De namen-lijst is een lijst van alle kindjes in het OUD forum.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:33 schreef BobRooney het volgende:
Mag Riley er ook bij? Is een meisjesnaam...als het goed is.
Zo heet me dochter . Ik post misschien niet zo veel, maar lurk wel regelmatig mee.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
De namen-lijst is een lijst van alle kindjes in het OUD forum.
Niet 'zomaar' een lijst met leuke namen![]()
of bedoelde je Riley als naam bij Fleur......vind ik zelf niet zo mooi....wel apart. Maar mijnquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:33 schreef BobRooney het volgende:
Mag Riley er ook bij? Is een meisjesnaam...als het goed is.
Vind ik ookquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:31 schreef Luchtbel het volgende:
Ik vind dat ook hoor Sjeen
Wel grappig want Isabel vinden wij ook weer heel goed daarbij kunnen. Bij Jolie dus.
En Keltische namen?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:43 schreef chacama het volgende:
[..]
of bedoelde je Riley als naam bij Fleur......vind ik zelf niet zo mooi....wel apart. Maar mijnis tegen Engelse namen...vraag me niet waarom...
Alleen het meisje toch zeker?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:25 schreef Troel het volgende:
Nou, bij jou is het toch ook al wel bekend BE
Die van mij ook nietquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:36 schreef joeltje het volgende:
Wel leuk, mijn dochter nu staat er nog niet in: Annabelle
Der naam staat in deze topic...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef Brighteyes het volgende:
Dat jullie namen er niet in staan komt omdat jullie die (nog) niet gepost hebben in OUD. We kunnen moeilijk raden hoe jullie kinderen heten he.
Klopt, maar toen was het modje al weer weg. Even geduld dus he.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:47 schreef BobRooney het volgende:
Der naam staat in deze topic...
Sorry hoorquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Klopt, maar toen was het modje al weer weg. Even geduld dus he.
* Tazz mist zijn dochters naam: Mahre Junahquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
De namen-lijst is een lijst van alle kindjes in het OUD forum.
Niet 'zomaar' een lijst met leuke namen![]()
mooie naam zeg , waar komt dat vandaan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:36 schreef Tazz het volgende:
[..]
* Tazz mist zijn dochters naam: Mahre Junah
Ik vind Kjell geweldig in dat opzichtquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:12 schreef m@x het volgende:
Ik vind Riley echt een supernaam voor een meisje. Lekker stoer. Madison vind ik ook leuk voor een meisje maarhoudt ook niet van Engelse namen. Ik vind die Engelse namen trouwens niet bij Kai passen. Mocht er ooit een tweede komen dan wordt het waarschijnlijk ook een scandinavisch-klinkende naam.
Nu vind ik deze namen niet bijzonder leuk, maar ook hiervoor geldt wat voor (vrijwel) elke Engelse naam geldt. De uitspraak wordt al gauw Raaillie en Meddisun. Op z'n Nederlands dus. En als het niet door de ouders is (wat je toch ook vaak hoort), dan wel door anderen. Zonde van een naam.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:12 schreef m@x het volgende:
Ik vind Riley echt een supernaam voor een meisje. Lekker stoer. Madison vind ik ook leuk voor een
Ik ook, maar dat zegt op zich niets. Sommige Amerikaanse namen waarvan wij denken dat ze voor het ene geslacht worden bedoeld, kom je daar ook doodleuk bij het andere geslacht tegen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:21 schreef innepin het volgende:
Ik ken Riley alleen maar voor een jongen
beetje te veel Buffy gekeken denk ik![]()
Dat is toch een hele liefdadige daad van onze lieftalige Charrity? Als je het in een andere context plaatst. Strijd tegen de overbevolking enzoquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nu vind ik deze namen niet bijzonder leuk, maar ook hiervoor geldt wat voor (vrijwel) elke Engelse naam geldt. De uitspraak wordt al gauw Raaillie en Meddisun. Op z'n Nederlands dus. En als het niet door de ouders is (wat je toch ook vaak hoort), dan wel door anderen. Zonde van een naam.
Zag van de week nog in de krant de schrijfwijze Charrity. Wat dus Charity hoort te zijn. Al houden de ouders sowieso beter een andere naam kunnen kiezen. Charrity (liefdadigheid) wordt namelijk verdacht van medelichtigheid aan moord.
Je bedoelt Kaai als in lange aa?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:44 schreef m@x het volgende:
Dat verkeerde uitspreken heb je zowiezo al heel veel dus dat vind ik niet persee iets waar je rekening mee zou moeten houden. Kai wordt door de halve familie uitgesproken als KaaaaaaaaaaaaaaaiEn dan kan je er honderd keer wat van zeggen maar het helpt geen mallemoer. Ik heb zelf een doodnormale Hollandse naam die je eigenlijk maar op één manier uit kan spreken en nog krijgen mensen het voor elkaar om er compleet iets anders van te maken.
Dat klopt, maar soms heb je zelfs ouders die geen idee hebben hoe het nu precies uitgesproken moet wordenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:46 schreef snoopy het volgende:
Dat is dus het lastige met namen. Wat voor de een heel normaal is, is voor de ander 'moeilijk'.
Ook wij hebben uiteindelijk besloten gewoon te kiezen wat wij mooi vinden.
Je kan niet met alles en iedereen rekening houden.
Als je voornaam trouwens dezelfde is als die in je e-mailadres snap ik niet wat je daar nou anders van kan makenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:48 schreef m@x het volgende:
Wij spreken het ook uit als Kai (op z'n Duits dus). Ik vind Kaaaaaaaaai zo vreselijk lijzig klinken.
Tuurlijk, iedereen moet kiezen wat bij hen als gezinnetje past. Da's toch het belangrijksteMaar ik ben het niet eens met je eerste zin, dat wat voor de een heel normaal is, voor de ander moeilijk is. Een naam als Jan, Maria, Joop of Truus is voor elke Nederlander begrijpelijk. Goed, het zouden niet mijn keuzes zijn, maar het zijn namen die hier door niemand fout worden geschreven of uitgesproken. Het is alleen een keuze of je daarvoor gaat. (Tot ik een zeer creatieve docente tegenkwam die van Truus Truce had gemaakt... )quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:46 schreef snoopy het volgende:
Dat is dus het lastige met namen. Wat voor de een heel normaal is, is voor de ander 'moeilijk'.
Ook wij hebben uiteindelijk besloten gewoon te kiezen wat wij mooi vinden.
Je kan niet met alles en iedereen rekening houden.
Dat is gewoon stom lezenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:54 schreef m@x het volgende:
Marijke, Mireille, Marielle, Marijne, etc.
Als ze het na consequent verbeteren nog steeds fout doet is het stom. Maar in eerste instantie kan ik zoiets begrijpen.quote:Een vriendin van mij is Engels en die spreekt het uit als Mariah.
Ja maar kijk nu naar bovenstaande discussie over de naam van M@x. ChrisJX snapt niet wat je daar nou verkeerd aan kan uitspreken. En toch gebeurt het!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:52 schreef innovative het volgende:
Tuurlijk, iedereen moet kiezen wat bij hen als gezinnetje past. Da's toch het belangrijksteMaar ik ben het niet eens met je eerste zin, dat wat voor de een heel normaal is, voor de ander moeilijk is. Een naam als Jan, Maria, Joop of Truus is voor elke Nederlander begrijpelijk. Goed, het zouden niet mijn keuzes zijn, maar het zijn namen die hier door niemand fout worden geschreven of uitgesproken. Het is alleen een keuze of je daarvoor gaat. (Tot ik een zeer creatieve docente tegenkwam die van Truus Truce had gemaakt... )
En trouwens, ook modernere namen die nu veel worden gevoerd, kennen veelal een eenduidige schrijfwijze en uitspraak. Ik noem een Femke, Tim, Anne, Bram, Kim, Jasper...
Nou krijg jij er eentjequote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:04 schreef E.T. het volgende:
*kusje voor Sjeen*
Het kan allebei, net als Jamey. Ik zag Riley ook een paar keer voorbij komen als jongensnaam. 1 x in een Amerikaanse film, en 1 keer in een serie.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:21 schreef innepin het volgende:
Ik ken Riley alleen maar voor een jongen
beetje te veel Buffy gekeken denk ik![]()
Hier nog een Marije en ik herken het helemaal..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:54 schreef m@x het volgende:
Marijke, Mireille, Marielle, Marijne, etc. Een vriendin van mij is Engels en die spreekt het uit als Mariah. En dan heb ik niet eens over de manier waarop sommige mensen het schrijven.
Mahre komt van het TV programma Het Blok, zat een stel in met een dochter Mare, maar dat vonden we een beetje "kaal", dus werd Mahre. Mare betekend overigens Zee (in het spaans).quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:42 schreef BobRooney het volgende:
[..]
mooie naam zeg , waar komt dat vandaan?
Dat krijg je dus met al die buitenlandse namen. Ive ken ik niet, Ike wel. Ike spreek je uit als Aaik, dus denk ik dat Ive als Aaiv uitgesproken wordt.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:19 schreef cattie het volgende:
Mijn lieve zoontje heet Ive. Wij vinden het een mooie, leuke, lieve en ook makkelijke naam qua uitspraak. Nou, in dat laatste zijn we de enigen, iedereen vraagt hoe het uitgeproken moet worden. Gewoon, Ie-vuh, maar veel mensen blijken er van uit te gaan dat het een Engelse of Franse naam is, terwijl het een oud-Hollandse naam is. Gelukkig spreekt iedereen het na 1x "gecorrigeerd" te hebben het wel goed uit.
Ik kom oorspronkelijk uit de achterhoek, maar woon nu in Haarlem. De naam Ive is trouwens van oorsprong Fries (hebben we uit een namenboekje, lekker origineel...) en Tone is echt achterhoeks (vooral door het uitspreken met de lange oooooooquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:58 schreef Belana het volgende:
Waar kom jij vandaan cattie? Want het is toch wel vrij specifieke uitspraak. mooi trouwens hoor, maar ik ken het echt niet. Leuk trouwens die vernoeming ook
Ezra's 2e naam is Sebastian, naar onze beste vriend vernoemd. Das ons "kleine broertje" voor ons gevoel (hij is 8 jaar jonger dan ik) en hij heeft een speciaal plekje in ons hart.
Toen we namen zochten heb Ik het lijstje van de OP eens doorgestuurt naar mijn vrouw. Haar oog viel direcht op Junah. Als 2e naam vinden we hem ontzettend mooi. Mijn vrouw lurkt pas sinds kort mee en heeft dat dus niet met de naam.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef Anitra het volgende:
Ik heb zoveel leuke namen de laatste tijd voorbij zien komen en ik roep alleen maar oh die wil als er ooit gezinsuitbreiding komt hier
Jolie vind ik een super leuke naam en Junah ook, maar beide zal ik nooit gebruiken omdat ik Jolie echt bij Jolie van Luchtbel hoort en Junah van Tan hetzelfde.
Ja hier nog eentje, en ik woon nog in het buitenland ookquote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:19 schreef JacMar het volgende:
Hier nog een Marije en ik herken het helemaal..OP mijn vroegere werk schreven ze mijn naam als Mareille en hoe vaak ik wel geen Marijke of Mireille ben genoemd
![]()
Marriagequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:41 schreef Maggie het volgende:
[..]
Ja hier nog eentje, en ik woon nog in het buitenland ookDe bizarste dingen maken die Engelsen er van. Ik snap wel dat ze de ij niet kennen, maar toch. Na 1x voordoen moet het toch te doen zijn!!
Marjory, Marjie, Mari-jie, Marge, Marriage (!)...nee doe mij dan tóch maar Mariah!
Die 2 namen vind ik dus toevallig ook geweldig!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef Anitra het volgende:
Jolie vind ik een super leuke naam en Junah ook, maar beide zal ik nooit gebruiken omdat ik Jolie echt bij Jolie van Luchtbel hoort en Junah van Tan hetzelfde.
wij hebben een hele leuke naam.(die ga ik lekker pas in decemeber verklappen)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:05 schreef poemojn het volgende:
De meisjesnaam die op nr 1 staat bij ons nu komt hier ook al voornee, niet Jolie
.
Wel een handige site soms: www.babyinfo.nl en dan onder 'fun' klikken op 'namenteller'.
Als het voor een tweede naam bedoeld is, zou ik het gewoon Hans of Johannes laten.quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:09 schreef Popples het volgende:
wij hebben een hele leuke naam.(die ga ik lekker pas in decemeber verklappen)
ik weet niet of ik het hier mee moet aan komen weten een jullie leuke verbastering van:
Hans of Johannes.
mijn opa heet hans en zijn laatste wens is dat het kind naar hem heet als het een jongen word.
een meisje gaat niet meer hebben we al een naam voor.![]()
Dan kun je er dus een tweede naam van maken, of Hans als eerste naam maar de roepnaam anders (en dat kan in principe zelfs Theo zijnquote:Op zondag 6 augustus 2006 17:07 schreef Popples het volgende:
het is voor een eerste naam opa zei gewoon van ik zou graag willen dat het kind hans heet maar dat past totaal niet bij ons.
maar het is zijn laatste wens. we weten niet eens of hij ons eerste kindje ziet.
bah wat is dat toch moeilijk
Leg je opa uit dat je jullie eventuele zoon graag naam hem willen vernoemen, maar dat jullie liever een 2e naam hebben. Hij zal zelf toch ook wel begrijpen dat Hans tegenwoordig niet zo past?quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:47 schreef Popples het volgende:
chris hij vroeg aan mij of het kind niet hans genoemd kon worden dat was zijn wens.
dus hij zal wel de roep naam bedoelen.
lishe het is wel een idee maar de naam hans vind ik echt niks aan.
dank jullie wel voor het mee denken. het is echt moeilijk
Dan zou ik het niet doen. Echt niet. Ook als opa er niet meer is moeten jullie verder.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:47 schreef Popples het volgende:
lishe het is wel een idee maar de naam hans vind ik echt niks aan.
dank jullie wel voor het mee denken. het is echt moeilijk
Lijkt me een goede keuze hoor, als je dat altijd zo gevoeld hebt zou ik daar nu ook aan vast houden.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:08 schreef Popples het volgende:
bijdeze heb ik besloten om het niet te doen! maar het spookt wel in mijn gedachten natuurlijk.
Je kan er dan nog altijd 'Djolie' van maken.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:49 schreef Anitra het volgende:
Jullie hebben gelijk over de namen
Oke als ik zwanger ben dan krijgt dat kindje een naam van hier oke?
ik vind gerard niet ouderwets het past misschien niet zo als een kind klein is. maar een andere naam zal eens heel hard denken.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:37 schreef sombie het volgende:
Wat miss_d zegt, Popples! Een vernoeming moet uit jezelf komen en jullie moeten je goed voelen bij de naam.
Door jouw vraag is, dacht ik ineens weer aan een oude vraag van mezelf. Ik zou het leuk vinden om in de naam van ons kind (dat nog niet eens in de maak is, overigens) op een of andere manier de naam van mijn vader te verwerken. Ik wil niet gewoon zijn naam gebruiken omdat het een nogal ouderwetse naam is. Hij heette Gerard. Ik heb al op internet gespeurd e.d. maar zelf nog niet iets geschikts kunnen vinden. Wie weet iets leuks?
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:02 schreef Belana het volgende:
waarom niet Anitra? wat mevrouwkorn zegt, het is eigenlijk een enorm compliment, toch? En hoeveel kinderen hebben niet dezelfde namen?
Ik heb de naam Ezra van een lijstje namen wat Vivi hier plaatste
Dat had IK dan weer niet gezienquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:53 schreef Belana het volgende:
Ik had je al eens eerder de credit gegeven hoor in Z&G
echt, ik zag die naam (2 weken voor ezra geboren werd...) en toen had ik die "klik" echt een prachtige naamOnze Sebastian is ook een vernoeming dus, naar iemand die officieel ook Sebastiaan heet
quote:Geboren:
Bob Marinus Bonifatius
we noemen hem Bombo
Je kunt je kind Anne-Fleur Sophie als namen mee geven, maar haar gewoon Viswijf noemenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:21 schreef poemojn het volgende:
roepnamen kunnen niet afgekeurd wordenalleen de officiele namen.
Doet mij denken aan het volgende grapje:quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:38 schreef piglet het volgende:
Van de week hier in de krant als tweede naam Watte.
Net of iemand het niet helemaal verstaan heeft ofzo
Bij mij straks wel, als het een jongetje is, omdat de eerste naam die ik (momenteelquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:37 schreef Igraine het volgende:
Wordt Sebastian dan ook "engels" uitgesproken?
Dit hadden wij dus echt bij ons in de straat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:52 schreef ChrisJX het volgende:
Waarom je een Brabants meisje nooit Whitney moet noemen:
Ik vind Gerard niet echt een leuke naam maar ik kan ook geen leuke afleidingen bedenken. Ik kom alleen op Gert of Gerrit. Niet echt mijn favoriet. Helaas, dan vrees ik dat ik niet kan vernoemen naar mijn vader. Zou ik wel fijn hebben gevonden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:29 schreef Popples het volgende:
[..]
ik vind gerard niet ouderwets het past misschien niet zo als een kind klein is. maar een andere naam zal eens heel hard denken.
Ritva? Hmmm apartquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:53 schreef livelink het volgende:
Ritva vind ik een leuke naam bij Benthe.
dat was mijn opa die dat gevraagd hadquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:51 schreef sombie het volgende:
O, en BE, ik ben niet degene wiens opa om een vernoeming had gevraagd. MIjn vader is jong overleden en ik zou het fijn vinden zijn naam te gebruiken zodat hij er toch een beetje bij is. Maar alleen als mijn partner en ik het ook echt een mooie naam vinden.
Goeie beslissing.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:57 schreef Popples het volgende:
dat was mijn opa die dat gevraagd had![]()
het is al opgelost ik vernoem het kind niet![]()
Ja, die zijn er wel, meestal zoek ik op: betekenis naam <naam>quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:51 schreef sombie het volgende:
Jouw idee vind ik ook erg leuk, miss-dynastie, maar ik weet niet goed hoe zo'n naam kan vinden. Weet iemand of er sites zijn waar je op betekenis kunt zoeken?
ja want ik kan moeilijk een meisje hans noemenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goeie beslissing.Wel zo makkelijk.
Kijkquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:56 schreef Sugar het volgende:
Benthe en Geke
Benthe en Lena![]()
Benthe en Nora(h)
Geloof me, ik woon in een dorp met vrij veel ouderwetse namen en het kan welquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:00 schreef Popples het volgende:
[..]
ja want ik kan moeilijk een meisje hans noemen![]()
we hebben gisteren voor 95 % te horen gekregen dat het een meisje word![]()
dus lekker makkelijk![]()
quote:Alex Amber Anaïs Angel Aniek Ann Anouk Arwen Avril Aylin Babet Babs Balou Beau Berit Bloem Bo Brecht Brinn Britt Cato Chris Cis Cléo Colet Daan Dian Dido Dilan Dion Door Doris Eden Eef Elif Elin Elvan Eman Éowyn Erin Faith Fem Fien Fiep Finet Finn Fleur Flinn Flo Floor Guus Gwen Hajar Hazel Helin Hind Iman Inez Irem Iris Isis Jaden Jaël Jans Jarel Jazz Jet Jewel Jill Jinx Jip Jo Joann Joes Jules Julot June Juno Juul Kaat Kajol Keet Kes Kiek Kiran Kris Larou Leaf Leann Liël Lièn Linet Ling Liv Liz Loïs Lorin Lot Lotus Lou Luèn Lulu Luus Lux Luz Lynn Mabel Malin Manar Manou Maran Marel Maren Marin Marit Maud Max Mees Megan Mel Melis Merel Mexx Mick Mies Mijs Minou Mo Moon Moos Mylou Myron Niamh Nihal Nilou Noëll Noor Nouk Nour Ot Pam Parel Paris Pearl Pien Pip Pleun Pom Puck Quinn Raven Renée River Rixt Robin Robyn Rojin Roos Rosan Roxan Ruth Saar Sam Samar Selin Sem Senem Seren Shahd Sien Sil Sinem Sjuul Step Storm Suus Syl Tamar Tatum Ted Tess Teun Trix Wiep Wies Wisal Xin Yaël Yan Yanou Yaren Yen Yentl Yonit Yvet
neeee dat doen we ook niet hoor.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Geloof me, ik woon in een dorp met vrij veel ouderwetse namen en het kan wel
maar NIET doen hoor![]()
![]()
Wist niet dat je ook een stoere meidenlijst hebtquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:06 schreef poemojn het volgende:
Lida
Lina
L(e)ene
Coba
Of uit de lijst 'stoere meidennamen' op www.voornamelijk.nl:
[..]
Maarrrrrr, dan kan Hanne of Hannah weer welquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:00 schreef Popples het volgende:
[..]
ja want ik kan moeilijk een meisje hans noemen![]()
we hebben gisteren voor 95 % te horen gekregen dat het een meisje word![]()
dus lekker makkelijk![]()
Zo heet de verloskundige hier.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:36 schreef m@x het volgende:
Gerlinde?
Gelukkig heb je dan nog in ieder geval bijna 9 maandenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:22 schreef sombie het volgende:
Je hebt gelijk, bixister. Eigenlijk weet ik dat wel maar ik kan het steeds niet laten.![]()
Hij moet eigenlijk ook een lijstje maken maar zolang ik niet zwanger ben, gaat dat niet gebeuren, vrees ik. Als ik hem vraag wat hij leuk vindt, zegt hij steeds..."weet ik niet". Ach, het komt uiteindelijk wel.
Wat grappig die lijst, daar staat mijn dochters naam ook in (iets anders gespeld weliswaar) en nog wel een paar namen die ik erg leuk zou vinden voor een evt 2e.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:06 schreef poemojn het volgende:
Lida
Lina
L(e)ene
Coba
Of uit de lijst 'stoere meidennamen' op www.voornamelijk.nl:
[..]
haha maar die worden het nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maarrrrrr, dan kan Hanne of Hannah weer wel![]()
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maarrrrrr, dan kan Hanne of Hannah weer wel![]()
Als je een jongetje krijgt noem je hem Jarno he?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:17 schreef YPPY het volgende:
Jarno vind ik ook een erg leuke naam.Komt niet zo vaak voor, maar is wel makkelijk te schrijven.
Wennen? Dat is toch niet zo'n aparte naam toch?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 00:09 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Gister is ons buurmeisje geboren: Marlou.
Moest in eerste instantie eventjes wennen, maar ik vind het wel een leuk naam.
Binnenkort ook maar eens de dame in kwestie zelf gaan bewonderen.
En natuurlijk een mooi gedichtje op de kaartquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:20 schreef Troel het volgende:
Als je een jongetje krijgt noem je hem Jarno he?
Niet moeilijk doen met vernoemen, gewoon Jarno
zelf heb ik altijd gezegd mijn kinderen worden niet vernoemd. maar hans of johannes zijn zo ouderwets ze kunnen wel als tweede naam maar niet als roep naam.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:07 schreef Noli. het volgende:
[..]
![]()
![]()
Beide hier in gebruik, de ene als officiele naam de ander als roepnaam. Maar ze is naar niemand vernoemd trouwens.
Over dat Johannes vernoemen. Ik zag al dat het bijna zeker een meisje gaat worden en dat je sowieso al niet meer wou vernoemen, maar ik wou alleen even zeggen dat mijn buurjongetjes allebij naar hun grootvaders (ook Johannes) zijn genoemd. Ze heten Hans en Janco.
Die laatste vind ik dan wel weer leuk gevonden.
Jah die heb ik al voorgesteld aan mijn vriend. Maar hij begon toen meteen op zangerige toon " ge-wel-dig ge-no-ten", je weet wel die reclame met die blonde Marit. Overigens presenteert ze nu Campinglife. Waarschijnlijk vindt ie daarom de naam niet zo leukquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:21 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Stiekemerd wij kennen een Benthe en Marit.
Joan of Joanne kan ook nog.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
Als ik een meisje zou vernoemen naar Johannes, dan wordt Janna! Dat kan natuurlijk ook Popples
Je hebt ook nog evenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:28 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Jah die heb ik al voorgesteld aan mijn vriend. Maar hij begon toen meteen op zangerige toon " ge-wel-dig ge-no-ten", je weet wel die reclame met die blonde Marit. Overigens presenteert ze nu Campinglife. Waarschijnlijk vindt ie daarom de naam niet zo leuk
Maar ik vind de naam wel leuk
Ik vind Norah en Jill ook zo leuk.... We hebben allebei niet echt dezelfde smaak, dus zal nog wel ff duren....
die had ik ook al voorgesteld maar manlief vind het niks. we hebben al een andere mooie naam die als 2de naamgebruikt word.quote:
Dankjewel kozakkenquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:16 schreef kozakken het volgende:
redwan means the gates to heaven
Nog even wat verder gezocht, waarsch. geen wonder dat je niets vond omdat het is afgeleid van Ridwan of Radwan..
enkele sites:
Ridwan - Acceptance, good will; name of the keeper of the gates of Heaven
of deze
of deze, die ook uitgaat van [ur=]http://www.behindthename.com/php/view.php?name=ridwan] Ridwan[/url]
Mijn schoonzusje (Marrokkaans) spreekt het uit als Redwen, maar voor ons klinkt het inderdaad als 'red one'quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:47 schreef poemojn het volgende:
Hoe spreek je dat eigenlijk uit? Als 'red one'?
Dat klinkt weer meer als de spelling die Brighteyes net gafquote:Op zondag 13 augustus 2006 22:52 schreef m@x het volgende:
Ik had een Marokkaanse collega die die naam uitsprak als Ree-doe-ane.
Dan wordt het Redwannaquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:04 schreef bixister het volgende:
hmm, red one, kan die ook voor meisjes?![]()
Ach jee, ik hoor die naam al op z'n amsterdams geroepen wordenquote:Op maandag 14 augustus 2006 10:09 schreef ChrisJX het volgende:
Vanochtend op MTV
Tekeila
Wat je dus uitspreekt als Tequilla (op de manier zoals in het bekende liedje van The Champs)
Jah helaas vindt vriendlief het niet zo leuk.....quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:15 schreef Jambo het volgende:
Jill vind ik ook een leuke naam Stiekemurd. Die naam hadden wij als meisjesnaam.
Ik ken dat liedje niet...quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:09 schreef ChrisJX het volgende:
Vanochtend op MTV
Tekeila
Wat je dus uitspreekt als Tequilla (op de manier zoals in het bekende liedje van The Champs)
In dat liedje spreken ze Tequilla idd uit als tekiella, niet als tekieja. En het was idd een kleurrijk persoonquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:11 schreef Igraine het volgende:
Ik ken dat liedje niet...
Maar ik denk dan Te-Kie-La ofzo... Niet Te-Kie-Ja.
Ik neem aan dat het een donker persoon betrof?
Ik wist dat ik die naam ergens van kende.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:53 schreef livelink het volgende:
Ritva vind ik een leuke naam bij Benthe.
Als Billy kan, kan Ritva toch ookquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:33 schreef poemojn het volgende:
Ik wist dat ik die naam ergens van kende.Vandaag weer tegengekomen: Ritva.
maar het blijft een onbekende naam hoor![]()
Ik had een klasgenootje die Miroesja heet. Nog vreemderquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:40 schreef livelink het volgende:
Een oud buurmeisje van mij heet Roesja, ook zo'n aparte naam.
* Sjeekie_Beekie dacht gelijk aan haar oud-klasgenootje: Petroeska.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik had een klasgenootje die Miroesja heet. Nog vreemder
ah, waren dat nederlanders? ik ken namelijk ook een stel met een babyquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef Rewimo het volgende:
Sip is volgens mij een Friese naam. Sippie vind ik wel wat minder ja.
In ons hotel in Duitsland zaten mensen met een schattige baby die Seppe heet
Das toch een vliegveldquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef Rewimo het volgende:
Sip is volgens mij een Friese naam. Sippie vind ik wel wat minder ja.
In ons hotel in Duitsland zaten mensen met een schattige baby die Seppe heet
Klopt, bij Roosendaalquote:
Ai, niet meer mooi of te raar?quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:07 schreef PM-girl het volgende:
O, ik begin te twijfelen aan onze jongensnaam!
Nee, dit waren Belgenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:43 schreef bixister het volgende:
ah, waren dat nederlanders? ik ken namelijk ook een stel met een babyseppe
, en echt veel komt het volgens mij niet voor. hoe oud was hij ongeveer?
Bij mijn ex hadden ze dat wel gedaan. En ik vond het eigenlijkniet zo heel handig.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:55 schreef Lois het volgende:
Sugar Wat ik steeds al wilde vragen: Hebben jullie dat expres zo gedaan, dat de initialen van Maria en Storm hetzelfde zijn als jullie initialen?
Ik vind het zelf wel een heel bijzonder idee.
Ik heb even zitten zoeken en idd kan ik me voorstellen dat jullie achternaam nogal wat stof tot opmerkingen geeft.quote:Op zondag 10 september 2006 00:44 schreef essie05 het volgende:
Ook al ben ik een lurkster ik wil toch de namen van onze 3 dochters graag met jullie delen.Ik heb al heel veel leuke namen voorbij zien komen op dit forum maar die van onze dochters (nog) niet.
Onze oudste dochter(14) heet Ivanya (spreek uit als Ivanja)Yentl,de middelste is Oksanne Leandra(11) en onze jongste heet Anjella Bodine(5).Ze zijn alle drie erg blij met hun naam,alhoewel de jongste daar nog niet mee bezig is geweest.We hebben naar aparte namen gezocht omdat ikzelf van 4 meiden de enige ben met een "gewone" naam en mijn zussen een aparte naam hebben.Daarbij komt dat wij niet echt een achternaam hebben die zeg maar geen stof tot spreken geeft.Als afleiding zijn de aparte voornamen erg handig gebleken.![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 11:08 schreef Brighteyes het volgende:en ik hebben het gisteren nog even over de schrijfwijze van onze favoriete jongensnaam gehad.
![]()
Er is een oorspronkelijke schrijfwijze maar die laat ruimte over voor uitspraak-interpretatie. Een lettertje wijzigen maakt het wel heel duidelijk. Alleen heb ik zelf en hekel aan 'anders dan standaard' geschreven namen dus we twijfelen nog een beetje.
En er moet natuurlijk ook eerst wel een jongetje gekleid worden nog.
Is toch ook leuk! Zelfde verhaal hier hoor, ook nog niet zwanger maar wel wekelijks zitten we namen te bedenken en weer te wijzigen haha!quote:Op zondag 10 september 2006 11:19 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik vind namen zoeken voor een toekomstig kindje echt zo leuk om te doen![]()
En ik heb nu twee geweldig mooie namen in m'n hoofd![]()
Alleen is er nog lang geen kindje onderweg om ze aan te geven![]()
Morris heeft dan wel zijn eigen initialen, maar als er post binnenkomt voor hem denk ik nog altijd dat het voor z'n vader is. Ik ben gewoonweg nog niet gewend aan nog iemand met die achternaam in ons huis.quote:Op zondag 10 september 2006 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mijn ex hadden ze dat wel gedaan. En ik vond het eigenlijkniet zo heel handig.
2 keer P. Puk en 2 keer J. Puk zeg maar.
Nou maakte zijn moeder zijn post toch wel open, dus dat maakte niet uit.
Mijn ouders hebben inderdaad heel bewust namen uitgekozen met verschillende voorletters, omdat ze verwarring wilden voorkomen. Het mooie is nu dat wij al jaren brieven krijgen voor "G. van de petteflet", terwijl er dus niemand hier een G. heeft als voorletter. Wel verschillende letters die, indien slecht geschreven, daarop zouden kunnen lijken... Dus voor wie die brieven zijn? Worden iig door iedereen open gemaakt, uit nieuwsgierigheid.quote:Op zondag 10 september 2006 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mijn ex hadden ze dat wel gedaan. En ik vond het eigenlijkniet zo heel handig.
2 keer P. Puk en 2 keer J. Puk zeg maar.
Nou maakte zijn moeder zijn post toch wel open, dus dat maakte niet uit.
Djen d'r papa is getrouwd geweest met een vrouw die ook een jen had en een Jeffrey (zo zou Djen heten als ze een jongetje was) Het was idd erg verwarrend en het werd al snel grote en kleine Djen/Jenquote:Op zondag 10 september 2006 12:52 schreef Sjeen het volgende:
Nu begrijpt ik waaromniet wil trouwen... we hebben dezelfde voorletter
![]()
Ik ken een samengesteld gezin, waarin twee meisjes dezelfde voornaam hebben. Da's pas verwarrend![]()
waarom dan in vredesnaam die naam gekozen? dat zou ik dan echt geen optie meer vinden.quote:Op zondag 10 september 2006 13:14 schreef Anitra het volgende:
[..]
Djen d'r papa is getrouwd geweest met een vrouw die ook een jen had en een Jeffrey (zo zou Djen heten als ze een jongetje was) Het was idd erg verwarrend en het werd al snel grote en kleine Djen/Jen
Ik zeg helemaal niksquote:Op zondag 10 september 2006 12:02 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik word trouwens wel heel erg nieuwsgierig steeds als iemand hier zegt van we weten de naam al
![]()
Was een samen gesteld gezin, haar vader is met die vrouw getrouwd na dat wij al lang uit elkaar waren en zij had dus al 3 kinderen waarvan jen en Jeffrey er dus 2 waren.quote:Op zondag 10 september 2006 13:25 schreef bixister het volgende:
[..]
waarom dan in vredesnaam die naam gekozen? dat zou ik dan echt geen optie meer vinden.![]()
Ja dat hadden die mensen zelf verzonnen.quote:Op zondag 10 september 2006 17:13 schreef Sjeen het volgende:
Zojuist gelezen in Ouders van Nu... Seger voor een jongen
collega van me zwager heet zo ook...quote:Op zondag 10 september 2006 17:15 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja dat hadden die mensen zelf verzonnen.
dat is een mooie naam cattie, en Ive ook trouwensquote:Op zondag 10 september 2006 17:17 schreef cattie het volgende:
Lang geleden had ik het hier over onze meisjesnaam. Ik had een droom gehad waar die naam in voorkwam en die naam vonden mijn man en ik direct heel mooi en bijzonder. Het werd echter een jongen, Ive. Omdat er een apart verhaal achter zit, gaan we die meisjesnaam niet meer gebruiken en kan ik het dus vertellen, het was Jenthe.
Mensjequote:Tweede dochter voor Angela Schijf
Angela Schijf.
AMSTERDAM - Actrice Angela Schijf en haar man, acteur en zanger Tom Van Landuyt, hebben een dochter gekregen. Het meisje is in het weekeinde geboren en heet Mensje Frédérique Van Landuyt.
Moeder en kind maken het goed, liet Schijf maandag weten. De ouders zijn „blij en trots” met de geboorte van hun tweede kind. Hun oudste dochter Bloem is twee jaar oud
Naar Frédérique Huydts schat ikquote:Op maandag 11 september 2006 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Frederique zal wel een vernoeming zijn.
Ik ken wel een Meis.quote:Op maandag 11 september 2006 21:00 schreef bixister het volgende:
ik hoorde laatst 'meisje' als naam en dat vond ik een stuk minder. al valt het natuurlijk op zich in dezelfde categorie.
Klopt, tenminste dat zeiden ze in RTL Boulevardquote:Op maandag 11 september 2006 21:10 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik ken wel een Meis.
Ik neem aan dat Frédérique naar de onlangs overleden Frédérique Huydts is vernoemd.
Ken ik ook en hoe raar ik de naam in het begin ook vond, het is nu echt een Meis!quote:Op maandag 11 september 2006 21:10 schreef snoopy het volgende:
Ik ken wel een Meis.
Nee, maar het is wel toevallig want die naam hoor je echt nooit. Tenminste ik niet. En ik vond het ook vreselijk wennen om het maar even licht uit te drukkenquote:Op maandag 11 september 2006 23:07 schreef Ireth het volgende:
('Jouw' Meis heeft toevallig niet een ouder broertje waarvan de naam begint met een S. ?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |