Papa was niet oververhit, ik was hongerig..quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:41 schreef leentje2907 het volgende:
en dan kom je thuis en tref je paps oververhit aan en Mahre is in diepe rust, zich van kwaad bewust!
Dat zat ik ook te denken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:29 schreef lcicle het volgende:
Slaapzakjes..
Ik snap het echt niet he..
Maar waarom zijn er (bijna) nergens slaapzakken te krijgen met lange mouwenTja, die bij de Prenatal van 80,- of een Slaapje van 50,- .. Ze zijn wel leuk en mooi hoor, maar dat moet toch ook goedkoper kunnen?
Laatst heb ik na heel lang zoeken een slaapzak van Little Sheep op internet gevonden. Het is echt een super ding! Heel mooi stof, lekker warm gevoerd. Maar.. Het was de laatste en hij is al bijna te klein.
Heeeeej die zijn leuk! Bedankt voor de tip! Ik check de site en winkel regelmatig, maar die had ik nog niet gezienquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:23 schreef Belana het volgende:
icicle, ik zag ze toevallig op de site van pranatal: hier die vielen wel mee dus in prijs
OMG!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 05:30 schreef Ingrid19 het volgende:
FF stoom afblazen! Djeez heeft Kim drank gegeven! 20 ml. Hoe erg is dat? Ik ben iig heel boos en vind het niet kunnen. Ze was vanaf 4.50 wakker en huilde heel erg. Niks hielp. Ik zei dat ze wel een klein sapflesje moch hebben, met water en een klein beetje poeder. Djeez ging het maken en ik gaf het. Daarna liet ze een boer en die rook zoet, dus vroeg ik hem wat hij in de fles had gedaan. Maracuja, dus drank erdoor, 20 ml.
Overdrijf ik nu? Kim is nu hyper btw.
Dit is zo triest dat ik er hard om heb moeten lachen. Hoe gestoord kun je zijn. Meteen die man terug naar zijn moeder sturen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 05:30 schreef Ingrid19 het volgende:
FF stoom afblazen! Djeez heeft Kim drank gegeven! 20 ml. Hoe erg is dat? Ik ben iig heel boos en vind het niet kunnen. Ze was vanaf 4.50 wakker en huilde heel erg. Niks hielp. Ik zei dat ze wel een klein sapflesje moch hebben, met water en een klein beetje poeder. Djeez ging het maken en ik gaf het. Daarna liet ze een boer en die rook zoet, dus vroeg ik hem wat hij in de fles had gedaan. Maracuja, dus drank erdoor, 20 ml.
Overdrijf ik nu? Kim is nu hyper btw.
Als Ingrid Passoa bedoelt: 20%quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:36 schreef Tamea het volgende:
Hoe sterk is maracuja? 20 ml is best veel.
Ja, daar wordt de baby vast en zeker veel beter van.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:07 schreef Belana het volgende:
Reden voor scheiding zou ik zeggen, met zo'n man zou ik iig niet willen leven, halve zool!
Iedereen hier weet heus wel dat de perfecte ouder niet bestaat.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:14 schreef DIGGER het volgende:
(Je bent zelf, als mrs perfect natuurlijk getrouwd met mr. perfect die beiden werkelijk nooit iets fout doen wat de kids e.d. zou kunnen schaden in ook maar de lichtste betekenis van het woord, dat je er zo'n lekkere subtiele mening op nahoud?)
Waarom vraagt hij het dan niet eerst even aan z'n vrouw? Als je denkt dat het misschien een goed idee is, dan overleg je toch? Iets stoms doen, kan wel. Maar er zijn gradaties.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:30 schreef micha het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je boos bent Ingrid, maar idd, waarom deed ie het? Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat ze een klein beetje in een melkfles deden als ze b.v. veel problemen met tandjes hadden en daardoor echt niet sliepen. Als Djeez echt met z'n handen in het haar zat...
Vind de rest vd reactie's een beetje overtrokken hoor, iedereen doet wel eens wat stoms.
Vroeger deden ze dat idd als kindjes tandjes kregen en daar erge last van hadden. Gelukkig hebben we daar nu betere mideltjes voor. En 20ml isvergeleken een speen in de drank dopen wel erg veel. En Alcohol kan de kans op wiegedood verhogen (al weet ik niet tot wanneer er een risico op wiegedood is eigenlijk).quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:17 schreef Suzanna het volgende:
(ze deden het vroeger wel op een speen, brandewijn ofzo, ook zo gestoord...maar dat vind ik nog minder erg dan 20 ml (!!!) in een flesje... )
my point exactly...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:34 schreef DIGGER het volgende:
Waar haal je dat doelbewust dan uit? Die conclusie valt nergens uit te trekken. En je hoeft niet supersubtiel te reageren, maar gelijk met een reden tot scheiding aankomen, nee dat staat in verhouding en daar wordt een kind beter van t.o.v. het gebeurde......
En dan ook nog eens nergens ingaan op het gevolg van de gegeven drank. Dan geef je in mijn ogen gewoon een stom antwoord waar iemand die om 5.30 uur post en dus duidelijk ergens mee zit, nog eens niks aan heeft ook.
Jij denkt dat Djeez per ongeluk sterke drank in het flesje van Kim heeft gedaanquote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:34 schreef DIGGER het volgende:
Waar haal je dat doelbewust dan uit Emilie? Die conclusie valt nergens uit te trekken.
Nou ja eh... je hebt 'wat stoms' en je baby die toch al darmprobleempjes heeft (ze waren een paar dagen terug nog euforisch omdat Kim eindelijk een paar dag lactulose vrij wasquote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:30 schreef micha het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je boos bent Ingrid, maar idd, waarom deed ie het? Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat ze een klein beetje in een melkfles deden als ze b.v. veel problemen met tandjes hadden en daardoor echt niet sliepen. Als Djeez echt met z'n handen in het haar zat...
Vind de rest vd reactie's een beetje overtrokken hoor, iedereen doet wel eens wat stoms.
Oké, dus hij was misschien aan het slaapwandelen en wist niet wat hij deed? Het kan toch niet anders dan doelbewust zijn geweest?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:34 schreef DIGGER het volgende:
Waar haal je dat doelbewust dan uit Emilie? Die conclusie valt nergens uit te trekken. En je hoeft niet supersubtiel te reageren, maar gelijk met een reden tot scheiding aankomen, nee dat staat in verhouding en daar wordt een kind beter van t.o.v. het gebeurde......
En dan ook nog eens nergens ingaan op het gevolg van de gegeven drank. Dan geef je in mijn ogen gewoon een stom antwoord waar iemand die om 5.30 uur post en dus duidelijk ergens mee zit, nog eens niks aan heeft ook.
Jij denkt echt dat hij 'toevallig' een fles drank zag staan en dacht 'Goh, laten we dat eens proberen?'.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:34 schreef DIGGER het volgende:
Waar haal je dat doelbewust dan uit Emilie? Die conclusie valt nergens uit te trekken. En je hoeft niet supersubtiel te reageren, maar gelijk met een reden tot scheiding aankomen, nee dat staat in verhouding en daar wordt een kind beter van t.o.v. het gebeurde......
Maar dat laatste valt dan dus niet onder doelbewust en dat is mijn punt in deze. Je kunt dat oordeel niet vellen totdat Ingrid of Djeez hier aangeeft wat de reden geweest is.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat hij 'toevallig' een fles drank zag staan en dacht 'Goh, laten we dat eens proberen?'.
Ik denk eerder dat Djeez idd ooit ergens een praatje opgevangen heeft van de spenen in de alcohol dopen maar als je dan echt niet wijzer bent dan te bedenken dat 20 ml alcohol echt niet goed is (een speentje al niet trouwens) voor een babytje van nog geen jaar...
Je kunt heel goed heel stomme dingen doen met de beste bedoelingen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:47 schreef DIGGER het volgende:
Maar dat laatste valt dan dus niet onder doelbewust en dat is mijn punt in deze. Je kunt dat oordeel niet vellen totdat Ingrid of Djeez hier aangeeft wat de reden geweest is.
Knap dat je (cynisch in je 2e alinea) reageert op zaken die nergens staan (Ik vraag niet om je excuus en vind de actie uiteraard ook stom, maar roepen om een scheiding vanwege zoiets vind ik wellicht mbt welzijn van de baby nog wel stommer).quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:45 schreef Belana het volgende:
ik ga toch echt niet mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik niet subtiel genoeg ben
Ik vind de hele actie gewoon te stom voor woorden en als jullie (micha en digger) er ook maar iets normaals in kunnen ontdekken, of een excuus voor kunnen verzinnen, dan vind ik dat enorm knap, applaus!
Ik vraag ook nergens om dat te doen en ik zeg nergens dat dit een normale actie is. Het is niet slim, maar om nou meteen met een scheiding aan te komen vind ik een stomme uitspraak.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:45 schreef Belana het volgende:
ik ga toch echt niet mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik niet subtiel genoeg ben
Ik vind de hele actie gewoon te stom voor woorden en als jullie (micha en digger) er ook maar iets normaals in kunnen ontdekken, of een excuus voor kunnen verzinnen, dan vind ik dat enorm knap, applaus!
Ik zie een Venus en Mars-probleem hierquote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:55 schreef Belana het volgende:
ik zeg toch niet dat jij of iemand daarom vraagt digger? pffff... man! En ja, het is idd volkomen verontwaardiging dat ik dat schreef ja. Iets waar jij letterlijk dingen gaat zoeken terwijl je, lijkt mij, heus wel begrijpt hoe zo'n post bedoelt is.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:56 schreef DIGGER het volgende:
O ja, vrouwen bedoelen altijd iets anders dan ze zeggen/schrijven![]()
Amen to that. Ik laat het er ook bij.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:59 schreef Emilie het volgende:
Beetje flauw ook om zo in te gaan op een opmerking over scheiden. Als je een beetje nadenkt, begrijpt zelfs een man van mars wel dat je die opmerking niet zo letterlijk moet nemen en dat die opmerking simpelweg voortkwam uit de verontwaardiging van het moment. En bovendien Digger, heeft Ingrid ook heel weinig aan discussies zoals deze. Dus ik laat het hierbij.
Wil iemand even zeggen dat mijn kind geweldig knap is? Of dat het idioot van mij is dat ik haar leer om trap te klimmen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:19 schreef Jelief het volgende:
Emma klom vanavond zelf de trap opHet enige wat ik heb gedaan is mijn hand onder haar billen houden zodat ze niet kon vallen. Ik was best verbaasd want ik had haar van de week nog geholpen met hoe dat nou moest maar toen wilde ze het niet doen, ze wilde lopend naar boven...
![]()
Omdat ze weet dat je, als ze maar lang genoeg piept bij haar komt. Bij opa en oma is dat waarschijnlijk niet zo ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef Vicky het volgende:
Cattie, wat fijn trouwens dat Ive zo goed geslapen heeft!!
Amber heeft vannacht bij opa en oma gelogeerd. Ze lag er om 20.45 in, heeft later nog een flesje gekregen die ze half slapen bijna leeg gedronken heeft, om 1 uur gaf ze een kick, om 6 uur gaf ze een kick en om 8.15 uur werd ze pas wakker... waarom doet ze dat nou thuis ook niet.....
tja.. geen idee. Ik laat haar ook gewoon piepen. Op het moment dat ze echt gaat huilen ga ik pas naar haar toe... en zo zijn opa en oma eigenlijk ook.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:08 schreef Jelief het volgende:
[..]
Omdat ze weet dat je, als ze maar lang genoeg piept bij haar komt. Bij opa en oma is dat waarschijnlijk niet zo ?
Uh.. Dus ik mag niet mijn verontwaardiging over die opmerking spuien, maar iemand mag wel een opmerking over scheiden maken omdat ze verontwaardigd is. Kromme manier van redeneren.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:59 schreef Emilie het volgende:
Beetje flauw ook om zo in te gaan op een opmerking over scheiden. Als je een beetje nadenkt, begrijpt zelfs een man van mars wel dat je die opmerking niet zo letterlijk moet nemen en dat die opmerking simpelweg voortkwam uit de verontwaardiging van het moment. En bovendien Digger, heeft Ingrid ook heel weinig aan discussies zoals deze. Dus ik laat het hierbij.
Maar waag het niet om andersom in (veel te) grote bewoordingen en harde termen iets over hun kroost/manier van opvoeden etc. te zeggen als jeverontwaardigt bent he, want dan is het forum te kleinquote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:11 schreef micha het volgende:
[..]
Uh.. Dus ik mag niet mijn verontwaardiging over die opmerking spuien, maar iemand mag wel een opmerking over scheiden maken omdat ze verontwaardigd is. Kromme manier van redeneren.
Nanalune, als je je handtekening aanpast aan onderstaand, dan werkt het wel.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:55 schreef nanalune het volgende:
Soory trouwens, ik had helemaal niet door dat ik het vorige deel dichtgooide![]()
Wat ze waarschijnlijk binnen heel korte tijd heeft binnen gekregen, op een onvolgroeid levertje en maag/darmkanaal.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef Loena-tik- het volgende:
Verhoudingsgewijs zou de volwassene 166,6 cc drank toegediend krijgen(nl 20x8,33) even om het te visualiseren dat is dus een half blikje bier...maar dan niet met bier maar met sterke dranken voldoende om drie mixjes te maken!!!
Volgens mij wordt het in ons huidige verzekeringspakket ook niet vergoed. Ik kan wel kiezen voor een extra antroposofisch pakket, maar voor die paar maanden van dit jaar laat ik het maar zo. Als de kosten echt tegenvallen kan ik altijd bij het volgende "veranderingsmoment" (januari 2007) kiezen voor een aanvullend pakket.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:04 schreef Jelief het volgende:
Owlet, wat lekker dat je dat allemaal lekker bij je eigen huisarts kunt doen. Ik heb nog getwijfeldof we naarhet antroposofische consultatieburo zouden gaan. We hebben het niet gedaan omdat het een behoorlijke extra kostenpost zou worden. Tot nu toe ben ik niet heel ontevreden over het cb, al moeten ze niet weer zo'n fout maken als rijstebloem adviseren bij 4 maanden,dan ben ik alsnog weg naar het antroCB.
Valt me wel mee gelukkig, en de kosten van het consult van de arts worden meestal wel vergoed.quote:Kosten
Ons consultatiebureau wordt niet vanuit de AWBZ gefinancierd. Dit betekent dat u een rekening van ons krijgt.
Voor de artsconsulten geldt dat u de rekening over het algemeen kunt declareren bij uw ziektekostenverzekeraar.
Kosten Arts
Consult ¤ 27,50
Kort consult (vaccinatie) ¤ 14,-
Telefonisch consult ¤ 10,-
Kosten Verpleegkundige
Consult ¤ 18,-
Bakerconsult ¤ 22,50
Telefonisch consult ¤ 10,-
Huisbezoek ¤ 33,-
Ik ben heel boos en ik ben en was bang dat er nu iets mis is. Of iig dat ze ziek wordt. Daarom ging ik ook bij haar liggen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:47 schreef dutchie het volgende:
Maar Ingrid, hoe komt hij er dan bij om haar alcohol te geven? En omdat hij moest werken vandaag? Wat is dat dan voor kut-smoes? Daar krijg ik echt de kriebels van.
Zeg nou eens eerlijk wat jij ervan vindt, zelf. Ik snap je staat achter je vent, maar je moet toch gewoon ziedend zijn?
Waar voel jij je schuldig om dan? Dat moet kunnen hoor, dat papa zoiets doet zonder het kind dronken te voeren.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:40 schreef Ingrid19 het volgende:
Voel me wel schuldig, want ik zei dat ze dorst had en vroeg of djeez een flesje water wilde pakken, met een half schepje voeding erdoor. Gewoon water wil ze niet.
Heeft ie dat al gedaan dan. Aan jou, bedoel ik? Da's namelijk nog veel belangrijker.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:50 schreef Ingrid19 het volgende:
Hij kan het natuurlijk zelf het beste uitleggen.
De ha moet ik om 14.30 terug bellen. Ws Kim in de gaten houden. Ze wil trouwens niks extra drinken, alleen om 13.00 de gewone fles gehad. Eten ook niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:54 schreef sjak het volgende:
Djeez hoeft hier geen uitleg te posten hoor, hij is ons geen uitleg schuldig. Maar wel aan jou. Ik hoop dat hij jou goed kan uitleggen waarom hij dit gedaan heeft en dat jij het vertrouwen kan hebben dat hij zoiets NOOIT maar dan ook NOOIT meer doet.
Ik kan me voorstellen dat jij nu heel verward bent![]()
Heb je nog een huisarts gebeld of het CB voor Kim? Gaat het nu goed met haar? Laat haar vandaag maar wat extra (water) drinken. Ze zal wel dorst hebben want alcohol zorgt daarvoor en daardoor zou ze hoofdpijn kunnen krijgen.
Een beetje. Dat Kim er lekker van zou gaan slapen. Heb hem verder nog niet gesproken. Hij is zonder dart ik wakker werd, naar het werk gegaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Heeft ie dat al gedaan dan. Aan jou, bedoel ik? Da's namelijk nog veel belangrijker.
Idd. Los van het feit dat er nog een weeeeeeeeeeeeereld van verschil is tussen 'mr. Perfect' en 'mr. mijn-baby-huilt-en-ik-moet-morgen-werken-dus-hier-heb-je-alcohol' imho. Iemand hoeft écht niet perfect te zijn, maar dit vind ik een ander uiterstequote:
Hmmm, mja.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:04 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Een beetje. Dat Kim er lekker van zou gaan slapen. Heb hem verder nog niet gesproken. Hij is zonder dart ik wakker werd, naar het werk gegaan.
Ingrid moet de basics met Djeez doornemen. Als in: een beetje gezond verstand is teveel gevraagd?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:09 schreef DIGGER het volgende:
Verder heeft Djeez het dus niet geheel bewust gedaan, maar meende hij dat dit zou helpen. Lijkt me dan dat je, ondanks de leeftijd van jullie kleine, toch nog wel het een en ander aan basics dient door te nemen.
Als dat verstand er op dit gebied niet is, dan dienen dit soort zaken doorgenomen te worden om te voorkomen dat een kind verkeerde produkten krijgt waar het bv nog lang niet aan toe is of die schadelijk kunnen zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ingrid moet de basics met Djeez doornemen. Als in: een beetje gezond verstand is teveel gevraagd?
Ik zou als mijn man zoiets zou doen niet weten wat ik door zou moeten nemen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:30 schreef DIGGER het volgende:
Bedoelde alleen aan te geven dat wat meer communicatie en deling van kennis (en samen opdoen ervan) over baby's me niet onverstandig lijkt om te voorkomen dat zoiets zich ooit nog eens voor kan doen.
pziez, zoiets verwacht je toch gewoon niet?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:34 schreef Suzanna het volgende:
Ik snap wel dat Ingrid het niet heeft gezien dat er wat anders doorheen zat. Zo vroeg op de ochtend is het nog donker en hoe moet je dan zien dat het er anders uitziet o.i.d.? Zeker als je verwacht dat het gewoon water met wat poeder is toch ?!
Jij niet tegen jouw man en ik weet ook wel wat ik wel en niet moet/kan doen, maar wij weten toch niet hoeveel Djeez wel en niet weet?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:37 schreef nebelung het volgende:
Maar Digger toch!
Over zoiets zou je toch niet eens moeten hoeven communiceren? Het zou niet in mijn hoofd opkomen om tegen mijn man te zeggen: 'by the way schat, alcohol is niet goed voor babies, dat weet je toch wel he, dat mag je dus niet geven'.
Amen!!!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:46 schreef texelonia het volgende:
Als je over communicatie gaat lopen zeiken kun je het beter Djeez kwalijk nemen dat hij niet eerst met Ingrid overlegd heeft over de alcohol in het flesje, dan Ingrid onterecht een schuldgevoel aan te praten
Nou klaarblijkelijk dus niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:47 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
kom op dat een babytje geen alcoholische drank mag hebben weet iedereen wel![]()
Ik denk dat je vrij makkelijk aan een schuldgevoel word geholpen als je al rottig voelt en ook te horen krijgt dat je beter de basics wat beter door had kunnen of waarom je niet hebt geroken dat er alcohol in de fles zat.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:48 schreef DIGGER het volgende:
Waar praat ik Ingrid dan een schuldgevoel aan? Enige wat ik me heb afgevraagd is of ze zelf niet doorhad, doordat ze het flesje zelf gegeven heeft, dat er iets heel anders inzat dan hetgeen waarom ze gevraagd had. That's all.
Maar dat is NIET Ingrid's schuld. Ingrid kan toch ook niet weten dat Djeez dat, blijkbaar, niet wist? Als je jezelf verantwoordelijk genoeg acht om een kind op te voeden, kun je ook zelf de verantwoordelijkheid nemen om informatie op te doen wat goed en niet goed is voor je kindje.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:49 schreef DIGGER het volgende:
Nou klaarblijkelijk dus niet.
Nee dat is iets wat je samen moet doen en dat kan van 2 kanten komen. Als mijn vrouw merkt dat ik dingen niet (geheel) weet die ik zou moeten weten om e.e.a. goed te doen, nemen we dat door. Anderzijds kan ik ook altijd dingen vragen die ik niet weet. En dat is ongeacht over het om hele simpele 'algemeen bekende dingen' gaat of ingewikkelde zaken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ingrid had djeez meer basiskennis moeten geven
Alleen 'OMFGquote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef Loena-tik- het volgende:
Oke even rekenen...
Een gemiddelde volwassene is 75 kg
Een flink kind van 8 maanden is 9 kg
De volwassene is dus 8,33 keer zo zwaar
Een kind van 9 kg krijgt 20 cc sterke drank
Verhoudingsgewijs zou de volwassene 166,6 cc drank toegediend krijgen(nl 20x8,33) even om het te visualiseren dat is dus een half blikje bier...maar dan niet met bier maar met sterke dranken voldoende om drie mixjes te maken!!!
Dat ligt ook grotendeels aan de ervaringen die een ieder hier heeft met Djeez.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:03 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Verder snap ik niet dat een ieder hier zo hard loopt te oordelen anders dan over het bewuste incident zelf.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Net als dat je niet bespreekt dat baby's niet in de magnetron horen. Feiten van algemene bekendheid en zo. Zeker bij een baby met darmproblemen.
Als er nog meer te-stom-om-te-doen-dingen-maar-met-Djeez-weet-je-het-maar-nooit-dingen zijnquote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
What's next? Moet Ingrid als 'basic' doorgeven dat slaappillen niet voor baby's zijn? Worden ze namelijk ook lekker rustig van...
Ik hoop dat jij je op een dag niet heel erg hoeft te schamen voor dit soort opmerkingen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:03 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
geen kussenop het gezichtje duwen![]()
En wat moeten we zeggen dan? 'Laat kim een rauw eitje eten, dat werkt goed tegen een kater'?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:43 schreef Anitra het volgende:
En hop we gaan over op iemand anders de grond in te boren
Verdomme meiden er word een kind sterke drank gevoerd, de moeder is in paniek weet niet wat ze moet doen. Of ze haar vent uit moet schelden, weg moet gaan of wat dan ook. Ingrid heeft helemaal geen bal aan dit alles. We moeten Ingrid helpen en met zijn allen eens afvragen hoe het met Kim is!! Daar moeten we ons druk om maken, het staat er nu wel genoeg dat het een domme actie is geweest. Maar verdomme vang Ingrid op want zij zit daar met haar dochter en wij hebben makkelijk lullen vanachter ons veilige toetsenbordje.
Dit heeft niets met kliekjes te maken. Want naar mijn weten heb ik niks kliekerigs met Ingrid of Djeez of met Easy-Going. Zo ingaan op iets flauws vind ik gewoon kinderachtig en hoe heet dat ook al weer, iemand de pispaal maken. Ik zou me in ieder geval ontzettend lullig en verdrietig voelen als ik iets doms had gedaan en mensen er dan zo op zouden reageren. En al helemaal als ik van schrik een bericht neer zou zetten zoals ik denk dat het bij Ingrid is gegaan. Maar goed ieder z'n ding, ik kon me alleen niet inhouden om hier niets van te zeggen.quote:
ingrid je hebt mail op mail van je profielquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:08 schreef Ingrid19 het volgende:
Ben wel benieuwd wat je hebt weggehaald evenstar.
Ik vind het verslag van Djeez echt te dom en te lachwekkend voor woorden, maar het zal wel aan mij liggen.quote:
Ik denk, Djeez, dat de verontwaardiging hier (afgezien van het feit je alcohol gaf) ook nog voortkwam uit het feit dat je het niet tegen Ingrid had gezegd. Ingrid zou het nooit gegeven hebben als ze het wist.quote:
Lees nou zelf es wat je schrijft. Omdat Ingrid 'huisvrouw' is moet zij er continu uit en zorgen dat jij vooral niet ruw uit je slaap gewekt wordt? Kinderen zijn niet van het 'zachtjes papa en mama wakkerhuilen', de meeste kinderen brullen gewoon lekker alles aan elkaar tot er 1 aan hun bed staat. En de reden dat Ingrid 'huisvrouw' is moet zij dat maar zijn? Alsof zij niets te doen heeft verder overdag? Alsof zij niet eens lekker wil doorslapen?quote::Ik was boos omdat ik ruw uit mijn nachtrust werd gestoord, terwijl de afspraak is dat Ingrid zich 's nachts om Kim bekommert, daar zij fulltime huisvrouw is en ik fulltime werk. Opeens kwam er een advies in mij op, die ik meerdere malen had gekregen. 'Een beetje drank in het flesje, daar slapen kinderen heel goed op', hoor ik menigeen nog zeggen. Ik dacht bij mezelf dat zo' n kleine hoeveelheid geen kwaad zou kunnen, een longdrinkglas vul ik ook altijd voor de helft met dat spul.
Ben het met je eens Fuente.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:56 schreef Fuente het volgende:
Djeez....
Ik lees het verhaal nu pas, en wil er toch wat over kwijt. Je schrijft
[..]
Lees nou zelf es wat je schrijft. Omdat Ingrid 'huisvrouw' is moet zij er continu uit en zorgen dat jij vooral niet ruw uit je slaap gewekt wordt? Kinderen zijn niet van het 'zachtjes papa en mama wakkerhuilen', de meeste kinderen brullen gewoon lekker alles aan elkaar tot er 1 aan hun bed staat. En de reden dat Ingrid 'huisvrouw' is moet zij dat maar zijn? Alsof zij niets te doen heeft verder overdag? Alsof zij niet eens lekker wil doorslapen?
En omdat je zelf een longdrinkglas half vult met dat spul denk je dat Kim er wel 20 cc van kan drinken?
Jongen, ik hoop dat je nog es heel goed nadenkt over wat er gebeurt is, als mijn vent zoiets zou flikken dan wassie nog niet jarig..
quote:Alcohol has very specific effects on the body that can be particularly harmful to a child. It causes the blood sugar to fall to levels that can cause irritability, confusion, and even seizures. It lowers the body temperature, and since children's bodies have such a large surface area relative to their weight, they lose heat rapidly and can become hypothermic very easily. Additionally, alcohol has very direct effects on the brain. Since most of a person's brain growth occurs during the first few years of life, repeated exposure to alcohol could interfere with brain growth and cause delayed development and lowered intelligence.
waar heb ik dit vaker van je gehoord , waar je in afgelopen jaren op fok weinig aangehouden hebtquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:53 schreef Djeez het volgende:
Ik zal het echt nooit meer doen, ik heb er wel van geleerd!
Selectief lezen én reageren is ook een kunst hey!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:56 schreef Fuente het volgende:
Djeez....
Ik lees het verhaal nu pas, en wil er toch wat over kwijt. Je schrijft
[..]
Lees nou zelf es wat je schrijft. Omdat Ingrid 'huisvrouw' is moet zij er continu uit en zorgen dat jij vooral niet ruw uit je slaap gewekt wordt? Kinderen zijn niet van het 'zachtjes papa en mama wakkerhuilen', de meeste kinderen brullen gewoon lekker alles aan elkaar tot er 1 aan hun bed staat. En de reden dat Ingrid 'huisvrouw' is moet zij dat maar zijn? Alsof zij niets te doen heeft verder overdag? Alsof zij niet eens lekker wil doorslapen?
En omdat je zelf een longdrinkglas half vult met dat spul denk je dat Kim er wel 20 cc van kan drinken?
Jongen, ik hoop dat je nog es heel goed nadenkt over wat er gebeurt is, als mijn vent zoiets zou flikken dan wassie nog niet jarig..
punt voor djeez imhoquote:Na drie weken bouwvakantie, moest ik afgelopen maandag weer beginnen. Ik moet mijn hele schema weer omgooien, en het hele ritme is in de war. Het duurt dan een paar dagen voor ik weer in het ritme van alledag ben. Ik heb de twee nachten hiervoor al heel slecht geslapen. Ik kwam moeilijk in slaap en werd vaak wakker.
Afgelopen nacht viel ik door mijn vermoeidheid en vermoedelijke griep eindelijk vroeg in slaap.
Zolang daar geen kinderen op dubieuse wijze bij behandeld worden.... primaquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:39 schreef Jumparound het volgende:
laar ingrid en djeez lekker zelf hun taken verdelen
Op wie doel je?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:43 schreef m@x het volgende:
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen die normaal nooit in OUD komen zich er opeens mee komen bemoeien als er weer wat aan de hand is![]()
Precies, ik denk dat we allemaal wel es op onze tanden gelopen hebben door vermoeidheid, het is iets dat gebeurt en vaak ook vanzelf weer overgaat.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:03 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ben het met je eens Fuente.
Ik heb de laatste tijd ook alleen maar gebroken nachten gehad, terwijl ik gewoon moest werken. Afgelopen zondag nacht maar 4 uur geslapen. Maar ja, dat is niet anders... dat is het "risico" van kinderen. Toch zou het niet eens in me op komen om ook maar een druppel alcohol te geven...
Op die meneer boven je.quote:
Probeer voortaan als radeloos bent dat alsjeblieft op een andere manier af te reageren. Ga een eindje wandelen of zo, al is het midden in de nacht. Gelukkig is het nu goed afgelopen, maar het had ook anders gekund. Ik hoop dat het jullie lukt er samen uit te komen, kan me best voorstellen dat het vertrouwen een enorme deuk heeft opgelopen. Sterkte.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:53 schreef Djeez het volgende:
Achteraf wel stom dat ik dit heb gedaan met degene waar ik zoveel van houd, maar ja, ik was zo radeloos. Ik zal het echt nooit meer doen, ik heb er wel van geleerd!
Wat liefquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:21 schreef sjak het volgende:
Over grote kleine babietjes gesproken, de mijne is uit haar prachtige wieg gegroeid en ligt vandaag voor het eerst in de ledikant. Kijk haar nou:
[afbeelding]
Dan kan hij zich net als de andere lurkers misschien hier wel even voor komen stellenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien lurkt hij wel dagelijks
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien lurkt hij wel dagelijks
quote:
heb ik ook nooit gedaan mag ik hier nu ook niet posten?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:50 schreef m@x het volgende:
[..]
Dan kan hij zich net als de andere lurkers misschien hier wel even voor komen stellen![]()
hoor je wel bij een kliekjequote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:04 schreef Magneet het volgende:
[..]
heb ik ook nooit gedaan mag ik hier nu ook niet posten?
btw Merlijn zijn tweede tandje is zo goed als doorpuntjes zijn zicht & voelbaar
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:24 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Just muts![]()
En Kady bijt wél! Ze heeft 6 scheermesjes ipv tandjes geloof ik![]()
Ja he...*zucht zwijmel*quote:
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:33 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Eigenlijk om te sporten...maar ja, ff bijlezen he.
Ow willen we dit wel weten? Hebben we nog niet genoeg posts gehad vandaag?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:36 schreef lcicle het volgende:
Ik heb Merlijn ook wel eens alcohol gegeven..
hehe... dan heb ik ook wel eens alcohol gegeven..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:40 schreef lcicle het volgende:
In Cinababy van VSM, tegen darmkrampjes, zit alcohol
Merlijn was echt aan het smakken en lachen als hij dat spul kreeg. Ik dacht: hoe kan dat toch, is het zo lekkerquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:40 schreef Lois het volgende:
Ja nou, dat ruik je al als het flesje opengaat!
Dat leverde nog een interessant topic op, toen Saskia van ET en Swets dit kreeg!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:40 schreef lcicle het volgende:
*pakt flesje erbij* In babyflux van VSM ook...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:40 schreef lcicle het volgende:
Iemand een linkje?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:09 schreef beefcake het volgende:
[..]
Dat leverde nog een interessant topic op, toen Saskia van ET en Swets dit kreeg!
Daar moest ik ook al aan denkenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:15 schreef beefcake het volgende:
[..]
Oh excuus, het was iets anders met alcohol.
Swets versus Bloem
Wiew Mika vannacht ook lekker door geslapen. kwart voor 11 de laatste fles en om half 5 schrok ik wakker omdat het nog zo verdacht stil was in huis. Ging ik eerst alle klokken langs om te kijken of de wekker niet loogquote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:44 schreef Belana het volgende:
Ezra sliep vannacht voor de 2e nacht achter elkaar van 11 tot kwart voor 5
Ow mčn wat is dat lekker zeg![]()
Ik vind hem vreselijk lief en met liefde geef ik hem 's nachts te eten hoor, maar dit is echt prettiger
Hij krijgt denk ik echt meer ritme nu en dat is zo grappig dat dat dus idd rond die 6 weken gebeurt (vandaag is ie 6 weken) iemand zei dat laatst hier geloof ik.
En hij is zo vrolijk heZo lief lachen nu als ie je ziet of als we een beetje gek gaan doen samen
heerlijk vind ik dat!
ik ga iris zo maar een wakker makenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:12 schreef dutchie het volgende:
Ik wist trouwens niet dat jullie dat ook al doorslapen noemden. Op die tijden zit Cas nl. ook. En ik ken er genoeg van zijn leeftijd die rustig doorslapen tot 6/7 uur. Dáár ben ik dus jaloers op.
De bewegingen herkende ik in de eerste week na zijn geboorte heel erg. Als ie op zijn zij bij me lag en ik had mijn hand op hem liggen leek het net of ie nog in mijn buik zat. Hij bewoog precies hetzelfde. Nu ie bijna 3 weken is word het een heel stuk minder. Hij is nu alleen druk als ie de fles leeg heeft, dan herken ik dat nog wel een beetje. Maar voor de rest is ie heel rustig.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:12 schreef Sugar het volgende:
MeNicole, ik vroeg het al eerder, maar heb je denk ik niet gezien: is Mika nu nog zo druk als in je buik? Je had toch vaak last van hem, zo schreef je? Merk je nu dezelfde soort bewegingen en drukte?
Nogmaals bedankt voor de tip! Ben gisteren naar de Prenatal geweest en heb die met de Giraffe gekocht. Echt een hele mooie, degelijke slaapzak. Zeker voor die prijs.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:23 schreef Belana het volgende:
icicle, ik zag ze toevallig op de site van pranatal: hier die vielen wel mee dus in prijs
oei, evenstar, schrikkenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Overhaaltje over etiketjes en hele enge dingen zoals anafalytische shock
zielig is dat het zo'n ziek kindje...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:32 schreef pinquit het volgende:
max is ziek![]()
![]()
![]()
![]()
en ik vind het heel heel moeilijktis zn eerste keer
en het is mijn schuld, want ik ben verkoudenen nu mijn maxje ook.
aaahhh vreselijk echt! zo'n klein klein klein hummeltje die er niks van snapt![]()
en ik maar tegen mezelf zeggen: wen er maar aan, dit zal nog veeeeeeel vaker gebeuren.
maar echt, niks ergers dan een ziek kindje![]()
Een ouderschapscursus lijkt me geen overbdoige luxe in dit soort gevallen...mijn god zeg.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En wat moeten we zeggen dan? 'Laat kim een rauw eitje eten, dat werkt goed tegen een kater'?
Alle tips zijn al gegeven. De verbazing blijft.
je hoeft niet zo stilletjes te doen hoorquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:49 schreef MeNicole het volgende:
Vanaf wanneer mag Mika in een draagzak?
Ik lees namelijk op verschillende sites dat dat pas vanaf 6 weken mag. Maar Mika is morgen 3 weken en is bijna 4,5 kilo. Dus dan kan het al wel. Morgen dus maar even kijken. Is wel zo makkelijk want word helemaal gek van dat gedoe met de kinderwagne en een hele zware deur als ie de hond uit moet latenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:54 schreef pinquit het volgende:
[..]
je hoeft niet zo stilletjes te doen hoor![]()
in de babybjorn vanaf 3,5 kilo.
je kan hem zo verstellen dat mika tegen je tiet aan ligt, dus dat gaat al heel snel hoor.
max zat er iig al snel in. die woog ook al 4 kilo toen ie geboren was dusja
Ik wacht even de verdere reacties af, jijquote:
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik wacht even de verdere reacties af, jij![]()
Het gaat me niet om het rellen, het gaat dat men eens inziet dat je als ouder niet onfeilbaar bent.quote:
Ik reageer op Yvonne, die verwacht dat mensen nu iemand gaan 'afrekenen' op het feit dat ze haar kindje iets verkeerds te eten gegeven heeft. Niet echt een spuit elf reactie lijkt me...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:04 schreef Belana het volgende:
persoonlijk denk ik dat we allemaal mensen zijn en dat het heel normaal is om je verontwaardiging te laten blijken over iets.
zo is het ook heel menselijk om hier een dag later spuit 11 reacties te geven
Ouders als Djeez en zn vrouw zijn er veel van, heel veel, en het "vervelende "is dat dit soort ouders heel open en eerlijk al hun fouten, onzekerheden en dommigheden posten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:59 schreef Sjeen het volgende:
Tsja, blijkbaar mag er tegen sommige ouders alles gezegd worden en tegen anderen weer helemaal niks...
Je hebt gelijk, iedereen maakt fouten. En in plaats van erop in te hakken, lijkt het me een beter idee om te voorkomen dat iets nog eens gebeurt. Maar dat is mijn persoonlijke visie...
Belana, je reageert iedere keer als door iets gebeten als ik hier iets post, prima hoor, ik wist niet dat reageren hier aan een tijdslimiet gebonden was.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:04 schreef Belana het volgende:
persoonlijk denk ik dat we allemaal mensen zijn en dat het heel normaal is om je verontwaardiging te laten blijken over iets.
zo is het ook heel menselijk om hier een dag later spuit 11 reacties te geven
heb ik toevallig geen idee wat anafalystisch is... maar shock klinkt zeer ernstig...quote:En we dus eigenlijk best wel erg geluk hebben gehad omdat dit soort reactish dus voorkomen bij anafalytische shock
En zet dat nu eens tegenover het verkeerde potje geven aan een kind met bekende allergie?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:27 schreef bixister het volgende:
yvonne, ik ben het met het de grond inboren-verhaal eens, maar dat zo'n verhaal verontwaardiging oproept is natuurlijk logisch. alleen is op een gegeven moment wel alles gezegd lijkt mij en als mensen daar vervolgens nog eens overheen denken te moeten gaan met ieder zo nodig z'n eigen zegje, en vooral het zo belachelijk mogelijk maken van degene waar 't over ging, dan krijg ik daar ook een heel vieze smaak van in mijn mond. (dat is precies wat er ook gebeurde in het R&P topic van Xanthe, zo goedkoop, bah.) maar nogmaals, de mate van verontwaardiging vond ik niet overdreven, en daaruit heeft djeez hopelijk ook toch wel z'n les geleerd hoop ik.
Nee, bijna 18 uur, potjestijd, eettijd, man komt thuistijd, schone luiertijd, sommige kindjes al in badjetijd, etc etcquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:45 schreef Jumparound het volgende:
Y, je hebt het topic dood gemaakt
Je kijkt toch al op het etiket als je die dingen in huis haalt?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:31 schreef bixister het volgende:
evenstar, het verhaal van het verkeerde ingredient verbaasde mij eigenlijk wel inderdaad, je bent je zooo bewust van al die dingen waar ze niet tegen kan, en dan zomaar 'ongezien' zo'n potje geven? klinkt heel tegenstrijdig.
Die bestaat niet in "Ouderland"quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:55 schreef Jumparound het volgende:
wat is er met de 24-uurs economie gebeurd?
of is dat zoooo 1999
ik ga hier vanavond wel verder met f5 en![]()
Waarom zou je de zaak niet mogen benoemen zoals het is? Een domme actie is een domme actie en wat voor nuttige tips kun je daar nog meer tegenover plaatsen behalve 'nooit meer doen hoor!' en: 'Bel voor de zekerheid even de huisarts'? Dat soort tips werden ook gegeven aan Ingrid en Djeez.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:16 schreef yvonne het volgende:
En dat stoort me, het is zo verdomde makkelijk ene ouder de grond in te boren.
Ja, en soms vergeet je dat, of kijkt niet goed, of je denkt het goede potje te pakken maar het is verschoven van plek, allemaal dingen die gebeuren!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kijkt toch al op het etiket als je die dingen in huis haalt?
Maar dat is toch iets heel anders dan een kind van 8 maanden alcohol te geven omdat je niet kunt slapen (en nee, niet al een jaar maar 1 nacht, ze was net een half uurtje wakker).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, en soms vergeet je dat, of kijkt niet goed, of je denkt het goede potje te pakken maar het is verschoven van plek, allemaal dingen die gebeuren!
Daarom: iedereen maakt fouten, ook ouders..
Ik bedoelde dat ik het dus helemaal niet gek vond dat je dan iets wat je in huis hebt aan je kind geeft, niet dat evenstar niet oplettequote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, en soms vergeet je dat, of kijkt niet goed, of je denkt het goede potje te pakken maar het is verschoven van plek, allemaal dingen die gebeuren!
Daarom: iedereen maakt fouten, ook ouders..
Wij zijn er iig uitquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik het dus helemaal niet gek vond dat je dan iets wat je in huis hebt aan je kind geeft, niet dat evenstar niet oplette
Ja, dat kan ik me ook voorstellen, dat je ervan uitgaat dat je bij aankoop al goed gecheckt hebt. En per ongeluk een verkeerd potje geven is wel iets anders dan je kind met opzet alcohol toedienen. Al kunnen in beide gevallen wel nare gevolgen optreden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:23 schreef Troel het volgende:
Ik bedoelde dat ik het dus helemaal niet gek vond dat je dan iets wat je in huis hebt aan je kind geeft, niet dat evenstar niet oplette
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:50 schreef beefcake het volgende:
edit
Ik weet het niet hoor, maar waarom wel die reacties tegen Djeez en niet tegen evenstar.. dat kind had ook dood kunnen zijn, en het ergste vind ik nog wel dat evenstar niet oplette... terwijl djeez gewoon een mafkees was...quote:Vrij plotseling vrijkomen van grote hoeveelheden histamine e.a. weefselstoffen met als gevolg een plotselinge, ernstige bloeddrukdaling die lvensbedreigend kan zijn; verder (ernstige) ademnood door luchtweg-vernauwing (= bronchus-vernauwing), vochtophoping onder de huid (= perifeer oedeem). Een anafylactische shock treedt gewoonlijk pas op herhaald contact met een al of niet bekende stof waarvoor men overgevoelig is (bijv. penicilline, insectenbeet).
Mogelijke verschijnselen (o.a.)
Roodheid, snelle pols, flauwvallen, bewusteloosheid en slecht functioneren van de hersenen, hart en nieren en daarna ook de overige organen
Ik ook niet, maar wellicht bedoelde ze anafylactische shockquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:21 schreef Jumparound het volgende:
heb ik toevallig geen idee wat anafalystisch is... maar shock klinkt zeer ernstig...
Je leest de etiketten tig keer, maar ik heb geleerd dat we beide moeten kijken want 2 zien meer dan 1. En toch is het ons 2x gebeurd vorige week dat Djulian ook dingen binnen kreeg die hij niet mocht hebben!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kijkt toch al op het etiket als je die dingen in huis haalt?
Zow, ik ben thuis, kind gevoed, kind in box, laptop op schoot, biertje erbij...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, bijna 18 uur, potjestijd, eettijd, man komt thuistijd, schone luiertijd, sommige kindjes al in badjetijd, etc etc
nog even hoor:quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:35 schreef Ireth het volgende:
Na virtueel aan de schandpaal genageld te zijn kan ik me heel goed voorstellen dat hij (of Ingrid) zich wel 10x bedenkt eer hij hier weer iets vraagt, en dat zal dan misschien ook ten koste van Kim zijn. Ik hoop dat ze over die drempel willen klimmen, want niets is zo erg om het gevoel te hebben/krijgen nergens terecht te kunnen met je vragen.
Als ik dat zo letterlijk zou bedoelen had ik dat er zo wel neergezet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:21 schreef easy-going het volgende:
[..]
nog even hoor:
welja, dus als Djeez of Ingrid het nu niet meer durft te melden en het een keertje helemaal fout gaat, is het straks onze schuld omdat we hem hier zo hard aangepakt hebben![]()
Ja, iemand een idee?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:36 schreef leentje2907 het volgende:
Helemaal mee eens!Gaan we het nu weer over beebjes hebben?!
Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik zeiquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Igraine, zoals veel mensen die zelf een kma/kea kind hebben of het zelf hebben is het verschrikkelijk moeilijk.
Ik lees altijd het etiketje, en nu stom toevallig dus eens vergetebn heel dom ja, maar niet te voorkomen dat zulke dingen gebeuren.
Ik vind je opmerking over dat ik zo loop te verkondigen dat ze zo wienig verdragen kan, en dan vergeet ik dit en dat kan niet want datis opvallend kom op.
Is volgens mij niet helemaal hetzelfde als wat jij er van maakt. Jij bent zelf altijd één van de eerste om adviezen die anderen van artsen of cb hebben gekregen in twijfel trekken en daar onwijs fel op kan reageren. Ik veroordeel niet, ik uit alleen mijn onbegrip.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:48 schreef Igraine het volgende:
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je Arwen een potje gaf, als je hier al tijden verkondigt dat ze alleen speciale macaroni, bonen en bloemkool (of whatever) kan verdragen.
dan heb ik je verkeerd begrepenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:46 schreef Igraine het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik zei
[..]
Is volgens mij niet helemaal hetzelfde als wat jij er van maakt. Jij bent zelf altijd één van de eerste om adviezen die anderen van artsen of cb hebben gekregen in twijfel trekken en daar onwijs fel op kan reageren. Ik veroordeel niet, ik uit alleen mijn onbegrip.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:12 schreef LadyS het volgende:
Wie had ook alweer gezegd dat haar dochter van 0.00 uur tot 9.00 uur sliep?Ze zetten je altijd voor aap want vannacht was ze gewoon weer wakker
Geeft niet natuurlijk, ze is nog klein
En over een uurtje gaan we op vakantieTot over 2 weken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |