abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:38:37 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41013564
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:31 schreef nickybol het volgende:
Mijn persoonlijke mening is dat het spelniveau van een leraar niet zozeer een afspiegeling is van zijn leraarscapaciteiten, maar enig niveau van een leraar mag toch wel verwacht worden. De eis categorie 6 is niet voor niets gesteld.
Dat is geen eis maar een aanbeveling.
Zo staat het tenminste op de website van de KNLTB:
quote:
Toelatingseisen
Tot de opleiding kunnen in principe worden toegelaten zij die:
1. in het bezit zijn van een diploma VMBO T of G niveau (MAVO 4) dan wel een daarmee gelijk te stellen ontwikkelingsniveau kunnen aantonen;
2. . in het bezit zijn van een geldig diploma Reanimatie van de Nederlandse Hartstichting (aan te tonen voor 1-1-2007);
3. in het jaar waarin de opleiding begint de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt;
4. beschikken over zowel een goede aanspeelvaardigheid als over de vaardigheid tactische situaties met de basisslagen te spelen;
5. beschikken over de vaardigheid tot het geven van technisch geschikte demonstraties van de basisslagen; (De realiteit leert ons, dat spelers met speelsterkte 7 t/m 9 zelden met goed gevolg de test afleggen. Het is echter mogelijk dat door het niet deelnemen aan competities en toernooien iemand in principe een hogere speelsterkte heeft dan op het spelerspasje staat vermeld. Op basis hiervan sluiten wij spelers met een speelsterkte van 7 t/m 9 niet uit van deelname aan de test.)
http://www.knltb.nl/KNLTB/Opleidingen/cursus%20a,%20b,%20c/a.htm
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:40:31 #252
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41013641
Nou nou nou. Wat een vooroordelen weer. Myskina en Sharapova zijn waarschijnlijk slimmer op de baan dan de meeste Nederlandse A-spelers. Geloof me, het maakt indruk op je als je er tegenover slaat. Hoewel sharapova goede volleys slaat, kan ze gewoon geweldig spelen vanaf de baseline en dus doet ze doet. Henin vergelijken met Sharapova is het vergelijken van twee verschillende speelstijlen (alhoewel ik persoonlijk ook meer fan ben van het spel van Henin). Ik vind het nogal wat om dames zo te veroordelen terwijl je ze totaal niet kent, niets van hun achtergrond kent, en al helemaal niet aanwezig bent bij de voorbereiding op de wedstrijden. Alhoewel, als jij Youri Sharapov bent die opeens Nederlands spreekt
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:42:57 #253
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41013733
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is geen eis maar een aanbeveling.
Zo staat het tenminste op de website van de KNLTB:
[..]

http://www.knltb.nl/KNLTB/Opleidingen/cursus%20a,%20b,%20c/a.htm
Ik heb mijn opleiding bij het CIOS genoten (A-opleiding dan, B-opleiding KNLTB). Daar was de eis categorie 6.
pi_41013826
Natuurlijk zijn ze slimmer dan Nederlandse A-spelers...Ze zijn wereldklasse...Maar ze moeten het niet hebben van hun slimheid....Okee, ze zijn slim genoeg om juist die speelstijl te kiezen waar ze goed in zijn (en kom op, die hebben ze waarschijnlijk niet zelf uitgekozen maar hun trainers)...
maar als ze in de problemen komen in een wedstrijd (en geen trainer hebben die ze kan helpen) zie ik ze nooit slim spelen om misschien de wedstrijd om te draaien.
Ze moeten het dan 100% hebben van vechtermentaliteiten en andere dingen die niet met slim spel te maken hebben...(en zie ze dus ook vaak met veels te dikke cijfers verliezen (0-6 0-6 tegen Davenport blijft me altijd bijstaan, of de 1-6 2-6 tegen Hingis, een slimme speelster...en laat ik het niet hebben over het feit dat Sharapova tegen de meeste slimme speelsters altijd verliest)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:52:01 #255
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41014124
Waarschijnlijk zou een Nederlandse A-speler ze verslaan, of tenminste veel weerstand bieden.

De rest van je post is een goed onderbouwde mening waarin ik best met je mee kan gaan, maar het is natuurlijk moeilijk om dit soort dingen te zeggen als je geen insider bent.
pi_41014357
A-speelsters niet natuurlijk, wat we waarschijnlijk allebei bedoelden...Zelfde geldt voor A-spelers die sowieso waarschijnlijk niet slimmer zullen zijn maar gewoon krachtiger zijn...

Ik wil niet een volledige afkeer tegen Sharapova en Myskina en dergelijken neerzetten...Okee, ik heb een hekel aan Sharapova en haar hersenloze spel (vooral in tactisch opzicht) maar er zijn genoeg van dat soort speelsters die ik absoluut wel kan en kon waarderen

Vind het fijn dat er hier in ieder geval geen vijandige discussie ontstaat...daar heb ik zo'n hekel aan op dit forum.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:07:30 #257
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41014780
Ik bedoelde eigenlijk de vergelijking tussen Sharapova en een a-speler (de mannelijke vorm).

Toevallig trouwens dat Myskina en Sharapova allebei lange tijd bij Lansdorp getraind hebben, Sharapova zelfs vanaf haar 9e tot een jaar geleden. Lansdorp, de groundstroke master. Als je iets van zijn trainingsmethodes weet, snap je ook hoe het spel van Myskina en Sharapova tot stand is gekomen (alhoewel dan ook een Sampras weer bij Lansdorp vandaan komt).
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:10:19 #258
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41014904
Overigens ben ik ook niet uit op een vijandige discussie. Ik deel gewoon mijn inzichten uit de tenniswereld met jullie en ik hoop dat jullie ook wat briljante meningen met mij kunnen delen. Ik heb verder niet zo`n zijn om met meningen over de personen Sharapova en Myskina buiten het tennis te komen omdat ik van Sharapova alleen verhalen uit de tweede hand ken (van coaches enzo) en van Myskina al helemaal persoonlijk weinig weet.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:52:55 #259
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41016084
Ik vind het damestennis ook wel een vak apart hoor.

Zoals al eerder aangegeven kan een beetje A-speler in nederland (laten we zeggen iemand uit de top 20 van nederland) veel weerstand bieden of misschien zelfs wel winnen van een topspeelster bij de vrouwen.

Vrouwentennis is beperkt wat techniek betreft en ook het tactische inzicht van de dames is niet altijd even groot. Een Sharapova zie ik over het algemeen meer 1 soort spelletje spelen. Zo hard mogelijk die bal in een hoek rammen. Natuurlijk is dat een manier en als je er goed in bent moet je het zeker doen, maar het is wel enigzins beperkt.

Ook de techniek laat naar mijn mening wat te wensen over. Mijn volley's zijn technisch gezien nog beter dan die van een Sharapova (om het maar ff bij haar te houden. Het geld voor veel meer vrouwen) Het is een uitzondering als een vrouw echt alle slagen beheerst... (Henin bijv.)

Je merkt het trouwens in alle lagen van het tennis. Op ons niveau hebben de vrouwen ook meer moeite met het spelletje dan de mannen. Een vrouwlijke 4 is een heel stuk beperkter dan een mannelijke 4. Zowel technisch als tactisch. Dan heb ik het niet over kracht, want in dat opzicht is een man natuurlijk (normaal gesproken) beter/sterker.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 21 augustus 2006 @ 01:14:19 #260
75556 erkel
back from Dagestan
pi_41017935
Een leuke discussie zelden meegemaakt op recreatief tennis topic

Grappig toeval dat ik net 2 speelster noemde die beide hebben getraind onder Lansdorp. Dan lijkt het me duidelijk wie de schuldige is van het 'hersenloze' spel van beide dames. Maar ja hij heeft ze wel aan de top gebracht, dus chapeau voor deze man. Alhoewel ik vind dat met deze trainigsmethode de resultaten in de toekomst wel eens minder zouden kunnen worden (want ook het dames tennis evolueert), maar die discussie is al eens gevoerd geloof ik over de heer Lansdorp.

Het probleem is eigenlijk gewoon zo dat ik mooi tennis wil zien. Bij de mannen is dit geen probleem, op een paar uitzonderingen na, maar bij de vrouwen wordt dat langzamerhand minder door het powertennis wat daar de overhand krijgt. Ik verdenk ze ervan dat ze zich alleen maar gaan focussen op het power aspect, omdat dat nog zijn vruchten afwerpt in het vrouwentennis. Dit zie ik ook bij Michaella Krajicek. Goede krachtige forehand, goede backhand, zelfs een goede opslag en volley (op zich al uniek), maar een goede spinbal of een gemene slice zie ik haar niet slaan. Dit werd pijnlijk duidelijk toen ik haar zag spelen tegen Patty Schnyder, die sloeg moeiteloos de groundstrokes van Misha terug en kon ondertussen haar strijdplan voor de rally uitdenken.

Punt is nu wel duidelijk denk ik, wordt al iets aan de lange kant.
Weisst
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:22:00 #261
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41024103
Lansdorp is natuurlijk niet de enige factor in de ontwikkeling van een speelster. De voorkeur wordt toch door een speler/speelster ontwikkelt. Je kunt als coach van een defensieve baseliner geen serve-volleyer maken. Misschien technisch wel, maar die knop in het hoofd kun je niet omkrijgen. Kijk spelers als Sampras, Austin en Davenport komen ook bij Lansdorp vandaan.

Denk je dat speelsters zich druk maken om mooi tennis? Misa Krajicek zal vast wel een slicebackhand kunnen slaan, maar het past gewoon niet in haar spelletje. Veel zal ze het niet doen. Maar er zijn nog wel wat andere gaatjes in haar techniek waar ze op dit moment een goede coach voor nodig heeft.

Punt is duidelijk ja.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:10:44 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41048965
Verloren.... helaas voelde we het al aankomen ook.
Slecht geserveerd, wederom. Tegenstanders hadden veel mazzel. Het waren ook gewoon geen leuke gasten. Kun je eens hebben. 6-4, 6-2.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41054674
Jammer XL.

Ik heb mijn partij gewonnen gister, beetje een onnodige 3-setter alleen: 6-1 5-7 6-2

Ik liet hem gewoon zelf terugkomen in de 2e set, ook nog op 5-4 30-0 voor, daarna 3 onnodige fouten en een aangeefbal aan het net .

Maar gelukkig kwam het nog goed.
pi_41065034
Jammer XL..

Ik ben uitgenodigd voor Regio Masters NoordOost competitie toernooi.. Voor vijf mensen per district (provincie) die het meest zijn gestegen, in één speelsterkte..

Iemand ervaring mee? Is dat leuk om aan mee te doen? Moet ik me nu vereerd voelen?

[ Bericht 14% gewijzigd door Zonnestraaltje op 22-08-2006 18:37:01 (Foutje!) ]
pi_41070934
denk niet dat je, je verkeer moet voelen.
lijkt me toch een helle eer en het is ook te gelijkertijd kennis geving van de mensen die dat toernooi organiseeren over je vooruitgang.

toch?

(typo's voorbehouden)
pi_41072683
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:58 schreef mouce het volgende:
denk niet dat je, je verkeer moet voelen.
lijkt me toch een helle eer en het is ook te gelijkertijd kennis geving van de mensen die dat toernooi organiseeren over je vooruitgang.

toch?

(typo's voorbehouden)
Ben je dronken ofzo?
pi_41081707
nee maar had iet echt zin om na-te-denken dus vandaar dat ik het er even onder zette sorry :S
pi_41081875
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 01:13 schreef mouce het volgende:
nee maar had iet echt zin om na-te-denken dus vandaar dat ik het er even onder zette sorry :S
Grapjas!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:24:41 #269
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41085456
toernooien zijn altijd leuk om mee te doen.
En dit soort uitnodigingen vind ik helemaal altijd wel gaaf.

Ik ben een keer uitgenodigd voor de Masters van het Heijmerinkcircuit. Was toen ook gelijk geplaatst. Dat was wel gaaf. Als je een bepaald aantal punten haalt in een klasse dan wordt je daarvoor uitgenodigd. Ik kwam toen tot de halve finale. Dat was wel balen want als je in de finale komt of zelfs wint krijg je echt een dikke prijzenpot
pi_41087109
Wij hadden hier ook een (klein) soort Heijmerinkcircuit, ook met dikke prijzenpot en zo...Jammergenoeg zat ik tijdens 4 van de 5 toernooien van dat circuitje in Amerika en ging ik de andere in de 1e ronde naar huis
pi_41098395
Het prijzengeld is bij categorie acht wel stukken lager dan de hogeren, hé!

Maargoed het lijkt me wel erg leuk en heb me gelijk al ingeschreven!
pi_41098934
Bij mij was het in de 7 categorie, volgens mij zou de winnaar iets van 500 euro winnen en bovendien een keuze voor 1000 euro uit allemaal artikelen bij een tenniswinkel
(en dat voor elke categorie...best wel veel )
pi_41099955
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:02 schreef Norrage het volgende:
Bij mij was het in de 7 categorie, volgens mij zou de winnaar iets van 500 euro winnen en bovendien een keuze voor 1000 euro uit allemaal artikelen bij een tenniswinkel
(en dat voor elke categorie...best wel veel )
Bij dit toernooi 90 euro voor de eerste plaats in de 8 en 110 euro voor de ereste plaats in de 7... enzovoort..
pi_41129294
vandaag is mijn snaar gebroken en besef ik dat het toch wel erg handig is een 2e racket te hebben. welke raden jullie aan? heb nu een wilson powerholes 85(of 95) ik tennis ongeveer 15 jaar met een pauze van 3 jaar. sla behoorlijk hard dus kracht zat. zoek vooral een racket met goede grip. ga denk van de week een zooi rackets testen (ff naar lokale tennisboer en 4 rackets mee). maar ook graag ff onafhankelijk advies. prijs maakt niet zoveel uit. roept u maar
pi_41129908
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:32 schreef Mister_Puke het volgende:

vandaag is mijn snaar gebroken en besef ik dat het toch wel erg handig is een 2e racket te hebben. welke raden jullie aan? heb nu een wilson powerholes 85(of 95) ik tennis ongeveer 15 jaar met een pauze van 3 jaar. sla behoorlijk hard dus kracht zat. zoek vooral een racket met goede grip. ga denk van de week een zooi rackets testen (ff naar lokale tennisboer en 4 rackets mee). maar ook graag ff onafhankelijk advies. prijs maakt niet zoveel uit. roept u maar
Ik zou nog 'n zelfde racket nemen als je al hebt?
pi_41130871
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ik zou nog 'n zelfde racket nemen als je al hebt?
ik heb met 3 jaar geleden niet echt heel erg verdiept in de tennisrackets dus wellicht dat er 'betere' waar ik constanter mee sla.
pi_41131092
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:20 schreef Mister_Puke het volgende:

[..]

ik heb met 3 jaar geleden niet echt heel erg verdiept in de tennisrackets dus wellicht dat er 'betere' waar ik constanter mee sla.
Oke.. in dat geval zou ik twee dezelfde rackets kopen, als je budget dat toestaat in elk geval.

Heb er verder ook niet erg veel verstand van, sorry, maar weet wel dat twee dezelfde rackets hebben heeeel handig kan zijn met wedstrijden (toernooien/competitie).
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:46:20 #278
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41131649
In ieder geval 2 of meer dezelfde rackets kopen. Als je hard slaat (alhoewel dat natuurlijk relatief is) en een echte baseliner bent moet je een beetje en head-heavy racquet kopen. Verder moet je de invloed van snaren niet vergeten, snaren kunnen een wereld van verschil maken, dus let daarop bij het testen. Verder is het vooral een invloed van persoonlijke smaak. Als een racket naar jouw mening ene verkeerd balanspunt hebt moet je niet vergeten dat je dit behoorlijk ver kunt aanpassen met behulp van leadtape en andere hulpmiddelen. Laat je vooral goed voorlicht in een racketspeciaalzaak. Goede ervaringen heb ik met tennisplanet.com en powertennis.nl
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:05:02 #279
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41132247
Wat verdient een tennisleraar nou eigenlijk ongeveer?
Als ik me niet vergis was het minimum uurloon ongeveer 20 euro per uur?

Ik hoef niet precies te weten hoeveel je verdient als je dat niet wilt vertellen hier. Maar een indicatie zou wel leuk zijn
Ik wil misschien die opleiding gaan doen (ok, dat duurt nog ff want voorspelen is pas weer in mei ) aangezien ik het werk wat ik nu doe helemaal zat ben
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:16:35 #280
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41132556
Minimumuurloon was eerst 26 euro, volgens mij is het nu omhoog naar 29, ik zal het eens voor je nakijken. Als beginnende tennisleraar verdien je dit ongeveer, alhoewel er altijd clubs en tennisscholen zijn die proberen je dik onder het minimumloon te betalen. Als iets meer ervaring hebt (lees: een iets grotere bek) dan kun je iets meer verdienen. Het ligt er ook een beetje aan waar je werkt natuurlijk. Tennisschool/vereniging/tennishal/zelfstandig maakt ook weer verschil, alhoewel er nog maar weinig leraren als zelfstandige werken bij een vereniging omdat het financiële risico voor een club groot is. Veel zitten er onder de plek bij een detacheringsbedrijf (waaronder ondergetekende) die de financiële risico`s dragen en ook alle administratie enzo doen. Ik hoef bijna alleen nog maar les te geven, de rest doen zij.

Welk werk doe je nu?
Wil je full-time les gaan geven?
Welke regio?
Opleiding bij CIOS of KNLTB?

Als ik weet dat je categorie 4 bent zou ik me om het voorspelen niet druk maken.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:33:27 #281
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41133186
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:16 schreef nickybol het volgende:
Minimumuurloon was eerst 26 euro, volgens mij is het nu omhoog naar 29, ik zal het eens voor je nakijken. Als beginnende tennisleraar verdien je dit ongeveer, alhoewel er altijd clubs en tennisscholen zijn die proberen je dik onder het minimumloon te betalen. Als iets meer ervaring hebt (lees: een iets grotere bek) dan kun je iets meer verdienen. Het ligt er ook een beetje aan waar je werkt natuurlijk. Tennisschool/vereniging/tennishal/zelfstandig maakt ook weer verschil, alhoewel er nog maar weinig leraren als zelfstandige werken bij een vereniging omdat het financiële risico voor een club groot is. Veel zitten er onder de plek bij een detacheringsbedrijf (waaronder ondergetekende) die de financiële risico`s dragen en ook alle administratie enzo doen. Ik hoef bijna alleen nog maar les te geven, de rest doen zij.

Welk werk doe je nu?
Wil je full-time les gaan geven?
Welke regio?
Opleiding bij CIOS of KNLTB?

Als ik weet dat je categorie 4 bent zou ik me om het voorspelen niet druk maken.
Bedoel je gewoon een standaard detacheringsbedrijf of is het een speciaal op tennis/sporten gebaseerd bedrijf?

Ik ben momenteel ICT'er en in de winter snowboardleraar in oostenrijk.
Hoeveel ik precies les zou willen geven weet ik nog niet. Ik weet wel via het snowboardles geven dat ik het lesgeven op zich leuk vindt. Ik zit nu de hele dag op kantoor en dat bevalt me echt slecht. hoe vaker ik les heb gegeven, hoe saaier ik het op kantoor vind worden.
ik tennis zelf in de regio Utrecht dus lijkt me het meest logisch om daar les te geven.
Ik denk dat de KNLTB het meest voor de hand ligt. Want CIOS is volgens mij niet dat je alleen de lerarenopleiding doet maar je moet dan toch meer dan 1 sport doen en dan duurt de opleiding weer een aantal jaar? (Dat is tenminste wat ik nog van het CIOS weet)

Ik vind het gewoon fijn om met sport bezig te zijn en les geven met snowboarden bevalt me steeds beter. Ik vond het aan het begin wel aardig om een lange vakantie te kunnen betalen maar na 2 seizoenen in de sneeuw ben ik het echt leuk gaan vinden.
En zoals ik al zei ben ik het werken op kantoor een beetje zat. Ik werk al vanaf me 18de full-time (ben nu 24) met de laatste 2 jaar niet het hele jaar maar alleen voorjaar, zomer, herft.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:43:40 #282
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41135359
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bedoel je gewoon een standaard detacheringsbedrijf of is het een speciaal op tennis/sporten gebaseerd bedrijf?

Ik ben momenteel ICT'er en in de winter snowboardleraar in oostenrijk.
Hoeveel ik precies les zou willen geven weet ik nog niet. Ik weet wel via het snowboardles geven dat ik het lesgeven op zich leuk vindt. Ik zit nu de hele dag op kantoor en dat bevalt me echt slecht. hoe vaker ik les heb gegeven, hoe saaier ik het op kantoor vind worden.
ik tennis zelf in de regio Utrecht dus lijkt me het meest logisch om daar les te geven.
Ik denk dat de KNLTB het meest voor de hand ligt. Want CIOS is volgens mij niet dat je alleen de lerarenopleiding doet maar je moet dan toch meer dan 1 sport doen en dan duurt de opleiding weer een aantal jaar? (Dat is tenminste wat ik nog van het CIOS weet)

Ik vind het gewoon fijn om met sport bezig te zijn en les geven met snowboarden bevalt me steeds beter. Ik vond het aan het begin wel aardig om een lange vakantie te kunnen betalen maar na 2 seizoenen in de sneeuw ben ik het echt leuk gaan vinden.
En zoals ik al zei ben ik het werken op kantoor een beetje zat. Ik werk al vanaf me 18de full-time (ben nu 24) met de laatste 2 jaar niet het hele jaar maar alleen voorjaar, zomer, herft.
Een op tennis gebasseerd bedrijf, meestal worden deze ook gerund door tennisleraren. Ze doen de hele administratie rompslomp, doen ook nog een beetje bijscholing, zorgen voor de financiële risico`s, etc.

Een kantoorbaan zou ik ook niet aankunnen. Je kunt ook CIOS doen als externe student. Je doet dan niet de hele cios-opleiding, maar je doet alleen maar het kleinkeuzevak of grootkeuzevak met de andere studenten, 1 dag per week en 500 uur stage. Je haalt dan natuurlijk geen CIOS-diploma, maar alleen een tennisleraar diploma. Je haalt ook meteen je EHBO op het CIOS, iets waar je bij de bond zelf voor moet zorgen. De CIOS opleiding is goedkoper, alhoewel ik wel van verschillende kanten hoor dat het niveau bij de bond iets hoger is.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:02:03 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41137444
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:43 schreef nickybol het volgende:

[..]

Een op tennis gebasseerd bedrijf, meestal worden deze ook gerund door tennisleraren. Ze doen de hele administratie rompslomp, doen ook nog een beetje bijscholing, zorgen voor de financiële risico`s, etc.

Een kantoorbaan zou ik ook niet aankunnen. Je kunt ook CIOS doen als externe student. Je doet dan niet de hele cios-opleiding, maar je doet alleen maar het kleinkeuzevak of grootkeuzevak met de andere studenten, 1 dag per week en 500 uur stage. Je haalt dan natuurlijk geen CIOS-diploma, maar alleen een tennisleraar diploma. Je haalt ook meteen je EHBO op het CIOS, iets waar je bij de bond zelf voor moet zorgen. De CIOS opleiding is goedkoper, alhoewel ik wel van verschillende kanten hoor dat het niveau bij de bond iets hoger is.
Hmm het CIOS is misschien dan ook wel aantrekkelijk. Hoewel het niveau misschien iets lager ligt, is het wel nog een mogelijkheid.
Probleem bij de bond is namelijk dat ze maar een aantal leerlingen per jaar aannemen (logisch) en dat je bijna altijd uitgeloot wordt de eerste keer dat je voorspeelt. Je kunt dan het jaar erna worden toegelaten zonder dat je hoeft voor te spelen. Maar stel je voor dat je niet gelijk wordt toegelaten, kun je altijd nog misschien naar het CIOS?

Btw, jij zei laatst dat je ook je B diploma hebt. (als ik het goed begrepen heb)
Wat heb je daar eigenlijk allemaal voor nodig? Want ik begreep wel van de site wat je dan allemaal mag (als je de diploma haalt) maar ik begreep niet helemaal wat je er voor nodig had
Alleen dat je Diploma A moet hebben en minimaal speelsterkte 5 (of op dat niveau moet hebben getennist ofzo...)
pi_41153461
Ook maar even een kleine update van mij dan:

Ik moet morgen (zaterdag) in de rijnkom hall in renkum zijn voor de voorspeeldag van de nederlandse jeugd rolstoeltennis selectie.
Dus we staan weer in voor een gezellige 2 uur en dan maar zien wat er uitkomt en hoe alles word ingedeeld voor het aankomend seizoen.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:26:11 #285
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41162014
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmm het CIOS is misschien dan ook wel aantrekkelijk. Hoewel het niveau misschien iets lager ligt, is het wel nog een mogelijkheid.
Probleem bij de bond is namelijk dat ze maar een aantal leerlingen per jaar aannemen (logisch) en dat je bijna altijd uitgeloot wordt de eerste keer dat je voorspeelt. Je kunt dan het jaar erna worden toegelaten zonder dat je hoeft voor te spelen. Maar stel je voor dat je niet gelijk wordt toegelaten, kun je altijd nog misschien naar het CIOS?

Btw, jij zei laatst dat je ook je B diploma hebt. (als ik het goed begrepen heb)
Wat heb je daar eigenlijk allemaal voor nodig? Want ik begreep wel van de site wat je dan allemaal mag (als je de diploma haalt) maar ik begreep niet helemaal wat je er voor nodig had
Alleen dat je Diploma A moet hebben en minimaal speelsterkte 5 (of op dat niveau moet hebben getennist ofzo...)
Die eisen kun je wel vinden op de KNLTB website. Je moet er rekening mee houden dat de b-opleiding niet elk jaar georganiseerd wordt door de knltb. De toelatingseisen zijn pas geleden door de knltb aangescherpt, en alhoewel de knltb en het cios nauw samenwerken neem ik aan dat de toelatingseisen bij het cios nog steeds een stuk lager zijn.

Je kunt altijd nog naar het CIOS ja. Meestal is er daar nog wel plaats en je kunt je nog aanmelden op de dag voordat de lessen beginnen. Voorspelen is dan meestal gewoon de eerste les, maar daar moet je je totaal niet druk over maken. Bij de a-opleiding op het CIOS hoef je niets eens voor te spelen als je cat6 bent.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:27:12 #286
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41162067
Hoe gaat dat trouwens met die wieltjes op gravel?
pi_41232468
Vandaag een gezelligheidstoernooi gehad op de club... dubbelen met verschillende partners en ik sla mezelf niet graag op de borst maar het ging echt goed... 4 potjes gespeeld... drie dik gewonnen... 9-5 10-4 en 11-3 en een keertje was het 6-6... potjes duurden drie kwartier... speelsterktes waren gelijkmatig verdeeld maar ik was op papier in elk dubbel de zwakste maar heb me prima staande gehouden... service ging goed, returns en zelfs aan het net flink wat punten gemaakt.

Ik ben blij
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_41235547
Vandaag familietoernooitje gespeeld....Ik begon verschrikkelijk, 5 dubbele fouten per game of zo (terwijl mijn service tegenwoordig ongeveer mijn sterkste punt is), maar in de loop van de dag ging het steeds beter en kan ik nog redelijk tevreden terugkijken...Ik wijt het maar aan een volledig gebrek aan wedstrijdritme en het feit dat het allemaal toch niet zo serieus is

[ Bericht 5% gewijzigd door Norrage op 27-08-2006 21:17:24 ]
pi_41235641
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:42 schreef TheVulture het volgende:
Vandaag een gezelligheidstoernooi gehad op de club... dubbelen met verschillende partners en ik sla mezelf niet graag op de borst maar het ging echt goed... 4 potjes gespeeld... drie dik gewonnen... 9-5 10-4 en 11-3 en een keertje was het 6-6... potjes duurden drie kwartier... speelsterktes waren gelijkmatig verdeeld maar ik was op papier in elk dubbel de zwakste maar heb me prima staande gehouden... service ging goed, returns en zelfs aan het net flink wat punten gemaakt.

Ik ben blij
Kan ik me voorstellen!

Bij ons is 'r binnenkort ook 'n gezelligheidstoernooi, MAAR die is gelijk met de districts Master Kampioenschappen.. (ik weet het, het is een luxe probleem ) Maar ik ga dus naar dat Masters toernooi!
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:18:57 #290
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41249269
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:10 schreef Norrage het volgende:
Vandaag familietoernooitje gespeeld....Ik begon verschrikkelijk, 5 dubbele fouten per game of zo (terwijl mijn service tegenwoordig ongeveer mijn sterkste punt is), maar in de loop van de dag ging het steeds beter en kan ik nog redelijk tevreden terugkijken...Ik wijt het maar aan een volledig gebrek aan wedstrijdritme en het feit dat het allemaal toch niet zo serieus is
Als je service je sterkste punt is dan wil ik niet weten hoe de rest van je spel is

Anyway, het is echt schijtweer

nog een weekje en dan begint het minitennistoernooi wat ik georganiseerd heb. We hebben nog niet echt veel inschrijvingen maar deze week zijn de clubkampioenschappen en dus gaan we ff deelnemers werven

Ik doe trouwens niet mee aan de clubkampioenschappen. Alleen aan de dubbel (die wordt volgende week gehouden) met me pa. Hij is 7 en ik 4 dus dat wordt nog leuk
pi_41252128
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je service je sterkste punt is dan wil ik niet weten hoe de rest van je spel is

Normaal gesproken dus wel...had nu een beetje een off morning. In de latere wedstrijden sloeg ik ook weer de nodige aces
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:11:53 #292
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41253747
Wanneer is je service je sterke punt? Als je er 10 aces in een wedstrijd mee slaat, met een percentage van 40% en 15 dubbele fouten? Ik denk het niet. Veel mensen meten het succes van hun service af aan de hoeveelheid aces die ze er mee slaan. Ik denk dat je zo niet moet denken. Er zijn een paar punten waar je niet moet streven in een goede service:
- een hoog 1e servicepercentage (60/70%)
- een 1e service die je tegenstander onder druk zet
- een 2e service die er in ieder geval voor zorgt dat je tegenstander niet meteen in de aanval kan
- niet teveel verschil in racketsnelheid en technische uitvoering tussen je 1e en 2e service. Een typisch kenmerk van mensen die slecht serveren zijn diegene die hun 1e service met al hun hebben en houden in de box proberen te rammen en vervolgens hun 2e service over het net "duwen".

Het is niet altijd nodig om een 1e service op 100% te rammen. Meestal is een goed geplaatste service op 80/90% veel effectiever.

Als je een slechte service hebt ben je gewoon lui, wordt wel eens gezegd. Serveren is oefenen. Als het enige moment waarop je je service oefent de wedstrijd of het trainingspartijtje is, dan oefen je dus te weinig. Regel een tonnetje ballen, en ga eens een halfuurtje serveren met aandacht. Vergeet je tweede service niet!
pi_41253943
Ik baseer het op het feit dat ik in dubbels altijd degene ben die zijn servicegames niet verliest, en dat in singles als mijn tegenstander al veel beter is dan mijzelf ik meestal juist dankzij de service nog behoorlijk kan bijblijven. Ik sla veel winnende opslagen en word niet vaak gebroken.
Mijn tweede service is daarentegen nog wel een beetje een zwak punt...Die is echt nog te afwisselend. De ene wedstrijd krijg ik de bal echt waar ik hem wil, en de andere keren krijg ik hem gewoon nooit op een backhand als ik dat wil en verlies ik toch vrij vaak het punt

maar je hebt natuurlijk gelijk...aces zegt absoluut niet alles. Ik heb al vaak, dat als mijn service niet zo goed loopt, dat ik dan gewoon zorg dat die eerste service in gaat...Ook omdat de tegenstander daar minder goed op anticipeert. Op je tweede service gaan ze vaak al in de baan staan en als ik dan alleen al mijn eerste service in krijgt (ook al is dat bijna als een tweede..) dan heb ik al een voordeel want meestal kan hij er dan niet zoveel mee als wanneer het een tweede service was geweest
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:38:19 #294
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41254598
Wedstrijden win je niet op mooie ballen maar op fouten
Dat is wat ik altijd geleerd heb...

Altijd leuk als iemand een bal voor de 4de keer op rij uit slaat en als je dan zegt van "sla die bal nou eens wat rustiger" dat hij dan zegt "ja maar daarstraks ging het ook goed".
Mja, ondertussen heb je er wel weer 4 fouten mee gemaakt
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:08:39 #295
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41255504
Haha inderdaad, zelfs tot op de tour win je wedstrijd nog vaak op fouten.

Een paar mythes die vaak de ronde doen onder amateurs:
- Je bent zo goed als je beste wedstrijd
- De echte winnaar is diegene die mooi tennist
- Tennis gaat vooral om mooie en harde ballen slaan
- Je bent zo goed als je beste slag
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:16:07 #296
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41255700
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:17 schreef Norrage het volgende:
Ik baseer het op het feit dat ik in dubbels altijd degene ben die zijn servicegames niet verliest, en dat in singles als mijn tegenstander al veel beter is dan mijzelf ik meestal juist dankzij de service nog behoorlijk kan bijblijven. Ik sla veel winnende opslagen en word niet vaak gebroken.
Mijn tweede service is daarentegen nog wel een beetje een zwak punt...Die is echt nog te afwisselend. De ene wedstrijd krijg ik de bal echt waar ik hem wil, en de andere keren krijg ik hem gewoon nooit op een backhand als ik dat wil en verlies ik toch vrij vaak het punt

maar je hebt natuurlijk gelijk...aces zegt absoluut niet alles. Ik heb al vaak, dat als mijn service niet zo goed loopt, dat ik dan gewoon zorg dat die eerste service in gaat...Ook omdat de tegenstander daar minder goed op anticipeert. Op je tweede service gaan ze vaak al in de baan staan en als ik dan alleen al mijn eerste service in krijgt (ook al is dat bijna als een tweede..) dan heb ik al een voordeel want meestal kan hij er dan niet zoveel mee als wanneer het een tweede service was geweest
Haha jongen dit commentaar was absoluut niet specifiek op jouw gericht. Dat kan ook vrij moeilijk als ik je service nog nooit gezien heb.

Volgens mij sloeg Krajicek ooit de meeste aces in een wedstrijd, die hij toen toch verloor.

Interessant is altijd om na te gaan waarom je service dan niet loopt.
Heb je hem niet genoeg geoefend de laatste tijd?
Heb je geen goede warming-up gedaan?
Heb je tijdens het inserveren maar een beetje staan rammen?
Strek je wel genoeg na trainingen en wedstrijden?

Ik vind het als trainer altijd interessant om achter de waarom vraag te komen. Als je namelijk de oorzaken van dit soort problemen weet kun je die aanpakken, alle factoren naar je hand zetten om zo het aantal off-days tot een minimum te beperken.
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:43:13 #297
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_41264106
Volgende week ons eigen KNLTB-toernooi op het inmiddels vertrouwde hardcourt. Lekker serve-volley dus, en dat in de 7

HD 7, HE 7 en misschien nog een mixje. Wordt in elk geval mooi
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_41323795
Vorige week wedstrijd gespeeld en verloren met 6-1 6-1. De tegenstander gebruikt de hele wedstrijd topspins en dwingt mij ver achter de baseline te spelen en daar heb ik geen antwoord op. Zijn topspin-service was ook erg lastig. Wat moet je eigenlijk doen tegen de tegenstanders die met veel topspin spelen? Al mijn ballen gaan allemaal uit.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:05:06 #299
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41323980
rustig blijven spelen en proberen om de bal laag te houden. Meestal hebben ze daar wat meer last mee.
Hem meer laten lopen waardoor hij minder tijd krijgt om zijn topspinslag te maken.
Afwisselen met je slagen. Dropshots, hardere ballen, zachtere ballen, lage ballen, hoge ballen, etc
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:43:53 #300
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41329711
Proberen de ballen in de opstuit te nemen. Inderdaad, de bal vrij laag houden, slice backhands werken soms zeer goed (soms ook zeer averechts).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')