abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41821192
Aandacht voor tennis op fok valt mij een beetje tegen. Weten jullie daarom nog een goed (internationaal) (sub) forum of board met veel aandacht voor tennis?
pi_41828458
Ik wil een tennistas kopen. Zo een met 1 vak voor je rackets en een ander vak voor je spullen. Niet te klein maar zo'n joekel van een Dunlop hoeft nou ook weer niet. Graag niet te duur. Heeft iemand nog suggesties en tips waar ik op moet letten. Welke winkel heeft nu goedkope aanbiedingen?
pi_41828677
Weer leuk aan het trainen en zo....Speel ook best wel lekker, alleen die backhand...
Nog wat centrale backhand-tips van de experts hier? wat er bij mij vooral misgaat is de timing en de greep...
Tijdens trainingen gaat het meestal nog wel aardig (ook omdat je goed krijgt aangespeeld...) maar tijdens wedstrijden verkrampt het meestal enorm. Bovendien val ik altijd terug in mijn veiligere slag de slice-backhand en durf ik vaak gewoon niet de normale (dubbelhandige) backhand te slaan.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_41828855
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:51 schreef Norrage het volgende:
Weer leuk aan het trainen en zo....Speel ook best wel lekker, alleen die backhand...
Nog wat centrale backhand-tips van de experts hier? wat er bij mij vooral misgaat is de timing en de greep...
Tijdens trainingen gaat het meestal nog wel aardig (ook omdat je goed krijgt aangespeeld...) maar tijdens wedstrijden verkrampt het meestal enorm. Bovendien val ik altijd terug in mijn veiligere slag de slice-backhand en durf ik vaak gewoon niet de normale (dubbelhandige) backhand te slaan.
Bekend probleem. Heel goed kijken naar de bal en vooral goed doorzwaaien zou mijn advies zijn. EN over dat verkrampen. Dat is voor psychologie. Je zou eigenlijk tegen jezelf moeten zeggen dat je express wilt gaan verliezen en ook accepteren als dat gebeurt. Misschien speel je dan je backhand wel goed, na 10 van zulke wedstrijden kan je je mentaliteit veranderen en kan je proberen te winnen. Je backhand is nu hopelijk beter geworden.
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:18:21 #55
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41829401
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:19 schreef nickybol het volgende:

[..]

Bardiensten, bij welke vereniging vind je die nog tegenwoordig?
Bij verenigingen die de paviljoen nog in eigen beheer hebben
vooral kleinere verenigingen en hebben dit nog wel eens.
Ik kan er wel een paar in omgeving utrecht noemen. Maa
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41855408
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:51 schreef Norrage het volgende:
1. Zorg dat je goed onder de bal komt, zodat je genoeg spin aan de bal kunt geven (spin komt uit de laag naar hoog beweging).

2. Zorg in ieder geval dat je greep goed is. Binnen de dubbelhandige backhand is hier nog wel een beetje variatie in. Ik kan natuurlijk via internet je greep niet checken, laat een leraar er even naar kijken. Een gripwissel is misschien even wennen, maar zeg het gewoon hardop: backhandgreep. Een gripwissel gaat tegelijk met de unit-turn

3. Zorg dat je niet teveel om je lichaam eindigt maar goed over je schouders met je ellebogen hoog. Dit zorgt ervoor dat je raakzone is beter is, waardoor je kunt compenseren voor je timing en het zorgt er meestal voor dat je ook de bal iets verder van je af staat, wat best belangrijk is.

4. Zorg dat je stevig staat, goed je gewicht verplaatst en goed door je knieën gaat.

5. Zorg dat je je schouders goed indraait.

6. Vertrouwen! Slaan die bal! Dwing jezelf maar in een wedstrijd om maximaal 1 slice backhand per game te slaan.

Niet met teveel tips tegelijk aan de gang gaan, dan wordt je compleet gek! Neem 1 aandachtspuntje per keer. Als je echt goed gericht advies wilt zou ik eens een filmpje posten.

Over internationale tennisfora, even een paar links:
tt.tennis-warehouse.com -> goed tennisforum, over techniek, materiaal, reizen, profs, etc.
menstennisforums.com -> over mannentennis
wtaworld.com -> over vrouwentennis (actieve Nederlandse sectie)
itftennis.com/coaching -> niet echt een forum maar wel veel informatie voor de tenniscoach
pi_41856034
Bedankt voor de tips Ik zal er op letten...Ben er met mijn trainer al mee bezig, maar verschillende visies zijn altijd handig.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_41858319
De technische tips die ik hierboven geef hebben natuurlijk weinig met een visie te maken, maar zijn gewoon algemeenheden. Een echte visie op jouw backhand kan ik pas hebben als ik hem gezien heb.
pi_41858437
Laat ik het dan "verschillende manieren van uitleggen" noemen
pi_41887483
belangrijke vraag (voor mij)

Hoe hoog/laag moet je je grip vasthouden? Iedereen zegt dat je hem hoog vast moet houden maar in praktijk komt het er op neer dat iedereen hem laag houd.

Deze zit best hoog met zijn hand (eastern forehand grip)

Deze zit ook wel hoog

Maar als ik naar Federer kijk zie ik dat hij hem lager heeft.
Federer Hits in Slow Motion

Ik hou hem zelf ook heel laag vast en ben daar aan gewend geraakt. Moet ik nu hoger gaan omdat de theorieboekjes het zeggen?

Ik hou hem nu zo vast, misschien wel nog lager.

Hoe dik moet die grip eigenlijk zijn. Ik zie op de foto hierboven dat hij een best dikke grip heeft. Ik heb nu een Head met gripmaat L4 en dan zitten mijn vingers dichter tegen mijn hand aan dan op de foto hierboven. Zal ik een dikkere grip kiezen want die van Head is standaard best dun.
pi_41887523
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:49 schreef Corelli het volgende:

[..]

Mijn trainer zegt dat je hem officieel hoog moet vasthouden maar hij zelf doet het ook niet

En dan dit. Moet je kijken hoeveel ruimte er tussen zit
[afbeelding]
Is dit normaal.

nog een
[afbeelding]
Dat is zeker normaal als je het mij vraagt. Toen ik langs de fysio ging voor mijn tennisarm checkte hij ook meteen of er nog een vinger tussen mijn duim en middelvinger pastte...Schijnt een vereiste te zijn. Uit eigen ervaring weet ik nu dat een dikkere grip veel lekkerder speelt (en ook nog beter is voor je arm ook...je pols klapt minder door, wat bij mij dus waarschijlijk mijn tennisarm had veroorzaakt)...
pi_41887633
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:56 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat is zeker normaal als je het mij vraagt. Toen ik langs de fysio ging voor mijn tennisarm checkte hij ook meteen of er nog een vinger tussen mijn duim en middelvinger pastte...Schijnt een vereiste te zijn. Uit eigen ervaring weet ik nu dat een dikkere grip veel lekkerder speelt (en ook nog beter is voor je arm ook...je pols klapt minder door, wat bij mij dus waarschijlijk mijn tennisarm had veroorzaakt)...
Wat zal ik dan doen met mijn Head
  • Van een L4 naar een L5 gaan. In de winkels kunnen ze dat doen met wat gips.

of

• Gewoon die fabrieksgrip er af gooien en een dikke grip er om heen doen?

of

• overgrip nemen
  • pi_41887715
    Ik zal gewoon in de winkel met die gips/smeltmethode werken. Kost geen drol, en is volgens mij het best voor je racket...(Mocht het echter te dik zijn geworden kan je niet meer terug naar de originele grip natuurlijk )
    Je kan natuurlijk één dikkere grip eromheen doen, maar meer dan één zal ik niet doen...Dan verandert de vorm van je grip en dat lijkt me toch niet ideaal.
    pi_41887800
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 14:02 schreef Norrage het volgende:
    Ik zal gewoon in de winkel met die gips/smeltmethode werken. Kost geen drol, en is volgens mij het best voor je racket...(Mocht het echter te dik zijn geworden kan je niet meer terug naar de originele grip natuurlijk )
    Je kan natuurlijk één dikkere grip eromheen doen, maar meer dan één zal ik niet doen...Dan verandert de vorm van je grip.
    Ik denk dat ik er een overgripje omheen gooi Mocht dat bevallen dan ga ik gips doen. Zoals je zelf al zegt. Met gips kan je niet terug.

Best bizar. Het 2e hands racketje dat ik een half jaar geleden kocht was een L1 (ik had toen de ballen verstand er van). Al snel werd duidelijk dat dat te klein was. Dan maar eens demoen met een L3. Al heel wat beter. Paar weken terug een racket gekocht met een L4 en nu zit ik al weer aan L5 te denken.

L6 bestaat niet he
    pi_41887902
    hier heeft fed hem iets hoger vast maar altijd nog lager dan in de theorie boekjes
    pi_41888176
    Het is toch ook gewoon logisch hem zo laag mogelijk vast te houden? (Wel zodanig dat je hem nog wel stevig vast houdt)...Dan kan je met de meeste kracht slaan en heb je beter bereik. Hoe hoger je hem hebt hoe vervelender bovendien het uitsteeksel aan de onderkant gaat worden...Is voor mij in ieder geval het aller comfortabelst om hem laag vast te houden.
      maandag 18 september 2006 @ 09:43:58 #67
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_41913115
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 14:07 schreef Corelli het volgende:
    hier heeft fed hem iets hoger vast maar altijd nog lager dan in de theorie boekjes
    [afbeelding]
    Raar boekje dan. Iedereen houdt zijn racket laag vast omdat je gewoon veel meer kracht en controle kunt hebben. Darnaast kun je ook verder reiken naar een bal.
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
      maandag 18 september 2006 @ 09:51:56 #68
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41913216
    Mijn pink ligt op het ultieme uiteinde van mijn racket. De onderkant van mijn hand ligt zelfs een heel kort stukje voorbij het uiteinde van mijn racket.
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_41928040
    quote:
    Op maandag 18 september 2006 09:51 schreef XL het volgende:
    Mijn pink ligt op het ultieme uiteinde van mijn racket. De onderkant van mijn hand ligt zelfs een heel kort stukje voorbij het uiteinde van mijn racket.
    Wilde ik net zeggen. Als ik mijn pink iets boven de riggel, maar wel er tegen aan, hou in de forehand greep voelt hij volgens mij gewoon het fijnst aan.
    pi_41948492
    Ik ben op zoek naar een nieuw racket om mijn Dunlop 200G te vervangen. Nu zit ik te kijken naar de Dunlop M-Fil 200 en de Wilson nSix-One 95. Heeft er iemand tips of goede en slechte ervaringen met deze rackets, laat het even weten!

Dunlop

Wilson
    pi_41949766
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 12:57 schreef MarkG het volgende:
    Ik ben op zoek naar een nieuw racket om mijn Dunlop 200G te vervangen. Nu zit ik te kijken naar de Dunlop M-Fil 200 en de Wilson nSix-One 95. Heeft er iemand tips of goede en slechte ervaringen met deze rackets, laat het even weten!

Dunlop
    [afbeelding]

Wilson
    [afbeelding]
    Hier een site met vergelijkbare rackets (onderaan)
    http://www.tennis-warehouse.com/descpageRCDUNLOP-200GXL.html
    http://www.tennis-warehouse.com/descpageRCDUNLOP-D200G.html

Ik zelf vergelijk rackets altijd middels bladgrootte en gewicht en die M-Fil is in dat opzicht gewoon een copy van jou 200G. Die Wilson lijkt er ook erg op. In dat opzicht maakt het dus niks uit. Ik heb die Wilson zelf wel gedemoed (onbespannen gewicht was 333 gram) en vond hem zelf net iets te zwaar.
      dinsdag 19 september 2006 @ 14:52:46 #72
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_41951700
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 12:57 schreef MarkG het volgende:

Dunlop
    [afbeelding]

Wilson
    [afbeelding]
    Ik speel nu sinds 2 maanden met de Wilson nSix-One Team, is lichtere versie van de serie nSix. De Team weegt iets minder dan 300 gram en neigt naar topzwaar, de 95 weegt ietsjes meer dan 300 gram. Ik vind hem zelf goed spelen, na een gewenningsperiode. Maar ja ik weet niet of het verstandig is om over te stappen van Dunlop naar Wilson. Ik denk dat je het beste bij je eigen merk kan blijven.
    Weisst
    pi_41953026
    Wilson nSix-One Team

Hoe de fuck kan ik aan het woord team afleiden dat het de lichtere versie is

Wilson geeft zijn rackets wel erg inegwikkelde namen. N six code 95 one tour 18 X 20 blabla etcetera.
    quote:
    De Team weegt iets minder dan 300 gram
    onbespannen 289 gram om precies te zijn en Henin speelt er mee. Ik vond hem iets te licht alhoewel ik me voor kan stellen dat je na een wenningsperiode er fijn mee kan slaan. Ik had echter geen zin om dat te doen
      dinsdag 19 september 2006 @ 17:35:53 #74
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_41956367
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 15:34 schreef Corelli het volgende:
    Wilson nSix-One Team

Hoe de fuck kan ik aan het woord team afleiden dat het de lichtere versie is

Wilson geeft zijn rackets wel erg inegwikkelde namen. N six code 95 one tour 18 X 20 blabla etcetera.
    [..]

onbespannen 289 gram om precies te zijn en Henin speelt er mee. Ik vond hem iets te licht alhoewel ik me voor kan stellen dat je na een wenningsperiode er fijn mee kan slaan. Ik had echter geen zin om dat te doen
    Ik vond hem in het begin zelfs zwaar spelen, maar dat kwam vooral door mijn vorige racket wat relatief zeer licht is. Mijn vorige racket was dus ook zeer manouvreerbaar, wat nu iets minder is en het meer op techniek aankomt wat eigenlijk alleen maar voordelig is voor mijn tennisspel.

Op tennisdirect.nl staan heel veel rackets en alle specificaties ervan, daar heb je zelfs een 'racketselector' waar je je persoonlijke behoeftes in kunt vullen met als resultaat jouw 'perfecte racket'. Maar nog wel ff testen natuurlijk plus wat andere rackets als vergelijkingsmateriaal.

Henin heeft om precies te zijn een N-Code N Tour 95, is de oranje versie!
    http://www.mercadolibre.com.ar/jm/img?s=MLA&f=20472484_133.jpg&v=P

Maar ik zie net dat vele merken nieuwe collecties hebben dus oude collectie word alleen maar goedkoper.
    Weisst
    pi_42148831
    Ik heb net mijn eerste racket gekocht. Ben nu een maandje aan het tennissen, en begin deze week met echte les. Ik had de keuze uit 2 rackets , beiden voor de schappelijke prijs van 80 euro.
    De Pro Kennex Kinetic p3 sling http://www.tennisworld.nl(...)netic-sling-0505.htm
    de Bablolat Contest SI http://www.sport2000stehmann.nl/index.php?page=winkels&id=1106&sport=46&categorie=9&artikelid=811
    Ik heb ze dus beiden mee mogen nemen om te testen.
    Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd maar zijn er mensen die ervaring hebben met een van deze rackets (volgens mij is die pro kennex normaal veel duurder)
    pi_42209714
    Aangezien dit topic enigszins dood is beantwoord ik hierbij mezelf maar. Ik heb inmiddels de 2 rackets beiden een uurtje getest en ik moet zeggen dat die Pro Kennex erg lekker wegslaat. Ik sla er makkelijk mee door de ballen heen en kan ze er (voor mijn doen) goed mee controleren. Mijn tennistrainer was in eerste instantie wat sceptisch, maar nadat ie er een paar ballen mee had geslagen moest ie toegeven dat ie toch lekker slaat.
    pi_42210734
    die prokennex heeft best een groot blad (daarom was je leraar sceptisch). Kan fijn zijn, alle pro's spelen met een klein blad maar ik denk dat je met een groot blad ook best een hoog niveau kan halen.
    pi_42212548
    Helemaal niet alle pro`s spelen met een klein blad, wat een onzin. Oversize racquetheads komen zeer veel voor op de tour, en al helemaal bij de dames.
      donderdag 28 september 2006 @ 22:54:42 #79
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_42217535
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 21:10 schreef nickybol het volgende:
    Helemaal niet alle pro`s spelen met een klein blad, wat een onzin. Oversize racquetheads komen zeer veel voor op de tour, en al helemaal bij de dames.
    Kijk naar Williams en Sharapova.
    Anders kunnen ze de bal niet raken
    pi_42225087
    Het blad van die babolat is net zo groot. De meeste bladen die ik ben tegengekomen waren van deze grootte, ik stoor me er niet aan.
    pi_42227294
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 21:10 schreef nickybol het volgende:
    bij de mannen spelen de meeste met een klein blad. Rond de 600 cm2. Federer heeft 581 cm2.
      vrijdag 29 september 2006 @ 19:37:52 #82
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_42239924
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 11:00 schreef Corelli het volgende:

[..]

bij de mannen spelen de meeste met een klein blad. Rond de 600 cm2. Federer heeft 581 cm2.
    Hetzelfde racket geeft je nog niet hetzelfde balgevoel he!
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
      vrijdag 29 september 2006 @ 20:17:21 #83
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_42240901
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 11:00 schreef Corelli het volgende:

[..]

Maar dat racket van Federer heeft voor jou denk ik geen meerwaarde.
    Om daar wat positiefs uit te kunnen halen moet je redelijk goed kunnen tennissen (lees: niveau 3/4) anders heb je alleen maar hinder van. Al helemaal met de Mid versie waar hij mee speelt. Daar zie je bijna geen enkel persoon mee spelen op clubniveau.
    pi_42240962
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 20:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar dat racket van Federer heeft voor jou denk ik geen meerwaarde.
    Om daar wat positiefs uit te kunnen halen moet je redelijk goed kunnen tennissen (lees: niveau 3/4) anders heb je alleen maar hinder van. Al helemaal met de Mid versie waar hij mee speelt. Daar zie je bijna geen enkel persoon mee spelen op clubniveau.
    nee dat weet ik. Maar dat betekent niet meteen dat je voor de 700 cm2 moet gaan.
    pi_42249936
    wel
    pi_42255527
    Grote racketbladen zijn perfect voor de niet-prestatief ingestelde speler.
    pi_42256649
    Maar het is lelijk!

Trouwens een vraagje. Mijn mooie (relatief nieuwe) tennisschoenen zijn zo extreem aan het slijten (dan vooral de linker) omdat ik zoveel sleep bij mijn service en zoveel glijd....En kennelijk is de schoen daar niet zo tegen bestand
    Ik neem aan dat er schoenen zijn die dat wel zijn, aangezien dit volgens mij een probleem is wat wel meer tennisspelers hebben?
    pi_42257266
    Geloven jullie in een demper ? Gebakken lucht als je het mij vraagt !
    pi_42257298
    Mwah niet echt. Hoewel ik er wel één gebruik. Het klinkt gewoon wat lekkerder
    pi_42257323
    quote:
    Op zaterdag 30 september 2006 10:57 schreef nickybol het volgende:
    Grote racketbladen zijn perfect voor de niet-prestatief ingestelde speler.
    Maar wil je leren tennisen of doe je een veredelde cursus mattenkloppen? Ik ben niet tegen een groot blad maar boven de 700 cm2 zou ik echt nooit kiezen. 660 of 670 cm2 zou ik dan nemen.
    pi_42257418
    quote:
    Op zaterdag 30 september 2006 13:41 schreef Corelli het volgende:
    Geloven jullie in een demper ? Gebakken lucht als je het mij vraagt !
    Dempers voorkomen geen blessures. Ik gebruik er ook niet een, omdat ik de bal beter kan voelen zonder demper.
      zaterdag 30 september 2006 @ 14:15:19 #92
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_42257674
    quote:
    Op zaterdag 30 september 2006 13:44 schreef Norrage het volgende:
    Mwah niet echt. Hoewel ik er wel één gebruik. Het klinkt gewoon wat lekkerder
    Ik heb er ook altijd 1 in mijn racket zitten, tis gewoon gewenning en klinkt beter. Anders heb je van dat irritante gepieng
    Weisst
    pi_42257983
    Wat bladgrootte betreft: je hebt ook nog mid-plus zo rond de 645 cm2.
    Geeft meer power dan zo'n klein racketblad en is beter hanteerbaar dan zo'n oversized.
    En je hoeft hem ook niet steeds zo precies in het midden te raken zoals bij een profracket.
    Ben zelf nivo 6/7, dus dat zou me ook niet lukken.
      zondag 1 oktober 2006 @ 13:33:06 #94
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_42278564
    Federer en Safin hebben geen demper. Nadal en Hewitt weer wel. Wat betekent dit? Dat het gewoon iets persoonlijks is? Een wetenschappelijke onderbouwing waarom een demper mijn tennis spel verbeterd heb ik nog niet gezien.
      zondag 1 oktober 2006 @ 21:50:30 #95
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_42293238
    quote:
    Op zaterdag 30 september 2006 12:40 schreef Norrage het volgende:
    Maar het is lelijk!

Trouwens een vraagje. Mijn mooie (relatief nieuwe) tennisschoenen zijn zo extreem aan het slijten (dan vooral de linker) omdat ik zoveel sleep bij mijn service en zoveel glijd....En kennelijk is de schoen daar niet zo tegen bestand
    Ik neem aan dat er schoenen zijn die dat wel zijn, aangezien dit volgens mij een probleem is wat wel meer tennisspelers hebben?
    Alles wat je gebruikt slijt
    Bij mij slijten schoenen ook echt als de neten.
    Ik heb nu al een paar keer achter elkaar Kswiss gehad en die blijven nog redelijk lang goed.
    Als ik een zomer gewoon vol door tennis (4 tot 5 keer per week tennissen. Waarvan veel wedstrijden) doe ik er dan 2 tot 3 maanden mee. Maar dan zijn ze ook wel helemaal af
    Vooral door het glijden inderdaad.
    Maar als ik op 'scapino" schoentjes loop, kan ik ze bijna altijd na een paar weken weggooien. Of het moeten natuurlijk oudere modellen van de wat betere merken zijn, maar je begrijpt me punt
      zondag 1 oktober 2006 @ 22:04:38 #96
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_42293733
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 13:33 schreef Corelli het volgende:
    Federer en Safin hebben geen demper. Nadal en Hewitt weer wel. Wat betekent dit? Dat het gewoon iets persoonlijks is? Een wetenschappelijke onderbouwing waarom een demper mijn tennis spel verbeterd heb ik nog niet gezien.
    Is er ook niet. Het is maar net wat je zelf het lekkerste vindt.
    Een goede demper moet trillingen weg nemen uit het racket waardoor je minder snel last van je arm moet krijgen. Het voorkomt dus geen blessure maar het moet er wel bij helpen. Dan nog... het is een theorie en ik geloof er niet in. Last krijgen van je arm heeft over het algemeen nog altijd meer te maken met ongetraindheid of een gebrekkige techniek (iets waar Nickybol het waarschijnlijk mee eens zal zijn)

Ik gebruik wel een demper. Zo'n mooie langwerpige blauwe geldemper . Waarom? Gewoon omdat ik dat al doe vanuit me jeugd. ik weet niet waarom ik er toen een keer mee begonnen ben. Ik heb wel een aantal keer zonder gespeeld maar ik vond het gewoon niet fijn. Ander gevoel en ander geluid. Ik kon er niet aan wennen en ik zie ook niet echt aanleiding om er vanaf te stappen eigenlijk.
    ik ondervind er geen nadelen van dus tja, waarom aan iets anders gaan wennen met alle ongemakken van dien
      zondag 1 oktober 2006 @ 22:21:40 #97
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_42294416
    Armblessures hebben inderdaad meestal te maken met een foutieve techniek. Je kunt nog zulk goed materiaal hebben, maar als jij iets technisch fout doet zal die tennisarm blijven terugkomen.

Uit onderzoek blijkt dat een demper geen effect heeft op je blessuregevoeligheid. Een demper neemt wel trillingen weg, maar alleen wat geluidstrillingen, en niet de zwaardere trillingen die blessures veroorzaken. Een ander racket en een betere bespanning doet veel meer wonderen.
      maandag 2 oktober 2006 @ 14:49:38 #98
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_42311209
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 22:21 schreef nickybol het volgende:
    Armblessures hebben inderdaad meestal te maken met een foutieve techniek. Je kunt nog zulk goed materiaal hebben, maar als jij iets technisch fout doet zal die tennisarm blijven terugkomen.

Uit onderzoek blijkt dat een demper geen effect heeft op je blessuregevoeligheid. Een demper neemt wel trillingen weg, maar alleen wat geluidstrillingen, en niet de zwaardere trillingen die blessures veroorzaken. Een ander racket en een betere bespanning doet veel meer wonderen.
    Voor de wat zwaardere trillingen is een demper ook gewoon veel te licht. Denk ik. Hij dempt vooral hoge trillingen en dat zijn inderdaad de trillingen die geluid veroorzaken. Ik denk dus dat het vooral een geluidsdemper is.
    pi_42371924
    wat een schijtweer
    pi_42376822
    Net weer in de zaal getraind. Heerlijk gespeeld , dat wel, maar 't blijft toch altijd wennen na een geheel buitenseizoen.. haha..

Zit er trouwens aan te denken ander racket te nemen.. heb nu een supergroot slagblad.. en heb zondag een 'fun'toernooi gehad (niet KNLTB, gewoon gezelligheidstoernooi van m'n vereniging) en heb toen ivm bespanning van m'n huidige racket met 'n racket van iemand anders gespeeld... Van Wilson... en dat vónd ik me toch fijn spelen....

Één van m'n trainster heeft nog wel twee rackets liggen (dezelfde! zou anders van 't racket die ik nu heb ook nog racket bijnemen ) die ik wel mag proberen, zit dat toch wel zwaar te overwegen..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')