abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 17:34:11 #251
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41135081
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:27 schreef bixister het volgende:
yvonne, ik ben het met het de grond inboren-verhaal eens, maar dat zo'n verhaal verontwaardiging oproept is natuurlijk logisch. alleen is op een gegeven moment wel alles gezegd lijkt mij en als mensen daar vervolgens nog eens overheen denken te moeten gaan met ieder zo nodig z'n eigen zegje, en vooral het zo belachelijk mogelijk maken van degene waar 't over ging, dan krijg ik daar ook een heel vieze smaak van in mijn mond. (dat is precies wat er ook gebeurde in het R&P topic van Xanthe, zo goedkoop, bah.) maar nogmaals, de mate van verontwaardiging vond ik niet overdreven, en daaruit heeft djeez hopelijk ook toch wel z'n les geleerd hoop ik.
En zet dat nu eens tegenover het verkeerde potje geven aan een kind met bekende allergie?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:45:39 #252
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41135414
Y, je hebt het topic dood gemaakt
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 17:52:14 #253
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41135628
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:45 schreef Jumparound het volgende:
Y, je hebt het topic dood gemaakt
Nee, bijna 18 uur, potjestijd, eettijd, man komt thuistijd, schone luiertijd, sommige kindjes al in badjetijd, etc etc
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 24 augustus 2006 @ 17:55:49 #254
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41135721
wat is er met de 24-uurs economie gebeurd?
of is dat zoooo 1999

ik ga hier vanavond wel verder met f5 en
Ecosia
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:02:31 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_41135849
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:31 schreef bixister het volgende:
evenstar, het verhaal van het verkeerde ingredient verbaasde mij eigenlijk wel inderdaad, je bent je zooo bewust van al die dingen waar ze niet tegen kan, en dan zomaar 'ongezien' zo'n potje geven? klinkt heel tegenstrijdig.
Je kijkt toch al op het etiket als je die dingen in huis haalt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 18:04:12 #256
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41135881
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:55 schreef Jumparound het volgende:
wat is er met de 24-uurs economie gebeurd?
of is dat zoooo 1999

ik ga hier vanavond wel verder met f5 en
Die bestaat niet in "Ouderland"

pi_41136019
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:16 schreef yvonne het volgende:

En dat stoort me, het is zo verdomde makkelijk ene ouder de grond in te boren.
Waarom zou je de zaak niet mogen benoemen zoals het is? Een domme actie is een domme actie en wat voor nuttige tips kun je daar nog meer tegenover plaatsen behalve 'nooit meer doen hoor!' en: 'Bel voor de zekerheid even de huisarts'? Dat soort tips werden ook gegeven aan Ingrid en Djeez.

Niemand hier heeft het over perfect moeten zijn.
Abdoel Kofski, de man die er een sadistisch genoegen in schept om zijn meest interessante opmerkingen te maken als hij alleen is.
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 18:15:20 #258
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41136150
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, en soms vergeet je dat, of kijkt niet goed, of je denkt het goede potje te pakken maar het is verschoven van plek, allemaal dingen die gebeuren!
Daarom: iedereen maakt fouten, ook ouders..

donderdag 24 augustus 2006 @ 18:17:21 #259
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41136197
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, en soms vergeet je dat, of kijkt niet goed, of je denkt het goede potje te pakken maar het is verschoven van plek, allemaal dingen die gebeuren!
Maar dat is toch iets heel anders dan een kind van 8 maanden alcohol te geven omdat je niet kunt slapen (en nee, niet al een jaar maar 1 nacht, ze was net een half uurtje wakker).
Lekker douchen!
pi_41136248
pcies
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:23:38 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_41136353
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ik het dus helemaal niet gek vond dat je dan iets wat je in huis hebt aan je kind geeft, niet dat evenstar niet oplette
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 18:29:03 #262
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41136510
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ik het dus helemaal niet gek vond dat je dan iets wat je in huis hebt aan je kind geeft, niet dat evenstar niet oplette
Wij zijn er iig uit

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 augustus 2006 @ 18:35:37 #263
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41136678
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:23 schreef Troel het volgende:
Ja, dat kan ik me ook voorstellen, dat je ervan uitgaat dat je bij aankoop al goed gecheckt hebt. En per ongeluk een verkeerd potje geven is wel iets anders dan je kind met opzet alcohol toedienen. Al kunnen in beide gevallen wel nare gevolgen optreden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41137055
edit

[ Bericht 49% gewijzigd door beefcake op 24-08-2006 18:52:26 (mag niet van Beef) ]
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:26:33 #265
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41138283
Zo en dan gaan we het nu weer over dingen hebben waar het topic voor bedoeld is?
Het lijkt nu wel het grote kleine relletjes topic....
  Admin donderdag 24 augustus 2006 @ 19:30:33 #266
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_41138378
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:50 schreef beefcake het volgende:
edit
!

donderdag 24 augustus 2006 @ 19:39:21 #267
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41138667
of is het toch meer omdat Djeez een man is en evenstar een vrouw?

want als ik dit zo lees, zie ik liever dat mn kind alcohol krijgt dan iets waar het overgevoelig voor is...
quote:
Vrij plotseling vrijkomen van grote hoeveelheden histamine e.a. weefselstoffen met als gevolg een plotselinge, ernstige bloeddrukdaling die lvensbedreigend kan zijn; verder (ernstige) ademnood door luchtweg-vernauwing (= bronchus-vernauwing), vochtophoping onder de huid (= perifeer oedeem). Een anafylactische shock treedt gewoonlijk pas op herhaald contact met een al of niet bekende stof waarvoor men overgevoelig is (bijv. penicilline, insectenbeet).

Mogelijke verschijnselen (o.a.)
Roodheid, snelle pols, flauwvallen, bewusteloosheid en slecht functioneren van de hersenen, hart en nieren en daarna ook de overige organen
Ik weet het niet hoor, maar waarom wel die reacties tegen Djeez en niet tegen evenstar.. dat kind had ook dood kunnen zijn, en het ergste vind ik nog wel dat evenstar niet oplette... terwijl djeez gewoon een mafkees was...
Ecosia
pi_41138966
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:21 schreef Jumparound het volgende:

heb ik toevallig geen idee wat anafalystisch is... maar shock klinkt zeer ernstig...
Ik ook niet, maar wellicht bedoelde ze anafylactische shock

Vrij plotseling vrijkomen van grote hoeveelheden histamine e.a. weefselstoffen met als gevolg een plotselinge, ernstige bloeddrukdaling die lvensbedreigend kan zijn; verder (ernstige) ademnood door luchtweg-vernauwing (= bronchus-vernauwing), vochtophoping onder de huid (= perifeer oedeem). Een anafylactische shock treedt gewoonlijk pas op herhaald contact met een al of niet bekende stof waarvoor men overgevoelig is (bijv. penicilline, insectenbeet).

edit: Oh je had het zelf ook al gevonden zie ik.

Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je Arwen een potje gaf, als je hier al tijden verkondigt dat ze alleen speciale macaroni, bonen en bloemkool (of whatever) kan verdragen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_41139665
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Je leest de etiketten tig keer, maar ik heb geleerd dat we beide moeten kijken want 2 zien meer dan 1. En toch is het ons 2x gebeurd vorige week dat Djulian ook dingen binnen kreeg die hij niet mocht hebben!
Het gebeurt hoe goed je ook kijkt, hoe strak je ook alles houd er gaat soms wel eens wat mis!!!

Voor diegene die wel willen weten hoe het met Arwen is. Evenstar is na telefonisch overleg met de HAP naar de het ziekenhuis met Arwen.
pi_41139964
Het gerel sla ik even over, wil gewoon vertellen dat Anna een ontzettend schatje is. Ze heeft wel verschrikkelijk veel honger, maar is daardoor al wel twee dagen gegroeid. Ze kan een paar uur achter elkaar slapen, alleen zou het fijn zijn als ze haar drukke uurtjes overdag heeft en niet 's nachts (gisteren drie uur geslapen, het meeste tot nu toe). Morgen nog 1 ochtend kraamzorg en dan staan we er echt 'alleen' voor. Gek genoeg heb ik er best vertrouwen in, aangezien ik al een paar keer beter wist dan de kraamhulp of ze nog wel of niet wilde drinken en aanleggen doe ik ook sneller nu. Super raar zo'n baby, maar ook erg leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 augustus 2006 @ 20:18:44 #271
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41140077
Goed dat ze Arwen even na laten kijken

YPPY, geniet maar lekker van Anna, gaat best lukken hoor, jullie drietjes samen. Gewoon naar je moederinstinct luisteren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:20:16 #272
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41140133
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, bijna 18 uur, potjestijd, eettijd, man komt thuistijd, schone luiertijd, sommige kindjes al in badjetijd, etc etc
Zow, ik ben thuis, kind gevoed, kind in box, laptop op schoot, biertje erbij...
*Game on*
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:35:45 #273
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_41140714
[uit lurkstand springt]

*spuit 11*

Menig ouder zal een fout maken (al dan niet bewust!) die te stom en te gevaarlijk is om te herhalen, maar zal daar over zwijgen, zal daarover met niemand praten om maar niet toe te hoeven geven hoe stom hij/zij is geweest.

Dat Djeez en Ingrid hun onzekerheden wél posten, vind ik overkomen als 2 ouders die liever het zekere voor het onzekere willen en liever die dingen die voor anderen als vanzelfsprekend zijn 10x navragen, dan maar zelf aan te klooien. Dat ze die dingen blijven vragen ondanks dat ze al meerdere keren het onderwerp van gesprek zijn geweest mbt de opvoeding/verzorging van Kim vind ik lovenswaardig! Ik zie liever ouders die zich 20x melden met een voor anderen pietluttige vraag, dan dat ouders maar aanmodderen terwijl ze iets niet zeker weten.

Djeez is stom geweest, dat zal ie ongetwijfeld zelf ook wel inzien en herhaling zal zeker niet plaats gaan vinden, maar die drempel om in het vervolg iets na te vragen is denk ik voor hun wel gigantisch verhoogd. Na virtueel aan de schandpaal genageld te zijn kan ik me heel goed voorstellen dat hij (of Ingrid) zich wel 10x bedenkt eer hij hier weer iets vraagt, en dat zal dan misschien ook ten koste van Kim zijn. Ik hoop dat ze over die drempel willen klimmen, want niets is zo erg om het gevoel te hebben/krijgen nergens terecht te kunnen met je vragen.

[uitsmijter] Iemand die weet dat hij iets niet weet, weet altijd nog meer dan iemand die niet weet dat hij iets niet weet. [/uitsmijter]

[in lurkstand springt]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:55:57 #274
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41141533
In de ogen van sommige mensen ben je al een ontaarde moeder als je het even niet meer trekt als je kind de hele dag aan het huilen is en je even naast de droger gaat zitten om het gehuil gewoon 5 minuten niet meer te horen. En wat dacht je van regelmatig een uurtje op internet doorbrengen terwijl je ook je kostbare tijd aan je kind kan besteden?

Wat je ook doet, er is altijd wel iemand die er commentaar op heeft. Natuurlijk is alcohol aan je kind geven een ontzettende josti-actie, maar ik denk inderdaad dat Djeez dat nu wel weet. Keer op keer natrappen zal het echt niet nog beter tot hem door laten dringen. Het potjes-incident van Evenstar is natuurlijk een open deur. Moet die echt nou zo nodig ook nog even flink ingetrapt worden?

Tja, en verder wat Ireth zegt.

Gaan we het nu weer gewoon over babietjes hebben? Daar was dit topic toch oorspronkelijk voor bedoeld? Tja, en als jullie daar geen zin in hebben kunnen we natuurlijk ook gaan bedenken wie er morgen aan de beurt is om een veeg uit de pan te krijgen van de vreselijke users van het vreselijke OUD-forum
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:58:24 #275
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41141642
OK!
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: