"Hedenochtend is een wenende vrouw in een vastgezette rolstoel op het strand aangetroffen"quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:19 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Zoiets had ik nu ook wel. Manlief zei hier ook dood leuk moet je maar doen , je ligt toch al open. Maar als ik dan de nadelen lees over sterilisatie tijdens keizersnede en de redenen waarom het juist niet zo vaak gebeurd + dat ze in mijn geval een stukje eileider weg halen en dicht branden je bij deze methode vervroegd in de overgang kan raken.... Zit ik ook niet echt op te wachten.
Vervolgens krijg ik dan te horen ja maar als jij niks wilt gebruiken... ik zie het niet zitten om de rest van ons leven een condoom te gebruiken en voor sterilisatie moet ik vast betalen (in mijn geval werd het dan als service even meegenomen en niet gedeclareerd). Heb vanmorgen mooi met de verzekering gebeld en het word voor ons gewoon vergoed , dus dat smoesje gaat voor hem lekker niet meer op![]()
Ik denk nu dus ook van laat jij het dan maar lekker doen. Ben benieuwd hoe hij er vanmiddag op reageerd als hij thuis komt![]()
Wat zijn die nadelen precies danquote:Op dinsdag 5 september 2006 12:19 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Zoiets had ik nu ook wel. Manlief zei hier ook dood leuk moet je maar doen , je ligt toch al open. Maar als ik dan de nadelen lees over sterilisatie tijdens keizersnede en de redenen waarom het juist niet zo vaak gebeurd + dat ze in mijn geval een stukje eileider weg halen en dicht branden je bij deze methode vervroegd in de overgang kan raken.... Zit ik ook niet echt op te wachten.
Vervolgens krijg ik dan te horen ja maar als jij niks wilt gebruiken... ik zie het niet zitten om de rest van ons leven een condoom te gebruiken en voor sterilisatie moet ik vast betalen (in mijn geval werd het dan als service even meegenomen en niet gedeclareerd). Heb vanmorgen mooi met de verzekering gebeld en het word voor ons gewoon vergoed , dus dat smoesje gaat voor hem lekker niet meer op![]()
Ik denk nu dus ook van laat jij het dan maar lekker doen. Ben benieuwd hoe hij er vanmiddag op reageerd als hij thuis komt![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
...we zijn voor eeuwig en altijd verliefd! ...
quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:08 schreef Slaapmeisje het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bompie is prachtig en we zijn voor eeuwig en altijd verliefd!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sterilisatie tijdens een keizersnede is minder betrouwbaar en bij het dichtbranden van de eileiders kan de bloedtoevoer naar de eileiders verminderd worden waardoor de overgang vroeger kan beginnen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:02 schreef es70 het volgende:
[..]
Wat zijn die nadelen precies dan. Mijn gyn heeft toendertijd gezegd dat ik er heel goed over moest nadenken (wat niet nodig was, maar toch aardig om even te zeggen
) omdat op die wijze gesteriliseerd worden minder makkelijk te herstellen zou zijn. Mijn eileiders zijn afgebonden én doorgeknipt (zekerheid voor alles
). Ik vond het juist super dat ik niet later nog een keer terug hoefde te komen voor een sterilisatie maar dat het in een moeite door kon
.
Oh, en uit ervaring kan ik idd zeggen dat het heel raar is om vooraf te weten wanneer je kindje geboren gaat worden.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:37 schreef Suzanna het volgende:
Xanthe, ik ben blij voor je dat het bed nu toch geregeld is. Zal jou ook wel rust geven!
Ik vind het nog wel een veilig idee zoals ik nu sta... Nog lekker onder jou en dat terwijl ik weet dat ik overmorgen mijn kindje in mijn armen heb.quote:
Als het morgen niet goed gaat met draaien, krijg ik morgen een spoedks en ben ik toch nog voor jouquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:38 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ik vind het nog wel een veilig idee zoals ik nu sta... Nog lekker onder jou en dat terwijl ik weet dat ik overmorgen mijn kindje in mijn armen heb.
Is toch een grapje he? Of hbe ik je verhaal gisteren nu verkeerd begrepen?quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:41 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Als het morgen niet goed gaat met draaien, krijg ik morgen een spoedks en ben ik toch nog voor jou![]()
Waaat? Ik dacht dat je dan een geplande ks kreegquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:41 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Als het morgen niet goed gaat met draaien, krijg ik morgen een spoedks en ben ik toch nog voor jou![]()
Beetje te snel getypt omdat ik ging liggen (ga zo weer, kan niet meer lopen van de rugpijnquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:47 schreef PM-girl het volgende:
Is toch een grapje he? Of hbe ik je verhaal gisteren nu verkeerd begrepen?
Kweet het niet. 50-50 zeggen de statistieken geloof ik dus er valt eigenlijk niets van te zeggen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef appelsap het volgende:
Als je een dag niet geweest bent en wat dingen bij moet lezen vergeet je wel eens wat.
Linda ik hoop voor je dat het draaien lukt! Heb je een goede kans dat het ook echt gaat lukken? Of is het meer van: we gaan het wel proberen maar we denken van niet?
bron: www.nvog.nlquote:Hoe vaak lukt het om een kind te draaien?
Of het zal lukken om een kind te draaien, valt niet altijd te voorspellen. Over het algemeen geldt: hoe vroeger in de zwangerschap en hoe meer vruchtwater, des te gemakkelijker is het om het kind te draaien. Maar dat heeft ook een keerzijde: als er veel vruchtwater is, is de kans ook groot dat het kind nog veel ruimte heeft om uit zichzelf terug te draaien naar een stuitligging. Bovendien draaien voor 36 weken veel kinderen uit zichzelf nog wel. Naarmate de zwangerschapsduur vordert, neemt de hoeveelheid vruchtwater af, en wordt draaien moeilijker.
Tot slot is ook de ligging van de placenta van belang. Als deze tegen de voorwand van de baarmoeder ligt, is het vaak moeilijker om het kind vast te pakken dan als hij tegen de achterwand ligt.
Zijn er gevaren aan het draaien van een kind?
Voor de moeder zijn er geen gezondheidsgevaren. Wel hebben enkele vrouwen last van de bijwerkingen van het middel om de baarmoeder te ontspannen, maar dit gaat altijd na een paar uur weer vanzelf over. Ook kan de buik door het harde duwen een paar dagen gevoelig en pijnlijk zijn. Dit is vervelend, maar kan geen kwaad. Voor het kind zijn er als regel geen levensbedreigende gezondheidsgevaren. Bij minder dan 10% van de kinderen zijn de harttonen na het draaien tijdelijk wat langzamer. Daarom controleert men ze na afloop altijd nauwkeurig. Bijna altijd worden ze vanzelf weer normaal. Een heel enkele keer (bij minder dan 1%) blijven de harttonen afwijkend, en is het nodig direct een keizersnede te doen.
Nou ik ga voor je duimen!quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:32 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Kweet het niet. 50-50 zeggen de statistieken geloof ik dus er valt eigenlijk niets van te zeggen.
Ja! Dat met dat nierbekkengedoe hierboven, plus dat het zelfs vroegtijdige weeën kan opwekken in zware gevallen...quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:11 schreef Neuk het volgende:
Baloe wat doe je!! Veel sterkte Ik denk aan jullie!
Hier weer es een blaasontstekinkje. Ik vraag me af hoeveel weken ik er al mee rond loop. Kan het kwaad er mee door te lopen eigenlijk?
quote:
nee, maar ik hebquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:28 schreef PM-girl het volgende:
Linda, heb je het mobiele nummer van iemand hier, mocht je dan in zkh moeten blijven dat iemand ons op de hoogte kan houden? Hoezo nieuwsgierig?!![]()
Na deze kuur zal ik er heel erg alert op zijn! Ik heb gewoon nergens echt last van gehad, behalve af en toe een prikkelte, meer kan ik het niet noemen...quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja! Dat met dat nierbekkengedoe hierboven, plus dat het zelfs vroegtijdige weeën kan opwekken in zware gevallen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |