Ritva? Hmmm apartquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:53 schreef livelink het volgende:
Ritva vind ik een leuke naam bij Benthe.
dat was mijn opa die dat gevraagd hadquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:51 schreef sombie het volgende:
O, en BE, ik ben niet degene wiens opa om een vernoeming had gevraagd. MIjn vader is jong overleden en ik zou het fijn vinden zijn naam te gebruiken zodat hij er toch een beetje bij is. Maar alleen als mijn partner en ik het ook echt een mooie naam vinden.
Goeie beslissing.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:57 schreef Popples het volgende:
dat was mijn opa die dat gevraagd had![]()
het is al opgelost ik vernoem het kind niet![]()
Ja, die zijn er wel, meestal zoek ik op: betekenis naam <naam>quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:51 schreef sombie het volgende:
Jouw idee vind ik ook erg leuk, miss-dynastie, maar ik weet niet goed hoe zo'n naam kan vinden. Weet iemand of er sites zijn waar je op betekenis kunt zoeken?
ja want ik kan moeilijk een meisje hans noemenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goeie beslissing.Wel zo makkelijk.
Kijkquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:56 schreef Sugar het volgende:
Benthe en Geke
Benthe en Lena![]()
Benthe en Nora(h)
Geloof me, ik woon in een dorp met vrij veel ouderwetse namen en het kan welquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:00 schreef Popples het volgende:
[..]
ja want ik kan moeilijk een meisje hans noemen![]()
we hebben gisteren voor 95 % te horen gekregen dat het een meisje word![]()
dus lekker makkelijk![]()
quote:Alex Amber Anaïs Angel Aniek Ann Anouk Arwen Avril Aylin Babet Babs Balou Beau Berit Bloem Bo Brecht Brinn Britt Cato Chris Cis Cléo Colet Daan Dian Dido Dilan Dion Door Doris Eden Eef Elif Elin Elvan Eman Éowyn Erin Faith Fem Fien Fiep Finet Finn Fleur Flinn Flo Floor Guus Gwen Hajar Hazel Helin Hind Iman Inez Irem Iris Isis Jaden Jaël Jans Jarel Jazz Jet Jewel Jill Jinx Jip Jo Joann Joes Jules Julot June Juno Juul Kaat Kajol Keet Kes Kiek Kiran Kris Larou Leaf Leann Liël Lièn Linet Ling Liv Liz Loïs Lorin Lot Lotus Lou Luèn Lulu Luus Lux Luz Lynn Mabel Malin Manar Manou Maran Marel Maren Marin Marit Maud Max Mees Megan Mel Melis Merel Mexx Mick Mies Mijs Minou Mo Moon Moos Mylou Myron Niamh Nihal Nilou Noëll Noor Nouk Nour Ot Pam Parel Paris Pearl Pien Pip Pleun Pom Puck Quinn Raven Renée River Rixt Robin Robyn Rojin Roos Rosan Roxan Ruth Saar Sam Samar Selin Sem Senem Seren Shahd Sien Sil Sinem Sjuul Step Storm Suus Syl Tamar Tatum Ted Tess Teun Trix Wiep Wies Wisal Xin Yaël Yan Yanou Yaren Yen Yentl Yonit Yvet
neeee dat doen we ook niet hoor.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Geloof me, ik woon in een dorp met vrij veel ouderwetse namen en het kan wel
maar NIET doen hoor![]()
![]()
Wist niet dat je ook een stoere meidenlijst hebtquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:06 schreef poemojn het volgende:
Lida
Lina
L(e)ene
Coba
Of uit de lijst 'stoere meidennamen' op www.voornamelijk.nl:
[..]
Maarrrrrr, dan kan Hanne of Hannah weer welquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:00 schreef Popples het volgende:
[..]
ja want ik kan moeilijk een meisje hans noemen![]()
we hebben gisteren voor 95 % te horen gekregen dat het een meisje word![]()
dus lekker makkelijk![]()
Zo heet de verloskundige hier.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:36 schreef m@x het volgende:
Gerlinde?
Gelukkig heb je dan nog in ieder geval bijna 9 maandenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:22 schreef sombie het volgende:
Je hebt gelijk, bixister. Eigenlijk weet ik dat wel maar ik kan het steeds niet laten.![]()
Hij moet eigenlijk ook een lijstje maken maar zolang ik niet zwanger ben, gaat dat niet gebeuren, vrees ik. Als ik hem vraag wat hij leuk vindt, zegt hij steeds..."weet ik niet". Ach, het komt uiteindelijk wel.
Wat grappig die lijst, daar staat mijn dochters naam ook in (iets anders gespeld weliswaar) en nog wel een paar namen die ik erg leuk zou vinden voor een evt 2e.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:06 schreef poemojn het volgende:
Lida
Lina
L(e)ene
Coba
Of uit de lijst 'stoere meidennamen' op www.voornamelijk.nl:
[..]
haha maar die worden het nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maarrrrrr, dan kan Hanne of Hannah weer wel![]()
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maarrrrrr, dan kan Hanne of Hannah weer wel![]()
Als je een jongetje krijgt noem je hem Jarno he?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:17 schreef YPPY het volgende:
Jarno vind ik ook een erg leuke naam.Komt niet zo vaak voor, maar is wel makkelijk te schrijven.
Wennen? Dat is toch niet zo'n aparte naam toch?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 00:09 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Gister is ons buurmeisje geboren: Marlou.
Moest in eerste instantie eventjes wennen, maar ik vind het wel een leuk naam.
Binnenkort ook maar eens de dame in kwestie zelf gaan bewonderen.
En natuurlijk een mooi gedichtje op de kaartquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:20 schreef Troel het volgende:
Als je een jongetje krijgt noem je hem Jarno he?
Niet moeilijk doen met vernoemen, gewoon Jarno
zelf heb ik altijd gezegd mijn kinderen worden niet vernoemd. maar hans of johannes zijn zo ouderwets ze kunnen wel als tweede naam maar niet als roep naam.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:07 schreef Noli. het volgende:
[..]
![]()
![]()
Beide hier in gebruik, de ene als officiele naam de ander als roepnaam. Maar ze is naar niemand vernoemd trouwens.
Over dat Johannes vernoemen. Ik zag al dat het bijna zeker een meisje gaat worden en dat je sowieso al niet meer wou vernoemen, maar ik wou alleen even zeggen dat mijn buurjongetjes allebij naar hun grootvaders (ook Johannes) zijn genoemd. Ze heten Hans en Janco.
Die laatste vind ik dan wel weer leuk gevonden.
Jah die heb ik al voorgesteld aan mijn vriend. Maar hij begon toen meteen op zangerige toon " ge-wel-dig ge-no-ten", je weet wel die reclame met die blonde Marit. Overigens presenteert ze nu Campinglife. Waarschijnlijk vindt ie daarom de naam niet zo leukquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:21 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Stiekemerd wij kennen een Benthe en Marit.
Joan of Joanne kan ook nog.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
Als ik een meisje zou vernoemen naar Johannes, dan wordt Janna! Dat kan natuurlijk ook Popples
Je hebt ook nog evenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:28 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Jah die heb ik al voorgesteld aan mijn vriend. Maar hij begon toen meteen op zangerige toon " ge-wel-dig ge-no-ten", je weet wel die reclame met die blonde Marit. Overigens presenteert ze nu Campinglife. Waarschijnlijk vindt ie daarom de naam niet zo leuk
Maar ik vind de naam wel leuk
Ik vind Norah en Jill ook zo leuk.... We hebben allebei niet echt dezelfde smaak, dus zal nog wel ff duren....
die had ik ook al voorgesteld maar manlief vind het niks. we hebben al een andere mooie naam die als 2de naamgebruikt word.quote:
Dankjewel kozakkenquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:16 schreef kozakken het volgende:
redwan means the gates to heaven
Nog even wat verder gezocht, waarsch. geen wonder dat je niets vond omdat het is afgeleid van Ridwan of Radwan..
enkele sites:
Ridwan - Acceptance, good will; name of the keeper of the gates of Heaven
of deze
of deze, die ook uitgaat van [ur=]http://www.behindthename.com/php/view.php?name=ridwan] Ridwan[/url]
Mijn schoonzusje (Marrokkaans) spreekt het uit als Redwen, maar voor ons klinkt het inderdaad als 'red one'quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:47 schreef poemojn het volgende:
Hoe spreek je dat eigenlijk uit? Als 'red one'?
Dat klinkt weer meer als de spelling die Brighteyes net gafquote:Op zondag 13 augustus 2006 22:52 schreef m@x het volgende:
Ik had een Marokkaanse collega die die naam uitsprak als Ree-doe-ane.
Dan wordt het Redwannaquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:04 schreef bixister het volgende:
hmm, red one, kan die ook voor meisjes?![]()
Ach jee, ik hoor die naam al op z'n amsterdams geroepen wordenquote:Op maandag 14 augustus 2006 10:09 schreef ChrisJX het volgende:
Vanochtend op MTV
Tekeila
Wat je dus uitspreekt als Tequilla (op de manier zoals in het bekende liedje van The Champs)
Jah helaas vindt vriendlief het niet zo leuk.....quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:15 schreef Jambo het volgende:
Jill vind ik ook een leuke naam Stiekemurd. Die naam hadden wij als meisjesnaam.
Ik ken dat liedje niet...quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:09 schreef ChrisJX het volgende:
Vanochtend op MTV
Tekeila
Wat je dus uitspreekt als Tequilla (op de manier zoals in het bekende liedje van The Champs)
In dat liedje spreken ze Tequilla idd uit als tekiella, niet als tekieja. En het was idd een kleurrijk persoonquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:11 schreef Igraine het volgende:
Ik ken dat liedje niet...
Maar ik denk dan Te-Kie-La ofzo... Niet Te-Kie-Ja.
Ik neem aan dat het een donker persoon betrof?
Ik wist dat ik die naam ergens van kende.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:53 schreef livelink het volgende:
Ritva vind ik een leuke naam bij Benthe.
Als Billy kan, kan Ritva toch ookquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:33 schreef poemojn het volgende:
Ik wist dat ik die naam ergens van kende.Vandaag weer tegengekomen: Ritva.
maar het blijft een onbekende naam hoor![]()
Ik had een klasgenootje die Miroesja heet. Nog vreemderquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:40 schreef livelink het volgende:
Een oud buurmeisje van mij heet Roesja, ook zo'n aparte naam.
* Sjeekie_Beekie dacht gelijk aan haar oud-klasgenootje: Petroeska.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik had een klasgenootje die Miroesja heet. Nog vreemder
ah, waren dat nederlanders? ik ken namelijk ook een stel met een babyquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef Rewimo het volgende:
Sip is volgens mij een Friese naam. Sippie vind ik wel wat minder ja.
In ons hotel in Duitsland zaten mensen met een schattige baby die Seppe heet
Das toch een vliegveldquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef Rewimo het volgende:
Sip is volgens mij een Friese naam. Sippie vind ik wel wat minder ja.
In ons hotel in Duitsland zaten mensen met een schattige baby die Seppe heet
Klopt, bij Roosendaalquote:
Ai, niet meer mooi of te raar?quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:07 schreef PM-girl het volgende:
O, ik begin te twijfelen aan onze jongensnaam!
Nee, dit waren Belgenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:43 schreef bixister het volgende:
ah, waren dat nederlanders? ik ken namelijk ook een stel met een babyseppe
, en echt veel komt het volgens mij niet voor. hoe oud was hij ongeveer?
Bij mijn ex hadden ze dat wel gedaan. En ik vond het eigenlijkniet zo heel handig.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:55 schreef Lois het volgende:
Sugar Wat ik steeds al wilde vragen: Hebben jullie dat expres zo gedaan, dat de initialen van Maria en Storm hetzelfde zijn als jullie initialen?
Ik vind het zelf wel een heel bijzonder idee.
Ik heb even zitten zoeken en idd kan ik me voorstellen dat jullie achternaam nogal wat stof tot opmerkingen geeft.quote:Op zondag 10 september 2006 00:44 schreef essie05 het volgende:
Ook al ben ik een lurkster ik wil toch de namen van onze 3 dochters graag met jullie delen.Ik heb al heel veel leuke namen voorbij zien komen op dit forum maar die van onze dochters (nog) niet.
Onze oudste dochter(14) heet Ivanya (spreek uit als Ivanja)Yentl,de middelste is Oksanne Leandra(11) en onze jongste heet Anjella Bodine(5).Ze zijn alle drie erg blij met hun naam,alhoewel de jongste daar nog niet mee bezig is geweest.We hebben naar aparte namen gezocht omdat ikzelf van 4 meiden de enige ben met een "gewone" naam en mijn zussen een aparte naam hebben.Daarbij komt dat wij niet echt een achternaam hebben die zeg maar geen stof tot spreken geeft.Als afleiding zijn de aparte voornamen erg handig gebleken.![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 11:08 schreef Brighteyes het volgende:en ik hebben het gisteren nog even over de schrijfwijze van onze favoriete jongensnaam gehad.
![]()
Er is een oorspronkelijke schrijfwijze maar die laat ruimte over voor uitspraak-interpretatie. Een lettertje wijzigen maakt het wel heel duidelijk. Alleen heb ik zelf en hekel aan 'anders dan standaard' geschreven namen dus we twijfelen nog een beetje.
En er moet natuurlijk ook eerst wel een jongetje gekleid worden nog.
Is toch ook leuk! Zelfde verhaal hier hoor, ook nog niet zwanger maar wel wekelijks zitten we namen te bedenken en weer te wijzigen haha!quote:Op zondag 10 september 2006 11:19 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik vind namen zoeken voor een toekomstig kindje echt zo leuk om te doen![]()
En ik heb nu twee geweldig mooie namen in m'n hoofd![]()
Alleen is er nog lang geen kindje onderweg om ze aan te geven![]()
Morris heeft dan wel zijn eigen initialen, maar als er post binnenkomt voor hem denk ik nog altijd dat het voor z'n vader is. Ik ben gewoonweg nog niet gewend aan nog iemand met die achternaam in ons huis.quote:Op zondag 10 september 2006 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mijn ex hadden ze dat wel gedaan. En ik vond het eigenlijkniet zo heel handig.
2 keer P. Puk en 2 keer J. Puk zeg maar.
Nou maakte zijn moeder zijn post toch wel open, dus dat maakte niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |