Nou als het in een naam hoort, vind ik dat niet raar hoor. Maar wat hiervoor als voorbeeld wordt gegeven... iemand die Koen heet en consequent Koentje wordt genoemd. De zoon van mijn collega heet Sam, maar wordt steevast Sammetje genoemd, dat jochie is 8 nu... ik vind het gewoon niet klinken, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:18 schreef bixister het volgende:
maar 'je', 'ke', of 'tje' achter een naam is toch ook 'officieel' meestal de vrouwelijke variant van die naam? ik vind het niet zo raar hoor.
Tja dat is ook wel zo ja.... maar ik weet niet wat ik daarmee of eigenlijk tegenhebquote:Op zondag 25 juni 2006 15:51 schreef bixister het volgende:
ach ik zeg ook wel pietje en annaatje, bij wijze van koosnaam (als een van de vele varianten). ik kan me er echt niet druk om maken. 't zijn ook nog van die droppies. ik weet niet of ik het kan laten als ze 8 zijn, zien we dan wel weer.
Hier wordt het eigenlijk nooit gedaan. Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen. Bij mijn eigen naam is het ook nooit echt gedaan (Shirley) maar dat eindigt al op een "ie" klan en dan gebeurt het ook minder snel denk ik.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou als het in een naam hoort, vind ik dat niet raar hoor. Maar wat hiervoor als voorbeeld wordt gegeven... iemand die Koen heet en consequent Koentje wordt genoemd. De zoon van mijn collega heet Sam, maar wordt steevast Sammetje genoemd, dat jochie is 8 nu... ik vind het gewoon niet klinken, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.
Sommige mensen hadden/hebben ook de neigen om Twannie of Twannetje tegen Twan te zeggen... dan zeg ik wel dat hij gewoon Twan heet.
Miertjequote:Op zondag 25 juni 2006 19:24 schreef Igraine het volgende:
Hier wordt het eigenlijk nooit gedaan. Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen.
Ja, al zou dat totaal nergens op slaan. qua klankquote:
quote:Miertje
quote:Ron(netje)
Zie je wel, het is niet te doen. Pfew gelukkig maar.quote:Ik zou niet eens weten hoe je Myhron een beetje gangbaar zou kunnen verkleinen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef Catootje het volgende:
Danielle en Suze
Danielle en Bramklaaaaaarrr!!
(snoop, daar werd ik ook zo nerveus van: ik had geen klik met Danielle, en ik vond het eik best erg dat het een Danielle werd.. Nu vind ik het een prachtnaam)
Ongetwijfeld , maar ik wil geen naam die door mijn schoonmoeder bedacht is... Van mensen die me dierbaar zijn zou ik dat beter kunnen hebben , maar niet van haar. En ze kwam al met namen die we al meteen afschreven (komen teveel voor , te lang) en ze kwam met een naam die ineens leuk was.... Terwijl toen ik m noemde hij hem niks vond... gelukkig hebben we nog heel ffies.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:06 schreef Catootje het volgende:
hahahahaha ja dat is een wanhoopsdaad Xanthe!!
Nee, toch niet. Het zal echt die naam worden. Of ze het nu leuk vinden of niet. Kunnen ze er al vast aan wennen.quote:
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:57 schreef Rottdog het volgende:
Catootje => Daniëlle en Patricia![]()
Hier noem ik soms mijn dochter wel eens Zootje![]()
Vandaag een geboortekaartje gehad van mijn nichtje met de naam Lieke vond het wel een lieve naam.![]()
Moussaka?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:06 schreef Janena het volgende:
Moussa wordt vermaakt tot:
moestepoester (al hij smerig is)
Moessepoes (als baby moessiepoessie) HOE ERG
Moes
Moesje
Me-neer Ka (ka = achternaam), wanneer hij niet luisterd
Ik dacht altijd dat het Wi-lie-jan was zeg maar...Moet ook eerlijk bekennen dat ik de naam Wiljan ook niet ken, vandaar mijn gedachte.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:41 schreef Noli. het volgende:
Ha ha ha..
Die 'ken' ik.. Van een ander forum waar ik nu vooral meelees..
Ik dacht trouwens de eerste keer dat ik het zag dat er een tikfoutje was gemaakt ofzo maar ze heet écht zo..Tja appart he, is je naam niet als die van de rest... Dan valt mijn versie van Wiljan met een Y echt in het niet
Heb je de naam van moeders ook gezien? figuresquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kwam zojuist de volgende naam tegen:
BRITJETH
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Heb je de naam van moeders ook gezien? figures![]()
Ik was vroeger nogal een bolletje (en nog wel trouwensquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:44 schreef Noli. het volgende:
Wilyan zijn bijnaam is "Druif" luistert hij soms nog beter naar dan zijn naam
Zo heet de dierenarts hier G. Rommens.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:21 schreef Ireth het volgende:
Afgelopen dinsdag hadden we een dagje longonderzoeken in het zkh en ik heb toch wel erg vaak mijn lachen in moeten houden als de arts tegen ons zat te praten. Mijn ogen werden elke keer weer getrokken naar zijn naamplaatje op zijn doktersjas...
F. Oei.![]()
(manlief was het trouwens niet eens opgevallen! Zit je daar in 5 uur tijd wel 10x tegenover die arts!)
Ik had vroeger een huisarts, die heette dokter Griep.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:32 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Hier in het ziekenhuis zit een Dr. Dokter![]()
Ik ben zelfs zo erg dat ik mijn kinderen rustig de al door mij vastgelegde namen zou geven, ook al zouden schoonzusje en zwager ook hun kinderen ook zo noemen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb serieus getwijfeld aan mijn nr. 1 meisjesnaam (jajaja, ik weet dat heel veel mensen weten welkemaar toch doe ik lekker mysterieus) aangezien er hier op Fok nog een kindje is met die naam maar daar heb ik me toch maar weer overheen gezet.
Hij is te leuk.
Ik ben de buren gaan vertellen hoe een eventuele dochter bij ons zou heten. We waren tegelijk zwanger en ik was niet van plan om de naam die we al 4,5 jaar in gedachten hadden aan te passen....quote:Op zondag 30 juli 2006 11:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben zelfs zo erg dat ik mijn kinderen rustig de al door mij vastgelegde namen zou geven, ook al zouden schoonzusje en zwager ook hun kinderen ook zo noemen.
Hoe heet de dochter van de buren nu danquote:Op zondag 30 juli 2006 11:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben de buren gaan vertellen hoe een eventuele dochter bij ons zou heten. We waren tegelijk zwanger en ik was niet van plan om de naam die we al 4,5 jaar in gedachten hadden aan te passen....
Ik weet niet, je maakt me wel nieuwsgierig hoorquote:Op zondag 30 juli 2006 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb serieus getwijfeld aan mijn nr. 1 meisjesnaam (jajaja, ik weet dat heel veel mensen weten welkemaar toch doe ik lekker mysterieus) aangezien er hier op Fok nog een kindje is met die naam maar daar heb ik me toch maar weer overheen gezet.
Hij is te leuk.
Dan heten ze maar beide Sophie of Laura, daar zou ik echt niet mee zitten.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben de buren gaan vertellen hoe een eventuele dochter bij ons zou heten. We waren tegelijk zwanger en ik was niet van plan om de naam die we al 4,5 jaar in gedachten hadden aan te passen....
EIgenlijk wel jaquote:Op zondag 30 juli 2006 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Jeej!Iemand die het niet weet!
Of ben ik nu heel vals.![]()
Het is een zoon gewordenquote:
Dat wilde ik al bijna gaan doenquote:Op zondag 30 juli 2006 11:35 schreef senesta het volgende:
[..]
EIgenlijk wel ja![]()
Hmm, dat word een hoop topics doornemen?![]()
Je hebt in ieder geval vertrouwen in mijn volharding, dat is mooiquote:Op zondag 30 juli 2006 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Succes met zoeken!
Ik zeg verder iig niks meer!
Oh, en mocht je het vinden, gaarne dan niet hier weer gelijk de naam neerkieperen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |