abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:51:52 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_40161803
vorig deel: Het grote kleine babietjestopic deel 81

Babietjes

25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:49 schreef Belana het volgende:
cattie, het duurde de vorige keer bij mij ook veel langer door die vaccuumpomp verlossing, dat is gewoon te veel geweld eigenlijk. Neem er de tijd voor. probeer wel te bewegen, maar lang staan met in bad doen... geef het over zodra het ff niet meer gaat, dat doe ik ook hoor.

Ezra is vanmorgen met Nick onder de douche geweest dat vond ie heerlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 04-08-2006 21:52:24 ]
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:52:11 #2
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_40161814
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:17 schreef Tamea het volgende:

Hij heeft de afgelopen week al 6 nachten minstens 5 uur achter elkaar geslapen. Heerlijk.
Ow, hier slaapt Mahre al een uur of 7... 22.30 uur laatste flesje en dan rond 23.00 uur slapen.
Rond 6.30 / 7.00 uur begint ze wakker te worden... En dat is al 5/6 weken het geval...
of zou het ook komen door de ouders die van die slaapkoppen zijn...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_40161851
Oooow....Doooorslapen....Lijkt me heeeeeeeerlijk!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:53:45 #4
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_40161864
Ow belana, wil je dit wijzigen?
quote:
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Tazz (papa)
in 20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
pi_40161958
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:52 schreef Tazz het volgende:

[..]

Ow, hier slaapt Mahre al een uur of 7... 22.30 uur laatste flesje en dan rond 23.00 uur slapen.
Rond 6.30 / 7.00 uur begint ze wakker te worden... En dat is al 5/6 weken het geval...
of zou het ook komen door de ouders die van die slaapkoppen zijn...
Gokje, kunstvoeding?
Borstvoeding is wat lichter verteerbaar, dus BV babies slapen vaak pas later door dan KV babies. maar met 7 weken valt het me nog mee.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:57:25 #6
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_40162005
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:56 schreef Tamea het volgende:

[..]

Gokje, kunstvoeding?
Borstvoeding is wat lichter verteerbaar, dus BV babies slapen vaak pas later door dan KV babies. maar met 7 weken valt het me nog mee.
Ah, ok, is dat de reden... ach, we moeten er maar mee leven dan..
pi_40162405
Hier een groot slapertje. Vanochtend werd meneer pas om 7.15 wakker, had om 5.00 nog een voeding gehad. Daarna weer geslapen tot 8.15, eten gegeven geslapen van 9.30 tot 10.30 en nu ligt hij na een voeding alweer een kwartier te slapen. Ik gok op een sprongetje of tandjes want hij is ook de hele tijd huilerig en bij mij willen zijn, komt hij zo naar me toe gekropen. Als hij achterstevoren ligt draait hij zich helemaal om en komt hij met een zielig, mmmumuuu.

De nachten gaan weer beter hier. Hij kwam weer rond 1.00 voor een slokje, rond 2.30 voor een voeding (1 borst) en om 4.30 voor borst 1 en om 5.00 voor borst nr 2. Hij zal het toch wel nodig hebben.
pi_40163326
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:57 schreef Tazz het volgende:

[..]

Ah, ok, is dat de reden... ach, we moeten er maar mee leven dan..
Heel naar voor jullie
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:19:42 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_40164710
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:53 schreef Tazz het volgende:
Ow belana, wil je dit wijzigen?
[..]

in 20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
done
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:22:15 #10
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40164810
Dat doorslapen hoeft echt niet aan de voeding te liggen hoor, hier was het zowiezo niet aan de orde, ook niet toen ik overging op kunstvoeding... doorslapen ho maar! En dan soms ineens wel, net na de kraamweek, een hele nacht. Raar maar waar...
pi_40165637
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:51 schreef Belana het volgende:
20 juni 2006: Sara, dochter van CrazyMoon
Belana, in de beginpost staat er Sara, wil je er Sarah van maken? alvast bedankt
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_40166623
Wij hebben vanmorgen gezwommen (met Wennie en Robin) Amber zat lekke rom zich heen te kijken terwijl Robin hard aan het spetteren was.

Amber is lekker in slaap gevallen na het zwemmen.

Straks gaan we naar de dietiste.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 14:45:26 #13
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40167545
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 13:22 schreef Suzanna het volgende:
Dat doorslapen hoeft echt niet aan de voeding te liggen hoor, hier was het zowiezo niet aan de orde, ook niet toen ik overging op kunstvoeding... doorslapen ho maar! En dan soms ineens wel, net na de kraamweek, een hele nacht. Raar maar waar...
Inderdaad. Kai heeft nooit borstvoeding gekregen maar sliep pas echt door toen hij bijna 1,5 was.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_40168506
Jongste broertje hier idem, altijd flesvoeding, doorslapen rond de vier jaar pas.
/edit Hij was overigens een huilbaby met zoals later bleek allerlei allergieen, oa koemelkallergie. En huilen kost ook energie natuurlijk, niet zo vreemd dan misschien dat je pas laat doorslaapt?

Maar bij flesvoeding is de kans op doorslapen wel groter (idd moeilijker verteerbaar dan moedermelk end daardoor langer een voller gevoel in de maag, maar ook vaker op schema voeden / laten huilen / speentje dan bij bv-op-verzoek).

[ Bericht 12% gewijzigd door poemojn op 25-07-2006 16:20:38 ]
  dinsdag 25 juli 2006 @ 15:29:25 #15
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40168956
max is de laatste dag zooo verschrikkelijk wild!!

en ik wou nog wat zeggen/vragen maar ik ben het vergeten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40169427
Het is ook zoooo warm
  dinsdag 25 juli 2006 @ 15:50:10 #17
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40169707
Ik ben met Emma vanmorgen bij het CB geweest. Alles goed behalve groeien
Ze is sinds de vorige keer maar 75 gram gegroeid. Lengtegroei was wel goed. Ze is nu 70 cm lang en weegt 6975gram. Ik had me al voorgenomen om het eten wat structureler aan te pakken (nu krijgt ze her en der wat er zit echt nog geen ritme in) Dat vond de arts ook een goed idee. En over de prikken was ze heel positief,we beginnen als Emma bijna een jaar is. Ze was verbaast dat ik wist dat er dan een dktp-prik vervalt, tja als ik het anders dan anders wil moet ik ook wel kunnen onderbouwen hoe en wat toch?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40169861
Hoeveel uur mag Kim maximaal zonder de fles? ik bedoel met name na de nacht.

Verder alles ok. Ze krijgt haar 2e tandje. Ze heeft wel weer harde keutels. Volgende week weer controle kinderarts.
pi_40169863
Jelief, ik ben wel benieuwd hoe jullie het anders aan gaan pakken (mag ook wel via mail als je dat prettiger vind). Wij willen in ieder geval uitgesteld gaan vaccineren en sommige laten vervallen, maar hoe en wat moeten we nog overleggen met onze (antroposofische) huisarts.
pi_40170341
Jelief, Emma krijgt toch bv? Heb je haar al met de bv-curve vergeleken?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:20:30 #21
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40170571
Owlet, het plan was in eerste instantie om met een maand of negen te beginnen maar hoe dichterbij dat kwam hoe meer ik er tegenop zag. Na nog wat meer lezen (oabij nvkp) hebben we besloten om met een jaar te beginnen. De DKTP van 4 jaar komt dan te vervallen. Ook wil ik de Hib apart doen van de DKTP. Over de BMR twijfelen we nog.
Het schema wordt dan als volgt:
bijn 12 maanden 1e Dktp, twee weken later Hib (hoeft daarna niet meer)
tweede voor de 16 maanden
derde na 24 maanden.
Als Emma de BMR al krijgt dan krijgt ze die los van de Men-c

Hier is nog een linkje waar ik de meeste info vandaan heb: http://www.nvkp.nl/200.html
Overleg idd met je huisarts. Ik ben toen Emma een maand was bij hem geweest voor meer info, hij zei dat ik vooral moest doen wat volgens mijn intuitie goed was en gaf me ook de link voor de site van Tinus http://www.tinussmits.nl/ .
We hebben Emma nog niet ingeent omdat we er van overtuigd zijndat ze eerst de kans moet krijgen om zelf een goed afweersysteem op te bouwen.
Als je nog meer vragen hebt mail dan maar

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 25-07-2006 16:25:07 (typoooos) ]
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:20:47 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_40170583
wat is de filosofie achter het later vaccineren? gewoon benieuwdheid dus, geen commentaar. Is dat beter? Wij zijn toen bij Liam wel iets later begonnen, maar dat was meer omdat dat zo liep.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:21:27 #23
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40170612
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:13 schreef poemojn het volgende:
Jelief, Emma krijgt toch bv? Heb je haar al met de bv-curve vergeleken?
nee nog niet, maar 75 gram in 6 weken is wel erg weinig, ook voor een bv-kindje dacht ik zo...
Poemojn. heb jij de link van de nieuwste curves bij de hand?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:33:09 #25
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40170994
Dankje Tamea!, Lijkt er op dat ze gewoon onderaan de curve zit. Lijkt mij toch wel nuttig om wat meer ritmein de eetmomenten te krijgen( en bv op verzoek uiteraard)
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:36:19 #26
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40171090
Belaan, wil je nog meer uitleg dan in de post boven je of is het zo duidelijk? deze zin lijkt net of ik mij aangevallen voel maar niets is minder waar! leuk dat je wilt weten hoe en waarom
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:45:31 #27
24188 Belana
kloon van belana
pi_40171385
ja, is duidelijk jelief, ben meteen ff aan het lezen, kan ik een mening vormen voor mezelf
stormy waters...
sailin'
pi_40171804
Bedankt Jelief!
We hebben inderdaad ook al contact gehad met de vereniging kritisch prikken maar uit hun boekjes proef ik weer vaak alleen maar opgesomde nadelen. Ik vind het best lastig om een duidelijke lijn voor mezelf te bepalen.
Wat voor mij ook meespeelt in de beslissing (uiteraard) is hoe mijn partner om kan gaan met een ziek kind. Van mezelf weet ik dat ik prima die kinderziektes kan handelen, eventueel in samenwerking met de huisarts. Maar of dat ook voor mijn partner geldt weet ik zo een twee drie niet.
Met name inderdaad met oog op de BMR.
Van bof en rode hond zou ik liever hebben dat ze het zelf door gaat maken, als dat niet gebeurt kan er altijd later nog gevaccineerd worden. Maar mazelen... Ik denk dat ík het wel aan zou kunnen, wel alert zou kunnen zijn op de symptomen, etc. En mijn huisarts heeft door haar vakgebied veel ongevaccineerde kinderen en dus ook wel de ervaring met ziektes als de mazelen.
Maar of mijn partner het aandurft.... twijfel twijfel.

Ik herinner me nu ineens weer hoe ik als lagereschoolkind in de rij stond voor zo'n gemeentelijk vaccinatieprogramma. Ik verkondigde helemaal blij dat ik "er maar een hoefde", tot grote ontsteltenis van de moeders om ons heen natuurlijk.
Waarop mijn moeder heel droog vertelde dat een eventueel blinde baby wel het láátste zou zijn waar ze zich zorgen om zou maken als haar dochter op haar tiende zwanger zou raken
Overigens heb ik op mijn vijftiende of zestiende alsnog de rode hond vaccinatie gehaald.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:37:13 #29
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40173007
Bij ons ben ik degene die in het 'alternatieve' circuit is opgegroeid maar toen ik er over begontijdens de zwangerschap was Mike snel overtuigd van het (nog) niet prikken. Wat de bof, mazelen en Rode hond betreft, ik vertrouw er op dat als ze het al krijgt ik genoeg steun van mijn huisarts kan krijgen. Of Mike het aankan, tja eigenlijk niet eens over nagedacht, het zal wel zo zijn dat ik dan thuis blijf voor Emma. En aangezien ik de meeste para-medische kennis in huis heb zal ik in de gaten moeten houden of ingrijpen noodzakelijk is. Toen Emma zo ziek was in februari was ik ook degene die de verschijnselen van uitdroging herkende, al zag Mike wel dat ze echt heel ziek was.

Emma ontwikkelt trouwens een geweten... Als ze iets ontdekt heeft waarvan duidelijk is dat het geen speelgoed is of iets dat eigenlijk niet mag gaat ze heel stilletjes ermee spelen, als je haar dan roept kijkt ze echt met zo'n blik van 'Mag dit wel of niet?'
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:16:03 #30
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_40175605
hai hai

Hier weer even een van mij en Daniël.
Als het goed is hebben we deze week weer eigen internet ik kan niet wachten zeg!
Hie gaat alles goed, na zijn regelweek lijkt Daniël elke dag iets meer te slapen, maar ik leg me er maar bvij neer dat zijn ritme alsnog een zooitje blijft. Ik wijt het maar aan een plat dak in combinatie met het warme weer. Hij zweet als een bouwvakker als hij aan het drinken is...

Ik probeer er ook elke dag een lachje uit te wurmen, maar hij lijkt te blijven steken bij een flauwe glimlach waarna zijn concentratie alweer weg is..maar goed, hij is nu ook nog maar 3 en halve week.. en volgens mijn man' moet ik die jongen niet zo onder druk zetten'

Wij kiezen er ook niet ( nog) niet te enten.. we hebben er teveel nare verhalen over gehoord en gelezen en willen gewoon het risico niet lopen.. nou ja . ben te weinig online om er goed over mee te kunnen discusseren , maar zover mijn bijdrage
pi_40175624
na het eens doorkijken van die site van Kritisch Prikken
valt het me op dat de pneumokokkenvacc. nog niet genoemd staat.
(of kijk ik scheel?)

Goed te weten is misschien dat de kinderen geboren ná 1-april die 'recht hebben' op tevens de HepB vaccinatie, niet 3 maar 4x de hep.B vacc. krijgen.
Dit omdat dit vaccin gemengd gegeven wordt met de DKTP-Hib
(DKTP-Hib-Hep dus )

Ik weet niet voor wie dit goed is te weten eigenlijk,
maar ik weet wel dat het me opviel dat ze wat dat betreft het hele kosten-verhaaltje dus toch los kunnen laten!
Per kind is dit immers een extra dosis! (die qua beschermings-opbouw niet nodig is)
Blijkbaar is een parrallel lopend schema van maar 3x een HepB nog onhandiger ofzo
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:28:59 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40176073
Nanalune, mijn ervaring is, dat als je denkt dat je in de buurt van een ritme komt, je baby dat hele ritme weer omgooit Gewoon 'go with the flow' is de eerste tijd voglens mij toch het makkelijkst.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:37:32 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40176315
slechte tvp maar k weet niets te zeggen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40177549
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:37 schreef _evenstar_ het volgende:
slechte tvp maar k weet niets te zeggen
idem
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40177625
Elke keer als ik net denk dat Finn een ritme begint te ontwikkelen wordt het inderdaad weer helemaal anders, dus ik heb de hoop maar opgegeven voorlopig.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:34:08 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_40178104
Mijn ervaring is die van ET
Maar moet zeggen dat Ezra zich tot op heden voorbeeldig gedraagd
Overdag slaapt ie veel en tegen de avond is ie wakker en rommelig en wil aandacht en wat meer eten. tegen deze tijd slaapt ie dan weer ff om later op de avond weer wat wakker te zijn (ook zijn wakkere uurtjes in de buik trouwens) en na zijn laatste voeding gaat ie heerlijk slapen.
We hebben geen klagen wat dat betreft Maar het kan idd zomaar weer veranderen
stormy waters...
sailin'
pi_40180701
Sarah heeft een aardig ritme opgebouwd. Komt denk ik door de flesvoeding.
Alleen rond de avond is het hele ritme weg, dan huilt ze meer, kan niet goed slapen en wil vaker wat drinken. Gelukkig is dat na 21uur weer goed. Dan krijgt ze weer een flesje en doen we haar in bed. Ze slaapt dan door tot een uur of 12, dan maak ik haar weer wakker voor nog een flesje. Als ze wakker wil worden dan.. gisteravond namelijk niet
Verder slaapt ze 's nachts de hele nacht door (tot 7 uur 's ochtends) en dan krijgt ze flesje en slaapt ze weer 4 uur door. (dan moet ik haar ook wakker maken, anders slaapt ze nog langer door)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:26:28 #38
74310 nanalune
pi_40208195
Vandaag naar het consultatiebureau geweest, alles was hartstikke goed:

we hebben 4 keer 'het is een groot kind' gehoord, maar ik zie het eigenlijk al niet meer, je went er zo snel aan eigenlijk, pas toen ik die andere druppies daar zag , zag ik het verschil pas

Die arts daar kon ons ook niet overtuigen van de veiligheid van de dktp -vaccinatie.
Ze had in haar loopbaan ( 9 jaar) 'maar' 6 keer een stuipje meegemaakt direct na de vaccinatie, en verder hield ze alle bijwerkingen niet bij.. naja .. we hebben in ieder geval de bijsluiter meegekregen van de dktp , en nu gaat mij man kijken of er ook o.a kwik in zit , want dat blijkt erg schadelijk te zijn. ( tis duidelijk meer de afdeling van mijn man)..
De arts wist ook wel van dat kwik af , maar haar stelling was: dat is met alle medicatie zo dat je de gevolgen pas op langere termijn ziet, en je moet toch altijd afwegingen maken..tsss daar kan ik me wel druk over maken.. je spuit het wel in onze kindjes ( terwijl ze er in het buitenland 2 jaar mee wachten)..
heb weer interner trouwens ., en ben weer vaker online
  woensdag 26 juli 2006 @ 18:27:33 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_40209981
wij hadden vandaag het 2e bezoek van het CB. lieve wijkverpleegkundige. Ze vond Ezra zo'n lief en tevreden kindje, dat is ie ook Hij drinkt wel veel met dit weer, vanaf vanacht 1 uur zit ie al op 6 voedingen magoe, het is bv dus het mag he kan met dit weer ook geen kwaad ook.

Hoe groot is Daniel dan Nana? Dat daar zoveel opmerkingen over kwamen?
stormy waters...
sailin'
pi_40210287
Belana ik dacht dat heb ik al lang niet meer gedaan

Ik wil nog even zeggen dat ik blij ben dat alles goed is gegaan en dat je zo'n mooi lief jongetje op de wereld hebt gezet - top! Hoe voel je je nu? Ohja en er mogen best meer fotootjes in het fototopic
  woensdag 26 juli 2006 @ 19:11:32 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_40211306
maggie

het gaat goed hier, ik knap dit keer best snel op en de kilo's vliegen eraf en het belangrijkste, ik heb een prachtige, ontzettend lieve zoon erbij
vandaag nog geen foto gemaakt, wil jet het geloven
stormy waters...
sailin'
  woensdag 26 juli 2006 @ 19:13:45 #42
74310 nanalune
pi_40211385
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 18:27 schreef Belana het volgende:
wij hadden vandaag het 2e bezoek van het CB. lieve wijkverpleegkundige. Ze vond Ezra zo'n lief en tevreden kindje, dat is ie ook Hij drinkt wel veel met dit weer, vanaf vanacht 1 uur zit ie al op 6 voedingen magoe, het is bv dus het mag he kan met dit weer ook geen kwaad ook.

Hoe groot is Daniel dan Nana? Dat daar zoveel opmerkingen over kwamen?
Daniël is 5210 gram en ( voorzover ze kon meten ) 56 cm lang ! Hij is nu drie weken en 4 dagen!

Trouwens een vraagje over speengebruik, kan het zijn dat hij nu al ( na 3 dagen) verslaafd aan dat ding is? Hij slaapt gewoon niet meer zonder , want hij houdt pas op met jammeren als ik wat in zijn mond doe ( en hij heeft geen dorst)...
  woensdag 26 juli 2006 @ 19:58:13 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_40212814
dat heeft Ezra ook hoor, en had Liam ook
stormy waters...
sailin'
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:23:42 #44
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40220493
* sjak is verliefd aan het worden op haar prachtige dochter
Het gaat hier geweldig. Ze eet goed, slaapt goed en was eergisteren alweer ruim boven haar geboortegewicht (4340 gram). En dat met deze warmte.
Sinds vandaag merk ik dat ze wel wat moeilijker wakker te krijgen is voor haar voedingen. Ik durf haar alleen door de warmte nog niet door te laten slapen dus ik maak haar om 3 uur wel wakker voor een voeding, ze kan het vocht m.i. goed gebruiken. Daarna maak ik haar om 7 uur weer wakker.

Wij zijn na een paar dagen thuis begonnen met een schema uit het boek: De tevreden baby van Gina Ford. Wat ons betreft mag het boek wel : "de tevreden ouders" heten. Sinds we dat schema volgen hebben we veel meer tijd over voor Jetske en voor elkaar. We weten gewoon waar we aan toe zijn op een dag, wanneer ze ongeveer komt om te eten en hoeveel ze ongeveer hoort te slapen. Daarvoor liepen we hier rond als kippen zonder kop en waren de hele dag bezig met....tja, niets eigenlijk.
Lekker douchen!
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:25:33 #45
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40220561
Lekker Sjak! Dat boek ken ik niet, maar vertel eens summier wat dat dan inhoudt?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:31:54 #46
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40220810
Even gestolen van bol.com:
In het eerste levensjaar van een baby staat het eet- en slaapschema eigenlijk centraal. In dit boek wordt beschreven hoe ouders de baby kunnen helpen om een 'goede' regelmaat te krijgen. Per maand wordt aangegeven wat een wenselijk schema voor de baby op deze leeftijd zou zijn. Telkens wordt aangegeven wat specifieke kenmerken van overgang in het ritme van de baby zijn. Bij elke leeftijdsfase wordt bovendien een praktijkvoorbeeld beschreven van een gezin waarin het ritme zich niet volgens het voorgestelde schema ontwikkelt. Voor elke leeftijdsfase is de dagindeling zoals die er volgens de auteur uit moet zien, van uur tot uur weergegeven. Het boek bevat veel tips die praktisch toepasbaar zijn. De beschreven insteek wijkt op een aantal punten af van de algemene aanpak zoals die in Nederland in de kraamzorg wordt toegepast.
(Biblion recensie, Redactie)

Wij gebruiken het voornamelijk als leidraad. We hebben dus een schema van de eerste week waarin staat wanneer je wat zou kunnen doen. Zo houden we Jetske bijvoorbeeld vanaf 14.00 uur tot ongeveer 18.30 uit haar eigen bed. Ze mag wel slapen maar dan in de kinderwagen of in de box, zodat ze snel went aan een dag-nacht ritme. Verder zit er een voedingsschema bij wat voorloopt op haar werkelijke behoefte, zo zou ik altijd wat meer melk hebben dan ze nodig heeft. Tot nu toe lijkt alles wel te kloppen. Wij hebben dan ook wel geluk dat die schema's goed bij Jets passen. Vanochtend moesten we wel lachen, volgens het boekje moesten we haar om 9.45 uur wekken en om 9.44 hoorden we ineens de babyfoon. Een voorbeeldig kind dus
Lekker douchen!
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:43:06 #47
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40221187
Fijn dat het bij jullie werkt .
Ondanks dat mijn kinderen al heel snel een dag en nachtritme hadden (da's dan zo ongeveer het enige voordeel van couveusekinderen imo ), zat er verder voor geen meter ritme in .
  donderdag 27 juli 2006 @ 07:32:17 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_40227660
sjak, zo snel al op haar geboortgewicht! Ik ben jaloers mijn kinderen waren dus alle 2 ruim 10% afgevallen... daar wordt je niet vrolijk van en bovendien duurt het dan ook even voor ze weer op hun geboortegewicht zitten. Ik weet niet wat ezra nu weegt, ik heb geen weegschaal. Maar hij doet het nu wel goed, dus we laten het zo.
klinkt als een fijn boek! Kwa ritme vind ik het hier wel ok gaan. overdag is Ezra meestal beneden, 'smiddags gaan we samen slapen en 's avonds na zijn voeding van rond half 10 gaat ie naar boven. Hij komt zelf voor een nachtvoeding, vanacht was dat om half 3 en toen om half 7 weer. Ik vind het zo prima gaan. Maar nu is Nick natuurlijk ook nog thuis, dat maakt het erg makkelijk
stormy waters...
sailin'
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:28:53 #49
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40228001
Arwen was vannacht niet op orde , voor het eerst in haar leventje werd ze snachts toen ik even ging kijken huilend wakker... oorzaak onbkend of verkeerds gegeten of de warmte.. ze had wel iets uitslag van het eten.. maar daarvan is ze nog nooit wakker geworden..
Bij ons in bed genomen.. en wat drinken gegeven.. hielp niet.. met washandje afdeppen ook niet.. en ze was zo moe.. naar beneen genomen.. in de ciso gezet flesje melk gegeven.. en zo heeft ze telkens even geslapen.. kwartiertje dan weer huilen.. slokje ... slapen... wat breekt dat een mens op met dit weer..
Arwen is nu lekker vrolijk en ik zit door dit weer met wallen tot op me enkels
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:41:16 #50
74310 nanalune
pi_40228152
oi evenstar... dat is inderdaad een beroerde nacht geweest..naja waarschijnlijk maar voor 1 keer ( duimduim)

Sjak! Dat klinkt goed zeg! een boek om te onthouden dus , ik kijk zo gelijk even in de boekhandel/ en anders op internet. Fijn dat het zo goed met jullie gaat verder , heb je nog helemaal niet gefeliciteerd( hadden geen internet) dus bij deze ...

Daniël heeft vannacht wel geslapen na een huiluurtje van 23:00 tot 24:00. Ik heb hem bij mijn man op schoot gedropt terwijl hij een computerspel aan het spelen was en meneertje viel eindelijk in slaap ( mannen: ) Ik ben toen ook gaan slapen.. heerlijk is dat even als je niet op de wieg hoeft te letten ( ook niet onbewust dus)..en hoewel hij om de 2 en eenhalf uur kwam voel ik me toch uitgeslapen gek is dat . Ik zou normaliter kapot zijn van zo'n ritme maar nu doet het me niks.
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:45:30 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_40228205
ja grappig is dat zoals dat snel went he nanalune, dat zeiden wij ook al tegen elkaar. dat je ineens op een paar uur slaap kunt leven Maar een nachtje doorhalen zou ik niet erg vinden evengoed hoor Nou moet ik zeggen dat ik het dus alweer heerlijk vind dat ik 3 uur achter elkaar kan slapen zonder dat ik iedere 3 kwartier naar de wc hoef, dat scheelt al enorm

arme arwen, gelukkig is ze nu weer vrolijk
stormy waters...
sailin'
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:49:04 #52
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40228244
Erg vinden doe ik het niet.. bedoel voor me meisje alles.. vond het zo sneu dat ze zo;n last had.. het is zo niet haar.. en moet bekenen arwen sliep al heel snel door dus heb echt mijn uurtjes nodig
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:50:58 #53
74310 nanalune
pi_40228258
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:45 schreef Belana het volgende:
ja grappig is dat zoals dat snel went he nanalune, dat zeiden wij ook al tegen elkaar. dat je ineens op een paar uur slaap kunt leven Maar een nachtje doorhalen zou ik niet erg vinden evengoed hoor Nou moet ik zeggen dat ik het dus alweer heerlijk vind dat ik 3 uur achter elkaar kan slapen zonder dat ik iedere 3 kwartier naar de wc hoef, dat scheelt al enorm

arme arwen, gelukkig is ze nu weer vrolijk
tja ben ik even blij dat dát voorlopig weer even niet hoeft , hoogzwanger op een ( eigenlijk) te smal bed,met een vent die bij voorkeur diagonaal ligt.. hahahaha
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:56:32 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_40228334
hahaha, nee, dat mis je niet he nana
stormy waters...
sailin'
pi_40229106
Jippieee Amber heeft voor het eerst weer eens doorgeslapen Ze lag er om 21.30 uur in. Ik heb haar 2x even horen piepen maar ze ging gewoon weer slapen. Om 7.30 werd ze pas wakker!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40229900
Evenstar, succes met wakkerblijven vandaag

Nanalune, ik weet nog hoe blij ik was toen Sara 5 uurtjes achter elkaar ging slapen, grappig eigenlijk dat je je er toch zo op aan kan passen

Vicky, fijn joh

Sara is gister voor het eerst op de dreumesgroep geweest. Ze heeft het naar d'r zin gehad, eigenlijk de hele dag buiten gespeeld (in de schaduw) dus ik had een vies zandmonstertje toen ik d'r ophaalde
Ze wordt ineens heel erg lang lijkt het wel, het viel me zelf al op, maar gister op het kdv zeiden ze ook dat ze ineens zo groot wordt! Ze knalt ook bijna uit d'r rompers, dus mag weer een nieuwe voorraad inslaan Zal nu maat 86 en hoger worden dan
Ze moet woensdag naar het CB, ben benieuwd hoeveel ze weegt en hoe lang ze nu precies is .
Ze heeft nu 6 tandjes, gaat ook al zo hard....Nog ffies en dan is ze 1, 'k denk telkens terug aan vorig jaar rond deze tijd, ontzettend zwanger, ook zo warm weer.. de bevalling.. pffff *emo muts is*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40230194
Oh ennuhh Amber's tand is bijna door.. eindelijk!! De eerste
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:04:18 #58
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40233223
Nanalune, ik moest een beetje lachen om je verhaal. Niet lachwekkend hoor, maar vooral herkenbaar (vooral het stukje van mannetje die een computerspel speelt ... ) Ik heb de kinderen ook vaak op z'n schoot gedumpt als ik moe was, en dan vielen ze vaak ineens in slaap ...

Maar lekker is t wel als jij dan even lekker rust hebt gehad!

Ambertje, tandjessssss!!!
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:09:09 #59
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40233401
Oh ja, hier een bijna-kruipertje. Is nu al langer dan een week, dat ze de kamer door schuift, zich afzettend met één voetje en zich voorttrekkend met haar handjes. Af en toe een kruippoging ertussendoor, waarbij ze vaak op haar kin landt ...
Voor de rest is ze érg ondernemend, alles is interessant, vooral de computerdraadjes en zo... dus tis constant opletten. Dat heb ik Noa allemaal afgeleerd toendertijd, wist ik niet meer dat het zo lastig was...bij zo'n kleintje kun je absoluut niet streng zijn want daar snappen ze toch niets van...dus: weghalen weghalen weghalen...

Ze is trouwens snel aan het huilen als haar iets niet bevalt. Noa vindt ze vaak veel te wild en die komt vaak te dichtbij (gaat soms zelfs op haar rug zitten! ) én Noa pakt altijd leuke speeltjes af. Voor Noa niet interessant, maar alleen maar leuk om af te pakken... zeker met zo'n leuke reactie: HUILEN! oh oh... daarna probeert Noa het dan goed te maken door over Emma's hoofdje te 'aaien' (tis meer naar beneden drukken) en dan 'aaaaaah Emma meis' te zeggen o.i.d. Emma neemt daar soms dan maar genoegen mee en gaat vervolgens aan Noa's voeten plukken waarop Noa daar boos om wordt...en soms zelfs Emma gaat slaan ofzo.

(pfff...zusjes... )
pi_40233677
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:13 schreef nanalune het volgende:

[..]

Daniël is 5210 gram en ( voorzover ze kon meten ) 56 cm lang ! Hij is nu drie weken en 4 dagen!
Gisteren ook naar het consultatiebureau geweest. Sarah is nu 4830 gram en is 57 cm hihi
Maar Sarah is al 5 weken en 2 dagen.
zag Rommie ook nog van onze zw.cursus samen met haar dochter Sidney, prachtig meisje zeg! Erg leuk om te zien.

Ik hoor ook van veel mensen dat Sarah zo groot is, zelf zie ik dat ook niet zo. Gisteren ook, in een winkel, wilden de cassieres even kijken. Toen ik zei dat ze 5 weken oud is, konden ze dat niet geloven. Een schoonzus van een van de vrouwen had een dochter van 3,5 maand en die was net zo groot.

Vandaag maar weer even de stad in, even terrasje pakken. Gisteren ook na de afspraak bij het consul.bureau op een terras gezeten en daar heb ik Sarah haar flesje gegeven.
Ik moet nu Sarah weer wakker maken, want ze slaapt al weer 4 uurtjes.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:27:07 #61
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40233954
ooeeehh emma bijna kruipen goed hoor meiske!
en sja inderdaad suzanna nu weet je opeens weer hoe het was om een kruipertje in huis te hebben die nog niet weet dat ze aan sommige spullen nou eenmaal niet mag komen
en straks weer!

arwenneke toch, arm meiske, maarja evenstar, de volgende ochtend is je meisje het alweer vergeten en zit jij nog met je wallen

en saartje, zo groot!! je bent ook al bijna 1.. gaat zooo hard!!!

max slaapt ook al een hele tijd door. vannacht van half tien tot kwart voor negen
ik moet dus weer wekkers gaan zetten ipv max die me wakker maakt...

max kan trouwens alleen nog maar slapen met zijn rolletje achter zn rug en zn slaapzakje aan
ook met deze hitte.. pff dat wordt nog wat als ie straks niet meer op zn ene zij moet!

verder is ie gewoon zoo zooo zoooo lief en elke dag word ik nogsteeds meer en meer verliefd op mn kleine vent
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:38:30 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40236219
Ik heb vanochtend lekker nog ff geslapen met arwen samen ze gilt weer en speelt weer en is weer haar zelf.

Hoeveel voedingen krijgt hij nog pinq?
Arwen sliep met 5 maanden ook van 8 uur af tot s ochtends 8 uur half negen.
En ze gedijde er goed op! dus no worries

Crazymoon mensen vergelijken veel met hun eigen kroost en vergeten vaak dat ze dan vaak net heel klein zijn.
Ik heb de ervaring van ndersoom gehad door dat arwen wat startproblemen had met de kea en een rota virus was ze onder gewicht en de radioloog dacht dan ook toen ze 3 maandrn was ze nog maar 6 weekjes was
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:32:06 #63
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40237826
O, o, Emma en Noa wat klinken jullie als echte zussies.
En kruipen is stoer he Emma

Ik ben blij dat Kady nu iets doet dat op kruipen lijkt (ze beweegt zich voort in ieder geval) nu kunnen we eindelijk zonder gezeik van het CB het oefenen met staan toe gaan staan. Kady wil niets liever, maar ik heb altijd van het CB op mijn hart gedrukt gekregen dat Kady echt eerst moet kruipen omdat ze anders last zou kunnen krijgen van haar motoriek, met name fietsen en schrijven (ja,ja, de link was nog niet helemaal gelegd maar uit een onderzoek kwam naar voren dat veel kindjes die moeite hebben met schrijven vroeger niet gekropen hebben )

Bij Glenn werd er helemaal niet zo op gehamerd. Die heeft geen meter gekropen en is met bijna 11 maanden gelijk gaan lopen. Die wilde ook, net als Kady, alleen maar staan. Maar goed, Kady kruipt dus

Wat Kady ook doet is....KNARSETANDEN!! Gek word ik ervan. Sta een paar keer per dag met meters kippenvel op mijn armen en Kady maar niet begrijpen waarom ma zo loopt te gruwelen
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_40238164
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:41 schreef nanalune het volgende:
oi evenstar... dat is inderdaad een beroerde nacht geweest..naja waarschijnlijk maar voor 1 keer ( duimduim)

Sjak! Dat klinkt goed zeg! een boek om te onthouden dus , ik kijk zo gelijk even in de boekhandel/ en anders op internet. Fijn dat het zo goed met jullie gaat verder , heb je nog helemaal niet gefeliciteerd( hadden geen internet) dus bij deze ...

Daniël heeft vannacht wel geslapen na een huiluurtje van 23:00 tot 24:00. Ik heb hem bij mijn man op schoot gedropt terwijl hij een computerspel aan het spelen was en meneertje viel eindelijk in slaap ( mannen: ) Ik ben toen ook gaan slapen.. heerlijk is dat even als je niet op de wieg hoeft te letten ( ook niet onbewust dus)..en hoewel hij om de 2 en eenhalf uur kwam voel ik me toch uitgeslapen gek is dat . Ik zou normaliter kapot zijn van zo'n ritme maar nu doet het me niks.
Gaat ik ook maar eens proberen!!
Ik ben namelijk wel...uhm.. best kapot enzo
pi_40240697
* Vicky is even SUPER trots!!

Amber stond net achter de loopwagen en deed een paar stapjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_40243222
Leuk al die kruipertjes en lopertjes.

Hier ook een kruipertje, hij heeft zijn kleed verlaten en kruipt nu veel verder de kamer in, nog even en hij komt me achterna. Alleen wel 1 probleem, aan Merlijn is te zien hoe goed ik poets, hij heeft een beetje zwarte knietjes. Toch maar iets vaker het sopje door de kamer halen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:03:43 #67
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40243269
AMBER!!! doe eens niet

wauw!
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:05:31 #68
74310 nanalune
pi_40243334
kruipers en lopers hier! wat groeit dat snel zeg!
pi_40243544
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:03 schreef pinquit het volgende:
AMBER!!! doe eens niet

wauw!
Heb ik ook al gezegd... maar ze luistert niet

Het gaat ineens allemaal zooooooooooo snel...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:28:54 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_40244102
Amber wat doe je!!
jeetje wat gaat ze hard ineens Vicky!!
stormy waters...
sailin'
pi_40244452
ow jee.... miniminimannetje past nu in maatje 56 en ik vind m al veeeeeel te groot worden
we moeten eik op kraamvisite bij een mormeltje wat ongeveer een maandje later is geboren en ik wil nie.....Dan lijkt ie helemaaaal al zo groooot
pi_40244468
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:28 schreef Belana het volgende:
Amber wat doe je!!
jeetje wat gaat ze hard ineens Vicky!!
ja vind ik ook... maar ja, je houdt het toch niet tegen...

Denk dat het ook niet echt lang meer duurt voordat ze echt loopt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:49:24 #73
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40244754
jamaar jamaar Amber is maartien dagjes ouder dan Emma en het zijn onze lieve kleine meisjes. babytjes! * Jelief probeert heftig te ontkennen dat ook Emma heel hard gaat en al bijna geen babytje meer lijkt
pi_40244804
Jelief, zo probeer ik ook te denken... maar kleine meisjes worden soms ineens wel heel erg snel groot
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:59:01 #75
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40245073
Jaah leuk he? Dat ze al zoveel kan en steeds onafhankelijker wordt. Emma kan al zo goed zelf spelen en ze kan ook al heel goed aangeven wat ze wil én wat ze niet wil
pi_40245137
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:59 schreef Jelief het volgende:
Jaah leuk he? Dat ze al zoveel kan en steeds onafhankelijker wordt. Emma kan al zo goed zelf spelen en ze kan ook al heel goed aangeven wat ze wil én wat ze niet wil
Amber kan niet altijd zelf alleen spelen.. Dat is af en toe best irritant... Dan begint ze te piepen en te mekkeren als je haar geen aandacht geeft...

Hihi maar aangeven wat ze wel of niet wil kan ze heel goed.

Amber is trouwens helemaal gek op soepstengels
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:37:25 #77
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40246172
wow max net helemaal overstuur??? heeel zielig.

wist niet echt wat ik moest, rondlopen was niet goed, zitten was niet goed, wiegen was niet goed, liedjes zingen was niet goed.
lang geleden dat ik hem zo heb gezien. (toen ie nog last van krampjes had )

heb toen maar lekker zijn tandvlees gemasseerd met dentinox, en dat hielp.
maar nu ligt ie in zn bedje.
in dentinox zit lidocaďne, dat is een verdovend middel, is het nu niet gevaarlijk dat ik hem in zijn bedje heb gelegd??
pi_40246246
pinquit, volgens mij isset niet gevaarlijk hoor. Ik doe bij Amber voor het slapen gaan ook dentinox op haar tandvlees.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:45:16 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40246385
pibnq als het zo gevaarlijk was dan hadden ze het niet voor babytjes gemaakt lijkt me.

Amber en emma snell meisjes

E.W met knappe kady, vind zo grappig want kady en arwen gaan zo;n beetje gelijk op.
Ook hier eentje die graag staat ze heeft meer moeite om tot zit te komen dan van zit naar staan
pi_40246450
Evenstar, dat had Amber ook. Die werd boos als ze wilde gaan zitten maar het lukte niet. En ineens had ze door hoe het moest
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:50:41 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40246549
ach ze heeft lol met haar kruipen , wij minder want we moeten spullen verplaatsen en overal ogen hebben
pi_40246730
hehe Ik heb het campingbedje momenteel voor de tv kast staan (Amber slaapt soms ook in de woonkamer, als het in haar kamertje te heet is...). In de kast liggen alle dvd's en die trekt ze er steeds ui. En ze zit aan de knopjes van de dvd en de video.

Vanmorgen had ze de fleecedeken die voor de trap hangt, opzij getrokken en toen zat ze ineens op de trap... bijna in de keuken ... En dat tot 2x toe...

Het is niet zo makkelijk om een traphekje voor die trap te zetten. Kan hem wel aan de muur vast maken, maar aan de andere kant heb ik geen aansluitpunt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_40251634
Wij hebben nu Bambix groeipap. Op het pak staat niet of deze ook in een fles kan worden bereid, maar is dat wel mogelijk ?
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:03:18 #84
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40251691
Ja hoor, kan gewoon door de opvolgmelk. Moet je zelf wel even uitpuzzelen hoe dik je het wilt hebben, en of het gat in de speen dan iets groter gemaakt moet worden.
  Jubileum moderator donderdag 27 juli 2006 @ 22:04:26 #85
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40251719
Ja hoor, eventjes uitvogelen hoeveel je er precies in moet doen maar het is mogelijk. Ik deed altijd een schepje of 4-5 en daar gebruikte ik het maatschepje van de flesvoeding voor.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:08:14 #86
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40251821
Geen idee Ingrid, je kunt het uitproberen door eerst een klein beetje pap in de fles melk erbij te doen en dan steeds een beetje meer tot de goede dikte er is.

Wat stoer al die (beginnend) lopende en kruipende kindjes!

Tobias is vandaag 9 maanden oud!
We moesten op controle bij de KA en kinderfysio, hij weegt nu 7840 gram en is 71 cm lang! Voor het continue overstrekken krijgen we vanaf maandag gerichte fysiotherapie, het overstrekken was de afgelopen 3 maanden niet minder geworden, dus nu een verwijzing. Ik ben benieuwd wat voor oefeningen we gaan krijgen!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:09:08 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_40251850
ik gebruikte zo'n 123 speen, vond ik ook altijd erg prettig
stormy waters...
sailin'
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:20:53 #88
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40252284
Ik heb voor de pap een speen met een kruis, werkt ook geweldig! De 1 2 3-speen is hier niks.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_40252633
Bedankt. we gaan het nu proberen!
pi_40254247
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:32 schreef Elegantly Wasted het volgende:
O, o, Emma en Noa wat klinken jullie als echte zussies.
En kruipen is stoer he Emma

Ik ben blij dat Kady nu iets doet dat op kruipen lijkt (ze beweegt zich voort in ieder geval) nu kunnen we eindelijk zonder gezeik van het CB het oefenen met staan toe gaan staan. Kady wil niets liever, maar ik heb altijd van het CB op mijn hart gedrukt gekregen dat Kady echt eerst moet kruipen omdat ze anders last zou kunnen krijgen van haar motoriek, met name fietsen en schrijven (ja,ja, de link was nog niet helemaal gelegd maar uit een onderzoek kwam naar voren dat veel kindjes die moeite hebben met schrijven vroeger niet gekropen hebben )

Bij Glenn werd er helemaal niet zo op gehamerd. Die heeft geen meter gekropen en is met bijna 11 maanden gelijk gaan lopen. Die wilde ook, net als Kady, alleen maar staan. Maar goed, Kady kruipt dus

Wat Kady ook doet is....KNARSETANDEN!! Gek word ik ervan. Sta een paar keer per dag met meters kippenvel op mijn armen en Kady maar niet begrijpen waarom ma zo loopt te gruwelen
Dat kreeg ik een paar manden geleden ook te horen hier van dat kruipen en schrijven...Maar toen ik om uitgebreide uitleg hiervan vroeg kon ze me dat niet geven. Dacht ik toen, het zal wel. Uiteindelijk is ze toch gaan kruipen, nou gelukkig maar...Dan zal dat schrijven ook geen probleem worden Je kan een kind toch niet dwingen iets te doen wat ze niet willen.

Myhron kan wel lopen maar niet los. Ze kan overal staan, trekt zich overal op en heeft eigenlijk nauwelijks houvast nodig. Toch 'durft' ze niet goed los te staan. Lopen ook niet, altijd minimaal één handje vast anders gaat ze gelijk zitten Maar vanmorgen stond ze wel ineens op de eerste tree van de trap en vanmiddag kroop ze bovenop haar net gekochte speelgoedkist, en die is volgens mij toch wel zo'n 35cm hoog... Gek kind.

Oh ik moet natuurlijk eigenlijk in Dreumes- en Peutertopic posten nu
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_40261744
EW en Igraine, er schijnt idd een verband tussen te zitten. Ik moet zeggen dat mijn jongste broertje met 8 maanden liep, en nooit gekropen heeft, en hij leest ontzettend goed! (is nu 9, en leest 2 boeken per week, geen kleintjes ). Rekenen daarintegen is hij heel lang heel slecht in geweest.
Hij is om verschillende redenen getest, en daaruit kwam dat hij hoog-intelligent is, maar concentratieproblemen heeft en daaruit voortvloeiend moeite met rekenen. Inmiddels is hij helemaal bij.
Toen is ook gezegd dat dit vaak voorkomt bij kindjes die bijvoorbeeld niet gekropen hebben.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:26:22 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40261846
Sjak! Even maar hier, veel te laat natuurlijk, maar gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
pi_40261980
Dyslectische kinderen schijnen vaak niet gekropen te hebben vroeger. Maar het is niet per definitie zo dat als je niet kruipt je dan dyslectisch wordt. Dat vertelden ze mij bij het CB. En ook begreep ik dat de onderzoeken hiernaar nog niet erg uitgebreid waren.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40262214
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:33 schreef snoopy het volgende:
Dyslectische kinderen schijnen vaak niet gekropen te hebben vroeger. Maar het is niet per definitie zo dat als je niet kruipt je dan dyslectisch wordt. Dat vertelden ze mij bij het CB. En ook begreep ik dat de onderzoeken hiernaar nog niet erg uitgebreid waren.
Precies, er schijnt een verband te zijn, maar dat betekent natuurlijk niet dat dit altijd zo is. Mijn man is dyslectisch en heeft wel gekropen, dus ..
Sara
Merel
Ukje
pi_40265198
Sarah heeft vannacht 10 uur achter elkaar geslapen. Ik had de wekker (dacht ik) om 5 uur gezet, was ik die vergeten aan te zetten. Dus om 7 uur ging de wekker van mijn vriend af. Ik schrok er zo van, dat ik gelijk naar Sarah haar kamertje ben gegaan en kijken of ze nog wel wakker werd *schaam* hihi
Ze werd gelukkig goed wakker en dronk het flesje helemaal leeg.
En nu is ze weer wakker, dus moet flesje klaarmaken!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:59:12 #96
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40265832
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Sjak! Even maar hier, veel te laat natuurlijk, maar gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
Felicitaties zijn nooit te laat hoor! Dank je wel
Lekker douchen!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:00:36 #97
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40265891
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:40 schreef CrazyMoon het volgende:
Sarah heeft vannacht 10 uur achter elkaar geslapen. Ik had de wekker (dacht ik) om 5 uur gezet, was ik die vergeten aan te zetten. Dus om 7 uur ging de wekker van mijn vriend af. Ik schrok er zo van, dat ik gelijk naar Sarah haar kamertje ben gegaan en kijken of ze nog wel wakker werd *schaam* hihi
Ze werd gelukkig goed wakker en dronk het flesje helemaal leeg.
En nu is ze weer wakker, dus moet flesje klaarmaken!
Wat zal je lekker uitgerust zijn Eng is dat he als ze niet uit zichzelf wakker worden.
Lekker douchen!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:02:12 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40265951
sjak je moet je sig aanpassen
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:24:19 #99
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40266870
Ja, daar had ik ook al eens aan gedacht, maar ik ben zo druk met van alles en nog wat. Ik heb geeneens tijd om te douchen Maar, weet je wat, laat ik het gelijk even doen!
Lekker douchen!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:20:29 #100
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40268764
Amber Jij hebt binnekort je handen vol aan dat meisje Vicky

Robin heeft eigenlijk altijd wel goed zelfstandig kunnen spelen, lekker makkelijk menneke

Ben vanochtend met Robin bij de oogarts geweest, omdat Robin inmiddels alweer 3 weken lang een soepoog heeft die regelmatig 's ochtends dichtgeplakt zit. Ondanks dat hij zegt dat ze er voor het eerste jaar niks aan doen (traanbuisje moet nog groeien), heeft hij ons doorgestuurd naar het Oogziekenhuis in Rotterdam. Want ja, Robin is al bijna één jaar... NEEEEE, dat duurt nog 3 hele maanden hoor!!!
Vandeweek ook nog langs de cara-/astmaverpleegkundige geweest, want Robin duwt zijn inhalator constant weg, waardoor hij niet genoeg binnen krijgt. Gelukkig wat bruikbare tips gehad en z'n longetjes klonken goed, alleen bovenin wat slijmerig.
Ik denk dat Robin nu of last van de warmte gaat krijgen of van z'n tandjes, want hij heeft nu 2 dagen voor zijn doen erg zachte en vieze stinkende luiers

Oja, vanochtend was ik nog even een uurtje met Robin op bed gaan liggen. Werd ik ineens wakker doordat ik pijnlijke steken in m'n hoofd voelde. Was Robin al wakker en die lag m'n haren uit m'n hoofd te trekken
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:58:07 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40276346
hehehe dat doet max ook wel eens

en dat even op bed liggen met max doe ik ook vaak
pi_40277629
's Morgens na de 1e fles gaan Kim in ik samen lekker op bed liggen. Vaak een beetje spelen, soms slapen. Kim heeft nu een nieuw spelletje bedacht. Ze legt een knuffel, spuugdoekje, of wat er ook maar in de buurt is, op haar hoofd. Dan moeten wij zeggen, " Waar is Kim nou?" en na een paar keer roepen trekt ze het eraf. Wij zeggen dan " Daar is Kim!" en dan begint ze te kraaien van plezier. Zo lief! Alleen 25x achter elkaar is wel erg veel.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:20:08 #103
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40288156
Vanmiddag hadden we weer een leuk poeptafereel Ik dacht Robin z'n luier na z'n fruithap te verschonen, maar meneer moest zo enorm poepen, dat het er aan de voorkant uitkwam tijdens de fruithap

Pinquit, dat zijn echt van die geniet-momenten

Leuk is dat hč Ingrid, die ongelimiteerde lol in de meest kleine dingetjes
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:17:53 #104
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40292602
Voor de mannetjesmama's even een delicate vraag cq. opmerking en ik bedoel dit echt serieus: Cas heeft een hangzak. Het viel me ineens onder de douche op. Zijn zakje hangt echt tot halverwege zijn bovenbeen. Ik kan me dit van Léon helemaal niet meer herinneren. Volgens mij had hij dit helemaal niet en nu ook niet.
Is dit normaal?

E.W. heb jij dat ook dat je met de 2e zoiets hebt van, doe maar rustig aan? Ik vind het prachtig dat Cas lacht en brabbelt, maar ik zeg hem ook vooral niet al teveel haast te hebben met alles. Mama kan dat nog niet aan.
Vooral ook omdat we besloten hebben dat we het bij 2 kinderen houden. Dus hij mag zo lang mogelijk baby blijven.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:28:06 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40292680
Ik ben geen mannetjes mama, dus op de eerste vraag geen antwoord.

Maar op het 2e stukje: Hier komt hopenlijk nog wel een tweede kindje, maar ook hier mag ze nog heen lang klein blijven, al ben ik wel nieuwschierig naar haar stemmetje en haar doen en laten, hoe ze er uit zal zien etc.. en ben trots op elk ding dat ze
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:36:15 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40292738
Oh waarom kruipen babytjes naar dingen waar ze nou juist uit de buurt moeten blijven?
Ik leg allerlei speeltjes neer, maar de geluidsboxjes en ventilator zijn ernstig favoriet
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:43:04 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40292808
dutchie, mss heeft het een beetje met de hitte te maken? Vraag maar aan je mannetje. Als het goed is gaat de balzak bij mannen wat lager hangen als het zo warm is. Om het zaad op de juiste temperatuur te houden. Nou lijkt het me sterk dat het bij die kleintjes al om het zaad gaat, maar mss werkt het mechanisme al wel?

En mss klets ik nu wel vreselijke onzin hoor.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:45:58 #108
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_40292847
Halverwege het bovenbeentje klinkt vrij laag inderdaad Bij Juul is dat minder. Het valt me echter wel altijd op dat het 'zaakje' toch echt hangt, los van de rest van het lijfje, maar dat is normaal volgens mij. Hmmm, lastig, heb ook geen vergelijkingsmateriaal verder. Misschien toch eens vragen aan de mannen onder ons (qua voetbalkleedkamers enzo ), of gewoon even bij het consultatiebureau natuurlijk.
pi_40292879
Whahahah Evenstar, heel erkenbaar. Hier ook meer dan genoeg speeltjes. Maar de computer en de dvd's zijn het meest interessant...

Amber wilde gister overdag niet slapen. Ze had 's ochtends 2 uur geslapen en in de auto een half uurtje nadat ik haar bij mijn schoonmoeder had opgehaald. Toen ik bij mijn ouders kwam was ze weer wakker. Maar niet vervelend wakker, juist heel erg gezellig. Ze heeft haar hele groentehap op, daarna nog een paar stukjes watermeloen (waar ze lekker vies mee aan het doen was) en toen zijn we maar gaan wandelen naar de tennisbaan. Eigenlijk met de gedachte dat ze in de wagen wel in slaap zou vallen. Nou echt niet hoor... Ze lag lekker te kletsen onderweg, nou ja, af en toe lekker schreeuwen maar ze had het ontzettend naar haar zin. Eenmaal op de tennisbaan kreeg ze natuurlijk ontzettend veel aandacht en ze vond het allemaal wel prima. Ze was doodop maar slapen ho maar... Op een gegeven moment maar weer terug naar huis gelopen. En weer kletsen dat ze deed.. Ze was echt super gezellig. En toen we langs het bejaardenhuis liepen ging ze nog harder gillen en kletsen

Ze moest eigenlijk nog een laatste fles maar ik had zoiets van als je dalijk in de auto onderweg naar huis slaapt, hevel ik je over en dan zie ik wel wanneer je wakker wordt. En tja, toen viel ze in eerste instantie in de auto ook niet in slaap. Hobbelweggetje genomen en uiteindelijk viel ze toch in slaap. Toen overgeheveld naar haar eigen bedje en om 2 uur werd ze wakker geloof ik. Flesje gegeven, die dronk ze half slapend op, en toen weer naar bedje. Om 8.30 werd ze wakker

Ik moet zo lachen als ze zo lekker aan het kletsen is.. Van de week ging ze schreeuwen, ging ik meeschreeuwen en toen ging ze nog harder. En een lol dat ze had.. En ze kan niet tegen kietelen. Als ik haar kietel in haar nek of onder haar okseltjes brult ze het uit van het lachen

Zucht, ik ben echt stapelgek op mijn kleine grote meisje

Hier komt hopelijk ook nog wel een keertje een tweede. Maar voorlopig nog niet hoor. Eerst lekker genieten van Amber.. Het gaat al zo snel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:59:37 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40292962
Lief he dat gebrabbel

Hier gaat het ook de hele tijd van:

abba, lalalala, olele, mmmammaammaammaa, ppaaappaaapaaa, udduh, waawaaaah etc..

Echt hele verhalen vertelt ze , maar zodra je met de camera in de buurt komt gaat ze dom liggen gapen
pi_40296101
Paradijsvogeltje, Belana en Sjak gefeliciteerd met jullie aanwinsten!! Belana en Sjak ik heb jullie mooie kindjes al gezien in het fototopic
Alles goed met de kleintjes en de warmte?
ben gisteren teruggekomen van vakantie, kon niet eerder reageren..
  zaterdag 29 juli 2006 @ 13:25:49 #112
24188 Belana
kloon van belana
pi_40296238
dutchie, hier ook een enorme hangzak trekt wel weer bij hoor

stiekemurd alles goed hier, geen last van de warmte, Ezra drinkt alleen heel veel en das alleen maar goed Verder is het een heel tevreden mannetje soms lijkt ie een beetje krampjes te hebben, dan ligt ie een beetje zielig te kreunen. met een beetje buik wrijven is dat meestal snel over. En hij is net als zijn broer een vechtertje tegen de slaap, duurt soms ff voor ie in slaap valt. gelukkig lukt het hem 's nachts goed en kunnen we, ondanks wel de nachtvoedingen, toch wel lekker slapen. Hij zou allang naar 6 voedingen mogen, maar meneer prefereert het nog steeds om minimaal om de 3 uur te komen, nou ja, het zij zo.
Ik ben niet zo'n babietjes mama, ik heb ze liever wat groter, maar ik geniet er wel enorm van, want ook hier blijft het bij 2 kindjes
Nu hij de 2 weken voorbij is vind ik het wel al wat prettiger worden, beetje handzamer allemaal

evenstar, lief al dat gebrabbel
stormy waters...
sailin'
pi_40296265
Fijn dat het zo goed gaat Belana
  zaterdag 29 juli 2006 @ 14:59:29 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_40298119
hoe lang hebben jullie nog een middag tukkie gedaan? Ik ben zoooo moe!!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:16:03 #115
108648 cattie
lieve moeder
pi_40298462
Wat leuk, brabbelende baby's!
Ik vind Ive al zo snel groot worden, hij is nog maar 3,5 weken oud, maar al zoveel groter dan vlak na de geboorte! Het gaat trouwens prima met Ive. Behalve af en toe een huilbui waarvan de oorzaak niet te achter halen is, is het een lief, wakker mannetje. Hij kan heerlijk helder en wijs kijken!

Belana, een middagdutje moet je toch vooral doen wanneer je daar behoefte aan hebt? Ik doe het ook nog regelmatig.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:16:26 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_40299730
ja, is ook zo hoor, maar Nick doet al zo veel en laat me 's morgens uitslapen en dan voel ik me een beetje schuldig. mijn probleem ook hoor, weet ik.
wat lekker dat het zo goed gaat met Ive
stormy waters...
sailin'
pi_40300406
Ehm, middagdutje heb ik 5 keer gedaan ofzo. Ik ben een hele slechte overdagslaper. Maar het lijkt me heerlijk als je het kan, ik kan ook af en toe wel wat uurtjes extra gebruiken.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:52:25 #118
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40300643
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:38 schreef _evenstar_ het volgende:

Hoeveel voedingen krijgt hij nog pinq?
Arwen sliep met 5 maanden ook van 8 uur af tot s ochtends 8 uur half negen.
En ze gedijde er goed op! dus no worries
5 evenstar.
arwen dan toen?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:55:42 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40300730
max zat lag toenet voor het eerst in de buggy-inzet van de wagen. heb t nog even kunnen rekken vond die wagenbak zo handig

en hij vind het fantastisch

soms zie ik in de stad zo'n heel klein pasgeboren babietje en dan denk ik echt wooow max is echt een beer!! (ook zonder kleine babietjes is t een beertje, dus als je m naast een kleintje legt is het verschil zoooo grooot!!)
pi_40303476
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:44 schreef Ingrid19 het volgende:
's Morgens na de 1e fles gaan Kim in ik samen lekker op bed liggen. Vaak een beetje spelen, soms slapen. Kim heeft nu een nieuw spelletje bedacht. Ze legt een knuffel, spuugdoekje, of wat er ook maar in de buurt is, op haar hoofd. Dan moeten wij zeggen, " Waar is Kim nou?" en na een paar keer roepen trekt ze het eraf. Wij zeggen dan " Daar is Kim!" en dan begint ze te kraaien van plezier. Zo lief! Alleen 25x achter elkaar is wel erg veel.
Whehe, dat deed ik vroeger ook. Is nog een heel filmpje van, het hele filmpje duurt zo'n 20 minuten. Enorm interessant. Maar wel schattig ja.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 19:31:17 #121
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40304046
Dutch, Freek had dat ook (hangzakje). Is heel normaal, schijnt te komen van jouw hormonen die nog in zijn lijfje zitten. Trekt vanzelf bij!
Overigens, als ze ouder zijn en ze hebben koorts krijgen ze ook weer zo'n "los" zakje. Wist ik ook niet, maar mijn moeder wel .
  zaterdag 29 juli 2006 @ 19:51:20 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40304573
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:52 schreef pinquit het volgende:

[..]

5 evenstar.
arwen dan toen?
arwen zat op vier keer 180, je zou kunnen overgaan op 4 keer 210 arwen kan alleen die hoeveelheid ineens niet aan ivm de reflux.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:19:45 #123
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40306937
Stiekemerd, het gaat geweldig hier. Jetske groeit enorm goed, ze drinkt regelmatig alleen op het moment niet zo lang maar ze lijkt tevreden dus ik maak me er niet teveel zorgen over. Ik denk dat het van de warmte komt in combinatie met wat blaartjes op haar lippen (zou komen door haar enthousiaste drinken, Dutchie).
Vandaag zijn we weer lekker op pad geweest, we zijn paardjes wezen kijken. Jetske heeft er geen een gezien want ze lag te slapen...Daarna zijn Schanulleke en ik voor het eerst even samen boodsschappen gaan doen terwijl we Jetske hebben achtergelaten bij opa en oma, gek gevoel hoor! Maar het ging prima en toen we thuiskwamen had oma haar, haar flesje gegeven. Ze was zo aan het huilen Aahhh, ze mistte ons denk ik.

IK vind wel dat ze op het moment erg veel slaapt, ook dat zal wel door de warmte komen. Morgen gaan we maar eens kijken of we haar ook wakker kunnen houden door wat meer echt met haar bezig te zijn in plaats van in de box of reiswieg te leggen. Of horen ze helemaal nog niet wakker te blijven overdag?

Belana, ik probeer ook nog steeds 's middags te slapen, anders red ik het niet met de gebroken nachten. Maar ik sta ook altijd om 7.00 uur op om Jetske haar eerste voeding te geven dus ik vind ook dat ik die middagslaapjes wel verdien
Lekker douchen!
  Jubileum moderator zaterdag 29 juli 2006 @ 21:21:44 #124
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40306980
Zolang ze niet 's nachts de tent op zijn kop zet zou ik haar zeker niet nodeloos gaan wakker houden overdag. Ze is nog zo klein Sjak, ze hoort nog bijzonder veel te slapen.
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:24:59 #125
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40307051
Ik sluit me aan bij Lois, niet doen hoor, dat wakker houden. Hier sliep het spulletje ook zo ongeveer de hele dag (en nacht). Vaak zijn ze alleen van het luier verschonen en drinken alweer moe. Sommige babies doen dat nou eenmaal, prijs je gelukkig .
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:25:10 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_40307052
babietjes slapen heel veel sjak Ezra heeft bijna de hele dag geslapen, af en toe ff een kwartiertje wakker. Nu is ie ook ff wakker, al een uurtje ofzo, das al best lang. net hebben we dus lekker knuffeluurtje gehad en nu ligt ie weer in zijn reiswiegje te vechten tegen de slaap
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:26:28 #127
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40307084
Oh, ik dacht dat ze al wat meer wakker hoorde te zijn
Dan laten we het maar lekker aan haarzelf over wat ze wil.
Lekker douchen!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:27:31 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_40307100
van eten en slapen worden ze groot zegt mijn moeder altijd
stormy waters...
sailin'
pi_40307106
Nee joh, ze horen overdag alleen maar te eten en dan weer te slapen als ze zo klein zijn!
Enkele uitzonderingen daargelaten. Lekker laten slapen zou ik zeggen!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:28:03 #130
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40307110
Ze is al zo groot
Lekker douchen!
pi_40307168
nietus, ze is heeeeeeeeeeel klein nog maar
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:34:49 #132
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40307247
Ik dacht gewoon echt dat ze een luilak was
Tjonge, wat erg. Ik kom er steeds vaker achter dat ik maar erg weinig weet van baby's.
Lekker douchen!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:35:23 #133
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40307260
Even voor je beeldvorming Sjak, mijn dreumes van 1.5 jaar (om 7 uur wakker) sliep tot voor kort nog van half 9 tot 10 uur, en dan weer van 1 uur tot 3 uur.
Met een jaar waren dat nog 3 slaapjes, van ieder ongeveer anderhalf uur. Rond de drie maanden waren ze ongeveer een drie kwartier per keer wakker, en dat was dan incl voeding.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:36:19 #134
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40307277
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 21:34 schreef sjak het volgende:
Ik dacht gewoon echt dat ze een luilak was
Tjonge, wat erg. Ik kom er steeds vaker achter dat ik maar erg weinig weet van baby's.
Geeft niets, je hebt hier een hoop door de wol geverfde mama's .
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:39:33 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_40307331
ik wist het ook niet bij Liam hoor, toen had ik ook Nick en lois enzo om mij zulke dingen te vertellen
stormy waters...
sailin'
pi_40308195
Pff als ik dit zo eens lees, is Finn wel erg veel wakker. Overdag na een voeding speel ik na het verschonen nog een kwartiertje met hem en ligt hij daarna meestal ook nog minstens een half uur in de box te spelen voordat hij zo moe is dat hij wil slapen. En hij zit momenteel op elke 3 uur een voeding, dus hij is gewoon zowat de helft van de tijd wakker overdag.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:19:50 #137
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40308289
Ze zijn ook niet allemaal hetzelfde Tamea . Als ie er verder niet vervelend van is, is het toch goed?
Ik had trouwens wel slaapkoppen hoor . Freek heeft tot zijn 4e verjaardag nog iedere middag ruim een uur geslapen, en nog moet ie twee keer in de week even 's middags naar bed omdat de wallen op zijn knieeen hangen. En dan slaapt ie van 7 tot 7 meestal.
pi_40308461
Nee dat snap ik, maar ik vond het verschil wel groot.

En Finn is ook gewoon gezellig wakker, dus het is geen probleem. Zodra hij dat niet meer is, is ie ook echt moe en gaat ie z'n bedje in.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:33:50 #139
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40308633
Toen Freek nog klein was, en wat meer wakker, wist ik soms niet goed wat ik dan met hem moest doen . Dan had ik gevoed, en geknuffeld, en een liedje gezongen, en dan zette ik hem in zijn wipper/box. Meestal ging ik dan wat in huis doen, maar ik weet nog dat ik een keer ging zitten lezen. Kijk ik even op om naar Freek te kijken, zit ie me met een strakke blik aan te staren . Heel ongemakkelijk voelde ik me, schuldig ook, nog niet wetend dat ik dit gebrek aan aandacht nog ruimschoots goed ging maken .
pi_40308710
Oh oh oh.. Ik heb vanmorgen zo gelachen.. Ik ging onder de douche, Amber kwam ff bij me kijken kroop met kleren en al de douche in lachen

Ennnuhh ze stapt van de ene naar de andere kant van de bank en ze stapt om de tafel!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:41:35 #141
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40308822
BE, Belana en Leah bedankt voor jullie verhelderende uitleg. Warmte, hormonen, klinkt logisch.
Renzell weet je dat het me bij Léon nooit opgevallen is, dat los hangen? En aan de mannen vragen; het mannetje stond ook verbaasd te kijken hoor.

Belana, door de hitte, het ontzwangeren en de nachtvoedingen slaap ik ook nog regelmatig overdag hoor. Heb het gewoon nodig, anders krijg ik allemaal van die vage klachtjes. Vanwege de weerstandsvermindering. Ach, de een staat een dag na de bevalling weer helemaal fit naast haar bed en sommigen nemen gewoon de hele verlofperiode om bij te komen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:48:18 #142
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40308954
Ik sliep, totdat Freek niet meer 's middags sliep, iedere middag nog een uurtje . Ik kom 's avonds moeilijk mijn bed in, en was er 's nachts het meeste uit, dus dat compenseerde ik op die manier. Ik mis het zelfs een beetje nu.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:51:25 #143
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40309026
Missen in de zin van 'ik heb het nodig' of 'ik vond het gewoon prettig'?

Belana, hier trouwens ook een vechtertje tegen de slaap. Had de oudste ook en die heeft inmiddels helemaal geen problemen om te gaan slapen.
Maar Cas kan echt wild zijn vlak voordat hij in slaap valt. En ineens ligt ie zo slap als een vaatdoek uitgeteld in je armen te slapen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:54:12 #144
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40309091
Ik heb het nodig. Maar het zal ongetwijfeld gewenning zijn, als je 4 jaar lang iedere middag een uur gaat liggen pitten . Over 4 weken is het helemaal uit met de pret, dan wordt het 4 keer per dag fietsen naar school, met 1 kind voor, en 1 kind achterop de fiets .
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:58:17 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_40309178
over slapen en wakker gesproken, Ezra is nu al vanaf half 9 wakker dus beetje spartelen met armpjes en beentjes, onrustig. lekker bij me gelegen, toch weer spartelen. krampjes? ook weer honger na 2 uur... en toen echt een enorme boer Nu lijkt ie wat rustiger. het moet je maar dwars zitten... en dan nu weer vechten tegen de slaap. het is me er eentje
zo ga ik ff lekker douchen, nog ff kolfen en dan gaan we ons mandje in.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:58:21 #146
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40309180
Je kunt dus beter maar vast aan je conditie gaan werken ipv gaan pitten.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:03:17 #147
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40309311
Ow, die conditie is met Freek, en een hardlopende dreumes (oef, dat deed Freek ook, laaaaaat met lopen, maar als ze dan gaan lopen gaan ze ook meteen rennen ) en een huis met veel trappen, picobello in orde hoor . Maar ik heb dus echt in 4 jaar tijd nog geen nacht doorgeslapen. Niet dat ik van die slechte slapers heb, maar er was altijd wel wat. Nachtvoedingen, ziek, gedroomd, te koud, te warm, weer ziek, zorgen, man ziek, affijn...
Middagslaapjes dus .
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:05:23 #148
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40309362
Pffff man dan had je mij allang kunnen wegdragen.
Kom je er in het weekend ook niet aan toe dan als je man er is?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:06:12 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_40309385
daar moet ik toch ook niet aan denken idd Liam sliep door toen ie een week of 6 was, ik hoop toch op een herhaling van zetten...
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:11:07 #150
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40309513
Jawel hoor, als Hub er is kan ik gerust even een uurtje mijn bed induiken, en dat doe ik dan ook wel. Het is meer dat ik nu merk dat een lange tijd onderbroken slaap me op begint te breken.
Aan de andere kant zou ik dan gewoon op tijd naar bed moeten gaan, en dat doe ik dan weer niet, omdat ik het ook zo lekker vind om 's avonds even tijd voor mezelf te hebben. Dus eigenlijk moet ik gewoon niet zeuren, als ik om 10 uur mijn bed in zou duiken was er niets aan de hand.
pi_40309790
Pfff om 10 uur je bed in duiken is ook moeilijk hoor. Helemaal als dat tegen je bioritme ingaat. Om maar niet te spreken over deze hitte.
Maar ik vind het knap dat je het volhoudt, 4 jaar lang onderbroken nachten. Ik ben nu al heel blij dat Finn de meeste nachetn een uur of 5,6 achter elkaar doorslaapt. Kort slapen vind ik niet erg, maar dat onderbroken gedoe vind ik minder.
pi_40309902
Wanneer beginnen bv-luiers eik te stinken?
Ik vraag me dat ineens af nu ik het topic over luieremmers omhoog zie komen. Finn's poepluiers zijn tot nu toe nl. amper te ruiken, laat staan dat ze echt stinken.
pi_40309906
Ik kan op zich wel geod tegen onderbroken nachten, maar ben van mezelf ook een hele slechte slaper. Als ik dus wakker word midden in de nacht, duurt 't vaak lang voor ik weer in slaap val. Maar het lijkt me wel dat je dat na jaren idd op gaat breken.
Ik heb gelukkig een lui kind. Vanmorgen werd ze ook pas om 9:00 wakker en dat was nog omdat ik bij haar ging kijken ook. Soms wordt ze 's avonds nog wel eventjes wakker rond een uur of 11, half twaalf. Maar wij gaan nooit zo vroeg naar bed dus dat vind ik ook niet erg.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_40310194
Ik kan redelijk tegen onderbroken nachten. 1 of 2 keer wakker worden vind ik niet zo erg, maar elke nacht meerdere keren wakker of soms langer dan een uur gaan je wel opbreken.

Elke keer neem ik me weer voor om ook even een uurtje te gaan slapen als Amber ligt, maar er komt altijd wel iets tussendoor. Even strijken, ff snel douche, opruimen of wat dan ook.. en als ik dan wil gaan liggen wordt Amber meestal weer wakker...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:36:10 #155
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40310214
Ik moet zeggen dat ik dat ook het meest vond "tegenvallen" van het hebben van twee kinderen. Met 1 kan je elkaar nog afwisselen (en dan hoefden we echt alleen maar even te lopen voor een speen of om te troosten). Maar met twee is er dus elke nacht wel wat (het wordt nu beter gelukkig), en ik heb hetzelfde als jij Igraine, als ik eruit bengeweest duurt het minstens een uur voordat ik weer slaap.... Als ik een kind hoor huilen voel ik ook letterlijk de adrenaline door mijn lijf schieten. Klaarwakker dus daarna. Bovendien sliep ik in mijn zwangerschappen erg slecht. Ik hoefde niet eens te testen, als ik slecht ging slapen wist ik eigenlijk al wel hoe laat het was .
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:37:29 #156
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40310251
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:24 schreef Tamea het volgende:
Wanneer beginnen bv-luiers eik te stinken?
Ik vraag me dat ineens af nu ik het topic over luieremmers omhoog zie komen. Finn's poepluiers zijn tot nu toe nl. amper te ruiken, laat staan dat ze echt stinken.
BV luiers stinken niet . Als je bij gaat voeden gaan ze stinken.
pi_40317262
Ik kan ook wel tegen gebroken nachten. Moet ik wel zeggen dat meisjeklein aan de borst drinkt, daar hooguit 4 minuten over doet en meteen weer in slaap valt. Als ik 10 minuten bezig ben is het veel. Maar dan wel nog 3 keer per nacht hoor (voeden op verzoek). Doe zelfs nooit een lampje aan. Op die manier valt het nog mee.

Maar ik ga wel steevast te laat naar bed Leah, dat ken ik, even tijd voor mezelf en dat moet dan 's avonds want de rest van de dag ben ik bij mijn kind. En dat breekt me dan wel op, dat late naar bed gaan

Wacht maar tot je bijvoeden gaat Tamea, dan gaat het pas stinken!
Variety is the spice of life
pi_40320449
Hier gaan de gebroken nachten ook redelijk opbreken. Kan haast niet wachten tot die hitte weer voorbij is. Onze kleine meid sliep namelijk voordat de hitte begon al twee weken van 22.00 tot ongeveer 05.00 uur. Heerlijk vond ik dat. Nu met de hitte komt ze 's nachts ongeveer elke 2-3 uur.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:31:24 #159
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40320762
Hallo allemaal weer wij zijn alweer 3 dagen terug van vakantie (lees 5 dagen weggeweest, incl 2 dagen in de auto ) er staat weer werk voor de deur, en dat gaat voor in ons geval.

ik vind bv luiers wel degelijk stinken, zit een erg apart luchtje aan vind ik altijd. maar als ik moet vergelijken met maxims luiers dan ruiken ze als roosjes

even een vraag, misschien weet iemand het wel. hoort een beeb van 2 maanden elke dag te poepen? of is het niet erg als er ff tussen zit? Romijn zn laatste poepsessie (tijdens de terugreis, ik zat helemaal onder ) is nu 3 dagen geleden. hij heeft geen last of zo, laat wel windjes die een beetje ruiken, maar is het erg? ik bereid me alvast weer voor op zon ongelooflijke poepsessie net zoals in de auto
  zondag 30 juli 2006 @ 13:48:15 #160
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_40321126
poeh Martineke volgens mij poepte Thijs ook wel redelijk vaak, maar volgens mij is elke dag toch niet zo vreemd...
S6 met de volgende poepsessie

ik moest even denken maar in de kring wist ik wie je bent welkom hier en ik hoop dat je het er ook leuk gaat vinden D_D_T
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40321611
Denk dat ik mijn draai hier wel ga vinden Bar

Matineke mijn dochter heeft tot zo'n twee weken geleden zo'n beetje elke dag een volle poepluier gehad.
Nu zit er ook steeds een paar dagen tussen.
Op het CB kreeg ik vorige maand al de mededeling dat borstvoedingsbaby's op een gegeven moment
soms maar 1 keer op de week poepen. Lijkt mij weinig maar blijkbaar is eens per week ook nog normaal.
  zondag 30 juli 2006 @ 14:10:14 #162
74310 nanalune
pi_40321732
Wat doen jullie eigenlijk met de kleintjes als de voeding klaar is? Daniël blijft overdag onrustig na die tijd, en laat zich de laatste week ook niet meer lekker ronddragen ofzo dan wordt hij dreinerig, hij komt alleen rustig in slaap met de speen. Dus dan leg ik hem na een uur maar in de wieg en dan blijft hij wat om zich heen kijken met de speen in zijn mond. na een half uur ongeveer valt hij in slaap.
Moet ik hem meer prikkels geven? Eerder viel hij in slaap op mijn schoot na de voeding. Nu voel ik me gewoon een beetje schuldig dat ik hem wakker in de wieg leg..Hij is nu 4 weken, en ik wil eigenlijk dat hij gewoon slaapt.. ( maar wie ben ik? hahaha)
pi_40321828
Voor Myrthe was eens per twee weken normaal
(nu niet meer )
  zondag 30 juli 2006 @ 14:24:04 #164
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40322115
ah ok thanks, ik hoef me dus geen zorgen te maken.
ik weet niet meer hoe het met Maxim was toendertijd, toch gek dat je best een hoop dingen "vergeet".

en welkom DDT
pi_40322256
Kraamverzorgster hier zei dat bij BV babies alles tussen poep in elke luier tot eens per 2 weken normaal is.

Na de voeding valt Finn ook vaak in slaap (meestal verschoon ik voor de 2e borst), maar dan wordt ie na 5 minuten weer wakker. Dan speel ik een tijdje met hem (gekke bekke trekken, tegen hem kletsen, speeltje laten volgen) en daarna leg ik meestal in de box en vermaakt ie zich daar nog een hele tijd in z'n eentje.
  zondag 30 juli 2006 @ 14:40:18 #166
74310 nanalune
pi_40322477
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:28 schreef Tamea het volgende:
Kraamverzorgster hier zei dat bij BV babies alles tussen poep in elke luier tot eens per 2 weken normaal is.

Na de voeding valt Finn ook vaak in slaap (meestal verschoon ik voor de 2e borst), maar dan wordt ie na 5 minuten weer wakker. Dan speel ik een tijdje met hem (gekke bekke trekken, tegen hem kletsen, speeltje laten volgen) en daarna leg ik meestal in de box en vermaakt ie zich daar nog een hele tijd in z'n eentje.
Dat is precies wat Daniël dus niet echt kan, na hooguit 5 minuten in de box gaat hij dreinen.
Nou ja.. nu slaapt hij weer lekker,. misschien moet ik er niet zo zwaar aan tillen dat hij dan even alleen ligt... nu viel hij bijvoorbeeld wel weer snel in slaap.
pi_40322542
Gewoon blijven proberen nanalune. Finn vond de box eerst ook helemaal niet interessant en ging ook meteen huilen en van de ene op de andere dag vond hij het ineens wel leuk (nu een week of 2-3 geleden).
pi_40324903
Merlijn krijgt sproetjes in zijn gezicht. Zo grappig en ik maar proberen om dat kleine bruine vlekje er af te krijgen.
pi_40325314
Dat had ik met Myrthe's eerste moedervlek
en pas kwam ze naar me toe: 'Mama heeft poep aan se been!' Ik 'huh?' Wees ze dus naar een moedervlek
  zondag 30 juli 2006 @ 17:09:47 #170
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40326272
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 09:17 schreef dutchie het volgende:

E.W. heb jij dat ook dat je met de 2e zoiets hebt van, doe maar rustig aan? Ik vind het prachtig dat Cas lacht en brabbelt, maar ik zeg hem ook vooral niet al teveel haast te hebben met alles. Mama kan dat nog niet aan.
Vooral ook omdat we besloten hebben dat we het bij 2 kinderen houden. Dus hij mag zo lang mogelijk baby blijven.

Hoewel ik supertrots ben als ze weer iets nieuws kan, want het blijft mijn kleine grote vechtertje, zou ik willen dat het allemaal niet zo hard zou gaan.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:50:04 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_40332404
hier hangt nu boven de box de mobile weer die we voor Liam ook hadden, die met klasieke muziek en sjees, that brings back memories Merk wel dat het nu anders voelt dus met Ezra, meer ervaren toen was alles nieuw. maar jeetje, wat een heerlijke herinneringen komen er boven
stormy waters...
sailin'
  zondag 30 juli 2006 @ 21:28:21 #172
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40333593
Nana, daar hebben we hier ook last van gehad. Alsof ze zich vervelen ofzo. Cas wil graag dingen kunnen zien, dus helemaal plat liggen vindt ie niet leuk meer. Dus nu ziet ie in het wipstoeltje met die beugel eronder. Dan ziet hij wat meer. En er hangt zo'n stellage voor hem met speeltjes. (weet even niet meer hoe zo'n ding heet) Daar ramt hij nu al tegenaan.
Maar hij heeft ook dagen dat hij gewoon bij je wil zijn, misschien heeft Daniel dat ook?

Als ik over jullie nachten lees heb ik toch best nog wel luxe volgens mij. Laatste voeding rond 23.00 en dan tussen 04.00 en 05.00 en dan slaapt hij tot ongeveer 7/8. Maar hij heeft ook wel eens nachten dat hij vervolgens een uur later nog weer wil.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:44:39 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_40334121
Ezra lijkt zich 's avonds altijd vol te tanken, hij is nu vanavond om 7 uur, 8 uur en net om half 10 gekoemn voor voeding en ik vermoed dat ie dan nu aan zijn nachtje begint, hij ligt nu ook boven in zijn bedje.
hebben ze toch snel he, dat ze om zich heen willen kijken en wat meer willen zien. vandaar dat we de mobile maar vast tevoorschijn hebben gehaald en de wipstoel
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 juli 2006 @ 12:09:08 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_40348146
wanneer gaan babietjes ook alweer lachen? enzo?

en ik geef dus bv uit de fles en daar mag ie zoveel van hebben als ie wil, maar Ezra is nogal vreselijk hongerig, echt een vreetzakkie. als mijn bv toch terug loopt en ik flesvoeding ga geven, hoe zit dat dan?
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 juli 2006 @ 12:11:20 #175
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40348209
Belana, stel die vraag ff op het kolfforum, of bij de algemene bvvragen op het bvforum. Zeker weten dat ze daar weten hoe dat zit.

En lachen is toch met een paar weken (3 of 4??) Schandalig, ik weet het nu al niet meer!
  maandag 31 juli 2006 @ 12:13:00 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_40348265
ja, ga ik ff doen. op zich vloeit hier de bv nog rijkelijk, maar het is gewoon iets wat ik me afvraag.

een week of 3/4 ja dat staat mij ook wel bij en ik geloof dat Cas van Dutch toen ook begon. Ik kijk daar echt naar uit, naar dat stukje contact.
stormy waters...
sailin'
pi_40348308
Ezra is bijna 3 weken en dan heb je een beruchte regeldagen-tijd Belaan
  maandag 31 juli 2006 @ 12:16:40 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40348365
volgens mij ook idd rond de 3 a 4 weken kan eerder of later zijn.

Ik had meneer kleintjes gemailt indertijd, maar nog steeds geen reactie.. en verwacht die eerlijk gezegd ook niet meer zou het schelen omdat ik geen bv geef

We zijn iig opgeschoten naar wel 3 dingen die ze kan verdragen peer, spersieboon, bloemkool alleen weigert mevrouw het laatste ook gemengd met peer of boon
pi_40348621
Sarah lachte toen ze bijna 4 weken was. Op internet las ik dat het al kan vanaf 3 weken. Ook las ik dat het meestal 46 weken na de conceptie is. Dus baby's die te vroeg zijn geboren lachen iets later, en baby's die te laat zijn geboren lachen eerder.

Sarah heeft vannacht weer 9 uur doorgeslapen. Heerlijk zeg! Verder gaat alles prima. 's Avonds is ze vaak wat huilerig, dat begint rond het avondeten. Ze heeft volgens mij ook een grote zuigbehoefte, ik heb een speentje maar die pakt ze niet zo goed. Alleen als ze echt wil sabbelen lukt het een klein beetje. Dan hou ik haar op mijn arm en elke keer als de speen er bijna uitvalt druk ik em snel weer terug, anders wordt ze steeds weer wakker. Als ze dan een tijdje slaapt leg ik haar in de wandelwagen en slaapt ze tenminste weer even.
We wilden eigenlijk geen speen gebruiken maar ja, zo vaak wil ze em ook niet, 1 keer per dag ofzo. En soms nog niet eens. Het staat wel erg lief

Sarah vind het heerlijk om in de box te liggen (heb het erg kleurrijk, en ze bekijkt echt van alles). Ook kijkt ze naar de mobiel en daar wordt ze vaak rustig van. Verder speel ik 's middags wat met haar (beetje knuffelen, gek doen, met haar praten enz) en dan leg ik haar weer in de box en na een tijdje valt ze in slaap.

Zaterdag gingen mijn vriend en ik samen met Sarah boodschappen doen (meestal gaat mijn vriend alleen, maar wilde ook even mee). Kwam er een vrouw bij de kinderwagen staan en ging zo Sarah over het gezichtje aaien. Kon me maar moeilijk bedwingen, gelukkig hield ze er binnen een paar seconden mee op. Vroeg ze hoe zwaar ons kindje was en hoe oud. Ze kon het niet geloven. hihi
Haar dochter is 2 jaar en die weegt 7 kilo! (2 kilo zwaarder!)
Maar die wilde haast niet drinken en eten, ze moest het soms 'met geweld' naar binnen werken. Maar ja, ze was bang dat dat ook fout gaat, dat haar dochter daardoor helemaal niet meer wil eten en drinken. Wat een gedoe zeg, maar kon echt niet geloven dat haar dochter 2 kilo zwaarder is dan Sarah. Zo kreeg ik het gevoel dat Sarah een dikzakje is hihi
Maar dat is natuurlijk niet zo, haar dochter was ook echt dun.

ow het is weer tijd voor een flesje hoor ik
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 31 juli 2006 @ 12:39:06 #180
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40348959
Ik heb soms het gevoel dat Jetske al begint te lachen. Maar ja, dat zijn reflexen he, zeggen ze.
Vanochtend kwam er weer iemand van de kraamzorg langs om haar opnieuw de hielprik te geven. De vorige was na een paar keer prikken alsnog mislukt en ook nu moest ze weer twee keer prikken Maar in tegenstelling tot de vorige keer was Jetske hartstikke rustig, ze heeft maar 1 kik gegeven en toen viel ze alweer in slaap Stoere griet man!

CM, Jetske is dan ook een dikzak, die is nu al ongeveer 4500 gram (en ze krijgt een onderkin )
Lekker douchen!
  maandag 31 juli 2006 @ 12:48:14 #181
108648 cattie
lieve moeder
pi_40349220
Ive lacht al! Zo lief!
Hij kan ook al bewegingen volgen met zijn ogen en hoofd.

De afgelopen dagen is Ive vreselijk onrustig. Veel huilen (krampjes?) en 's nachts ook erg onrustig. Hij is ook veel wakker, zoveel dat ik me af vraag waar hij de energie vandaan haalt! Ik ga vanmiddag de box in orde maken (tot nu toe ligt hij in de kinderwagen als hij beneden is). Wat zijn leuke speeltjes voor een mannetje van bijna 4 weken? We hebben van die boxkringels met speeltjes eraan, knuffels natuurlijk en ook zachte blokken en dingen die geluid maken, maar volgens mij kan hij daar allemaal nog niet zoveel mee.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:50:13 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_40349271
2 jaar zijn en 7 kilo wegen is wel extreeeeeem weinig hoor
Ik ben ook benieuwd wat Ezra nu weegt 8 augustus moet ik geloof ik voor het eerst naar het CB.

Met 3 weken ook regeldagen tijd? aha... nou, ik ga mijn best doen, maar of ik dat kan bijbenen weet ik niet, das toch best een stuk moeilijker met kolven merk ik. magoe, we zien wel. geen strees iig, dat wil ik niet.
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 juli 2006 @ 12:53:07 #183
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40349365
Donderdag komt het CB hier voor een intake, dan wordt ze ook gewogen. Die 4500 gram is ook een gok, de laatste keer bij het wegen was ze 4350 gram (25 juli).
Vooral rustig aan doen hoor Belana, stress vermindert de BV ook!

Goede vraag cattie, dat vroeg ik me ook al af.
Lekker douchen!
  maandag 31 juli 2006 @ 12:56:40 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_40349464
een baby "vermaken" is eigenlijk simpel. een mobile boven de box, of baby op schoot en over zijn gezichtje blazen, of met een doekje erlangs, dat soort simpele dingetjes vinden ze al heel fijn. het gaat om voelen en zien enzo.
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 juli 2006 @ 13:23:33 #185
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40350276
Cas lachte idd met 3 1/2 week.
CM, die mevrouw heeft het kennelijk niet helemaal goed begrepen . Met geweld eten werkt volledig averechts. Als je haar de volgende keer tegenkomt kan je dat vertellen.

Wij zijn vrij laat aan de beurt bij het cb, pas 14 aaug. Maar mijn vriendin ook, zal wel met de vakanties te maken hebben.
  maandag 31 juli 2006 @ 14:30:30 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40352383
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:51 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

arwen zat op vier keer 180, je zou kunnen overgaan op 4 keer 210 arwen kan alleen die hoeveelheid ineens niet aan ivm de reflux.
4× 180? is dat niet te weinig dan?

max kan 210 ook niet aan ben ik bang, ik moet hem nu een uur rechtop houden na de voeding anders spuugt ie bijna de helft weer uit.

ik ben ook benieuwd hoeveel max weegt. ik denk al bijna 8 kilo
ik moet pas de 25e weer naar t buro. er zat deze keer 9 weken tussen.
lang is dat dan zeg!!!

en randa sproetjes zijn liefff!! max mag ook sproetjes

Maxje wordt steeds blonder (terwijl ik donkerbruine haren heb en zn pa lichtbruin)
(ohja en ook allebei de ouders hebben bruine ogen, maar neehoor, max vind dat niet mooi )

hij heeft de afgelopen dagen weinig geslapen, hij wilde écht niet.
gillen en krijsen

damn waarom vergeet ik altijd wat ik wil vragen
  maandag 31 juli 2006 @ 16:24:03 #187
24188 Belana
kloon van belana
pi_40355527
Liam is ook harstikke blond terwijl wij donker zijn en ik denk dat Ezra ook wel blond wordt, want hij heeft nu al blonde wenkbrauwen. wordt wel weer eens tijd voor een foto van Max dan he???

ik heb net weer heerlijk getukt samen met Ezra, hoewel dat wel eerst een uurtje bed in, bed uit is vanwege speentje geven, magoe, daarna heb ik heerlijk geslapen Nick stond ineens in de slaapkamer
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 juli 2006 @ 16:30:39 #188
24188 Belana
kloon van belana
pi_40355701
Net van Nick's collega's een sakkie gekregen, erg leuk

http://www.jutenjul.net/
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 juli 2006 @ 16:37:44 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40355923
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:30 schreef pinquit het volgende:

[..]

4× 180? is dat niet te weinig dan?

max kan 210 ook niet aan ben ik bang, ik moet hem nu een uur rechtop houden na de voeding anders spuugt ie bijna de helft weer uit.

ik ben ook benieuwd hoeveel max weegt. ik denk al bijna 8 kilo
ik moet pas de 25e weer naar t buro. er zat deze keer 9 weken tussen.
lang is dat dan zeg!!!

en randa sproetjes zijn liefff!! max mag ook sproetjes

Maxje wordt steeds blonder (terwijl ik donkerbruine haren heb en zn pa lichtbruin)
(ohja en ook allebei de ouders hebben bruine ogen, maar neehoor, max vind dat niet mooi )

hij heeft de afgelopen dagen weinig geslapen, hij wilde écht niet.
gillen en krijsen

damn waarom vergeet ik altijd wat ik wil vragen
4 maal 180 is idd te weinig, maar net voldoende als het kind door een extra fles meer te gevene xtreem gaat spugen is dit dan toch de beste oplossing.

En hier ook een blondje terwijl papa en mama beide bruine haar hebben
pi_40356401
Hi,
ben zo blij dat mijn zoontje heerlijk de hele nacht doorslaapt! Hij is nu 3 maanden en hij sliep vanaf de 2e week al door! echt super is dat. Heerlijk hoor als je lekker zelf ook aan je rust toe komt.
Voor foto's kan je op de link klikken!
groetjes.
  maandag 31 juli 2006 @ 17:01:54 #191
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40356687
Die zijn leuk Belana!
  maandag 31 juli 2006 @ 17:19:07 #192
103793 kozakken
Living the life
pi_40357141
Oh Belana, wat leuk zij ze zeg! -hebberig wordt-
  maandag 31 juli 2006 @ 18:39:31 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_40359043
ja, zijn van die voel dingetjes, ik vond het enorm goed gevonden van ze
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 juli 2006 @ 18:51:04 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40359412
Die zijn gaaf!
pi_40359795
Jippie!! Ambers 1e tandje is eindelijk een feit!!

Gister zo gelachen. We waren op de verjaardag van het buurmeisje en daar was een meisje van 14 maanden. Die begon nu een beetje te tijgeren maar meer deed ze ook niet. Amber ging lekker de kamer door en op een gegeven moment wilde ze langs dat meisje. Maar dat meisje ging niet opzij dus Amber klauterde er gewoon overheen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 31 juli 2006 @ 19:21:01 #196
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40360374
Joepie Ambertje Alle ellende is niet voor niks geweest

Robin is roodharig/rossig, terwijl papa en mama donkerblond zijn

Robin heeft ontdekt dat hij zelf ook een tong heeft. Hij steekt 'm nu regelmatig uit om aan te friemelen, ook als hij aan het eten is, want dan kan je er zo leuk die stukjes van af pakken En hij doet mee als ik 'klap eens in je handjes', dan doet ie zo schattig z'n handjes op zijn hoofd
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:04:14 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40382652
Jay ambertje en wat sta je al goed!!
Robin klappen in de haandjes
belana wat een leuke dingetjes
pinq weet je alweer wat je wou vragen ?
tips omtrent het spugen na een voeding: recht op houden tot een half uur na de voeding, hoofdeind van het bedje iets verhogen dmv de kruik, en eventueel wat nutriton ( johannesbroodboompitmeel) door de voeding doen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:09:06 #198
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40382818
Dat lijkt me ook heerlijk mousschy. Ik maak onze Jetske alleen nog wel wakker omdat ik bang ben dat ze anders te weinig drinkt. Zeker vorige week met die warmte. Ach, en die ene keer per nacht kom ik ook wel door. Oh, en als ik op je link klik dan krijg ik de algemene site, we hebben geen toestemming om in je album te kijken.
Lekker douchen!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:12:56 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40382934
nee evenstar ik weet het echt niet meer
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:14:16 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40382966
zwangerschapsdementie mag tot 9 maanden na de bevalling
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:25:40 #201
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40383308
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:55:10 #202
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40384176
Emma gaat ook ineens zó hard ... ze kan sinds een week écht kruipen ipv schuifelen, heel schattig. En wat ze sinds een paar dagen ook ineens doet, is zich optrekken! (half tot staan, of tot haar knietjes, en soms, heel soms écht tot staan!) Heel knap vind ik het. Ze wil het ook heel graag en wordt boos als ik haar een tijdje laat staan en daarna haar wil laten zitten.

Ook heeft ze nu sinds een paar dagen twee ondertandjes!! (handig hoor, twee tegelijk )

Amber, ook een tandje!! eindelijk he...
En Vicky, dat is echt grappig om te zien, als zo'n groot kindje een stuk minder 'kan' dan jouw baby...door het leeftijdsverschil wordt het dan een apart gezicht. Alleen voor de ouders minder grappig misschien... En aan de andere kant... lekker lang baby zijn is ook heerlijk toch?

pinquit, veel dingen vergeten mag je nog best een tijd doen hoor ... is erg legaal! (volgens mij heb ik dan dubbele zwangerschapsdementie, want Emma is nog geen 9 maanden én ik ben zwanger... )

Wennie, schattig dat Robin meedoet bij dat liedje. Dat heeft Noa ook als eerste gedaan, handjes op haar hoofdje. Klappen kwam pas later. Leuk he, dat ze dat door hebben?

Sjak, Jetske is geen dikzak hoor, er zijn kindjes die met dat gewicht geboren worden (en dan is t nog niet eens abnormaal hoor!) ... gewoon lekker mollig!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:59:57 #203
24188 Belana
kloon van belana
pi_40384360
zow, mijn eerste dagje met mijn mannen samen zit er bijna op, over 2 uurtjes is Nick weer thuis. Best druk! alle 2 tevreden houden enzo. Nou is Ezra niet zo veeleisend, maar Liam des te meer en als Ezra een flesje krijgt... dan kan je vanalles uit gaan halen alleen was meneer er niet op voorbereid dat ik Ezra ook zo weg kan leggen...
Al met al wel druk, maar ook wel erg leuk
stormy waters...
sailin'
pi_40384523
klinkt als heftig maar leuk dagje Belana. Liam gaat zijn grenzen verkennen nu, maar geloof dat jij wint
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:07:25 #205
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40384574
Misschien een idee om de 'flessentijd' van Ezra ook snacktijd van Liam te maken? dat werkte hier vaak wel.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:09:37 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_40384635
ja, ik had hem idd al een koekje gegeven, en het ging ook wel hoor, maar Liam is sowieso best lastig even op het moment. ach, daar groeien we wel weer in met zijn allen. Ik moet zeggen dat ie het fenomeen ezra heel makkelijk accepteert verder, dus dat is wel fijn
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:24:35 #207
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40385063
Ja ze hebben gewoon even de tijd nodig om te wennen dat ze niet meer de kleinste of alleen zijn. Komt goed.
zegt de moeder van een jongentje van 2 die vanmorgen boven op zijn 6 weken oude broertje dook.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:34:14 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_40385410
oeps dutch

Liam ging net in de maxicosi liggen en zei dat hij ook een bay was. Nou prima, dan ben jij toch ook een baby
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:43:40 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40385716
Nah, gelukkig ging het goed. Ik had het ook aan moeten zien komen. We waren bij mijn moeder en hij moest weer even de clown uithangen voor zijn jarige nichtje en neefje. Dus rennen, springen, rondjes draaien, expres vallen en ineens die duikvlucht op Cas.
Ik moet er nu wel een beetje om grinniken, maar mân wat schrik je de blubber zeg.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:13:28 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40416194
ik was vandaag voor het laatst langs de fysio en de KA, voor max zn hoofdje.
alles ziet er perfect uit en we hoeven niet meer terug

max werd bij de KA even gewogen en gemeten (doen ze altijd) en hij is 65 cm en hij woog 8090 gram. prupke

de weegschaal gaf 10020 aan, ik schroook me verrot maar dat was fout ofzo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:16:16 #211
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40416302
de KA zei iig, dat ie er wel stevig uitzag maar dat het met zijn gewicht nog wel meeviel eigenlijk.
en toen begon ie een heel verhaal over overgewicht, en dat dat altijd heel vroeg begint.
dus ik: hoe kan dat dan als ie alleen maar flesvoeding krijgt?

maarja volgens hem kan je met flesjes je kind sneller overvoeden dan met BV.
ofzo. maar t zal wel ben nou niet echt bang voor overgewicht ofzo
pi_40416513
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:09 schreef sjak het volgende:
Dat lijkt me ook heerlijk mousschy. Ik maak onze Jetske alleen nog wel wakker omdat ik bang ben dat ze anders te weinig drinkt. Zeker vorige week met die warmte. Ach, en die ene keer per nacht kom ik ook wel door. Oh, en als ik op je link klik dan krijg ik de algemene site, we hebben geen toestemming om in je album te kijken.
Hij moet het nu doen de link naar mijn mannetje's site!

Hou jong is jou kindje dan? zo rond de 3 maanden hoef je ze niet meer wakker te maken voor een voeding, als ze 'honger' hebben dan komen ze vanzelf wel
Ik moet morgen weer naar het CB voor de 2e prik is niet leuk, maar het moet he... Vind het zo zielig om te zien...

Zijn hier nog meer April mama's?

groetjes.
pi_40417101
Fijn dat alles goed was pinquit.

Ik moet morgen ook voor prik naar CB mouschy, maar dan de eerste (2 maanden).

Stomme vraag misschien, maar kan het kloppen dat Finn koude handjes heeft met dit weer? Hij heeft volgens mij genoeg kleren aan (romper lange mouwen, T-shirtje korte mouwen, sokken en lange broek). Of is Finn een tropenkindje geworden door het warme weer sinds ie geboren is.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:41:01 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40417186
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:22 schreef mouschy het volgende:
Zijn hier nog meer April mama's?

groetjes.
Als je in het lijstje helemaal aan het begin van het topic kijkt ( Het grote kleine babietjestopic deel 82 ) kan je precies zien welke babietjes wanneer geboren zijn.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:04:28 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_40417967
zow.... ik ben terug van mijn onderneming vandaag. Ik moest echt wat schapjes hebben en ben met Ezra naar mijn ouders gereden die bij het winkelcentrum wonen... pffff... ik heb alleen al een hekel aan die maxi cosi die ik dus niet makkelijk in de auto krijg. het feit dat ik een alto rij maakt het niet makkelijker, want het past dus amper. ik zat met mijn kin op het stuur
Voor ik weg ging gaf ik Ezra nog eten, dat was om half 11, maar eer we goed en wel bij mijn ouders waren was het 12 uur en om half 1 vond meneer het wel etenstijd Mijn god, ik was echt vergeten wat een toestand dat is. Hoe ik dat in vredesnaam met 2 kids moet doen weet ik nog niet Maar we zijn weer thuis, Ezra slaapt eindelijk en ligt in zijn bedje. Nu mams ook maar ff denk ik.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:36:26 #216
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_40420937
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:39 schreef Tamea het volgende:

Stomme vraag misschien, maar kan het kloppen dat Finn koude handjes heeft met dit weer? Hij heeft volgens mij genoeg kleren aan (romper lange mouwen, T-shirtje korte mouwen, sokken en lange broek). Of is Finn een tropenkindje geworden door het warme weer sinds ie geboren is.
Mijn dochter nu 2 heeft altijd koude handen, ook al zweet ze zich de rambam.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:20:59 #217
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40422388
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:55 schreef Suzanna het volgende:
Sjak, Jetske is geen dikzak hoor, er zijn kindjes die met dat gewicht geboren worden (en dan is t nog niet eens abnormaal hoor!) ... gewoon lekker mollig!
Mee eens, ze is heerlijk mollig.

Belana, als Liam nu wat moeilijk is, heeft dat dan echt niet met Ezra te maken. Ik kan me voorstellen dat hij zich van zijn plekje afgestoten voelt. Oja, en ik vroeg me af waar jullie die mobiel voor boven de box hebben gekocht, ik wil die ook

Jetske heeft de laatste dagen wat krampjes. Zo zielig. Ze huilt niet echt maar kreunt heel erg als ze net eten gehad heeft. Ahhhh, ik vind het echt vervelend voor d'r. Maar ja, je kunt er niet zoveel aan doen toch?
Lekker douchen!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:39:07 #218
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40424694
Zielig voor Jetske! Je kunt verschillende houdingen proberen (buikje op de binnenkant van je onderarm en dan beetje wiegen) of fietsen met de beentjes, terwijl ze op schoot ligt. Dan krijgen d'r darmpjes wat ruimte. En natuurlijk venkelthee (toch? venkel?).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:53:04 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_40425013
sjak, wij hebben hem geloof ik bij babyplus in Hoorn gekocht, maar lois heeft hem ook (gehad) en ergens anders gekocht, ik weet alleen niet meer waar. Het is de mooiste mobile die er is, met klassieke muziek, echt heel rustgevend.

Ezra heeft soms ook krampjes, ik wrijf hem meestal over zijn buikje en dan gaat het al snel beter, of wat Sugar zegt idd.

Het valt met Liam wel mee wat betreft het van zijn plekje gestoten zijn, het is sowieso een beetje zijn leeftijd om overal nee op te zeggen. het enige verschil is dat ie nu ff extra uitprobeert omdat ik dan met Ezra bezig ben. ach, komt wel goed, het is gewoon ff wennen voor ons allemaal
stormy waters...
sailin'
pi_40425041
Arme Jetske... Weleda buikjesolie wil ook nog wel eens helpen. Eerst lekker met de klok mee masseren en dan een voorverwarmde (flanellen) luiers als rokje redelijk strak omspelden.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 18:08:35 #221
3011 E.T.
pi_40425305
Die mobile hebben ze ook bij veel Prenatal's
bij krampjes idd masseren, fietsen, warme hand op de buik.. Misschien ook eens opletten of je een verband met jouw eten ontdekt Cinnababy van VSM wil bij sommige babietjes ook verlichting geven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40425902
Bij baby's die echt veel last ervan hebben wordt ook wel eens Aeropax gegeven. Dat is een zelfzorgmiddel, maar toch wel verstandig het even met je huisarts te overleggen denk ik.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 18:43:32 #223
24188 Belana
kloon van belana
pi_40425999
aeropax heb ik zelf wel eens gebruikt / geprobeerd. het is tegen gassigheid, maar ik vond het verdomd weinig doen en toe ik erover ging lezen stond er ook regelmatig dat nog nooit de echte werkzaamheid was bewezen...
blijft gewoon altijd moeilijk, de darmen.
stormy waters...
sailin'
pi_40426133
Dat geldt voor Cinababy net zo goed
Volgens verloskundige kan het zelfs de krampjes verergeren als je teveel geeft en is die dosis weer kindafhankelijk.. dus je moet er maar in willen geloven
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:21:48 #225
3011 E.T.
pi_40426884
Vandaar ook mijn "sommige baby's"
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:37:02 #226
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40427312
Wrijven doen we wel, als ze uit bed is. Fietsen lijkt me ook een prima plan, dat gaan we morgen proberen. Verder is het ook weer niet zo erg dat ik haar ervoor uit bed wil halen. Het klinkt alleen zo zielig. Ik las ergens dat het met een week of 6 minder zou moeten worden omdat dan de darmen beter werken.
Ik ben al begonnen met meer rekening houden met mijn eten, dat kan voor mezelf ook niet kwaad

Ach, en verder heb ik niets te klagen. Ze is zo lief en meestal ook zo rustig. Ze laat alles met zich doen en gaat zonder klagen over mee naartoe. Als ik haar maar op tijd te eten geef
Lekker douchen!
pi_40428480
Sjak, ik heb destijds op advies van iemand van hier ABC Dolphius poeder aan Sara gegeven. Het is te koop bij reformzaken. Sara's krampjes waren binnen 3 dagen, helemaal weg, ze heeft er echt nooit meer last van gehad. Het is wel prijzig, maar was voor ons de moeite waard.
Ik geloof dat Sara iets van 2 maanden oud was toen we dat gaven, maar op google is er geloof ik ook het een en ander over te vinden.

Vandaag is Sara met papa naar het CB geweest. Ze is nu ruim 11 maanden, is 75.5 cm lang en weegt 9565 gram. Ze is verder helemaal goed verklaard Ze loopt qua ontwikkeling 3 maanden voor, maar dat vind ik zelf nogal relatief, ik bedoel, ik vind de standaarden die ons CB aanhoudt niet bepaald gemiddeld.
Verder is ze behoorlijk lang voor d'r leeftijd en qua gewicht zit ze iets boven de middellijn, ze zou voor haar lengte iets zwaarder mogen zijn, maar het was op zich allemaal prima.
En bij de prik heeft madam geen 1 kik gegeven, manlief vertelde dat ze geinteresseerd had gekeken naar hoe de naald in d'r beentje ging (*ril*) en eruit kwam, en gewoon door bleef lachen

Ze is zo ontzettend vrolijk altijd, ze lacht eerlijk waar, de hele dag door. Zelfs op het kdv valt het de leidsters op dat ze nooit huilt, en altijd lacht
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:16:01 #228
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40428533
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:14 schreef Fuente het volgende:

En bij de prik heeft madam geen 1 kik gegeven, manlief vertelde dat ze geinteresseerd had gekeken naar hoe de naald in d'r beentje ging (*ril*) en eruit kwam, en gewoon door bleef lachen
Wat een stoere griet!
Lekker douchen!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:39:52 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_40429333
Sara is echt stoer fijn he zulke vrolijke kindjes
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 21:50:53 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40431919
Sjak iets wat nog weleens wil helpen tegen krampjes is zelf venkelthee gaan drinken. Eva heeft enorm veel krampjes gehad en wij hebben zo'n beetje elk middeltje bekend wel een keer uitgeprobeerd maar venkelthee is een natuurlijk, onschadelijk middel.
Een warm badje wil ook vaak helpen of een warm buikje maken, met een kruikje of gewoon met haar blote buikje op jouw blote buik. Er is weinig tot niets wat echt goed helpt behalve groter groeien maar troosten kan in ieder geval iets van je eigen machteloosheid weghalen.
Die mobile hebben we 2 maal bij de prenatal gekocht. Met veel succes vele maanden voor Eva gebruikt en toen Iris eenmaal geboren was en hij na 6 weken echt onherstelbaar stuk ging hebben we hem nogmaals bij de Prenatal gekocht.

Oe en Belaan? Met je kin op het stuur? Kan Ezra niet naast je voorin?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40431953
Sara is megastoer en opperbikkel

Even een vraag. Het CB raadt ons aan om Sara in te enten tegen meningokokken (spel ik het goed?). Sara valt net buiten het standaard vaccinatieschema daarvoor. Wij kunnen dit dus alsnog doen via onze HA.
Nou hoor ik hier veel verschillende meningen over, er zouden risico's aan verbonden zitten enz.
Wie weet waar ik een duidelijk overzicht kan vinden met de risico's? En hoe hebben jullie deze beslissing gemaakt?
Aan de ene kant denk ik, enten, want als ze ooit ziek zou worden van meningokokken dan vergeef ik mezelf dat nooit, maar aan de andere kant, als er zulke risico's aan verbonden zijn, wat is dan wijsheid?
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:52:24 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_40431969
toevallig hier ook weer krampjes. Ezra ligt nu al een tijd op Nick zijn arm.
nou heeft ie ook slaap tekort vandaag door al dat ge heen en weer denk ik, hij moet nodig tukkies doen...
stormy waters...
sailin'
pi_40432067
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:37 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

4 maal 180 is idd te weinig, maar net voldoende als het kind door een extra fles meer te gevene xtreem gaat spugen is dit dan toch de beste oplossing.

En hier ook een blondje terwijl papa en mama beide bruine haar hebben
'k Zat nog even terug te neuzen en zie de verschillende haarkleuren, ik ben heel erg blond (van mezelf) papaSara is donkerblond, en Sara is rossig, echt rossig
Mijn zusje was als baby ook rossig, en trok later bij naar blond, wel geinig hoe dat kan veranderen
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:56:07 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_40434447
Net heeft Ezra nog even met papa gedouched, daar werd ie lekker rustig van en toen nog even een klein flesje gedronken en nu slaapt ie... arm mannetje. Nu gaan we tukkies doen
stormy waters...
sailin'
pi_40441564
Amber is al weer 2 nachten aan het spoken. 2 nachten heeft ze doorgeslapen, maar toen was het weer over. Volgens mij is tand nummer 2 aan het irriteren... Vannacht was ze 3x wakker. Wilde niet slapen maar was doodop. Uiteindelijk na poging 4 viel ze in slaap. Vanmorgen was ze om 7.15 uur wakker. Om 8.00 uur een fles en nu ligt ze weer in bedje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:42:59 #236
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40446742
Bij Robin zijn gister nog een voortand en een tand naast z'n voortand doorgekomen. Hij is er wat mopperig onder, verder goed. En nu meneer kan tijgeren, komt ie heel het huis door Eigenlijk wil hij het liefste staan. Hij kan zichzelf nog niet echt optrekken, maar als zich toch enigzins optrekt aan onze handen, strekt hij meteen z'n beentjes

[ Bericht 15% gewijzigd door Wennie op 03-08-2006 12:50:31 ]
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:58:10 #237
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40447264
Venkelthee mocht toch niet meer? Klik
Ze lijkt vandaag weer wat rustiger gelukkig. IK eet even geen dingen met uien meer en dat lijkt wat te helpen.
Lekker douchen!
pi_40447457
Bij ons werd ook venkel thee afgeraden. Cinababy hielp wel goed.

Ik heb eventueel nog een aangebroken pot ABC staan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:05:14 #239
3011 E.T.
pi_40447515
Koolsoorten en caffeine zijn ook nogal beruchte krampjes-verzoorzakers (hier bleek caffeine een grote boosdoener)
pi_40449145
* vamperotica de venkelthee de deur uit smijt......

K zoop me achterover aan die troep!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 14:11:03 #241
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40449837
Hč, venkelthee mag niet meer? Heb ik toch even wat gemist, kraamhulp wist dit volgens mij ook niet. Ik heb nl. bewust venkelthee in huis gehaald. Wel voor mezelf hoor, ik heb het niet aan Cas gegeven. Maar ik dacht juist dat als ik venkelthee dronk dat dat hielp bij krampjes van de baby. Dat krijgt hij dan via de bv. Maar wordt dat nu ook afgeraden dan?
pi_40451037
Zoals ik het laatst begreep gaat het echt om 'teveel'. Maar ik heb geen idee hoe je 'teveel' dan bepalen moet

Je kan altijd nog venkeldruppels van Daro geven, dat is in elk geval gedoseerd.

Het enige wat hier hielp is deze houding, Sugar beschreef hem al:

pi_40451683
Zo, net weer naar het CB geweest. Finn is nu 59 cm en 5395 gram schoon aan de haak. Helemaal prima. Verder heeft ie z'n eerste prikjes gehad. Beetje zielig, maargoed, het hoort erbij. Voorlopig lijkt ie er weinig last van te hebben.
pi_40452619
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:51 schreef Fuente het volgende:
Sara is megastoer en opperbikkel

Even een vraag. Het CB raadt ons aan om Sara in te enten tegen meningokokken (spel ik het goed?). Sara valt net buiten het standaard vaccinatieschema daarvoor. Wij kunnen dit dus alsnog doen via onze HA.
Nou hoor ik hier veel verschillende meningen over, er zouden risico's aan verbonden zitten enz.
Wie weet waar ik een duidelijk overzicht kan vinden met de risico's? En hoe hebben jullie deze beslissing gemaakt?
Aan de ene kant denk ik, enten, want als ze ooit ziek zou worden van meningokokken dan vergeef ik mezelf dat nooit, maar aan de andere kant, als er zulke risico's aan verbonden zijn, wat is dan wijsheid?
Mijn kindje is in April geboren en ik krijg het dus. Want alle kids die in April en daarna zijn geboren die krijgen het aangeboden. Als mijn beeb eerder was geboren had ik het zelf gewilt hebben, omdat het gewoon een goed medicijn is. Ik ken een paar kids die het hebben gehad, oa mijn nichtje en ze heeft ervoor in het ziekenhuis gelegen. Het gaat nu goed met haar, maar toch... Ik ben blij dan mijn uk ervoor is ingeent en het lijkt me dus verstandig om het te laten doen!

Ik ben weer terug met onze kleine hummel van het bezoek aan het CB. Hij is weer goed gegroeid!!!
Ewout weegt nu 6870 gr en heeft een hoofd omtrek van 42 cm. Zijn lengte meten ze niet elke keer dus deze keer niet omdat het vorige keer al is gedaan. Hij is nagekeken door de arts en hij ziet er goed uit volgens haar. Ze vond het geboorte kaartje ook erg leuk! Heel orgineel zoiets had ze nog nooit eerder gezien
Ze heeft hem verder helemaal nagekeken, heupjes en lijfje en zo en alles is helemaal goed. We moeten 6 sept. Weer terug komen voor de 3e prik.... Ewout moest even huilen toen hij deze keer zijn prikjes kreeg. Maar het was ook snel weer over. Toen ging hij gezellig brabbelen zo leuk om te zien. Dus hij is weer helemaal door de APK gekomen. Hij ligt nu gezellig te kletsen in de box.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 15:52:45 #245
61800 Rottdog
pi_40453217
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:51 schreef Fuente het volgende:
Hier wordt het ook gewoon gedaan en Zoë is van 2004 ze heeft hem dus ook al gehad. Dacht dus ook dat het gewoon standaart was maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:04:44 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_40453608
ik heb die vraag ook nooit gehad, Liam is ook gewoon geent
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:11:53 #247
3011 E.T.
pi_40453837
Volgens mij heeft Saskia ook bij de BMR de Men-C gehad.
Dacht ook dat dat standaard was..

Bedoelden ze niet pneumokokken? Die is volgens mij voor babietjes van na april 2006
pi_40455622
Pneumokokken is nu ook standaard ja. Ze krijgen nu 2 prikken, 1 met DKTP-Hib en de andere voor de pneumokokken. Dat zijn dus die van 2, 3, 4 en 11 maanden.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:12:06 #249
61800 Rottdog
pi_40455829
Het gaat dus idd over de Pneumokokken.

Minister Hoogervorst (VWS) neemt per 1 april 2006 de vaccinatie voor zuigelingen tegen pneumokokken op in het Rijksvaccinatieprogramma (RVP). Alle Nederlandse kinderen die geboren worden vanaf 1 april komen voor deze vaccinatie in aanmerking. Zij worden ingeënt volgens het 4-prikkenschema.Volgens de Gezondheidsraad is alleen dit schema op dit moment voldoende wetenschappelijk onderbouwd. De gezondheidswinst die de pneumokokkenvaccinatie oplevert is aanzienlijk. Jaarlijks kunnen 78 sterfgevallen, 85 gevallen van hersenvliesontsteking, 308 gevallen van bloedvergiftiging, 1800 gevallen van longontsteking en 52.000 gevallen van middenoorontsteking voorkomen worden. Voor kinderen die voor 1 april 2006 zijn geboren wordt geen inhaalcampagne gehouden.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:14:15 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_40455897
ah kijk! f=dat is mij idd ook verteld bij het eerste bezoekje van de wijkverpleegkundige
stormy waters...
sailin'
pi_40470940
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:11 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij heeft Saskia ook bij de BMR de Men-C gehad.
Dacht ook dat dat standaard was..

Bedoelden ze niet pneumokokken? Die is volgens mij voor babietjes van na april 2006
huh? Manlief zei meningokokken, maar goed, misschien heeft 'ie ze verwisselt
Sara
Merel
Ukje
pi_40470944
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:12 schreef Rottdog het volgende:
Het gaat dus idd over de Pneumokokken.

Minister Hoogervorst (VWS) neemt per 1 april 2006 de vaccinatie voor zuigelingen tegen pneumokokken op in het Rijksvaccinatieprogramma (RVP). Alle Nederlandse kinderen die geboren worden vanaf 1 april komen voor deze vaccinatie in aanmerking. Zij worden ingeënt volgens het 4-prikkenschema.Volgens de Gezondheidsraad is alleen dit schema op dit moment voldoende wetenschappelijk onderbouwd. De gezondheidswinst die de pneumokokkenvaccinatie oplevert is aanzienlijk. Jaarlijks kunnen 78 sterfgevallen, 85 gevallen van hersenvliesontsteking, 308 gevallen van bloedvergiftiging, 1800 gevallen van longontsteking en 52.000 gevallen van middenoorontsteking voorkomen worden. Voor kinderen die voor 1 april 2006 zijn geboren wordt geen inhaalcampagne gehouden.
Aha, mooi, dan gaan we die dus wel doen
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:26:43 #253
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40471280
waaaaahhhh!!!
Emma stond net even los in de box. Er staan allemaal poppetjes op de rand en ze pakt er eenin de ene hand en daarna een in haar andere maarvergeet even dat ze staat, en zo stond ze dus ineens los. (tien seconden maar goed los is los toch?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:35:33 #254
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40471363
Goed zo Emma!
Dat vond ik altijd lastig te bepalen Jelief, ik heb zelf maar het moment aangehouden waarop ze het ook echt vaker ging doen en het niet eenmalig was. Maar tien seconden is al aardig lang hoor, vind ik!
pi_40471493
die pneumococ-bacterie is gevaarlijk omdat het een meningitis kan veroorzaken,
net als bijv. de meningococ en de Hib .. waartegen ook gevaccineerd wordt.

Misschien dat daar de verwarring ligt ?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:02:16 #256
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40471680
hihi, Suzanna, ze stond nog met d'r borstkas tegen de box aan dus technisch gezien is het niet eens los maargoed trotsemamasyndroom enzo, jeweetwel

[ Bericht 2% gewijzigd door Jelief op 04-08-2006 09:02:46 (rotspatiebalk) ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:22:54 #257
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40473030
Nou, Emma dat gaat hard hoor! En een beetje smokkelen in het begin mag

Wij zijn ons hier aan het voorbereiden op een vakantie van 2 weken in Zuid Frankrijk. Om eenzelfde debacle als vorig jaar te voorkomen zijn we nu tot op de tanden gewapend met luierzakjes en alternatieve routes. Bijkomend voordeel is dat ik dit keer geen last heb van gierende zwangerschapshormonen. Ook gaan we nu 's avonds/'s nachts rijden. Gewoon na Kady haar laatste fles. Over het algemeen vindt ze autorijden leuk, dus we hebben goede hoop. Glenn slaapt ook makkelijk in de auto, dus niets dat een goed reis in de weg staat, toch?
In Frankrijk worden we verwacht door opa en oma. Die kunnen lekker met de kids knuffen en wij kunnen dan een paar uurtjes plat. Jullie horen wel hoe het afloopt.

Ow ja, Pinq ik zag dat Max ook zo leuk 'snuift' in het fototopic. Ook Kady kan dat heel fanatiek. Ze ligt er zelf ook enorm om in een deuk altijd
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:46:10 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_40473528
Emma, wat goed

Mijn kleine babietje zit nu al in maat 62 en er beginnen wat beginnende lachjes te vormen
dinsdag moet ik naar het CB voor het eerst, ben echt zo nieuwsgierig wat ie weegt enzo.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:55:55 #259
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40477682
hehe EW, max moet er nu ook om lachen, maar volgens mij komt dat omdat wij er ook allemaal om moeten lachen dan vindt ie het allemaal nog veel leuker en gaat ie het nog vaker doen

hij gaat er nu ook echt zo wild bij kijken, net een stier

en emma wat knap!!! los staan!!!

ezra nu al in 62
naja max zat ook al snel in 62, omdat ik wijd leuk vind, maar hij gaat nu pas een beetje naar 68. broeken alleen nog niet
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:05:28 #260
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40477997
Emma Wat goed zeg!

EW en familie, fijne vakantie

Belana, wat groot al Robin had toen volgens mij nog maat 50 En die eerste lachjes
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:19:56 #261
108648 cattie
lieve moeder
pi_40480330
Ive en ik zijn net terug van de baby-chiropractor. Op aanraden van de kraamverzorgster zijn we daar naar toe gegaan, omdat Ive met een vacuumpomp op nogal heftige wijze is geboren. En dat was maar goed ook! De man heeft eerst Ive helemaal onderzocht, alles was oke , maar het rechter beentje was een centimeter korter dan de linker ! Ik schrok me te pletter. En Ive kon niet goed naar links kijken en zijn hoofdje niet goed buigen en had rechts een minder krachtige reflex in zijn armpje. Dit was allemaal het gevolg van een scheef werveltje helemaal bovenin zijn nekje. De chiropractor heeft dat werveltje met een heel klein tikje (echt superzacht gelukkig) weer op zijn plek gezet en toen was alles in 1 klap oke! Beentjes weer evenlang, bewegingen van het hoofdje goed enzo.

Ik ben heel blij dat ik gegaan ben. Ive had er waarschijnlijk al last van (daarom waarschijnlijk de scenes tijdens het voeden en een voorkeurshouding naar rechts) en had er nog veel meer last van kunnen krijgen.
pi_40480398
Wat goed Cattie! Dat hoor je toch best nog vaak dat babietjes iets aan hun werveltjes mankeren na zo'n heftige bevalling. Gelukkig had je een oplettende kraamverzorgster en zijn jullie er lekker snel bij.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:52:29 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_40481450
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:55 schreef pinquit het volgende:
ezra nu al in 62
naja max zat ook al snel in 62, omdat ik wijd leuk vind, maar hij gaat nu pas een beetje naar 68. broeken alleen nog niet
das dus hier ook zo, zijn broekjes zijn 56 hoor, maar zijn truitjes gaan al zo strak zitten
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:54:33 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_40481530
cattie, ik ben ook van plan Ezra mee te nemen naar de chiropractor de eerste keer gewoon ter controle en ook vanwege zijn voorkeurshouding met zijn nekje naar links draaien.
goed hoor dat je Ive hebt meegenomen en fijn dat alles weer in orde is nu
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:23:03 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40484462
we hebben gewoon lekker dikke ventjes
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:24:04 #266
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40484495
en wat grappig cattie, dat het dan ook gelijk weer goed is!!!
en fijn ook natuurlijk misschien had ik dat ook moeten doen met de voorkeurshouding van max

maar das nu gelukkig al weg.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:40:07 #267
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40485029
Lekker dikke ventjes

Daar moest ik vooral aan wennen in het begin.
Glenn 5235 gr bij geboorte
Kady 1980 gr bij geboorte

En hebben de moeder hier tips voor mij, ik wordt er zo langzamerhand moedeloos van. Kady heeft als belangrijkste communicatiemiddel gillen gekozen. Echt, ze gilt zo hard en zo hoog dat ik soms gewoon bang voor mijn glaswerk ben. Glenn vindt het helemaal geweldig en gilt lekker mee

Ik heb geprobeerd om het te negeren, maar het gaat echt door merg en been. Nu roep ik maar dat ze op moet houden, maar ja dat snapt ze natuurlijk niet. We vinden het zo vervelend hier. Ze doet dit echt al een paar weken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:58:02 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_40485544
EW, wat vervelend. Helaas heb ik geen tips.
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:54 schreef Belana het volgende:
cattie, ik ben ook van plan Ezra mee te nemen naar de chiropractor de eerste keer gewoon ter controle en ook vanwege zijn voorkeurshouding met zijn nekje naar links draaien.
goed hoor dat je Ive hebt meegenomen en fijn dat alles weer in orde is nu
Goed plan! Jij bent geloof ik ook lid van de chiropractor-fanclub?
Eigenlijk zouden alle baby's, of in ieder geval die die met een vacuumpomp of tang ter wereld zijn gekomen, gecontroleerd moeten worden door een chiropractor. Even controleren kan geen kwaad en volgens mij voorkomt het veel ellende.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:51:34 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40487070
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:40 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Lekker dikke ventjes

Daar moest ik vooral aan wennen in het begin.
Glenn 5235 gr bij geboorte
Kady 1980 gr bij geboorte

En hebben de moeder hier tips voor mij, ik wordt er zo langzamerhand moedeloos van. Kady heeft als belangrijkste communicatiemiddel gillen gekozen. Echt, ze gilt zo hard en zo hoog dat ik soms gewoon bang voor mijn glaswerk ben. Glenn vindt het helemaal geweldig en gilt lekker mee

Ik heb geprobeerd om het te negeren, maar het gaat echt door merg en been. Nu roep ik maar dat ze op moet houden, maar ja dat snapt ze natuurlijk niet. We vinden het zo vervelend hier. Ze doet dit echt al een paar weken.
Ik leef met je mee hier ook zo een gillende keukenmeid weinig aan te doen dan haar proberen af te leiden.. dat lukt hier soms
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:00:51 #270
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40487298
EW, misschien helpt dit: Probeer om Kady aandacht te geven op de momenten dat ze stil is. Dit is een tactiek die we op mijn werk vaak aanhielden bij babytjes die veel huilden om aandacht. Het is de bedoeling dat ze doorkrijgt dat ze ook aandacht krijgt als ze niet gilt. Het gillen enhuilen zou dan bewaard moeten blijven voor de echte gil en huil momenten.
Succes!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:05:16 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40487420
Het is geen gillen om aandacht, maar gillen om te gillen hier.. ook als ze speelt gilt ze zo hard.. denk gewoon verkenning van stem, geluid etc..
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:44:20 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_40488466
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:58 schreef cattie het volgende:
EW, wat vervelend. Helaas heb ik geen tips.
[..]

Goed plan! Jij bent geloof ik ook lid van de chiropractor-fanclub?
Eigenlijk zouden alle baby's, of in ieder geval die die met een vacuumpomp of tang ter wereld zijn gekomen, gecontroleerd moeten worden door een chiropractor. Even controleren kan geen kwaad en volgens mij voorkomt het veel ellende.
ja een absolute fan hier

Ik heb het toen met Liam niet gedaan en nou heeft hij gelukig nooit ergens last van gehad, maar nu heb ik zoiets van, nakijken kan geen kwaad.
Ik kijk zelf ook uit naar een behandeling trouwens, mijn nek, en tussen mijn schouderbladen zit helemaal vast en mijn SI gewricht mag ook weer op zijn plaats gezet. heerlijk die vrouw
Volgende week mag ik er heen, dan is het 4 weken na de bevalling
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:47:17 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40488547
bij max hetzelfde als bij arwen, gewoon gillen om zijn stem te horen. hij vind het gewoon heerlijk

tijdens het spelen enz.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:17:33 #274
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40489404
Ja, ook hier het gillen om het gillen hoor. Niet om aandacht (ja indirect toch wel natuurlijk) maar ze gilt tegen haar knuffels, tegen haar broer (die dan leuk mee gaat doen) tegen ons en ook gewoon als ze ligt te spelen. Dus niet huilen maar echt zo'n heel hoog gilletje. En dat de hele dag door.
pi_40489578
Hier ook zo'n gillende keuekmeid *oordopjes weghaalt*

Hier is het in elk geval gillen om de lol, niet om aandacht, dat zal d'r een worst wezen

Maar een tip heb ik dus niet. Nou ja, aan deze hele post heb je dus niks eigenlijk
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:49:56 #276
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40492217
het is een fase
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:51:05 #277
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40492261
mja heb geen tips EW
Ik heb er zelf ook niet echt last van.
maarja max heeft dan ook geen grote broer/zus die mee gaat doen
en het is ook niet de hele dag door hier
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:56:45 #278
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40492421
EW, waar in Frankrijk gaan jullie naar toe?
Wij gaan nog een weekje naar de Jura over een paar weekjes. Da's wel 800 km. En ik wilde niet verder gaan dan 600 km. Er kwamen telkens wat km bij.
Maar vertrekken tegen een uur of 4. Mocht Cas dan nog voor de nachtvoeding komen, vertrekken we gewoon na die tijd. Dan is het nog maar een uur of 8 rijden, als je de tussenstops niet meerekent. We stoppen natuurlijk wel om de anderhalf uur.

Gillende meiden. Dan denk je er met jongens geen last van te hebben. Nou vergeet het maar. Ook hier wordt regelmatig gegild.

Over de kledingmaat; de afgelopen weken heeft Cas eigenlijk alleen maar in rompertjes gelegen. Dus toen ik hem van de week weer echte kleren aan deed, bleken zijn mouwen bijna op zijn ellebogen te eindigen. Gister zijn pyjama aan en zijn benen zaten klem door de voetjes.
Dus vanaf vandaag toch maar de 62/68 uit de kast gehaald. Getver, gaat veel te hard dit keer.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:40:32 #279
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40493583
ohja ik heb een vraag (eindelijk 1 onthouden!!)

Max heeft de laatste tijd wat meer en grotere plassen, en dan gebeurt het wel eens dat hij na de nacht nat is. ik gebruik kruidvatluiers en ben daar verder heel tevreden over hoor. alleen ze kunnen een hele nacht nu niet meer aan.

weet iemand of er zoiets is als nachtluiers, of heb ik nu gewoon slechte luiers ofzo?
pi_40493632
Je kunt losse inlegluiers kopen bij veel supermarkten (iig in Groningen heb ik ze wel eens bij Super de Boer zien liggen). Is niet zo duur en helpt vaak wel.
Of gewoon 's nachts een grotere maat aandoen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:44:17 #281
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40493676
vreemd, hier helpen de kruidvat luiers heel goed voor de nacht. ( 12 uur slaapt madammeke )
We hadden laatst pak gekregen van de albert hein, maar dat zijn verschrikkelijke luiers.

Vind trouwens grappig Bv moeders vinden dat de poep bij bijvoeding erger gaat stinken, hier gaan ze juist beter ruiken.

pinq heb je msn had je even vraagje , ben nu niet online maar ander keertje wel
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:46:27 #282
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40493731
Pinquit, dat hadden wij hier op een gegeven moment ook. Heb toen voor de nacht Baby Dry gehaald. En dat werkt goed. Alleen 's nachts, want die dingen zijn superabsorberend en kindjes kunnen daar geirriteerde billetjes van krijgen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:57:59 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40494070
oke bedankt voor de tips!!

[ Bericht 19% gewijzigd door pinquit op 05-08-2006 13:27:31 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:10:55 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_40494490
Wij hebben met de huggies nooit problemen ermee gehad, voor Liam gebruiken we die nu nog voor de nacht dus, omdat de Lidl luiers dat dus ook niet redden.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:28:43 #285
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40497168
Mijn schoonvader woont in de buurt van Montelimar Dutch. Das zo'n 1100 km (dacht ik).
We gaan morgenavond na Kady haar laatste fles weg. Zo'n uurtje of 9.
Vorig jaar op de terugweg ook 's nachts gereden en Glenn heeft toen echt de hele weg liggen pitten. Nu hopen dat de beide spruiten dat gaan doen.
Ik vind het heel spannend hoor!

En 800 km is ook best een eind. Ben benieuwd....
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:51:35 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40500202
heb het pinq
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 06:35:18 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_40504422
Oe EW, lekkere Nougat uit Montelimar

Ezra mag allang terug naar 6 voedingen he... maar hij komt dus nog steeds om de 3 uur... das op zich niet erg, maar 's nachts mag ie best een voeding overslaan... het grapje is dat meneer evengoed wakker wordt en dan 50 cc drinkt en weer gaat slapen, de rotzak ik hoop dus echt dat ie die voeding snel gaat overslaan, en dat we wat meer uurtjes achter elkaar kunnen slapen... want ik loop op mijn tandvlees inmiddels
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:01:50 #288
74310 nanalune
pi_40504781
Haaaai

EW, heeerlijk zeg , even lekker eruit !Geniet er lekker van! Pfieuw ik mis de vakantie enorm dit jaar!

Hier ook een lekker dik ventje.. Hij heeft ook al bijna maat 62, alleen de broekjes zijn dan wat te lang , maar goed , maat 56 snijd weer teveel in zijn buikje vaak.
De regeldagen zijn ook weer verleden tijd, is toch een dikke week bal geweest..én.én, én zijn Eerste lachje ! Wat een mijlpaal, en wat vertederend!
Daniël was gisteren 5 weken en ik merk echt dat hij een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt afgelopen week, zijn ogen staan nu veel helderder en hij zit constant om zich heen te kijken. Hij maakt ook al tevreden geluidjes - zwijmel-, wat een wondertje he?

En wat fijn dat het weer wat koeler is, ik zal deze zomer nóóóóit meer vergeten, zeg...
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 10:14:12 #289
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40505282
Eindelijk hebben we weer internet thuis Ik reageer dan ook even zonder bij te lezen

Met Iris gaat het uitstekend! Ze drinkt goed en ik kan haar zien groeien!! Net al wat nanalune zegt: wat een onwikkeling voor zo een klein meisje! Ze lacht, ze kijkt helder idd, en ze volgt je.
Ze slaapt al bijna elke nacht door (ong. 0.00-6.30 uur en daarna slaapt ze door tot 9.00/9.30 uur)
Heerlijk dus!

En de kleinste pakjes kunnen hier alweer ingepakt wordne. Ik had haar gsteren in een pyamaatje maatje 50 (met voetjes) geperst, maar het paste echt niet meer
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 10:20:49 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_40505353
grote doorslapende babietjes dus hier wat heerlijk
Wij proberen Ezra nu naar een om de 4 uur schema te krijgen en dan per keer wat meer te geven, kijken of dat lukt.
stormy waters...
sailin'
pi_40507786
Ik heb vanmorgen voor Sara een nuby drinkbeker met rietje gekocht (ze drinkt nog steeds alleen maar uit fles) en volgens mij heeft ze het door ze was iig net wel aan het lurken en ze keek er heel verbaast bij
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:04:24 #292
24188 Belana
kloon van belana
pi_40514381
hier lijkt het om de 4 uur voeden te lukken das echt wel fijn

we zijn vandaag lekker even de stad in gewandeld met zijn vieren, heerlijk met de duowagen, geweldig ding en wat een bekijks heb je dan ook trouwens
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:07:16 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40514462
lekker
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:11:23 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40514538
lukt het een beetje om met dag ding te rijden belaan?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:17:12 #295
24188 Belana
kloon van belana
pi_40514685
die duowagen is geweldig pinquit rijdt heerlijk soepel en is echt niet veel breder dan een gewone, dus we konden zelfs de xenos in
nadeel van de stad weer in kunnen wandelen is dat ik meteen weer veel geld uitgeef

Ezra vond het wandelen ook heerlijk, die heeft lekker geslapen en als we stil stonden werd ie wakker
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:36:59 #296
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40521912
Bij ons is het tripje naar het centrum ook zo'n mooi stukje om een beetje vet te verbranden. Alleen het nadeel is idd dat het je altijd geld kost.

Cas slaapt ook nog niet echt door hoor. 23.00 laatste voeding en ergens tussen 4 en 5 meldt ie zich. Als ik eerlijk ben, vind ik het nog wel gezellig ook zo met zijn tweetjes in de stilte. Het enige geluid wat je hoort is het tevreden geklok van Cas.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:38:29 #297
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40521956
ik heb nog helemaal niet verteld dat max al een tijd uit een tuitbeker kan drinken zelf!!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:57:13 #298
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40522550
voor Max!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:59:59 #299
24188 Belana
kloon van belana
pi_40522634
Max

wat wordt ie al groot
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage zondag 6 augustus 2006 @ 11:01:06 #300
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_40535150
kim is 3 nachten bij mijn schoonouders blijven slapen. (vanwege klussen in huis) Ze is er nu weer, maar kent ons niet meer. Ze huilt alleen maar.
Zal ze alleen moeten wennen?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_40535224
Natuurlijk, ze moet weer even wennen. Van de ene situatie naar de andere situatie is toch nog echt een grote overgang soms op deze leeftijd. Komt wel goed hoor, geen zorgen. Gewoon lekker knuffelen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')