goed zo ZSquote:Op donderdag 4 januari 2007 00:22 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ohw oke, op die manier. Bekende tegenstanders dus!
Heb vanavond gewonnen van een 6je! Niet ontevreden over, 6-1 6-2 was het!![]()
Dat is mogelijk jaquote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:25 schreef Corelli het volgende:
zijn partners bij de mix dubbel nou ook buiten het tennisleven partners van elkaar.
ik kan het gewoon niet aanzien dat het meisje dat ik leuk vind met iemand anders mixt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:32 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dat is mogelijk jamaar voor mij gaat het iig niet op!
![]()
Nog eventjes trainen!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:34 schreef Corelli het volgende:
[..]
ik kan het gewoon niet aanzien dat het meisje dat ik leuk vind met iemand anders mixt.
Waarom ik niet met haar mix? Zij is 4, ik 8. Ken haar bovendien niet goed genoeg
als ik dit zo lees ben je bijna een kloon van mijquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:58 schreef Os__ het volgende:
Recreatief tennisser meld zich.![]()
Op mijn 7e ongeveer begonnen en tot mijn 14e volgehouden. Op mijn 16e begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer begonnen, gewoon rustig aan 1 of 2 keer per week.
Ik ben nu 6/5 maar ik denk als ik vol zou gaan trainen zeker wel 5 in beide zou kunnen/moeten worden. Ik zeg nu al heel lang dat ik is toernooien moet gaan spelen maar vooralsnog zit daar niet erg veel vaart achter.
Mijn favoriete ondergrond isTapijt
![]()
Nouja ik ben nu nog maar 17 dus het is nogsteeds vroeger eigenlijk. Ik was wel aardig goed maar zeker geen potentieel topper. Ik zat bij de regio en dat soort onzin maar ik won mijn partijtjes.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:25 schreef Corelli het volgende:
[..]
als ik dit zo lees ben je bijna een kloon van mij![]()
was je vroeger goed?
regio training.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:31 schreef Os__ het volgende:
[..]
Nouja ik ben nu nog maar 17 dus het is nogsteeds vroeger eigenlijk. Ik was wel aardig goed maar zeker geen potentieel topper. Ik zat bij de regio en dat soort onzin maar ik won mijn partijtjes.
Vroeger stond ik bekend on mijn geweldige dubbelhandige backhand mokerslag(voor die leeftijdsgroep) terwijl nu mijn forehand eigenlijk beter is en ik mijn backhand aan het transformeren ben naar enkelhandig.
Uhu, ik ken het. Voetenwerk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:35 schreef Corelli het volgende:
[..]
regio training.![]()
deed ik ook. Werd wel eens geselecteerd voor districtskampioensschappen maar daar kon ik nooit potjes breken. Achetraf snap ik waarom: geen splitstep, niet kijken naar de bal, dat soort dingen
dat dacht ik otot voor kort ook, maar je hoeft maar een kleine splitstep te maken. Je hoeft niet helemaal omhoog te springen of zo. Een kleine simpele zijwaardse beweging is al genoeg.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:44 schreef Os__ het volgende:
[..]
Uhu, ik ken het. Voetenwerk.Ik zeg steeds van te voren tegen mezelf: 'voetenwerk Oscar, voetenwerk.' Dan doe ik dat twee games en dat gaat goed. Daarna vergeet/ben ik te lui om dat een wedstrijd vol te houden.
Nouja...Ik ben natuurlijk niet van een ongelooflijk hoog niveau, maar als ik speel speel ik wel heel intensief en juist hier hecht ik heel veel waarde aan techniek omdat daar nog het meest te winnen is. Squashen zou daar negatief effect op kunnen hebbenquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:20 schreef nickybol het volgende:
3 tot 5 keer per week een balletje slaan in een bejaardendubbel is nogal wat anders dan 3 tot 5 keer per week trainen in een stevige groep met AB spelers. Het ligt er een beetje aan...
dat verschilt dan misschien per persoon. Je hoeft in ieder geval niet een overdreven grote paardesprong te maken.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:34 schreef nickybol het volgende:
Als ik naar de splitstep kijk, zie ik geen zijwaarts beweging, maar enkel een minihupje op de plaats met je voeten op schouderbreedte, waardoor je automatisch iets door je knieen zakt, je spieren op strek stelt, en daardoor gemakkelijk weg kunt komen. Kun je uitleggen waar je in dat gehaal de zijwaartse beweging ziet? Natuurlijk hoef je niet omhoog te springen, het hoeft maar een klein hupje te zijn.
Ben je gek ofzo, het vriestquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:41 schreef XL het volgende:
Ik ga vanavond eindelijk weer eens spelen, buiten uiteraard![]()
Met een dubbele backhand krijg je niet eens koude handen. De enkelhandige doen maar handschoenen aan.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:43 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ben je gek ofzo, het vriest!
Jij blijft mooi thuis jongeman.
Welke ondergrond? Kunstgras?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:41 schreef XL het volgende:
Ik ga vanavond eindelijk weer eens spelen, buiten uiteraard![]()
Een paardesprong lijkt me zonde van de energie en tijd die je toch al hard nodig hebt. Alleen de zijwaartste beweging in een splitstep heb ik nog nooit bij iemand kunnen ontdekken, hoewel ik toch al een tijdje in het vak zit. Leg uit...quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:41 schreef Corelli het volgende:
[..]
dat verschilt dan misschien per persoon. Je hoeft in ieder geval niet een overdreven grote paardesprong te maken.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:26 schreef Chriz2k het volgende:
Deze lente ga ik voor het eerst 4e de tweede keer 7e klasse mix op Zondag spelen.
Ja, het was koud.quote:
Nieuw team voor mij, dus ook voor mij 7e klasse mixed zondag dit jaar...quote:
ik zag het hewitt nog doen bij de us open. een ligte zijwaartse step. kost nauwelijks energie maar je staat wel ready voor de bal.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:42 schreef nickybol het volgende:
[..]
Een paardesprong lijkt me zonde van de energie en tijd die je toch al hard nodig hebt. Alleen de zijwaartste beweging in een splitstep heb ik nog nooit bij iemand kunnen ontdekken, hoewel ik toch al een tijdje in het vak zit. Leg uit...
Ah, Norrage had het al gemeld.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:20 schreef Norrage het volgende:
Als ik wil tennissen moet het nu ook buitenze hebben de ballontent afgebroken omdat ze banen gaan vernieuwen
Maar op zich kan het wel met -5 graden hoor...Lange broek, lange mouwen en je krijgt het echt wel warm
Officiëel 7/7 maar ik vind dat ik veel meer waard benquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:35 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ah, Norrage had het al gemeld.![]()
Wat voor niveau ben jij eigenlijk?
Op zich is gescheiden niet verkeerd. Het was alleen niet nodig.quote:Op zondag 4 maart 2007 20:00 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het een beetje onhandig maar er is sinds kort ook een competitietopic, dus je mag het er daar ook even over hebben. (Alhoewel ik vind dat de mods het even samen moeten stoppen.)
[tennis] KNLTB-voorjaarscompetitie
Heel Fok! slowchat te veelquote:Op zondag 4 maart 2007 20:07 schreef XL het volgende:
[..]
Op zich is gescheiden niet verkeerd. Het was alleen niet nodig.
Eigenlijk weet je ook dat het toch gaat mislukken, omdat de tennis-fokkers toch teveel slowchatten![]()
Ben ik blij dat ik gewoon binnen tennisquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:54 schreef Norrage het volgende:
De streak van 6 opeenvolgende keren tennissen afzeggen/aflasten vanwege het weer was gister doorbroken. Gelukkig. Relaxed getennisd maar we werden er wel wat te vroeg weer afgegooid![]()
Maar goed. Er gaat zich nu al weer een nieuwe streak opbouwen want vandaag zijn de trainingen al weer afgelast...Het is toch echt ongelooflijk dit weer steeds?
ik speel mijn eerste pot pas aankomende zaterdag dus hopelijk is het dan droogquote:Op zondag 18 maart 2007 14:05 schreef Norrage het volgende:
Gaat weer een leuke week worden met het weer
Volgens mij donderdag pas weer een beetje droogte voorspeld.
yep, de komende twee weken enkel en mix, ik speel enkel in de 8. In het najaar zijn dan de heren- en damesdubbelkampioenschappenquote:Op zondag 18 maart 2007 14:28 schreef Zonnestraaltje het volgende:
TheVulture, nu al clubkampioenschappen? Bij ons altijd pas eind juni!
Meestal wel gewoon "goed gespeeld", maar dan zo met een knikje van "maar jammer joh"...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:49 schreef Mr-Sander het volgende:
Wat zeggen jullie trouwens tegen de tegenstander, als je hem verslagen hebt? Want om "Goed gespeeld" te zeggen, vind ik zo cynisch klinken.
Als ik echt met 6-0 6-0 win, of met 6-1 6-1 ofzo, dan zeg ik niet: goed gespeeld, maar bedankt voor het spelen. Met drie zoenen. (altijdquote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:49 schreef Mr-Sander het volgende:
Wat zeggen jullie trouwens tegen de tegenstander, als je hem verslagen hebt? Want om "Goed gespeeld" te zeggen, vind ik zo cynisch klinken.
Wat heb je op je spelerspasje staan ?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Als ik echt met 6-0 6-0 win, of met 6-1 6-1 ofzo, dan zeg ik niet: goed gespeeld, maar bedankt voor het spelen. Met drie zoenen. (altijd) Het komt toch ongeloofwaardig uit m'n mond als ik dan zeg: goed gespeeld joh!
![]()
7/7quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:50 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Wat heb je op je spelerspasje staan ?
Same 7/7quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:52 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
7/7hoezo?
Heb erg veel wedstrijden gewonnen vorig seizoen in de 8, afgelopen zaterdag gezelligheidstoernooitje gehad, toen ook wedstrijd gewonnen met 14-3 (in 40 minuten tijd ofzo - damesdubbel). Dan krijg ik het niet uit mijn strot om te zeggen dat ik vond dat m'n tegenstanders een goede wedstrijd hebben gespeeld. Eerlijkheid duurt het langst toch?
Wat heb jij op je pas staan, Sandstorm?
Ook daar kun je het krijgen als je als tegenstander onsportief speelt. Dan roep ik zo hard 'uit' en 'nee' dat het hele tennispark mee kan luisteren. Ook roep ik dan keihard lachend 'uit' bij alle afwaaiers en ballen die zonder stuiten in de hekken vliegen. Vooral veel lachen en oogcontact als je roept doet het goed.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Chriz2k het volgende:
Oe oe, en wat zeggen jullie als een bal uit is?
Vroeger zei ik altijd gewoon ''uit'', maar dat is in de loop der jaren veranderd in een ''nee''.
Psychologische oorlogsvoeringquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:48 schreef XL het volgende:
[..]
Ook daar kun je het krijgen als je als tegenstander onsportief speelt. Dan roep ik zo hard 'uit' en 'nee' dat het hele tennispark mee kan luisteren. Ook roep ik dan keihard lachend 'uit' bij alle afwaaiers en ballen die zonder stuiten in de hekken vliegen. Vooral veel lachen en oogcontact als je roept doet het goed.
1 x vinden ze dat grappig, maar als je moet wegduiken voor een service en je blijft alsnog keihard 'uit' roepen gaat dat wel over.quote:
Bij iemand die regelmatig ballen uitgeeft die op de lijn waren ofzo, ga ik daarna altijd bij afzwaaiers van mijn kant navragen of ze uit waren.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:48 schreef XL het volgende:
[..]
Ook daar kun je het krijgen als je als tegenstander onsportief speelt. Dan roep ik zo hard 'uit' en 'nee' dat het hele tennispark mee kan luisteren. Ook roep ik dan keihard lachend 'uit' bij alle afwaaiers en ballen die zonder stuiten in de hekken vliegen. Vooral veel lachen en oogcontact als je roept doet het goed.
Vroeger 'uit' inderdaad, nu 'nee' en soms 'naast' of 'achter'!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Chriz2k het volgende:
Vroeger zei ik altijd gewoon ''uit'', maar dat is in de loop der jaren veranderd in een ''nee''.
Met drie zoenen. (altijdquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Als ik echt met 6-0 6-0 win, of met 6-1 6-1 ofzo, dan zeg ik niet: goed gespeeld, maar bedankt voor het spelen. Met drie zoenen. (altijd) Het komt toch ongeloofwaardig uit m'n mond als ik dan zeg: goed gespeeld joh!
![]()
Meestal 'nee', soms alleen vingertje omhoogquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Chriz2k het volgende:
Dat is dan weer erg jammerquote:Op woensdag 21 maart 2007 09:25 schreef Norrage het volgende:
Uiteindelijk had ik de partij verloren 7-6 in de 3e set
Zeker omdat het een halve finale was...quote:
Welke hammer? Hyperhammer?quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:31 schreef Norrage het volgende:
Oh die kleurtjes
P.S.
Iemand ervaring met de Wilson Hammer?
Ik heb geen verstand van rackets, maar de Wilson en Heads waarmee ik gespeeld heb voelen voor mij redelijk gelijk aan en ze zwiepen allemaal zo. Lekker beuken, maar ik heb geen idee waar die bal gaat landen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:02 schreef Norrage het volgende:
Ik zat ook al te kijken naar de N-six ja. Lekker goedkoop op die site. Dat is ook waardoor ik op de Hammer uitkwam...Lekker goedkoop (en dan vooral omdat het afgeprijsd is en niet door kutkwaliteit
Maar verder kom ik altijd wel weer uit op de lichtere en comfortabele rackets. Ik moet er maar wat gaan uittesten. Vanmiddag training dus kan meteen adviezen vragen
Inderdaad, dat doen alleen kinderen en Olivier Rochus.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ Mr-Sander: die methode is in principe alleen voor kinderen, inderdaad.
Op jouw leeftijd kan dat nog goed hoor, ik weet niet hoe lang je bent?quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:02 schreef Mr-Sander het volgende:
Waar moet je nou naar kijken als je een racket koopt; ik heb namelijk mijn laatste rackets steeds langs m'n been gehangen om te kijken of-ie bij m'n enkel kwam. Moet dit nog steeds? Of is dit alleen voor kinderen?
1.68 meterquote:Op donderdag 22 maart 2007 21:15 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Op jouw leeftijd kan dat nog goed hoor, ik weet niet hoe lang je bent?
Welke vereniging organiseert er nu in Maart de Clubkampioenschappenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:38 schreef TheVulture het volgende:
Zo ik begin over een kleine anderhalf uur aan mijn eerste echte officiele singlepotje van het seizoen op de clubkampioenschappen, het is bewolkt maar droog en relatief weinig wind... goeie omstandigheden, al had een paar graden warmer niet erg geweest...
De mijne, clubkampioenschappen enkel en mix in maart en de heren/damesdubbel in september.... in de zomer is er nog wel een KNLTB-toernooi.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:43 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Welke vereniging organiseert er nu in Maart de Clubkampioenschappen![]()
Dat hoor je te organiseren als het 20+ graden is en je je knetter kan zuipen op het terras van de kantine.
Als het om rackets ga vergelijk ik altijd gewicht en bladoppervlak. Ik heb zelf de prestige en die heeft een goed gewicht 320 gram, zwaar genoeg om je het idee te geven dat je een racket in je hand hebt. niet zodanig zwaar dat je een mokerhamer meezeult de hele tij/ Bladoppervlak is 630 cm2. Ook ideaal mijn inziens. Geen oppervlak voor bejaarden maar wel groot genoeg dat je makkelijk de sweatspot raakt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:20 schreef Norrage het volgende:
Ik ga nu de Head Flexpoint Radical uittesten. Ze hadden geen andere rackets van de paar waar ik in geinteresseerd was.
Heeft iemand ervaring met dit racket, en hoe het in verhouding staat tot de Wilson N-six Team, of de andere Heads?
Zes of zeven jaar, ik zou het eigenlijk niet precies wetenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:49 schreef TheVulture het volgende:
Hoelang tennist iedereen hier eigenlijk, ikzelf dus 1,5 jaar.
De One-Tour heeft weer een kleiner blad dus dat lijkt me niet helemaal geschikt voor mij. En als ik zo kijk is hij helemaal niet lichter hoor? One Tour en 95 zijn ongeveer even zwaar...Ik speelde dus met een Wilson Triad (300 g) en ik wil eigenlijk iets meer power hebben dus vandaar dat ik een iets zwaarder racket wil...Iets lichter lijkt me dan sowieso out of the question. 310 gram lijkt me dan perfect, maar je, de stap van 300g naar hoger is hier meteen 33....quote:Op zondag 25 maart 2007 03:21 schreef erkel het volgende:
Ik zit op tennis vanaf mijn 11e, dus dat betekend dat ik het nu 10 jaar training heb. Maar daarvoor speelde ik op zich ook al op pleintjes, maar ja dat is natuurlijk niet echt mee te tellen.
Al gelijk vanaf het eerste jaar speel ik al competitief, zoals het PIP-toernooiMaar er zat pas progressie in mijn ranking vanaf mijn 15e/16e geloof ik.
@Norrage: Je hebt 3 verschillende Wilson N-Six rackets. Als je de 95 te zwaar vind, heb je ook nog de Tour, die is 310 gram of iets dergelijks. Speel zelf met de Team en die is maar 289 gr, omdat ik zelf fijner vind om met een lichter racket te spelen.
Een beetje maar.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:06 schreef Norrage het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje stom overkom
Volgens mij klopt het wel, ondanks de weinig professionele uitstraling van de site. Nogal verouderd, zeker wat betreft de beschreven rackets.quote:Verder lees ik in die link van je dat vooral lichte, stijve en topzware rackets tennisarm-opwekkend zijn. Wat denk je daar zelf over (ik vond die site nogal ongeloofwaardig en amateuristisch overkomen, ondanks dat het vast wel waar is wat er staat)
Volgens mij is het juist andersom.quote:In mijn omgeving merk ik wel dat mensen zich snel over laten halen tot de aankoop van een (te) duur racket omdat er een prof mee speelt. Volgens mij zijn de gevolgen van de nieuwste technieken echt niet te merken voor de gemiddelde compettiespeler, of wel?
Aha, dat verklaart een hoop.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:49 schreef VadeRetro het volgende:
Phaelanx schreef:
[..]
Volgens mij is het juist andersom.
De nieuwste technologieën zijn met name gericht op de recreatieve competitiespeler om hen te helpen om de bal makkelijker over het net te krijgen. Om de verkoop te stimuleren krijgen de profs rackets die op de nieuwste technologie-rackets lijken.
De echte profs spelen vaak met het racket waar ze al jaren mee spelen. Om de mensen te laten denken dat ze met de nieuwste technologie spelen krijgen hun rackets een zogenaamde "paintjob" om ze te laten lijken op de nieuwste rackets.
Bekend is dat een heleboel profs die met Head rackets spelen geen gebruik maken van de Flexpoint technologie. De kenmerken van de Flexpoint zijn bij hen gewoon op het racket geschilderd.
Vaak spelen ze nog met een LM of I- versie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |