abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41138352
Vervolg op

Wilt U Balkenende terug als premier?

De verkiezingen staan zometeen weer voor de deur.

Het gaat spannender worden dan ooit: want PvdA en CDA gaan nu in de peilingen nek aan nek.

Het zal denk ik meer en meer gaan over de vraag, wie wordt er straks premier? Bos of Balkenende?

Tja, we weten alleen van Balkenende hoe hij de afgelopen jaren heeft gefunctioneerd als premier. Van Bos kunnen we het immers nog niet weten.

Dus we weten nu wat we hebben.

Bent u tevreden over Balkenende? Misschien omdat hij enorm slim is. En dat hij een sterke visie heeft?

Of bent u juist teleurgesteld over hem? Omdat u vind dat hij te weinig leiderschap laat zien of dat hij geen staatman is?

Nou zeg het maar. Het is tijd voor een functioneringsgesprek online.

Let wel: het gaat nu ff niet om zijn beleid, maar puur als functioneren als premier.

En bovenal wilt u hem terug als Minister-President?
pi_41138685
Nee, hij heeft geen overtuigingskracht.

Dat lijkt me essentieel voor een Minister-President.
pi_41138814
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:39 schreef OutKast het volgende:
Nee, hij heeft geen overtuigingskracht.

Dat lijkt me essentieel voor een Minister-President.
En is geen staatsman en geen leider. En een uitstraling van een schemerlamp op half 11.
pi_41138961
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En is geen staatsman en geen leider. En een uitstraling van een schemerlamp op half 11.
Nee, maar ik denk dat wanneer je overtuigingskracht hebt je automatisch als "leider" overkomt en dus ook uitsraling bezit.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:50:52 #5
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41139070
ik kan kort zijn.

nee.
From feudal serf to spender.
pi_41139353
Een premier die het toestaat dat een losgeslagen minister een kamerlid wil deporteren.

En dat is slechts een van de vele gelegenheden waarop onze minister president
duidelijk heeft laten blijken dat hij totaal niet geschikt is voor de functie van staatsman.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:59:58 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_41139425
Ik wel. De man heeft goede beslissingen genomen en goede dingen gedaan voor 't land.
De behandeling die hij hier heeft gekregen is zeker onverdiend.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_41141462
Liever Balkenende dan Bos... Ik vond dit kabinet eigenlijk wel prima, alleen Verdonk en Rutte moeten geen minister of staatssecretaris meer worden.
ik ben sowieso da bomb
pi_41141643
EGje laatste post in het vorige topic is onduidelijk..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41141871
Van mij hoeft het niet . Laat hem lekker weer prof worden aan de VU . Daar is hij een stuk beter op z'n plaats .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:04:28 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_41141877
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:54 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Liever Balkenende dan Bos...
Eensch !!

Want met Bos zijn we allemaal de Klos !!
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_41141961
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:04 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Eensch !!

Denk dat Bos wel meer leiderschapscapaciteiten heeft. Ga er dan ook niet van uit onder hem zo snel een kabinet uit elkaar zal knallen.
pi_41142566
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:29 schreef EchtGaaf het volgende:

En bovenal wilt u hem terug als Minister-President?
Ja, als hij Verdonk maar thuis laat.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41142692
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:04 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Eensch !!

Vorige week maakt het CBS bekend dat de gemiddelde NL'er er in 2005 voor het vijfde jaar op rij er op achteruit was gegaan. Dat waren de vijf jaren van CDA, VVD en wat ander rechts grut.

Laat we dus even ophouden met op Bos te schelden.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41142840
Niet opnieuw Balkenende. Geen visie, geen sterke persoonlijkheid.
Die val met dat skatebord bewees opnieuw wat een sukkel Balkje is.
Sportieve inbreng
pi_41146026
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:58 schreef Napalm het volgende:
EGje laatste post in het vorige topic is onduidelijk..
Ga ik nog verduidelijken: het is alletwee waar. De man had de wind idd mee. En tegelijkertijd was de man een staatsman. Balkenende is geen staatsman. Hij heeft die statuur gewoon niet. hij mist de x-factor hiervoor. Laat een beetje moeilijk onder woorden brengen. Maar je weet best wel wat ik bedoel, hoor
pi_41158691
Qua uitstraling staat hij inderdaad niet vooraan, maar hij/de regering heeft wel veel dingen uit het verleden recht gezet, en met dingen die pijn doen scoor je geen punten. Alleen al daar om vindt ik dat hij op z'n minst de kans moet krijgen om te kunnen werken met een fatsoenlijk kabinet van ervaren politici, en niet met van die pipo's als de LPF of D66.

Verder is het wel zo eerlijk om in de vergelijking mee te nemen dat de economie niet echt lekker draaide de laatste jaren, en dat is lang niet allemaal te wijten aan balkenende, maar ook aan veel erfenissen van de 2 voorgaande paarse kabinetten. (En objectieve omstandigeheden zoals 9/11 etc etc)
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_41184297
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zijn we het hier over eens; de mensen zouden het werk wel doen als het ¤¤ verschil tussen uitkering en werk groter was.
Beetje jammer dat de prijzen voor de boer door de wereldmarkt bepaald worden en dus de lonen kunnen niet stijgen..
Laat de markt hier zijn werk doen. de boeren moeten hun werknemers FATSOENLLIJK betalen. Anders pech.
quote:
Sommige mensen hebben niet veel talent.
[..]

Waarom zouden we innoveren? Waarom zou je naar school gaan? Er ligt toch een gespreid bedje met uitkeringen voor je als je niet je best doet.. Doe je wel je best dan mag je flink belasting betalen. Bedrijven idem; die verzorgingsstaat van je kost nogal wat premie waardoor het helemaal niet interessant is om nog in NL te gaan innoveren.
Productie verdwijnt . Alles verdwijnt hier, Fokker etc. En maar denken dat we het puur op handel kunnen redden. Alleen klompen en tulpen
quote:
Echter, laat te gelijkertijd wel de subsidiering van de meeste nutteloze studies vallen (is een beetje dubbel want dan moet de politiek/ ambtenarij alsnog gaan bepalen).
Nutteloze studies afschaffen.
quote:
Tsja, als iedereen een hoge opleiding moet aankunnen dan zakt het niveau vanzelf. De docent kan moeilijk de halve groep een 2 geven. Ik heb op de uni mensen meegemaakt waarvan ik serieus twijfelde of ze in staat waren om een HAVO-examen te halen..
Dat klopt. En zo helpen we de uni naar kloten. Muv TU's. Dat zijn eigenlijk nog de enige studies die uni mogen heten.....Alleen wat hebben we aan ze als we hier amper/geen wetenschap bedrijven en niets aan R&D en research doen.
quote:
ik weet niet of we daartoe nog in staat zijn. in de grote steden zie ik teveel mensen die nog niet eens fatsoenlijk kunnen lezen en schrijven. Een high-tech economie voor hun maken is hetzelfde als een supercomputer aan een holbewoner geven..
Ik vrees dat Nederland gewoon te dom is voor dat werk. Dus worden het allemaal verkopers. Nou daar win je de oorlog uiteindelijk niet mee. Onthou me maar.

Je ziet het ook aan de TV programmering. De docu's , als ze al uitgezonden worden, hebben een etterlijk laag niveau. De kijker wil er ook geen fuck aan doen, alleen hap-snap tv!

Weet je dat het aankomend seizoen NOG MEER voetbal op de buis komt. Geen wonder dat de collectieve domheid hier met de dag toeneemt? Mensen willen hier alleen nog maar voetbal kijken.
quote:
Maar dan zal je altijd houden dat ouderen en mensen die minder productief zijn hun baan verliezen.
En dus geen plek op de arbeidsmarkt. Voorzieningen blijven nodig.
quote:
Andere mensen vinden hem onmenselijk ver van de maatschappij staand. De TBS affaires kosten hem bijna zn kop. Dat is ook niet voor niets.
ik zou er ook niet op stemmen. Maar als ik toch aardig wil zijn voor het CDA, dan vind ik Donner wel een goede minister.
quote:
Mwoah, was dat staatsrechterlijk een probleem? Volgens mij legde Balk juist uit dat een prive mening van de wat anders is dan het landsbeleid. Waren meer de lange tenen van links m.i.
En dat was een beetje dom. Beginnersfout heet dat.
quote:

grapjas. Het was nota bene Fortuyn die Kok erop moest wijzen dat de pm van alle Nederlanders was. Terwijl Kok zn positie misbruikte om partijpolitiek te bedrijven.
Fortuyn had niet de potentie om staatman te worden. De moord is onvergefelijk, maar het is goed dat hij nooit premier is geworden.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:37:51 #19
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_41184476
geen cda, geen pvda...

Een partij met ballen, die Nederland eindelijk weer een beetje op de kaart kan zetten...!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_41184504
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:37 schreef hardstyle_babbels het volgende:
geen cda, geen pvda...

Een partij met ballen, die Nederland eindelijk weer een beetje op de kaart kan zetten...!
Welke partijen hebben ballen?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:43:25 #21
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_41184664
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Welke partijen hebben ballen?
Vrij weinig helaas...

Partijen die duidelijk zijn en niet snel van mening veranderen zijn iig SP, Wilders...

De 1 rechts, anders links....

Hier in Nederland moeten we het helaas stellen met kwakballen als Bos en Balkenende...~!

Deze partijen zullen echt sociale problemen nooit goed oplossen!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_41184789
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:43 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

Vrij weinig helaas...
het is inderdaad nogal teleurstellend.
quote:
Partijen die duidelijk zijn en niet snel van mening veranderen zijn iig SP, Wilders...
SP verandert van mening. Waarin? Tja, Wilders
quote:
Hier in Nederland moeten we het helaas stellen met kwakballen als Bos en Balkenende...~!
Balkenende ja....
quote:
Deze partijen zullen echt sociale problemen nooit goed oplossen!
Denk ik ook. Echtgaaf moet maar eens MP gaan worden
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:47:31 #23
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41184840
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
laat de markt hier zijn werk doen. de boeren moeten hun werknemers FATSOENLLIJK betalen. Anders pech.
Uitkeringen verzieken de marktwerking
quote:
Fortuyn had niet de potentie om staatman te worden. De moord is onvergefelijk, maar het is goed dat hij nooit premier is geworden.
Want. Wat je moet dan doen om een goed staatsman te zijn? Fortuyn had visie en leiderschap. Hij was het enige dat de LPF bijeenhield.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41185258
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:47 schreef Napalm het volgende:

[..]

Uitkeringen verzieken de marktwerking
Hoeft niet. Goed slecht reguleren is het probleem.

Maar politici moeten bij mij eens langs komen. Ga ik ze leren hoe de techniek van het regelen werkt. Stabiliteitscriteria. Sturen/regelen. Snappen hoe proceesen werken en hoe die beinvloed kunnen worden. De rol van massa psychologie.....

Maar vrees ik denk dat de wetenschap van het regelen hun te hoog gegrepen is.....
quote:
Want? Wat je moet dan doen om een goed staatsman te zijn? Fortuyn had visie en leiderschap. Hij was het enige dat de LPF bijeenhield.
dat laatste zeker. Want Pim was zelf dee partij. De rest waren wannabees. Daar ging Fortuyn de mist in.

Fortuyn was niet geschikt want:

1 niet stressbestendig. Hij was bmw Manisch - Depressief. Dit is een zeer ernstige psychische aandoening. Dat maakte hem niet zo stabiel. Voorbeelden: aanval Reusenmeuler in Rotterdam, Fortuyn liep weg en was slecht verliezer. Ander voorbeeld: bij hem in de tuim: journalisten stelde hem kritsche vragen. Fortuyn liep boos weg. Je moet wel tegen de druk van de media kunnen.

2 Zocht verkeerde/niet geschikte mensen om zich heen. Als je weet dat Winnie de Jong manisch depressief is, dan moet je haar niet op de lijst zetten. Kennelijk mistte hij dat inzicht. Een goed leider handelt ook naar verstand.

3 Hij gaf voortdurend aan, dat hij het ambt NIET AANDURF. Bij Ivo Niehe en Andries Knevel. Als je het niet durft, dangeef je eigenlijk aan dat je het niet aankunt. Hij wilde immers wel zo graag....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:32:24 #25
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41186170
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:59 schreef EchtGaaf het volgende:

1 niet stressbestendig. Hij was bmw Manisch - Depressief. Dit is een zeer ernstige psychische aandoening. Dat maakte hem niet zo stabiel. Voorbeelden: aanval Reusenmeuler in Rotterdam, Fortuyn liep weg en was slecht verliezer. Ander voorbeeld: bij hem in de tuim: journalisten stelde hem kritsche vragen. Fortuyn liep boos weg. Je moet wel tegen de druk van de media kunnen.
Fortuyn werd dan ook niet fatsoenlijk behandeld. Weglopen dan is prima. Bijvoorbeeld bij tv rijnmond waar hij onder valse voorwendselen naar de studio was gelokt. Dat flikten ze niemand anders en al helemaal niet de pm, dus niet relevant.
Voor de rest moet je niet het showgehalte onderschatten waarmee hij in staat was de media aandacht af te dwingen. Janmaat werd vroeger doodsgezwegen, Fortuyn wist dit te voorkomen.
quote:
2 Zocht verkeerde/niet geschikte mensen om zich heen. Als je weet dat Winnie de Jong manisch depressief is, dan moet je haar niet op de lijst zetten. Kennelijk mistte hij dat inzicht. Een goed leider handelt ook naar verstand.
Hij had geen tijd en stond alleen. Vlak ervoor leek het nog dat hij in de LN organisatie zou opgaan weet je nog?
quote:
3 Hij gaf voortdurend aan, dat hij het ambt NIET AANDURF. Bij Ivo Niehe en Andries Knevel. Als je het niet durft, dangeef je eigenlijk aan dat je het niet aankunt. Hij wilde immers wel zo graag....
Wat weet je weinig van politiek.

Als je pm wil worden moet je juist zeggen dat je niet kan en wil. Doch dat als niet anders kan je jezelf voor het landsbelang zal opofferen. Doe je dat niet , dan eindig je als Elco Brinkman

[ Bericht 2% gewijzigd door Napalm op 26-08-2006 01:37:33 ]
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 03:11:35 #26
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41187932
quote:

[..]

Hoeft niet. Goed slecht reguleren is het probleem.

Maar politici moeten bij mij eens langs komen. Ga ik ze leren hoe de techniek van het regelen werkt. Stabiliteitscriteria. Sturen/regelen. Snappen hoe proceesen werken en hoe die beinvloed kunnen worden. De rol van massa psychologie.....

Maar vrees ik denk dat de wetenschap van het regelen hun te hoog gegrepen is.....
[..]

dat laatste zeker. Want Pim was zelf dee partij. De rest waren wannabees. Daar ging Fortuyn de mist in.

Kun je mij een bron passen met betrekking tot die manische depressiviteit?
Say your prayers
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 03:12:28 #27
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41187946
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Denk ik ook. Echtgaaf moet maar eens MP gaan worden
Een technisch geschoold iemand die gelooft dat hij kan promoveren op een psycholigisch onderwerp tot MP bombarderen. Nah, lijkt me niet echt een heel goed idee.
Say your prayers
pi_41188931
quote:

Ik vrees dat Nederland gewoon te dom is voor dat werk. Dus worden het allemaal verkopers. Nou daar win je de oorlog uiteindelijk niet mee. Onthou me maar.

Je ziet het ook aan de TV programmering. De docu's , als ze al uitgezonden worden, hebben een etterlijk laag niveau. De kijker wil er ook geen fuck aan doen, alleen hap-snap tv!

Weet je dat het aankomend seizoen NOG MEER voetbal op de buis komt. Geen wonder dat de collectieve domheid hier met de dag toeneemt? Mensen willen hier alleen nog maar voetbal kijken.
Mensen worden niet dommer door domme tv. Zoals ze ook niet slimmer worden van opleiding. Hooguit kunnen ze meer of minder kennis opdoen.

Wat ik een beetje dom vind is iemand professionele waarde beoordelen op uiterlijk, tenzij de persoon model oid is.

Het gebeurt veel, ik zie het in het bedrijfsleven ook, ik ken een heel aantal hoge managers die dat naar mijn inschatting voornamelijk zijn geworden omdat ze er zo bekwaam uitzien.

Maar terug naar Balkenende: het 'staatsmanschapgehalte' van een minister president laten beinvloeden door brillen en kapsels is wel heel modern, maar niet slim.

Politiek en electoraal gesproken vond ik de foto's van Balkenende bij die race in Rotterdam erg leuk. Zowel die met die pitspoezen als die kleddernatte.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41192173
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 06:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Mensen worden niet dommer door domme tv.
Maar ze worden zeker niet slimmer. Het iq stijgt van iemand als hij /zij zin/haar hersenen intellectueel stimuleert.

Het zit zo:

- het iq is grotendeels in de aanleg bepaald. Het is een gave (Gods).
- je kan je iq wel degelijk vergroten (niet substantieel, tot 5 punten denk ik) door het intellect bij je zelf te trainen. Er zijn 8 verschillende intelligenties te onderscheiden.. Twee belangrijke zijn de verbale en performale intelligentie. Voorzover mijn kennis hierin reikt, kunnen beide postief worden beinvloed door het te stimuleren. Dit maakt het begrip intelligentie wel discutabel. Want intelligentie staat voor intellectueel vermogen en dus geen kennis als absoluut begrip. Dwz het in staat zijn tot. Als een gave en dus als gegeven......

Maar ja, intelligentie is niet voor niets in de psychologie een zeer discutabel onderwerp...een intelligentietest is immers een instrument dat meet wat het meet......

Ook op dit onderwerp is een voortschreidend inzicht zwaar van toepassing.......
quote:
Zoals ze ook niet slimmer worden van opleiding.
Neen, dit is feitelijk onjuist, zie vorige post. Twee eeneiige tweelingen hebben een IQ van 100; ze zijn 15 jaar. De ene gaat studeren, de andere doet dat niet. Als ze na 10 jaarweer worden getest, dan meet je wel degelijk een verschil ......Al dien je wel meerdere momentopnamens te doen, want iq testen hebben immers ook een spreiding.. Zoals bij alle metingen trouwens.
quote:
Hooguit kunnen ze meer of minder kennis opdoen.
Dat sowieso
quote:
Wat ik een beetje dom vind is iemand professionele waarde beoordelen op uiterlijk, tenzij de persoon model oid is.
daar ben ik het mee eens. Maar de praktijk is totaal anders. Er is een onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat mensen met een mooi uiterlijk veel sneller een baan vinden. Dat zegt genoeg.

Onterecht: jazeker. Het onderschrijft mijn stelling dat het bedrijfsleven zo sexistisch is als de nete. Zie ok mijn eerder voorbeeldje in de andere topic.

Maar een mooi uiterlijk is wat anders als representativiteit uitstralen. Er is ook een stuk communicatie. Naast het leiderschap van Bakenende heb ik ook gesproken over dat stuk. En vergeleken met Lubbers en Kok....
quote:
Het gebeurt veel, ik zie het in het bedrijfsleven ook, ik ken een heel aantal hoge managers die dat naar mijn inschatting voornamelijk zijn geworden omdat ze er zo bekwaam uitzien.
Helemaal waar. Vandaar ik niets heb met het komkommercieel bedrijfsleven. Geef mij de wetenschap maar, daar speelt dat helemaal niet.
quote:
Maar terug naar Balkenende: het 'staatsmanschapgehalte' van een minister president laten beinvloeden door brillen en kapsels is wel heel modern, maar niet slim.
voor de duidelijkheid: ik verwijt Balkenende echt niet dat hij zijn uiterlijk tegen heeft. daar kan de man helemaal niets aan doen.

Ik bedoel meer zijn "acting out". Uitstraling. Representativiteit (go rotwoord om te typen). De man beweegt zich houterig is onhandig. Hij spreekt slecht. Articulleert slecht. Slikt woorden in. Etc. Communicatief is de man slecht. Hij lijkt een zg P-V kloof te hebben (kloof Verbale en Performale intelligentie. (ik vermoed met dit alles dat de man bovendien een lichte vorm heeft van een Pervasieve Ontwikkelings Stoornis(PDD) heeft (breed spectrum, trouwens). Maar dezelfde kenmerken zie je ook terug bij mensen die hoogbegaafd (HB) zijn. En combinatie van HB en Asperger komen ook best vaak voor.....Maar ik kan slechts signaleren. Ik ben niet bevoegd tot het stellen van diagnoses en bovendien diagnostiek op afstand kan sowieso niet. Er zal er mijn vingers ook niet aan branden...
quote:
Politiek en electoraal gesproken vond ik de foto's van Balkenende bij die race in Rotterdam erg leuk. Zowel die met die pitspoezen als die kleddernatte.
Pitzpoezen ja,....
Ik kon er ook wel om lachen, zij het om hillariteit..... Maar Balkenende had verstandigers moeten zijn, want je moet je statuur niet verder te grabbel gooien. Daar heeft hij wel invloed op......Als je iets niet hebt kun je het vergroten maar ook verkleinen...
pi_41192335
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:

daar ben ik het mee eens. Maar de praktijk is totaal anders. Er is een onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat mensen met een mooi uiterlijk veel sneller een baan vinden. Dat zegt genoeg.
Wat zegt dat?
quote:
Onterecht: jazeker. Het onderschrijft mijn stelling dat het bedrijfsleven zo sexistisch is als de nete. Zie ok mijn eerder voorbeeldje in de andere topic.
Je noemt het her en der, ik stelde er nog ergens een onbeantwoorde vraag over: had jij nou dat lekkere stuk aangenomen in dat supercommerciele bedrijf, of vergat je een woord in die zin?
quote:
Maar een mooi uiterlijk is wat anders als representativiteit uitstralen. Er is ook een stuk communicatie. Naast het leiderschap van Bakenende heb ik ook gesproken over dat stuk. En vergeleken met Lubbers en Kok....
Nou ja zeg! Lubber werd ten tijde van zijn kabinetten vergeleken met een louche autoverkoper (hilarisch tekeningetje uit een Zuid-Amerikaans spoorboekje waarin gewaarschuwd werd voor verkopers van valse kaartjes: sprekend, echt sprekend Lubbers ).

En eh.. we hadden op een gegeven moment Lubbers als minister president en Kok als zijn vice-.
Heb je dat wel eens in het Engels uitgesproken?

Representing the Netherlands: Lubbers and Kok..........
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41192539
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat zegt dat?
Dat uiterlijk medebepalend is voor je succes. Ik vind dat ongewenst en zelfs verwerpelijk.
quote:
Je noemt het her en der, ik stelde er nog ergens een onbeantwoorde vraag over: had jij nou dat lekkere stuk aangenomen in dat supercommerciele bedrijf, of vergat je een woord in die zin?
Ow, bedoel je dat? Nou dat ligt eraan. Ik zou kijken naar:

1 sluit haar capaciteiten aan bij de functie
2 past ze bij mijn bedrijf
3 kijken welke relevante ervaring die ze heeft
4 of ik ze wel kan betalen
5 ....
6..
.....
99 Uiterlijk (ik wil zelf niet zondigen)
quote:
Nou ja zeg! Lubber werd ten tijde van zijn kabinetten vergeleken met een louche autoverkoper (hilarisch tekeningetje uit een Zuid-Amerikaans spoorboekje waarin gewaarschuwd werd voor verkopers van valse kaartjes: sprekend, echt sprekend Lubbers ).
Niemand is volmaakt. Maar geef mij toch 300x liever lubbers en nog liever Kok.
quote:
En eh.. we hadden op een gegeven moment Lubbers als minister president en Kok als zijn vice-.
Heb je dat wel eens in het Engels uitgesproken?
Sure. Tja,...
quote:
Representing the Netherlands: Lubbers and Kok..........
Tja, ik kijk en hoor daar dwars door heen. Balkenende heeft de uitstraling van een schermerlamp (die 1599 uur heeft gebrand....) in vergelijking met Lubbers en bovenal Kok. denk met weemoed terug....
pi_41192718
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat uiterlijk medebepalend is voor je succes. Ik vind dat ongewenst en zelfs verwerpelijk.
Ow. Ik vind het menselijk. En dus niet verwerpelijk. Het hoort erbij .
quote:
[..]

Ow, bedoel je dat? Nou dat ligt eraan. Ik zou kijken naar:

1 sluit haar capaciteiten aan bij de functie
2 past ze bij mijn bedrijf
3 kijken welke relevante ervaring die ze heeft
4 of ik ze wel kan betalen
5 ....
6..
.....
99 Uiterlijk (ik wil zelf niet zondigen)
Je antwoord sluit niet aan bij de vraag, maar ik leid eruit af dat jij niet de sollicitatiecommissie was. Je vergat dus een woord.
quote:
denk met weemoed terug....
Hoe oud ben jij eigenlijk?
pi_41192852
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ow. Ik vind het menselijk. En dus niet verwerpelijk. Het hoort erbij .
menselijk<>wenselijk?
quote:
Je antwoord sluit niet aan bij de vraag, maar ik leid eruit af dat jij niet de sollicitatiecommissie was. Je vergat dus een woord.
Neen, ik zat zelf niet ik de commisie. Maar kandidaten heb ik wel voorbij zien trekken. Omdat ik weet dat die baas zo sexistisch als de nete was, was voor mij de uitkomst wel duidelijk.... Of op puur toval berust, dat die kanditaat ook toevallig de beste was. Wat ik mij niet kon voorstellen, want ze kon als belmeisje direct bij SBS zes terecht als ze dat gewild zou hebben. Zo ongeveer...
quote:
Hoe oud ben jij eigenlijk?
Je bedoeld hoe jong eigenlijk. Doe maar eens een schatting.....
pi_41192931
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

menselijk<>wenselijk?
Sommige specifiek menselijk gedrag vind ik onwenselijk. In het algemeen vind ik het onwenselijk want onmenselijk om mensen normaal gedrag te verbieden. Selecteren op uiterlijk vind ik normaal. Alle dieren met ogen doen dat, ik vind het onmenselijk, onnatuurlijk, onwenselijk om dat uit te (willen) bannen.
quote:
Wat ik mij niet kon voorstellen, want ze kon als belmeisje direct bij SBS zes terecht als ze dat gewild zou hebben. Zo ongeveer...
Ze was er móói genoeg voor of dóm genoeg voor?
quote:
[..]

Je bedoeld hoe jong eigenlijk. Doe maar eens een schatting.....
Ik denk dat je nog geen 25 bent.
pi_41193058
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Sommige specifiek menselijk gedrag vind ik onwenselijk. In het algemeen vind ik het onwenselijk want onmenselijk om mensen normaal gedrag te verbieden. Selecteren op uiterlijk vind ik normaal. Alle dieren met ogen doen dat, ik vind het onmenselijk, onnatuurlijk, onwenselijk om dat uit te (willen) bannen.
[..]

Ze was er móói genoeg voor of dóm genoeg voor?
Neen ik zal eerlijk zal. IQ>=100. Ik schat 110. HBO-er. En ze was ontzettend lief en zker best heel mooi Prachtig haar. Maar het leidde erg af. Uiteindelijk was ik erg blij met haar ze kwam bij mij op de kamer. Vond ik niet erg.....

Maar nogmaals: ik vind dat capaciteiten en geschikheid veel belangrijker als ik iemand wil aannemen...Het gaat toch om je werk....
quote:
Ik denk dat je nog geen 25 bent.
niet slecht..... Hoe doe je dat
pi_41193163
Liever Balkenende dan die ijdele kwibus.
pi_41193251
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Neen ik zal eerlijk zal. IQ>=100. Ik schat 110. HBO-er. En ze was ontzettend lief en zker best heel mooi Prachtig haar. Maar het leidde erg af. Uiteindelijk was ik erg blij met haar ze kwam bij mij op de kamer. Vond ik niet erg.....

Maar nogmaals: ik vind dat capaciteiten en geschikheid veel belangrijker als ik iemand wil aannemen...Het gaat toch om je werk....
Capaciteiten en geschikheid bestaan gedeeltelijk uit uiterlijke kenmerken .
quote:
[..]

niet slecht..... Hoe doe je dat
Je bent jeugdig overtuigd van je gelijk, terwijl het standpunt wat je kiest vrij typisch is voor iemand die vrij jong is. Niks mis mee trouwens .
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:47:37 #38
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41195389
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:09 schreef sigme het volgende:
Je bent jeugdig overtuigd van je gelijk, terwijl het standpunt wat je kiest vrij typisch is voor iemand die vrij jong is. Niks mis mee trouwens .
Het probleem is alleen dat hij niet wil luisteren naar oudere en wijzere mensen en vasthoudt aan waanideeen uit zn jeugd dat vroeger alles (Kok) beter was. Nostalgische hang naar het geidealiseerde verleden is weer typisch iets voor ouderen
Voor het eerst hoort hij serieuze oppositie tegen de regering en slikt alles voor zoete koek. Een soort calimero-effect. Na wat meer levenservaring trap je daar niet meer in..

Ondertussen toont Balkenende ballen& leiderschap door de troepen te bezoeken.

Nederlanders in Afghanistan #3

[ Bericht 6% gewijzigd door Napalm op 26-08-2006 17:02:22 ]
pi_41197104
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:47 schreef Napalm het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat hij niet wil luisteren naar oudere en wijzere mensen en vasthoud aan waanideeen uit zn jeugd dat vroeger alles (Kok) beter was.
Oud dat wel maar ook wijs
quote:
Nostalgische hang naar het geidealiseerde verleden is weer typisch iets voor ouderen
die waren nog niet zo dom toch? De jeugd neemt hun wijze ideeen gewoon over
quote:
Voor het eerst hoort hij serieuze oppositie tegen de regering en slikt alles voor zoete koek. Een soort calimero-effect.
Ohhhhhhh, ik onderbouw alles. Ik ben te eigenwijs om alles voor zoete koek te slikken . Je kan dat uit ervaring toch wel weten......
quote:
Na wat meer levenservaring trap je daar neit meer in..
Ouwe lullen moeten weg,
ouwe lullen moeten weg,
ouwe lullen staan alleen maar in de weg....
quote:
Ondertussen toont Balkenende ballen& leiderschap door de troepen te bezoeken.
[afbeelding]
Nederlanders in Afghanistan #3
Hulde aan Balkenende. Zie je wel dat ik een eerlijk mens ben
pi_41197190
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Capaciteiten en geschikheid bestaan gedeeltelijk uit uiterlijke kenmerken .
quote:
Je bent ook harstikke aardig.
pi_41197585
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 03:12 schreef Sickie het volgende:

[..]

Een technisch geschoold iemand die gelooft dat hij kan promoveren op een psycholigisch onderwerp tot MP bombarderen.
Niet ongebruikelijk dat iemand promoveert op een onderwerp buiten de studierichting. Wel veel zwaarder uiteraard, Meestal kies je idd iets dichter bij huis.....
quote:
Nah, lijkt me niet echt een heel goed idee.
een techneut kan een zeer goede bestuurder zijn.
Vb
Ir. G. Kleisterlee (ook TU/e), President-Directeur Phillips, (Ja Napalm, jouw favo bedrijf is echt in goede handen, dezelfde studierichting )

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 26-08-2006 16:28:35 ]
pi_41199225
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 03:11 schreef Sickie het volgende:

[..]

Kun je mij een bron passen met betrekking tot die manische depressiviteit?
Winnie de Jong http://www.ikonrtv.nl/voorjekiezen/home.asp?oId=441

Pim http://www.pimfortuyn.nu/(...)2%202de%20editie.htm

bipolaire stoornis (manisch depressiviteit)

[ Bericht 13% gewijzigd door EchtGaaf op 26-08-2006 17:32:40 ]
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:35:02 #43
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41199538
quote:
Dus je enige bron is de officieel gekke Winnie de Jong in meerdere interviews?
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:21 schreef EchtGaaf het volgende:
(Ja Napalm, jouw favo bedrijf is echt in goede handen, dezelfde studierichting )
Ik heb niet o p met Philips. Dat bedrijf, weliswaar heel belnagrijk voor NL, wordt al 20 jaar de vernieling in geholpen.
Het siert enkel mijn icoon omdat het
A) een van de weinige plaatjes was die google vond die door Fok geaccepteerd worden
B) een duidelijke opvallende kleur heeft zodat ik mn eigen posts kan terug vinden

[ Bericht 16% gewijzigd door Napalm op 26-08-2006 17:48:12 ]
pi_41199737
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:35 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dus je enige bron is de officieel gekke Winnie de Jong in meerdere interviews?
Bestudeer eerst de kenmerken van MD

1 Wat zijn de eigenschappen van MD?
2 Leg dit naast het optreden van Fortuyn
3 Je ziet dan dat die MD idd een plausibele verklaring kan zijn van het instabiele gedrag/optreden van Fortuyn destijds. eerst kunnen ze de hele wereld aan , om vervolgens weer in hun schulp moeten terugkruipen.

Verward niet MD met ASPS (die vaak wel leugenachtig zijn......)

Verder waren Winni en Pim twee handen op een buik. Nooit ruzie of rancune naar wie dan ook. Er is geen enkele reden om aan te nemen, dat Winnie een belang had om Pim te schaden.

Sterker nog : het is daarom aannemelijk dat Pim Winnie toch op de lijst heeft gezet.......ondanks MD.....

Ik geloof best dat bezoemviend(in) elkaar dit best willen toevertrouwen, maar Winnie lulde mede door MD haar mondje weleens voorbij.....

Voor mij volstrekt plausibel. Maar Pim heeft het zelf idd niet aan de grote klok gehangen....

Verder:

het gedrag in mij vorige post is m.i. best terug te voeren op MD. Erg, dat wel, maar niet onaannemelijk.

Verder op de laatste leefdag zei Fortyun in de auto tegen Harry Mens (telefoongesprek ) , dat ie het eigenlijk niet zag zitten om MP te worden, maar dat zijn punt wel was gemaakt (peiling 38 zetels Volkskrant)....... Interview krant destijds, kort na de moord.

Het is een MD-er ten voeten uit...Maar ook hier kan ik slechts signaleren. Ik kan niet postuum diagnoses stellen, van iemand die ik bovendien niet persoonlijk heb gekend....

[ Bericht 8% gewijzigd door EchtGaaf op 26-08-2006 17:48:03 ]
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:53:11 #45
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41200036
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:

je bent nu ook al dokter en psychiater?

WIki zegt er niets over
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pim_Fortuyn
http://www.parlement.com/9291000/biof/02312 ook niet terwijl ze wel eea vertellen over de gekheid van Winnie de Jong
en een google zoektocht komt niet veel verder dan een scheldpartij @ www.maghrebonline.nl
pi_41200119
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:35 schreef Napalm het volgende:

Ik heb niet o p met Philips.
Waaaaatttttttttt????????
quote:
Dat bedrijf, weliswaar heel belnagrijk voor NL, wordt al 20 jaar de vernieling in geholpen.
Kom op. Philips floreert onder Kleisterlee. Een echte topbestuurder, breed gedragen. Heeft de toko uit de stront getrokken na Boonstra.
quote:
Het siert enkel mijn icoon omdat het
A) een van de weinige plaatjes was die google vond die door Fok geaccepteerd worden
Ja, mag maximaal 11k zijn d8 ik. En 60 bij 60 pixels Verder .gif (compuserve .gif is erg efficient ). Download de gratis versie PhotoShop( elements geloof ik ) Cursusje PhotoShop van EchtGaaf . Zie je wel dat wel hier niet zonder techneuten de oorlog winnen.
quote:
B) een duidelijke opvallende kleur heeft zodat ik mn eigen posts kan terug vinden
Het is wel een blikvanger. Maar had je geen ander wenslogo? (mooie vrouw)
pi_41200239
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

je bent nu ook al dokter en psychiater?
Helaas niet. Zou ik ook wel willen, maar ik heb slechts leven. Cardiologie is ook leuk, radiologie ook, forensische psychologie/psychiatrie.....Dat is mijn probleem ; ik heb veel te veel interesses. Dus ik lees er heel veel over.......en dan wordt je ook wijzer , Napalm......

Maar voor de helderheid: ik diagnostiseer nooit, maar signaleer slechts.......Ik spreek uit ervaring dat ik er zelden miszit..... Echt waar.
quote:
WIki zegt er niets over
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pim_Fortuyn
en een google zoektocht komt niet veel verder dan een scheldpartij @ www.maghrebonline.nl
Wiki

Maar het was ook niet algemeen bekend. Toch echt ik veel waarde aan de uitlating van Winnie de Jong. MD-ers staan m.i. niet bekend om leugenachtig gedrag, zoals ASPS-ers wer wel sterk hebben....

dat scheldinggetje rept geen woord over Pim......
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:17:19 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41200650
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Kom op. Philips floreert onder Kleisterlee. Een echte topbestuurder, breed gedragen. Heeft de toko uit de stront getrokken na Boonstra.
Is dat zo?
In de Volkskrant staat een leuk overzichtje van het bedrijf dat Pphilips vroeger was. Nu zijn bijna alle divisies van toen verkocht. Groot is niet perse beter maar je vraagt je wel af of er uberhaupt nog wel een philips is en of de mooie fincanciele plaatjes niet ernstig verkleurd zijn door het verkopen van bedrijfsonderdelen..
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja, mag maximaal 11k zijn d8 ik. En 60 bij 60 pixels Verder .gif (compuserve .gif is erg efficient ). Download de gratis versie PhotoShop( elements geloof ik ) Cursusje PhotoShop van EchtGaaf . Zie je wel dat wel hier niet zonder techneuten de oorlog winnen.
Elements is niet gratis. Google picassa wel. Desodanks snap ik de ballen van mn Elements4 en gebruik ik enkel de automagische rode-ogen-verwijderaar.
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar voor de helderheid: ik diagnostiseer nooit, maar signaleer slechts....
boekenwijsheid..
quote:
...Ik spreek uit ervaring dat ik er zelden miszit..... Echt waar.
diagnoseer jezelf dan eens....
quote:
dat scheldinggetje rept geen woord over Pim......
Jawel
en dan FF Control+F en manisch

trouwens over manisch gesproken, ik citeer Pamela Hemelrijk
quote:
Hoe dúrven ze te suggereren dat de verloedering van de politiek pas na 6 mei is begonnen! Hoe dúrven ze te schamperen dat Winnie de Jong een psychopate is, die koste wat kost uit de politiek geweerd moet worden, omdat zij wel eens een depressie heeft gehad! Terwijl ze de zwaar manisch-depressieve Theo Joekes nooit een strobreed in de weg hebben gelegd! Om maar te zwijgen van de notoire alcoholisten aan wie zij doodleuk de ene ministerspost na de andere toevertrouwden, zoals Jaap Boersma, Henk Vredeling, Jan Pronk, Bram Peper en Hans van Mierlo, om er maar een handvol te noemen. En dat zijn dan nog alleen maar de politici van wie ik het zeker weet! Ik weet niet hoe u erover denkt, maar ik zou een alcoholist nog niet eens de zorg over mijn hamster durven toevertrouwen, laat staan over een heel departement. Toch is dat de gewoonste zaak van de wereld, bij die "vaklieden" van de gevestigde politiek.

[ Bericht 22% gewijzigd door Napalm op 26-08-2006 18:23:20 ]
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:36:25 #49
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41201106
Trouwens, over premiers gesproken: (Fortuyn in Elsevier 31-03-2001)
quote:
'Ook al word ik geen premier dan ben ik het toch. Zo word ik ook door heel veel mensen gezien. De politiek schreeuwt om een turn around, dan moet je de dingen voordoen. Precies, politiek op lokatie. Straks ga ik op bezoek in ziekenhuizen en scholen, en ik zal de verpleegsters en de onderwijzers alles voordoen. Die functie heeft Wim Kok nooit gebruikt. Joop den Uyl wel. Ik ben een groot bewonderaar van Den Uyl. Vanwege zijn compassie. Den Uyl hield grote lezingen: de leider gaf aan hoe wij het moesten zien. Zo'n type hebben we nu weer nodig. Iemand die het kan voordoen. Dan word je vanzelf de incarnatie van het volk. Politiek is ook een toneelstuk. De mensen willen een verhaal horen en dan gaan slapen.

'Heb jij van Kok ooit iets gelezen? Toen Den Uyl doodging, hadden we meteen een boek. Niet met stukken over hem, nee met stukken van hem. Als Kok straks de geschiedenis ingaat, laat hij geen spoor na. Een premier die nooit een essay of een boek heeft geschreven, dat kan dus niet. De Franse presidenten schreven ook boeken. Zo'n Mitterrand stuurde zijn lakeien weg en een paar maanden later kwam hij met een boek. Zelfs als columnist had ik een programma. Tussen Kerst en Nieuwjaar ging ik altijd een paar dagen op stap. Om na te denken over de nieuwe thema's die ik in het komende jaar zou neerzetten.' Dat er ook mensen zijn die van Wim Kok houden, kan hij niet begrijpen. De geleerde ontvlamt in een tirade.

'Kok is bang voor mij. Niet alleen vanwege mijn itellectueel geweld, maar omdat hij een kwaad geweten heeft. Voor Kok telt alleen de BV Kok vooruit. Kok zou nooit het besluit om weg te gaan hebben genomen als hij geen zicht had op de contouren van een volgende carrière. In Brussel of elders.'

Niet alleen Kok, Paars moet onder de karwats. 'De inzet van Paars was het breken van de regentencultuur. We hebben alleen maar nieuwe regenten gekregen, nu dan van de PvdA. Ook daarom is het tijdperk Lubbers nooit afgesloten. Paars heeft alleen op het punt van de zedelijkheid het verschil gemaakt. Verder is aan de erfenis van Lubbers niets veranderd. De collectieve sector blijft naar binnen gericht. De burger wordt niet bediend, de leerling wordt niet bediend en de patiënt wordt al helemaal niet bediend.
een premier moet boeken schrijven en zn mening publicceren..

Hoeveel heeft Bos al geschreven of houdt die het liever bij one-liners??
pi_41201306
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:36 schreef Napalm het volgende:
Trouwens, over premiers gesproken: (Fortuyn in Elsevier 31-03-2001)
[..]

een premier moet boeken schrijven en zn mening publicceren..

Hoeveel heeft Bos al geschreven of houdt die het liever bij one-liners??
Tsk. Bos heeft een boek geschreven.
pi_41205755
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsk. Bos heeft een boek geschreven.
Daar ga je dan Napalm.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:26:07 #52
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41205910
Waarom weet ik daar niets vanaf?
Stond er soms niets spannends in, enkel open deuren? Of was het een sprookjesboek?

Om eerlijk te zijn volg ik Bos niet omdat:
a) ik toch nooit op de pvda zou stemmen
b) denk dat Bos mooie praatjes heeft maar dat de rest van de pvda hele andere plannen heeft. Op het moment dat zie in de regering zitten laten ze Bos lekker lullen en gaan ze gwoon weer verder op de paarse voet
pi_41206001
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 01:32 schreef Napalm het volgende:

[..]

Fortuyn werd dan ook niet fatsoenlijk behandeld. Weglopen dan is prima.
Juist niet. dan ga je in de aanval. Maar Rosenmuller kon ie gewoon niet aan.
quote:
Bijvoorbeeld bij tv rijnmond waar hij onder valse voorwendselen naar de studio was gelokt. Dat flikten ze niemand anders en al helemaal niet de pm, dus niet relevant.
Voor de rest moet je niet het showgehalte onderschatten waarmee hij in staat was de media aandacht af te dwingen. Janmaat werd vroeger doodsgezwegen, Fortuyn wist dit te voorkomen.
Ja, Janmaat en Fortuyn is wel een wereld van verschil....

Maar was het echt allemaal show? Dat geloof ik echt niet. volgens mij toch duidelijk de trekken die horen bij iemand die MD is....

Ik roep nog maar eens in de herinnering dat interview zijn tuin over het generaal pardon van 6000 mensen. Toen journalisten kritische vragen daarover stelden liep ie als een klein kindje weg (hij ging nog net niet janken). Nou dat was echt niet gespeeld, maar eerder toe te schrijven aan die vermoedelijke aandoening.
quote:
Hij had geen tijd en stond alleen. Vlak ervoor leek het nog dat hij in de LN organisatie zou opgaan weet je nog?
Ja, das waar, hij had weinig tijd om goede kandidaten te zoeken. Niettemin heeft hij bij de selectie te lichtvaardig gedaan. Een van de ingewijden gaf ooit aan dar er slechts werd gegoocheld als "naslag".

De LPF masterclass deed Pim ook niet zelf,, maar dat leit hij over aan Mat Herben. Als je een echte goede leider bent, dan had hij dit juist zelf moeten doen....Wie van de 26 leden heeft Fortuyn meer dan 1 keer meegemaakt (afgezien in de kist).
quote:
Wat weet je weinig van politiek.
Huh
quote:
Als je pm wil worden moet je juist zeggen dat je niet kan en wil. Doch dat als niet anders kan je jezelf voor het landsbelang zal opofferen. Doe je dat niet , dan eindig je als Elco Brinkman
Nuance:

zeggen dat je niet kunt: is nooit sterk als puntje bij het paaltje het toch gaat doen...
zeggen dat je niet wilt: is inderdaad de koninklijke weg..Anders idd het Melkert en Brinkman syndroom (MBS )
pi_41206159
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:26 schreef Napalm het volgende:
Stond er soms niets spannends in, enkel open deuren?
Ben je nu echt selectief geinteresseerd in politiek
quote:
Of was het een sprookjesboek?
Ja, maar dan realistisch.
quote:
Dan moet je hem juist toch volgen. Ik volg Geert Wilders ook.
quote:
b) denk dat Bos mooie praatjes heeft maar dat de rest van de pvda hele andere plannen heeft.
Dat idee heb ik niet hoor.
quote:
Op het moment dat zie in de regering zitten laten ze Bos lekker lullen en gaan ze gwoon weer verder op de paarse voet
Stem op Bos, en geeft hem die kans. Dan kun je het weten toch. Paars = exit.
pi_41206356
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:26 schreef Napalm het volgende:
Stond er soms niets spannends in, enkel open deuren? Of was het een sprookjesboek?

b) denk dat Bos mooie praatjes heeft maar dat de rest van de pvda hele andere plannen heeft. Op het moment dat zie in de regering zitten laten ze Bos lekker lullen en gaan ze gwoon weer verder op de paarse voet

Wouter Bos over Wouter Bos'boek: hier
pi_41206512
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:44 schreef sigme het volgende:

[..]

[afbeelding]

Wouter Bos over Wouter Bos'boek: hier
Nou Napalm, nu ga je voor de tweede keer. Wil je dit: Best lekker
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:03:29 #57
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41206948
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:44 schreef sigme het volgende:

Wouter Bos over Wouter Bos'boek:
DIe term die ken ik. Heb ik zelfs gekopieerd in het EU-debat Deze Unie kan zoveel beter..

Ik zie ook dat er een "BOSBODE" is. Dat klinkt dan toch weer als iets uit de Fabeltjeskrant. Dus die vergissing was menselijk...
pi_41209971
Ik vind wel dat Bos een oud gezicht heeft gekregen....
pi_41211070
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:03 schreef Napalm het volgende:

Ik zie ook dat er een "BOSBODE" is. Dat klinkt dan toch weer als iets uit de Fabeltjeskrant. Dus die vergissing was menselijk...
Het getuigt van zelfspot. Beïnvloedt dat je beeld van hem?
  zondag 27 augustus 2006 @ 01:38:14 #60
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41213470
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind wel dat Bos een oud gezicht heeft gekregen....
Viel mij ook op.

Het is of een kut-fotograaf geweest of de andere foto`s vallen juist mee.
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:14 schreef sigme het volgende:
Het getuigt van zelfspot. Beïnvloedt dat je beeld van hem?
Hoogstens positief.

Het probleem is alleen dat Bos de juiste man is voor de verkeerde partij. Er zijn nog 46 Bossen en één Koenders en één Timmermans nodig om de pvda weer acceptabel te maken
  zondag 27 augustus 2006 @ 02:30:58 #61
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41214613
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet ongebruikelijk dat iemand promoveert op een onderwerp buiten de studierichting. Wel veel zwaarder uiteraard, Meestal kies je idd iets dichter bij huis.....

[..]

een techneut kan een zeer goede bestuurder zijn.
Vb
Ir. G. Kleisterlee (ook TU/e), President-Directeur Phillips, (Ja Napalm, jouw favo bedrijf is echt in goede handen, dezelfde studierichting )
Het is wel degelijk zeer ongebruikelijk, zo niet onmogelijk, om in een totaal ander vakgebied te gaan promoveren. Je bezit simpelweg niet de benodigde voorkennis.
Say your prayers
  zondag 27 augustus 2006 @ 02:33:33 #62
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41214651
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bestudeer eerst de kenmerken van MD

1 Wat zijn de eigenschappen van MD?
2 Leg dit naast het optreden van Fortuyn
3 Je ziet dan dat die MD idd een plausibele verklaring kan zijn van het instabiele gedrag/optreden van Fortuyn destijds. eerst kunnen ze de hele wereld aan , om vervolgens weer in hun schulp moeten terugkruipen.

Verward niet MD met ASPS (die vaak wel leugenachtig zijn......)

Verder waren Winni en Pim twee handen op een buik. Nooit ruzie of rancune naar wie dan ook. Er is geen enkele reden om aan te nemen, dat Winnie een belang had om Pim te schaden.

Sterker nog : het is daarom aannemelijk dat Pim Winnie toch op de lijst heeft gezet.......ondanks MD.....

Ik geloof best dat bezoemviend(in) elkaar dit best willen toevertrouwen, maar Winnie lulde mede door MD haar mondje weleens voorbij.....

Voor mij volstrekt plausibel. Maar Pim heeft het zelf idd niet aan de grote klok gehangen....

Verder:

het gedrag in mij vorige post is m.i. best terug te voeren op MD. Erg, dat wel, maar niet onaannemelijk.

Verder op de laatste leefdag zei Fortyun in de auto tegen Harry Mens (telefoongesprek ) , dat ie het eigenlijk niet zag zitten om MP te worden, maar dat zijn punt wel was gemaakt (peiling 38 zetels Volkskrant)....... Interview krant destijds, kort na de moord.

Het is een MD-er ten voeten uit...Maar ook hier kan ik slechts signaleren. Ik kan niet postuum diagnoses stellen, van iemand die ik bovendien niet persoonlijk heb gekend....
Dus de diagnose heb jezelf gemaakt, zonder hiervoor de juiste kwalificaties te hebben. Dan weet ik wel genoeg.
Say your prayers
  Moderator zondag 27 augustus 2006 @ 03:38:18 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41215565
op zich vond ik Balkenende niet zo slecht maar als premier ... zijn kabinetten lijken nogal de neiging hebben te ontploffen zonder dattie er wat aan doet

dus nee als premier hoeft het van mij niet maar hij mag wel minister worden van het een of het ander
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_41224476
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 02:33 schreef Sickie het volgende:

[..]

Dus de diagnose heb jezelf gemaakt, zonder hiervoor de juiste kwalificaties te hebben. Dan weet ik wel genoeg.
Eigenlijk ben ik nog knettegek dat ik nog op jouw post reageer, maar d8 laat ik het nog maar eens proberen .....LEZEN KAN JE KLAARBLIJKELIJK NIET. .

Ik heb het steeds over SIGNALEREN dus NIET DIAGNOSTISEREN (door bevoegd persoon als psycholoog en/of psychiater).

Ik zou zeggen back to your core business: slapen > wakker worden > in slaap vallen (en met de nadruk op het laatste, het scheelt heel veel onnodige overlast).
bron: Sickie

Ik heb er geen zin meer an...

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 27-08-2006 15:38:41 ]
pi_41307492
quote:
Aantal asielzoekers gedaald.
Criminaliteit openbaar vervoer gedaald.
(...)
Vestigingsregels voor ondernemers afgeschaft.
Minder regels om vergunning aan te vragen (boom omzagen, tuinhuisje, etc).
  • De inzet van de politie bij wedstrijden in de eredivisie voetbal is voor het eerst sinds jaren gedaald.

!
  •   woensdag 30 augustus 2006 @ 00:51:41 #66
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_41314052
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 15:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik nog knettegek dat ik nog op jouw post reageer, maar d8 laat ik het nog maar eens proberen .....LEZEN KAN JE KLAARBLIJKELIJK NIET. .

Ik heb het steeds over SIGNALEREN dus NIET DIAGNOSTISEREN (door bevoegd persoon als psycholoog en/of psychiater).

Ik zou zeggen back to your core business: slapen > wakker worden > in slaap vallen (en met de nadruk op het laatste, het scheelt heel veel onnodige overlast).
    bron: Sickie

Ik heb er geen zin meer an...
    Wat is in jouw ogen eigenlijk het verschil tussen signaleren en diagnostoseren? In feite is het namelijk 1 pot nat aangezien je continue een waardeoordeel over de geestelijke gesteldheid aan het vellen bent. En dat terwijl je er duidelijk geen drol verstand van hebt. En dat je er "geen zin meer an hebt" zal me worst wezen.
    Say your prayers
    pi_41314258
    Balkenende is de meest stijfburgelijke, back-to-the-fifties persoon die ik ken. Opnieuw premier? Lijkt me niet erg wenselijk voor dit land, dat juist vooruit moet en niet achteruit.

Zeker met die malloot van een Donner in zijn slipstream krijg ik helemaal het gevoel alsof ik naar een oude aflevering van pipo en mammaloe zit te kijken. (Of was het Swiebertje en Bromsnor )
      woensdag 30 augustus 2006 @ 01:04:06 #68
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_41314352
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 01:00 schreef kenz het volgende:
    Balkenende is de meest stijfburgelijke, back-to-the-fifties persoon die ik ken. Opnieuw premier? Lijkt me niet erg wenselijk voor dit land, dat juist vooruit moet en niet achteruit.

Zeker met die malloot van een Donner in zijn slipstream krijg ik helemaal het gevoel alsof ik naar een oude aflevering van pipo en mammaloe zit te kijken. (Of was het Swiebertje en Bromsnor )
    Je zeer inhoudelijke analyse van de Nederlandse politiek, de mp en minister in kwestie in het bijzonder, is verfrissend.
    Say your prayers
    pi_41314514
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 01:04 schreef Sickie het volgende:

[..]

Je zeer inhoudelijke analyse van de Nederlandse politiek, de mp en minister in kwestie in het bijzonder, is verfrissend.
    Dank, ik wist wel dat ik iets toe te voegen had in deze discussie!
      woensdag 30 augustus 2006 @ 01:21:24 #70
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_41314726
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 00:51 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wat is in jouw ogen eigenlijk het verschil tussen signaleren en diagnostoseren? In feite is het namelijk 1 pot nat aangezien je continue een waardeoordeel over de geestelijke gesteldheid aan het vellen bent. En dat terwijl je er duidelijk geen drol verstand van hebt. En dat je er "geen zin meer an hebt" zal me worst wezen.
    Het was wel een inkoppertje
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 01:00 schreef kenz het volgende:

Wat wil je dan een eerdamns met een hippe bril? Een dik varken jong talent als Sharon Dijksma? Of toch liever een nicht (Dittrch)? Een neger anders (Varela)? Een vrouw (Smit Kroes, Tineke Tolpoort)?
      woensdag 30 augustus 2006 @ 01:21:30 #71
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_41314728
    Balkenende heeft misschien niet de uitstraling van een Kok of wellicht Bos maar door zijn terughoudende opstelling bereikt hij veel meer.
    Ik denk dat het beste voor NL is dat Balkenende blijft regeren maar nu met de PVDA. Een gulden midden weg maar dan niet op de zachte heelmeester manier van de PVDA
    Brakmanschap is Meesterschap
    Ja,wij zijn ons er eentje!
    pi_41314880
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 01:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]

Wat wil je dan een eerdamns met een hippe bril? Een dik varken jong talent als Sharon Dijksma? Of toch liever een nicht (Dittrch)? Een neger anders (Varela)? Een vrouw (Smit Kroes, Tineke Tolpoort)?
    Doe mij maar Bos. Geen idee of-ie het veel beter zal doen, maar Balkenende en deze coalitie heb ik echt wel mee gehad.
    pi_41323649
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 01:30 schreef kenz het volgende:

[..]

Doe mij maar Bos. Geen idee of-ie het veel beter zal doen, maar Balkenende en deze coalitie heb ik echt wel mee gehad.
    En anders ik wel.
    pi_41368406
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 01:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

Napalm het is gewoon niet waard om op zijn post te reageren. Mij verwijten dat ik ergens geen drol verstand van heb, en tegelijkertijd aangeven zelf niet het verschil te weten tussen signaleren en diagnostiseren.

Jammer dat er zoveel rotte appels op dit forum zitten, want dit soort lieden vergallen het plezier op dit forum. Van dag 1 valt het me op dat die gast gewoon aan het zieken is, en slechts op de man speelt...Advies: besteed aub geen aandacht aan, het is alleen maar koren op molen....

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 31-08-2006 17:57:29 ]
    pi_41371808
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
    Napalm het is gewoon niet waard om op zijn post te reageren. Mij verwijten dat ik ergens geen drol verstand van heb, en tegelijkertijd aangeven zelf niet het verschil te weten tussen signaleren en diagnostiseren.
    Nou, als je met allerlei lijstjes met sypthomen in de hand iemand gaat beoordelen dan moet je je niet verschuilen achter mieregeneuk over het verschil tussen diagnose of signalement.
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:

Jammer dat er zoveel rotte appels op dit forum zitten, want dit soort lieden vergallen het plezier op dit forum. Van dag 1 valt het me op dat die gast gewoon aan het zieken is, en slechts op de man speelt...Advies: besteed aub geen aandacht aan, het is alleen maar koren op molen....
    Jij speelt niet op de Balkenende man?

Enfin, ik heb zojuist heel schokkend gehoord dat bijna al mijn economie-kennis waardeloos & nu al verouderd is. Zelfs een beetje Keynesiaans redeneren mag niet meer. Alles moet je proppen in saaie kosten-batenanalyses.. Ik wil mijn colllegeld terug!
    pi_41372090
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 01:30 schreef kenz het volgende:

[..]

TT is ook of je balkenende terug wil. Wie wel is niet belangrijk hier, al beginnen sommigen hier gelijk te schreeuwen dat ze Bos niet willen.. . Jij hebt liever Bos. Ik denk ook dat we hem een kans moeten geven.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_41373355
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 19:35 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nou, als je met allerlei lijstjes met sypthomen in de hand iemand gaat beoordelen dan moet je je niet verschuilen achter mieregeneuk over het verschil tussen diagnose of signalement.
    Is geen mierengeneuk, het is een wezenlijk verschil. Iemand die bevoegd is mag een diagnose stellen. Aangezien ik dat niet ben, zal ik dat nooit doen. En dus blijft het bij het signaleren van kenmerken, idd met de literatuur in je achterhoofd.

Ik heb bij meerdere mensen PDD gesignaleerd, bij wie later ook bleek dat ze het idd hebben..... Dus doe nou niet zo lullig en verwijt mij niet meteen onzin en mierengeneuk ....
    quote:
    Jij speelt niet op de Balkenende man?
    Ik heb slechts mijn menig gegeven over het functioneren van JP als MP en zijn manier van presenteren. Ik heb het ook gehad over de geschiktheid van JP als premier. Uiteraard is dat mijn persoonlijke mening Mijn mening hierover etaleren is wat anders dan het op de man van Balkenende spelen. Je bent nu met terugwerkende kracht de eerste die meldt dat ik het op de Balkenende man speel. Dit nu de discussie hier zo goed achter de rug is. Dat vind ik niet zo sterk van je. (een beetje opportunistisch; had dit dan ff eerder gezegd.....)
    quote:
    Enfin, ik heb zojuist heel schokkend gehoord dat bijna al mijn economie-kennis waardeloos & nu al verouderd is. Zelfs een beetje Keynesiaans redeneren mag niet meer. Alles moet je proppen in saaie kosten-batenanalyses.. Ik wil mijn colllegeld terug!
    Moet je bij uni zijn. Tja, wat heet voortschrijdend inzicht......Elke kennis verouderd.....helaas ook die van jou....

Ik mag hopen dat je je opleiding inmiddels 3x heb terugverdiend? Je bent toch bankier en hebt vast het Zwitserleven gevoel. Dus wat kan je het collegeld schelen? Of zit ik er erg naast? (Ik heb altijd het idee dat je in een groot kasteel woont, daar ergen in het mooie Luxemburg, een Jaguar of Daimler rijdt en een butler......).

[ Bericht 13% gewijzigd door EchtGaaf op 31-08-2006 20:35:46 ]
    pi_41373859
    Ik wil Balkie wel terug, mede omdat ik momenteel geen alternatieven zie. Nee, Rutte en Bos lijken me beiden niets.
    pi_41374155
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 20:22 schreef Pankow het volgende:
    Ik wil Balkie wel terug, mede omdat ik momenteel geen alternatieven zie. Nee, Rutte en Bos lijken me beiden niets.
    Daarom vrees ik dat Balk weer gewoon terugkomt.......

Ik keek gisteren naar de documentaire over Wim Kok. Wat heb ik genoten. Wat een staatsman was dat. Een man van statuur om jaloers op de worden. Kok en Clinton samen.....Met weemoed denk ik terug......

.....en vraag me af waarom er geen waardige opvolger er is voor Wim Kok. Dit land verdient het gewoon.
      vrijdag 1 september 2006 @ 00:51:37 #80
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_41382321
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 20:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Moet je bij uni zijn. Tja, wat heet voortschrijdend inzicht......Elke kennis verouderd.....helaas ook die van jou....
    Feiten zijn feiten en die blijven bestaan. Ik had geschiedenis of filesofie moeten gaan studeren. Dat blijft ten minste gelijk.
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 20:13 schreef EchtGaaf het volgende:
    Ik mag hopen dat je je opleiding inmiddels 3x heb terugverdiend? Je bent toch bankier en hebt vast het Zwitserleven gevoel. Dus wat kan je het collegeld schelen? Of zit ik er erg naast? (Ik heb altijd het idee dat je in een groot kasteel woont, daar ergen in het mooie Luxemburg, een Jaguar of Daimler rijdt en een butler......).
    Butler, Daimler en twee hondjes.... Was het maar zo`n feest. Gewoon gedetacheerd bij een bank hoor, niet de CEO.
    pi_41387359
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 20:28 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik keek gisteren naar de documentaire over Wim Kok. Wat heb ik genoten. Wat een staatsman was dat. Een man van statuur om jaloers op de worden. Kok en Clinton samen.....Met weemoed denk ik terug......
    Kok was een stuk sjaggerijn. Oud en der dagen moe. In zijn tweede kabinet ambitieloos, daarmee het gunstig tij niet aanwendend voor structurele winsten voor het land. Liet zijn partij achter in ontreddering, na deze eerst ontdaan te hebben van ideologische veren en vervolgens opgezadeld met een gehandicapte kroonprins.

Had de AOW verraden, zijn vakbondsverleden besmeurd, en liet zich na zijn premiertijd kennen als een principeloze graaier in de ons-kent-ons wereld van de commissariaten.

Vroeger, toen den Uyl nog de voorman was van de PvdA werden er al spotliedjes gemaakt op Kok.
    quote:
    En ze slijmden Joop wat ben je nog vitaal..

Maar als ik wist als ik vertrok
    dat ik werd opgevolgd door Kok
    dan zou ik ook niet gaan
    ik ben niet helemaal
    Uit mijn hoofd, liedtekst niet gevonden, van Joop Visser, ik denk van 'de huid van de beer'
    pi_41389855
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 00:51 schreef Napalm het volgende:

[..]

Feiten zijn feiten en die blijven bestaan. Ik had geschiedenis of filesofie moeten gaan studeren. Dat blijft ten minste gelijk.
    Ja daar heb je zeker gelijk in. Ik had achteraf veel liever ook een andere studie gekozen.....Misschien psychologie, maar daar lopen er teveel van rond. Of beter: radioloog (radiodiagnost). Prachtberoep lijk mij. Ooit meegelopen in een ziekenhuis...En dan heb je ook nog kans dat je aan het einde van de maand nog iets overhoud ook..... . een van de best betaalde medische specialismen...Als ik ooit reincarneer dan ga ik dat zeker doen.....
    quote:
    Butler, Daimler en twee hondjes.... Was het maar zo`n feest. Gewoon gedetacheerd bij een bank hoor, niet de CEO.
    O ja, die hondjes vergat ik weer. Tja, ik weet het. Welke richting je ook pakt, het lijkt allemaal groter en mooier dan het is. Niet allemaal rozengeur en maneschijn...dus ook in jullie richting....Nou bij ons is het niet veel anders......In onze omgeving wonen de laagst opgeleiden in de grootste huizen en rijden de grootste auto's.......
    pi_41390126
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 08:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Kok was een stuk sjaggerijn.
    Ik kan uit eigen ervaring spreken dat Kok idd een sjaggerijn is. Als je hem tegenkomt (bij Andries Knevel) is er niets aan. Al laat ik mijn oordeel verder niet van afhangen. Ik geloof dat Balkenende als persoon veel aardiger is. Hij zou bij mij zo op de koffie mogen komen. Maar dat dat zal denk ik nooit gebeuren.....
    quote:
    Oud en der dagen moe. I
    Dat is ie nu. Zijn tijd is ook voorbij.
    quote:
    n zijn tweede kabinet ambitieloos,
    Paar2 was in de verste verte niet paars1. Het rouleren van ministers vond ik ook niet zo geslaagd. Jorritsma op EZ ten koste van Sweder van Wijnbergen...
    quote:
    daarmee het gunstig tij niet aanwendend voor structurele winsten voor het land. Liet zijn partij achter in ontreddering, na deze eerst ontdaan te hebben van ideologische veren en vervolgens opgezadeld met een gehandicapte kroonprins.
    Ad Melkert was het grote probleem, niet Kok. 11 september had beter 11 augustus kunnen zijn denk ik.....Maar liever helemaal geen 11 natuurlijk....
    quote:
    Had de AOW verraden,
    AOW?
    quote:
    zijn vakbondsverleden besmeurd,
    Nou, valt wel mee hoor...
    quote:
    en liet zich na zijn premiertijd kennen als een principeloze graaier in de ons-kent-ons wereld van de commissariaten.
    Daar ben ik heel boos over.
    quote:
    Vroeger, toen den Uyl nog de voorman was van de PvdA werden er al spotliedjes gemaakt op Kok.
    Voor mijn tijd zeker.....Ik ga spotliedje Balkenenende maken...Je brengt me wel op een idee. Zometeen weer de 11/11 (valt samen met verjaardag Napalm )

Nou nee, laat ik het maar niet doen. Iedereen vind me al zo'n Balkenende hater. Valt best mee. Ik ben best aardig, hoor
    pi_41674909
    quote:
    Balkenende populairder dan Bos
    AMSTERDAM - Premier Balkenende populairder dan Wouter Bos. Dat blijkt uit peilingen van Maurice de Hond. Het vertrouwen in de premier is de laatste tijd opnieuw gegroeid.

Dat meldt de NOS. Inmiddels zien meer mensen liever Balkenende als premier dan PvdA-leider Bos. Als mensen moeten kiezen tussen Balkenende en Bos, geeft 53 procent de voorkeur aan Balkenende en 40 procent aan Bos. Een maand geleden was de verhouding nog 46-46.

Het verschil tussen CDA en PvdA is deze week weer wat afgenomen doordat de PvdA terugvalt naar 45. Daarmee staat de PvdA in de peiling nog maar drie zetels boven het huidige zeteltal in de Kamer. Het CDA heeft er volgens de peiling 39.

http://www.telegraaf.nl/b(...)lairder_dan_Bos.html

Nou het is mij wel duidelijk. Die aap wordt gewoon weer premier. Lang leve Harry Potter.
    pi_41675183
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Nou het is mij wel duidelijk. Die aap wordt gewoon weer premier. Lang leve Harry Potter.
    Dan zal het CDA nog wel eerst de grootste moeten worden.
    pi_41681017
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 14:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan zal het CDA nog wel eerst de grootste moeten worden.
    Ik vrees dat het ze weer gaat lukken. Als ik de ontwikkelingen in de peilingen zie dan zijn we per 22 november weer in de aap gelogeerd. CDA de grootste, Harry weer premier en duikt weer met de VVD in een kabinet (evt met CU aangevuld). Ik mag toch echt hopen van niet. Waarom hebben we met z'n alle moord en brand geschreeuwd op het Museumplein in oktober 2004.....Ik vrees dat we in een enorm hypocriet land zijn gaan leven. Ik wordt er steeds minder trots op , jij ook?
      zondag 10 september 2006 @ 18:06:08 #87
    36221 Kopstoot
    Ik houd nog steeds van Janine.
    pi_41681333
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vrees dat het ze weer gaat lukken. Als ik de ontwikkelingen in de peilingen zie dan zijn we per 22 november weer in de aap gelogeerd. CDA de grootste, Harry weer premier en duikt weer met de VVD in een kabinet (evt met CU aangevuld). Ik mag toch echt hopen van niet. Waarom hebben we met z'n alle moord en brand geschreeuwd op het Museumplein in oktober 2004.....Ik vrees dat we in een enorm hypocriet land zijn gaan leven. Ik wordt er steeds minder trots op , jij ook?
    Het gros van 't volk vergeet snel, en daarnaast zijn die 300.000 in oktober 2004 natuurlijk niet echt representatief..
    Ik word in ieder geval blij van deze peiling. Hoe minder links, hoe beter!
    "Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
    pi_41681490
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 18:06 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Het gros van 't volk vergeet snel, en daarnaast zijn die 300.000 in oktober 2004 natuurlijk niet echt representatief..
    Er hebben idd geen miljoenen daadwerkelijk op het museumpleinplein gestaan. Maar hadden wel de grote sympathie van een groot deel van de Nederlandse bevolking.

Nietemin vind ik het Nederlandse volk grenzeloos hypocriet en opportunistisch en egoistisch en bovenal LAF. Het gaat weer ietse beter met de economie en de hele meut hold weer naar rechts.

Ik snap hier geen donder van. Zeker als je kijkt hoe bizar het CDA en coaltitie in de peilingen hebben gestaan.

Maw een grote poppenkast hier.
    quote:
    Ik word in ieder geval blij van deze peiling. Hoe minder links, hoe beter!
    Hoe rechtser hoe a-socialer het wordt.
    pi_41700571
    quote:

Premier Balkenende zei in een reactie op zijn gestegen populariteit dat hij vooral verheugd is over het feit ''dat het nu beter gaat in Nederland''. ''Je ziet nu dat Nederland uit een moeilijke fase komt en dat blijkt dat we resultaten van het beleid zien. Daar ben ik meer verheugd over dan over deze momentopname of een goede peiling'', aldus Balkenende vanuit Helsinki, waar hij een top van de Europese Unie en Aziatische landen bijwoont. ''Maar het blijft uiteindelijk natuurlijk afwachten tot 22 november.'' (ANP

Uit: http://www.parool.nl/nieuws/2006/SEP/10/bin2.html
    Wat is BALKENENDE toch een eerste klas DEMAGOOG. En de rest van Nederland dom dat ze het nog geloven ook. Dit getuige de polulariteitstoename van het CDA en Balkenende als persoon.

Het wordt weer een Balkenende kabinet. De vijfde alweer. Hoe ver kunnen we hier nog afzakken.
      maandag 11 september 2006 @ 11:09:20 #90
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_41700664
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is BALKENENDE toch een eerste klas DEMAGOOG. En de rest van Nederland dom dat ze het nog geloven ook. Dit getuige de polulariteitstoename van het CDA en Balkenende als persoon.
    Balkenende een demagoog?
    met dat soort opmerkingen maak je zelf ook niet een bijzonder verlichte indruk.
    quote:
    Het wordt weer een Balkenende kabinet.
    dat zie je goed.
    Challenge thinkers to believe and believers to think.
    ?Porque no te calles?
    pi_41700987
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 11:09 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Balkenende een demagoog?
    met dat soort opmerkingen maak je zelf ook niet een bijzonder verlichte indruk.
    Ik zie je hier zo weinig, maar je hebt het vast nu druk met je studie......

Was het niet jijzelf waar ik nog iets van kon leren? Jij bent (bijna) econoom en gaat vast promoveren......

Maar hopelijk ben je niet van je geloof gevallen.....want....
    quote:
    ik zal never nooit claimen dat economisch groei door een zittend kabinet komt. beslissingen hebben vaak lange termijn effecten die niet te meten zijn.

bron
    Kabinetsbeleid groot succes
    Ja, wie zou dat nou gezegd kunnen hebben??

Je spreekt je eigen wel tegen, of niet??
    quote:
    dat zie je goed.
    Ja hoe een natie zo ontzetten hypociet kan zijn. Ik emigreer.....
      maandag 11 september 2006 @ 11:35:01 #92
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_41701410
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zie je hier zo weinig, maar je hebt het vast nu druk met je studie......
    idd
    quote:
    Was het niet jijzelf waar ik nog iets van kon leren? Jij bent (bijna) econoom en gaat vast promoveren......
    ik denk dat je idd het een en ander kan leren over termen als 'fatsoen' omdat de definitie die jij keer op keer hanteert mij erg eenzijdig overkomt bijvoorbeeld. maar ook over zaken als welvaart optimalisatie, inefficienties en de effecten van overheidsbemoeienis zou er nog wel wat info bij kunnen.
    ik ga overigens waarschijnlijk niet promoveren, ik ben simpelweg geen wetenschapper.
    quote:
    Maar hopelijk ben je niet van je geloof gevallen.....want....
    [..]

Ja, wie zou dat nou gezegd kunnen hebben??

Je spreekt je eigen wel tegen, of niet??
    ik begrijp even niet hoe dit een inconsistentie betekent in mijn zienswijze.
    Ik claim dat het feit dat het nu goed gaat met Nederland (economisch) niet aan het kabinet licht. Dit betekent niet dat ze er niet aan hebben bijgedragen door bijvoorbeeld liberalisering. Een bijkomend element is dat Balkenende met name lange termijn politiek heeft bedreven. LIberalisering is daar ook onderdeel van maar heeft eerder effecten dan bijvoorbeeld een WIA of zorgstelsel. De lange termijn effecten moeten blijken en blijven lastig te meten. Op de korte termijn voegt het iig weinig tot niets toe aan de welvaart OP DIT MOMENT. Regeren is echter vooruit zien.
    quote:
    [..]

Ja hoe een natie zo ontzetten hypociet kan zijn. Ik emigreer.....

(overigens is mij nog neit helemaal duideiljk waarom hypocriet hier als term op zijn plaats is, ik vraag je om aan de hand van de Van Dale omschrijving dit aannemelijk te maken: wellicht een nieuw topic)
    ?Porque no te calles?
    pi_41701864
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 11:35 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

idd
    Veel succes en geniet ervan. Het zijn de mooiste jaren van je leven (bij mij wel tenminste).
    quote:
    ik denk dat je idd het een en ander kan leren over termen als 'fatsoen' omdat de definitie die jij keer op keer hanteert mij erg eenzijdig overkomt bijvoorbeeld.
    Je hebt gelijk dat fatsoen geen absoluut begrip is. Ik meet VOORAL de menselijke maat van het beleid. Balkenende schiet daarin tekort in zijn daden en beleid met de mond te vaak anders. Dat vind ik niet fatsoenlijk.
    quote:
    ik ga overigens waarschijnlijk niet promoveren, ik ben simpelweg geen wetenschapper.
    Toch niet? Je lijkt mij wel een denker en vooral beschouwend...Maar je moet gewoon doen wat je leuk vind en voldoening geeft....Als je carriere in het bedrijfsleven wilt, dan ligt promoveren niet voor de hand...Maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen.
    quote:
    ik begrijp even niet hoe dit een inconsistentie betekent in mijn zienswijze.
    Nou: Balkenende wekte wel de suggestie dat het dankzij zijn beleid het veel beter met Nederland gaat. ik erger me daaraan dood.
    quote:
    Ik claim dat het feit dat het nu goed gaat met Nederland (economisch) niet aan het kabinet licht. Dit betekent niet dat ze er niet aan hebben bijgedragen door bijvoorbeeld liberalisering. Een bijkomend element is dat Balkenende met name lange termijn politiek heeft bedreven. LIberalisering is daar ook onderdeel van maar heeft eerder effecten dan bijvoorbeeld een WIA of zorgstelsel. De lange termijn effecten moeten blijken en blijven lastig te meten. Op de korte termijn voegt het iig weinig tot niets toe aan de welvaart OP DIT MOMENT. Regeren is echter vooruit zien.
    Het vetgedrukte is daar waar ik op doel.....Dit met datgene wat Balkenende steeds suggereert. Hij doet het voorzichtig en subtiel. En steeds weer. De kiezer krijgt onvermijdelijk het gevoel dat het idd dankzij Balkenende en de zijnen komt. Dat vind ik het demagogische eraan. Ik trap er zelf niet in, maar hele voklksstammen helaas wel. Ik pleitte destijds niet voor niet voor een verkiezingrijbewijs. Dat mensen eerst verdiepen in de materie ipv iemand blind nahollen...
    quote:
    (overigens is mij nog neit helemaal duideiljk waarom hypocriet hier als term op zijn plaats is, ik vraag je om aan de hand van de Van Dale omschrijving dit aannemelijk te maken: wellicht een nieuw topic)
    Hypocriet is huichelachtig. Ik vind Nederlanders hypocriet. Maar misschien hoor ik heir wel niet thuis. Als half Nederland moord en brand heeft geschreeuwd over het beleid van dit kabinet en nog nooit zo laag in de peilingen heeft gestaan, en het gaat nu beter en iedereen holt als een gek naar recht.....dan hoef ik de rest niet meer uit te leggen. Misschien was opportunisme een beter woord, maar niet minder erg. (EGOISTEN zijn het, als het maar met het individu maar goed gaat. Ik van zo'n mentaliteit). Vandaar emigratie kriebels...

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 11-09-2006 16:23:36 ]
      maandag 11 september 2006 @ 15:09:40 #94
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_41707353
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[afbeelding]
    "Die aap"? Eerst laf lopen brallen over het zogenaamde feit dat je hem alleen op inhoud beoordeeldt en dan kom je hiermee op de proppen?
    Say your prayers
      maandag 11 september 2006 @ 15:10:30 #95
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_41707372
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kleine aanvulling. We stonden daar niet met zijn allen.
    Say your prayers
      maandag 11 september 2006 @ 16:30:09 #96
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_41709859
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 15:10 schreef Sickie het volgende:

[..]

Kleine aanvulling. We stonden daar niet met zijn allen.
    idd, ik heb absoluut GEEN sympathie voor mensen die niet willen werken
    ?Porque no te calles?
    pi_41710023
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 16:30 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

idd, ik heb absoluut GEEN sympathie voor mensen die niet willen werken
    M'n jong toch, je studeer toch niet te hard he

Alle mensen die op de dam stonden zijn mensen die niet willen werken?
      maandag 11 september 2006 @ 18:49:38 #98
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_41714329
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 16:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

M'n jong toch, je studeer toch niet te hard he
    geenzins, zo hard mogelijk, dat wel.
    quote:
    Alle mensen die op de dam stonden zijn mensen die niet willen werken?
    ze keerden zich oa tegen de 40urige werkweek.
    de rest van hun kritiek was vooral gevoed door onkunde en misvattingen...
    ?Porque no te calles?
      maandag 11 september 2006 @ 19:00:19 #99
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_41714689
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Veel succes en geniet ervan. Het zijn de mooiste jaren van je leven (bij mij wel tenminste).
    doe ik, optimaal.
    quote:
    [..]

Je hebt gelijk dat fatsoen geen absoluut begrip is. Ik meet VOORAL de menselijke maat van het beleid. Balkenende schiet daarin tekort in zijn daden en beleid met de mond te vaak anders. Dat vind ik niet fatsoenlijk.
    dat zou juist een vorm van hypocrisie inhouden.
    ik vind fatsoen ook erg belangrijk en daar hoort het fair behandelen van burgers bij. dus niet achteraf pas mensen confronteren met een belasting over gespaard geld bijv.
    quote:
    [..]

Toch niet? Je lijkt mij wel een denker en vooral beschouwend...Maar je moet gewoon doen wat je leuk vind en voldoening geeft....Als je carriere in het bedrijfsleven wilt, dan ligt promoveren niet voor de hand...Maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen.
    je beeld klopt wel aardig, maar dit maakt me niet meteen een wetenschapper. ik ben meer een bestuurder (in wat voor soort org ben ik nog niet over uit)
    quote:
    [..]

Nou: Balkenende wekte wel de suggestie dat het dankzij zijn beleid het veel beter met Nederland gaat. ik erger me daaraan dood.
    het gaat weldegelijk veel beter met Nederland, maar dat betekent niet dat het simpele feit dat de economie door hem groeit VANDAAG alleen door hem komt. het is mede mogelijk gemaakt en zeker ook gestimuleerd. De Nederlandse verzorgingsstaat heeft een duurzamer (en meer verantwoord) karakter gekregen.
    Verder is het logisch dat hij de kiezer niet met lange termijn verhaaltjes wil vermoeien aangezien de meerderheid dit niet snapt, laat staan op waarde kan schatten.
    quote:
    [..]

Het vetgedrukte is daar waar ik op doel.....Dit met datgene wat Balkenende steeds suggereert. Hij doet het voorzichtig en subtiel. En steeds weer. De kiezer krijgt onvermijdelijk het gevoel dat het idd dankzij Balkenende en de zijnen komt. Dat vind ik het demagogische eraan. Ik trap er zelf niet in, maar hele voklksstammen helaas wel. Ik pleitte destijds niet voor niet voor een verkiezingrijbewijs. Dat mensen eerst verdiepen in de materie ipv iemand blind nahollen...
    het manko van democratie in een notendop. dat is niet Balkenende's schuld.
    het is overigens een mooie indicatie van de waarde van het beleid dat de pvda NIETS wil terug draaien. bijschaven en verder hervormen lijkt het devies. maw, Bos vindt het prachtig want hij kan EN lekker zeiken nu EN hoeft straks niet zelf de kastanjes uit het vuur te halen.
    quote:
    [..]

Hypocriet is huichelachtig. Ik vind Nederlanders hypocriet. Maar misschien hoor ik heir wel niet thuis. Als half Nederland moord en brand heeft geschreeuwd over het beleid van dit kabinet en nog nooit zo laag in de peilingen heeft gestaan, en het gaat nu beter en iedereen holt als een gek naar recht.....dan hoef ik de rest niet meer uit te leggen. Misschien was opportunisme een beter woord, maar niet minder erg. (EGOISTEN zijn het, als het maar met het individu maar goed gaat. Ik van zo'n mentaliteit). Vandaar emigratie kriebels...
    kijk, hier ben jij niet consequent. Balkenende kreeg destijds de schuld van dingen waar hij absoluut geen schuld aan had. Mensen denken heel oportuun en zeker neit verder dan hun neus lang is. Helaas.
    Opportunisme is de beste omschrijving. Als je hier tegen bent moet je democratie afschaffen.
    ?Porque no te calles?
    pi_41718102
    Asociale democratie
    CDA 'ers en ook VVD érs slijmen met de rijken om zo hun graantjes mee te pikken.
    Over de rug van de minderdraagkrachtigen, want dat is toch een minderheid. Electoraal komt het prima uit als het 70% van de mensen economisch beter gaat. Asociale democratie.
    Rentmeesterschap voor de eigen club!!!!!
    Echte ridders stelen van de rijken om het onder de armen te verdelen.
    Dit kabinet steelt van werkend Nederland om de buit te verdelen onder de rijken, die met hun kinderen niet meer weten wat ze met het geld moeten doen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')