Ja. Gestoorder dan Mao, Stalin, Idi Amin, Pinochet, of zelfs Saddam Hoessein.quote:Volgens mij is na Hitler, Bush de 2e grootste pschyco staatshoofd die ooit op deze planeet heeft rondgelopen.
Ach, NASA zag ook de stomste dingen over het hoofd bij het in scene zetten van de maanlanding.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:43 schreef nietzman het volgende:
Ik vind het "De vliegtuigen hadden helemaal geen raampjes!!!! OMFG complot!!!!!!" argument nog wel het meest lachwekkende. Alsof men bij het faken van een crashen van een passagiersvliegtuig de raampjes zou vergeten..
Met je eens. En elke gek die miljarden uitgeeft aan oorlog terwijl er andere opties zijn is gevaarlijk. Of ze nou Alexander de grote heten. Julius Ceasar of Djenghis Khan. Of Adolf Hitler, Stalin of Bush.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De VS kunnen idd heel gevaarlijk zijn, maar niet vanwege het gezwam uit Loose Change. Het gevaarlijke zit hem in het feit dat de VS hun waarden "vrijheid en democratie" met voeten treden als dat hun eigenbelang dient. Is niks nieuws overigens, al in de koude oorlog steunde de VS de meest lugubere regimes als dat hun belangen diende.
Er zijn genoeg mensen die dat vliegtuig hebben gezien, maar dat word in Loose Change niet vermeld. En dit stukje metaal blijft verdacht veel lijken op de beplating van een American Airlines vliegtuig:quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:32 schreef Christiano25 het volgende:
ER WAREN GEEN LICHAMEN, MAAR WEL EEN FUCKING VOLLEDIG ONGESCHONDEN PASPOORT bij het gebied waar zogenaamd een vliegtuig tegen de grond was gestort.. Verklaar die bullshit.
Net voor 11 september werden er regelmatig oefeningen gehouden in WTC, honden mochten niet komen.. Verklaar die bullshit.
Vliegtuig in Pentagon heeft volgens mij niemand gezien, toevallig waren er die dag werkzaamheden in dat stuk van het Pentagon. Een paar dagen voor 11 september waren er in het grasveldje voor het Pentagon sporen aangebracht om zogenaamd het te doen lijken alsof er een vliegtuig daar heeft gescheurd.. Verklaar die bullshit.
Goh, het lijkt de media wel!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:27 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja. Gestoorder dan Mao, Stalin, Idi Amin, Pinochet, of zelfs Saddam Hoessein..
(...), die bol staat van de manipulatie.
Je moet niet de alternatieve theoriën bekritiseren, maar kijken naar het grootste onzin verhaal ooit: de officiële lezing.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:53 schreef HeatWave het volgende:
BEWIJS die "bullshit" eerst maar eens.. vage shit filmpjes met adobe premiere geknutseld, verzonnen feiten... blablabla.
Grow up zeg....
Was je daar bij dan??quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:32 schreef Christiano25 het volgende:
ER WAREN GEEN LICHAMEN, MAAR WEL EEN FUCKING VOLLEDIG ONGESCHONDEN PASPOORT bij het gebied waar zogenaamd een vliegtuig tegen de grond was gestort.. Verklaar die bullshit.
Net voor 11 september werden er regelmatig oefeningen gehouden in WTC, honden mochten niet komen.. Verklaar die bullshit.
Vliegtuig in Pentagon heeft volgens mij niemand gezien, toevallig waren er die dag werkzaamheden in dat stuk van het Pentagon. Een paar dagen voor 11 september waren er in het grasveldje voor het Pentagon sporen aangebracht om zogenaamd het te doen lijken alsof er een vliegtuig daar heeft gescheurd.. Verklaar die bullshit.
Ach, dus het werkt tegenwoordig zo? Jij roept iets (BLABLABLABLABLA), en wij mogen ''die bullshit'' verklaren. Bewijs eerst eens dat het ''bullshit'' is, of is je intellectuele luiheid daarvoor te groot?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:32 schreef Christiano25 het volgende:
Wat voor oefeningen? Aerobics?quote:Net voor 11 september werden er regelmatig oefeningen gehouden in WTC, honden mochten niet komen.. Verklaar die bullshit.
''Volgens mij'''......ongeveer honderd getuigen hebben het gezien.quote:Vliegtuig in Pentagon heeft volgens mij niemand gezien
Wat probeer je nou aan te tonen?quote:toevallig waren er die dag werkzaamheden in dat stuk van het Pentagon.
Inclusief lantaarnpalen?quote:Een paar dagen voor 11 september waren er in het grasveldje voor het Pentagon sporen aangebracht om zogenaamd het te doen lijken alsof er een vliegtuig daar heeft gescheurd..
ja, en toen hebben ze heel toevallig precies een spoor achtergelaten in de vorm van de richting vanwaar het vliegtuig vandaan kwam.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:57 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
.- Misschien waren ze het gras wel aan het maaien? En toch mooi dat er werkzaamheden waren. Scheelt weer gewonden man.
ik heb het over lichamen bij de zogenaamde crash van een vliegtuig tegen de grond, you moron..quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:54 schreef BabyNuke het volgende:
[..]
En zoals die nieuwe WTC film laat zien: er zijn ook mensen nog levend onder de puinhopen vandaan gehaald.
wie noem jij een mongool?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Ah, weer zo'n stomme conspiracymongool. Rot op, vervuil dit forum niet je waanideeën. Fok heeft een speciaal voor zulke mongolen, en dat is TRU.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:32 schreef Christiano25 het volgende:
Verklaar die bullshit.
Verklaar die bullshit.
Verklaar die bullshit.
Hoewel ik absoluut niet geloof in een "inside job" is jouw bewering natuurlijk minstens net zo'n grote onzin. De Amerikaanse regering zou het nooit voor elkaar kunnen krijgen om dat filmpje tegen te houden zonder zich nog veel verdachter te maken. Sowieso is iets op het internet nauwelijks tegen te houden tenzij je draconische maatregelen neemt zoals de Chinezen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:57 schreef Zeurberus het volgende:
Stel, STEL het is waar en de regering zit hier echt achter, dan komt zo'n filmpje never nooit niet online te staan![]()
en zo zijn er ook veel die de beelden en bewijzen van de regeringen voor zoete koek slikkenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:31 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Domoor, wat zijn er toch veel idioten die in die samenzweringen geloven
Gelukkig kent onze geschiedenis geen talloze samenzweringenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:31 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Domoor, wat zijn er toch veel idioten die in die samenzweringen geloven
Wel als ik dit nieuws bericht lees:quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:24 schreef Christiano25 het volgende:
[..]
ik heb het over lichamen bij de zogenaamde crash van een vliegtuig tegen de grond, you moron..
beter lezen..
zijn er lichamen daar gevonden, neen, ra ra hoe kan dat..
![]()
Nou, dan moet het wel waar zijn hoor!!!!1!!!1111!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:23 schreef Devlinsect het volgende:
50% van de New Yorkers die bij de aanslagen betrokken zijn geweest, geloven dat er meer aan de hand is en dat Bush ermee te maken heeft.
Nee, je moet een theorie verzinnen en dan al het nieuws wat het tegendeel bewijst als nep zienquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:53 schreef BabyNuke het volgende:
[..]
Wel als ik dit nieuws bericht lees:
"the first human remains have been removed from the site in a prelude to the somber challenge of identifying the 45 victims of the crash"
Dus waar komt dat verhaal van daan?
Ik denk zelf ook dat het meer dat is, dat ze het wel wisten op eenofandere manier, maar het lieten gebeuren. Om daarna al die maatregelen door te voeren en Irak en Afghanistan aan te vallen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:14 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Het enige waarbij vraagtekens gezet kunnen worden is of de regering genoeg heeft gedaan om de aanslagen te voorkomen.
mee eens zijnde...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:14 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Het enige waarbij vraagtekens gezet kunnen worden is of de regering genoeg heeft gedaan om de aanslagen te voorkomen.
Zijn ze gearresteerd?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:23 schreef Devlinsect het volgende:
50% van de New Yorkers die bij de aanslagen betrokken zijn geweest, geloven dat er meer aan de hand is en dat Bush ermee te maken heeft.
Ja, want als je niet in het ene gelooft geloof je ook niet in het andere. Jij schrijft zeker toespraken voor Dubyaquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Gelukkig kent onze geschiedenis geen talloze samenzweringen.
Geloof toch niet alles wat je voorgeschoteld wordt jij ontzettend simpel figuur.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:32 schreef Christiano25 het volgende:
Ik heb die bagger ook gezien; één grote opeenstapeling van 'feiten' die stuk voor stuk al 1000 keer zijn weerlegd.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:24 schreef Christiano25 het volgende:
Ik heb in het verleden de regering van de Verenigde Staten altijd het voordeel van mijn twijfel gegeven. Maar na het zien van de documentaire Loose Change 2 ben ik totaal van gedachten veranderd. Hoe ziek kan je zijn zoals de regering Bush:
om zoiets te plannen,
om je eigen land aan te vallen,
de moslims over de hele wereld een bad name geven,
oorlog in Irak en Afghanistan beginnen.
Voor de mensen die de docu nog niet gezien hebben, kunnen hier gratis online bekijken.
http://www.loosechange911.com/
Zou mij niet verbazen als de recente terroristisch ontwikkelingen in London ook allemaal van tevoren opgezet is.
Volgens mij is na Hitler, Bush de 2e grootste pschyco staatshoofd die ooit op deze planeet heeft rondgelopen.
Wat vinden jullie, mag ik jullie mening horen.
[afbeelding]
Elke regeringsleider doet elke dag een gebedje aan onze lieve heer dat er een dag komt dat ze net zoveel macht krijgen als de mensen ze toeschrijven.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:23 schreef Devlinsect het volgende:
Daar hebben we onze neo-con maar weer eens!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Aangezien TS nog behoorlijk groen is wat betreft dit onderwerp, zal ik even wat uitleggen.
Er bestaat zoiets als de "Truth-beweging", dit is een verzamelnaam voor alle groepen en individuen die denken dat er een complot achter 9/11 zit. Een ding hebben ze in ieder geval gemeen, ze beweren allen dat de officiele verklaring niet klopt. Binnen en buiten deze beweging is Loose Change al lang geleden als onzin bestempeld. Door het grootste deel van de truth-beweging wordt LC dan ook gezien als schadelijk voor hun zaak omdat de hoeveelheid leugens die erin vermeld worden een excuus geven voor ridiculisatie van alles dat afwijkt van het officiele verhaal.
1) Is dit onvertaalbaar?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:14 schreef Masta-t het volgende:
They want us to think they did it. Who is they? Doesn't matter... Just THINK for yourself!
Nou ik hoop dat het meer effect heeft dan vrijblijvendheid, maar ik denk dat het voorlopig slechts welgemeend is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:16 schreef Apropos het volgende:
[..]
1) Is dit onvertaalbaar?
2) Wat bedoel je met deze vrijblijvende kreet?
Jaja. Dus ik mag het niet uit kranten of TVjournaals verkrijgen, maar als de waarheid ergens is, dan op Internet?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:33 schreef Masta-t het volgende:
En als je echt wil weten waar de waarheid zou kunnen liggen, dan moet je zoeken op internet. Elke theorie is aanwezig, en sommige lijken ergens op...
Maar wat je ook geloofd; ik zou het fantastisch vinden als je datgene wat je geloofd, op zijn minst ZELF bedacht hebt, en niet van TV of uit een krant hebt gehaald.
Deze vragen kan ik nu even niet met overtuiging beantwoorden, want ik heb een poosje geleden in een bookmark-opruimactie mijn mapje met 9/11 links per ongeluk weggegooid. Dus even een tvp'tje voor wat zoekwerk morgen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:05 schreef wendytje het volgende:
Veel kan twee kanten op worden uitgelegd. Maar rr waren twee dingen in de docu waar ik geen verklaring voor kan geven....
waar zijn de motoren van de vliegtuigen?
hoe kan het staal in de kelders zijn gesmolten?
Je mag doen wat jij wil. Maar bedenk goed dat het internet een heleboel schrijvers kent en geen eindregie.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:39 schreef Apropos het volgende:
[..]
Jaja. Dus ik mag het niet uit kranten of TVjournaals verkrijgen, maar als de waarheid ergens is, dan op Internet?
maar dat geldt ook voor alle andere verhalen.....quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:34 schreef Koenholio het volgende:
Net een stukje van de film gezien. Maar wat een geblaat.
Sowieso, dat iemand dit zomaar overneemt zonder te kunnen weten of al dat 'bewijsmateriaal' überhaupt bestaat of anders niet vervalst is! Ongelovelijk triest.![]()
Dat stelt me niet per se gerust.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:44 schreef Masta-t het volgende:
[..]
Je mag doen wat jij wil. Maar bedenk goed dat het internet een heleboel schrijvers kent en geen eindregie.
Nee hoor, sommige feiten staan gewoon. Een dergelijk feit staat in mijn onderschrift.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:46 schreef PeZu het volgende:
[..]
maar dat geldt ook voor alle andere verhalen.....
en zo kan je alles wel blijven weerleggen met "feiten"
feit is dat niemand ons precies kan vertellen wat er gebeurt is
Dat is goed, want dat zet aan tot gedachten en ideeen.quote:
leuk voor je!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:48 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee hoor, sommige feiten staan gewoon. Een dergelijk feit staat in mijn onderschrift.
Zinloos relativisme is inderdaad wel het laatste wat in een discussie van pas komt. Welterusten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:52 schreef PeZu het volgende:
[..]
leuk voor je!
ik gaat lekker mijn biertje opdrinken en niet meer in dit zinloze topic komen
![]()
En wie controleert die? Controleren in de betekenis van; beoordelen op juistheid. Want die samenzweringspamfletjes zijn niet opgewassen tegen bladen waar een eindredactie heerst, zoals bijv. Popular Mechanics.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:50 schreef Masta-t het volgende:
[..]
Dat is goed, want dat zet aan tot gedachten en ideeen.
er staatnergens dat ik ging slapen, je neemt zomaar dingen aanquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:53 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zinloos relativisme is inderdaad wel het laatste wat in een discussie van pas komt. Welterusten.
O, je gaat nooit meer slapen?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:01 schreef PeZu het volgende:
[..]
er staatnergens dat ik ging slapen, je neemt zomaar dingen aan
Dan snap ik niet waarom je nick gebasseerd is op zo'n verachtelijke amerikaanse film...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:15 schreef thedude0 het volgende:
Ik vind de vs een kut land maar ik geloof er niets van dat dit geen terroristische aanslagen zijn geweest.
omdat ik vind dat de vs een schijtregering heeft haat ik meteen alles wat met de vs te maken heeft ?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je nick gebasseerd is op zo'n verachtelijke amerikaanse film...
Dan moet je ook niet zeggen dat je de VS een kutland vindt, dan moet je zeggen dat je de huidige regering van de VS kut vindt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:20 schreef thedude0 het volgende:
[..]
omdat ik vind dat de vs een schijtregering heeft haat ik meteen alles wat me de vs te maken heeft ? [afbeelding]
dat bepaal ik zelf wel.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeggen dat je de VS een kutland vind, dan moet je zeggen dat je de huidige regering van de VS kut vind.
dat doe ik ook nietquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:23 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Niet huilen als iemand je verkeerd interpreteerdt dan.
Op StefanP na zijn de meeste Amerikanen wel hipquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:49 schreef zarGon het volgende:
zolang het amerikaanse volk dom, naief en vooral de rest van de wereld wilt "democratiseren" naar hun eigen beeld, komt er na bush heus wel nog een andere bush.
Dé truth beweging is net wat anders. Die zijn daadwerkelijk op zoek naar de waarheid. Niet persé anti-bush. Alhoewel dat wel aanzet geeft tot het onderzoeken van de gegeven "feiten". Bijna iedereen is trouwens ook nog steeds niet iedereen hequote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
Wat iemand hier zei over dat de LC video zelfs door de conspiracy kant wordt uitgekotst..dat valt wel mee hoor, ga maar eens in TRU kijken. Genoeg believers die dingen uit die video of zelfs de hele video maar wat graag aanvoeren als bewijs voor een conspiracy.![]()
Ach, de huis-tuin-en-keuken nut uit TRU wordt vast ook heus wel uitgekotst door de professionele dwazen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
Wat iemand hier zei over dat de LC video zelfs door de conspiracy kant wordt uitgekotst..dat valt wel mee hoor, ga maar eens in TRU kijken. Genoeg believers die dingen uit die video of zelfs de hele video maar wat graag aanvoeren als bewijs voor een conspiracy.![]()
Nou ja, dat is dan ook een beetje 'de pot verwijt de ketel' want ik denk dat al die zogenaamde bewijzen die de TRU'thers aanhalen niet door hun zelf verzonnen zijn, maar door andere 'onafhankelijke onderzoekers' (quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ach, de huis-tuin-en-keuken nut uit TRU wordt vast ook heus wel uitgekotst door de professionele dwazen.
Maar wat je niet weet is dat TRU een hele duidelijke en vaste hierarchie heeft!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
Mja daar haal je wat aan he. Diegenen die in die hele L.C. shit geloven geloven ook in elk ander complot wat er maar is. En in elk complot is 'de regering' (vaak de USA regering) het ultieme kwaad. Ik snap niet waar dat vandaan komt. Er zijn zelfs mensen in TRU die 'towerbusters' fabriceren en zo. Dat is een variant op het hoedje van aluminiumfolie.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:34 schreef Nosh het volgende:
[..]
Maar wat je niet weet is dat TRU een hele duidelijke en vaste hierarchie heeft!
Onderaan de ladders staan de Loose Change-believers. Het plebs wat ook eens een keer een kijkje mag nemen in de wondere wereld van de conspiracy nutjobs, daarna beseft dat driekwart van de TRU-posters denkt dat hun gedachten opgezogen wordt door Reptillians, en maken dat ze wegkomen.
Helemaal bovenaan staan de eerdergenoemde TRU-helden. De figuren die hun stopcontacten afplakken, omdat de BVD hun gedachten binnendringt, die alluminumhoedjes dragen en gillend wegrennen bij iedere wolk OMDAT CHEMTRAILS!!1!ONE!1
Tussenin zit een bonte verzameling van UFO-spotters ('oh god! wéér een weerballon'), mensen die 'iets' voelen bij plekken als het Solse Gat (kan zowel het bovennatuurlijke als de goulash van de avond ervoor zijn), en outcasts als Dromenvanger, die in al hun aandoenlijkheid nog een paar mensen laten geloven dat ze iets zinnigs te melden hebben ook.
Dus.
Nee ga nou niemand uitdagen. Dan krijg je dezelfde taferelen als in TRU waarbij er vanalles bij gehaald wordt (en dat is dan alles behalve feiten en aantoonbare zaken) om die Loose Change video als bewijs te kunnen zien. Daar zijn al honderden topics over geweest. Dit is precies wat ik paar dagen geleden in TRU postte. Die topics zijn er, dan is het weer stil, tot er weer een malloot opstaat die denkt dat hij de eerste is die met die Loose Change video aankomt, en dan begint het hele gedoe weer van voren af aanquote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:15 schreef SolarX het volgende:
http://www.loosechangeguide.com
Ga dat maar eens lezen. Stuk voor stuk worden de "wetenschappelijke" argumenten in Loose Change ontkracht. De meeste "bronnen" uit Loose Change worden genadeloos afgeslacht en er wordt duidelijk gezegd wat onwaar is of pure speculatie. Ik daag een ieder die in Loose Change gelooft, uit om punten uit deze beschouwing te weerleggen. Het bewijst misschien niet wat er wel is gebeurd, maar Loose Change is gewoon pseudowetenschap door amateurs met een steekje los.
Oh en als bovenstaand artikel niet genoeg is, is er ook nog deze: http://www.popularmechanics.com/science/defense/1227842.html
9 pagina's waar de belangrijkste conspiracy theories wetenschappelijk weerlegd worden.
De eerste keer dat ik Loose Change zag, dacht ik dat er een kern van waarheid inzat, dat het wel eens waar zou kunnen zijn. Nu ik deze artikelen heb gelezen, geloof ik er geen ruk meer van.
zoek eens op "brandtemperatuur kerosine"quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:40 schreef groningerstudent het volgende:
1. Vliegtuig vliegt toren in.
2. Vliegtuig beschadigd bij het naar binnen vliegen liftkokers.
3. Vliegtuig ontploft (2 en 3 niet per se in deze volgorde).
4. Brandende kerosine loopt beschadigde liftkoker in en valt naar kelder.
5. Brandende kerosine in de kelder zet andere dingen in brand.
6. Brandende dingen in de kelder "smelt" staal.
Let op de kreet smelt tussen aanhalingstekens. Ik heb volgens mij nog nooit foto's gezien van gesmolten staal uit de kelder, maar het lijkt me waarschijnlijker dat het betreffende staat verzwakt is, i.p.v. gesmolten. Maar nogmaals, ik moet eerst weer googlen voor een wat beter onderbouwd antwoord.
Onzin, temperatuur van Kerosine is opzich voldoende om staal zijn kracht te laten verliezen en daarvoor hoeft staal niet eens te smelten. Ook is niet alleen de temperatuur van kerosine van belang aangezien er voldoende andere brandbare materialen aanwezig waren die een hogere temp zouden kunnen veroorzaken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:35 schreef wendytje het volgende:
[..]
zoek eens op "brandtemperatuur kerosine"
en "smeltpunt staal"
als het eerste hoger of gelijk is aan de tweede...... dan kan het
anders niet
Het zou op zich fijn zijn als je goed zou lezen...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:35 schreef wendytje het volgende:
[..]
en "smeltpunt staal"
anders niet
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:40 schreef groningerstudent het volgende:
Let op de kreet smelt tussen aanhalingstekens. Ik heb volgens mij nog nooit foto's gezien van gesmolten staal uit de kelder, maar het lijkt me waarschijnlijker dat het betreffende staat verzwakt is, i.p.v. gesmolten. Maar nogmaals, ik moet eerst weer googlen voor een wat beter onderbouwd antwoord.
meest gemaakt fout idd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Onzin, temperatuur van Kerosine is opzich voldoende om staal zijn kracht te laten verliezen en daarvoor hoeft staal niet eens te smelten. Ook is niet alleen de temperatuur van kerosine van belang aangezien er voldoende andere brandbare materialen aanwezig waren die een hogere temp zouden kunnen veroorzaken.
Heb je zelf ook geprobeerd om hier een verklaring voor te vinden, of vond je ''beetje raarrr'' wel mooi?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:53 schreef erkel het volgende:
Loose Change gaat misschien iets te ver in zijn beschuldigingen, maar wat ik wel verdacht vind is het instorten van WTC 7 honderd meter verderop ofzo en de omringende gebouwen stonden nog mooi overeind. Beetje raarrr..
Kun je ook onderbouwen waarom het een 'beetje raar' is?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:53 schreef erkel het volgende:
Loose Change gaat misschien iets te ver in zijn beschuldigingen, maar wat ik wel verdacht vind is het instorten van WTC 7 honderd meter verderop ofzo en de omringende gebouwen stonden nog mooi overeind. Beetje raarrr..
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:53 schreef erkel het volgende:
ik ook....quote:Op zondag 27 augustus 2006 04:02 schreef Tyler..Durden het volgende:
Ik zal wel één van de weinigen zijn, maar ik vind Bush een goede kerel.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 04:02 schreef Tyler..Durden het volgende:
Ik zal wel één van de weinigen zijn, maar ik vind Bush een goede kerel.
Ik kies geen kant maar het is nooit een slecht idee om ergens over na te denken of vraagtekens bij dingen te zettenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:53 schreef HeatWave het volgende:
BEWIJS die "bullshit" eerst maar eens.. vage shit filmpjes met adobe premiere geknutseld, verzonnen feiten... blablabla.
Grow up zeg....
p'ciesquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:56 schreef nietzman het volgende:
Vergeet ook Watergate niet. Als men niet eens een lullig inbraakje in een hotelletje onder het kleed kan houden...
Ach de conspiracy theoristen zullen wel weer zeggen dat het toen goed uitkwamquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:56 schreef nietzman het volgende:
Vergeet ook Watergate niet. Als men niet eens een lullig inbraakje in een hotelletje onder het kleed kan houden...
Tuurlijk! Maar klakkeloos onzin overnemen van iemand die waarschijnlijk zijn veters niet kan strikken is ook niet goed.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:06 schreef hav0c het volgende:
[..]
Ik kies geen kant maar het is nooit een slecht idee om ergens over na te denken of vraagtekens bij dingen te zetten
Ja, dat was ook mijn redenering. Een complot van dergelijke omvang valt domweg niet stil te houden, omdat er in dat geval zonder twijfel mensen met gewetensnood naar voren zullen zijn gekomen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:49 schreef MikeyMo het volgende:
Al die feitjes over en weer zijn wel aardig, maar een ding valt mij op inzake deze Conspiracy Theory;
Het gebrek aan klokkenluiders;
Clinton kan een zuigbeurt niet geheimhouden, Bush kan niet het WMD-verhaal omtrent Irak omhoog houden (hij zou toch op zijn minst een paar zelf hebben kunnen neerleggen als bewijslast tegen Saddam?) en de CIA is zo lek als een zeef. Ondanks dat heeft er geen enkele persoon die onderdeel was van de inside job op welke manier dan ook aan de bel getrokken...
Maar gelukkig weet Meki wel waarom we nog niemand hebben horen klokkenluiden...quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
als iemand iets uitlekt of er een vermoeden is wordt ie gelijk doodgeschoten ...
Het komt toch nu ook naar buitenquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:12 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Ja, dat was ook mijn redenering. Een complot van dergelijke omvang valt domweg niet stil te houden, omdat er in dat geval zonder twijfel mensen met gewetensnood naar voren zullen zijn gekomen.
Das de schuld van Forest Gumpquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:56 schreef nietzman het volgende:
Helemaal geen rare redenatie. Het enige dat naar buiten komt is een theorie die is opgesteld door mensen die geen eerstehands kennis van een zogenaamd complot zouden bezitten. Klokkenluiden kan alleen door ingewijden, en daar heeft (voor zover ik weet) nog niemand een woord gezegd dat het "foul play" zou zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:26 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Het komt toch nu ook naar buitenMaar je gelooft het niet omdat zoiets nooit naar buiten zou kunnen komen?
Rare redenatie.
Dus jij zou openlijk op straat verkondigen dat je de moord op meer dan 3200 mensen op je geweten hebt? Nee he.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:30 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Helemaal geen rare redenatie. Het enige dat naar buiten komt is een theorie die is opgesteld door mensen die geen eerstehands kennis van een zogenaamd complot zouden bezitten. Klokkenluiden kan alleen door ingewijden, en daar heeft (voor zover ik weet) nog niemand een woord gezegd dat het "foul play" zou zijn.
OMGquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:45 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Dus jij zou openlijk op straat verkondigen dat je de moord op meer dan 3200 mensen op je geweten hebt? Nee he.
Ligt aan de ladingquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:47 schreef nietzman het volgende:
Laten we dan ook niet vergeten dat de complotterts dan te dom zijn om eventjes te kijken of een lullig raketje wel een groot genoeg gat achterlaat..
Daar heeft het Witte Huis toch totaal geen behoefte aan. Het gaat hun veel te goed met de oorlogs-financiën, de ingewijden in het complot houden hun mond wel zolang er grof geld wordt verdient.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
OMG
Ooit eens van anoniem gehoord?
Een gemiddelde lading van een Tomahawk is volgens mij krachtig genoeg om in ieder geval wat meer schade aan te richtenquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:48 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ligt aan de lading![]()
O shit wat heb ik aangericht ik breng ze op ideën
Er zijn genoeg mensen die geen deel meer uitmaken van de regering Bush. Zouden die allemaal hebben besloten om de mond stijf dicht te houdenquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:48 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Daar heeft het Witte Huis toch totaal geen behoefte aan. Het gaat hun veel te goed met de oorlogs-financiën, de ingewijden in het complot houden hun mond wel zolang er grof geld wordt verdient.
Dus omdat er te weinig schade zichtbaar was neem je aan dat er een vliegtuig naar binnen is gevlogen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een gemiddelde lading van een Tomahawk is volgens mij krachtig genoeg om in ieder geval wat meer schade aan te richten.
Wat denk je er van dat die niet beter weten dan jij of ik?quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die geen deel meer uitmaken van de regering Bush. Zouden die allemaal hebben besloten om de mond stijf dicht te houden?
Ja.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:54 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Dus je gaat er van uit dat een Tomahawk meer schade aanricht dan een Boeing 757 van 120.000 kilogram die met een snelheid van 0.8 Mach een gebouw in vliegt?![]()
En het Witte Huis is in z'n eentje verantwoordelijk voor 9/11? Aan een operatie van deze omvang, werken duizenden mensen mee, er zijn dan genoeg die geen cent aan deze hele oorlog hebben verdiend.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:48 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Daar heeft het Witte Huis toch totaal geen behoefte aan. Het gaat hun veel te goed met de oorlogs-financiën, de ingewijden in het complot houden hun mond wel zolang er grof geld wordt verdient.
Ok.quote:
Zowiezo naive om te denken dat alleen Bush achter alle " evilheid" in de wereld zitquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die geen deel meer uitmaken van de regering Bush. Zouden die allemaal hebben besloten om de mond stijf dicht te houden?
Gelul. Zoiets als dit kan je niet geheim houden binnen de regering, zeker niet in de hoge regionen. Er zijn behoorlijk wat mensen uit die regionen die de verkiezingen niet hebben overleefd.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:54 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Wat denk je er van dat die niet beter weten dan jij of ik?
Beperk het maar tot 9/11, Irak en Afghanistan. Dan zit je redelijk in de richting denk ik.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:56 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Zowiezo naive om te denken dat alleen Bush achter alle " evilheid" in de wereld zit
Kom je nog met een antwoord waarom mensen die betrokken waren bij deze operatie, maar geen cent eraan verdiend hebben, niet aan de bel getrokken hebben?quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:57 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Beperk het maar tot 9/11, Irak en Afghanistan. Dan zit je redelijk in de richting denk ik.
Zeg ik dat? Ik zeg dat Al Qaeda verantwoordelijk is, maar dat de regering Bush of in ieder geval het clubje ingewijden er van wist en niets deed om het te voorkomen. Wat de wapenlobby in Amerika net zo schuldig maakt als Bin Laden himself.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:55 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
En het Witte Huis is in z'n eentje verantwoordelijk voor 9/11? Aan een operatie van deze omvang, werken duizenden mensen mee, er zijn dan genoeg die geen cent aan deze hele oorlog hebben verdiend.
Zie de reactie hierboven.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:59 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Kom je nog met een antwoord waarom mensen die betrokken waren bij deze operatie, maar geen cent eraan verdiend hebben, niet aan de bel getrokken hebben?
Geen enkele heeft gewetenskwesties voor medeplichtigheid aan het ombrengen van duizenden mensen?
http://www.raytheon.com/n(...)ite/cms01_028941.jpgquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:54 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Dus je gaat er van uit dat een Tomahawk meer schade aanricht dan een Boeing 757 van 120.000 kilogram die met een snelheid van 0.8 Mach een gebouw in vliegt?![]()
En jouw redenen om dat te denken?quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:59 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik zeg dat Al Qaeda verantwoordelijk is, maar dat de regering Bush of in ieder geval het clubje ingewijden er van wist en niets deed om het te voorkomen. Wat de wapenlobby in Amerika net zo schuldig maakt als Bin Laden himself.
Mooi. Er is dus geen Tomahawk naar binnen gekeilt, maar de schade is veroorzaakt door een vliegtuig. De relatief kleine schade. Door een zelfde vliegtuig als bij de Twin Towers naar binnen is gedonderd. Welke ten gevolge van de impact zijn ingestort.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:02 schreef seto het volgende:
[..]
http://www.raytheon.com/n(...)ite/cms01_028941.jpg
Je hoeft geen expert te zijn om te zien dat dat ding meer schade zou aanrichten.
Daarom zeg ik ook in m'n eerste reactie in dit topic: Loose Change gaat te ver.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:04 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
En jouw redenen om dat te denken?
Dat zou betekenen dat de regering verder geen actieve deelname heeft aan de aanslagen, maar passief toekeek. Zou kunnen, maar is er dan reden om dat te denken of komt dat uit de grote duim? Want video's als Loose Change proberen te bewijzen dat de regering Bush actief de aanslagen heeft gepleegd.
Net zoals jij negeert wat ik zeg. Jij denkt dat het Pentagon is aangevallen door een vliegtuig. Ik denk van niet.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:11 schreef Fir3fly het volgende:
Je negeert vrolijk maar even hoe beide gebouwen opgebouwd zijn....
Dit is ook geen misselijke explosie:quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:09 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Mooi. Er is dus geen Tomahawk naar binnen gekeilt, maar de schade is veroorzaakt door een vliegtuig. De relatief kleine schade. Door een zelfde vliegtuig als bij de Twin Towers naar binnen is gedonderd. Welke ten gevolge van de impact zijn ingestort.
Doe voor de lol eens vergelijken.
[afbeelding]
Duidelijk een vliegtuig geweest. Je ziet duidelijk de vleugels met een spanwijdte van rond de 38 meter.
[afbeelding]
Dit is het deukje in het Pentagon. Veroorzaakt door jouw vliegtuig. Let ook even op brandweerwagens, van elk zo'n 10 meter lang. Het gat in het Pentagon is hooguit 20 meter breed. Prop jij daar maar een Boeing tussen.
Waar flight 77 is gebleven weten vrij weinig mensen, en daar hoor ik niet bij. Maar ik ben er zeker van dat het het Pentagon nooit geraakt kan hebben.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:24 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Dit is ook geen misselijke explosie:
[afbeelding]
En het Pentagon is een heel ander gebouw dan het WTC, Pentagon is gebouwd op het weerstaan van aanvallen.
Maar goed, er even vanuit gaand dat het inderdaad geen vliegtuig was: waarom hebben ze er een raket in geschoten en niet gewoon het vliegtuig dat ze al gekaapt hadden erin gevlogen om alle verdenking uit te sluiten?
Je verwacht toch niet werkelijk dat de president van de VS gaat reageren op elk door pubers in elkaar geflanst internetfilmpje he?quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:12 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook in m'n eerste reactie in dit topic: Loose Change gaat te ver.
Maar het is een interessante documentaire, die de regering Bush uitdaagt om wat feitjes op tafel te leggen. Stel dat Bush gelijk heeft en een toffe vent is, moet het geen probleem zijn om de dingen die in Loose Change worden gesuggereerd op te helderen. Zolang dat niet gebeurd ben ik sceptisch. Tegenover Loose Change, maar ook tegenover Bush.
Lichte onderdelen? 2 titanium Rolls-Roys vliegtuigmotoren van een ton in kilo's each?quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:04 schreef Homdeck het volgende:
De "lichte" onderdelen van het vliegtuig, zoals de vleugels, zijn niet door de muren van het Pentagon (want zwaar verstevigd) heengegaan, maar zijn compleet verbrijzeld. Past makkelijk dus.
Vanuit het oogpunt van een terrorist gezien is het natuurlijk niet handig om een toestel te kapen dat net opgestegen is (althans, als je het zelf wilt gaan vliegen). Er moet dan nog een hoop gebeuren, zoals het trimmen, cruiseflight instellingen in de computer, enz. Als terrorist kun je natuurlijk beter zorgen dat de professionals al die dingen al hebben gedaan om vervolgens het toestel over te nemen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:01 schreef bolletje_25 het volgende:
True. Maar het vliegtuig is pas gekaapt nadat ze 400 mijl het Pentagon voorbij waren. Waarna het van de radar verdween.
Inderdaad, vleugels van een vliegtuig zijn zeer fragiel en flexibel (iedereen die gevlogen heeft weet hoe die dingen op en neer zwiepen) en zullen niet door de verstevigde muren van het Pentagon komen. Enige wat ik niet kan verklaren is waar de motoren zijn gebleven. Maar zozeer heb ik me er ook niet in verdiept.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:04 schreef Homdeck het volgende:
De "lichte" onderdelen van het vliegtuig, zoals de vleugels, zijn niet door de muren van het Pentagon (want zwaar verstevigd) heengegaan, maar zijn compleet verbrijzeld. Past makkelijk dus.
Ooggetuigen hebben net zogoed een Boeing 757 gezien, als een twee-persoonsvliegtuigje, als een heli van het Amerikaanse leger. Ooggetuigen zuigen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:06 schreef PvtRyan het volgende:
Nee, daarna keerde het om:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:911_commission_AA77_path.png
En als het geen vliegtuig was, waarom hebben de vleugels van het vliegtuig dan lantaarnpalen omver gevlogen (waarbij een taxi is geraakt)? Waarom zijn er wel delen van het vliegtuig in en rond het Pentagon gevonden? Waarom hebben ooggetuigen dan wel een vliegtuig gezien?
En er zijn ook delen die zeker wèl van een Boeing 757 afkomen. Welke van de twee beweringen is logischerwijs waar?quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:10 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
De stukken die rond het Pentagon zijn gevonden komen niet van een Boeing 757. Er was een deel van een vliegtuigmotor gevonden die door een Boeing-baas werd geidentificeerd als bewijsstuk dat NOOIT van een Boeing had kunnen komen.
Er zijn onderdelen van de motoren gevonden. Ik kan geen kant en klaar antwoord geven op de vraag wat er precies met de motoren is gebeurd, maar ik zal nadat ik gegeten heb even het filmpje proberen op te zoeken waarbij in een test een complete jet-fighter "vaporized" op een versterkte muur. Op zich namelijk wel even een aardig filmpje om in gedachten te houden.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:08 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Inderdaad, vleugels van een vliegtuig zijn zeer fragiel en flexibel (iedereen die gevlogen heeft weet hoe die dingen op en neer zwiepen) en zullen niet door de verstevigde muren van het Pentagon komen. Enige wat ik niet kan verklaren is waar de motoren zijn gebleven. Maar zozeer heb ik me er ook niet in verdiept.
Of Michael Moore / Steven Spielberg of voor mijn part John de Mol het in elkaar flanst kan me niet schelen. Het bewijs ligt er, en als het al zo onzinnig is als jullie durven te beweren moet het geen probleem zijn voor Bush om mij de mond te snoeren door met bewijzen te komen die het tegendeel aantonen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je verwacht toch niet werkelijk dat de president van de VS gaat reageren op elk door pubers in elkaar geflanst internetfilmpje he?
Tja, dat kan ik niet zeggen. Het gaat erom wie je vertrouwt.. Zonder meer bewijs zal dit ook altijd een ja/nee discussie blijven.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En er zijn ook delen die zeker wèl van een Boeing 757 afkomen. Welke van de twee beweringen is logischerwijs waar?
Ik vind het best reele scenario's die worden geschetst. Jammer dat ik het filmpje op google video's moest kijken en de kwaliteit redelijk slecht is, ik had hem graag op tv gezien.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Loose Change is geen docu, dat is een verzameling uit de lucht gegrepen onzin.
Ik ben het met je eens dat Bush, althans de regering, serieus zou moeten ingaan op de gegronde vragen die tot op heden onbeantwoord blijven. Maar je kunt van niemand verwachten dat ze moeite gaan doen om ongefundeerde onzin te weerleggen.
Reele scenario's schetsen is nog altijd maar fictie, het blijft gebasserd op leugens en geruchten. Ik wil niet de hele Truth-beweging afkraken, maar Loose Change is echt onzin.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:22 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ik vind het best reele scenario's die worden geschetst. Jammer dat ik het filmpje op google video's moest kijken en de kwaliteit redelijk slecht is, ik had hem graag op tv gezien.
Mja, ik ben weg.
omg, dat klinkt allemaal ontzettend vergezochtquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:44 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Waar flight 77 is gebleven weten vrij weinig mensen, en daar hoor ik niet bij. Maar ik ben er zeker van dat het het Pentagon nooit geraakt kan hebben.
Ook een leuk linkje: Deze. Je kunt de tekst swappen, de foto's zeggen genoeg.
Misschien moet je wat bredere bronnen gebruiken. Er zijn namelijk zat foto's te vinden met identificeerbare brokstukken van Flight 77 in het Pentagon. Maar jij neemt liever aan dat de conspiracy aanhangers altijd de volledige waarheid vertellen zeker? Verdiep je er nog een keer in, en gebruik meer en vooral betrouwbaardere bronnen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:44 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Waar flight 77 is gebleven weten vrij weinig mensen, en daar hoor ik niet bij. Maar ik ben er zeker van dat het het Pentagon nooit geraakt kan hebben.
Ook een leuk linkje: Deze. Je kunt de tekst swappen, de foto's zeggen genoeg.
Heb je het officiele verhaal uberhaupt gelezen? Of neem je aan dat het aan alle kanten rammelt omdat Loose Change dat zegt?quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:16 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Dat ze het verhaal van de Amerikaanse regering bekritiseren is goed, en het rammelt ook van alle kanten. Niet alle dingen die in Loose Change zijn geschetst zijn waar denk ik, maar een groot deel zou wel kunnen kloppen.
Tot zover deze disclaimer.
Een stuk of honderd getuigen heeft een AA vliegtuig in het pentagon zien vliegen. Dan kan een of twee man best zeggen dat 'ie dacht iets kleiners te zien of dat het klónk als een raket, maar die honderd man die een boeing wél zagen voor gek te verklaren is echt bullshit.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:10 schreef bolletje_25 het volgende:
Ooggetuigen hebben net zogoed een Boeing 757 gezien, als een twee-persoonsvliegtuigje, als een heli van het Amerikaanse leger. Ooggetuigen zuigen.
De stukken die rond het Pentagon zijn gevonden komen niet van een Boeing 757. Er was een deel van een vliegtuigmotor gevonden die door een Boeing-baas werd geidentificeerd als bewijsstuk dat NOOIT van een Boeing had kunnen komen.
Voor die lantaarnpalen verwijs ik je naar de docu, het werd daar stijlvol ontkracht alleen ontbreekt het me hier aan data.
Ja hoor geloof je zelf dat het zo echt is gegaanquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:40 schreef groningerstudent het volgende:
Maar om over de laatste vraag even met wat boerenverstand te speculeren:
Dan heeft de leverancier van het vliegtuigwerende glas gewoon fouten gemaakt.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:14 schreef Essebesje het volgende:
Het WTC was er op gebouwd om vliegtuiginslagen te weerstaan.
Beste tot nu toequote:Op dinsdag 12 september 2006 20:14 schreef Essebesje het volgende:
Het WTC was er op gebouwd om vliegtuiginslagen te weerstaan.
Ja in de tijd dat ze gebouwd werden toen waren de vliegtuigen alleen een stuk kleinerquote:
Er is een belangrijk verschil tussen een 707 die met een bijna lege tank op landingssnelheid de toren inklapt, een een nog behoorlijk volgetankte 757 of 767 die er op volle snelheid invliegt.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:27 schreef Essebesje het volgende:
En ja als je de rapporten doorleest dan zie je dat het WTC erop is gebouwd om de impact van tenminste een 707 te weerstaan, dus waarom zou hij dan instorten bij een 747 en nog allebei ook nog wel, oke hij is wat zwaarder en draagt waarschijnlijk wat meer kerosine, maar dat het hele gebouw meteen instort ....
Vreemd genoeg delen structurele experts je mening niet, en is het slechts een handjevol aan internetentiteiten en andere social rejects die die claims maken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:27 schreef Essebesje het volgende:
En ja als je de rapporten doorleest dan zie je dat het WTC erop is gebouwd om de impact van tenminste een 707 te weerstaan, dus waarom zou hij dan instorten bij een 747 en nog allebei ook nog wel, oke hij is wat zwaarder en draagt waarschijnlijk wat meer kerosine, maar dat het hele gebouw meteen instort ....
Het is logisch er rekening mee te houden dat er nog eens een stelletje debielen op volle snelheid met volgetankte toestellen invliegen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:33 schreef Essebesje het volgende:
Ja dat snap ik ook wel dat zeg ik toch ook, maar dan alsnog, de constructie van dat hele ding zuigt dan toch gewoon, ik bedoel kom op daar moet de bouwer zon gigantisch hoog gebouw toch rekening mee houden dat dat logischerwijs ooit eens moet kunnen gebeuren ..
Dat wat moest gebeuren? Dat er 30 jaar na dato een gekaapt toestel op volle snelheid, doelbewust invloog?quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:33 schreef Essebesje het volgende:
Ja dat snap ik ook wel dat zeg ik toch ook, maar dan alsnog, de constructie van dat hele ding zuigt dan toch gewoon, ik bedoel kom op daar moet de bouwer zon gigantisch hoog gebouw toch rekening mee houden dat dat logischerwijs ooit eens moet kunnen gebeuren ..
Ja, of tenminste rekening houden met de 58000 levens die het WTC Complex huisveste als je er al tijden van te voren vanaf weet ..quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:36 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het is logisch er rekening mee te houden dat er nog eens een stelletje debielen op volle snelheid met volgetankte toestellen invliegen?
What's next? Rekening houden met een alien invasie en rayguns alà Independence day?
Dus nu zat de overheid achter het complot omdat het WTC niet stevig genoeg was om een vliegtuig te weerstaan? Ga je ook nog iets logisch zeggen of blijf je raaskallen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:39 schreef Essebesje het volgende:
Ja, of tenminste rekening houden met de 58000 levens die het WTC Complex huisveste als je er al tijden van te voren vanaf weet ..
En waar gaat het topic over?quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:41 schreef Essebesje het volgende:
Ik heb het geeneens over loose change
Sorry, maar ik vind dit echt een heel slecht argument. Je kunt niet met alles rekening houden. Direct gevaar hebben ze wel degelijk meegenomen (707) in hun bouwplannen, maar als 30 jaar na dato een compleet ander toestel de boel laat instorten is het opeens de schuld van de architecten?quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:39 schreef Essebesje het volgende:
[..]
Ja, of tenminste rekening houden met de 58000 levens die het WTC Complex huisveste als je er al tijden van te voren vanaf weet ..
en dat laatste Nee
Ik heb nooit gezegd dat de overheid achter het complot zitquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dus nu zat de overheid achter het complot omdat het WTC niet stevig genoeg was om een vliegtuig te weerstaan? Ga je ook nog iets logisch zeggen of blijf je raaskallen?
Het stortte niet meteen in, het bezweek onder zijn eigen gewicht naarmate het metaal verslapte door de enorme hitte. Je ziet daarom ook dat de toren waarbij het meeste gewicht boven de brand zat het eerste in elkaar zakte.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:27 schreef Essebesje het volgende:
Ik zou zeggen, ga op vliegles, kaap een toestel en ga checken hoeveel gebouwen wél bestand zijn tegen volgetankte 757's op volle snelheid.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:45 schreef Essebesje het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat de overheid achter het complot zit![]()
Ik zeg alleen dat het gebouw zuigde ... lees je niet ofzo
Hahaquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga op vliegles, kaap een toestel en ga checken hoeveel gebouwen wél bestand zijn tegen volgetankte 757's op volle snelheid.
Freedom of speechquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:53 schreef bolletje_25 het volgende:
Volgens mij kan Essebesje beter dr mond houden.
Uiteraard, maar gebruik dan in ieder geval wat zinniger argumenten dan dat de architecten hun taak hebben verzuimd.quote:
Het gebouw is in de jaren 60 ontworpen, nog voor de eerste 747 kwam, en hield rekening met de mogelijkheid van een 707 die in het gebouw zou storten.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:45 schreef groningerstudent het volgende:
Sorry, maar ik vind dit echt een heel slecht argument. Je kunt niet met alles rekening houden. Direct gevaar hebben ze wel degelijk meegenomen (707) in hun bouwplannen, maar als 30 jaar na dato een compleet ander toestel de boel laat instorten is het opeens de schuld van de architecten?![]()
Uiteraard. Zou ook een kostbaar grapje worden om elk nieuw gebouw te testen op bestendigheid van vliegtuiginslagen...quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Het gebouw is in de jaren 60 ontworpen, nog voor de eerste 747 kwam, en hield rekening met de mogelijkheid van een 707 die in het gebouw zou storten.
Er zijn echter een aantal problemen:
1) Ze hebben dat nooit in de praktijk kunnen testen. Berekeningen op papier zijn natuurlijk altijd anders dan de tienduizenden verschillende hoeken waarop zo'n vliegtuig het gebouw in kan vliegen, en zoals met zoveel gevallen is de praktijk anders dan de theorie.
Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat he? Het ging om een 757 en een 767, dat is wat anders dan een 747. Brand beneden is makkelijk te verklaren door kerosine en brokstukken, daarnaast stortten de torens van boven naar beneden in, niet van beneden naar boven. Ze stortten dus in op het punt waar de schade het grootst was.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:27 schreef Essebesje het volgende:
Oh mijn God, dit is nog te erg om op in te gaanquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:27 schreef Essebesje het volgende:
Ik geloof nooit dat men wist dat dit zou gebeuren, en het vervolgens ook nog heeft laten gebeuren. Ook al wisten ze het, dan hadden ze daar toch prachtig op kunnen anticiperen door de aanslag te verijdelen. Op die manier hadden ze een sterk signaal af kunnen geven dat er met Amerika niet te spotten valt, máár dat er wel geld nodig is om de terroristen een stap voor te blijven.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:14 schreef maartena het volgende:
Het staat voor mij onomstotelijk bewezen dat de aanval het werk was van terroristen. Waar ik nog niet over uit ben is de intelligentie die men van te voren had en of zowel Bush (vanaf Jan. 2001) als Clinton (tot Jan. 2001) de aanvallen niet hadden kunnen voorkomen. Ik denk dat men probeert te verbergen dat men van te voren wist dat terroristen een aanval zouden uitvoeren met vliegtuigen, en dat men het mischien had kunnen voorkomen.
Ach, je kunt nooit iedereen overtuigen dat het geen inside job was zoals de heren auteurs van LC willen doen geloven. En dat is op zich ook niet erg. Kritisch zijn is een goed streven, maar er is een verschil tussen kritisch en kritisch. Het allergrootste gedeelte van LC is dikke onzin en kan eenvoudig weerlegt worden. Dat is de selectief kritisch zijn. Vragen om opheldering over bijvoorbeeld voorkennis bij de inlichtingendiensten is m.i. wel terecht kritisch zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Eigenlijk hoop ik gewoon zo hard dat er nu eens gewoon 100% zekerheid is zodat alle subversieve elementen niet zo dom praten. Helaas gaat dat er niet komen en blijven we gissen. Dat hoort gewoon bij de mensheid. (Ga maar na, Holocaust, Maanlanding, Jezus (:P), JFK, de ruft van je moeder van gisteren, overal zijn complottheoriën voor.)
Onzin. Staal hoeft niet te smelten om een stuk buigbaarder te worden. Hoe denk je dat een SMID al 4 millenia lang zwaarden kan smeden.... dat komt echt niet doordat het ijzer smelt, maar omdat het buigbaar word bij een hogere temperatuur. En een smid had tot de 20e eeuw ook alleen maar kolen of hout om dat vuurtje te stoken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:35 schreef wendytje het volgende:
en "smeltpunt staal"
anders niet
Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat de inlichtingendiensten bekend waren met een op handen zijnde aanslag. Wat ik alleen niet weet, maar wel graag zou willen weten, is in hoeverre deze wel of niet is onderschat. Hadden de diensten verschillende stukjes met aanwijzingen maar deelden ze hun informatie niet? Is de informatie in het hierarchisch systeem ondergesneeuwd geraakt? Hoe specifiek waren deze aanwijzingen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:00 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat men wist dat dit zou gebeuren, en het vervolgens ook nog heeft laten gebeuren. Ook al wisten ze het, dan hadden ze daar toch prachtig op kunnen anticiperen door de aanslag te verijdelen. Op die manier hadden ze een sterk signaal af kunnen geven dat er met Amerika niet te spotten valt, máár dat er wel geld nodig is om de terroristen een stap voor te blijven.
Denken dat Bush de vliegtuigen 'onder toeziend oog' in het WTC heeft laten vliegen is te krankzinnig voor woorden en eigenlijk net zo ridicuul als het hele Loose Change verhaal.
Ik denk dat de gemiddelde burger zich gewoon veel te veel voorstelt van de mogelijkheden die bijvoorbeeld de CIA heeft. Imho zou een dagje meelopen op het kantoor daar zeer ontnuchterend werken en zou men inzien dat het daar ook maar een gewoon 'bedrijf' is met gewone mensen als personeel.
Uiteraard zijn er altijd ratten en lui die voordeel hebben met de ellende van een ander. Ook geloof ik dat er genoeg mensen rondlopen die smerige middelen gebruiken om hun eigen doelen te bereiken. Maar stellen dat men de aanslagen, om wat voor reden dan ook, heeft laten gebeuren lijkt me echt larie.
Waarom is het zo moeilijk om te geloven dat CIA mensen geen godenzonen zijn, de beveiliging in vliegtuigen slecht was en er terroristen met gemene plannen rondliepen?
Stel je nou eens voor dat jij een aanslag wil plegen? Denk je nou echt dat de kans op succes nihil is? Dat de overheid je al snel in de smiezen krijgt? Ik durf te beweren dat ik een heel eind zou komen.
Gooi er een hoop ondersteunende rotzakken met geld tegenaan, een slechte beveiliging en een portie geluk.. voila, een geslaagde aanslag. Daar heb ik echt geen corrupte president voor nodig.
Als je lang genoeg in de informatie speurt die men ten tijde van de aanslag voorhanden had geloof ik zeker dat daar aanwijzingen tussen zitten. Maar dezelfde conclusies trekken uit informatie voor de aanslag is ontelbaar keer moeilijker dan na de aanslag. Ik zie al een CIA agent voor me: "ja, stom.. zoals ik het nu bekijk hadden we inderdaad wel een aanslag kunnen verwachten.."quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:08 schreef groningerstudent het volgende:
Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat de inlichtingendiensten bekend waren met een op handen zijnde aanslag. Wat ik alleen niet weet, maar wel graag zou willen weten, is in hoeverre deze wel of niet is onderschat. Hadden de diensten verschillende stukjes met aanwijzingen maar deelden ze hun informatie niet? Is de informatie in het hierarchisch systeem ondergesneeuwd geraakt? Hoe specifiek waren deze aanwijzingen?
Dat zijn de soort vragen die ik nog graag beantwoord zou willen zien, maar de kans dat de diensten hierop antwoorden zijn verwaarloosbaar.
Ze hebben destijds ook rekening gehouden met de inslag van een 707, het gangbare toestel destijds. In de 30 jaar die daarna kwamen zijn de vliegtuigen een stuk groter geworden, en is de kerosine samenstelling enigzins veranderd om meer druk uit motoren te krijgen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:33 schreef Essebesje het volgende:
Ik weet niet of ze een inschattingsfout hebben gemaakt. Dat wat ik gezien doet het wel vermoeden, maar het blijft natuurlijk uitdrukkelijk speculatie. Dat besef ik me terdege en je zult me dan ook niet horen zeggen dat het een inschattingsfout was.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:11 schreef Fir3fly het volgende:
Inderdaad, collega-student
Waarschijnlijk zullen we het nooit weten omdat ze niet willen dat wij weten dat ze een grove onderschattings-fout hebben gemaakt.
Eigenlijk heeft mijn antwoord hierboven hier ook betrekking op. Ik weet niet in hoeverre informatie bewust of onbewust is genegeerd. Je zult mij dan ook niet horen zeggen dat er duistere figuren dingen express hebben achtergehouden. Totdat een dergelijk iemand uit de school klapt blijft het speculeren.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:14 schreef Kogando het volgende:
Maar dat is allemaal nog heel wat anders dan je prima bewust zijn van een komende aanslag en het om duistere en macabere redenen toch allemaal laten gebeuren.
Het waren er 4 bij het WTC.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:50 schreef Roi het volgende:
Hoeveel verdiepingen stonden er nou in de brand ?
Iets van 20 toch ? Volgens een getuigen bij een Talpa docu afgelopen waren het er namelijk 20, volgens de live docu 911 van afgelopen maandan op SBS hadden ze het over 10 tot 20.
er lag gesmolten staal onderin de toren. Gesmolten, niet verbogen!quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin. Staal hoeft niet te smelten om een stuk buigbaarder te worden.
Hier staat een mogelijke verklaring gebaseerd op gerenomeerd onderzoek, van een .edu bron:quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:04 schreef wendytje het volgende:
er lag gesmolten staal onderin de toren. Gesmolten, niet verbogen!
Zeer objectieve posting.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:21 schreef __droogkloot__ het volgende:
geblaat.....
Is dan wetenschappelijk bewezen dat explosieven staal kunnen doen smelten? Nee. Een explosie is te snel om staal te doen smelten. In geen enkele oorlog hebben we gesmolten tanks en/of bommen gevonden, alleen tanks in stukken vanwege de kracht van de explosie.quote:Op woensdag 13 september 2006 05:38 schreef bolletje_25 het volgende:
Maartena.. Het WTC is niet ingestort doordat het staal is gesmolten, aangezien dit technisch gezien alleen mogelijk is in een hoogoven. Dan blijft er toch geen andere redelijke verklaring over dat er wel explosieven gebruikt MOETEN zijn?
Het staal werd inderdaad niet heet genoeg voor smelttemperaturen, maar het werd met gemak heet genoeg voor buigen van staal. Kijk maar naar een smid. Men smeed het ijzer als het heet is omdat het dan makkelijk buigt. Maar de smid kan met zijn kolengestookte oven niet genoeg hitte produceren om ijzer te doen smelten. Maar hij kan het warm genoeg krijgen om het te buigen. In de WTC torens is het staal door 40, 50 minuten blootgesteld te staan aan de brandende kerosine zwak genoeg geworden dat het bezweek onder het gewicht van de verdiepingen erboven, en het waterresevoir op de bovenste verdieping. Kijk ook even het wetenschappelijke document door in mijn vorige posting over de invloed van zure regen op staal trouwens, daar staat ook e.e.a. aan intressants in.quote:Immers, brandend kerosine komt niet in de buurt van de temperaturen in een hoogoven. De temperatuur was dus niet de kritieke factor die de torens liet instorten.
Ten eerste geef ik explosieven de schuld omdat temperatuur daar los van staat. Temperatuur was niet de bepalende factor. Het is gewoon in elkaar gezakt net als elk ander gebouw dat gesloopt wordt dmv explosieven.quote:Op woensdag 13 september 2006 07:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Is dan wetenschappelijk bewezen dat explosieven staal kunnen doen smelten? Nee. Een explosie is te snel om staal te doen smelten. In geen enkele oorlog hebben we gesmolten tanks en/of bommen gevonden, alleen tanks in stukken vanwege de kracht van de explosie.
Je neemt hier iets aan wat wetenschappelijk wellicht net zo min mogelijk is als het smelten van het staal door de kerosine. Je zegt dus in weze: "A kan niet, DUS moet het B zijn", terwijl je niet nagaat of optie B natuurkundig mogelijk is.
1 ding staat vast: Staal smelt niet door een explosie, staal smelt alleen door verlengde blootstelling aan extreme temperaturen.
Fijn. Nu graag antwoord op deze vraag. Waarom zijn de 3 torens van het WTC de enige 3 wolkenkrabbers / flatgebouwen ooit die instorten door een brand. Toevallig he?quote:[..]
Het staal werd inderdaad niet heet genoeg voor smelttemperaturen, maar het werd met gemak heet genoeg voor buigen van staal. Kijk maar naar een smid. Men smeed het ijzer als het heet is omdat het dan makkelijk buigt. Maar de smid kan met zijn kolengestookte oven niet genoeg hitte produceren om ijzer te doen smelten. Maar hij kan het warm genoeg krijgen om het te buigen. In de WTC torens is het staal door 40, 50 minuten blootgesteld te staan aan de brandende kerosine zwak genoeg geworden dat het bezweek onder het gewicht van de verdiepingen erboven, en het waterresevoir op de bovenste verdieping. Kijk ook even het wetenschappelijke document door in mijn vorige posting over de invloed van zure regen op staal trouwens, daar staat ook e.e.a. aan intressants in.
Waarom is er dan gesmolten staal gevonden? Tja, er zijn verschillende verklaringen voor (zie andere link in vorige posting), maar iedereen die even logisch nadenkt kan zelf ook bedenken dat er aardig wat energie is vrijgekomen bij de val van de torens. Een week later rookten de puinhopen nog.
Het gevaar van dit soort documentaires is het ontbreken van enige objectiviteit. Dit soort documentaires neem 1 feit (zoals het feit dat de brandende kerosine niet heet genoeg kon zijn voor gesmolten staal), en draaien het vervolgens om en concluderen daaruit dat dus de mens iets moet hebben gedaan. A kan niet, DUS moet het B zijn..... terwijl B dus eigenlijk ook wetenschappelijk niet mogelijk is.
Staal smelt NIET door een explosie. Daar is de explosie veel te snel voor.
Zijn er meer flatgebouwen in die grootte waarin vliegtuigen zijn gevlogen danquote:Op woensdag 13 september 2006 09:05 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ten eerste geef ik explosieven de schuld omdat temperatuur daar los van staat. Temperatuur was niet de bepalende factor. Het is gewoon in elkaar gezakt net als elk ander gebouw dat gesloopt wordt dmv explosieven.
[..]
Fijn. Nu graag antwoord op deze vraag. Waarom zijn de 3 torens van het WTC de enige 3 wolkenkrabbers / flatgebouwen ooit die instorten door een brand. Toevallig he?
Oa in Milaan, 4 jaar geleden.. Dit was overigens de wolkenkrabber die 24 uur brandde zonder in te storten.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn er meer flatgebouwen in die grootte waarin vliegtuigen zijn gevlogen dan![]()
En waarbij kerosine de brandstof is geweest voor het vuur![]()
Waar de kerosine voor zorgde, was dat de brand veel sneller om zich heen greep dan een normale kantoorbrand. Tel daarbij op dat er een vliegtuig in de torens was gevlogen, wat voor schade aan de structuur en de splinkersystemen heeft gezorgd, en dan heb je een brand die 1) snel uit de hand loopt, 2) doordat het staal gedeeltelijk blootligt, of iig minder beschermd wordt door brandwerend materiaal, wordt het meer blootgesteld aan de brand dan waar rekening mee is gehouden. Gevolg: overbelasting van bepaalde kolommen, die storten in, leidt ertoe dat andere kolommen overbelasten en instorten. Hele verdieping stort in. Dat leidt ertoe dat de onderliggende verdieping instort, en zo voort. En dat alles speelt zich sneller ad dan ik het hier kan typen.quote:Op woensdag 13 september 2006 05:38 schreef bolletje_25 het volgende:
Maartena.. Het WTC is niet ingestort doordat het staal is gesmolten, aangezien dit technisch gezien alleen mogelijk is in een hoogoven. Dan blijft er toch geen andere redelijke verklaring over dat er wel explosieven gebruikt MOETEN zijn?
Immers, brandend kerosine komt niet in de buurt van de temperaturen in een hoogoven. De temperatuur was dus niet de kritieke factor die de torens liet instorten.
Je weet wat het verschil tussen een B25 en een Boeing 757 is?quote:Op woensdag 13 september 2006 09:15 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Oa in Milaan, 4 jaar geleden.. Dit was overigens de wolkenkrabber die 24 uur brandde zonder in te storten.
En natuurlijk het bekendst: Het Empire State buidling, in 1945 geramd door een B25 bommenwerper.
Waarbij trouwens een motor door de liftschacht viel, maar geen vuur op de bodem veroorzaakte.
Oh, wacht. Liftschachten zijn vacuum
Weer dat kutverhaalquote:Op woensdag 13 september 2006 09:15 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Oa in Milaan, 4 jaar geleden.. Dit was overigens de wolkenkrabber die 24 uur brandde zonder in te storten.
En natuurlijk het bekendst: Het Empire State buidling, in 1945 geramd door een B25 bommenwerper.
Waarbij trouwens een motor door de liftschacht viel, maar geen vuur op de bodem veroorzaakte.
Terwijl de Boeing 767 vliegtuigen veel zwaarder en groter waren:quote:
General characteristics
Crew: six (two pilots, navigator/bombardier, turret gunner/engineer, radio operator/waist gunner, tail gunner
Length: 52 ft 11 in (16.1 m)
Wingspan: 67 ft 6 in (20.6 m)
Height: 17 ft 7 in (4.8 m)
Wing area: 610 ft² (57 m²)
Empty weight: 21,120 lb (9,580 kg)
Loaded weight: 33,510 lb (15,200 kg)
Max takeoff weight: 41,800 lb (19,000 kg)
http://www.airliners.net/info/stats.main?id=104quote:767-300 - Empty with PW-4050s 79,560kg (175,400lb),
with CF6-80C2B2s 79,379kg (175,000lb).
Operating empty with PW-4050s 87,135kg (192,100lb),
with CF6-80C2B2s 86,955kg (191,700lb).
Dat zegt me ook niets, en heb ik ook nog niet eerder op Fok! langs zien komen, en ik loop toch al een tijdje mee in deze discussies.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:24 schreef Scorpie het volgende:
Denk dus niet dat je dat kunt vergelijken met elkaar. Daarnaast heb ik niks kunnen vinden over milaan, dus als je daar linkjes over hebt, dan zie ik ze graag![]()
Mja, enige toevallige vind ik dat allebei de gebouwen op exact dezelfde wijze instortten. Maar voor hetzelfde geld waren het gewoon twee matig ontworpen gebouwen. (Zoals het gebouw waar Madonna in optreedt in Rusland. De architect daarvan heeft al gewaarschuwd dat het gebouw kan instorten door de muziek.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:15 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Zelfs al was er geen beschermlaag aangebracht aan de staalconstructie (die gedeeltelijk wel aanwezig was).quote:Op woensdag 13 september 2006 09:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar de kerosine voor zorgde, was dat de brand veel sneller om zich heen greep dan een normale kantoorbrand. Tel daarbij op dat er een vliegtuig in de torens was gevlogen, wat voor schade aan de structuur en de splinkersystemen heeft gezorgd, en dan heb je een brand die 1) snel uit de hand loopt, 2) doordat het staal gedeeltelijk blootligt, of iig minder beschermd wordt door brandwerend materiaal, wordt het meer blootgesteld aan de brand dan waar rekening mee is gehouden. Gevolg: overbelasting van bepaalde kolommen, die storten in, leidt ertoe dat andere kolommen overbelasten en instorten. Hele verdieping stort in. Dat leidt ertoe dat de onderliggende verdieping instort, en zo voort. En dat alles speelt zich sneller ad dan ik het hier kan typen.
Meer info in een oude post van me, die je hier kunt vinden.
Fahrenheit != Celcius.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Zelfs al was er geen beschermlaag aangebracht aan de staalconstructie (die gedeeltelijk wel aanwezig was).
Zelfs al brandde de kerosine op maximum temperatuur (zo'n 1300 graden dacht ik?)
Dan nog was het staal sterk genoeg geweest om de constructie dragend te houden (volgens de blabla-uitvoerder - hoge pief van de WTC-bouw - was het berekend op temperaturen van boven de 3000 fahrenheit).
3000 fahrenheit = 1650 Celcius.quote:
Geef eens een link van die "hoge pief" ipv dat gezwam.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:38 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
3000 fahrenheit = 1650 Celcius.
![]()
Jij praat die bagger van Loose change ook alleen maar na heh?quote:Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Zelfs al was er geen beschermlaag aangebracht aan de staalconstructie (die gedeeltelijk wel aanwezig was).
Zelfs al brandde de kerosine op maximum temperatuur (zo'n 1300 graden dacht ik?)
Dan nog was het staal sterk genoeg geweest om de constructie dragend te houden (volgens de blabla-uitvoerder - hoge pief van de WTC-bouw - was het berekend op temperaturen van boven de 3000 fahrenheit).
Heb je de beelden wel eens goed bekeken, daar is toch duidelijk te zien (zelfs voor een leek) waar en hoe de gebouwen instorten? Heb je die gapende gaten in de constructie bekeken? Kun je je echt niet voorstellen dat door hitte en druk zaken zodanig beschadigd zijn dat die gedeeltes instorten en de rest van de toren meenemen?quote:Op woensdag 13 september 2006 05:38 schreef bolletje_25 het volgende:
Immers, brandend kerosine komt niet in de buurt van de temperaturen in een hoogoven. De temperatuur was dus niet de kritieke factor die de torens liet instorten.
Misschien moet jij maar je mond houden want je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk. Vergeet vooral even te vermelden dat er twee vliegtuigen bij betrokken waren. Kijk vooral niet hoe het gebouw instort... Het heeft niets met brand beneden te maken, het stort namelijk vanaf het beschadigde gedeelte naar beneden in.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:05 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ten eerste geef ik explosieven de schuld omdat temperatuur daar los van staat. Temperatuur was niet de bepalende factor. Het is gewoon in elkaar gezakt net als elk ander gebouw dat gesloopt wordt dmv explosieven.
[..]
Fijn. Nu graag antwoord op deze vraag. Waarom zijn de 3 torens van het WTC de enige 3 wolkenkrabbers / flatgebouwen ooit die instorten door een brand. Toevallig he?
Bronnengehuil. Weet ik veel waar die vent op het internet staat. Kijk je docu's, er zijn er de laatste tijd genoeg geweest waarin hij voorbij kwam. En dan bedoel ik niet LC.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef eens een link van die "hoge pief" ipv dat gezwam.
Het verhaal dat staal verzwakt is door de hitte en daardoor de bovenliggende verdiepingen niet meer kan houden klinkt een stuk aannemelijker dan jouw gezwam over een hoge pief die zei dat het 3000 Fahrenheit zou moeten kunnen weerstaan, zonder enige bronvermelding.
Nu jij weer.
Aldus je bron Loose Changequote:Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Tis een keuze.. Kijk jij de andere kant maar op.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:05 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Jij praat die bagger van Loose change ook alleen maar na heh?
Lees dit eens: http://irc.nrc-cnrc.gc.ca/pubs/fulltext/nrcc42466/nrcc42466.pdfquote:Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
quote:Summary
The fire resistance issues played a major role in the collapse of the3w twin towers. The impact of aircraft caused massive damage to the structural system at impacted floors and left the structural members that withstood the impact in a highly-stressed state. the hige amount of jet fuel from the aircraft, though burned off within the first few minutes, ignited office and aircraft contents, that resulted in massive fires. the fire intensity and heat outpur generated fro these fires was much more severe than typical building fires; however resulting fire temperatures were not significantly different from office fires. The loss of fire defence mechanisms, included damaged fire protection, further contributed to weakenig the structural members. the intense heat from the fires attacked the structural system and over a period of time, resulted in sufficient additional damage to the structural system to initiate a progressive sequence of failures that eventually culminated in the total collapse of both towers.
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:35 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Tis een keuze.. Kijk jij de andere kant maar op.
Bronnengehuilquote:Op woensdag 13 september 2006 10:34 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Bronnengehuil. Weet ik veel waar die vent op het internet staat. Kijk je docu's, er zijn er de laatste tijd genoeg geweest waarin hij voorbij kwam. En dan bedoel ik niet LC.
Ik denk dat ik weet waar je op doelt. Ik zal straks even kijken of ik dat stuk terug kan vinden. Helaas is die bron echter onbetrouwbaar. De persoon in kwestie heeft een uitspraak gedaan op een gebied waarin hij niet gespecialiseerd was en is door zijn werkgever kort daarna weer flink teruggefloten.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:34 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Bronnengehuil. Weet ik veel waar die vent op het internet staat. Kijk je docu's, er zijn er de laatste tijd genoeg geweest waarin hij voorbij kwam. En dan bedoel ik niet LC.
Er is niet zo heel veel toevalligs aan. Wat sommige mensen hier schijnen te denken is dat het gebouw om zou moeten vallen of zo. Maar dat werkt zo maar niet. De stalen kolommen waren dusdanig verzwakt, dat op het moment dat ze begonnen te buigen ze niet genoeg sterkte meer hadden om de bovenkant er af te doen vallen. Je kunt die ook heel duidelijk zien in verschillende video's. De bovenkant begint te hellen, klapt op het gedeelte dat nog intact is en stort daarna recht naar beneden. Puur omdat er niet genoeg energie en sterkte meer in het gebouw was om het gewicht van de hellende top op te vangen.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:27 schreef quote: het volgende:
[..]
Mja, enige toevallige vind ik dat allebei de gebouwen op exact dezelfde wijze instortten.
Nog een wijdverspreid misverstand. Uit m'n hoofd meen ik dat de laatste balk pas in mei (dus 8 maanden later) is weggevoerd uit ground zero. En in tegenstelling dat wat LC bijvoorbeeld graag doet voorkomen hebben wetenschappers alle mogelijkheid gehad om de brokstukken te onderzoeken op een New Jersey Landfill. Pas toen zij ervan overtuigd waren dat er niet meer onderzocht hoefde te worden is het metaal afgevoerd en omgesmolten.quote:Maar goed, we zullen het niet weten want de brokstukken zijn heel snel hendig sjiek opgeruimd.![]()
Het betreft het Windsor gebouw in Milaan. Een gebouw dat welliswaar gedeeltelijk uit staal is opgetrokken, maar waarbij dit staal op de meeste verdiepingen vanaf de grond in beton waren ingegoten (wat dus brandwerend werkte). De verdiepingen die echter niet waren ingegoten in beton zijn wel degelijk bezweken!quote:Op woensdag 13 september 2006 09:24 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast heb ik niks kunnen vinden over milaan, dus als je daar linkjes over hebt, dan zie ik ze graag![]()
Ook is de structuur van beide gebouwen totaal verschillend, en dus niet te vergelijken.
quote:Complotdenken naar het rijk der fabelen verwezen
Studenten techniek laten weinig heel van het complotdenken over 11 september. Maar twijfelaars blijven open einden zien.
Studenten van de TU Delft halen cruciale delen van de samenszweringstheorieën onderuit. Twee weken land bestudeerden veertien studenten de aanslagen. Gisteren presenteerden zij nin een afgeladen discotheekzaal hun bevindingen.
Ja, het is 'zeer waarschijnlijk' dat de klap van de gekaapte vliegtuigen en de brand die daarna ontstond leidde tot de instorting van de WTC-torens. En nee, het is heel onwaarschijnlijk dat de stofwolkjes die op de beelden van de ramp zijn te zien, zijn veroorzaakt door explosieven. (...)
Ook werd naar het rijk der fabelen verwezen: het idee dar de kaper van het vleigtuig dat het Pentagon raakte een onmogelijke route hade moeten vliegen. Hij is met een heel normale bocht het Amerikaanse ministerie van Defensie ingezeild.
Nog zoiets: het gat dat in het Pentagon achterbleef zou te klein zijn voor het vliegtuig. Niet waar, het klopt precies.
Totaal absurd bleek ook het betoog dat het Pentagon is getroffen door een raket. Die zou, zoals een van de studenten verwoordde, een wel heel interessante vliegroute hebben moeten nemen om eerst nog vijf lantaarnpalen te raken. Die waren namelijk omgeslagen.
Docent Luchtvaarttechniek Coen Vermeeren, initiatiefnemer van het programma, had tevoren nog gezegd dat de complotdenkers 'heel zinvolle vragen hadden gesteld'. Dat vindt hij nog steeds, maar nu zegt hij ook: "ik was verrast door het gemak waarmee de beweringen die rondgaan op internet konden worden weerlegd."
Het Windsor was toch dat hotel in Madrid dat in brand stond? Overigens zonder dat er een vliegtuig in is gevlogen.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef groningerstudent het volgende:
Het betreft het Windsor gebouw in Milaan. Een gebouw dat welliswaar gedeeltelijk uit staal is opgetrokken, maar waarbij dit staal op de meeste verdiepingen vanaf de grond in beton waren ingegoten (wat dus brandwerend werkte). De verdiepingen die echter niet waren ingegoten in beton zijn wel degelijk bezweken!
Verrek, je hebt gelijk. Had even niet goed gelezen. Ja, dat Milaan verhaal zou ik dan ook even moeten opzoeken. Ondertussen heb ik ook de info gevonden m.b.t. die twee of drieduizen Fahrenheit bestendigheid. De uitspraak die ik denk dat bedoeld wordt is afkomstig van de heer Ryan.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het Windsor was toch dat hotel in Madrid dat in brand stond? Overigens zonder dat er een vliegtuig in is gevlogen.
quote:"U.L.'s Fire Protection Division has assisted NIST in its investigations regarding the collapse of the WTC towers. However, Mr. Ryan was not involved in that work and was not associated in any way with U.L.'s Fire Protection Division, which conducted testing at NIST's request. Rather, Mr. Ryan was employed in U.L.'s water testing business, Environmental Health Laboratory, in South Bend, Indiana.
"...Mr. Ryan wrote the letter without UL's knowledge or authorization. Mr. Ryan was neither qualified nor authorized to speak on UL's behalf regarding this issue. The opinions he expressed in the letter are his own and do not reflect those of Underwriters Laboratories Inc..."
Kep VWO gedaan en doe nu HBO. En de rapporten van de Amerikaanse regering interesseren me vrij weinig.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Je hebt jet FEMA rapport niet eens gelezen he? Ben jij toevallig VMBO'er?
Heerlijk objectief.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:15 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Kep VWO gedaan en doe nu HBO. En de rapporten van de Amerikaanse regering interesseren me vrij weinig.
Kortom, je bent 17 jaar, behoorlijk selectief met betrekking tot de informatie die je tot je neemt, vormt makkelijk besluiten, ziet snel complottheorieeen en doet herhaaldelijke uitspraken zonder bron waarbij je het gek vindt als mensen daarom gaan vragenquote:Op woensdag 13 september 2006 12:15 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Kep VWO gedaan en doe nu HBO. En de rapporten van de Amerikaanse regering interesseren me vrij weinig.
True.. ik ben niet alwetend. Maar wel een tegenhanger die de boel in evenwicht houdt. Er zullen altijd mensen blijven die vragen stellen, en of er een antwoord komt boeit niet. Het gaat om het wakkerschudden.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kortom, je bent 17 jaar, behoorlijk selectief met betrekking tot de informatie die je tot je neemt, vormt makkelijk besluiten, ziet snel complottheorieeen en doet herhaaldelijke uitspraken zonder bron waarbij je het gek vindt als mensen daarom gaan vragen![]()
Vragen stellen is OK. Vervolgens het antwoord negeren minder OK.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:47 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
True.. ik ben niet alwetend. Maar wel een tegenhanger die de boel in evenwicht houdt. Er zullen altijd mensen blijven die vragen stellen, en of er een antwoord komt boeit niet. Het gaat om het wakkerschudden.
Ach, zal ik ook eens bijdehand gaan doen en vragen waar jullie je op baseren. Er is geen objectief onderzoek geweest naar de aanslagen, en er zijn nog heel veel vragen (zoals blijkt uit LC). Vergezochte en onware verwijten, maar ook redelijke dingen waar vraagtekens bij gezet worden.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vragen stellen is OK. Vervolgens het antwoord negeren minder OK.
Met name de tweede toren werd eigenlijk nogal lafjes geraakt: het vliegtuig vloog erin vlak bij de hoek van de toren, en schoot er aan de andere kant weer uit, daarbij het grootste deel van de kerosine verbrandend. Dat betekent dat alleen bij die hoek structurele schade werd aangericht. Op de beelden is te zien dat de branden niet zo heftig waren als men wil doen geloven: aan de tegenoverliggende hoek van het gebouw was er amper brand. Stel dat die ene hoek het gebouw niet meer ondersteunde, maar de andere 3 (die samen met de kern het gebouw overeind hielden) nog wel een groot deel van hun stevigheid hadden behouden, hoe kan een gebouw dan zo perfect rechtstandig naar beneden zakken? De top had eigenlijk moeten omvallen...quote:Op woensdag 13 september 2006 10:49 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Bijv.: Jij beweert dat het WTC dmv explosieven is opgeblazen. Dat is een mogelijkheid die opzich zou kunnen want het is idd mogelijk om een gebouw naar beneden te krijgen met explosieven. Een andere, in dit geval meer aannemelijke redenatie zou kunnen zijn dat de ijzeren constructie (door de impact van een vliegtuig) dusdanig uit balans is geweest dat het gewicht niet meer evenredig verdeeld was over het ijzeren geraamte. Op die manier ontstaat er op bepaalde stukken van het ijzeren geraamte een te grote druk waardoor de constructie aan één kant bezwijkt en de rest is een simpeloptelsommetje aangezien op zo'n moment de gehele constructie uit balans is.
Voor WTC 1 en 2 heb ik hierboven al een bron gegeven, waar ik me in hoofdzaak (maar niet alleen) op gebaseerd hed: http://irc.nrc-cnrc.gc.ca/pubs/fulltext/nrcc42466/nrcc42466.pdfquote:Op woensdag 13 september 2006 12:55 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ach, zal ik ook eens bijdehand gaan doen en vragen waar jullie je op baseren. Er is geen objectief onderzoek geweest naar de aanslagen, en er zijn nog heel veel vragen (zoals blijkt uit LC). Vergezochte en onware verwijten, maar ook redelijke dingen waar vraagtekens bij gezet worden.
Jullie weten niet waar je het over hebt. Ik ook niet.
De CIA wel. Laat zij duidelijkheid geven over de zaken die nog vaag zijn.
Goedzo, dat is een heel sterk punt. Er is geen objectief officieel onderzoek geweest. Daar zitten een heleboel mensen mee (ook ik), maar dat is geen reden om zomaar iets anders aan te nemen. Blijf objectief en kritisch. Dit onderwerp is veel te complex om even zonder fatsoenlijke onderbouwing een verregaand oordeel op te boeren.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:55 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ach, zal ik ook eens bijdehand gaan doen en vragen waar jullie je op baseren. Er is geen objectief onderzoek geweest naar de aanslagen, en er zijn nog heel veel vragen (zoals blijkt uit LC). Vergezochte en onware verwijten, maar ook redelijke dingen waar vraagtekens bij gezet worden.
Jullie weten niet waar je het over hebt. Ik ook niet.
De CIA wel. Laat zij duidelijkheid geven over de zaken die nog vaag zijn.
Waarom? Stel jezelf voor dat je een torentje van dunne ijzertjes maakt en daar met je hand aan de bovenzijde een bepaalde kracht op uitoefent. De constructie is stevig genoeg om dit te weerstaan.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:56 schreef Gripper het volgende:
Met name de tweede toren werd eigenlijk nogal lafjes geraakt: het vliegtuig vloog erin vlak bij de hoek van de toren, en schoot er aan de andere kant weer uit, daarbij het grootste deel van de kerosine verbrandend. Dat betekent dat alleen bij die hoek structurele schade werd aangericht. Op de beelden is te zien dat de branden niet zo heftig waren als men wil doen geloven: aan de tegenoverliggende hoek van het gebouw was er amper brand. Stel dat die ene hoek het gebouw niet meer ondersteunde, maar de andere 3 (die samen met de kern het gebouw overeind hielden) nog wel een groot deel van hun stevigheid hadden behouden, hoe kan een gebouw dan zo perfect rechtstandig naar beneden zakken? De top had eigenlijk moeten omvallen...
Zoiets heb ik ook een keer gezien tijdens een presentatie van een bekende architect, ergens in november 2001, kort na de aanslagen. Ze maakte daar een draadmodel van de torens (de torens waren ook eigenlijk draadmodellen: met heel smalle raampjes tussen de stalen balken in) en gingen er wat draadjes uitknippen, en andere vervormen . Maar ook daar zag je dat de top schuin wegzakt als je vervolgens druk uitoefent op de verzwakte constructie.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:08 schreef Kogando het volgende:
[..]
Waarom? Stel jezelf voor dat je een torentje van dunne ijzertjes maakt en daar met je hand aan de bovenzijde een bepaalde kracht op uitoefent. De constructie is stevig genoeg om dit te weerstaan.
Knip nu een ijzertje op de hoek door, de constructie blijft nog steeds overeind. Vervolgens ga je de overige steunende ijzertjes warm maken. Hierdoor worden ze buigzaam totdat je op een bepaald moment de toren in elkaar drukt. Ook al is de ene kant zwakker dan de andere kant; het is een kettingreactie.
Normaal zijn er bijvoorbeeld 20 steunpilaren. Door de botsing zijn er 6 weg. Nu kunnen 14 pilaren het geheel nog net dragen. Daarvan verzwakken er 6 door de hitte. Deze zakken door waardoor er nog 8 stevige pilaren overblijven. Deze 8 pilaren kunnen het gewicht echter nooit en te nimmer dragen en zakken daarom ook mee met de 6 verzwakte pilaren.
Bij een van de twee torens gebeurde dat ook min of meer. Daar kon je zien dat de top overhelde en scheef naar beneden viel. Aangezien die top nog wel steeds grotendeels naar beneden valt, krijg je geen effect als van een blokkentoren, waar de top afvalt, maar de rest blijft staan. De top drukt zwaar op de onderliggende verdiepingen, waardoor die ook instorten.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Met name de tweede toren werd eigenlijk nogal lafjes geraakt: het vliegtuig vloog erin vlak bij de hoek van de toren, en schoot er aan de andere kant weer uit, daarbij het grootste deel van de kerosine verbrandend. Dat betekent dat alleen bij die hoek structurele schade werd aangericht. Op de beelden is te zien dat de branden niet zo heftig waren als men wil doen geloven: aan de tegenoverliggende hoek van het gebouw was er amper brand. Stel dat die ene hoek het gebouw niet meer ondersteunde, maar de andere 3 (die samen met de kern het gebouw overeind hielden) nog wel een groot deel van hun stevigheid hadden behouden, hoe kan een gebouw dan zo perfect rechtstandig naar beneden zakken? De top had eigenlijk moeten omvallen...
Maar gelukkig wel veel gedetailleerde beelden waarop de structurele schade en rookontwikkeling te zien is.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat er maar weinig ooggetuigen zijn van de beschadigde verdiepingen.
Ja, maar das alleen de buitenkant, en de binnenkant (de kern, de dragende constructie van het gebouw waar de liften en trappenhuizen in zaten) zie je niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:22 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Maar gelukkig wel veel gedetailleerde beelden waarop de structurele schade en rookontwikkeling te zien is.
Maar een gebouw is er niet op berekend dat als een verdieping in elkaar klapt, om dan die klap op te vangen. Effect van die verdieping die instort, is dat het gebouw een klap krijgt. Bij WTC 1 en 2 was bij de verdiepingen waar de vliegtuigen in waren gevlogen de constructie beschadigd. Dan moet de rest van de constructie het gewicht dragen. Als dan vervolgens het staal verzwakt door de hitte, kan een verdieping instorten. Dat zorgt weer voor een klap, waardoor de volgende (daaronderliggende) verdieping instort. Het is niet zo dat elke verdieping door alle verdiepingen eronder wordt gedragen op dat moment. De klap komt op de structuur van de onderliggende verdieping terecht. Als die dan instort, krijgt de volgende verdieping dezelfde klap te verdragen. Die kan het weer niet dragen en stort in. En zo door tot je beneden bent.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:32 schreef Gripper het volgende:
Nee oke, een top kukelt er niet zomaar af, en de massa van de verdiepingen boven de inslagen is inderdaad enorm. Maar dat geldt ook voor de sterkte van de onbeschadigde verdiepingen onder de inslagen: die is ook gigantisch groot. Ik had gewoon niet verwacht dat de toren waarbij de minste massa aanwezig was boven de inslag, die het minst effectief was geraakt en waarbij de brand korter en minder fel was dan in de andere toren toch als eerste instortte. Denk dat dat constructietechnisch ook heel moeilijk uit te leggen is, zonder onderzoeksmateriaal.
USA....MY FRIGGIN ASS ja...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:47 schreef Mustard_Man het volgende:
yessss nog meer losers die alles geloven wat ze in shady "documentaires" zien en horen.![]()
ojeeetje samenzweringen!!11111![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
huilies.
USA![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, dit heb ik al zo ontzettend vaak uitgelegd dat ik die uitleg maar eens in een tekstdocumentje op mn desktop ga zetten. Kan ik dat makkelijker c/p'en in plaats van steeds opnieuw te tikken. Dezelfde punten blijven maar terug komen constant opnieuw.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar een gebouw is er niet op berekend dat als een verdieping in elkaar klapt, om dan die klap op te vangen. Effect van die verdieping die instort, is dat het gebouw een klap krijgt. Bij WTC 1 en 2 was bij de verdiepingen waar de vliegtuigen in waren gevlogen de constructie beschadigd. Dan moet de rest van de constructie het gewicht dragen. Als dan vervolgens het staal verzwakt door de hitte, kan een verdieping instorten. Dat zorgt weer voor een klap, waardoor de volgende (daaronderliggende) verdieping instort. Het is niet zo dat elke verdieping door alle verdiepingen eronder wordt gedragen op dat moment. De klap komt op de structuur van de onderliggende verdieping terecht. Als die dan instort, krijgt de volgende verdieping dezelfde klap te verdragen. Die kan het weer niet dragen en stort in. En zo door tot je beneden bent.
Goede documentairequote:Op woensdag 13 september 2006 16:11 schreef Vrieskist het volgende:
Loose Change .. Kijk de documentaire van Zembla maar eens. Staat nog wel op uitzendinggemist.
Het zijn ook de enige gebouwen die met 50.000 liter kerosine aangestoken zijn. (Althans, 2 ervan.... WTC 7 stond er gewoon ongelukkig net naast)quote:Op woensdag 13 september 2006 09:05 schreef bolletje_25 het volgende:
Daar wordt je inderdaad even stil van...quote:Op woensdag 13 september 2006 16:35 schreef _The_General_ het volgende:
Stom van me, de link stond in een ander topic:
http://www.prisonplanet.c(...)6/120906newvideo.htm
Deze mensen dachten even dat een straaljager de tweede toren raakte maar dat is natuurlijk niet zo.
gatverdamme.. moet je kijken vanaf 1.41.53 tot 1.42.00quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:32 schreef BabyNuke het volgende:
Loose change is gelul. Als je zelf een beetje logisch nadenkt en onderzoek doet en niet alles voor zoete koek aanneemt dan blijft er niet veel van over.
http://video.google.com/videosearch?q=screw+loose+change
Dat is ook mijn grootste kritiek op dit soort documantaires. Ze hebben geen gefundeerde bronnen, geen experts, geen onderzoeken door wereldwijd bekende universiteiten, en baseren hun "feiten" op een stelling zoals:quote:Op woensdag 13 september 2006 13:02 schreef Wombcat het volgende:
Dit itt Loose Change, die niet veel verder komen dan "het lijkt op een controlled demolition, dus moet het dat ook wel zijn". Zonder dat ze dat ze bijvoorbeeld demolitionexperts aanhalen
"Oh my god! Oh my god! Oh my god!"quote:Op woensdag 13 september 2006 16:35 schreef _The_General_ het volgende:
Stom van me, de link stond in een ander topic:
http://www.prisonplanet.c(...)6/120906newvideo.htm
Deze mensen dachten even dat een straaljager de tweede toren raakte maar dat is natuurlijk niet zo.
Wat zou jij roepen dan? "Poep op een stokje", zeker?quote:Op woensdag 13 september 2006 20:28 schreef Trance_X het volgende:
[..]
"Oh my god! Oh my god! Oh my god!"
amerikanen...![]()
Jezus Christusquote:Op woensdag 13 september 2006 22:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat zou jij roepen dan? "Poep op een stokje", zeker?
keihard pwned roepenquote:Op woensdag 13 september 2006 22:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat zou jij roepen dan? "Poep op een stokje", zeker?
De zionisten hebben samen met de kwaadaardige reptillians (die aan de grens van de trillingen van onze belevenis wereld leven) de studenten propaganda opgezadeld teneinde de goudeerlijke verspreiders van de WAARHEID belachelijk te maken. De internationale joodse samenzwering tegen de wereldvrede hebben (samen met de nazi's) hun plan voorbereid om met UFO's en andere ruimteschepen te landen op aarde de terugkomt van de Heer Jezus Christus te faken om de wereld te laten storten in een satanistische dictatuur!! David Icke en John Kaminski zijn de letterlijke waarheid!!!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:24 schreef Christiano25 het volgende:
Ik heb in het verleden de regering van de Verenigde Staten altijd het voordeel van mijn twijfel gegeven. Maar na het zien van de documentaire Loose Change 2 ben ik totaal van gedachten veranderd. Hoe ziek kan je zijn zoals de regering Bush:
om zoiets te plannen,
om je eigen land aan te vallen,
de moslims over de hele wereld een bad name geven,
oorlog in Irak en Afghanistan beginnen.
Voor de mensen die de docu nog niet gezien hebben, kunnen hier gratis online bekijken.
http://www.loosechange911.com/
Zou mij niet verbazen als de recente terroristisch ontwikkelingen in London ook allemaal van tevoren opgezet is.
Volgens mij is na Hitler, Bush de 2e grootste pschyco staatshoofd die ooit op deze planeet heeft rondgelopen.
Wat vinden jullie, mag ik jullie mening horen.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |