Ja maar kijk nu naar bovenstaande discussie over de naam van M@x. ChrisJX snapt niet wat je daar nou verkeerd aan kan uitspreken. En toch gebeurt het!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:52 schreef innovative het volgende:
Tuurlijk, iedereen moet kiezen wat bij hen als gezinnetje past. Da's toch het belangrijksteMaar ik ben het niet eens met je eerste zin, dat wat voor de een heel normaal is, voor de ander moeilijk is. Een naam als Jan, Maria, Joop of Truus is voor elke Nederlander begrijpelijk. Goed, het zouden niet mijn keuzes zijn, maar het zijn namen die hier door niemand fout worden geschreven of uitgesproken. Het is alleen een keuze of je daarvoor gaat. (Tot ik een zeer creatieve docente tegenkwam die van Truus Truce had gemaakt... )
En trouwens, ook modernere namen die nu veel worden gevoerd, kennen veelal een eenduidige schrijfwijze en uitspraak. Ik noem een Femke, Tim, Anne, Bram, Kim, Jasper...
Nou krijg jij er eentjequote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:04 schreef E.T. het volgende:
*kusje voor Sjeen*
Het kan allebei, net als Jamey. Ik zag Riley ook een paar keer voorbij komen als jongensnaam. 1 x in een Amerikaanse film, en 1 keer in een serie.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:21 schreef innepin het volgende:
Ik ken Riley alleen maar voor een jongen
beetje te veel Buffy gekeken denk ik![]()
Hier nog een Marije en ik herken het helemaal..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:54 schreef m@x het volgende:
Marijke, Mireille, Marielle, Marijne, etc. Een vriendin van mij is Engels en die spreekt het uit als Mariah. En dan heb ik niet eens over de manier waarop sommige mensen het schrijven.
Mahre komt van het TV programma Het Blok, zat een stel in met een dochter Mare, maar dat vonden we een beetje "kaal", dus werd Mahre. Mare betekend overigens Zee (in het spaans).quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:42 schreef BobRooney het volgende:
[..]
mooie naam zeg , waar komt dat vandaan?
Dat krijg je dus met al die buitenlandse namen. Ive ken ik niet, Ike wel. Ike spreek je uit als Aaik, dus denk ik dat Ive als Aaiv uitgesproken wordt.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:19 schreef cattie het volgende:
Mijn lieve zoontje heet Ive. Wij vinden het een mooie, leuke, lieve en ook makkelijke naam qua uitspraak. Nou, in dat laatste zijn we de enigen, iedereen vraagt hoe het uitgeproken moet worden. Gewoon, Ie-vuh, maar veel mensen blijken er van uit te gaan dat het een Engelse of Franse naam is, terwijl het een oud-Hollandse naam is. Gelukkig spreekt iedereen het na 1x "gecorrigeerd" te hebben het wel goed uit.
Ik kom oorspronkelijk uit de achterhoek, maar woon nu in Haarlem. De naam Ive is trouwens van oorsprong Fries (hebben we uit een namenboekje, lekker origineel...) en Tone is echt achterhoeks (vooral door het uitspreken met de lange oooooooquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:58 schreef Belana het volgende:
Waar kom jij vandaan cattie? Want het is toch wel vrij specifieke uitspraak. mooi trouwens hoor, maar ik ken het echt niet. Leuk trouwens die vernoeming ook
Ezra's 2e naam is Sebastian, naar onze beste vriend vernoemd. Das ons "kleine broertje" voor ons gevoel (hij is 8 jaar jonger dan ik) en hij heeft een speciaal plekje in ons hart.
Toen we namen zochten heb Ik het lijstje van de OP eens doorgestuurt naar mijn vrouw. Haar oog viel direcht op Junah. Als 2e naam vinden we hem ontzettend mooi. Mijn vrouw lurkt pas sinds kort mee en heeft dat dus niet met de naam.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef Anitra het volgende:
Ik heb zoveel leuke namen de laatste tijd voorbij zien komen en ik roep alleen maar oh die wil als er ooit gezinsuitbreiding komt hier
Jolie vind ik een super leuke naam en Junah ook, maar beide zal ik nooit gebruiken omdat ik Jolie echt bij Jolie van Luchtbel hoort en Junah van Tan hetzelfde.
Ja hier nog eentje, en ik woon nog in het buitenland ookquote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:19 schreef JacMar het volgende:
Hier nog een Marije en ik herken het helemaal..OP mijn vroegere werk schreven ze mijn naam als Mareille en hoe vaak ik wel geen Marijke of Mireille ben genoemd
![]()
Marriagequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:41 schreef Maggie het volgende:
[..]
Ja hier nog eentje, en ik woon nog in het buitenland ookDe bizarste dingen maken die Engelsen er van. Ik snap wel dat ze de ij niet kennen, maar toch. Na 1x voordoen moet het toch te doen zijn!!
Marjory, Marjie, Mari-jie, Marge, Marriage (!)...nee doe mij dan tóch maar Mariah!
Die 2 namen vind ik dus toevallig ook geweldig!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef Anitra het volgende:
Jolie vind ik een super leuke naam en Junah ook, maar beide zal ik nooit gebruiken omdat ik Jolie echt bij Jolie van Luchtbel hoort en Junah van Tan hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |