Dat klinkt weer meer als de spelling die Brighteyes net gafquote:Op zondag 13 augustus 2006 22:52 schreef m@x het volgende:
Ik had een Marokkaanse collega die die naam uitsprak als Ree-doe-ane.
Dan wordt het Redwannaquote:Op zondag 13 augustus 2006 23:04 schreef bixister het volgende:
hmm, red one, kan die ook voor meisjes?![]()
Ach jee, ik hoor die naam al op z'n amsterdams geroepen wordenquote:Op maandag 14 augustus 2006 10:09 schreef ChrisJX het volgende:
Vanochtend op MTV
Tekeila
Wat je dus uitspreekt als Tequilla (op de manier zoals in het bekende liedje van The Champs)
Jah helaas vindt vriendlief het niet zo leuk.....quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:15 schreef Jambo het volgende:
Jill vind ik ook een leuke naam Stiekemurd. Die naam hadden wij als meisjesnaam.
Ik ken dat liedje niet...quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:09 schreef ChrisJX het volgende:
Vanochtend op MTV
Tekeila
Wat je dus uitspreekt als Tequilla (op de manier zoals in het bekende liedje van The Champs)
In dat liedje spreken ze Tequilla idd uit als tekiella, niet als tekieja. En het was idd een kleurrijk persoonquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:11 schreef Igraine het volgende:
Ik ken dat liedje niet...
Maar ik denk dan Te-Kie-La ofzo... Niet Te-Kie-Ja.
Ik neem aan dat het een donker persoon betrof?
Ik wist dat ik die naam ergens van kende.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:53 schreef livelink het volgende:
Ritva vind ik een leuke naam bij Benthe.
Als Billy kan, kan Ritva toch ookquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:33 schreef poemojn het volgende:
Ik wist dat ik die naam ergens van kende.Vandaag weer tegengekomen: Ritva.
maar het blijft een onbekende naam hoor![]()
Ik had een klasgenootje die Miroesja heet. Nog vreemderquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:40 schreef livelink het volgende:
Een oud buurmeisje van mij heet Roesja, ook zo'n aparte naam.
* Sjeekie_Beekie dacht gelijk aan haar oud-klasgenootje: Petroeska.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik had een klasgenootje die Miroesja heet. Nog vreemder
ah, waren dat nederlanders? ik ken namelijk ook een stel met een babyquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef Rewimo het volgende:
Sip is volgens mij een Friese naam. Sippie vind ik wel wat minder ja.
In ons hotel in Duitsland zaten mensen met een schattige baby die Seppe heet
Das toch een vliegveldquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:37 schreef Rewimo het volgende:
Sip is volgens mij een Friese naam. Sippie vind ik wel wat minder ja.
In ons hotel in Duitsland zaten mensen met een schattige baby die Seppe heet
Klopt, bij Roosendaalquote:
Ai, niet meer mooi of te raar?quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:07 schreef PM-girl het volgende:
O, ik begin te twijfelen aan onze jongensnaam!
Nee, dit waren Belgenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:43 schreef bixister het volgende:
ah, waren dat nederlanders? ik ken namelijk ook een stel met een babyseppe
, en echt veel komt het volgens mij niet voor. hoe oud was hij ongeveer?
Bij mijn ex hadden ze dat wel gedaan. En ik vond het eigenlijkniet zo heel handig.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:55 schreef Lois het volgende:
Sugar Wat ik steeds al wilde vragen: Hebben jullie dat expres zo gedaan, dat de initialen van Maria en Storm hetzelfde zijn als jullie initialen?
Ik vind het zelf wel een heel bijzonder idee.
Ik heb even zitten zoeken en idd kan ik me voorstellen dat jullie achternaam nogal wat stof tot opmerkingen geeft.quote:Op zondag 10 september 2006 00:44 schreef essie05 het volgende:
Ook al ben ik een lurkster ik wil toch de namen van onze 3 dochters graag met jullie delen.Ik heb al heel veel leuke namen voorbij zien komen op dit forum maar die van onze dochters (nog) niet.
Onze oudste dochter(14) heet Ivanya (spreek uit als Ivanja)Yentl,de middelste is Oksanne Leandra(11) en onze jongste heet Anjella Bodine(5).Ze zijn alle drie erg blij met hun naam,alhoewel de jongste daar nog niet mee bezig is geweest.We hebben naar aparte namen gezocht omdat ikzelf van 4 meiden de enige ben met een "gewone" naam en mijn zussen een aparte naam hebben.Daarbij komt dat wij niet echt een achternaam hebben die zeg maar geen stof tot spreken geeft.Als afleiding zijn de aparte voornamen erg handig gebleken.![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 11:08 schreef Brighteyes het volgende:en ik hebben het gisteren nog even over de schrijfwijze van onze favoriete jongensnaam gehad.
![]()
Er is een oorspronkelijke schrijfwijze maar die laat ruimte over voor uitspraak-interpretatie. Een lettertje wijzigen maakt het wel heel duidelijk. Alleen heb ik zelf en hekel aan 'anders dan standaard' geschreven namen dus we twijfelen nog een beetje.
En er moet natuurlijk ook eerst wel een jongetje gekleid worden nog.
Is toch ook leuk! Zelfde verhaal hier hoor, ook nog niet zwanger maar wel wekelijks zitten we namen te bedenken en weer te wijzigen haha!quote:Op zondag 10 september 2006 11:19 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik vind namen zoeken voor een toekomstig kindje echt zo leuk om te doen![]()
En ik heb nu twee geweldig mooie namen in m'n hoofd![]()
Alleen is er nog lang geen kindje onderweg om ze aan te geven![]()
Morris heeft dan wel zijn eigen initialen, maar als er post binnenkomt voor hem denk ik nog altijd dat het voor z'n vader is. Ik ben gewoonweg nog niet gewend aan nog iemand met die achternaam in ons huis.quote:Op zondag 10 september 2006 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mijn ex hadden ze dat wel gedaan. En ik vond het eigenlijkniet zo heel handig.
2 keer P. Puk en 2 keer J. Puk zeg maar.
Nou maakte zijn moeder zijn post toch wel open, dus dat maakte niet uit.
Mijn ouders hebben inderdaad heel bewust namen uitgekozen met verschillende voorletters, omdat ze verwarring wilden voorkomen. Het mooie is nu dat wij al jaren brieven krijgen voor "G. van de petteflet", terwijl er dus niemand hier een G. heeft als voorletter. Wel verschillende letters die, indien slecht geschreven, daarop zouden kunnen lijken... Dus voor wie die brieven zijn? Worden iig door iedereen open gemaakt, uit nieuwsgierigheid.quote:Op zondag 10 september 2006 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mijn ex hadden ze dat wel gedaan. En ik vond het eigenlijkniet zo heel handig.
2 keer P. Puk en 2 keer J. Puk zeg maar.
Nou maakte zijn moeder zijn post toch wel open, dus dat maakte niet uit.
Djen d'r papa is getrouwd geweest met een vrouw die ook een jen had en een Jeffrey (zo zou Djen heten als ze een jongetje was) Het was idd erg verwarrend en het werd al snel grote en kleine Djen/Jenquote:Op zondag 10 september 2006 12:52 schreef Sjeen het volgende:
Nu begrijpt ik waaromniet wil trouwen... we hebben dezelfde voorletter
![]()
Ik ken een samengesteld gezin, waarin twee meisjes dezelfde voornaam hebben. Da's pas verwarrend![]()
waarom dan in vredesnaam die naam gekozen? dat zou ik dan echt geen optie meer vinden.quote:Op zondag 10 september 2006 13:14 schreef Anitra het volgende:
[..]
Djen d'r papa is getrouwd geweest met een vrouw die ook een jen had en een Jeffrey (zo zou Djen heten als ze een jongetje was) Het was idd erg verwarrend en het werd al snel grote en kleine Djen/Jen
Ik zeg helemaal niksquote:Op zondag 10 september 2006 12:02 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik word trouwens wel heel erg nieuwsgierig steeds als iemand hier zegt van we weten de naam al
![]()
Was een samen gesteld gezin, haar vader is met die vrouw getrouwd na dat wij al lang uit elkaar waren en zij had dus al 3 kinderen waarvan jen en Jeffrey er dus 2 waren.quote:Op zondag 10 september 2006 13:25 schreef bixister het volgende:
[..]
waarom dan in vredesnaam die naam gekozen? dat zou ik dan echt geen optie meer vinden.![]()
Ja dat hadden die mensen zelf verzonnen.quote:Op zondag 10 september 2006 17:13 schreef Sjeen het volgende:
Zojuist gelezen in Ouders van Nu... Seger voor een jongen
collega van me zwager heet zo ook...quote:Op zondag 10 september 2006 17:15 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja dat hadden die mensen zelf verzonnen.
dat is een mooie naam cattie, en Ive ook trouwensquote:Op zondag 10 september 2006 17:17 schreef cattie het volgende:
Lang geleden had ik het hier over onze meisjesnaam. Ik had een droom gehad waar die naam in voorkwam en die naam vonden mijn man en ik direct heel mooi en bijzonder. Het werd echter een jongen, Ive. Omdat er een apart verhaal achter zit, gaan we die meisjesnaam niet meer gebruiken en kan ik het dus vertellen, het was Jenthe.
Mensjequote:Tweede dochter voor Angela Schijf
Angela Schijf.
AMSTERDAM - Actrice Angela Schijf en haar man, acteur en zanger Tom Van Landuyt, hebben een dochter gekregen. Het meisje is in het weekeinde geboren en heet Mensje Frédérique Van Landuyt.
Moeder en kind maken het goed, liet Schijf maandag weten. De ouders zijn „blij en trots” met de geboorte van hun tweede kind. Hun oudste dochter Bloem is twee jaar oud
Naar Frédérique Huydts schat ikquote:Op maandag 11 september 2006 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Frederique zal wel een vernoeming zijn.
Ik ken wel een Meis.quote:Op maandag 11 september 2006 21:00 schreef bixister het volgende:
ik hoorde laatst 'meisje' als naam en dat vond ik een stuk minder. al valt het natuurlijk op zich in dezelfde categorie.
Klopt, tenminste dat zeiden ze in RTL Boulevardquote:Op maandag 11 september 2006 21:10 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik ken wel een Meis.
Ik neem aan dat Frédérique naar de onlangs overleden Frédérique Huydts is vernoemd.
Ken ik ook en hoe raar ik de naam in het begin ook vond, het is nu echt een Meis!quote:Op maandag 11 september 2006 21:10 schreef snoopy het volgende:
Ik ken wel een Meis.
Nee, maar het is wel toevallig want die naam hoor je echt nooit. Tenminste ik niet. En ik vond het ook vreselijk wennen om het maar even licht uit te drukkenquote:Op maandag 11 september 2006 23:07 schreef Ireth het volgende:
('Jouw' Meis heeft toevallig niet een ouder broertje waarvan de naam begint met een S. ?)
OMG ik moet altijd meteen denken "otis die dood is"quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:59 schreef Lois het volgende:
Gezien vanuit de auto op weg naar het station:
Hoera
Een zoon geboren!
Otis!
(als in de lift ja)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |