abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40470940
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:11 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij heeft Saskia ook bij de BMR de Men-C gehad.
Dacht ook dat dat standaard was..

Bedoelden ze niet pneumokokken? Die is volgens mij voor babietjes van na april 2006
huh? Manlief zei meningokokken, maar goed, misschien heeft 'ie ze verwisselt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40470944
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:12 schreef Rottdog het volgende:
Het gaat dus idd over de Pneumokokken.

Minister Hoogervorst (VWS) neemt per 1 april 2006 de vaccinatie voor zuigelingen tegen pneumokokken op in het Rijksvaccinatieprogramma (RVP). Alle Nederlandse kinderen die geboren worden vanaf 1 april komen voor deze vaccinatie in aanmerking. Zij worden ingeënt volgens het 4-prikkenschema.Volgens de Gezondheidsraad is alleen dit schema op dit moment voldoende wetenschappelijk onderbouwd. De gezondheidswinst die de pneumokokkenvaccinatie oplevert is aanzienlijk. Jaarlijks kunnen 78 sterfgevallen, 85 gevallen van hersenvliesontsteking, 308 gevallen van bloedvergiftiging, 1800 gevallen van longontsteking en 52.000 gevallen van middenoorontsteking voorkomen worden. Voor kinderen die voor 1 april 2006 zijn geboren wordt geen inhaalcampagne gehouden.
Aha, mooi, dan gaan we die dus wel doen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:26:43 #253
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40471280
waaaaahhhh!!!
Emma stond net even los in de box. Er staan allemaal poppetjes op de rand en ze pakt er eenin de ene hand en daarna een in haar andere maarvergeet even dat ze staat, en zo stond ze dus ineens los. (tien seconden maar goed los is los toch?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:35:33 #254
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40471363
Goed zo Emma!
Dat vond ik altijd lastig te bepalen Jelief, ik heb zelf maar het moment aangehouden waarop ze het ook echt vaker ging doen en het niet eenmalig was. Maar tien seconden is al aardig lang hoor, vind ik!
pi_40471493
die pneumococ-bacterie is gevaarlijk omdat het een meningitis kan veroorzaken,
net als bijv. de meningococ en de Hib .. waartegen ook gevaccineerd wordt.

Misschien dat daar de verwarring ligt ?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:02:16 #256
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40471680
hihi, Suzanna, ze stond nog met d'r borstkas tegen de box aan dus technisch gezien is het niet eens los maargoed trotsemamasyndroom enzo, jeweetwel

[ Bericht 2% gewijzigd door Jelief op 04-08-2006 09:02:46 (rotspatiebalk) ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:22:54 #257
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40473030
Nou, Emma dat gaat hard hoor! En een beetje smokkelen in het begin mag

Wij zijn ons hier aan het voorbereiden op een vakantie van 2 weken in Zuid Frankrijk. Om eenzelfde debacle als vorig jaar te voorkomen zijn we nu tot op de tanden gewapend met luierzakjes en alternatieve routes. Bijkomend voordeel is dat ik dit keer geen last heb van gierende zwangerschapshormonen. Ook gaan we nu 's avonds/'s nachts rijden. Gewoon na Kady haar laatste fles. Over het algemeen vindt ze autorijden leuk, dus we hebben goede hoop. Glenn slaapt ook makkelijk in de auto, dus niets dat een goed reis in de weg staat, toch?
In Frankrijk worden we verwacht door opa en oma. Die kunnen lekker met de kids knuffen en wij kunnen dan een paar uurtjes plat. Jullie horen wel hoe het afloopt.

Ow ja, Pinq ik zag dat Max ook zo leuk 'snuift' in het fototopic. Ook Kady kan dat heel fanatiek. Ze ligt er zelf ook enorm om in een deuk altijd
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:46:10 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_40473528
Emma, wat goed

Mijn kleine babietje zit nu al in maat 62 en er beginnen wat beginnende lachjes te vormen
dinsdag moet ik naar het CB voor het eerst, ben echt zo nieuwsgierig wat ie weegt enzo.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:55:55 #259
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40477682
hehe EW, max moet er nu ook om lachen, maar volgens mij komt dat omdat wij er ook allemaal om moeten lachen dan vindt ie het allemaal nog veel leuker en gaat ie het nog vaker doen

hij gaat er nu ook echt zo wild bij kijken, net een stier

en emma wat knap!!! los staan!!!

ezra nu al in 62
naja max zat ook al snel in 62, omdat ik wijd leuk vind, maar hij gaat nu pas een beetje naar 68. broeken alleen nog niet
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:05:28 #260
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40477997
Emma Wat goed zeg!

EW en familie, fijne vakantie

Belana, wat groot al Robin had toen volgens mij nog maat 50 En die eerste lachjes
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:19:56 #261
108648 cattie
lieve moeder
pi_40480330
Ive en ik zijn net terug van de baby-chiropractor. Op aanraden van de kraamverzorgster zijn we daar naar toe gegaan, omdat Ive met een vacuumpomp op nogal heftige wijze is geboren. En dat was maar goed ook! De man heeft eerst Ive helemaal onderzocht, alles was oke , maar het rechter beentje was een centimeter korter dan de linker ! Ik schrok me te pletter. En Ive kon niet goed naar links kijken en zijn hoofdje niet goed buigen en had rechts een minder krachtige reflex in zijn armpje. Dit was allemaal het gevolg van een scheef werveltje helemaal bovenin zijn nekje. De chiropractor heeft dat werveltje met een heel klein tikje (echt superzacht gelukkig) weer op zijn plek gezet en toen was alles in 1 klap oke! Beentjes weer evenlang, bewegingen van het hoofdje goed enzo.

Ik ben heel blij dat ik gegaan ben. Ive had er waarschijnlijk al last van (daarom waarschijnlijk de scenes tijdens het voeden en een voorkeurshouding naar rechts) en had er nog veel meer last van kunnen krijgen.
pi_40480398
Wat goed Cattie! Dat hoor je toch best nog vaak dat babietjes iets aan hun werveltjes mankeren na zo'n heftige bevalling. Gelukkig had je een oplettende kraamverzorgster en zijn jullie er lekker snel bij.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:52:29 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_40481450
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:55 schreef pinquit het volgende:
ezra nu al in 62
naja max zat ook al snel in 62, omdat ik wijd leuk vind, maar hij gaat nu pas een beetje naar 68. broeken alleen nog niet
das dus hier ook zo, zijn broekjes zijn 56 hoor, maar zijn truitjes gaan al zo strak zitten
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:54:33 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_40481530
cattie, ik ben ook van plan Ezra mee te nemen naar de chiropractor de eerste keer gewoon ter controle en ook vanwege zijn voorkeurshouding met zijn nekje naar links draaien.
goed hoor dat je Ive hebt meegenomen en fijn dat alles weer in orde is nu
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:23:03 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40484462
we hebben gewoon lekker dikke ventjes
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:24:04 #266
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40484495
en wat grappig cattie, dat het dan ook gelijk weer goed is!!!
en fijn ook natuurlijk misschien had ik dat ook moeten doen met de voorkeurshouding van max

maar das nu gelukkig al weg.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:40:07 #267
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40485029
Lekker dikke ventjes

Daar moest ik vooral aan wennen in het begin.
Glenn 5235 gr bij geboorte
Kady 1980 gr bij geboorte

En hebben de moeder hier tips voor mij, ik wordt er zo langzamerhand moedeloos van. Kady heeft als belangrijkste communicatiemiddel gillen gekozen. Echt, ze gilt zo hard en zo hoog dat ik soms gewoon bang voor mijn glaswerk ben. Glenn vindt het helemaal geweldig en gilt lekker mee

Ik heb geprobeerd om het te negeren, maar het gaat echt door merg en been. Nu roep ik maar dat ze op moet houden, maar ja dat snapt ze natuurlijk niet. We vinden het zo vervelend hier. Ze doet dit echt al een paar weken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:58:02 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_40485544
EW, wat vervelend. Helaas heb ik geen tips.
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:54 schreef Belana het volgende:
cattie, ik ben ook van plan Ezra mee te nemen naar de chiropractor de eerste keer gewoon ter controle en ook vanwege zijn voorkeurshouding met zijn nekje naar links draaien.
goed hoor dat je Ive hebt meegenomen en fijn dat alles weer in orde is nu
Goed plan! Jij bent geloof ik ook lid van de chiropractor-fanclub?
Eigenlijk zouden alle baby's, of in ieder geval die die met een vacuumpomp of tang ter wereld zijn gekomen, gecontroleerd moeten worden door een chiropractor. Even controleren kan geen kwaad en volgens mij voorkomt het veel ellende.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:51:34 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40487070
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:40 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Lekker dikke ventjes

Daar moest ik vooral aan wennen in het begin.
Glenn 5235 gr bij geboorte
Kady 1980 gr bij geboorte

En hebben de moeder hier tips voor mij, ik wordt er zo langzamerhand moedeloos van. Kady heeft als belangrijkste communicatiemiddel gillen gekozen. Echt, ze gilt zo hard en zo hoog dat ik soms gewoon bang voor mijn glaswerk ben. Glenn vindt het helemaal geweldig en gilt lekker mee

Ik heb geprobeerd om het te negeren, maar het gaat echt door merg en been. Nu roep ik maar dat ze op moet houden, maar ja dat snapt ze natuurlijk niet. We vinden het zo vervelend hier. Ze doet dit echt al een paar weken.
Ik leef met je mee hier ook zo een gillende keukenmeid weinig aan te doen dan haar proberen af te leiden.. dat lukt hier soms
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:00:51 #270
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40487298
EW, misschien helpt dit: Probeer om Kady aandacht te geven op de momenten dat ze stil is. Dit is een tactiek die we op mijn werk vaak aanhielden bij babytjes die veel huilden om aandacht. Het is de bedoeling dat ze doorkrijgt dat ze ook aandacht krijgt als ze niet gilt. Het gillen enhuilen zou dan bewaard moeten blijven voor de echte gil en huil momenten.
Succes!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:05:16 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40487420
Het is geen gillen om aandacht, maar gillen om te gillen hier.. ook als ze speelt gilt ze zo hard.. denk gewoon verkenning van stem, geluid etc..
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:44:20 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_40488466
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:58 schreef cattie het volgende:
EW, wat vervelend. Helaas heb ik geen tips.
[..]

Goed plan! Jij bent geloof ik ook lid van de chiropractor-fanclub?
Eigenlijk zouden alle baby's, of in ieder geval die die met een vacuumpomp of tang ter wereld zijn gekomen, gecontroleerd moeten worden door een chiropractor. Even controleren kan geen kwaad en volgens mij voorkomt het veel ellende.
ja een absolute fan hier

Ik heb het toen met Liam niet gedaan en nou heeft hij gelukig nooit ergens last van gehad, maar nu heb ik zoiets van, nakijken kan geen kwaad.
Ik kijk zelf ook uit naar een behandeling trouwens, mijn nek, en tussen mijn schouderbladen zit helemaal vast en mijn SI gewricht mag ook weer op zijn plaats gezet. heerlijk die vrouw
Volgende week mag ik er heen, dan is het 4 weken na de bevalling
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:47:17 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40488547
bij max hetzelfde als bij arwen, gewoon gillen om zijn stem te horen. hij vind het gewoon heerlijk

tijdens het spelen enz.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:17:33 #274
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40489404
Ja, ook hier het gillen om het gillen hoor. Niet om aandacht (ja indirect toch wel natuurlijk) maar ze gilt tegen haar knuffels, tegen haar broer (die dan leuk mee gaat doen) tegen ons en ook gewoon als ze ligt te spelen. Dus niet huilen maar echt zo'n heel hoog gilletje. En dat de hele dag door.
pi_40489578
Hier ook zo'n gillende keuekmeid *oordopjes weghaalt*

Hier is het in elk geval gillen om de lol, niet om aandacht, dat zal d'r een worst wezen

Maar een tip heb ik dus niet. Nou ja, aan deze hele post heb je dus niks eigenlijk
Variety is the spice of life
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:49:56 #276
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40492217
het is een fase
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:51:05 #277
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40492261
mja heb geen tips EW
Ik heb er zelf ook niet echt last van.
maarja max heeft dan ook geen grote broer/zus die mee gaat doen
en het is ook niet de hele dag door hier
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:56:45 #278
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40492421
EW, waar in Frankrijk gaan jullie naar toe?
Wij gaan nog een weekje naar de Jura over een paar weekjes. Da's wel 800 km. En ik wilde niet verder gaan dan 600 km. Er kwamen telkens wat km bij.
Maar vertrekken tegen een uur of 4. Mocht Cas dan nog voor de nachtvoeding komen, vertrekken we gewoon na die tijd. Dan is het nog maar een uur of 8 rijden, als je de tussenstops niet meerekent. We stoppen natuurlijk wel om de anderhalf uur.

Gillende meiden. Dan denk je er met jongens geen last van te hebben. Nou vergeet het maar. Ook hier wordt regelmatig gegild.

Over de kledingmaat; de afgelopen weken heeft Cas eigenlijk alleen maar in rompertjes gelegen. Dus toen ik hem van de week weer echte kleren aan deed, bleken zijn mouwen bijna op zijn ellebogen te eindigen. Gister zijn pyjama aan en zijn benen zaten klem door de voetjes.
Dus vanaf vandaag toch maar de 62/68 uit de kast gehaald. Getver, gaat veel te hard dit keer.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:40:32 #279
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40493583
ohja ik heb een vraag (eindelijk 1 onthouden!!)

Max heeft de laatste tijd wat meer en grotere plassen, en dan gebeurt het wel eens dat hij na de nacht nat is. ik gebruik kruidvatluiers en ben daar verder heel tevreden over hoor. alleen ze kunnen een hele nacht nu niet meer aan.

weet iemand of er zoiets is als nachtluiers, of heb ik nu gewoon slechte luiers ofzo?
pi_40493632
Je kunt losse inlegluiers kopen bij veel supermarkten (iig in Groningen heb ik ze wel eens bij Super de Boer zien liggen). Is niet zo duur en helpt vaak wel.
Of gewoon 's nachts een grotere maat aandoen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:44:17 #281
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40493676
vreemd, hier helpen de kruidvat luiers heel goed voor de nacht. ( 12 uur slaapt madammeke )
We hadden laatst pak gekregen van de albert hein, maar dat zijn verschrikkelijke luiers.

Vind trouwens grappig Bv moeders vinden dat de poep bij bijvoeding erger gaat stinken, hier gaan ze juist beter ruiken.

pinq heb je msn had je even vraagje , ben nu niet online maar ander keertje wel
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:46:27 #282
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40493731
Pinquit, dat hadden wij hier op een gegeven moment ook. Heb toen voor de nacht Baby Dry gehaald. En dat werkt goed. Alleen 's nachts, want die dingen zijn superabsorberend en kindjes kunnen daar geirriteerde billetjes van krijgen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:57:59 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40494070
oke bedankt voor de tips!!

[ Bericht 19% gewijzigd door pinquit op 05-08-2006 13:27:31 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:10:55 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_40494490
Wij hebben met de huggies nooit problemen ermee gehad, voor Liam gebruiken we die nu nog voor de nacht dus, omdat de Lidl luiers dat dus ook niet redden.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:28:43 #285
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40497168
Mijn schoonvader woont in de buurt van Montelimar Dutch. Das zo'n 1100 km (dacht ik).
We gaan morgenavond na Kady haar laatste fles weg. Zo'n uurtje of 9.
Vorig jaar op de terugweg ook 's nachts gereden en Glenn heeft toen echt de hele weg liggen pitten. Nu hopen dat de beide spruiten dat gaan doen.
Ik vind het heel spannend hoor!

En 800 km is ook best een eind. Ben benieuwd....
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:51:35 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40500202
heb het pinq
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 06:35:18 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_40504422
Oe EW, lekkere Nougat uit Montelimar

Ezra mag allang terug naar 6 voedingen he... maar hij komt dus nog steeds om de 3 uur... das op zich niet erg, maar 's nachts mag ie best een voeding overslaan... het grapje is dat meneer evengoed wakker wordt en dan 50 cc drinkt en weer gaat slapen, de rotzak ik hoop dus echt dat ie die voeding snel gaat overslaan, en dat we wat meer uurtjes achter elkaar kunnen slapen... want ik loop op mijn tandvlees inmiddels
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:01:50 #288
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_40504781
Haaaai

EW, heeerlijk zeg , even lekker eruit !Geniet er lekker van! Pfieuw ik mis de vakantie enorm dit jaar!

Hier ook een lekker dik ventje.. Hij heeft ook al bijna maat 62, alleen de broekjes zijn dan wat te lang , maar goed , maat 56 snijd weer teveel in zijn buikje vaak.
De regeldagen zijn ook weer verleden tijd, is toch een dikke week bal geweest..én.én, én zijn Eerste lachje ! Wat een mijlpaal, en wat vertederend!
Daniël was gisteren 5 weken en ik merk echt dat hij een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt afgelopen week, zijn ogen staan nu veel helderder en hij zit constant om zich heen te kijken. Hij maakt ook al tevreden geluidjes - zwijmel-, wat een wondertje he?

En wat fijn dat het weer wat koeler is, ik zal deze zomer nóóóóit meer vergeten, zeg...
pi_40505282
Eindelijk hebben we weer internet thuis Ik reageer dan ook even zonder bij te lezen

Met Iris gaat het uitstekend! Ze drinkt goed en ik kan haar zien groeien!! Net al wat nanalune zegt: wat een onwikkeling voor zo een klein meisje! Ze lacht, ze kijkt helder idd, en ze volgt je.
Ze slaapt al bijna elke nacht door (ong. 0.00-6.30 uur en daarna slaapt ze door tot 9.00/9.30 uur)
Heerlijk dus!

En de kleinste pakjes kunnen hier alweer ingepakt wordne. Ik had haar gsteren in een pyamaatje maatje 50 (met voetjes) geperst, maar het paste echt niet meer
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 10:20:49 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_40505353
grote doorslapende babietjes dus hier wat heerlijk
Wij proberen Ezra nu naar een om de 4 uur schema te krijgen en dan per keer wat meer te geven, kijken of dat lukt.
stormy waters...
sailin'
pi_40507786
Ik heb vanmorgen voor Sara een nuby drinkbeker met rietje gekocht (ze drinkt nog steeds alleen maar uit fles) en volgens mij heeft ze het door ze was iig net wel aan het lurken en ze keek er heel verbaast bij
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:04:24 #292
24188 Belana
kloon van belana
pi_40514381
hier lijkt het om de 4 uur voeden te lukken das echt wel fijn

we zijn vandaag lekker even de stad in gewandeld met zijn vieren, heerlijk met de duowagen, geweldig ding en wat een bekijks heb je dan ook trouwens
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:07:16 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40514462
lekker
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:11:23 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40514538
lukt het een beetje om met dag ding te rijden belaan?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:17:12 #295
24188 Belana
kloon van belana
pi_40514685
die duowagen is geweldig pinquit rijdt heerlijk soepel en is echt niet veel breder dan een gewone, dus we konden zelfs de xenos in
nadeel van de stad weer in kunnen wandelen is dat ik meteen weer veel geld uitgeef

Ezra vond het wandelen ook heerlijk, die heeft lekker geslapen en als we stil stonden werd ie wakker
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:36:59 #296
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40521912
Bij ons is het tripje naar het centrum ook zo'n mooi stukje om een beetje vet te verbranden. Alleen het nadeel is idd dat het je altijd geld kost.

Cas slaapt ook nog niet echt door hoor. 23.00 laatste voeding en ergens tussen 4 en 5 meldt ie zich. Als ik eerlijk ben, vind ik het nog wel gezellig ook zo met zijn tweetjes in de stilte. Het enige geluid wat je hoort is het tevreden geklok van Cas.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:38:29 #297
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40521956
ik heb nog helemaal niet verteld dat max al een tijd uit een tuitbeker kan drinken zelf!!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:57:13 #298
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40522550
voor Max!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:59:59 #299
24188 Belana
kloon van belana
pi_40522634
Max

wat wordt ie al groot
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage zondag 6 augustus 2006 @ 11:01:06 #300
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_40535150
kim is 3 nachten bij mijn schoonouders blijven slapen. (vanwege klussen in huis) Ze is er nu weer, maar kent ons niet meer. Ze huilt alleen maar.
Zal ze alleen moeten wennen?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')