Vatte het ook niet zozeer op als een reactie richting mijzelf, maar vond het sowieso leuk om op te reagerenquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:16 schreef nickybol het volgende:
[..]
Haha jongen dit commentaar was absoluut niet specifiek op jouw gericht. Dat kan ook vrij moeilijk als ik je service nog nooit gezien heb.
Volgens mij sloeg Krajicek ooit de meeste aces in een wedstrijd, die hij toen toch verloor.
Interessant is altijd om na te gaan waarom je service dan niet loopt.
Heb je hem niet genoeg geoefend de laatste tijd?
Heb je geen goede warming-up gedaan?
Heb je tijdens het inserveren maar een beetje staan rammen?
Strek je wel genoeg na trainingen en wedstrijden?
Ik vind het als trainer altijd interessant om achter de waarom vraag te komen. Als je namelijk de oorzaken van dit soort problemen weet kun je die aanpakken, alle factoren naar je hand zetten om zo het aantal off-days tot een minimum te beperken.
snel een paar keer serveren helpt alquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:09 schreef Norrage het volgende:
Het was een familietoernooi, dus er was maar 2 minuten inspelen of zo
Hier nog een rolstoeltennisserquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:27 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat dat trouwens met die wieltjes op gravel?
Thanks! Wedstrijd begint om twee uur 's middags, en als ik die win sta ik meteen in de finale, welke zondag om half twee plaatsvindt!quote:
Geeft niet!quote:Op zaterdag 9 september 2006 03:41 schreef mouce het volgende:
sorry maar het was toch de " regio masters" waarim hoef je dan maar 1 wedstrijd te spelen om in een finale te komen :S
sorry maar misschien zijn mijn verwachtingen wel te hoog met een naam als "regio masters" maar je mag het best even uitleggen
Dat is wel heel knap jaquote:Op zondag 10 september 2006 18:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Hoe kan een mens nou met 6-3 en 5-2 voorstaan, en alles daarna alsnog verpesten?
6-3, 5-7, 1-6.![]()
100% ontevreden.![]()
In mijn geval is het zeker geen nonchalance.quote:Op zondag 10 september 2006 21:42 schreef Chriz2k het volgende:
Nonchalance.
nou vooruit. In de laatste game heb ik het nog nooit weggegeven. Het beste van de wedstrijd hebben en vervolgens 10 of meer games op rij verliezen doe ik wel als gevolg van irritatie of verveling.quote:Op zondag 10 september 2006 22:02 schreef nickybol het volgende:
Als 6-3 5-2 zijn dan moet je wel heel lui zijn als het irritatie of verveling is om niet de laatste game te maken. Ik gok meer op zenuwen. Moeite om het af te maken. Gebrek aan killermentaliteit. Het komt en het gaat met veel wedstrijden te spelen. Om kunnen gaan met tegenslagen.
Het meest illustrerende voorbeeld was afgelopen zomer. De tegenstander was een slimme vaste en complete tennisser voor ons niveau. Zelf ben ik dat ook. We beginnen onze partij en dat gaat voortvarend. We spelen lange rally's op een tempo was voor ons erg goed is. Ik ben sterker en kan met name met de backhand het verschil maken. We tasten elkaar af naar zwakke en sterke punten. Ik kan bij hem niets vinden, hij is compleet en speelt slim. Hij ontdekt snel dat mijn backhand sterk is en dat ik afwachtend speel bij hoge ballen. Halverwege de eerste set sta ik voor en besluit hij mijn backhand te ontzien en durft hij aan te geven in mijn forehand (waar ik dus mee afwacht). Op deze manier kan ik bij hem niks forceren en hij kan ballen met heel veel marge naar mijn forehand lepelen. Zelfs op die manier kan ik volgen, ik stond voor halverwege de set. We speelden de tweede helft van de set gelijk, met mijn voorsprong uit het begin won ik de set.quote:Op zondag 10 september 2006 22:24 schreef nickybol het volgende:
Waardoor ben je in godsaam zo lui of geïrriteerd dat je 10 games op rij kunt verliezen? Als je mijn speler was zou ik je toch eens een flinke schop onder je kunt geven. Je staat er voor je lol, doe dan tenminste ook een beetje je best! Het is bijna een belediging voor je tegenstander.
dat is idd even flink balen. heb het zelf ook wel een keer gehad (vast wel vaker maar deze was echt erg :S)quote:Op zondag 10 september 2006 18:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Hoe kan een mens nou met 6-3 en 5-2 voorstaan, en alles daarna alsnog verpesten?
6-3, 5-7, 1-6.![]()
100% ontevreden.![]()
Dat zou raar zijn?? Bij onze vereniging kan iedereen ten alle tijde gewoon een baan huren nl., is in verhouding wel veel duurder dan lid zijn, maargoed dat is de keuze van diegene op dat moment.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:12 schreef Nellid het volgende:
Hallo tennismensen
Even een vraagje hier, misschien kunnen jullie m beantwoorden. Ik zoek een tennisvereniging (lees: iets met tennisbanen) waar je kunt tennissen tegen betaling zonder lid te hoeven zijn. En dit alles in de omgeving van Dordrecht
We hadden hier Racket Sport maar dat is sinds kort tegen de vlakte... Voor de rest kna ik alleen maar verenigingen vinden waar je lid moet zijn om te mogen tennissen.
Volgens mij kan dat bij geen enkele vereniging in Dordt...quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dat zou raar zijn?? Bij onze vereniging kan iedereen ten alle tijde gewoon een baan huren nl., is in verhouding wel veel duurder dan lid zijn, maargoed dat is de keuze van diegene op dat moment.Maar woon niet in de omgeving van Dordrecht, sorry.
Ja, die ene indoorbaan die we hadden is dus tegen de vlaktequote:Op dinsdag 12 september 2006 17:22 schreef XL het volgende:
Bij ons kun je ook overal dagkaarten kopen. Bovendien zijn er indoorbanen die je kunt huren, maar dat is helemaal duur. Spelen vaak niet eens verenigingen in die hallen.
Daar gaat het ook niet om, maar ik ga toch geen lid worden om 2 keer per jaar te tennissen? Krijg je waarschijnlijk ook bardiensten enzo...quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:04 schreef nickybol het volgende:
Waarom wil je geen lid worden? Zo duur is dat toch niet?
Met opdrukken heeft het wienig te maken denk ik. Je schouder is gewoon nog wat stijfjes of je techniek is niet goedquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:37 schreef Komakie het volgende:
Gisteren weer ff lekker gebald
Alleen bij het serveren kreeg ik onwijs veel last van me schouder. Te weinig (lees: geen) opdrukken gedaan de laatste tijd.
Dat moet ik echt doen anders gaat me schouder in het begin echt pijn doen. Maar goed, ben er nu weer mee begonnen dus het komt wel weer goed
Techniek is prima.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:02 schreef Corelli het volgende:
[..]
Met opdrukken heeft het wienig te maken denk ik. Je schouder is gewoon nog wat stijfjes of je techniek is niet goed
Bardiensten, bij welke vereniging vind je die nog tegenwoordig?quote:Op woensdag 13 september 2006 01:11 schreef Nellid het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om, maar ik ga toch geen lid worden om 2 keer per jaar te tennissen? Krijg je waarschijnlijk ook bardiensten enzo...
Ik sport al ergens anders en wil gewoon wel eens gaan tennissen. Als het op regelmatige basis plaats gaat vinden zal ook echt wel ergens lid worden.
Bekend probleem. Heel goed kijken naar de bal en vooral goed doorzwaaien zou mijn advies zijn. EN over dat verkrampen. Dat is voor psychologie. Je zou eigenlijk tegen jezelf moeten zeggen dat je express wilt gaan verliezen en ook accepteren als dat gebeurt. Misschien speel je dan je backhand wel goed, na 10 van zulke wedstrijden kan je je mentaliteit veranderen en kan je proberen te winnen. Je backhand is nu hopelijk beter geworden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:51 schreef Norrage het volgende:
Weer leuk aan het trainen en zo....Speel ook best wel lekker, alleen die backhand...
Nog wat centrale backhand-tips van de experts hier? wat er bij mij vooral misgaat is de timing en de greep...
Tijdens trainingen gaat het meestal nog wel aardig (ook omdat je goed krijgt aangespeeld...) maar tijdens wedstrijden verkrampt het meestal enorm. Bovendien val ik altijd terug in mijn veiligere slag de slice-backhand en durf ik vaak gewoon niet de normale (dubbelhandige) backhand te slaan.
Bij verenigingen die de paviljoen nog in eigen beheer hebbenquote:Op donderdag 14 september 2006 22:19 schreef nickybol het volgende:
[..]
Bardiensten, bij welke vereniging vind je die nog tegenwoordig?
1. Zorg dat je goed onder de bal komt, zodat je genoeg spin aan de bal kunt geven (spin komt uit de laag naar hoog beweging).quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:51 schreef Norrage het volgende:
Weer leuk aan het trainen en zo....Speel ook best wel lekker, alleen die backhand...
Nog wat centrale backhand-tips van de experts hier? wat er bij mij vooral misgaat is de timing en de greep...
Tijdens trainingen gaat het meestal nog wel aardig (ook omdat je goed krijgt aangespeeld...) maar tijdens wedstrijden verkrampt het meestal enorm. Bovendien val ik altijd terug in mijn veiligere slag de slice-backhand en durf ik vaak gewoon niet de normale (dubbelhandige) backhand te slaan.
Dat is zeker normaal als je het mij vraagt. Toen ik langs de fysio ging voor mijn tennisarm checkte hij ook meteen of er nog een vinger tussen mijn duim en middelvinger pastte...Schijnt een vereiste te zijn. Uit eigen ervaring weet ik nu dat een dikkere grip veel lekkerder speelt (en ook nog beter is voor je arm ook...je pols klapt minder door, wat bij mij dus waarschijlijk mijn tennisarm had veroorzaakt)...quote:Op zondag 17 september 2006 13:49 schreef Corelli het volgende:
[..]
Mijn trainer zegt dat je hem officieel hoog moet vasthouden maar hij zelf doet het ook niet
En dan dit. Moet je kijken hoeveel ruimte er tussen zit
[afbeelding]
Is dit normaal.
nog een
[afbeelding]
Wat zal ik dan doen met mijn Headquote:Op zondag 17 september 2006 13:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is zeker normaal als je het mij vraagt. Toen ik langs de fysio ging voor mijn tennisarm checkte hij ook meteen of er nog een vinger tussen mijn duim en middelvinger pastte...Schijnt een vereiste te zijn. Uit eigen ervaring weet ik nu dat een dikkere grip veel lekkerder speelt (en ook nog beter is voor je arm ook...je pols klapt minder door, wat bij mij dus waarschijlijk mijn tennisarm had veroorzaakt)...
Ik denk dat ik er een overgripje omheen gooiquote:Op zondag 17 september 2006 14:02 schreef Norrage het volgende:
Ik zal gewoon in de winkel met die gips/smeltmethode werken. Kost geen drol, en is volgens mij het best voor je racket...(Mocht het echter te dik zijn geworden kan je niet meer terug naar de originele grip natuurlijk)
Je kan natuurlijk één dikkere grip eromheen doen, maar meer dan één zal ik niet doen...Dan verandert de vorm van je grip.
Raar boekje dan. Iedereen houdt zijn racket laag vast omdat je gewoon veel meer kracht en controle kunt hebben. Darnaast kun je ook verder reiken naar een bal.quote:Op zondag 17 september 2006 14:07 schreef Corelli het volgende:
hier heeft fed hem iets hoger vast maar altijd nog lager dan in de theorie boekjes
[afbeelding]
Wilde ik net zeggen. Als ik mijn pink iets boven de riggel, maar wel er tegen aan, hou in de forehand greep voelt hij volgens mij gewoon het fijnst aan.quote:Op maandag 18 september 2006 09:51 schreef XL het volgende:
Mijn pink ligt op het ultieme uiteinde van mijn racket. De onderkant van mijn hand ligt zelfs een heel kort stukje voorbij het uiteinde van mijn racket.
Hier een site met vergelijkbare rackets (onderaan)quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:57 schreef MarkG het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuw racket om mijn Dunlop 200G te vervangen. Nu zit ik te kijken naar de Dunlop M-Fil 200 en de Wilson nSix-One 95. Heeft er iemand tips of goede en slechte ervaringen met deze rackets, laat het even weten!
Dunlop
[afbeelding]
Wilson
[afbeelding]
Ik speel nu sinds 2 maanden met de Wilson nSix-One Team, is lichtere versie van de serie nSix. De Team weegt iets minder dan 300 gram en neigt naar topzwaar, de 95 weegt ietsjes meer dan 300 gram. Ik vind hem zelf goed spelen, na een gewenningsperiode. Maar ja ik weet niet of het verstandig is om over te stappen van Dunlop naar Wilson. Ik denk dat je het beste bij je eigen merk kan blijven.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:57 schreef MarkG het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuw racket om mijn Dunlop 200G te vervangen. Nu zit ik te kijken naar de Dunlop M-Fil 200 en de Wilson nSix-One 95. Heeft er iemand tips of goede en slechte ervaringen met deze rackets, laat het even weten!
Dunlop
[afbeelding]
Wilson
[afbeelding]
onbespannen 289 gram om precies te zijn en Henin speelt er mee. Ik vond hem iets te licht alhoewel ik me voor kan stellen dat je na een wenningsperiode er fijn mee kan slaan. Ik had echter geen zin om dat te doenquote:De Team weegt iets minder dan 300 gram
Ik vond hem in het begin zelfs zwaar spelen, maar dat kwam vooral door mijn vorige racket wat relatief zeer licht is. Mijn vorige racket was dus ook zeer manouvreerbaar, wat nu iets minder is en het meer op techniek aankomt wat eigenlijk alleen maar voordelig is voor mijn tennisspel.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:34 schreef Corelli het volgende:
Wilson nSix-One Team
Hoe de fuck kan ik aan het woord team afleiden dat het de lichtere versie is
Wilson geeft zijn rackets wel erg inegwikkelde namen. N six code 95 one tour 18 X 20 blabla etcetera.
[..]
onbespannen 289 gram om precies te zijn en Henin speelt er mee. Ik vond hem iets te licht alhoewel ik me voor kan stellen dat je na een wenningsperiode er fijn mee kan slaan. Ik had echter geen zin om dat te doen
Kijk naar Williams en Sharapova.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:10 schreef nickybol het volgende:
Helemaal niet alle pro`s spelen met een klein blad, wat een onzin. Oversize racquetheads komen zeer veel voor op de tour, en al helemaal bij de dames.
bij de mannen spelen de meeste met een klein blad. Rond de 600 cm2. Federer heeft 581 cm2.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:10 schreef nickybol het volgende:
Helemaal niet alle pro`s spelen met een klein blad, wat een onzin. Oversize racquetheads komen zeer veel voor op de tour, en al helemaal bij de dames.
Hetzelfde racket geeft je nog niet hetzelfde balgevoel he!quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:00 schreef Corelli het volgende:
[..]
bij de mannen spelen de meeste met een klein blad. Rond de 600 cm2. Federer heeft 581 cm2.
Maar dat racket van Federer heeft voor jou denk ik geen meerwaarde.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:00 schreef Corelli het volgende:
[..]
bij de mannen spelen de meeste met een klein blad. Rond de 600 cm2. Federer heeft 581 cm2.
nee dat weet ik. Maar dat betekent niet meteen dat je voor de 700 cm2 moet gaan.quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar dat racket van Federer heeft voor jou denk ik geen meerwaarde.
Om daar wat positiefs uit te kunnen halen moet je redelijk goed kunnen tennissen (lees: niveau 3/4) anders heb je alleen maar hinder van. Al helemaal met de Mid versie waar hij mee speelt. Daar zie je bijna geen enkel persoon mee spelen op clubniveau.
Maar wil je leren tennisen of doe je een veredelde cursus mattenkloppen? Ik ben niet tegen een groot blad maar boven de 700 cm2 zou ik echt nooit kiezen. 660 of 670 cm2 zou ik dan nemen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 10:57 schreef nickybol het volgende:
Grote racketbladen zijn perfect voor de niet-prestatief ingestelde speler.
Dempers voorkomen geen blessures. Ik gebruik er ook niet een, omdat ik de bal beter kan voelen zonder demper.quote:Op zaterdag 30 september 2006 13:41 schreef Corelli het volgende:
Geloven jullie in een demper ? Gebakken lucht als je het mij vraagt !
Ik heb er ook altijd 1 in mijn racket zitten, tis gewoon gewenning en klinkt beter. Anders heb je van dat irritante gepiengquote:Op zaterdag 30 september 2006 13:44 schreef Norrage het volgende:
Mwah niet echt. Hoewel ik er wel één gebruik. Het klinkt gewoon wat lekkerder
Alles wat je gebruikt slijtquote:Op zaterdag 30 september 2006 12:40 schreef Norrage het volgende:
Maar het is lelijk!
Trouwens een vraagje. Mijn mooie (relatief nieuwe) tennisschoenen zijn zo extreem aan het slijten (dan vooral de linker) omdat ik zoveel sleep bij mijn service en zoveel glijd....En kennelijk is de schoen daar niet zo tegen bestand
Ik neem aan dat er schoenen zijn die dat wel zijn, aangezien dit volgens mij een probleem is wat wel meer tennisspelers hebben?
Is er ook niet. Het is maar net wat je zelf het lekkerste vindt.quote:Op zondag 1 oktober 2006 13:33 schreef Corelli het volgende:
Federer en Safin hebben geen demper. Nadal en Hewitt weer wel. Wat betekent dit? Dat het gewoon iets persoonlijks is? Een wetenschappelijke onderbouwing waarom een demper mijn tennis spel verbeterd heb ik nog niet gezien.
Voor de wat zwaardere trillingen is een demper ook gewoon veel te licht. Denk ik. Hij dempt vooral hoge trillingen en dat zijn inderdaad de trillingen die geluid veroorzaken. Ik denk dus dat het vooral een geluidsdemper is.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:21 schreef nickybol het volgende:
Armblessures hebben inderdaad meestal te maken met een foutieve techniek. Je kunt nog zulk goed materiaal hebben, maar als jij iets technisch fout doet zal die tennisarm blijven terugkomen.
Uit onderzoek blijkt dat een demper geen effect heeft op je blessuregevoeligheid. Een demper neemt wel trillingen weg, maar alleen wat geluidstrillingen, en niet de zwaardere trillingen die blessures veroorzaken. Een ander racket en een betere bespanning doet veel meer wonderen.
Volgens mij kun je ook wel lid blijven van de KNLTB maar niet van een club.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:02 schreef Tennis-boy het volgende:
Ik ga binnenkort naar België verhuizen, dus ik ga waarschijnlijk bij de plaatselijk tennisclub in Belgie spelen. Als ik stop met de tennisclub in NL en lid ben van de Belgische tennisclub, mag ik dan nog wel in Nederlandse toernooien spelen? Ik blijf nog altijd werken in Nederland, dus ik wil wel graag tennistoernooien in de buurt blijven spelen. Ze waren erg gezellig in de afgelopen jaren.
Als dat niet kan, hoe kan ik meedoen aan de Nederlandse tennistoernooien? Moet ik me opgeven bij KNLTB of zo?
Netaan geen 3 geworden in de dubbel, ben ik wel blij om eigenlijkquote:Eindejaarsrating enkel 2006: 4,2923 Eindejaarsrating dubbel 2006: 3,6333
Gezien het geringe aantal dubbels dat ik gespeeld heb, hing het er bij mij om of ik op 3.5 zou eindingen of als 4quote:Op maandag 13 november 2006 21:32 schreef Chriz2k het volgende:
*schop.
[..]
Netaan geen 3 geworden in de dubbel, ben ik wel blij om eigenlijk.
Ik geloof dat ik er in het team waar ik in zou komen de 3de man ben. Dus geen 3 potjes voor mijquote:Op maandag 13 november 2006 21:54 schreef Chriz2k het volgende:
Dat ga ik ook spelen.
Hopen alleen dat er nog een 3e man bijkomt, heb niet zo'n zin om elke keer 3 partijen te spelen.
Toch knap als je bedenkt dat ik met 10,0000 begonquote:Eindejaarsrating enkel 2006: 7,4681 Eindejaarsrating dubbel 2006: 7,3625
vertel maar eens wat tips...quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:33 schreef Norrage het volgende:
En ik ben ook echt ultiem verbeterd. Mijn service is echt een wapen geworden, ik kan ook eindelijk eens punten winnen met mijn backhanden verder echt ontzettend veel kracht in mijn slagen ontwikkeld
En dat allemaal door mijn nieuwe trainer (en mijn vele spelen) die echt ontzettend goed lesgeeft...Echt de meest fantastische tips die je zo gemiddeld krijgt
waarom in de winter?quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:05 schreef Corelli het volgende:
de bedoeling was dat ik deze winter aan mijn speelsterkte ging werken maar het aanbod van toernooien valt een beetje tegen. Of je moet bereidt zijn heel nederland door te reizen
Oh dat weet ik niet. Ik wil gewoon deze winter veel toenrooien spelen. Wedstrijd ervaring opdoen en zo.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:05 schreef XL het volgende:
[..]
waarom in de winter?
Je speelsterkte voor volgend seizoen is toch al vastgesteld.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:43 schreef nickybol het volgende:
Overigens kan wedstrijden en spelen met betere tennissers je ook de illusie geven dat je progressie maakt, je kunt in een rally met ze meegaan, maar kun je ook winnen? Ik denk dat leren winnen ook nodig is, en dat doe je neit tegen spelers die beter dan je zijn.
Ik doe het tegenovergestelde ook maar weer eens al heb ik er wel lang over na gedacht of ik mee zou doen of nietquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:42 schreef Chriz2k het volgende:
Ik doe voor het eerst in een jaar of 10 geen toernooi in de kerstvakantie.
Dat ontken ik niet, maar op mijn niveau komt de tegenstander na een lob niet naar het net. Natuurlijk speel ik lekker met betere spelers en lukt er dan veel meer. Toch heb ik wanneer ik terugkijk naar afgelopen seizoen de meeste progressie van oktober van april geboekt en dat neem je mee naar de wedstrijden. Van mei tot en met augustus zit de progressie vooral op het mentale vlak. Technische ontwikkeling is op mijn niveau waardevoller en daarnaast probeer ik tegen die betere spelers ook te winnen, alleen lukt dat uiterst zelden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:43 schreef nickybol het volgende:
Een beetje tegenstander loopt na een lob naar voren om de makkelijke volley of smash weg te spelen.
Overigens kan wedstrijden en spelen met betere tennissers je ook de illusie geven dat je progressie maakt, je kunt in een rally met ze meegaan, maar kun je ook winnen? Ik denk dat leren winnen ook nodig is, en dat doe je neit tegen spelers die beter dan je zijn.
Nu al gedaan.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:38 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Zit ik net te vertellen dat er amper toernooien zijn op de lagere niveau's, zie ik net een bericht van m'n trainer op het gastenboek van onze site... dat er een toernooi bij onze vereniging gehouden wordt in de eerste week van januari.. alle niveau's, in de enkel, dubbel en mix... As. woensdag inschrijven denk ik!
toch nog een ie er verstandig is en niet aan de drank zitquote:Op woensdag 27 december 2006 21:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Mouce, ik zit niet aan de drank!Net ziek geweest, vandaar.
Houd ons zeker maar op de hoogte van jouw toernooi, da's altijd leuk!![]()
Vandaag sluit de inschrijving voor mijn toernooi, ben zo benieuwd naar de loting!!!!![]()
simple uitgelecht wisten we dat als wij teveel vaart aan de ballen zouden geven zij heel makelijk het spel konden maken dus hebben wij het vertragende speltype gekozen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 02:20 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Gefeliciteerd...!
Wat was jullie plan dan?
Ik heb vanavond verloren, met vrij harde cijfers. 2-6 2-6. Zij was beter (ook 'n stuk hoger qua rating trouwens). Wáárom kan ik niet tegen mijn verlies?
goed zo ZSquote:Op donderdag 4 januari 2007 00:22 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ohw oke, op die manier. Bekende tegenstanders dus!
Heb vanavond gewonnen van een 6je! Niet ontevreden over, 6-1 6-2 was het!![]()
Dat is mogelijk jaquote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:25 schreef Corelli het volgende:
zijn partners bij de mix dubbel nou ook buiten het tennisleven partners van elkaar.
ik kan het gewoon niet aanzien dat het meisje dat ik leuk vind met iemand anders mixt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:32 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dat is mogelijk jamaar voor mij gaat het iig niet op!
![]()
Nog eventjes trainen!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:34 schreef Corelli het volgende:
[..]
ik kan het gewoon niet aanzien dat het meisje dat ik leuk vind met iemand anders mixt.
Waarom ik niet met haar mix? Zij is 4, ik 8. Ken haar bovendien niet goed genoeg
als ik dit zo lees ben je bijna een kloon van mijquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:58 schreef Os__ het volgende:
Recreatief tennisser meld zich.![]()
Op mijn 7e ongeveer begonnen en tot mijn 14e volgehouden. Op mijn 16e begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer begonnen, gewoon rustig aan 1 of 2 keer per week.
Ik ben nu 6/5 maar ik denk als ik vol zou gaan trainen zeker wel 5 in beide zou kunnen/moeten worden. Ik zeg nu al heel lang dat ik is toernooien moet gaan spelen maar vooralsnog zit daar niet erg veel vaart achter.
Mijn favoriete ondergrond isTapijt
![]()
Nouja ik ben nu nog maar 17 dus het is nogsteeds vroeger eigenlijk. Ik was wel aardig goed maar zeker geen potentieel topper. Ik zat bij de regio en dat soort onzin maar ik won mijn partijtjes.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:25 schreef Corelli het volgende:
[..]
als ik dit zo lees ben je bijna een kloon van mij![]()
was je vroeger goed?
regio training.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:31 schreef Os__ het volgende:
[..]
Nouja ik ben nu nog maar 17 dus het is nogsteeds vroeger eigenlijk. Ik was wel aardig goed maar zeker geen potentieel topper. Ik zat bij de regio en dat soort onzin maar ik won mijn partijtjes.
Vroeger stond ik bekend on mijn geweldige dubbelhandige backhand mokerslag(voor die leeftijdsgroep) terwijl nu mijn forehand eigenlijk beter is en ik mijn backhand aan het transformeren ben naar enkelhandig.
Uhu, ik ken het. Voetenwerk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:35 schreef Corelli het volgende:
[..]
regio training.![]()
deed ik ook. Werd wel eens geselecteerd voor districtskampioensschappen maar daar kon ik nooit potjes breken. Achetraf snap ik waarom: geen splitstep, niet kijken naar de bal, dat soort dingen
dat dacht ik otot voor kort ook, maar je hoeft maar een kleine splitstep te maken. Je hoeft niet helemaal omhoog te springen of zo. Een kleine simpele zijwaardse beweging is al genoeg.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:44 schreef Os__ het volgende:
[..]
Uhu, ik ken het. Voetenwerk.Ik zeg steeds van te voren tegen mezelf: 'voetenwerk Oscar, voetenwerk.' Dan doe ik dat twee games en dat gaat goed. Daarna vergeet/ben ik te lui om dat een wedstrijd vol te houden.
Nouja...Ik ben natuurlijk niet van een ongelooflijk hoog niveau, maar als ik speel speel ik wel heel intensief en juist hier hecht ik heel veel waarde aan techniek omdat daar nog het meest te winnen is. Squashen zou daar negatief effect op kunnen hebbenquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:20 schreef nickybol het volgende:
3 tot 5 keer per week een balletje slaan in een bejaardendubbel is nogal wat anders dan 3 tot 5 keer per week trainen in een stevige groep met AB spelers. Het ligt er een beetje aan...
dat verschilt dan misschien per persoon. Je hoeft in ieder geval niet een overdreven grote paardesprong te maken.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:34 schreef nickybol het volgende:
Als ik naar de splitstep kijk, zie ik geen zijwaarts beweging, maar enkel een minihupje op de plaats met je voeten op schouderbreedte, waardoor je automatisch iets door je knieen zakt, je spieren op strek stelt, en daardoor gemakkelijk weg kunt komen. Kun je uitleggen waar je in dat gehaal de zijwaartse beweging ziet? Natuurlijk hoef je niet omhoog te springen, het hoeft maar een klein hupje te zijn.
Ben je gek ofzo, het vriestquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:41 schreef XL het volgende:
Ik ga vanavond eindelijk weer eens spelen, buiten uiteraard![]()
Met een dubbele backhand krijg je niet eens koude handen. De enkelhandige doen maar handschoenen aan.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:43 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ben je gek ofzo, het vriest!
Jij blijft mooi thuis jongeman.
Welke ondergrond? Kunstgras?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:41 schreef XL het volgende:
Ik ga vanavond eindelijk weer eens spelen, buiten uiteraard![]()
Een paardesprong lijkt me zonde van de energie en tijd die je toch al hard nodig hebt. Alleen de zijwaartste beweging in een splitstep heb ik nog nooit bij iemand kunnen ontdekken, hoewel ik toch al een tijdje in het vak zit. Leg uit...quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:41 schreef Corelli het volgende:
[..]
dat verschilt dan misschien per persoon. Je hoeft in ieder geval niet een overdreven grote paardesprong te maken.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:26 schreef Chriz2k het volgende:
Deze lente ga ik voor het eerst 4e de tweede keer 7e klasse mix op Zondag spelen.
Ja, het was koud.quote:
Nieuw team voor mij, dus ook voor mij 7e klasse mixed zondag dit jaar...quote:
ik zag het hewitt nog doen bij de us open. een ligte zijwaartse step. kost nauwelijks energie maar je staat wel ready voor de bal.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:42 schreef nickybol het volgende:
[..]
Een paardesprong lijkt me zonde van de energie en tijd die je toch al hard nodig hebt. Alleen de zijwaartste beweging in een splitstep heb ik nog nooit bij iemand kunnen ontdekken, hoewel ik toch al een tijdje in het vak zit. Leg uit...
Ah, Norrage had het al gemeld.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:20 schreef Norrage het volgende:
Als ik wil tennissen moet het nu ook buitenze hebben de ballontent afgebroken omdat ze banen gaan vernieuwen
Maar op zich kan het wel met -5 graden hoor...Lange broek, lange mouwen en je krijgt het echt wel warm
Officiëel 7/7 maar ik vind dat ik veel meer waard benquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:35 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ah, Norrage had het al gemeld.![]()
Wat voor niveau ben jij eigenlijk?
Op zich is gescheiden niet verkeerd. Het was alleen niet nodig.quote:Op zondag 4 maart 2007 20:00 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het een beetje onhandig maar er is sinds kort ook een competitietopic, dus je mag het er daar ook even over hebben. (Alhoewel ik vind dat de mods het even samen moeten stoppen.)
[tennis] KNLTB-voorjaarscompetitie
Heel Fok! slowchat te veelquote:Op zondag 4 maart 2007 20:07 schreef XL het volgende:
[..]
Op zich is gescheiden niet verkeerd. Het was alleen niet nodig.
Eigenlijk weet je ook dat het toch gaat mislukken, omdat de tennis-fokkers toch teveel slowchatten![]()
Ben ik blij dat ik gewoon binnen tennisquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:54 schreef Norrage het volgende:
De streak van 6 opeenvolgende keren tennissen afzeggen/aflasten vanwege het weer was gister doorbroken. Gelukkig. Relaxed getennisd maar we werden er wel wat te vroeg weer afgegooid![]()
Maar goed. Er gaat zich nu al weer een nieuwe streak opbouwen want vandaag zijn de trainingen al weer afgelast...Het is toch echt ongelooflijk dit weer steeds?
ik speel mijn eerste pot pas aankomende zaterdag dus hopelijk is het dan droogquote:Op zondag 18 maart 2007 14:05 schreef Norrage het volgende:
Gaat weer een leuke week worden met het weer
Volgens mij donderdag pas weer een beetje droogte voorspeld.
yep, de komende twee weken enkel en mix, ik speel enkel in de 8. In het najaar zijn dan de heren- en damesdubbelkampioenschappenquote:Op zondag 18 maart 2007 14:28 schreef Zonnestraaltje het volgende:
TheVulture, nu al clubkampioenschappen? Bij ons altijd pas eind juni!
Meestal wel gewoon "goed gespeeld", maar dan zo met een knikje van "maar jammer joh"...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:49 schreef Mr-Sander het volgende:
Wat zeggen jullie trouwens tegen de tegenstander, als je hem verslagen hebt? Want om "Goed gespeeld" te zeggen, vind ik zo cynisch klinken.
Als ik echt met 6-0 6-0 win, of met 6-1 6-1 ofzo, dan zeg ik niet: goed gespeeld, maar bedankt voor het spelen. Met drie zoenen. (altijdquote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:49 schreef Mr-Sander het volgende:
Wat zeggen jullie trouwens tegen de tegenstander, als je hem verslagen hebt? Want om "Goed gespeeld" te zeggen, vind ik zo cynisch klinken.
Wat heb je op je spelerspasje staan ?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Als ik echt met 6-0 6-0 win, of met 6-1 6-1 ofzo, dan zeg ik niet: goed gespeeld, maar bedankt voor het spelen. Met drie zoenen. (altijd) Het komt toch ongeloofwaardig uit m'n mond als ik dan zeg: goed gespeeld joh!
![]()
7/7quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:50 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Wat heb je op je spelerspasje staan ?
Same 7/7quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:52 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
7/7hoezo?
Heb erg veel wedstrijden gewonnen vorig seizoen in de 8, afgelopen zaterdag gezelligheidstoernooitje gehad, toen ook wedstrijd gewonnen met 14-3 (in 40 minuten tijd ofzo - damesdubbel). Dan krijg ik het niet uit mijn strot om te zeggen dat ik vond dat m'n tegenstanders een goede wedstrijd hebben gespeeld. Eerlijkheid duurt het langst toch?
Wat heb jij op je pas staan, Sandstorm?
Ook daar kun je het krijgen als je als tegenstander onsportief speelt. Dan roep ik zo hard 'uit' en 'nee' dat het hele tennispark mee kan luisteren. Ook roep ik dan keihard lachend 'uit' bij alle afwaaiers en ballen die zonder stuiten in de hekken vliegen. Vooral veel lachen en oogcontact als je roept doet het goed.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Chriz2k het volgende:
Oe oe, en wat zeggen jullie als een bal uit is?
Vroeger zei ik altijd gewoon ''uit'', maar dat is in de loop der jaren veranderd in een ''nee''.
Psychologische oorlogsvoeringquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:48 schreef XL het volgende:
[..]
Ook daar kun je het krijgen als je als tegenstander onsportief speelt. Dan roep ik zo hard 'uit' en 'nee' dat het hele tennispark mee kan luisteren. Ook roep ik dan keihard lachend 'uit' bij alle afwaaiers en ballen die zonder stuiten in de hekken vliegen. Vooral veel lachen en oogcontact als je roept doet het goed.
1 x vinden ze dat grappig, maar als je moet wegduiken voor een service en je blijft alsnog keihard 'uit' roepen gaat dat wel over.quote:
Bij iemand die regelmatig ballen uitgeeft die op de lijn waren ofzo, ga ik daarna altijd bij afzwaaiers van mijn kant navragen of ze uit waren.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:48 schreef XL het volgende:
[..]
Ook daar kun je het krijgen als je als tegenstander onsportief speelt. Dan roep ik zo hard 'uit' en 'nee' dat het hele tennispark mee kan luisteren. Ook roep ik dan keihard lachend 'uit' bij alle afwaaiers en ballen die zonder stuiten in de hekken vliegen. Vooral veel lachen en oogcontact als je roept doet het goed.
Vroeger 'uit' inderdaad, nu 'nee' en soms 'naast' of 'achter'!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Chriz2k het volgende:
Vroeger zei ik altijd gewoon ''uit'', maar dat is in de loop der jaren veranderd in een ''nee''.
Met drie zoenen. (altijdquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Als ik echt met 6-0 6-0 win, of met 6-1 6-1 ofzo, dan zeg ik niet: goed gespeeld, maar bedankt voor het spelen. Met drie zoenen. (altijd) Het komt toch ongeloofwaardig uit m'n mond als ik dan zeg: goed gespeeld joh!
![]()
Meestal 'nee', soms alleen vingertje omhoogquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Chriz2k het volgende:
Dat is dan weer erg jammerquote:Op woensdag 21 maart 2007 09:25 schreef Norrage het volgende:
Uiteindelijk had ik de partij verloren 7-6 in de 3e set
Zeker omdat het een halve finale was...quote:
Welke hammer? Hyperhammer?quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:31 schreef Norrage het volgende:
Oh die kleurtjes
P.S.
Iemand ervaring met de Wilson Hammer?
Ik heb geen verstand van rackets, maar de Wilson en Heads waarmee ik gespeeld heb voelen voor mij redelijk gelijk aan en ze zwiepen allemaal zo. Lekker beuken, maar ik heb geen idee waar die bal gaat landen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:02 schreef Norrage het volgende:
Ik zat ook al te kijken naar de N-six ja. Lekker goedkoop op die site. Dat is ook waardoor ik op de Hammer uitkwam...Lekker goedkoop (en dan vooral omdat het afgeprijsd is en niet door kutkwaliteit
Maar verder kom ik altijd wel weer uit op de lichtere en comfortabele rackets. Ik moet er maar wat gaan uittesten. Vanmiddag training dus kan meteen adviezen vragen
Inderdaad, dat doen alleen kinderen en Olivier Rochus.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ Mr-Sander: die methode is in principe alleen voor kinderen, inderdaad.
Op jouw leeftijd kan dat nog goed hoor, ik weet niet hoe lang je bent?quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:02 schreef Mr-Sander het volgende:
Waar moet je nou naar kijken als je een racket koopt; ik heb namelijk mijn laatste rackets steeds langs m'n been gehangen om te kijken of-ie bij m'n enkel kwam. Moet dit nog steeds? Of is dit alleen voor kinderen?
1.68 meterquote:Op donderdag 22 maart 2007 21:15 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Op jouw leeftijd kan dat nog goed hoor, ik weet niet hoe lang je bent?
Welke vereniging organiseert er nu in Maart de Clubkampioenschappenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:38 schreef TheVulture het volgende:
Zo ik begin over een kleine anderhalf uur aan mijn eerste echte officiele singlepotje van het seizoen op de clubkampioenschappen, het is bewolkt maar droog en relatief weinig wind... goeie omstandigheden, al had een paar graden warmer niet erg geweest...
De mijne, clubkampioenschappen enkel en mix in maart en de heren/damesdubbel in september.... in de zomer is er nog wel een KNLTB-toernooi.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:43 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Welke vereniging organiseert er nu in Maart de Clubkampioenschappen![]()
Dat hoor je te organiseren als het 20+ graden is en je je knetter kan zuipen op het terras van de kantine.
Als het om rackets ga vergelijk ik altijd gewicht en bladoppervlak. Ik heb zelf de prestige en die heeft een goed gewicht 320 gram, zwaar genoeg om je het idee te geven dat je een racket in je hand hebt. niet zodanig zwaar dat je een mokerhamer meezeult de hele tij/ Bladoppervlak is 630 cm2. Ook ideaal mijn inziens. Geen oppervlak voor bejaarden maar wel groot genoeg dat je makkelijk de sweatspot raakt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:20 schreef Norrage het volgende:
Ik ga nu de Head Flexpoint Radical uittesten. Ze hadden geen andere rackets van de paar waar ik in geinteresseerd was.
Heeft iemand ervaring met dit racket, en hoe het in verhouding staat tot de Wilson N-six Team, of de andere Heads?
Zes of zeven jaar, ik zou het eigenlijk niet precies wetenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:49 schreef TheVulture het volgende:
Hoelang tennist iedereen hier eigenlijk, ikzelf dus 1,5 jaar.
De One-Tour heeft weer een kleiner blad dus dat lijkt me niet helemaal geschikt voor mij. En als ik zo kijk is hij helemaal niet lichter hoor? One Tour en 95 zijn ongeveer even zwaar...Ik speelde dus met een Wilson Triad (300 g) en ik wil eigenlijk iets meer power hebben dus vandaar dat ik een iets zwaarder racket wil...Iets lichter lijkt me dan sowieso out of the question. 310 gram lijkt me dan perfect, maar je, de stap van 300g naar hoger is hier meteen 33....quote:Op zondag 25 maart 2007 03:21 schreef erkel het volgende:
Ik zit op tennis vanaf mijn 11e, dus dat betekend dat ik het nu 10 jaar training heb. Maar daarvoor speelde ik op zich ook al op pleintjes, maar ja dat is natuurlijk niet echt mee te tellen.
Al gelijk vanaf het eerste jaar speel ik al competitief, zoals het PIP-toernooiMaar er zat pas progressie in mijn ranking vanaf mijn 15e/16e geloof ik.
@Norrage: Je hebt 3 verschillende Wilson N-Six rackets. Als je de 95 te zwaar vind, heb je ook nog de Tour, die is 310 gram of iets dergelijks. Speel zelf met de Team en die is maar 289 gr, omdat ik zelf fijner vind om met een lichter racket te spelen.
Een beetje maar.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:06 schreef Norrage het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje stom overkom
Volgens mij klopt het wel, ondanks de weinig professionele uitstraling van de site. Nogal verouderd, zeker wat betreft de beschreven rackets.quote:Verder lees ik in die link van je dat vooral lichte, stijve en topzware rackets tennisarm-opwekkend zijn. Wat denk je daar zelf over (ik vond die site nogal ongeloofwaardig en amateuristisch overkomen, ondanks dat het vast wel waar is wat er staat)
Volgens mij is het juist andersom.quote:In mijn omgeving merk ik wel dat mensen zich snel over laten halen tot de aankoop van een (te) duur racket omdat er een prof mee speelt. Volgens mij zijn de gevolgen van de nieuwste technieken echt niet te merken voor de gemiddelde compettiespeler, of wel?
Aha, dat verklaart een hoop.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:49 schreef VadeRetro het volgende:
Phaelanx schreef:
[..]
Volgens mij is het juist andersom.
De nieuwste technologieën zijn met name gericht op de recreatieve competitiespeler om hen te helpen om de bal makkelijker over het net te krijgen. Om de verkoop te stimuleren krijgen de profs rackets die op de nieuwste technologie-rackets lijken.
De echte profs spelen vaak met het racket waar ze al jaren mee spelen. Om de mensen te laten denken dat ze met de nieuwste technologie spelen krijgen hun rackets een zogenaamde "paintjob" om ze te laten lijken op de nieuwste rackets.
Bekend is dat een heleboel profs die met Head rackets spelen geen gebruik maken van de Flexpoint technologie. De kenmerken van de Flexpoint zijn bij hen gewoon op het racket geschilderd.
Vaak spelen ze nog met een LM of I- versie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |