abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:00:00 #51
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40427984
Ik zie het maar als een spraakgebrek Ze heeft het echt geprobeerd, ik verbeter haar iedere keer en nog steeds spreekt ze het verkeerd uit. De ene keer is het Mariah en de andere keer komt het er uit als Magggggggijah. Sommige namen zijn gewoon te Nederlands voor over de grens.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_40428451
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:52 schreef innovative het volgende:

Tuurlijk, iedereen moet kiezen wat bij hen als gezinnetje past. Da's toch het belangrijksteMaar ik ben het niet eens met je eerste zin, dat wat voor de een heel normaal is, voor de ander moeilijk is. Een naam als Jan, Maria, Joop of Truus is voor elke Nederlander begrijpelijk. Goed, het zouden niet mijn keuzes zijn, maar het zijn namen die hier door niemand fout worden geschreven of uitgesproken. Het is alleen een keuze of je daarvoor gaat. (Tot ik een zeer creatieve docente tegenkwam die van Truus Truce had gemaakt... )

En trouwens, ook modernere namen die nu veel worden gevoerd, kennen veelal een eenduidige schrijfwijze en uitspraak. Ik noem een Femke, Tim, Anne, Bram, Kim, Jasper...
Ja maar kijk nu naar bovenstaande discussie over de naam van M@x. ChrisJX snapt niet wat je daar nou verkeerd aan kan uitspreken. En toch gebeurt het!
Dat kan komen door een generatieverschil of door mensen met een buitenlandse achtergrond.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:19:22 #53
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_40428633
* Sjeekie_Beekie meldt zich nogmaals met de kindjes van .
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 augustus 2006 @ 21:22:27 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40430885
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 18:04 schreef E.T. het volgende:
*kusje voor Sjeen*
Nou krijg jij er eentje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_40440794
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:21 schreef innepin het volgende:
Ik ken Riley alleen maar voor een jongen

beetje te veel Buffy gekeken denk ik
Het kan allebei, net als Jamey. Ik zag Riley ook een paar keer voorbij komen als jongensnaam. 1 x in een Amerikaanse film, en 1 keer in een serie.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:19:25 #56
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_40442460
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:54 schreef m@x het volgende:
Marijke, Mireille, Marielle, Marijne, etc. Een vriendin van mij is Engels en die spreekt het uit als Mariah . En dan heb ik niet eens over de manier waarop sommige mensen het schrijven.
Hier nog een Marije en ik herken het helemaal.. OP mijn vroegere werk schreven ze mijn naam als Mareille en hoe vaak ik wel geen Marijke of Mireille ben genoemd
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:47:00 #57
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_40444983
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:42 schreef BobRooney het volgende:

[..]

mooie naam zeg , waar komt dat vandaan?
Mahre komt van het TV programma Het Blok, zat een stel in met een dochter Mare, maar dat vonden we een beetje "kaal", dus werd Mahre. Mare betekend overigens Zee (in het spaans).

Junah stond ook hierboven in de lijst (Junah Ileah) en vonden we een mooie naam. Betekenis is zon (in Arabisch).
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:19:28 #58
108648 cattie
lieve moeder
pi_40446076
Mijn lieve zoontje heet Ive. Wij vinden het een mooie, leuke, lieve en ook makkelijke naam qua uitspraak. Nou, in dat laatste zijn we de enigen, iedereen vraagt hoe het uitgeproken moet worden. Gewoon, Ie-vuh, maar veel mensen blijken er van uit te gaan dat het een Engelse of Franse naam is, terwijl het een oud-Hollandse naam is. Gelukkig spreekt iedereen het na 1x "gecorrigeerd" te hebben het wel goed uit.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 augustus 2006 @ 16:32:01 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40454538
Ik kende tot nu alleen de franse versie Yves (spreek uit: Ievvv)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_40464869
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:19 schreef cattie het volgende:
Mijn lieve zoontje heet Ive. Wij vinden het een mooie, leuke, lieve en ook makkelijke naam qua uitspraak. Nou, in dat laatste zijn we de enigen, iedereen vraagt hoe het uitgeproken moet worden. Gewoon, Ie-vuh, maar veel mensen blijken er van uit te gaan dat het een Engelse of Franse naam is, terwijl het een oud-Hollandse naam is. Gelukkig spreekt iedereen het na 1x "gecorrigeerd" te hebben het wel goed uit.
Dat krijg je dus met al die buitenlandse namen. Ive ken ik niet, Ike wel. Ike spreek je uit als Aaik, dus denk ik dat Ive als Aaiv uitgesproken wordt.

Terwijl ik eik gewoon ievu zou moeten denken. Vinnik dan
pi_40464916
of Ie-vee
pi_40465029
Ik zou idd denken Ievvv, als in Yves. Aaiv zou dan weer niet zo gauw bij me opkomen, terwijl ik toch erg engels georienteerd ben.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:48:01 #63
108648 cattie
lieve moeder
pi_40473567
Grappig om te zien hoe iedereen naar aanleiding van zijn eigen ervaringen een naam uitspreekt!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:50:26 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_40473635
Ik sprak het ook eerst uit als Aaif (kwam door de combi met zijn andere naam staat me bij, dat klonk ook engels in mijn oren, kan dat?) daarna dacht ik Ievvv en nu weet ik dan hoe het zit
Ik vind alle 3 de versies leuk trouwens
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:55:26 #65
108648 cattie
lieve moeder
pi_40473736
De andere namen zijn Lucas Tone. Tone was de roepnaam van mijn opa (die eigenlijk Antonius heette). Tone wordt uitgerpoken als Too-nuh. Ach, als Ive later naar het buitenland gaat, kan hij alle kanten op met zijn naam!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:58:54 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_40473816
Waar kom jij vandaan cattie? Want het is toch wel vrij specifieke uitspraak. mooi trouwens hoor, maar ik ken het echt niet. Leuk trouwens die vernoeming ook

Ezra's 2e naam is Sebastian, naar onze beste vriend vernoemd. Das ons "kleine broertje" voor ons gevoel (hij is 8 jaar jonger dan ik) en hij heeft een speciaal plekje in ons hart.
stormy waters...
sailin'
pi_40473975
Dat is mooi Belana!

Djen heeft als 2e naam corina vernoemd naar beide oma's die haddenm dezelfde naam dus dat was makkelijk
Djulian heeft Richard Rick zijn vader en Alexandermijn vader en opa als 2e en 3e naam.

Ik heb zoveel leuke namen de laatste tijd voorbij zien komen en ik roep alleen maar oh die wil als er ooit gezinsuitbreiding komt hier
Jolie vind ik een super leuke naam en Junah ook, maar beide zal ik nooit gebruiken omdat ik Jolie echt bij Jolie van Luchtbel hoort en Junah van Tan hetzelfde.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:07:47 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_40474033
Mwah, Isa hoort en bij phileine en bij Sjeen

Kan allebei
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:14:52 #69
108648 cattie
lieve moeder
pi_40474224
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:58 schreef Belana het volgende:
Waar kom jij vandaan cattie? Want het is toch wel vrij specifieke uitspraak. mooi trouwens hoor, maar ik ken het echt niet. Leuk trouwens die vernoeming ook

Ezra's 2e naam is Sebastian, naar onze beste vriend vernoemd. Das ons "kleine broertje" voor ons gevoel (hij is 8 jaar jonger dan ik) en hij heeft een speciaal plekje in ons hart.
Ik kom oorspronkelijk uit de achterhoek, maar woon nu in Haarlem. De naam Ive is trouwens van oorsprong Fries (hebben we uit een namenboekje, lekker origineel...) en Tone is echt achterhoeks (vooral door het uitspreken met de lange ooooooo ).

Wat een lieve vernoeming trouwens. Ik vind vernoemen toch wel echt iets speciaals hebben.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:35:28 #70
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_40478945
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef Anitra het volgende:
Ik heb zoveel leuke namen de laatste tijd voorbij zien komen en ik roep alleen maar oh die wil als er ooit gezinsuitbreiding komt hier
Jolie vind ik een super leuke naam en Junah ook, maar beide zal ik nooit gebruiken omdat ik Jolie echt bij Jolie van Luchtbel hoort en Junah van Tan hetzelfde.
Toen we namen zochten heb Ik het lijstje van de OP eens doorgestuurt naar mijn vrouw. Haar oog viel direcht op Junah. Als 2e naam vinden we hem ontzettend mooi. Mijn vrouw lurkt pas sinds kort mee en heeft dat dus niet met de naam.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_40486834
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:19 schreef JacMar het volgende:
Hier nog een Marije en ik herken het helemaal.. OP mijn vroegere werk schreven ze mijn naam als Mareille en hoe vaak ik wel geen Marijke of Mireille ben genoemd
Ja hier nog eentje, en ik woon nog in het buitenland ook De bizarste dingen maken die Engelsen er van. Ik snap wel dat ze de ij niet kennen, maar toch. Na 1x voordoen moet het toch te doen zijn!!
Marjory, Marjie, Mari-jie, Marge, Marriage (!)...nee doe mij dan tóch maar Mariah!
pi_40507111
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:41 schreef Maggie het volgende:

[..]

Ja hier nog eentje, en ik woon nog in het buitenland ook De bizarste dingen maken die Engelsen er van. Ik snap wel dat ze de ij niet kennen, maar toch. Na 1x voordoen moet het toch te doen zijn!!
Marjory, Marjie, Mari-jie, Marge, Marriage (!)...nee doe mij dan tóch maar Mariah!
Marriage
pi_40507391
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef Anitra het volgende:
Die 2 namen vind ik dus toevallig ook geweldig! Maar dat zou me absoluut er absoluut niet van weerhouden om een dochter dan die naam niet te geven, wel zou ik hen dan misschien een mailtje sturen van tevoren dat ik mijn dochter ook zo ga noemen.
Lijkt me niet dat je iemand ''toestemming'' moet gaan vragen over een naam, is toch alleen maar een HEEL groot compliment als iemand de naam zo mooi vindt?

Maar wij hebben hier een andere naam, niet in de lijst voorkomend overigens, die HET momenteel ineens is voor een eventuele dochter
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_40514139
Ik ben een doos maar ik durf dat dus niet, de namen van een ander gebruiken
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:01:27 #75
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40514309
Dat komt denk ik doordat het namen zijn die niet vaak voorkomen. Als het een naam was die je regelmatig hoorde had je daar waarschijnlijk niet eens over nagedacht. Ik snap wel dat je soms de link legt met een bepaald kindje dat een bepaalde naam heeft. Maar ik zou daarom niks laten of vragen of zeggen. Lekker doen waar je zelf zin in hebt en wat je zelf mooi vindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')