En zet dat nu eens tegenover het verkeerde potje geven aan een kind met bekende allergie?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:27 schreef bixister het volgende:
yvonne, ik ben het met het de grond inboren-verhaal eens, maar dat zo'n verhaal verontwaardiging oproept is natuurlijk logisch. alleen is op een gegeven moment wel alles gezegd lijkt mij en als mensen daar vervolgens nog eens overheen denken te moeten gaan met ieder zo nodig z'n eigen zegje, en vooral het zo belachelijk mogelijk maken van degene waar 't over ging, dan krijg ik daar ook een heel vieze smaak van in mijn mond. (dat is precies wat er ook gebeurde in het R&P topic van Xanthe, zo goedkoop, bah.) maar nogmaals, de mate van verontwaardiging vond ik niet overdreven, en daaruit heeft djeez hopelijk ook toch wel z'n les geleerd hoop ik.
Nee, bijna 18 uur, potjestijd, eettijd, man komt thuistijd, schone luiertijd, sommige kindjes al in badjetijd, etc etcquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:45 schreef Jumparound het volgende:
Y, je hebt het topic dood gemaakt
Je kijkt toch al op het etiket als je die dingen in huis haalt?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:31 schreef bixister het volgende:
evenstar, het verhaal van het verkeerde ingredient verbaasde mij eigenlijk wel inderdaad, je bent je zooo bewust van al die dingen waar ze niet tegen kan, en dan zomaar 'ongezien' zo'n potje geven? klinkt heel tegenstrijdig.
Die bestaat niet in "Ouderland"quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:55 schreef Jumparound het volgende:
wat is er met de 24-uurs economie gebeurd?
of is dat zoooo 1999
ik ga hier vanavond wel verder met f5 en![]()
Waarom zou je de zaak niet mogen benoemen zoals het is? Een domme actie is een domme actie en wat voor nuttige tips kun je daar nog meer tegenover plaatsen behalve 'nooit meer doen hoor!' en: 'Bel voor de zekerheid even de huisarts'? Dat soort tips werden ook gegeven aan Ingrid en Djeez.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:16 schreef yvonne het volgende:
En dat stoort me, het is zo verdomde makkelijk ene ouder de grond in te boren.
Ja, en soms vergeet je dat, of kijkt niet goed, of je denkt het goede potje te pakken maar het is verschoven van plek, allemaal dingen die gebeuren!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kijkt toch al op het etiket als je die dingen in huis haalt?
Maar dat is toch iets heel anders dan een kind van 8 maanden alcohol te geven omdat je niet kunt slapen (en nee, niet al een jaar maar 1 nacht, ze was net een half uurtje wakker).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, en soms vergeet je dat, of kijkt niet goed, of je denkt het goede potje te pakken maar het is verschoven van plek, allemaal dingen die gebeuren!
Daarom: iedereen maakt fouten, ook ouders..
Ik bedoelde dat ik het dus helemaal niet gek vond dat je dan iets wat je in huis hebt aan je kind geeft, niet dat evenstar niet oplettequote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, en soms vergeet je dat, of kijkt niet goed, of je denkt het goede potje te pakken maar het is verschoven van plek, allemaal dingen die gebeuren!
Daarom: iedereen maakt fouten, ook ouders..
Wij zijn er iig uitquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik het dus helemaal niet gek vond dat je dan iets wat je in huis hebt aan je kind geeft, niet dat evenstar niet oplette
Ja, dat kan ik me ook voorstellen, dat je ervan uitgaat dat je bij aankoop al goed gecheckt hebt. En per ongeluk een verkeerd potje geven is wel iets anders dan je kind met opzet alcohol toedienen. Al kunnen in beide gevallen wel nare gevolgen optreden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:23 schreef Troel het volgende:
Ik bedoelde dat ik het dus helemaal niet gek vond dat je dan iets wat je in huis hebt aan je kind geeft, niet dat evenstar niet oplette
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:50 schreef beefcake het volgende:
edit
Ik weet het niet hoor, maar waarom wel die reacties tegen Djeez en niet tegen evenstar.. dat kind had ook dood kunnen zijn, en het ergste vind ik nog wel dat evenstar niet oplette... terwijl djeez gewoon een mafkees was...quote:Vrij plotseling vrijkomen van grote hoeveelheden histamine e.a. weefselstoffen met als gevolg een plotselinge, ernstige bloeddrukdaling die lvensbedreigend kan zijn; verder (ernstige) ademnood door luchtweg-vernauwing (= bronchus-vernauwing), vochtophoping onder de huid (= perifeer oedeem). Een anafylactische shock treedt gewoonlijk pas op herhaald contact met een al of niet bekende stof waarvoor men overgevoelig is (bijv. penicilline, insectenbeet).
Mogelijke verschijnselen (o.a.)
Roodheid, snelle pols, flauwvallen, bewusteloosheid en slecht functioneren van de hersenen, hart en nieren en daarna ook de overige organen
Ik ook niet, maar wellicht bedoelde ze anafylactische shockquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:21 schreef Jumparound het volgende:
heb ik toevallig geen idee wat anafalystisch is... maar shock klinkt zeer ernstig...
Je leest de etiketten tig keer, maar ik heb geleerd dat we beide moeten kijken want 2 zien meer dan 1. En toch is het ons 2x gebeurd vorige week dat Djulian ook dingen binnen kreeg die hij niet mocht hebben!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kijkt toch al op het etiket als je die dingen in huis haalt?
Zow, ik ben thuis, kind gevoed, kind in box, laptop op schoot, biertje erbij...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, bijna 18 uur, potjestijd, eettijd, man komt thuistijd, schone luiertijd, sommige kindjes al in badjetijd, etc etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |