Goed verzorgde OP.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:11 schreef Europees het volgende:
Let wel op, dit topic is niet gemaakt voor de EU Basher die vinden dat de EU maar stelletje overbetaalde idioten zijn, ik wil een proberen een discussie te ''ontketenen'' over hoe de
EU er volgens ons uit zal moeten komen te zien. Onzin als de EU is geldverspilling, de Euro heeft alles duurder gemaakt zijn hier NIET gewenst.
Nee, dat ben je niet. Mensen met een afwijkende mening zijn immers niet welkom, zeg je zelf:quote:Ik ben benieuwd naar jullie meningen over Europa, het is tenslote ''best belangrijk''
Men mag hier dus alleen maar ja en amen roepen op jouw stelling dat de EU fantastisch is?quote:Let wel op, dit topic is niet gemaakt voor de EU Basher die vinden dat de EU maar stelletje overbetaalde idioten zijn. Onzin als de EU is geldverspilling, de Euro heeft alles duurder gemaakt zijn hier NIET gewenst.
Een dicussie topic voor voorstanders van de EU is not done?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, dat ben je niet. Mensen met een afwijkende mening zijn immers niet welkom, zeg je zelf:
[..]
Men mag hier dus alleen maar ja en amen roepen op jouw stelling dat de EU fantastisch is?
Nee, misschien niet zo goed geformuleerd. Ik bedoelde eerder mensen die alleen maar wat roepen zoals bijv. klote Eu en daarna niet meer langskomen...quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, dat ben je niet. Mensen met een afwijkende mening zijn immers niet welkom, zeg je zelf:
[..]
Men mag hier dus alleen maar ja en amen roepen op jouw stelling dat de EU fantastisch is?
Nee, krijg hier niet voor betaald. De informatie in de OP komt trouwens van http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_unie. Was de link vergeten te vermelden zie ik net. Ik ben benieuwd naar je meningquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:51 schreef Yildiz het volgende:
Korte vraag hoor, maar krijg je hiervoor betaald?
Wat een lap tekst zeg.
Binnenkort zal ik er wel wat meer over posten.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:37 schreef Napalm het volgende:
-laptekst-
mischien bedoeld hij dat er wel argumenten aangedragen moeten worden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
''In verscheidenheid verenigd'' Je zegt wel dat alle Europese landen zo van elkaar verschillen, maar er zijn ook grote verschillen tussen Limburgers en Groningers etc. De diverse samenstelling van de EU is juist een groot pluspunt vind ik zelf, zoveel culturen, zoveel talen en zoveel historie...quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:37 schreef Napalm het volgende:
één land Europa is een droom. De VS wordt vaak als voorbeeld gezien maar met een duidelijke gezamenlijke geschiedenis, één taal en grotendeels een "meltingpot" van culturen zijn de verschillen met Europa evident. Europa heeft duizenden jaren geschiedenis van verschillende landen, zelfstandige culturen en een eigen taal. Dat wordt niet zomaar één. Alle Romeinse, Franse en Duitse pogingen zijn mislukt en resulteerden in het uiteenspatten van het wereldrijk.
Waarom een Europa, het is belangrijk een te gaan vormen om op te kunnen boxen tegen de opkomende machten in de wereld (China, India, Brazillie etc.) Nederland als klein land zal niet veel kunnen bereiken. De EU vertegenwoordigt zo'n 500.000.000 mensen...Dan nemen ze je serieus en kan je (mede door dezelfde wetten) beter opboxen tegen die opkomende machten...Tja, en die rovende polen e.d er zal altijd wel een nadeel aan blijven zitten, maar gelukkig hebben we de politiequote:Je moet je natuurlijk ook afvragen waarom wil je één Europa? Wat is het nut, wat is het doel? Economisch zie ik voordelen; schaalvoordelen en handel stimuleren de economie. Vooruit, zelfs de euri en wat gemeeschappelijke wetten passen in dat plaatje. Vrij verkeer van personen en goederen, oke, handig (al merken we steeds meer de nadelen daarvan; rovende Polen, terroristen die makkelijk rondbewegen in de EU).
Daar kan je lang en breed over hebben maar de Polen hebben bepaalde soeveriniteit ingeleverd ten gunste van de EU. De EU zit dit als een belangrijk deel van haar taken.quote:Maar waarom moet de EU uitmaken of de doodstraf mag in Polen?
Dat ben ik zeker met je eens, en dat heb ik ook gezegd in een eerdere post dat vooral met het bestuur veel dingen zouden moeten gaan verbeteren.quote:De EU bewijst zichzelf steeds meer als een organisatie die doet wat ze zelf wil. De burger heeft geen invloed. Zelfs het Europarlement is machteloos. De commissie is een grote berg vriendjes politiek en belangenspelletjes, Paul van Buitenen kan je vertellen wat er met je gebeurd als je de mistanden aan de kaak wil stellen. Lobbyisten hebben grote invloed; half Brussel in één groot lobbykantoor voor deze of gene industrie, bedrijf, regio of belangengroep. Bepaalde zaken worden de burger door de strot geduwd.
Inderdaad is er nu grote verdeeldheid over zulke onderwerpen, daarom zou het stukken makkelijker als 1 persoon, of tenminste een ''regering'' (om het zo even te noemen) een standpunt inneemt, inplaats van dat je met 25 regeringen, met 25 standpunten, met 25 belangen en 25 meningen gaat proberen een mening te vormen. Niet altijd zal iedereen het er mee eens zijn, maar dat is nu vaak met binnelandse beslissingen ook niet (zorgstelselquote:Met die verdeeldheid neemt de besluitvaardigheid en de kracht van de EU af. Je zag het al inzake Irak; landen beslissen zelf wat ze doen, niet de EU. En misschien is dat maar goed ook.
Tja, zie hierboven...quote:illustratief was de EU-grondwet. De leiders konden het niet eens worden over een gezamenlijke campagne. Waarom niet?? Iedereen dacht dat de grondwet wat anders betekende; de Franse leiders zeiden de grondwet is goed want dan komt er een socialer Europa. De Duisters riepen precies het tegenoversgestelde.. Vervolgens geven de grondwet fanboys af op de tegenstanders dat ze het niet snapten![]()
Ben ik ook met je eens, de EU moet eens dringend met zichzelf in debat tot hoever ze willen gaan, welk doelen ze zichzelf willen stellen e.dquote:De EU weet niet wat ze doet, niet waarom en al helemaal niet wat ze wil. Typerend is dat de uitbreiding van de EU wordt gezien als het grootste resultaat van de afgelopen 20 jaar. De Engelsen hebben er al een naam voor verzonnen; "delevery defecit". het goedkoper inernationaal bellen in de EU lijkt eindelijk weer een succesje te worden voor Brussel.
Er moet inderdaad wat aan die plassen gedaan worden, maar op veel gebieden hebben die regeringen toch een veto waardoor het vinden van een compromis moeilijk word...Gelukkig worden de landbouwsubsidies afgebouwd (tenminste, dat willen ze)quote:Dan heb ik het nog niet gehad over de geld machine van de EU.. De accountants hebben al meer dan tien jaar de boekhouding afgekeurd. Enron is er niets bij. Het gemeenschappelijk landbouwbeleid (GLB) is nog immer een puinhoop. De boterbergen en wijnplassen en rampen blijven een rol spelen. Een dure rol. Wat was het dat het geintje de gemiddelde burger koste; 800 euro per gezin per jaar? Reken maar dat de sociale, regionale en structuurfondsen niet beter functioneren het valt hoogstens minder op doordat er minder geld in omgaat. Ach, neimand die zich er echt druk om lijkt te maken.
Tja, dan is het maar net de vraag wat is ''onze'' cultuur en traditie? Die van Letland? Die van Spanje? of die van Finland? Ik kan best begrijpen dat mensen Turkijke e.d er niet bij willenquote:Mijn punten:
* Slechts voorzichtige verdere uitbreiding met Europese landen als Noorwegen die passen in onze cultuur en traditie. Geen Turkije, Marokko of Rusland. Nu niet, nooit niet.
Inderdaad...de OP is wat aangepast....quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mischien bedoeld hij dat er wel argumenten aangedragen moeten worden.
Daar verkijk je je toch echt op, bij ons op school is er de European Convention, met diverse landen uit de EU die door middel van verschillende stellingen discussieren. Het niveau is belabbert af en toe, voornamelijk uit Oos-europa, maar ook Frankrijk kwam niet mee met het niveau.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:18 schreef remlof het volgende:
Ben het grotendeels met je eens, zonder verregaande europese integratie gaan we het niet redden in de 21e eeuw... Alleen die voertaal, dat moet toch echt engels worden, volgens mij is engels de meest verbreid onderwezen en begrepen taal binnen de EU.
ben het niet met je eens ook de staten van de VS hebben grote verschillen, die zijn ook naar elkaar gegroeid en zo zal het ook met de EU gebeuren (@ europeaan 2 hoofdletters dus).quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:37 schreef Napalm het volgende:
één land Europa is een droom. Een farce. De VS wordt vaak als voorbeeld gezien maar met een duidelijke gezamenlijke geschiedenis, één taal en grotendeels een "meltingpot" van culturen zijn de verschillen met Europa evident. Europa heeft duizenden jaren geschiedenis van verschillende landen, zelfstandige culturen en een eigen taal. Dat wordt niet zomaar één. Alle Romeinse, Franse en Duitse pogingen zijn mislukt en resulteerden in het uiteenspatten van het wereldrijk.
Je moet je natuurlijk ook afvragen waarom wil je één Europa? Wat is het nut, wat is het doel? Economisch zie ik voordelen; schaalvoordelen en handel stimuleren de economie. Vooruit, zelfs de euri en wat gemeeschappelijke wetten passen in dat plaatje. Vrij verkeer van personen en goederen, oke, handig (al merken we steeds meer de nadelen daarvan; rovende Polen, terroristen die makkelijk rondbewegen in de EU). Maar waarom moet de EU uitmaken of de doodstraf mag in Polen?
De EU bewijst zichzelf steeds meer als een organisatie die doet wat ze zelf wil. De burger heeft geen invloed. Zelfs het Europarlement is machteloos. De commissie is een grote berg vriendjes politiek en belangenspelletjes, Paul van Buitenen kan je vertellen wat er met je gebeurd als je de mistanden aan de kaak wil stellen. Lobbyisten hebben grote invloed; half Brussel in één groot lobbykantoor voor deze of gene industrie, bedrijf, regio of belangengroep. Bepaalde zaken worden de burger door de strot geduwd. Turkije is een mooi voorbeeld; het merendeel van de EU bevolking zit Turkije niet zitten in de EU en toch gaat het door. Het is een illussie1 om te denken dat Turkije nog te weigeren valt als de onderhandelingen nog veel langer door gaan. Waarom moet Turkije erbij? Het economische plaatje is helemaal niet voordelig. Het verwordt al gauw tot geo-politieke spelletjes; de moslimwereld laten zien dat we kunnen samenleven. Sinds wanneer is dat het doel van de EU? Ondertussen wordt de EU steeds groter en daarmee steeds meer verdeeld.. Met die verdeeldheid neemt de besluitvaardigheid en de kracht van de EU af. Je zag het al inzake Irak; landen beslissen zelf wat ze doen, niet de EU. En misschien is dat maar goed ook.
illustratief was de EU-grondwet. De leiders konden het niet eens worden over een gezamenlijke campagne. Waarom niet?? Iedereen dacht dat de grondwet wat anders betekende; de Franse leiders zeiden de grondwet is goed want dan komt er een socialer Europa. De Duisters riepen precies het tegenovergestelde.. Vervolgens geven de grondwet fanboys af op de tegenstanders dat ze het niet snaptenDe EU weet niet wat ze doet, niet waarom en al helemaal niet wat ze wil. Typerend is dat de uitbreiding van de EU wordt gezien als het grootste resultaat van de afgelopen 20 jaar. De Engelsen hebben er al een naam voor verzonnen; "delivery-deficit". Het nog te realiseren goedkoper internationaal bellen in de EU lijkt eindelijk weer een succesje te worden voor Brussel.
Dan heb ik het nog niet gehad over de geldmachine van de EU.. De accountants hebben al meer dan tien jaar de boekhouding afgekeurd. Enron is er niets bij. Het gemeenschappelijk landbouwbeleid (GLB) is nog immer een puinhoop. De boterbergen en wijnplassen en rampen blijven een rol spelen. Een dure rol. Wat was het dat het geintje de gemiddelde burger koste; 800 euro per gezin per jaar? Reken maar dat de sociale, regionale en structuurfondsen niet beter functioneren het valt hoogstens minder op doordat er minder geld in omgaat. Ach, niemand die zich er echt druk om lijkt te maken. Laat ik het maar niet hebben over het -circus..Straatsburg
Trouwens, wie trekt zich nog wat aan van de EU? Stenge begrotingsregels spreken we af. Pittige boetes bij overtreding van de tekort orm. Oh, nu zijn het Frankrijk en Portugal die de norm overtreden, dan nog maar even niet streng zijn want dan worden de Fransen boos.. Griekenland en Italie plegen vette boekhoudfraude om in de eurozone te komen. Het komt uit. Wat doet de EU? Juist, niets! Zou natuurlijk ook hypocriet zijn, ze geeft zelf immers het slechte voorbeeld.
In het kort, mijn punten:
* EU, in economisch opzicht een goed idee. De EU moest zich daar maar eens tot beperken
* Slechts voorzichtige verdere uitbreiding met Europese landen als Noorwegen, die passen in onze cultuur, traditie en geografie. Geen Turkije, Marokko of Rusland. Nu niet, nooit niet. Israel, Albanie en voormalig Joegoslavie vind ik ook uiterst twijfelachtig. Wacht daar nog maar eens 100 jaar mee.![]()
* Duidelijke grenzen aan de macht van Brussel
* De EU en Europa moeten kiezen wat ze wil; groter, dieper of wat?
* Democratischer
* Financiele wanorde moet keihard worden aangepakt. Onacceptabel.
* Forceren van dingen mn door de Fransen moet stoppen. Nu.
* Europarlement of de nationale parlementen de baas niet de ambtenaren en al helemaal niet de commissie.
1 gewoon een paar losse verdragen afsluiten; dan hebben de Turken al vrij verkeer van goederen en personen. Nu krijgen ze al veel economische steun (Pre-Accession support). Nog wat van die vergragen en dan is Toetreding enkel een formalisatie van de realiteit. Ja lieve kijkbuiskindertjes de EU ambtenaar naait je waar je bij staat.
Verrassing: het is Duits. Vooral veel gesproken in Oost-Europa itt het Engels. Nog steeds voor één taal; Duits?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:18 schreef remlof het volgende:
Alleen die voertaal, dat moet toch echt engels worden, volgens mij is engels de meest verbreid onderwezen en begrepen taal binnen de EU.
Laat ik een open deur citaat neerplempen; de Joods-Christenlijke traditie.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:21 schreef Europees het volgende:
Tja, dan is het maar net de vraag wat is ''onze'' cultuur en traditie? Die van Letland? Die van Spanje? of die van Finland? Ik kan best begrijpen dat mensen Turkijke e.d er niet bij willen
Watskebeurt? De vorige keer was Turkse toetreding nog Hosannah voor je:quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:21 schreef Europees het volgende: Ik kan best begrijpen dat mensen Turkijke e.d er niet bij willen
Meer eenwording zal dat, haast per definitie, voor een (groot) deel stukmaken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:21 schreef Europees het volgende:
''In verscheidenheid verenigd'' Je zegt wel dat alle Europese landen zo van elkaar verschillen, maar er zijn ook grote verschillen tussen Limburgers en Groningers etc. De diverse samenstelling van de EU is juist een groot pluspunt vind ik zelf, zoveel culturen, zoveel talen en zoveel historie.
Ik weet nog net zo niet of dat gaat helpen. Groot is niet atijd hetzelfde als goed, efficient of machtig. Juist China is daar jarenlang het grote voorbeeld van geweest. Wereld rijken vallen uiteen, enorme duizendjarige rijken zelfs heel snel.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:21 schreef Europees het volgende: Waarom een Europa, het is belangrijk een te gaan vormen om op te kunnen boxen tegen de opkomende machten in de wereld (China, India, Brazillie etc.) Nederland als klein land zal niet veel kunnen bereiken. De EU vertegenwoordigt zo'n 500.000.000 mensen...Dan nemen ze je serieus en kan je (mede door dezelfde wetten) beter opboxen tegen die opkomende machten...
Zijn die naar elkaar gegroeid? Een interessante waarneming. Ik krijg steeds meer het idee dat ze uit elkaar aan het groeien zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ben het niet met je eens ook de staten van de VS hebben grote verschillen, die zijn ook naar elkaar gegroeid en zo zal het ook met de EU gebeuren (@ europeaan 2 hoofdletters dus).
Een leger kan enkel als je een buitenlandsbeleid hebt. Wil je het hebben voor de heb? Wat wil je met dat ene leger doen wat je nu niet met de NAVO doet?quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
* een geintegreerd leger zodat we veel daadkrachtiger kunnen optreden.
Die zijn niet gek en willen niet. Wat losse verdagjes is voor een welvarend land veel beter, die treden dan ook neit meer toe itt de armoedzaaiers.. Dat zou overigens veelzeggend moeten zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
* ijsland, noorwegen en zwitserland in de EU zien te krijgen.
daarom ben ik ook hier voorstander vanquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Verrassing: het is Duits. Vooral veel gesproken in Oost-Europa itt Engels. Nog steeds voor één taal; Duits?
[..]
quote:er zal iets met de taal moeten gebeuren. wat mij het praktische lijkt is dat iedere burger naast zijn moedertaal een 2de taal moet leren die voor elke europeaan hetzelfde is (het liefst engels maar voor mijn part kan het ook fries zijn zolang het er maar 1 is). Want de vertalingskosten lopen in de miljarden tegenwoordig.
Ja hoor, prima, ik dacht alleen dat Engels de meest begrepen taal was.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Verrassing: het is Duits. Vooral veel gesproken in Oost-Europa itt het Engels. Nog steeds voor één taal; Duits?
Ja nu zijn ze weer uit elkaar aan het groeien maar toch denk ik niet dat het ooit weer seperate staten worden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:38 schreef Napalm het volgende:
Zijn die naar elkaar gegroeid? Een interessante waarneming. Ik krijg steeds meer het idee dat ze uit elkaar aan het groeien zijn.
[..]
Afhankelijkheid van de VS. Die blijkt de laatste jaren een steeds onbetrouwbaardere partner te worden.quote:Een leger kan enkel als je een buitenlandsbeleid hebt. Wil je het hebben voor de heb? Wat wil je met dat ene leger doen wat je nu niet met de NAVO doet?
[..]
en toch kunnen die er op een moment niet omheen (al die landen betalen dan ook al aan de EU).quote:Die zijn niet gek en willen niet. Wat losse verdagjes is voor een welvarend land veel beter, die treden dan ook neit meer toe itt de armoedzaaiers.. Dat zou overigens veelzeggend moeten zijn.
Voor de rest, muv Turkije en de Britten(vergeet je Zweden niet?) met je eens.
Een taal zal toch echt nodig zijn, zolang deze in elk land van de EU word onderwezen (in ieder geval basischool + xx jaren middelbare school.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Verrassing: het is Duits. Vooral veel gesproken in Oost-Europa itt het Engels. Nog steeds voor één taal; Duits?
]http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/66219/2/100#2782779[/quote][/url]quote:[..]
Laat ik een open deur citaat neerplempen; de Joods-Christenlijke traditie.[/quote
En toch nog heb je heel veel verschillen daarin...
[quote][..]
Watskebeurt? De vorige keer was Turkse toetreding nog Hosannah voor je:
[url=http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/66219/2/100#2782779
De VS is een land, en toch verschilt iemand uit Texas heel erg met iemand uit New York. Het blijft hetzelfde, het enige is dat er misschien veranderingen in zullen komen, meer verscheidenheid in je woonomgeving (ivm geen taal barriere, mensen verhuizen sneller naar ander land etc.) Tuurlijk zal niet alles bij het oude blijven.quote:[..]
Meer eenwording zal dat, haast per definitie, voor een (groot) deel stukmaken.
En daar ligt een uitdaging om het uitvallen te voorkomen, en te zorgen dat de EU wel goed zal functioneren.quote:[..]
Ik weet nog net zo niet of dat gaat helpen. Groot is niet atijd hetzelfde als goed, efficient of machtig. Juist China is daar jarenlang het grote voorbeeld van geweest. Wereld rijken vallen uiteen, enorme duizendjarige rijken zelfs heel snel.
Met een eigen leger kan je zelf ingrijpen wanneer en waar je dat zou willen en ben je niet afhankelijk van NAVO bondgenoten. De NAVO is achterhaald...quote:[..]
Een leger kan enkel als je een buitenlandsbeleid hebt. Wil je het hebben voor de heb? Wat wil je met dat ene leger doen wat je nu niet met de NAVO doet?
Toch vreemd dat Ijsland dan bezig is met een studie over het toetreden tot de EUquote:[..]
Die zijn niet gek en willen niet. Wat losse verdagjes is voor een welvarend land veel beter, die treden dan ook neit meer toe itt de armoedzaaiers.. Dat zou overigens veelzeggend moeten zijn.
Eu.quote:Premier Halldór Ásgrímsson van de Progressieve Partij voorspelde in februari 2006 dat IJsland lid zal zijn van de EU in 2015, en zei dat de beslissende factor voor IJsland de toekomst en grootte van de eurozone zal zijn. Hij gaf echter ook toe dat de juiste politieke situatie op het moment niet bestaat om een beslissing te nemen over het punt.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsland_en_de_EU
De meeste HBO opleidingen bíeden niet eens een fatsoenlijke 2e taal. Hooguit wat internationale studies, economie of iets met tourisme. En met fatsoenlijk bedoel ik dus wel iets meer dan 'met handen en voeten duidelijk maken wat je van de bakker wilt'.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:05 schreef Europees het volgende:
[..]
Een taal zal toch echt nodig zijn, zolang deze in elk land van de EU word onderwezen (in ieder geval basischool + xx jaren middelbare school.
[..]
Ik denk niet zozeer dat het te snel gaat, het gaat eerder te ver. Een politieke Unie met 25 (en straks 27) is gewoon onhoudbaar. Ookin de toekomst gaat dat niet werken. De laatste uitbreiding zal het huidige Europa dan ook zeker de kop gaan kosten denk ik. Wat over zal blijven is denk ik een kleine economische unie.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:02 schreef longinus het volgende:
De uitbreidingen gaan te snel, dit kan de EU de kop gaan kosten.
In de VS hebben verschillende staten toch ook allemaal andere groeicijfers. Ik heb nog nooit gehoort dat dit problemen gaf.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:41 schreef McCarthy het volgende:
Die Euro vind ik op zich best goed ik vraag me alleen af of het wel kan. Ierland bijvoorbeeld groeit beduidend harder dan Belgie. Leidt dat niet tot problemen? Het kompas voor economisch handelen (de prijzen) wordt verstoord als ik het goed begepen heb.
op de hoofdpuntenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:34 schreef Yildiz het volgende:
Waarom een gezamelijke justitie? Dat brokkelt toch juist de lokale cultuur af?
Hoofdpunten zoals in de states bepaald, of hoofdpunten als in de doodstraf, zoals Polen ons door de strot wil duwen? (overdreven gezegd)quote:
zoals doodstraf iddquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoofdpunten zoals in de states bepaald, of hoofdpunten als in de doodstraf, zoals Polen ons door de strot wil duwen? (overdreven gezegd)
Het straffen kan je wat mij betreft per land of provincie binnen eeb land laten verschillen. Op opsporingsgebied zou vergaande samenwerking zeer goed zijn. EU-wijde DNA / vingerafdrukken database.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:34 schreef Yildiz het volgende:
Waarom een gezamelijke justitie? Dat brokkelt toch juist de lokale cultuur af?
Jesus-fuck'n hell..quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het straffen kan je wat mij betreft per land of provincie binnen eeb land laten verschillen. Op opsporingsgebied zou vergaande samenwerking zeer goed zijn. EU-wijde DNA / vingerafdrukken database.
Nu al kan de Duitse politie verdachten tot 150 km vanaf de grens in Nederland volgen.quote:Een verdachte moet ook meteen aan buitenlandse politie overgeleverd kunnen worden zonder rompslomp etc. Een EU poltieuniform lijkt me ook wel lachen.
Je bedoelt, dat de EU daar wél of níet iets over te zeggen heeft? Over die doodstraf?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zoals doodstraf idd
en overal dezelfde verkeersregels zou ook wel handig zijn
Stasi?? Het toch normaal om bij criminelen dna en vingerafdrukken af te nemen ?? Als een Poolse crimineel dan in Nederland ook een inbraak pleegt heb je hem meteen. Om van iedereen dna af te nemen lijkt me niet nodig als je dacht dat ik dat bedoelde.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jesus-fuck'n hell..Stasi would be proud of you and your hunger for security.
[..]
Nu al kan de Duitse politie verdachten tot 150 km vanaf de grens in Nederland volgen.
Dat is dus heel Nederland.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003627.html
Daar heb ik geen EU voor nodig.
[..]
En dat zou min of meer geregeld worden in de EU grondwet als ik me niet vergis, EUROPOL zou een soort FBI worden een ''Federale/EU-politie''. Een uniform, Een kleuren schema voor Ambulances, Politie en Brandweer zou idd niet verkeerd zijn...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Stasi?? Het toch normaal om bij criminelen dna en vingerafdrukken af te nemen ?? Als een Poolse crimineel dan in Nederland ook een inbraak pleegt heb je hem meteen. Om van iedereen dna af te nemen lijkt me niet nodig als je dacht dat ik dat bedoelde.
De politie uit een EU land moet gewoon de zelfde mogelijkheden over de grens hebben. Bij een achtervolging moeten ze gewoon 300km door kunnen rijden mits dat nodig is. Open grenzen voor criminelen dan ook voor politie.
Punt is dat daar nu nog aparte verdragen voor nodig zijn. Dit moet gewoon centraal geregeld zijn.
Over het algemeen is dit overal al wel het zelfde. Universele voorangsborden, snelheidsborden e.d. lijken me wel zo handig inderdaad. Laten we rijopleidingen etc niet vergeten. Europese APK voor auto's.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en overal dezelfde verkeersregels zou ook wel handig zijn
welquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jesus-fuck'n hell..Stasi would be proud of you and your hunger for security.
[..]
Nu al kan de Duitse politie verdachten tot 150 km vanaf de grens in Nederland volgen.
Dat is dus heel Nederland.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003627.html
Daar heb ik geen EU voor nodig.
[..]
Je bedoelt, dat de EU daar wél of níet iets over te zeggen heeft? Over die doodstraf?
het geEuropediseert (geen bestaand woord volgens mijquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Over het algemeen is dit overal al wel het zelfde. Universele voorangsborden, snelheidsborden e.d. lijken me wel zo handig inderdaad. Laten we rijopleidingen etc niet vergeten. Europese APK voor auto's.
Maximum snelheden kunnen niet overal hetzelfde worden aangezien wegen per land verschillend zijn. Als de maximumsnelheid borden in elk land hetzelfde zijn is dat ook niet erg want dan snapt iedereen het meteen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het geEuropediseert (geen bestaand woord volgens mij)
het voorangsweg bord is al oranjer geworden, maar net zoiets als maximum snelheden , links rechts rijden verschilt nog steeds.
Mag ik je eraan herinneren dat Zuid-Amerika, eerst via vrijhandelsorganisaties als Caricom en Mercosur nu de Zuid-Amerikaanse Statengemeenschap heeft gevormd dit zich tot doel heeft gesteld een gehele unie te vormen binnen 12 jaar met een munteenheid en met een grondwet. Hoewel de ASEAN in Azië nu alleen draait om economische samenwerking willen zij in de toekomst (eventueel met landen als China, India, Japan) uitgroeien tot de grootste unie ter wereld.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:49 schreef pomtiedom het volgende:
Wat betreft de toekomst voorzie ik alleen maar sterker wordende Unie's. Niet allen de EU, maar ook over de gehele wereld zullen er steeds meer landen zich gaan verenigen in unie's. het Verre Oosten zal wellicht een unie vormen en grote landen zoals Rusland en de VS zijn voortgekomen uit aloude unie's. Afrika en het Midden Oosten zullen samen met Zuid-Amerika de laatste zijn met het vormen van dergelijke Unie's. In Afrika en het Midden-Oosten is met politiek niet ver genoeg ontwikkeld om een stabiele unie te vormen en in Zuid-Amerika is men simpelweg nog niet bezig met eraan te denken een unie te vormen. Maar op termijn zullen dergelijke unie's de toekomst worden omdat hun slagkracht vele male groter is dan enkele landen. Er zullen ook altijd enkele landen blijven, los van unie's maar dit is dan een bewuste keuze van die landenn waarschijnlijk gemaakt uit onafhankelijkheid en niet gebaseerd op zaken zoals welvaart.
Point taken. Het is wel zo dat zelfs met deze informatie ik het Midden Oosten het meest achtergestelde acht van de wereld kwa eenheid.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:42 schreef kiwi08 het volgende:
[..]
Mag ik je eraan herinneren dat Zuid-Amerika, eerst via vrijhandelsorganisaties als Caricom en Mercosur nu de Zuid-Amerikaanse Statengemeenschap heeft gevormd dit zich tot doel heeft gesteld een gehele unie te vormen binnen 12 jaar met een munteenheid en met een grondwet. Hoewel de ASEAN in Azië nu alleen draait om economische samenwerking willen zij in de toekomst (eventueel met landen als China, India, Japan) uitgroeien tot de grootste unie ter wereld.
Behalve deze opkomende werelddelen is zelfs Afrika van plan om in 2023 een gehele economische en militaire unie te vormen met de huidige landen van de Afrikaanse Unie om de huidige problemen beter aan te pakken en op te boksen tegen de rijke landen.
En als laatst; het Midden-Oosten mag wel politiek onstabiel zijn maar het pan-arabisme heeft nog veel aanhang onder de bevolking van de Arabische landen en dit spiegelt zich ook in de Arabische Liga.
ik ben het ermee eens dat we idd wat zullen moeten toegeven e.d. voor betere samenwerking en afstelling. Eigenlijk ben ik eht wel eens in grote lijnen met het gehele stuk. Alleen zal eht moeilijk worden voor het centrale orgaan van de EU om dit ook dadwerkelijk zover te krijgen, al hebben we er baad bij. het is een vorm van globalisatie en veel mensen zijn bang voor een dergelijke regeling.quote:De andere werelddelen volgen het goede idee van Europa terwijl Europa zich afvraagt of het wel een goed idee was. Onder de Europese bevolking is zeker een draagvlak voor een gemeenschappelijk sterk Europa die behalve economisch ook politiek en militair een grotere rol in de wereld gaat spelen. Het ontbreekt de huidige Europese leiders echter aan visie en lef om werkelijk veranderingen op gang te brengen en zodoende zullen de Europese bureaucraten (ja, die bestaan ook) langzaam achters iedereen rug om Europa richting een superstaat loodsen.
Ik ben van mening dat een sterk Europa met één mening alleen gerealiseerd kan worden als de lidstaten bepaalde bevoegdheden volledig afstaan aan de Europese Unie (Buitenlandse Zaken, Economische Zaken, Defensie, Vluchtelingenzaken, Milieu, Internationaal Transport) en de meeste bevoegdheden weer worden teruggesluisd richting de lidstaten. De Europese Unie zal als een federale staat moeten werken met een werkend Europees Parlement, een werkende Europese Senaat en een direct gekozen president.
De meeste lidstaten vrezen dat hun macht ingeperkt wordt. Maar 25 lidstaten die allemaal apart staan te lobby'en, onderhandelen, schreeuwen en vechten bezorgt wereldmachten als de VS, China en India alleen maar een grote glimlach. Helaas hebben alleen Verhofstad(België) ,Juncker (Luxemburg) en Prodi (Italië) dit door en pleiten zij zonder resultaat voor een kopgroep die zich vast naar de gewenste federale toe beweegt. Naar mijn mening hoort en moet Nederland dat initiatief te steunen.![]()
Koningshuizen hebben een representatieve rol bij veel Europese landen. het kan zijn dat die functie behouden blijft iig voor de verloopige tijd. Hij zal wellicht ook behouden blijven in de landen zelf wegens populariteit. Maar ik denk niet dat we verwachten mogen dat buiten de nationale invloed de internationale invloed zal stijgen, zelfs gelijk blijven is wellicht wat te positief daarvoor. met name omdat de EU als geheel een diplomatieke groep zal stichten uit geschoolde experts terwijl een koningshuis slechts een stukje van de gehele EU kan vertegenwoordigen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:21 schreef Europees het volgende:
Kijk eens aan, ik lees heel wat intressante meningen en visie's. Veel dingen zijn al genoemd, maar toch een van de belangrijkste dingen nog niet...
Koningshuizen...in Nederland, Belgie, Luxemburg, Spanje, Denemarken, Engeland, Noorwegen, Zweden zijn die er nog steeds, dat zijn 8 van de 25 lidstaten. Hoe zien jullie dat voor je? worden de koningshuizen volledig ''afgeschaft'' krijgen ze alleen nog een ceremoniele rol voor de betreffende provincie van Europa. Je moet wel bedenken dat in ieder geval in Nederland het koningshuis nog steeds matteloos populair is
het kan trouwens zijn dat je komende week geen reactie van me leest....ik ga de stad waar het allemaal begon eens bezoeken...Rome
Eu.
Valt me tegen van je dat je de koningshuizen belangrijk vind. Die mensen krijgen gewoon wat meer vrije tijd, ze kunnen nog steeds openingen verzorgen, trouwen, begrafenissen etc. Dus op tv blijven ze wel komen. Echter de bezoeken aan het buitenland hoeven ze niet meer te doen en een officiele rol in de politiek kunnen ze vergeten.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:21 schreef Europees het volgende:
Kijk eens aan, ik lees heel wat intressante meningen en visie's. Veel dingen zijn al genoemd, maar toch een van de belangrijkste dingen nog niet...
Koningshuizen...in Nederland, Belgie, Luxemburg, Spanje, Denemarken, Engeland, Noorwegen, Zweden zijn die er nog steeds, dat zijn 8 van de 25 lidstaten. Hoe zien jullie dat voor je? worden de koningshuizen volledig ''afgeschaft'' krijgen ze alleen nog een ceremoniele rol voor de betreffende provincie van Europa. Je moet wel bedenken dat in ieder geval in Nederland het koningshuis nog steeds matteloos populair is
het kan trouwens zijn dat je komende week geen reactie van me leest....ik ga de stad waar het allemaal begon eens bezoeken...Rome
Eu.
Ik zeg een van de belangrijke onderwerpen, aangezien in veel landen het koningshuis nog steeds heel populair is/veel macht geniet. Ik heb niks met het koningshuis, ik voel me er niet verbonden mee ofzo, eveneens met Nederland zelf.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Valt me tegen van je dat je de koningshuizen belangrijk vind. Die mensen krijgen gewoon wat meer vrije tijd, ze kunnen nog steeds openingen verzorgen, trouwen, begrafenissen etc. Dus op tv blijven ze wel komen. Echter de bezoeken aan het buitenland hoeven ze niet meer te doen en een officiele rol in de politiek kunnen ze vergeten.
Na ff googlen lees ik wat stukjes waaruit blijkt dat Beatrix in ieder geval een voorstander is van de Europese grondwet.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:14 schreef Europees het volgende:
[..]
Ik zeg een van de belangrijke onderwerpen, aangezien in veel landen het koningshuis nog steeds heel populair is/veel macht geniet. Ik heb niks met het koningshuis, ik voel me er niet verbonden mee ofzo, eveneens met Nederland zelf.
Officiele rol in de politiek zou al zeker niet mogelijk meer zijn. De koningshuizen kan je in ieder geval niet zomar afschaffen, daar is het te populair voor. Ik heb niks met het koningshuis maar denk dat toch het koningshuis behouden zal worden. Aan de enne kant natuurlijk omdat ze genoeg macht hebben om de afschaffing tegen te houden, maar ook omdat het nog matteloos populair is in Europa. Al vind ik wel dat ze afstand moeten doen van alle politieke macht, en ceremonieel moeten gaan.
Is er eigelijk iets bekend hoe de Oranjes ed tegenover de EU staan? Of is dat een onderwerp waarover ze niet mogen spreken met de pers![]()
Eu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |