Eliminator en Baloetjuh, gefeliciteerd met jullie
![]()
kleintjes
![]()
Chacama: doe eens rustig! voor je zelf kiezen hoor
Xanthe: heel veel succes!
en heel herkenbaar, dat je niet meer goed weet wanneer je beebje gevoeld hebten de rest
En nu de update:
Niet gelukt
Eerst aan de CTG, ging best, heel rustig, behalve dat er enorme uitschieters waren in mijn buikactiiviteit, maar dat kwam omdat ik voortdurend mijn neus moest snuiten, ik ben snipverkouden
![]()
Ik heb het er maar even bijgezegd, voor ze gekke dingen gingen denken
Daarna dus de draaipoging: Kindje lag opeens al in stuit (gisteren gedraaid wsl) dus het moest nog een stukje verder. Ze kregen het goed te pakken, ik vond het ook niet bijzonder pijnlijk (rustig blijven ademhalen) maar het laatste zetje zodat het hoofdje in het bekken zou zakken, die konden ze niet geven. Kindje stribbelde teveel tegen denk ik. Dus na een paar minuten zijn ze er mee opgehouden (ik gedroeg me zeer dapper zei de gyn
![]()
) en toen mocht ik weer aan de CTG. Een paar traantjes gelaten, want ik had er wel goede hoop op, en het ging ook best goed voor mij. Maar ik vind het ook goed dat ze geen risico met het kindje gingen lopen.
En toen overleg met
![]()
en daarna met de gyn. Kind lag in stuit vanochtend, door de draaipoging ligt het weer dwars, maar de ervaring leert dat het vaak weer gaat liggen in de uitgangspositie van voor de draaipoging, stuit dus.
![]()
wil er vanaf zijn, van de onzekerheid, en van de risico's op ingrepen, en gelijk gaan voor een geplande ks. In het ziekenhuis adviseren ze een stuitbevalling, vanwege de risico's die aan een ks kleven. Volgens hen is er ondertussen ook al verder onderzoek gedaan naar de gevolgen voor kind na stuitbevalling, en blijkt dat op lange termijn de effecten van een ks bevalling of een stuitbevalling vergelijkbaar zijn. En dan geeft het grotere risico van een ks bij mij wel de doorslag, en wil ik proberen om een stuitbevalling te doen. Wel in het ziekenhuis dus.
We hebben ook nog gevraagd of er dan eerder ingeleid wordt, zodat het kindje klein blijft, maar vanwege de kans op ineffectieve weeën doen ze dat niet graag. Zelfs strippen doen ze liever niet. Maar ze zullen me ook niet tot 43 weken door laten lopen (wat ze dus normaal wel doen hier
Deventer)
![]()
is nu naar zijn werk, en moet alles nogal laten bezinken. We worden ook van de ene naar de andere kant geslingerd:
Eerst een stuit, dus wellicht stuitbevalling: onee het ligt dwars, dus ks, want placenta ligt voor, dus draaien gaat niet. O, draaien gaat toch wel, proberen we dat. Verhip, opeens ligt het weer in stuit, dus een stuitbevalling zit ook weer in de mogelijkheden. Dit wispelturige kindje leert zijn/haar controlfreakerige ouders een hardhandig lesje in dingen los laten....
Zo, dat was 't