En is geen staatsman en geen leider. En een uitstraling van een schemerlamp op half 11.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:39 schreef OutKast het volgende:
Nee, hij heeft geen overtuigingskracht.
Dat lijkt me essentieel voor een Minister-President.
Nee, maar ik denk dat wanneer je overtuigingskracht hebt je automatisch als "leider" overkomt en dus ook uitsraling bezit.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En is geen staatsman en geen leider. En een uitstraling van een schemerlamp op half 11.
Eensch !!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:54 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Liever Balkenende dan Bos...
Denk dat Bos wel meer leiderschapscapaciteiten heeft. Ga er dan ook niet van uit onder hem zo snel een kabinet uit elkaar zal knallen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:04 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Eensch !!
Want met Bos zijn we allemaal de Klos !!
Ja, als hij Verdonk maar thuis laat.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:29 schreef EchtGaaf het volgende:
En bovenal wilt u hem terug als Minister-President?
Vorige week maakt het CBS bekend dat de gemiddelde NL'er er in 2005 voor het vijfde jaar op rij er op achteruit was gegaan. Dat waren de vijf jaren van CDA, VVD en wat ander rechts grut.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:04 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Eensch !!
Want met Bos zijn we allemaal de Klos !!
Ga ik nog verduidelijken: het is alletwee waar. De man had de wind idd mee. En tegelijkertijd was de man een staatsman. Balkenende is geen staatsman. Hij heeft die statuur gewoon niet. hij mist de x-factor hiervoor. Laat een beetje moeilijk onder woorden brengen. Maar je weet best wel wat ik bedoel, hoorquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:58 schreef Napalm het volgende:
EGje laatste post in het vorige topic is onduidelijk..
Wilt U Balkenende terug als premier?
Laat de markt hier zijn werk doen. de boeren moeten hun werknemers FATSOENLLIJK betalen. Anders pech.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zijn we het hier over eens; de mensen zouden het werk wel doen als het ¤¤ verschil tussen uitkering en werk groter was.
Beetje jammer dat de prijzen voor de boer door de wereldmarkt bepaald worden en dus de lonen kunnen niet stijgen..
Productie verdwijnt . Alles verdwijnt hier, Fokker etc. En maar denken dat we het puur op handel kunnen redden. Alleen klompen en tulpenquote:Sommige mensen hebben niet veel talent.
[..]
Waarom zouden we innoveren? Waarom zou je naar school gaan? Er ligt toch een gespreid bedje met uitkeringen voor je als je niet je best doet.. Doe je wel je best dan mag je flink belasting betalen. Bedrijven idem; die verzorgingsstaat van je kost nogal wat premie waardoor het helemaal niet interessant is om nog in NL te gaan innoveren.
Nutteloze studies afschaffen.quote:Echter, laat te gelijkertijd wel de subsidiering van de meeste nutteloze studies vallen (is een beetje dubbel want dan moet de politiek/ ambtenarij alsnog gaan bepalen).
Dat klopt. En zo helpen we de uni naar kloten. Muv TU's. Dat zijn eigenlijk nog de enige studies die uni mogen heten.....Alleen wat hebben we aan ze als we hier amper/geen wetenschap bedrijven en niets aan R&D en research doen.quote:Tsja, als iedereen een hoge opleiding moet aankunnen dan zakt het niveau vanzelf. De docent kan moeilijk de halve groep een 2 geven. Ik heb op de uni mensen meegemaakt waarvan ik serieus twijfelde of ze in staat waren om een HAVO-examen te halen..
Ik vrees dat Nederland gewoon te dom is voor dat werk. Dus worden het allemaal verkopers. Nou daar win je de oorlog uiteindelijk niet mee. Onthou me maar.quote:ik weet niet of we daartoe nog in staat zijn. in de grote steden zie ik teveel mensen die nog niet eens fatsoenlijk kunnen lezen en schrijven. Een high-tech economie voor hun maken is hetzelfde als een supercomputer aan een holbewoner geven..
En dus geen plek op de arbeidsmarkt. Voorzieningen blijven nodig.quote:Maar dan zal je altijd houden dat ouderen en mensen die minder productief zijn hun baan verliezen.
ik zou er ook niet op stemmen. Maar als ik toch aardig wil zijn voor het CDA, dan vind ik Donner wel een goede minister.quote:Andere mensen vinden hem onmenselijk ver van de maatschappij staand. De TBS affaires kosten hem bijna zn kop. Dat is ook niet voor niets.
En dat was een beetje dom. Beginnersfout heet dat.quote:Mwoah, was dat staatsrechterlijk een probleem? Volgens mij legde Balk juist uit dat een prive mening van de wat anders is dan het landsbeleid. Waren meer de lange tenen van links m.i.
Fortuyn had niet de potentie om staatman te worden. De moord is onvergefelijk, maar het is goed dat hij nooit premier is geworden.quote:
grapjas. Het was nota bene Fortuyn die Kok erop moest wijzen dat de pm van alle Nederlanders was. Terwijl Kok zn positie misbruikte om partijpolitiek te bedrijven.
Welke partijen hebben ballen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:37 schreef hardstyle_babbels het volgende:
geen cda, geen pvda...
Een partij met ballen, die Nederland eindelijk weer een beetje op de kaart kan zetten...!
Vrij weinig helaas...quote:
het is inderdaad nogal teleurstellend.quote:
SP verandert van mening. Waarin? Tja, Wildersquote:Partijen die duidelijk zijn en niet snel van mening veranderen zijn iig SP, Wilders...
Balkenende ja....quote:Hier in Nederland moeten we het helaas stellen met kwakballen als Bos en Balkenende...~!![]()
Denk ik ook. Echtgaaf moet maar eens MP gaan wordenquote:Deze partijen zullen echt sociale problemen nooit goed oplossen!
Uitkeringen verzieken de marktwerkingquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
laat de markt hier zijn werk doen. de boeren moeten hun werknemers FATSOENLLIJK betalen. Anders pech.
Want. Wat je moet dan doen om een goed staatsman te zijn? Fortuyn had visie en leiderschap. Hij was het enige dat de LPF bijeenhield.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Fortuyn had niet de potentie om staatman te worden. De moord is onvergefelijk, maar het is goed dat hij nooit premier is geworden.
Hoeft niet. Goed slecht reguleren is het probleem.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
Uitkeringen verzieken de marktwerking
dat laatste zeker. Want Pim was zelf dee partij. De rest waren wannabees. Daar ging Fortuyn de mist in.quote:Want? Wat je moet dan doen om een goed staatsman te zijn? Fortuyn had visie en leiderschap. Hij was het enige dat de LPF bijeenhield.
Fortuyn werd dan ook niet fatsoenlijk behandeld. Weglopen dan is prima. Bijvoorbeeld bij tv rijnmond waar hij onder valse voorwendselen naar de studio was gelokt. Dat flikten ze niemand anders en al helemaal niet de pm, dus niet relevant.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Fortuyn was niet geschikt want:
1 niet stressbestendig. Hij was bmw Manisch - Depressief. Dit is een zeer ernstige psychische aandoening. Dat maakte hem niet zo stabiel. Voorbeelden: aanval Reusenmeuler in Rotterdam, Fortuyn liep weg en was slecht verliezer. Ander voorbeeld: bij hem in de tuim: journalisten stelde hem kritsche vragen. Fortuyn liep boos weg. Je moet wel tegen de druk van de media kunnen.
Hij had geen tijd en stond alleen. Vlak ervoor leek het nog dat hij in de LN organisatie zou opgaan weet je nog?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:59 schreef EchtGaaf het volgende:
2 Zocht verkeerde/niet geschikte mensen om zich heen. Als je weet dat Winnie de Jong manisch depressief is, dan moet je haar niet op de lijst zetten. Kennelijk mistte hij dat inzicht. Een goed leider handelt ook naar verstand.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:59 schreef EchtGaaf het volgende:
3 Hij gaf voortdurend aan, dat hij het ambt NIET AANDURF. Bij Ivo Niehe en Andries Knevel. Als je het niet durft, dangeef je eigenlijk aan dat je het niet aankunt. Hij wilde immers wel zo graag....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |