Maar dat heeft niks met Afrikaanse namen te maken, dat is gewoon desinteresse of onoplettendheid of vergeetachtigheidquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:22 schreef Janena het volgende:
Mouwsa houdt ze al 3,5 jaar vol en J-lo nu 6 maanden.
En ik zal zweren dat ik ze vaak genoeg bij naam noem als zij er is
(overigens spreken haar man en kinderen het wel goed uit).
Ja dat doe ik ookquote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:15 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik spreek moussy ook nog altijd als moessie uit, terwijl het moussy is,
Isabella is een verschrikkelijk ordinaire naamquote:Op maandag 19 juni 2006 09:58 schreef fleur22 het volgende:
Isabella en Samuel van Prins Bernhard jr.
Zijn mijn favoriete namen!
Om dezelfde reden dat Priscilla dat ook is. Hij klinkt gewoon ordi. En vooruit, ik kende een Isabella en die meid was me toch een partij pauperquote:
Nee, de namen zijn jouw smaak nietquote:Op maandag 19 juni 2006 09:55 schreef fleur22 het volgende:
maar de namen stellen eigenlijk geen f*** voor.
Dat vinden ouders van een Priscilla vast ook nietquote:Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Belana het volgende:
nou, ik vind isabella of isabel wel mooi en helemaal niet ordi
en je kan het zo leuk afkorten: Bellaquote:Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Belana het volgende:
Nou..ik vind de namen best wel leuk..Maar echt klasse hebben ze niet. En das weer mijn mening ja.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, de namen zijn jouw smaak niet
Overigens ben ik nog nooit een Luana of Zaria tegengekomen, ook niet op de camping.
Liam en Isabella dusquote:Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Belana het volgende:
Ik vind de namen niet leuk, maar apart daarvan vind ik ze idd ook geen klasse hebben. Echt koninklijk klinken ze niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:23 schreef fleur22 het volgende:
Nou..ik vind de namen best wel leuk..Maar echt klasse hebben ze niet. En das weer mijn mening ja.
En zo lelijk zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:31 schreef Natalie het volgende:
Mijn nichtjes heten overigens Jennifer en Jessica..
Tja, persoonlijk zou ik mijn dochters toch echt niet twee namen geven die zoveel van elkaar weg hebben.
Ik ken wel een Luana, dat is een Braziliaans meisje. Zowel Luana als Zaria vind ik namen voor buitenlandse kindjes en eigenlijk niet leuk voor een hollands kindje.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Overigens ben ik nog nooit een Luana of Zaria tegengekomen, ook niet op de camping.
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:26 schreef livelink het volgende:
Ik zag bij mijn ouders gisteren een geboortekaartje met daarop: we noemen hem (voorlopig) naam
Ik zou dan zo de neiging hebben om een kaartje terug te sturen met "Gefeliciteerd met de geboorte van jullie voorlopige zoon".
Mijn moeder heet Zarya, dat is een Perzische naam die "ochtenddauw" betekent.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar! Hij krijgt dus eerst een tijdelijke naam?quote:Op maandag 19 juni 2006 13:26 schreef livelink het volgende:
Ik zag bij mijn ouders gisteren een geboortekaartje met daarop: we noemen hem (voorlopig) naam
Ik zou dan zo de neiging hebben om een kaartje terug te sturen met "Gefeliciteerd met de geboorte van jullie voorlopige zoon". Gelukkig doen mijn ouders dat soort dingen niet.
jawel, wanneer je kan aantonen dat je een gegronde reden hebt en er voor betaald.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:33 schreef Anitra het volgende:
Misschien een stomme vraagmaar je kan toch niet zo je voornaam veranderen?
Van de achternaam weet ik alles af en dacht dat het met de voornamen net zo was.
Gossiemikkiequote:Op woensdag 21 juni 2006 09:48 schreef Catootje het volgende:
ik kende een ooit een tweeling en die heettten.....mikkie en mondo.echt!!!
Daarbij denk ik aan een soort overweight-versie van Heidi, compleet met zo'n Dirndl-outfitquote:
Ik ook!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:06 schreef Sjeen het volgende:
Moge duidelijk zijn dat ik Isabel(la) een leuke naam vind![]()
Sara, Lea, Mara, keuze zatquote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:30 schreef Suzanna het volgende:
Ik vind het erg lastig om een naam voor onze derde uit te zoeken, als het weer een meisje zou zijn. Ik vind dat de naam wel bij Noa en Emma moet passen (qua naam) maar ja... hoeft niet persé op een a te eindigen, maar hij moet er iets van weghebben.
Niks, nakkes, nadaquote:
Nina/ Ninequote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:30 schreef Suzanna het volgende:
Ik vind het erg lastig om een naam voor onze derde uit te zoeken, als het weer een meisje zou zijn. Ik vind dat de naam wel bij Noa en Emma moet passen (qua naam) maar ja... hoeft niet persé op een a te eindigen, maar hij moet er iets van weghebben.
En we hebben geen idee....
Ik vind Isabella ook een mooie naam, Sjeen. Maar toch zou ik m'n dochter niet zo noemen, omdat hij zo lang is. Bella of Isa vind ik dan weer wel leuk, maar mijn man niet (Isa had ik al voorgesteld)
Ik ken de naam als afkorting van Nadezda, wat hoop betekent (volgens de draagster van deze naamquote:
Bweeehh, ik ken een Nadezda, en buiten het feit dat iedereen haar "Des"quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ken de naam als afkorting van Nadezda, wat hoop betekent (volgens de draagster van deze naam)
Ik vond gewoon Mara erg leuk, alleen mijn man niet, uiteindelijk hebben we er Samara van gemaakt.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nina/ Nine
Linde
Esra/Ezra
Norah
Liv
Jula
Ninthe
Mila
Nova
Neve
Gaia
Lente
Nika
Luna
Jula
bijv
euh nou niet bepaald!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vond de naam op internet, wist overgens nog niets van de film "The Ring" , daar schijnt ook een Samara in voor te komen, ik heb de film ook nooit gezien weet dus niet eens of het een aardig karakter is![]()
Een jaar geleden kon niemand de (volledige) naam van Hanne onthouden..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 08:09 schreef Vivi het volgende:
[Hannelore]
Daarbij denk ik aan een soort overweight-versie van Heidi, compleet met zo'n Dirndl-outfit
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:55 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
euh nou niet bepaald!Samara wil nog wel eens uit de tv komen en mensen vermoorden..
Dat krijg je al heel snel. Ik heet Diana en werd vroeger heel vaak Diane genoemd. Ik zei dan altijd... ik heet Dianaaaaa. Op een gegeven moment had ik het niet meer door en zei een leraar Diane tegen me... een deel van de klas riep toen: ze heet Dianaaaa.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:02 schreef Noli. het volgende:
[..]
Een jaar geleden kon niemand de (volledige) naam van Hanne onthouden..
Tja.. Hannah Wende lijkt ook wel ergens op Hannelore..![]()
Maar goed. zelfs nu nog word ze door de helft van de familie Hanna genoemd i.p.v. HannE
![]()
Klinkt heel bekendquote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat krijg je al heel snel. Ik heet Diana en werd vroeger heel vaak Diane genoemd. Ik zei dan altijd... ik heet Dianaaaaa. Op een gegeven moment had ik het niet meer door en zei een leraar Diane tegen me... een deel van de klas riep toen: ze heet Dianaaaa.![]()
Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk veel vaker mn nickname Diaan. Peaceman (BF) noemt me eigenlijk altijd zo.
Gisteren op een bruiloft geweest waar een meisje was dat Nadia heet. Vond ik erg mooi.en Twan was helemaal weg van haar
![]()
Heb je er ook aan gedacht wat de 1e keus meisjesnaam en de 1e keus jongensnaam is als het een jongen en een meisje zijn? En of deze namen wel bij elkaar passen?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:40 schreef Baloetjuh het volgende:
Pff wij moeten 4 namen bedenken!
(tweeling) en ik wil nog niet weten wat het geslacht is!
Dus twee meisjes namen, en twee jongens namen.
De jongens namen zijn we al over uit!
De eerste 2 die we noemde waren we het meteen over eens.
Maar de meiden namen pfff....
Ik vind Bibi of Nina leuk! (zo heten mijn katten)
Maar dat wil hij niet.
En zo heb ik nog een aantal namen, die hij weer niet mooi vind!
Nu hebben we een naam die zo ongeveer vast staat.
Maar t zou makkelijker zijn als het dan toch twee mannen worden.![]()
Wel vind ik het grappig hoe je naar een naam kijkt als je iemand kent met die naam.
Je gaat meteen vergelijken met die persoon.
van ik ga mn kind echt geen ....... noemen, want die is niet leuk, en die is gemeen etc...
Verder ga ik de namen niet noemen die we hebben verzonnen.![]()
Ik vind het leuker om ze pas te zeggen als ze er uit floepen.
(vooral al die mensen om je heen die gaan raden, en het uit je proberen te trekken)![]()
![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Heb je er ook aan gedacht wat de 1e keus meisjesnaam en de 1e keus jongensnaam is als het een jongen en een meisje zijn? En of deze namen wel bij elkaar passen?
Mijn moeder heeft dat dus precies andersom, zij heet Diane maar krijgt bijna altijd post geadresseerd aan DianA.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat krijg je al heel snel. Ik heet Diana en werd vroeger heel vaak Diane genoemd. Ik zei dan altijd... ik heet Dianaaaaa. Op een gegeven moment had ik het niet meer door en zei een leraar Diane tegen me... een deel van de klas riep toen: ze heet Dianaaaa.![]()
Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk veel vaker mn nickname Diaan. Peaceman (BF) noemt me eigenlijk altijd zo.
Hee wat grappig.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:25 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft dat dus precies andersom, zij heet Diane maar krijgt bijna altijd post geadresseerd aan DianA.
Ik dacht omdat het was dat de naam Diana veel meer voorkomt en dat je Diane niet zo vaak hoort, maar dat zal het dan misschien niet zijn![]()
Hoe spreek je dat eigenlijk uit? Ik denk namelijk steeds 'Diejoonuh'quote:Op zondag 25 juni 2006 12:42 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Dione
Volgens mij ook zo...quote:Op zondag 25 juni 2006 12:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat eigenlijk uit? Ik denk namelijk steeds 'Diejoonuh'![]()
Wij hadden ook de eerste meisjes en de eerste jongensnaam samen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:56 schreef Baloetjuh het volgende:
[..]
![]()
Jongens namen stonden al lang vast, (ook als ik maar 1 man uit poep weet ik welke het wordt!)
Meisjes naam staat sinds een klein weekje vast, En ik vind hem leuk passen bij de 1e...
Nu nog een 2e meisjes naam....
Dr zijn zo veel leuke, maar het moet wel echt heel erg leuk zijn, ze zitten er eigelijk hun hele leven aan vast (hoewel je tegenwordig heel wat kan veranderen)
Zag in een tijdschrift dat iemand moeder was van Pietertje. Meisje!quote:Op zondag 25 juni 2006 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij ook zo...![]()
Trouwens wat ik zelf vreselijk vind, is dat mensen achter de namen van hun kind(eren) -je plakken. Nou ja.. ik hou er gewoon niet van en zou dat nooit doen.
Volgens mij bedoelt Diaan afkortingen (dus niet de echte namen) bij kleine kinderen. Een ventje dat Koen heet en dat consequent Koentje wordt genoemd bv.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:06 schreef CarOnline het volgende:
Zag in een tijdschrift dat iemand moeder was van Pietertje. Meisje!
Arm kind.
Verrek nu je het zegt..quote:Op zondag 25 juni 2006 12:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hee wat grappig.
Een meisje van volleybal heette Ilone... en daar zeiden ze altijd Ilona tegen.
Wat betreft die naam Diane/Diana ik denk ook dat Diana meer voorkomt, maar dat het voor sommige mensen makkelijker Diane te zeggen is dan Diana...
Ik zou juist kiezen voor iets als Femke, Sanne of Lotte bij Noa en Emma.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:30 schreef Suzanna het volgende:
Nou als het in een naam hoort, vind ik dat niet raar hoor. Maar wat hiervoor als voorbeeld wordt gegeven... iemand die Koen heet en consequent Koentje wordt genoemd. De zoon van mijn collega heet Sam, maar wordt steevast Sammetje genoemd, dat jochie is 8 nu... ik vind het gewoon niet klinken, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:18 schreef bixister het volgende:
maar 'je', 'ke', of 'tje' achter een naam is toch ook 'officieel' meestal de vrouwelijke variant van die naam? ik vind het niet zo raar hoor.
Tja dat is ook wel zo ja.... maar ik weet niet wat ik daarmee of eigenlijk tegenhebquote:Op zondag 25 juni 2006 15:51 schreef bixister het volgende:
ach ik zeg ook wel pietje en annaatje, bij wijze van koosnaam (als een van de vele varianten). ik kan me er echt niet druk om maken. 't zijn ook nog van die droppies. ik weet niet of ik het kan laten als ze 8 zijn, zien we dan wel weer.
Hier wordt het eigenlijk nooit gedaan. Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen. Bij mijn eigen naam is het ook nooit echt gedaan (Shirley) maar dat eindigt al op een "ie" klan en dan gebeurt het ook minder snel denk ik.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou als het in een naam hoort, vind ik dat niet raar hoor. Maar wat hiervoor als voorbeeld wordt gegeven... iemand die Koen heet en consequent Koentje wordt genoemd. De zoon van mijn collega heet Sam, maar wordt steevast Sammetje genoemd, dat jochie is 8 nu... ik vind het gewoon niet klinken, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.
Sommige mensen hadden/hebben ook de neigen om Twannie of Twannetje tegen Twan te zeggen... dan zeg ik wel dat hij gewoon Twan heet.
Miertjequote:Op zondag 25 juni 2006 19:24 schreef Igraine het volgende:
Hier wordt het eigenlijk nooit gedaan. Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen.
Ja, al zou dat totaal nergens op slaan. qua klankquote:
quote:Miertje
quote:Ron(netje)
Zie je wel, het is niet te doen. Pfew gelukkig maar.quote:Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef Catootje het volgende:
Danielle en Suze
Danielle en Bramklaaaaaarrr!!
(snoop, daar werd ik ook zo nerveus van: ik had geen klik met Danielle, en ik vond het eik best erg dat het een Danielle werd.. Nu vind ik het een prachtnaam)
Ongetwijfeld , maar ik wil geen naam die door mijn schoonmoeder bedacht is... Van mensen die me dierbaar zijn zou ik dat beter kunnen hebben , maar niet van haar. En ze kwam al met namen die we al meteen afschreven (komen teveel voor , te lang) en ze kwam met een naam die ineens leuk was.... Terwijl toen ik m noemde hij hem niks vond... gelukkig hebben we nog heel ffies.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:06 schreef Catootje het volgende:
hahahahaha ja dat is een wanhoopsdaad Xanthe!!
Nee, toch niet. Het zal echt die naam worden. Of ze het nu leuk vinden of niet. Kunnen ze er al vast aan wennen.quote:
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:57 schreef Rottdog het volgende:
Catootje => Daniëlle en Patricia![]()
Hier noem ik soms mijn dochter wel eens Zootje![]()
Vandaag een geboortekaartje gehad van mijn nichtje met de naam Lieke vond het wel een lieve naam.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |