abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:51:02 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_40579324
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

Verrassing: het is Duits. Vooral veel gesproken in Oost-Europa itt het Engels. Nog steeds voor één taal; Duits?
Ja hoor, prima, ik dacht alleen dat Engels de meest begrepen taal was.
Voor mijn part wordt het Frans, maar zolang we niet met één taal uit de voeten kunnen schiet het niet op.
Yankee go home!
pi_40579482
quote:

Zijn die naar elkaar gegroeid? Een interessante waarneming. Ik krijg steeds meer het idee dat ze uit elkaar aan het groeien zijn.
[..]
Ja nu zijn ze weer uit elkaar aan het groeien maar toch denk ik niet dat het ooit weer seperate staten worden.
Een gezamenlijke vijand zou voor het europa gevoel veel goeds doen. (maar ik ben daar niet zo`n voorstander van)
quote:
Een leger kan enkel als je een buitenlandsbeleid hebt. Wil je het hebben voor de heb? Wat wil je met dat ene leger doen wat je nu niet met de NAVO doet?
[..]
Afhankelijkheid van de VS. Die blijkt de laatste jaren een steeds onbetrouwbaardere partner te worden.
Verder ben ik dan ook voor een gezamenlijk buitenlandsbeleid, want oorlog is gewoon diplomatie met zwaardere middellen.
Verder zou je dan kunnen besparen op manschappen/materiaal (geloof het of niet maar het staande leger van de EU is 2x zo groot als dat van china en de VS (paar jaar terug).
en meer in de eigen defensie industrie kunnen investeren. (want vooral op research gebied blijven we ver achter).
quote:
Die zijn niet gek en willen niet. Wat losse verdagjes is voor een welvarend land veel beter, die treden dan ook neit meer toe itt de armoedzaaiers.. Dat zou overigens veelzeggend moeten zijn.

Voor de rest, muv Turkije en de Britten(vergeet je Zweden niet?) met je eens.
en toch kunnen die er op een moment niet omheen (al die landen betalen dan ook al aan de EU).

Ik vind wel dat we bij turkije moeten stoppen.

(verder ik vergat de zweden niet zoals er staat dat met de britten is een persoonlijk dingetje)

en stiekum editten he
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:05:45 #23
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_40579755
quote:

[..]

Verrassing: het is Duits. Vooral veel gesproken in Oost-Europa itt het Engels. Nog steeds voor één taal; Duits?
Een taal zal toch echt nodig zijn, zolang deze in elk land van de EU word onderwezen (in ieder geval basischool + xx jaren middelbare school.
quote:
[..]

Laat ik een open deur citaat neerplempen; de Joods-Christenlijke traditie.[/quote

En toch nog heb je heel veel verschillen daarin...

[quote][..]

Watskebeurt? De vorige keer was Turkse toetreding nog Hosannah voor je:
[url=http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/66219/2/100#2782779
]http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/66219/2/100#2782779[/quote][/url]

Ik zeg dat ik kan begrijpen dat mensen tegen toetreding van Turkije tot de EU zijn, ikzelf ben nog steeds voor toetreding van Turkije tot de EU.
quote:
[..]

Meer eenwording zal dat, haast per definitie, voor een (groot) deel stukmaken.
De VS is een land, en toch verschilt iemand uit Texas heel erg met iemand uit New York. Het blijft hetzelfde, het enige is dat er misschien veranderingen in zullen komen, meer verscheidenheid in je woonomgeving (ivm geen taal barriere, mensen verhuizen sneller naar ander land etc.) Tuurlijk zal niet alles bij het oude blijven.
quote:
[..]

Ik weet nog net zo niet of dat gaat helpen. Groot is niet atijd hetzelfde als goed, efficient of machtig. Juist China is daar jarenlang het grote voorbeeld van geweest. Wereld rijken vallen uiteen, enorme duizendjarige rijken zelfs heel snel.
En daar ligt een uitdaging om het uitvallen te voorkomen, en te zorgen dat de EU wel goed zal functioneren.
quote:
[..]

Een leger kan enkel als je een buitenlandsbeleid hebt. Wil je het hebben voor de heb? Wat wil je met dat ene leger doen wat je nu niet met de NAVO doet?
Met een eigen leger kan je zelf ingrijpen wanneer en waar je dat zou willen en ben je niet afhankelijk van NAVO bondgenoten. De NAVO is achterhaald...
quote:
[..]

Die zijn niet gek en willen niet. Wat losse verdagjes is voor een welvarend land veel beter, die treden dan ook neit meer toe itt de armoedzaaiers.. Dat zou overigens veelzeggend moeten zijn.
Toch vreemd dat Ijsland dan bezig is met een studie over het toetreden tot de EU
quote:
Premier Halldór Ásgrímsson van de Progressieve Partij voorspelde in februari 2006 dat IJsland lid zal zijn van de EU in 2015, en zei dat de beslissende factor voor IJsland de toekomst en grootte van de eurozone zal zijn. Hij gaf echter ook toe dat de juiste politieke situatie op het moment niet bestaat om een beslissing te nemen over het punt.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsland_en_de_EU
Eu.
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:53:21 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40581119
Goed, de EU als 1 land zie ik sowieso niet zitten, o.a. om de reden die Napalm al noemt.
Dat diversiteit verenigd, geloof ik geen bal van. Dat staat leuk op papier, maar een Nederlander wil het liefst wel Nederlandse mensen in zijn buurt hebben wonen, of buitenlandse, maar dan moeten ze wel rijk en lief zijn. De Nederlander is tegenwoordig zo conservatief als de neten. Kijk maar naar het onderwerp bestuurlijke vernieuwing, iedereen schrikt van het woordje vernieuwing, en maakt er onbewust van 'oh dat hebben we niet nodig, wat een onzin'. Niet realiserend dat we het wel nodig hebben.

Daarnaast vind ik de EU / politiek veels te ver van de burger af staan. Er hoeft maar een oma te verzinnen dat ze de sloot in is geduwd, en er zijn kamervragen, maar je moet wel even weet ik hoeveel duizend handtekeningen verzamelen voordat een punt überhaupt op de agenda komt! Maar dan komt het er alleen als het er al 2 jaar niet op heeft gestaan.
En dan heb je dus nog niets.
De connectie met de burger is dus ergens totaal verloren gegaan, een vrije markt doet het beter, maar hier probeert men allemaal hetzelfde te leveren. Is 'immigratie' een hot item, dan heeft iedereen bijna dezelfde mening. De 1 wat typischer dan de ander, maar allemaal hetzelfde.
Geen enkele partij houdt bijvoorbeeld vast aan punten om wat beter onderwijs voor elkaar te krijgen. Elke partij wil op de actualiteit inspelen, want, peilingen zijn net als beurzen, je moet er altijd goed voor staan. Stabiel dus. En dat kan alleen door je principes te laten varen en meegaan op de schreeuwerds van het populisme. En dat vind ik jammer.

Zie bijvoorbeeld nu het nieuwe rompkabinet. Hartstikke leuk, maar de plannen voor milieu en onderwijs zijn door het CPB niet eens dóórgerekend, simpelweg omdat daar geen tijd voor was.
Nu vraag ik je, een bedrijf had allang de stekker uit zo'n afdeling getrokken.
Daarnaast geeft het ook wel aan hoe 'flink' wij met z'n allen in milieu en onderwijs geïnteresseerd zijn. Er heerst een 'na ons de zondvloed' mentaliteit. Soms een letterlijke zondvloed.

Daarnaast ben ik redelijk geïntresseerd in politiek, ik doe er verder niks mee, maar ik wil wel een beetje zien wat er met mijn belasting (gaat) gebeuren, ook al betaal ik nu niet zo veel omdat ik student ben. Maar serieus, ik zou in godsnaam niet weten waar het CDA / VVD / D66 / PvdA en weet ik in de EU voor staan. Daarnaast heb ik ook het idee, en dat kan ik mis hebben, dat de partijleden landelijk <-> EU geen goede connectie hebben. Het beste voorbeeld hiervan vind ik toch wel de bewaarplicht, en hoe ie doorgevoerd is. Donner kreeg nota bene zelfs een motie tegen hem, maar Donner's repliek was simpelweg in de trend van 'ik kan geen nee zeggen, anders zet ik mijzelf voor schut'. Hij legde daar dus simpelweg een volledige motie naast zich neer.
Van de Europese partijen heb ik vervolgens geen woord gehoord. Helemaal niks.
Geen klacht, noppes, nada. Uiteindelijk ergens iets van een uitslag dat we 'voor' waren, onder valse argumenten, uiteraard. Laat ik daar niet te diep op ingaan, als je wil dat ik dat wel doe, moet je het even vragen.

Daarnaast zie ik uit Italië nog heel andere conservatieve dingen komen. Zoals een compleet verbod op abortus, softdrugs, etc. Want dat doodt mensen, en dan vinden we het ineens met z'n allen heel erg. Dat oudere mensen lopen te verrotten in een bejaardentehuis is niet zo'n item, dat is meer, ja, saai ofzo. Daar heb ik, zo conservatief als ik als doorsnee Nederlander ben, geen zin in.
Wat heeft een Italiaan nou te zeggen over wat een rechter in Nederland over een doodnormale burger moet beoordelen, vrij weinig toch?

Daarom snap ik dat hele justitiële samenwerkingsverband al niet, in de mate waarmee het is doorgeschoten. Zo kwam Polen van de week weer in het nieuws, die wou even fijn de doodstraf invoeren. Dan denk ik, hoe kan een ander land nou in díe mate überhaupt discussiëren over wat wíj in Nederland wel of niet zouden moeten gaan doen!? Dat is toch waanzin?
Nog even, en de buren uit de straat kloppen tegelijk aan, en zeggen dat ik Nederland 3 moet kijken, alleen omdat mijn 2 buren dat ook doen, en dan ergens een sausje democratie. (Dat is natuurlijk om het even simpel te schetsen, niet dat dat zo is.) Ik vind dat geen democratie meer.
1 handelsunie, leuk. Net zoiets als dat de hele straat met dezelfde munt werkt.
1 land, nee. Laat iedereen in de straat, binnen zijn huis, lekker zelf doen waar ie zin in heeft, tot op zekere mate. Wil een persoon binnen roken, dan is dat voor de buren geen probleem. Dat kan een land / persoon best zelf doen. Daar is geen 'straatunie' voor nodig.

En dan zijn er natuurlijk nog de mensen die hunkeren naar meer macht, niet te vergeten. Dat is namelijk iets compleet menselijks, hoe meer status hoe beter. Werk je in Brussel? Wow! Dan moet je wel goed zijn zeg... Dan lijkt het net alsof je te goed bent om in Den Haag te werken.

Op zich zie ik er wel wat in om provincie's zelf meer macht te geven over wat er binnen hun provincie gebeurt. En nog meer, dat de provincie de 2e kamer onder druk kan zetten met een bepaald standpunt. Woningmarkt bijvoorbeeld, belastingen, dat soort dingen.
Maar dan gaat dat dus niet erover dat de provincie meer macht krijgt en klaar. Nee, dan moet de burger zélf meer macht krijgen. BIjvoorbeeld een telefoonnummer die je kan bellen, waarna je vervolgens (het kantoor van) de provincie aan de lijn krijgt, waar je je klacht kwijt kan.
En dat de provincie dus wel aantoonbare stappen moet ondernemen als er veel klachten komen.

Iets als senators dus.

Maar 1 land, 1 grondwet, nooit.
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:05 schreef Europees het volgende:

[..]

Een taal zal toch echt nodig zijn, zolang deze in elk land van de EU word onderwezen (in ieder geval basischool + xx jaren middelbare school.
[..]
De meeste HBO opleidingen bíeden niet eens een fatsoenlijke 2e taal. Hooguit wat internationale studies, economie of iets met tourisme. En met fatsoenlijk bedoel ik dus wel iets meer dan 'met handen en voeten duidelijk maken wat je van de bakker wilt'.

Zo ver zijn we tegenwoordig al gezakt. We denken met z'n allen zo graag dat we het land zijn die het beste Engels als 2e taal doet. Ik geloof dat allang niet meer, de Duitse studenten zijn naar mijn mening stúkken beter. Op meerdere gebieden, trouwens. Ons onderwijs is haast niks meer, eigen verantwoordelijkheid. Je pakt zelf je boek maar, en als je vragen hebt kom je maar langs. Dat is wel een trend namelijk. En iedereen moet eraan geloven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Yildiz op 07-08-2006 19:01:33 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_40581426
De uitbreidingen gaan te snel, dit kan de EU de kop gaan kosten.
De rijkere landen zijn gewoon niet in staat om de nieuwkomers op niveau te brengen dus gaat de standaard in de rijke landen omlaag, met als gevolg dat de EU bestaat uit tweede wereld landen en een groep enorm rijke personen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_40584447
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:02 schreef longinus het volgende:
De uitbreidingen gaan te snel, dit kan de EU de kop gaan kosten.
Ik denk niet zozeer dat het te snel gaat, het gaat eerder te ver. Een politieke Unie met 25 (en straks 27) is gewoon onhoudbaar. Ookin de toekomst gaat dat niet werken. De laatste uitbreiding zal het huidige Europa dan ook zeker de kop gaan kosten denk ik. Wat over zal blijven is denk ik een kleine economische unie.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 7 augustus 2006 @ 23:11:03 #27
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_40591655
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:41 schreef McCarthy het volgende:

Die Euro vind ik op zich best goed ik vraag me alleen af of het wel kan. Ierland bijvoorbeeld groeit beduidend harder dan Belgie. Leidt dat niet tot problemen? Het kompas voor economisch handelen (de prijzen) wordt verstoord als ik het goed begepen heb.
In de VS hebben verschillende staten toch ook allemaal andere groeicijfers. Ik heb nog nooit gehoort dat dit problemen gaf.
Dit zijn ook forse verschillen net als gemiddeld inkomen in staten in de vs tot wel 100% kan uiteenlopen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 7 augustus 2006 @ 23:51:28 #28
56749 BlaZ
pi_40593189
Ik denk net als de meeste hier dat de EU maar eens moet ophouden met uitbreiden en eerst eens een hoop problemen op moet lossen.

Vooral op bestuurlijk niveau zit er een hoop mis.
Gewoon open verkiezingen waarbij je als Nederlander gewoon op mensen uit de hele EU kunt stemmen die dus bij Europese partijen zijn aangesloten.
Direct gekozen president.

Op een hoop gebieden mogen landen/provincies etc hun eigen beleid blijven bepalen behalve op een hoop terreinen waarbij schaalvergroting winstgevend en juist nuttig is.

Buitenlands beleid, economie, justitie en defensie zijn de zaken die als eerste gezamenlijk beleid nodig hebben.

Buitenlands beleid moet naar mijn mening 100% een EU zaak worden. De wereld kan het helemaal niks schelen wat een land als Nederland ergens van vindt dus moeten we ons er ook gewoon niet over uitlaten. De EU heeft met 500.000 miljoen zielen wel die macht en kan dit dus beter uitvoeren.

Op economisch gebied moet er nog veel verbeterd worden vind ik. Goed voorbeeld wat iemand in dit topic aangaf is gelijke telefoontarieven over de gehele EU. Dit zijn van die dingen waar mensen iets aan hebben.
Gelijke tarieven voor auto's en 1 EU kenteken zodat je overal in de EU een auto kan kopen. Gelijke accijns op produkten, gelijke btw tarieven.

Op justitie gebied moeten zaken als uitlevering en samenwerking tussen politie erg goed geregeld zijn. 1 centraal systeem met vingerafdrukken etc.

Defenise : een Europees leger. Nu heeft elk land nog een apart leger. Gaan we samen dan kunnen we flink inkrimpen en nog altijd een fors leger overhouden.
Kwa research moeten we meer gaan samenwerken met de VS.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:34:09 #29
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40600076
Waarom een gezamelijke justitie? Dat brokkelt toch juist de lokale cultuur af?
pi_40602785
We moeten natuurlijk weten wat we willen. Zij die de EU enkel zien als een economisch samenwerkingsverband tussen onafhankelijke staten moeten niet klagen over het feit dat de VS de wereldpolitiek beheerst en dus overal 'de baas' kan spelen en unilateraal beslissingen kan nemen die ook Europa zullen beïnvloeden. Het is het één of het ander.

De wereld verandert razendsnel en China is volop op weg om de grootste wereldmacht te worden. Binnenkort zitten we dus met de VS en China als supermachten. Daartussen liggen een hoop Europese ministaatjes. Ja, zelfs Duitsland of Frankrijk zijn ministaatjes in vergelijking met de VS of China.

Of we het nu willen of niet: we moeten samenwerken als we in de komende eeuw geen speelbal willen worden van de grootmachten. Dit wil zeggen: één buitenlands beleid en een sterke militaire capaciteit.

En zij die beweren dat in een verenigd Europa de "nationale identiteiten" zullen verdwijnen, verkopen onzin. Nu moet je mij eens uitleggen hoe de EU in godsnaam Italiaanse pizza's, Franse stokboden, Hollandse kaas, Belgisch bier, de Spaanse siësta, de Scandinavische nuchterheid, de Britse humor, enz zou laten verdwijnen!?

Ja, er zijn culturele verschillen tussen EU-staten. En die verschillen zullen blijven bestaan. Trouwens, in de VS zijn er ook immense verschillen, bv tussen het oer-conservatieve Texas en het liberale New York.
Maar gelukkig hebben die Amerikanen niet zo'n bekrompen mentaliteit zoals zommige Europeanen, zodat ze zijn uitgegroed tot een wereldmacht.

Is de cowboy uitgestorven toen Texas zich aansloot bij de rest van de VS?
Is de Jazz, Blues,... uitgestorven toen Louisiana zich aansloot bij de rest van de VS?
Uiteraard niet, wel integendeel: ze hebben een veel groter 'platform' gekregen.

Europa's verschijdenheid is een schat en zal nooit verdwijnen, ook niet in een Verenigde Staten van Europa. Een verenigd Europa biedt ook immens veel voordelen: je kan reizen, werken en wonen waar je ook wil in de EU. Wil je een café openen op Ibiza? Geen probleem als EU-burger.
Ondanks die verschillen is er toch sprake van een Europese identieteit. Ons continent geniet in de hele wereld een groot aanzien als de bakermat van de democratie en de westerse beschaving. Als ik vanuit Zuid-Amerika, Afrika of Azie terug naar huis vlieg en ik maak een tussenlanding in Madrid of Berlijn, dan ben ik eigenlijk al 'thuis'.

Europa heeft de potentie om uit te groeien tot één van de belangrijkste wereldmachten op slechts één voorwaarde: dat is dat de burgers dit willen. Kijk toch eens wat een verenigd Europa kan: we bouwen 's werelds grootste passagiersvliegtuig (A380), en Airbus is vandaag de grootste vliegtuigbouwer ter wereld, voor Boeing. Was dit mogelijk geweest zonder Europese samenwerking? Uiteraard niet. De EU heeft de capaciteiten en know-how om een technologisch geavanceerd leger uit te bouwen (Eurocopter, Eurofighter,... : www.eads.net ).

Individuele EU-staten betekenen op wereldvlak niks. Telkens als een Europese eerste minister of president naar het Witte Huis gaat, is het net alsof hij bij "de meester" op bezoek gaat. Niemand durft Bush tegenspreken want men is immers bij grote broer. Stel je nu eens voor dat de president van de VSE op bezoek gaat in Washington en aankomt met de presidentiële Airbus A380, als vertegenwoordiger van meer dan 450 miljoen EU-burgers. Dàn praat je als gelijke, dan nemen ze je in Washington serieus. Het is aan ons om die keuze te maken.
pi_40604053
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:34 schreef Yildiz het volgende:
op de hoofdpunten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:08:31 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40604316
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

op de hoofdpunten
Hoofdpunten zoals in de states bepaald, of hoofdpunten als in de doodstraf, zoals Polen ons door de strot wil duwen? (overdreven gezegd)
pi_40604532
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoofdpunten zoals in de states bepaald, of hoofdpunten als in de doodstraf, zoals Polen ons door de strot wil duwen? (overdreven gezegd)
zoals doodstraf idd

en overal dezelfde verkeersregels zou ook wel handig zijn
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:56:28 #34
56749 BlaZ
pi_40607779
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:34 schreef Yildiz het volgende:
Het straffen kan je wat mij betreft per land of provincie binnen eeb land laten verschillen. Op opsporingsgebied zou vergaande samenwerking zeer goed zijn. EU-wijde DNA / vingerafdrukken database.
Een verdachte moet ook meteen aan buitenlandse politie overgeleverd kunnen worden zonder rompslomp etc. Een EU poltieuniform lijkt me ook wel lachen.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:00:19 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40607906
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het straffen kan je wat mij betreft per land of provincie binnen eeb land laten verschillen. Op opsporingsgebied zou vergaande samenwerking zeer goed zijn. EU-wijde DNA / vingerafdrukken database.
Jesus-fuck'n hell.. Stasi would be proud of you and your hunger for security.
quote:
Een verdachte moet ook meteen aan buitenlandse politie overgeleverd kunnen worden zonder rompslomp etc. Een EU poltieuniform lijkt me ook wel lachen.
Nu al kan de Duitse politie verdachten tot 150 km vanaf de grens in Nederland volgen.
Dat is dus heel Nederland.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003627.html
Daar heb ik geen EU voor nodig.
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zoals doodstraf idd

Je bedoelt, dat de EU daar wél of níet iets over te zeggen heeft? Over die doodstraf?

[ Bericht 9% gewijzigd door Yildiz op 08-08-2006 14:07:23 ]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:15:12 #36
56749 BlaZ
pi_40608338
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

Nu al kan de Duitse politie verdachten tot 150 km vanaf de grens in Nederland volgen.
[..]
Stasi?? Het toch normaal om bij criminelen dna en vingerafdrukken af te nemen ?? Als een Poolse crimineel dan in Nederland ook een inbraak pleegt heb je hem meteen. Om van iedereen dna af te nemen lijkt me niet nodig als je dacht dat ik dat bedoelde.

De politie uit een EU land moet gewoon de zelfde mogelijkheden over de grens hebben. Bij een achtervolging moeten ze gewoon 300km door kunnen rijden mits dat nodig is. Open grenzen voor criminelen dan ook voor politie.
Punt is dat daar nu nog aparte verdragen voor nodig zijn. Dit moet gewoon centraal geregeld zijn.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:36:56 #37
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_40609076
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Stasi?? Het toch normaal om bij criminelen dna en vingerafdrukken af te nemen ?? Als een Poolse crimineel dan in Nederland ook een inbraak pleegt heb je hem meteen. Om van iedereen dna af te nemen lijkt me niet nodig als je dacht dat ik dat bedoelde.

De politie uit een EU land moet gewoon de zelfde mogelijkheden over de grens hebben. Bij een achtervolging moeten ze gewoon 300km door kunnen rijden mits dat nodig is. Open grenzen voor criminelen dan ook voor politie.
Punt is dat daar nu nog aparte verdragen voor nodig zijn. Dit moet gewoon centraal geregeld zijn.
En dat zou min of meer geregeld worden in de EU grondwet als ik me niet vergis, EUROPOL zou een soort FBI worden een ''Federale/EU-politie''. Een uniform, Een kleuren schema voor Ambulances, Politie en Brandweer zou idd niet verkeerd zijn...

De rest daar reageer ik vanavond ff op....haast...haast

Eu.
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:15:31 #38
56749 BlaZ
pi_40610272
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Over het algemeen is dit overal al wel het zelfde. Universele voorangsborden, snelheidsborden e.d. lijken me wel zo handig inderdaad. Laten we rijopleidingen etc niet vergeten. Europese APK voor auto's.
pi_40639003
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je bedoelt, dat de EU daar wél of níet iets over te zeggen heeft? Over die doodstraf?
wel

en bovenstaande vind ik ook nogal ver gaan
pi_40639067
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 15:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Over het algemeen is dit overal al wel het zelfde. Universele voorangsborden, snelheidsborden e.d. lijken me wel zo handig inderdaad. Laten we rijopleidingen etc niet vergeten. Europese APK voor auto's.
het geEuropediseert (geen bestaand woord volgens mij )
het voorangsweg bord is al oranjer geworden, maar net zoiets als maximum snelheden , links rechts rijden verschilt nog steeds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')