben benieuwd hoe hij er vanmiddag op reageerd als hij thuis komt![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
...we zijn voor eeuwig en altijd verliefd! ...
quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:08 schreef Slaapmeisje het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bompie is prachtig en we zijn voor eeuwig en altijd verliefd!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sterilisatie tijdens een keizersnede is minder betrouwbaar en bij het dichtbranden van de eileiders kan de bloedtoevoer naar de eileiders verminderd worden waardoor de overgang vroeger kan beginnen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:02 schreef es70 het volgende:
[..]
Wat zijn die nadelen precies dan. Mijn gyn heeft toendertijd gezegd dat ik er heel goed over moest nadenken (wat niet nodig was, maar toch aardig om even te zeggen
) omdat op die wijze gesteriliseerd worden minder makkelijk te herstellen zou zijn. Mijn eileiders zijn afgebonden én doorgeknipt (zekerheid voor alles
). Ik vond het juist super dat ik niet later nog een keer terug hoefde te komen voor een sterilisatie maar dat het in een moeite door kon
.
Oh, en uit ervaring kan ik idd zeggen dat het heel raar is om vooraf te weten wanneer je kindje geboren gaat worden.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:37 schreef Suzanna het volgende:
Xanthe, ik ben blij voor je dat het bed nu toch geregeld is. Zal jou ook wel rust geven!
Ik vind het nog wel een veilig idee zoals ik nu sta... Nog lekker onder jou en dat terwijl ik weet dat ik overmorgen mijn kindje in mijn armen heb.quote:
Als het morgen niet goed gaat met draaien, krijg ik morgen een spoedks en ben ik toch nog voor jouquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:38 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ik vind het nog wel een veilig idee zoals ik nu sta... Nog lekker onder jou en dat terwijl ik weet dat ik overmorgen mijn kindje in mijn armen heb.
Is toch een grapje he? Of hbe ik je verhaal gisteren nu verkeerd begrepen?quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:41 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Als het morgen niet goed gaat met draaien, krijg ik morgen een spoedks en ben ik toch nog voor jou![]()
Waaat? Ik dacht dat je dan een geplande ks kreegquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:41 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Als het morgen niet goed gaat met draaien, krijg ik morgen een spoedks en ben ik toch nog voor jou![]()
Beetje te snel getypt omdat ik ging liggen (ga zo weer, kan niet meer lopen van de rugpijnquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:47 schreef PM-girl het volgende:
Is toch een grapje he? Of hbe ik je verhaal gisteren nu verkeerd begrepen?
Kweet het niet. 50-50 zeggen de statistieken geloof ik dus er valt eigenlijk niets van te zeggen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef appelsap het volgende:
Als je een dag niet geweest bent en wat dingen bij moet lezen vergeet je wel eens wat.
Linda ik hoop voor je dat het draaien lukt! Heb je een goede kans dat het ook echt gaat lukken? Of is het meer van: we gaan het wel proberen maar we denken van niet?
bron: www.nvog.nlquote:Hoe vaak lukt het om een kind te draaien?
Of het zal lukken om een kind te draaien, valt niet altijd te voorspellen. Over het algemeen geldt: hoe vroeger in de zwangerschap en hoe meer vruchtwater, des te gemakkelijker is het om het kind te draaien. Maar dat heeft ook een keerzijde: als er veel vruchtwater is, is de kans ook groot dat het kind nog veel ruimte heeft om uit zichzelf terug te draaien naar een stuitligging. Bovendien draaien voor 36 weken veel kinderen uit zichzelf nog wel. Naarmate de zwangerschapsduur vordert, neemt de hoeveelheid vruchtwater af, en wordt draaien moeilijker.
Tot slot is ook de ligging van de placenta van belang. Als deze tegen de voorwand van de baarmoeder ligt, is het vaak moeilijker om het kind vast te pakken dan als hij tegen de achterwand ligt.
Zijn er gevaren aan het draaien van een kind?
Voor de moeder zijn er geen gezondheidsgevaren. Wel hebben enkele vrouwen last van de bijwerkingen van het middel om de baarmoeder te ontspannen, maar dit gaat altijd na een paar uur weer vanzelf over. Ook kan de buik door het harde duwen een paar dagen gevoelig en pijnlijk zijn. Dit is vervelend, maar kan geen kwaad. Voor het kind zijn er als regel geen levensbedreigende gezondheidsgevaren. Bij minder dan 10% van de kinderen zijn de harttonen na het draaien tijdelijk wat langzamer. Daarom controleert men ze na afloop altijd nauwkeurig. Bijna altijd worden ze vanzelf weer normaal. Een heel enkele keer (bij minder dan 1%) blijven de harttonen afwijkend, en is het nodig direct een keizersnede te doen.
Nou ik ga voor je duimen!quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:32 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Kweet het niet. 50-50 zeggen de statistieken geloof ik dus er valt eigenlijk niets van te zeggen.
Ja! Dat met dat nierbekkengedoe hierboven, plus dat het zelfs vroegtijdige weeën kan opwekken in zware gevallen...quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:11 schreef Neuk het volgende:
Baloe wat doe je!! Veel sterkte Ik denk aan jullie!
Hier weer es een blaasontstekinkje. Ik vraag me af hoeveel weken ik er al mee rond loop. Kan het kwaad er mee door te lopen eigenlijk?
quote:
nee, maar ik hebquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:28 schreef PM-girl het volgende:
Linda, heb je het mobiele nummer van iemand hier, mocht je dan in zkh moeten blijven dat iemand ons op de hoogte kan houden? Hoezo nieuwsgierig?!![]()
Na deze kuur zal ik er heel erg alert op zijn! Ik heb gewoon nergens echt last van gehad, behalve af en toe een prikkelte, meer kan ik het niet noemen...quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja! Dat met dat nierbekkengedoe hierboven, plus dat het zelfs vroegtijdige weeën kan opwekken in zware gevallen...
Bluh vervelend hè.quote:Op woensdag 6 september 2006 07:31 schreef Neuk het volgende:
appelsappie ik herken je gevoelDoe je wel een beetje rustig aan?
quote:Moonah heerlijk dat je er uit kunt. Het is super weer.zit nu met Fleur op het strand. Ze zou een dikke buik bij de branding tekenen.....dus wie weet.
quote:Op woensdag 6 september 2006 10:41 schreef Moonah het volgende:
En chacama toch... Het lijkt erop dat er ineens van alles tegelijk uitkomt. Blijkbaar ken je het van jezelf, maar nu is het idd vast veel lastiger te hanteren/relativeren met al die hormonen. Liefie, probeer het wél! Laat het maar over je heen komen, kennelijk moet er toch eea uitkomen bij je. Probeer te genieten van het hier en nu. Voel het zand, ruik de zee, zie je dochter. En laat het daarbij. Sterkte.
Ben inderdaad de dingen op een rijtje aan het zetten. Ik werk tot 1 november. Daarna gaat de winkel gedeeltelijk dicht en neemtquote:Op woensdag 6 september 2006 11:04 schreef PM-girl het volgende:
Chacama, helpt opschrijven misschien, om je hoofd wat leeg te maken? En over het werk, hoe lang werk je nog door? Of hebben jullie geen invalmogelijkheid?
(bij mij op de gym was 1 vrouw die ook een eigen zaak hebben, en ze wil na een weekje weer aan de slag, en vantevoren gewoon doorwerken tot het begint).
Ben blij dat vriendje hier personeel regelt (ik werk ook niet in de winkel, dat scheelt wel)
Fijn! Dan kun je daar ook lekker naar uitkijken!quote:Op woensdag 6 september 2006 11:50 schreef chacama het volgende:
[..]
Ben inderdaad de dingen op een rijtje aan het zetten. Ik werk tot 1 november. Daarna gaat de winkel gedeeltelijk dicht en neemthet 2,5 dag voor zijn rekening. Zo kunnen we toch de klanten bedienen. Ik hoef in principe daarna pas half januari weer aan de slag.
neemt de kerstperiode volledig voor zijn rekening. De winkel is dan ook weer full-time open. En ik zal we langs komen, maar geen hele dagen in de winkel staan. Na de kerst zijn we dicht en gaan we hopelijk ook even vakantie houden...
Het lijkt nu alleen nog zo ver weg. Terwijl als ik naar de afgelopen periode kijk, weet ik ook niet waar die gebleven is. Dus in het kader van relativeren. Het is zoooooo 1 november....quote:Op woensdag 6 september 2006 11:53 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Fijn! Dan kun je daar ook lekker naar uitkijken!
Dit schreef ik vanmorgen. Beetje misselijk verder, bezig met foto's uitzoeken en wachten tot de hond opgehaald mag worden...quote:Op woensdag 6 september 2006 11:02 schreef PM-girl het volgende:
Oja, enne: meld! (sinds ik officieel thuis mag bevallen, slaap ik kei slecht. 2 nachten flink wakker gelegen dus) En dan is vandaag ook het hondje nog weg, ik mag hem straks halen!Heb hem maar niet mee weggebracht, ivm dreigende tranentsunami
elke keer als ik lees dat je misselijk bent, denk ik aan hoe het bij mij begon..... misselijkheid. Een niet te herleiden misselijkheid.... maar ik hoop met je mee....quote:Op woensdag 6 september 2006 12:14 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dit schreef ik vanmorgen. Beetje misselijk verder, bezig met foto's uitzoeken en wachten tot de hond opgehaald mag worden...
Verder hoop ik dat het over een weekje of 2 komt ofzo! (en niet 4)
quote:Op woensdag 6 september 2006 12:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
Linda jeetje helaas toch niet geluktWat lijkt me dat moeilijk om een beslissing te nemen als je van de ene in de andere emotie wordt geslingerd. Jullie gaan nu dus voor een stuitbevalling, spannend joh!
Ja, aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn dat ik niet per defiinitie aan een ks vast zit. Het is allemaal zo dubbel...quote:Op woensdag 6 september 2006 13:02 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wel jammer dat de keuze niet voor je wordt gemaakt. Gisteren hadden wij de 20 weken echo en daar lag bompie keurig met de beentjes naar beneden. Nog niets om ons druk om te maken omdat ons kindje nu nog alle ruimte heeft om te dartelen, maar wel iets om alvast over na te denken. Wat als dit nu eenmaal de voorkeurshouding is en wij straks voor dezelfde keuze staan.
Volgens de gyn is de kans heel klein omdat het met dwang als niet het laatste stukje wilde draaien, dus spontaan is helemaal onwaarschijnlijk.... Maar deze heeft ons al vaker weten te verrassen...quote:Op woensdag 6 september 2006 13:11 schreef chacama het volgende:
@linda. Vervelend zeg. Nu moet je nog steeds wachten en een beslissing maken. Ik wens jullie veel succes met de stuitbevalling.
*hoopt heel stilletjes dat jullie kindje jullie alsnog verrast en kopje onder gaat!!*
Nee, de welbekende folder van het NVOG kreeg ik nog eens mee. Die ken ik dus al van voor tot achter.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:40 schreef poemojn het volgende:
Eliminator en Baloegefeliciteerd met Dylan en Sennah!
Fijn dat het goed met ze gaat en dat ze al naar Amstelveen mogen!
Succes Xanthe!
En jij ook succes met je keuze Linda.Heeft je gyn je die cijfers nog op papier gegeven? Zou misschien ook leuk zijn voor dat stuitliggingentopic.
kom nog even vertellen dan in Stuitligging ik wil zoveel mogeljik weten van te voren, ik ben ook nog niet voor 100% er uit....quote:Op woensdag 6 september 2006 14:13 schreef kozakken het volgende:
Linda, succes met de keuze. (Ik heb wel een uitgesproken mening, maar die is ook nogal gekleurd door ervaringen van een aantal mensen om me heen). Doen wat je gevoel je zegt. En in ieder geval fijn dat je van die 43 weken af bent. (Jonne is ook in Deventer geboren en met Romme zijn we ook op een aantal controles in Deventer geweest. Prima ziekenhuis, maar zorg wel dat je goed jezelf voorbereid en op je strepen blijft staan zonodig!)
Dank je. Ik heb zitten lezenquote:Op woensdag 6 september 2006 16:21 schreef linda856763 het volgende:
Voor KS:
Minder risico op complicaties voor kindje.
Tegens KS
Meer risico voor moeder tijdens operatie
meer risico's bij volgende zwangerschappen (placenta ligt vaker voor uitgang, verklevingen van placenta met litteken, zwakte litteken dus meer kans op nieuwe keizersnee, kans op scheuren baarmoeder)
Voor stuitbevalling: alle bovenstaande argumenten omgedraaid.
Zie verder: Stuitligging
Nou?quote:Op woensdag 6 september 2006 16:37 schreef nikky het volgende:
[..]
Dank je. Ik heb zitten lezen. Als ik voor de keuze kwam te staan wist ik het wel
.
*handje vastpakt*quote:Op woensdag 6 september 2006 17:10 schreef Mibos het volgende:
Eliminator en Baloetjuh heel veel gefeliciteerdjes met jullie dappere kleintjes... Wel heel fijn voor jullie dat ze alweer naar het huisziekenhuis komen.
Neuk toen waren we nog saampjes voor 9 november.
Neukquote:Op woensdag 6 september 2006 17:30 schreef Neuk het volgende:
[..]
*handje vastpakt*![]()
omg hormommies!!! Mijn vriend schrijft vanaf zijn werk dat ie shoarma wil eten en ik begin te janken omdat ik dat niet wil![]()
![]()
Zal ook wel met die klotemaag te maken hebben. Ik boer gvd nog een glas water op vandaag!
Xanthe!!!! Ik ben vast veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuls te laat maar dat kan me niets schelen! Hartstikke veel succes!!! xxx![]()
![]()
Ik denk aan jullie!
En hier zou wel eens een heel grote kern van waarheid in kunnen schuilen.... Wel erg lastig lijkt me, dat op en neer gedoe/gedenk enzo. Succes met kiezen.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:46 schreef linda856763 het volgende:
Dit wispelturige kindje leert zijn/haar controlfreakerige ouders een hardhandig lesje in dingen los laten....
Even voor de duidelijkheid he: Liefst de mijne dus....quote:
Ja, het lijken mij erg makkelijke kleertjes voor zo een kleintje dat nog enkel kan liggen en van prijs valt het ook goed mee.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:31 schreef snoopy het volgende:kostuums
Wat een mooie term!
Maar dat ziet er goed uit! Die hoeft straks niet in z'n blootje te liggen
allemaal goodmoodkid spullen zie ik. Daar heb ik ook het een en ander van. Leuk!
quote:Op woensdag 6 september 2006 20:18 schreef sjak het volgende:
Moonah, laten we dat maar hopen dan. Volle Maan schijnt goed te zijn voor het opwekken van een bevalling (dat en de prostaglandingesen van de man van Sugar).
Oja, dat is waar ook, ze kan nu niet even in de auto stappenquote:Op woensdag 6 september 2006 20:21 schreef snoopy het volgende:
Ik neem aan dat Moonah het met haar eigen vent zal moeten doen toch?
Nou, ja we weten in elk geval dat die van de man van sugar werkenquote:Op woensdag 6 september 2006 20:21 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Moonah het met haar eigen vent zal moeten doen toch?
kBen ook wel ongeduldig maar ook wel ongerust dat het kindje er nog niet klaar voor is , moest het nu komen. Heb jij dat niet?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:00 schreef Moonah het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid he: Liefst de mijne dus....![]()
Wat leuk!quote:Op woensdag 6 september 2006 20:56 schreef Andrea001 het volgende:
Hier zijn de bibbertjes en kriebeltjes echt schopjes gewordenen nog maar 3 kilo aangekomen
.
"nog 35 dagen te gaan" zegt je bannerquote:Op woensdag 6 september 2006 20:00 schreef Moonah het volgende:
[..]
nog ff snel dan....placenta ligt bij mij ook aan de voorkant. Voelde de eerste blubjes rond de 17 weken...quote:Op woensdag 6 september 2006 20:59 schreef appelsap het volgende:
[..]
Wat leuk!
Ik hoop dat ook snel te voelen.
Mijn placenta ligt waarschijnlijk aan de voorkant dus kan even duren voor ik wat ga voelen.
Doe je goed!
Ik ben nog niks aangekomen.![]()
![]()
Meid, hou nog even vol. Het is zo fijn als ze niet in de couveuse hoeven... Echt hoor, met Freek was ik het ook hartstikke zat, kon 'm d'r wel uit kijken. Met nr twee hoopte ik alleen nog maar dat een couveuse periode ons en het kindje bespaard bleef. Hoe goed ze er ook aan toe zijn, ze worden toch meer geprikt en onderzocht als ze op neo liggen, ik vond het verschikkelijk.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:00 schreef Moonah het volgende:
[..]
Mijne ook en bij de eerste ook, maar voelde het gewoon al snel gelukkig. Komt wel goed hoor!quote:Op woensdag 6 september 2006 20:59 schreef appelsap het volgende:
[..]
Wat leuk!
Ik hoop dat ook snel te voelen.
Mijn placenta ligt waarschijnlijk aan de voorkant dus kan even duren voor ik wat ga voelen.
Doe je goed!
Ik ben nog niks aangekomen.![]()
![]()
Nou idd, zo leuk! Maar ik heb het idee dat dit eigenwijsje juist steeds wegkruipt als ik het wil voelenquote:Op woensdag 6 september 2006 20:58 schreef chacama het volgende:
Andrea wat lekker dat gevoel en wat goed dat je gewicht zo netjes is...
ik ga heel verstandig zijn en in mijn bedje liggen. Nog even met pukkie spelen en dan lekker slapen. Dat wordt voor jouw de volgende fase....merken dat ie op je reageert... ook erg leuk
dat is heel vervelend ja.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:07 schreef appelsap het volgende:
Dan heb ik goede hoop dat ik snel wat ga voelen.
klinkt misschien een beetje stom maar ik begin het zat te worden dat ik zwanger ben en er nog niks van voel..
Haha, nou straks op het eind zul je er wel eens moe van worden om wakker te liggen van het getrap tegen je ribbenquote:Op woensdag 6 september 2006 21:07 schreef appelsap het volgende:
klinkt misschien een beetje stom maar ik begin het zat te worden dat ik zwanger ben en er nog niks van voel..
Weet wat je wenst. Ik zei dat ook in het begin en bij week 8 van de zwangerschap werd ik me toch misselijk, dat heeft tot ongeveer week 17 geduurd. Maar als je dan echt het eerste trapje of gevlinder in je buik voelt maakt ook dat helemaal niets meer uit.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:07 schreef appelsap het volgende:
Dan heb ik goede hoop dat ik snel wat ga voelen.
Mijn eerste kon ook flink trappen, zo hard dat ik regelmatig zere ribben had. Maar gek genoeg ben ik er nooit wakker van geworden of er moeilijker door in slaap gekomen. Of mijn geheugen laat me nu drastisch in de steek...quote:Op woensdag 6 september 2006 21:13 schreef Andrea001 het volgende:
[..]
Haha, nou straks op het eind zul je er wel eens moe van worden om wakker te liggen van het getrap tegen je ribben. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, het lijkt nu zo onwerkelijk allemaal...
Ik kan me er moeilijk een voorstelling van maken maar doet het dan ook niet pijn?quote:Op woensdag 6 september 2006 21:20 schreef Neuk het volgende:
Appelsap: mijn buik is nu bijna de hele dag door aan de bovenkant helemaal gevoelloos (alsof de huid slaapt) omdat ie er zo strak in ligtNiet heel prettig...
Verder voel ik em schoppen, kietelen, trillen en weet ik veel wat nog meer, maar gevoelloos is niet wat je bedoelt he?
Kindje van kennis van ons moest ivm geelzien onder de lamp en steeds geprikt worden, was echt getraumatiseerd toen ze weer thuiskwamen.. Verkrampte als pa/ma wilde oppakken en knuffelen, was heel bang als je aan haar benen zat, enz. Ze hebben 't de eerste tijd erg moeilijk gehad daarmee (en icm onzekerheid moeder over eigen lichaam & begeleiding ziekenhuis is de bv toen ook heel snel mislukt). Dat kan dan bij een couveusekindje ook een gevolg zijn denk ik.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:04 schreef Leah het volgende:
Hoe goed ze er ook aan toe zijn, ze worden toch meer geprikt en onderzocht als ze op neo liggen,
Dat kietelen voelde bij mij meer alsof de binnenkant van je buik een beetje geaaid wordt, maar geen kietel gevoel. Als je de eerste keer de hik voelt, dat is pas gek!quote:Op woensdag 6 september 2006 21:24 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik kan me er moeilijk een voorstelling van maken maar doet het dan ook niet pijn?
Even een stomme vraag maar dat kietelen enzo, kietelt het dan ook echt aan je buik?
Klinkt wel leuk.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:25 schreef beefcake het volgende:
[..]
Dat kietelen voelde bij mij meer alsof de binnenkant van je buik een beetje geaaid wordt, maar geen kietel gevoel. Als je de eerste keer de hik voelt, dat is pas gek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |