Wat een goede tip ET. Moet ik zeker onthouden!
Poem heeft gelijk hoor (en Leah trouwens ook). Kv beinvloed wel (als je niet uitkijkt) de produktie, het aanbod etc. Maar ja, die borstverkleining.. Ik wist van tevoren dat het niet gemakkelijk zou zijn.
BV is idd een probleem gebleken ivm de borstverkleining. Ik heb me ondertussen een ongeluk gekolfd, bv op verzoek en veel aanleggen en daarnaast (daarna dus) bijvoeden wanneer Romme nog hongerig was. (vaak dus....)
Wegen voor- en na de voeding en bijhouden wat ik kolf en wat hj krijgt. Twee borsten geven, vingerfeeden etc. etc.
Helaas doet het niet de truck. Hij heeft gewoonweg niet genoeg aan mijn melk en mijn stressniveau is aardig gestegen door alle gedoe. (Eerst bv aan twee borsten, dan nog bijvoeden, kijken of hij wel genoeg heeft gehad..)
Lactatiedeskundige gesproken, overleg met verloskundige en telkens maar bijstellen met onze ervaren (gelukkig wel!!) kraamverzorgster.
Vanmiddag hebben we de knoop doorgehakt en besloten te stoppen. Gewoonweg omdat de hele produktie niet verder komt dan 40 cc uit 2 borsten. Het is ook niet eens gestegen in de afgelopen drie dagen. Blijft op hetzelfde niveau hangen.
De combi van bv en kv ga ik echt niet trekken met 40 cc bv en dan nog moeten bijvoeden en steeds meer te moeten bijvoeden.
Daarom deze beslissing voor mijn eigen rust en ook rust voor Romme. Gewoon omdat het voor ons kleine mannetje ook erg vermoeiend is om zolang over een voeding te doen.
Het geeft wel rust dat de beslissing gevallen is in mijn hoofd. Maar ja.. dat hart he..
![]()
-post het toch maar hier omdat we het hier ook over bv, kv en aanmaken hebben gehad)-
Lang verhaal geworden over bv enzo. Maar dat is wat de afgelopen dagen hier ook echt het hot item is geweest. Ook wel emotioneel, vanwege het feit dat ik toch zo graag wilde. Maar helaas is er gewoonweg teveel schade aan de melkklieren.
Verder gaat het met Romme heel goed. Hij doet het heel goed en heel langzamerhand wordt hij ook steeds wakkerder.
Met mij gaat het nog niet helemaal geweldig. Ik merk toch dat ik met een fysieke achterstand de bevalling ben ingegaan. Ik ben dus heel erg moe en lichamelijk ook nog niet zo heel erg best. Daarnast moeite om me te concentreren en merk dat ik Jonne opeens heeeel druk vindt.
![]()
Maar elke dag gaat het een stukje beter.
Ten slotte: ik geniet zo vreselijk van al mijn mannen. Kozakkenman is een geweldige trotse rots in de branding, Jonne is trotse en lieve grote broer en Romme... tja... Romme
We zijn een prachtig gezin, al zeg ik hetzelf