abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:42:47 #251
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_40719673
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:39 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ik wil hier een soort Nederlandse Hugo Chavéz aan de macht!

Viva la Revolution!
Ik stel me beschikbaar als kandidaat.. mjah.. mijn standpunten zijn zodanig dat ze geen enkel publiek aan zullen spreken, dus dat worden 0 zetels
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_40726231
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:36 schreef lionsguy18 het volgende:
Ten eerste lees ik die lappen tekst tussen jou en Napalm niet, want iemand die zoveel woorden nodig heeft om zijn standpunt te verkondigen is uitermate zwak bezig.
Ten tweede wijs ik op het compliment van de IMF die eerder gepost is over deze regering. Dus ik deel je opvatting over deze regering niet omdat deze onjuist is.
Tja met die weinig woorden die jij over het voetlicht brengt---oneliners en dooddoeners -----, vertolken die soms heel veel standpunten en onderbouwingen?

IMF is de enige graadmeter voor een goede prestatie van een kabinet . Sociaal gehalte doet er helemaal niet toe

IMF is helderziende en weet bovendien dat het zorgstelsel alleen maar winnaars en voordelen heeft.......

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 11-08-2006 22:32:30 ]
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:08:26 #253
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40727664
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:36 schreef lionsguy18 het volgende:
Ten eerste lees ik die lappen tekst tussen jou en Napalm niet,
Verstandig; alleen mijn bijdrage lezen is genoeg

En de rest van het verhaal is veel meer lesjes algemene economie, beleid en politiek voor EG. Meeste van die zaken zijn maar een of twee zinnetjes achter elkaar.
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het repliek doe ik ff in etappes, Napalm. Stikdruk op het ogenblik vandaar.
ik wacht..
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:44 schreef EchtGaaf het volgende:

Waarom kan een homo, vrouw of neger geen representatieve uitstraling of een staatsman of vrouw zijn

Wat mij betreft wel maar je had het over internationale uitstraling. Die groeperingen liggen gewoon slecht in veel landen. Denk maar aan die homo-ambassadeur in Estland laatst.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:10:41 #254
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40727742
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
IMF is de enige graadmeter voor een goede prestatie van een kabinet . Sociaal gehalte doet er helemaal niet toe
het zijn mensen met verstand van economie, veel verstand zelfs. bovendien zijn zij, in tegenstelling tot wat jij bent, niet bevooroordeeld tov politici of partijen.
quote:
IMF is helderziende en weet bovendien dat het zorgstelsel alleen maar winnaars en voordelen heeft.......
IMF bekijkt het beleid en de cijfers. punt.
dat het zorgstelsel ook verliezers kent zegt niet alles over het succes ervan, obviously. feit is dat het een bodemloze put voor publiek geld was geworden. er moest iets gebeuren. of deze maatregelen succesvol zijn kunnen we nu nog niet zeggen. dat moeten we over een jaar of 20 bekijken.
ja, dat is even wennen, politici die verder kijken dan de 4 jaar regeerperiode die ze hebben...
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40728267
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:08 schreef Napalm het volgende:

[..]

Verstandig; alleen mijn bijdrage lezen is genoeg
Neeehhhh, Lionsguy net andersom. Ik spui daar heel veel zinnigs. Echt waar. Doen hoor. Ik win het constant van Napalm, dus ....
quote:
En de rest van het verhaal is veel meer lesjes algemene economie, beleid en politiek voor EG. Meeste van die zaken zijn maar een of twee zinnetjes achter elkaar.
Wij discusseren over veel onderwerpen. En idd per onderwerp maar een paar zinnetjes. Maar we houden niet alleen maar van oneliners en dooddoeners. Onze discussie gaat tenmiste ergens over. (gelukkig heb ik wel altijd gelijk , dat is wel een erge prettige bijkomstigheid. )
quote:
ik wacht..
Komt echt. Ik typ me rot. Ik ben blij dat er slechts een Napalm is die mij zo van straat houdt. Enne beloofd is beloofd. Ik doe het in etappes. Komt met kwaliteit.
quote:

Wat mij betreft wel maar je had het over internationale uitstraling. Die groeperingen liggen gewoon slecht in veel landen. Denk maar aan die homo-ambassadeur in Estland laatst.
Tja, shit happens. Je hebt daarin wel gelijk.

ps: lees je ook je fotoboek, vandaag nog aub., dus opschieten. Anders is het mostert na de maaltijd. Er is daar iemand die voor je zingt......Je raadt nooit wie....
pi_40728822
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:10 schreef pmb_rug het volgende:

het zijn mensen met verstand van economie, veel verstand zelfs. bovendien zijn zij, in tegenstelling tot wat jij bent, niet bevooroordeeld tov politici of partijen.
PMB_RUG, back in town. Ik was je kwijt. Met vakantie geweest?

Ik zal de laatste zijn die zou zeggen dat daar (IMF) geen goede economen zijn maar goed beleid gaat niet alleen om goede cijfertjes is mijn mening. Ik ben voor Sterk en Sociaal.

Ik ben niet a-priori bevooroordeeld over politici en partijen. Ik heb zelfs op Balkenende gestemd in 2002 en jarenlang op het CDA. Maar ja, als ik kijk hoe die partij zo naar rechts is opgeschoven onder Balkenende en dat ze zo hardvochtig beleid voorstaan, wat m.i. te vaak strijdig is met het christelijke geloof, dat ik mij daar niet meer thuis kan voelen. Dat is uiteraard gestoeld op mijn persoonlijke mening. Bij wie is dat immers niet het geval?

Elke politieke discussie is gestoeld op meningen. Dat geldt voor politici maar over voor gewone burgers die deelnemen aan een politieke discussie, zoals hier op FOK!

Ook de keuze in het stemhokje is gestoeld op meningen. En zelden op feiten. Tja, dat is een werkelijkheid, of je het leuk vindt of niet.
quote:
IMF bekijkt het beleid en de cijfers. punt.
dat het zorgstelsel ook verliezers kent zegt niet alles over het succes ervan, obviously. feit is dat het een bodemloze put voor publiek geld was geworden. er moest iets gebeuren.
eens dat er iets moet gebeuren Het stelsel echter is niet sociaal. De zwakkeren betalen reletief te veel.

Vorige week was er een artikel in de krant over mijn zorgverzekeraar. Nog nooit zoveel mensen in betalingsproblemen geweest dan nu. Mensen kunnen het gewoon niet betalen. En dat zijn allemaal geen stuntelaars die niet met geld kunnen omgaan.

En dan heb ik het nog niet over het gedrocht van de no-claim die maximaal onrechtvaardig is voor de chronisch zieken. Het zoveelste exponent van grof en a-sociaal beleid.
quote:
of deze maatregelen succesvol zijn kunnen we nu nog niet zeggen. dat moeten we over een jaar of 20 bekijken.
Dus kijkt de IMF in een kristallen bol?
quote:
ja, dat is even wennen, politici die verder kijken dan de 4 jaar regeerperiode die ze hebben...
Moet nog blijken of ze wel goed kijken? Dat weten we pas achteraf. Of misschien ook wel niet. Praktijk is immers weerbarstig en de tijdgeest is vlug...
pi_40751301
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:05 schreef Napalm het volgende:

Waarom denk je dat het met vertrouwen te maken heeft? Is het niet veel meer het simpele feit dat er in een hoogconjunctuur simpelweg meer geld is om uit te geven?
Ook. Maar in tijden van recessie zijn de mensen angstiger. En zullen minder snel geld uitgeven. Wachten nog 1 jaar met die nieuwe bank. Bij hoogconjunctuur is er meer optimisme, minder angst verlies baan, minder angst op mager tijden, dus meer vertrouwen in de toekomst, geven derhalve makkelijker meer geld uit. De psychologische factor speelt m.i. een grote rol, meer dan je denkt. Ik vraag mij af of iemand hierop is gepromoveerd.....zoniet, dan......
quote:
Kok heeft te weinig gedaan. Dat de werkloosheid onder Kok laag is lag primair aan de hoogconjunctuur. Overigens is het aantal werkenden onder Balk hoger dan onder Kok was. (wederom CEP, bijlage A7)
De werkeloosheid hangt ook sterk af van de conjunctuur. Als de conjunctuur maar hooggenoeg wordt, dan kan er zelfs volledige wrkgelgenheid onstaan. Dit grensgeval is echter om meerdere reden ook niet helaaml gewenst, want verhitting economie en fricitie werkeloosheid is ook nodig voor de werkgevers die snel nodig hebben.....Maar een structurele voleedigewerkgelegenheid is met dit bestel sowieso een utopie.

CEP, A7 ga ik nog ff bestuderen. Het zou mijn verbazen als de praticipatie onder Balk hoger is dan in de topjaren van Kok.
1 zijn er meer banen onder Balk
2 meer parttimers?
3 wie zijn er als werkelozen geteld. Kan op verschillende manieren. Wie wel en wie niet
4 ff erg grof : 750000 WAO-ers, 450.000 WW + 550000 bijstand = 1,75 mijjoen inactieven.

Dat is een verkapte werkeloosheid van ongeveer 20%

Lang leve ons systeem. Onze maximale werkgelegenhied is ongeveer 80%

Voor 1 op de 5 Nederlanders is er geen baan. Ziek of niet ziek, lui of niet lui.......

DIT IS DE KERN VAN HET PROBLEEM VAN DE INACTIEVEN. DEN HAAG LULT ER DAGELIJKS EROM HEEN DUS.
quote:
Als het slecht gaat is er meer draagvlak voor hervormingen. Voorbeeld: vakbonden slikken massa-ontslagen pas als ze moeten vrezen voor het onderuit gaan van een heel bedrijf..
Cijfers worden vaak bewust misbruikt om massaontslagen te legitimeren. Ik ken iemand bij de vakbond. (Het bedrijfleven hier in Nederland is wel erg resultaat en prestatiegericht..) De vakbonden prikken er maar al te vaak doorheen. Maar als het echt niet anders kan, dan is het logisch dat de vakbond het voor het nakijken heeft. Immers leiver 10 ontslagen dan 100, want anders bedrijf failliet.
quote:
Het excessief afbreken van de sociale zekerheid kan je keer op keer niet aantonen.
Hoef ik niet aan te tonen omdat het evident is.

Zie de WW: de drempel wordt steeds verder verhoogd: hierdoor moeten vaker mensen naar de bijstand.
Als ze daar aankloppen blijkt dat die bijstand ook haar drempel heeft verhoogd, en pist dan ook vervolgens naast de pot.
Uit de oude WAO worden velen mensen gedumpt waarbij er geen verbetering was van hun gezondheid.
De nieuwe WAO is slechts voor "lijken" toegankelijk.

Wat moet ik dan nog aantonen. Jij volgt het nieuws toch ook?

Dus een enorme verschraling. Maar Nederland vindt dit zeker prettig. Omdat de meesten gelukkig werk hebben en naief denken dat hun niet kan overkomen. Als ze werken stemmen ze allemaal rechts, bijna allemaal. Zeker die in het bedrijfsleven werken. Ik ken ook een hypocriet iemand die altijd op de VVD stemde. Maar kwam in de WAO en stemde toen SP. Nou ja, dat is zo ongeveer het teneur.
quote:
Leuk zo`n kreet WAOers aan het werk helpen maar dat is nog nooit iemand gelukt, daar moet je niet Balk de schuld van geven. overigens aantal WAOers:
1994= 921.000
2000= 928.000
2004= 953.000.
Welke afbraak heb je het over? (bron, ibid)
Na 2005, bij het starten van de herkeuringen. Hiervan kan ik Balk terecht de schuld van geven. Want je kan mensen wel uit de WAO donderen, maar geen werkgevers wil ze. Balk laat ze echter stikken, want hij neemt ze als overheid ze niet in dienst. Dan was het een echte vent geweest.....

Idd is het onmogelijk om WAO-er in het bedrijfsleven aan het werk te krijgen als geen baas ze wilt. Dan moet Balk ze er ook niet uitdonderen. Anders kan ik het niet noemen. Maar dan moet hij zich niet Christelijk sociaal noemen. Want zulke mensen halen bij mij het bloed onder mijn nagels.....
quote:
Blijkbaar worden andere zaken goedkoper maar daar hoor je niemand over. Het Nyfer is een grapje naast een institituut als het CPB. Zelfs als ik je met de cijfers om de oren sla weiger je het te geloven . Je bent blind gemaakt voor de feiten door de vakbonds&pvda-propaganda.
Geen politicus of debater werkt zonder propaganda. Daar ben ik geen uitzondering op. Die cijfer ga ik voor je bestuderen. Ik spreek uit eigen ervaring dat mijn koopkracht onder Balk zwaar achteruit gehold is. Ik leeft zeer zuinig en kan zeer goed met geld omgaan.....Ik spreek ook genoeg anderen met exact dezelfde ervaringen. Aan gemiddelden heb ik niets. Het zijn de zwakkeren die voorts onder dit beleid te lijden hebben. Aan het eind van het jaar zullen we de desastreuse gevolgen van het zorgstelsel goed gaan merken. Mijn zorgverzekeraar meldde vrijdag in het AD dat er grote betalingproblemen zijn bij veel mensen. Het is gewoon veel te duur. De energie prijzen stijgen door de hemel heen. Kleding wordt duurder, enz. Maar ik zal ook naar je cijfers kijken, waar de schoen wringt....

DE REST VOLGT IN DE VOLGENDE AFLEVERING (3) : NAPALM-ECHTGAAF

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 13-08-2006 21:32:58 ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:02:27 #258
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40763122
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

PMB_RUG, back in town. Ik was je kwijt. Met vakantie geweest?
quote:
Ik zal de laatste zijn die zou zeggen dat daar (IMF) geen goede economen zijn maar goed beleid gaat niet alleen om goede cijfertjes is mijn mening. Ik ben voor Sterk en Sociaal.
een systeem/samenleving dat zijn eigen broek niet kan ophouden is per definitie niet sociaal en al helemaal niet Christelijk te noemen (vanuit een rentmeesterschapsperspectief). het IMF kan een mening vormen over de mate van duurzaamheid en die situatie is aanmerkelijk verbeterd. al had dit 8 jaar geleden al moeten gebeuren.
quote:
Ik ben niet a-priori bevooroordeeld over politici en partijen. Ik heb zelfs op Balkenende gestemd in 2002 en jarenlang op het CDA. Maar ja, als ik kijk hoe die partij zo naar rechts is opgeschoven onder Balkenende en dat ze zo hardvochtig beleid voorstaan, wat m.i. te vaak strijdig is met het christelijke geloof, dat ik mij daar niet meer thuis kan voelen. Dat is uiteraard gestoeld op mijn persoonlijke mening. Bij wie is dat immers niet het geval?

Elke politieke discussie is gestoeld op meningen. Dat geldt voor politici maar over voor gewone burgers die deelnemen aan een politieke discussie, zoals hier op FOK!

Ook de keuze in het stemhokje is gestoeld op meningen. En zelden op feiten. Tja, dat is een werkelijkheid, of je het leuk vindt of niet.
ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat jij toch vooral al die museumpleinhuilerds na praat en je ogen sluit voor alle maatregelen om mensen te compenseren die dit echt verdienen.
Dat niet iedereen wint in de nieuwe situatie is alleen maar een zege, er zijn veel lieden die te lang voor een dubbeltje op de eerste rij hebben gezeten.
quote:
[..]

eens dat er iets moet gebeuren Het stelsel echter is niet sociaal. De zwakkeren betalen reletief te veel.
oh ja, waar baseer je dat op?
volgens mij leven wij in een samenleving waarin 2x zo sterke schouders veel meer dan 2x zoveel moeten dragen. hoe kom je er dan bij om dit relatief te weinig te noemen?
2x zo sterk moet 2x zoveel dragen, dat zou relatief in balans zijn.
quote:
Vorige week was er een artikel in de krant over mijn zorgverzekeraar. Nog nooit zoveel mensen in betalingsproblemen geweest dan nu. Mensen kunnen het gewoon niet betalen. En dat zijn allemaal geen stuntelaars die niet met geld kunnen omgaan.
dat ben je wel als je geen 85 euro per maand kunt ophoesten.
ik denk dat je de problemen eerder in de sfeer van transitie moet zoeken dan dat mensen structureel in geldnood zitten.
sterker: er zijn algelopen kwartaal 80000 banen bij gekomen (als we het over ECHTE groei hebben!) dus er zijn steeds minder mensen afhankelijk. meer mensen kunnen hun eigen rijkdom maken ipv hun hand op te moeten houden.
quote:
En dan heb ik het nog niet over het gedrocht van de no-claim die maximaal onrechtvaardig is voor de chronisch zieken. Het zoveelste exponent van grof en a-sociaal beleid.
dit bedoel ik dus. chronisch zieken worden, op last van het cda, gecompenseert door de ontstane situatie.
quote:
[..]

Dus kijkt de IMF in een kristallen bol?
nee, het IMF bedrijft wetenschap met een zekere voorspellende waarde. er is weldegelijk iets te zeggen over de toekomst en of een systeem duurzaam is. Nederland is op de goede weg en je zult zien dat wij als gidsland voor bijv Zweden gaan fungeren en vooral niet andersom.
quote:
[..]

Moet nog blijken of ze wel goed kijken? Dat weten we pas achteraf. Of misschien ook wel niet.
vooralsnog lijkt het systeem veel toekomstbestendiger en minder belastend voor de publieke sector en DUS voor de burger. hoe minder we centraal regelen hoe beter.
quote:
Praktijk is immers weerbarstig en de tijdgeest is vlug...
dat hebben we gemerkt op het museumplein. eerst schreeuwen om hervormingen en dan huilen als het daadwerkelijk gebeurd. sneue lui
?Porque no te calles?
pi_40763767
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:02 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad en goed uitgerust bent. Ga je komend jaar je bul halen?
quote:
een systeem/samenleving dat zijn eigen broek niet kan ophouden is per definitie niet sociaal en al helemaal niet Christelijk te noemen (vanuit een rentmeesterschapsperspectief). het IMF kan een mening vormen over de mate van duurzaamheid en die situatie is aanmerkelijk verbeterd. al had dit 8 jaar geleden al moeten gebeuren.
Ik ben op zich niet tegen dit zorgstelsel. Wel over de uitvoering hiervan. Een voorbeeld hiervan is de no-claim. Verhoog dan de premie voor iedereen een beetje, maar laat niet de zwaksten de meeste premie betalen.
quote:
ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat jij toch vooral al die museumpleinhuilerds na praat en je ogen sluit voor alle maatregelen om mensen te compenseren die dit echt verdienen.
Dat niet iedereen wint in de nieuwe situatie is alleen maar een zege, er zijn veel lieden die te lang voor een dubbeltje op de eerste rij hebben gezeten.
Laat het ff bij het idee. Je kent mij niet goed . Dat kan ook niet, daar is dit kunstmatig contact ook niet voor geschikt. Doe mij en plezier dat ik niemand napraat. Bovenal ik heb niet eens meegelopen in die museumpleingebeuren. Ik ben wel een man van nuance. Ik ben niet de linkse radicaal die je voor ogen hebt. Hervorming is ok en nodig om het stelsel toekomstproof te maken. De implementaite pakt, vind ik voor te grote groepen te hard uit. Zie oa no-claim.
quote:
oh ja, waar baseer je dat op?
volgens mij leven wij in een samenleving waarin 2x zo sterke schouders veel meer dan 2x zoveel moeten dragen. hoe kom je er dan bij om dit relatief te weinig te noemen?
2x zo sterk moet 2x zoveel dragen, dat zou relatief in balans zijn.
Ik vindt het nieuwe zorgstelsel niet schoolvoorbeeld van een verzekering met het maximaal principe van solidariteit.
quote:
dat ben je wel als je geen 85 euro per maand kunt ophoesten.
ik denk dat je de problemen eerder in de sfeer van transitie moet zoeken dan dat mensen structureel in geldnood zitten.
Ik kan het wel ophoesten, maar voor een grote groep mesnen is het echt teveel. Niet iedereen loopt met een bul economie op zaak. Prijs je gelukkig dat jij die gave Gods wel hebt. ik bedoel dat echt niet lullig. Er zijn genoeg mensen die met een minimum inkomen moeten rondkomen. Vergeet niet dat deze mensen er ook zijn. Vergeet ook niet dat voor hun ¤ 110,- elke maand heel veel geldt is. Voor een drs. economie is het idd geen geld. Zie je dat? Wil je dat ook zien? En echt, die zorgtoeslag is een lachertje, een doekje voor het bloeden.
quote:
sterker: er zijn algelopen kwartaal 80000 banen bij gekomen (als we het over ECHTE groei hebben!) dus er zijn steeds minder mensen afhankelijk. meer mensen kunnen hun eigen rijkdom maken ipv hun hand op te moeten houden.
Er is hooguit een maximale werkgelegenhied van 80% in dit stelse. Dat is het grote probleem. Volldige werkgelegenheid is een utopie. er staan dus altijd genoeg mensen aan de kant. Ziek of niet ziek, lui of niet lui..
quote:
dit bedoel ik dus. chronisch zieken worden, op last van het cda, gecompenseert door de ontstane situatie.
Gezinnen ja, alleenstaandem nee. Als ze de guts hadden dan kwamen ze met een eerlijk voorstel. De praktijk is helaas anders.
quote:
nee, het IMF bedrijft wetenschap met een zekere voorspellende waarde. er is weldegelijk iets te zeggen over de toekomst en of een systeem duurzaam is. Nederland is op de goede weg en je zult zien dat wij als gidsland voor bijv Zweden gaan fungeren en vooral niet andersom.
20 jaar pmb_rug, dat kan echt niet.....

Nederland is voor mij slecht het gidsland als ze het volgende doen;

1 een zeer sterke economie en minder kwetsbaar en afhankelijk. Minder zware zwiepers etc.
2 een fatsoenlijk sociaal stelsel voor diegenen die niet meer met de rat race meekunnen.

Dus sterk en sociaal. Mijn bezwaar van nu is puntje 2.
quote:
vooralsnog lijkt het systeem veel toekomstbestendiger en minder belastend voor de publieke sector en DUS voor de burger. hoe minder we centraal regelen hoe beter.
toekomstbestendiger, maar bijschaven en de lasten eerlijker verdelen. Dan is het pas gelukt en niet eerder wat mij betreft.
quote:
dat hebben we gemerkt op het museumplein. eerst schreeuwen om hervormingen en dan huilen als het daadwerkelijk gebeurd. sneue lui
Ik geloof niet dat diegenen op het museumplein het hardste om deze hervormingen hebben geschreeuwd. Dit hebben ze niet gewild.
pi_40771043
quote:
het is gewoon niet waar. Wederom wijs ik je naar de koopkrachtplaatjes voor de minima. Onder Balk beter geworden. Geen enkele groep in NL is in 2006 slechter af dan in 2000.
Bijvoorbeeld:
* AOWer (2001-2006): +3,4% +0,7%, -1,1%, +0,6%, -0,5%, +2½%.
* Paar miniumuitkeringsgerechtigden met kinderen (2001-2006): +4,3%, +2,1%, -0,9%, +0,2%, -0,9%, +2%.
Reken je even mee, allemaal positieve uitkomsten. De rest staat ook in het CEP.
Dat is heel netjes tijdens een recessie. Heel erg netjes zelfs. Toch zie je op tv verhalen over zielige verhalen van bejaarden die de kachel niet aan kunnen doen...Stemmingmakerij. Kritische vragen stellen de journalisten dan nooit, zouden ze eens moeten doen...
Ik kan geen ruk met die cijfers. Het zijn immers slechts gemiddelden. Ik heb namelijk ook een verdeling nodig. Als ik die van je krijg, dan kan ik er misschien meer chocola van maken. Die verhalen uit de media zijn geen leugen. Maar concrete zaken die er wel zijn. en meer pechgevallen ondanks de gunstige gemiddelden, echter nogsmaals zonder een verdeling kan ik er dus niks mee. Helaas. Die voedselbanken bestaan niet per gratie uit gemakzuch bij mensen. Ze moeten een enorme drempel van schaamte nemen. Dat doe je niet zomaar. er is dus wel wat aan de hand. Geen stemmingsmakereij. Ook EO (rechts) berichtte meerdere malen. Dat zijn geen linkse rel journalisten.
quote:
Gaat het om de prijs? Dus een brood dezelfde prijs maar een vliegvakantie of een auto dan wel inkomensafhankelijk?
Nee, niet om een snee brood. Het gaat om een dure volksverzekering. Het moet wel praktisch blijven, en ik ben niet tegen verschil van besteedbaarheid.
quote:
1) Er zitten nog veel fouten in het systeem; mensen die bij 2 verzekeraars staan ingeschreven..
2) Vroeger werd de premie onmiddelijk ingehouden door werkgever of uitkeringsinstantie. Nu zijn mensen zelf verantwoordelijk voor het betalen. Helaas blijken veel mensen hiervoor te dom (of te slim).
Dat je het bij de mensen legt, ben ik niet op tegen. Maar als het teveel problemen geeft, dan moet je daar niet de ogen voor sluiten. Nu meer betalingsproblemen dan vroeger = dus slechter.
quote:
Cijfers. Leuke SP-kreet maar de koopkrachtcijfers geven wat anders aan.
Nogmaals gemiddelden. Met het plaatje van de verdeling kan ik iets. Alleen met gemiddelde kan ik geen ruk. Ik kan de uitschieters/spaanders nu niet zien. ondanks het gemiddelde kunnen nog steeds grote groepen goed de dupe zijn. Die explosie voedslebanken is er niets voor niets als reactie uit voortgekomen. Mensen moeten een enorme drempel over om er gebruik van de willen maken. Geen gemakzucht dus.
quote:
wat wou je doen met die mensen dan? Wie wil beginnen met een verplichte steralisatie?
Nee. Ook uit de beste gezinnen worden kinderen geboren met een handicap. Er worden mensen geboren met PDD. De maatschappij stelt steeds hogere eisen aan prestatie: prestatiemaatschappij. Het wordt steeds erger en steeds meer - ook gewone mensen- kunnen dat vandaag de dag niet aan. Er komt nog eens een tijd dat alleen desupermesn het hier alleen nog redt. We steven af op een griezelmaatschappij. Wie ziet dit niet?
quote:
Mensen moeten niet zeiken. Het is schoon, eerbaar en nuttig werk. Ze zijn niet eens dankbaar met dat ze werk krijgen, nee, er moet meteen een carriere en al voor ze klaar liggen. Leasebak erbij? Newsflash: om het te maken moet je je handjes laten wapperen, niet jarenlang in een uitkering zitten te stinken..
door de mensen alleen drie weken het knollenveld optrappen, en verder niets met ze doen, hou je ze voor de gek. Geen wonder dat ze zeggen stik maar. zeg als samenleving: ok drie weken knollenveld, maar we gaan ook in je investeren. Je krijgt een baan bij de overheid, en we gaan je zo werkenderwijs reintgreren en scholen. Maar niet alleen als recht; ook als plicht. Kijk dan ben je beter bezig. Alleen menzen afstraffen en in de zeik helpen, bereik je niets.
quote:
Van de zomer was er een mooi artikel in het AD over een Rotterdamse 45-jarige Tokkie die o zo zielig was, niet op vakantie kon. Nog nooit gewerkt (geen school afgemaakt want "foute vrienden)", wel een enorme DVD verzameling(al dan niet gekopieerd, was zn dagbesteding), rookte als een ketter, woog 120 kilo en had 4 kinderen op de wereld geneukt.
Oplossing: afschrijven? er zullen altijd onbemiddelbare zijn. Ik zou eerst alle detail van deze persoon onder ogen moeten zien om hier iets zinnigs op te kunnen zeggen. Ik oordeel niet vooraf.

Waar is hij opgegroeid?
Gezin?
Geestelijk in orde?
etc.

Uitvallers zullen er altijd zijn.
quote:
Dat doen we al op grote schaal. Moet je eens gaan vragen naar de verzuimpercentages van grote gemeentelijke diensten. In de uitvoering gerust 30%
ik heb zelf heteea van dichtbij gezien. IS EEN PAPIEREN TIJGER EN STELT IN DE PRAKTIJK GEEN RUK VOOR. Balk doet er geen zak aan. Deed ie dat maar, en nam ze in dienst van de overheid. Sommigen kunnen in het bedrijfleven niet terecht want ze kunnen die slavernij niet meer aan.

Napalm, er zijn nu eenmaal genoeg mensen met een vlekje. En dat is genoeg om vandaag de dag uit te vallen in het bedrijfleven. Lang leve het Mammonleven wat het bedrijfsleven is.
quote:
Niet dus. Kijk maar naar mn hierboven genoemde WAO cijfers; constant, al meer dan 10 jaar. (al weet je natuurlijk niet wat er gebeurd zou zijn als...)
Na 2005 zijn er genoeg mensen uit de WAO gekeild. jawel onder de Christendemocraat Balk.Want herkeuringen met nieuwe veel strengere regels.
quote:
Kok had ze aan een baan moeten helpen. Toen was er zoveel werk dat je in de showroom je contract kon tekenen. Je kan het Balk en de werkgevers niet kwalijk nemen dat als ze kunnen kiezen uit 10 kandidaten dat ze dan de beste nemen.
Niet voor mensen met een vlekje. Het bedrijfleven kots deze uit. Het bedrijfleven is een sodom en gemorra op dit gebied anno 2006.

De overheid moet schild zijn voor de zwakken. Anno 2006 al lang niet meer zo.
quote:
Die accijnzen vloeien naar de staatskas.. Die helemaal leeg is, je weet wel met dat begrotingstekort?! Schaf je de accijnzen af dan zal de belasting omhoog moeten. Repareer je dus niets mee..
Tja, politiek is kiezen.
quote:
Trouwens, erg a-sociale maatregelen van je; juist de mensen met grote , zuipende, dure auto`s profiteren hiervan. Rijke mensen. Slecht voor het milieu ook.
OK, dan de gasprijs omlaag. Dat is nog beter. Die koppeling los dus.
quote:
Je bent een schat. En natuurkunde ligt wel erg dicht bij electrotechniek. de rest kun je er wel zelf bij denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 13-08-2006 21:48:49 ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:53:28 #261
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40782696
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad en goed uitgerust bent. Ga je komend jaar je bul halen?
het was prima!
komend jaar vooral mastervakken en bestuursjaar doen. ik moet er nog niet aan denken om te gaan werken!
quote:
[..]

Ik ben op zich niet tegen dit zorgstelsel. Wel over de uitvoering hiervan. Een voorbeeld hiervan is de no-claim. Verhoog dan de premie voor iedereen een beetje, maar laat niet de zwaksten de meeste premie betalen.
nogmaals, dat is gerepareerd voor mensen die het echt nodig hebben. de rest heeft genoeg geprofiteerd van andersmans geld. daarnaast moet je het allemaal in het licht van het geheel zien: incl belasting. kinderen zijn gratis meeverzekerd, is dat niet super mooi? gezinnen hebben het financieel gezien zwaar genoeg terwijl zij de grootste investering doen in de economie die denkbaar is.
quote:
[..]

Laat het ff bij het idee. Je kent mij niet goed . Dat kan ook niet, daar is dit kunstmatig contact ook niet voor geschikt. Doe mij en plezier dat ik niemand napraat. Bovenal ik heb niet eens meegelopen in die museumpleingebeuren. Ik ben wel een man van nuance. Ik ben niet de linkse radicaal die je voor ogen hebt. Hervorming is ok en nodig om het stelsel toekomstproof te maken. De implementaite pakt, vind ik voor te grote groepen te hard uit. Zie oa no-claim.
sorry, ik zal niet pretenderen om je heel goed te kennen maar je posts over het beleid-balkenende zijn ongewoon links radicaal en bovenal ongenuanceerd. als je zo ver in je eigen wereld zit dat je de SP een serieus alternatief acht dan kan ik niets anders dan concluderen dat van nuance geen sprake is. tendetieuze, ongefundeerde termen als hardvochtig helpen absoluut niet mee aan dit beeld.
quote:
[..]

Ik vindt het nieuwe zorgstelsel niet schoolvoorbeeld van een verzekering met het maximaal principe van solidariteit.
dat hoeft ook niet om het een goed systeem te maken. het principe dat een samenleving word beoordeeld naar het niveau van de armste is hopeloos achterhaald en bovenal 100% onethisch. je zou beter kunnen stellen de samenleving beoordeeld moet worden naar de kansen die het biedt en de successen van de mensen die die kansen pakken.
quote:
[..]

Ik kan het wel ophoesten, maar voor een grote groep mesnen is het echt teveel. Niet iedereen loopt met een bul economie op zaak. Prijs je gelukkig dat jij die gave Gods wel hebt. ik bedoel dat echt niet lullig. Er zijn genoeg mensen die met een minimum inkomen moeten rondkomen. Vergeet niet dat deze mensen er ook zijn. Vergeet ook niet dat voor hun ¤ 110,- elke maand heel veel geldt is. Voor een drs. economie is het idd geen geld. Zie je dat? Wil je dat ook zien? En echt, die zorgtoeslag is een lachertje, een doekje voor het bloeden.
110-85=25euro daar blijft dus nog wat over.
overigens wil ik wel een budgetplaatje van je zien van een persoon in de bijstand. en daarbij ook het percentage mensen wat werkelijk van dit bedrag leeft.
deze uitzonderingen kun je niet als referentie blijven gebruiken als daarmee 95% van de bevolking ervoor moet bloeden en waarmee zoiets inefficients als hoge belastingen een must blijven.
quote:
[..]

Er is hooguit een maximale werkgelegenhied van 80% in dit stelse. Dat is het grote probleem. Volldige werkgelegenheid is een utopie. er staan dus altijd genoeg mensen aan de kant. Ziek of niet ziek, lui of niet lui..
banengroei = banengroei
mensen die niet willen werken zullen nooit gaan werken, daar heb ik 0,0 medelijden mee. mensen die werkelijk niet kunnen werken (dus niet dat belachelijke wao stelsel waarbij 1 miljoen nederlandse niet 'konden' werken) moet worden geholpen. die lijn is behoorlijk fijn en word door links bijzonder slecht in het oog gehouden. links is DE pleitbezorger van de mensen die niet willen. daar heb ik morele bezwaren tegen. heel veel zelfs.
quote:
[..]

Gezinnen ja, alleenstaandem nee. Als ze de guts hadden dan kwamen ze met een eerlijk voorstel. De praktijk is helaas anders.
ik heb niet zoveel meedelijden met die groep. als ze werken hebben ze sowieso genoeg en als het werkelijk niet kunnen ook.
quote:
[..]

20 jaar pmb_rug, dat kan echt niet.....

Nederland is voor mij slecht het gidsland als ze het volgende doen;

1 een zeer sterke economie en minder kwetsbaar en afhankelijk. Minder zware zwiepers etc.
2 een fatsoenlijk sociaal stelsel voor diegenen die niet meer met de rat race meekunnen.

Dus sterk en sociaal. Mijn bezwaar van nu is puntje 2.
wat jij wil is een contradictio in terminis. jouw visie op sociaal is DE viezigheid die de economie kwetsbaar, stroef en uitermate inflexibel maakt en dus zeer zeer gevoelig voor schokken.
quote:
[..]

toekomstbestendiger, maar bijschaven en de lasten eerlijker verdelen. Dan is het pas gelukt en niet eerder wat mij betreft.
[..]

Ik geloof niet dat diegenen op het museumplein het hardste om deze hervormingen hebben geschreeuwd. Dit hebben ze niet gewild.
nee, ze willen graag 36 uur werken en toch voor 40 uur verdienen. ik kots echt op dat soort mensen
niemand kan voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, nu niet, nooit niet. dat dit zolang is gebeurd betekent niet dat we het niet moeten veranderen. wie meer werkt moet meer verdienen en vice versa.
?Porque no te calles?
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:54:20 #262
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_40800901
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, je reageert weer zoals vanouds. Alleen maar scheldend en niets onderbouwend, alles afdoend met dooddoeners, en bovenal erg slecht lezend. Dat laatste is misschien nog wel het ergste. Eigenlijk ben ik nog knettergek dat ik nog op jouw post reageer, je leert toch niets te onderbouwen; je vind het alleen leuk om hier op anderen te schelden. Ik ben dit kaliber Fokker liever .....kwijt dan rijk....Je reageert ronduit ZIEKELIJK en doet je naam ----helaas - - echt teveel eer aan. Heb je dat zelf door Je frustreert de discussie dat het een lieve lust is. Gelukkig laten andere (wellicht intelligentere) Fokkers zien dat het anders kan...
( Ik ga eens pleiten voor een toelatingsexamen voor FOK!.)

Nog 1 poging. (maar doodzonde van mijn energie, want je leest toch niet en misschien dringt het het ook niet eens tot je door).
Nogmaals subjectiviteit in deze is altijd onvermijdelijk. Als ik schrijf dat Balkenende de allerslechtste MP ooit is, is dat uiteraard mijn mening. Ik wordt echter in die mening gesterkt met de uitkomsten van een paar enquetes.(over de validiteit en representativiteit kun je bij dit soort enquetes altijd vraagtekens bij zetten, maar dat geldt voor elke enquete). En daar volgt keer op keer dat Balkenende op zijn zachtst gezegd geen goede premier is. Sterker nog: de allerslechtse poiticus in 2003, 2004 en 2005. Ik ben dus niet bepaald wereldvreemd met mijn opvatting hieromtrent.....

En dat nog. Iedereen mag hier het zijn/hare over denken. Ik als TS heb niet voor niets iedereen eerlijk de ruimte gegeven.
Je deelt letterlijk mede dat gegeven de informatie in de vorm van enquetes en dergelijke, jij de conclusie dat Balkenende de slechtste MP is gerechtvaardigd vindt. Zo'n zinsnede heeft niks met jouw mening te maken, dit is gewoon lallen in algemeenheden en dat slaat in deze nergens op. De kwaliteit van een MP is niet te meten aan de hand van enquetes, populariteit wel. En zoals je zelf misschien weet hoeft populariteit helemaal niks te maken te hebben met kwaliteit, integendeel als je kijkt naar de mediacratie van vandaag de dag.

Wellicht moet je je eigen pennevruchten eens onder de loep nemen voordat je begint te janken over andermans leesvermogens. Je toelatingsexamen kan je trouwens ergens inrossen waar het niet zo prettig ruikt, oud wijf.
Say your prayers
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:08:44 #263
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_40801319
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat betekent eigenlijk dat ze zelfs niet bekwaam zouden zijn om dus een stem uit te brengen op 22 november a.s. Dit vind ik nogal schokkend. Ik spreek met veel gewone mensen over politiek. Hoger opgeleiden en lager op geleiden. Ik verdiep er mij heel veel in, ik kan ze dus testen. Dat doe ik ook. Niettemin merk ik steeds dat ze best goede/juiste dingen waarnemen bij politici. Heel erg goed onderbouwen is er vaak idd niet bij, maar de indrukken die mensen vaak hebben kloppen mijns inziens toch wel vaak......

OK, de gemiddelde kiezer kan niet een professioneel oordeel velllen. Maar ze moeten wel oordelen, anders kunnen ze immers niet naar de stembus in november. Want dan kiezen immers wel heel veel mensen erg verkeerd, omdat ze niet kunnen oordelen. Schokkend als dat 100% waar is.

Verkiezingen afschaffen? Of als de donder toch dat Verkiezingsrijbewijs invoeren? (mijn voorstel)
[..]
Stemmen is wat anders dan een oordeel vellen over iemand zijn prestaties. Stemmen kan iedereen aangezien je iemand kan kiezen vanwegen zijn brilmontuur. De reden voor een keuze is voor iedereen persoonlijk zoals het hoort in een vrije democratie. Niemand hoeft iemand dan ook middels een verkiezingsrijbewijs te begeleiden in het kiezen van zijn of haar vertegenwoordiger. Dat is een regelrachte afbreuk van onze democratie.
quote:
nogmaals: dan kan je het beoordelen van elke functionaris over boord kachelen. Ook voor de bedrijven. Want dat oordelen is altijd per gratie van subjectiviteit. Moeten we met z'n allen onze nek helemaal in het zand steken? Kan een premier dan niet slecht genoeg functioneren om vervolgens gezamelijk tot een oordeel te komen?
Onzin. Een functionaris binnen het bedrijfsleven is doorgaands werkzaam binnen een functie en een omgeving waarbinnen de resultaten en prestaties beter meetbaar zijn. Minder exogone factoren dan binnen een bestuur van een geheel land. Niet te vergelijken dus.
quote:
Napalm, toch! Ik blijf volharden dat gewone mensen best in staat zijn om te zien en te oordelen hoe goed het Balk doet invergelijking met Kok of Lubbers. Je moet de bevolking niet dommer maken dan ze is. Je hoeft geen managementgoeroe te zijn om te kunnen oordelen dat Balkenende 0,0-leider is. Gewoon inferieur. De schaamte voorbij. De man heeft geen regie en verliest steeds de controle over zijn club......Zeg: nou eens eerlijk:IS BALKENENDE EEN GOEDE LEIDER EN STAATSMAN (JA/NEE)+onderbouwing en niet kijken naar het beleid maar puur als functioneren als persoon en geschiktheid voor het ambt.
[..]
Je blijft maar met dat woordje "is" strooien in combinatie met allerlei krachttermen terwijl je eigenlijk alleen je eigen mening loopt te verkondigen. Dat is niet erg correct van je.
quote:
Net zo goed als dat de huidige opleving niet toe te schrijven is aan Balkenende. Het mes snijdt zo aan 2 kanten...En wat doet het CDA met Balkenende: ze liegen op dit punt alles bij alles bij elkaar, door te zeggen dat het dankzij hun beleid is. Maar als Balkenende dit roept dan hoor ik hier niemand protesteren......Hoe reprentatief is Fok eigenlijk (niet , denk ik)
[..]
Waar zegt het CDA dat?
quote:
Hervormen????? Je bedoeld gewoon ordinair slopen! Geen kunst ,want ik kan het ook. I/D banen hervormen, welke?, ze zijn allang afgeschaft...weet je nog. WAO-hervormen: kunst? Lat zo omhoog gelegd dat zelfs een half lijk er niet meer inkomt. En ze donderen er mensen uit de bestaande WAO die 0,0 kans op de arbeidsmarkt hebben......weet je nog. Intussen neemt de overheid die mensen niet zelf in dienst, want geen baas wil ze.
ID banenbeleid werkte in de praktijk niet aangezien de doorstroom van ID baan naar een reguliere baan zwaar onvoldoende was. Er mee doorgaan zou dus geenzins sociaal zijn, noch naar de ID ers toe noch naar de belastingbetaler.
quote:
En dan heb ik he nog niet over het a.s. debacle Uruzgan. Dat echeq gaat ons MILJARDEN kosten die ze straks weer op de sociale zekerheid gaan weghalen.
Glazen bol gekocht?
quote:
1994 was bijzonder slecht. toen trad Kok I aan. Het ging jaren later stukken beter. nog nooit was het hier zo goed. En een acceptabel social beleid. Iedereen was vol lof over hem. Helaas in het laatste jaar keerde het tij.......Jammer.
[..]
Tuurlijk, ik ken dat spannende jongensboek nog goed, "Hoe Kok de wereldeconomie naar een hoogconjunctuur bracht". Aanradertje.
Say your prayers
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:36:31 #264
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_40802201
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

daar ben ik het wel mee eens: wel vooruitgegaan. Maar een echte MP wordt ie nooit. Dat heeft ie gewoon niet in huis. Hij is geen leider van nature....
Toch is ie MP hoor, en nog een echte ook.
Say your prayers
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:52:50 #265
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_40802713
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook. Maar in tijden van recessie zijn de mensen angstiger. En zullen minder snel geld uitgeven. Wachten nog 1 jaar met die nieuwe bank. Bij hoogconjunctuur is er meer optimisme, minder angst verlies baan, minder angst op mager tijden, dus meer vertrouwen in de toekomst, geven derhalve makkelijker meer geld uit. De psychologische factor speelt m.i. een grote rol, meer dan je denkt. Ik vraag mij af of iemand hierop is gepromoveerd.....zoniet, dan......
[..]
Je economische kennis is lachwekkend. Verminderde consumentenuitgaven zijn in de eerste instantie een oorzaak van een recessie, geen gevolg.
quote:
De werkeloosheid hangt ook sterk af van de conjunctuur. Als de conjunctuur maar hooggenoeg wordt, dan kan er zelfs volledige wrkgelgenheid onstaan. Dit grensgeval is echter om meerdere reden ook niet helaaml gewenst, want verhitting economie en fricitie werkeloosheid is ook nodig voor de werkgevers die snel nodig hebben.....Maar een structurele voleedigewerkgelegenheid is met dit bestel sowieso een utopie.

Voor 1 op de 5 Nederlanders is er geen baan. Ziek of niet ziek, lui of niet lui.......

DIT IS DE KERN VAN HET PROBLEEM VAN DE INACTIEVEN. DEN HAAG LULT ER DAGELIJKS EROM HEEN DUS.
[..]
Onzin. Een volledige werkgelegenheid is binnen het huidige bestel wel degelijk mogelijk mits de arbeidsmarkt flexibel genoeg is. Wanneer de werknemer tot in den treuren beschermt blijft zal er altijd meer werkeloosheid zijn dan binnen een bestel waarin het minder risico's voor de werkgever kent personeel aan te nemen.
quote:
Idd is het onmogelijk om WAO-er in het bedrijfsleven aan het werk te krijgen als geen baas ze wilt. Dan moet Balk ze er ook niet uitdonderen. Anders kan ik het niet noemen. Maar dan moet hij zich niet Christelijk sociaal noemen. Want zulke mensen halen bij mij het bloed onder mijn nagels.....
[..]
Wederom onzin. Er zijn legio voorbeelden van succesvolle reintegratie. Het mooie is dat deze succesverhalen hun wortels kennen in de drive van de ex-wao er in kwestie en niet van het hele leger aan begeleiders wat eromheen loopt te dartelen.
Say your prayers
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:01:48 #266
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_40803040
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 18:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik kan geen ruk met die cijfers. Het zijn immers slechts gemiddelden. Ik heb namelijk ook een verdeling nodig. Als ik die van je krijg, dan kan ik er misschien meer chocola van maken. Die verhalen uit de media zijn geen leugen. Maar concrete zaken die er wel zijn. en meer pechgevallen ondanks de gunstige gemiddelden, echter nogsmaals zonder een verdeling kan ik er dus niks mee. Helaas. Die voedselbanken bestaan niet per gratie uit gemakzuch bij mensen. Ze moeten een enorme drempel van schaamte nemen. Dat doe je niet zomaar. er is dus wel wat aan de hand. Geen stemmingsmakereij. Ook EO (rechts) berichtte meerdere malen. Dat zijn geen linkse rel journalisten.
[..]
Cijfers op macroniveau zijn altijd gemiddeld. Op deze manier kan je natuurlijk wel makkelijk alle cijfers van de hand wijzen die niet in je straatje passen. Ook makkelijk.
quote:
Dat je het bij de mensen legt, ben ik niet op tegen. Maar als het teveel problemen geeft, dan moet je daar niet de ogen voor sluiten. Nu meer betalingsproblemen dan vroeger = dus slechter.
[..]
Kort door de bocht, drogredenatie.
quote:
Nogmaals gemiddelden. Met het plaatje van de verdeling kan ik iets. Alleen met gemiddelde kan ik geen ruk. Ik kan de uitschieters/spaanders nu niet zien. ondanks het gemiddelde kunnen nog steeds grote groepen goed de dupe zijn. Die explosie voedslebanken is er niets voor niets als reactie uit voortgekomen. Mensen moeten een enorme drempel over om er gebruik van de willen maken. Geen gemakzucht dus.
[..]
Die explosie van voedselbanken heeft nooit plaatsgevonden. Die voedselbanken waren in het pre-balkende tijdperk ook al en in dezelfde getalen.
quote:
Nee. Ook uit de beste gezinnen worden kinderen geboren met een handicap. Er worden mensen geboren met PDD. De maatschappij stelt steeds hogere eisen aan prestatie: prestatiemaatschappij. Het wordt steeds erger en steeds meer - ook gewone mensen- kunnen dat vandaag de dag niet aan. Er komt nog eens een tijd dat alleen desupermesn het hier alleen nog redt. We steven af op een griezelmaatschappij. Wie ziet dit niet?
[..]
Doen we onszelf aan. In alle lagen van de bevolking, of het nu werkelozen of topmanagers zijn, wil men 1 ding, welvaart. Dat kent zijn prijs.
quote:
ik heb zelf heteea van dichtbij gezien. IS EEN PAPIEREN TIJGER EN STELT IN DE PRAKTIJK GEEN RUK VOOR. Balk doet er geen zak aan. Deed ie dat maar, en nam ze in dienst van de overheid. Sommigen kunnen in het bedrijfleven niet terecht want ze kunnen die slavernij niet meer aan.
Slavernij? Laat me niet lachen.
quote:
Napalm, er zijn nu eenmaal genoeg mensen met een vlekje. En dat is genoeg om vandaag de dag uit te vallen in het bedrijfleven. Lang leve het Mammonleven wat het bedrijfsleven is.
[..]
Ik heb ook vlekjes, dat maakt me niet kansloos, ik moet er alleen wat meer moeite voor doen. That's life.
quote:
Na 2005 zijn er genoeg mensen uit de WAO gekeild. jawel onder de Christendemocraat Balk.Want herkeuringen met nieuwe veel strengere regels.
[..]
Dat was dan ook eens hoog tijd. De WAO is geen voorziening voor werkelozen of niet-willenden en dat is vanaf de herkeuring duidelijk gemaakt.

[quote[
De overheid moet schild zijn voor de zwakken. Anno 2006 al lang niet meer zo.
[..]
[/quote]

Jawel, we hebben immers een sociaal stelsel. Je kraamt dus onzin uit.
Say your prayers
pi_40878894
quote:
het is gewoon niet waar. Wederom wijs ik je naar de koopkrachtplaatjes voor de minima. Onder Balk beter geworden. Geen enkele groep in NL is in 2006 slechter af dan in 2000.
Bijvoorbeeld:
* AOWer (2001-2006): +3,4% +0,7%, -1,1%, +0,6%, -0,5%, +2½%.
* Paar miniumuitkeringsgerechtigden met kinderen (2001-2006): +4,3%, +2,1%, -0,9%, +0,2%, -0,9%, +2%.
Reken je even mee, allemaal positieve uitkomsten. De rest staat ook in het CEP.
Dat is heel netjes tijdens een recessie. Heel erg netjes zelfs.
Ik had hier al commentaar op gegeven m.b.t. deze cijfers in mijn eerdere post.

Maar het volgende bericht wil ik je echter niet onthouden:

Inkomen daalt voor vierde jaar achtereen
Uitgegeven: 14 augustus 2006 10:27
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2006 11:39

VOORBURG - Het inkomen dat mensen kunnen gebruiken om te consumeren is vier jaar achtereen gedaald. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag meegedeeld. In totaal hadden Nederlanders vorig jaar 235,4 miljard euro te besteden.

Het besteedbare inkomen nam vorig jaar met 0,7 procent af ten opzichte van 2004. "Daarmee was 2005 het vierde jaar op rij waarin het reëel beschikbaar inkomen daalde", stelt het CBS. "In de periode van 1996 tot en met 2001 steeg het nog ieder jaar." Met een min van meer dan 2 procent was de terugval in 2003 het grootst.

De daling van vorig jaar is te wijten aan de inflatie en de gestegen belastingen en premies, aldus het CBS. De stijging van de inkomsten die mensen uit hun belegde vermogen haalden, was niet genoeg om dat te compenseren.

bron: http://www.nu.nl/news/801(...)_jaar_achtereen.html
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:20:29 #268
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40898311
quote:
Dat zou dus betekenen dat het spaarsaldo toegenomen is. Ik betwijfel dat aangezien je steeds berichten leest over mensen in schulden en failliet. Lijkt me geen teken van een hoog spaarsaldo..
(kan @ CBS geen recente cijfers vinden)
quote:

De werkeloosheid hangt ook sterk af van de conjunctuur. Als de conjunctuur maar hooggenoeg wordt, dan kan er zelfs volledige wrkgelgenheid onstaan.
Nee, volledige werkgelegenheid zal nooit bestaan in NL want er zijn teveel mensen die het verdommen om te werken. Kok had die mensen aan het werk moeten schoppen maar was er te slap voor.
Voor de rest is een tekort aan personeel hardstikke goed voor de salarissen. Dat wil je toch; hoge koopkracht?
quote:

Argh, ernstige definitie verneuking.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verborgen_werkloosheid
quote:

Werk zat als je maar echt wil. Want er is ook zat verborgen werkgelegenheid..
quote:
Zie de WW: de drempel wordt steeds verder verhoogd: hierdoor moeten vaker mensen naar de bijstand.
Als ze daar aankloppen blijkt dat die bijstand ook haar drempel heeft verhoogd, en pist dan ook vervolgens naast de pot.
Ik geloof niet dat er iemand is die volgens de oude definities recht had op WW maar niet meer volgens de nieuwe, dat hij/zij dan nu niet in de bijstand terecht kan.
quote:
Uit de oude WAO worden velen mensen gedumpt waarbij er geen verbetering was van hun gezondheid.
De nieuwe WAO is slechts voor "lijken" toegankelijk.

Wat moet ik dan nog aantonen. Jij volgt het nieuws toch ook?
Nieuws Cijfers, daar gaat het om. Journalisten vinden zelfs in een diamantmijn nog wle een zielig stukje stoffig kolen..
quote:
Na 2005, bij het starten van de herkeuringen. Hiervan kan ik Balk terecht de schuld van geven. Want je kan mensen wel uit de WAO donderen, maar geen werkgevers wil ze. Balk laat ze echter stikken, want hij neemt ze als overheid ze niet in dienst. Dan was het een echte vent geweest.....
Als die mensen klaarblijkelijk ten onrechte in de WAO zaten dan
A)is het de schuld degenen die ze er ten onrechte hebben in gelaten
B) moeten ze niet zeiken maar dankbaar zijn omdat ze al die jaren niet in de WW zaten maar in de (relatief) lekker luxe WAO.

Het geklaag klinkt als een kind dat altijd voorgetrokken werd en nu ontevreden is omdat het gelijk behandeld wordt..
quote:

Geen politicus of debater werkt zonder propaganda. Daar ben ik geen uitzondering op. Die cijfer ga ik voor je bestuderen. Ik spreek uit eigen ervaring dat mijn koopkracht onder Balk zwaar achteruit gehold is. Ik leeft zeer zuinig en kan zeer goed met geld omgaan.....Ik spreek ook genoeg anderen met exact dezelfde ervaringen. Aan gemiddelden heb ik niets. Het zijn de zwakkeren die voorts onder dit beleid te lijden hebben. Aan het eind van het jaar zullen we de desastreuse gevolgen van het zorgstelsel goed gaan merken. Mijn zorgverzekeraar meldde vrijdag in het AD dat er grote betalingproblemen zijn bij veel mensen. Het is gewoon veel te duur. De energie prijzen stijgen door de hemel heen. Kleding wordt duurder, enz. Maar ik zal ook naar je cijfers kijken, waar de schoen wringt....
Cijfers, mn beste, cijfers. Die geven de koopkracht niet negatief weer. Het probleem is vaak dat onopvallende dingen goedkoper worden (prijzenslag supermarkt) maar dat opvallende dingen duurder worden. Overigens ligt hier ook een taak voor de consument. Als iets vroeger hfl5 kosten en nu kost het ¤5 dan moet je niet klagen maar het lekker in de winkel laten liggen.
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:25 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar het volgende bericht wil ik je echter niet onthouden:
Tsja,ik kan er niet zoveel mee omdat ik de term "reeel besteedbaar inkomen voor consumptie" nog nooit eerder gehoord heb en het verschil met de koopkracht mij niet geheel duidelijk is.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40900107
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:20 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat zou dus betekenen dat het spaarsaldo toegenomen is. Ik betwijfel dat aangezien je steeds berichten leest over mensen in schulden en failliet. Lijkt me geen teken van een hoog spaarsaldo..
(kan @ CBS geen recente cijfers vinden)
Je kan niet alle groepen op een hoop gooien. Mensen die overhouden, die zullen makkelijker het op een spaarboekje zetten dan een nieuwe bank aanschaffen. Mensen die al krap zitten en door hun bank zakken, of een kapotte wasmschine zullen genoodzaakt zijn zich in de schulden te steken.....Beide komen dus voor....In tijden van recessie gaan er meer rechtspersonen failliet dan in een hoogconjunctuur.....
quote:
Nee, volledige werkgelegenheid zal nooit bestaan in NL want er zijn teveel mensen die het verdommen om te werken. Kok had die mensen aan het werk moeten schoppen maar was er te slap voor.
De laagste werkloosheid onder Kok was 225.000. Kok riep wel dat er volledige werkgelegenheid was, maar dat loog hij. Hoe kon hij dat zeggen met 900.000 WAO-ers. Hoeveel mensen zaten er toen in de bijstand. Ff de dikke duim 400.000. (beetje krap denk ik ). Toen had je 1.500.000 mensen met een uitkering. Nou: dan had Kok wel heel hard moeten trappen om die allemaal aan een baan te helpen. Volstrekt onrealistisch dus. Ik houd vol dat in het huidige bestel, met de huidige verhoudingen, volledige werkgelegenheid een volstrekte utopie is.
quote:
Voor de rest is een tekort aan personeel hardstikke goed voor de salarissen. Dat wil je toch; hoge koopkracht?
Ja, dat wil ik wel. Maar dat geeft weer andere problemen op de langere termijn, dat we onszelf internationaal buitenspel zetten. Of is loonmatiging ineens niet meer nodig (1 uitzondering: loonmatiging dient niet voor de top te gelden, anders komen ze niet meer rond

Dus alles in de goede balans. dat is de kunst van Fatsoenlijk Politiek te drijven
quote:
Argh, ernstige definitie verneuking.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verborgen_werkloosheid
Kan ik mij zeker in vinden, maar ik hang me nooit op aan definities. Ik kijk liever naar de feiten .Zie mijn quote hiervoor met die 1.5000000 inaktieven
quote:
Werk zat als je maar echt wil. Want er is ook zat verborgen werkgelegenheid..
Genoeg mensen die een bult solliciteren, en nog steeds een moord moeten doen voor een baan. Het loopt dus niet zo'n vaart met die zg verborgen banen. Werkgevers klagen wel dat ze niet aan personeel kunnen komen, maar als puntje bij het paaltje komt trekken ze hun keutel als de wiederweerga weer in. Allemaal grootspraak dus.
quote:
Ik geloof niet dat er iemand is die volgens de oude definities recht had op WW maar niet meer volgens de nieuwe, dat hij/zij dan nu niet in de bijstand terecht kan.
Bijstand = financiele executie. Dag huis, dag tuin, dag opbergschuur.
quote:
Nieuws Cijfers, daar gaat het om. Journalisten vinden zelfs in een diamantmijn nog wle een zielig stukje stoffig kolen..
Ik kijk maar naar de explosie aan voedselbanken in de BALK jaren. Dat zeg mij genoeg.....
quote:
Als die mensen klaarblijkelijk ten onrechte in de WAO zaten dan
A)is het de schuld degenen die ze er ten onrechte hebben in gelaten
Regering? Werkgevers die WAO als riool hebben gebruikt om personeel kwijt te raken.
quote:
B) moeten ze niet zeiken maar dankbaar zijn omdat ze al die jaren niet in de WW zaten maar in de (relatief) lekker luxe WAO.
Laat dat luxe maar weg. De meesten hadden gewoon liever een goed betaalde baan. Maar steeds meer mensen kunnen die rat race niet meer aan.
quote:
Het geklaag klinkt als een kind dat altijd voorgetrokken werd en nu ontevreden is omdat het gelijk behandeld wordt..
Ik heb een groot hart voor de zwakkeren in de samenleving. Je bent als overheid zeer onbetrouwbaar als je mensen volgens de regels van toen in de WAO liet ( om de werkeloosheid te verzoedelen) en nu plotsklaps de lat veel hoger legt, om die mensen eruit te lazeren. Wetende dat ze geen enkel kans op een baan hebben. Dit is zeer beschamende politiek, de schaamte voorbij gewoon. Nogmals: als de overheid zelf dit een goed voorbeeld vindt van FATSOEN MOET JE DOEN, dan moeten ze maar snel stoppen om de bevoking nog langer te moraliseren met het vingertje.

Als Balk echt fatsoenlijk was, dan nam hij de uitgelazerde WAO-ers - zonder kans op een baan- zelf bij de overheid in dienst. Dan heb je iets verdedigbaars, nu niet. Wat deed Balk: bezuinigen op werkgelegenheid voor mensen met een vlekje....Fatsoenlijk?
quote:
Cijfers, mn beste, cijfers. Die geven de koopkracht niet negatief weer. Het probleem is vaak dat onopvallende dingen goedkoper worden (prijzenslag supermarkt) maar dat opvallende dingen duurder worden. Overigens ligt hier ook een taak voor de consument. Als iets vroeger hfl5 kosten en nu kost het ¤5 dan moet je niet klagen maar het lekker in de winkel laten liggen.
Met de euro is iedereen de klos. 1¤ = 1 hfl. Althans zo voelt het zeker.

Een aantal dingen zijn idd goedkoper geworden. Maar explosieve stijgers: ziektekosten, energieprijzen, belastingen, premies. Dat maakt ik niet meer goed met een iets goedkopere supermarkt.....

En cijfers geven altijd ruimte voor interpretatie. Het zijn bovendien gemiddelden. De gemiddelde consument moet uik nog steeds ontmoeten. Met gemiddelden kan ik allen iets als ik de bijbehorende verdelingen heb....
quote:
Tsja,ik kan er niet zoveel mee omdat ik de term "reeel besteedbaar inkomen voor consumptie" nog nooit eerder gehoord heb en het verschil met de koopkracht mij niet geheel duidelijk is.
Daarom sla ik ook niet met cijfers om de oren. Wij laten samen ook zien waarom. Ik neem ze niet serieus als jij er mee komt, en omgekeerd doe je het nu ook. er is altijd ruimte voor interpretatie en er zijn altijd mogelijkheden om de randvoorwaarden ter discussie te stellen. daat kom je toch niet mee uit. Dus is het vaak toch propaganda voeren. De eerste Fokker die dat niet doet, moet ik nog steeds tegenkomen. Maar dat geeft niet hoor. Elke politicus doet dat namelijk ook.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 14:59:40 #270
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40904830
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
De laagste werkloosheid onder Kok was 225.000. Kok riep wel dat er volledige werkgelegenheid was, maar dat loog hij. Hoe kon hij dat zeggen met 900.000 WAO-ers. Hoeveel mensen zaten er toen in de bijstand. Ff de dikke duim 400.000. (beetje krap denk ik ). Toen had je 1.500.000 mensen met een uitkering. Nou: dan had Kok wel heel hard moeten trappen om die allemaal aan een baan te helpen. Volstrekt onrealistisch dus. Ik houd vol dat in het huidige bestel, met de huidige verhoudingen, volledige werkgelegenheid een volstrekte utopie is.
Hoho, dat er werklozen waren wil nog niet zeggen dat er geen banen genoeg waren.
Mensen kwmane uit allerlei landen hierheen om hier te werken. Dan heb je nog mensen die weigeren om meer dan een uur te reizen voor hun werk, sommige banen te vies/ zwaar/ te min vinden, etc.
quote:

Ja, dat wil ik wel. Maar dat geeft weer andere problemen op de langere termijn, dat we onszelf internationaal buitenspel zetten. Of is loonmatiging ineens niet meer nodig (1 uitzondering: loonmatiging dient niet voor de top te gelden, anders komen ze niet meer rond

Dus alles in de goede balans. dat is de kunst van Fatsoenlijk Politiek te drijven
Dus je geeft toe dat het "achteruit gaan van mensen onder Balk" bdus neit zoveel zegt want er zijn heel veel andere factoren.
Hehe, eindelijk.
quote:
Genoeg mensen die een bult solliciteren, en nog steeds een moord moeten doen voor een baan. Het loopt dus niet zo'n vaart met die zg verborgen banen. Werkgevers klagen wel dat ze niet aan personeel kunnen komen, maar als puntje bij het paaltje komt trekken ze hun keutel als de wiederweerga weer in. Allemaal grootspraak dus.
Ik ken ze niet. de enige mensen die zich echt een bult soliciteren zijn degenen die werk boven hun niveau willlen doen, een baan in Zuid-Oost-Appelscha willen, een job in een sector zoeken waar geen werk is (ik wil ook Archeoloog worden, wie niet?) en de groep ouderen die te duur zijn.
quote:

Bijstand = financiele executie. Dag huis, dag tuin, dag opbergschuur.
Het is ook niet de bedoeling dat je lang in de bijstand blijft zitten. Het is een vangnet, geen hangmat.
quote:

Ik kijk maar naar de explosie aan voedselbanken in de BALK jaren. Dat zeg mij genoeg.....
Dat zegt voral dat mensen niet met geld om kunnen gaan. Teglijkertijd topt de winst van ENdemol door alle belspel SMSjes. Die zenden ze niet uit op de momenten dat mensen met een baan TV kijken..
quote:

Regering? Werkgevers die WAO als riool hebben gebruikt om personeel kwijt te raken.
De overheid en vakbonden die de WAO-misbruik oogluikend toestonden.
quote:

Laat dat luxe maar weg. De meesten hadden gewoon liever een goed betaalde baan. Maar steeds meer mensen kunnen die rat race niet meer aan.
LLuxe tov de ww. Iedereen wil een goedbetaalde baan maar daar moet je ook wel goede kwalificaties voor meenemen..
quote:

[..]

Ik heb een groot hart voor de zwakkeren in de samenleving. Je bent als overheid zeer onbetrouwbaar als je mensen volgens de regels van toen in de WAO liet ( om de werkeloosheid te verzoedelen) en nu plotsklaps de lat veel hoger legt, om die mensen eruit te lazeren. Wetende dat ze geen enkel kans op een baan hebben. Dit is zeer beschamende politiek, de schaamte voorbij gewoon. Nogmals: als de overheid zelf dit een goed voorbeeld vindt van FATSOEN MOET JE DOEN, dan moeten ze maar snel stoppen om de bevoking nog langer te moraliseren met het vingertje.
Fouten en bedrog van uit het verleden herstellen noem ik niet beschamend maar dapper. Negeren dat een miljoen WOAers als een molensteen om de nek van heel Nederland hangen, dat noem ik pas beschamende politiek.
quote:

Als Balk echt fatsoenlijk was, dan nam hij de uitgelazerde WAO-ers - zonder kans op een baan- zelf bij de overheid in dienst.
Om wat te doen; duimen draaien met zn allen? Wie schiet daar wat mee op? Zelfs Melkertbanen kosten een fortuin..
quote:

Een aantal dingen zijn idd goedkoper geworden. Maar explosieve stijgers: ziektekosten, energieprijzen, belastingen, premies. Dat maakt ik niet meer goed met een iets goedkopere supermarkt.....

En cijfers geven altijd ruimte voor interpretatie. Het zijn bovendien gemiddelden. De gemiddelde consument moet uik nog steeds ontmoeten. Met gemiddelden kan ik allen iets als ik de bijbehorende verdelingen heb....
toch de koopkrachtcijfers die wat anders zeggen. Je kan meoilijk beleid gaan maken voor de uitzonderingen. Je zal wel met gemiddleden meoten werken (en dan zijn er dus al gemiddelden voor verschilelnde groepen, AOWers, alleenstaanden, etc)
quote:
Daarom sla ik ook niet met cijfers om de oren. Wij laten samen ook zien waarom. Ik neem ze niet serieus als jij er mee komt, en omgekeerd doe je het nu ook. er is altijd ruimte voor interpretatie en er zijn altijd mogelijkheden om de randvoorwaarden ter discussie te stellen. daat kom je toch niet mee uit. Dus is het vaak toch propaganda voeren. De eerste Fokker die dat niet doet, moet ik nog steeds tegenkomen. Maar dat geeft niet hoor. Elke politicus doet dat namelijk ook.
Nee, zo bedoel ik het niet. Ik heb de term nog nooit eerder gehoord. Ik begrijp niet goed waarom dit afwijkt van de koopkrachtcijfers die normaliter worden gebruikt daarom kan ik er weinig mee.

Als iemand mij uitleggen kan hoe het zit waarom er verschillen zijn met de koopkracht dan ga ik er graag op in.
pi_40907035
Nee.
pi_40908965
Van mij wel, heeft niet echt de beoogte uitstraling maar wel degelijk verstand van zaken. Dus als het CDA weer de grootste wordt mag ie van mij gewoon voor balkende 4 gaan.
S.W.
pi_40909453
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:14 schreef Tikorev het volgende:
Als het tussen Bos en Balkenende gaat heb ik een sterke voorkeur voor Balkenende. Simpelweg omdat hij de afgelopen drie jaar zeer goede resultaten heeft behaald met zijn beleid.
Goede resultaten? Crap resultaten bedoel je.

Nederlanders zijn ook zo hypocriet als de pest he. Twee jaar terug stond heel Nederland nog op de dam te protesteren, nu draait de economie weer (wat verder heel weinig met het kabinetsbeleid te maken heeft) en nu staat het Gristen Democratisch Appel weer op 42 zetels.
pi_40909477
Ik wil Balkenende niet terug. Wie ik wel wil weet ik nog niet. ieder geval geen Balkenende.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40909828
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:59 schreef Napalm het volgende:

[..]

Hoho, dat er werklozen waren wil nog niet zeggen dat er geen banen genoeg waren.
Mensen kwmane uit allerlei landen hierheen om hier te werken. Dan heb je nog mensen die weigeren om meer dan een uur te reizen voor hun werk, sommige banen te vies/ zwaar/ te min vinden, etc.
Napalm 1.500.000 verborgen banen? Dat geloof je zelf toch niet?? Er kwamen hooguit enkele duizenden uit het buitenland om hierheen te werken. We hebben het dus over een kleine fractie. Een zwaluw maakt verder nog steeds geen zomer. Want we hebben het hier over seizoenswerk. Dus niks structureels.
quote:
Dus je geeft toe dat het "achteruit gaan van mensen onder Balk" bdus neit zoveel zegt want er zijn heel veel andere factoren.
Hehe, eindelijk.
Nee, Napalm. Je denkt zo zwart wit.....Luister nou is ff naar EG: het gaat in de politiek om het zoeken naar de juiste balansen.... Koopkracht is natuurlijk belangrijk. Voor het individu zelfs maar ook als medebespeler van de economie. Als de salarissen te hard stijgen, dan komt dat ook als een boemerang terug. Op dat punt zijn we het eens. Maar dat grote groepen in de samenleving er op achteruit gaan , al vier jaar op rij, kan nooit goed zijn. Tja, ook die psychologische factor.......je weet wel.....
quote:
Ik ken ze niet. de enige mensen die zich echt een bult soliciteren zijn degenen die werk boven hun niveau willlen doen, een baan in Zuid-Oost-Appelscha willen, een job in een sector zoeken waar geen werk is (ik wil ook Archeoloog worden, wie niet?) en de groep ouderen die te duur zijn.
Het begin eerst met de constatering dat de arbeidsmarkt sind jaar en dag NIET functioneert. Als we daar eindelijk van bewust zijn, dan kunnen we praten over oplossingen......Als we elk jaar 85 archeologen opleiden, waarvoor er maar 20 plek is, dan doen we heel simpel gezegd iets goed fout...Van mij hoeven die 65 niet het knollenveld op....De maatschappij draait menselijk kapitaal gewoon als rotte tomaten door. Daar zit het probleem. De chronische overproductie is moreel verwerpelijk.
quote:
Het is ook niet de bedoeling dat je lang in de bijstand blijft zitten. Het is een vangnet, geen hangmat.
Op het moment dat bijstand start is de financiel executie al lang begonnen. Is wel erg voor iemand die zijn leven lang hard heeft gewerkt en pech heeft en huis alles moet opeten....of fors moet gaan lenen....
quote:
Dat zegt voral dat mensen niet met geld om kunnen gaan. Teglijkertijd topt de winst van ENdemol door alle belspel SMSjes. Die zenden ze niet uit op de momenten dat mensen met een baan TV kijken..
Zijn die belspelletjes daarmee de verklaring dat mensen nu ineens wel een voedselbank nodig hebben en vroeger niet?

Ik geeft het juiste antwoord wel: die explosie voedselbanken wordt veroorzaakt door een steeds verder terugtrekkende overheid en de steeds verdere verschraling van de sociale zekerheid.
quote:
De overheid en vakbonden die de WAO-misbruik oogluikend toestonden.
De werkgevers hadden hierin geen rol? Moeten alleen de werknemers worden geconfronteerd met de negatieve gevolgen? Die bovendien nergens een kans krijgen? Bedrijfsleven mag wel de dans ontspringen?
quote:
LLuxe tov de ww. Iedereen wil een goedbetaalde baan maar daar moet je ook wel goede kwalificaties voor meenemen..
Mensen met kwalificaties en ex-WAO = KANSLOOS bij onze mammontempels.
quote:
Fouten en bedrog van uit het verleden herstellen noem ik niet beschamend maar dapper. Negeren dat een miljoen WOAers als een molensteen om de nek van heel Nederland hangen, dat noem ik pas beschamende politiek.
Kan alleen maar dapper zijn als die mensen ook serieus een kans op een baan krijgen. Dit is verre van realiteit. De maatschappij en regering laat ze vervolgens gewoon stikken. Daar zit het schaamteloze.....
quote:
Om wat te doen; duimen draaien met zn allen? Wie schiet daar wat mee op? Zelfs Melkertbanen kosten een fortuin..
quote:
toch de koopkrachtcijfers die wat anders zeggen. Je kan meoilijk beleid gaan maken voor de uitzonderingen. Je zal wel met gemiddleden meoten werken (en dan zijn er dus al gemiddelden voor verschilelnde groepen, AOWers, alleenstaanden, etc)
Ja, ik leg alleen uit dat die gemiddelden maar erg betrekkelijk zij.n Ik hecht daar niet zoeel waarde aan.
quote:
Nee, zo bedoel ik het niet. Ik heb de term nog nooit eerder gehoord. Ik begrijp niet goed waarom dit afwijkt van de koopkrachtcijfers die normaliter worden gebruikt daarom kan ik er weinig mee.
Dat antwoord moet ik je eerlijk gezegd ook ff schuldig zijn. Het geeft in ieder geval wel aan voor meerdere interpretaties. Er zijn kennelijk meerdere waarheden....
quote:
Als iemand mij uitleggen kan hoe het zit waarom er verschillen zijn met de koopkracht dan ga ik er graag op in.
Ga ik ook ff bekijken. Maar niettemin: het bericht kwam van het CBS.......en die neem ik best serieus. Dat bericht sluit m.i. wel aan bij de belevingswereld van grote groepen Nederlanders.

ik kan mij ook niet voorstellen dat de koopkracht bij grote groepen niet achteruit gegaan is. Zie hiervoor de sterk gestegen ziektekosten en en energieprijzen die door het dak vliegen...Dit maak je niet goed met Aldi en Lidl...
pi_40909882
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:56 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik wil Balkenende niet terug. Wie ik wel wil weet ik nog niet. ieder geval geen Balkenende.
Ik weet wel zeker dat er genoeg anderen met jou die mening delen.....Maar ik vrees met grote vreze dat de spruitjeslucht op 22/11 weer niet van de lucht zal zijn....
pi_40909923
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:55 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nederlanders zijn ook zo hypocriet als de pest he. Twee jaar terug stond heel Nederland nog op de dam te protesteren, nu draait de economie weer (wat verder heel weinig met het kabinetsbeleid te maken heeft) en nu staat het Gristen Democratisch Appel weer op 42 zetels.
HELEMAAL MET JE EENS.

Daar zit een probleem. Nederlanders zijn GRENZELOOS vals opportunistisch. Daar baal ik elke dag van...
pi_40910248
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat er genoeg anderen met jou die mening delen.....Maar ik vrees met grote vreze dat de spruitjeslucht op 22/11 weer niet van de lucht zal zijn....
Ik heb hier het al vaker gezegd. Ik zei het nu zo om duidelijk te maken dat het alleen erom gaat in dit topic of je balkenede wil of niet. Niet wie het dan moet zijn of ''hij is beter dan Bos'' of hij heeft het aardig gedaan.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40910282
quote:

[..]

Precies. Ik was toen tegen het beleid nu nog. Mijn stem krijgen ze nooit. al die mensen die toen niet meer op hen gingen stemmen, dat werd gezegd dor ze, doen dat nu blijkbaar wel weer. Dat is consequent, schijnt.
And that is the news.''
pi_40974144
Neej geen Playmobil meer aan de macht!
pi_40974966
Nee maar het zegt genoeg over de doorsnee Nederlander dat zoiets premier is geworden.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_40975001
Kunnen de stemmers van JPB niet samen met hem het land uit gezet worden?
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:33:57 #283
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40996031
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Napalm 1.500.000 verborgen banen? Dat geloof je zelf toch niet?? Er kwamen hooguit enkele duizenden uit het buitenland om hierheen te werken. We hebben het dus over een kleine fractie. Een zwaluw maakt verder nog steeds geen zomer. Want we hebben het hier over seizoenswerk. Dus niks structureels.
Structureel seizoenswerk want het komt elk jaar weer terug die seizoenen. Een werkgever met seizoenswerk kan zn werknemers al jaren niet meer weer in de ww dumpen als het werk over is.
Met flexibele lonen (lees lager) zouden we een hoop werkgelegenheid creeeren. Overigens loopt het aantal (officiele) arbeidsimmigranten in de tienduizenden. (tijdens de recessie, CBS)
quote:

Het begin eerst met de constatering dat de arbeidsmarkt sind jaar en dag NIET functioneert. Als we daar eindelijk van bewust zijn, dan kunnen we praten over oplossingen......Als we elk jaar 85 archeologen opleiden, waarvoor er maar 20 plek is, dan doen we heel simpel gezegd iets goed fout...Van mij hoeven die 65 niet het knollenveld op....De maatschappij draait menselijk kapitaal gewoon als rotte tomaten door. Daar zit het probleem. De chronische overproductie is moreel verwerpelijk.
Als de overheid en de vakbonden zich er nou eens niet mee bemoeien dan komt het vanzelf goed. Vraag en aanbod zijn in een vrije markt altijd in evenwicht.
quote:

Op het moment dat bijstand start is de financiel executie al lang begonnen. Is wel erg voor iemand die zijn leven lang hard heeft gewerkt en pech heeft en huis alles moet opeten....of fors moet gaan lenen....
Als je in de bijstand zit kan je helemaal niet lenen. Overigens als je je "levenlang hard gewerkt hebt" kom je eerst nog in de WW.
quote:

Zijn die belspelletjes daarmee de verklaring dat mensen nu ineens wel een voedselbank nodig hebben en vroeger niet?
Ik geeft het juiste antwoord wel: die explosie voedselbanken wordt veroorzaakt door een steeds verder terugtrekkende overheid en de steeds verdere verschraling van de sociale zekerheid
Laten we dat "beschikbaar inkomen" van je nemen ipv "koopkracht". Dan nog is iedereen financieel beter af dan in 1999. Waarom hebben ze voedselbanken nodig? Dat ligt toch echt aan het feit dat mensen niet met geld kunnen omgaan. Liever een plasma tv op afbetaling ("maar 60 euro per maand", 10 jaar lang @ 21% rente)
quote:
De werkgevers hadden hierin geen rol? Moeten alleen de werknemers worden geconfronteerd met de negatieve gevolgen? Die bovendien nergens een kans krijgen? Bedrijfsleven mag wel de dans ontspringen?
Volgens mij maakte het voor een werkgever niet uit of je iemand in de WW of de WAO liet afvloeien.
Ik blijf erbij; als je 10 jaar ten onrechte in de WAO hebt gezeten moet je niet klagen maar je kapot schamen.
quote:
Mensen met kwalificaties en ex-WAO = KANSLOOS bij onze mammontempels.
Moeten we maar eens zorgen dat het makkelijkeren goedkoper wordt ze weer te ontslaan./ Overigens schuif ik dat kansloze toch ook voor een flink deel op henzelf af..
quote:
Kan alleen maar dapper zijn als die mensen ook serieus een kans op een baan krijgen. Dit is verre van realiteit. De maatschappij en regering laat ze vervolgens gewoon stikken. Daar zit het schaamteloze.....
Mensen zijn in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor hun leven. Niet de overheid.
quote:

Ja, ik leg alleen uit dat die gemiddelden maar erg betrekkelijk zij.n Ik hecht daar niet zoeel waarde aan.
Waar moet je dan op koersen; uitzonderingen en incidenten?
quote:
Dat antwoord moet ik je eerlijk gezegd ook ff schuldig zijn. Het geeft in ieder geval wel aan voor meerdere interpretaties. Er zijn kennelijk meerdere waarheden....
Nee. er kan maar één waarheid zijn.
quote:
Ga ik ook ff bekijken. Maar niettemin: het bericht kwam van het CBS.......en die neem ik best serieus. Dat bericht sluit m.i. wel aan bij de belevingswereld van grote groepen Nederlanders.

ik kan mij ook niet voorstellen dat de koopkracht bij grote groepen niet achteruit gegaan is. Zie hiervoor de sterk gestegen ziektekosten en en energieprijzen die door het dak vliegen...Dit maak je niet goed met Aldi en Lidl...
en afschaffen OZB, toeslag ziektekostenverzekering..

CBS definities
quote:
Koopkracht
Om inkomens in de tijd vergelijkbaar te maken, wordt het gestandaardiseerd inkomen gedefleerd met behulp van de consumentenprijsindex. Deze index geeft het prijsverloop weer van een pakket goederen en diensten zoals dit gemiddeld wordt aangeschaft door huishoudens. Indien het gestandaardiseerde inkomen sterker stijgt dan de prijzen, neemt de koopkracht toe. De koopkracht wordt gebruikt om de (reële) ontwikkeling van het inkomen vast te stellen, maar kan ook worden gebruikt voor het vaststellen van (ontwikkelingen in) welvaartsverschillen tussen huishoudens.
+
quote:
Reëel beschikbaar inkomen

Het reëel beschikbaar inkomen van huishoudens geeft het inkomen aan waarover huishoudens voor consumptie kunnen beschikken na correctie voor inflatie.

Het beschikbaar inkomen is als volgt opgebouwd:

+ Beloning van werknemers
+ Inkomen van zelfstandigen
+ Ontvangen rente, dividend etc
- Betaalde rente

= Primair inkomen

+ Uitkeringen
- Belastingen en premies
+ Overige inkomensoverdrachten (saldo)

= Beschikbaar inkomen
quote:
Consumptie door huishoudens
Deze omvat de aankopen van goederen en diensten, de betalingen voor huishoudelijke en verzekeringsdiensten en de geschatte waarde van huisvesting, voeding, kleding, etc. welke als inkomen in natura wordt genoten. Ook de toegerekende huurwaarde van eigen huisbezitters is in de consumptie van huishoudingen begrepen. Tot de nationale consumptie worden de consumptieve bestedingen van alle Nederlandse ingezetenen gerekend. De bestedingen door Nederlandse toeristen (en overigens ook diplomaten, e.d.) zijn hierin begrepen; de bestedingen van niet-ingezetenen in Nederland zijn in mindering gebracht. De consumptieve bestedingen van Instellingen Zonder Winstoogmerk (IZW-huishoudens) omvatten de niet-marktproductie van deze sector m.u.v. de investeringen in eigen beheer.
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:14:41 #284
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41022432
quote:

[..]

Poeh hey, er stonden ruim 16 miljoen mensen op de dam? Ik wist wel dat het aantal demonstranten zo ongeveer per dag toenam, maar ik had verwacht dat men daar onderhand wel mee gekapt was. Zal wel gezellig geweest zijn dan.
Say your prayers
pi_41034399
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Structureel seizoenswerk want het komt elk jaar weer terug die seizoenen. Een werkgever met seizoenswerk kan zn werknemers al jaren niet meer weer in de ww dumpen als het werk over is.
Met flexibele lonen (lees lager) zouden we een hoop werkgelegenheid creeeren. Overigens loopt het aantal (officiele) arbeidsimmigranten in de tienduizenden. (tijdens de recessie, CBS)
Inderdaad voor die jobs zijn er genoeg uitzendbureaus. Er zijn genoeg mensen die het willen, maar de werkgevers willen ze niet betalen. Ook hier is een gezond evenwicht mogelijk. De job vuilnisman was jarenlang zeer gewild, omdat het goed betaalde. Dus als die boeren het dan ook willen doen voor iets meer loon dan het kale minimum....Ze moeten dus niet mekkeren.
quote:
Als de overheid en de vakbonden zich er nou eens niet mee bemoeien dan komt het vanzelf goed. Vraag en aanbod zijn in een vrije markt altijd in evenwicht.
De overheid heeft voor de meeste studies niet eens een numerus fixus. De vakbonden bemoeien zich al helemaal niet met studentenaantallen die scholen en universiteiten bestormen........ En toch steeds weer een gigantische varkenscyclus....Als je pech hebt, dan studeer je dus in een verkeerd jaar af en dan kan je het schudden....
quote:
Als je in de bijstand zit kan je helemaal niet lenen.
Neen, dat is niet waar. Als iemand een eigen huis heeft , dan hoeft hij/zij deze niet direct op te eten. In plaats daarvan kan deze de uitkering als lening opnemen...Niet bekend? Was teninste altijd zo, of heeft Rutte dit alweer afgeschoten. (zou mij niet verbazen).
quote:
Overigens als je je "levenlang hard gewerkt hebt" kom je eerst nog in de WW.
Dat klopt, maar als je 45+ bent kun je het wel schudden hoor. Verder zijn die schamele 3,66 jaar(?) WW ook snel om.....En dan is het dus een uitgestelde executie...
quote:
Laten we dat "beschikbaar inkomen" van je nemen ipv "koopkracht". Dan nog is iedereen financieel beter af dan in 1999.
Het CBS denkt daar klaarblijkelijk anders over. Anders komen ze niet met het bericht, dat we vier jaar achtereen 0,7% hebben ingeleverd.
quote:
Waarom hebben ze voedselbanken nodig? Dat ligt toch echt aan het feit dat mensen niet met geld kunnen omgaan.
Konden mensen 5 jaar gelden beter met geld omgaan. we hebben meer recessies gehad en toen konden ze het wel zonder die voedselbanken. Wat maakt dat ze dat nu ineens onder Balkenende dit niet meer zouden kunnen.
quote:
Liever een plasma tv op afbetaling ("maar 60 euro per maand", 10 jaar lang @ 21% rente)
Die dommerts zijn van alle tijden. dus vijf jaar geleden ook en toen waren er geen/weinig voedselbanken. Je constatering kan ik niet met je delen....
quote:
Volgens mij maakte het voor een werkgever niet uit of je iemand in de WW of de WAO liet afvloeien.
De WAO is voor een werknemer aantrekkelijker dan de WW. Bij een saneringsronde kon de werkgever een "zwakkere" werknemer makkelijker paaien voor de WAO dan de WW. Het gebeurde dus op grote schaal dat er tussen wg en wn dealtjes werden gesloten.......De werkgevers hebben er dus net zo hard nog harder aan meegewerkt aan dat riool, en nu schreeuwen ze het hardste dat de WAO uitpuilt.. Erg hypocriet dus...
quote:
Ik blijf erbij; als je 10 jaar ten onrechte in de WAO hebt gezeten moet je niet klagen maar je kapot schamen.
Bepaal jij wie er wel/niet terecht in de WAO zit?
quote:
Moeten we maar eens zorgen dat het makkelijkeren goedkoper wordt ze weer te ontslaan./
Ja, dat is aardig gedacht. maar vind je dat ook als je straks 50 jaar bent d.v. , en dat je dan voor werkgevers minder aantrekkelijker wordt... en je niet meer zien staan.....
quote:
Overigens schuif ik dat kansloze toch ook voor een flink deel op henzelf af..
Sommigen hebben het idd aan zichzelf te wijten, maar die kan je niet over een kam scheren. Bestaan er in jou ogen kanslozen die het echt niet aanzichzelf te wijten hebben.... Benieuwd.
quote:
Mensen zijn in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor hun leven. Niet de overheid.
Helemaal met je eens. Maar er zullen altijd mensen zijn die buiten hun schuld buiten de boot vallen. Bestaat die groep ook bij jou , Napalm...En zo ja, vind je dat de overheid dan wel een schild voor de zwaken moet zijn....
quote:
Waar moet je dan op koersen; uitzonderingen en incidenten?
Neen, maar wel goed vangnet voor de mensen die buiten hun schuld uit de boot vallen.....En dat doe je niet door mensen die niet kunnen werken en/of geen kans hebben op werk pontificaal en zonder pardon uit de WAO te trappen en mensen. Want dat gebeurd helaas nog veel te vaak.
quote:
Nee. er kan maar één waarheid zijn.
De waarheid bestaat niet. Een waarheid wel. Ff zoeken. Leuke topic hierover. Weet je nog. Je kan als econoom verschillend tegen cijfers aankijken. Interpretatie heet dat. Meningsvorming/duiding, cognities, basisveronderstellingen, superego, normen en waardenbesef.....etc. Ik hoop dat deze notedop erg duidelijk is
quote:
en afschaffen OZB,
De meeste zwakkeren hebben geen eigen huis.
quote:
toeslag ziektekostenverzekering..
Stelt niets voor, een lachertje, en is slecht een doekje voor het bloeden.
quote:
CBS definities
[..]

+
[..]

[..]
Ben nog bezig . IES VERRASSING. Ik hou het spannend voor je....
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:20:30 #286
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41068041
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Inderdaad voor die jobs zijn er genoeg uitzendbureaus. Er zijn genoeg mensen die het willen, maar de werkgevers willen ze niet betalen. Ook hier is een gezond evenwicht mogelijk. De job vuilnisman was jarenlang zeer gewild, omdat het goed betaalde. Dus als die boeren het dan ook willen doen voor iets meer loon dan het kale minimum....Ze moeten dus niet mekkeren.
Zijn we het toch nog eens, de uitkeringtrekkers kunnen best het werk doen maar vinden het te weinig opbrengen...
quote:
De overheid heeft voor de meeste studies niet eens een numerus fixus. De vakbonden bemoeien zich al helemaal niet met studentenaantallen die scholen en universiteiten bestormen........ En toch steeds weer een gigantische varkenscyclus....Als je pech hebt, dan studeer je dus in een verkeerd jaar af en dan kan je het schudden....
Vakbonden, beroepsverenigingen. Die hebben hele dikke vingers in de pap..
Nummerus fixus lijkt zich alleen te begeven bij de nuttige studies. De nutteloze studies mag je je zo voor inschrijven. Ze moesten het collegegeld voor de TUs eens afschaffen en dat voor kunstgeschiedenis verdubbelen..
quote:
Neen, dat is niet waar. Als iemand een eigen huis heeft , dan hoeft hij/zij deze niet direct op te eten. In plaats daarvan kan deze de uitkering als lening opnemen...Niet bekend? Was teninste altijd zo, of heeft Rutte dit alweer afgeschoten. (zou mij niet verbazen).
Mij niet bekend maar zou best kunnen. Overigens vind ik het ook niet meer dan terecht om iemand met heel veel vermogen geen uitkering te geven.
quote:
Het CBS denkt daar klaarblijkelijk anders over. Anders komen ze niet met het bericht, dat we vier jaar achtereen 0,7% hebben ingeleverd.
Opnieuw lezen, ik schrijf 1999.
quote:
Konden mensen 5 jaar gelden beter met geld omgaan. we hebben meer recessies gehad en toen konden ze het wel zonder die voedselbanken. Wat maakt dat ze dat nu ineens onder Balkenende dit niet meer zouden kunnen.
Belangrijke vraag. Ik denk primair de veranderende maaschappij en de versnellende ratrace. Meer keuzevrijheid is ook meer vrijheid om verkeerde keuzes te maken. Probleemgevallen moeten veel eerder hun vrijheid afgenomen worden (bijv de sociale dienst houdt de verzekeringen en GWL en huur in op de utikering en boekt het restant over).
quote:
Bepaal jij wie er wel/niet terecht in de WAO zit?
De specialist; de keuringsarts die geeft aan dat veel mensen er ten onrechte inzitten.
quote:

Ja, dat is aardig gedacht. maar vind je dat ook als je straks 50 jaar bent d.v. , en dat je dan voor werkgevers minder aantrekkelijker wordt... en je niet meer zien staan.....
Komt door het verziekte systeem. Salaris zou in verband moeten staan met productiviteit en niet met leeftijd en verleden. Vakbonden zijn tegen prestatieloon.
quote:
Sommigen hebben het idd aan zichzelf te wijten, maar die kan je niet over een kam scheren. Bestaan er in jou ogen kanslozen die het echt niet aanzichzelf te wijten hebben.... Benieuwd.
quote:
Helemaal met je eens. Maar er zullen altijd mensen zijn die buiten hun schuld buiten de boot vallen. Bestaat die groep ook bij jou , Napalm...En zo ja, vind je dat de overheid dan wel een schild voor de zwaken moet zijn....
Arme mensen in honger-Afrika
Mensen met een mislukte/bruikte jeugd
Geesteszieken
Mongooltjes
Dementen
en andere handelingsonbekwamen.
quote:
De meeste zwakkeren hebben geen eigen huis.
Wonen er wel in een. Wonen is relevant want OZB -gebruiker is afgeschaft, niet de OZB-eigenaar.
quote:
Ben nog bezig . IES VERRASSING. Ik hou het spannend voor je....
Ik ben benieuwd. Ik zou haast het CBS gaan mailen erover..
Ik vermoed dat het o.m. zit in het niet -loongerelateerde inkomen waar de beurscrash bijv van invloed is.
pi_41088298

En dit is dan onze premier van Nederland.

Ik schaam me kapot. Dit is een premier onwaardig. Nederland slaat wederom een pleefiguur. Hoe durft ie. Hij Nederland te schande. Ziet er toch nie uit.... Wat zullen ze in het buitenland niet denken. Zal iemand deze man nog serieus nemen

Die man gooit het aanzien van het ambt gruwelijk te grabbel. De man geeft verder geen blijk te geven van ook maar een beetje zelfkennis te hebben. Buiten het feit dat het een lachwekkende foto is, heeft die man geen idee dat ie zichzelf zo voor lul zet en misschien wel denk dat hij een sexy playboy is.....

Je zou toch bijna gaan emigreren, als dit land deze man nog een keer aan het premierschap helpt...
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:44:24 #288
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41088918
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik schaam me kapot. Dit is een premier onwaardig. Nederland slaat wederom een pleefiguur. Hoe durft ie. Hij Nederland te schande. Ziet er toch nie uit....
? ?
De premier staat met een stel kiezers op de foto? Of mag dat niet omdat ze semi-lekker zijn, enkel bejaarden zijn toegestaan? Je reinste discriminatie, de aap komt eindelijk uit de EG-mouw; het gaat om het uiterlijk..

Overigens, inzake "playboy", macht erotiseert. Major pakte dagelijks zn secetaresse en je held Clinton neukte zn stagaire...Maar dat is zeker anders?

trouwens, geen inhoudelijke posts meer?
pi_41089569
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:44 schreef Napalm het volgende:

[..]

? ?
De premier staat met een stel kiezers op de foto?
Goede morgen Napalm,

De andere post komt nog. (ben ik niet vergeten hoor).

Napalm eerlijk. Ff onder vier ogen. Wat vind je nu zelf van die foto. Een wannabee playboy slaat de plank gruwelijk mis een slaat een playpleefiguur.....Het plaatje zou er heel anders uitzien als Herman Heinsbroek dit doet. Dan komt het wat natuurlijker over.

Niet dat ik dan sta te springen, een eerste minister, de creme de la creme van het kabinet, zet zichzelf en Nederland gewoon voor lul. Anders kan ik het niet zeggen.

Het ergste vind ik dat die man dat kennelijk zelf niet door heeft. Dit past gewoon niet bij hem. Als je dat weet, dan moet je dit gewoon niet doen. Bij Kok zou het ook niet passen, maar die had wel genoeg zelfkennis in huis, wat ie wel en niet kon doen....

Over de inhoud en de koers van Balkenende hebben we het al veelvuldig gehad. Deze post gaat nu ff over het uiterlijk. Geen misverstand, gaat eerst over de inhoud, maar een MP dient ook statuur en staatmanschap uit te stralen. Dat heeft die man totaal niet. Daar kan ie niets aan doen.

Wat ie wel aan kan doen is een grondige zelfanalyse. Wat is zijn sterkte en wat is zijn zwakte. Ik vermoed dat hij zijn zwaktes niet goed kent. Anders ga je niet zo op de foto.....

Die man geeft voor de zoveelste keer blijkt ABSOLUUT totaal ongeschikt te zijn voor het ambt...Nederland lijkt gewoon ziende blind en horende doof....
quote:
Of mag dat niet omdat ze semi-lekker zijn, enkel bejaarden zijn toegestaan?
Ze zijn semi-lekker, zeker. Je moet als MP terughoudend zijn. Je moet selectief zijn. Hoeft dus niet alleen met bejaarden. Maar als MP moet je de statuur van het ambt en het land nimmer te grabbel gooien..

Heeft hij geen ambtenaren of een voorlichter. Wat doet die Jack de Vries de hele dag?,ja-knikken...

Als je de foto bekijkt: de knulligheid druipt er vanaf....

quote:
Je reinste discriminatie, de aap komt eindelijk uit de EG-mouw; het gaat om het uiterlijk..
Dat is niet waar, ik heb voldoende kritiek gegeven over zijn leiderschap (die hij totaal ontbeert) en zijn koers en invulling van het ambt (hij staat onvoldoende boven de partijen) . Dit stukje over uiterlijk en presentatie en representativiteit (wat een woord) is daar een aanvulling op. Heb ik bewust tot het laatste gewacht...
quote:
Overigens, inzake "playboy", macht erotiseert. Major pakte dagelijks zn secetaresse en je held Clinton neukte zn stagaire...Maar dat is zeker anders?
Zelfs dan moet je je afvragen of een dergelijk gedrag bij je past. Balkenende zet zich met zo'n plaatje voor lul. Met Heinsbroek zou het er anders uitzien ( maar moet ie ook niet doen als MP) Het is inderdaad heel verleidelijk...We zijn allemaal mens. Ik heb er spijt van dat Clinton dit heeft gedaan. Het schaadde zijn imago behoorlijk. Erg jammer.
quote:
trouwens, geen inhoudelijke posts meer?
Ben je dat nu al vergeten (we gaan niet vergeetachtig worden he), dat ik het genoeg heb gehad over

1 zijn leiderschap, die hij 0,0 heeft
2 dat hij meerdere keren blijk geeft dat hij staatrechtelijk zijn positie niet begrijpt...
3 meerdere keren blijkt geeft dat hij niet boven de partijen staat
4 dat hij de regie over zijn club herhaaldelijk gewoon kwijt is
5 Dat Balkenende pas de waarheid gaat spreken als hij gruwelijk onder druk wordt gezet
6 Van de ene crisis naar de andere is gestrompeld.
7 Totaal niet representatief is
8 Het empathie verhaal, wat ie onvoldoende heeft?
9 Anders doet wat hij predikt...

Anders nog iets? Ben ik iets vergeten

Zo ja, help me dan FF

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 23-08-2006 12:26:06 ]
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:41:36 #290
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41092449
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:

Napalm eerlijk. Ff onder vier ogen. Wat vind je nu zelf van die foto. Een wannabee playboy slaat de plank gruwelijk mis een slaat een playpleefiguur.....Het plaatje zou er heel anders uitzien als Herman Heinsbroek dit doet. Dan komt het wat natuurlijker over.
Tsja, wat wil men, Anders is hij weer "stijfburgerlijk"..
Het is ook nooit goed. Al met al vind ik Balk toch wel de uitstraling hebben van "Daar zou ik best een tweedehandsauto van durven kopen" om maar eens een cliche uit de kast te halen.. En wat wil je anders; een metroseksueel ala Beckham, een terminator ala Arnold S. of een regent als Donner? Ik denk dat het grootste gedeelte van NL helemaal geen problemen heeft met de uitstraling van Balk en dat het in het buitenland ook niet veel anders/ beter is..
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:
2 dat hij meerdere keren blijk geeft dat hij staatrechtelijk zijn positie niet begrijpt...
3 meerdere keren blijkt geeft dat hij niet boven de partijen staat
5 Dat Balkenende pas de waarheid gaat spreken als hij gruwelijk onder druk wordt gezet
7 Totaal niet representatief is
9 Anders doet wat hij predikt...
Kan je deze allemaal even toelichten, na het beantwoorden van mijn vorige inhoudelijke post? De andere kan ik nog wel begrijpen alhoewel ik het er niet (volledig) mee eens ben.
pi_41098789
Ff een paar leuke leuke plaatsjes dumpen:

Het moet mij van het hart. Die man heeft wel veel lef
pi_41098968
quote:
[afbeelding]

Ik schaam me kapot. Dit is een premier onwaardig. Nederland slaat wederom een pleefiguur. Hoe durft ie. Hij Nederland te schande. Ziet er toch nie uit.... Wat zullen ze in het buitenland niet denken. Zal iemand deze man nog serieus nemen

Die man gooit het aanzien van het ambt gruwelijk te grabbel. De man geeft verder geen blijk te geven van ook maar een beetje zelfkennis te hebben. Buiten het feit dat het een lachwekkende foto is, heeft die man geen idee dat ie zichzelf zo voor lul zet en misschien wel denk dat hij een sexy playboy is.....

Je zou toch bijna gaan emigreren, als dit land deze man nog een keer aan het premierschap helpt...
dit is een grap he?
en zo nee, dan ben je echt een karikatuur van een Balkenende-criticus.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_41099043
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:04 schreef Argento het volgende:

[..]

dit is een grap he?
Anwoord: neen.
quote:
en zo nee, dan ben je echt een karikatuur van een Balkenende-criticus.
Een Balkenende-criticus is daarmee meteen een karikatuur
  woensdag 23 augustus 2006 @ 23:23:11 #294
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41112909
quote:
[afbeelding]

Alsjeblieft laat je asap een stel tieten aanmeten, ontzettend oud wijf dat je bent.
Say your prayers
pi_41123521
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:20 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zijn we het toch nog eens, de uitkeringtrekkers kunnen best het werk doen maar vinden het te weinig opbrengen...
Dat hangt van de uitkeringsgerechtigde af. Een arbeidsongeschikte is een andere verhaal dan een werkloze.

Verder: als een boer niet bereid om om zwaar fysiek of onaantrekkelijk werk niet adequaat wil belonen, dan zal hij geen personeel vinden. Dat was met die vuilnisophalers net zo. Maar die werden toen beter betaald en konden toen in een keer wel mensen genoeg krijgen. Of geldt het marktmechanisme opeens niet meer voor die groep

Als een boer geen mensen kan krijgen, dan betalen ze dus te weinig. En dat geldt voor alle werk.

Ik blijf vinden, dat alleen maar mensen het knollenveld optrappen, zonder hun tevens een horizon te geven in de vorm van een reintegratietraject of doorstroming naar passend werk, dat je dan gewoon verkeer bezig. bent. Als je vind dat mensen ook plichten hebben, en dat vind ik ook, dan vind ik ook dat je ze rechten moet geven en bovenal een perspectief moet geven. Ik kies lever voor een positieve benadering. Als je mensen ook serieuze hoop geeft, zijn er genoeg die best bereid zijn om een zomerseizoen op een knollenveld te werken, als je ze vervolgens ook een echter horizon bied. Vergeet niet dat potentieel menselijk kapitaal het grootste goed is. ieder mens heeft zijn/haar talenten. Die moeten we juist gebruiken, maar niet kapot maken. De maatschappij doet dit juist teveel. Er wordt zo'n 20-40% van dat kapitaal gewoon als rotte tomaten doorgedraaid. Hoeveel mensen zitten in hun werk niet op hun plek. Gewoon omdat die goede plek door dit achterlijke systeem er niet is of niet of onvoldoende in mensen wordt geďnvesteerd. Bedrijven denken alleen maar aan geld verdienen op korte termijn. Dit is ook typisch Nederlands. DE REKENING KOMT ECHT. KWESTIE VAN TIJD. WAT ZIJ WE DOM MET ZIJN ALLEN. EN MAAR NIET INNOVEREN. Er is slechts 1 partij die dat snap en dat is D66. En die wordt afgestraft met 1 zetel. DOM. En maar alleen blijven geloven in de handels geest. We komen met zijn allen binnenkort een keer goed op de koffie....
quote:
Vakbonden, beroepsverenigingen. Die hebben hele dikke vingers in de pap..
FF uitleggen. Ik zie het verband namelijk niet. Welke invloed heeft de vakbond op studentenaantallen. En dat de arbeidsmarkt hier daarom niet functioneert? Wat kan de vakbond eraan doen dat er teveel mensen zich in de letteren gaan verdiepen
quote:
Numerus fixus lijkt zich alleen te begeven bij de nuttige studies. De nutteloze studies mag je je zo voor inschrijven.
Dat klopt. Dus een sterke nummerus fixus op die nutteloze studies. En een nummerus fixus op studies die teveel studenten op de arbeidsmarkt dumpen. Reguleren heet dat. De beste studenten selecteren.
quote:
Ze moesten het collegegeld voor de TUs eens afschaffen en dat voor kunstgeschiedenis verdubbelen..
Helemaal eens. Als een student ballen heeft, dan volgt die een echte studie juist aan een TU. Die T maakt qua nivo een enorm verschil. Best zwaar maar dat stelt tenminste nog iets voor....

Universiteit zonder T stelt volgens mij tegenwoordig ook niet veel meer voor...Er zijn te weinig mensen die het durven om een studie aan een TU te beginnen. Ik ben het met je eens dat het collegegeld daar afgeschaft moet worden.

(En over het hbo maar te zwijgen . Het niveau is daar enorm gedaald.....Geen wonder dat ze tegenwoordig HEAO-ers facturen laten inboeken

Het niveau moet dus gewoon omhoog. We moeten een kennis economie worden...En dat verreken we met zijn allen. We willen ze graag die ballorige vertegenwoordiger zijn met een grote leasebak onder hun gat..

[quote]

Mij niet bekend maar zou best kunnen. Overigens vind ik het ook niet meer dan terecht om iemand met heel veel vermogen geen uitkering te geven.
Dat is de laatste jaren tenminste zo geweest. Al zou met niet verbazen dat die Rutte het weer afgeschaft heeft. Die wil zelf mensen die niet kunnen werken uit de bijstand trappen
quote:
Belangrijke vraag. Ik denk primair de veranderende maaschappij en de versnellende ratrace. Meer keuzevrijheid is ook meer vrijheid om verkeerde keuzes te maken. Probleemgevallen moeten veel eerder hun vrijheid afgenomen worden (bijv de sociale dienst houdt de verzekeringen en GWL en huur in op de utikering en boekt het restant over).
Als mensen idd niet met hun geld kunnen omgaan, dan lijkt mij dit een goed plan om te verkomen dat ze verder wegzakken.
quote:
De specialist; de keuringsarts die geeft aan dat veel mensen er ten onrechte inzitten.
Er zijn genoeg keuringsartsen in gewetensnood gekomen, en terecht, met die absurd verzwaarde keuringsregels. En het eenzijdig veranderen van de polisvoorwaarden van een verzekering, waarmee ze jaren gelden in de WAO zijn gekomen. De regering en overheid gedragen zich hier erg onfatsoenlijk. Maak dan alleen voor de nieuwe gevallen de keuring strenger.
quote:
Komt door het verziekte systeem. Salaris zou in verband moeten staan met productiviteit en niet met leeftijd en verleden.
daar is veel voor te zeggen
quote:
Vakbonden zijn tegen prestatieloon.
Terecht. De werksfeer zal totaal worden verziekt. Collega's die vijanden worden van elkaar. Nog een grotere ratrace. Nog veel meer uitvallers. We wilden juist toch minder menssen in de WAO?
quote:
[..]

Arme mensen in honger-Afrika
Mensen met een mislukte/bruikte jeugd
Geesteszieken
Mongooltjes
Dementen
en andere handelingsonbekwamen.
Een pak van mij hart dat je dit wil erkennen. Ik hoop dat je deze mensen ook een goed leven wil gunnen met een goed functionerend sociaal stelsel. Hervormen is anders dan ordinair afbreken wat de VVD gewoon doet. Nu willen ze de bijstand totaal gaan slopen. Schaamteloos.
quote:
Wonen er wel in een. Wonen is relevant want OZB -gebruiker is afgeschaft, niet de OZB-eigenaar.
Je hebt gelijk. Ik vergiste me. Het bewonersdeel is afgeschaft en daar profiteert iedereen van.
quote:
Ik ben benieuwd. Ik zou haast het CBS gaan mailen erover..
Ik vermoed dat het o.m. zit in het niet -loongerelateerde inkomen waar de beurscrash bijv van invloed is.
Ik kom er niet uit. Misschien een goed idee van dat mailtje.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 24-08-2006 11:47:11 ]
pi_41124932
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:41 schreef Napalm het volgende:

[..]

Tsja, wat wil men, Anders is hij weer "stijfburgerlijk"..
Hij is stijfburgelijk. Daar kan hij weinig aan doen. Sterker nog ik zal het hem nooit kwalijk nemen. Maar ik zeg, als je een beetje zelfkennis hebt, dan weet je wat je wel en niet moet doen. Kok zou dit nooit hebben gedaan, om de doodeenvoudige reden dat hij donders goed weet dat:

1 dit niet bij de persoon Kok past.
2 dat hij donders goed weet dat hij het aanzien van het ambt van Minister - President niet te grabbel moet gooien.

Nogmaals ik zou nooit kwalijk nemen dat hij zijn uiterlijk niet echt mee heeft. Dat heb je of dat heb je niet. Maar ik zou in dat geval het laten om een wannabee playboy zo op de foto te gaan...... Want dan is er toch echt iets goed mis met je beoordelingsvermogen......
quote:
Het is ook nooit goed. Al met al vind ik Balk toch wel de uitstraling hebben van "Daar zou ik best een tweedehandsauto van durven kopen" om maar eens een cliche uit de kast te halen..
Ik geloof dat de man van huisuit best integer is. Ook ik zou wel van hem een tweedehands auto durven te kopen. Met dat stuk heb ik dan ook geen moeite.
quote:
En wat wil je anders; een metroseksueel ala Beckham, een terminator ala Arnold S.
Neeeeeeeeeehhhhhh, dat is nu net weer het andere uiterste, er zit zoveel tussen.
quote:

of een regent als Donner?
Ben ik geen fan van, maar.....

Deze man straalt rust uit. Een vaste rots in de branding. Zeer deskundig. Staatrechtelijk superieur. Heeft humor. Niet voor niets beste politicus volgens de parlementaire pers. De man heeft statuur. Ook hij is geen playboy, maar het verschil is dat hij die zelfkennis wel heeft. Hij zou nooit zo op de foto gaan.....
quote:
Ik denk dat het grootste gedeelte van NL helemaal geen problemen heeft met de uitstraling van Balk en dat het in het buitenland ook niet veel anders/ beter is..
Geen wonder dat hier bijna iedereen naar de spruiten stinkt.
quote:
Kan je deze allemaal even toelichten, na het beantwoorden van mijn vorige inhoudelijke post? De andere kan ik nog wel begrijpen alhoewel ik het er niet [u]nog [/u](volledig) mee eens ben.
2 dat hij meerdere keren blijk geeft dat hij staatrechtelijk zijn positie niet begrijpt...: bleek wel toen hij in Indonesie was en vragen kreeg over het homohuwelijk.....
3 meerdere keren blijkt geeft dat hij niet boven de partijen staat: vergelijk het met Kok en je ziet het verschil. Het electoraat van de oppositie ervaart Balkenende niet als premier van alle Nederlanders, mezelf incluis. Met Kok was dit wel ff anders.
5 Dat Balkenende pas de waarheid gaat spreken als hij gruwelijk onder druk wordt gezet: bleek recentelijk nog uit het AHA-debat. Meneer hield tot 04.30 vol dat de brief puur een juridische en geen politieke grondslag had (schoon straatje Verdonk ). Toen Willebrord Verbeek hierop doorvroeg, ging ie genadeloos op zijn bek. Hij gaf toch toe dat het voor Verdonk ook een beetje acceptabel moest zijn.
7 Totaal niet representatief is: wat moet ik daar nog aan toevoegen over: staatsmanschap, uitstraling, acting out, presentatie, spreekvaardigheid, statuur, etc, Vergelijk dit ff met Kok en Lubbers...
8 9 Anders doet wat hij predikt...: voorbeeld: in den beginne prekdikte hij Christelijke Sociale politiek en overheid is de schild voor de zwakken 9keer op keer). Niemand er op achteruit. En als je dan kijkt naar zijn beleid, zo hardvochtig, juist als het gaat om sociaal zwakkeren en asielzoekers die niet terugkunnen........tja, ...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:12:35 #297
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41136082
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar die werden toen beter betaald en konden toen in een keer wel mensen genoeg krijgen. Of geldt het marktmechanisme opeens niet meer voor die groep
Als een boer geen mensen kan krijgen, dan betalen ze dus te weinig. En dat geldt voor alle werk.
Zijn we het hier over eens; de mensen zouden het werk wel doen als het ¤¤ verschil tussen uitkering en werk groter was.
Beetje jammer dat de prijzen voor de boer door de wereldmarkt bepaald worden en dus de lonen kunnen niet stijgen..
quote:
ieder mens heeft zijn/haar talenten.
Sommige mensen hebben niet veel talent.
quote:
EN MAAR NIET INNOVEREN. Er is slechts 1 partij die dat snap en dat is D66.
Waarom zouden we innoveren? Waarom zou je naar school gaan? Er ligt toch een gespreid bedje met uitkeringen voor je als je niet je best doet.. Doe je wel je best dan mag je flink belasting betalen. Bedrijven idem; die verzorgingsstaat van je kost nogal wat premie waardoor het helemaal niet interessant is om nog in NL te gaan innoveren.
quote:

FF uitleggen. Ik zie het verband namelijk niet. Welke invloed heeft de vakbond op studentenaantallen.
Vakbonden/ beroepsvereningen hebben een bepalende adviesfunctie voor de numerus fixus..Al wordt eraan gewerkt. Bizar natuurlijk want dit is een manier van de beroepsgroep om zichzelf exclusief te houden.
quote:
Dat klopt. Dus een sterke nummerus fixus op die nutteloze studies. En een nummerus fixus op studies die teveel studenten op de arbeidsmarkt dumpen. Reguleren heet dat. De beste studenten selecteren.
De overheid is te onbekwaam/zwak om te reguleren. De zorg bewijst dat. Laat de markt het maar doen. Echter, laat te gelijkertijd wel de subsidiering van de meeste nutteloze studies vallen (is een beetje dubbel want dan moet de politiek/ ambtenarij alsnog gaan bepalen).
quote:

Helemaal eens. Als een student ballen heeft, dan volgt die een echte studie juist aan een TU. Die T maakt qua nivo een enorm verschil. Best zwaar maar dat stelt tenminste nog iets voor....

Universiteit zonder T stelt volgens mij tegenwoordig ook niet veel meer voor...Er zijn te weinig mensen die het durven om een studie aan een TU te beginnen. Ik ben het met je eens dat het collegegeld daar afgeschaft moet worden.

(En over het hbo maar te zwijgen . Het niveau is daar enorm gedaald.....Geen wonder dat ze tegenwoordig HEAO-ers facturen laten inboeken
Tsja, als iedereen een hoge opleiding moet aankunnen dan zakt het niveau vanzelf. De docent kan moeilijk de halve groep een 2 geven. Ik heb op de uni mensen meegemaakt waarvan ik serieus twijfelde of ze in staat waren om een HAVO-examen te halen..
quote:
Het niveau moet dus gewoon omhoog. We moeten een kennis economie worden...En dat verreken we met zijn allen. We willen ze graag die ballorige vertegenwoordiger zijn met een grote leasebak onder hun gat.
ik weet niet of we daartoe nog in staat zijn. in de grote steden zie ik teveel mensen die nog niet eens fatsoenlijk kunnen lezen en schrijven. Een high-tech economie voor hun maken is hetzelfde als een supercomputer aan een holbewoner geven..
quote:
Terecht. De werksfeer zal totaal worden verziekt. Collega's die vijanden worden van elkaar. Nog een grotere ratrace. Nog veel meer uitvallers. We wilden juist toch minder menssen in de WAO?
Maar dan zal je altijd houden dat ouderen en mensen die minder productief zijn hun baan verliezen.
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Deze man straalt rust uit. Een vaste rots in de branding. Zeer deskundig. Staatrechtelijk superieur. Heeft humor. Niet voor niets beste politicus volgens de parlementaire pers. De man heeft statuur.
Andere mensen vinden hem onmenselijk ver van de maatschappij staand. De TBS affaires kosten hem bijna zn kop. Dat is ook niet voor niets.
quote:
2 dat hij meerdere keren blijk geeft dat hij staatrechtelijk zijn positie niet begrijpt...: bleek wel toen hij in Indonesie was en vragen kreeg over het homohuwelijk.....
Mwoah, was dat staatsrechterlijk een probleem? Volgens mij legde Balk juist uit dat een prive mening van de wat anders is dan het landsbeleid. Waren meer de lange tenen van links m.i.
quote:
3 meerdere keren blijkt geeft dat hij niet boven de partijen staat: vergelijk het met Kok en je ziet het verschil. Het electoraat van de oppositie ervaart Balkenende niet als premier van alle Nederlanders, mezelf incluis. Met Kok was dit wel ff anders.

grapjas. Het was nota bene Fortuyn die Kok erop moest wijzen dat de pm van alle Nederlanders was. Terwijl Kok zn positie misbruikte om partijpolitiek te bedrijven.

[ Bericht 8% gewijzigd door Napalm op 24-08-2006 18:30:40 ]
pi_41137423
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:12 schreef Napalm het volgende:

[..]
grapjas. Het was nota bene Fortuyn die Kok erop moest wijzen dat de pm van alle Nederlanders was. Terwijl Kok zn positie misbruikte om partijpolitiek te bedrijven.
Denk dat Kok toch echt door veel meer mensen als premier geaccepteerd/ gezien werd dan Balkenende
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41137761
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Denk dat Kok toch echt door veel meer mensen als premier geaccepteerd/ gezien werd dan Balkenende
Denken: zeker weten
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:23:42 #300
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41138214
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:01 schreef du_ke het volgende:
Maar waardoor komt dat? Omdat Kok zo geweldig was1 of omdat hij de economische wind mee had? Overigens zeg je in andere topics dat het volk te dom om om fatsoenlijk te kiezen maar nu is hun mening wel weer doorslaggevend...
Enfin, lees eerst het hele topic door en kom er dan nog maar eens op terug.

1 Als Kok echt zo goed was dan hadden de grote internationale organisaties hem wel binnen gehaald. Zelfs Kroes kan eurocommisaris worden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')