Nou als het in een naam hoort, vind ik dat niet raar hoor. Maar wat hiervoor als voorbeeld wordt gegeven... iemand die Koen heet en consequent Koentje wordt genoemd. De zoon van mijn collega heet Sam, maar wordt steevast Sammetje genoemd, dat jochie is 8 nu... ik vind het gewoon niet klinken, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:18 schreef bixister het volgende:
maar 'je', 'ke', of 'tje' achter een naam is toch ook 'officieel' meestal de vrouwelijke variant van die naam? ik vind het niet zo raar hoor.
Tja dat is ook wel zo ja.... maar ik weet niet wat ik daarmee of eigenlijk tegenhebquote:Op zondag 25 juni 2006 15:51 schreef bixister het volgende:
ach ik zeg ook wel pietje en annaatje, bij wijze van koosnaam (als een van de vele varianten). ik kan me er echt niet druk om maken. 't zijn ook nog van die droppies. ik weet niet of ik het kan laten als ze 8 zijn, zien we dan wel weer.
Hier wordt het eigenlijk nooit gedaan. Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen. Bij mijn eigen naam is het ook nooit echt gedaan (Shirley) maar dat eindigt al op een "ie" klan en dan gebeurt het ook minder snel denk ik.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou als het in een naam hoort, vind ik dat niet raar hoor. Maar wat hiervoor als voorbeeld wordt gegeven... iemand die Koen heet en consequent Koentje wordt genoemd. De zoon van mijn collega heet Sam, maar wordt steevast Sammetje genoemd, dat jochie is 8 nu... ik vind het gewoon niet klinken, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.
Sommige mensen hadden/hebben ook de neigen om Twannie of Twannetje tegen Twan te zeggen... dan zeg ik wel dat hij gewoon Twan heet.
Miertjequote:Op zondag 25 juni 2006 19:24 schreef Igraine het volgende:
Hier wordt het eigenlijk nooit gedaan. Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen.
Ja, al zou dat totaal nergens op slaan. qua klankquote:
quote:Miertje
quote:Ron(netje)
Zie je wel, het is niet te doen. Pfew gelukkig maar.quote:Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef Catootje het volgende:
Danielle en Suze
Danielle en Bramklaaaaaarrr!!
(snoop, daar werd ik ook zo nerveus van: ik had geen klik met Danielle, en ik vond het eik best erg dat het een Danielle werd.. Nu vind ik het een prachtnaam)
Ongetwijfeld , maar ik wil geen naam die door mijn schoonmoeder bedacht is... Van mensen die me dierbaar zijn zou ik dat beter kunnen hebben , maar niet van haar. En ze kwam al met namen die we al meteen afschreven (komen teveel voor , te lang) en ze kwam met een naam die ineens leuk was.... Terwijl toen ik m noemde hij hem niks vond... gelukkig hebben we nog heel ffies.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:06 schreef Catootje het volgende:
hahahahaha ja dat is een wanhoopsdaad Xanthe!!
Nee, toch niet. Het zal echt die naam worden. Of ze het nu leuk vinden of niet. Kunnen ze er al vast aan wennen.quote:
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:57 schreef Rottdog het volgende:
Catootje => Daniëlle en Patricia![]()
Hier noem ik soms mijn dochter wel eens Zootje![]()
Vandaag een geboortekaartje gehad van mijn nichtje met de naam Lieke vond het wel een lieve naam.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |