abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:36:24 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40852072
vorige deel: Het grote kleine babietjestopic deel 83

Babietjes
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 22-08-2006 20:08:10 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40852149
kun je die bloemkool niet beetje plagen waardoor ze het wel eet Evenstar?
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:38:45 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40852172
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:32 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Arwen toch, je kan toch ook gewoon zeggen als je het niet lekker vind
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:35 schreef _evenstar_ het volgende:
bloemkool kan ze wel maar die krijg je er dus echt niet in ook niet met enige dwang eigewijze tante heb ze van pappa
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:39:21 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40852195
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:38 schreef Bar_en_Mar het volgende:
kun je die bloemkool niet beetje plagen waardoor ze het wel eet Evenstar?
met peer geprobeerd, met spersieboon geprobeerd, heel erg verdund door de fles geprobeerd etc.
pi_40852245
lol sorry ik zit te lachen terwijl het bij jullie gevoelig ligt
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:40:41 #6
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40852252
Ja ja, ze hebben het altijd van papa . Nou, zij en hij (let je op Poejmon ?) hebben het allebei van mij hoor .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:41:55 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40852303
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:40 schreef Leah het volgende:
Ja ja, ze hebben het altijd van papa . Nou, zij en hij (let je op Poejmon ?) hebben het allebei van mij hoor .
hier wel van beiden hoor, maar goed hoort erbij vind het ook (nog) wel schattig dat koppige wat ze soms heeft
pi_40852361
ik heb niet alles meegekregen hoe het nou zat met Arwen maar waar is ze nu gevoelig voor?
pi_40852402
Kim moet ook geen bloemkool hebben. Is het enige dat ze pertinent weigert.
Nogmaals sterkte ermee evenstar. Lijkt me erg moeilijk allemaal.

Hier was het vannacht dus een drama. Maar 's morgens en overdag was er niks aan de hand.
En vanaf 18.30 was het weer mis. Ze is nu uiteindelijk op schoot in slaap gevallen. Hopelijk slaapt ze vannacht goed.
Anders is het misschien toch verlatingsangst. Maar hoe moeten we daar mee omgaan?
Dit is nieuw terrein!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:44:58 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40852420
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:43 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik heb niet alles meegekregen hoe het nou zat met Arwen maar waar is ze nu gevoelig voor?
ik mail je morgen of anders van de week wel even
pi_40852439
Ingrid vermoeiend he
Mag ik vragen hoe ze krijst/huilt kun je dat beetje beschrijven?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:48:45 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40852552
Laten weten dat je er bent ingrid. Dus er naar toe gaan (ik streek altijd even over het bolletje, en zei iets in de trant van Mama is er nog ), en dat dan heel vaak op een avond helaas.
Inmiddels ben ik er zelf van overtuigd dat ik dat toen goed gedaan heb, maar ook dat ligt aan je kind en aan hoe jij daar mee om wilt gaan.
pi_40852602
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:48 schreef Leah het volgende:
Laten weten dat je er bent ingrid. Dus er naar toe gaan (ik streek altijd even over het bolletje, en zei iets in de trant van Mama is er nog ), en dat dan heel vaak op een avond helaas.
Inmiddels ben ik er zelf van overtuigd dat ik dat toen goed gedaan heb, maar ook dat ligt aan je kind en aan hoe jij daar mee om wilt gaan.
Dat doen we dan iig goed.
Vind het wel lastig om ermee om te gaan en Djeez ook.
Vooral omdat we dat niet kennen van haar.
pi_40852657
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:45 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ingrid vermoeiend he
Mag ik vragen hoe ze krijst/huilt kun je dat beetje beschrijven?
Keihard gillen, door merg en been. Naar adem happen. Zo overstuur worden dat ze er bijna in blijft, lijkt wel. Is moeilijk uit te leggen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:53:08 #15
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40852698
Ze worden zich op deze leeftijd veel bewuster van zichzelf en hun omgeving. Da's lastig in die zin dat je echt al een beetje na moet gaan denken in hoe je met je kind om wilt gaan .
pi_40852740
ik kan me namelijk eens herrinneren dat Thijs dat ook wel eens gehad heeft en niets lijkt te helpen op dat moment, je voelt dan als ouders machteloos je wilt graag helpen maar lukt dan niet.
echt een paar uur aan een stuk.
en dan ineens is het over....
pi_40852796
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:54 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik kan me namelijk eens herrinneren dat Thijs dat ook wel eens gehad heeft en niets lijkt te helpen op dat moment, je voelt dan als ouders machteloos je wilt graag helpen maar lukt dan niet.
echt een paar uur aan een stuk.
en dan ineens is het over....
precies
pi_40852886
het enige watt ik daar als advies over kan geven, laat maar gaan hoe rot het ook is,
lekker bij je houden en laten gaan.
pi_40852953
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:59 schreef Bar_en_Mar het volgende:
het enige watt ik daar als advies over kan geven, laat maar gaan hoe rot het ook is,
lekker bij je houden en laten gaan.
Dat doen we ook. Dan heb je het idee dat je nog iets kunt doen.
pi_40853186
Nou, we gaan proberen om te slapen. Trusten!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:18:35 #21
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40858005
Ff titel aangepast hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40859527
Ik let op Leah

Evenstar, en in de groentensoep? Of stamppot? Of in een ovenschotel? Als je het combineert met dingen waarvan je al weet dat ze het goed verdraagt kun je dat misschien proberen? En als macaroni mag mag lasagne vast ook wel toch, kun je ook weer groente in kwijt.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:36:10 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40859724
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:28 schreef poemojn het volgende:
Ik let op Leah

Evenstar, en in de groentensoep? Of stamppot? Of in een ovenschotel? Als je het combineert met dingen waarvan je al weet dat ze het goed verdraagt kun je dat misschien proberen? En als macaroni mag mag lasagne vast ook wel toch, kun je ook weer groente in kwijt.
Mogen ze soep dan? en soep met aleen sperzieboon en bloemkool is een beetje karig
Stamppot kan niet ( aardappel intollerantie) en een over hebben we niet
Maar idd bij pasta gerechten kan wel dus.
Kreeg ook de tip om witte vis te proberen dus misschien dat eens doen vandaag
pi_40861187
Deze moeder is even heel trots omdat haar dochter bij het afsluiten van het kraambed al weer 205 gram boven haar geboortegewicht zit
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:33:21 #25
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40861472
Evenstar, wat moet dit moeilijk zijn voot jullie zeg

Gisteren zijn we met Robin naar het Oogziekenhuis in Rotterdam geweest ivm zijn eeuwige soepoog. Op 26 september gaan ze onder narcose zijn traanbuis doorprikken en eventueel een silicone slangetje inbrengen, die dan een tijdje moet blijven zitten.

Ook nog naar het CB geweest. Hij weegt nu precies 10 kg en is 71 cm lang.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  † In Memoriam † woensdag 16 augustus 2006 @ 11:37:52 #26
81992 Githa
pi_40861611
Oe, spannend dan Wennie...hopelijk werkt het voor Robin!
pi_40861697
Wennie, wat spannend. Ik moet zeggen dat een siliconen slangetje in een traanbuisje bijna onmogelijk klinkt, zó klein moet dat zijn! Maar hopelijk gaat het werken!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:50:06 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_40861993
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:24 schreef owlet het volgende:
Deze moeder is even heel trots omdat haar dochter bij het afsluiten van het kraambed al weer 205 gram boven haar geboortegewicht zit
wow wat goed owlet! Ik ben altijd een beetje jaloers als ik dat soort dingen hoor of lees Ik heb 2 keer zo'n stress gehad van een te veel afgevallen kindje.

wennie, fijn dat r wat gedaan wordt. Ezra heeft nu ook al bijna 5 weken zo'n soepoog... ik hoop dat het over gaat...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:03:21 #29
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40862444
Wat fijn owlet en goedzo ronja

Wennie wat fijn dt er eindelijk verder wat aangedaan wordt, al lijkt het me ook wel eng.

Belana compres wat gedrenkt in kamille thee
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:00:44 #30
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40864279
Ronja, wat goed

Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat er een buisje IN een traanbuisje gaat Wat naar dat ie onder narcose moet, wel logisch, maar wel naar

Ik ben vanmorgen naar het inloopspreekuur geweest. Iris weegt maar liefst 5190 gram
(dat is 2060 gram zwaarder dan bij haar geboorte ) We hebben ook even de lengte opgemeten, maar ze wilde haar niet helemaal rechttrekken (aan de beentjes) maar ze is dus ongeveer 57 cm
26 juli was dat nog maar 52,5
Ik was perplex!

De babyflux lijkt nog steeds te helpen. Vanmorgen om 05.30 uur heb ik het niet gegeven, want ik had geen zin om een kwartier te wachten (moe ) en Iris ook nie
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_40864946
Belana, gelukkig ging het gisteravond beter met Sarah. Toen we haar uit bedje haalden was ze gelijk rustig. Ze heeft heerlijk in badje gelegen (voor het eerst langer dan een paar minuten!), daarna een flesje gekregen en is toen gelijk in slaap gevallen.

Fuenet, Sarah heeft er niet zo veel last van, en het zijn geloof ik geen krampjes. Ik denk toch de drukte. Sarah is een heel druk meisje, ze valt niet in slaap in de kinderwagen als we met haar wandelen en in de auto net zo, ze is dan gewoon wakker in de maxi-cosi. Volgens mij heeft zij gewoon rust nodig als ze wil slapen.

Zo LadyS, Iris groeit dus goed zo te lezen!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_40865380
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:24 schreef owlet het volgende:
Dus jij hebt net als ons een kleine vreterd in huis gekregen? Mika kwam ook al vanaf dag 3 zo'n 60 gram op een dag aan
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:33:08 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_40865404
fijn CM, dat ze lekker in slaap gevallen is. Ik vind het wel herkenbaar. wij leggen inmiddels Ezra ook overdag in zijn bedje als ie moe is, want beneden slaapt ie slecht. hij houdt van slapen in zijn bedje in alle rust. je moet ze leren kennen he
stormy waters...
sailin'
pi_40865942
Ja, ik heb haar nu nog beneden liggen, als ik alleen ben gaat het wel. Ik ben altijd erg rustig. Maar in het weekend is mijn vriend thuis en ja, die kan niet stil zijn haha
Dus denk dat ik haar overdag ook maar naar boven breng...
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:51:07 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_40866038
ja, als ik alleen ben kan ie idd wel beneden blijven, maar ik heb natuurlijk regelmatig een pitbullpeuter eromheen en voor de regelmaat ga ik hem maar gewoon naar boven brengen, ook als ik alleen ben. Het heeft toen met Liam ook zo gewerkt, die sliep ook al snel het liefst in zijn eigen bedje.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 16 augustus 2006 @ 17:26:22 #36
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40873545
Ik heb vandaag een nieuw matras gekocht. Jetske is al bijna toe aan een ledikant Ze trapt zichzelf nu een stuk omhoog in de wieg zodat ze bijna tegen de bovenkant aanzit. Ik snap niet hoe ze het doet maar ja, ikhoop dat het ledikant de oplossing zal zijn.

Jetske gaat voor de meeste dutjes overdag naar haar eigen bed. Behalve 's middags, dan laat ik haar heel bewust beneden zodat ze goed went aan een dag/nacht ritme.
Lekker douchen!
pi_40873768
Ja, zo doen wij dat ook sjak. 's ochtends tot een uur of 11 ligt ze boven, daarna beneden tot de voeding van ongeveer 18.00 uur en dan weer naar boven.

Net even weer de stad in geweest (pfff.. ik ga heen voor nutrilon en ik kom met véél meer terug ).
En wat een regen en onweer!! Gelukkig was ik net een winkel binnen. Helaas is ze nu dus weer een beetje onrustig. Ga zo maar even wat met d'r knuffelen, meestal wordt ze daar wat rustiger van.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_40875469
[trotsmodus] Sara rent aan onze handen de hele kamer door! [/trotsmodus]

Ik pakte haar net bij d'r handjes, doe ik wel vaker, kijken of ze wat stapjes wil doen. Ze vindt het normaal heel eng en gaat dan meteen zitten. Nu ging ze ineens lopen, en niet zomaar een beetje, nee, gewoon heel hard rennen, en de kamer door onder luid gejoel en gelach
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40884274
Jaa! Sara! Leuk is dat he lopen? Emma kan er ook maar geengenoeg van krijgen. Als ze wil lopen pakt ze onze handen vast en stuurt ons wel even daar heen waar ze heen wil.

Wij zijn nog steeds bezig om wat meer vast voedsel in Emma te krijgen maar veel succes hebben we niet. Ze heeft de afgelopen week steeds een beetje uit een potje gegeten en op de vierde en vijfde dag ging het zowaar redelijk. Ik heb vandaag maarwat groente ingekocht zodat ikzelf wat prutjes kan maken want in de meeste potjes zitten weer dingen die ik haar (nog) niet wil geven. Zo kan ik het ook wat groffer maken. We hebben vandaag pasfoto's laten maken voor een identiteitsbewijs en er hoefden maar twee foto's gemaakt te worden. Eigenlijk waren ze allebei goed maar de ene was leuker.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40884332
Kendahl huilt genoeg, maar niet teveel. En hij heeft amper rust nodig om te slapen, tot nu toe dan.
Paplief kan gewoon elektrische gitaar spelen in zijn bijzijn, dan ligt hij met grote ogen te luisteren. We kunnen zelfs luidruchtig een kast in elkaar zetten en hij slaapt gewoon door in de kamer ernaast. Verder, het huilen... hij was weer een paar dagen 's nachts wakker, maar we keren langzaam het ritme weer om door hem overdag "uit te putten".
Afgezien van een lichte verkoudheid, gaat het goed met hem. Aan verkoudheid doe je toch niets..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:00:28 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_40894204
Sara en Emma zijn echt al zoveel fases verder he wat goed zeg dat lopen

wij waren gisteren naar de kermis en geloof me, daar was het echt een verschrikkelijke herrie Ezra sliep er dwars doorheen. Toen we de stad weer uit liepen werd ie wakker, mafketel.

Ezra begint een aantal "speelgoedjes" leuk te vinden en op te reageren, alles met lichtjes en geluid is leuk hij moest er net hart om lachen
stormy waters...
sailin'
pi_40894233
Ik heb besloten dat Merlijn op het KDV maar meer vast voedsel moet gaan eten. Dus ik had druifjes, een potje fruit en een danoontje meegegeven. Alles was op op twee druifjes na. Ook heeft hij van de BV een mooie hoeveelheid gehad. Ik heb het idee dat het nu beter gaat, dan wel nog niet met drinken, maar hij krijgt misschien ergens zo toch wel genoeg energie van. Vanaf morgen gaat hij met de groep meedoen en gaat hij boterhammetje eten als hij wakker is. Dadelijk naar het CB, ben benieuwd hoeveel meneer is aangekomen.
pi_40894652
Krijgen ze dat dan niet op het KDV Randa?
Bij ons krijgen ze standaard fruit en yoghurt en brood enzo. Natuurlijk moet je van te voren wel aangeven wanneer jou kindje dat ook mag eten.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40897138
Wij zijn een paar daagjes weg. Manlief en ik gaan naar Lowlands en Saartje gaat logeren bij een vriendin van me. Tot na het weekend allemaal!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40897158
Bij ons leveren zij ook brood, sap, fruit enzo. Flesvoeding moet je zelf aanleveren i.v.m. teveel verschillende soorten, maar andere voeding en luiers leveren zij. En ze geven het inderdaad ook pas als de ouders aangeven dat een kindje iets mag/kan eten.
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2006 @ 10:42:11 #46
81992 Githa
pi_40897166
Geniet er van Fuente
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:07:27 #47
24188 Belana
kloon van belana
pi_40897946
Fuente veel plezier en geniet er lekker van samen!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:56:13 #48
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40899445
Fuente veel plezier!!

Bij ons op het KDV leveren ze alles, ook speciale voeding. Ze hebben alleen Etos luiers en wij gebruiken Pampers, dus die leveren we wel zelf. En idd ook op aangeven van de ouders krijgt een kindje wel of niet iets.

Robin heeft de zesde ziekte. Hij had vandeweek ineens hoge koorts en nu zit zijn lichaam onder de vlekjes. Hoorde net op het KDV dat het idd kan, hebben meer kindjes de laatste tijd gehad.
En het is zeker fijn dat er eindelijk wat aan zijn oogje gedaan wordt, want hij heeft er inmiddels ook wel last van, zit er constant in te wrijven. Maar het is zo eng dat ie helemaal onder narcose moet En dan misschien een buisje in dat ieniemienie traanbuisje, hoe gaan ze dat er doorheen rossen? Ik probeer er maar niet teveel aan te denken...
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_40899726
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:40 schreef Fuente het volgende:
Wij zijn een paar daagjes weg. Manlief en ik gaan naar Lowlands en Saartje gaat logeren bij een vriendin van me. Tot na het weekend allemaal!
Heel veel plezier!!!
LL is echt super leuk
Geniet er van!
pi_40899784
Veel plezier Fuente, Lowlands is één van de weinige grote festivals in NL waar ik nog nooit geweest ben. Spannend zo'n heel weekend zonder je dochter!!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')