abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:08:39 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41071299
Het grote kleine babietjes topic deel 84

Babietjes

25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:11:50 #2
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41071409
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:41 schreef leentje2907 het volgende:
en dan kom je thuis en tref je paps oververhit aan en Mahre is in diepe rust, zich van kwaad bewust!
Papa was niet oververhit, ik was hongerig..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_41071548
Belana, zal ff kijken welke maat de slaapzakjes zijn en ik zal er ff een foto van maken. het is iig een witte met rode letters (van Prenatal) en een roze

kan nu alleen maar de witte vinden en die is 70 cm
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41072083
Slaapzakjes..
Ik snap het echt niet he..
Maar waarom zijn er (bijna) nergens slaapzakken te krijgen met lange mouwen Tja, die bij de Prenatal van 80,- of een Slaapje van 50,- .. Ze zijn wel leuk en mooi hoor, maar dat moet toch ook goedkoper kunnen?
Laatst heb ik na heel lang zoeken een slaapzak van Little Sheep op internet gevonden. Het is echt een super ding! Heel mooi stof, lekker warm gevoerd. Maar.. Het was de laatste en hij is al bijna te klein.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_41072939
Vandaag zag ik bij de C&A slaapzakjes met lange (afritsbare) mouwen. Voor 15 euro ofzo.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:21:02 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41074198
Icicle, toevallig zag ik ze laatst op de markt ook. Bij zo'n dekbeddenkraam.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:23:47 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_41074293
icicle, ik zag ze toevallig op de site van pranatal: hier die vielen wel mee dus in prijs
stormy waters...
sailin'
pi_41074455
Geen idee wat vrouwlief over Kady verteld heeft, maar in een tijdbestek van 2 weken heeft ze nu 6 tandjes (was 2) en kan ze zelf gaan staan. En d'r haar groeit als kool.

Verder is ze qua uiterlijk sterk gelijkend op Glenn, maar qua doen wel anders. Aanhankelijker, knuffeliger en ook rustiger. Glenn is een wildebras, kletskous, schreeuwt je af en toe de oren van de kop van enthousiasme, Kady is juist de wat ingetogener stille genietster, observeert alles.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:43:42 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41074926
cattie, ik heb zo'n speciale inbakerdoek gekocht bij de Gardo in de Velserbroek.
Belana, ik dacht dat je ook met zo'n slaapzak moest wachten tot ze wat groter zijn. Maar dat heb ik dus helemaal mis. Wij gaan Jetske morgen in een ledikant leggen (spannend!) en ik vind een lakentje zo gek staan, zeker als je het zo kort opmaakt.
Lekker douchen!
pi_41075565
Nog 3 nachtjes en dan is Sara 1
Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen, volgens mij ben ik nog nooit zo emo-zenuwachtig geweest. De hele tijd denk ik, vorig jaar deed ik dit of dat....

Alles gaat verder super met d'r. Ze heeft weer veel nieuws geleerd, leukste is wel: op onze neus drukken en toe oe doen (van toet toet) en echte lieve kwijl (mond open-tong eruit) kusjes geven
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_41076678
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:29 schreef lcicle het volgende:
Slaapzakjes..
Ik snap het echt niet he..
Maar waarom zijn er (bijna) nergens slaapzakken te krijgen met lange mouwen Tja, die bij de Prenatal van 80,- of een Slaapje van 50,- .. Ze zijn wel leuk en mooi hoor, maar dat moet toch ook goedkoper kunnen?
Laatst heb ik na heel lang zoeken een slaapzak van Little Sheep op internet gevonden. Het is echt een super ding! Heel mooi stof, lekker warm gevoerd. Maar.. Het was de laatste en hij is al bijna te klein.
Dat zat ik ook te denken.

Die van Prenatal heb ik hier nog niet gezien. (van de link van iemand in dit topic) Zal er eens na vragen. Bij C&A kom ik weinig. Toch maar eens kijken dan. Het heeft iig geen haast.
En anders krijgt Kim als het koud wordt maar weer rompertje lange mouw aan, pyama en slaapzak zonder mouw.
pi_41076794
tvp, even niks te melden
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41076833
ik heb ze wel met mouwen maar in de praktijk zijn die vaak al gauw te warm is mijn ervaring, dan kunnen ze hun warmte maar slecht kwijt. die afritsbare mouwen zijn in zo'n geval wel makkelijk, of gewoon dus een paar verschillende slaapzakken hebben zodat je de keus hebt.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:55:43 #14
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41077388
Vanavond terugkomavond van de zwangerschapscursus gehad.Hartstikke leuk om al die kleine droppies eens te zien! Wat een wonder toch he? allemaaal blakend gezond en bolle toetjes

Soory trouwens, ik had helemaal niet door dat ik het vorige deel dichtgooide
pi_41078186
Vandaag ook even bij C&A geweest toevallig en ik zag op de baby-afdeling ook een slaapzak met afritsbare mouwen. Bovendien kon je de onderkant in maat verstellen (alleen wel met touwtjes volgens mij). Kostte 25 euro. Ik vond 'm alleen wat te breed voor een pasgeborene.

Bakerzakken zijn ook online te koop, zie www.bakerzak.nl Er is alleen geen eenduidigheid over de veiligheid ervan (m.n. of een kind wel zelf kan terugrollen als het per ongeluk op de buik gerold is).
pi_41078713
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:23 schreef Belana het volgende:
icicle, ik zag ze toevallig op de site van pranatal: hier die vielen wel mee dus in prijs
Heeeeej die zijn leuk! Bedankt voor de tip! Ik check de site en winkel regelmatig, maar die had ik nog niet gezien
Ik zal de markt en zeker de C&A ook een checken.
pi_41080143
Emma klom vanavond zelf de trap op Het enige wat ik heb gedaan is mijn hand onder haar billen houden zodat ze niet kon vallen. Ik was best verbaasd want ik had haar van de week nog geholpen met hoe dat nou moest maar toen wilde ze het niet doen, ze wilde lopend naar boven...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41084202
FF stoom afblazen! Djeez heeft Kim drank gegeven! 20 ml. Hoe erg is dat? Ik ben iig heel boos en vind het niet kunnen. Ze was vanaf 4.50 wakker en huilde heel erg. Niks hielp. Ik zei dat ze wel een klein sapflesje moch hebben, met water en een klein beetje poeder. Djeez ging het maken en ik gaf het. Daarna liet ze een boer en die rook zoet, dus vroeg ik hem wat hij in de fles had gedaan. Maracuja, dus drank erdoor, 20 ml.
Overdrijf ik nu? Kim is nu hyper btw.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 06:10:52 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41084243
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 05:30 schreef Ingrid19 het volgende:
FF stoom afblazen! Djeez heeft Kim drank gegeven! 20 ml. Hoe erg is dat? Ik ben iig heel boos en vind het niet kunnen. Ze was vanaf 4.50 wakker en huilde heel erg. Niks hielp. Ik zei dat ze wel een klein sapflesje moch hebben, met water en een klein beetje poeder. Djeez ging het maken en ik gaf het. Daarna liet ze een boer en die rook zoet, dus vroeg ik hem wat hij in de fles had gedaan. Maracuja, dus drank erdoor, 20 ml.
OMG! Is hij niet goed bij zijn hoofd of zo?
Ik zou geloof ik ook goed pissig zijn!

En dan over 2 weken hier weer gaan piepen dat Kim zo huilt of zo'n last van d'r darmen heeft en hoe zwaar dat wel niet is.

Ik hoop toch echt voor Kim dat hij niet meer van dit soort trucjes verzint...

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 23-08-2006 06:19:50 ]
pi_41084264
Dat is echt gestoord Ingrid! Het is je goed recht boos te zijn! Wat een actie.
pi_41084577
Is hij wel 100% eigenlijk?
Jeez.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:04:27 #22
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41084599
OMG Wat een eikel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:07:05 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_41084615
Djeez, als je dit leest... wat ben jij een eikel zeg! Wat mij betreft hoef je je hier niet meer te vertonen. Dit is wel de meest achterlijke actie die ik tot nu toe gelezen heb! Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd? Een baby drank geven? Mijn god nog aan toe, ik struikel hier gewoon over mijn woorden met hoe ik over jou denk! Reden voor scheiding zou ik zeggen, met zo'n man zou ik iig niet willen leven, halve zool!
stormy waters...
sailin'
pi_41084700
Ik hoop echt dat het arme kind er niks aan overhoudt!
Idioot figuur
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:25:02 #25
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41084734
Hoe is het nu met Kim, Ingrid?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41084812
Hoe sterk is maracuja? 20 ml is best veel.

En je hebt alle recht om boos te zijn Ingrid, ik zou uit m'n vel gesprongen zijn als hubbie dat gelfikt had.
pi_41084874
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 05:30 schreef Ingrid19 het volgende:
Dit is zo triest dat ik er hard om heb moeten lachen. Hoe gestoord kun je zijn. Meteen die man terug naar zijn moeder sturen.

En je dan nog afvragen of je overdrijft? Ben jíj eigenlijk wel goed bij je hoofd?

En zulke mensen krijgen kinderen. .
Abdoel Kofski, de man die er een sadistisch genoegen in schept om zijn meest interessante opmerkingen te maken als hij alleen is.
pi_41084878
Ik ben het volledig eens met Belana. Djeez jongen, als je mijn vent zou zijn zou je nu echt 2 blauwe ogen hebben jongen en vannacht ergens anders hebben geslapen. Sorry maar dit kan echt niet
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:54:45 #29
108648 cattie
lieve moeder
pi_41085006
Drank aan een baby geven!?!

Gisteren heb ik nog een slaapzakje gekocht en ik weet niet of het daardoor kwam, maar Ive heeft vannacht van 9 tot half 2 geslapen en daarna tot 5 uur! Helaas was het daarna weer mis, maar dat kwam volgens mij door zijn darmpjes, want het borrelde alsof hij een bubbelbad had ingeslikt en nadat mijn man hem met buikjesolie had gemasseerd (waar hij van ging lachen ) en weer had gedronken sliep hij wel weer (maar wel onrustiger dan daarvoor).
En het slaapzakje staat echt onwijs schattig!
pi_41085039
Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je hiermee doet, maar ik hoop dat je door de reacties hier wel beseft hoe ernstig zoiets is. Jíj snapt gelukkig dat alcohol niet geschikt is voor baby's, maar als Djeez dat niet snapt of daar bewust niets mee doet, wat snapt 'ie dan nog meer niet?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:58:09 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_41085050
lekker cattie dat Ive zo goed geslapen heeft, scheelt voor jezelf ook
Ezra sliep vanacht ook lekker Van 11 tot half 5 Woeiiii en daarna tot half 8 dus ik ben weer bijgetankt
Ik moet zo op nacontrole bij de vk... afsluiting van een periode in mijn leven, ben er helemaal emotioneel van, serieus. Nooit meer zwanger, nooit meer vk bezoekjes enzo. Aan de ene kant ben ik daar blij om hoor, maar het is wat ik zeg, een afsluiting van een periode
stormy waters...
sailin'
pi_41085052
Hoe kwam hij op het idee? Was hij zelf dronken?
/edit En zit er wel alcohol in? Zie zo online ook veel gewone sapjes die zo heten.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:03:28 #33
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41085125
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 08:36 schreef Tamea het volgende:
Hoe sterk is maracuja? 20 ml is best veel.
Als Ingrid Passoa bedoelt: 20%
Als Ingrid Maracuja-likeur bedoelt van Berentzen: 18%

Dus ergens in die buurt ligt het percentage alcohol, denk ik?
pi_41085301
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 08:07 schreef Belana het volgende:
Reden voor scheiding zou ik zeggen, met zo'n man zou ik iig niet willen leven, halve zool!
Ja, daar wordt de baby vast en zeker veel beter van.

(Je bent zelf, als mrs perfect natuurlijk getrouwd met mr. perfect die beiden werkelijk nooit iets fout doen wat de kids e.d. zou kunnen schaden in ook maar de lichtste betekenis van het woord, dat je er zo'n lekkere subtiele mening op nahoud?)

Ingrid, zo'n klein beetje drank is niet goed uiteraard, Had Djeez moeten weten natuurlijk, maar kan verder geen kwaad ivm de geringe hoeveelheid. Beste in zo'n situatie kun je de kleine meer laten drinken (van een andere vloeistof dan de drank uiteraard). Op deze wijze verdun je de dosis snel.

Verder zou ik alleen even uiterlijk opletten of je iets kunt waarnemen, en de temperatuur in de gaten houden.
pi_41085346
Mén... en ik was al boos toen Emma met een paar weken oud per ongeluk roosvicee had gekregen van iemand die niet veel van baby's afwist, even op haar zou letten (kwartier) en dacht dat ze dorst had (en het flesje van Noa zag staan) ... maar DRANK!!??

(ze deden het vroeger wel op een speen, brandewijn ofzo, ook zo gestoord...maar dat vind ik nog minder erg dan 20 ml (!!!) in een flesje... )

maar goed, spuit elf...Ingrid, je hebt alle recht om pisnijdig te zijn op Djeez...hou Kim in ieder geval goed in de gaten!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2006 @ 09:22:39 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41085426
Heb je hem gevraagd waaróm hij dat gedaan heeft? Want dat zou ik wel willen weten. Ik neem aan dat je hem inmiddels wel duidelijk hebt gemaakt dat het een hele stomme actie was, maar misschien had hij wel een voor hem hele logische reden.

Al zou ik hem voorlopig bij alle flesjes vandaan houden, dat wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:30:05 #37
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_41085549
Ik kan me voorstellen dat je boos bent Ingrid, maar idd, waarom deed ie het? Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat ze een klein beetje in een melkfles deden als ze b.v. veel problemen met tandjes hadden en daardoor echt niet sliepen. Als Djeez echt met z'n handen in het haar zat...

Vind de rest vd reactie's een beetje overtrokken hoor, iedereen doet wel eens wat stoms.
pi_41085550
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:14 schreef DIGGER het volgende:

(Je bent zelf, als mrs perfect natuurlijk getrouwd met mr. perfect die beiden werkelijk nooit iets fout doen wat de kids e.d. zou kunnen schaden in ook maar de lichtste betekenis van het woord, dat je er zo'n lekkere subtiele mening op nahoud?)
Iedereen hier weet heus wel dat de perfecte ouder niet bestaat.

Waarom zou je een subtiele mening moeten hebben over iemand die doelbewust een baby alcohol voert? Je doet je uiterste best om je kind de beste zorg te geven die het kan krijgen, en dan komt je eigen vent als een klootviool met zoiets. Geeft jou een flesje, jij voert het je kind en dan pas komt de aap uit de mouw. Dat zijn toch geen geintjes, of wel dan?
Abdoel Kofski, de man die er een sadistisch genoegen in schept om zijn meest interessante opmerkingen te maken als hij alleen is.
pi_41085575
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:30 schreef micha het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je boos bent Ingrid, maar idd, waarom deed ie het? Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat ze een klein beetje in een melkfles deden als ze b.v. veel problemen met tandjes hadden en daardoor echt niet sliepen. Als Djeez echt met z'n handen in het haar zat...

Vind de rest vd reactie's een beetje overtrokken hoor, iedereen doet wel eens wat stoms.
Waarom vraagt hij het dan niet eerst even aan z'n vrouw? Als je denkt dat het misschien een goed idee is, dan overleg je toch? Iets stoms doen, kan wel. Maar er zijn gradaties.
pi_41085580
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:17 schreef Suzanna het volgende:
(ze deden het vroeger wel op een speen, brandewijn ofzo, ook zo gestoord...maar dat vind ik nog minder erg dan 20 ml (!!!) in een flesje... )
Vroeger deden ze dat idd als kindjes tandjes kregen en daar erge last van hadden. Gelukkig hebben we daar nu betere mideltjes voor. En 20ml isvergeleken een speen in de drank dopen wel erg veel. En Alcohol kan de kans op wiegedood verhogen (al weet ik niet tot wanneer er een risico op wiegedood is eigenlijk).
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41085633
Wij zeggen wel eens voor de gein dat als Amber niet wil slapen ze maar een druppeltje jenever moet nemen, maar ik zal het nooit doen..

Vind het een hele stomme actie van Djeez! Ben ook heel benieuwd naar zijn uitleg hierover...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41085634
Waar haal je dat doelbewust dan uit Emilie? Die conclusie valt nergens uit te trekken. En je hoeft niet supersubtiel te reageren, maar gelijk met een reden tot scheiding aankomen, nee dat staat in verhouding en daar wordt een kind beter van t.o.v. het gebeurde......

En dan ook nog eens nergens ingaan op het gevolg van de gegeven drank. Dan geef je in mijn ogen gewoon een stom antwoord waar iemand die om 5.30 uur post en dus duidelijk ergens mee zit, nog eens niks aan heeft ook.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:35:34 #43
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_41085657
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:34 schreef DIGGER het volgende:
Waar haal je dat doelbewust dan uit? Die conclusie valt nergens uit te trekken. En je hoeft niet supersubtiel te reageren, maar gelijk met een reden tot scheiding aankomen, nee dat staat in verhouding en daar wordt een kind beter van t.o.v. het gebeurde......

En dan ook nog eens nergens ingaan op het gevolg van de gegeven drank. Dan geef je in mijn ogen gewoon een stom antwoord waar iemand die om 5.30 uur post en dus duidelijk ergens mee zit, nog eens niks aan heeft ook.
my point exactly...
pi_41085689
quote:
Waar haal je dat doelbewust dan uit Emilie? Die conclusie valt nergens uit te trekken.
Jij denkt dat Djeez per ongeluk sterke drank in het flesje van Kim heeft gedaan
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 09:41:21 #45
81992 Githa
pi_41085746
Ik zou ook vreselijk boos zijn! nouja, ik ontplofte al toen Jordy met 2 maanden een hapje banaan kreeg van oma die dat vervolgens voor ons probeerde te verzwijgen
Maar ik vindt het ook raar dat Djeez een flesje melk moest maken, terug komt met drank en dit niet even vermeld... ik zou het vertrouwen wel een beetje verliezen hierdoor.
Hoe gaat het met Kim nu Ingrid ? ... 20 ml is best veel.

Ik vind het wel doelbewust hoor Digger, als je een opdracht krijgt melk te maken en terug komt met drank en dat aan je kind laat voeren zonder het even te vermelden... los van het feit of hij wel of niet bewust was van de gevaren.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:41:28 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41085748
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:30 schreef micha het volgende:

Nou ja eh... je hebt 'wat stoms' en je baby die toch al darmprobleempjes heeft (ze waren een paar dagen terug nog euforisch omdat Kim eindelijk een paar dag lactulose vrij was ) alcohol gaan zitten voeren omdat ze huilt...
Sorry, je kan een hoop onder 'onwetendheid' scharen, maar dit???
Voor mij ben je dan echt niet goed snik hoor.
pi_41085774
quote:
Waar haal je dat doelbewust dan uit Emilie? Die conclusie valt nergens uit te trekken. En je hoeft niet supersubtiel te reageren, maar gelijk met een reden tot scheiding aankomen, nee dat staat in verhouding en daar wordt een kind beter van t.o.v. het gebeurde......

Oké, dus hij was misschien aan het slaapwandelen en wist niet wat hij deed? Het kan toch niet anders dan doelbewust zijn geweest?

Dat van die scheiding is misschien ingegeven door verontwaardiging en de emotie die daarbij komt kijken, maar dat lijkt me begrijpelijk als het om een baby gaat.

En als Ingrid een antwoord wil op dit 'probleem' dan is het nu om half tien sowieso nogal laat. Hier om 5.30 posten en dan denken dat je een zinnig antwoord zult krijgen, is ook behoorlijk debiel. Ze kwam hier vooral om stoom af te blazen, begrijp ik. Voor echt zinnige informatie kun je toch beter om een uur of acht even de huisarts bellen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:44:10 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41085798
quote:

Jij denkt echt dat hij 'toevallig' een fles drank zag staan en dacht 'Goh, laten we dat eens proberen?'.
Ik denk eerder dat Djeez idd ooit ergens een praatje opgevangen heeft van de spenen in de alcohol dopen maar als je dan echt niet wijzer bent dan te bedenken dat 20 ml alcohol echt niet goed is (een speentje al niet trouwens) voor een babytje van nog geen jaar...
Voor een kind van 10 vind ik het zelfs nog niet kunnen...
pi_41085802
djeez, niet bijster slim nee.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:45:11 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_41085822
ik ga toch echt niet mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik niet subtiel genoeg ben
Ik vind de hele actie gewoon te stom voor woorden en als jullie (micha en digger) er ook maar iets normaals in kunnen ontdekken, of een excuus voor kunnen verzinnen, dan vind ik dat enorm knap, applaus!
stormy waters...
sailin'
pi_41085880
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat hij 'toevallig' een fles drank zag staan en dacht 'Goh, laten we dat eens proberen?'.
Ik denk eerder dat Djeez idd ooit ergens een praatje opgevangen heeft van de spenen in de alcohol dopen maar als je dan echt niet wijzer bent dan te bedenken dat 20 ml alcohol echt niet goed is (een speentje al niet trouwens) voor een babytje van nog geen jaar...
Maar dat laatste valt dan dus niet onder doelbewust en dat is mijn punt in deze. Je kunt dat oordeel niet vellen totdat Ingrid of Djeez hier aangeeft wat de reden geweest is.
pi_41085926
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:47 schreef DIGGER het volgende:

Maar dat laatste valt dan dus niet onder doelbewust en dat is mijn punt in deze. Je kunt dat oordeel niet vellen totdat Ingrid of Djeez hier aangeeft wat de reden geweest is.
Je kunt heel goed heel stomme dingen doen met de beste bedoelingen.

Maar als Djeez echt niet begrijpt dat je zulke zaken in ieder geval in overleg moet doen met je vrouw dan is hij inderdaad misschien niet helemaal toerekeningsvatbaar.
pi_41085947
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:45 schreef Belana het volgende:
ik ga toch echt niet mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik niet subtiel genoeg ben
Ik vind de hele actie gewoon te stom voor woorden en als jullie (micha en digger) er ook maar iets normaals in kunnen ontdekken, of een excuus voor kunnen verzinnen, dan vind ik dat enorm knap, applaus!
Knap dat je (cynisch in je 2e alinea) reageert op zaken die nergens staan (Ik vraag niet om je excuus en vind de actie uiteraard ook stom, maar roepen om een scheiding vanwege zoiets vind ik wellicht mbt welzijn van de baby nog wel stommer).
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:54:12 #54
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_41086030
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:45 schreef Belana het volgende:
Ik vraag ook nergens om dat te doen en ik zeg nergens dat dit een normale actie is. Het is niet slim, maar om nou meteen met een scheiding aan te komen vind ik een stomme uitspraak.

Maar Ingrid, ik zou iig ff letten of ze wel goed slaapt (kan me weinig anders voorstellen nadat ze erg actief gaat worden) en of ze er niet gelig uit gaat zien, wat kan wijzen op een verminderde leverfunctie. Die zal wel een tikkie krijgen bij zo'n uk, bel anders even een dokter mocht je het niet vertrouwen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:55:12 #55
24188 Belana
kloon van belana
pi_41086055
ik zeg toch niet dat jij of iemand daarom vraagt digger? pffff... man! En ja, het is idd volkomen verontwaardiging dat ik dat schreef ja. Iets waar jij letterlijk dingen gaat zoeken terwijl je, lijkt mij, heus wel begrijpt hoe zo'n post bedoelt is.

mijn god zeg, micha ook nog! ga ff lekker alles letterlijk nemen

ik zal mezelf even duidelijk maken:

Ik ben heel erg verontwaardigd dat iemand 20 cc drank in een fles doet van een baby van nog geen jaar. dan ben je in mijn ogen niet goed bij je hoofd. Ik zou dus Razend zijn op mijn man, werkelijk ziedend!
Daarbij heb ik, onsubtiel, de term echtscheiding laten vallen, omdat ik dus niet subtiel kan zijn wanneer er zulke dingen plaatsvinden.
stormy waters...
sailin'
pi_41086075
Zo wie zo even de ha bellen en vragen wat de consequenties kunnen zijn... beter een stapje voor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41086087
O ja, vrouwen bedoelen altijd iets anders dan ze zeggen/schrijven
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2006 @ 09:56:41 #58
13151 crew  Rewimo
pi_41086090
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:55 schreef Belana het volgende:
ik zeg toch niet dat jij of iemand daarom vraagt digger? pffff... man! En ja, het is idd volkomen verontwaardiging dat ik dat schreef ja. Iets waar jij letterlijk dingen gaat zoeken terwijl je, lijkt mij, heus wel begrijpt hoe zo'n post bedoelt is.
Ik zie een Venus en Mars-probleem hier
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:59:06 #59
24188 Belana
kloon van belana
pi_41086141
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:56 schreef DIGGER het volgende:
O ja, vrouwen bedoelen altijd iets anders dan ze zeggen/schrijven
stormy waters...
sailin'
pi_41086144
Beetje flauw ook om zo in te gaan op een opmerking over scheiden. Als je een beetje nadenkt, begrijpt zelfs een man van mars wel dat je die opmerking niet zo letterlijk moet nemen en dat die opmerking simpelweg voortkwam uit de verontwaardiging van het moment. En bovendien Digger, heeft Ingrid ook heel weinig aan discussies zoals deze. Dus ik laat het hierbij.
pi_41086156
Oke even rekenen...

Een gemiddelde volwassene is 75 kg
Een flink kind van 8 maanden is 9 kg

De volwassene is dus 8,33 keer zo zwaar

Een kind van 9 kg krijgt 20 cc sterke drank

Verhoudingsgewijs zou de volwassene 166,6 cc drank toegediend krijgen(nl 20x8,33) even om het te visualiseren dat is dus een half blikje bier...maar dan niet met bier maar met sterke drank en voldoende om drie mixjes te maken!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_41086165
Cattie, wat fijn trouwens dat Ive zo goed geslapen heeft!!

Amber heeft vannacht bij opa en oma gelogeerd. Ze lag er om 20.45 in, heeft later nog een flesje gekregen die ze half slapen bijna leeg gedronken heeft, om 1 uur gaf ze een kick, om 6 uur gaf ze een kick en om 8.15 uur werd ze pas wakker... waarom doet ze dat nou thuis ook niet.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:00:58 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_41086178
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:59 schreef Emilie het volgende:
Beetje flauw ook om zo in te gaan op een opmerking over scheiden. Als je een beetje nadenkt, begrijpt zelfs een man van mars wel dat je die opmerking niet zo letterlijk moet nemen en dat die opmerking simpelweg voortkwam uit de verontwaardiging van het moment. En bovendien Digger, heeft Ingrid ook heel weinig aan discussies zoals deze. Dus ik laat het hierbij.
Amen to that. Ik laat het er ook bij.
stormy waters...
sailin'
pi_41086314
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 00:19 schreef Jelief het volgende:
Emma klom vanavond zelf de trap op Het enige wat ik heb gedaan is mijn hand onder haar billen houden zodat ze niet kon vallen. Ik was best verbaasd want ik had haar van de week nog geholpen met hoe dat nou moest maar toen wilde ze het niet doen, ze wilde lopend naar boven...
Wil iemand even zeggen dat mijn kind geweldig knap is? Of dat het idioot van mij is dat ik haar leer om trap te klimmen?
Ik hoop overigens dat Kim er geen last van heeft gehad en dat Djeez geschrokken is van zijn stomme actie...
pi_41086365
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef Vicky het volgende:
Cattie, wat fijn trouwens dat Ive zo goed geslapen heeft!!

Amber heeft vannacht bij opa en oma gelogeerd. Ze lag er om 20.45 in, heeft later nog een flesje gekregen die ze half slapen bijna leeg gedronken heeft, om 1 uur gaf ze een kick, om 6 uur gaf ze een kick en om 8.15 uur werd ze pas wakker... waarom doet ze dat nou thuis ook niet.....
Omdat ze weet dat je, als ze maar lang genoeg piept bij haar komt. Bij opa en oma is dat waarschijnlijk niet zo ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2006 @ 10:08:16 #66
13151 crew  Rewimo
pi_41086368
Emma is knap Zo goed? 't Is een snelle dame zeg! En als ze zelf wil is het enige wat je kunt doen haar aanleren om het goed te doen. En haar goed in de gaten houden
pi_41086380
Jelief, Amber kruipt bij ons ook het trappetje op van de woonkamer naar de keuken. Heb het haar niet geleerd, heeft ze zelf uitgevonden Vind het op zich wel ehel erg knap dat ze het kan..
Tja, of het slim is of niet......

ik ben er niet echt blij mee dat ze nu kan trapklauteren. Ik heb nog geen hekje voor het trapje maar er hangt een fleecedeken tussen box en kast. Alleen is Amber behoorlijk bijdehand en die trekt gewoon de fleecedeken opzij en zit binnen 1 seconde boven...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41086403
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:08 schreef Jelief het volgende:

[..]

Omdat ze weet dat je, als ze maar lang genoeg piept bij haar komt. Bij opa en oma is dat waarschijnlijk niet zo ?
tja.. geen idee. Ik laat haar ook gewoon piepen. Op het moment dat ze echt gaat huilen ga ik pas naar haar toe... en zo zijn opa en oma eigenlijk ook.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:11:27 #69
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_41086449
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:59 schreef Emilie het volgende:
Uh.. Dus ik mag niet mijn verontwaardiging over die opmerking spuien, maar iemand mag wel een opmerking over scheiden maken omdat ze verontwaardigd is. Kromme manier van redeneren.
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 10:11:53 #70
81992 Githa
pi_41086461
Jelief, ik vind het geen stomme actie om je kind te leren traplopen hoor
Erop klimmen doen ze toch wel, die trappen roepen gewoon "klim op mij! "
Super knapp van je Emma

Vicky, tjah.... zo gaat dat... bij opa en oma heeft ze dat allemaal nog niet uitgeprobeerd net wat Jelief zegt, als ze thuis maar lang genoeg huilt dan komen jullie wel. Wat zijn ze slim hé die kleintjes
pi_41086487
Ik vind het écht knap Jelief! Lekker vlot ook! En waarom idioot? Jij kan je eigen kind wel inschatten dacht ik zo. Ze wil vooruit in het leven en geef haar eens ongelijk!

Ik hoop dat het met Kimmetje goed gaat, Ingrid. Laat je dat nog even weten?
Variety is the spice of life
pi_41086639
Ik had eigenlijk even een knipoog als posicon moeten maken. Ik bedacht mij net dat ik dat gister had gepost en daarna kwam het verhaal over de alcohol. Ik had dus het idee dat er overheen gelezen was. Niet erg ofzo maar ik vind het zo knap van Emma dat ze dat zomaar kan en dat wilde ik ff delen.
pi_41086953
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:11 schreef micha het volgende:

[..]

Uh.. Dus ik mag niet mijn verontwaardiging over die opmerking spuien, maar iemand mag wel een opmerking over scheiden maken omdat ze verontwaardigd is. Kromme manier van redeneren.
Maar waag het niet om andersom in (veel te) grote bewoordingen en harde termen iets over hun kroost/manier van opvoeden etc. te zeggen als jeverontwaardigt bent he, want dan is het forum te klein
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:30:38 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41086967

[ Bericht 87% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:48:34 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:31:22 #75
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41086987
en Digger/micha voor dat soort dingen is het modtopic en speeltuin bankje
pi_41087036
Evenstar wat fijn kan me heel goed voorstellen dat je hartstikke trots bent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41087127
Fijn dat het zo goed gaat met dingen uitproberen evenstar en dat je langzaam normale maaltijden bij elkaar kan puzzelen.
pi_41087196
Ik hoop gewoon serieus dat Kim er geen last van krijgt. Ingrid, ik zou de huisarts even bellen als ik jou was. Gewoon uit voorzorg.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:43:02 #79
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41087300
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:55 schreef nanalune het volgende:
Soory trouwens, ik had helemaal niet door dat ik het vorige deel dichtgooide
Nanalune, als je je handtekening aanpast aan onderstaand, dan werkt het wel.
[url=http://b1.lilypie.com/ayyYp2.pngt]Lieve kleine Daniël[/ur l]
wel even de spatie bij url weghalen
pi_41087483
Ingrid ik zou idd de huiarts ff bellen en na laten kijken of alles wel oke is. Voor zo'n kleintje is het nl een behoorlijke hoeveelheid. Idd ook veel laten drinken. Het is niet goed wat Djeez heeft gedaan, maar denk nu eerst aan Kim en aan jezelf!
pi_41088267
Jelief, leuk he dat traplopen! Ik ben ook zo'n moeder die het wel leuk vond en haar gewoon haar gang liet gaan, maar ik deed (en doe voor Emma) wel de deur naar de trap dicht zodat ze niet zomaar de trap op kon. Ik vind het ook knap van je Emma
Mijn Emma begint ook met traplopen, maar dat merkte ik doordat ze van de eerste trede aftuimelde toen ik de deur niet goed dicht had gedaan en heb haar verder niet meer bij de trap gelaten eigenlijk.

Evenstar, wat fijn dat je nu een maaltijd hebt die verdragen wordt door Arwen! Ben blij voor je
pi_41088677
Jouw Emma dus ook al aan het klimmen, datstelt mij weer gerust, dan is Mijn Emma dus niet verschrikkelijk snel ofzo . Ze probeerde net trouwens op een stoeltje te klimmen dat tegen de verwarming onder de vensterbank staat. Duidelijk met de bedoeling om de vensternbank leeg te halen,dat heb ik dus maar even voor haar gedaan
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:40:57 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_41088818
zow, ik ben officieel klaar bij de vk nu en ik ben er echt helemaal van
Het is zo'n leuke praktijk, zulke lieve vk's alle 4

Wat goed van Emma Jelief
stormy waters...
sailin'
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:41:08 #84
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41088827
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef Loena-tik- het volgende:
Verhoudingsgewijs zou de volwassene 166,6 cc drank toegediend krijgen(nl 20x8,33) even om het te visualiseren dat is dus een half blikje bier...maar dan niet met bier maar met sterke drank en voldoende om drie mixjes te maken!!!
Wat ze waarschijnlijk binnen heel korte tijd heeft binnen gekregen, op een onvolgroeid levertje en maag/darmkanaal.

Ik zou haar vandaag geen moment uit 't oog verliezen Ingrid, ook niet als ze slaapt. Veel vocht geven en bij de minste twijfel naar de huisarts. En vannacht zal het wel ellende worden, want ze zal zich wel lekker brak voelen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:02:10 #85
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41089375
Ik heb gebeld met een vriendin van me die bij het Trimbos-instituut werkt. Ze gaf aan dat het in die hoeveelheid waarschijnlijk geen schade oplevert bij een kindje van die leeftijd. Maar natuurlijk vond ook zij dat zo'n actie niet goed is en dus niet meer moet gebeuren.
Maar puur het fysieke gevaar schatte ze niet zo ernstig in. Let wel: ze is geen arts en kan het natuurlijk altijd alsnog mis hebben.

Daarnaast vind ik het persoonlijk een beetje gek dat er in 40 minuten tijd dit is gebeurd. Kim werd wakker om 4.50 u., huilde, er viel niks aan te doen (álles geprobeerd dus in een half uur tijd?) en dat deed Djeez al beslissen dan maar alcohol te proberen. (Ingrid postte immers al om 5.30 u. wat er was gebeurd)
Ik begrijp wanhopige acties best, ook al vind ik ze stom, maar wanhoop binnen een half uur die zo'n actie oplevert...
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 12:04:30 #86
81992 Githa
pi_41089448
gelukkig maar!
Al zou ik haar voor alle zekerheid nog wel goed in de gaten houden.

Wat lief van je Sugar dat je dat hebt uitgezocht!
pi_41089603
Waar ik me vooral dan zorgen om zou maken is de reden waarom Djeez dit heeft gedaan. Was het uit wanhoop omdat ze zo huilde? In dat geval zou ik toch eens gaan werken aan een wat beter om kunnen gaan met dat huilen want wanhoopsacties als deze zijn een beetje eng...

On a brighter note, gister is onze antropohuisarts langs geweest voor de intake voor het kinderspreekuur (inplaats van het reguliere consultatiebureau) en dat was erg fijn. Meteen een goed gesprek gehad over hoe we de vaccinaties willen gaan doen en daar heeft ze ook wat helderheid over kunnen geven, met name ook op het gebied van de reacties op de vaccinaties en het wel/niet geven van paracetamol e.d.

Over twee weken gaan we even wegen/meten en over vier weken de eerste officiele controle met weer een uitgebreid gesprek over wat voor beslissing we hebben genomen naar aanleiding van de gegeven info over de entingen.

En verder ga ik maar snel weer wiegen en knuffelen want Ronja heeft een baaldagje
pi_41091303
Owlet, wat lekker dat je dat allemaal lekker bij je eigen huisarts kunt doen. Ik heb nog getwijfeldof we naarhet antroposofische consultatieburo zouden gaan. We hebben het niet gedaan omdat het een behoorlijke extra kostenpost zou worden. Tot nu toe ben ik niet heel ontevreden over het cb, al moeten ze niet weer zo'n fout maken als rijstebloem adviseren bij 4 maanden,dan ben ik alsnog weg naar het antroCB.
pi_41091527
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:04 schreef Jelief het volgende:
Owlet, wat lekker dat je dat allemaal lekker bij je eigen huisarts kunt doen. Ik heb nog getwijfeldof we naarhet antroposofische consultatieburo zouden gaan. We hebben het niet gedaan omdat het een behoorlijke extra kostenpost zou worden. Tot nu toe ben ik niet heel ontevreden over het cb, al moeten ze niet weer zo'n fout maken als rijstebloem adviseren bij 4 maanden,dan ben ik alsnog weg naar het antroCB.
Volgens mij wordt het in ons huidige verzekeringspakket ook niet vergoed. Ik kan wel kiezen voor een extra antroposofisch pakket, maar voor die paar maanden van dit jaar laat ik het maar zo. Als de kosten echt tegenvallen kan ik altijd bij het volgende "veranderingsmoment" (januari 2007) kiezen voor een aanvullend pakket.

Geen idee wat het gaat kosten trouwens, is het echt zo erg?

edit: kwam dit tegen op de site van een ander therapeuticum:
quote:
Kosten

Ons consultatiebureau wordt niet vanuit de AWBZ gefinancierd. Dit betekent dat u een rekening van ons krijgt.

Voor de artsconsulten geldt dat u de rekening over het algemeen kunt declareren bij uw ziektekostenverzekeraar.

Kosten Arts

Consult ¤ 27,50

Kort consult (vaccinatie) ¤ 14,-

Telefonisch consult ¤ 10,-

Kosten Verpleegkundige

Consult ¤ 18,-

Bakerconsult ¤ 22,50

Telefonisch consult ¤ 10,-

Huisbezoek ¤ 33,-
Valt me wel mee gelukkig, en de kosten van het consult van de arts worden meestal wel vergoed.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:31:24 #90
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41092183
Tja, Djeez en Ingrid, ik heb er ook geen woorden voor. Houd haar maar goed in de gaten de komende 24 uur. 20 ml is wel erg veel, vooral als het 18% was. Arme Kim, ik hoop echt dat ze er niet teveel last van heeft! Djeez, grrr, overleg dit soort dingen nou met Ingrid, sufferd!

Met Jetske gaat het erg goed. Ze gaat steeds langer slapen 's nachts en is overdag steeds langer wakker. Gezellig hoor! Vannacht sliep ze van 23.00 tot 5.30, ik heb haar toen ongeveer 15 minuten gevoed, daarna heeft ze geslapen tot 7.00 uur. En als ik haar niet wakker had gemaakt had ze nog wel doorgepit
Straks gaan we weer eens lekker op pad samen. Even wat boodschappen doen en kijken naar een slaapzakje. Ik hoop dat ze die nu ook in kleine maten hebben want ik heb ze altijd gezien vanaf maat 80.
Lekker douchen!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:32:34 #91
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41092211
Ik zit hier met verbazing en een achter de pc. Djeez, hoe kon je zo dom zijn?
Hoe kóm je erop? Dit zou hier toch wel reden zijn om het mannetje eens flink verrot te schelden. Het verschil is alleen dat het mannetje zoiets nóóit maar dan ook nóóit zou doen. Die denkt wel na. Ik kan er niet bij hoe je zoiets verzint.
pi_41092411
Omdat ik vanmorgen erg moe was en nu nog ben en weg moest heb ik niet eerder gereageerd.
Voel me wel schuldig, want ik zei dat ze dorst had en vroeg of djeez een flesje water wilde pakken, met een half schepje voeding erdoor. Gewoon water wil ze niet.

Het gaat wel goed met Kim, ik heb een matras gepakt en ben met haar daarop gaan slapen, nou ja, slapen.
Djeez heeft het gedaan omdat hij vandaag gewoon moet werken. Kim was al een paar keer wakker geworden, maar na een knuffel en speen sliep ze snel weer verder. Toen dus niet. Tandjesspul hielp niet, normaal wel. Krampjes waren het niet. Haar lipjes waren droog en ik dacht dat ze weleens dorst kon hebben, want dat is dan meestal zo. Het flesje was ook snel leeg.

Misschien wil Djeez zijn verhaal nog posten. Ik ga maar eens wat eten, ben ik nog niet aan toe gekomen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:47:40 #93
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41092648
Maar Ingrid, hoe komt hij er dan bij om haar alcohol te geven? En omdat hij moest werken vandaag? Wat is dat dan voor kut-smoes? Daar krijg ik echt de kriebels van.
Zeg nou eens eerlijk wat jij ervan vindt, zelf. Ik snap je staat achter je vent, maar je moet toch gewoon ziedend zijn?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:49:04 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_41092693
ik snap er ook niks van zo
stormy waters...
sailin'
pi_41092731
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:47 schreef dutchie het volgende:
Maar Ingrid, hoe komt hij er dan bij om haar alcohol te geven? En omdat hij moest werken vandaag? Wat is dat dan voor kut-smoes? Daar krijg ik echt de kriebels van.
Zeg nou eens eerlijk wat jij ervan vindt, zelf. Ik snap je staat achter je vent, maar je moet toch gewoon ziedend zijn?
Ik ben heel boos en ik ben en was bang dat er nu iets mis is. Of iig dat ze ziek wordt. Daarom ging ik ook bij haar liggen.
Mijn emoties liggen nu nogal overhoop. Maar ik ga nu ff eten enzo. Hoop dat Djeez vanavond nog uitleg post.
Hij kan het natuurlijk zelf het beste uitleggen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:54:14 #96
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41092852
Djeez hoeft hier geen uitleg te posten hoor, hij is ons geen uitleg schuldig. Maar wel aan jou. Ik hoop dat hij jou goed kan uitleggen waarom hij dit gedaan heeft en dat jij het vertrouwen kan hebben dat hij zoiets NOOIT maar dan ook NOOIT meer doet.
Ik kan me voorstellen dat jij nu heel verward bent

Heb je nog een huisarts gebeld of het CB voor Kim? Gaat het nu goed met haar? Laat haar vandaag maar wat extra (water) drinken. Ze zal wel dorst hebben want alcohol zorgt daarvoor en daardoor zou ze hoofdpijn kunnen krijgen.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 14:00:13 #97
43556 miss_dynastie
pi_41093051
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:40 schreef Ingrid19 het volgende:
Voel me wel schuldig, want ik zei dat ze dorst had en vroeg of djeez een flesje water wilde pakken, met een half schepje voeding erdoor. Gewoon water wil ze niet.
Waar voel jij je schuldig om dan? Dat moet kunnen hoor, dat papa zoiets doet zonder het kind dronken te voeren.
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:50 schreef Ingrid19 het volgende:
Hij kan het natuurlijk zelf het beste uitleggen.
Heeft ie dat al gedaan dan. Aan jou, bedoel ik? Da's namelijk nog veel belangrijker.
pi_41093082
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:54 schreef sjak het volgende:
Djeez hoeft hier geen uitleg te posten hoor, hij is ons geen uitleg schuldig. Maar wel aan jou. Ik hoop dat hij jou goed kan uitleggen waarom hij dit gedaan heeft en dat jij het vertrouwen kan hebben dat hij zoiets NOOIT maar dan ook NOOIT meer doet.
Ik kan me voorstellen dat jij nu heel verward bent

Heb je nog een huisarts gebeld of het CB voor Kim? Gaat het nu goed met haar? Laat haar vandaag maar wat extra (water) drinken. Ze zal wel dorst hebben want alcohol zorgt daarvoor en daardoor zou ze hoofdpijn kunnen krijgen.
De ha moet ik om 14.30 terug bellen. Ws Kim in de gaten houden. Ze wil trouwens niks extra drinken, alleen om 13.00 de gewone fles gehad. Eten ook niet.
pi_41093185
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:00 schreef miss_dynastie het volgende:

Heeft ie dat al gedaan dan. Aan jou, bedoel ik? Da's namelijk nog veel belangrijker.
Een beetje. Dat Kim er lekker van zou gaan slapen. Heb hem verder nog niet gesproken. Hij is zonder dart ik wakker werd, naar het werk gegaan.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:05:13 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41093218
En wat was het nou voor drank?
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 14:06:01 #101
43556 miss_dynastie
pi_41093246
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:59 schreef Belana het volgende:

[..]

Idd. Los van het feit dat er nog een weeeeeeeeeeeeereld van verschil is tussen 'mr. Perfect' en 'mr. mijn-baby-huilt-en-ik-moet-morgen-werken-dus-hier-heb-je-alcohol' imho. Iemand hoeft écht niet perfect te zijn, maar dit vind ik een ander uiterste .
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:04 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Een beetje. Dat Kim er lekker van zou gaan slapen. Heb hem verder nog niet gesproken. Hij is zonder dart ik wakker werd, naar het werk gegaan.
Hmmm, mja.
Ik vraag me af of hij weleens met een fikse kater wakker is geworden en of dat nou zo leuk was.
Ik zou het er maar eens goed over hebben met hem, echt (tenzij je dit qua uitleg genoeg vindt, maar dat kan ik me gezien je verontwaardiging niet voorstellen).
pi_41093366
Ingrid, wat ik niet snap: Je hebt zelf het flesje gegeven en hebt gevraagd om een flesje water met wat voeding omdat ze gewoon water niet wilde.

Heb je nergens in de gaten gehad dat die drank t.o.v. de voeding er wel heel heel anders uit ziet en ook ruikt? Lijkt me toch ook een wereld van verschil, de lucht van melk of passievruchten en alcohol.

Verder heeft Djeez het dus niet geheel bewust gedaan, maar meende hij dat dit zou helpen. Lijkt me dan dat je, ondanks de leeftijd van jullie kleine, toch nog wel het een en ander aan basics dient door te nemen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:13:08 #103
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41093502
Volgens mij was het geen melk die Kim had moeten drinken, maar sap. Een sapje van water en poeder, begrijp ik.

edit: oh nee, er staat sapflesje, maar misschien bedoelt ingrid daar gewoon een kleiner flesje mee. Ik weet het dan ook niet. Ik zou namelijk ook niet zo goed weten wat voor sap-poeder dat dan zou zijn.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:14:19 #104
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41093545
dat begreep ik ook
Lekker douchen!
pi_41093777
maracuja likeur 18%
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 14:21:38 #106
43556 miss_dynastie
pi_41093784
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:09 schreef DIGGER het volgende:
Verder heeft Djeez het dus niet geheel bewust gedaan, maar meende hij dat dit zou helpen. Lijkt me dan dat je, ondanks de leeftijd van jullie kleine, toch nog wel het een en ander aan basics dient door te nemen.
Ingrid moet de basics met Djeez doornemen. Als in: een beetje gezond verstand is teveel gevraagd?
pi_41093945
ik ken ook geen oplossap, maar ach wat doet het er toe of ze nou melk of iets anders zou krijgen, 't is en blijft een tamelijk achterlijke actie van djeez om er zomaar alcohol door te mixen. problemen met drank oplossen is meestal al niet zo'n goed idee, maar bij babietjes helemaal uit den boze natuurlijk. maar vergeet niet, in de middeleeuwen kregen babies standaard bier(!), dat hebben de meesten ook gewoon overleefd. echt goed voor de hersenen zal 't niet geweest zijn, maar ok. dit was een eenmalige actie neem ik aan, zo ontzettend veel schade zal dat niet toebrengen. ik vind het alleen getuigen van een erg slecht inzicht in wat goed is voor je (/een) kind.
pi_41094091
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ingrid moet de basics met Djeez doornemen. Als in: een beetje gezond verstand is teveel gevraagd?
Als dat verstand er op dit gebied niet is, dan dienen dit soort zaken doorgenomen te worden om te voorkomen dat een kind verkeerde produkten krijgt waar het bv nog lang niet aan toe is of die schadelijk kunnen zijn.

Ik ga zelf niet oordelen over Djeez z'n verstand op basis van 1 (grote) fout en ik stel voor dat niemand dat doet want daarvoor ontbreken de argumenten maar het is bovendien geheel niet nodig (zeker niet hier).

Bedoelde alleen aan te geven dat wat meer communicatie en deling van kennis (en samen opdoen ervan) over baby's me niet onverstandig lijkt om te voorkomen dat zoiets zich ooit nog eens voor kan doen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:32:21 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41094159

[ Bericht 96% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:49:21 ]
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:33:55 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41094242

[ Bericht 92% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:49:41 ]
pi_41094276
Ik snap wel dat Ingrid het niet heeft gezien dat er wat anders doorheen zat. Zo vroeg op de ochtend is het nog donker en hoe moet je dan zien dat het er anders uitziet o.i.d.? Zeker als je verwacht dat het gewoon water met wat poeder is toch ?!
pi_41094390
Maar Digger toch!

Over zoiets zou je toch niet eens moeten hoeven communiceren? Het zou niet in mijn hoofd opkomen om tegen mijn man te zeggen: 'by the way schat, alcohol is niet goed voor babies, dat weet je toch wel he, dat mag je dus niet geven'.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:38:55 #113
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41094425
Het moet niet gekker worden Nu is het opeens Ingrids schuld? Alsjeblieft zeg!

Je kan ook overdrijven in het opnemen voor iemand, DIGGER. Dat Djeez niet bewust zn kindje kwaad wilde doen met die alcohol okay, maar dat alcohol niet goed is (niet alleen voor kinderen trouwens, voor volwassen is het ook niet zo zeer gezond), zeker voor een baby, is toch algemene kennis. Er bestaat ook zoiets als internet en boeken om je in te lezen.
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 14:39:16 #114
43556 miss_dynastie
pi_41094436
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:30 schreef DIGGER het volgende:
Bedoelde alleen aan te geven dat wat meer communicatie en deling van kennis (en samen opdoen ervan) over baby's me niet onverstandig lijkt om te voorkomen dat zoiets zich ooit nog eens voor kan doen.
Ik zou als mijn man zoiets zou doen niet weten wat ik door zou moeten nemen.
Ik hoop niet dat Ingrid een schuldgevoel hierdoor krijgt, want eerlijk is eerlijk, dit soort dingen neem je niet door omdat je ze gewoon niet verwacht. Net als dat je niet bespreekt dat baby's niet in de magnetron horen. Feiten van algemene bekendheid en zo. Zeker bij een baby met darmproblemen.
pi_41094452
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:34 schreef Suzanna het volgende:
Ik snap wel dat Ingrid het niet heeft gezien dat er wat anders doorheen zat. Zo vroeg op de ochtend is het nog donker en hoe moet je dan zien dat het er anders uitziet o.i.d.? Zeker als je verwacht dat het gewoon water met wat poeder is toch ?!
pziez, zoiets verwacht je toch gewoon niet?
pi_41094599
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:37 schreef nebelung het volgende:
Maar Digger toch!

Over zoiets zou je toch niet eens moeten hoeven communiceren? Het zou niet in mijn hoofd opkomen om tegen mijn man te zeggen: 'by the way schat, alcohol is niet goed voor babies, dat weet je toch wel he, dat mag je dus niet geven'.
Jij niet tegen jouw man en ik weet ook wel wat ik wel en niet moet/kan doen, maar wij weten toch niet hoeveel Djeez wel en niet weet?

Dan neem je toch liever basics door waarbij je de kans loopt punten aan te snijden die bij de ander wel bekend zijn dan dat er nu door onwetendheid zo'n fout gemaakt wordt?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:46:10 #117
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41094668
Als je over communicatie gaat lopen zeiken kun je het beter Djeez kwalijk nemen dat hij niet eerst met Ingrid overlegd heeft over de alcohol in het flesje, dan Ingrid onterecht een schuldgevoel aan te praten
©Dumbo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:47:31 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41094722

[ Bericht 43% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:49:57 ]
pi_41094742
Waar praat ik Ingrid dan een schuldgevoel aan? Enige wat ik me heb afgevraagd is of ze zelf niet doorhad, doordat ze het flesje zelf gegeven heeft, dat er iets heel anders inzat dan hetgeen waarom ze gevraagd had. That's all.
pi_41094763
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:46 schreef texelonia het volgende:
Als je over communicatie gaat lopen zeiken kun je het beter Djeez kwalijk nemen dat hij niet eerst met Ingrid overlegd heeft over de alcohol in het flesje, dan Ingrid onterecht een schuldgevoel aan te praten
Amen!!!

Ik weet niet wat ik tegen je zeggen moet Digger, ik vind het gewoon zo'n common knowledge dat je je kind geen alcohol geeft. Je kan toch niet eens verzinnen dat iemand dat niet zou weten?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:49:17 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41094773

[ Bericht 89% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:50:11 ]
pi_41094786
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:47 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

kom op dat een babytje geen alcoholische drank mag hebben weet iedereen wel
Nou klaarblijkelijk dus niet.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:51:50 #123
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41094842
Dat denk ik eigenlijk wel. Mensen die daar geen boodschap aan hebben, die zijn er wel.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_41094857
Digger iedereen weet dat je je tegenwoordig moet kunnen legitimeren om sterke drank te kunnen kopen, het staat bij de drank op de planken dat er onder de 16 en/of 18 jaar niet verkocht word. Dan weet toch iedere boeren hollander dat je het ntoch ook niet op mag zuipen als je die leeftijd nog niet hebt? En dat je het dan al helemaal niet aan een baby/kind moet geven?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:52:38 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41094870

[ Bericht 63% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:50:21 ]
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 14:52:44 #126
43556 miss_dynastie
pi_41094876
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:48 schreef DIGGER het volgende:
Waar praat ik Ingrid dan een schuldgevoel aan? Enige wat ik me heb afgevraagd is of ze zelf niet doorhad, doordat ze het flesje zelf gegeven heeft, dat er iets heel anders inzat dan hetgeen waarom ze gevraagd had. That's all.
Ik denk dat je vrij makkelijk aan een schuldgevoel word geholpen als je al rottig voelt en ook te horen krijgt dat je beter de basics wat beter door had kunnen of waarom je niet hebt geroken dat er alcohol in de fles zat.

Naast het feit dat ik een 'tja, ik moet morgen werken, dus vandaar dat ik alcohol in een flesje stop' een ander soort reactie vind dan 'shit, mag dat niet?? Meen je dat nou??? O jeeeee'. Hetgeen mij dus doet vermoeden dat hij het écht wel wist...

What's next? Moet Ingrid als 'basic' doorgeven dat slaappillen niet voor baby's zijn? Worden ze namelijk ook lekker rustig van...
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:57:04 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41095025
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:49 schreef DIGGER het volgende:
Nou klaarblijkelijk dus niet.
Maar dat is NIET Ingrid's schuld. Ingrid kan toch ook niet weten dat Djeez dat, blijkbaar, niet wist? Als je jezelf verantwoordelijk genoeg acht om een kind op te voeden, kun je ook zelf de verantwoordelijkheid nemen om informatie op te doen wat goed en niet goed is voor je kindje.
EN opvoeden doe je uiteraard samen, en daarom had Djeez moeten overleggen met Ingrid.
©Dumbo
pi_41095226
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:49 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ingrid had djeez meer basiskennis moeten geven
Nee dat is iets wat je samen moet doen en dat kan van 2 kanten komen. Als mijn vrouw merkt dat ik dingen niet (geheel) weet die ik zou moeten weten om e.e.a. goed te doen, nemen we dat door. Anderzijds kan ik ook altijd dingen vragen die ik niet weet. En dat is ongeacht over het om hele simpele 'algemeen bekende dingen' gaat of ingewikkelde zaken.

En Ingrid en Djeez niet (voldoende) kennende vel ik geen enkel oordeel over waar de schoen wrikt, maar het lijkt me dat dit een aandachtspunt is, wil je voorkomen dat hetgeen vannacht gebeurd is zich zou kunnen herhalen.

Verder snap ik niet dat een ieder hier zo hard loopt te oordelen anders dan over het bewuste incident zelf.

Ik zou ook verwachten dat iedereen weet dat alcohol slecht is voor een baby, maar kennelijk weet niet iedereen dat. Is iemand z'n agemeen gezonde verstand daarmee gelijk geheel afgeschreven?

En naast dit geval zullen er wel meer dingen zijn die je verwacht dat een ander wel weet maar waar dit toch niet altijd het geval is.

Djeez heeft een grote stomme fout begaan, ben de laatste die dat ontkent, maar met gebrek aan kennis als oorzaak dien je toch ook na te denken hoe het zover heeft kunnen komen en dan gaat het over kennis en communicatie en daarbij zijn 2 partijen betrokken. Ingrid heeft er dus alle baat bij om goed te peilen wat djeez wel en niet weet en hem zo nodig kennis bij te brengen. En anderzijds zal Djeez zelf bij zaken die hij niet (100% zeker) weet, zelf z'n mond moeten opentrekken om te zorgen dat ie het wel zeker te weten komt.

Geen verwijten aan Ingrid, wel advies.

En tot ik anders lees van de persoon zelf ga ik niet van negatieve opzet etc. uit (hoewel ik me ivm het nachtrust gebeuren me kan voorstellen dat die alarmbel wel gevoelsmatig gaat knipperen).
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:11:05 #129
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41095466
Ik lees met verbazing de afgelopen 3 pagina's. Ook ik ben van mening dat het algemene kennis is dat baby's geen alcohol behoren te krijgen. Dat het wel is gebeurd, daar verbaas ik me dan ook erg over. Dat Djeez blijkbaar met zijn handen in het haar zat omdat ie doodmoe was en moest werken de volgende dag, heeft hem tot deze zeer ondoordachte actie over laten gaan, zonder over enige gevolgen na te denken.
Dat je met een kleintje moe bent is logisch. Dat het je nachtrust verstoord is ook bekend. Dat je hier rekening mee moet houden is ook vanzelfsprekend. Het was dan naar mijn mening voor Djeez een betere optie geweest om een zorgverlofdag op te nemen in plaats van op deze manier aan zijn rust te proberen te komen. Ik mag hopen dat zijn werkgever liever een fitte medewerker heeft die daadwerkelijk ook presteerd dan iemand die alleen maar als een zombie rondloopt.
En als het slaapprobleem echt zo erg is dat Djeez tot deze wanhoopspoging overgaat, dan moet hij eens bedenken hoe hij wel aan zijn nachtrust kan komen. Want dit is in mijn ogen in elk geval niet de manier.

En Ingird als het tandjes zijn kun je ook proberen om naast de dentinox/chamodent haar een gekoeld spuugdoekje te geven. De kou verdoofd (wel alleen koelkast) en het knauwen verzacht.

Verder heel veel sterkte vanavond, want jullie zullen vast nog wel het een en ander tegen elkaar te zeggen hebben....
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:11:39 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41095484

[ Bericht 77% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:50:34 ]
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:15:54 #131
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41095599
Misschien is het handiger voor Ingrid en Djeez om in het vervolg niet allebei 's nachts op te staan als Kim niet kan/wil slapen. Bij ons staat er meestal maar één iemand op, en aangezien Micha meestal vroeg op moet (en er beter doorheen slaapt ) ben ik dat meestal. Daarnaast hebben we allebei in het weekend één dag dat we kunnen uitslapen. Aan twee vermoeide ouders heeft Kim helemaal niks, dus is het misschien beter om het slapen te verdelen.
©Dumbo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 augustus 2006 @ 15:18:57 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41095684
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef Loena-tik- het volgende:
Oke even rekenen...

Een gemiddelde volwassene is 75 kg
Een flink kind van 8 maanden is 9 kg

De volwassene is dus 8,33 keer zo zwaar

Een kind van 9 kg krijgt 20 cc sterke drank

Alleen 'OMFG ' is hier op zijn plaats.
pi_41096157
Ik snap niet dat iemand kan vinden dat pa en ma alles maar constant moeten overleggen en elkaar op de huid moeten zitten om alles te controleren wat de ander uitspookt met hun kind, in plaats er op te mogen vertrouwen dat elke normale volwassene genoeg gezond boerenverstand heeft om te weten dat je geen sterke drank aan een baby geeft.
pi_41096882
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:03 schreef DIGGER het volgende:

[..]
Verder snap ik niet dat een ieder hier zo hard loopt te oordelen anders dan over het bewuste incident zelf.
Dat ligt ook grotendeels aan de ervaringen die een ieder hier heeft met Djeez.

Misschien is het wel handig om een handleiding voor Djeez te maken van dingen niet te doen:
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Net als dat je niet bespreekt dat baby's niet in de magnetron horen. Feiten van algemene bekendheid en zo. Zeker bij een baby met darmproblemen.
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

What's next? Moet Ingrid als 'basic' doorgeven dat slaappillen niet voor baby's zijn? Worden ze namelijk ook lekker rustig van...
Als er nog meer te-stom-om-te-doen-dingen-maar-met-Djeez-weet-je-het-maar-nooit-dingen zijn
meld ze dan even, want je weet maar nooit
Niet in de wasmachine stoppen Djeez, dat is alvast een advies van mij
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:03:46 #135
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41097000

[ Bericht 86% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:50:54 ]
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:21:22 #136
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41097564
Ik kan er geen woorden voor vinden hoe dom ik dit vind eigenlijk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:29:35 #137
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41097880
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:03 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

geen kussenop het gezichtje duwen
Ik hoop dat jij je op een dag niet heel erg hoeft te schamen voor dit soort opmerkingen.
Ja het is dom en verkeerd.
Is het nodig om dan van die achterlijke opmerkingen te gaan maken? Misplaatste grappen en kutopmerkingen, zeker in de richting van Ingrid vind ik het. Triest en ziek echt waar.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:33:14 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41098003
fok had geen kliekjes he

[ Bericht 38% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:51:39 ]
pi_41098323
En hop we gaan over op iemand anders de grond in te boren

Verdomme meiden er word een kind sterke drank gevoerd, de moeder is in paniek weet niet wat ze moet doen. Of ze haar vent uit moet schelden, weg moet gaan of wat dan ook. Ingrid heeft helemaal geen bal aan dit alles. We moeten Ingrid helpen en met zijn allen eens afvragen hoe het met Kim is!! Daar moeten we ons druk om maken, het staat er nu wel genoeg dat het een domme actie is geweest. Maar verdomme vang Ingrid op want zij zit daar met haar dochter en wij hebben makkelijk lullen vanachter ons veilige toetsenbordje.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 augustus 2006 @ 17:04:44 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41098984
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:43 schreef Anitra het volgende:
En hop we gaan over op iemand anders de grond in te boren

Verdomme meiden er word een kind sterke drank gevoerd, de moeder is in paniek weet niet wat ze moet doen. Of ze haar vent uit moet schelden, weg moet gaan of wat dan ook. Ingrid heeft helemaal geen bal aan dit alles. We moeten Ingrid helpen en met zijn allen eens afvragen hoe het met Kim is!! Daar moeten we ons druk om maken, het staat er nu wel genoeg dat het een domme actie is geweest. Maar verdomme vang Ingrid op want zij zit daar met haar dochter en wij hebben makkelijk lullen vanachter ons veilige toetsenbordje.
En wat moeten we zeggen dan? 'Laat kim een rauw eitje eten, dat werkt goed tegen een kater'?
Alle tips zijn al gegeven. De verbazing blijft.
pi_41099781
Deze discussie wordt met de minuut idioter. Djeez heeft iets stoms gedaan, Ingrid kan daar niks aan doen. Ingrid denkt ook niet: "Goh, even checken of er drank in dat flesje zit!" als ze het aan Kim geeft. Dat is wel het laatste waar je aan denkt.

Oh Djeez, als jij mijn vent was hing je nu ondersteboven aan de waslijn.
pi_41099829
Ik moest het op dat moment van me afschrijven. Idd wel paniekerig. Maar ik dacht niet dat ik om 5.30 tips of antwoorden oid zou krijgen.
Ben nog wel boos en teleurgesteld.
De ha zei dat het uiteraard niet goed is, maar omdat Kim niet suffig oid was, er gelukkig niks met haar aan de hand is. Maar dat het wel heel anders kon aflopen. Ze is wel wat aanhankelijker.
pi_41100274
Goed dat je langs de huisarts geweest be Ingrid! En ben heel blij te horen dat er niks aan de hand is.
  Redactie Frontpage woensdag 23 augustus 2006 @ 17:53:48 #144
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_41100387
Ik kom net uit mijn werk, en zie dat ik weer heel wat teweeg heb gebracht met mijn domme actie. Ik had het er vanmiddag met mijn twee naaste collega 's over, en ze dachten dat ik een grapje maakte, omdat niemand zoiets in zijn hoofd zou halen. Want ondanks dat ze er om moesten lachen, vonden ze het wel een domme actie. Maar ik zal de reden even uitleggen hier. Na drie weken bouwvakantie, moest ik afgelopen maandag weer beginnen. Ik moet mijn hele schema weer omgooien, en het hele ritme is in de war. Het duurt dan een paar dagen voor ik weer in het ritme van alledag ben. Ik heb de twee nachten hiervoor al heel slecht geslapen. Ik kwam moeilijk in slaap en werd vaak wakker.
Afgelopen nacht viel ik door mijn vermoeidheid en vermoedelijke griep eindelijk vroeg in slaap. Ik had anders heerlijk doorgepit tot 7:15, ware het niet dat ik even voor 5 uur wakker werd door een krijsende Kim. Ingrid en ik gingen om beurten heen, om haar te troosten. Omdat ik eenmaal wakker was, ging ik naar beneden om te plassen. Ingrid riep vanaf de trap dat ik anders een klein flesje moest maken met wat melkpoeder erin.
Ik was boos omdat ik ruw uit mijn nachtrust werd gestoord, terwijl de afspraak is dat Ingrid zich 's nachts om Kim bekommert, daar zij fulltime huisvrouw is en ik fulltime werk. Opeens kwam er een advies in mij op, die ik meerdere malen had gekregen. 'Een beetje drank in het flesje, daar slapen kinderen heel goed op', hoor ik menigeen nog zeggen. Ik dacht bij mezelf dat zo' n kleine hoeveelheid geen kwaad zou kunnen, een longdrinkglas vul ik ook altijd voor de helft met dat spul.

Achteraf wel stom dat ik dit heb gedaan met degene waar ik zoveel van houd, maar ja, ik was zo radeloos. Ik zal het echt nooit meer doen, ik heb er wel van geleerd!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:06:03 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41100737
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:33 schreef _evenstar_ het volgende:
fok had geen kliekjes he
Dit heeft niets met kliekjes te maken. Want naar mijn weten heb ik niks kliekerigs met Ingrid of Djeez of met Easy-Going. Zo ingaan op iets flauws vind ik gewoon kinderachtig en hoe heet dat ook al weer, iemand de pispaal maken. Ik zou me in ieder geval ontzettend lullig en verdrietig voelen als ik iets doms had gedaan en mensen er dan zo op zouden reageren. En al helemaal als ik van schrik een bericht neer zou zetten zoals ik denk dat het bij Ingrid is gegaan. Maar goed ieder z'n ding, ik kon me alleen niet inhouden om hier niets van te zeggen.

Ingrid succes met de hele situatie.
pi_41100768
.
pi_41100795
Ben wel benieuwd wat je hebt weggehaald evenstar.
pi_41100802
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:07 schreef Emilie het volgende:
.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:15:38 #149
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41101006
Djeez!
Dat het een stomme actie was.. oke...
maar die reacties!

sterkte dude! (en voor kim en Ingrid natuurlijk )
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:17:02 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41101042
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:08 schreef Ingrid19 het volgende:
Ben wel benieuwd wat je hebt weggehaald evenstar.
ingrid je hebt mail op mail van je profiel
pi_41101113
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:08 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik vind het verslag van Djeez echt te dom en te lachwekkend voor woorden, maar het zal wel aan mij liggen. .
pi_41101653
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:53 schreef Djeez het volgende:

verhaal
Ik denk, Djeez, dat de verontwaardiging hier (afgezien van het feit je alcohol gaf) ook nog voortkwam uit het feit dat je het niet tegen Ingrid had gezegd. Ingrid zou het nooit gegeven hebben als ze het wist.

Het is je dochter, daar moet je verdomd zuinig op zijn. De niertjes van zo'n kleine uk kunnen dat echt niet verdragen. Niet meer, nooit meer doen.

Huilen hoort erbij en ik begrijp dat ze best wel veel huilt, vanwege lichamelijk ongemakken en ik begrijp ook dat dat slopend is, maar dit was geen oplossing.

Ook zuinig zijn op je vrouw. Huismoeder zijn is óók een zwaar beroep, al lijkt het makkelijk. Ingrid draagt de hele dag de zorg en dat is gewoon zwaar. Verantwoordelijk zijn voor een kleintje is geen lichte taak, echt niet. Ze is zich rot geschrokken nu en heeft zich veel zorgen gemaakt.
pi_41101966
Jemig Ingrid wat zal jij je rot geschrokken zijn zeg. En hopelijk is het voor Djeez nu wel duidelijk hoe stom die actie is en dat een half longdrinkglas voor een volwassene toch wel ff iets anders is dan 20 ml voor een kleine baby. Dat is dus een half blikje bier zoals Loena al uitrekende en dan met dat spul, dus nog meer dan Djeez in zijn longdrinkglas gooit. En ik vind het ook wel vreemd dat je zoiets dan doet zonder te overleggen. En van wie je zulke adviezen krijgt om er maar wat sterke drank in te gooien.. meerdere malen nog wel. Hopelijk loopt het voor Kim allemaal met een sisser af.
pi_41102232
Djeez....
Ik lees het verhaal nu pas, en wil er toch wat over kwijt. Je schrijft
quote:
:Ik was boos omdat ik ruw uit mijn nachtrust werd gestoord, terwijl de afspraak is dat Ingrid zich 's nachts om Kim bekommert, daar zij fulltime huisvrouw is en ik fulltime werk. Opeens kwam er een advies in mij op, die ik meerdere malen had gekregen. 'Een beetje drank in het flesje, daar slapen kinderen heel goed op', hoor ik menigeen nog zeggen. Ik dacht bij mezelf dat zo' n kleine hoeveelheid geen kwaad zou kunnen, een longdrinkglas vul ik ook altijd voor de helft met dat spul.
Lees nou zelf es wat je schrijft. Omdat Ingrid 'huisvrouw' is moet zij er continu uit en zorgen dat jij vooral niet ruw uit je slaap gewekt wordt? Kinderen zijn niet van het 'zachtjes papa en mama wakkerhuilen', de meeste kinderen brullen gewoon lekker alles aan elkaar tot er 1 aan hun bed staat. En de reden dat Ingrid 'huisvrouw' is moet zij dat maar zijn? Alsof zij niets te doen heeft verder overdag? Alsof zij niet eens lekker wil doorslapen?
En omdat je zelf een longdrinkglas half vult met dat spul denk je dat Kim er wel 20 cc van kan drinken?
Jongen, ik hoop dat je nog es heel goed nadenkt over wat er gebeurt is, als mijn vent zoiets zou flikken dan wassie nog niet jarig..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2006 @ 19:01:50 #155
13151 crew  Rewimo
pi_41102433
qltel wist niks van baby's, dus ik heb heel veel instructies aan hem moeten geven, maar het is niet in me opgekomen dat ik hem moest vertellen Christan geen alcohol te geven...

Djeez, ik verbaas me er oprecht over dat je er zelfs maar aan gedácht hebt

Maar goed, volgens mij is het wel doorgedrongen inmiddels Ik denk dat je blij mag zijn dat Kim er niet ziek van geworden is, zeker met haar gevoelige darmpjes had het heel anders af kunnen lopen
pi_41102481
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:56 schreef Fuente het volgende:
Djeez....
[..]

Lees nou zelf es wat je schrijft. Omdat Ingrid 'huisvrouw' is moet zij er continu uit en zorgen dat jij vooral niet ruw uit je slaap gewekt wordt? Kinderen zijn niet van het 'zachtjes papa en mama wakkerhuilen', de meeste kinderen brullen gewoon lekker alles aan elkaar tot er 1 aan hun bed staat. En de reden dat Ingrid 'huisvrouw' is moet zij dat maar zijn? Alsof zij niets te doen heeft verder overdag? Alsof zij niet eens lekker wil doorslapen?
En omdat je zelf een longdrinkglas half vult met dat spul denk je dat Kim er wel 20 cc van kan drinken?
Jongen, ik hoop dat je nog es heel goed nadenkt over wat er gebeurt is, als mijn vent zoiets zou flikken dan wassie nog niet jarig..
Ben het met je eens Fuente.

Ik heb de laatste tijd ook alleen maar gebroken nachten gehad, terwijl ik gewoon moest werken. Afgelopen zondag nacht maar 4 uur geslapen. Maar ja, dat is niet anders... dat is het "risico" van kinderen. Toch zou het niet eens in me op komen om ook maar een druppel alcohol te geven...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:10:03 #157
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_41102696
Fijn dat het goed gaat met Kim, een hele geruststelling.

Voor degene die wil weten wat er kan gebeuren met een klein kind en alcohol: uit deze pagina:
quote:
Alcohol has very specific effects on the body that can be particularly harmful to a child. It causes the blood sugar to fall to levels that can cause irritability, confusion, and even seizures. It lowers the body temperature, and since children's bodies have such a large surface area relative to their weight, they lose heat rapidly and can become hypothermic very easily. Additionally, alcohol has very direct effects on the brain. Since most of a person's brain growth occurs during the first few years of life, repeated exposure to alcohol could interfere with brain growth and cause delayed development and lowered intelligence.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_41102883
quote:
Ik zal het echt nooit meer doen, ik heb er wel van geleerd!
waar heb ik dit vaker van je gehoord , waar je in afgelopen jaren op fok weinig aangehouden hebt

ik hoop voor het kind en voor ingrid dat je nu eerst is denkt voor dat je wat doet ipv eerst doen en pas na lezen op fok denkt hmmz toch niet zo slim
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:21:33 #159
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41103085
Over grote kleine babietjes gesproken, de mijne is uit haar prachtige wieg gegroeid en ligt vandaag voor het eerst in de ledikant. Kijk haar nou:

Lekker douchen!
pi_41103130
Sjak, wat lief!!

en die slaapzak is gaaf!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:39:27 #161
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41103745
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:56 schreef Fuente het volgende:
Djeez....
[..]

Selectief lezen én reageren is ook een kunst hey!
quote:
Na drie weken bouwvakantie, moest ik afgelopen maandag weer beginnen. Ik moet mijn hele schema weer omgooien, en het hele ritme is in de war. Het duurt dan een paar dagen voor ik weer in het ritme van alledag ben. Ik heb de twee nachten hiervoor al heel slecht geslapen. Ik kwam moeilijk in slaap en werd vaak wakker.
Afgelopen nacht viel ik door mijn vermoeidheid en vermoedelijke griep eindelijk vroeg in slaap.
punt voor djeez imho
trouwens, wie ben jij om je standpunt hier te gebruiken als argument? laar ingrid en djeez lekker zelf hun taken verdelen
Ecosia
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 augustus 2006 @ 19:41:46 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41103824
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:39 schreef Jumparound het volgende:
laar ingrid en djeez lekker zelf hun taken verdelen
Zolang daar geen kinderen op dubieuse wijze bij behandeld worden.... prima
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:43:13 #163
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41103871
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen die normaal nooit in OUD komen zich er opeens mee komen bemoeien als er weer wat aan de hand is
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 augustus 2006 @ 19:46:02 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41103981
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:43 schreef m@x het volgende:
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen die normaal nooit in OUD komen zich er opeens mee komen bemoeien als er weer wat aan de hand is
Op wie doel je?
pi_41103984
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:03 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ben het met je eens Fuente.

Ik heb de laatste tijd ook alleen maar gebroken nachten gehad, terwijl ik gewoon moest werken. Afgelopen zondag nacht maar 4 uur geslapen. Maar ja, dat is niet anders... dat is het "risico" van kinderen. Toch zou het niet eens in me op komen om ook maar een druppel alcohol te geven...
Precies, ik denk dat we allemaal wel es op onze tanden gelopen hebben door vermoeidheid, het is iets dat gebeurt en vaak ook vanzelf weer overgaat.

Jumparound, ik zie niet dat ik mij standpunt gebruik als argument, ik geef aan wat ik ervan vind. Selectief lezen? Misschien, maar waar het op neerkomt is dat Djeez alcohol aan Kim gegeven heeft, dat is naar mijn mening het punt van de hele discussie, en daar geef ik idd mijn mening over, vooral omdat ik zijn 'verweer' matig vind. We zijn allemaal ouders, we maken allemaal fouten, ik hoop gewoon dat Djeez inderdaad inziet dat dit echt niet kan.

Sjak, wat een heerlijk klein humpie in zo'n groot bedje
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:46:37 #166
3142 m@x
pi_41103994
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Op wie doel je?
Op die meneer boven je.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:46:46 #167
103793 kozakken
Living the life
pi_41104000
Wat schattig sjak Wat een overgang he. Misschien niet zozeer voor Jetske, maar ook voor de mama en papa

Hier vanmorgen de wijkverpleegkundige gehad voor de eerste intake van onze Romme. Grappig trouwens dat een nieuwe vraag op 't lijstje 'hebben jullie een goede jeugd gehad?' blijkt te zijn. Blijkbaar toch info die ze nu graag alvast willen hebben. Alhoewel ik het ook wat stigmatiserend vind in zo'n dossier van zo'n klein pukkie. Maar misschien is dat gewoon mijn gevoel erbij.

Romme doet het prima. Gisteravond voor het laatst borstvoeding gegeven en er nog even heel erg van genoten. Bijzonder dat ik toch ook nu weer moeite heb met het loslaten ervan, terwijl er gewoonweg geen andere optie is. Dat krijg ik nu ook weer (net zoals bij Jonne, bedoel ik) van alle kanten en dus ook de medische bevestigd. Er is gewoon niet voldoende.
We geven gaven friso normaal. Maar de wijk riep ook al, wanneer de ontlasting te stevig wordt, kun je beter over op friso comfort. Hij huilde al een paar dagen na de flesvoeding en had weinig ontlasting. En ja hoor, vanmiddag ging hij over na veel gekrijs op konijnekeuteltjes. Zo hard als wat. Dus toch maar friso comfort gekocht en nu na twee flesjes al een heel ander mannetje. Er wordt nog wel gehuild, maar een stuk korter en veel gemakkelijker troostbaar. Plus dat zijn gespuug ook een stuk minder is.
Verder is Romme na 9 dagen bijna op z'n geboortegewicht met 4410 gram. Dat is wel fijn. Ik weet dat ze heus langer mogen doen om terug te komen. Maar het geeft aan dat de fles idd de goede keuze is geweest.

En verder... ach.. en verder... Beetje alles dwars door elkaar. En om nu alle smilies te gaan toevoegen Blij, verdrietig, slaapgebrek, vertederd, gelukkig met ons viertjes, geirriteerd door van alles en nog wat, gelukkig met Romme aan de fles aan de ene kant en Jonne met een boekje aan de andere kant.
In zo'n korte tijd van twee liefdes in mijn leven naar drie Grappig hoe liefde zo oneindig is dat er gewoon meer dan genoeg plek is. Kom maar op, op zo'n manier heb ik wel zin in een vergroot hart!!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 augustus 2006 @ 19:48:45 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41104063
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:46 schreef m@x het volgende:

[..]

Op die meneer boven je.
Misschien lurkt hij wel dagelijks
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 19:49:14 #169
43556 miss_dynastie
pi_41104080
quote:
Achteraf wel stom dat ik dit heb gedaan met degene waar ik zoveel van houd, maar ja, ik was zo radeloos. Ik zal het echt nooit meer doen, ik heb er wel van geleerd!
Probeer voortaan als radeloos bent dat alsjeblieft op een andere manier af te reageren. Ga een eindje wandelen of zo, al is het midden in de nacht. Gelukkig is het nu goed afgelopen, maar het had ook anders gekund. Ik hoop dat het jullie lukt er samen uit te komen, kan me best voorstellen dat het vertrouwen een enorme deuk heeft opgelopen. Sterkte.
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 19:50:33 #170
43556 miss_dynastie
pi_41104113
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:21 schreef sjak het volgende:
Over grote kleine babietjes gesproken, de mijne is uit haar prachtige wieg gegroeid en ligt vandaag voor het eerst in de ledikant. Kijk haar nou:
[afbeelding]
Wat lief
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:50:37 #171
3142 m@x
pi_41104118
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan kan hij zich net als de andere lurkers misschien hier wel even voor komen stellen
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:52:19 #172
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41104167
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ben een fokker męn
Ecosia
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 19:54:22 #173
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_41104233
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:

Op wie doel je?
JustLurker!!

Allereerst wat een schitterend mooi kindje hebben jullie Sjak

Ik heb het verhaal van Ingrid en Djeez gelezen en ben best "geschrokken" door de reakties die ik gelezen heb. Ingrid schrijft in paniek haar verhaal op en jeetje wat heeft ze het te verduren gehad, Djeez is verantwoordelijk voor wat er gebeurd is en niet Ingrid.

Toen mijn Merel nog een Mereltje was had ze veel last van niet kunnen slapen en lag alleen maar te krijsen en te krijsen, niets maar dan ook niets kon haar stil krijgen. Jullie moesten eens weten wat er toen allemaal door mijn hoofd gespeeld heeft. Ik zou tot op mijn bot zijn afgebrand! Ik heb haar ooit homeopatische druppeltjes gegeven en haar vader werd furieus omdat die druppels gebaseerd waren op basis van alcohol...

Het was een stomme, hele stomme aktie van Djeez en ik denk dat hij er flink van geschrokken is en hoe Djeez en Ingrid dat samen willen oplossen is aan hun! Laten we hopen dat dat Kim er inderdaad geen schade van opgelopen heeft.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_41104472
Jee, wat een consternatie zo hier allemaal. Ik heb het zo eens allemaal doorgelezen en het is inderdaad een stomme actie geweest. Als ik het goed begrijp heeft Djeez dat nu ook door en zal het niet meer gebeuren. Ik vind het heel rot voor Ingrid want ik zou me voor kunnen stellen dat je nu een stuk vertrouwen kwijt bent.

En hoe hun taakverdeling is in huis, daar kan je het misschien niet mee eens zijn maar het in HUN verdeling.

Nou ja het is dom, maar gelukkig gaat met Kim alles goed. Aan een dergelijke eenmalig actie zullen heus geen ernstige gevolgen hangen.

Ik wil alleen nog even tegen evenstar zeggen dat ik al die smilies van alle ge-editte posts van je mega irri vind.

Ingrid sterkte en hou Kim nog even in de gaten.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:01:50 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_41104487
sjak, wat een lieve foto
stormy waters...
sailin'
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:04:46 #176
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_41104588
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:50 schreef m@x het volgende:

[..]

Dan kan hij zich net als de andere lurkers misschien hier wel even voor komen stellen
heb ik ook nooit gedaan mag ik hier nu ook niet posten?

btw Merlijn zijn tweede tandje is zo goed als door puntjes zijn zicht & voelbaar
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 20:13:45 #177
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_41104926
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:04 schreef Magneet het volgende:

[..]

heb ik ook nooit gedaan mag ik hier nu ook niet posten?

btw Merlijn zijn tweede tandje is zo goed als door puntjes zijn zicht & voelbaar
hoor je wel bij een kliekje

en nu niet je mama gaan bijten hč Merlijn !!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:24:46 #178
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41105362
Just muts

En Kady bijt wél! Ze heeft 6 scheermesjes ipv tandjes geloof ik
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 20:27:07 #179
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_41105440
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:24 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Just muts

En Kady bijt wél! Ze heeft 6 scheermesjes ipv tandjes geloof ik
EW

mooi meisje is Kady
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:33:32 #180
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41105653
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:27 schreef just me het volgende:

[..]

EW

mooi meisje is Kady
Ja he...*zucht zwijmel*

We gaan mevrouw maar eens niet meer wakker maken voor haar laatste fles 's avonds. Ze weigert al een paar avonden om er ook maar iets van te drinken en ze slaapt 's nachts gewoon goed door. Nu hebben we de hele avond echt weer voor onszelf
Eigenlijk om te sporten...maar ja, ff bijlezen he.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_41105777
Ik heb Merlijn ook wel eens alcohol gegeven..
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 20:38:12 #182
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_41105823
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:33 schreef Elegantly Wasted het volgende:

Eigenlijk om te sporten...maar ja, ff bijlezen he.
tijd om naar sport te gaan kijken!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Jubileum moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 20:38:41 #183
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41105843
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:36 schreef lcicle het volgende:
Ik heb Merlijn ook wel eens alcohol gegeven..
Ow willen we dit wel weten? Hebben we nog niet genoeg posts gehad vandaag?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41105895

In Cinababy van VSM, tegen darmkrampjes, zit alcohol
  Jubileum moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 20:40:49 #185
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41105925
Ja nou, dat ruik je al als het flesje opengaat!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41105975
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:40 schreef lcicle het volgende:

hehe... dan heb ik ook wel eens alcohol gegeven..
denk de meeste moeders hier...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41106016
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:40 schreef Lois het volgende:
Ja nou, dat ruik je al als het flesje opengaat!
Merlijn was echt aan het smakken en lachen als hij dat spul kreeg. Ik dacht: hoe kan dat toch, is het zo lekker Toen ik er aan rook snapte ik het
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:03:44 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_41106620
* Troel gooit nog wat olie op het vuur.

Ik heb als kind ook regelmatig een theelepeltje bessenjenever in de vla gehad omdat dat het enige was dat me rustig kreeg (de huisarts wilde niets voorschrijven ondanks dat mijn ouders aan een jankkind onderdoor gingen).

Kijk wat er van geworden is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41106782
hehe relletje gemist

idd, die cinababy, ik zat al steeds te grappen dat ie t zo lekker vond vanwege de alcohol
pi_41106789
quote:

Dat leverde nog een interessant topic op, toen Saskia van ET en Swets dit kreeg!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:10:34 #191
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41106813
quote:

*pakt flesje erbij* In babyflux van VSM ook...
oef, denk dat ik de AA maar ga bellen..
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:11:39 #192
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41106855
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:09 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dat leverde nog een interessant topic op, toen Saskia van ET en Swets dit kreeg!
Iemand een linkje?
pi_41107017
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:11 schreef Tazz het volgende:

[..]

Iemand een linkje?
Oh excuus, het was iets anders met alcohol.
Swets versus Bloem
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:11:32 #194
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41109319
Mmmm... ik ga het er niet meer over hebben. Er is al genoeg gezegd denk ik.

Ik heb het liever over Jetske, dat ze zo is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 augustus 2006 @ 22:23:15 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41109877
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:15 schreef beefcake het volgende:

[..]

Oh excuus, het was iets anders met alcohol.
Swets versus Bloem
Daar moest ik ook al aan denken
pi_41111135
sjak, wat is jetske alweer gegroeid! en is ze haar haren aan 't verliezen?
pi_41113578
Ik ook Swets
Maar fijn dat 't beter gaat met Kim, ik hoop dat ze geen kater krijgt.

Jetske groeit hard idd! Lieve foto!

Kozakken, fijn dat het wel goed gaat bij jullie. Succes met de voedingsperikelen, hopelijk helpt de Comfort.
pi_41115557
Alcohol is goed voor je, je kunt er dus niet te vroeg meebeginnen. Het is goed (bij mate) voor het functioneren van het brein door een betere doorbloeding, het is goed voor je botten en het beschermt tegen diverse ouderdomsziektes, ook is het beter voor de longen door een ruimere ademhaling. Niet voor niks is er al voorgesteld om bier te serveren op middelbare scholen in Belgie. Ok, natuurlijk niet in de hoeveelheid die de baby van Djeez toegediend kreeg maar het is niet verkeerd om kinderen zo vroeg kennis te laten met alcohol.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:16:35 #199
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_41119475
geloof me dat is het wel neefje van Miranda dronk altijd de laatste slok uit bierflesjes toen hij erbij kon komen en die heeft 95% zeker daardoor een achterstand opgelopen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 augustus 2006 @ 08:18:21 #200
13151 crew  Rewimo
pi_41119490
Volgens mij is het het beste om kinderen helemaal geen kennis te laten maken met alcohol
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:44:56 #201
24188 Belana
kloon van belana
pi_41119786
Ezra sliep vannacht voor de 2e nacht achter elkaar van 11 tot kwart voor 5
Ow mčn wat is dat lekker zeg
Ik vind hem vreselijk lief en met liefde geef ik hem 's nachts te eten hoor, maar dit is echt prettiger
Hij krijgt denk ik echt meer ritme nu en dat is zo grappig dat dat dus idd rond die 6 weken gebeurt (vandaag is ie 6 weken) iemand zei dat laatst hier geloof ik.
En hij is zo vrolijk he Zo lief lachen nu als ie je ziet of als we een beetje gek gaan doen samen heerlijk vind ik dat!
stormy waters...
sailin'
pi_41119811
dat zijn mooie tijden belana!
pi_41120138
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:44 schreef Belana het volgende:
Ezra sliep vannacht voor de 2e nacht achter elkaar van 11 tot kwart voor 5
Ow mčn wat is dat lekker zeg
Ik vind hem vreselijk lief en met liefde geef ik hem 's nachts te eten hoor, maar dit is echt prettiger
Hij krijgt denk ik echt meer ritme nu en dat is zo grappig dat dat dus idd rond die 6 weken gebeurt (vandaag is ie 6 weken) iemand zei dat laatst hier geloof ik.
En hij is zo vrolijk he Zo lief lachen nu als ie je ziet of als we een beetje gek gaan doen samen heerlijk vind ik dat!
Wiew Mika vannacht ook lekker door geslapen. kwart voor 11 de laatste fles en om half 5 schrok ik wakker omdat het nog zo verdacht stil was in huis. Ging ik eerst alle klokken langs om te kijken of de wekker niet loog Toen maar even bij Mika gaan kijken die uiteraard wakker werd zodra ik de deur weer dicht deed. Maar ja dit was pas een keer dus ben nog niet te blij
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:12:25 #204
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41120178
Ezra en Mika.
Ik wist trouwens niet dat jullie dat ook al doorslapen noemden. Op die tijden zit Cas nl. ook. En ik ken er genoeg van zijn leeftijd die rustig doorslapen tot 6/7 uur. Dáár ben ik dus jaloers op.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:12:56 #205
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41120189
MeNicole, ik vroeg het al eerder, maar heb je denk ik niet gezien: is Mika nu nog zo druk als in je buik? Je had toch vaak last van hem, zo schreef je? Merk je nu dezelfde soort bewegingen en drukte?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:14:28 #206
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41120213
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:12 schreef dutchie het volgende:
Ik wist trouwens niet dat jullie dat ook al doorslapen noemden. Op die tijden zit Cas nl. ook. En ik ken er genoeg van zijn leeftijd die rustig doorslapen tot 6/7 uur. Dáár ben ik dus jaloers op.
ik ga iris zo maar een wakker maken Laatste voeding om 0.00 uur
Amber is zelfs eerder wakker
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_41120253
He wat lekker Belana, zo moet je het hebben. 6 uur doorslapen scheelt echt heel veel. Dan kun je zelf ook al weer wat meer aan. Ezra keep up the good work

Sjak, Jetske is nu alweer uit haar wiegje gegroeit

Ingrid gelukkig had Kim er niet veel van. Ik hoop dat jullie vannacht beter hebben geslapen.

Kozakken, wat een heerlijk gevoel he 2 van die prachtige kinderen om je heen waar je zo waanzinnig trots op bent
pi_41120275
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:12 schreef Sugar het volgende:
MeNicole, ik vroeg het al eerder, maar heb je denk ik niet gezien: is Mika nu nog zo druk als in je buik? Je had toch vaak last van hem, zo schreef je? Merk je nu dezelfde soort bewegingen en drukte?
De bewegingen herkende ik in de eerste week na zijn geboorte heel erg. Als ie op zijn zij bij me lag en ik had mijn hand op hem liggen leek het net of ie nog in mijn buik zat. Hij bewoog precies hetzelfde. Nu ie bijna 3 weken is word het een heel stuk minder. Hij is nu alleen druk als ie de fles leeg heeft, dan herken ik dat nog wel een beetje. Maar voor de rest is ie heel rustig.

En ik noem dit ook wel doorslapen. Als je normaal om 3 uur eruit moet en nu om half 5 heb ik wel doorgeslapen
Liefde
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:25:27 #209
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41120387
Morgen is het zover Fuente! Spannend en leuk. Dan wordt je kleine meisje 1. Veel plezier alvast.
En een dikke kus voor jou en Saartje.

Wat zijn er trouwens buitensporig veel baby's geboren de afgelopen maanden zeg! Vorig jaar rond deze periode was er een grote stilte en het jaar daarvoor al al zo'n boom.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:29:03 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_41120457
ik vind het ook doorslapen 6 uur slaap achter elkaar scheelt echt enorm met maar 3 uurjes achter elkaar
Iris spant de kroon wel hoor lekker hoor LadyS
stormy waters...
sailin'
pi_41120531
Thnx Renz! Ik ben zo ontzettend emo he, kan echt janken om van alles en nog wat en denk telkens terug aan vorig jaar...
En er zijn inderdaad ineens weer heel veel baby's! Dit topic gaat ook ineens weer heel snel

Ik vond 6 uurtjes achter elkaar ook doorslapen, wat een verademing was dat toen zeg, knap je wel van op, een paar uurtjes achter elkaar slapen!
Sara
Merel
Ukje
pi_41120594
Sara morgen alweer 1 Sjees wat gaat de tijd toch snel! Wat leuk Fuente, en dat emo dat hoort er wel een beetje bij
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:43:49 #213
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41120749
Jeeeee, wat gaat dat hard. En dat emotioneel zijn, zo herkenbaar. Een hele fijne mooie dag morgen met jullie lieve Saartje!
Wat ik ook erg leuk vond aan Luuke's eerste verjaardag, is dat je tradities en je eigen feest-gebruiken' kunt gaan maken.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_41121073
Wat heerlijk Ezra, Mika (dat was onze jongensnaam ) en vooral natuurlijk Iris! Ik vind dat ook doorslapen hoor

Ronja had vannacht een voor haar doen wat drukker program (keurig elke drie uur, normaal gesproken zit er een periode van een uur of vijf, zes tussen), maar ging wel weer na elke voeding meteen rustig slapen. Heerlijk, na een dag vol "tiethangen"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:03:07 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_41121120
echt een regeldagje geweest dus owlet hoop dat het weer geregelt is nu dan
stormy waters...
sailin'
pi_41121280
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:23 schreef Belana het volgende:
Nogmaals bedankt voor de tip! Ben gisteren naar de Prenatal geweest en heb die met de Giraffe gekocht. Echt een hele mooie, degelijke slaapzak. Zeker voor die prijs.
Merlijn heeft er welliswaar wat korter in geslapen.. Normaal van 11 tot 7:30, maar vanmorgen kwam hij al om 6:15. Maarrrrr.. Hij is daarna weer fijn gaan slapen, zal hem zo een wakker gaan maken.

Nu snap ik ook waarom ik eerst geen lange mouwen slaapzakken kon vinden. Het was er gewoon het seizoen niet voor! Nu hingen er wel 5 verschillende bij de Prenatal.
pi_41121282
Wat een lekkere slapers hier! Emma slaapt of door of niet, er is geen pijl op te trekken, als ze doorslaapt word ik meestal verbaasd wakker.

Sara morgen jarig! Wat gaat dat toch hard hč! * Jelief bedenkt zich dat Emma dan ook wel heel snel jarig is
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:11:57 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_41121359
fijn icicle ik ga zelf ook nog even kijken. Al mijn oude zijn echt op en versleten. Ik krijg er gelukkig 1 van Vicky ( ) maar ik moet er echt nog meer hebben
stormy waters...
sailin'
pi_41121402
Iemand nog een ander tipje voor pijn bij doorkomende tandjes? Ik heb chamodent en dentinox in huis. Amber zat gister te stuiteren van de pijn, was steeds tegen haar mondje aan het slaan en gilde het uit. Zetpilletje gegeven, bijtring, broodkorst.... bijna niets helpt..

Amber lag er om 19.30 uur in, was om 21.45 wakker, flesje, lag er om 23.15 weer in. Werd om 3 uur gillend wakker, lag er om 4 uur weer in en werd om 8 uur weer vrolijk wakker...

Oehh Saartje morgen al weer een jaar! Jeetje wat gaat dat snel zeg!!

Wat een goede slaprtjes hierzo!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 10:20:57 #220
81992 Githa
pi_41121584
Broodkorst bevroren geven gaf iemand als tip hier op een ijsje laten sabbelen of met je vinger over het tandvlees wrijven dat vinden sommige kindjes fijn verder kun je weinig meer doen als ik dat zo lees.
Hopelijk komen ze snel door
pi_41122244
Kleintjes met pijn (krampjes...nou ja...jes....) zijn zoooooooow zielig
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:40:52 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41123717
Ambertje ondeugd naar dat je zo;n pijn hebt
ezra en mika joech hei
jetske in haar grote bedje

donderdag 24 augustus 2006 @ 11:46:15 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41123863
Oh deze mama moet trouwens beter etiketjes lezen..
heb arwen potje gemaakt, wat in huis was genomen al een hele tijd terug.
En in automatisme potje omgekiept in bordje, opgewarmd en arwen gegeven.
Niks geen bultjes, geen spugen, hoera*O* maar ze was wel wat benauwder en een wat opgezetter koppie, ik dacht mwaoh tandjes ? en er dus niets mee gedaan.
Bij het controleren voor ik slapen ging lag mevrouw nog steeds te kreunen. Dacht wellicht ligt ze verkeerd? dus op haar zij gelegd en kus gegeven en gaan slapen.
na vanochtend de troep weg te gooien in de kliko las ik pas op het etiket dat er ei in zat.
Dus ik heb mijnkma/kea goeroe op msn even gevraagd en het opgeblazener gezichtje en dat kreunen dus een reactie kan zijn en waarschijnlijk is geweest. En we dus eigenlijk best wel erg geluk hebben gehad omdat dit soort reactish dus voorkomen bij anafalytische shock.
het stomme is dat ik daar laatst nog over gelezen heb n.a.v. linkje van poemojn,
Maar in mijn hoofd dus alleen zoiets zat van die reacties heb arwen nooit gehad en er dus klakkeloos vanuit ging dat ze bij een reactie dus altijd maar bultjes krijgt en spuugt
pi_41124747
jeetje Evenstar, dat is ff schrikken..

volgende keer idd maar weer beter potjes lezen.

Zo heeft Amber een keertje een potje groente gehad waar melkeiwit in bleek te zitten, maar ze heeft er niet op gereageerd...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:14:09 #225
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41124854
foei
Ecosia
pi_41129310
max is ziek

en ik vind het heel heel moeilijk tis zn eerste keer
en het is mijn schuld, want ik ben verkouden en nu mijn maxje ook.

aaahhh vreselijk echt! zo'n klein klein klein hummeltje die er niks van snapt

en ik maar tegen mezelf zeggen: wen er maar aan, dit zal nog veeeeeeel vaker gebeuren.
maar echt, niks ergers dan een ziek kindje
pi_41129382
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:46 schreef _evenstar_ het volgende:

Overhaaltje over etiketjes en hele enge dingen zoals anafalytische shock
oei, evenstar, schrikken
getver, dat lijkt me doodeng.
gelukkig is het goed gegaan
pi_41129522
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:32 schreef pinquit het volgende:
max is ziek

en ik vind het heel heel moeilijk tis zn eerste keer
en het is mijn schuld, want ik ben verkouden en nu mijn maxje ook.

aaahhh vreselijk echt! zo'n klein klein klein hummeltje die er niks van snapt

en ik maar tegen mezelf zeggen: wen er maar aan, dit zal nog veeeeeeel vaker gebeuren.
maar echt, niks ergers dan een ziek kindje
zielig is dat het zo'n ziek kindje...

heeft ie een verstopte neusje?

beterschap voor jullie alletwee

volgens mij heb ik ergens wel eens jouw msn vorobij zien komen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41129622
hij heeft koorts en een wisselend een verstopt/loopneusje
en hij weet gewoon niet wat ie moet lachen, huilen, slapen, wild doen

maar tiktak doet wonderen

[ Bericht 6% gewijzigd door pinquit op 24-08-2006 15:08:42 ]
pi_41129866
Vanaf wanneer mag Mika in een draagzak?
Liefde
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:52:33 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_41129960
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En wat moeten we zeggen dan? 'Laat kim een rauw eitje eten, dat werkt goed tegen een kater'?
Alle tips zijn al gegeven. De verbazing blijft.
Een ouderschapscursus lijkt me geen overbdoige luxe in dit soort gevallen...mijn god zeg.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_41130011
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:49 schreef MeNicole het volgende:
Vanaf wanneer mag Mika in een draagzak?
je hoeft niet zo stilletjes te doen hoor

in de babybjorn vanaf 3,5 kilo.
je kan hem zo verstellen dat mika tegen je tiet aan ligt, dus dat gaat al heel snel hoor.

max zat er iig al snel in. die woog ook al 4 kilo toen ie geboren was dusja
pi_41130126
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:54 schreef pinquit het volgende:

[..]

je hoeft niet zo stilletjes te doen hoor

in de babybjorn vanaf 3,5 kilo.
je kan hem zo verstellen dat mika tegen je tiet aan ligt, dus dat gaat al heel snel hoor.

max zat er iig al snel in. die woog ook al 4 kilo toen ie geboren was dusja
Ik lees namelijk op verschillende sites dat dat pas vanaf 6 weken mag. Maar Mika is morgen 3 weken en is bijna 4,5 kilo. Dus dan kan het al wel. Morgen dus maar even kijken. Is wel zo makkelijk want word helemaal gek van dat gedoe met de kinderwagne en een hele zware deur als ie de hond uit moet laten
Liefde
pi_41130281
het is ook makkelijk! je kan meer. alleen kleren passen gaat niet

en je probeert het gewoon eerst even binnenshuis en als het goed gaat, gaat het toch goed?
pi_41130577
ow, MeNicole, ben ook even gaan googlen, en zie inderdaad op veel sites staan dat je baby pas vanaf 6 weken in de draagzak mag
* pinquit begint even te twijfelen aan haar antwoord..

max zat er eerder in naja ik weet t nu ook niet meer
pi_41130623
Naja ik vraag morgen wel even in de winkel. Als het nog niet mag dan heb ik nog gewoon even pech
Liefde
pi_41130961
Fleur hing ook al voor die 6 weken in de zak. Heerlijk tegen me aan. Ik geloof niet dat ze er last van heeft gekregen. Kan me voorstellen dat het middenstuk nog te breed is voor die heupjes, maar tegenwoordig is dat stuk volgens mij al smaller dan een paar jaar terug...
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 16:10:49 #238
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41132430
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef Jumparound het volgende:
foei
Ik wacht even de verdere reacties af, jij
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_41132525
het is met name voor de rug en het nekje dat men adviseert te wachten volgens mij. in zo'n zak hangen ze toch redelijk rechtop en krijgen rug & nek vertikale 'schokjes' te verduren tijdens het lopen. maar ik kan me vergissen hoor. anna heeft ook wel wat eerder al eens even in de babybjorn gezeten. ondersteun in elk geval het hoofdje goed en zorg dat de baby voldoende lucht krijgt. beter een extra laagje kleren aan boven de jas dan met draagzak en al onder je jas (bij kennissen van me is een baby'tje gestikt in de draagzak, en de moeder was nog wel arts...)
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 augustus 2006 @ 16:50:08 #240
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41133798
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:10 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik wacht even de verdere reacties af, jij
ze willen niet rellen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 16:54:13 #241
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41133951
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ze willen niet rellen
Het gaat me niet om het rellen, het gaat dat men eens inziet dat je als ouder niet onfeilbaar bent.
En dat je fouten maakt, allemaal, en er is blijkbaar niks lekkerder dan meteen met de vinger klaar te staan.
Er liep hier ooit een topic met erge dingen die tegen je gezegd werden als ouder, allemaal oehs en ahs, dat zouden "zij "noooooit doen,
nou, wat ik hier gelezen heb zakt m'n broek toch heel, heel ver vanaf.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Licht Ontvlambaar donderdag 24 augustus 2006 @ 16:59:51 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41134164
Tsja, blijkbaar mag er tegen sommige ouders alles gezegd worden en tegen anderen weer helemaal niks...

Je hebt gelijk, iedereen maakt fouten. En in plaats van erop in te hakken, lijkt het me een beter idee om te voorkomen dat iets nog eens gebeurt. Maar dat is mijn persoonlijke visie...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:04:36 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_41134327
persoonlijk denk ik dat we allemaal mensen zijn en dat het heel normaal is om je verontwaardiging te laten blijken over iets.
zo is het ook heel menselijk om hier een dag later spuit 11 reacties te geven
stormy waters...
sailin'
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 augustus 2006 @ 17:11:18 #244
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41134518
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:04 schreef Belana het volgende:
persoonlijk denk ik dat we allemaal mensen zijn en dat het heel normaal is om je verontwaardiging te laten blijken over iets.
Ik reageer op Yvonne, die verwacht dat mensen nu iemand gaan 'afrekenen' op het feit dat ze haar kindje iets verkeerds te eten gegeven heeft. Niet echt een spuit elf reactie lijkt me...
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 17:16:35 #245
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41134650
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:59 schreef Sjeen het volgende:
Tsja, blijkbaar mag er tegen sommige ouders alles gezegd worden en tegen anderen weer helemaal niks...

Je hebt gelijk, iedereen maakt fouten. En in plaats van erop in te hakken, lijkt het me een beter idee om te voorkomen dat iets nog eens gebeurt. Maar dat is mijn persoonlijke visie...
Ouders als Djeez en zn vrouw zijn er veel van, heel veel, en het "vervelende "is dat dit soort ouders heel open en eerlijk al hun fouten, onzekerheden en dommigheden posten.
Normaliter hoor je daar niemand over, niet iedereen is zo open nietwaar?
Een ander kijkt wel 6x uit om iets "doms"te posten.
Dat ze zo open zijn kan een heel groot teken van onzekerheid zijn en nu kun je als ouder hier je blijven irriteren, of uitlachen of oordelen, je zou ook eens wat nuttige tips kunnen geven.
En niet mensen nog onzekerder of schuldiger maken.

En dat stoort me, het is zo verdomde makkelijk ene ouder de grond in te boren.

Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 17:19:56 #246
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41134753
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:04 schreef Belana het volgende:
Belana, je reageert iedere keer als door iets gebeten als ik hier iets post, prima hoor, ik wist niet dat reageren hier aan een tijdslimiet gebonden was.

Je hebt verontwaardiging en verontwaardiging, iemand een stel blauwe ogen wensen of een scheiding toewensen valt uiteraard onder de "gewone" verontwaardiging..

Houd jezelf liever een spiegel voor, en kijk wat jij of je man weleens "fout"gedaan hebben..
En?
Stond je meteen buiten?
Of zorg je er SAMEN voor dat je dingen anders aanpakt?

donderdag 24 augustus 2006 @ 17:21:50 #247
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41134805
Ik sluit me aan bij yvonne...
Ik verwachtte ook reacties met... OMG WTF BBQ, dat staat toch op het potje...
en "dat DOE je toch niet, als je mijn vent (wijf) was had ik je er uit getrapt"

van een opmerking als; and i quote
quote:
En we dus eigenlijk best wel erg geluk hebben gehad omdat dit soort reactish dus voorkomen bij anafalytische shock
heb ik toevallig geen idee wat anafalystisch is... maar shock klinkt zeer ernstig...

Dus dames, trek hier een wijze les uit... bezint voor gij oordeelt...

zo, en nu een maracuja bavaria
Ecosia
pi_41134929
yvonne, ik ben het met het de grond inboren-verhaal eens, maar dat zo'n verhaal verontwaardiging oproept is natuurlijk logisch. alleen is op een gegeven moment wel alles gezegd lijkt mij en als mensen daar vervolgens nog eens overheen denken te moeten gaan met ieder zo nodig z'n eigen zegje, en vooral het zo belachelijk mogelijk maken van degene waar 't over ging, dan krijg ik daar ook een heel vieze smaak van in mijn mond. (dat is precies wat er ook gebeurde in het R&P topic van Xanthe, zo goedkoop, bah.) maar nogmaals, de mate van verontwaardiging vond ik niet overdreven, en daaruit heeft djeez hopelijk ook toch wel z'n les geleerd hoop ik.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:30:20 #249
103793 kozakken
Living the life
pi_41134978
-staat nog steeds in de rel-negeermodus. rust was net wedergekeerd -

De comfort werkt goed. Te goed
We hebben nu dus luiers met een soort van groen-gelig melkerig bijprodukt dat wel ruikt naar poep maar er niet geheel en al zo uit ziet.
Dus nieuw plan de campagne - half normaal, half comfort.
En morgen zien we vanzelf of we nu op de goede weg zitten.
Verder ligt hij nu heerlijk in de wandelwagen naast me te slapen. Kozakkenman en Jonne zijn even naar de winkel, dus lekker rustig in huis (alhoewel ik eigenlijk wel 't eten zou moeten opzetten, bedenk ik me nu)

De nachten zijn hier nog errug kort. En als hij al lekker wakker wordt doet hij dat maar meteen een uurtje of twee. 's nachts vind ik dat iets minder, overdag kan ik wel intens genieten van dat lekkere gestaar.
pi_41134994
evenstar, het verhaal van het verkeerde ingredient verbaasde mij eigenlijk wel inderdaad, je bent je zooo bewust van al die dingen waar ze niet tegen kan, en dan zomaar 'ongezien' zo'n potje geven? klinkt heel tegenstrijdig.
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 17:34:11 #251
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41135081
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:27 schreef bixister het volgende:
yvonne, ik ben het met het de grond inboren-verhaal eens, maar dat zo'n verhaal verontwaardiging oproept is natuurlijk logisch. alleen is op een gegeven moment wel alles gezegd lijkt mij en als mensen daar vervolgens nog eens overheen denken te moeten gaan met ieder zo nodig z'n eigen zegje, en vooral het zo belachelijk mogelijk maken van degene waar 't over ging, dan krijg ik daar ook een heel vieze smaak van in mijn mond. (dat is precies wat er ook gebeurde in het R&P topic van Xanthe, zo goedkoop, bah.) maar nogmaals, de mate van verontwaardiging vond ik niet overdreven, en daaruit heeft djeez hopelijk ook toch wel z'n les geleerd hoop ik.
En zet dat nu eens tegenover het verkeerde potje geven aan een kind met bekende allergie?

donderdag 24 augustus 2006 @ 17:45:39 #252
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41135414
Y, je hebt het topic dood gemaakt
Ecosia
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 17:52:14 #253
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41135628
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:45 schreef Jumparound het volgende:
Y, je hebt het topic dood gemaakt
Nee, bijna 18 uur, potjestijd, eettijd, man komt thuistijd, schone luiertijd, sommige kindjes al in badjetijd, etc etc

donderdag 24 augustus 2006 @ 17:55:49 #254
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41135721
wat is er met de 24-uurs economie gebeurd?
of is dat zoooo 1999

ik ga hier vanavond wel verder met f5 en
Ecosia
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:02:31 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_41135849
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:31 schreef bixister het volgende:
evenstar, het verhaal van het verkeerde ingredient verbaasde mij eigenlijk wel inderdaad, je bent je zooo bewust van al die dingen waar ze niet tegen kan, en dan zomaar 'ongezien' zo'n potje geven? klinkt heel tegenstrijdig.
Je kijkt toch al op het etiket als je die dingen in huis haalt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 18:04:12 #256
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41135881
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:55 schreef Jumparound het volgende:
wat is er met de 24-uurs economie gebeurd?
of is dat zoooo 1999

ik ga hier vanavond wel verder met f5 en
Die bestaat niet in "Ouderland"

pi_41136019
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:16 schreef yvonne het volgende:

En dat stoort me, het is zo verdomde makkelijk ene ouder de grond in te boren.
Waarom zou je de zaak niet mogen benoemen zoals het is? Een domme actie is een domme actie en wat voor nuttige tips kun je daar nog meer tegenover plaatsen behalve 'nooit meer doen hoor!' en: 'Bel voor de zekerheid even de huisarts'? Dat soort tips werden ook gegeven aan Ingrid en Djeez.

Niemand hier heeft het over perfect moeten zijn.
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 18:15:20 #258
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41136150
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, en soms vergeet je dat, of kijkt niet goed, of je denkt het goede potje te pakken maar het is verschoven van plek, allemaal dingen die gebeuren!
Daarom: iedereen maakt fouten, ook ouders..

donderdag 24 augustus 2006 @ 18:17:21 #259
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41136197
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, en soms vergeet je dat, of kijkt niet goed, of je denkt het goede potje te pakken maar het is verschoven van plek, allemaal dingen die gebeuren!
Maar dat is toch iets heel anders dan een kind van 8 maanden alcohol te geven omdat je niet kunt slapen (en nee, niet al een jaar maar 1 nacht, ze was net een half uurtje wakker).
Lekker douchen!
pi_41136248
pcies
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:23:38 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_41136353
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ik het dus helemaal niet gek vond dat je dan iets wat je in huis hebt aan je kind geeft, niet dat evenstar niet oplette
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 18:29:03 #262
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41136510
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ik het dus helemaal niet gek vond dat je dan iets wat je in huis hebt aan je kind geeft, niet dat evenstar niet oplette
Wij zijn er iig uit

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 augustus 2006 @ 18:35:37 #263
13151 crew  Rewimo
pi_41136678
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:23 schreef Troel het volgende:
Ja, dat kan ik me ook voorstellen, dat je ervan uitgaat dat je bij aankoop al goed gecheckt hebt. En per ongeluk een verkeerd potje geven is wel iets anders dan je kind met opzet alcohol toedienen. Al kunnen in beide gevallen wel nare gevolgen optreden.
pi_41137055
edit

[ Bericht 49% gewijzigd door beefcake op 24-08-2006 18:52:26 (mag niet van Beef) ]
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:26:33 #265
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41138283
Zo en dan gaan we het nu weer over dingen hebben waar het topic voor bedoeld is?
Het lijkt nu wel het grote kleine relletjes topic....
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 19:30:33 #266
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41138378
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:50 schreef beefcake het volgende:
edit
!

donderdag 24 augustus 2006 @ 19:39:21 #267
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41138667
of is het toch meer omdat Djeez een man is en evenstar een vrouw?

want als ik dit zo lees, zie ik liever dat mn kind alcohol krijgt dan iets waar het overgevoelig voor is...
quote:
Vrij plotseling vrijkomen van grote hoeveelheden histamine e.a. weefselstoffen met als gevolg een plotselinge, ernstige bloeddrukdaling die lvensbedreigend kan zijn; verder (ernstige) ademnood door luchtweg-vernauwing (= bronchus-vernauwing), vochtophoping onder de huid (= perifeer oedeem). Een anafylactische shock treedt gewoonlijk pas op herhaald contact met een al of niet bekende stof waarvoor men overgevoelig is (bijv. penicilline, insectenbeet).

Mogelijke verschijnselen (o.a.)
Roodheid, snelle pols, flauwvallen, bewusteloosheid en slecht functioneren van de hersenen, hart en nieren en daarna ook de overige organen
Ik weet het niet hoor, maar waarom wel die reacties tegen Djeez en niet tegen evenstar.. dat kind had ook dood kunnen zijn, en het ergste vind ik nog wel dat evenstar niet oplette... terwijl djeez gewoon een mafkees was...
Ecosia
pi_41138966
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:21 schreef Jumparound het volgende:

heb ik toevallig geen idee wat anafalystisch is... maar shock klinkt zeer ernstig...
Ik ook niet, maar wellicht bedoelde ze anafylactische shock

Vrij plotseling vrijkomen van grote hoeveelheden histamine e.a. weefselstoffen met als gevolg een plotselinge, ernstige bloeddrukdaling die lvensbedreigend kan zijn; verder (ernstige) ademnood door luchtweg-vernauwing (= bronchus-vernauwing), vochtophoping onder de huid (= perifeer oedeem). Een anafylactische shock treedt gewoonlijk pas op herhaald contact met een al of niet bekende stof waarvoor men overgevoelig is (bijv. penicilline, insectenbeet).

edit: Oh je had het zelf ook al gevonden zie ik.

Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je Arwen een potje gaf, als je hier al tijden verkondigt dat ze alleen speciale macaroni, bonen en bloemkool (of whatever) kan verdragen.
pi_41139665
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Je leest de etiketten tig keer, maar ik heb geleerd dat we beide moeten kijken want 2 zien meer dan 1. En toch is het ons 2x gebeurd vorige week dat Djulian ook dingen binnen kreeg die hij niet mocht hebben!
Het gebeurt hoe goed je ook kijkt, hoe strak je ook alles houd er gaat soms wel eens wat mis!!!

Voor diegene die wel willen weten hoe het met Arwen is. Evenstar is na telefonisch overleg met de HAP naar de het ziekenhuis met Arwen.
pi_41139964
Het gerel sla ik even over, wil gewoon vertellen dat Anna een ontzettend schatje is. Ze heeft wel verschrikkelijk veel honger, maar is daardoor al wel twee dagen gegroeid. Ze kan een paar uur achter elkaar slapen, alleen zou het fijn zijn als ze haar drukke uurtjes overdag heeft en niet 's nachts (gisteren drie uur geslapen, het meeste tot nu toe). Morgen nog 1 ochtend kraamzorg en dan staan we er echt 'alleen' voor. Gek genoeg heb ik er best vertrouwen in, aangezien ik al een paar keer beter wist dan de kraamhulp of ze nog wel of niet wilde drinken en aanleggen doe ik ook sneller nu. Super raar zo'n baby, maar ook erg leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 augustus 2006 @ 20:18:44 #271
13151 crew  Rewimo
pi_41140077
Goed dat ze Arwen even na laten kijken

YPPY, geniet maar lekker van Anna, gaat best lukken hoor, jullie drietjes samen. Gewoon naar je moederinstinct luisteren
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:20:16 #272
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41140133
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, bijna 18 uur, potjestijd, eettijd, man komt thuistijd, schone luiertijd, sommige kindjes al in badjetijd, etc etc
Zow, ik ben thuis, kind gevoed, kind in box, laptop op schoot, biertje erbij...
*Game on*
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:35:45 #273
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_41140714
[uit lurkstand springt]

*spuit 11*

Menig ouder zal een fout maken (al dan niet bewust!) die te stom en te gevaarlijk is om te herhalen, maar zal daar over zwijgen, zal daarover met niemand praten om maar niet toe te hoeven geven hoe stom hij/zij is geweest.

Dat Djeez en Ingrid hun onzekerheden wél posten, vind ik overkomen als 2 ouders die liever het zekere voor het onzekere willen en liever die dingen die voor anderen als vanzelfsprekend zijn 10x navragen, dan maar zelf aan te klooien. Dat ze die dingen blijven vragen ondanks dat ze al meerdere keren het onderwerp van gesprek zijn geweest mbt de opvoeding/verzorging van Kim vind ik lovenswaardig! Ik zie liever ouders die zich 20x melden met een voor anderen pietluttige vraag, dan dat ouders maar aanmodderen terwijl ze iets niet zeker weten.

Djeez is stom geweest, dat zal ie ongetwijfeld zelf ook wel inzien en herhaling zal zeker niet plaats gaan vinden, maar die drempel om in het vervolg iets na te vragen is denk ik voor hun wel gigantisch verhoogd. Na virtueel aan de schandpaal genageld te zijn kan ik me heel goed voorstellen dat hij (of Ingrid) zich wel 10x bedenkt eer hij hier weer iets vraagt, en dat zal dan misschien ook ten koste van Kim zijn. Ik hoop dat ze over die drempel willen klimmen, want niets is zo erg om het gevoel te hebben/krijgen nergens terecht te kunnen met je vragen.

[uitsmijter] Iemand die weet dat hij iets niet weet, weet altijd nog meer dan iemand die niet weet dat hij iets niet weet. [/uitsmijter]

[in lurkstand springt]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:55:57 #274
3142 m@x
pi_41141533
In de ogen van sommige mensen ben je al een ontaarde moeder als je het even niet meer trekt als je kind de hele dag aan het huilen is en je even naast de droger gaat zitten om het gehuil gewoon 5 minuten niet meer te horen. En wat dacht je van regelmatig een uurtje op internet doorbrengen terwijl je ook je kostbare tijd aan je kind kan besteden?

Wat je ook doet, er is altijd wel iemand die er commentaar op heeft. Natuurlijk is alcohol aan je kind geven een ontzettende josti-actie, maar ik denk inderdaad dat Djeez dat nu wel weet. Keer op keer natrappen zal het echt niet nog beter tot hem door laten dringen. Het potjes-incident van Evenstar is natuurlijk een open deur. Moet die echt nou zo nodig ook nog even flink ingetrapt worden?

Tja, en verder wat Ireth zegt.

Gaan we het nu weer gewoon over babietjes hebben? Daar was dit topic toch oorspronkelijk voor bedoeld? Tja, en als jullie daar geen zin in hebben kunnen we natuurlijk ook gaan bedenken wie er morgen aan de beurt is om een veeg uit de pan te krijgen van de vreselijke users van het vreselijke OUD-forum
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:58:24 #275
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41141642
OK!
Lekker douchen!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:11:16 #276
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41142163
Ach dat er commentaar op zou komen was 1 en 1 optellen.
Igraine, zoals veel mensen die zelf een kma/kea kind hebben of het zelf hebben is het verschrikkelijk moeilijk.
Ik lees altijd het etiketje, en nu stom toevallig dus eens vergetebn heel dom ja, maar niet te voorkomen dat zulke dingen gebeuren.
Ik vind je opmerking over dat ik zo loop te verkondigen dat ze zo wienig verdragen kan, en dan vergeet ik dit en dat kan niet want datis opvallend kom op.
Als ik het nou moedwillig zou doen prima. maar dat is in dit geval niet.
Daarentegen, MOET je zelfs soms moedwillig je kind iets geven om dat je dingen uitprobeert en je niet weet of er een reactie op komt.

En geloof me het is geen pretje als je kind ineens rode vlekken krijgt en ineens koud wordt. maar goed. Arwen is nagekeken en alles is gelukkig goed.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:11:50 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41142179
en yppy en kozakken geniet lekker van jullie mooie pukkies !!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:12:21 #278
24188 Belana
kloon van belana
pi_41142201
goed plan m@x
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 augustus 2006 @ 21:12:41 #279
13151 crew  Rewimo
pi_41142211
Goed nieuws evenstar, gelukkig dat alles goed is met je meiske
pi_41142597
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:35 schreef Ireth het volgende:
Na virtueel aan de schandpaal genageld te zijn kan ik me heel goed voorstellen dat hij (of Ingrid) zich wel 10x bedenkt eer hij hier weer iets vraagt, en dat zal dan misschien ook ten koste van Kim zijn. Ik hoop dat ze over die drempel willen klimmen, want niets is zo erg om het gevoel te hebben/krijgen nergens terecht te kunnen met je vragen.
nog even hoor:

welja, dus als Djeez of Ingrid het nu niet meer durft te melden en het een keertje helemaal fout gaat, is het straks onze schuld omdat we hem hier zo hard aangepakt hebben
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:24:30 #281
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_41142748
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:21 schreef easy-going het volgende:

[..]

nog even hoor:

welja, dus als Djeez of Ingrid het nu niet meer durft te melden en het een keertje helemaal fout gaat, is het straks onze schuld omdat we hem hier zo hard aangepakt hebben
Als ik dat zo letterlijk zou bedoelen had ik dat er zo wel neergezet.

In dat geval is en blijft het namelijk hun schuld, ten eerste omdát het helemaal fout is gegaan en ten tweede omdát ze het niet hebben durven vragen. En ik hoop dat ze dat wel durven blijven doen.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_41143000
De maatschappij dat ben jij. Postbus 51 toch?

Elke keer weer die reakties tegen Ingrid en Djeez.
En inderdaad de maatschappij dat ben jij. Wees er eens voor elkaar, kom op zeg.
De maatschappij dat ben jij.

Jij dus hallo!!!!

Als iedereen eens een keer heel goed naar zichzelf kijkt, vergrootglas, loep klinkt stoerder
En dan naar een ander. En dan op zo'n manier dat die ander daar wat van kan leren. Zich gesteunt voelt enzo. Juist diegene waarvan je gewoon weet dat die dat wel kan gebruiken. Juist die!

Getver engig gedoe hier.

En dan nu weer een vervolg op Evenstar met dr potje. Echt dit gaat echt ergens over
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 21:33:45 #283
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41143104
Oke er gaat hier en nu een streep onder.

Lees de verstandige reacties van Max en Ireth hierboven nog eens voor je iets wilt zeggen en als je dan zonodig nog wat wilt zeggen dan mag dat in het Modtopic.

Verdere reacties op het gebeuren hier worden verwijderd, ik wil vanaf nu alleen nog maar (happy) babytalk.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:36:34 #284
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41143195
Helemaal mee eens! Gaan we het nu weer over beebjes hebben?!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:40:02 #285
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41143315
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:36 schreef leentje2907 het volgende:
Helemaal mee eens! Gaan we het nu weer over beebjes hebben?!
Ja, iemand een idee?
Mahre verslikt zich vaak de laatste dagen... Hoesten daarna... niet leuk meer...

[ Bericht 15% gewijzigd door Tazz op 24-08-2006 21:42:16 (:)) ]
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 21:40:20 #286
81992 Githa
pi_41143325
Gelukkig Evenstar dat Arwen in orde is
pi_41143501
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:11 schreef _evenstar_ het volgende:

Igraine, zoals veel mensen die zelf een kma/kea kind hebben of het zelf hebben is het verschrikkelijk moeilijk.
Ik lees altijd het etiketje, en nu stom toevallig dus eens vergetebn heel dom ja, maar niet te voorkomen dat zulke dingen gebeuren.
Ik vind je opmerking over dat ik zo loop te verkondigen dat ze zo wienig verdragen kan, en dan vergeet ik dit en dat kan niet want datis opvallend kom op.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik zei
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:48 schreef Igraine het volgende:
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je Arwen een potje gaf, als je hier al tijden verkondigt dat ze alleen speciale macaroni, bonen en bloemkool (of whatever) kan verdragen.
Is volgens mij niet helemaal hetzelfde als wat jij er van maakt. Jij bent zelf altijd één van de eerste om adviezen die anderen van artsen of cb hebben gekregen in twijfel trekken en daar onwijs fel op kan reageren. Ik veroordeel niet, ik uit alleen mijn onbegrip.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:02:31 #288
105888 renzell
pi_41144138
Jeetje, ik lees het hele alcoholverhaal nu pas. Wat een schrik moet dat geweest zijn Ingrid! Gelukkig is alles in orde met Kim. Over de domheid van de actie zal ik maar niet te veel meer zeggen, dat is na 6 pagina's denk ik wel duidelijk.... Sterkte met de hele situatie. Er zal vast het een en ander uit te vechten zijn daar thuis. En Djeez jongen, denk alsjeblieft in het vervolg na voor je handelt. Jeetje man, dat kleine pukkie van jullie. De rillingen lopen me over het lijf als ik er aan denk.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:04:41 #289
105888 renzell
pi_41144225
Ps- Fuente, nog ff... en dan is het feest!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:05:40 #290
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41144262
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:46 schreef Igraine het volgende:

[..]

Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik zei
[..]

Is volgens mij niet helemaal hetzelfde als wat jij er van maakt. Jij bent zelf altijd één van de eerste om adviezen die anderen van artsen of cb hebben gekregen in twijfel trekken en daar onwijs fel op kan reageren. Ik veroordeel niet, ik uit alleen mijn onbegrip.
dan heb ik je verkeerd begrepen
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:07:00 #291
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41144323
en Lau alvast proficiat met saartje veel plezier bij de dreumesjes en peutertjes
pi_41144668
Evenstar, gelukkig dat alles met Arwen goed is!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:20:15 #293
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41146693
*stilte voor de storm?*
Allemaal lekker slapen, en wil je doorrellen: Lois is al naar bed...
en ET en ook al even niet meer gezien

Heb ik weer wat te lezen op mijn werk..
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:21:33 #294
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41146726
*even om het hoekje gluurt*

*Tazz naar bed stuurt*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:21:53 #295
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41146737
ga je dochter de fles geven gek
maar wel die met die beugel
Ecosia
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:12:39 #296
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41153670
Wie had ook alweer gezegd dat haar dochter van 0.00 uur tot 9.00 uur sliep? Ze zetten je altijd voor aap want vannacht was ze gewoon weer wakker
Geeft niet natuurlijk, ze is nog klein

En over een uurtje gaan we op vakantie Tot over 2 weken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_41153690
Evenstar, fijn dat het goed is afgelopen. Die dingen gebeuren, je doet je best en soms gaat het mis. Dikke

Pinquin, beterschap voor Maxje hoor, het heerst ook enorm volgens mij

Sara is jarig hoera hoera ! Normaal slaapt ze lekker tot 7:30 of 8:00, maar vanmorgen was ze om 6:30 wakker, op zich fijn, want papa was nog thuis en nu konden we toch vanmorgen het cadeau (loopwagentje) al geven (is immers wel leuk als papa er ook bij is )
Ze snapt er niets van, alle slingers en balonnen, maar het loopwagentje vindt ze heel intressant, vooral alle geluidjes (damn de geluidjes )
Sara
Merel
Ukje
pi_41153724
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 08:12 schreef LadyS het volgende:
Wie had ook alweer gezegd dat haar dochter van 0.00 uur tot 9.00 uur sliep? Ze zetten je altijd voor aap want vannacht was ze gewoon weer wakker
Geeft niet natuurlijk, ze is nog klein

En over een uurtje gaan we op vakantie Tot over 2 weken
lekker onvoorspelbaar nog he Ik weet nog dat ik dacht dat Sara doorsliep, omdat ze het dus 2 dagen gedaan had, en toen begon ze weer van voor af aan
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:27:41 #299
24188 Belana
kloon van belana
pi_41153774
Ezra heeft alweer van 11 tot 5 geslapen
Ik raak mijn wallen nog kwijt zo

Fuente en Sara, ik ga jullie zo verwelkomen in het dreumestopic feliciteren doen we elders
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:44:42 #300
108648 cattie
lieve moeder
pi_41155060
Ive heeft niet doorgeslapen, helaas, maar is wel na elke voeding weer heerlijk gaan slapen, dat scheelt ook een boel! Ik voel me een stukje fitter en hij ziet er ook lekker blij en wakker uit!

Gefeliciteerd Sara! En tot ziens over een hele tijd in het dreumestopic! Dat lijkt nu hier nog heel ver weg, maar het zal vast heel snel gaan!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:04:03 #301
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41155469
Gefeliciteerd Sara!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:04:18 #302
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41155477
Ik doe ook even mee in de sferen: Cas heeft gister om 22.00 zijn laatste voeding gehad en meldde zich vanmorgen pas om 06.00 weer.

Sarah gefeliciteerd meisje! Ik zie nog zo die vreselijk mooie foto van haar voor me, dat ze zo opgekruld ligt op de commode.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')