Dat is geen eis maar een aanbeveling.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:31 schreef nickybol het volgende:
Mijn persoonlijke mening is dat het spelniveau van een leraar niet zozeer een afspiegeling is van zijn leraarscapaciteiten, maar enig niveau van een leraar mag toch wel verwacht worden. De eis categorie 6 is niet voor niets gesteld.
http://www.knltb.nl/KNLTB/Opleidingen/cursus%20a,%20b,%20c/a.htmquote:Toelatingseisen
Tot de opleiding kunnen in principe worden toegelaten zij die:
1. in het bezit zijn van een diploma VMBO T of G niveau (MAVO 4) dan wel een daarmee gelijk te stellen ontwikkelingsniveau kunnen aantonen;
2. . in het bezit zijn van een geldig diploma Reanimatie van de Nederlandse Hartstichting (aan te tonen voor 1-1-2007);
3. in het jaar waarin de opleiding begint de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt;
4. beschikken over zowel een goede aanspeelvaardigheid als over de vaardigheid tactische situaties met de basisslagen te spelen;
5. beschikken over de vaardigheid tot het geven van technisch geschikte demonstraties van de basisslagen; (De realiteit leert ons, dat spelers met speelsterkte 7 t/m 9 zelden met goed gevolg de test afleggen. Het is echter mogelijk dat door het niet deelnemen aan competities en toernooien iemand in principe een hogere speelsterkte heeft dan op het spelerspasje staat vermeld. Op basis hiervan sluiten wij spelers met een speelsterkte van 7 t/m 9 niet uit van deelname aan de test.)
Ik heb mijn opleiding bij het CIOS genoten (A-opleiding dan, B-opleiding KNLTB). Daar was de eis categorie 6.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is geen eis maar een aanbeveling.
Zo staat het tenminste op de website van de KNLTB:
[..]
http://www.knltb.nl/KNLTB/Opleidingen/cursus%20a,%20b,%20c/a.htm
Ben je dronken ofzo?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:58 schreef mouce het volgende:
denk niet dat je, je verkeer moet voelen.
lijkt me toch een helle eer en het is ook te gelijkertijd kennis geving van de mensen die dat toernooi organiseeren over je vooruitgang.
toch?
(typo's voorbehouden)
Grapjas!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:13 schreef mouce het volgende:
nee maar had iet echt zin om na-te-denken dus vandaar dat ik het er even onder zettesorry :S
Bij dit toernooi 90 euro voor de eerste plaats in de 8 en 110 euro voor de ereste plaats in de 7... enzovoort..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:02 schreef Norrage het volgende:
Bij mij was het in de 7 categorie, volgens mij zou de winnaar iets van 500 euro winnen en bovendien een keuze voor 1000 euro uit allemaal artikelen bij een tenniswinkel
(en dat voor elke categorie...best wel veel)
Ik zou nog 'n zelfde racket nemen als je al hebt?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:32 schreef Mister_Puke het volgende:
vandaag is mijn snaar gebroken en besef ik dat het toch wel erg handig is een 2e racket te hebben. welke raden jullie aan? heb nu een wilson powerholes 85(of 95) ik tennis ongeveer 15 jaar met een pauze van 3 jaar. sla behoorlijk hard dus kracht zat. zoek vooral een racket met goede grip. ga denk van de week een zooi rackets testen (ff naar lokale tennisboer en 4 rackets mee). maar ook graag ff onafhankelijk advies. prijs maakt niet zoveel uit. roept u maar
ik heb met 3 jaar geleden niet echt heel erg verdiept in de tennisrackets dus wellicht dat er 'betere' waar ik constanter mee sla.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik zou nog 'n zelfde racket nemen als je al hebt?
Oke.. in dat geval zou ik twee dezelfde rackets kopen, als je budget dat toestaat in elk geval.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:20 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
ik heb met 3 jaar geleden niet echt heel erg verdiept in de tennisrackets dus wellicht dat er 'betere' waar ik constanter mee sla.
Bedoel je gewoon een standaard detacheringsbedrijf of is het een speciaal op tennis/sporten gebaseerd bedrijf?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:16 schreef nickybol het volgende:
Minimumuurloon was eerst 26 euro, volgens mij is het nu omhoog naar 29, ik zal het eens voor je nakijken. Als beginnende tennisleraar verdien je dit ongeveer, alhoewel er altijd clubs en tennisscholen zijn die proberen je dik onder het minimumloon te betalen. Als iets meer ervaring hebt (lees: een iets grotere bek) dan kun je iets meer verdienen. Het ligt er ook een beetje aan waar je werkt natuurlijk. Tennisschool/vereniging/tennishal/zelfstandig maakt ook weer verschil, alhoewel er nog maar weinig leraren als zelfstandige werken bij een vereniging omdat het financiële risico voor een club groot is. Veel zitten er onder de plek bij een detacheringsbedrijf (waaronder ondergetekende) die de financiële risico`s dragen en ook alle administratie enzo doen. Ik hoef bijna alleen nog maar les te geven, de rest doen zij.
Welk werk doe je nu?
Wil je full-time les gaan geven?
Welke regio?
Opleiding bij CIOS of KNLTB?
Als ik weet dat je categorie 4 bent zou ik me om het voorspelen niet druk maken.
Een op tennis gebasseerd bedrijf, meestal worden deze ook gerund door tennisleraren. Ze doen de hele administratie rompslomp, doen ook nog een beetje bijscholing, zorgen voor de financiële risico`s, etc.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bedoel je gewoon een standaard detacheringsbedrijf of is het een speciaal op tennis/sporten gebaseerd bedrijf?
Ik ben momenteel ICT'er en in de winter snowboardleraar in oostenrijk.
Hoeveel ik precies les zou willen geven weet ik nog niet. Ik weet wel via het snowboardles geven dat ik het lesgeven op zich leuk vindt. Ik zit nu de hele dag op kantoor en dat bevalt me echt slecht. hoe vaker ik les heb gegeven, hoe saaier ik het op kantoor vind worden.
ik tennis zelf in de regio Utrecht dus lijkt me het meest logisch om daar les te geven.
Ik denk dat de KNLTB het meest voor de hand ligt. Want CIOS is volgens mij niet dat je alleen de lerarenopleiding doet maar je moet dan toch meer dan 1 sport doen en dan duurt de opleiding weer een aantal jaar? (Dat is tenminste wat ik nog van het CIOS weet)
Ik vind het gewoon fijn om met sport bezig te zijn en les geven met snowboarden bevalt me steeds beter. Ik vond het aan het begin wel aardig om een lange vakantie te kunnen betalen maar na 2 seizoenen in de sneeuw ben ik het echt leuk gaan vinden.
En zoals ik al zei ben ik het werken op kantoor een beetje zat. Ik werk al vanaf me 18de full-time (ben nu 24) met de laatste 2 jaar niet het hele jaar maar alleen voorjaar, zomer, herft.
Hmm het CIOS is misschien dan ook wel aantrekkelijk. Hoewel het niveau misschien iets lager ligt, is het wel nog een mogelijkheid.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:43 schreef nickybol het volgende:
[..]
Een op tennis gebasseerd bedrijf, meestal worden deze ook gerund door tennisleraren. Ze doen de hele administratie rompslomp, doen ook nog een beetje bijscholing, zorgen voor de financiële risico`s, etc.
Een kantoorbaan zou ik ook niet aankunnen. Je kunt ook CIOS doen als externe student. Je doet dan niet de hele cios-opleiding, maar je doet alleen maar het kleinkeuzevak of grootkeuzevak met de andere studenten, 1 dag per week en 500 uur stage. Je haalt dan natuurlijk geen CIOS-diploma, maar alleen een tennisleraar diploma. Je haalt ook meteen je EHBO op het CIOS, iets waar je bij de bond zelf voor moet zorgen. De CIOS opleiding is goedkoper, alhoewel ik wel van verschillende kanten hoor dat het niveau bij de bond iets hoger is.
Die eisen kun je wel vinden op de KNLTB website. Je moet er rekening mee houden dat de b-opleiding niet elk jaar georganiseerd wordt door de knltb. De toelatingseisen zijn pas geleden door de knltb aangescherpt, en alhoewel de knltb en het cios nauw samenwerken neem ik aan dat de toelatingseisen bij het cios nog steeds een stuk lager zijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmm het CIOS is misschien dan ook wel aantrekkelijk. Hoewel het niveau misschien iets lager ligt, is het wel nog een mogelijkheid.
Probleem bij de bond is namelijk dat ze maar een aantal leerlingen per jaar aannemen (logisch) en dat je bijna altijd uitgeloot wordt de eerste keer dat je voorspeelt. Je kunt dan het jaar erna worden toegelaten zonder dat je hoeft voor te spelen. Maar stel je voor dat je niet gelijk wordt toegelaten, kun je altijd nog misschien naar het CIOS?
Btw, jij zei laatst dat je ook je B diploma hebt. (als ik het goed begrepen heb)
Wat heb je daar eigenlijk allemaal voor nodig? Want ik begreep wel van de site wat je dan allemaal mag (als je de diploma haalt) maar ik begreep niet helemaal wat je er voor nodig had
Alleen dat je Diploma A moet hebben en minimaal speelsterkte 5 (of op dat niveau moet hebben getennist ofzo...)
Kan ik me voorstellen!quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:42 schreef TheVulture het volgende:
Vandaag een gezelligheidstoernooi gehad op de club... dubbelen met verschillende partners en ik sla mezelf niet graag op de borst maar het ging echt goed... 4 potjes gespeeld... drie dik gewonnen... 9-5 10-4 en 11-3 en een keertje was het 6-6... potjes duurden drie kwartier... speelsterktes waren gelijkmatig verdeeld maar ik was op papier in elk dubbel de zwakste maar heb me prima staande gehouden... service ging goed, returns en zelfs aan het net flink wat punten gemaakt.
Ik ben blij
Als je service je sterkste punt is dan wil ik niet weten hoe de rest van je spel isquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:10 schreef Norrage het volgende:
Vandaag familietoernooitje gespeeld....Ik begon verschrikkelijk, 5 dubbele fouten per game of zo (terwijl mijn service tegenwoordig ongeveer mijn sterkste punt is), maar in de loop van de dag ging het steeds beter en kan ik nog redelijk tevreden terugkijken...Ik wijt het maar aan een volledig gebrek aan wedstrijdritme en het feit dat het allemaal toch niet zo serieus is
Normaal gesproken dus wel...had nu een beetje een off morning. In de latere wedstrijden sloeg ik ook weer de nodige acesquote:Op maandag 28 augustus 2006 10:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je service je sterkste punt is dan wil ik niet weten hoe de rest van je spel is
Haha jongen dit commentaar was absoluut niet specifiek op jouw gericht. Dat kan ook vrij moeilijk als ik je service nog nooit gezien heb.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:17 schreef Norrage het volgende:
Ik baseer het op het feit dat ik in dubbels altijd degene ben die zijn servicegames niet verliest, en dat in singles als mijn tegenstander al veel beter is dan mijzelf ik meestal juist dankzij de service nog behoorlijk kan bijblijven. Ik sla veel winnende opslagen en word niet vaak gebroken.
Mijn tweede service is daarentegen nog wel een beetje een zwak punt...Die is echt nog te afwisselend. De ene wedstrijd krijg ik de bal echt waar ik hem wil, en de andere keren krijg ik hem gewoon nooit op een backhand als ik dat wil en verlies ik toch vrij vaak het punt
maar je hebt natuurlijk gelijk...aces zegt absoluut niet alles. Ik heb al vaak, dat als mijn service niet zo goed loopt, dat ik dan gewoon zorg dat die eerste service in gaat...Ook omdat de tegenstander daar minder goed op anticipeert. Op je tweede service gaan ze vaak al in de baan staan en als ik dan alleen al mijn eerste service in krijgt (ook al is dat bijna als een tweede..) dan heb ik al een voordeel want meestal kan hij er dan niet zoveel mee als wanneer het een tweede service was geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |