abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 14:52:44 #126
43556 miss_dynastie
pi_41094876
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:48 schreef DIGGER het volgende:
Waar praat ik Ingrid dan een schuldgevoel aan? Enige wat ik me heb afgevraagd is of ze zelf niet doorhad, doordat ze het flesje zelf gegeven heeft, dat er iets heel anders inzat dan hetgeen waarom ze gevraagd had. That's all.
Ik denk dat je vrij makkelijk aan een schuldgevoel word geholpen als je al rottig voelt en ook te horen krijgt dat je beter de basics wat beter door had kunnen of waarom je niet hebt geroken dat er alcohol in de fles zat.

Naast het feit dat ik een 'tja, ik moet morgen werken, dus vandaar dat ik alcohol in een flesje stop' een ander soort reactie vind dan 'shit, mag dat niet?? Meen je dat nou??? O jeeeee'. Hetgeen mij dus doet vermoeden dat hij het écht wel wist...

What's next? Moet Ingrid als 'basic' doorgeven dat slaappillen niet voor baby's zijn? Worden ze namelijk ook lekker rustig van...
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:57:04 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41095025
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:49 schreef DIGGER het volgende:
Nou klaarblijkelijk dus niet.
Maar dat is NIET Ingrid's schuld. Ingrid kan toch ook niet weten dat Djeez dat, blijkbaar, niet wist? Als je jezelf verantwoordelijk genoeg acht om een kind op te voeden, kun je ook zelf de verantwoordelijkheid nemen om informatie op te doen wat goed en niet goed is voor je kindje.
EN opvoeden doe je uiteraard samen, en daarom had Djeez moeten overleggen met Ingrid.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41095226
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:49 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ingrid had djeez meer basiskennis moeten geven
Nee dat is iets wat je samen moet doen en dat kan van 2 kanten komen. Als mijn vrouw merkt dat ik dingen niet (geheel) weet die ik zou moeten weten om e.e.a. goed te doen, nemen we dat door. Anderzijds kan ik ook altijd dingen vragen die ik niet weet. En dat is ongeacht over het om hele simpele 'algemeen bekende dingen' gaat of ingewikkelde zaken.

En Ingrid en Djeez niet (voldoende) kennende vel ik geen enkel oordeel over waar de schoen wrikt, maar het lijkt me dat dit een aandachtspunt is, wil je voorkomen dat hetgeen vannacht gebeurd is zich zou kunnen herhalen.

Verder snap ik niet dat een ieder hier zo hard loopt te oordelen anders dan over het bewuste incident zelf.

Ik zou ook verwachten dat iedereen weet dat alcohol slecht is voor een baby, maar kennelijk weet niet iedereen dat. Is iemand z'n agemeen gezonde verstand daarmee gelijk geheel afgeschreven?

En naast dit geval zullen er wel meer dingen zijn die je verwacht dat een ander wel weet maar waar dit toch niet altijd het geval is.

Djeez heeft een grote stomme fout begaan, ben de laatste die dat ontkent, maar met gebrek aan kennis als oorzaak dien je toch ook na te denken hoe het zover heeft kunnen komen en dan gaat het over kennis en communicatie en daarbij zijn 2 partijen betrokken. Ingrid heeft er dus alle baat bij om goed te peilen wat djeez wel en niet weet en hem zo nodig kennis bij te brengen. En anderzijds zal Djeez zelf bij zaken die hij niet (100% zeker) weet, zelf z'n mond moeten opentrekken om te zorgen dat ie het wel zeker te weten komt.

Geen verwijten aan Ingrid, wel advies.

En tot ik anders lees van de persoon zelf ga ik niet van negatieve opzet etc. uit (hoewel ik me ivm het nachtrust gebeuren me kan voorstellen dat die alarmbel wel gevoelsmatig gaat knipperen).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:11:05 #129
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41095466
Ik lees met verbazing de afgelopen 3 pagina's. Ook ik ben van mening dat het algemene kennis is dat baby's geen alcohol behoren te krijgen. Dat het wel is gebeurd, daar verbaas ik me dan ook erg over. Dat Djeez blijkbaar met zijn handen in het haar zat omdat ie doodmoe was en moest werken de volgende dag, heeft hem tot deze zeer ondoordachte actie over laten gaan, zonder over enige gevolgen na te denken.
Dat je met een kleintje moe bent is logisch. Dat het je nachtrust verstoord is ook bekend. Dat je hier rekening mee moet houden is ook vanzelfsprekend. Het was dan naar mijn mening voor Djeez een betere optie geweest om een zorgverlofdag op te nemen in plaats van op deze manier aan zijn rust te proberen te komen. Ik mag hopen dat zijn werkgever liever een fitte medewerker heeft die daadwerkelijk ook presteerd dan iemand die alleen maar als een zombie rondloopt.
En als het slaapprobleem echt zo erg is dat Djeez tot deze wanhoopspoging overgaat, dan moet hij eens bedenken hoe hij wel aan zijn nachtrust kan komen. Want dit is in mijn ogen in elk geval niet de manier.

En Ingird als het tandjes zijn kun je ook proberen om naast de dentinox/chamodent haar een gekoeld spuugdoekje te geven. De kou verdoofd (wel alleen koelkast) en het knauwen verzacht.

Verder heel veel sterkte vanavond, want jullie zullen vast nog wel het een en ander tegen elkaar te zeggen hebben....
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:11:39 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41095484

[ Bericht 77% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:50:34 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:15:54 #131
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41095599
Misschien is het handiger voor Ingrid en Djeez om in het vervolg niet allebei 's nachts op te staan als Kim niet kan/wil slapen. Bij ons staat er meestal maar één iemand op, en aangezien Micha meestal vroeg op moet (en er beter doorheen slaapt ) ben ik dat meestal. Daarnaast hebben we allebei in het weekend één dag dat we kunnen uitslapen. Aan twee vermoeide ouders heeft Kim helemaal niks, dus is het misschien beter om het slapen te verdelen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 augustus 2006 @ 15:18:57 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41095684
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef Loena-tik- het volgende:
Oke even rekenen...

Een gemiddelde volwassene is 75 kg
Een flink kind van 8 maanden is 9 kg

De volwassene is dus 8,33 keer zo zwaar

Een kind van 9 kg krijgt 20 cc sterke drank

Verhoudingsgewijs zou de volwassene 166,6 cc drank toegediend krijgen(nl 20x8,33) even om het te visualiseren dat is dus een half blikje bier...maar dan niet met bier maar met sterke drank en voldoende om drie mixjes te maken!!!
Alleen 'OMFG ' is hier op zijn plaats.
pi_41096157
Ik snap niet dat iemand kan vinden dat pa en ma alles maar constant moeten overleggen en elkaar op de huid moeten zitten om alles te controleren wat de ander uitspookt met hun kind, in plaats er op te mogen vertrouwen dat elke normale volwassene genoeg gezond boerenverstand heeft om te weten dat je geen sterke drank aan een baby geeft.
pi_41096882
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:03 schreef DIGGER het volgende:

[..]
Verder snap ik niet dat een ieder hier zo hard loopt te oordelen anders dan over het bewuste incident zelf.
Dat ligt ook grotendeels aan de ervaringen die een ieder hier heeft met Djeez.

Misschien is het wel handig om een handleiding voor Djeez te maken van dingen niet te doen:
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Net als dat je niet bespreekt dat baby's niet in de magnetron horen. Feiten van algemene bekendheid en zo. Zeker bij een baby met darmproblemen.
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

What's next? Moet Ingrid als 'basic' doorgeven dat slaappillen niet voor baby's zijn? Worden ze namelijk ook lekker rustig van...
Als er nog meer te-stom-om-te-doen-dingen-maar-met-Djeez-weet-je-het-maar-nooit-dingen zijn
meld ze dan even, want je weet maar nooit
Niet in de wasmachine stoppen Djeez, dat is alvast een advies van mij
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:03:46 #135
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41097000

[ Bericht 86% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:50:54 ]
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:21:22 #136
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41097564
Ik kan er geen woorden voor vinden hoe dom ik dit vind eigenlijk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:29:35 #137
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41097880
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:03 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

geen kussenop het gezichtje duwen
Ik hoop dat jij je op een dag niet heel erg hoeft te schamen voor dit soort opmerkingen.
Ja het is dom en verkeerd.
Is het nodig om dan van die achterlijke opmerkingen te gaan maken? Misplaatste grappen en kutopmerkingen, zeker in de richting van Ingrid vind ik het. Triest en ziek echt waar.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:33:14 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41098003
fok had geen kliekjes he

[ Bericht 38% gewijzigd door _evenstar_ op 23-08-2006 16:51:39 ]
pi_41098323
En hop we gaan over op iemand anders de grond in te boren

Verdomme meiden er word een kind sterke drank gevoerd, de moeder is in paniek weet niet wat ze moet doen. Of ze haar vent uit moet schelden, weg moet gaan of wat dan ook. Ingrid heeft helemaal geen bal aan dit alles. We moeten Ingrid helpen en met zijn allen eens afvragen hoe het met Kim is!! Daar moeten we ons druk om maken, het staat er nu wel genoeg dat het een domme actie is geweest. Maar verdomme vang Ingrid op want zij zit daar met haar dochter en wij hebben makkelijk lullen vanachter ons veilige toetsenbordje.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 augustus 2006 @ 17:04:44 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41098984
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:43 schreef Anitra het volgende:
En hop we gaan over op iemand anders de grond in te boren

Verdomme meiden er word een kind sterke drank gevoerd, de moeder is in paniek weet niet wat ze moet doen. Of ze haar vent uit moet schelden, weg moet gaan of wat dan ook. Ingrid heeft helemaal geen bal aan dit alles. We moeten Ingrid helpen en met zijn allen eens afvragen hoe het met Kim is!! Daar moeten we ons druk om maken, het staat er nu wel genoeg dat het een domme actie is geweest. Maar verdomme vang Ingrid op want zij zit daar met haar dochter en wij hebben makkelijk lullen vanachter ons veilige toetsenbordje.
En wat moeten we zeggen dan? 'Laat kim een rauw eitje eten, dat werkt goed tegen een kater'?
Alle tips zijn al gegeven. De verbazing blijft.
pi_41099781
Deze discussie wordt met de minuut idioter. Djeez heeft iets stoms gedaan, Ingrid kan daar niks aan doen. Ingrid denkt ook niet: "Goh, even checken of er drank in dat flesje zit!" als ze het aan Kim geeft. Dat is wel het laatste waar je aan denkt.

Oh Djeez, als jij mijn vent was hing je nu ondersteboven aan de waslijn.
pi_41099829
Ik moest het op dat moment van me afschrijven. Idd wel paniekerig. Maar ik dacht niet dat ik om 5.30 tips of antwoorden oid zou krijgen.
Ben nog wel boos en teleurgesteld.
De ha zei dat het uiteraard niet goed is, maar omdat Kim niet suffig oid was, er gelukkig niks met haar aan de hand is. Maar dat het wel heel anders kon aflopen. Ze is wel wat aanhankelijker.
pi_41100274
Goed dat je langs de huisarts geweest be Ingrid! En ben heel blij te horen dat er niks aan de hand is.
  Redactie Frontpage woensdag 23 augustus 2006 @ 17:53:48 #144
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_41100387
Ik kom net uit mijn werk, en zie dat ik weer heel wat teweeg heb gebracht met mijn domme actie. Ik had het er vanmiddag met mijn twee naaste collega 's over, en ze dachten dat ik een grapje maakte, omdat niemand zoiets in zijn hoofd zou halen. Want ondanks dat ze er om moesten lachen, vonden ze het wel een domme actie. Maar ik zal de reden even uitleggen hier. Na drie weken bouwvakantie, moest ik afgelopen maandag weer beginnen. Ik moet mijn hele schema weer omgooien, en het hele ritme is in de war. Het duurt dan een paar dagen voor ik weer in het ritme van alledag ben. Ik heb de twee nachten hiervoor al heel slecht geslapen. Ik kwam moeilijk in slaap en werd vaak wakker.
Afgelopen nacht viel ik door mijn vermoeidheid en vermoedelijke griep eindelijk vroeg in slaap. Ik had anders heerlijk doorgepit tot 7:15, ware het niet dat ik even voor 5 uur wakker werd door een krijsende Kim. Ingrid en ik gingen om beurten heen, om haar te troosten. Omdat ik eenmaal wakker was, ging ik naar beneden om te plassen. Ingrid riep vanaf de trap dat ik anders een klein flesje moest maken met wat melkpoeder erin.
Ik was boos omdat ik ruw uit mijn nachtrust werd gestoord, terwijl de afspraak is dat Ingrid zich 's nachts om Kim bekommert, daar zij fulltime huisvrouw is en ik fulltime werk. Opeens kwam er een advies in mij op, die ik meerdere malen had gekregen. 'Een beetje drank in het flesje, daar slapen kinderen heel goed op', hoor ik menigeen nog zeggen. Ik dacht bij mezelf dat zo' n kleine hoeveelheid geen kwaad zou kunnen, een longdrinkglas vul ik ook altijd voor de helft met dat spul.

Achteraf wel stom dat ik dit heb gedaan met degene waar ik zoveel van houd, maar ja, ik was zo radeloos. Ik zal het echt nooit meer doen, ik heb er wel van geleerd!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:06:03 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41100737
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:33 schreef _evenstar_ het volgende:
fok had geen kliekjes he
Dit heeft niets met kliekjes te maken. Want naar mijn weten heb ik niks kliekerigs met Ingrid of Djeez of met Easy-Going. Zo ingaan op iets flauws vind ik gewoon kinderachtig en hoe heet dat ook al weer, iemand de pispaal maken. Ik zou me in ieder geval ontzettend lullig en verdrietig voelen als ik iets doms had gedaan en mensen er dan zo op zouden reageren. En al helemaal als ik van schrik een bericht neer zou zetten zoals ik denk dat het bij Ingrid is gegaan. Maar goed ieder z'n ding, ik kon me alleen niet inhouden om hier niets van te zeggen.

Ingrid succes met de hele situatie.
pi_41100768
.
Abdoel Kofski, de man die er een sadistisch genoegen in schept om zijn meest interessante opmerkingen te maken als hij alleen is.
pi_41100795
Ben wel benieuwd wat je hebt weggehaald evenstar.
pi_41100802
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:07 schreef Emilie het volgende:
.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:15:38 #149
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41101006
Djeez!
Dat het een stomme actie was.. oke...
maar die reacties!

sterkte dude! (en voor kim en Ingrid natuurlijk )
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:17:02 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41101042
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:08 schreef Ingrid19 het volgende:
Ben wel benieuwd wat je hebt weggehaald evenstar.
ingrid je hebt mail op mail van je profiel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')