Maar dat heeft niks met Afrikaanse namen te maken, dat is gewoon desinteresse of onoplettendheid of vergeetachtigheidquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:22 schreef Janena het volgende:
Mouwsa houdt ze al 3,5 jaar vol en J-lo nu 6 maanden.
En ik zal zweren dat ik ze vaak genoeg bij naam noem als zij er is
(overigens spreken haar man en kinderen het wel goed uit).
Ja dat doe ik ookquote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:15 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik spreek moussy ook nog altijd als moessie uit, terwijl het moussy is,
Isabella is een verschrikkelijk ordinaire naamquote:Op maandag 19 juni 2006 09:58 schreef fleur22 het volgende:
Isabella en Samuel van Prins Bernhard jr.
Zijn mijn favoriete namen!
Om dezelfde reden dat Priscilla dat ook is. Hij klinkt gewoon ordi. En vooruit, ik kende een Isabella en die meid was me toch een partij pauperquote:
Nee, de namen zijn jouw smaak nietquote:Op maandag 19 juni 2006 09:55 schreef fleur22 het volgende:
maar de namen stellen eigenlijk geen f*** voor.
Dat vinden ouders van een Priscilla vast ook nietquote:Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Belana het volgende:
nou, ik vind isabella of isabel wel mooi en helemaal niet ordi
en je kan het zo leuk afkorten: Bellaquote:Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Belana het volgende:
Nou..ik vind de namen best wel leuk..Maar echt klasse hebben ze niet. En das weer mijn mening ja.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, de namen zijn jouw smaak niet
Overigens ben ik nog nooit een Luana of Zaria tegengekomen, ook niet op de camping.
Liam en Isabella dusquote:Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Belana het volgende:
Ik vind de namen niet leuk, maar apart daarvan vind ik ze idd ook geen klasse hebben. Echt koninklijk klinken ze niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:23 schreef fleur22 het volgende:
Nou..ik vind de namen best wel leuk..Maar echt klasse hebben ze niet. En das weer mijn mening ja.
En zo lelijk zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:31 schreef Natalie het volgende:
Mijn nichtjes heten overigens Jennifer en Jessica..
Tja, persoonlijk zou ik mijn dochters toch echt niet twee namen geven die zoveel van elkaar weg hebben.
Ik ken wel een Luana, dat is een Braziliaans meisje. Zowel Luana als Zaria vind ik namen voor buitenlandse kindjes en eigenlijk niet leuk voor een hollands kindje.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Overigens ben ik nog nooit een Luana of Zaria tegengekomen, ook niet op de camping.
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:26 schreef livelink het volgende:
Ik zag bij mijn ouders gisteren een geboortekaartje met daarop: we noemen hem (voorlopig) naam
Ik zou dan zo de neiging hebben om een kaartje terug te sturen met "Gefeliciteerd met de geboorte van jullie voorlopige zoon".
Mijn moeder heet Zarya, dat is een Perzische naam die "ochtenddauw" betekent.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar! Hij krijgt dus eerst een tijdelijke naam?quote:Op maandag 19 juni 2006 13:26 schreef livelink het volgende:
Ik zag bij mijn ouders gisteren een geboortekaartje met daarop: we noemen hem (voorlopig) naam
Ik zou dan zo de neiging hebben om een kaartje terug te sturen met "Gefeliciteerd met de geboorte van jullie voorlopige zoon". Gelukkig doen mijn ouders dat soort dingen niet.
jawel, wanneer je kan aantonen dat je een gegronde reden hebt en er voor betaald.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:33 schreef Anitra het volgende:
Misschien een stomme vraagmaar je kan toch niet zo je voornaam veranderen?
Van de achternaam weet ik alles af en dacht dat het met de voornamen net zo was.
Gossiemikkiequote:Op woensdag 21 juni 2006 09:48 schreef Catootje het volgende:
ik kende een ooit een tweeling en die heettten.....mikkie en mondo.echt!!!
Daarbij denk ik aan een soort overweight-versie van Heidi, compleet met zo'n Dirndl-outfitquote:
Ik ook!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:06 schreef Sjeen het volgende:
Moge duidelijk zijn dat ik Isabel(la) een leuke naam vind![]()
Sara, Lea, Mara, keuze zatquote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:30 schreef Suzanna het volgende:
Ik vind het erg lastig om een naam voor onze derde uit te zoeken, als het weer een meisje zou zijn. Ik vind dat de naam wel bij Noa en Emma moet passen (qua naam) maar ja... hoeft niet persé op een a te eindigen, maar hij moet er iets van weghebben.
Niks, nakkes, nadaquote:
Nina/ Ninequote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:30 schreef Suzanna het volgende:
Ik vind het erg lastig om een naam voor onze derde uit te zoeken, als het weer een meisje zou zijn. Ik vind dat de naam wel bij Noa en Emma moet passen (qua naam) maar ja... hoeft niet persé op een a te eindigen, maar hij moet er iets van weghebben.
En we hebben geen idee....
Ik vind Isabella ook een mooie naam, Sjeen. Maar toch zou ik m'n dochter niet zo noemen, omdat hij zo lang is. Bella of Isa vind ik dan weer wel leuk, maar mijn man niet (Isa had ik al voorgesteld)
Ik ken de naam als afkorting van Nadezda, wat hoop betekent (volgens de draagster van deze naamquote:
Bweeehh, ik ken een Nadezda, en buiten het feit dat iedereen haar "Des"quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ken de naam als afkorting van Nadezda, wat hoop betekent (volgens de draagster van deze naam)
Ik vond gewoon Mara erg leuk, alleen mijn man niet, uiteindelijk hebben we er Samara van gemaakt.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nina/ Nine
Linde
Esra/Ezra
Norah
Liv
Jula
Ninthe
Mila
Nova
Neve
Gaia
Lente
Nika
Luna
Jula
bijv
euh nou niet bepaald!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vond de naam op internet, wist overgens nog niets van de film "The Ring" , daar schijnt ook een Samara in voor te komen, ik heb de film ook nooit gezien weet dus niet eens of het een aardig karakter is![]()
Een jaar geleden kon niemand de (volledige) naam van Hanne onthouden..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 08:09 schreef Vivi het volgende:
[Hannelore]
Daarbij denk ik aan een soort overweight-versie van Heidi, compleet met zo'n Dirndl-outfit
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:55 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
euh nou niet bepaald!Samara wil nog wel eens uit de tv komen en mensen vermoorden..
Dat krijg je al heel snel. Ik heet Diana en werd vroeger heel vaak Diane genoemd. Ik zei dan altijd... ik heet Dianaaaaa. Op een gegeven moment had ik het niet meer door en zei een leraar Diane tegen me... een deel van de klas riep toen: ze heet Dianaaaa.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:02 schreef Noli. het volgende:
[..]
Een jaar geleden kon niemand de (volledige) naam van Hanne onthouden..
Tja.. Hannah Wende lijkt ook wel ergens op Hannelore..![]()
Maar goed. zelfs nu nog word ze door de helft van de familie Hanna genoemd i.p.v. HannE
![]()
Klinkt heel bekendquote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat krijg je al heel snel. Ik heet Diana en werd vroeger heel vaak Diane genoemd. Ik zei dan altijd... ik heet Dianaaaaa. Op een gegeven moment had ik het niet meer door en zei een leraar Diane tegen me... een deel van de klas riep toen: ze heet Dianaaaa.![]()
Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk veel vaker mn nickname Diaan. Peaceman (BF) noemt me eigenlijk altijd zo.
Gisteren op een bruiloft geweest waar een meisje was dat Nadia heet. Vond ik erg mooi.en Twan was helemaal weg van haar
![]()
Heb je er ook aan gedacht wat de 1e keus meisjesnaam en de 1e keus jongensnaam is als het een jongen en een meisje zijn? En of deze namen wel bij elkaar passen?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:40 schreef Baloetjuh het volgende:
Pff wij moeten 4 namen bedenken!
(tweeling) en ik wil nog niet weten wat het geslacht is!
Dus twee meisjes namen, en twee jongens namen.
De jongens namen zijn we al over uit!
De eerste 2 die we noemde waren we het meteen over eens.
Maar de meiden namen pfff....
Ik vind Bibi of Nina leuk! (zo heten mijn katten)
Maar dat wil hij niet.
En zo heb ik nog een aantal namen, die hij weer niet mooi vind!
Nu hebben we een naam die zo ongeveer vast staat.
Maar t zou makkelijker zijn als het dan toch twee mannen worden.![]()
Wel vind ik het grappig hoe je naar een naam kijkt als je iemand kent met die naam.
Je gaat meteen vergelijken met die persoon.
van ik ga mn kind echt geen ....... noemen, want die is niet leuk, en die is gemeen etc...
Verder ga ik de namen niet noemen die we hebben verzonnen.![]()
Ik vind het leuker om ze pas te zeggen als ze er uit floepen.
(vooral al die mensen om je heen die gaan raden, en het uit je proberen te trekken)![]()
![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Heb je er ook aan gedacht wat de 1e keus meisjesnaam en de 1e keus jongensnaam is als het een jongen en een meisje zijn? En of deze namen wel bij elkaar passen?
Mijn moeder heeft dat dus precies andersom, zij heet Diane maar krijgt bijna altijd post geadresseerd aan DianA.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat krijg je al heel snel. Ik heet Diana en werd vroeger heel vaak Diane genoemd. Ik zei dan altijd... ik heet Dianaaaaa. Op een gegeven moment had ik het niet meer door en zei een leraar Diane tegen me... een deel van de klas riep toen: ze heet Dianaaaa.![]()
Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk veel vaker mn nickname Diaan. Peaceman (BF) noemt me eigenlijk altijd zo.
Hee wat grappig.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:25 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft dat dus precies andersom, zij heet Diane maar krijgt bijna altijd post geadresseerd aan DianA.
Ik dacht omdat het was dat de naam Diana veel meer voorkomt en dat je Diane niet zo vaak hoort, maar dat zal het dan misschien niet zijn![]()
Hoe spreek je dat eigenlijk uit? Ik denk namelijk steeds 'Diejoonuh'quote:Op zondag 25 juni 2006 12:42 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Dione
Volgens mij ook zo...quote:Op zondag 25 juni 2006 12:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat eigenlijk uit? Ik denk namelijk steeds 'Diejoonuh'![]()
Wij hadden ook de eerste meisjes en de eerste jongensnaam samen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:56 schreef Baloetjuh het volgende:
[..]
![]()
Jongens namen stonden al lang vast, (ook als ik maar 1 man uit poep weet ik welke het wordt!)
Meisjes naam staat sinds een klein weekje vast, En ik vind hem leuk passen bij de 1e...
Nu nog een 2e meisjes naam....
Dr zijn zo veel leuke, maar het moet wel echt heel erg leuk zijn, ze zitten er eigelijk hun hele leven aan vast (hoewel je tegenwordig heel wat kan veranderen)
Zag in een tijdschrift dat iemand moeder was van Pietertje. Meisje!quote:Op zondag 25 juni 2006 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij ook zo...![]()
Trouwens wat ik zelf vreselijk vind, is dat mensen achter de namen van hun kind(eren) -je plakken. Nou ja.. ik hou er gewoon niet van en zou dat nooit doen.
Volgens mij bedoelt Diaan afkortingen (dus niet de echte namen) bij kleine kinderen. Een ventje dat Koen heet en dat consequent Koentje wordt genoemd bv.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:06 schreef CarOnline het volgende:
Zag in een tijdschrift dat iemand moeder was van Pietertje. Meisje!
Arm kind.
Verrek nu je het zegt..quote:Op zondag 25 juni 2006 12:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hee wat grappig.
Een meisje van volleybal heette Ilone... en daar zeiden ze altijd Ilona tegen.
Wat betreft die naam Diane/Diana ik denk ook dat Diana meer voorkomt, maar dat het voor sommige mensen makkelijker Diane te zeggen is dan Diana...
Ik zou juist kiezen voor iets als Femke, Sanne of Lotte bij Noa en Emma.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:30 schreef Suzanna het volgende:
Nou als het in een naam hoort, vind ik dat niet raar hoor. Maar wat hiervoor als voorbeeld wordt gegeven... iemand die Koen heet en consequent Koentje wordt genoemd. De zoon van mijn collega heet Sam, maar wordt steevast Sammetje genoemd, dat jochie is 8 nu... ik vind het gewoon niet klinken, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:18 schreef bixister het volgende:
maar 'je', 'ke', of 'tje' achter een naam is toch ook 'officieel' meestal de vrouwelijke variant van die naam? ik vind het niet zo raar hoor.
Tja dat is ook wel zo ja.... maar ik weet niet wat ik daarmee of eigenlijk tegenhebquote:Op zondag 25 juni 2006 15:51 schreef bixister het volgende:
ach ik zeg ook wel pietje en annaatje, bij wijze van koosnaam (als een van de vele varianten). ik kan me er echt niet druk om maken. 't zijn ook nog van die droppies. ik weet niet of ik het kan laten als ze 8 zijn, zien we dan wel weer.
Hier wordt het eigenlijk nooit gedaan. Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen. Bij mijn eigen naam is het ook nooit echt gedaan (Shirley) maar dat eindigt al op een "ie" klan en dan gebeurt het ook minder snel denk ik.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou als het in een naam hoort, vind ik dat niet raar hoor. Maar wat hiervoor als voorbeeld wordt gegeven... iemand die Koen heet en consequent Koentje wordt genoemd. De zoon van mijn collega heet Sam, maar wordt steevast Sammetje genoemd, dat jochie is 8 nu... ik vind het gewoon niet klinken, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.
Sommige mensen hadden/hebben ook de neigen om Twannie of Twannetje tegen Twan te zeggen... dan zeg ik wel dat hij gewoon Twan heet.
Miertjequote:Op zondag 25 juni 2006 19:24 schreef Igraine het volgende:
Hier wordt het eigenlijk nooit gedaan. Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen.
Ja, al zou dat totaal nergens op slaan. qua klankquote:
quote:Miertje
quote:Ron(netje)
Zie je wel, het is niet te doen. Pfew gelukkig maar.quote:Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef Catootje het volgende:
Danielle en Suze
Danielle en Bramklaaaaaarrr!!
(snoop, daar werd ik ook zo nerveus van: ik had geen klik met Danielle, en ik vond het eik best erg dat het een Danielle werd.. Nu vind ik het een prachtnaam)
Ongetwijfeld , maar ik wil geen naam die door mijn schoonmoeder bedacht is... Van mensen die me dierbaar zijn zou ik dat beter kunnen hebben , maar niet van haar. En ze kwam al met namen die we al meteen afschreven (komen teveel voor , te lang) en ze kwam met een naam die ineens leuk was.... Terwijl toen ik m noemde hij hem niks vond... gelukkig hebben we nog heel ffies.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:06 schreef Catootje het volgende:
hahahahaha ja dat is een wanhoopsdaad Xanthe!!
Nee, toch niet. Het zal echt die naam worden. Of ze het nu leuk vinden of niet. Kunnen ze er al vast aan wennen.quote:
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:57 schreef Rottdog het volgende:
Catootje => Daniëlle en Patricia![]()
Hier noem ik soms mijn dochter wel eens Zootje![]()
Vandaag een geboortekaartje gehad van mijn nichtje met de naam Lieke vond het wel een lieve naam.![]()
Moussaka?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:06 schreef Janena het volgende:
Moussa wordt vermaakt tot:
moestepoester (al hij smerig is)
Moessepoes (als baby moessiepoessie) HOE ERG
Moes
Moesje
Me-neer Ka (ka = achternaam), wanneer hij niet luisterd
Ik dacht altijd dat het Wi-lie-jan was zeg maar...Moet ook eerlijk bekennen dat ik de naam Wiljan ook niet ken, vandaar mijn gedachte.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:41 schreef Noli. het volgende:
Ha ha ha..
Die 'ken' ik.. Van een ander forum waar ik nu vooral meelees..
Ik dacht trouwens de eerste keer dat ik het zag dat er een tikfoutje was gemaakt ofzo maar ze heet écht zo..Tja appart he, is je naam niet als die van de rest... Dan valt mijn versie van Wiljan met een Y echt in het niet
Heb je de naam van moeders ook gezien? figuresquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kwam zojuist de volgende naam tegen:
BRITJETH
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Heb je de naam van moeders ook gezien? figures![]()
Ik was vroeger nogal een bolletje (en nog wel trouwensquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:44 schreef Noli. het volgende:
Wilyan zijn bijnaam is "Druif" luistert hij soms nog beter naar dan zijn naam
Zo heet de dierenarts hier G. Rommens.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:21 schreef Ireth het volgende:
Afgelopen dinsdag hadden we een dagje longonderzoeken in het zkh en ik heb toch wel erg vaak mijn lachen in moeten houden als de arts tegen ons zat te praten. Mijn ogen werden elke keer weer getrokken naar zijn naamplaatje op zijn doktersjas...
F. Oei.![]()
(manlief was het trouwens niet eens opgevallen! Zit je daar in 5 uur tijd wel 10x tegenover die arts!)
Ik had vroeger een huisarts, die heette dokter Griep.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:32 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Hier in het ziekenhuis zit een Dr. Dokter![]()
Ik ben zelfs zo erg dat ik mijn kinderen rustig de al door mij vastgelegde namen zou geven, ook al zouden schoonzusje en zwager ook hun kinderen ook zo noemen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb serieus getwijfeld aan mijn nr. 1 meisjesnaam (jajaja, ik weet dat heel veel mensen weten welkemaar toch doe ik lekker mysterieus) aangezien er hier op Fok nog een kindje is met die naam maar daar heb ik me toch maar weer overheen gezet.
Hij is te leuk.
Ik ben de buren gaan vertellen hoe een eventuele dochter bij ons zou heten. We waren tegelijk zwanger en ik was niet van plan om de naam die we al 4,5 jaar in gedachten hadden aan te passen....quote:Op zondag 30 juli 2006 11:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben zelfs zo erg dat ik mijn kinderen rustig de al door mij vastgelegde namen zou geven, ook al zouden schoonzusje en zwager ook hun kinderen ook zo noemen.
Hoe heet de dochter van de buren nu danquote:Op zondag 30 juli 2006 11:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben de buren gaan vertellen hoe een eventuele dochter bij ons zou heten. We waren tegelijk zwanger en ik was niet van plan om de naam die we al 4,5 jaar in gedachten hadden aan te passen....
Ik weet niet, je maakt me wel nieuwsgierig hoorquote:Op zondag 30 juli 2006 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb serieus getwijfeld aan mijn nr. 1 meisjesnaam (jajaja, ik weet dat heel veel mensen weten welkemaar toch doe ik lekker mysterieus) aangezien er hier op Fok nog een kindje is met die naam maar daar heb ik me toch maar weer overheen gezet.
Hij is te leuk.
Dan heten ze maar beide Sophie of Laura, daar zou ik echt niet mee zitten.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben de buren gaan vertellen hoe een eventuele dochter bij ons zou heten. We waren tegelijk zwanger en ik was niet van plan om de naam die we al 4,5 jaar in gedachten hadden aan te passen....
EIgenlijk wel jaquote:Op zondag 30 juli 2006 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Jeej!Iemand die het niet weet!
Of ben ik nu heel vals.![]()
Het is een zoon gewordenquote:
Dat wilde ik al bijna gaan doenquote:Op zondag 30 juli 2006 11:35 schreef senesta het volgende:
[..]
EIgenlijk wel ja![]()
Hmm, dat word een hoop topics doornemen?![]()
Je hebt in ieder geval vertrouwen in mijn volharding, dat is mooiquote:Op zondag 30 juli 2006 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Succes met zoeken!
Ik zeg verder iig niks meer!
Oh, en mocht je het vinden, gaarne dan niet hier weer gelijk de naam neerkieperen.
Lastig is dat, wij hadden beide keren moeite met een meisjesnaam, voor een jongen waren we meestal wel eens, we hadden een overschot aan jongensnamen.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:50 schreef E.T. het volgende:
Be, ik weet 't ook niet hoor(en anders was 't een typisch gevalletje, ene oog in, andere uit)
Hier nog echt helemaal geen flauw idee qua namen. Zeker voor een jongetje is er nog niet eens inspiratie. Namen die ik leuk vind hebben een link die te dichtbij ligt en vallen dus af.. de namen die ik 'wel leuk' vind, vind Swets niks zo op het eerste gezicht..
Maar goed dat we nog een week of 20 te gaan hebben![]()
yep, dat was ikquote:Op zondag 30 juli 2006 14:14 schreef Noli. het volgende:
E.T. vroeg jij ooit niet om variaties op Willem? Of is Willem-varia afgevallen?
By-the-way BE ik weet 't ook niet.
Meisjesnaam!quote:Op zondag 30 juli 2006 20:14 schreef Igraine het volgende:
Rimke, is dat een jongens- of een meisjesnaam?
Oh ok, ik had er nog nooit van gehoord. Niet echt mijn smaak ook Ook niet als jongensnaamquote:
Aidan!quote:Op zondag 30 juli 2006 20:25 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik weet niet waarom, maar het schijnt een populair onderwerp te zijn bij vrouwen onder elkaarIk heb dan altijd zoiets van; dat zien we dan wel, en dat hangt dan ook af van de vader in kwestie lijkt me..
Maargoed, om dan maar wat op te werpen te hebben heb ik er altijd wel wat achter de hand.. (Vind nog zoveel meer leuk, maar tis heel vaak zo dat ik al iemand ken die zo heet >> associaties, etc)
Meisjes:
Julia, Charlotte.
Jongens:
Aidan, Dylan.
Mja leuk istie hequote:
Ik ken echt geen enkele Demi! Misschien komt de naam vaker voor in het westen ofzo! Hier in het oosten komt de naam Demi helemaal niet vaak voor!quote:Op zondag 30 juli 2006 20:33 schreef Brighteyes het volgende:
Dan zou ik toch van Demi af stappen, dat hoor je stiekem ook nog best vaak.
Plus dat het feit dat een naam nu niet in de top 10 voor kan komen, maar over een paar jaar wel (zie Svenquote:Op zondag 30 juli 2006 10:55 schreef Sjeen het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem van namen die al op Fok! voorkomen of in een top 100 staan? Het gaat er toch om dat je de naam mooi vind?
Naam uit top 10 aan dochter heeft gegeven![]()
quote:Op zondag 30 juli 2006 20:17 schreef Iwannebeme het volgende:
Emma & Sophie (als meisjesnaam), jongensnamen vind ik moeilijker
Wel grappig, je meisjesnamen zijn best klassiek en al lang in gebruik in Nederland terwijl je jongensnamen van engelstalige oorsprong zijn en nog niet zo lang aan Nederlandse kinders worden gegeven. De eerste twee kunnen mij overigens meer bekoren dan de laatste twee en daarom vind ik Julia en Aidan ook niet zo'n mooie combinatie. Maar luister vooral niet naar mij want ik denk dat als ik één van m'n kinderen een Friese naam geef dat ik dat bij de volgende ook moet doen (van wie dat dan moet weet ik ook niet maar goed).quote:Op zondag 30 juli 2006 20:25 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Meisjes:
Julia, Charlotte.
Jongens:
Aidan, Dylan.
![]()
demi betekent 'half' in 't frans, zou ik daarom nooit kiezen, te 'onvolledig' als naam. en eh rimke? eerst maar even googlen op 'rimmen' misschien...quote:Op zondag 30 juli 2006 20:12 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ga mijn kinderen later Demi & Rimke noemen!
Mwah ik vind Justin of Justis wel ok, mits op z'n engels uitgesproken. Niet dat ik het zelf zou kiezen, maar niet lelijk.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:16 schreef Troel het volgende:
Vorige week in het regionale krantje:
Justen
Ik vind het met een i ook al niet mooi
Ik vind het idd ook niks... Ben dan toch geneigd te denken aan bepaalde seksuele handelingen. Noem het verknipt, maar ik doe het wel...quote:Op zondag 30 juli 2006 20:19 schreef Igraine het volgende:
Oh ok, ik had er nog nooit van gehoord. Niet echt mijn smaak ook Ook niet als jongensnaam
Justis? Het is dan toch Justus.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:10 schreef Igraine het volgende:
[..]
Mwah ik vind Justin of Justis wel ok, mits op z'n engels uitgesproken. Niet dat ik het zelf zou kiezen, maar niet lelijk.
Als het echt met een "J" wordt uitgesproken vind ik het niet mooi.
Dat had ik ook hoor, maar ik dacht alleen laat ik het maar niet zeggen...quote:Op maandag 31 juli 2006 12:03 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik vind het idd ook niks... Ben dan toch geneigd te denken aan bepaalde seksuele handelingen. Noem het verknipt, maar ik doe het wel...
edit: bix heeft er ook last van, zie ik![]()
Kan allebei, ik ken zowel een Justus als Justis. Justus wordt meer ´op z´n nederlands´ gebruikt volgens mij.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Justis? Het is dan toch Justus.Dacht ik althans.
Hoe spreek je Luuke eigenlijk uit? Gewoon zo als je het schrijft, of hebben jullie er een speciale 'draai' aan gegeven?quote:Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef Lishe het volgende:
Ik dacht ook Justus, BE.
Ik ben weer helemaal aan de namen. En eigenlijk totaal nutteloos, want mocht ik weer zwanger zijn, vind ik vast net als de vorige keer, alles lelijk. En moeilijk, of toch net niet. Of van: Jaaa, maar als ze groot zijn? (Laatst ging ik ineens twijfelen over Luuke's naam. Een volwassen vrouw die Luuke heet. Kan dat??)
Op het KDV wordt Luuke vaak Lucas genoemd door andere kindjes. Want die hebben zo ook 1 en anders is het zo verwarrend.![]()
Hoe verzin je het zeg....quote:Op maandag 31 juli 2006 13:00 schreef Sjeen het volgende:
Ik zag vanmorgen een geboortebord staan... Ben op de terugweg maar even gestopt, want ik dat dat ik het verkeerd gelezen had. Ik denk dat het een jongetje is... Tswarelo
Ik vind dat met veel namen, die zijn of net te "hard" voor een klein kindje, of te lief oid voor een volwasse... Bij baby's kan ik dat sowieso hebben, ongeacht wat het kind is. Zo ken ik een jongentje dat Aart heet. Vind ik zelf meer iets voor iemand van 40+, vind het een te zware naam voor zo'n kleintje. Vrouwen die idd Madelief, of mannen die Nicky heten, moeten qua karakter echt daarbij passen, want op het eerste "gezicht" vind ik het vaak niks voor een volwassene.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:15 schreef Luchtbel het volgende:
Haha Lishe, ik ken een meisje dat Jolie altijd Shirley noemt. Zo heet d'r buurmeisje ook dus wat doe je er aan. Denk dat ook wel eens, is dat geen rare naam als je volwassen bent over namen, Madelief bijvoorbeeld.
Dat idee heeft mijn moeder ook over onze naam. Ze zegt dat ze alleen maar oude venten kan inbeelden die vroeger in haar straat woonden... Ze zal er maar aan moeten wennen.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
Het heeft er vaak wel mee te maken dat we nu allemaal Henken, Hermannen en Wimmen kennen van de generatie van onze ouders. Die namen passen voor mijn gevoel idd ook niet bij kleine babietjes.
Ik vind Anne sowieso geweldig, maar soms zelfs nog best zwaar voor een baby'tje. Als een kindje eenmaal peuter is, vind ik dat prima gaan.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
Anne's kunnen ook nog wel in zowel kleine als grote versies, maar verder heb ik dat ook wel een beetje hoor.
Net als dat een babietje geen Wim 'hoort' te heten.
Maar ik moest in het begin echt even slikken van 'Piet' van Bixister maar dat vind ik nu de normaalste naam die er is.
Het heeft er vaak wel mee te maken dat we nu allemaal Henken, Hermannen en Wimmen kennen van de generatie van onze ouders. Die namen passen voor mijn gevoel idd ook niet bij kleine babietjes.
Klopt. Namen veranderen vaak in de wandelgangen, sowieso. Ik heb een lange naam, die ik vaak afkort tot een mannelijke variant... Als iemand mij bij mijn volledige naam noemt, vind ik dat zelfs vreemd klinken! Toch vind ik dat ook wel jammer, want mijn ouders hebben mijn naam toch met zorg uitgekozen...quote:Op maandag 31 juli 2006 15:07 schreef snoopy het volgende:
Van Nicky kan je nog Nick maken denk ik.
Ik heb dat vooral met meisjesnamen die op een A eindigen, dat ik ze te hard vind klinken voor een baby. Vaak ook nog te hard voor een peuter/kind trouwens.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:12 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik vind Anne sowieso geweldig, maar soms zelfs nog best zwaar voor een baby'tje. Als een kindje eenmaal peuter is, vind ik dat prima gaan.
Ik houd sowieso niet zo van -a namen, maar die vind ik juist liever klinken dan namen eindigend op een -e.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:19 schreef Igraine het volgende:
Ik heb dat vooral met meisjesnamen die op een A eindigen, dat ik ze te hard vind klinken voor een baby. Vaak ook nog te hard voor een peuter/kind trouwens.
Maarja, ze zijn langer volwassen dan baby dus daar moet je dan toch meer naar kijken denk ik.
Het is ook gewoon de associatie die je met een naam hebt denk ik, zeg maar in welke leeftijdscategorie je iemand kent die zo heet.
Nelleke vind ik leuk voor een peuter, niks voor een kind van 6 tot 22, en daarna weer wel leuk. Gek he? Maar bij die naam heb ik sowieso te veel associaties binnen familie, dus dat speelt ook mee.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
Nelleke vind ik nog wel iets liefs hebben. Maar dat is mss omdat mijn kleuterschool juf vroeger zo heette.![]()
Gewoon zoals je het schrijft. Toen vriendlief ermee kwam hebben we nog wel (ALS GRAPJE!!!) verschillende spelvormen geprobeert... Luque. Lekker duidelijk.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:18 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Hoe spreek je Luuke eigenlijk uit? Gewoon zo als je het schrijft, of hebben jullie er een speciale 'draai' aan gegeven?
Luuke is echt 1 van de weinige originele namen die ik leuk vind. Ik ga meer voor de wat traditionele namen over het algemeen, maar Luuke vind ik echt een leuke naam. Nog nooit eerder gehoord. Hebben jullie hem zelf bedacht, of ergens gehoord en meteen zo'n gevoel van: dat is het?quote:Op maandag 31 juli 2006 15:41 schreef Lishe het volgende:
[..]
Gewoon zoals je het schrijft. Toen vriendlief ermee kwam hebben we nog wel (ALS GRAPJE!!!) verschillende spelvormen geprobeert... Luque. Lekker duidelijk.![]()
Zelf heb ik ook een naam die leuker is voor een kindje, stom is als je 16 bent en nu geef ik er eigenlijk niks meer om. (Liesje) Verkorten zou ook kunnen, maar daar ben ik niet consequent genoeg voor. Mijn familie en vrienden doen het wel, maar bv mijn collega's weer niet. Zelf schrijf ik altijd de verkleinvorm.
Rimke houdt van rimmenquote:Op zondag 30 juli 2006 20:12 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ga mijn kinderen later Demi & Rimke noemen!
Dat was dus ook 1 van de criteria die bij ons bovenaan stond! Alleen vonden wij Suzanne te 'hard' klinken en kwamen wij dus bij Susanne uit. Momenteel wordt ze Suus genoemd, maar op volwassen leeftijd kan je(ze) nog eventueel uitwijken naar Susan, Susanne of zelfs naar Anne.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:13 schreef Cheesecake het volgende:
Ik vind dat Saskia van E.T een naam heeft die nu leuk is, maar als ze 25 is nog steeds (ik vind Saskia sowieso een heel mooie naam, maar dat had ik al eens gezegd). Hetzelfde geldt voor de Emma's hier. Suzanne is inderdaad ook een naam die voor zowel een klein meisje kan als voor een volwassen vrouw.
Oftopic, maarre... stond jij vandaag op TT316?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:02 schreef Ireth het volgende:
Zie voornaam in profielquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:53 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Oftopic, maarre... stond jij vandaag op TT316?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:53 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Oftopic, maarre... stond jij vandaag op TT316?
Ik had het ook gezienquote:
quote:Op maandag 31 juli 2006 15:13 schreef Cheesecake het volgende:
Ik vind dat Saskia van E.T een naam heeft die nu leuk is, maar als ze 25 is nog steeds (ik vind Saskia sowieso een heel mooie naam, maar dat had ik al eens gezegd). Hetzelfde geldt voor de Emma's hier. Suzanne is inderdaad ook een naam die voor zowel een klein meisje kan als voor een volwassen vrouw.
Uiteraard, tenslotte heb ik nu een zoon besteld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:33 schreef livelink het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat het nu een jongensnaam moet worden.
Zal het echt een Meerhoerman worden?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uiteraard, tenslotte heb ik nu een zoon besteld.
De vorige keer een dochter met blonde krullen. Dat is redelijk gelukt
Neh.. dat was al zo'n "naja, als we dan echt niks beters kunnen verzinnen en als het goed is, is het toch een meisje" naam..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:39 schreef snoopy het volgende:
Dan kan je die van vorige keer weer nemen ET!
Misschien gaat de naam nog 'klikken' dus nog een paar maanden wachtenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:44 schreef livelink het volgende:
Nou ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar die naam.
't is zeker geen Jeroen en waarschijnlijk ook geen Sergequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:44 schreef livelink het volgende:
Nou ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar die naam.
Laat me raden: Isaquote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:49 schreef Sjeen het volgende:
Hier op Fok! is een naam die ik heel goed bij Fleur vind passen![]()
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |