Sarah lachte toen ze bijna 4 weken was. Op internet las ik dat het al kan vanaf 3 weken. Ook las ik dat het meestal 46 weken na de conceptie is. Dus baby's die te vroeg zijn geboren lachen iets later, en baby's die te laat zijn geboren lachen eerder.
Sarah heeft vannacht weer 9 uur doorgeslapen. Heerlijk zeg! Verder gaat alles prima. 's Avonds is ze vaak wat huilerig, dat begint rond het avondeten. Ze heeft volgens mij ook een grote zuigbehoefte, ik heb een speentje maar die pakt ze niet zo goed. Alleen als ze echt wil sabbelen lukt het een klein beetje. Dan hou ik haar op mijn arm en elke keer als de speen er bijna uitvalt druk ik em snel weer terug, anders wordt ze steeds weer wakker. Als ze dan een tijdje slaapt leg ik haar in de wandelwagen en slaapt ze tenminste weer even.
We wilden eigenlijk geen speen gebruiken maar ja, zo vaak wil ze em ook niet, 1 keer per dag ofzo. En soms nog niet eens. Het staat wel erg lief
![]()
Sarah vind het heerlijk om in de box te liggen (heb het erg kleurrijk, en ze bekijkt echt van alles). Ook kijkt ze naar de mobiel en daar wordt ze vaak rustig van. Verder speel ik 's middags wat met haar (beetje knuffelen, gek doen, met haar praten enz) en dan leg ik haar weer in de box en na een tijdje valt ze in slaap.
Zaterdag gingen mijn vriend en ik samen met Sarah boodschappen doen (meestal gaat mijn vriend alleen, maar wilde ook even mee). Kwam er een vrouw bij de kinderwagen staan en ging zo Sarah over het gezichtje aaien. Kon me maar moeilijk bedwingen, gelukkig hield ze er binnen een paar seconden mee op. Vroeg ze hoe zwaar ons kindje was en hoe oud. Ze kon het niet geloven. hihi
Haar dochter is 2 jaar en die weegt 7 kilo! (2 kilo zwaarder!)
Maar die wilde haast niet drinken en eten, ze moest het soms 'met geweld' naar binnen werken. Maar ja, ze was bang dat dat ook fout gaat, dat haar dochter daardoor helemaal niet meer wil eten en drinken. Wat een gedoe zeg, maar kon echt niet geloven dat haar dochter 2 kilo zwaarder is dan Sarah. Zo kreeg ik het gevoel dat Sarah een dikzakje is hihi
Maar dat is natuurlijk niet zo, haar dochter was ook echt dun.
ow het is weer tijd voor een flesje hoor ik