abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40535259
vorig deel: Het grote kleine babietjestopic deel 82

Babietjes

25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 15-08-2006 22:01:09 ]
Variety is the spice of life
pi_40535277
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:01 schreef Djeez het volgende:
kim is 3 nachten bij mijn schoonouders blijven slapen. (vanwege klussen in huis) Ze is er nu weer, maar kent ons niet meer. Ze huilt alleen maar.
Zal ze alleen moeten wennen?
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:05 schreef nebelung het volgende:
Natuurlijk, ze moet weer even wennen. Van de ene situatie naar de andere situatie is toch nog echt een grote overgang soms op deze leeftijd. Komt wel goed hoor, geen zorgen. Gewoon lekker knuffelen!
pi_40535631
Hoi, ik had een vraag gesteld in het borstvoedingstopic. Daar kreeg ik het advies mijn probleem ook even hier voor te leggen. Wat ik poste in het andere topic was;

Hallo dames,

Ik wil graag even jullie advies vragen. Ik lees al een hele tijd mee en zit nu even met mn handen in het haar. Mijn kleine meid is nu 4 maanden en ze krijgt nog volledige borstvoeding (ik wilde afbouwen, maar ze lust vooralsnog de nutrilon niet, maar dat is weer een ander verhaal haha).

Nu is ze sinds 2 weken begonnen met spugen. En ik bedoel niet een mondje teruggeven, maar 1 a 2 uur na de voeding gooit ze er ineens melk uit. Vaak een combinatie van speeksel, melk, stukjes (verteerde melk?) en zuur. Het zijn geen golven, gelukkig.

Ze groeit vooralsnog goed (bij 3 1/2 maand was ze 6600 gram), maar sinds het spugen ben ik niet meer bij het CB geweest. Wel lijkt het alsof ze wat last heeft ervan. Tijdens het spugen huilt ze weleens, niet altijd.

Ik heb al geprobeerd haar na het voeden overeind te houden, maar omdat het 1 a 2 uur later pas komt lijkt het alsof het overeind houden niet echt helpt. Verder gaf ik vanaf de geboorte 6 voedingen. Doordat ze steeds om dezelfde tijden kwam wachtte ik niet meer tot ze zelf ging huilen voor melk. Nu doe ik dat wel omdat ik dacht dat ze misschien wel teveel melk kreeg (ze drinkt altijd als ik aanleg). Dus nu zit ze op 5 voedingen. Ze drinkt wel nog steeds goed.

Draai elke dag een was met kleding/hydrofiellaken/hoeslakens met vieze prut. Ik ben echt niet vies van een beetje spuug of melk, maar dit zuur is echt vervelend. Daarbij vind ik het voor haar vies als ze in een natte koude plek ligt.

Het is eigenlijk begonnen sinds ze op haar buik kan draaien. Dit kan ze sinds ze 3 1/2 maand is. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Meestal hellpt buikliggen juist TEGEN reflux toch?

Weet iemand van jullie wat ik kan proberen?
pi_40535998
En je wilt weten hoe reflux wordt vastgesteld!

pi_40536194
Amber is vannacht bij opa en oma blijven slapen.... Even een avondje voor ons zelf, was wel lekker!

De nacht ervoor was echt bagger. AMber is meerdere keren wakker geweest, huilen, piepen, om gek van te worden. Ze slaapt 's nachts momenteel zooo ontzettend slecht...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40536536
Pixels, ik heb helaas geen ervaring met spugende kindjes, maar er zijn hier wel andere moeders die dat wel hebben, hopelijk vind je snel een oplossing!

Vicky, lekker even een avondje voor jezelf he? Zou Amber een sprongetje hebben dat ze zo slecht slaapt?

Wij hadden gisteren een bbq bij mijn vader thuis, mijn zus erbij en nog wat anderen. Was heel gezellig. Sara heeft haar dutje lekker in de woonkamer in haar bedje gedaan, en was de rest van de dag ook supervrolijk. Ze lag uiteindelijk pas om 21:15 in bed en was vanmorgen ook pas om 9 uur wakker, wel lekker
Sara slaapt trouwens sowieso heel erg veel de laatste tijd. Vaak ligt ze om 18:30 al in bedje, is ze helemaal op en dan wordt ze 's morgens pas rond 8 uur, soms zelfs 9 uur wakker. En dan slaapt ze vaak 's ochtends weer 2,5 uur en 's middags ook nog 2 uur.
Zou dat komen doordat ze nu zoveel leert met staan en lopen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:35:41 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40537183
Pixels, aangezien het zurig ruikt, en het komt nadat ze actief is denk ik dat het komt doordat het middenrifje nog niet beheerst is.
Mijn neefje had dat ook nl. die was zo actief dat hij dmv zijn middenrif zelf alles terug gaf.
Reflux spuug is vaak wat doorzichtig.
Je zou kunnen proberen wat gaviscon te geven, dat maakt een laagje op de slokdarm. Maar een belletje naar het cb is zeker een aanrader en niet afwachten tot devolgende afspraak.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40537359
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:44 schreef nebelung het volgende:
En je wilt weten hoe reflux wordt vastgesteld!

Juist ja, dat was ik bijna vergeten Weet iemand hoe reflux wordt vastgesteld?
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:42:00 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40537361
Oh en hoe wordt reflux vast gesteld :

In ons geval was het overduidelijk dat ons dochtertje reflux en kma later kea allergie heeft. Is bij ons door een Kinderats gedaan.
Meestal kunnen ze aan de hand van jullie ervaring wel een diagnose maken of dit reflux is of niet.
vaak wordt er Zantac voorgeschreven ( ik zou dan echter vragen om de losec die heeft een betere werking) en moet je dat dan even proberen en moet dan zichtbaar verbetering opgeven.
Wanneer dit allemaal niet helpt kan het zijn dat ze een ph-metrie gaan doen, maar dat doen ze niet zo heel vlot.
Over de overstap van BV. naar flesvoeding. Ik zou dan bij voorbaat al hypoallergene voeding geven.
Omdat je vaak bij reflux kindjes ziet dat ze een KMA/KEA hebben.

Typische reflux kenmerken:

Zuur ruikende spuug, doorzichtige spuug, gebalde vuistjes, kan zijn dat ze huilerig zijn. opgetrokken knietjes, overstrekte houding, voorkeurshouding.

Een bezoekje aan een chiropractor oid is ook een goed idee om te kijken of de werveltjes goed staan want ook dat kan dus reflux veroorzaken

Reflux is niet meer als een vervelende continue zuur opbranding, waardoor de slokdarm kan ontsteken. staat denegrerend zo, maar zo bedoel ik het niet. Het is zeker wel pijnlijk maar goed onder controle te houden en ze groeien er vaak rond de 6 maanden a 1 jaar overheen.
pi_40537496
En door die flesvoeding kun je evt nog johannesbroodpitmeel (nutriton) mengen om het spugen tegen te gaan. Maar daar zou het cb ook mee moeten kunnen helpen.
Bij borstvoeding kun je dat overigens nog vooraf op een theelepeltje geven eventueel.
Is het spugen toevallig begonnen toen jij met flesvoeding begon? Of drinkt ze dat echt helemaal niet?
pi_40537628
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en hoe wordt reflux vast gesteld :

In ons geval was het overduidelijk dat ons dochtertje reflux en kma later kea allergie heeft. Is bij ons door een Kinderats gedaan.
Meestal kunnen ze aan de hand van jullie ervaring wel een diagnose maken of dit reflux is of niet.
vaak wordt er Zantac voorgeschreven ( ik zou dan echter vragen om de losec die heeft een betere werking) en moet je dat dan even proberen en moet dan zichtbaar verbetering opgeven.
Wanneer dit allemaal niet helpt kan het zijn dat ze een ph-metrie gaan doen, maar dat doen ze niet zo heel vlot.
Over de overstap van BV. naar flesvoeding. Ik zou dan bij voorbaat al hypoallergene voeding geven.
Omdat je vaak bij reflux kindjes ziet dat ze een KMA/KEA hebben.

Typische reflux kenmerken:

Zuur ruikende spuug, doorzichtige spuug, gebalde vuistjes, kan zijn dat ze huilerig zijn. opgetrokken knietjes, overstrekte houding, voorkeurshouding.

Een bezoekje aan een chiropractor oid is ook een goed idee om te kijken of de werveltjes goed staan want ook dat kan dus reflux veroorzaken
Bedankt voor je uitgebreide reactie evenstar! Hypoallergene voeding zat ik ook aan te denken ja omdat de papa als baby een lactose intolerantie had.
Wat betreft hetgene wat ze overgeeft. De ene keer is het doorzichtig met witte stukjes, de andere keer is het wat dikker, witter en slijmeriger. Het lijkt mij dat het er aan ligt wanneer ze het overgeeft (en dus in welke mate het al verteerd is). .
Het ruikt in elk geval zuur.

Wat betreft de werveltjes; het lijkt me dat dit het niet is. Ze heeft immers de eerste 3 1/2 maand geen last gehad en heeft het nu plotseling sinds 2 weken.

Denk je dat kleine beetjes geven beter is in haar geval? Dus ipv 5 keer een keer of 7/8 ofzo?

Het CB krijgt in elk geval morgen een belletje en nav hun uitkomst eventueel ook de huisarts. Ik neem aan dat hij ook medicatie kan voorschrijven? Anders een verwijzing naar de kinderarts.

Het valt me trouwens ook op dat ze veel aan het sabbelen is op haar handjes/vuistjes en ze kwijlt ontzettend sinds een maand ofzo. Maar dat kan misschien ook bij de leeftijd horen....
pi_40537646
Fuente, ik heb net mijn ouders gebeld en Amber heeft (natuurlijk) weer heel goed geslapen. Ze lag er om 20.30 in, kreeg om 23.00 een laatste fles, lag er toen weer in en was om 6.30 wakker. Heeft toen nog even bij mijn ouders in bed gelegen toen nog even gespeeld en daarna nog 3 kwartier geslapen..

Waarom slapen kindjes ergens anders altijd beter dan thuis?

Amber had ook reflux. Wij kregen er Zantac voor en dat ging toed. Moesten toen gaan afbouwen met Zantac, maar toen werd het weer erger. Uiteindelijk zijn we langzaamaan gestopt met de Zantac en toen ging het heel goed.
We deden (al toen Amber 3 dagen oud was) ook Nutriton door de fles maar dat is nu ook niet meer nodig. Amber is nu ruim 9 maanden.
Het kan zijn dat het spugen na verloop van tijd minder wordt, maar als ze gaan draaien en kruipen weer iets erger wordt. Meestal is het over zodra ze kunnen staan/lopen, dan gaat de zwaartekracht werken...

Het sabbelen en kwijlen kan best met tandjes te maken hebben..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40537833
Bedankt voor jullie reacties. Wilde alles in 1 bericht quoten, maar dat lukt niet helemaal.

Evenstar is het bij jouw meiske onder controle nu?

Poemojn; ik heb de flesvoeding 3x geprobeerd te geven. Ze neemt een slok, kijkt me heel vies aan en spuugt het weer uit. Ik heb hier nutrilon standaard 1, maar zit eraan te denken om inderdaad maar gelijk de hypoallergene in huis te halen.
Ik wil wel graag afbouwen, maar door deze eventuele reflux vind ik het voor haar juist een beetje te belastend om nu met voeding te gaan klooien. First things first en even kijken wat het CB zegt.
Johannesbroodpitmeel ben ik inderdaad tegengekomen op mijn zoektocht. Ga het even aankaarten bij het CB. Ik verwacht alleen niet heel veel van de onze hier maar dat is weer een ander verhaal.

Fuente; wat betreft dat slapen, lijkt me heel goed kunnen hoor! Hier ook extra dutjes sinds het buikdraaien
pi_40538022
Amber had ook reflux. Wij kregen er Zantac voor en dat ging toed. Moesten toen gaan afbouwen met Zantac, maar toen werd het weer erger. Uiteindelijk zijn we langzaamaan gestopt met de Zantac en toen ging het heel goed.
We deden (al toen Amber 3 dagen oud was) ook Nutriton door de fles maar dat is nu ook niet meer nodig. Amber is nu ruim 9 maanden.
Het kan zijn dat het spugen na verloop van tijd minder wordt, maar als ze gaan draaien en kruipen weer iets erger wordt. Meestal is het over zodra ze kunnen staan/lopen, dan gaat de zwaartekracht werken...

Het sabbelen en kwijlen kan best met tandjes te maken hebben..
[/quote][/quote]
quote:
[quote]

Ergens denk ik ook dat het met dat draaien te maken heeft. Ze is zo druk en voordat ze op haar buik kon had ze nergens last van. De meeste verhalen die ik hoor gaan over kindjes die er al vanaf de geboorte last van hebben.

Fijn dat amber er in elk geval van af is Is toch een hele toestand en een hoop wassen
  zondag 6 augustus 2006 @ 15:25:02 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40542297
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:57 schreef Pixels24 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Wilde alles in 1 bericht quoten, maar dat lukt niet helemaal.

Evenstar is het bij jouw meiske onder controle nu?

-Knip-
Het is zodanig onder controle dat het niet meer zo extreem is. Maar we gebruiken nog wel met en met de losec als ze weer erg last heeft.
Eind augustus hebben we weer afspraak met de KA en gaan dan kijken of ze een ph metrie willen doen en of ze dan anders prepulsid kan krijgen, die schijnt toch even wat beter te zijn maar wordt vaak niet gegeven.
De tapijten zijn intussen wel verneukt door al het vele spugen, was me eigen een ongeluk, en paar keer per dag andere kleren aan is niet ontdenkelijk hier, ook matrashoezen gaan als een speer hier.. Maar ach jah.. ooit wordt het goed Het is bij arwen vooral de KEA die parten speelt, en nu met de introductie van bijvoeding i s het weer erger helaas maar ook dat komt goed
pi_40545310
Wie weet hoeveel fruit Kim mag hebben? 1 heel groot potje, of beter in 2x? En vers, hoeveel mag ze dan? Ik kan het niet vinden.
En avondeten, mag ze dan ook een heel potje, groot? En vers hebben we nog niet geprobeerd.
Volgens mij stond het in een vorig topic, maar ik kan niks vinden. Of kijk er over heen.

Gelukkig was ze na een kwartier weer gewend aan ons. nu is ze weer vrolijk als vanouds.

Haar kamertje is klaar. Foto's komen nog.
pi_40545393
Jeah ik mag me hier nu ook melden. Maar meteen even een foto om te laten zien waarmee

Onze trots Mikael
het gaat heel erg goed met Mikael. Hij drinkt heel goed en slaapt in princiepe van voeding tot voeding. Als ie eerder wakker word dan zijn zijn vingers een hele goeie uitkomst. Verder zijn we gewoon supertrots en genieten we enorm van hem
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:05:12 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_40545457
Nog gefeliciteerd MeNicole! Wat een mooie vent en wat fijn dat alles oke is.
Geef je borstvoeding?
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:05:19 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_40545460
Wat een wijs ventje al om te zien MeNicole
stormy waters...
sailin'
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:07:06 #20
108648 cattie
lieve moeder
pi_40545500
Wij hbben vandaag een muziekmobiel voor Ive voor aan de box gekocht. Hij kijkt heel geïnteresseerd naar de bewegende beestjes, heel leuk om te zien!
pi_40545512
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:05 schreef cattie het volgende:
Nog gefeliciteerd MeNicole! Wat een mooie vent en wat fijn dat alles oke is.
Geef je borstvoeding?
Nee we hebben hier gewoon de fles
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:19:39 #22
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40545828
wat is ie mooi blond MeNicole! mooi ventje hoor

ik ben begonnen met Friso1 normaal. had eerst preventief hypoallergeenomdat ik anders de overgang naar normale melk
wat nog heel lang duurt zo groot vind. en eczeem heeft ie toch al. hooikoorts komt pas met 6 jaar, en astma, sja.. we zien wel of dat komt.

de friso normaal die ik heb schuimt heel erg bij het schudden, dit had de pr. H.A. niet. is dat normaal? denk t wel he?
max had vandaag ook voor t eerst weer gele poep komt waarschijnlijk door de verandering van voeding.

vanochtend vond ik max warm, dus ik ging temperaturen, was ie 37.8. iets verhoging (hij is normaal rond de 37.3)
toen ik een uurtje later ging meten, was ie 37.1
en toenet ging ik meten, was ie weer 37.8
nu twijfel ik even heel hard aan mijn thermometer

ik ga t straks nog een keer proberen, als hij wakker is, maar kvind t wel raar, zo op en neer
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40547549
MeNicole gefeliciteerd!
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 18:46:13 #24
81992 Githa
pi_40548080
Dat is niet raar hoor pinquit, de tempratuur kan erg snel oplopen of dalen, zeker bij die kleintjes.
Maar het is natuurlijk nooit verkeerd om de thermometer even te testen bij jezelf als je twijfeld.

MeNicole, wat een lekker blond mannetje is Mikael
pi_40549244
Mooi manneke MeNicole en echt al heel blond haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')