abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41477478
Het vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 237

As papa's en mama's :
10 september 2006: Inky05
14 september 2006: mjammetje
22 september 2006: linda856763
22 september 2006: Xanthe
26 september 2006: PM-girl
30 september 2006: snoopy
08 oktober 2006: Bass-Miss
11 oktober 2006: Moonah
28 oktober 2006: ik80
3 november 2006: sweaty
9 november 2006: Neuk
9 november 2006: Mibos
17 november 2006: meimeltje en Morpheus_at_work
27 november 2006: Tajno
1 december 2006: chacama
5 december 2006: Mwanatabu
05 december 2006: Applemooz (papa)
09 december 2006: Stiekemurd
16 december 2006: Poemojn
17 december 2006: Suzanna
23 december 2006: Popples en Prowl
30 december 2006: oYo (papa)

2007

*** 8 januari 2007: E.T. en Swetsenegger ***
12 januari 2007: Andrea001
*** 19 januari 2007 Nikky en Tim ***
25 januari 2007: Slaapmeisje
25 januari 2007: Dominique00
31 januari 2007: beefcake en ShaoliN
02 februari 2007: Vivi
05 februari 2007: Ka-Stone
***11 februari 2007: appelsap en Sandertje21***
23 februari 2007: Catootje
07 maart 2007: XXXKarinXXX
28 april 2007: Hassanjassan (papa)

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Wil je een nieuw topic openen? Klik hier voor de openingspost.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lois op 06-09-2006 20:01:10 ]
pi_41477509
Iemand die de TT aan kan passen werd hier afgeleid door Isis...
  Milf maandag 4 september 2006 @ 11:44:46 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_41477520
Tuurlijk kan dat

En is een hastikke goei TVP
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 4 september 2006 @ 12:00:33 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41478014
Mjammetje, over een paar uur sta jij bovenaan!! Of kunnen we je al van het lijstje halen, je hebt je nog niet gemeld vandaag?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41478136
Inky veeel succes vandaag .... je bent gewoon mama vanaf vandaag

Mjammetje meldt je je even?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_41478296
Neuk, die intake stelt echt níets voor.
Ik heb hem telefonisch afgehandeld. Onder het mom van "Ik leef nu van dag tot dag, afspraak is moeilijk te plannen, doe maar telefonisch". Scheelt nog geld ook, want staat me bij dat je voor zo'n bezoek nog moet betalen ook.

Linda, ja, die foto. Wellicht dat ik zin heb om me vandaag wat op te tutten. Moet ik eigenlijk maar gewoon doen, is altijd beter voor de stemming dan in mijn badjas rond blijven hangen.

PM, sterkte met je hond. Zou ik ook om moeten huilen hoor. Zélfs zonder zw.hormonen!

Zo, en verder heb ik de kraamzorg gebeld. En ik kan een rolstoel lenen!!!!
Met luchtbanden, lichtgewicht en opvouwbaar. Kan mijn lief me elke dag even uitlaten...

En Inky, om je eigen woorden aan te halen, je leest dit nu wel niet meer , maar succeeeeeesssss!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 4 september 2006 @ 12:26:18 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_41478732
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:08 schreef Moonah het volgende:

Met luchtbanden, lichtgewicht en opvouwbaar. Kan mijn lief me elke dag even uitlaten...

wel lekker moonah!
stormy waters...
sailin'
pi_41479060
quote:
Ik heb hem telefonisch afgehandeld. Onder het mom van "Ik leef nu van dag tot dag, afspraak is moeilijk te plannen, doe maar telefonisch". Scheelt nog geld ook, want staat me bij dat je voor zo'n bezoek nog moet betalen ook.

Linda, ja, die foto. Wellicht dat ik zin heb om me vandaag wat op te tutten. Moet ik eigenlijk maar gewoon doen, is altijd beter voor de stemming dan in mijn badjas rond blijven hangen.

PM, sterkte met je hond. Zou ik ook om moeten huilen hoor. Zélfs zonder zw.hormonen!

En Inky, om je eigen woorden aan te halen, je leest dit nu wel niet meer , maar succeeeeeesssss!
Ik heb het ook telefonisch gedaan.
'Hebt u genoeg kruiken?' Ja! als mijn moeder volgende week langskomt met een leenkruik tenminste
"staat uw bed op klossen' Bijna zodra mijn verlof ingaat, regel ik dat
Nou ja, het stelde weinig voor. Ik wil trouwens die klossen er weer onder weg hebben voor zolang het duurt, want ik komt amper meer in en uit bed, en als ik een glaasje water van mijn nachtkastje wil hebben, val ik er bijna uit. Even vragen aan hoeveel tijd het hem kost om de boel weer op klossen te zetten op het moment supreme ( en als ik in het zkh beval heeft hij hoe dan ook tijd zat!)

En ik ben misselijk, al twee dagen! De echoscopiste zei dat sterke misselijkheid kon duiden op dat het kindje een draai aan het maken is. Ik wou dat ze het niet gezegd had, want het zorgt voor valse hoop. Volgens mij voel ik nog steeds een hoofdje in mijn zij, en komt de misselijkheid gewoon van een licht griepje (ben ook verkouden)

Fijn Moonah, van de rolstoel, en gewoon doen, die foto Badjasje gaat ook vervelen...
Eva
pi_41479123
Mjammetje....snel melden hoor, ze zijn hier nogal ongeduldig (ik niet hoor )

Inky, je bent gewoon mama vandaag... bijzonder idee is het! (jammer dat we het waarschijnlijk pas later te horen krijgen, maar dat is nou eenmaal zo dan!) Heel veel sterkte ook...

Moonah, je hebt gewoon een rolstoel! Is wel echt een oplossing idd, goed idee om dat te regelen.
  maandag 4 september 2006 @ 12:48:45 #10
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41479265
Het lijkt mij echt zo raar om zo te weten dat dit gewoon de dag is waarop je kindje geboren gaat worden. Heel anders dan bij een bevalling waarbij je steeds op de klok kijkt tussendoor en je afvraagt welke dag het geboren zou gaan worden.
pi_41479368
Hoewel ik laatst ook las in een bevallingsverhaal dat er een ks gepland was vanwege een stuit, en dat op die dag bleek dat het kindje alsnog gedraaid was. Konden ze weer naar huis. Dat lijkt me heel naar, hoewel ik dan ook niet de ks door zou willen laten gaan, want dan is het een echt onnodige ingreep.
Eva
pi_41479435
Gut, ik kreeg zaterdag dan eindelijk een brief van Achmea dat de kraamzorg geregeld is. Ben al vanaf week 12 bezig (nu week 27). Over 2 weken krijg ik een brief van het kraamcentrum en daarna nog ergens een intake. Zitten we al rond de 32 weken gok ik. Maja, het lóópt. Hoop ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41479532
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:00 schreef PM-girl het volgende:
Mjammetje, over een paar uur sta jij bovenaan!! Of kunnen we je al van het lijstje halen, je hebt je nog niet gemeld vandaag?
Goeiemiddag. Ik ben niet vooruit te branden vandaag maar dat zal wel komen dat ik gisteren het hele huis heb schoongemaakt als nooit tevoren.
Maar maak je geen zorgen zodra ik iets voel of denk kom ik het direct melden (tenzij het zo snel gaat dat het niet kan ..altijd positief blijven )

Mwanatabu via Achmea krijg je een telefonische intake. Ik heb geloof ik 3 weken geleden een telefoontje gehad want ik maakte me ook al zorgen.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_41479593
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Gut, ik kreeg zaterdag dan eindelijk een brief van Achmea dat de kraamzorg geregeld is. Ben al vanaf week 12 bezig (nu week 27). Over 2 weken krijg ik een brief van het kraamcentrum en daarna nog ergens een intake. Zitten we al rond de 32 weken gok ik. Maja, het lóópt. Hoop ik.
Fijn dat je eindelijk bevestiging krijgt... Ik ging me ook al zorgen maken een paar weken geleden (en heb daarvoor nog het verkeerde bureau lastig gevallen ) Intake was bij mij pas in week 35...
Eva
pi_41479683
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:00 schreef mjammetje het volgende:

[..]

Goeiemiddag. Ik ben niet vooruit te branden vandaag maar dat zal wel komen dat ik gisteren het hele huis heb schoongemaakt als nooit tevoren.
Maar maak je geen zorgen zodra ik iets voel of denk kom ik het direct melden (tenzij het zo snel gaat dat het niet kan ..altijd positief blijven )
Hehe, als deze het net zo doet als mijn jongste, dan wordt het hier ook een out of the blue-plop-erlebnis
Doe jij ook maar
quote:
Mwanatabu via Achmea krijg je een telefonische intake. Ik heb geloof ik 3 weken geleden een telefoontje gehad want ik maakte me ook al zorgen.
Okay, telefonisch ist gut, ja.
Word alleen niet goed van dat gedoe bij Achmea. Eerst 6 telefoongesprekken met als ondertoon "waarom máákt u zich zo'n zorgen" en dan ineens "uhhh we hebben een beetje achterstand, we zijn nu bij november "
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41479758
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:03 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Fijn dat je eindelijk bevestiging krijgt... Ik ging me ook al zorgen maken een paar weken geleden (en heb daarvoor nog het verkeerde bureau lastig gevallen ) Intake was bij mij pas in week 35...
Jeumig...dat loopt dus niet echt soepeltjes in Neêrland...
Collega van me kreeg zorg van een bureau uit Apeldoorn, die van mij moeten uit Almelo komen. Naar Zwolle. Gaat iCare van hier zeker in Friesland kramen?
pi_41479985
Intake zou bij mij ook pas in week 35 zijn. Die mensen snappen blijkbaar niet dat je alles op tijd in orde wil hebben....
  maandag 4 september 2006 @ 13:51:43 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41480624
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Hier was Achmea ook 'vergeten' mijn naam door te geven aan 't kraamcentrum
Besefte me een paar weken gelden dat ik geen bevestiging van 't kraamcentrum had gehad en toen ik hun belde hadden ze ook geen inschrijving ontvangen.. ZilverenKruis weer gebeld; "ja raadsel, vreemd dat 't niet goed is gegaan, blablabla" Hebben ze 't weer gedaan.. Heb trouwens nog steeds geen bevestiging binnen.. Van de week nog maar eens bellen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41480742
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:21 schreef Moonah het volgende:
Intake zou bij mij ook pas in week 35 zijn. Die mensen snappen blijkbaar niet dat je alles op tijd in orde wil hebben....
Dat had bij jou dus echt op chaos uit kunnen lopen...
Nóg een reden om blij te zijn dat je menneke nog even is blijven zitten!
pi_41481533
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat had bij jou dus echt op chaos uit kunnen lopen...
Nóg een reden om blij te zijn dat je menneke nog even is blijven zitten!
Och, als hij met 29 weken was geboren was hij toch niet thuis vóór week 36/37.
En dan had ik die kraamhulp ook niet eens meer nodig.
Maar ik denk echt dat die mensen geen idee hebben hoe het voelt als je zwanger bent en de zaken op orde wil hebben. En dat vind ik best storend. Zwanger zijn is toch al zo hectisch.
  maandag 4 september 2006 @ 14:36:52 #21
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41481570
Maar dat intakegesprek is toch niet nodig om dingen op orde te hebben? Ik bedoel als je maar zeker weet dat ze iemand sturen dan is het toch oke?
  maandag 4 september 2006 @ 14:36:52 #22
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41481571
Maar dat intakegesprek is toch niet nodig om dingen op orde te hebben? Ik bedoel als je maar zeker weet dat ze iemand sturen dan is het toch oke?
pi_41481573
Oh en Inky, ook al merk je er niets van, Ik zal je hebben muts... ik denk aan je en ben heel benieuwd hoe het met je gaat!
pi_41481613
quote:
Op maandag 4 september 2006 14:36 schreef Luchtbel het volgende:
Jawel, is ook wel zo. Intake stelt ook geen zak voor. Maar voelt toch als een 'bevestiging' dat je iig in de molen zit. Tenminste, voor mij.
  maandag 4 september 2006 @ 14:42:18 #25
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41481706
Ja oke, ik snap het ook wel denk ik. Bij mij is de bevestingsbrief gewoon alleen genoeg denk ik
  maandag 4 september 2006 @ 15:06:14 #26
94046 PM-girl
pi_41482216
Linda, moest je nu vandaag naar de gyn voor verdere bespreking/echo?

FIjn he, die kraamintake. Bij mij waren ze ruim op tijd geweest als ik zelf niet afgezegd had. Dus het KAN goed gaan.
*
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 15:59:38 #27
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41483490
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:39 schreef Xanthe het volgende:
Heb hier vandaag het verpleegbed gekregen , is het zo'n super ouderwets ding dat onstabiel is en doorzakt terwijl het gewoon van metaal is (bodem kan dubbel geklapt worden voor vervoer en als je daar dus met je gewicht zit heb je niet echt het idee dat die het houd). De gyn heeft nu een brief geschreven voor een ander soort bed , dus hopenlijk is het vandaag of morgen alsnog goed geregeld.
Tjonge Xanthe en daar ben je nou een hele week mee bezig geweest om dat te regelen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_41485096
oeh inky.. dik aant genieten zeker
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41485902
Ik heb wel bijgelezen vanmorgen,maar had geen tijd om te reageren.Er ging op allebei de nieuwe scholen van de meiden iets mis,dus daar moest ik achteraan.En tussendoor ook nog naar mijn werk,pfffff.......
Ik ben nu voor 50% ziekgemeld,dat geeft me wel een beetje rust.Ik had nl.helemaal geen zin om weer te beginnen en dan meteen weer 4 nachten achter elkaar
Dus ik draai er van het weekeind 2 en volgende week ook 2 en dan kijken we weer verder.
Ivm.verjaardagen heb ik ook mijn nekplooimeetsessie(scrabble-woord )nog niet verteld hier.......
Hebben jullie een paar uur......Want zolang duurde het in het echt ook
Ik had mijn afspraak om half 9 en we liepen om 10 voor 12 het zh.pas uit.
Het kindje wilde niet goed gaan liggen en we moesten daarom 3 keer terugkomen.Na de eerste keer zei ze:ga hier maar wat heen en weer lopen.Ik lopen en na 5 minuten weer op die tafel nog niks te meten.Dan maar wat door de gangen lopen en over 3 kwartier terugkomen.Toen nog 20 minuten in de wachtkamer en toen konden we weer..... kind wilde nog niet,weer 25 minuten zitten loeren en porren en ik ben zelfs op mijn zij gaan liggen,niks hielp.
Nou,ik heb nog nooit iemand gehad waarbij het niet lukte ,zei ze.Affijn,wij weer de gang op,ik moest maar gaan plassen en weer wat drinken en een uur later lag ik weer op de tafel en wat denk je kind in slaap gewandeld
Op een gegeven moment had ze toch de nekplooi te pakken.Maar ik mag m zo eig.niet meten,zei ze,maar misschien willen we het wel te perfect.Affijn,zij met die echo naar de gyn en ja hoor,hij was goedgekeurd.Voordat ze wegliep zei ze al,dat ze al kon zien dat hij niet verdikt was,maar ze had nu eenmaal een getal nodig voor het bloedonderzoek.
Ik vroeg,bij welke dikte je je eig.zorgen moet gaan maken en dat is bij 3,0mm.
De nekplooi bij ons kindje is 1,2mm dus dat is een prima score,zeker voor mijn leeftijd.
Wat een opluchting,maar goed,juichen durven we nog steeds niet.
We krijgen als het goed is woensdag telefonisch de uitslag.Volgens mij gaan we dan allebei uit ons dak en ga ik een ongeloofelijk potje als die goed is.Als het een hoog getal is,denk ik niet dat we voor de vlokkentest gaan.Ik ben nl.bang,omdat die inseminaties ook zo pijnlijk en bloederig waren,dat dat met die test niet anders zal zijn en dat ik een nog hogere kans op een miskraam heb.
Ik zal het as.vrijdag nog even aan de gyn vragen,dan weet ik het zeker.
Dus nog even met de vingers gekruist hier.Ik eet me lam aan bananen en drink veel chocomelk en cola.Ik blijf vaak de hele dag misselijk en ik hoop,dat het met 16 weken dan maar over zal zijn.Dan gaat je hsg hormoon afnemen,dus duimen we daar maar voor.De roze wolk komt dan misschien eindelijk eens bovendrijven,want tot nu toe was die een beetje grijs.
Tot zover dit ouweneel verhaal,sorry voor de ruimte die ik inneem

Slaapmeiske,hoe is t met jouw buik?????????????????.

Groetjes,Minoes
pi_41486274
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:59 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Tjonge Xanthe en daar ben je nou een hele week mee bezig geweest om dat te regelen
En nog niet in orde , krijg nu dood leuk te horen dat ik gewoon weg geen ander bed krijg , want dit is het kraambed en daar kan ik het mee doen. Zo zijn hun regeltjes....
Zal mijn paps maar eens vragen of hij nog connecties heeft toevallig daar , want hij zei het de vorige keer al dat dat bed niet voor mij geschikt is.
1 Ding scheelt als ik echt niks voor elkaar ga krijgen anders hoeft het bed niet hoger te staan van de kraamzorg , heb het ze al gemeld dat er dus problemen zijn omtrent het bed.
  maandag 4 september 2006 @ 17:48:12 #31
94046 PM-girl
pi_41486482
Jeetje Xanthe, wat een lompigheid, ze denken niet echt mee met hun klanten?

Minoes, wat een toestand zeg met die meting! Gelukkig hebben ze uiteindelijk kunnen meten. Even heel erg vooruitlopend op de zaken, mocht je een hoog getal krijgen dan kan ik je vertellen dat een vruchtwaterpunctie niet pijnlijk is. Het prikken doet even pijn, maar meer omdat je gespannen bent. Daarna heb je een aantal ongesteldheidspijn, dus dat is goed te doen. Althans, zo washet bij mij.
Maar het is natuurlijk te hopen dat alles goed is!

Blijf je nu de rest van je zwangerschap 50 procent ziek? Geeft wel rust denk ik, als je weet dat je voorlopig niet meer fulltime aan de bak hoeft.
*
  maandag 4 september 2006 @ 17:52:45 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_41486647
PM girl, vanmorgen heb je meldplicht
stormy waters...
sailin'
pi_41487024
We krijgen een nieuwe maxicosi van mijn ouders
pi_41487182
Minoes, wat een gedoe. Gelukkig voor je is de uitslag vooralsnog positief. Fijn!
En bij Xanthe ook al zo'n gezeik met dat bed.

Bij mij ging bijna het rolstoelverhaal niet door. Kraamzorg belde dat ik op een wachtlijst sta, termijn viel niets over te zeggen.
Maar dan blijkt de wereld toch weer heel mooi in elkaar te zitten:
Een vriend van een vriendin hoorde van haar mijn verhaal en die heeft thuis nog een rolstoel staan. Kan mijn lief morgen komen ophalen!

Pff, het is vandaag echt Jantje Huil Jantje Lach...
pi_41487520
Net de laatste echo gehad. Ons ventje zijn hoofd is binnen twee dagen al klaar. (Uitgerekende datum 6 september) Hij weegt nu al 3 kilo 300.
De gyneacoloog zei dat we hem een belachelijke naam moeten geven omdat hij z'n mama pijn gaat doen...
pi_41487685
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Net de laatste echo gehad. Ons ventje zijn hoofd is binnen twee dagen al klaar. (Uitgerekende datum 6 september) Hij weegt nu al 3 kilo 300.
Huh? 6 sept uitgerekend? Sinds wanneer? heb ik wat gemist???
quote:
De gyneacoloog zei dat we hem een belachelijke naam moeten geven omdat hij z'n mama pijn gaat doen...
Bemoedigend....
pi_41487819
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Huh? 6 sept uitgerekend? Sinds wanneer? heb ik wat gemist???
[..]
Nee hoor, we houden het op 8 oktober, maar de omtrek van het hoofdje gaf aan dat de einddatum 6 september was en dus al 39 weken en zoveel dagen zwanger... Maar zal dus gewoon een groot kind zijn net als bij jou, dacht ik.
pi_41487966
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:34 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Nee hoor, we houden het op 8 oktober, maar de omtrek van het hoofdje gaf aan dat de einddatum 6 september was en dus al 39 weken en zoveel dagen zwanger... Maar zal dus gewoon een groot kind zijn net als bij jou, dacht ik.
Ah, oké.
Wel een beetje vreemde uitspraak van die gyn, zoals je hem hier tenminste quote...
Hoe gaat het verder met jou? Ik lees je niet zo vaak hier.
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 19:03:26 #39
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41488787
minoes 1,2 mm is een hele goeie score maar daar heb je wel wat voor moeten doen zeg Nu nog de bloeduitslagen afwachten, maar daar verwacht ik geen gekke dingen hoor.

Morgen hebben wij de 20 weken echo! Zo enorm spannend en ik heb er erg veel zin in. Eindelijk kunnen we weer naar Bompie kijken De laatste paar dagen begin ik steeds duidelijker signalen te krijgen dat het gerommel in mijn buik van Bompie is. Zaterdag werd ik vroeg wakker en ineens voelde ik een duwtje vanuit mijn buik. Tja, hoe kan je dan nog uitslapen?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 4 september 2006 @ 19:10:36 #40
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41489037
Moonah, met een couveuse kindje heb je recht op uitgestelde kraamhulp. Is niet veel, drie keer 3 uur ofzo, maar hier was het net het zetje om de bv te laten slagen. De kinderarts moet daar een verklaring voor afgeven, maar dan zou je er dus wel recht op hebben.

Slaapmeisje , babyduwtjes zijn leuk
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 4 september 2006 @ 19:13:48 #41
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41489168
Oeh, nog niks van Inky?

En allemaal!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41489287
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah, oké.
Wel een beetje vreemde uitspraak van die gyn, zoals je hem hier tenminste quote...
Hoe gaat het verder met jou? Ik lees je niet zo vaak hier.
Tja, het is een beetje een botterik. Nu ja, als alles goed gaat is het toch met de vroedvrouw te doen uiteindelijk.
Met mij is alles wel goed, sinds vrijdag ben ik in verlof dus nu op het gemak bezig met kaartje, suikerbonen en zo. Wel leuk....
pi_41489299
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Whahaha! "Lippenbeer"

@minoes: veel gedoe voor een hopelijk verder ook geruststellende uitslag!
@slaapmeisje: zelfs jij kunt dan niet verder slapen denk ik Prachtig!
pi_41489311
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:13 schreef Sugar het volgende:
Oeh, nog niks van Inky?

En allemaal!
Al weer op de been?
pi_41489599
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:06 schreef PM-girl het volgende:
Linda, moest je nu vandaag naar de gyn voor verdere bespreking/echo?
Ja. En daarna ging ik mijn moeder ophalen omdat die 2 dagen komt logeren, dus ik kon niet gelijk een update geven.

Maar dus:
Weer een echo gehad, en kindje ligt nog steeds zo dwars . En toen naar de gyn, die ook nog weer op de echo ging kijken. Probleem is dus dat mijn placenta aan de voorkant ligt. Maar omdat het hoofdje in mijn rechterzij ligt, en het kontje min of meer in mijn linkerzij, en de placenta ongeveer rond mijn navel (get the picture? ) zagen ze wel een kans om het kontje en koppie te pakken te krijgen, om zo te kunnen draaien. (via de zijkanten dus) En dat gaan we dus woensdagochtend proberen Doel is dan om het kindje zo te draaien dat het met het koppie naar beneden komt, en dat we dan voor een thuisbevalling kunnen gaan. Als het niet lukt, dan wordt het dus een keizersnee, want het kindje ligt nu zo dat het hoe dan ook niet via een gewone bevalling geboren kan worden. En ik heb geen zin om een draaipoging te doen met als doel om het in stuit te draaien... Dus of goed (hoofdligging) of niet.
Spannend allemaal dus. Ik had al niet meer gerekend op een draaipoging vanwege die placenta. is een beetje van de kaart, want die had zo gehoopt dat we vandaag duidelijkheid zouden hebben, maar nu moeten we weer 2 dagen afwachten. Maarja, dan moet ie maar geen kind willen

Xanthe, Moonah, wat een gedoe met instanties zeg! en Minoes met de echo. Ook al zo'n eigenwijs kind! Hopelijk is alles goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door linda856763 op 04-09-2006 20:41:59 (linker en rechter zij door elkaar gehaald..) ]
Eva
pi_41489660
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:13 schreef Sugar het volgende:
Oeh, nog niks van Inky?

En allemaal!

Inky heeft geen hulptroepen die Fok up-daten, dus we moeten op haar zelf wachten. Dus 5 dagen wachten, of hopen dat ze internet in het ziekenhuis hebben....
Eva
pi_41489803
Sjonge linda, dat klinkt wel van het ene uiterste naar het andere! Ik volg jouw belevenissen even met spanning, want hier ook (nog) een dwarsligger, al 2 maand inmiddels. Kan op zich nog alle kanten op natuurlijk hier, maar wíl het dat ook?
Succes woensdag!
pi_41489821
Sugar

Minoes, waarom ben je 50% ziekgemeld? Vanwege de misselijkheid?

Slaapmeisje, een 20-weken echo al weer Het gaat echt te snel. En wat fijn dat je de baby voelt

Bass-miss, zei die gyn verder niks over dat hoofdje? Ik bedoel, het gaat wel passen volgens hem?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41490031
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:32 schreef snoopy het volgende:

Bass-miss, zei die gyn verder niks over dat hoofdje? Ik bedoel, het gaat wel passen volgens hem?
Hij zei gewoon dat het van het begin af aan al een groot kind was. En ik en lief zijn ook niet van de tengerste mensen dus tzou geen probleem mogen zijn... En verder lag het 'kleintje' perfect voor de bevalling. De groei kon ook nog stoppen nu. We zullen wel zien, ze zullen het wel weten zeker?
pi_41490241
Ik denk het wel hoor B-M Komt vast goed!
pi_41490617
Linda, wat enorm spannend lijkt me dat zeg....

En Leah, tnx. Ik had in het zkh hier al een folder over gekregen. Wel fijn, want 'ineens' naar huis zonder iets van begeleiding leek me ook maar 'eng'. Maar op de couveuseafdeling zeiden ze dat ze ons, áls we al met hen te maken krijgen, heel goed begeleiden in het leren geven van bv, verzorgen etc.

Zo dadelijk komen de meiden vannde fotosessie in het zkh!
Ben benieuwd hoe ze zijn geworden!

Oh, en B-M, geniet maar lekker van je verlof!!
  maandag 4 september 2006 @ 22:07:58 #52
94046 PM-girl
pi_41495477
BM, jeetje, dan schrik je wel een beetje denk ik of niet, van zo'n uitspraak! Maar ik denk dat de termijn niet alles meer zegt in dit stadium van de zwangerschap (niet zoals de eerste 12 weken).

Belana, ja morgen meldplicht. Maar, toevallig heb ik het morgen meteen heel druk, dus ik beloof niet dat het voor 9/10 uur lukt! Haha! Maar je krijgt een sms als er grote bijzonderheden zijn!

Linda, spannend. Klinkt op zich hoopgevend, maar nog even woensdag afwachten dus. Wel duidelijk dat je geen keus hebt anders, dat scheelt misschien voor jullie?

En Moonah en Xanthe, misschien moeten we de thuiszorg juist even aanmoedigen? misschien helpt dat?
*
  maandag 4 september 2006 @ 22:23:32 #53
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41496023
quote:
Oh, ik heb er wel veel aan gehad. Ze is ruim 1,5 uur wezen babbelen over van alles en nog wattes en ik heb veel vragen gesteld en weet nu eigenlijk pas wat ik me er van voor mag stellen: een kraamverzorgster.
Ik heb ook veel info over borstvoeding gehad o.a. Dat was zeer welkome info hierzo aangezien vriendje allergisch is voor een hoop dingies enzo...
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:35 schreef PM-girl het volgende:
Namens Pluk en zijn vrouwtje, dankjewel! Pluk weet er nog niet eens iets van, dat is de grap. Die kijkt me echt zo aan van: wat zit je nu te huilen?
Potjandikkes! Hij is al voorzien!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 4 september 2006 @ 22:43:29 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41496791
Goh, Inky is nu gewoon mama.
Ben benieuwd wanneer we iets van d'r gaan horen!
  Milf dinsdag 5 september 2006 @ 01:48:03 #55
16000 nikky
pi_41502870
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:43 schreef Brighteyes het volgende:
Goh, Inky is nu gewoon mama.
Ben benieuwd wanneer we iets van d'r gaan horen!
Ikke ook
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_41506695
* Stiekemurd heeft 3 dagen geen internet gehad!!!

En Wolfje is gewoon geboren JOEPIE!!! Sugar ik hoop dat je dit leest; van harte met jullie prachtige zoon!! En wat kijkt Maria trots zeg

Inky ook al mama
pi_41507107
Goedemorgen!

vanacht zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat mijn vriendin een raar gevoel in haar buik had. Daar bleken de vliezen te zijn gebroken van 1 van de tweeling! Veels te vroeg natuurlijk want ze is nu pas 31 weken zwanger. We zijn toen halsoverkop met de ziekenwagen naar het VU in Amsterdam gereden omdat ze daar betere faciliteiten hebben.

Op dit moment is ze aan de weeenremmers om de geboorte zo lang mogelijk uit te stellen. Maar 1 ding is zeker; binnen nu en een week worden de kindjes geboren.

Ben even snel naar huis gegaan om wat spulletjes op te halen.

Ik hou jullie op de hoogte!

p.s. sorry voor het onduidelijk stukje tekst, ben nog in shock dat ze zo vroeg komen.
pi_41507134
Meld

PM-girl: het is idd fijn dat er duidelijkheid is. Of gewone bevalling, of ks.... Maar: kindje kan ook nog uit zichzelf in beweging komen als het draaien niet lukt, en dan krijg je misschien weer een ander scenario, dus ik ben voor: draaien, en dan de volgende dag bevallen

verder zal ik vandaag niet veel online zijn: vanochtend komt een vriendin en mijn moeder poetsen en dan naar de vk om verslag te doen van laatste ontwikkelingen (beetje onzin eigenlijk, maar ach, mijn moeder is er en die kan dan leuk mee) en dan de stad in.
Eva
pi_41507151
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 09:04 schreef Eliminator20 het volgende:
Goedemorgen!

vanacht zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat mijn vriendin een raar gevoel in haar buik had. Daar bleken de vliezen te zijn gebroken van 1 van de tweeling! Veels te vroeg natuurlijk want ze is nu pas 31 weken zwanger. We zijn toen halsoverkop met de ziekenwagen naar het VU in Amsterdam gereden omdat ze daar betere faciliteiten hebben.

Op dit moment is ze aan de weeenremmers om de geboorte zo lang mogelijk uit te stellen. Maar 1 ding is zeker; binnen nu en een week worden de kindjes geboren.

p.s. sorry voor het onduidelijk stukje tekst, ben nog in shock dat ze zo vroeg komen.
Oeh, schrik! Heel veel sterkte, Eliminator en Baloetjuh!!
Eva
pi_41507157
jee eliminator... wat een schrik!

Sterkte voor jou en baloetjuh en de 2 kleintjes! Hopelijk blijven ze nog effetjes zitten en verloopt alles verder prima!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_41507184
Eliminator20, dat is een schrik! Sterkte hoor!
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 09:08:46 #62
81992 Githa
pi_41507190
Eliminator20, heel veel sterkte voor jullie... kan me voorstellen dat het een schok is, maar iedere minuut dat ze in de buik blijven is er één ik ga voor jullie duimen!
pi_41507422
Eliminator, wat zullen jullie geschrokken zijn! Ik hoop dat de tweeling nog zo lang mogelijk blijft zitten.
Heel veel sterkte.
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:22:51 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41507429
Jeetje Eliminator! Heel veel sterkte en hopelijk blijven ze nog even een paar dagen binnen zitten!
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:26:41 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41507497
Eliminator en baloutje ontzettend veel sterkte
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41507540
Oe Eliminator, dat is schrikken! Ik hoop dat ze nog even blijven zitten ennog wat kunnen groeien, alle beetjes tellen mee nu. Sterkte en succes
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:29:36 #67
3011 E.T.
pi_41507560
Jee wat een schrik Eliminator en Baloetjuh!
Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:31:35 #68
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_41507598
Eliminator20 en Baloetuh, jeutje, wat zullen jullie geschrokken zijn. Heel veel sterkte komende week!! Succes
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
pi_41507670
Elimator20 en Baloehtjuh heel veel sterkte!
pi_41507683
Heel veel sterkte Eliminator en Baloetjuh!!
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:45:55 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_41507879
eliminator en baloetjuh, veel sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_41508276
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 09:04 schreef Eliminator20 het volgende:
Goedemorgen!

Heel veel succes en hoop dat ze het nog een weekje uithouden bij Baloetjuh binnen hoor! Lekker warm bij mama nog even flink groeien. Baloetjuh en Eliminator20 heel veel sterkte de komende tijd...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 10:20:48 #73
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41508620
Eliminator en Baloetjuh heel veel sterkte en hopelijk blijven ze nog even bij mama zitten om nog wat door te groeien! Sterkte in deze spannende dagen!
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 10:27:27 #74
43556 miss_dynastie
pi_41508746
Jeetje, wat een schrik
Sterkte
pi_41508967
Och heel veel sterkte en veel succes.
pi_41508983
Oe,gebroken vliezen,dan kunnen ze het toch niet zolang uitstellen of wel?Voor nu heel veel sterkte voor beide

Groetjes,Minoes
  dinsdag 5 september 2006 @ 10:37:59 #77
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_41509003
Elilminator en Baloetjuh !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 5 september 2006 @ 10:52:54 #78
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41509420
Eliminator en Balouthje heel veel sterkte. Ik duim voor jullie...

Hier weer terug van een vermoeiend weekendje Keulen. In het kort: zeer vermoeiend maar voor de zaak zeer interessant. Het was een goede beurs en we hebben veel informatie kunnen inwinnen voor nieuwe producten die we volgend jaar kunnen en willen verkopen.

Nu wel extreeem veel last van mijn rug, maar dat komt door de combinatie veel lopen en mijn bekken dat weer scheef staat...donderdag mag ik weer naar de chiropracter. Dus ik hou nog even vol.

Pukkie heeft het goed gedaan de afgelopen dagen. De groei zit er goed in. Terwijl ik aan het lopen was, sliep ie lekker in mijn buik en zodra ik even rust nam, liet ze meteen even weten dat het goed was. Heb wel wat meer harde buiken gehad, maar dan ook meteen even pas op de plaats gemaakt en dat hielp. Maar goed....geloof mij van half 10 tot half vijf over een beurs heen lopen (en de dag er voor ook nog eens 4 uur) is niet gezond. Niet voor zwangeren, maar ook niet voor anderen. Op het eind was ik zoooo moe en had ik zoveel pijn in rug en benen dat ik echt moest janken toen ik zag dat ik nog 50 meter moest lopen naar het dichtsbijzijnde toillet...

Vanochtend controlle gehad bij de HA. Bloeddruk is 110/65 dus zeer goed en het hartje klonk ook erg gezellig weer. De baarmoeder zit wel erg hoog voor de tijd van de zwangerschap, maar was niets om me zorgen over te maken. Verder is er bloed geprikt omdat ik nog steeds zo moe ben. Er wordt gekeken naar HB (ijzer) en mijn schildklier. Persoonlijk verwacht ik dat geen van beide resultaat op leveren, maar goed....you never know.

Ik heb wel even de boel gelezen, maar wederom niets onthouden. Ik zag wel dat Inky als het goed is gisteren d'r kindje in handen heeft gekregen...dus ben benieuwd naar eventuele foto's. En Moonah had voorweeen die niet doorzette...maar wat niet is kan nog komen.
pi_41509457
Jeetje Eliminator, dat ik flink schrikken! Ik hoop dat de kindjes nog even blijven zitten!
voor allebei!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 september 2006 @ 10:58:40 #80
94046 PM-girl
pi_41509562
Baloetjuh en Eliminator!, jeetje, ik schrik er van. Gelukkig zijn jullie vlug naar het zkh gegaan. Heel veel sterkte en ik hoop dat ze zolang mogelijk blijven zitten.

Chacama, lijkt me idd erg vermoeiend, zo'n weekend sjouwen! Rust je vandaag lekker uit?

En ff officieel dan: meld! Vandaag druk: vk, cesar, podotherapie, hond naar plukker, laatste gym. En morgen lekker niks (behalve hond die naar de da moet).

Xanthe, hoe is het met je? Begint het al te kriebelen?
Mjammetje, jij bent gewoon rustig aan het doen he, anders meld je het hier toch?
*
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 11:08:07 #81
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41509781

Bompie is prachtig en we zijn voor eeuwig en altijd verliefd! Vanmorgen zijn we voor de 20 weken echo geweest en we zijn zwaar onder de indruk weer teruggekeerd. Ons kindje lag te gapen, met de handjes bij het hoofdje te kriebelen, had de hik, was erg nieuwsgierig en keek constant naar het echoding en is het mooiste kindje van de hele wereld. Alles zit erop en eraan (middenrif aanwezig, bovenlipje gesloten, hoofdje mooi symetrisch, hartje o.k., navelstreng 3 aderig, ruggengraatje keurig), kortom een voorbeeldig kindje. Hoe kom ik deze dag door, want bij alles wat ik doe denk ik aan ons Bompie. Die superverliefde grijns is vandaag met geen mogelijkheid meer van mijn gezicht te halen.

dinsdag 5 september 2006 @ 11:10:26 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_41509837
aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh slaapmeisje

en krijgen we hem ook nog te zien? *lief kijkt Of is het een haar?
stormy waters...
sailin'
pi_41510008
Iiihhh Baloetjuh...hou ze nog ff vast meis! Sterkte Eliminator en Baloetjuh!!!!

En Slaapmeisje: maak daar maar een week van met die grijns
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:22:36 #84
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41510124
Oeeeeiieeeee slaapmeisje....ik krijg er spontaan een glimlach van rond mijn mond. De liefde die uit jouw stukje ´druipt´ heerlijk.... geniet er van!!
pi_41510505
Oeeeehh, Baloetje en Eliminator, wat zullen jullie in spanning zitten...
Bah, ik schiet er helemaal van vol. Maar houd hoop! Die longrijpingsspuiten werken binnen 48 uur (is je vást allemaal verteld), dus hou de kindjes alsjeblieft nog twee dagen binnen Baloe!
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:52 schreef chacama het volgende:
Op het eind was ik zoooo moe en had ik zoveel pijn in rug en benen dat ik echt moest janken toen ik zag dat ik nog 50 meter moest lopen naar het dichtsbijzijnde toillet...
Doe dat dan ook niet, muts.... Gelukkig was op je controle alles goed, maar je lijf geeft niet voor niets signalen... /vingertje
quote:
En Moonah had voorweeen die niet doorzette...maar wat niet is kan nog komen.
Och, ik heb ze nu eigenlijk elke nacht. En elke ochtend 'baal' ik dat het niet heeft doorgezet. Ach ja, we'll see!
Vandaag komt de rolstoel!

En Slaapmeisje, lekker he, je kindje zo uitgebreid gezien!
pi_41510761
Slaapmeisje, ik vind het zooo leuk/lief/super/geweldig om jou zo te zien posten!!
Geniet ervan meis!!! Het is je zoooo gegund
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41510857
Halve ochtend telefoon gehad en blijkbaar denken de vriendinnen dat je overal ruim tijd voor hebt en houden ze niet op met babbelen en kom je er zelf ook amper tussen.
De ene had gisteren haar proef make-up van oriflame (voor haar huwelijk over 2 maand) en toen kwam die mevrouw niet opdagen dus wilde graag even haar verhaal kwijt.
Vervolgens een andere vriendin die gisteren van de trap gevallen , ze zou me komen helpen met de badkamer schoonmaken omdat ik niet meer achter de wc kan komen en de onderste tegeltjes. Maar die komt dus niet helaas. Ondertussen een Isis die verschrikkelijk ondeugend is en waar ik toch wat minder van kan hebben op het moment. Ik ben dus enorm gespannen wat ik aan de ene kant zelf niet merk maar door Isis wel merk. De kleine meid heeft ook door dat er wat te gebeuren staat volgens mij , want ze is ook anders in dr doen.

Tja verder eindelijk goed nieuws ik krijg een fatsoenlijk bed waarmee ik dus zelf normaal het bed uit kan komen en tevens op de juiste hoogte kan voor de kraamzorg en wat niet doorzakt omdat het een stevig bed is. Bij hoge uitzondering en na veel overleg intern zijn ze er dus mee akkoord gegaan. Nu alleen afwachten hoe laat ze hem inplannen voor de bezorging morgen aangezien ik om uiterlijk 3 uur de opname heb in het ziekenhuis.

Verder kriebelt het allemaal wel enorm! Spanningen , onzekerheden , kriebels. Heel anders dan bij de 1e toen ik alleen maar dacht dat ik mijn kindje vast wilde houden.

De afgelopen week ook enorm bezig geweest met de vraag of ik gesteriliseerd wilde worden , een vraag van de gyn omdat mijn buik toch al open lag en het zo meegenomen kon worden. Maar stel je voor dat er iets niet in orde is met het kindje... of dat (vanwege de techniek die ze wilden gebruiken) ik vroeger in de overgang terecht zou komen... en de betrouwbaarheid die lager is bij een sterilisatie tijdens de keizersnede?
Probleem is dat ik erg slecht reageer op hormoon houdende middelen en daarnaast het toch niet zie zitten om weer iets in mijn lichaam te laten plaatsen omdat ik toch lang bleef bloeden... En waarom moet het bijna altijd de vrouw zijn die aan de anti conceptie moet denken?

Slaapmeisje die verliefdheid word alleen nog maar groter straks

Eliminator en Baloetjuh spannend! Veel sterkte!
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:49:53 #88
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41510858
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Doe dat dan ook niet, muts.... Gelukkig was op je controle alles goed, maar je lijf geeft niet voor niets signalen... /vingertje

Vandaag komt de rolstoel!
Ik heb ook goed geluisterd....alleen mijn benen luisterde niet meer.... Maar nu gewoon lekker op de zaak met als doel zo weinig mogelijk bewegen...

Heerlijk dat je je rolstoel krijgt. Weer naar buiten kunnen en zeker met het weer dat ze afgeven voor de komende dagen....... een heerlijke nazomer komt eraan!!

Xanthe . Ik zou de sterelisatie niet laten doen. Om precies die redenen die jij aandraagt. Ik heb hubbie ook al duidelijk gemaakt dat het zijn taak is om straks de voortplanting stop te zetten...... Ik ben bereid om nog een tijd het spiraaltje te gebruiken (dan heb ik minder last van krampen en stopt de menstrutie ook), maar ik ga me niet laten steriliseren....dat is aan hem. Ik heb de kids gedragen en er uitgewerkt....daar mag wat tegenover staan....had ik besloten...
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 11:51:00 #89
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41510892
Ik moet maar niet teveel jullie lieve reacties lezen, want dan begin ik spontaan emotioneel te worden en ik heb al van die waterige oogjes nu Ik zit op dit moment op mijn werk en kan niet scannen. Hoop dat ik binnenkort de echo kan plaatsen van ons Bompie. En ja, we weten wat het gaat worden, maar zeggen het lekker niet

Moonah hou vol hoor. Vandaag komt je rolstoel. Lekker, dan ben je weer wat mobieler. Morgen wordt het trouwens prachtig weer. Heeft die rolstoel terreinbanden? Zo ja, dan kun je iemand vragen je mee te nemen naar het strand. Kun je toch je droombeeld nog verwezenlijken
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:51:41 #90
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41510919
Eliminator en Baloetjuh succes, ik hoop dat ze nog even blijven zitten

Slaapmeisje wat lees je ontzettend verliefd erg mooi om dat bij jou te lezen. weet je ook wat Bompie word, of wil je dat niet weten?

zie het antwoord al

[ Bericht 8% gewijzigd door Martineke op 05-09-2006 11:52:36 (te laat) ]
pi_41511000
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:49 schreef Xanthe het volgende:
De afgelopen week ook enorm bezig geweest met de vraag of ik gesteriliseerd wilde worden , een vraag van de gyn omdat mijn buik toch al open lag en het zo meegenomen kon worden.
Oeh, da's idd niet iets om zo maar even te beslissen.
En die telefoontjes zijn zo herkenbaar! Ik kap ze soms gewoon af hoor. Echt superlief dat zo veel mensen aan me denken, maar elke keer het zelfde verhaal heb ik ook geen zin in. En eerlijk gezegd kunnen alle details van de sores van de meeste anderen me nu even gestolen worden.
Maar ach, als ze níet zouden bellen,was het ook niet goed he?

En chacama, roep je onderdanen tot de orde!!!
pi_41511042
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:51 schreef Slaapmeisje het volgende:

Moonah hou vol hoor. Vandaag komt je rolstoel. Lekker, dan ben je weer wat mobieler. Morgen wordt het trouwens prachtig weer. Heeft die rolstoel terreinbanden? Zo ja, dan kun je iemand vragen je mee te nemen naar het strand. Kun je toch je droombeeld nog verwezenlijken
Oh, vandaag weer Jantje Lach hoor!
En dat strand zit er niet meer in. Blokje om hier in de wijk is me al heel veel waard.
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:01:23 #93
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41511209
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:49 schreef Xanthe het volgende:
En waarom moet het bijna altijd de vrouw zijn die aan de anti conceptie moet denken?
de keus aan manlief over laten kan ook

dat heb ik gedaan, als manlief geen kids meer wilt moet hij zich laten "helpen", ik verrek het om ook maar iets te gebruiken of laten doen. lang genoeg gedaan dacht ik zo, plus dat ik 2 x 9 maanden beeb in me buik heb gehad, 2 x op de operatietafel heb gelegen. heb er genoeg voor over gehad. nu is het zijn beurt
pi_41511229
Eliminator20 dat is schrikken zeg. Sterkte.

PM-girl ik ben ontzettend moe. Gisteren ben ik even de stad ingelopen en ben voor ik iets kon kopen voor het ukkie weer naar huis gegaan want ik was zo duizelig dat ik me echt zorgen ging maken of ik heel thuis zou komen. Ik doe het even rustig aan nu. Beetje hangen en moet zo naar de vk. Ik word steeds gestoord tijdens het posten dus ik post later op de dag wel even.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:05:03 #95
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41511323
mjammetje....rustig aan meid. En laat weten hoe het bij de VK was.....duizeligheid is niet goed!!
pi_41511626
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, da's idd niet iets om zo maar even te beslissen.
En die telefoontjes zijn zo herkenbaar! Ik kap ze soms gewoon af hoor. Echt superlief dat zo veel mensen aan me denken, maar elke keer het zelfde verhaal heb ik ook geen zin in. En eerlijk gezegd kunnen alle details van de sores van de meeste anderen me nu even gestolen worden.
Maar ach, als ze níet zouden bellen,was het ook niet goed he?
Het valt wel op dat ze nu ineens meer gaan bellen... Allemaal bang dat ze er anders "te laat" achterkomen zeker
Ik vertel ook bewust niet wanneer ik de keizersnede heb aan iedereen. Ouders , enkele vrienden en enkele buren weten het en bij dat laatste kabbelt het snel genoeg het hele dorp door
pi_41511724
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:01 schreef Martineke het volgende:

[..]

de keus aan manlief over laten kan ook

dat heb ik gedaan, als manlief geen kids meer wilt moet hij zich laten "helpen", ik verrek het om ook maar iets te gebruiken of laten doen. lang genoeg gedaan dacht ik zo, plus dat ik 2 x 9 maanden beeb in me buik heb gehad, 2 x op de operatietafel heb gelegen. heb er genoeg voor over gehad. nu is het zijn beurt
Zoiets had ik nu ook wel. Manlief zei hier ook dood leuk moet je maar doen , je ligt toch al open. Maar als ik dan de nadelen lees over sterilisatie tijdens keizersnede en de redenen waarom het juist niet zo vaak gebeurd + dat ze in mijn geval een stukje eileider weg halen en dicht branden je bij deze methode vervroegd in de overgang kan raken.... Zit ik ook niet echt op te wachten.
Vervolgens krijg ik dan te horen ja maar als jij niks wilt gebruiken... ik zie het niet zitten om de rest van ons leven een condoom te gebruiken en voor sterilisatie moet ik vast betalen (in mijn geval werd het dan als service even meegenomen en niet gedeclareerd). Heb vanmorgen mooi met de verzekering gebeld en het word voor ons gewoon vergoed , dus dat smoesje gaat voor hem lekker niet meer op
Ik denk nu dus ook van laat jij het dan maar lekker doen. Ben benieuwd hoe hij er vanmiddag op reageerd als hij thuis komt
pi_41511803
Slaapmeisje, wat fijn zo'n mooi Slaapbompie
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:36:34 #99
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41512214
Baloetje en Eliminator veel succes. Wat spannend!

Slaapmeisje he wat fijn toch weer zeg. Blijf maar lekker verliefd
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:36:59 #100
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41512228
Bompie
Slaapmeisje wat kun je heerlijk en eerlijk vertellen. Ik geniet met je mee hoor.

Xanthe, niet doen. Gun jezelf meer tijd om na te denken over zulke drastische maatregelen. Laat die vent van jou ook maar eens even goed nadenken over sterilisatie van zijn kant. Het komt wel heel erg op 1 persoon aan moet ik eerlijk zeggen. Jij draagt volgens mij overal verantwoordelijkheid voor en hij weinig krijg ik het idee. Ik begrijp dat jullie een moeizame relatie hebben. Dus dan zou ik zware vraagstukken als sterilisatie (want dat ik erg permanent) voor jou, mooi even laten voor wat het is. Er zijn andere anti-conceptie methoden. En denk maar zo, als je het niet doet krijg je er geen spijt van. Misschien wel als je het wel laat doen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41512249
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:19 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Zoiets had ik nu ook wel. Manlief zei hier ook dood leuk moet je maar doen , je ligt toch al open. Maar als ik dan de nadelen lees over sterilisatie tijdens keizersnede en de redenen waarom het juist niet zo vaak gebeurd + dat ze in mijn geval een stukje eileider weg halen en dicht branden je bij deze methode vervroegd in de overgang kan raken.... Zit ik ook niet echt op te wachten.
Vervolgens krijg ik dan te horen ja maar als jij niks wilt gebruiken... ik zie het niet zitten om de rest van ons leven een condoom te gebruiken en voor sterilisatie moet ik vast betalen (in mijn geval werd het dan als service even meegenomen en niet gedeclareerd). Heb vanmorgen mooi met de verzekering gebeld en het word voor ons gewoon vergoed , dus dat smoesje gaat voor hem lekker niet meer op
Ik denk nu dus ook van laat jij het dan maar lekker doen. Ben benieuwd hoe hij er vanmiddag op reageerd als hij thuis komt
"Hedenochtend is een wenende vrouw in een vastgezette rolstoel op het strand aangetroffen"

Oe, ik denk niet dat ik hoef te beginnen over het costumizen van meneers zaakje hier
Hij heeft ook geen probleem met rubbertjes gelukkig. Die vergrote kans op extra nageslacht nemen we maar voor heel lief dan.
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:02:36 #102
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_41512882
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:19 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Wat zijn die nadelen precies dan . Mijn gyn heeft toendertijd gezegd dat ik er heel goed over moest nadenken (wat niet nodig was, maar toch aardig om even te zeggen ) omdat op die wijze gesteriliseerd worden minder makkelijk te herstellen zou zijn. Mijn eileiders zijn afgebonden én doorgeknipt (zekerheid voor alles ). Ik vond het juist super dat ik niet later nog een keer terug hoefde te komen voor een sterilisatie maar dat het in een moeite door kon .

Oh, en uit ervaring kan ik idd zeggen dat het heel raar is om vooraf te weten wanneer je kindje geboren gaat worden .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:16:42 #103
1087 Merisse
broddeltante
pi_41513239
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
...we zijn voor eeuwig en altijd verliefd! ...
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:17:55 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_41513274
Hier is het ook Nick die gesteriliseerd gaat worden hoor ik heb nu genoeg gedaan
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:37:56 #105
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41513850
Baloetjuh en Eliminator, heel veel sterkte in deze spannende tijd! Dat lijkt me écht heel erg schrikken zeg... Ik hoop ook voor jullie dat ze nog even blijven zitten! Kan het niet zijn dat de éne eerder geboren wordt dan de andere, omdat maar 1 vlies gebroken is? Of zie ik dat verkeerd?

Slaapmeisje, fijn zeg dat alles goed was! Geniet-ze ...

Xanthe, ik ben blij voor je dat het bed nu toch geregeld is. Zal jou ook wel rust geven!
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:44:18 #106
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41514026
Oei wat slordig van me, ik wilde eigenlijk alleen maar Eliminator en Baloetjuh heel veel sterkte wensen. Maar liet me weer meeslepen door alle verhalen hier.
Baloetjuh en Eliminator heel veel sterkte. Het is niet het scenario wat jullie gehoopt hadden. Maar hopelijk is alles goed. Ik denk aan jullie.
  Milf dinsdag 5 september 2006 @ 13:51:01 #107
16000 nikky
pi_41514203
Eliminator en Baloetjuh veel sterkte een beeb moet lekke rknus in haar/zijn huissie blijven zitten

En Dutchie, je hebt mail
pi_41514507
quote:

Bompie is prachtig en we zijn voor eeuwig en altijd verliefd!

Ik heb je een beetje gevolgd, want erg herkenbaar, al dat hormoonspuiten/prikken/iui/ifv/enwachtengedoe. Zelf meegemaakt, zelf lang lang lang moeten wachten. En de 20 weken echo herinner ik me ook goed. Nog nooit zo verliefd geweest, dat was het moment dat ik eigenlijk echt besefte dat er een kindje kwam. Kortom, je bent nu net zo zwanger als elk ander hier en overal, maar met een extra gouden randje. Geniet ervan
Variety is the spice of life
pi_41514685
Eliminator en Baloetjuh, wat schrikken zeg. Veel sterkte en we hopen dat ze nog een poosje blijven zitten.

Slaapmeisje, wat fijn dat alles er goed uit zag.
pi_41515649
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:02 schreef es70 het volgende:

[..]

Wat zijn die nadelen precies dan . Mijn gyn heeft toendertijd gezegd dat ik er heel goed over moest nadenken (wat niet nodig was, maar toch aardig om even te zeggen ) omdat op die wijze gesteriliseerd worden minder makkelijk te herstellen zou zijn. Mijn eileiders zijn afgebonden én doorgeknipt (zekerheid voor alles ). Ik vond het juist super dat ik niet later nog een keer terug hoefde te komen voor een sterilisatie maar dat het in een moeite door kon .

Oh, en uit ervaring kan ik idd zeggen dat het heel raar is om vooraf te weten wanneer je kindje geboren gaat worden .
Sterilisatie tijdens een keizersnede is minder betrouwbaar en bij het dichtbranden van de eileiders kan de bloedtoevoer naar de eileiders verminderd worden waardoor de overgang vroeger kan beginnen.
Vooral dat laatste vind ik wat engig mijn moeder heeft nogal wat problemen gekregen toen ze in de overgang kwam en zij begon al redelijk vroeg. Ik zou toch niet het idee willen hebben dat als mij dat zou overkomen dit misschien door die ingreep zou kunnen komen. Juist omdat ik zo heftig reageer op hormoon schommelingen.
pi_41515743
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:37 schreef Suzanna het volgende:

Xanthe, ik ben blij voor je dat het bed nu toch geregeld is. Zal jou ook wel rust geven!
Ja ik ben heel blij. Het is dat de meneer van de bezorgdienst me adviseerde om door te zetten omdat ze die bedden liever niet uitlenen. Maar dat als je volhardend bleef er wel een kans was dat je een goed bed kreeg dan een uit de jaren 50 ziekenhuis bed (want dat staat er nu).
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:48:15 #112
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41515857
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:51 schreef nikky het volgende:
En Dutchie, je hebt mail

dinsdag 5 september 2006 @ 15:21:32 #113
94046 PM-girl
pi_41516830
Slaapmeisje, wat heerlijk! BEn benieuwd naar de plaatjes!!

Xanthe, fijn dat je toch een goed bed krijgt. Lijkt me toch zekerder liggen dan zo'n gammel ding. En die sterilisatie, ik heb er nog nooit over nagedacht, maar zou het in eerste gedachte toch ook voor je man laten nu. Maar dat is iets vaar je samen over na moet denken.

Moonah, een rolstoel! Sjezen maar nu! Heb je wel een lift thuis? Jammer dat je geen elektrische hebt, anders kon je mooi naar scheveningen rijden! Hihi!

Mjammetje, rustig aan he! Inderdaad goed naar je lijf luisteren, dat geeft aan hoe het wel of niet kan.

VK controle was goed hier, bloeddruk ok, cvibi, stramme handen was zoals in het boekje stond en vanaf vandaag mag ik thuis bevallen!! (als ik dat zou willen!)
Gevraagd wat ze hadden gedaan als het gisteren begonnen was. In principe sturen ze je dan toch naar het zkh omdat de grens niet voor niets gesteld is en anders telkens lager wordt gelegd. Maar als om 10 uur 's avonds de vliezen breken, tillen ze het over de nacht heen en beval je dus wel thuis!

Moet Inky niet uit het lijstje, of gebeurt dat pas als hier haar kindje gemeld is?
*
pi_41517233
Wil je een plekkie omhoog ?

En verder leef ik met iedereen mee, maar ben even te moe om specifiek te reageren... Vanochtend hele ochtend gepoetst en daarna nog de stad in. en ik ben zwaaaaaaaar verkouden en dus heel slecht geslapen vannacht... Even liggen dus

[ Bericht 35% gewijzigd door linda856763 op 05-09-2006 15:41:57 ]
Eva
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:37:32 #115
94046 PM-girl
pi_41517308
Nee, dat niet speciaal! Maar het is toch zeker dat zij gisteren bevallen is?
*
pi_41517339
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:35 schreef linda856763 het volgende:
Wil je een plekkie omhoog ?
Ik vind het nog wel een veilig idee zoals ik nu sta... Nog lekker onder jou en dat terwijl ik weet dat ik overmorgen mijn kindje in mijn armen heb.
pi_41517449
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:38 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ik vind het nog wel een veilig idee zoals ik nu sta... Nog lekker onder jou en dat terwijl ik weet dat ik overmorgen mijn kindje in mijn armen heb.
Als het morgen niet goed gaat met draaien, krijg ik morgen een spoedks en ben ik toch nog voor jou
Eva
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:47:40 #118
94046 PM-girl
pi_41517670
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:41 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Als het morgen niet goed gaat met draaien, krijg ik morgen een spoedks en ben ik toch nog voor jou
Is toch een grapje he? Of hbe ik je verhaal gisteren nu verkeerd begrepen?
*
pi_41517784
Oe spannend Linda!
pi_41518186
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:41 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Waaat? Ik dacht dat je dan een geplande ks kreeg
pi_41518197
Eliminator en Baloetjuh sterkte ermee!

Xanthe dat lijkt me ook een moeilijke keuze. Persoonlijk zou ik het liever ook niet doen als ik er zo over nadenk. Want als je eenmaal gesteriliseerd ben is het bijna onmogelijk om het ongedaan te laten maken en je weet nooit wat de toekomst nog gaat brengen.
En wat vervelend dat al je afspraken niet door zijn gegaan.

Moonah, lekker aan het genieten van je rolstoel?
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:21:34 #122
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41518901
Baloetjuh en Eliminator, heel veel sterkte. Je bent wel in goede handen in het VU (mijn baas, maar nu even niet ) maar de tweeling kan toch beter nog even blijven zitten hoor!
Lekker douchen!
pi_41518953
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:47 schreef PM-girl het volgende:
Is toch een grapje he? Of hbe ik je verhaal gisteren nu verkeerd begrepen?
Beetje te snel getypt omdat ik ging liggen (ga zo weer, kan niet meer lopen van de rugpijn ) In 1% van de gevallen vind het kindje het echt niet leuk om gedraaid te worden en dan gaan ze ingrijpen met een spoedks. Ik ga er maar niet van uit, dus dan zijn de andere opties: het draait en ik mag weer gaan voor een thuisbevalling, of het draait niet, en dan gaan we een datum afspreken voor een geplande ks.
Eva
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:23:22 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41518970
Denk dta linda een grapje maakt alleen is er op die termijn wel een kans dta het een spoed KS kan worden.
Dus linda zkh koffertje mee
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41519041
Als je een dag niet geweest bent en wat dingen bij moet lezen vergeet je wel eens wat.

Linda ik hoop voor je dat het draaien lukt! Heb je een goede kans dat het ook echt gaat lukken? Of is het meer van: we gaan het wel proberen maar we denken van niet?
pi_41519252
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef appelsap het volgende:
Als je een dag niet geweest bent en wat dingen bij moet lezen vergeet je wel eens wat.

Linda ik hoop voor je dat het draaien lukt! Heb je een goede kans dat het ook echt gaat lukken? Of is het meer van: we gaan het wel proberen maar we denken van niet?
Kweet het niet. 50-50 zeggen de statistieken geloof ik dus er valt eigenlijk niets van te zeggen.
quote:
Hoe vaak lukt het om een kind te draaien?
Of het zal lukken om een kind te draaien, valt niet altijd te voorspellen. Over het algemeen geldt: hoe vroeger in de zwangerschap en hoe meer vruchtwater, des te gemakkelijker is het om het kind te draaien. Maar dat heeft ook een keerzijde: als er veel vruchtwater is, is de kans ook groot dat het kind nog veel ruimte heeft om uit zichzelf terug te draaien naar een stuitligging. Bovendien draaien voor 36 weken veel kinderen uit zichzelf nog wel. Naarmate de zwangerschapsduur vordert, neemt de hoeveelheid vruchtwater af, en wordt draaien moeilijker.
Tot slot is ook de ligging van de placenta van belang. Als deze tegen de voorwand van de baarmoeder ligt, is het vaak moeilijker om het kind vast te pakken dan als hij tegen de achterwand ligt.

Zijn er gevaren aan het draaien van een kind?
Voor de moeder zijn er geen gezondheidsgevaren. Wel hebben enkele vrouwen last van de bijwerkingen van het middel om de baarmoeder te ontspannen, maar dit gaat altijd na een paar uur weer vanzelf over. Ook kan de buik door het harde duwen een paar dagen gevoelig en pijnlijk zijn. Dit is vervelend, maar kan geen kwaad. Voor het kind zijn er als regel geen levensbedreigende gezondheidsgevaren. Bij minder dan 10% van de kinderen zijn de harttonen na het draaien tijdelijk wat langzamer. Daarom controleert men ze na afloop altijd nauwkeurig. Bijna altijd worden ze vanzelf weer normaal. Een heel enkele keer (bij minder dan 1%) blijven de harttonen afwijkend, en is het nodig direct een keizersnede te doen.
bron: www.nvog.nl
Eva
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:34:47 #127
94046 PM-girl
pi_41519321
Ok linda, duidelijk! Hoe laat moet je morgen?
*
pi_41519351
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:32 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Kweet het niet. 50-50 zeggen de statistieken geloof ik dus er valt eigenlijk niets van te zeggen.
Nou ik ga voor je duimen!
pi_41519493
om 9.30 voor een CTG. Om 10.00 gaan ze draaien, en daarna moet ik nog weer aan de CTG. Ergens rond de middag kom ik wel een updateje doen, hoop ik.
Eva
pi_41519731
Linda, ben benieuwd of het gaat lukken. Sterkte morgen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:58:41 #131
94046 PM-girl
pi_41520022
Dus als je er om 16 uur niet bent geweest Linda, dan mogen we je 's avonds van het lijstje halen?
Alvast heel veel succes in ieder geval!
*
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:11:33 #132
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41520418
Baloe wat doe je!! Veel sterkte Ik denk aan jullie!

Hier weer es een blaasontstekinkje. Ik vraag me af hoeveel weken ik er al mee rond loop. Kan het kwaad er mee door te lopen eigenlijk?
Iedere golf van de zee,
pi_41520667
Neuk, als je met een blaasontsteking door blijft lopen heb je kans op een nierbekkenontsteking en dat kan geloof ik wel een gevaar zijn voor je zwangerschap.
pi_41521439
Oeh Linda , ik hoop dat ik nog iets van je lees voordat ik de deur uit moet voor mijn opname.
Rond half 3 vertrekken wij naar alle waarschijnlijkheid van huis. Isis afzetten bij mijn ouders en vervolgens naar de opname.
pi_41521473
Spannend Xanthe!!

Linda, ik hoop dat het draaien lukt!

Hoe zal het met Inky zijn?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41521637
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:11 schreef Neuk het volgende:
Baloe wat doe je!! Veel sterkte Ik denk aan jullie!

Hier weer es een blaasontstekinkje. Ik vraag me af hoeveel weken ik er al mee rond loop. Kan het kwaad er mee door te lopen eigenlijk?
Ja! Dat met dat nierbekkengedoe hierboven, plus dat het zelfs vroegtijdige weeën kan opwekken in zware gevallen...
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:28:17 #137
94046 PM-girl
pi_41526282
Linda, heb je het mobiele nummer van iemand hier, mocht je dan in zkh moeten blijven dat iemand ons op de hoogte kan houden? Hoezo nieuwsgierig?!
*
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:30:58 #138
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41526385
Neuk...ja het is gevaarlijk. Normaal zit ik er ook niet zo bovenop, maar tijdens de zwangerschap heeft mijn HA me echt verplicht om bij elke twijfel te bellen...

Linda succes morgen.

Hier is de vermoeidheid van het weekend er in 1x uitgekomen (Ja, Moonah...je had gelijk). Om half 4 was op de zaak. Hij vroeg me waarom ik de planten geen water had gegeven.....Nou, omdat ik amper kan lopen van de pijn, omdat ik kompleet stuk ben....nou, daarom dus. En vevolgens op kantoor gaan zitten janken. Om kwart voor vier al snikkend en jammerend naar huis gestuurd en ook gegaan. Thuis een uur liggen janken van pure vermoeidheid, frustratie en hormonaal verdriet. En nu dus met koppijn op de bank. Ik drink mijn thee en ga zo naar bed....
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:01:24 #139
3011 E.T.
pi_41527622
quote:

Grijns jij maar een eind weg! De komende 10 jaar ofzo
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:16:30 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41528265
Linda, ik zal je ws niet meer 'zien' voor je weggaat, succes!!! Lijkt me erg spanend of het draaien lukt.
En Xanthe zal ik vast nog wél zien, maar ik wens je alvast een rustige nacht toe.
Chacama, mutske toch....

Ik heb vanmiddag zo ongelooflijk genoten van mijn rolstoeluitje!
Echt, het was ge-wel-dig! Mijn lief heeft me voortgeduwd, met kromme rug (want 2 m lang), maar we hebben zo enorm veel plezier gehad! Heerlijk!
Morgen wil ik weeeeeerrr....!!!!!!!
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:17:31 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41528306
Oh en Neuk, in het zkh werden we elke maandag standaard getest op blaasontsteking. Zoals gezegd, neem het heel serieus!
pi_41530798
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:28 schreef PM-girl het volgende:
Linda, heb je het mobiele nummer van iemand hier, mocht je dan in zkh moeten blijven dat iemand ons op de hoogte kan houden? Hoezo nieuwsgierig?!
nee, maar ik heb laatst al uitgelegd hoe hij een reactie moet plaatsen, dus als er wat gebeurt, zal hij dat wel doen. Met veel gemopper, gesteun, en vooral mij bellen omdat hij er niets van snapt Hij is wel heel lief hoor

Maar ik ga ervanuit dat ik zelf kom vertellen
Eva
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:35:14 #143
94046 PM-girl
pi_41531615
Ok!In ieder geval heel veel succes morgen en hopelijk goed resultaat!
*
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:37:45 #144
24188 Belana
kloon van belana
pi_41531730
linda succes morgen meid! spannend! ik hoop dat het lukt!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:40:50 #145
103793 kozakken
Living the life
pi_41531872
Spannend Linda, Succes!
(Hoop trouwens voor ons dat jouw lief iets spraakzamer is dan kozakkenman tijdens zijn behulpzame updates )
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:15:41 #146
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41533431
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja! Dat met dat nierbekkengedoe hierboven, plus dat het zelfs vroegtijdige weeën kan opwekken in zware gevallen...
Na deze kuur zal ik er heel erg alert op zijn! Ik heb gewoon nergens echt last van gehad, behalve af en toe een prikkelte, meer kan ik het niet noemen...

Xanthe! Succes morgen!!!

En Linda ook!!
Iedere golf van de zee,
pi_41535214
Goedenavond!

Met trots maak ik bekend dat om 13:43 mijn zoontje Dylan en om 14:03 dochtertje Sennah zijn geboren!

Sennah

Dylan

Het is sinds mijn laatste post vanmiddag zeer snel gegaan allemaal. Om 11:30 werd bekend dat de weeenremmers geen effect hadden, en dat de kinderen zeer snel zouden komen. rond 13:00 werden de weeen zo hevig en kort achter melkaar dat de bevalling ingezet kon worden.

Om 13:43 kwam Dylan als eerste tevoorschijn en tot grote opluchting begon hij direct na de geboorte te huilen en kon direct uit zichzelf ademen. 20 minuten later kwam Sennah na korte weeen. Ook zij begon direct te huilen en kon ondanks haar geringe formaat (een stuk kleiner dan haar broertje) ook direct uit haarzelf ademen.

Ze werden beide direct in de confuise gelegd, en onder toezicht gesteld. Gelukkig bleken ze allebei ondanks de 30 weken gezond en sterk te zijn!

Vanavond mochten we ze al beide vasthouden omdat extra beademing (nog) niet nodig te zijn. wel moeten nog wel 7 weekjes in de confuise liggen. Maar het ziet het op dit moment rooskleurig uit.

Moeders maakt het ook goed. Ondanks de soms hevige weeen heeft ze zich fantastisch gehouden

Ik ga nu slapen, heb een lange en vermoeiende dag achter de rug. Morgen vertel ik meer!

Groetjes,

Brian & Jorine
(Eliminator20 & Baloetjuh)
  † In Memoriam † woensdag 6 september 2006 @ 00:06:52 #148
81992 Githa
pi_41535390
Eliminator en Baloetjuh van harte gefeliciteerd met jullie zoon én dochter wat fijn om te lezen dat ze het goed doen en jullie al lekker hebben kunnen knuffelen, ohw, zo belangrijk

Dylan en Sennah welkom op deze wereld
pi_41535507
Gefeliciteerd Fijn dat het goed is gegaan.
  woensdag 6 september 2006 @ 00:13:05 #150
94046 PM-girl
pi_41535624
Proficiat Eliminator en Baloetjuh met jullie kindjes!! Fijn dat ze t al zo goed doen! Rust lekker uit, de komende weken zullen nog druk genoeg worden.
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')