De namen-lijst is een lijst van alle kindjes in het OUD forum.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:33 schreef BobRooney het volgende:
Mag Riley er ook bij? Is een meisjesnaam...als het goed is.
Zo heet me dochter . Ik post misschien niet zo veel, maar lurk wel regelmatig mee.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
De namen-lijst is een lijst van alle kindjes in het OUD forum.
Niet 'zomaar' een lijst met leuke namen![]()
of bedoelde je Riley als naam bij Fleur......vind ik zelf niet zo mooi....wel apart. Maar mijnquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:33 schreef BobRooney het volgende:
Mag Riley er ook bij? Is een meisjesnaam...als het goed is.
Vind ik ookquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:31 schreef Luchtbel het volgende:
Ik vind dat ook hoor Sjeen
Wel grappig want Isabel vinden wij ook weer heel goed daarbij kunnen. Bij Jolie dus.
En Keltische namen?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:43 schreef chacama het volgende:
[..]
of bedoelde je Riley als naam bij Fleur......vind ik zelf niet zo mooi....wel apart. Maar mijnis tegen Engelse namen...vraag me niet waarom...
Alleen het meisje toch zeker?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:25 schreef Troel het volgende:
Nou, bij jou is het toch ook al wel bekend BE
Die van mij ook nietquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:36 schreef joeltje het volgende:
Wel leuk, mijn dochter nu staat er nog niet in: Annabelle
Der naam staat in deze topic...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef Brighteyes het volgende:
Dat jullie namen er niet in staan komt omdat jullie die (nog) niet gepost hebben in OUD. We kunnen moeilijk raden hoe jullie kinderen heten he.
Klopt, maar toen was het modje al weer weg. Even geduld dus he.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:47 schreef BobRooney het volgende:
Der naam staat in deze topic...
Sorry hoorquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Klopt, maar toen was het modje al weer weg. Even geduld dus he.
* Tazz mist zijn dochters naam: Mahre Junahquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
De namen-lijst is een lijst van alle kindjes in het OUD forum.
Niet 'zomaar' een lijst met leuke namen![]()
mooie naam zeg , waar komt dat vandaan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:36 schreef Tazz het volgende:
[..]
* Tazz mist zijn dochters naam: Mahre Junah
Ik vind Kjell geweldig in dat opzichtquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:12 schreef m@x het volgende:
Ik vind Riley echt een supernaam voor een meisje. Lekker stoer. Madison vind ik ook leuk voor een meisje maarhoudt ook niet van Engelse namen. Ik vind die Engelse namen trouwens niet bij Kai passen. Mocht er ooit een tweede komen dan wordt het waarschijnlijk ook een scandinavisch-klinkende naam.
Nu vind ik deze namen niet bijzonder leuk, maar ook hiervoor geldt wat voor (vrijwel) elke Engelse naam geldt. De uitspraak wordt al gauw Raaillie en Meddisun. Op z'n Nederlands dus. En als het niet door de ouders is (wat je toch ook vaak hoort), dan wel door anderen. Zonde van een naam.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:12 schreef m@x het volgende:
Ik vind Riley echt een supernaam voor een meisje. Lekker stoer. Madison vind ik ook leuk voor een
Ik ook, maar dat zegt op zich niets. Sommige Amerikaanse namen waarvan wij denken dat ze voor het ene geslacht worden bedoeld, kom je daar ook doodleuk bij het andere geslacht tegen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:21 schreef innepin het volgende:
Ik ken Riley alleen maar voor een jongen
beetje te veel Buffy gekeken denk ik![]()
Dat is toch een hele liefdadige daad van onze lieftalige Charrity? Als je het in een andere context plaatst. Strijd tegen de overbevolking enzoquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nu vind ik deze namen niet bijzonder leuk, maar ook hiervoor geldt wat voor (vrijwel) elke Engelse naam geldt. De uitspraak wordt al gauw Raaillie en Meddisun. Op z'n Nederlands dus. En als het niet door de ouders is (wat je toch ook vaak hoort), dan wel door anderen. Zonde van een naam.
Zag van de week nog in de krant de schrijfwijze Charrity. Wat dus Charity hoort te zijn. Al houden de ouders sowieso beter een andere naam kunnen kiezen. Charrity (liefdadigheid) wordt namelijk verdacht van medelichtigheid aan moord.
Je bedoelt Kaai als in lange aa?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:44 schreef m@x het volgende:
Dat verkeerde uitspreken heb je zowiezo al heel veel dus dat vind ik niet persee iets waar je rekening mee zou moeten houden. Kai wordt door de halve familie uitgesproken als KaaaaaaaaaaaaaaaiEn dan kan je er honderd keer wat van zeggen maar het helpt geen mallemoer. Ik heb zelf een doodnormale Hollandse naam die je eigenlijk maar op één manier uit kan spreken en nog krijgen mensen het voor elkaar om er compleet iets anders van te maken.
Dat klopt, maar soms heb je zelfs ouders die geen idee hebben hoe het nu precies uitgesproken moet wordenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:46 schreef snoopy het volgende:
Dat is dus het lastige met namen. Wat voor de een heel normaal is, is voor de ander 'moeilijk'.
Ook wij hebben uiteindelijk besloten gewoon te kiezen wat wij mooi vinden.
Je kan niet met alles en iedereen rekening houden.
Als je voornaam trouwens dezelfde is als die in je e-mailadres snap ik niet wat je daar nou anders van kan makenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:48 schreef m@x het volgende:
Wij spreken het ook uit als Kai (op z'n Duits dus). Ik vind Kaaaaaaaaai zo vreselijk lijzig klinken.
Tuurlijk, iedereen moet kiezen wat bij hen als gezinnetje past. Da's toch het belangrijksteMaar ik ben het niet eens met je eerste zin, dat wat voor de een heel normaal is, voor de ander moeilijk is. Een naam als Jan, Maria, Joop of Truus is voor elke Nederlander begrijpelijk. Goed, het zouden niet mijn keuzes zijn, maar het zijn namen die hier door niemand fout worden geschreven of uitgesproken. Het is alleen een keuze of je daarvoor gaat. (Tot ik een zeer creatieve docente tegenkwam die van Truus Truce had gemaakt... )quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:46 schreef snoopy het volgende:
Dat is dus het lastige met namen. Wat voor de een heel normaal is, is voor de ander 'moeilijk'.
Ook wij hebben uiteindelijk besloten gewoon te kiezen wat wij mooi vinden.
Je kan niet met alles en iedereen rekening houden.
Dat is gewoon stom lezenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:54 schreef m@x het volgende:
Marijke, Mireille, Marielle, Marijne, etc.
Als ze het na consequent verbeteren nog steeds fout doet is het stom. Maar in eerste instantie kan ik zoiets begrijpen.quote:Een vriendin van mij is Engels en die spreekt het uit als Mariah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |