Vatte het ook niet zozeer op als een reactie richting mijzelf, maar vond het sowieso leuk om op te reagerenquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:16 schreef nickybol het volgende:
[..]
Haha jongen dit commentaar was absoluut niet specifiek op jouw gericht. Dat kan ook vrij moeilijk als ik je service nog nooit gezien heb.
Volgens mij sloeg Krajicek ooit de meeste aces in een wedstrijd, die hij toen toch verloor.
Interessant is altijd om na te gaan waarom je service dan niet loopt.
Heb je hem niet genoeg geoefend de laatste tijd?
Heb je geen goede warming-up gedaan?
Heb je tijdens het inserveren maar een beetje staan rammen?
Strek je wel genoeg na trainingen en wedstrijden?
Ik vind het als trainer altijd interessant om achter de waarom vraag te komen. Als je namelijk de oorzaken van dit soort problemen weet kun je die aanpakken, alle factoren naar je hand zetten om zo het aantal off-days tot een minimum te beperken.
snel een paar keer serveren helpt alquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:09 schreef Norrage het volgende:
Het was een familietoernooi, dus er was maar 2 minuten inspelen of zo
Hier nog een rolstoeltennisserquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:27 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat dat trouwens met die wieltjes op gravel?
Thanks! Wedstrijd begint om twee uur 's middags, en als ik die win sta ik meteen in de finale, welke zondag om half twee plaatsvindt!quote:
Geeft niet!quote:Op zaterdag 9 september 2006 03:41 schreef mouce het volgende:
sorry maar het was toch de " regio masters" waarim hoef je dan maar 1 wedstrijd te spelen om in een finale te komen :S
sorry maar misschien zijn mijn verwachtingen wel te hoog met een naam als "regio masters" maar je mag het best even uitleggen
Dat is wel heel knap jaquote:Op zondag 10 september 2006 18:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Hoe kan een mens nou met 6-3 en 5-2 voorstaan, en alles daarna alsnog verpesten?
6-3, 5-7, 1-6.![]()
100% ontevreden.![]()
In mijn geval is het zeker geen nonchalance.quote:Op zondag 10 september 2006 21:42 schreef Chriz2k het volgende:
Nonchalance.
nou vooruit. In de laatste game heb ik het nog nooit weggegeven. Het beste van de wedstrijd hebben en vervolgens 10 of meer games op rij verliezen doe ik wel als gevolg van irritatie of verveling.quote:Op zondag 10 september 2006 22:02 schreef nickybol het volgende:
Als 6-3 5-2 zijn dan moet je wel heel lui zijn als het irritatie of verveling is om niet de laatste game te maken. Ik gok meer op zenuwen. Moeite om het af te maken. Gebrek aan killermentaliteit. Het komt en het gaat met veel wedstrijden te spelen. Om kunnen gaan met tegenslagen.
Het meest illustrerende voorbeeld was afgelopen zomer. De tegenstander was een slimme vaste en complete tennisser voor ons niveau. Zelf ben ik dat ook. We beginnen onze partij en dat gaat voortvarend. We spelen lange rally's op een tempo was voor ons erg goed is. Ik ben sterker en kan met name met de backhand het verschil maken. We tasten elkaar af naar zwakke en sterke punten. Ik kan bij hem niets vinden, hij is compleet en speelt slim. Hij ontdekt snel dat mijn backhand sterk is en dat ik afwachtend speel bij hoge ballen. Halverwege de eerste set sta ik voor en besluit hij mijn backhand te ontzien en durft hij aan te geven in mijn forehand (waar ik dus mee afwacht). Op deze manier kan ik bij hem niks forceren en hij kan ballen met heel veel marge naar mijn forehand lepelen. Zelfs op die manier kan ik volgen, ik stond voor halverwege de set. We speelden de tweede helft van de set gelijk, met mijn voorsprong uit het begin won ik de set.quote:Op zondag 10 september 2006 22:24 schreef nickybol het volgende:
Waardoor ben je in godsaam zo lui of geïrriteerd dat je 10 games op rij kunt verliezen? Als je mijn speler was zou ik je toch eens een flinke schop onder je kunt geven. Je staat er voor je lol, doe dan tenminste ook een beetje je best! Het is bijna een belediging voor je tegenstander.
dat is idd even flink balen. heb het zelf ook wel een keer gehad (vast wel vaker maar deze was echt erg :S)quote:Op zondag 10 september 2006 18:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Hoe kan een mens nou met 6-3 en 5-2 voorstaan, en alles daarna alsnog verpesten?
6-3, 5-7, 1-6.![]()
100% ontevreden.![]()
Dat zou raar zijn?? Bij onze vereniging kan iedereen ten alle tijde gewoon een baan huren nl., is in verhouding wel veel duurder dan lid zijn, maargoed dat is de keuze van diegene op dat moment.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:12 schreef Nellid het volgende:
Hallo tennismensen
Even een vraagje hier, misschien kunnen jullie m beantwoorden. Ik zoek een tennisvereniging (lees: iets met tennisbanen) waar je kunt tennissen tegen betaling zonder lid te hoeven zijn. En dit alles in de omgeving van Dordrecht
We hadden hier Racket Sport maar dat is sinds kort tegen de vlakte... Voor de rest kna ik alleen maar verenigingen vinden waar je lid moet zijn om te mogen tennissen.
Volgens mij kan dat bij geen enkele vereniging in Dordt...quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dat zou raar zijn?? Bij onze vereniging kan iedereen ten alle tijde gewoon een baan huren nl., is in verhouding wel veel duurder dan lid zijn, maargoed dat is de keuze van diegene op dat moment.Maar woon niet in de omgeving van Dordrecht, sorry.
Ja, die ene indoorbaan die we hadden is dus tegen de vlaktequote:Op dinsdag 12 september 2006 17:22 schreef XL het volgende:
Bij ons kun je ook overal dagkaarten kopen. Bovendien zijn er indoorbanen die je kunt huren, maar dat is helemaal duur. Spelen vaak niet eens verenigingen in die hallen.
Daar gaat het ook niet om, maar ik ga toch geen lid worden om 2 keer per jaar te tennissen? Krijg je waarschijnlijk ook bardiensten enzo...quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:04 schreef nickybol het volgende:
Waarom wil je geen lid worden? Zo duur is dat toch niet?
Met opdrukken heeft het wienig te maken denk ik. Je schouder is gewoon nog wat stijfjes of je techniek is niet goedquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:37 schreef Komakie het volgende:
Gisteren weer ff lekker gebald
Alleen bij het serveren kreeg ik onwijs veel last van me schouder. Te weinig (lees: geen) opdrukken gedaan de laatste tijd.
Dat moet ik echt doen anders gaat me schouder in het begin echt pijn doen. Maar goed, ben er nu weer mee begonnen dus het komt wel weer goed
Techniek is prima.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:02 schreef Corelli het volgende:
[..]
Met opdrukken heeft het wienig te maken denk ik. Je schouder is gewoon nog wat stijfjes of je techniek is niet goed
Bardiensten, bij welke vereniging vind je die nog tegenwoordig?quote:Op woensdag 13 september 2006 01:11 schreef Nellid het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om, maar ik ga toch geen lid worden om 2 keer per jaar te tennissen? Krijg je waarschijnlijk ook bardiensten enzo...
Ik sport al ergens anders en wil gewoon wel eens gaan tennissen. Als het op regelmatige basis plaats gaat vinden zal ook echt wel ergens lid worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |