abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41138352
Vervolg op

Wilt U Balkenende terug als premier?

De verkiezingen staan zometeen weer voor de deur.

Het gaat spannender worden dan ooit: want PvdA en CDA gaan nu in de peilingen nek aan nek.

Het zal denk ik meer en meer gaan over de vraag, wie wordt er straks premier? Bos of Balkenende?

Tja, we weten alleen van Balkenende hoe hij de afgelopen jaren heeft gefunctioneerd als premier. Van Bos kunnen we het immers nog niet weten.

Dus we weten nu wat we hebben.

Bent u tevreden over Balkenende? Misschien omdat hij enorm slim is. En dat hij een sterke visie heeft?

Of bent u juist teleurgesteld over hem? Omdat u vind dat hij te weinig leiderschap laat zien of dat hij geen staatman is?

Nou zeg het maar. Het is tijd voor een functioneringsgesprek online.

Let wel: het gaat nu ff niet om zijn beleid, maar puur als functioneren als premier.

En bovenal wilt u hem terug als Minister-President?
pi_41138685
Nee, hij heeft geen overtuigingskracht.

Dat lijkt me essentieel voor een Minister-President.
pi_41138814
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:39 schreef OutKast het volgende:
Nee, hij heeft geen overtuigingskracht.

Dat lijkt me essentieel voor een Minister-President.
En is geen staatsman en geen leider. En een uitstraling van een schemerlamp op half 11.
pi_41138961
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En is geen staatsman en geen leider. En een uitstraling van een schemerlamp op half 11.
Nee, maar ik denk dat wanneer je overtuigingskracht hebt je automatisch als "leider" overkomt en dus ook uitsraling bezit.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:50:52 #5
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41139070
ik kan kort zijn.

nee.
From feudal serf to spender.
pi_41139353
Een premier die het toestaat dat een losgeslagen minister een kamerlid wil deporteren.

En dat is slechts een van de vele gelegenheden waarop onze minister president
duidelijk heeft laten blijken dat hij totaal niet geschikt is voor de functie van staatsman.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:59:58 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_41139425
Ik wel. De man heeft goede beslissingen genomen en goede dingen gedaan voor 't land.
De behandeling die hij hier heeft gekregen is zeker onverdiend.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_41141462
Liever Balkenende dan Bos... Ik vond dit kabinet eigenlijk wel prima, alleen Verdonk en Rutte moeten geen minister of staatssecretaris meer worden.
ik ben sowieso da bomb
pi_41141643
EGje laatste post in het vorige topic is onduidelijk..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41141871
Van mij hoeft het niet . Laat hem lekker weer prof worden aan de VU . Daar is hij een stuk beter op z'n plaats .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:04:28 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_41141877
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:54 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Liever Balkenende dan Bos...
Eensch !!

Want met Bos zijn we allemaal de Klos !!
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_41141961
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:04 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Eensch !!

Denk dat Bos wel meer leiderschapscapaciteiten heeft. Ga er dan ook niet van uit onder hem zo snel een kabinet uit elkaar zal knallen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41142566
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:29 schreef EchtGaaf het volgende:

En bovenal wilt u hem terug als Minister-President?
Ja, als hij Verdonk maar thuis laat.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41142692
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:04 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Eensch !!

Vorige week maakt het CBS bekend dat de gemiddelde NL'er er in 2005 voor het vijfde jaar op rij er op achteruit was gegaan. Dat waren de vijf jaren van CDA, VVD en wat ander rechts grut.

Laat we dus even ophouden met op Bos te schelden.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41142840
Niet opnieuw Balkenende. Geen visie, geen sterke persoonlijkheid.
Die val met dat skatebord bewees opnieuw wat een sukkel Balkje is.
Sportieve inbreng
pi_41146026
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:58 schreef Napalm het volgende:
EGje laatste post in het vorige topic is onduidelijk..
Ga ik nog verduidelijken: het is alletwee waar. De man had de wind idd mee. En tegelijkertijd was de man een staatsman. Balkenende is geen staatsman. Hij heeft die statuur gewoon niet. hij mist de x-factor hiervoor. Laat een beetje moeilijk onder woorden brengen. Maar je weet best wel wat ik bedoel, hoor
pi_41158691
Qua uitstraling staat hij inderdaad niet vooraan, maar hij/de regering heeft wel veel dingen uit het verleden recht gezet, en met dingen die pijn doen scoor je geen punten. Alleen al daar om vindt ik dat hij op z'n minst de kans moet krijgen om te kunnen werken met een fatsoenlijk kabinet van ervaren politici, en niet met van die pipo's als de LPF of D66.

Verder is het wel zo eerlijk om in de vergelijking mee te nemen dat de economie niet echt lekker draaide de laatste jaren, en dat is lang niet allemaal te wijten aan balkenende, maar ook aan veel erfenissen van de 2 voorgaande paarse kabinetten. (En objectieve omstandigeheden zoals 9/11 etc etc)
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_41184297
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zijn we het hier over eens; de mensen zouden het werk wel doen als het ¤¤ verschil tussen uitkering en werk groter was.
Beetje jammer dat de prijzen voor de boer door de wereldmarkt bepaald worden en dus de lonen kunnen niet stijgen..
Laat de markt hier zijn werk doen. de boeren moeten hun werknemers FATSOENLLIJK betalen. Anders pech.
quote:
Sommige mensen hebben niet veel talent.
[..]

Waarom zouden we innoveren? Waarom zou je naar school gaan? Er ligt toch een gespreid bedje met uitkeringen voor je als je niet je best doet.. Doe je wel je best dan mag je flink belasting betalen. Bedrijven idem; die verzorgingsstaat van je kost nogal wat premie waardoor het helemaal niet interessant is om nog in NL te gaan innoveren.
Productie verdwijnt . Alles verdwijnt hier, Fokker etc. En maar denken dat we het puur op handel kunnen redden. Alleen klompen en tulpen
quote:
Echter, laat te gelijkertijd wel de subsidiering van de meeste nutteloze studies vallen (is een beetje dubbel want dan moet de politiek/ ambtenarij alsnog gaan bepalen).
Nutteloze studies afschaffen.
quote:
Tsja, als iedereen een hoge opleiding moet aankunnen dan zakt het niveau vanzelf. De docent kan moeilijk de halve groep een 2 geven. Ik heb op de uni mensen meegemaakt waarvan ik serieus twijfelde of ze in staat waren om een HAVO-examen te halen..
Dat klopt. En zo helpen we de uni naar kloten. Muv TU's. Dat zijn eigenlijk nog de enige studies die uni mogen heten.....Alleen wat hebben we aan ze als we hier amper/geen wetenschap bedrijven en niets aan R&D en research doen.
quote:
ik weet niet of we daartoe nog in staat zijn. in de grote steden zie ik teveel mensen die nog niet eens fatsoenlijk kunnen lezen en schrijven. Een high-tech economie voor hun maken is hetzelfde als een supercomputer aan een holbewoner geven..
Ik vrees dat Nederland gewoon te dom is voor dat werk. Dus worden het allemaal verkopers. Nou daar win je de oorlog uiteindelijk niet mee. Onthou me maar.

Je ziet het ook aan de TV programmering. De docu's , als ze al uitgezonden worden, hebben een etterlijk laag niveau. De kijker wil er ook geen fuck aan doen, alleen hap-snap tv!

Weet je dat het aankomend seizoen NOG MEER voetbal op de buis komt. Geen wonder dat de collectieve domheid hier met de dag toeneemt? Mensen willen hier alleen nog maar voetbal kijken.
quote:
Maar dan zal je altijd houden dat ouderen en mensen die minder productief zijn hun baan verliezen.
En dus geen plek op de arbeidsmarkt. Voorzieningen blijven nodig.
quote:
Andere mensen vinden hem onmenselijk ver van de maatschappij staand. De TBS affaires kosten hem bijna zn kop. Dat is ook niet voor niets.
ik zou er ook niet op stemmen. Maar als ik toch aardig wil zijn voor het CDA, dan vind ik Donner wel een goede minister.
quote:
Mwoah, was dat staatsrechterlijk een probleem? Volgens mij legde Balk juist uit dat een prive mening van de wat anders is dan het landsbeleid. Waren meer de lange tenen van links m.i.
En dat was een beetje dom. Beginnersfout heet dat.
quote:

grapjas. Het was nota bene Fortuyn die Kok erop moest wijzen dat de pm van alle Nederlanders was. Terwijl Kok zn positie misbruikte om partijpolitiek te bedrijven.
Fortuyn had niet de potentie om staatman te worden. De moord is onvergefelijk, maar het is goed dat hij nooit premier is geworden.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:37:51 #19
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_41184476
geen cda, geen pvda...

Een partij met ballen, die Nederland eindelijk weer een beetje op de kaart kan zetten...!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_41184504
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:37 schreef hardstyle_babbels het volgende:
geen cda, geen pvda...

Een partij met ballen, die Nederland eindelijk weer een beetje op de kaart kan zetten...!
Welke partijen hebben ballen?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:43:25 #21
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_41184664
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Welke partijen hebben ballen?
Vrij weinig helaas...

Partijen die duidelijk zijn en niet snel van mening veranderen zijn iig SP, Wilders...

De 1 rechts, anders links....

Hier in Nederland moeten we het helaas stellen met kwakballen als Bos en Balkenende...~!

Deze partijen zullen echt sociale problemen nooit goed oplossen!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_41184789
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:43 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

Vrij weinig helaas...
het is inderdaad nogal teleurstellend.
quote:
Partijen die duidelijk zijn en niet snel van mening veranderen zijn iig SP, Wilders...
SP verandert van mening. Waarin? Tja, Wilders
quote:
Hier in Nederland moeten we het helaas stellen met kwakballen als Bos en Balkenende...~!
Balkenende ja....
quote:
Deze partijen zullen echt sociale problemen nooit goed oplossen!
Denk ik ook. Echtgaaf moet maar eens MP gaan worden
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:47:31 #23
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41184840
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
laat de markt hier zijn werk doen. de boeren moeten hun werknemers FATSOENLLIJK betalen. Anders pech.
Uitkeringen verzieken de marktwerking
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Fortuyn had niet de potentie om staatman te worden. De moord is onvergefelijk, maar het is goed dat hij nooit premier is geworden.
Want. Wat je moet dan doen om een goed staatsman te zijn? Fortuyn had visie en leiderschap. Hij was het enige dat de LPF bijeenhield.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41185258
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:47 schreef Napalm het volgende:

[..]

Uitkeringen verzieken de marktwerking
Hoeft niet. Goed slecht reguleren is het probleem.

Maar politici moeten bij mij eens langs komen. Ga ik ze leren hoe de techniek van het regelen werkt. Stabiliteitscriteria. Sturen/regelen. Snappen hoe proceesen werken en hoe die beinvloed kunnen worden. De rol van massa psychologie.....

Maar vrees ik denk dat de wetenschap van het regelen hun te hoog gegrepen is.....
quote:
Want? Wat je moet dan doen om een goed staatsman te zijn? Fortuyn had visie en leiderschap. Hij was het enige dat de LPF bijeenhield.
dat laatste zeker. Want Pim was zelf dee partij. De rest waren wannabees. Daar ging Fortuyn de mist in.

Fortuyn was niet geschikt want:

1 niet stressbestendig. Hij was bmw Manisch - Depressief. Dit is een zeer ernstige psychische aandoening. Dat maakte hem niet zo stabiel. Voorbeelden: aanval Reusenmeuler in Rotterdam, Fortuyn liep weg en was slecht verliezer. Ander voorbeeld: bij hem in de tuim: journalisten stelde hem kritsche vragen. Fortuyn liep boos weg. Je moet wel tegen de druk van de media kunnen.

2 Zocht verkeerde/niet geschikte mensen om zich heen. Als je weet dat Winnie de Jong manisch depressief is, dan moet je haar niet op de lijst zetten. Kennelijk mistte hij dat inzicht. Een goed leider handelt ook naar verstand.

3 Hij gaf voortdurend aan, dat hij het ambt NIET AANDURF. Bij Ivo Niehe en Andries Knevel. Als je het niet durft, dangeef je eigenlijk aan dat je het niet aankunt. Hij wilde immers wel zo graag....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:32:24 #25
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41186170
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Fortuyn was niet geschikt want:

1 niet stressbestendig. Hij was bmw Manisch - Depressief. Dit is een zeer ernstige psychische aandoening. Dat maakte hem niet zo stabiel. Voorbeelden: aanval Reusenmeuler in Rotterdam, Fortuyn liep weg en was slecht verliezer. Ander voorbeeld: bij hem in de tuim: journalisten stelde hem kritsche vragen. Fortuyn liep boos weg. Je moet wel tegen de druk van de media kunnen.
Fortuyn werd dan ook niet fatsoenlijk behandeld. Weglopen dan is prima. Bijvoorbeeld bij tv rijnmond waar hij onder valse voorwendselen naar de studio was gelokt. Dat flikten ze niemand anders en al helemaal niet de pm, dus niet relevant.
Voor de rest moet je niet het showgehalte onderschatten waarmee hij in staat was de media aandacht af te dwingen. Janmaat werd vroeger doodsgezwegen, Fortuyn wist dit te voorkomen.
quote:
2 Zocht verkeerde/niet geschikte mensen om zich heen. Als je weet dat Winnie de Jong manisch depressief is, dan moet je haar niet op de lijst zetten. Kennelijk mistte hij dat inzicht. Een goed leider handelt ook naar verstand.
Hij had geen tijd en stond alleen. Vlak ervoor leek het nog dat hij in de LN organisatie zou opgaan weet je nog?
quote:
3 Hij gaf voortdurend aan, dat hij het ambt NIET AANDURF. Bij Ivo Niehe en Andries Knevel. Als je het niet durft, dangeef je eigenlijk aan dat je het niet aankunt. Hij wilde immers wel zo graag....
Wat weet je weinig van politiek.

Als je pm wil worden moet je juist zeggen dat je niet kan en wil. Doch dat als niet anders kan je jezelf voor het landsbelang zal opofferen. Doe je dat niet , dan eindig je als Elco Brinkman

[ Bericht 2% gewijzigd door Napalm op 26-08-2006 01:37:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')