abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42394601
Wat een kutweer ja.........
Nu alletwee mijn lessen niet doorgegaan
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:16:31 #102
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_42403053
Haha ik heb vandaag gewoon weer 5 uur gedraaid. Weer of geen weer.
pi_42415695
Gister overigens een partijtje tegen mijn huisgenote gespeeld, een 7tje, en gewonnen. Het ging best aardig voor die paar keer dat ik getennist heb. Maar mijn opslag is nog steeds belachelijk slecht.
pi_42846848
Ik ga binnenkort naar België verhuizen, dus ik ga waarschijnlijk bij de plaatselijk tennisclub in Belgie spelen. Als ik stop met de tennisclub in NL en lid ben van de Belgische tennisclub, mag ik dan nog wel in Nederlandse toernooien spelen? Ik blijf nog altijd werken in Nederland, dus ik wil wel graag tennistoernooien in de buurt blijven spelen. Ze waren erg gezellig in de afgelopen jaren.
Als dat niet kan, hoe kan ik meedoen aan de Nederlandse tennistoernooien? Moet ik me opgeven bij KNLTB of zo?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:44:37 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42850004
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:02 schreef Tennis-boy het volgende:
Ik ga binnenkort naar België verhuizen, dus ik ga waarschijnlijk bij de plaatselijk tennisclub in Belgie spelen. Als ik stop met de tennisclub in NL en lid ben van de Belgische tennisclub, mag ik dan nog wel in Nederlandse toernooien spelen? Ik blijf nog altijd werken in Nederland, dus ik wil wel graag tennistoernooien in de buurt blijven spelen. Ze waren erg gezellig in de afgelopen jaren.
Als dat niet kan, hoe kan ik meedoen aan de Nederlandse tennistoernooien? Moet ik me opgeven bij KNLTB of zo?
Volgens mij kun je ook wel lid blijven van de KNLTB maar niet van een club.
Je mag volgens mij niet zomaar elk toernooi blijven spelen in nederland als je niet lid bent. ik geloof dat je minimaal een bondsnummer moet hebben.

Maar dat zou je misschien ff na moeten vragen bij de bond. Volgens mij is het lidmaatschap van de bond ook niet zo heel duur...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_43522951
*schop .
quote:
Eindejaarsrating enkel 2006: 4,2923 Eindejaarsrating dubbel 2006: 3,6333
Netaan geen 3 geworden in de dubbel, ben ik wel blij om eigenlijk .
pi_43523207
verdorie net geen 6 geworden in de dubbel
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 13 november 2006 @ 21:39:50 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43523249
Ik ben zoals verwacht gewoon 7 geworden (zowel enkel als dubbel). Was ook eerder 6 geworden dan 8 gebleven. Speel inmiddels op de club ook niveau 6 en niet meer op 7. Volgend jaar dus weer een niveautje omhoog.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 13 november 2006 @ 21:51:07 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43523724
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:32 schreef Chriz2k het volgende:
*schop .
[..]

Netaan geen 3 geworden in de dubbel, ben ik wel blij om eigenlijk .
Gezien het geringe aantal dubbels dat ik gespeeld heb, hing het er bij mij om of ik op 3.5 zou eindingen of als 4 Dubbel verloren dus werd het 4

Anyway, zoals verwacht terug gegaan naar 5 in de single. Volgend jaar zonder blessures (hopelijk) ertegenaan en gewoon weer 4 worden.

Ik heb me trouwens van het weekend opgegeven bij mijn nieuwe club voor de competitie.
Zal waarschijnlijk 4de klasse zondag gemengd gaan worden...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_43523852
Dat ga ik ook spelen .

Hopen alleen dat er nog een 3e man bijkomt, heb niet zo'n zin om elke keer 3 partijen te spelen.
pi_43528563
Er komt bij mij 7 - 7 op m'n nieuwe pasje.. Op één of twee tiende punt geen 6 in de enkel, maar dat vind ik ook geen ramp eigenlijk, van de 8 naar de 6 was waarschijnlijk ook wel heel shocking geweest. Op naar de 6 dan maar volgend seizoen!
  maandag 13 november 2006 @ 23:54:23 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43529212
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:54 schreef Chriz2k het volgende:
Dat ga ik ook spelen .

Hopen alleen dat er nog een 3e man bijkomt, heb niet zo'n zin om elke keer 3 partijen te spelen.
Ik geloof dat ik er in het team waar ik in zou komen de 3de man ben. Dus geen 3 potjes voor mij
Dat was ook waar ik altijd een hekel aan had bij gemengd spelen.

om 17:00 klaar zijn met je dubbel, dan nog 2 uur moeten wachten op de damesdubbel en dan om 19:00 nog ff beginnen aan de mix terwijl je al 2 partijen erop hebt zitten en vet stijf bent
  maandag 20 november 2006 @ 19:25:36 #113
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_43725165
quote:
Eindejaarsrating enkel 2006: 7,4681 Eindejaarsrating dubbel 2006: 7,3625
Toch knap als je bedenkt dat ik met 10,0000 begon .
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
  woensdag 29 november 2006 @ 19:36:37 #114
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_44001372
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 51% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:47:50 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 30 november 2006 @ 22:04:52 #115
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_44038699
Koop het boek tennis voor dummies. Ik zag het toevallig laatst in de bieb staan, en als tennisleraar vind ik het best een goed boek voor mensen die net beginnen of al wat langer tennissen.

Het beste is natuurlijk gewoon een tennisleraar.

Een strakke bal over het net is niet nodig, met een boogje heb je veel minder risico. 2/3 van de tennisfouten zijn ballen in het net. Waarom zou je 2 cm over het net moeten slaan?

Als je verder nog tips wilt hebben moet je maar wat specifieke vragen stellen.
pi_44041538
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:47:51 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_44048093
Ik blijf gewoon nog een jaartje 9 maar ik moet zeggen dat ik na de zomer wel flink vooruit ben gegaan qua spel en service Volgend jaar maar eens proberen om het ook op de toernooien te laten zien
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_44049487
Ik heb al zo veel zin in de tijd na april...lekker veel spelen en competitie en toernooien

Weet iemand wanneer het schema van de winterperiode toernooien online komt? (tenminste, ik neem aan dat die toernooien er dit jaar weer zijn??? op de site staat nog steeds die van 2005/2006)...

En ik ben ook echt ultiem verbeterd. Mijn service is echt een wapen geworden, ik kan ook eindelijk eens punten winnen met mijn backhand en verder echt ontzettend veel kracht in mijn slagen ontwikkeld En dat allemaal door mijn nieuwe trainer (en mijn vele spelen) die echt ontzettend goed lesgeeft...Echt de meest fantastische tips die je zo gemiddeld krijgt
pi_44061846
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:33 schreef Norrage het volgende:

En ik ben ook echt ultiem verbeterd. Mijn service is echt een wapen geworden, ik kan ook eindelijk eens punten winnen met mijn backhand en verder echt ontzettend veel kracht in mijn slagen ontwikkeld En dat allemaal door mijn nieuwe trainer (en mijn vele spelen) die echt ontzettend goed lesgeeft...Echt de meest fantastische tips die je zo gemiddeld krijgt
vertel maar eens wat tips...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:34:36 #120
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44062022
Gister een gezelligheidstoernooitje op de club. In de poule werden we 3de. Spelen op tijd en de beslissende wedstrijd werd beslist met het 'winnende punt'. Daardoor in het verliezersgedeelte terecht gekomen en dat hebben we gewonnen. Waarom het geheel toch wel vernoemenswaardig was... je speelt met ontzettende niveauverschillen op 1 baan. Ik speelde met een dames-4 tegen een heren-4 met dames 9. Ik ging de backhandrally met de heer in kwestie niet uit de weg en kon ze ook winnen. Goed de sfeer in zo'n wedstrijd is niet echt prestatiegericht, maar je punten wil je wel winnen en hij wilde ze niet verliezen. Ik kon de complimenten in bier uit laten betalen na de wedstrijd.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_44483602
naast de site van de knltb was er nog een andere site om toernooien te vinden
wat wase het adres ook alweer?
pi_44483793
pi_44483859
bedankt maar daar staan ze niet allemaal op. Op de site van de knltb staan er meer. Alleen dat is een kut site.
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:02:44 #124
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44483901
Ik speel komend voorjaar op zaterdag heren competitie. Welke klasse weet ik nog niet. Dikke kans dat ik moet aanklampen in het team waar ik terecht kom. Alleen maar goed voor mijn spel natuurlijk.
pi_44483956

de bedoeling was dat ik deze winter aan mijn speelsterkte ging werken maar het aanbod van toernooien valt een beetje tegen. Of je moet bereidt zijn heel nederland door te reizen
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:05:46 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44483967
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:05 schreef Corelli het volgende:

de bedoeling was dat ik deze winter aan mijn speelsterkte ging werken maar het aanbod van toernooien valt een beetje tegen. Of je moet bereidt zijn heel nederland door te reizen
waarom in de winter?
Je speelsterkte voor volgend seizoen is toch al vastgesteld.
pi_44484203
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:05 schreef XL het volgende:

[..]

waarom in de winter?
Je speelsterkte voor volgend seizoen is toch al vastgesteld.
Oh dat weet ik niet. Ik wil gewoon deze winter veel toenrooien spelen. Wedstrijd ervaring opdoen en zo.
pi_44484270
Ik was ook op zoek naar toernooien inderdaad maar kan er ook geen reet vinden...Er is niet eens een winterkalender te vinden op de knltb site dit jaar....(tot een week geleden wel die van vorig jaar )
pi_44484312
mijn niveau is nu nog 8. Kan ik dan meedoen aan nationale-ranglijst toernooien?

Ik wil gewoon indoor op tapijt HE spelen en ik ben geen bejaarde 35+ er.
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:46:38 #130
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_44484813
Nationale ranglijsttoernooien? Je kunt je altijd inschrijven, maar de kans is klein dat je toegelaten wordt, en als je toegelaten wordt dan wordt je er vierkant afgemept. Om een klein beetje mee te kunnen doen in nationale ranglijsttoernooien moet je toch echt wel een sterke 3 zijn. Waarschijnlijk verlies je de 1e ronde 6-0 6-0. Ik zou het toch iets lager zoeken als 8-speler.
pi_44486476
Nationale ranglijsttoernooien zijn idd voor top-niveau enzeau.

Als je 's winters wedstrijdervaring op wilt doen, is er op het niveau van 6/7/8 eigenlijk maar één optie en dat is wintercompetitie...
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:58:46 #132
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44486713
Ik maak zelf overigens de meeste progressie niet door wedstrijden op mijn eigen niveau te spelen, maar door te trainen tegen betere tennissers en door af en toe een wedstrijd met betere tennissers mee te doen. In serieuze wedstrijden zoek ik vaak veilige oplossingen. Oplossingen die ik ken, die ik in die trainingen mezelf heb aangeleerd.

Mijn nieuwste pronkstukje: Als iemand een lob over me heen speelt hem tussen mijn benen door terugspelen. Waar ik en alle anderen op mijn niveau zo'n bal over je hoofd omhoog rammen speel ik hem nu 'strak' over het net. Het heeft alleen al rendement omdat geen enkele zeven verwacht dat het lukt en ze het punt al vieren als ik nog aan het 'aanleggen' ben.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:43:03 #133
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_44487828
Een beetje tegenstander loopt na een lob naar voren om de makkelijke volley of smash weg te spelen.

Overigens kan wedstrijden en spelen met betere tennissers je ook de illusie geven dat je progressie maakt, je kunt in een rally met ze meegaan, maar kun je ook winnen? Ik denk dat leren winnen ook nodig is, en dat doe je neit tegen spelers die beter dan je zijn.
pi_44488187
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:43 schreef nickybol het volgende:
Overigens kan wedstrijden en spelen met betere tennissers je ook de illusie geven dat je progressie maakt, je kunt in een rally met ze meegaan, maar kun je ook winnen? Ik denk dat leren winnen ook nodig is, en dat doe je neit tegen spelers die beter dan je zijn.
Inderdaad!
pi_44490897
Zit ik net te vertellen dat er amper toernooien zijn op de lagere niveau's, zie ik net een bericht van m'n trainer op het gastenboek van onze site... dat er een toernooi bij onze vereniging gehouden wordt in de eerste week van januari.. alle niveau's, in de enkel, dubbel en mix... As. woensdag inschrijven denk ik!
pi_44491024
Ik doe voor het eerst in een jaar of 10 geen toernooi in de kerstvakantie .
pi_44491379
Ik voor het eerst in 19 jaar wel!

pi_44504450
Volgende week begint oudjaarstoernooi in Alphen a/d Rijn. Doe mee in de HE 5 en HD 5.. zin zin zin!
pi_44506243
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:42 schreef Chriz2k het volgende:
Ik doe voor het eerst in een jaar of 10 geen toernooi in de kerstvakantie .
Ik doe het tegenovergestelde ook maar weer eens al heb ik er wel lang over na gedacht of ik mee zou doen of niet

ik heb me namelijk laten overhalen omm het NRK (Nederlandse Rolstoeltennis Kampioenschappen)
toch maar weer te spelen al valt deze op een toch wel helle erritante tijd namelijk 27 t/m 30 December
maar ja wel gaan wel zien hoe het loopt

hoop echter wel dat ze het volgend jaar wat beter plannen want ben hier niet echt super blij mee
  zondag 17 december 2006 @ 14:58:40 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44507948
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:43 schreef nickybol het volgende:
Een beetje tegenstander loopt na een lob naar voren om de makkelijke volley of smash weg te spelen.

Dat ontken ik niet, maar op mijn niveau komt de tegenstander na een lob niet naar het net. Natuurlijk speel ik lekker met betere spelers en lukt er dan veel meer. Toch heb ik wanneer ik terugkijk naar afgelopen seizoen de meeste progressie van oktober van april geboekt en dat neem je mee naar de wedstrijden. Van mei tot en met augustus zit de progressie vooral op het mentale vlak. Technische ontwikkeling is op mijn niveau waardevoller en daarnaast probeer ik tegen die betere spelers ook te winnen, alleen lukt dat uiterst zelden.
pi_44558806
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:38 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Zit ik net te vertellen dat er amper toernooien zijn op de lagere niveau's, zie ik net een bericht van m'n trainer op het gastenboek van onze site... dat er een toernooi bij onze vereniging gehouden wordt in de eerste week van januari.. alle niveau's, in de enkel, dubbel en mix... As. woensdag inschrijven denk ik!
Nu al gedaan. DE7 en DD7 met m'n vaste dubbelmaatje! (waarmee ik van het zomer ook de DD8 van 'n toernooi heb gewonnen, met speels gemak.. )
pi_44761199
Ondertussenals jullie allemaal aan de drank zitten moet ik vanaf morgen (speel zelf pas donderdag)
nog een toernooi afwerken (ze hadden ook geen betere tijd kunnen verzinnen ofzo)
Kan er nog echt geen voorspelling van doen hoe dit toernooi gaat lopen, maar zal kijken of ik jullie (voor de gene die het wat intereseerd) een beetje op de hoogte kan houden van de vorderingen en gebeurtenissen daaro in Almere.

(Toernooi duurd overgens tot 30 december en t/m die dag ben ik zeker ook wel bezig met dat toernooi)
pi_44775518
Mouce, ik zit niet aan de drank! Net ziek geweest, vandaar.
Houd ons zeker maar op de hoogte van jouw toernooi, da's altijd leuk!

Vandaag sluit de inschrijving voor mijn toernooi, ben zo benieuwd naar de loting!!!!
  donderdag 28 december 2006 @ 17:32:33 #144
75556 erkel
back from Dagestan
pi_44798952
In de week voor de kerstvakantie toernooitje gespeeld, wel voor de rating trouwens. Ging op zich best wel redelijk na de eerste wedstrijd verloren te hebben in de enkel. De enkel dus ook niet verder gekomen dan poulefase (2e wedstrijd nog gewonnen ), maar in de mix hebben we samen nog de finale bereikt. We moesten hier ook eerst door een poultje heen zien te komen van 4 koppels. Na dit gewonnen te hebben stonden we in de finale, waar we er hard af gingen 6-1, 6-1 .
Beide onderdelen deed ik in de 5 mee trouwens.
Weisst
pi_44810891
Netjes erkel.. alleen jammer van je enkel..

Ik ben ingedeeld, zit bij allemaal dames en meisjes met ratingen van 5.8 en 6.2 enzo ingedeeld! Zowel met enkel als met dubbel! Was een jaar geleden nog 8.8 verdorie! Dit wordt wat.. (telt niet mee voor de rating)
pi_44814735
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Mouce, ik zit niet aan de drank! Net ziek geweest, vandaar.
Houd ons zeker maar op de hoogte van jouw toernooi, da's altijd leuk!

Vandaag sluit de inschrijving voor mijn toernooi, ben zo benieuwd naar de loting!!!!
toch nog een ie er verstandig is en niet aan de drank zit

now jah zoals gezegt even een updateje van mijn NRK (Nederlandse Rolstoeltennis Kampioenschappen)
op TV Center point Te Almere (klere eind rijden vanaf mijn woonplaats!)

moes dus vandaag om 17.00 spelen.
en hellaas heb ik verloren maar heb wel sinds lange tijd weer echt lol gehad in het spelletje

uitslag was dan ook niet echt om over naar huis te schrijven namelijk: 7-6(7) 6-7(7) 7-5
nou kun je denken maar dit was toch heel close?!

jah dat was het ook wel maar als je er van uitgaat dat ik zowel de eerste als tweede set met 3-0 heb achter gestaan en dan on 6-5 of 5-4 gewoon heel eenvoudig mijn service verlies en het dus steeds op een tei-break uitloopt
(dit had in de 3de set ook wel gekunt ware het niet dat mijn schouder begon te zeuren en ik de game er voor ookal 2 match points heb tegen gehad.
was de wedstrijd gedaan door een forehand misser van mij

ik stond dus vanaf 17.00 op de baan en heb in totaal 3.45 uur over die wedstrijd gdaan

maar ja nu moet ik morgen beginnen aan mijn dubbel en moet ik dus om 15.30 weer op de tennisbaan daar ginds staan. (had ik de wedstrijd gewonnen was dat al om 11.00 geweest)

gelijk maar ff een 2de update er over heen doen dan in de zelfde post

moest dus mijn eerste dubbel spelen vandaag.
opzich niet slechtgespeeld maar wel verloren door een "oen"van een scheids (dan druk ik het nog zachtjes uit!)
die zat gewoon gezellig op de stoel ballen in te geven die gewoon ruim uitwaren en anders om :S

dus uiteindelijk de wedstrijd verloren met 6-4-6-3

[ Bericht 11% gewijzigd door mouce op 29-12-2006 20:05:00 ]
pi_44962593
Toch ook nog maar even de laatste dubbel melden die wel op het NRJK in de secondraw speelde.

Deze hebben we (met een best lelijke partij) weten te winnen maar jah we gingen met een plan de baan op en dat hebben we weten uit te voeren

de uitslag was 7-5 6-4 dit was voldoende om als 2de te eindigen in onze poul
dus zijn de toch nog "2de van nederland" geworden in de second draw
pi_44962929
Gefeliciteerd...!

Wat was jullie plan dan?

Ik heb vanavond verloren, met vrij harde cijfers. 2-6 2-6. Zij was beter (ook 'n stuk hoger qua rating trouwens). Wáárom kan ik niet tegen mijn verlies?
pi_44991852
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 02:20 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Gefeliciteerd...!

Wat was jullie plan dan?

Ik heb vanavond verloren, met vrij harde cijfers. 2-6 2-6. Zij was beter (ook 'n stuk hoger qua rating trouwens). Wáárom kan ik niet tegen mijn verlies?
simple uitgelecht wisten we dat als wij teveel vaart aan de ballen zouden geven zij heel makelijk het spel konden maken dus hebben wij het vertragende speltype gekozen.
en hun dus de vaart aan de bal laten mee geven
pi_44993414
Ohw oke, op die manier. Bekende tegenstanders dus!

Heb vanavond gewonnen van een 6je! Niet ontevreden over, 6-1 6-2 was het!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')