abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42209714
Aangezien dit topic enigszins dood is beantwoord ik hierbij mezelf maar. Ik heb inmiddels de 2 rackets beiden een uurtje getest en ik moet zeggen dat die Pro Kennex erg lekker wegslaat. Ik sla er makkelijk mee door de ballen heen en kan ze er (voor mijn doen) goed mee controleren. Mijn tennistrainer was in eerste instantie wat sceptisch, maar nadat ie er een paar ballen mee had geslagen moest ie toegeven dat ie toch lekker slaat.
pi_42210734
die prokennex heeft best een groot blad (daarom was je leraar sceptisch). Kan fijn zijn, alle pro's spelen met een klein blad maar ik denk dat je met een groot blad ook best een hoog niveau kan halen.
pi_42212548
Helemaal niet alle pro`s spelen met een klein blad, wat een onzin. Oversize racquetheads komen zeer veel voor op de tour, en al helemaal bij de dames.
  donderdag 28 september 2006 @ 22:54:42 #79
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42217535
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:10 schreef nickybol het volgende:
Helemaal niet alle pro`s spelen met een klein blad, wat een onzin. Oversize racquetheads komen zeer veel voor op de tour, en al helemaal bij de dames.
Kijk naar Williams en Sharapova.
Anders kunnen ze de bal niet raken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_42225087
Het blad van die babolat is net zo groot. De meeste bladen die ik ben tegengekomen waren van deze grootte, ik stoor me er niet aan.
pi_42227294
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:10 schreef nickybol het volgende:
bij de mannen spelen de meeste met een klein blad. Rond de 600 cm2. Federer heeft 581 cm2.
  vrijdag 29 september 2006 @ 19:37:52 #82
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42239924
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 11:00 schreef Corelli het volgende:

[..]

bij de mannen spelen de meeste met een klein blad. Rond de 600 cm2. Federer heeft 581 cm2.
Hetzelfde racket geeft je nog niet hetzelfde balgevoel he!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 29 september 2006 @ 20:17:21 #83
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42240901
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 11:00 schreef Corelli het volgende:

[..]

Maar dat racket van Federer heeft voor jou denk ik geen meerwaarde.
Om daar wat positiefs uit te kunnen halen moet je redelijk goed kunnen tennissen (lees: niveau 3/4) anders heb je alleen maar hinder van. Al helemaal met de Mid versie waar hij mee speelt. Daar zie je bijna geen enkel persoon mee spelen op clubniveau.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_42240962
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 20:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar dat racket van Federer heeft voor jou denk ik geen meerwaarde.
Om daar wat positiefs uit te kunnen halen moet je redelijk goed kunnen tennissen (lees: niveau 3/4) anders heb je alleen maar hinder van. Al helemaal met de Mid versie waar hij mee speelt. Daar zie je bijna geen enkel persoon mee spelen op clubniveau.
nee dat weet ik. Maar dat betekent niet meteen dat je voor de 700 cm2 moet gaan.
pi_42249936
wel
pi_42255527
Grote racketbladen zijn perfect voor de niet-prestatief ingestelde speler.
pi_42256649
Maar het is lelijk!

Trouwens een vraagje. Mijn mooie (relatief nieuwe) tennisschoenen zijn zo extreem aan het slijten (dan vooral de linker) omdat ik zoveel sleep bij mijn service en zoveel glijd....En kennelijk is de schoen daar niet zo tegen bestand
Ik neem aan dat er schoenen zijn die dat wel zijn, aangezien dit volgens mij een probleem is wat wel meer tennisspelers hebben?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42257266
Geloven jullie in een demper ? Gebakken lucht als je het mij vraagt !
pi_42257298
Mwah niet echt. Hoewel ik er wel één gebruik. Het klinkt gewoon wat lekkerder
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42257323
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:57 schreef nickybol het volgende:
Grote racketbladen zijn perfect voor de niet-prestatief ingestelde speler.
Maar wil je leren tennisen of doe je een veredelde cursus mattenkloppen? Ik ben niet tegen een groot blad maar boven de 700 cm2 zou ik echt nooit kiezen. 660 of 670 cm2 zou ik dan nemen.
pi_42257418
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:41 schreef Corelli het volgende:
Geloven jullie in een demper ? Gebakken lucht als je het mij vraagt !
Dempers voorkomen geen blessures. Ik gebruik er ook niet een, omdat ik de bal beter kan voelen zonder demper.
  zaterdag 30 september 2006 @ 14:15:19 #92
75556 erkel
back from Dagestan
pi_42257674
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:44 schreef Norrage het volgende:
Mwah niet echt. Hoewel ik er wel één gebruik. Het klinkt gewoon wat lekkerder
Ik heb er ook altijd 1 in mijn racket zitten, tis gewoon gewenning en klinkt beter. Anders heb je van dat irritante gepieng
Weisst
pi_42257983
Wat bladgrootte betreft: je hebt ook nog mid-plus zo rond de 645 cm2.
Geeft meer power dan zo'n klein racketblad en is beter hanteerbaar dan zo'n oversized.
En je hoeft hem ook niet steeds zo precies in het midden te raken zoals bij een profracket.
Ben zelf nivo 6/7, dus dat zou me ook niet lukken.
  zondag 1 oktober 2006 @ 13:33:06 #94
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_42278564
Federer en Safin hebben geen demper. Nadal en Hewitt weer wel. Wat betekent dit? Dat het gewoon iets persoonlijks is? Een wetenschappelijke onderbouwing waarom een demper mijn tennis spel verbeterd heb ik nog niet gezien.
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:50:30 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42293238
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 12:40 schreef Norrage het volgende:
Maar het is lelijk!

Trouwens een vraagje. Mijn mooie (relatief nieuwe) tennisschoenen zijn zo extreem aan het slijten (dan vooral de linker) omdat ik zoveel sleep bij mijn service en zoveel glijd....En kennelijk is de schoen daar niet zo tegen bestand
Ik neem aan dat er schoenen zijn die dat wel zijn, aangezien dit volgens mij een probleem is wat wel meer tennisspelers hebben?
Alles wat je gebruikt slijt
Bij mij slijten schoenen ook echt als de neten.
Ik heb nu al een paar keer achter elkaar Kswiss gehad en die blijven nog redelijk lang goed.
Als ik een zomer gewoon vol door tennis (4 tot 5 keer per week tennissen. Waarvan veel wedstrijden) doe ik er dan 2 tot 3 maanden mee. Maar dan zijn ze ook wel helemaal af
Vooral door het glijden inderdaad.
Maar als ik op 'scapino" schoentjes loop, kan ik ze bijna altijd na een paar weken weggooien. Of het moeten natuurlijk oudere modellen van de wat betere merken zijn, maar je begrijpt me punt
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:04:38 #96
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42293733
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 13:33 schreef Corelli het volgende:
Federer en Safin hebben geen demper. Nadal en Hewitt weer wel. Wat betekent dit? Dat het gewoon iets persoonlijks is? Een wetenschappelijke onderbouwing waarom een demper mijn tennis spel verbeterd heb ik nog niet gezien.
Is er ook niet. Het is maar net wat je zelf het lekkerste vindt.
Een goede demper moet trillingen weg nemen uit het racket waardoor je minder snel last van je arm moet krijgen. Het voorkomt dus geen blessure maar het moet er wel bij helpen. Dan nog... het is een theorie en ik geloof er niet in. Last krijgen van je arm heeft over het algemeen nog altijd meer te maken met ongetraindheid of een gebrekkige techniek (iets waar Nickybol het waarschijnlijk mee eens zal zijn)

Ik gebruik wel een demper. Zo'n mooie langwerpige blauwe geldemper . Waarom? Gewoon omdat ik dat al doe vanuit me jeugd. ik weet niet waarom ik er toen een keer mee begonnen ben. Ik heb wel een aantal keer zonder gespeeld maar ik vond het gewoon niet fijn. Ander gevoel en ander geluid. Ik kon er niet aan wennen en ik zie ook niet echt aanleiding om er vanaf te stappen eigenlijk.
ik ondervind er geen nadelen van dus tja, waarom aan iets anders gaan wennen met alle ongemakken van dien
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:21:40 #97
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_42294416
Armblessures hebben inderdaad meestal te maken met een foutieve techniek. Je kunt nog zulk goed materiaal hebben, maar als jij iets technisch fout doet zal die tennisarm blijven terugkomen.

Uit onderzoek blijkt dat een demper geen effect heeft op je blessuregevoeligheid. Een demper neemt wel trillingen weg, maar alleen wat geluidstrillingen, en niet de zwaardere trillingen die blessures veroorzaken. Een ander racket en een betere bespanning doet veel meer wonderen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 14:49:38 #98
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_42311209
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:21 schreef nickybol het volgende:
Armblessures hebben inderdaad meestal te maken met een foutieve techniek. Je kunt nog zulk goed materiaal hebben, maar als jij iets technisch fout doet zal die tennisarm blijven terugkomen.

Uit onderzoek blijkt dat een demper geen effect heeft op je blessuregevoeligheid. Een demper neemt wel trillingen weg, maar alleen wat geluidstrillingen, en niet de zwaardere trillingen die blessures veroorzaken. Een ander racket en een betere bespanning doet veel meer wonderen.
Voor de wat zwaardere trillingen is een demper ook gewoon veel te licht. Denk ik. Hij dempt vooral hoge trillingen en dat zijn inderdaad de trillingen die geluid veroorzaken. Ik denk dus dat het vooral een geluidsdemper is.
pi_42371924
wat een schijtweer
pi_42376822
Net weer in de zaal getraind. Heerlijk gespeeld , dat wel, maar 't blijft toch altijd wennen na een geheel buitenseizoen.. haha..

Zit er trouwens aan te denken ander racket te nemen.. heb nu een supergroot slagblad.. en heb zondag een 'fun'toernooi gehad (niet KNLTB, gewoon gezelligheidstoernooi van m'n vereniging) en heb toen ivm bespanning van m'n huidige racket met 'n racket van iemand anders gespeeld... Van Wilson... en dat vónd ik me toch fijn spelen....

Één van m'n trainster heeft nog wel twee rackets liggen (dezelfde! zou anders van 't racket die ik nu heb ook nog racket bijnemen ) die ik wel mag proberen, zit dat toch wel zwaar te overwegen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')