Daar ga je dan Napalm.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsk. Bos heeft een boek geschreven.
Juist niet. dan ga je in de aanval. Maar Rosenmuller kon ie gewoon niet aan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:32 schreef Napalm het volgende:
[..]
Fortuyn werd dan ook niet fatsoenlijk behandeld. Weglopen dan is prima.
Ja, Janmaat en Fortuyn is wel een wereld van verschil....quote:Bijvoorbeeld bij tv rijnmond waar hij onder valse voorwendselen naar de studio was gelokt. Dat flikten ze niemand anders en al helemaal niet de pm, dus niet relevant.
Voor de rest moet je niet het showgehalte onderschatten waarmee hij in staat was de media aandacht af te dwingen. Janmaat werd vroeger doodsgezwegen, Fortuyn wist dit te voorkomen.
Ja, das waar, hij had weinig tijd om goede kandidaten te zoeken. Niettemin heeft hij bij de selectie te lichtvaardig gedaan. Een van de ingewijden gaf ooit aan dar er slechts werd gegoocheld als "naslag".quote:Hij had geen tijd en stond alleen. Vlak ervoor leek het nog dat hij in de LN organisatie zou opgaan weet je nog?
Huhquote:Wat weet je weinig van politiek.
![]()
Nuance:quote:Als je pm wil worden moet je juist zeggen dat je niet kan en wil. Doch dat als niet anders kan je jezelf voor het landsbelang zal opofferen.Doe je dat niet , dan eindig je als Elco Brinkman
![]()
Ben je nu echt selectief geinteresseerd in politiekquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:26 schreef Napalm het volgende:
Waarom weet ik daar niets vanaf?
Stond er soms niets spannends in, enkel open deuren?
Ja, maar dan realistisch.quote:Of was het een sprookjesboek?
Dan moet je hem juist toch volgen. Ik volg Geert Wilders ook.quote:Om eerlijk te zijn volg ik Bos niet omdat:
a) ik toch nooit op de pvda zou stemmen
Dat idee heb ik niet hoor.quote:b) denk dat Bos mooie praatjes heeft maar dat de rest van de pvda hele andere plannen heeft.
Stem op Bos, en geeft hem die kans. Dan kun je het weten toch. Paars = exit.quote:Op het moment dat zie in de regering zitten laten ze Bos lekker lullen en gaan ze gwoon weer verder op de paarse voet
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:26 schreef Napalm het volgende:
Waarom weet ik daar niets vanaf?
Stond er soms niets spannends in, enkel open deuren? Of was het een sprookjesboek?
Om eerlijk te zijn volg ik Bos niet omdat:
a) ik toch nooit op de pvda zou stemmen
b) denk dat Bos mooie praatjes heeft maar dat de rest van de pvda hele andere plannen heeft. Op het moment dat zie in de regering zitten laten ze Bos lekker lullen en gaan ze gwoon weer verder op de paarse voet
Nou Napalm, nu ga je voor de tweede keer. Wil je dit:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:44 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Wouter Bos over Wouter Bos'boek: hier
DIe term die ken ik. Heb ik zelfs gekopieerd in het EU-debat Deze Unie kan zoveel beter..quote:
Het getuigt van zelfspot. Beïnvloedt dat je beeld van hem?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:03 schreef Napalm het volgende:
Ik zie ook dat er een "BOSBODE" is. Dat klinkt dan toch weer als iets uit de Fabeltjeskrant. Dus die vergissing was menselijk...
Viel mij ook op.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind wel dat Bos een oud gezicht heeft gekregen....
Hoogstens positief.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:14 schreef sigme het volgende:
Het getuigt van zelfspot. Beïnvloedt dat je beeld van hem?
Het is wel degelijk zeer ongebruikelijk, zo niet onmogelijk, om in een totaal ander vakgebied te gaan promoveren. Je bezit simpelweg niet de benodigde voorkennis.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet ongebruikelijk dat iemand promoveert op een onderwerp buiten de studierichting. Wel veel zwaarder uiteraard, Meestal kies je idd iets dichter bij huis.....
[..]
een techneut kan een zeer goede bestuurder zijn.
Vb
Ir. G. Kleisterlee (ook TU/e), President-Directeur Phillips, (Ja Napalm, jouw favo bedrijf is echt in goede handen, dezelfde studierichting)
Dus de diagnose heb jezelf gemaakt, zonder hiervoor de juiste kwalificaties te hebben. Dan weet ik wel genoeg.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bestudeer eerst de kenmerken van MD
1 Wat zijn de eigenschappen van MD?
2 Leg dit naast het optreden van Fortuyn
3 Je ziet dan dat die MD idd een plausibele verklaring kan zijn van het instabiele gedrag/optreden van Fortuyn destijds. eerst kunnen ze de hele wereld aan , om vervolgens weer in hun schulp moeten terugkruipen.
Verward niet MD met ASPS (die vaak wel leugenachtig zijn......)
Verder waren Winni en Pim twee handen op een buik. Nooit ruzie of rancune naar wie dan ook. Er is geen enkele reden om aan te nemen, dat Winnie een belang had om Pim te schaden.
Sterker nog : het is daarom aannemelijk dat Pim Winnie toch op de lijst heeft gezet.......ondanks MD.....
Ik geloof best dat bezoemviend(in) elkaar dit best willen toevertrouwen, maar Winnie lulde mede door MD haar mondje weleens voorbij.....
Voor mij volstrekt plausibel. Maar Pim heeft het zelf idd niet aan de grote klok gehangen....
Verder:
het gedrag in mij vorige post is m.i. best terug te voeren op MD. Erg, dat wel, maar niet onaannemelijk.
Verder op de laatste leefdag zei Fortyun in de auto tegen Harry Mens (telefoongesprek ) , dat ie het eigenlijk niet zag zitten om MP te worden, maar dat zijn punt wel was gemaakt (peiling 38 zetels Volkskrant)....... Interview krant destijds, kort na de moord.
Het is een MD-er ten voeten uit...Maar ook hier kan ik slechts signaleren. Ik kan niet postuum diagnoses stellen, van iemand die ik bovendien niet persoonlijk heb gekend....
Eigenlijk ben ik nog knettegek dat ik nog op jouw post reageer, maar d8 laat ik het nog maar eens proberen .....LEZEN KAN JE KLAARBLIJKELIJK NIET. .quote:Op zondag 27 augustus 2006 02:33 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dus de diagnose heb jezelf gemaakt, zonder hiervoor de juiste kwalificaties te hebben. Dan weet ik wel genoeg.
quote:Aantal asielzoekers gedaald.
Criminaliteit openbaar vervoer gedaald.
(...)
Vestigingsregels voor ondernemers afgeschaft.
Minder regels om vergunning aan te vragen (boom omzagen, tuinhuisje, etc).
Wat is in jouw ogen eigenlijk het verschil tussen signaleren en diagnostoseren? In feite is het namelijk 1 pot nat aangezien je continue een waardeoordeel over de geestelijke gesteldheid aan het vellen bent. En dat terwijl je er duidelijk geen drol verstand van hebt. En dat je er "geen zin meer an hebt" zal me worst wezen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik nog knettegek dat ik nog op jouw post reageer, maar d8 laat ik het nog maar eens proberen .....LEZEN KAN JE KLAARBLIJKELIJK NIET. .
Ik heb het steeds over SIGNALEREN dus NIET DIAGNOSTISEREN (door bevoegd persoon als psycholoog en/of psychiater).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou zeggen back to your core business: slapen > wakker worden > in slaap vallen (en met de nadruk op het laatste, het scheelt heel veel onnodige overlast).
bron: Sickie
Ik heb er geen zin meer an...
Je zeer inhoudelijke analyse van de Nederlandse politiek, de mp en minister in kwestie in het bijzonder, is verfrissend.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:00 schreef kenz het volgende:
Balkenende is de meest stijfburgelijke, back-to-the-fifties persoon die ik ken. Opnieuw premier? Lijkt me niet erg wenselijk voor dit land, dat juist vooruit moet en niet achteruit.
Zeker met die malloot van een Donner in zijn slipstream krijg ik helemaal het gevoel alsof ik naar een oude aflevering van pipo en mammaloe zit te kijken. (Of was het Swiebertje en Bromsnor)
Dank, ik wist wel dat ik iets toe te voegen had in deze discussie!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:04 schreef Sickie het volgende:
[..]
Je zeer inhoudelijke analyse van de Nederlandse politiek, de mp en minister in kwestie in het bijzonder, is verfrissend.![]()
Het was wel een inkoppertjequote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:51 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen eigenlijk het verschil tussen signaleren en diagnostoseren? In feite is het namelijk 1 pot nat aangezien je continue een waardeoordeel over de geestelijke gesteldheid aan het vellen bent. En dat terwijl je er duidelijk geen drol verstand van hebt. En dat je er "geen zin meer an hebt" zal me worst wezen.
Wat wil je dan een eerdamns met een hippe bril? Een dik varken jong talent als Sharon Dijksma? Of toch liever een nicht (Dittrch)? Een neger anders (Varela)? Een vrouw (Smit Kroes, Tineke Tolpoort)?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:00 schreef kenz het volgende:
Balkenende is de meest stijfburgelijke, back-to-the-fifties persoon die ik ken. Opnieuw premier? Lijkt me niet erg wenselijk voor dit land, dat juist vooruit moet en niet achteruit.
Zeker met die malloot van een Donner in zijn slipstream krijg ik helemaal het gevoel alsof ik naar een oude aflevering van pipo en mammaloe zit te kijken. (Of was het Swiebertje en Bromsnor)
Doe mij maar Bos. Geen idee of-ie het veel beter zal doen, maar Balkenende en deze coalitie heb ik echt wel mee gehad.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het was wel een inkoppertje![]()
[..]
Wat wil je dan een eerdamns met een hippe bril? Een dik varken jong talent als Sharon Dijksma? Of toch liever een nicht (Dittrch)? Een neger anders (Varela)? Een vrouw (Smit Kroes, Tineke Tolpoort)?
En anders ik wel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:30 schreef kenz het volgende:
[..]
Doe mij maar Bos. Geen idee of-ie het veel beter zal doen, maar Balkenende en deze coalitie heb ik echt wel mee gehad.
Napalm het is gewoon niet waard om op zijn post te reageren. Mij verwijten dat ik ergens geen drol verstand van heb, en tegelijkertijd aangeven zelf niet het verschil te weten tussen signaleren en diagnostiseren.quote:
Nou, als je met allerlei lijstjes met sypthomen in de hand iemand gaat beoordelen dan moet je je niet verschuilen achter mieregeneuk over het verschil tussen diagnose of signalement.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Napalm het is gewoon niet waard om op zijn post te reageren. Mij verwijten dat ik ergens geen drol verstand van heb, en tegelijkertijd aangeven zelf niet het verschil te weten tussen signaleren en diagnostiseren.
Jij speelt niet op de Balkenende man?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Jammer dat er zoveel rotte appels op dit forum zitten, want dit soort lieden vergallen het plezier op dit forum. Van dag 1 valt het me op dat die gast gewoon aan het zieken is, en slechts op de man speelt...Advies: besteed aub geen aandacht aan, het is alleen maar koren op molen....
TT is ook of je balkenende terug wil. Wie wel is niet belangrijk hier, al beginnen sommigen hier gelijk te schreeuwen dat ze Bos niet willen..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:30 schreef kenz het volgende:
[..]
Doe mij maar Bos. Geen idee of-ie het veel beter zal doen, maar Balkenende en deze coalitie heb ik echt wel mee gehad.
Is geen mierengeneuk, het is een wezenlijk verschil. Iemand die bevoegd is mag een diagnose stellen. Aangezien ik dat niet ben, zal ik dat nooit doen. En dus blijft het bij het signaleren van kenmerken, idd met de literatuur in je achterhoofd.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:35 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nou, als je met allerlei lijstjes met sypthomen in de hand iemand gaat beoordelen dan moet je je niet verschuilen achter mieregeneuk over het verschil tussen diagnose of signalement.
Ik heb slechts mijn menig gegeven over het functioneren van JP als MP en zijn manier van presenteren. Ik heb het ook gehad over de geschiktheid van JP als premier. Uiteraard is dat mijn persoonlijke mening Mijn mening hierover etaleren is wat anders dan het op de man van Balkenende spelen. Je bent nu met terugwerkende kracht de eerste die meldt dat ik het op de Balkenende man speel. Dit nu de discussie hier zo goed achter de rug is. Dat vind ik niet zo sterk van je. (een beetje opportunistisch; had dit dan ff eerder gezegd.....)quote:Jij speelt niet op de Balkenende man?
Moet je bij uni zijn. Tja, wat heet voortschrijdend inzicht......Elke kennis verouderd.....helaas ook die van jou....quote:Enfin, ik heb zojuist heel schokkend gehoord dat bijna al mijn economie-kennis waardeloos & nu al verouderd is. Zelfs een beetje Keynesiaans redeneren mag niet meer.Alles moet je proppen in saaie kosten-batenanalyses.. Ik wil mijn colllegeld terug!
Daarom vrees ik dat Balk weer gewoon terugkomt.......quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:22 schreef Pankow het volgende:
Ik wil Balkie wel terug, mede omdat ik momenteel geen alternatieven zie. Nee, Rutte en Bos lijken me beiden niets.
Feiten zijn feiten en die blijven bestaan. Ik had geschiedenis of filesofie moeten gaan studeren. Dat blijft ten minste gelijk.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Moet je bij uni zijn. Tja, wat heet voortschrijdend inzicht......Elke kennis verouderd.....helaas ook die van jou....
Butler, Daimler en twee hondjes.... Was het maar zo`n feest. Gewoon gedetacheerd bij een bank hoor, niet de CEO.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik mag hopen dat je je opleiding inmiddels 3x heb terugverdiend? Je bent toch bankier en hebt vast het Zwitserleven gevoel. Dus wat kan je het collegeld schelen? Of zit ik er erg naast? (Ik heb altijd het idee dat je in een groot kasteel woont, daar ergen in het mooie Luxemburg, een Jaguar of Daimler rijdt en een butler......).
Kok was een stuk sjaggerijn. Oud en der dagen moe. In zijn tweede kabinet ambitieloos, daarmee het gunstig tij niet aanwendend voor structurele winsten voor het land. Liet zijn partij achter in ontreddering, na deze eerst ontdaan te hebben van ideologische veren en vervolgens opgezadeld met een gehandicapte kroonprins.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik keek gisteren naar de documentaire over Wim Kok. Wat heb ik genoten. Wat een staatsman was dat. Een man van statuur om jaloers op de worden. Kok en Clinton samen.....Met weemoed denk ik terug......
Uit mijn hoofd, liedtekst niet gevonden, van Joop Visser, ik denk van 'de huid van de beer'quote:En ze slijmden Joop wat ben je nog vitaal..
Maar als ik wist als ik vertrok
dat ik werd opgevolgd door Kok
dan zou ik ook niet gaan
ik ben niet helemaal
Ja daar heb je zeker gelijk in. Ik had achteraf veel liever ook een andere studie gekozen.....Misschien psychologie, maar daar lopen er teveel van rond. Of beter: radioloog (radiodiagnost). Prachtberoep lijk mij. Ooit meegelopen in een ziekenhuis...En dan heb je ook nog kans dat je aan het einde van de maand nog iets overhoud ook.....quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:51 schreef Napalm het volgende:
[..]
Feiten zijn feiten en die blijven bestaan. Ik had geschiedenis of filesofie moeten gaan studeren. Dat blijft ten minste gelijk.
O ja, die hondjes vergat ik weer. Tja, ik weet het. Welke richting je ook pakt, het lijkt allemaal groter en mooier dan het is. Niet allemaal rozengeur en maneschijn...dus ook in jullie richting....Nou bij ons is het niet veel anders......In onze omgeving wonen de laagst opgeleiden in de grootste huizen en rijden de grootste auto's.......quote:Butler, Daimler en twee hondjes.... Was het maar zo`n feest. Gewoon gedetacheerd bij een bank hoor, niet de CEO.
Ik kan uit eigen ervaring spreken dat Kok idd een sjaggerijn is. Als je hem tegenkomt (bij Andries Knevel) is er niets aan. Al laat ik mijn oordeel verder niet van afhangen. Ik geloof dat Balkenende als persoon veel aardiger is. Hij zou bij mij zo op de koffie mogen komen. Maar dat dat zal denk ik nooit gebeuren.....quote:
Dat is ie nu. Zijn tijd is ook voorbij.quote:Oud en der dagen moe. I
Paar2 was in de verste verte niet paars1. Het rouleren van ministers vond ik ook niet zo geslaagd. Jorritsma op EZquote:n zijn tweede kabinet ambitieloos,
Ad Melkert was het grote probleem, niet Kok. 11 september had beter 11 augustus kunnen zijn denk ik.....Maar liever helemaal geen 11 natuurlijk....quote:daarmee het gunstig tij niet aanwendend voor structurele winsten voor het land. Liet zijn partij achter in ontreddering, na deze eerst ontdaan te hebben van ideologische veren en vervolgens opgezadeld met een gehandicapte kroonprins.
AOW?quote:Had de AOW verraden,
Nou, valt wel mee hoor...quote:zijn vakbondsverleden besmeurd,
Daar ben ik heel boos over.quote:en liet zich na zijn premiertijd kennen als een principeloze graaier in de ons-kent-ons wereld van de commissariaten.
Voor mijn tijd zeker.....Ik ga spotliedje Balkenenende maken...Je brengt me wel op een idee.quote:Vroeger, toen den Uyl nog de voorman was van de PvdA werden er al spotliedjes gemaakt op Kok.
quote:Balkenende populairder dan Bos
AMSTERDAM - Premier Balkenende populairder dan Wouter Bos. Dat blijkt uit peilingen van Maurice de Hond. Het vertrouwen in de premier is de laatste tijd opnieuw gegroeid.
Dat meldt de NOS. Inmiddels zien meer mensen liever Balkenende als premier dan PvdA-leider Bos. Als mensen moeten kiezen tussen Balkenende en Bos, geeft 53 procent de voorkeur aan Balkenende en 40 procent aan Bos. Een maand geleden was de verhouding nog 46-46.
Het verschil tussen CDA en PvdA is deze week weer wat afgenomen doordat de PvdA terugvalt naar 45. Daarmee staat de PvdA in de peiling nog maar drie zetels boven het huidige zeteltal in de Kamer. Het CDA heeft er volgens de peiling 39.
http://www.telegraaf.nl/b(...)lairder_dan_Bos.html
Dan zal het CDA nog wel eerst de grootste moeten worden.quote:Op zondag 10 september 2006 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nou het is mij wel duidelijk. Die aap wordt gewoon weer premier. Lang leve Harry Potter.
Ik vrees dat het ze weer gaat lukken. Als ik de ontwikkelingen in de peilingen zie dan zijn we per 22 november weer in de aap gelogeerd. CDA de grootste, Harry weer premier en duikt weer met de VVD in een kabinet (evt met CU aangevuld). Ik mag toch echt hopen van niet. Waarom hebben we met z'n alle moord en brand geschreeuwd op het Museumplein in oktober 2004.....Ik vrees dat we in een enorm hypocriet land zijn gaan leven. Ik wordt er steeds minder trots op , jij ook?quote:Op zondag 10 september 2006 14:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan zal het CDA nog wel eerst de grootste moeten worden.
Het gros van 't volk vergeet snel, en daarnaast zijn die 300.000 in oktober 2004 natuurlijk niet echt representatief..quote:Op zondag 10 september 2006 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees dat het ze weer gaat lukken. Als ik de ontwikkelingen in de peilingen zie dan zijn we per 22 november weer in de aap gelogeerd. CDA de grootste, Harry weer premier en duikt weer met de VVD in een kabinet (evt met CU aangevuld). Ik mag toch echt hopen van niet. Waarom hebben we met z'n alle moord en brand geschreeuwd op het Museumplein in oktober 2004.....Ik vrees dat we in een enorm hypocriet land zijn gaan leven. Ik wordt er steeds minder trots op , jij ook?
Er hebben idd geen miljoenen daadwerkelijk op het museumpleinplein gestaan. Maar hadden wel de grote sympathie van een groot deel van de Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 10 september 2006 18:06 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Het gros van 't volk vergeet snel, en daarnaast zijn die 300.000 in oktober 2004 natuurlijk niet echt representatief..
Hoe rechtser hoe a-socialer het wordt.quote:Ik word in ieder geval blij van deze peiling. Hoe minder links, hoe beter!
Wat is BALKENENDE toch een eerste klas DEMAGOOG. En de rest van Nederland dom dat ze het nog geloven ook. Dit getuige de polulariteitstoename van het CDA en Balkenende als persoon.quote:
Premier Balkenende zei in een reactie op zijn gestegen populariteit dat hij vooral verheugd is over het feit ''dat het nu beter gaat in Nederland''. ''Je ziet nu dat Nederland uit een moeilijke fase komt en dat blijkt dat we resultaten van het beleid zien. Daar ben ik meer verheugd over dan over deze momentopname of een goede peiling'', aldus Balkenende vanuit Helsinki, waar hij een top van de Europese Unie en Aziatische landen bijwoont. ''Maar het blijft uiteindelijk natuurlijk afwachten tot 22 november.'' (ANP
Uit: http://www.parool.nl/nieuws/2006/SEP/10/bin2.html
Balkenende een demagoog?quote:Op maandag 11 september 2006 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is BALKENENDE toch een eerste klas DEMAGOOG. En de rest van Nederland dom dat ze het nog geloven ook. Dit getuige de polulariteitstoename van het CDA en Balkenende als persoon.
dat zie je goed.quote:Het wordt weer een Balkenende kabinet.
Ik zie je hier zo weinig, maar je hebt het vast nu druk met je studie......quote:Op maandag 11 september 2006 11:09 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Balkenende een demagoog?![]()
met dat soort opmerkingen maak je zelf ook niet een bijzonder verlichte indruk.
Ja, wie zou dat nou gezegd kunnen hebben??quote:ik zal never nooit claimen dat economisch groei door een zittend kabinet komt. beslissingen hebben vaak lange termijn effecten die niet te meten zijn.
bron
Kabinetsbeleid groot succes
Ja hoe een natie zo ontzetten hypociet kan zijn. Ik emigreer.....quote:dat zie je goed.
iddquote:Op maandag 11 september 2006 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zie je hier zo weinig, maar je hebt het vast nu druk met je studie......
ik denk dat je idd het een en ander kan leren over termen als 'fatsoen' omdat de definitie die jij keer op keer hanteert mij erg eenzijdig overkomt bijvoorbeeld. maar ook over zaken als welvaart optimalisatie, inefficienties en de effecten van overheidsbemoeienis zou er nog wel wat info bij kunnen.quote:Was het niet jijzelf waar ik nog iets van kon leren? Jij bent (bijna) econoom en gaat vast promoveren......
ik begrijp even niet hoe dit een inconsistentie betekent in mijn zienswijze.quote:Maar hopelijk ben je niet van je geloof gevallen.....want....
[..]
Ja, wie zou dat nou gezegd kunnen hebben??
Je spreekt je eigen wel tegen, of niet??
quote:[..]
Ja hoe een natie zo ontzetten hypociet kan zijn. Ik emigreer.....
Veel succes en geniet ervan. Het zijn de mooiste jaren van je leven (bij mij wel tenminste).quote:
Je hebt gelijk dat fatsoen geen absoluut begrip is. Ik meet VOORAL de menselijke maat van het beleid. Balkenende schiet daarin tekort in zijn daden en beleid met de mond te vaak anders. Dat vind ik niet fatsoenlijk.quote:ik denk dat je idd het een en ander kan leren over termen als 'fatsoen' omdat de definitie die jij keer op keer hanteert mij erg eenzijdig overkomt bijvoorbeeld.
Toch niet? Je lijkt mij wel een denker en vooral beschouwend...Maar je moet gewoon doen wat je leuk vind en voldoening geeft....Als je carriere in het bedrijfsleven wilt, dan ligt promoveren niet voor de hand...Maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen.quote:ik ga overigens waarschijnlijk niet promoveren, ik ben simpelweg geen wetenschapper.
Nou: Balkenende wekte wel de suggestie dat het dankzij zijn beleid het veel beter met Nederland gaat. ik erger me daaraan dood.quote:ik begrijp even niet hoe dit een inconsistentie betekent in mijn zienswijze.
Het vetgedrukte is daar waar ik op doel.....Dit met datgene wat Balkenende steeds suggereert. Hij doet het voorzichtig en subtiel. En steeds weer. De kiezer krijgt onvermijdelijk het gevoel dat het idd dankzij Balkenende en de zijnen komt. Dat vind ik het demagogische eraan. Ik trap er zelf niet in, maar hele voklksstammen helaas wel. Ik pleitte destijds niet voor niet voor een verkiezingrijbewijs. Dat mensen eerst verdiepen in de materie ipv iemand blind nahollen...quote:Ik claim dat het feit dat het nu goed gaat met Nederland (economisch) niet aan het kabinet licht. Dit betekent niet dat ze er niet aan hebben bijgedragen door bijvoorbeeld liberalisering. Een bijkomend element is dat Balkenende met name lange termijn politiek heeft bedreven. LIberalisering is daar ook onderdeel van maar heeft eerder effecten dan bijvoorbeeld een WIA of zorgstelsel. De lange termijn effecten moeten blijken en blijven lastig te meten. Op de korte termijn voegt het iig weinig tot niets toe aan de welvaart OP DIT MOMENT. Regeren is echter vooruit zien.
Hypocriet is huichelachtig. Ik vind Nederlanders hypocriet. Maar misschien hoor ik heir wel niet thuis. Als half Nederland moord en brand heeft geschreeuwd over het beleid van dit kabinet en nog nooit zo laag in de peilingen heeft gestaan, en het gaat nu beter en iedereen holt als een gek naar recht.....dan hoef ik de rest niet meer uit te leggen. Misschien was opportunisme een beter woord, maar niet minder erg. (EGOISTEN zijn het, als het maar met het individu maar goed gaat. Ikquote:(overigens is mij nog neit helemaal duideiljk waarom hypocriet hier als term op zijn plaats is, ik vraag je om aan de hand van de Van Dale omschrijving dit aannemelijk te maken: wellicht een nieuw topic)
"Die aap"? Eerst laf lopen brallen over het zogenaamde feit dat je hem alleen op inhoud beoordeeldt en dan kom je hiermee op de proppen?quote:Op zondag 10 september 2006 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nou het is mij wel duidelijk. Die aap wordt gewoon weer premier. Lang leve Harry Potter.
Kleine aanvulling. We stonden daar niet met zijn allen.quote:Op zondag 10 september 2006 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees dat het ze weer gaat lukken. Als ik de ontwikkelingen in de peilingen zie dan zijn we per 22 november weer in de aap gelogeerd. CDA de grootste, Harry weer premier en duikt weer met de VVD in een kabinet (evt met CU aangevuld). Ik mag toch echt hopen van niet. Waarom hebben we met z'n alle moord en brand geschreeuwd op het Museumplein in oktober 2004.....Ik vrees dat we in een enorm hypocriet land zijn gaan leven. Ik wordt er steeds minder trots op , jij ook?
idd, ik heb absoluut GEEN sympathie voor mensen die niet willen werkenquote:Op maandag 11 september 2006 15:10 schreef Sickie het volgende:
[..]
Kleine aanvulling. We stonden daar niet met zijn allen.
M'n jong toch, je studeer toch niet te hard hequote:Op maandag 11 september 2006 16:30 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
idd, ik heb absoluut GEEN sympathie voor mensen die niet willen werken![]()
geenzins, zo hard mogelijk, dat wel.quote:Op maandag 11 september 2006 16:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
M'n jong toch, je studeer toch niet te hard he![]()
ze keerden zich oa tegen de 40urige werkweek.quote:Alle mensen die op de dam stonden zijn mensen die niet willen werken?![]()
doe ik, optimaal.quote:Op maandag 11 september 2006 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Veel succes en geniet ervan. Het zijn de mooiste jaren van je leven (bij mij wel tenminste).
dat zou juist een vorm van hypocrisie inhouden.quote:[..]
Je hebt gelijk dat fatsoen geen absoluut begrip is. Ik meet VOORAL de menselijke maat van het beleid. Balkenende schiet daarin tekort in zijn daden en beleid met de mond te vaak anders. Dat vind ik niet fatsoenlijk.
je beeld klopt wel aardig, maar dit maakt me niet meteen een wetenschapper. ik ben meer een bestuurder (in wat voor soort org ben ik nog niet over uit)quote:[..]
Toch niet? Je lijkt mij wel een denker en vooral beschouwend...Maar je moet gewoon doen wat je leuk vind en voldoening geeft....Als je carriere in het bedrijfsleven wilt, dan ligt promoveren niet voor de hand...Maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen.
het gaat weldegelijk veel beter met Nederland, maar dat betekent niet dat het simpele feit dat de economie door hem groeit VANDAAG alleen door hem komt. het is mede mogelijk gemaakt en zeker ook gestimuleerd. De Nederlandse verzorgingsstaat heeft een duurzamer (en meer verantwoord) karakter gekregen.quote:[..]
Nou: Balkenende wekte wel de suggestie dat het dankzij zijn beleid het veel beter met Nederland gaat. ik erger me daaraan dood.
het manko van democratie in een notendop. dat is niet Balkenende's schuld.quote:[..]
Het vetgedrukte is daar waar ik op doel.....Dit met datgene wat Balkenende steeds suggereert. Hij doet het voorzichtig en subtiel. En steeds weer. De kiezer krijgt onvermijdelijk het gevoel dat het idd dankzij Balkenende en de zijnen komt. Dat vind ik het demagogische eraan. Ik trap er zelf niet in, maar hele voklksstammen helaas wel. Ik pleitte destijds niet voor niet voor een verkiezingrijbewijs. Dat mensen eerst verdiepen in de materie ipv iemand blind nahollen...
kijk, hier ben jij niet consequent. Balkenende kreeg destijds de schuld van dingen waar hij absoluut geen schuld aan had. Mensen denken heel oportuun en zeker neit verder dan hun neus lang is. Helaas.quote:[..]
Hypocriet is huichelachtig. Ik vind Nederlanders hypocriet. Maar misschien hoor ik heir wel niet thuis. Als half Nederland moord en brand heeft geschreeuwd over het beleid van dit kabinet en nog nooit zo laag in de peilingen heeft gestaan, en het gaat nu beter en iedereen holt als een gek naar recht.....dan hoef ik de rest niet meer uit te leggen. Misschien was opportunisme een beter woord, maar niet minder erg. (EGOISTEN zijn het, als het maar met het individu maar goed gaat. Ikvan zo'n mentaliteit). Vandaar emigratie kriebels...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |