quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:49 schreef Belana het volgende:
cattie, het duurde de vorige keer bij mij ook veel langer door die vaccuumpomp verlossing, dat is gewoon te veel geweld eigenlijk. Neem er de tijd voor. probeer wel te bewegen, maar lang staan met in bad doen... geef het over zodra het ff niet meer gaat, dat doe ik ook hoor.
Ezra is vanmorgen met Nick onder de douche geweestdat vond ie heerlijk
Ow, hier slaapt Mahre al een uur of 7... 22.30 uur laatste flesje en dan rond 23.00 uur slapen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:17 schreef Tamea het volgende:
Hij heeft de afgelopen week al 6 nachten minstens 5 uur achter elkaar geslapen. Heerlijk.
in 20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazzquote:20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Tazz (papa)
Gokje, kunstvoeding?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:52 schreef Tazz het volgende:
[..]
Ow, hier slaapt Mahre al een uur of 7... 22.30 uur laatste flesje en dan rond 23.00 uur slapen.
Rond 6.30 / 7.00 uur begint ze wakker te worden... En dat is al 5/6 weken het geval...
of zou het ook komen door de ouders die van die slaapkoppen zijn...![]()
Ah, ok, is dat de reden... ach, we moeten er maar mee leven dan..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:56 schreef Tamea het volgende:
[..]
Gokje, kunstvoeding?
Borstvoeding is wat lichter verteerbaar, dus BV babies slapen vaak pas later door dan KV babies. maar met 7 weken valt het me nog mee.
Heel naar voor julliequote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:57 schreef Tazz het volgende:
[..]
Ah, ok, is dat de reden... ach, we moeten er maar mee leven dan..![]()
![]()
donequote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:53 schreef Tazz het volgende:
Ow belana, wil je dit wijzigen?
[..]
in 20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
Belana, in de beginpost staat er Sara, wil je er Sarah van maken?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:51 schreef Belana het volgende:
20 juni 2006: Sara, dochter van CrazyMoon
Inderdaad. Kai heeft nooit borstvoeding gekregen maar sliep pas echt door toen hij bijna 1,5 was.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:22 schreef Suzanna het volgende:
Dat doorslapen hoeft echt niet aan de voeding te liggen hoor, hier was het zowiezo niet aan de orde, ook niet toen ik overging op kunstvoeding... doorslapen ho maar! En dan soms ineens wel, net na de kraamweek, een hele nacht. Raar maar waar...
nee nog niet, maar 75 gram in 6 weken is wel erg weinig, ook voor een bv-kindje dacht ik zo...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:13 schreef poemojn het volgende:
Jelief, Emma krijgt toch bv? Heb je haar al met de bv-curve vergeleken?
idemquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:37 schreef _evenstar_ het volgende:slechte tvp
maar k weet niets te zeggen
![]()
Daniël is 5210 gram en ( voorzover ze kon meten ) 56 cm lang ! Hij is nu drie weken en 4 dagen!quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:27 schreef Belana het volgende:
wij hadden vandaag het 2e bezoek van het CB. lieve wijkverpleegkundige. Ze vond Ezra zo'n lief en tevreden kindje, dat is ie ookHij drinkt wel veel met dit weer, vanaf vanacht 1 uur zit ie al op 6 voedingen
magoe, het is bv dus het mag he
kan met dit weer ook geen kwaad ook.
Hoe groot is Daniel dan Nana? Dat daar zoveel opmerkingen over kwamen?
quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:45 schreef Belana het volgende:
ja grappig is dat zoals dat snel went he nanalune, dat zeiden wij ook al tegen elkaar. dat je ineens op een paar uur slaap kunt levenMaar een nachtje doorhalen zou ik niet erg vinden evengoed hoor
Nou moet ik zeggen dat ik het dus alweer heerlijk vind dat ik 3 uur achter elkaar kan slapen zonder dat ik iedere 3 kwartier naar de wc hoef, dat scheelt al enorm
arme arwen, gelukkig is ze nu weer vrolijk
Gisteren ook naar het consultatiebureau geweest. Sarah is nu 4830 gram en is 57 cm hihiquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:13 schreef nanalune het volgende:
[..]
Daniël is 5210 gram en ( voorzover ze kon meten ) 56 cm lang ! Hij is nu drie weken en 4 dagen!
Gaat ik ook maar eens proberen!!quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:41 schreef nanalune het volgende:
oi evenstar... dat is inderdaad een beroerde nacht geweest..naja waarschijnlijk maar voor 1 keer ( duimduim)
Sjak! Dat klinkt goed zeg! een boek om te onthouden dus , ik kijk zo gelijk even in de boekhandel/ en anders op internet. Fijn dat het zo goed met jullie gaat verder , heb je nog helemaal niet gefeliciteerd( hadden geen internet) dus bij deze...
Daniël heeft vannacht wel geslapen na een huiluurtje van 23:00 tot 24:00. Ik heb hem bij mijn man op schoot gedropt terwijl hij een computerspel aan het spelen was en meneertje viel eindelijk in slaap ( mannen:) Ik ben toen ook gaan slapen.. heerlijk is dat even als je niet op de wieg hoeft te letten ( ook niet onbewust dus)..en hoewel hij om de 2 en eenhalf uur kwam voel ik me toch uitgeslapen
gek is dat . Ik zou normaliter kapot zijn van zo'n ritme maar nu doet het me niks.
Heb ik ook al gezegd... maar ze luistert nietquote:
ja vind ik ook... maar ja, je houdt het toch niet tegen...quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:28 schreef Belana het volgende:
Amberwat doe je!!
jeetje wat gaat ze hard ineens Vicky!!
Amber kan niet altijd zelf alleen spelen.. Dat is af en toe best irritant... Dan begint ze te piepen en te mekkeren als je haar geen aandacht geeft...quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:59 schreef Jelief het volgende:
Jaah leuk he? Dat ze al zoveel kan en steeds onafhankelijker wordt. Emma kan al zo goed zelf spelen en ze kan ook al heel goed aangeven wat ze wil én wat ze niet wil![]()
![]()
Dat kreeg ik een paar manden geleden ook te horen hier van dat kruipen en schrijven...Maar toen ik om uitgebreide uitleg hiervan vroeg kon ze me dat niet geven.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:32 schreef Elegantly Wasted het volgende:
O, o, Emma en Noa wat klinken jullie als echte zussies.
En kruipen is stoer he Emma![]()
Ik ben blij dat Kady nu iets doet dat op kruipen lijkt (ze beweegt zich voort in ieder geval) nu kunnen we eindelijk zonder gezeik van het CB het oefenen met staan toe gaan staan. Kady wil niets liever, maar ik heb altijd van het CB op mijn hart gedrukt gekregen dat Kady echt eerst moet kruipen omdat ze anders last zou kunnen krijgen van haar motoriek, met name fietsen en schrijven (ja,ja, de link was nog niet helemaal gelegd maar uit een onderzoek kwam naar voren dat veel kindjes die moeite hebben met schrijven vroeger niet gekropen hebben)
Bij Glenn werd er helemaal niet zo op gehamerd. Die heeft geen meter gekropen en is met bijna 11 maanden gelijk gaan lopen. Die wilde ook, net als Kady, alleen maar staan. Maar goed, Kady kruipt dus![]()
Wat Kady ook doet is....KNARSETANDEN!! Gek word ik ervan. Sta een paar keer per dag met meters kippenvel op mijn armen en Kady maar niet begrijpen waarom ma zo loopt te gruwelen![]()
Precies, er schijnt een verband te zijn, maar dat betekent natuurlijk niet dat dit altijd zo is. Mijn man is dyslectisch en heeft wel gekropen, dus ..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:33 schreef snoopy het volgende:
Dyslectische kinderen schijnen vaak niet gekropen te hebben vroeger. Maar het is niet per definitie zo dat als je niet kruipt je dan dyslectisch wordt. Dat vertelden ze mij bij het CB. En ook begreep ik dat de onderzoeken hiernaar nog niet erg uitgebreid waren.
Felicitaties zijn nooit te laat hoor! Dank je welquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Sjak! Even maar hier, veel te laat natuurlijk, maar gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
Wat zal je lekker uitgerust zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:40 schreef CrazyMoon het volgende:
Sarah heeft vannacht 10 uur achter elkaar geslapen. Ik had de wekker (dacht ik) om 5 uur gezet, was ik die vergeten aan te zetten. Dus om 7 uur ging de wekker van mijn vriend af. Ik schrok er zo van, dat ik gelijk naar Sarah haar kamertje ben gegaan en kijken of ze nog wel wakker werd *schaam* hihi
Ze werd gelukkig goed wakker en dronk het flesje helemaal leeg.
En nu is ze weer wakker, dus moet flesje klaarmaken!
5 evenstar.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:38 schreef _evenstar_ het volgende:
Hoeveel voedingen krijgt hij nog pinq?
Arwen sliep met 5 maanden ook van 8 uur af tot s ochtends 8 uur half negen.
En ze gedijde er goed op! dus no worries
Whehe, dat deed ik vroeger ook. Is nog een heel filmpje van, het hele filmpje duurt zo'n 20 minuten. Enorm interessant.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:44 schreef Ingrid19 het volgende:
's Morgens na de 1e fles gaan Kim in ik samen lekker op bed liggen. Vaak een beetje spelen, soms slapen. Kim heeft nu een nieuw spelletje bedacht. Ze legt een knuffel, spuugdoekje, of wat er ook maar in de buurt is, op haar hoofd. Dan moeten wij zeggen, " Waar is Kim nou?" en na een paar keer roepen trekt ze het eraf. Wij zeggen dan " Daar is Kim!" en dan begint ze te kraaien van plezier. Zo lief! Alleen 25x achter elkaar is wel erg veel.
arwen zat op vier keer 180, je zou kunnen overgaan op 4 keer 210quote:
Geeft niets, je hebt hier een hoop door de wol geverfde mama'squote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:34 schreef sjak het volgende:
Ik dacht gewoon echt dat ze een luilak was![]()
Tjonge, wat erg. Ik kom er steeds vaker achter dat ik maar erg weinig weet van baby's.
BV luiers stinken nietquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:24 schreef Tamea het volgende:
Wanneer beginnen bv-luiers eik te stinken?
Ik vraag me dat ineens af nu ik het topic over luieremmers omhoog zie komen. Finn's poepluiers zijn tot nu toe nl. amper te ruiken, laat staan dat ze echt stinken.
Dat is precies wat Daniël dus niet echt kan, na hooguit 5 minuten in de box gaat hij dreinen.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:28 schreef Tamea het volgende:
Kraamverzorgster hier zei dat bij BV babies alles tussen poep in elke luier tot eens per 2 weken normaal is.
Na de voeding valt Finn ook vaak in slaap (meestal verschoon ik voor de 2e borst), maar dan wordt ie na 5 minuten weer wakker. Dan speel ik een tijdje met hem (gekke bekke trekken, tegen hem kletsen, speeltje laten volgen) en daarna leg ik meestal in de box en vermaakt ie zich daar nog een hele tijd in z'n eentje.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:17 schreef dutchie het volgende:
E.W. heb jij dat ook dat je met de 2e zoiets hebt van, doe maar rustig aan? Ik vind het prachtig dat Cas lacht en brabbelt, maar ik zeg hem ook vooral niet al teveel haast te hebben met alles. Mama kan dat nog niet aan.
Vooral ook omdat we besloten hebben dat we het bij 2 kinderen houden. Dus hij mag zo lang mogelijk baby blijven.
4× 180? is dat niet te weinig dan?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:51 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
arwen zat op vier keer 180, je zou kunnen overgaan op 4 keer 210arwen kan alleen die hoeveelheid ineens niet aan ivm de reflux.
4 maal 180 is idd te weinig, maar net voldoende als het kind door een extra fles meer te gevene xtreem gaat spugen is dit dan toch de beste oplossing.quote:Op maandag 31 juli 2006 14:30 schreef pinquit het volgende:
[..]
4× 180? is dat niet te weinig dan?
max kan 210 ook niet aan ben ik bang, ik moet hem nu een uur rechtop houden na de voeding anders spuugt ie bijna de helft weer uit.
ik ben ook benieuwd hoeveel max weegt. ik denk al bijna 8 kilo![]()
![]()
![]()
ik moet pas de 25e weer naar t buro. er zat deze keer 9 weken tussen.
lang is dat dan zeg!!!
en randa sproetjes zijn liefff!! max mag ook sproetjes![]()
![]()
Maxje wordt steeds blonder(terwijl ik donkerbruine haren heb en zn pa lichtbruin)
(ohja en ook allebei de ouders hebben bruine ogen, maar neehoor, max vind dat niet mooi)
hij heeft de afgelopen dagen weinig geslapen, hij wilde écht niet.
gillen en krijsen![]()
damn waarom vergeet ik altijd wat ik wil vragen![]()
Hij moet het nu doenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:09 schreef sjak het volgende:
Dat lijkt me ook heerlijk mousschy. Ik maak onze Jetske alleen nog wel wakker omdat ik bang ben dat ze anders te weinig drinkt. Zeker vorige week met die warmte. Ach, en die ene keer per nacht kom ik ook wel door. Oh, en als ik op je link klik dan krijg ik de algemene site, we hebben geen toestemming om in je album te kijken.
Als je in het lijstje helemaal aan het begin van het topic kijkt ( Het grote kleine babietjestopic deel 82 ) kan je precies zien welke babietjes wanneer geboren zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:22 schreef mouschy het volgende:
Zijn hier nog meer April mama's?
groetjes.![]()
Mijn dochter nu 2 heeft altijd koude handen, ook al zweet ze zich de rambam.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:39 schreef Tamea het volgende:
Stomme vraag misschien, maar kan het kloppen dat Finn koude handjes heeft met dit weer? Hij heeft volgens mij genoeg kleren aan (romper lange mouwen, T-shirtje korte mouwen, sokken en lange broek). Of is Finn een tropenkindje geworden door het warme weer sinds ie geboren is.
Mee eens, ze is heerlijk mollig.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:55 schreef Suzanna het volgende:
Sjak, Jetske is geen dikzak hoor, er zijn kindjes die met dat gewicht geboren worden (en dan is t nog niet eens abnormaal hoor!) ... gewoon lekker mollig!
Wat een stoere griet!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:14 schreef Fuente het volgende:
En bij de prik heeft madam geen 1 kik gegeven, manlief vertelde dat ze geinteresseerd had gekeken naar hoe de naald in d'r beentje ging (*ril*) en eruit kwam, en gewoon door bleef lachen
'k Zat nog even terug te neuzen en zie de verschillende haarkleuren, ik ben heel erg blond (van mezelf) papaSara is donkerblond, en Sara is rossig, echt rossigquote:Op maandag 31 juli 2006 16:37 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
4 maal 180 is idd te weinig, maar net voldoende als het kind door een extra fles meer te gevene xtreem gaat spugen is dit dan toch de beste oplossing.
En hier ook een blondje terwijl papa en mama beide bruine haar hebben![]()
Mijn kindje is in April geboren en ik krijg het dus. Want alle kids die in April en daarna zijn geboren die krijgen het aangeboden. Als mijn beeb eerder was geboren had ik het zelf gewilt hebben, omdat het gewoon een goed medicijn is. Ik ken een paar kids die het hebben gehad, oa mijn nichtje en ze heeft ervoor in het ziekenhuis gelegen. Het gaat nu goed met haar, maar toch... Ik ben blij dan mijn uk ervoor is ingeent en het lijkt me dus verstandig om het te laten doen!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:51 schreef Fuente het volgende:
Sara is megastoer en opperbikkel
Even een vraag. Het CB raadt ons aan om Sara in te enten tegen meningokokken (spel ik het goed?). Sara valt net buiten het standaard vaccinatieschema daarvoor. Wij kunnen dit dus alsnog doen via onze HA.
Nou hoor ik hier veel verschillende meningen over, er zouden risico's aan verbonden zitten enz.
Wie weet waar ik een duidelijk overzicht kan vinden met de risico's? En hoe hebben jullie deze beslissing gemaakt?
Aan de ene kant denk ik, enten, want als ze ooit ziek zou worden van meningokokken dan vergeef ik mezelf dat nooit, maar aan de andere kant, als er zulke risico's aan verbonden zijn, wat is dan wijsheid?
Hier wordt het ook gewoon gedaan en Zoë is van 2004 ze heeft hem dus ook al gehad. Dacht dus ook dat het gewoon standaart was maar dat blijkt dus niet zo te zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:51 schreef Fuente het volgende:
Even een vraag. Het CB raadt ons aan om Sara in te enten tegen meningokokken (spel ik het goed?). Sara valt net buiten het standaard vaccinatieschema daarvoor. Wij kunnen dit dus alsnog doen via onze HA.
huh? Manlief zei meningokokken, maar goed, misschien heeft 'ie ze verwisseltquote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:11 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij heeft Saskia ook bij de BMR de Men-C gehad.
Dacht ook dat dat standaard was..
Bedoelden ze niet pneumokokken? Die is volgens mij voor babietjes van na april 2006
Aha, mooi, dan gaan we die dus wel doenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:12 schreef Rottdog het volgende:
Het gaat dus idd over de Pneumokokken.
Minister Hoogervorst (VWS) neemt per 1 april 2006 de vaccinatie voor zuigelingen tegen pneumokokken op in het Rijksvaccinatieprogramma (RVP). Alle Nederlandse kinderen die geboren worden vanaf 1 april komen voor deze vaccinatie in aanmerking. Zij worden ingeënt volgens het 4-prikkenschema.Volgens de Gezondheidsraad is alleen dit schema op dit moment voldoende wetenschappelijk onderbouwd. De gezondheidswinst die de pneumokokkenvaccinatie oplevert is aanzienlijk. Jaarlijks kunnen 78 sterfgevallen, 85 gevallen van hersenvliesontsteking, 308 gevallen van bloedvergiftiging, 1800 gevallen van longontsteking en 52.000 gevallen van middenoorontsteking voorkomen worden. Voor kinderen die voor 1 april 2006 zijn geboren wordt geen inhaalcampagne gehouden.
das dus hier ook zo, zijn broekjes zijn 56 hoor, maar zijn truitjes gaan al zo strak zittenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:55 schreef pinquit het volgende:
ezra nu al in 62![]()
![]()
naja max zat ook al snel in 62, omdat ik wijd leuk vind, maar hij gaat nu pas een beetje naar 68. broeken alleen nog niet
Goed plan! Jij bent geloof ik ook lid van de chiropractor-fanclub?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:54 schreef Belana het volgende:
cattie, ik ben ook van plan Ezra mee te nemen naar de chiropractor de eerste keergewoon ter controle en ook vanwege zijn voorkeurshouding met zijn nekje naar links draaien.
goed hoor dat je Ive hebt meegenomen en fijn dat alles weer in orde is nu
Ik leef met je meequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:40 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Lekker dikke ventjes![]()
![]()
Daar moest ik vooral aan wennen in het begin.
Glenn 5235 gr bij geboorte
Kady 1980 gr bij geboorte![]()
En hebben de moeder hier tips voor mij, ik wordt er zo langzamerhand moedeloos van. Kady heeft als belangrijkste communicatiemiddel gillen gekozen. Echt, ze gilt zo hard en zo hoog dat ik soms gewoon bang voor mijn glaswerk ben. Glenn vindt het helemaal geweldig en gilt lekker mee![]()
Ik heb geprobeerd om het te negeren, maar het gaat echt door merg en been. Nu roep ik maar dat ze op moet houden, maar ja dat snapt ze natuurlijk niet. We vinden het zo vervelend hier. Ze doet dit echt al een paar weken.
ja een absolute fan hierquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:58 schreef cattie het volgende:
EW, wat vervelend.Helaas heb ik geen tips.
[..]
Goed plan! Jij bent geloof ik ook lid van de chiropractor-fanclub?![]()
Eigenlijk zouden alle baby's, of in ieder geval die die met een vacuumpomp of tang ter wereld zijn gekomen, gecontroleerd moeten worden door een chiropractor. Even controleren kan geen kwaad en volgens mij voorkomt het veel ellende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |