abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:36:24 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40852072
vorige deel: Het grote kleine babietjestopic deel 83

Babietjes
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 22-08-2006 20:08:10 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40852149
kun je die bloemkool niet beetje plagen waardoor ze het wel eet Evenstar?
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:38:45 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40852172
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:32 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Arwen toch, je kan toch ook gewoon zeggen als je het niet lekker vind
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:35 schreef _evenstar_ het volgende:
bloemkool kan ze wel maar die krijg je er dus echt niet in ook niet met enige dwang eigewijze tante heb ze van pappa
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:39:21 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40852195
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:38 schreef Bar_en_Mar het volgende:
kun je die bloemkool niet beetje plagen waardoor ze het wel eet Evenstar?
met peer geprobeerd, met spersieboon geprobeerd, heel erg verdund door de fles geprobeerd etc.
pi_40852245
lol sorry ik zit te lachen terwijl het bij jullie gevoelig ligt
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:40:41 #6
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40852252
Ja ja, ze hebben het altijd van papa . Nou, zij en hij (let je op Poejmon ?) hebben het allebei van mij hoor .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:41:55 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40852303
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:40 schreef Leah het volgende:
Ja ja, ze hebben het altijd van papa . Nou, zij en hij (let je op Poejmon ?) hebben het allebei van mij hoor .
hier wel van beiden hoor, maar goed hoort erbij vind het ook (nog) wel schattig dat koppige wat ze soms heeft
pi_40852361
ik heb niet alles meegekregen hoe het nou zat met Arwen maar waar is ze nu gevoelig voor?
pi_40852402
Kim moet ook geen bloemkool hebben. Is het enige dat ze pertinent weigert.
Nogmaals sterkte ermee evenstar. Lijkt me erg moeilijk allemaal.

Hier was het vannacht dus een drama. Maar 's morgens en overdag was er niks aan de hand.
En vanaf 18.30 was het weer mis. Ze is nu uiteindelijk op schoot in slaap gevallen. Hopelijk slaapt ze vannacht goed.
Anders is het misschien toch verlatingsangst. Maar hoe moeten we daar mee omgaan?
Dit is nieuw terrein!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:44:58 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40852420
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:43 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik heb niet alles meegekregen hoe het nou zat met Arwen maar waar is ze nu gevoelig voor?
ik mail je morgen of anders van de week wel even
pi_40852439
Ingrid vermoeiend he
Mag ik vragen hoe ze krijst/huilt kun je dat beetje beschrijven?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:48:45 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40852552
Laten weten dat je er bent ingrid. Dus er naar toe gaan (ik streek altijd even over het bolletje, en zei iets in de trant van Mama is er nog ), en dat dan heel vaak op een avond helaas.
Inmiddels ben ik er zelf van overtuigd dat ik dat toen goed gedaan heb, maar ook dat ligt aan je kind en aan hoe jij daar mee om wilt gaan.
pi_40852602
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:48 schreef Leah het volgende:
Laten weten dat je er bent ingrid. Dus er naar toe gaan (ik streek altijd even over het bolletje, en zei iets in de trant van Mama is er nog ), en dat dan heel vaak op een avond helaas.
Inmiddels ben ik er zelf van overtuigd dat ik dat toen goed gedaan heb, maar ook dat ligt aan je kind en aan hoe jij daar mee om wilt gaan.
Dat doen we dan iig goed.
Vind het wel lastig om ermee om te gaan en Djeez ook.
Vooral omdat we dat niet kennen van haar.
pi_40852657
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:45 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ingrid vermoeiend he
Mag ik vragen hoe ze krijst/huilt kun je dat beetje beschrijven?
Keihard gillen, door merg en been. Naar adem happen. Zo overstuur worden dat ze er bijna in blijft, lijkt wel. Is moeilijk uit te leggen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:53:08 #15
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40852698
Ze worden zich op deze leeftijd veel bewuster van zichzelf en hun omgeving. Da's lastig in die zin dat je echt al een beetje na moet gaan denken in hoe je met je kind om wilt gaan .
pi_40852740
ik kan me namelijk eens herrinneren dat Thijs dat ook wel eens gehad heeft en niets lijkt te helpen op dat moment, je voelt dan als ouders machteloos je wilt graag helpen maar lukt dan niet.
echt een paar uur aan een stuk.
en dan ineens is het over....
pi_40852796
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:54 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik kan me namelijk eens herrinneren dat Thijs dat ook wel eens gehad heeft en niets lijkt te helpen op dat moment, je voelt dan als ouders machteloos je wilt graag helpen maar lukt dan niet.
echt een paar uur aan een stuk.
en dan ineens is het over....
precies
pi_40852886
het enige watt ik daar als advies over kan geven, laat maar gaan hoe rot het ook is,
lekker bij je houden en laten gaan.
pi_40852953
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:59 schreef Bar_en_Mar het volgende:
het enige watt ik daar als advies over kan geven, laat maar gaan hoe rot het ook is,
lekker bij je houden en laten gaan.
Dat doen we ook. Dan heb je het idee dat je nog iets kunt doen.
pi_40853186
Nou, we gaan proberen om te slapen. Trusten!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:18:35 #21
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40858005
Ff titel aangepast hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40859527
Ik let op Leah

Evenstar, en in de groentensoep? Of stamppot? Of in een ovenschotel? Als je het combineert met dingen waarvan je al weet dat ze het goed verdraagt kun je dat misschien proberen? En als macaroni mag mag lasagne vast ook wel toch, kun je ook weer groente in kwijt.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:36:10 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40859724
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:28 schreef poemojn het volgende:
Ik let op Leah

Evenstar, en in de groentensoep? Of stamppot? Of in een ovenschotel? Als je het combineert met dingen waarvan je al weet dat ze het goed verdraagt kun je dat misschien proberen? En als macaroni mag mag lasagne vast ook wel toch, kun je ook weer groente in kwijt.
Mogen ze soep dan? en soep met aleen sperzieboon en bloemkool is een beetje karig
Stamppot kan niet ( aardappel intollerantie) en een over hebben we niet
Maar idd bij pasta gerechten kan wel dus.
Kreeg ook de tip om witte vis te proberen dus misschien dat eens doen vandaag
pi_40861187
Deze moeder is even heel trots omdat haar dochter bij het afsluiten van het kraambed al weer 205 gram boven haar geboortegewicht zit
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:33:21 #25
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40861472
Evenstar, wat moet dit moeilijk zijn voot jullie zeg

Gisteren zijn we met Robin naar het Oogziekenhuis in Rotterdam geweest ivm zijn eeuwige soepoog. Op 26 september gaan ze onder narcose zijn traanbuis doorprikken en eventueel een silicone slangetje inbrengen, die dan een tijdje moet blijven zitten.

Ook nog naar het CB geweest. Hij weegt nu precies 10 kg en is 71 cm lang.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  † In Memoriam † woensdag 16 augustus 2006 @ 11:37:52 #26
81992 Githa
pi_40861611
Oe, spannend dan Wennie...hopelijk werkt het voor Robin!
pi_40861697
Wennie, wat spannend. Ik moet zeggen dat een siliconen slangetje in een traanbuisje bijna onmogelijk klinkt, zó klein moet dat zijn! Maar hopelijk gaat het werken!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:50:06 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_40861993
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:24 schreef owlet het volgende:
Deze moeder is even heel trots omdat haar dochter bij het afsluiten van het kraambed al weer 205 gram boven haar geboortegewicht zit
wow wat goed owlet! Ik ben altijd een beetje jaloers als ik dat soort dingen hoor of lees Ik heb 2 keer zo'n stress gehad van een te veel afgevallen kindje.

wennie, fijn dat r wat gedaan wordt. Ezra heeft nu ook al bijna 5 weken zo'n soepoog... ik hoop dat het over gaat...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:03:21 #29
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40862444
Wat fijn owlet en goedzo ronja

Wennie wat fijn dt er eindelijk verder wat aangedaan wordt, al lijkt het me ook wel eng.

Belana compres wat gedrenkt in kamille thee
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:00:44 #30
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40864279
Ronja, wat goed

Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat er een buisje IN een traanbuisje gaat Wat naar dat ie onder narcose moet, wel logisch, maar wel naar

Ik ben vanmorgen naar het inloopspreekuur geweest. Iris weegt maar liefst 5190 gram
(dat is 2060 gram zwaarder dan bij haar geboorte ) We hebben ook even de lengte opgemeten, maar ze wilde haar niet helemaal rechttrekken (aan de beentjes) maar ze is dus ongeveer 57 cm
26 juli was dat nog maar 52,5
Ik was perplex!

De babyflux lijkt nog steeds te helpen. Vanmorgen om 05.30 uur heb ik het niet gegeven, want ik had geen zin om een kwartier te wachten (moe ) en Iris ook nie
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_40864946
Belana, gelukkig ging het gisteravond beter met Sarah. Toen we haar uit bedje haalden was ze gelijk rustig. Ze heeft heerlijk in badje gelegen (voor het eerst langer dan een paar minuten!), daarna een flesje gekregen en is toen gelijk in slaap gevallen.

Fuenet, Sarah heeft er niet zo veel last van, en het zijn geloof ik geen krampjes. Ik denk toch de drukte. Sarah is een heel druk meisje, ze valt niet in slaap in de kinderwagen als we met haar wandelen en in de auto net zo, ze is dan gewoon wakker in de maxi-cosi. Volgens mij heeft zij gewoon rust nodig als ze wil slapen.

Zo LadyS, Iris groeit dus goed zo te lezen!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_40865380
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:24 schreef owlet het volgende:
Dus jij hebt net als ons een kleine vreterd in huis gekregen? Mika kwam ook al vanaf dag 3 zo'n 60 gram op een dag aan
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:33:08 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_40865404
fijn CM, dat ze lekker in slaap gevallen is. Ik vind het wel herkenbaar. wij leggen inmiddels Ezra ook overdag in zijn bedje als ie moe is, want beneden slaapt ie slecht. hij houdt van slapen in zijn bedje in alle rust. je moet ze leren kennen he
stormy waters...
sailin'
pi_40865942
Ja, ik heb haar nu nog beneden liggen, als ik alleen ben gaat het wel. Ik ben altijd erg rustig. Maar in het weekend is mijn vriend thuis en ja, die kan niet stil zijn haha
Dus denk dat ik haar overdag ook maar naar boven breng...
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:51:07 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_40866038
ja, als ik alleen ben kan ie idd wel beneden blijven, maar ik heb natuurlijk regelmatig een pitbullpeuter eromheen en voor de regelmaat ga ik hem maar gewoon naar boven brengen, ook als ik alleen ben. Het heeft toen met Liam ook zo gewerkt, die sliep ook al snel het liefst in zijn eigen bedje.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 16 augustus 2006 @ 17:26:22 #36
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40873545
Ik heb vandaag een nieuw matras gekocht. Jetske is al bijna toe aan een ledikant Ze trapt zichzelf nu een stuk omhoog in de wieg zodat ze bijna tegen de bovenkant aanzit. Ik snap niet hoe ze het doet maar ja, ikhoop dat het ledikant de oplossing zal zijn.

Jetske gaat voor de meeste dutjes overdag naar haar eigen bed. Behalve 's middags, dan laat ik haar heel bewust beneden zodat ze goed went aan een dag/nacht ritme.
Lekker douchen!
pi_40873768
Ja, zo doen wij dat ook sjak. 's ochtends tot een uur of 11 ligt ze boven, daarna beneden tot de voeding van ongeveer 18.00 uur en dan weer naar boven.

Net even weer de stad in geweest (pfff.. ik ga heen voor nutrilon en ik kom met véél meer terug ).
En wat een regen en onweer!! Gelukkig was ik net een winkel binnen. Helaas is ze nu dus weer een beetje onrustig. Ga zo maar even wat met d'r knuffelen, meestal wordt ze daar wat rustiger van.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_40875469
[trotsmodus] Sara rent aan onze handen de hele kamer door! [/trotsmodus]

Ik pakte haar net bij d'r handjes, doe ik wel vaker, kijken of ze wat stapjes wil doen. Ze vindt het normaal heel eng en gaat dan meteen zitten. Nu ging ze ineens lopen, en niet zomaar een beetje, nee, gewoon heel hard rennen, en de kamer door onder luid gejoel en gelach
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40884274
Jaa! Sara! Leuk is dat he lopen? Emma kan er ook maar geengenoeg van krijgen. Als ze wil lopen pakt ze onze handen vast en stuurt ons wel even daar heen waar ze heen wil.

Wij zijn nog steeds bezig om wat meer vast voedsel in Emma te krijgen maar veel succes hebben we niet. Ze heeft de afgelopen week steeds een beetje uit een potje gegeten en op de vierde en vijfde dag ging het zowaar redelijk. Ik heb vandaag maarwat groente ingekocht zodat ikzelf wat prutjes kan maken want in de meeste potjes zitten weer dingen die ik haar (nog) niet wil geven. Zo kan ik het ook wat groffer maken. We hebben vandaag pasfoto's laten maken voor een identiteitsbewijs en er hoefden maar twee foto's gemaakt te worden. Eigenlijk waren ze allebei goed maar de ene was leuker.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40884332
Kendahl huilt genoeg, maar niet teveel. En hij heeft amper rust nodig om te slapen, tot nu toe dan.
Paplief kan gewoon elektrische gitaar spelen in zijn bijzijn, dan ligt hij met grote ogen te luisteren. We kunnen zelfs luidruchtig een kast in elkaar zetten en hij slaapt gewoon door in de kamer ernaast. Verder, het huilen... hij was weer een paar dagen 's nachts wakker, maar we keren langzaam het ritme weer om door hem overdag "uit te putten".
Afgezien van een lichte verkoudheid, gaat het goed met hem. Aan verkoudheid doe je toch niets..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:00:28 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_40894204
Sara en Emma zijn echt al zoveel fases verder he wat goed zeg dat lopen

wij waren gisteren naar de kermis en geloof me, daar was het echt een verschrikkelijke herrie Ezra sliep er dwars doorheen. Toen we de stad weer uit liepen werd ie wakker, mafketel.

Ezra begint een aantal "speelgoedjes" leuk te vinden en op te reageren, alles met lichtjes en geluid is leuk hij moest er net hart om lachen
stormy waters...
sailin'
pi_40894233
Ik heb besloten dat Merlijn op het KDV maar meer vast voedsel moet gaan eten. Dus ik had druifjes, een potje fruit en een danoontje meegegeven. Alles was op op twee druifjes na. Ook heeft hij van de BV een mooie hoeveelheid gehad. Ik heb het idee dat het nu beter gaat, dan wel nog niet met drinken, maar hij krijgt misschien ergens zo toch wel genoeg energie van. Vanaf morgen gaat hij met de groep meedoen en gaat hij boterhammetje eten als hij wakker is. Dadelijk naar het CB, ben benieuwd hoeveel meneer is aangekomen.
pi_40894652
Krijgen ze dat dan niet op het KDV Randa?
Bij ons krijgen ze standaard fruit en yoghurt en brood enzo. Natuurlijk moet je van te voren wel aangeven wanneer jou kindje dat ook mag eten.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40897138
Wij zijn een paar daagjes weg. Manlief en ik gaan naar Lowlands en Saartje gaat logeren bij een vriendin van me. Tot na het weekend allemaal!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40897158
Bij ons leveren zij ook brood, sap, fruit enzo. Flesvoeding moet je zelf aanleveren i.v.m. teveel verschillende soorten, maar andere voeding en luiers leveren zij. En ze geven het inderdaad ook pas als de ouders aangeven dat een kindje iets mag/kan eten.
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2006 @ 10:42:11 #46
81992 Githa
pi_40897166
Geniet er van Fuente
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:07:27 #47
24188 Belana
kloon van belana
pi_40897946
Fuente veel plezier en geniet er lekker van samen!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:56:13 #48
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40899445
Fuente veel plezier!!

Bij ons op het KDV leveren ze alles, ook speciale voeding. Ze hebben alleen Etos luiers en wij gebruiken Pampers, dus die leveren we wel zelf. En idd ook op aangeven van de ouders krijgt een kindje wel of niet iets.

Robin heeft de zesde ziekte. Hij had vandeweek ineens hoge koorts en nu zit zijn lichaam onder de vlekjes. Hoorde net op het KDV dat het idd kan, hebben meer kindjes de laatste tijd gehad.
En het is zeker fijn dat er eindelijk wat aan zijn oogje gedaan wordt, want hij heeft er inmiddels ook wel last van, zit er constant in te wrijven. Maar het is zo eng dat ie helemaal onder narcose moet En dan misschien een buisje in dat ieniemienie traanbuisje, hoe gaan ze dat er doorheen rossen? Ik probeer er maar niet teveel aan te denken...
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_40899726
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:40 schreef Fuente het volgende:
Wij zijn een paar daagjes weg. Manlief en ik gaan naar Lowlands en Saartje gaat logeren bij een vriendin van me. Tot na het weekend allemaal!
Heel veel plezier!!!
LL is echt super leuk
Geniet er van!
pi_40899784
Veel plezier Fuente, Lowlands is één van de weinige grote festivals in NL waar ik nog nooit geweest ben. Spannend zo'n heel weekend zonder je dochter!!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:14:21 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40900172
veel plezier fuente en buurvrouw_rietman

Beterschap voor robin
pi_40900342
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:00 schreef Belana het volgende:
Sara en Emma zijn echt al zoveel fases verder he wat goed zeg dat lopen
Het is nu net als vorig jaar, nog * wachtenden voor u...Ik zag gister dat er niet zo heel veel kindjes meer voor Emma staan op het lijstje, nog ffies en dan schuiven we alweer door naar dreumes en peuter , ik mag wel meer gaan meelezen daar

Emma heeft overigens vanmorgen (bijna) een hele boterham naar binnen gewerkt itt de halve die ze normaal eet is dat een hele vooruitgang.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jelief op 17-08-2006 12:20:12 (stomme spatiebalk) ]
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:19:34 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40900363
lekker jelief
pi_40900399
Hoe gaat het met de macaroni?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:25:40 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40900554
Met de gewone maccaroni ging het de tweede dag toch mis helaas, ze had over haar hele buik rode vlekken en weer meer slijmerige spuug. dus even rustdagje ingelast.
De biobim bejamin gaat wel heel goed dus ze krijgt nu 3 flessen en een papfles/bordje pap.
Vanavond gaan we witte vis met rijst en bonen proberen, kijken of ze de vis verdragen kan.
pi_40900649
Jammer zeg, fijn dat de biobim er dan iig goed in gaat, dat is dan al iets, toch?
pi_40900667
waah fuente ik ben jaloers

volgend jaar ga ik denk i kook weer mama heeft al gezegd dat ze dan vrij wil nemen

en jelief wat gaat het snel he

max is vandaag alweer 6 maanden

en hij heeft ineens weer zo'n groeispurt ofzo. dat geeneen langemouwentshirt hem nog past.
dus gisteren even wezen inkopen bij v&d!! echt keiveel korting daar!
stond r zo'n rek: 1 art. 2 euro, 2 art. 5 euro, 3 art. 6 euro.

heb even 9 dingen gekocht voor 18 euro, waaronder 2 jasjes.
ben thuis even wezen rekenen hoeveel het zonder korting had gekost. 100,55 euro
dan heb je gewoon het gevoel geld te hebben verdiend
echt fijn, zo kopen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40900760
Zoo, dan heb je echt flink bespaard Pinquit! So wie so geen geld natuurlijk 18 euro voor 9 kledingstukken, zeker niet met een jasje erbij.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:33:04 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40900826
lekker pinquit ! en fijne eerste verhalfjaardag max

En jelief ja ben blij dat dat wel goed gaat, alle extra beetjeshelpen
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:39:06 #60
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40902864
Maxje gefeliciteerd hoor met je hele halve jaar.

Het mannetje wil dat Cas na de vakantie ook 's nachts op zijn eigen kamer gaat slapen. Cas is nl. best actief en soms zien we die wieg echt hard heen en weer gaan. En hij heeft het idee dat hij met zijn hoofdje naar beneden ligt. (ook als we het matrasje omdraaien) En ik weet dat hij gelijk heeft, maar....
pi_40902918
Merlijn heeft vandaag weer keuring gehad. Hij weegt nu 6.740 gram, is 68cm en zijn hoofdje is 45 cm. Niet echt veel aangekomen vind ik, maar hij zit keurig op zijn lijntje, niks om zorgen over te maken dus. (Merlijn is 320 gram aangekomen en 1,5cm gegroeid)

Op het KDV hebben ze wel tussendoortjes, soepstengels volgens mij. Fruit hebben ze, maar dat vind ik er niet denderend uit zien en zoiets als druiven hebben zeniet. Vooral appels en bananen. Brood hebben ze ook, alleen na aangeven heeft hij het nog steeds niet gekregen. Potjes en flesvoeding moet jezelf meegeven. Yoghurt weet ik niet of ze dat hebben.

Slapen zegt het CB, gewoon proberen, lukt het niet dan lukt het niet. Merlijn zag er volgens hun ook wel uit als een kindje waar we het nog moeilijk mee gaan hebben als in Merlijn is erg druk. Drinken komt ook niet zo nou, op het KDV moeten ze hem maar uit een beker gaan leren drinken. Een open beker kan weleens de oplossing zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Randa_v op 17-08-2006 13:46:05 ]
pi_40903113
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:39 schreef dutchie het volgende:

Het mannetje wil dat Cas na de vakantie ook 's nachts op zijn eigen kamer gaat slapen. Cas is nl. best actief en soms zien we die wieg echt hard heen en weer gaan. En hij heeft het idee dat hij met zijn hoofdje naar beneden ligt. (ook als we het matrasje omdraaien) En ik weet dat hij gelijk heeft, maar....
Moeilijk, ben blij dat ik dat nog niet hoeft te beslissen, Merlijn slaapt nog wel een tijdje bij ons, veel fijner voor mamma. Wel komt na de vakantie het ledikantje met 1 kant omlaag naast het bed te staan en gaan we echt co-slapen. Iets meer plaats in bed zou ik wel fijn vinden omdat Merlijn nu nog bij ons slaapt.
pi_40912827
Sinds vandaag heb ik Sarah ook 's middags boven in haar bedje laten slapen ipv beneden in de wieg en ik merk nu al dat ze beter slaapt. In het begin hield ik haar te lang wakker, maar vandaag ben ik echt gaan opletten. Als ze begon te gapen en een beetje huilerig werd heb ik haar gelijk naar boven gebracht en in bedje gelegd en dat werkt. Ze slaapt nu al weer een tijdje Meestal is ze rond dit tijdstip erg huilerig. Maar ja.. wat niet is kan nog komen hihi
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_40912907
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:28 schreef pinquit het volgende:
heb even 9 dingen gekocht voor 18 euro, waaronder 2 jasjes.
ben thuis even wezen rekenen hoeveel het zonder korting had gekost. 100,55 euro
Dat is meer dan je anders aan prijzen gewonnen zou hebben met dat feesthoedje

Gefeliciteerd!
Variety is the spice of life
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:43:44 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40914685
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:57 schreef nebelung het volgende:

[..]

Dat is meer dan je anders aan prijzen gewonnen zou hebben met dat feesthoedje

Gefeliciteerd!
nietus
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:51:56 #66
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40914996
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:39 schreef dutchie het volgende:

Het mannetje wil dat Cas na de vakantie ook 's nachts op zijn eigen kamer gaat slapen. En ik weet dat hij gelijk heeft, maar....
Oe, dat vond ik bij Freek ook zo moeilijk. Die is uiteindelijk met 5 maanden naar zijn eigen kamer verhuisd (alle deuren open , want ik vond het zo erg), omdat ie klem in de wieg lag.
Dreumes maakte zoveel herrie dat het leek of er een kudde varkens door de kamer liep, dus die ging zonder al te veel emoties van mijn kant met 3 maanden al richting eigen kamer .
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:54:08 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_40915079
Ezra ligt "gedwongen" bij ons tot Liam's kamer klaar is op zolder. eerste week van september begint de aannemer met de bijkeuken en als dat staat kan Liam's kamer gemaakt. ik vind het niet erg dat het nog ff duurt
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:36:37 #68
103793 kozakken
Living the life
pi_40916555
We komen hier ons maar even officieel melden.
Dag... ik ben Romme en ben heeeel erg lief, vinden kozakkenmama en papa en kozakkenbroer
pi_40916591
Oeh Romme, wat is ie leuk en lief
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:46:25 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_40916932
wat lekker gefrummeld nog

Haaaaaai Romme
stormy waters...
sailin'
pi_40917152
Oow Romme wat ben je leuk! En datshirtje heeft Emma ook, in het rood!

Door al die slaapverhalen hier ben ik ook wat beter naar Emma aan het kijken of ze moe is. Dat resulteerd in iets meer ritme in de dag
We hebben gisteren een Deryan opvouwbedje gekocht. Ik heb hem vandaag op Emmahaar kamer gezet zodatze er aan kan wennen, ze vind het leuk om er in te spelen. Volgende stap is om er in te slapen.
En ze is dan toch eindelijk behoorlijk eenkennig! We hadden vanaaf een goede vriend opbezoek die ze niet zo vaak heeft gezien. Hij pakte d'r uit debox maar dat vond zetoch echt niet leuk. Na het bad kwam hij met haar naar beneden en dat ging wel maar zodra ik in zicht was wilde ze heel snel naar mij toe
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:56:27 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_40917322
weet iemand nog een leuk middeltje tegen dikke ontlasting bij babies? iets VSM'erigs?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:59:17 #73
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40917443
Hum, vroegah gaven wij dan een theelepeltje tomaten of sinaasappelsap, maar dat mag niet meer geloof ik . Cinababy van VSM misschien?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:00:05 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40917470
En 10 cc water extra in de fles, wil ook nog weleens helpen.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:01:44 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_40917541
ik hoor net van lois dat Omneo van Nutricia misschien wel wat is voor Ezra, misschien dat eerst maar eens proberen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:03:50 #76
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40917649
Vroeger Leah? Ik zou het niet weten Belana, sorry.
Wat is Romme een schatje zeg. En wat een beer!
Lekker douchen!
pi_40918050
Of Friso Comfort of extra suiker geven
wel een beetje serieus: lactulose, dat zit dacht ik meer in die goed-voor-de-ontlasting-flesvoeding.

Lief, jouw Romme, kozakken
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:25:50 #78
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40918613
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:03 schreef sjak het volgende:
Vroeger Leah?
Ik heb 10 jaar op een babygroep gewerkt, dat is inmiddels 7 jaar geleden. Er is inmiddels echt wel eea veranderd .
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:27:21 #79
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40918680
Ow, vergeet ik het bijna te melden. Vandaag hebben we Jetske weer laten wegen op het CB. Dit keer was ze gelukkig wel aangekomen, ze is nhu maar liefst 5060 gram. En dat een maand na haar geboorte (toen was ze 4225), wat een flinkerd is het he!
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:25 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik heb 10 jaar op een babygroep gewerkt, dat is inmiddels 7 jaar geleden. Er is inmiddels echt wel eea veranderd .
Vroegah klinkt zo oud
Lekker douchen!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:28:31 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_40918742
lekker spekkie
stormy waters...
sailin'
pi_40918927
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:56 schreef Belana het volgende:
weet iemand nog een leuk middeltje tegen dikke ontlasting bij babies? iets VSM'erigs?
Bij Kim helpt lactulose goed. Hebben we via de ha gekregen. en Friso Comfort, ook mede daarvoor.
  Jubileum moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 22:32:52 #82
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40918976
Lactulose zou ik toch pas gaan adviseren bij ernstige verstoppingen hoor, het is niet niks wat je dan zo'n kleintje even geeft vind ik.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:33:17 #83
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40918999
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:27 schreef sjak het volgende:

Vroegah klinkt zo oud
Hell, da's 17 jaar geleden, dat is toch ook oud?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:34:25 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_40919043
nee precies, ik probeer eerst gewoon even andere voeding.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:36:31 #85
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40919167
Geleidelijk overgaan Belana, ik denk dat je dat wel weet? Anders kunnen ze van die Omneo onwijze krampjes krijgen.
pi_40919286
Voor zover ik weet is friso comfort ed gewone flesvoeding met meer suiker* voor een betere ontlasting net zoals de AR-voedingen al standaard jbpm bevatten terwijl je dat ook zelf kunt toevoegen. Maar ik zou ook de comfort-voeding kopen en als dat niet voldoende is de huisarts raadplegen voor evt extra lactulose, die weet de dosering dan ook en de voor- en nadelen.

*vandaar ook die kans op krampjes die Leah noemt
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:39:15 #87
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40919297
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:33 schreef Leah het volgende:

[..]

Hell, da's 17 jaar geleden, dat is toch ook oud?
Nee joh, dat is pas geleden! Tjonge, toen was ik plezier aan het maken als au-pair in het buitenland, toen was ik ook nog heel jong (net als nu...) Help, is er ook een struisvogelsmiley, ik word zaterdag 35
Lekker douchen!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:42:48 #88
24188 Belana
kloon van belana
pi_40919441
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:36 schreef Leah het volgende:
Geleidelijk overgaan Belana, ik denk dat je dat wel weet? Anders kunnen ze van die Omneo onwijze krampjes krijgen.
nou, dat vroeg ik me dus nog af idd. beginnen met 1 flesje ofzo en dan weer die hij tot nu toe heeft gehad? en dan een beetje opbouwen ofzo?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:45:08 #89
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40919547
ik zou t' eerder nog in schepjes opbouwen Belana..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40919549
Meestal mengen ze, een deel gewone en een deel omneo. En dan steeds meer omneo per fles.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:46:29 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_40919618
ah, ok, zo zelfs echt wel voorzichtig dus ga ik doen. hij heeft verder eigenlijk nog nooit echt kramp gehad, wil het hem niet gaan bezorgen.
stormy waters...
sailin'
pi_40919668
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:38 schreef poemojn het volgende:
Voor zover ik weet is friso comfort ed gewone flesvoeding met meer suiker* voor een betere ontlasting net zoals de AR-voedingen al standaard jbpm bevatten terwijl je dat ook zelf kunt toevoegen. Maar ik zou ook de comfort-voeding kopen en als dat niet voldoende is de huisarts raadplegen voor evt extra lactulose, die weet de dosering dan ook en de voor- en nadelen.

*vandaar ook die kans op krampjes die Leah noemt
Friso Comfort zit een verdikkingsmiddel in.
pi_40919732
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:32 schreef Lois het volgende:
Lactulose zou ik toch pas gaan adviseren bij ernstige verstoppingen hoor, het is niet niks wat je dan zo'n kleintje even geeft vind ik.
Dat valt volgens mij best mee. Het is iig een natuurlijk product en sommige kinderen gebruiken het wel 2 jaar!
pi_40919832
Dat is de jbpm, Friso heeft daar geen aparte voeding voor (en Nestle heeft 't helemaal alles-in-een dacht ik, die hebben alleen hypoallergeen).
pi_40919905
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:50 schreef poemojn het volgende:
Dat is de jbpm, Friso heeft daar geen aparte voeding voor (en Nestle heeft 't helemaal alles-in-een dacht ik, die hebben alleen hypoallergeen).
Maar toch geen suiker?
pi_40919983
Jawel hoor, suiker is een standaard-ingredient. Wordt er alleen meestal niet zo groot opgezet door de negatieve associaties denk ik maar moedermelk bjiv bevat ook veel suiker (en ongeboren babies groeien oa ook op glucose, is gewoon een belangrijke bouwstof).
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:54:07 #97
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40920005
Lactulose geeft vaak wel gewenning Ingrid. Het is niet het eerste wat je probeert. Natuurlijk is het voor Kim een goede oplossing geweest, maar dat is nadat je andere dingen (zoals voeding) eerst geprobeerd hebt.
pi_40920333
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:54 schreef Leah het volgende:
Lactulose geeft vaak wel gewenning Ingrid. Het is niet het eerste wat je probeert. Natuurlijk is het voor Kim een goede oplossing geweest, maar dat is nadat je andere dingen (zoals voeding) eerst geprobeerd hebt.
Ons is verteld dat het geen gewenning geeft. Wij hebben dus eerst Friso Comfort geprobeerd. Dat hielp vooral goed tegen spugen, maar haast niet met de ontlasting. Daardoor zijn we met lactulose begnnen.
pi_40920352
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:53 schreef poemojn het volgende:
Jawel hoor, suiker is een standaard-ingredient. Wordt er alleen meestal niet zo groot opgezet door de negatieve associaties denk ik maar moedermelk bjiv bevat ook veel suiker (en ongeboren babies groeien oa ook op glucose, is gewoon een belangrijke bouwstof).
ah. wist ik niet.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:02:33 #100
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40920384
Maar dat bedoel ik dus, je hebt eerst andere dingen geprobeerd voordat je met lactulose begon.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:05:16 #101
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40920508
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:10:20 #102
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40920719
En de Babyflux lijkt hier prima te werken. De meeste keren dat ik het geef, geeft ze geen monsdje terug. En de meeste keren dat ik het vergeet te geven ( ) geeft ze wél mondjes terug.
pi_40920720
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:02 schreef Leah het volgende:
Maar dat bedoel ik dus, je hebt eerst andere dingen geprobeerd voordat je met lactulose begon.
Ja klopt.
Trusten!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:16:34 #104
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40928857
Jetske is vandaag alweer een maand oud We hebben vanochtend lang zal ze leven voor d'r gezongen
Lekker douchen!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:27:23 #105
108648 cattie
lieve moeder
pi_40929014
Gefeliciteerd Jetske!

Even een vraagje over darmkrampjes. Ive heeft daar regelmatig nogal last van. Iemand gaf als tip dat ik venkelthee moet drinken (ivm de bv), maar ik dacht laatst ergens te hebben gelezen dat venkel werd afgeraden. Is dat alleen als je het de baby direct geeft, of ook als ik het drink?
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:42:35 #106
81992 Githa
pi_40929239
voorzichtig met venkelthee

Maar dit gaat over het ongeboren kind, ik kan niet vinden of het ook schadelijk is voor pasgeboren baby's.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:45:15 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_40929304
Jetske wat gaat het hard he sjak echt enorm hard!

cattie, ik heb daar ook iets over gelezen, maar ik weet het niet meer precies. wat rot dat ie zo'n krampies heeft.

Ezra was gisteren bijna de hele dag wakker, alleen van die hazeslaapjes en dat resulteerde is een nacht doorslapen van 11 tot kwart voor 5 das lekker
Vandaag wil ik die Omneo of comfort voeding gaan halen. lekker wandelen dacht ik... het hoost dus
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:02:16 #108
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40929654
Lekker douchen!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:05:33 #109
108648 cattie
lieve moeder
pi_40929712
Dank jullie wel! Geen venkelthee dus. Ik ga zodadelijk buikjesolie halen, hopelijk werkt dat.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:20:06 #110
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40931403
Belana had je dit nog gezien? Misschien scheelt het, voordat je je een andere voeding op je hals haalt
quote:
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:26:57 #111
24188 Belana
kloon van belana
pi_40931565
Ik had het gezien LadyS thanks. Ik ga me nog even laten informeren. Op zich vind ik het niet zo erg om op andere voeding over te stappen, als dat helpt, maar ik ga even navragen wat geadviseerd wordt
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:33:45 #112
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40931778
dan heb ik niks gezegd
pi_40931807
Ik heb een vraagje over het zweten van Merlijn.

Als Merlijn slaapt is vaak zijn hoofdje (onder zijn haren en zijn neusje) helemaal nat van het zweet. Als hij wakker wordt ligt er ook echt een natte plek in bed. Het is voor hem natuurlijk wel gemakkelijk dat hij zo makkelijk zijn warmte kwijt kan, maar af en toe krijgen we het idee dat hij te warm ligt. Maar hij zweet net zoveel met als zonder dekens. Een lekker zwetertje dus.

Is dit iets wat iemand bekend voorkomt. Ik wist namelijk niet dat babytjes zoveel en makkelijk konden zweten.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:40:01 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40931980
Weet je wel zeker dat het zweet is en niet kwijl ofzo ?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:45:22 #115
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40934227
zweet loopt niet omhoog Zijn nekje is ook helemaal klam.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:47:56 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40934303
die mag je wel weglaten hoor

En zo gek is de kwijl opmerking niet, want bij zijn neusje nat en bedje nat en als ze draaien kan die overal draaien waardoor dus bepaalde plekken nat zijn.
Maar goed je mag niets zeggen want het is toch niet goed bij jou magneet
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:14:55 #117
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40935002
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:47 schreef _evenstar_ het volgende:
die mag je wel weglaten hoor

En zo gek is de kwijl opmerking niet, want bij zijn neusje nat en bedje nat en als ze draaien kan die overal draaien waardoor dus bepaalde plekken nat zijn.
Maar goed je mag niets zeggen want het is toch niet goed bij jou magneet
wat is dat nu weer voor gelul? Ik bedoelde het niet slecht hoor, kwam hoogstens verkeerd over. Maar geloof me maar het is echt zweet ( ik ben zelf ook een zweter dus het is goed zat mogelijk )
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:17:22 #118
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40935068
Kendahl is een beetje snotterig de laatste tijd. Maar daar doe je toch weinig aan he? Volgende week donderdag heb ik een afspraak op het consultatiebureau, dan kan ik het vast vragen.
Maar volgens mij heeft hij er weinig last van...
pi_40935099
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier. Mijn moeder wil dat ik nu al beloof dat we met Kerst 's middags en 's avonds daarheen gaan. Nou lijkt mij dat erg lang met een baby van dan vier maanden. Helemaal als we niet eens weten of die daar wel wil slapen. Hoe hebben jullie zoiets gedaan? Met Kerst of feesten o.i.d. Ik blijf het liefste gewoon thuis, maar ja, familie he?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:18:59 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40935114
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl is een beetje snotterig de laatste tijd. Maar daar doe je toch weinig aan he? Volgende week donderdag heb ik een afspraak op het consultatiebureau, dan kan ik het vast vragen.
Maar volgens mij heeft hij er weinig last van...
je kan allicht proberen wat te stomen in de badkamer en of wat zoutoplossing geven. Maar zoalng hij er geen last van heeft zou ik niets doen
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:20:52 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40935166
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:18 schreef YPPY het volgende:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier. Mijn moeder wil dat ik nu al beloof dat we met Kerst 's middags en 's avonds daarheen gaan. Nou lijkt mij dat erg lang met een baby van dan vier maanden. Helemaal als we niet eens weten of die daar wel wil slapen. Hoe hebben jullie zoiets gedaan? Met Kerst of feesten o.i.d. Ik blijf het liefste gewoon thuis, maar ja, familie he?
Nog geen ervaring mee, maar ik vind niet dat ze kan stellen dat je dat nu al belooft.
Denk gewoon zeggen dat je dat nog niet kunt beloven , omdat je niet weet hoe het kindje gaat zijn en gaat reageren op bepaalde situaties.En je haar niet wilt teleurstellen dus je eerst wilt afwachten hoe het allemaal loopt buiten een feestdag met de kleine als die er is en om dan eventueel wel die afspraak te maken.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:21:09 #122
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40935172
quote:
niks beloven en lekker de eerste keer Kerst met julie 3 vieren. En dan eventueel als het gaat met de kleine 's avonds er heen gaan. Ik heb zelf dit jaar ook nog geen idee ( heb er ook nog niet bij nagedacht ) wat wij gaan doen, maar we hebben dan ook weer dat Merlijn de 27ste jarig is
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:23:03 #123
81992 Githa
pi_40935219
Doen waar jullie zin in hebben YPPY, het is ook jullie eerste kerst en die moet je lekker invullen zoals je dat graag zou willen.

Opzich is het best te doen met een kleintje van 4 maanden, campingbedje mee of in de wandelwagenbak.
Maar zekerheid heb je pas als jullie kleintje eenmaal geboren is en jullie elkaar hebben leren kennen.
Ieder kindje is nu eenmaal anders.
pi_40935261
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Weet je wel zeker dat het zweet is en niet kwijl ofzo ?
Zijn neusje en zijn haren zijn ook de plekken waar hij zweet als ik hem voedt. Hij is dan daar ook altijd nat. De nattigheid komt niet uit zijn mondje en je ziet duidelijk dat er druppeltjes op zijn neusje en in zijn haren zitten. Zweet lijkt me dus. Heeft hij ook allang langer hoor, maar vind hetzelf gewoon zo vaag zoveel zweet. Het bed was namelijk 's avonds om 20.00 nog nat van op de plek waar zijn hoofdje lag rijdens het middagslaapje.

[ Bericht 24% gewijzigd door Randa_v op 18-08-2006 13:39:49 ]
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:24:39 #125
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_40935270
quote:
Noah's eerste kerst was ie een week oud, en de 24ste was de eerste dag dat ie naar huis mocht. Wij vonden het zelf wel lekker er even uit te zijn en zijn dus wel naar mijn ouders geweest. Noah heeft gewoon geslapen in de kinderwagenbak en zelfs gewoon bij mensen op schoot.

Maar ik zou nu niks beloven, en gewoon dan zien of jullie er zin in hebben en tegen die tijd weet je misschien ook beter of jullie een makkelijk kindje hebben en hoe hij/zij slaapt e.d.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_40935316
Bedankt! Nu voel ik me niet helemaal de vreselijke verschrikkelijke dochter omdat ik het niet wilde beloven en eerst af wil wachten wat voor baby het is en hoe het tegen die tijd gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:28:01 #127
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40935350
Weet je wat het is : als je met kerst naar iedereen toegaat heb je niet eens even lekker tijd voor jezelf.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:32:25 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40935474
Weet je, ik zit hier even snel bij te lezen en ik zie al dat geklep van iedereen en ik denk: Gezellig! Je ruikt de koffie gewoon bijna.
Wou ik even kwijt.
pi_40935510
Op zich vind ik het niet verschrikkelijk om te gaan (het hoort er nu eenmaal bij), maar het idee dat ik nu (nog zonder baby) al moet gaan zeggen dat we 's middags en 's avonds komen staat me zo tegen. Misschien is het wel een ontzettende huilbaby die alleen thuis wil slapen of is hij/zij ziek tegen die tijd. Weet ik veel hoe het loopt.
*OUD heilige*
pi_40935745
Yppy, niks beloven hoor. Het kan wel met een baby van 4 maanden. Maar je weet niet wat voor kind het wordt. Ik kan mijn kind best makkelijk meenemen (ik bedoel, ze vind alles leuk en aardig en zal niet 'vervelend' worden), maar ze raakte toen nog vrij snel overprikkelt, waardoor ze heel erg moe werd en dat vond ik altijd zo zielig. Dan liever rustig thuis en een niet moe en levendig kind
pi_40935857
Yppy, ik vind het ook heel logisch dat je even wil afwachten hoe jullie kindje op dat soort dingen gaat reageren hoor. Je kan er zelf wel heel makkelijk in zijn, maar als je kindje dat niet is en je hebt allerlei mensen al vanalles beloofd, zit je met de gebakken peren.

Je moeder is er trouwens wel op tijd bij en ik dacht dat de mijne al vroeg kwam met die onvermijdelijke-Kerst-vraag
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:52:03 #132
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40935927
Yppy, ik zou lekker op je gevoel afgaan en even niet teveel denken aan familieverplichtingen.
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar mijn moeder zal binnenkort wel weer geromantiseerde feestachtigheden bedenken. *zucht* Ik wil me ook liever nergens toe verplicht voelen. Ik voel me af en toe al zo benauwd van alle verplichtingen, iedereen 'moet en zal Kendahl zien!'
Enerzijds vind ik het wel leuk, anderszijds wil ik dat ze me allemaal met rust laten.
Ohw grrrr, mijn moeder belde laatst in des morgens op met een verwijtende toon( iets in de trant van): 'Die en die( vrienden van mijn ouders, he?) hebben geen geboortekaartje van je gehad. En die vrienden van hen ook niet. Maar van die laatste twee weet ik zeker dat ze stonden aangevinkt op dat lijstje wat ik laatst van je vond. Maar die en die hadden wel een kaartje van je verwacht.' En dan heel poeslief (dwingend) eraan toegevoegd: 'Je gaat ze toch nog wel even een kaartje sturen, hé? Dat is wel zo leuk. Dat willen ze graag.' Ik had ze wel een kaartje gestuurd, maar ze waren blijkbaar niet aangekomen.
Later nog eens aan de telefoon tijdens een ander gesprek:'Heb je nou die kaartjes gestuurd naar die en die?' 'Jahaaaaaaaaa!'

Maargoed, ik dwaal af en laat me meeslepen....
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:56:53 #133
81992 Githa
pi_40936034
PV, dat is idd vreselijk irritant.
Zo wilde mijn schoonmoeer toen ook dat wij een weekend vrij hielden voor vrienden van hun die aan de andere kant van NL wonen en dus niet precies een tijd konden afspreken, maar wel graag op kraamvisite wilde komen.
Ik had die mensen nog nooit gezien en ze was ook beledigd dat ik geen heel weekend vrij wilde houden voor mensen die ik niet kende en 48 uur wilde reserveren voor een mogelijk bezoek
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:00:26 #134
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40936118
Ik moet eerlijk zeggen dat alls ik de mensen uberhaupt niet zou kennen dat ze er helemaal niet in zouden komen, of ben ik dan weer heel slecht Ik vond het al druk genoeg met die paar mensen die bij ons op bezoek kwamen en dat waren er echt niet veel.
pi_40936192
Wij hebben binnenkort een familiereünie in de planning staan waar Merlijn dus niet mee naar toe mag, is alleen voor de neven en nichten. Mooi dat wij dus niet gaan want wij hebben helemaal geen zin om Merlijn naar de oppas te brengen. Nou ja, oppas, schoonmoeder heeft dan ws al twee kinderen daarzitten. Er wordt altijd zo goed rekening gehouden met babytjes.

Gewoon min of meer de verplichting dat je je kind makkelijk ergens onder kan brengen.
pi_40936225
Dat is ook erg PV! Je moet toch zelf mogen beslissen wie je een kaartje stuurt. Maar ik heb het hier ook, er liggen dus ook enveloppen klaar voor verre familie.

Ook vaag Githa, zeker als je die mensen niet eens kent? Waarom willen die dan sowieso al op bezoek komen? Ik zou zelf echt niet gaan bij iemand die ik niet ken.
*OUD heilige*
pi_40936312
Wij zijn weer thuis! Vakantie was heerlijk. AMber is helaas wel weer ziek... Verslagje komt snel!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:15:39 #138
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40936604
Oh heel herkenbaar Githa! Waarom doen ouders dat?
Sommigen hebben ook blijkbaar niet meegekregen dat vrienden van je ouders niet perse vrienden van jou hoeven te zijn. Dat is een soort stilzwijgende afspraak, wat mij betreft.
Maar het is ook een soort valkuil met een aantal stappen:
1. je doet aardig en vriendelijk, zelfs als je de beste mensen niet zo mag.
2. je gaat als kind maar mee naar die verjaardagen, vaak wordt je ook verplicht.
3. die mensen worden door je ouders uitgenodigd om op jouw verjaardag te komen. hebben je ouders ook weer wat te doen hé?
4. je gaat uiteindelijk zelf mensen uitnodigen en krijgt kritiek als die, die, die, die, die en ook nog die niet mogen komen. 'ze zijn altijd op je verjaardag gekomen, dat is niet zo aardig.'
5. je neemt ze op in je eigen vriendenkring om gezeik te voorkomen en zit met mensen op gescheept die perse minstens eens per jaar langs willen komen, terwijl jij je afvraagt waarom eigenlijk....
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:19:54 #139
81992 Githa
pi_40936731
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:15 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Oh heel herkenbaar Githa! Waarom doen ouders dat?
Sommigen hebben ook blijkbaar niet meegekregen dat vrienden van je ouders niet perse vrienden van jou hoeven te zijn. Dat is een soort stilzwijgende afspraak, wat mij betreft.
Maar het is ook een soort valkuil met een aantal stappen:
1. je doet aardig en vriendelijk, zelfs als je de beste mensen niet zo mag.
2. je gaat als kind maar mee naar die verjaardagen, vaak wordt je ook verplicht.
3. die mensen worden door je ouders uitgenodigd om op jouw verjaardag te komen. hebben je ouders ook weer wat te doen hé?
4. je gaat uiteindelijk zelf mensen uitnodigen en krijgt kritiek als die, die, die, die, die en ook nog die niet mogen komen. 'ze zijn altijd op je verjaardag gekomen, dat is niet zo aardig.'
5. je neemt ze op in je eigen vriendenkring om gezeik te voorkomen en zit met mensen op gescheept die perse minstens eens per jaar langs willen komen, terwijl jij je afvraagt waarom eigenlijk....
Waarom ze het wil snap ik wel.... ze is trots op haar kleinzoon en wil die showen.
Kan ik wel inkomen en ze mogen dan best langskomen met mijn schoonouders overigens maar ik ga er geen weekend voor vastleggen.
Bel dan even als ze op bezoek zijn en kom dan langs ofzo.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:23:17 #140
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40936834
Ja, mijn ouders willen ook trots hun kleinzoontje aan iedereen laten zien. Mag ook best hoor.
't Is ook een vent om trots op te zijn!!!
Maarja... pak het dan anders aan. Stuur eerst een foto of kom samen met die vrienden ofzo...
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:32:38 #141
43556 miss_dynastie
pi_40937110
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:00 schreef Magneet het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat alls ik de mensen uberhaupt niet zou kennen dat ze er helemaal niet in zouden komen, of ben ik dan weer heel slecht
Nee hoor, da's toch niet slecht?

YPPY, ik zou het echt houden op 'we zien dan wel, hoor'.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:31:16 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_40938820
jongens, ik heb zo'n draagdoek van katoen, 3 meter lang, maar ik weet niet meer hoe het moet. wel wat gevonden op internet, maar daar is de mijne te kort voor. ooit heb ik hier wel een linkjes gezien ook naar handige pdf bestandjes enzo. iemand?
stormy waters...
sailin'
pi_40939848
deze heb je dan zeker al? Hier heb je wel een lange doek voor nodig.
*OUD heilige*
pi_40940199
Een draagdoek van drie meter is heel simpel te gebruiken.
Eerst over je schouder leggen en schuin over de andere heup knopen. Hoe strak moet je zelf uitvinden, vrij strak is prettig in het begin als ze nog zo klein zijn, dan liggen ze echt tegen je aan gebonden en hebben ze overal steun.
Ik zou wel een platte knoop gebruiken (links over rechts, rechts over links), dat is het stevigst en zit het lekkerst.
Dan de knoop naar je rug draaien en de baby in de doek leggen.
Voor meer comfort kan je het stukje over je schouder omklappen en uitspreiden, dat zit lekkerder en trekt de doek ook wat strakker.

Voor de instructies in de pdf van YPPY heb je inderdaad een doek nodig die wat langer is.
pi_40940251
Even een snel vraagje tussendoor: weet iemand wanneer ze in de winkels rompers met lange mouwen hebben liggen? En waar ze rompers met lange mouwen in vrolijke kleurtjes hebben?

* Tamea kan alleen maar witte/cremkleurige vinden, als ze uberhaupt al rompers met lange mouwen hebben.
pi_40940912
Moeilijk tamea, ken alleen de witte van de hema. Ik gebruik geen lange mouwen rompers, voor Merlijn veel te warm
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:56:56 #147
81992 Githa
pi_40941002
Tamea, ik 5 rompers in het aanbod topic staan.... maat 74/80 ik weet niet welke maat je moet hebben maar misschien heb ik ook nog wel andere maatjes voor je.
pi_40941110
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 16:25 schreef Tamea het volgende:
Even een snel vraagje tussendoor: weet iemand wanneer ze in de winkels rompers met lange mouwen hebben liggen? En waar ze rompers met lange mouwen in vrolijke kleurtjes hebben?

* Tamea kan alleen maar witte/cremkleurige vinden, als ze uberhaupt al rompers met lange mouwen hebben.
De Hema. Misschien niet zo veel als in het koudere seizoen, maar hier hebben ze wel een aantal gekleurde met lange mouwen.
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:05:04 #149
81992 Githa
pi_40941224
Hema idd, en Jola, wibra, zeeman dat soort winkels hebben ze altijd wel.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:14:46 #150
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40941481
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

*verhaal over kaartjes en moeders en bemoeien*
Oeh, GRUWELIJK HERKENBAAR!!! Echt vreselijk vind ik dat. Daar heeft mijn moeder niets mee te maken vind ik. Het is dwingen en bemoeien op zo'n manier (hoe lief bedoeld ook, meer naar die mensen toe dan naar jou of mij, maar goed)

Mijn moeder heeft het onderhand wel afgeleerd, want ze weet nu dat wij toch niet echt zitten te wachten op vrienden van haar die op bezoek komen. Ik wil bezoek van mijn eigen vrienden en de familie die IK wil zien, en niet omdat mensen zo graag mijn kleintje willen zien. Dan kijken ze maar op m'n weblog ... (tja, ik kan daar nogal eens ongevoelig in overkomen, maar dat is echt zelfbescherming)
pi_40941538
Het verslagje van onze vakantie staat hier

foto;s komen in het fototopic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:18:29 #152
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40941585
Ik zag net (van een tijdje terug) een vraag van Belana over iets VSM-erigs laxerends... wij hebben bij Emma Kindicol gebruikt en dat werkte prima! Homeopatisch middeltje en speciaal voor baby's. Misschien een idee (heb verder niet gezien of ze al iets heeft, even geen tijd voor )
pi_40941783
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 16:56 schreef Githa het volgende:
Tamea, ik 5 rompers in het aanbod topic staan.... maat 74/80 ik weet niet welke maat je moet hebben maar misschien heb ik ook nog wel andere maatjes voor je.
Bedankt voor het aanbod, maar die zijn voor Finn nog net ff wat te groot, ik heb nu 62-68 nodig.

Randa, ik wil ze ook voor onder een spencer, voor onder iets met lange mouwen vind ik ze ook te warm (en onhandig).

Hema en Zeeman heb ik trouwens al gekeken, maar niets kunnen vinden
pi_40942166
Ze zijn er echt Tamea. Bij de Hema zitten ze ingepakt, per 2, allemaal kleurtjes. (net gekocht)

Belana, hier allemaal manier om doeken te knopen: http://www.wrapyourbaby.com/
pi_40942569
Toen ik er vorig weekend was hadden ze alleen witte met lange mouwen. Wel een duopak roze/rood of groen/turquoise, maar dat waren korte mouwen. Misschien hebben ze dan nu net de winterdingen in de verkoop genomen. Ik ga morgen nog wel eens kijken
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:45:22 #156
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_40943493
Haai , ben ik weer eens, ik merk toch dat ik niet zoveel tijd meer aan Fok! besteed als tijdens de zwangerschap.. misschien laait de verslaving wel weer op over een poosje..

Ik ben vandaag begonnen met meer ritme in te bouwen voor Daniël. Ik las hier ook al een paar 'ervaringsverhalen', en daar heb ik ook wel veel aan gehad. Nu probeer ik hem toch steeds weer in zijn bedje te leggen , want we waren al zover dat hij de middag , als slapende , in de box doorbracht..
Moeilijk hoor..
Hier hetzelfde wat geboortekaartjes-terreur betreft.. ik had al ervaring met de uitnodigingen van onze trouwkaarten , dus ik had er gelijk maar 70 besteld.. ( heb je die-die-die-die -die al uitgenodigd??) uiteindelijk bijna 80 verstuurd.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat we meer mensen op bezoek krijgen dan onze eigen vriendenkring telt;)..

Vond trouwens dat de Etos wel grappige rompertjes had.. idee?

belana, heb zelf ook zo'n doek.( tricotSlen) ídéaal, man heeft al heel wat kilometers afgelegd met Beeb op zijn borst

Daniël barst trouwens uit zijn kleding, en met 7 weken nu dus, draagt hij af en toe al rompertjes en kleertjes in maat 68 ( hangt ok erg af van het merk..) ben benieuwd naar zijn gewicht , volgende week ee afspraak op het CB.
Verder alles prima, en zijn gangetje
!
pi_40945897
Trouwens Rainbowbabies hebben ook leuke rompers en dikker dan normale rompers. Helemaal vergeten ik vind die namelijk ook erg fijn.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:16:41 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_40946141
bedankt voor de draagdoek tips. Ik snap gewoon niet hoe ik dat met Liam heb gedaan, die droeg ik er ook in, maar nu kan ik geen manier vinden waarvoor mijn doen lang genoeg is
Die van babylonia zijn idd voor hele lange doeken. misschien is de mijne wel korter dan 3 meter. Mago, neemt niet weg dat ik Liam erin gedragen heb en god wat frustrerend, ik weet niet meer hoe!
Owlet, wat jij zei dat kan mijn rug dus niet hebben, ik moet het echt netjes verdelen.
he wat baal ik hiervan, want als ik alleen ff naar mijn broer wil lopen, om de hoek, dan wil ik niet die hele wagen mee slepen.
stormy waters...
sailin'
pi_40946732
V&D en Prenatal heb ik wel lange mouwen gezien , ook met print, maar geen badstof-overslagromper-met-lange-mouw en daar wil ik een stel van inslaan.

Belana, kan Ezra anders niet in een draagzak? Houdt hij zijn hoofdje al stevig rechtop (in de Babybjorn kun je dat ook verder nog insnoeren om 't te steunen evt)?
  Jubileum moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:38:10 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40946804
Poemojn, ze zijn van katoen maar wel lange mouw met overslag bij Babywalz
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:07:39 #161
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40947754
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:34 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb een vraagje over het zweten van Merlijn.

Als Merlijn slaapt is vaak zijn hoofdje (onder zijn haren en zijn neusje) helemaal nat van het zweet. Als hij wakker wordt ligt er ook echt een natte plek in bed. Het is voor hem natuurlijk wel gemakkelijk dat hij zo makkelijk zijn warmte kwijt kan, maar af en toe krijgen we het idee dat hij te warm ligt. Maar hij zweet net zoveel met als zonder dekens. Een lekker zwetertje dus.

Is dit iets wat iemand bekend voorkomt. Ik wist namelijk niet dat babytjes zoveel en makkelijk konden zweten.
jep, mij komt het bekend voor, max zweet ook als een otter.
met die warme dagen was het echt heel erg, daarna werd het weer wat minder, maar nu weer zo erg.
inderdaad met voeden, en een natte plek in bed na het slapen (vooral middagslaapjes, 's nachts is ie wel afgekoeld, of opgedroogd?)
ik denk niet echt dat het kwaad kan, zoals je al zegt; goed dat hij zijn warmte kwijt kan.

ik trek max nu in bed een romper met lange mouwen aan, in een slaapzak(zonder slaapzak wil hij niet slapen). gewoon van katoen(!!!!!), dan neemt het het vocht zoveel mogelijk op. ik leg een hydrofieldoek op mijn arm als ik hem zijn fles geef (geef je eik nog wat BV?) en soms leg ik hem gewoon plat op bed ofzo, zodat hij nergens tegenaan hoeft te liggen.
verder heb ik ook geen tips
ik wist het eigenlijk ook niet, zeker omdat hij in het begin helemaal niet zweette. opeens was dat.
maar hij lijkt er geen last van te hebben in ieder geval!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:12:49 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40947917
Max heeft echt een heel zielige dag vandaag.

Hij heeft tandjespijn, een ontstoken vingertje (al de 2e, zou hij daar gevoelig voor zijn? zo net naast zn nageltje. en ik knip heus zn nageltjes niet te diep!)
en ik heb het idee dat er ook nog een sprongetje aan zit te komen.
Zoo zielig! hij weet echt niet waar ie t moet zoeken.

Hij ligt nu gelukkig heerlijk te slapen, dus ik hoop dat ie er een lange nacht van maakt
grrrmmmbll en wéér mijn vragen vergeten

zijn er hier nogmeer kleine mensen ben zelf 1.55m
ik heb namelijk de boxbodem omlaag gezet, maar ik kan er nu niet meer bij mijn rug!! als ik max dr in wil leggen of eruit tillen, auw!!
iemand tips?
pi_40949803
Belana, dan denk ik dat je bijna wel zo'n hele lange (tricot) doek zal moeten hebben. Die andere zijn volgens mij gewoon te kort om echt gelijk te verdelen over beide schouders. Ik kan je Draagdoek.nl echt aanraden!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:27:47 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_40950562
Ik heb zo'n peruaanse doek oid, het is er een speciaal voor de baby. Ik ben dus de handleiding die erbij zat kwijt. Ik baal een beetje van mezelf. Maar misschien heb ik hem wel gewassen en is ie gekrompen ofzo... nou ja....
ik vind die van draagdoek.nl ook erg mooi idd owlet. en ze dragen gewoon fijn die doeken, ik kan niet zoveel hebben met mijn rug, maar dit ging dus best goed. Maar om nou weer een nieuwe te kopen, ze zijn best aan de prijs. en ik kan de babybjorn van lois lenen, dus ik denk dat ik het dan daar maar bij hou, want voor mij is het toch, weer vanwege mijn rug, een tijdelijke kwestie.
stormy waters...
sailin'
pi_40951154
Als je zoveel last van je rug hebt en je wilt de Babybjorn dan kun je het beste wel proberen de Active-versie op de kop te tikken denk ik Belana. Die heeft nog een lage band horizontaal over de rug, en bij de gewone miste ik die wel toen Myrthe zwaarder begon te worden (terwijl ik geen rugklachten heb was 9 kilo in die gewone Bjorn niet handig met langere afstanden).
Ik heb ook nog ergens een Engelse draagzak met lange banden die je als draagdoek gebruikt, is misschien ook iets voor je? Zal even de naam en beschrijving opzoeken.

Lois bedankt voor de tip! Ik wacht nog even af of de Hema ze binnenkort in badstof heeft en anders ga ik eens bij BabyWalz bestellen.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:43:16 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_40951272
thanks poemojn het gaat mij eigenlijk alleen om de kleine stukjes, zoals naar mijn broer die hier om de hoek woont zo'n beetje, of als ik ff naar mijn ouders ben en ff samen met mijn moeder naar het winkelcentrum daar wil (de wagen past niet in mijn auto namelijk)
ben wel benieuwd naar die engelse draagzak
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:47:22 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_40951479
erg mooi, maar kolere, wat een geld! zeker omdat ik hem dus echt niet lang gebruik. Nou, ik leen die van Lois en dat komt wel goed dan.
wel een mooi ding. we zouden er eigenlijk een apart topic aan moeten wijden, om ervaringen en merken en manieren van ombinden uit te wisselen
stormy waters...
sailin'
pi_40951712
Ja, ik heb 'm wel, en als je in de buurt woonde kon je hem wel een tijdje lenen, maar da's nu wat lastiger met de baby hier op komst ook eigenlijk
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:53:35 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_40951785
lief van je vind ik echt lief. No worries, ik kan die van Lois lenen en das een prima babybjorn
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:26:10 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_40961394
Ezra lijkt goed te reageren op de Omneo, in de zin dat ie er iig geen last van heeft. Ik doe nu half/half. Ik ben wel enorm geschrokken van de prijs! Normaal hebben wij similac, dat kost zo'n 7 euro, dit is ruim 12 euro Magoe, als het helpt vind ik het best en over een tijdje kan ie misschien wel weer terug naar de similac.

Verder ben ik weer blij dat lois mij met Liam geleerd heeft in te bakeren Ezra kan namelijk ook zo lekker blijven fladderen en druk doen en dus niet slapen en wow wat helpt het daar toch geweldig tegen
Inmiddels begint hij steeds meer te reageren op dingen, erg leuk Hij lacht regelmatig, soms echt een grinnikje en hij praat op zijn manier tegen de mobiel, die vind ie nu ook echt heel leuk en hij volgt de diertjes heel goed met zijn ogen. Ik vind dit de leuke babytijd
stormy waters...
sailin'
pi_40961508
Qua prijs is dit misschien een tip Belana: klik.
Kruidvat heeft een eigen merk, staat er ook bij, is evt misschien ook nog iets.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:41:58 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_40961535
ah de friso is goedkoper dus. die hadden ze dus niet bij de supermarkt waar ik was...
dat scheelt wel weer aanzienlijk thanks
stormy waters...
sailin'
pi_40961553
Nadeel daarvan is dacht ik dat 't met kokend heet water klaargemaakt moet worden en dan afgekoeld tot drinktemperatuur, dus de bereidingstijd is langer dan bij de meeste andere merken. Maar dat zal wel op het pak staan.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:50:10 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_40961634
ach, ik maak het toch vantevoren klaar altijd. en of je nou 9 euro betaald of bijna 13.
stormy waters...
sailin'
pi_40962601
Amber heeft weer eens doorgeslapen

Ze lag er wel laat in.. In eerste instantie hadden we haar naar bedje gebracht maar toen brulde ze de hele boel bij elkaar, ze was helemaal van slag. Toen maar even geknuffeld en uiteindelijk lag ze om 23.30. Om 8.30 werd ze pas wakker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_40962647
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:50 schreef Belana het volgende:
ach, ik maak het toch vantevoren klaar altijd. en of je nou 9 euro betaald of bijna 13.
Friso comfort kan je niet echt ruim van tevoren aanmaken (voor de hele dag ofzo) als die te lang staat wordt het heel dik, net pap nl.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:34:27 #178
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40963260
In de kruidvatvoedingen zitten suiker(s) en (of) zoetstoffen verwerkt. Het was iig voor mij dé reden om er niet aan te beginnen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:25:16 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_40964556
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 11:03 schreef Igraine het volgende:

[..]

Friso comfort kan je niet echt ruim van tevoren aanmaken (voor de hele dag ofzo) als die te lang staat wordt het heel dik, net pap nl.
ow, dan wordt het wel onhandig idd...
stormy waters...
sailin'
pi_40964643
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 11:34 schreef Saffier het volgende:
In de kruidvatvoedingen zitten suiker(s) en (of) zoetstoffen verwerkt. Het was iig voor mij dé reden om er niet aan te beginnen.
He jakkes... Die suikers kan ik nog begrijpen, die zijn zeker nodig. Maar zoetstoffen? Getver!
pi_40964704
Suiker? Er zit wel lactose in maar dat is normaal ('t is geen voeding voor kinderen met een lactose-intolerantie). Dit zijn de ingrediënten van Kruidvat 2 Extra Care:
quote:
Ingrediënten
Maltodextrine, plantaardige olien (met gestructureerde vetten), lactose, gehydroliseerde wei eiwitten, voedingsvezels (galacto-oligosaccharide, fructo-oligosaccharide), choline chloride, taurine, inositol, L-carnitine, emulgator (citroenzuuresters van mono-, diglyceride, sucroseesters, soja lecithine), mineralen, vitamines, beta-caroteen.
pi_40965284
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:30 schreef poemojn het volgende:
Suiker? Er zit wel lactose in maar dat is normaal ('t is geen voeding voor kinderen met een lactose-intolerantie). Dit zijn de ingrediënten van Kruidvat 2 Extra Care:
[..]
Een hoop suikers dus, maar dat zou ook niet anders kunnen. Gelukkig zie ik hier geen kunstmatige zoetstoffen in, maar het zou me niets verbazen als dat ook steeds meer op gaat komen. Helaas...
pi_40965386
Het lijkt me sterk dat ze dat in kv gaan doen Owlet. Het voedingscentrum waarschuwt al dat peuters en kleuters niet meer dan 3(?) glazen drinken met zoetstof per dag mogen ivm overdosering, ik denk dat zij (en de keuringsdienst) wel ingrijpen als er kv met zoetstof op de markt komt. Er is een lijst met stoffen die iig in de kv moeten zitten (tot eind jaren '70 zo'n beetje dacht ik was die samenstelling vrije keus van de fabrikant, daarna ging de overheid het reguleren) en waarschijnlijk zijn er ook wel stoffen die er niet in mogen zitten (enterobacter sakazakii bijv mag ook maar tot een bepaalde norm, bij overschrijding wordt er ingegrepen dus het lijkt me dat er meer dingen zijn waarop ze controleren).
pi_40966046
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:43 schreef poemojn het volgende:
Nadeel daarvan is dacht ik dat 't met kokend heet water klaargemaakt moet worden en dan afgekoeld tot drinktemperatuur, dus de bereidingstijd is langer dan bij de meeste andere merken. Maar dat zal wel op het pak staan.
Wij koken het water wel, maar dan doen we met bv een fles voor 200ml, 80ml gekookt water, dan poeder toevoegen en goed roeren en dan koud water bijvoegen tot 200ml. Gaat snel en werkt goed.
Tip van zowel cb als ka.
  † In Memoriam † zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:35:35 #185
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_40973975
Belana, jouw draagdoek heeft in elk geval de lengte van een Mexicaanse rebozo (75cm x 200/275cm). Knoopvoorbeelden daar voor staan op TheRebozo Way.

En er staan hier nog foto's van een knoopmethode en hier een geïllustreerde pdf met knoopmethodes waarbij de minimum lengte van de doek is aangegeven. Als je wat meer wilt lezen: er is een draagdoeken forum.

*Macka66 is nieuw en stelt zich straks wel even voor op het Speeltuinbankje*
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:43:23 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_40974175
dankjewel macka
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:31:24 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40977292
Belana de comfort mag je niet vooruit klaar maken, maar wat ik op een begeven moment deed was de hoeveelheid normale KV ( gewonen frisolac) wel vooruit maken 24 houdbaar en wat ingrid ook zei de aantal scheepjes comfort met de hoeveelheid water daarvoor aanmaken met gekookt water.\
Met de melk uit de koelkast en de comfort melkje erbij is het ook op goede temperatuur
pi_40977340
Flesvoeding mag toch sowieso niet vantevoren klaargemaakt worden officieel?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:43:26 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40977656
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:33 schreef poemojn het volgende:
Flesvoeding mag toch sowieso niet vantevoren klaargemaakt worden officieel?
jawel maar 24 houdbaar in de koelkast en max. 2 uur buiten de koelkast dus als je weg gaat beter een minithermoskannetje water meenemen en zo'n bewaardoosje
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:48:20 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_40977819
ik maak altijd 5 voedingen tegelijk klaar, dat mag volgens mij gewoon
Ik merk inmiddels wel effect wat betreft het terug geven, das al een stuk minder en dan doe ik nu dus half om half. Ik hoop dat ik snel iets ga merken wb zijn ontlasting, maar dat duurt ff langer denk ik. vind het wel lief zoals jullie allemaal meedenken
stormy waters...
sailin'
pi_40978253
op mijn pak friso staat iig dat je een klaargemaakte voeding binnen een uur moet geven.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:03:44 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_40978340
dat gaat om eenmaal verwarmde voeding pinquit
stormy waters...
sailin'
pi_40978596
Weet iemand of je bij oorpijn een zetpil kunt geven?
Vast wel, toch? (zetpil gaat zoeken)
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:10:55 #194
103793 kozakken
Living the life
pi_40978630
en extra tip: als je het vantevoren maakt en in een grotere kan laat staan, elke keer dat je pakt even roeren. Anders zakt het zwaardere spul naar de bodem en wordt het dus op het laatst iets dikker. Hier maakte ik altijd voeding voor 24 uur, verdeelde het over het aantal flesjes van die dag en gaf elke keer dus een flesje.
(Denk dat het nu dus strakjes ook zo gaat)

BV gaat niet echt geweldig. Romme pakt prima, maar krijgt nog lang en breed niet voldoende. Lijkt er dus ook nu op dat het niet echt gaat werken. Of combi van BV met KV. Maar goed, maandag is onze beslisdag. Hebben we besloten..
Verder een heel tevreden mannetje wanneer hij gewoon bijvoeding krijgt met kijkers waar ik verliefd op ben
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:13:20 #195
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40978741
Officieel mag je idd voor de 6 maanden de voeding niet meer voor 24 uur klaarmaken. Dat komt omdat er in de US twee babietjes zijn overleden door een bacterie in de reeds aangemaakte voeding, vandaar dat de fabrikanten dat nu niet meer op het pak zetten.

De kans dat er een bacterie inzit is dus ontzettend klein, maar dat is de reden waarom het nu afgeraden wordt. Ik heb het zelf toen maar een tijdje met poeder in van die maatbakjes gedaan, is eigenlijk net zo snel.

Of het advies is na anderhalf jaar weer veranderd, zou me ook niet verbazen .
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:26:25 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_40979248
al die tegenstrijdige dingen ook altijd
juist omdat ik nu meng vind ik het handig om vantevoren te maken.
Ik roer idd ook iedere keer alles ff door voor ik het in een fles doe.

Ingrid, tuurlijk mag je een zetpil geven
stormy waters...
sailin'
pi_40979896
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:03 schreef Belana het volgende:
dat gaat om eenmaal verwarmde voeding pinquit
whoops, zit niet op te letten
pi_40980253
Wat Leah zegt is ook wat ik dacht, die enterobacter sakazakii was dat. Zit in ca 5% van de pakken/blikken, het officiele advies is dacht ik zelfs dat babies jonger dan 1 maand en zieke kinderen (en sowieso zuigelingen in ziekenhuizen) alleen kant-en-klare flesvoeding mogen krijgen omdat die wel steriel bereid en verpakt kan worden itt poeder. Vandaar dat je dus in ziekenhuizen van die kleine flesjes ziet (hoort te zien).

Kozakken, kolf je wel bij dan als je hem bijvoeding geeft? Anders gaat alles wat hij aan flesvoeding binnenkrjigt van jouw productie af (vraag-en-aanbodprincipe, wat hij in kv krijgt zal hij aan de borst niet vragen en kun jij dus niet bijmaken).

/edit
hier wordt 2% genoemd, die 5% heb ik toen ergens anders gelezen maar is ook alweer 2 jaar geleden.
pi_40980366
PPL hoe gaat het met Tristan?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:18:03 #200
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40981132
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:54 schreef poemojn het volgende:
Wat Leah zegt is ook wat ik dacht, die enterobacter sakazakii was dat.
Ik dacht al, als ik hem voorzet, kop jij 'm wel in
quote:
Kozakken, kolf je wel bij dan als je hem bijvoeding geeft? Anders gaat alles wat hij aan flesvoeding binnenkrjigt van jouw productie af (vraag-en-aanbodprincipe, wat hij in kv krijgt zal hij aan de borst niet vragen en kun jij dus niet bijmaken).
Volgens mij heeft Kozakken een borstverkleining gehad, dat zal het vraag en aanbod principe iets veranderen, neem ik aan.
pi_40981235
O ja, dat kan wel kloppen Sorry hoor, ik onthoud meestal niet zo goed alle details van iedereen.

Leah, ja, maar dat was dus dec 2004 gebeurd (heb t even nagekeken ) en ik vond 't niet zulk leuk nieuws omdat dat van die steriele vloeibare voedingen mij niet bekend was en ik Myrthe heel jong dus wel al poeder gegeven had. Echt vreemd dat het advies 'per fles klaarmaken' wel gegeven wordt maar de reden ervoor niet (door de cb's). (Sowieso vind ik die kant-en-klare handiger om in huis te hebben als je kv in huis wilt hebben voor noodgevallen dan een pak waarvan je het meeste vervolgens kunt weggooien.)
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:25:25 #202
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40981378
Kan kloppen, Dreumes is van januari 2005, en ik had er daarvoor echt nog nooit van gehoord. Overigens is kant en klaar wel wel heel prijzig bij volledige flesvoeding, daar ben ik dus nooit aan begonnen. Aan de kant en klaar dus
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:27:03 #203
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40981444
Oh ik lees niet goed, ik had idd een pakje kant en klaar in huis voor noodgevallen, maar het noodgeval werd al gauw zeer blijvend, en dan ga je toch met pakken werken.
pi_40981549
Ja, ik weet ook niet of van hypoallergeen en pepti enzo er wel kant-en-klare varianten bestaan, man is toen 's nachts naar een apotheek gestuurd en kwam thuis met een pak van nutricia (en waarom: omdat ze dat merk in het ziekenhuis ook gekregen had.. kun je nagaan wat voor invloed die contracten hebben). Maar ze heeft er niets aan overgehouden hoor 't is alleen dat als je weet wat & waarom dat je de mogelijkheid hebt om te kiezen, en nu niet.

/editje
Belana, ik kwam net met Google deel 1 tegen van het flesvoedingstopic [Centraal] Flesvoeding enzo en dat begint met allemaal bereidingstips, misschien kun je daar iets mee (en maakt t het makkelijk om minder flessen tegelijk klaar te maken als je dat zou willen).

[ Bericht 13% gewijzigd door poemojn op 19-08-2006 23:10:02 ]
pi_40983269
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:26 schreef Belana het volgende:

Ingrid, tuurlijk mag je een zetpil geven
Tnx! Kon het nergens vinden, stond niet in de bijsluiter. De cb-lijn wist het niet. Ze had een beetje koorts, toch de ha-post gebeld. En mag dus wel zetpil geven en vreemd dat de cb-lijn van niks wist.
Na ruim een half uur werd ze rustig. En nu slaapt ze net.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:39:40 #206
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40983892
Ik heb zelfs wel eens een zetpil gegeven terwijl ik niet wist wat er was. Alleen dat het kind duidelijk niet lekker was.'t Is ook zo lastig, konden ze maar uitleggen wat er is hè? Irritant trouwens dat zo'n CB lijn je niet beter van advies kan dienen.
Gelukkig dat ze nu lekker slaapt
pi_40984670
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:39 schreef Leah het volgende:
Ik heb zelfs wel eens een zetpil gegeven terwijl ik niet wist wat er was. Alleen dat het kind duidelijk niet lekker was.'t Is ook zo lastig, konden ze maar uitleggen wat er is hè? Irritant trouwens dat zo'n CB lijn je niet beter van advies kan dienen.
Gelukkig dat ze nu lekker slaapt
Yep, zou wel handig zijn! Hopelijk slaapt ze lekker door.
pi_40992732
Belana, ik maak flesjes ook altijd van te voren klaar. Dat deden ze in het ziekenhuis ook, dus vanaf dat moment doe ik het eigenlijk ook. Vind het veel makkelijker.. en aangezien Amber af en toe behoorlijk ongeduldig is....

Verleden week hadden we geen magnetron in het huisje. Dat was wel weer ff wennen hoor.. Mochten we flesjes gaan uitkoken in een pan water... flessen weer maken op het moment zelf en potjes au bain marie opwarmen.. damn, wat ben ik verwend met een magnetron
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:06:49 #209
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40993335
Herkenbaar Belana, onze wandelwagen past ook niet in onze auto.... nou het kán, maar dan kan er niks anders meer bij. Handig is dat...
Paplief heeft zelf een draagdoek in elkaar geknoopt, op internet gekeken hoe en wat.
Maar hij zit bij mij toch niet zo heel lekker, dus misschien moet ik zelf wat maken op mijn eigen lengte. Hij hangt namelijk niet erg lekker en ook niet stabiel. Bovendien krijg ik pijn in mijn schouders, rug en hoofd als ik hem omhang. Dat lijkt me niet goed..
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:44:58 #210
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40996350
Ben ik weer even. Kom er bijna niet aan toe om even lekker bij te lezen. Maar las iets over draagdoeken en kv. Ik kom dus niet uit die draagdoek die ik van mijn schoonzus heb geleend hè. Vind het zo'n ingewikkeld (leuke woordspeling dutsj) ding. Heb de Baby Bjorn van mijn zus nu te leen gekregen. Mag Cas daar al in? (bijna 6 kilo en 59 cm lang)
Lijkt me zo handig voor op vakantie namelijk. Scheelt weer 1 wandelwagen slepen.

Best fijn hoor die wandelwagens van tegenwoordig, maar ze zijn zo kolossaal in de auto. En dan moet je ook nog een buggy meenemen pfffff...

Cas blijkt trouwens toch echt een duimelotje. Had hem al een keer op de echo betrapt met de duim in zijn mond. Maar hij leek het later niet meer echt door te hebben hoe het nou werkte. En de speen bleef ook een martelgang. Maar nu weet ie 'm te vinden. Een herrie die hij maakt 's nachts met dat gesabbel!
Ik vind het wel heel schattig staan. Maar een speen was toch wat makkelijker geweest.

Vicky, weet je dat ik er zelfs tegenwoordig rekening mee hou met het boeken van een appartement/huisje/caravan? Dat er een magnetron bij zit?
pi_40997100
Dutchie, lief he dat geduim. Ook ik had eigenlijk liever dat ze een speen nam (is makkelijker voor later) maar ja.. ze spuugde die steeds uit, en ze zat al steeds op haar knuistjes te sabbelen en haar duim te zoeken maar die kon ze nooit vinden. Tot een paar weekjes geleden, nu weet ze alleen nog niet waar ze met haar 4 andere vingertjes heen moet.
Wat Sarah ook doet als ze duimt, is met haar andere hand haarzelf over het hoofdje aaien. Zo lief!!!

Over de flesjes, ik maak ze niet van te voren klaar. Hoe ik het doe, ik kook water en laat het afkoelen in een maatkan. Dat bewaar ik dan in de koelkast (24uur). Voor elke fles kook ik een klein beetje water in de fluitketel (jaja, ouderwets haha) en dat meng ik dan met het afgekoelde water in de koelkast en doe daar de schepjes bij. Gaat ook best snel! Duurt misschien een paar minuutjes.

En ja, onze wandelwagen is ook best groot en onze auto niet (vw polo). In het begin moesten we 1 gedeelte van de achterbank inklappen, nu zijn we erachter gekomen dat we de wielen eraf kunnen halen en dan past het net in de achterbak. Maar ja, wij hebben niet nog meer kinderen dus dan gaat het wat makkelijker he
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:20:39 #212
74310 nanalune
pi_40997355
Sjong e, dat klinkt behoorlijk ingewikkeld hoor, die flesjes.. ben toch nog wel even blij dat ik bv kan geven.
Ik voed trouwens overdag nog steeds om de drie uur.. volgens mijn schoonmoe hoeft dat al lang niet meer ( Daniël is nu 7 weken), maar in principe volg ik gewoon Daniëls behoefte. Wel drinkt hij meestal maar uit 1 borst.
Ook zei mijn schoonmoe dat de witte vlekjes op zijn tongetje spruw was.. - zucht- en ik maar denken dat het gewoon melk was dat in zijn mondje bleef circuleren. Ik heb zelf verder nergens last van , maar het verklaard wel dat 'klekkende geluidje 'tijdens het drinken , las ik in een bv-boek..
kortom, morgen maar even bellen voor een receptje., ik baal er dan wel van dat zijn reserve melk uit de vriezer weggegooid moet worden.

De draagdoek bevalt ons prima, het nadeel is wel dat je even bezig bent voordat je alles goed hebt gewikkeld. Als Daniël onrustig is , is dat dan wel weer een nadeel.
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:24:59 #213
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40997474
Paplief heeft het idee dat die nieuwe modellen van Quinney, waar de halve stad mee loopt, kleiner zijn na het opvouwen dan bijvoorbeeld die Mutsy Outdoor van ons. Klopt dat?
Niet dat wij dan van wandelwagen gaan veranderen, maar ik vroeg het me gewoon af.
pi_40997475
Dutchie, 6 kilo al? Ik had echt zo'n kleintje, die woog pas 6 kilo met 5 maanden of zo.

Baby bjorn mag vanaf 3, 5 kilo en 53 cm.
pi_40997541
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:20 schreef nanalune het volgende:
Ook zei mijn schoonmoe dat de witte vlekjes op zijn tongetje spruw was.. - zucht- en ik maar denken dat het gewoon melk was dat in zijn mondje bleef circuleren. Ik heb zelf verder nergens last van , maar het verklaard wel dat 'klekkende geluidje 'tijdens het drinken , las ik in een bv-boek..
kortom, morgen maar even bellen voor een receptje., ik baal er dan wel van dat zijn reserve melk uit de vriezer weggegooid moet worden.
Kan je de stipjes wegvegen? Spruwvlekjes blijven zitten, melkrestjes kan je wegvegen.
Het klakkende geluid hoeft ook niet perse spruw te zijn trouwens. Ronja drinkt ook luid en duidelijk, maar dat is omdat ze een iets te grote melkstroom weg moet zien te werken.
Als jij en Daniël verder nergens last van hebben zou ik niet zo heel snel aan spruw denken eigenlijk.

Oh en om de drie uur bij zeven weken is niet zo heel abnormaal hoor, er is gewoon geen vast BV ritme. Het evrschilt per kind. Als je het vervelend vind zou je kunnen proberen om hem toch die tweede borst aan te bieden, eventueel even verschonen tussendoor o.i.d. Je hebt kans dat je de periodes tussen de voedingen dat wat meer kan rekken. Maar zolang jij en Daniël gewoon gelukkig zijn met de situatie is er niets mis met veel voeden
pi_40997550
heej nana
fijn zeg dat het zo goed gaat met de bv!! en jammer dat hij spruw heeft zeg!

een draagdoek lijkt mij ook wel wat eigenlijk.. maar ben bang, dat als ik zo'n doek koop en sarah het niks vind, ik em voor niks heb gekocht dus ja. verder hebben we wel een draagzak, maar nog niet geprobeerd.

sarah was gisteren een beetje huilerig. toch een te druk dagje geweest denk ik. het badje begint ze nu steeds leuker te vinden. in het begin was het na een paar minuten al huilen, en nu ligt ze er soms 10 minuten in. Verder lacht ze soms al een beetje met een geluidje en ze is soms zo ontzettend vrolijk! Het drinken gaat ook wel goed, ze krijgt nu flesjes van 200ml maar die drinkt ze heel soms helemaal op, andere keren blijft er een beetje in zitten. Dinsdag moeten we weer naar het CB, ben erg benieuwd hoe lang ze is en hoeveel ze weegt!!! ook krijgt ze dus haar prikjes.. bah
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_40997564
Nana, je hoeft je melk niet weg te gooien. Als je het tegen de kook aan brengt in een pannetje (dus niet koken, maar bijna) dan kan je het gewoon geven hoor (gaan wel wat voedingsstoffen verloren, maar beter dan weggooien).
  zondag 20 augustus 2006 @ 15:00:28 #218
74310 nanalune
pi_40998553
heej Nebelung, wat een fijen tip zeg!

Ik zal zo nog een sgoed proberen de vlekjes weg te vegen.. pfieuw ik vind het echjt moeilijk of het nu wat is of niet .. ik kijk het nog wel even aan..

Owlet , Ik ben zelf helemaal niet ontvreden over om de drie uur voeden , en ook ' s nachts vind ik het geen ramp als hij vaak komt ( zowieso om de 4 uur ) . De truc vvan verschonen tussendoor heb ik al zo vaak geprobeerd , maar meneer wordt gewoon driftig als ik dreig hem opnieuw aan te leggen.Vol is vol , mama!

Fijn CM dat het zo goed gaat met Sarah!, leuk he? die geluidjes.. Daniël kraait ook al, wordt helemaal week als hij dat doet.En je mag wel onze draagdoek lenen voor een dagje als je dat wilt.. we gebruiken hem niet elke dag, en dan kun je even oefenen! als je wil haal je hem vandaag maar op, ik ben wel thuis
pi_40998817
vandaag lukt helaas niet, doen we wel andere keer we bellen morgen nog wel even over dinsdagavond
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 20 augustus 2006 @ 16:02:03 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_41000570
Ezra heeft daarstraks ontlasting gehad, het eerste was nog wat dik en daarna nette dunne babypoep dus ik kan prima half omneo half gewone blijven doen denk ik, scheelt toch weer een hoop geld
stormy waters...
sailin'
  zondag 20 augustus 2006 @ 16:35:46 #221
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41001823
ik heb een vraagje. Mahre heeft donderdag haar 2e prikjes gehad. Donderdag en vrijdag heeft ze veel geslapen en gisteren was ze eigenlijk ook gewoon lekker haarzelf.Alleen vandaag huilt ze tijdens de voeding en is ze heel de tijd huilerig. Kan het zijn dat ze een baby baaldagje heeft of kan ze nog steeds last hebben van de prikjes? Vorige keer heeft ze nl. nergens geen last van gehad.
pi_41001976
Babybjorn mag dan gewoon Belana. Alleen wel met gezichtje naar jou toe. Andersom mag pas vanaf een maand of 3 als ze hun hoofdje beetje op kunnen houden.
  † In Memoriam † zondag 20 augustus 2006 @ 16:52:16 #223
141844 Macka66
pi_41002325
CM, draagdoeken zijn ook te huur, bij Beginnings. Kun je uitproberen of het Sarah en jou bevalt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41004400
Ik heb gisteren een korte draagdoek besteld bij draagdoek.nl zodat ik Merlijn wat meer op de heup kan gaan dragen, de gewone draagdoek vind hij niet altijd even fijn meer om daarin te zitten al heb ik al wel wat mooie manieren gezien om hem te knopen, misschien dat hij het dan weer fijner vindt.
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:07:55 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_41005968
Ik ben er eindelijk achter wat ik heb en hoe ik Lliam droeg Ik heb de Storchenwiege draagdoek en zo droeg ik Liam:

stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 20 augustus 2006 @ 19:44:26 #226
141844 Macka66
pi_41006933
Oh Belana, Storchenwiege doeken zijn hartstikke mooi!
pi_41007687
Dutsj, ik ging er eigenlijk vanuit dat er een magnetron in zat..

Wat ik nog erger vond, het is een kindvriendelijk park, maar op kruiphoogte zat een stopcontact zonder afdekding.. Amber zat er bijna met haar vingers in. Schrok me de t****g... zijn gelijk van die dingen gaan kopen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:04:35 #228
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41009817
tip voor zulke stopcontacten: altijd een rol ducktape in je bagage (zitten ook vaak van die stopcontacten bij de enige plek waar je een campingbedje neer kan zetten). Heb al heel wat stopcontacten afgeplakt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:39:46 #229
103793 kozakken
Living the life
pi_41011192
Wat een goede tip ET. Moet ik zeker onthouden!

Poem heeft gelijk hoor (en Leah trouwens ook). Kv beinvloed wel (als je niet uitkijkt) de produktie, het aanbod etc. Maar ja, die borstverkleining.. Ik wist van tevoren dat het niet gemakkelijk zou zijn.
BV is idd een probleem gebleken ivm de borstverkleining. Ik heb me ondertussen een ongeluk gekolfd, bv op verzoek en veel aanleggen en daarnaast (daarna dus) bijvoeden wanneer Romme nog hongerig was. (vaak dus....)
Wegen voor- en na de voeding en bijhouden wat ik kolf en wat hj krijgt. Twee borsten geven, vingerfeeden etc. etc.
Helaas doet het niet de truck. Hij heeft gewoonweg niet genoeg aan mijn melk en mijn stressniveau is aardig gestegen door alle gedoe. (Eerst bv aan twee borsten, dan nog bijvoeden, kijken of hij wel genoeg heeft gehad..)
Lactatiedeskundige gesproken, overleg met verloskundige en telkens maar bijstellen met onze ervaren (gelukkig wel!!) kraamverzorgster.
Vanmiddag hebben we de knoop doorgehakt en besloten te stoppen. Gewoonweg omdat de hele produktie niet verder komt dan 40 cc uit 2 borsten. Het is ook niet eens gestegen in de afgelopen drie dagen. Blijft op hetzelfde niveau hangen.
De combi van bv en kv ga ik echt niet trekken met 40 cc bv en dan nog moeten bijvoeden en steeds meer te moeten bijvoeden.
Daarom deze beslissing voor mijn eigen rust en ook rust voor Romme. Gewoon omdat het voor ons kleine mannetje ook erg vermoeiend is om zolang over een voeding te doen.
Het geeft wel rust dat de beslissing gevallen is in mijn hoofd. Maar ja.. dat hart he..
-post het toch maar hier omdat we het hier ook over bv, kv en aanmaken hebben gehad)-

Lang verhaal geworden over bv enzo. Maar dat is wat de afgelopen dagen hier ook echt het hot item is geweest. Ook wel emotioneel, vanwege het feit dat ik toch zo graag wilde. Maar helaas is er gewoonweg teveel schade aan de melkklieren.

Verder gaat het met Romme heel goed. Hij doet het heel goed en heel langzamerhand wordt hij ook steeds wakkerder.
Met mij gaat het nog niet helemaal geweldig. Ik merk toch dat ik met een fysieke achterstand de bevalling ben ingegaan. Ik ben dus heel erg moe en lichamelijk ook nog niet zo heel erg best. Daarnast moeite om me te concentreren en merk dat ik Jonne opeens heeeel druk vindt.
Maar elke dag gaat het een stukje beter.

Ten slotte: ik geniet zo vreselijk van al mijn mannen. Kozakkenman is een geweldige trotse rots in de branding, Jonne is trotse en lieve grote broer en Romme... tja... Romme
We zijn een prachtig gezin, al zeg ik hetzelf
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:45:28 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_41011419
kozakken ik kan me (helaas) verschrikkelijk goed voorstellen hoe je je voelt. die stress van BV graag willen maar er alleen stress van hebben... pffff.... dat is slopend! En eigenlijk zo zonde van je kraamweek, maarja, je wilt het toch proberen. Je moet je niet schuldig voelen, maar lekker genieten van de rust die de beslissing nu gebracht heeft. Ik vond dat toch echt een opluchting. Het is belangrijk dat jullie het allemaal goed doen, daar heeft iedereen het meeste aan
stormy waters...
sailin'
pi_41012238
Kozakken, dappere beslissing en fijn dat je nu rust kan vinden en lekker kan gaan genieten van Romme.
pi_41013078
Wat jammer voor je Kozakken, maar het klinkt wel als een goede beslissing voor jullie.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:47:45 #233
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41015951
Een dikke kozakken, moet een moeilijke beslissing zijn.

Mijn lieve kleine meisje wordt groot.. zucht.. een jaar terug wisten we net dat het een meisje zou worden en nu kruipt dat lieve meisje als een wurmpje in haar slaapzakje, probeert ze op haar knietjes te zitten in bedje om te gaan staan .. stapt ze aan de vingers trots de hele kamer rond.. giebelt ze zich de slappe lach als mama/papa beetje gek doen zucht...
  maandag 21 augustus 2006 @ 07:15:07 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_41020764
lekker he evenstar
zo zitten wij hier al en meneer moet nog 6 weken worden
Ezra is nu echt begonnen met reageren en lachen en geluidjes en dat vind ik zo geweldig! Echt, van deze periode ga ik zwaar genieten
Met de ontlasting gaat het echt een stuk beter nu door de Omneo, dat vind ik erg fijn voor hem.
stormy waters...
sailin'
  maandag 21 augustus 2006 @ 08:48:46 #235
108648 cattie
lieve moeder
pi_41021273
Kozakken:

Belana, die knoopmethode van de draagdoek lijkt mij erg handig, kun je me uitleggen hoe je hem zo knoopt?

Ive heeft gisteren zijn overgrootmoeder (mijn oma) ontmoet. Dat was erg leuk! Ive was heel lief, heeft ook naar haar gelachen , en mijn oma (91 jaar) was helemaal in de wolken en straalde. Zo leuk!

Helaas heeft Ive nu al 2 nachten achter elkaar slecht geslapen.. Telkens wakker enzo, darmkrampjes, veel voedingen willen. Erg vermoeiend voor ons allemaal. Hopelijk doet hij vanmiddag een goed, lang, dutje, dan ga ik even mee slapen.
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:23:58 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_41021638
wat vervelend joh die krampjes en dat ie zo slecht slaapt 's nachts! Zijn het misschien bepaalde dingen die jij eet? Ik heb daar niet zoveel sjoegen van, maar misschien de mensen in het BV topic.

De draagdoek... nou, je neemt het midden van de draagdoek voor je langs en daar gaat dan je baby in (deze manier van knopen vanaf 6 weken trouwens) de lange enden leg je over je schouder en zie het plaatje, die vouw je om en ze moeten mooi glad lopen over je schouder, onderop je rug kruis je ze en dan haal je ze langs je middel naar voren om onder de billen van de baby een knoop te maken. Zo doe ik het ten minste en het bevalt me goed
stormy waters...
sailin'
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:52:07 #237
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41022040
E.T. goede tip.
Ik vind het soms wel eens jammer dat ik niet genoeg tijd heb om hier bij te lezen. Nu zit ik er wel achter en probeer ik bij te lezen, maar Léon banjert over het buro en ik moet ogen voor en achter hebben. Ooit heb ik vast wel tijd om even op iedereen te reageren. Als Cas het huis uit is denk ik. Dus even geduld allemaal.
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:06:32 #238
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41022295
Hier zijn we terug van 2 weekjes vakantie vieren en het is fantastisch gegaan!
Kady heeft een supersprong gemaakt tijdens de vakantie. Ze gilt niet meer zo maar probeert echt te 'babbelen' ze kan zelf gaan zitten en gaan staan. Ik ben zo trots op mijn kleine grote meid
Ze heeft ook in 2 weken tijd er 3 tanden bijgekregen. Ze heeft er nu 6.

We zijn helemaal bijgetankt en uitgerust (voor zover dat gaat met 2 kleintjes). Zelfs de reis is enorm meegevallen. Alleen op de terugreis had Kady het vanaf Luxemburg tot aan Breda enorm gehad. Maar voor de rest ging het super. En nu ff bijlezen....
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:08:59 #239
108648 cattie
lieve moeder
pi_41022334
Belana, dank je voor de uitleg van de draagdoek! Ik heb het net ff geprobeerd en het lukt, alleen ben ik bang dat Ive met zijn kontje eruit zakt. Waarschijnlijk moet ik de knoop dus wat strakker aantrekken.

De darmkrampjes zijn idd vervelend, soms gaat het dagen goed en dan is het weer mis. Ik eet al geen kool en uien enz meer. Hopelijk groeit hij er snel over heen.
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:34:14 #240
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41026227
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:06 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hier zijn we terug van 2 weekjes vakantie vieren en het is fantastisch gegaan!
Kady heeft een supersprong gemaakt tijdens de vakantie. Ze gilt niet meer zo maar probeert echt te 'babbelen' ze kan zelf gaan zitten en gaan staan. Ik ben zo trots op mijn kleine grote meid
Ze heeft ook in 2 weken tijd er 3 tanden bijgekregen. Ze heeft er nu 6.

We zijn helemaal bijgetankt en uitgerust (voor zover dat gaat met 2 kleintjes). Zelfs de reis is enorm meegevallen. Alleen op de terugreis had Kady het vanaf Luxemburg tot aan Breda enorm gehad. Maar voor de rest ging het super. En nu ff bijlezen....
Fijn dat het zo goed gegaan is hoe gaat het kruipen nu ennuh kan kady even aan arwen leren dat ze niet meer zo gilt
Ze babbelt hier vrolijk maar af en toe denkt mevrouw dat ze een honje is en gilt/keft ze hihi
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:44:15 #241
74310 nanalune
pi_41026611
Waua wat een mooie doek zeg , Belana! die is tenminste lekker vrolijk!

EW , fijn dat je een fijne vakantie had, dat hoor je toch niet vaak dat je uitgerust van je vakantie terugkomt

Daniël lacht en kraait wat af Hij is helemaal gefixeert op de mobile in zijn box, en met name het gele girafje daaraan is helemaal te gek, want als die voobijkomt kraait hij het uit..
Hij vind het trouwens ook helemaal te gek om verschoont te worden, als hij erg shagerijnig is , is dat eigenlijk het enige wat hem op kan vrolijken.. wat een manneke he?
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:20:40 #242
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41029919
Kozakken, net even je verhaal zitten lezen. Het is gewoon niet de hele tijd een roze wolk hè.
pi_41030244
Mika heeft vanmorgen de spiegel ondekt. Hij had de grootste lol hoezo hij lacht nog niet . Hij probeerde de hele tijd dingen te vertellen. Ging dat mondje open en af en toe kwam er dan een geluidje uit, en dan dat gezicht van hem erbij Hij schrok er telkens zelf van dat hij dat deed
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  † In Memoriam † maandag 21 augustus 2006 @ 14:55:30 #244
81992 Githa
pi_41030992
hihihi, zo leuk als ze dat doen, alsof het geluidje helemaal vanuit hun grote teen omhoog geperst moet worden
Spiegels boven de commode doen het ook altijd goed
pi_41034487
Wanneer gaan ze eigenlijk lachen?
  maandag 21 augustus 2006 @ 17:11:36 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_41034980
Ezra is dat net sinds ongeveer een week gaan doen, maar sinds 2 dagen is het pas met overtuiging (met 5 weken begonnen dus zeg maar)
stormy waters...
sailin'
  maandag 21 augustus 2006 @ 17:20:35 #247
74310 nanalune
pi_41035232
Hier ging Daniël ook lachen met 5 weken. En sinds een week dat hij er bij 'kraait'.
pi_41035472
Ik ben zo trots en blij op Kim. Ze heeft nu 5 dagen geen lactulose en ze poept dus "uit zichzelf".
Het gaat heel goed, ze poept nu bijna elke dag. Ipv om de 3 dagen. En ze krijst er niet bij. Het is niet hard meer
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:09:59 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41036670
Goedzo kim
pi_41036971
Hoi allemaal!
Wij zijn weer terug, erg vermoeid, maar wel een superweekend gehad!
Sara heeft het ook erg naar d'r zin gehad, moet wel weer ff flink wennen thuis, maar dat komt vanzelf weer goed .
Sara
Merel
Ukje
pi_41037815
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:11 schreef Belana het volgende:
Ezra is dat net sinds ongeveer een week gaan doen, maar sinds 2 dagen is het pas met overtuiging (met 5 weken begonnen dus zeg maar)
quote:

Hier ging Daniël ook lachen met 5 weken. En sinds een week dat hij er bij 'kraait'.
Ik kan niet wachten tot die rare grimassen van Ronja ook echt gericht naar een persoon of ding worden! het gaat nu al zo ontzettend hard, elke dag kan ze weer wat beter focussen, elke dag worden die wangen dikker, etc. Heerlijk gewoon
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:50:18 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41037846
tijd voor foto's owlet
pi_41040378
Sarah lachte met bijna 4 weken en nu vaak ook met 'geluid'. Echt fantastisch is dat.
Toen ik vanmiddag terug kwam van boodschappen doen samen met Sarah, kwamen de buren net naar buiten, dus natuurlijk even kijken. Maar Sarah vond de baard van de buurman toch een beetje eng, ze kreeg ineens een pruillipje en niet lang daarna ging ze huilen. Tot ze mij weer zag en toen was het over en ging ze weer lachen
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41040483
Amber is ziek.. Vannacht was het weer raak. Om 3.00 uur begon ze met spugen tot vanmorgen vroeg.Hebben ons matras maar weer in de woonkamer gelegd, Amber op het aankleedkussen ernaast, boxkleed onder het aankleedkussen voor de kou, handdoek erop en een fleecedekentje. Regelmatig werd ze wakker en moest ze weer spugen. Maar haar maagje was leeg, het was alleen maar slijm. Ze gilde het uit van de pijn, zo zielig..
Vandaag heeft ze bijna de hele dag diarree gehad. Ze zit steeds helemaal onder.

Ik moest vandaag gewoon werken, heb vannacht max 4 uurtjes geslapen... ben moe....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41040620
ach gossie Vicky, wat zielig voor Amber... beterschap!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41041039
Och arme Amber...
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:02:42 #257
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41041881
Amber...gossie meisje...beterschap.

Vicky heel veel sterkte het is niet makkelijk als je kleintje ziek is...
pi_41042941
Beterschap Amber!

Lachen schijnen ze vaak na 46 weken te doen schijnt, zwangerschap meegerekend. Dus een baby die later geboren wordt lacht eerder dan een baby die voor de uitgerekende datum kwam.
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:07:35 #259
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41043946
Hier klopte dat precies, ik heb dus heel lang met niet lachende babies gezeten . Ik vond dat best lastig, als ik iets niet goed deed gingen ze huilen, als ik wel iets goed deed deden ze niets .
pi_41044823
Amber beterschap!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:30:08 #261
74310 nanalune
pi_41052084
Arme Amber en Vicky, veel beterschap gewenst!, en nacht geen slaap is zo slopend..

Ik ben er nu zeker van dat Daniël spruw heeft , omdat de vlekjes nu ook op de binnenkant van zijn lippen zit , en daarvan kan ik het beter zien. Heel zielig en gisteren had hij er best last van , want hij was dreinerig en stak steeds zijn tongetje naar buiten;(
Ik kan me nu ook beter voorstellen waarom hij de laatste tijd maar 1 borst wil , en dan nog met tegenzin vaak. Daarom heb ik gisteren bij de laatste voeding de 'rest' afgekolfd en met een flesje gegeven. Hij dronk harstikke goed, en hij heeft voor het eerst in zijn bijna zes uur doorgeslapen.

Straks ga ik gelijk bellen naar de huisarts voor medicijnen , maar als ik zo de info doorspit kan het een behoorlijke kluif zijn spruw weg te krijgen..
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:40:00 #262
24188 Belana
kloon van belana
pi_41052146
Ambertje arm kindje! hoe is het nu?

klopt wel dan vandat 46 weken ongeveer, daar zit Ezra nu ook zo'n beetje

Ezra was gisteren de hele dag wakker en kon dus 's avonds ook niet in slaap komen... poeh wat een toestand. Lekker douchen met papa en daarna nog een flesje hielp zelfs niet uiteindelijk is ie in slaap gevallen om een uur of 11 en hij heeft geslapen tot half 5, een fles gehad en nu slaapt ie ook nog. Ik ben heeeeel erg moe zelf, zat er gisteravond al een beetje doorheen, straks samen met de mannen tukken als het even kan.

nana, wat naar die spruw zo vervelend lijkt me dat, sterkte ermee
stormy waters...
sailin'
pi_41052294
Nana, jeetje, dat is niet leuk dat Daniël spruw heeft. Sterkte! en tot vanavond

goh, meestal lig ik nu weer op bed maar Sarah moet vanmorgen om 10.00uur bij het CB zijn en mijn moeder komt straks dus ik moet even opruimen beneden haha
ben erg benieuwd hoe Sarah zich na de prikjes voelt, ik hoop dat ze er niet teveel last van heeft. Mijn moeder blijft na die tijd nog even bij ons zodat ik snel naar de Aldi kan voor boodschappen. Vandaag maar een lekker rustig dagje, behalve vanavond. Als Sarah zich goed voelt neem ik haar mee naar de terugkomavond van zwangerschapscursus. En anders blijft ze lekker thuis bij papa en dat vind papa ook helemáál niet erg. Hij vind het niet leuk dat ik vanavond alleen even weg ga met Sarah hihi
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:12:13 #264
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41052355
CM, als je geluk hebt heeft ze nergens last van. Ik had alleen pech met die van mij, die mag graag zijn longen gebruiken. Op het hysterische af. Nu word ik daar niet zo benauwd meer van (been there, done that etc. ), maar de wachtende papa's die massaal waren meegekomen ivm de vakantie dus wel. Watjes..
pi_41052436
Nana, wij (mijn dochter en ik) hebben een heel gevecht moeten leveren tegen spruw, maar het gaat wel over hoor. Als je maar consequent bent met wassen en smeren. Hier een link over spruwbehandeling (ook al hebje die misschien al) http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#7 Vragen staat verder altijd vrij
pi_41052502
Mijn vriend kan juist beter tegen het huilen dan ik Als ze onder het eten wat begint te huilen, loop ik het liefst gelijk naar dr toe, maar mijn vriend wil dat ik blijf zitten tot ik het eten op heb.
Gelukkig huilt ze niet meer zo hard als 'vroeger' :p want toen kreeg ik geen hap meer door mn keel als ze huilde. En ja, ik vind het nu ook minder erg als ze huilt, ik heb nu meer het gevoel van, zo erg is het niet als ze even huilt. Maar dat had ik in het begin echt niet!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41052516
Vannacht was het wer raak. Het was weer rond een uurtje of 3. Weer heel erg spugen. We zijn weer in de woonkamer gaan slapen. Amber heeft toen niet meer gespuugd. Ze heeft geslapen van half 5 tot ongeveer 8 uur. Ze had wel weer een diarreeluier vanmorgen.

Ze heeft gister wat groente op en ik daenk dat dat niet goed gevallen is. Verder had ze gister wel heel goed gedronken en de fles van vanmorgen was ook helemaal leeg. Ze is gelukkig wel allert en wil ook spelen.. Alleen is ze ontzettend aanhankelijk.

Ik hou het even goed in de gaten en anders bel ik de ha even. Amber gaat vanavond bij opa en oma logeren. Ik moet straks naar de tandarts.. verstandskies moet eruit :S
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:27:40 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_41057851
Arme Amber!

Ive trapt de deken vaak van zich af en als hij slaapt zien we ook nog wel eens een armpje of beentje boven het bedje uitkomen. Zier er erg grappig uit, maar is niet de bedoeling. Daarom denken we nu aan een inbakerslaapzakje. Heeft iemand hier daar ervaring mee? En weten jullie misschien waar ze te koop zijn? Ik kan ze niet vinden in haarlem, de Prenatal heeft ze niet meer.
En we hopen dat hij dan misschien wat langer achter elkaar slaapt, want 's nachts slaapt hij maximaal 3 uur achter elkaar en da's niet echt veel...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:28:39 #269
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41057887
A gos Amber toch.

Nana, bij ons was de spruw na behandeling met daktarin en een smeerseltje op mijn borsten (iets wat begint met 'men' en eindigt op 'zol' dacht ik) vrij snel weg. Vooralsnog *afklopt* is het niet teruggekomen. Ik ben er wel heel erg alert op.

Belana, hoe is het vandaag? Ezra weer een beetje 'te pas'?

Cattie, je kunt ook een gewoon slaapzakje gebruiken. Dan trappen ze zich bijna niet bloot meer.

Cas lacht hardop. Hij grinnikt er wat af, zo grappig.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:29:40 #270
108648 cattie
lieve moeder
pi_41057913
Ive lacht nu trouwens heel veel. Zo lief!!! Het is echt de allermooiste baby ooit!
pi_41058091
Zo, wij zijn weer terug van het CB. Het viel gelukkig mee!! Sarah weegt nu 5795 gram en is 59,5cm. De prikjes vielen ook mee gelukkig. Ik vond het wel heel zielig... Als de naald in haar been ging was het even goed huilen, maar daarna ging ze duimen en toen ze weer in de maxi-cosi zat was ze gelijk weer in slaap. Thuis sliep ze ook nog even en na het flesje heb ik haar weer in bedje gelegd want ze was zo moe. Nu ligt ze al weer een klein uurtje te slapen. Ik heb niet gekeken toen ze haar prikjes gaven, ik bleef naar Sarah kijken. Ik was namelijk bang dat hierdoor mijn fobie voor naalden weer terug zou komen, maar dat is niet gebeurd gelukkig.

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyMoon op 22-08-2006 12:41:58 (woordje vergeten) ]
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41058103
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:29 schreef cattie het volgende:
Ive lacht nu trouwens heel veel. Zo lief!!! Het is echt de allermooiste baby ooit!
Maar het is ook een plaatje hoor, echt om op te vreten

Je hebt de 'combisleeper' en ook 'slaapje', maar die zijn godsallemachtig duur. Ik heb een gewone slaapzak gekocht toen van de C&A met lange mouwen (voor de winter).
pi_41058315
Ik vraag me eigenlijk af, ik wil straks als het wat kouder is ook een slaapzak kopen voor Sarah. Zij schopt namelijk ook weleens de dekentjes van haar af en ze duwt haarzelf omhoog zodat ze niet meer helemaal onder het dekentje ligt. Waar moet je op letten bij de slaapzak? ik geloof dat de armgaten niet te wijd mogen zitten en verder? En wat doe je dan eigenlijk aan als het wat kouder is. Een pyama? dus shirt en broek? of alleen het shirtje? Wij hebben alleen een gaskachel beneden dus in de winter is het best wel koud boven.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41058629
De armsgaten (en het halsje natuurlijk ook) moet je wel op letten, zodat ze er niet in schieten, maar over het algemeen zijn die niet zo groot hoor. Als je handig bent kan je die natuurlijk nog wat dichter naaien. Op dit moment draagt mijn dochter een romper, pyjama (een hansopje of tweedelig) en de slaapzak. Geen sokjes, want die duwt ze toch uit.

Je hebt allerlei verschillende slaapzakjes, dun, dik, gevoerd, met voering die je er uit kan halen, van allerlei stoffen, korte mouwen, lange mouwen. Dus je kan haar straks best dik inpakken hoor, met een dikke pyjama en een dikke slaapzak. Er kunnen ook nog dekentjes over he, als ze een beetje stil willen liggen in bed.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:08:38 #275
24188 Belana
kloon van belana
pi_41059177
Ive is ook een dotje cattie

CM, fijn dat dat goed gegaan is

Ik gebruik ook nu al een slaapzak voor Ezra, heb dat met Liam ook altijd gedaan, vind het heel prettig . lekker warm en ze kunnen niet onder een deken raken, daar was ik voornamelijk bang voor dan... mutsig he

Ezra slaapt beter vandaag Dutch, maar das niet zo gek na gisteren
stormy waters...
sailin'
pi_41059307
Belana, helemaal niet mutsig hoor..

Amber heeft een tijd zonder slaapzak geslapen, maar nu gaat de slaapzak gewoon weer aan. Ik durf ook geen dekentje omdat Amber zich af en toe helemaal omdraaid in haar slaap en ik ook bang ben dat ze verstrikt raakt...

Ive is zeker een dotje!!

CM, idd , wat nebelung zegt, de armsgaten verkleinen. Gewoon met een paar steekjes. Amber sliep toen ze 3 dagen oud was al in een slaapzak omdat ze onder de dekens was gekropen. Hebben toen de kleinste slaapzak genomen en de armsgaten ook verkleind. Ging harstikke goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41059480
Ik vind dat ook niet mutsig, want dan ben ik dus ook een muts (wat ik ook wel ben, hoor), maar ik was daar ook altijd bang van. Mijn dochter kruipt door heel het bed en dat heeft ze altijd al gedaan.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:20:01 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_41059562
Ive schopt zich juist omhoog in bed, waardoor hij onder de deken uit komt. Ik ga morgen wel even een normaal slaapzakje kopen, kijken of dat werkt, bedankt voor de reacties!
pi_41060368
ja Sarah doet dat ook, die duwt haarzelf omhoog. Zal ook eens kijken naar een slaapzak.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41060542
ik heb ook evt. nog 2 slaapzakken liggen die te klein zijn..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:07:41 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_41060971
wat voor maatjes heb je vicky? Ik moet over naar maat 70 binnenkort denk ik namelijk, Ezra groeit alweer uit de kleinste maat.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:12:05 #282
108648 cattie
lieve moeder
pi_41061076
Wat zou een goede maat slaapzak voor Ive zijn (die maten lopen geloof ik anders dan de normale kledingmaten, toch?)? Hij is ongeveer 59 cm.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:13:37 #283
24188 Belana
kloon van belana
pi_41061129
70 cm ook denk ik cattie
stormy waters...
sailin'
pi_41061680
70 cm is de kleinste maat volgensmij cattie (en dan is er ook nog 90 en 110). Die gebruiken we hier ook voor Finn, want die draaide ook z'n hele bedje door en werd dan wakker omdat ie het koud had.
pi_41065236
ah, ik heb trouwens nog een leuke slaapzak te koop.
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:39:57 #286
81992 Githa
pi_41065368
Je hebt slaapzakjes bij de HEMA van maatje 56, maar een maatje 70 is denk ik prima om mee te starten hoor... een beetje been trappel ruimte is wel zo fijn
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:46:22 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_41065554
ik heb idd maat 56 van de hema nu, maar daar groeit meneer dus al rap uit
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:48:57 #288
74310 nanalune
pi_41065654
ik ben de grootste muts hier geloof ik.. Daniël slaapt namelijk in een slaapzak ( V&D badstof met dubbele voering) én onder een dekentje.. Hij heeft s'nachts nog koude wangen, dus ik denk niet dat hij het echt te warm heeft.

Vandaag trouwens alles voor 'de anti-spruw- campagne in huis gehaald ( dank nebelung voor de link, staat nuttige info op )
Ben nu alles aan het uitkoken ( kolf e.d) en ik ga zo voeden.. dan zal ik voor het eerst smeren. Ik vond ook iets over Pau D'a rco thee .. iemand ervaring hiermee?

We zijn vanmorgen ook nog naar het CB geweest . Daniël is alweer 6455 gram , en maar liest 61 cm!
Wat een knoepert he? Hij heeft de DKTP prikjes nog niet gehad, die krijgt hij als hij een jaar of 2 is. We willen het risico vermijden dat de ( permanente) bijwerkingen te groot zijn.

en oja, na de FAQ inside out te hebben gekeerd kom ik er nog niet achter hoe die linkjes in je signature komen te staan - zucht - kan iemand me dat nog eens snel toefluisteren.. ben het alweer vergeten..
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:52:41 #289
24188 Belana
kloon van belana
pi_41065796
Ezra slaapt ook in slaapzak onder een dekentje hoor vooralsnog, het is nu 's nachts wat frisser en hij is nog zo klein. als ie wat groter is wordt het alleen een slaapzak.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:53:46 #290
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_41065841
linkjes :
1[url]link[/url]
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:55:48 #291
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41065910
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:53 schreef Magneet het volgende:
linkjes :
[ code verwijderd ]
ze bedoelt dat je bijv de tekst zo oud is... etc.. en als je daar op klikt de banner ziet
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:57:32 #292
81992 Githa
pi_41065956
[fluistermodus aan]

In je profiel staat "Signature:Max. 4 regels" in dat venster plak je de link van je site
Zo dus [url= linkje plakken] een naam geven[/url] en klaar is Kees Klara

[/fluistermodus uit]
pi_41066224
nana, je weet dat er een borstvoedingstopic is waar dat soort dingen besproken worden? over spruw enzo?

pau d'arco thee is geen aanrader wegens gevolgen op langere termijn. maar dat zou ik even moeten nazoeken hoe dat ook alweer zat.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:09:44 #294
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41066288
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:52 schreef Belana het volgende:
Ezra slaapt ook in slaapzak onder een dekentje hoor vooralsnog, het is nu 's nachts wat frisser en hij is nog zo klein. als ie wat groter is wordt het alleen een slaapzak.
Zo, dat is veel.... heeft Ezra dan ook nog veel kleren aan? Of alleen een luierpakje?
Kendahl slaapt namelijk gewoon onder een dekentje met, afhankelijk van het weer, een luierpakje en eventueel nog iets erover heen.
Volgens mij heeft hij het ook nog niet te koud gehad en anders merkte ik dat. Doen jullie hem ook nog een mutsje op of dat niet?
pi_41066613
Ronja slaapt in haar gewone kleren (romper, broekje, sokjes, truitje) en onder een lakentje en dekentje. Als het wat frisser gaat worden (het kan echt koud worden in dit huis) dan krijgt ze een slaapzak maar voorlopig vind ik het niet nodig.
pi_41066685
Kim slaapt altijd in een slaapzak. Omdat ze de dekens wegtrapt, of eronder kruipt. Vind ik ook eng.
Waar kun je slaapzakjes met lange mouwen kopen? Iig voor de herfst en winter lijkt me dat wel lekker warm.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:33:25 #297
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41066879
Zoals mijn vrouw al meldde is Mahre al een paar daagjes niet lekker, vanmiddag al vrij genoemen omdat mijn vrouw ook niet in top conditie is.
Wij verschonen de luiers meestal een half uurtje na de voeding, zo ook net dus. Rond 15.15 uur de voeding gegeven en een half uurtje later klaar. Broek gecontroleerd, nog niets erin.
Lekker met haar op schoot gezeten. Half uurtje later ruiken we dat de broek vol zit en gaat leentje weg voor fysio. Ik wacht nog even tot ze "uitgepoept" is.
Boven aangekomen stinkt het ongelovelijk en doe de luier los en zie dat ook de romper al onder zit. Snel schone kleren erbij gepakt, om die dan aan te trekken. Maar kennelijk was ze nog niet klaar. Minuutje later is de hele romper aan de achterkant doorweekt en ook het aankleedkussen kan weer een schone hoes om. Tja, dan uitkleden, probeer maar eens een romper met inhoud over een, inmiddels, geirriteerde baby te krijgen. Resultaat: de poep zat tot op haar schouders en door het uittrekken zat ook haar hele hoofd eronder. Snel het bad maar vol laten lopen (2e keer vandaag) en met luierdoekjes het ergste maar wegvegen (ik hoef zeker niet te vermelden dat na 1 doekje het doosje leeg was)

Maar we zijn nu 3 kwartier verder en na een ronde je lopen met de hond slaapt ze gelukkig.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:41:38 #298
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41067095
en dan kom je thuis en tref je paps oververhit aan en Mahre is in diepe rust, zich van kwaad bewust!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:42:52 #299
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41067139
Ingird ik heb slaapzakjes met lange mouwen gezien bij C&A en nog ergens maar daar kan ik nu even net opkomen....
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:10:54 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_41067791
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:09 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Zo, dat is veel.... heeft Ezra dan ook nog veel kleren aan? Of alleen een luierpakje?
Kendahl slaapt namelijk gewoon onder een dekentje met, afhankelijk van het weer, een luierpakje en eventueel nog iets erover heen.
Volgens mij heeft hij het ook nog niet te koud gehad en anders merkte ik dat. Doen jullie hem ook nog een mutsje op of dat niet?
dun truitje meestal, meer niet. tja, misschien ben ik wel een tut maar te warm voelt ie niet. deze meneer begint al te bibberen als je hem uit bad haalt. heel anders als zijn broer, die had en heeft het altijd warm.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:05:37 #301
74310 nanalune
pi_41069276
Ik ben trouwens voor het eerst ongi geworden... heel raar misschien, maar ik vind het echt helemaal geweldig!
Ik heb nu echt het idee dat het nu allemaal 'afgerond is en in principe is mijn lichaam weer klaar voor nog een ronde..naja toch nog maar even wachten...
Nog raarder is wel dat mijn hormonencircus uitgebleven is.. sinds ik bevallen ben heb ik nog geen driftbui gehad
Hebben jullie ook gemerkt dat je op die manier 'veranderde'na de geboorte van je kindje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')