tja, als er in 1 dag een kilo af kan, kan ie er ook in 1 dag weer aanquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat heb ik ook door, jaIk ben weer op het gewicht van voor de BBQ, terwijl ik toch echt dacht dat het wel meeviel...
![]()
Ik sport 2 uur per dag waarbij ik vooral heel veel met gewichten werk. Ik kom aan, maar slank wel af. Daarom is voor mij de weegschaal niet representatief meer en kun je aan mijn BMI ook niets aflezen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:36 schreef wkraaij het volgende:
CL: je bent nu lekker spieren aan het kweken dat weegt ook wat he. Maar na een aantal weken gaat het denk ik er wel vanaf.
ik zit nu op een gaatje met zonneschijn te wachten om de hond uit te laten, en dan boodschappen doenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:21 schreef wkraaij het volgende:
Nee tis nu weer wel een beetje té koud geworden. Ik zit gewoon met een trui aan in huis.
Maar tussen de buien door is het weleens droog hoor![]()
Smaken verschillen, evenals lichaamsbouw.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:08 schreef MikeyMo het volgende:
60 kilo wegen en dan 50 willen zijn![]()
graatlatten zijn niet mooi
Jij spreekt voor heel de wereldbevolking?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:34 schreef MikeyMo het volgende:
60kilo is normaal lichaamsgewicht, dan ben je echt niet moddervet oid
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:57 schreef ymme het volgende:
Ok, hier even spammen.
A.s vrijdag gaat het fok! inzamelactie voor dierenasiels van start.
Steun de dierenasiels in Nederland.
wtf heeft dat met slank de zomer in te maken. Spammen doe je maar ergens andersquote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:57 schreef ymme het volgende:
Ok, hier even spammen.
A.s vrijdag gaat het fok! inzamelactie voor dierenasiels van start.
Steun de dierenasiels in Nederland.
Ja ik weet het. Oftopic.quote:
Sorry hoor.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:59 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
wtf heeft dat met slank de zomer in te maken. Spammen doe je maar ergens anders
omdat ik de lijst in de OP zie en verwachtte dat de meesten minimaal 2x hun gewicht zouden zijn die zich aanmelden, maar het zijn allemaal normale mensen met normale lichaamsgewichtenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:16 schreef Quinazoline het volgende:
Waarom zeuren jullie daarover? Jullie doen toch helemaal niet mee? In dit topic wordt ook wel eens geslowchat door de mensen die aan het afvallen zijn. Jullie zijn niet mee aan het afvallen en komen ineens het topic binnenvallen met een niet relevante opmerking (MM) en gaan dan zeiken over een niet relevante opmerking van iemand die hier wel regelmatig komt.
Daarbij kondigt Ymme al aan dat het even spam is, en ik heb geen last van haar opmerking, dat moet gewoon kunnen. Zeker omdat ze normaal wel meepraat over het afvallen en alles wat daarmee te maken heeft.
Daarvoor is een ander topic. En nu wegwezen, ik heb jou niet nodig om te bepalen of ik wil afvallen of niet...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat ik de lijst in de OP zie en verwachtte dat de meesten minimaal 2x hun gewicht zouden zijn die zich aanmelden, maar het zijn allemaal normale mensen met normale lichaamsgewichten
Dan heb je de OP niet goed bekeken, want daar staat ook dat mensen met een BMI van 25 of hoger welkom zijn in het Dieetclub-topic. Hier zitten de mensen die maar een paar kilo kwijt willen of bezig zijn met de laatste loodjes van het dieeten. Dit topic is namelijk bedoeld voor mensen met een BMI van 27 of lager, en vanaf BMI 25 gaat het dus om een gewoon gezond gewicht.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat ik de lijst in de OP zie en verwachtte dat de meesten minimaal 2x hun gewicht zouden zijn die zich aanmelden, maar het zijn allemaal normale mensen met normale lichaamsgewichten
jij weegt zeker 60kgquote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:34 schreef MikeyMo het volgende:
ik weeg 62quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:34 schreef MikeyMo het volgende:
zoiets ja, en ze noemen mij een blanke ethiopierquote:
ja,zoiets. En er mag best wat meer vet aanquote:
Nu spreek je dus jezelf tegenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:28 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zoiets ja, en ze noemen mij een blanke ethiopier
hoe bedoel je? Ik weeg 60 kilo en ik hoef echt geen 50 te wegen, je kan op sommige plekken letterlijk mijn ribben zien zitten alsmede bij mijn heupen het bot een weerskanten zien zitten... En dan lees ik hier mensen die 60 wegen en 50 willen zijn...quote:
Oké, dus jij vindt het niet mooi. Ga je nu in elk topic op Fok! over smaak zitten discussieren?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:16 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hoe bedoel je? Ik weeg 60 kilo en ik hoef echt geen 50 te wegen, je kan op sommige plekken letterlijk mijn ribben zien zitten alsmede bij mijn heupen het bot een weerskanten zien zitten... En dan lees ik hier mensen die 60 wegen en 50 willen zijn...
Zelfs al zouden ze een kop kleiner dan me zijn en hetzelfde wegen dan nog zou het wel meevallen, dat zou betekenen dat ze een klein buikje oid hebben, geen platte afgetrainde keiharde sportschool buik... dat is niet erg want dat is verre van mooi. Dat soor meisjes hebben vaak ook geen kont en tieten... Zie je meisjes van 18 met het lichaam van een 12 jarige lopen...nee dat is mooi
daar is een forum toch voor, om te discussieren?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:22 schreef Nugget het volgende:
[..]
Oké, dus jij vindt het niet mooi. Ga je nu in elk topic op Fok! over smaak zitten discussieren?
Over smaak valt niet te twisten...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:23 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
daar is een forum toch voor, om te discussieren?
Voor jou is 60 te weinig, voor een ander is 60 teveel.quote:
nou wat let de mensen dan om hier een foto van hun overgewicht en vorderingen te plaatsen, kunnen wij waarschuwen als we de beenderen door het vlees beginnen zien heen te stekenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:52 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Voor jou is 60 te weinig, voor een ander is 60 teveel.
Dat verschilt dus per persoon en kun jij niet op basis van de OP beoordelen
Nu je het zegt, ik zei toch dat ik gisteren zeiknat geregend was? Kwam ik thuis, had ik gewoon m'n paraplu bij me. Was ik vergeten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:10 schreef CherryLips het volgende:
ik ben net een weekje bezig en m'n kuiten zijn best stevigkan ik ook lekker scheuren op de fiets
als het nou eens droog was. het is hier ook nooit normaal weer he. of de mussen vallen dood van 't dak, of je regent zeiknat
Waarschuwingquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:41 schreef wkraaij het volgende:
BGB: lekker he, maceroni! Voor vanavond ga ik het ook koken. Hmmmmm![]()
'k heb zojuist bij de blokker een digitale weegschaal voor 8 euro gescoord. Ik kan nu niet wachten tot morgenochtend, dan kan ik eindelijk eens zien hoeveel ik precies weeg sochtends..
Ik heb er net op gestaan (ff snel alles uitgetrokkenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:44 schreef Nugget het volgende:
[..]
Waarschuwing![]()
Digitale weegschalen geven meestal wat meer aan...
Dat komt later wel als je er een spectaculaire na foto naast kunt plaatsen!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:49 schreef wkraaij het volgende:
[..]
Ik heb er net op gestaan (ff snel alles uitgetrokken) en hij gaf 80,5 aan. Dat vind ik wel netjes als je al 3 keer gegeten hebt (4 boterhammen en een bak yoghurt en een hoop glazen drinken)
Maar tis nu wel spannend wat ie morgenochtend zegt!
En net heb ik mijn vóór foto gevonden. 3 weken geleden toevallig gemaakt door mijn lief toen we een keer op stap waren. Maar aangezien ik niet van 60 naar 50 ga post ik hem niet![]()
als ik een plu bij me heb, blijft t droog.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ik zei toch dat ik gisteren zeiknat geregend was? Kwam ik thuis, had ik gewoon m'n paraplu bij me. Was ik vergeten.![]()
Jij hebt lef, ik ben dusdanig bang voor aankomen dat ik voor geen goud van weegschaal wissel. Ik ben zo bang dat die in ene meer aangeeft en dat ik dus minder ver ben dan ik dacht. Ik heb ook zo'n fijne huisgenoot die af en toe een paar kilo erbij draait, en ik let daar s'ochtends niet op, dus zodra ik heel chaggo aan het ontbijt verschijn en ze beginnen te lachen weet ik genoeg.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:41 schreef wkraaij het volgende:
BGB: lekker he, maceroni! Voor vanavond ga ik het ook koken. Hmmmmm![]()
'k heb zojuist bij de blokker een digitale weegschaal voor 8 euro gescoord. Ik kan nu niet wachten tot morgenochtend, dan kan ik eindelijk eens zien hoeveel ik precies weeg sochtends..
Volgens mij heb jij meer behoefte aan therapie dan aan dieet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:01 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Jij hebt lef, ik ben dusdanig bang voor aankomen dat ik voor geen goud van weegschaal wissel. Ik ben zo bang dat die in ene meer aangeeft en dat ik dus minder ver ben dan ik dacht. Ik heb ook zo'n fijne huisgenoot die af en toe een paar kilo erbij draait, en ik let daar s'ochtends niet op, dus zodra ik heel chaggo aan het ontbijt verschijn en ze beginnen te lachen weet ik genoeg.
De meeste zullen foto's posten als ze 'klaar' zijn, oordeel dan maar of ze, in jouw ogen, te ver zijn gegaanquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nou wat let de mensen dan om hier een foto van hun overgewicht en vorderingen te plaatsen, kunnen wij waarschuwen als we de beenderen door het vlees beginnen zien heen te steken
De enige die dat mag beoordelen is mijn verloofde, ik ben aan jou of iemand anders geen verantwoording schuldig...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nou wat let de mensen dan om hier een foto van hun overgewicht en vorderingen te plaatsen, kunnen wij waarschuwen als we de beenderen door het vlees beginnen zien heen te steken
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:22 schreef Pinball het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij meer behoefte aan therapie dan aan dieet.
Wat maeghan zegt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:23 schreef Quinazoline het volgende:
En: 'Je hebt toch niet echt goed gesport dus je weet nog helemaal niet of sporten wel of niet helpt'. Hij vind ook dat hij ook al het minimum aan calorieen eet dus dat ik echt minder moet eten dan de hoeveelheid die je verbruikt als je in rust bent.
Euhh, is het niet de bedoeling dat je vriendje zegt, 'Wauw een appel, wat goed dat je geen chocoladereep hebt gepakt!!'quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:23 schreef Quinazoline het volgende:
Great, nu ben ik regelmatiger tussendoortjes aan het nemen, is mijn vriendje het er niet mee eens. Ik neem net een appel maar nu begint ie ineens: 'Zo wordt je maag toch weer veel groter, als je steeds aan het eten bent'. En: 'Je hebt toch niet echt goed gesport dus je weet nog helemaal niet of sporten wel of niet helpt'. Hij vind ook dat hij ook al het minimum aan calorieen eet dus dat ik echt minder moet eten dan de hoeveelheid die je verbruikt als je in rust bent.
Heeft er iemand argumenten waarmee ik hem duidelijk kan maken dat ie niet zo moet zeuren, want echt blij word ik hier niet van natuurlijk. Ik heb het idee dat ik wel gelijk heb met dat meer tussendoortjes eten, maar kan ff niet bedenken wat ook alweer de argumenten waren.
Maar ik pak al nooit meer chocolade, dus ik denk dat ie wat dat betreft al verwend isquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:46 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Euhh, is het niet de bedoeling dat je vriendje zegt, 'Wauw een appel, wat goed dat je geen chocoladereep hebt gepakt!!'
Of euhh, zie ik dit helemaal verkeerd?
Zit stiekum wel wat in natuurlijkquote:Maar als ik hem daarvoor waarschuw vindt ie dat het onzin is dat je daarvan gaat eten en dat ik niet zo flauw moet doen.
Het IS ook flauw, maar het IS wel zo. De enige momenten waarop ik me niet kan beheersen met eten, zijn als ik me kut voel. Ik zorg dus dat ik me niet te vaak kut voel, en dan gaat alles goed. Heel simpel. Dan moet ie zoiets niet gaan uitlokken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:50 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
Zit stiekum wel wat in natuurlijk
Ken het gevoel hoor.. maar toch kan ook ik niet ontkennen.. dat er wel wat in zit.
Vooral chocola doet het prima op zo'n moment... maar ik probeer mezelf in te houden.
En soms met boodschappen haal ik gewoon zo'n kinderreepje van eh.. 60ct ofzo?
Verder zie bovenstaand verhaal
Ik kom me ook weer eventjes bemoeien hier....quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:47 schreef Uhmmie het volgende:
Ik heb me ingeschreven op http:\\www.eetenbeweegwijzer.nl
Daar geef je je gewicht en lengte en buikomvang op.
Je geeft op hoeveel je gemiddeld sport per week
Je geeft op hoeveel je zou willen afvallen.
En dan krijg je netjes te zien hoeveel je per dag mag eten in kcalorien en vet.
Dat scheelt inderdaad enorm, en niet alle eet&beweeg-sites gaan daar even goed mee om. Op valtaf.nl kreeg ik ook hele vreemde uitkomsten. Ik weet het niet meer precies, maar het kwam er op neer dat ik met een beetje sporten en 23 uur slapen meer kcal zou verbruiken dan met het 'gemiddeld actief'-profiel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:47 schreef Iksje het volgende:
't kan helpen om de gegevens in te voeren, maar het is niet heel erg genuanceerd. Sport is ook zo variabel, je hebt zwemmen en je hebt squash, je hebt (hard)lopen en badminton, je hebt fitness... het verbruik daarvan per uur varieert toch ook?
Vast en zeker. Wel 2 stuks denk ik.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:21 schreef wkraaij het volgende:
Maar ik heb ook de afwas gedaan en daarmee hopelijk wat chippies verbrand.
Wat is toch die fascinatie met getallen achter de komma? Niet specifiek naar jou wkraaij, maar ik zie het bij veel mensen hier.quote:En volgens de nieuwe weegschaal weeg ik 79,9. Iets meer lijkt het als met de analoge, maar het verschilt niet zo heel veel. Nu kan ik het mooi per 100 gram volgen.
Neehoor, wij eten hier allemaal bijna niks en we bewegen ook helemaal niet maar toch vallen we kilo's af. Dus het werkt wel.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:55 schreef AcidBurner het volgende:
mmmmm als je veel gewicht verliest in een korte periode dan is dat meestal alleen water en spieren. om echt je vet er af te branden is er maar één oplossing en dat is SPORTEN. Zo hou je je spieren intact en ga je vet verbranden. Doe je dit niet en honger je je zelf alleen maar uit dan zal je wel vet verliezen maar vooral ook veel spier ... en de meer spieren je verliest de langer het zal duren vooraleer je op je streefgewicht bent... diëten is niet alleen heel ongezond maar ook nog nefast voor je lichaam. Het bekende JO-JO effect zal dan zeker zijn werk doen.
Voel je niet zo persoonlijk aangevallen, hij heeft het toch niet specifiek tegen jou?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:01 schreef Quinazoline het volgende:
Neehoor, wij eten hier allemaal bijna niks en we bewegen ook helemaal niet maar toch vallen we kilo's af. Dus het werkt wel.
Lees je anders even in ofzo i.p.v. dit soort loze dingen te gaan roepen.
Dat weet ik, maar ik ben dat soort opmerkingen zat. Er komen namelijk zeer regelmatig mensen dit topic binnen die, zonder dat ze ook maar even lezen hoe iedereen hier bezig is, zomaar dingen beginnen te roepen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:08 schreef Pinball het volgende:
[..]
Voel je niet zo persoonlijk aangevallen, hij heeft het toch niet specifiek tegen jou?
Daarnaast is er weinig loos aan hoor, hij heeft gelijk.
OK OK ! ik had niet alles gelezen ... maar ik wou jullie gewoon even wat goede raad geven. Wou helemaal niemand beledigen hoor. ben zelf al 1.5 jaar met mijn gewicht bezig. zal me effie voorstellen man, 29m, 1.83cm, kom van 104kg weeg nu 77.0 kg... heb dit bereikt... door veel te sporten ... elke dag een anderhalf uur zwemmen en matig eten. Maar als ik zo lees dat jullie bijna niks eten wel dan heb ik zoiets van damn ik moet die mensen effie mijn ervaringen met diëten vertellen. Dat is alles ... als je naar mijn proiel ziet zal je zien dat ik vrij nieuw ben op dit forum... dus alles lezen daar moet je me wat tijd voor geven he ;-) ...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:01 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Neehoor, wij eten hier allemaal bijna niks en we bewegen ook helemaal niet maar toch vallen we kilo's af. Dus het werkt wel.
Lees je anders even in ofzo i.p.v. dit soort loze dingen te gaan roepen.
Die fascinatie voor getallen achter de komma heb ik nu omdat ik die weegschaal gister heb gekocht. Mijn oude is er eentje met een wijzer die, als je je net gewogen hebt, nooit naar de nul terug gaat. Meestal 2 kilo ervoor of erachter. Ik vertrouwde dat ding dus niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:15 schreef Pinball het volgende:
[..]
Vast en zeker. Wel 2 stuks denk ik.
[..]
Wat is toch die fascinatie met getallen achter de komma? Niet specifiek naar jou wkraaij, maar ik zie het bij veel mensen hier.
Ik snap serieus niet waarom mensen zich gek maken met hoeveelheden die gelijk staan aan een glas water of een keer naar het toilet.![]()
En dan hier komen juichen dat er 200 gram af is, en de volgende dag weer depressief als er -o jee- weer 3 ons bij is. Als je nou accepteert dat je gewicht fluctueert is het leven zoveel makkelijker. Zorg gewoon voor een dalende lijn, dan hoef je je niet druk te maken over een halve kilo vocht en onverteerd eten als je die een keer op je weegschaal ziet.![]()
Nou nou, nu ook niet overdrijven he...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:20 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik ben dat soort opmerkingen zat. Er komen namelijk zeer regelmatig mensen dit topic binnen die, zonder dat ze ook maar even lezen hoe iedereen hier bezig is, zomaar dingen beginnen te roepen.
Ik weet dat sporten erg belangrijk is, maar volgens mij weet iedereen in dit topic dit wel, dus vandaar dat ik zo reageer.
We eten juist niet bijna niks. Dat was een sarcastische reactie van me, sorry. Ik heb hier eigenlijk al vaak mee gemaakt dat mensen meer gingen eten, juist omdat ze er achter kwamen dat ze gewoon te weinig aten.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:20 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
OK OK ! ik had niet alles gelezen ... maar ik wou jullie gewoon even wat goede raad geven. Wou helemaal niemand beledigen hoor. ben zelf al 1.5 jaar met mijn gewicht bezig. zal me effie voorstellen man, 29m, 1.83cm, kom van 104kg weeg nu 77.0 kg... heb dit bereikt... door veel te sporten ... elke dag een anderhalf uur zwemmen en matig eten. Maar als ik zo lees dat jullie bijna niks eten wel dan heb ik zoiets van damn ik moet die mensen effie mijn ervaringen met diëten vertellen. Dat is alles ... als je naar mijn proiel ziet zal je zien dat ik vrij nieuw ben op dit forum... dus alles lezen daar moet je me wat tijd voor geven he ;-) ...
doe ik troel ... leuke naam trouwens ;- )quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:21 schreef Troel het volgende:
Toch is het wel handig, om zeker in zulke topics, je eerst in te lezen voordat je je reactie geeft. Je hebt echt niet de eerste die in die valkuil trapt.
Klopt, maar heb niet het idee dat iedereen hier het ook voldoende doetquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:20 schreef Quinazoline het volgende:
Ik weet dat sporten erg belangrijk is, maar volgens mij weet iedereen in dit topic dit wel, dus vandaar dat ik zo reageer.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:26 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Klopt, maar heb niet het idee dat iedereen hier het ook voldoende doet
Dat is een goede vraag daaro...wel ik ben eigenlijk niet meer tevreden te krijgen... en ik weet dat dat heel heel gevaarlijk is. Ik heb het gevoel dat ik een beetje anorexiaanse neigingen begin te krijgen. En daar moet ik echt wel mee oppassen... niet dat ik niet genoeg eet .. ik eet meer dan 3500kcal per dag... (moet ook wel als je elke dag ~1200kcal opbrandt aan sport) ... maar soms voel ik me nog steeds te dik. Wat helemaal niet het geval is sta eigenlijk te scherp. Maar nee ik ben tevreden alleen dat ik nog wel wat wil werken aan spieropbouw... ik moet dus eigenlijk meer gaan wegen (spiertoename) en niet meer minder... nu is mijn gewicht wel stabiel. Ik wou je nog even mijn excuses aanbieden... ik ben een ventje die er graag snel invliegt maar je had gelijk eerste effie alles lezen... zal ik dan ook vanaf nu doen!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:23 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
We eten juist niet bijna niks. Dat was een sarcastische reactie van me, sorry. Ik heb hier eigenlijk al vaak mee gemaakt dat mensen meer gingen eten, juist omdat ze er achter kwamen dat ze gewoon te weinig aten.
Knap dat je al zoveel kwijt bent trouwens. Wil je nog meer kwijt of ben je tevreden met hoeveel je nu weegt?
Je hoeft niet ALLES te lezen hoor, maar een beetje inlezen kan geen kwaad.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:27 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag daaro...wel ik ben eigenlijk niet meer tevreden te krijgen... en ik weet dat dat heel heel gevaarlijk is. Ik heb het gevoel dat ik een beetje anorexiaanse neigingen begin te krijgen. En daar moet ik echt wel mee oppassen... niet dat ik niet genoeg eet .. ik eet meer dan 3500kcal per dag... (moet ook wel als je elke dag ~1200kcal opbrandt aan sport) ... maar soms voel ik me nog steeds te dik. Wat helemaal niet het geval is sta eigenlijk te scherp. Maar nee ik ben tevreden alleen dat ik nog wel wat wil werken aan spieropbouw... ik moet dus eigenlijk meer gaan wegen (spiertoename) en niet meer minder... nu is mijn gewicht wel stabiel. Ik wou je nog even mijn excuses aanbieden... ik ben een ventje die er graag snel invliegt maar je had gelijk eerste effie alles lezen... zal ik dan ook vanaf nu doen!
Ow, ik plan ook wel beweging in, maar ik houd me niet altijd aan mijn planningquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:28 schreef wkraaij het volgende:
Volgens mij zijn best wel wat mensen hier ook serieus aan het bewegen/sporten naast het diëten.
Ik in elk geval wel. Per week heb ik 10 uur beweging gepland.
Ik weet niet of je breed gebouwd bent, maar 77kg bij 1.83m lijkt me al aan de lage kant.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:20 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
OK OK ! ik had niet alles gelezen ... maar ik wou jullie gewoon even wat goede raad geven. Wou helemaal niemand beledigen hoor. ben zelf al 1.5 jaar met mijn gewicht bezig. zal me effie voorstellen man, 29m, 1.83cm, kom van 104kg weeg nu 77.0 kg... heb dit bereikt... door veel te sporten ... elke dag een anderhalf uur zwemmen en matig eten. Maar als ik zo lees dat jullie bijna niks eten wel dan heb ik zoiets van damn ik moet die mensen effie mijn ervaringen met diëten vertellen. Dat is alles ... als je naar mijn proiel ziet zal je zien dat ik vrij nieuw ben op dit forum... dus alles lezen daar moet je me wat tijd voor geven he ;-) ...
ivm met buikje dat heb ik ook nog een beetje... maar ik vind dat eigenlijk niet zo erg... en van die crunches dat doe ik niet zo graag... doet ook zo vreselijk veel pijn.. daarom doe ik tijdens het zwemmen veel aan rugslag en schoolslag ... dan voel je die spieren in je buikie trekken... dat zal ook wel helpen... ik heb geen haast... ik ga nog jaren voor de boeg hebben. Vind dit wel een leuk topic... jullie lijken me hier veel meer relaxed dan in de meeste topics ..waarvoor dank ik heb mijn plaatsje voor leuke discussies precies gevonden :-)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:39 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik weet niet of je breed gebouwd bent, maar 77kg bij 1.83m lijkt me al aan de lage kant.
Ik wil zelf ook aan mijn spieren gaan werken, alleen rijg ik daarmee mijn buikje niet weg, dus besloten eerst dat buikje eraf en dan weer, op de gewenste plaatsen, aankomen.
als het plaatselijk zit kun je het plaatselijk wegtrainenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:51 schreef YPPY het volgende:
Plaatselijk vet wegtrainen gaat niet,...
Het grootste probleem is het ademen, zodra mijn ademhaling zwaarder wordt, gaat het zeer doen...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:52 schreef YPPY het volgende:
En een andere sport GWS? Er is toch wel iets dat kan?
Wel zwemmen is iets dat ik heel heel heel graag doe!!! Vroeg was ik semi-pro ... deed veel aan wedstrijden mja toen kwam de pubertijd eraan ... en je kent dat wel... dan zijn we plots alleen nog geïnterreseerd in meisjes, bier en dope :-) ... Ik had het ver kunnen schoppen maar de trainer eiste veel meer inzet van ons... 3km zwemmen per sessie was echt nodig en wel ik heb het toen opgegeven... nog altijd heel veel spijt van. Toen ik 27 werd ben ik opnieuw begonnen en heb nog altijd de discipline om het te doen... maar dan wel zelfstandig... in een club ga ik niet meer.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:51 schreef YPPY het volgende:
Plaatselijk vet wegtrainen gaat niet, dus ms hoeven die sit-ups niet eens en weten ze op een sportschool iets dat je wel leuk vindt. Maar zwemmen is ook al erg gezond. Als je dat leuk vindt, moet je dat vooral blijven doen. Sporten moet ook leuk blijven. En als je een man bent, is het ook niet zo erg dat je bovenarmen gespierd worden. Dat is bij vrouwen vaak wat minder.
Gaat het je alleen om je buikspieren of wil je ergens anders ook meer spier kweken?
Heb je daar uitleg bij? Ik heb altijd begrepen dat je wel extra spieren kunt kweken op een bepaalde plaats, maar dat het vet niet weggaat waar je het wilt. Anders wil ik wel de manier om het vet op m'n bovenbenen aan te pakken zonder liposuctie.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:55 schreef D.Rose het volgende:
[..]
als het plaatselijk zit kun je het plaatselijk wegtrainen
Nope, als je vet op je buik hebt en je buikspieren trainen, krijg je alleen nog maar een dikkere buik omdat je grotere spieren onder je vetlaag kweekt en de vetlaag zelf niet weggaat om je bijna geen calorieen verbrand met sit-ups.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:06 schreef YPPY het volgende:
[..]
Heb je daar uitleg bij? Ik heb altijd begrepen dat je wel extra spieren kunt kweken op een bepaalde plaats, maar dat het vet niet weggaat waar je het wilt. Anders wil ik wel de manier om het vet op m'n bovenbenen aan te pakken zonder liposuctie.
Ademen moet je inderdaad bij alles. Doe maar voorzichtig aan. Ook jammer als het nu weer erger gaat worden.
was pas een reportage op TV van mensen die verslaafd zijn aan plastische chirugie en liposuctie, kost bijna 5000 euro voor een degelijke liposuctie..dan, heb ik direct zoiets van MAN MAN MAN, wat hebben wij al Euro's uitgespaard door gewoon wat evenwichtiger te etenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:06 schreef YPPY het volgende:
[..]
Heb je daar uitleg bij? Ik heb altijd begrepen dat je wel extra spieren kunt kweken op een bepaalde plaats, maar dat het vet niet weggaat waar je het wilt. Anders wil ik wel de manier om het vet op m'n bovenbenen aan te pakken zonder liposuctie.
Ademen moet je inderdaad bij alles. Doe maar voorzichtig aan. Ook jammer als het nu weer erger gaat worden.
dat zou wel verklaren waarom ik plof armpjes blijf houden en mijn kont als een idioot aan het krimpen is. Dit word een zaak voor Google..quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:12 schreef AcidBurner het volgende:
ik heb pas ergens gelezen dat het vet verdwijnt in de volgorde dat het eraan gekomen is. Dus het eerste vet dat verdwijnt is hetgene dat er laatst is aangekomen... in denk dat de plaats hier dus niet relevant is. Ik zeg het ik heb het ook maar ergens gelezen. Ik ben dus nu mijn babyvet aan het verbranden ;-)
Om dit soort dingen te voorkomen mag je je eigenlijk (als je bijv. bij een dieetist zit of een vastgesteld dieet) je maar 1 keer per week wegenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:15 schreef Pinball het volgende:
[..]
Vast en zeker. Wel 2 stuks denk ik.
[..]
Wat is toch die fascinatie met getallen achter de komma? Niet specifiek naar jou wkraaij, maar ik zie het bij veel mensen hier.
Ik snap serieus niet waarom mensen zich gek maken met hoeveelheden die gelijk staan aan een glas water of een keer naar het toilet.![]()
En dan hier komen juichen dat er 200 gram af is, en de volgende dag weer depressief als er -o jee- weer 3 ons bij is. Als je nou accepteert dat je gewicht fluctueert is het leven zoveel makkelijker. Zorg gewoon voor een dalende lijn, dan hoef je je niet druk te maken over een halve kilo vocht en onverteerd eten als je die een keer op je weegschaal ziet.![]()
Maar het hoort bij mijn ochtendroutine, anders ga ik het vergeten...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:17 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
Om dit soort dingen te voorkomen mag je je eigenlijk (als je bijv. bij een dieetist zit of een vastgesteld dieet) je maar 1 keer per week wegen
ik denk wel als je meer oefeningen zou doen met je armen... pompen of uhm..zwemmenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:16 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
dat zou wel verklaren waarom ik plof armpjes blijf houden en mijn kont als een idioot aan het krimpen is. Dit word een zaak voor Google..
hehehehe :-) je hebt een punt maar stel .. stel gewoon dat je je nu is een weekje of 2 niet weegt en dan op de weegschaal gaat staan en huppa ziet dat je (ik zeg maar iets) 2kg kwijt bent!! dat werkt toch meer motiverend dan elke dag je gewicht te zien schommelen ...zoals met veel dingen in het leven... als je teveel moeite doet maak je je het alleen maar moeilijker voor jezelfquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Maar het hoort bij mijn ochtendroutine, anders ga ik het vergeten...![]()
dan zouden m'n kont en m'n bovenbenen als eerste gaan krimpen. en m'n tiet'nquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:12 schreef AcidBurner het volgende:
ik heb pas ergens gelezen dat het vet verdwijnt in de volgorde dat het eraan gekomen is. Dus het eerste vet dat verdwijnt is hetgene dat er laatst is aangekomen... in denk dat de plaats hier dus niet relevant is. Ik zeg het ik heb het ook maar ergens gelezen. Ik ben dus nu mijn babyvet aan het verbranden ;-)
Each person's body has its own unique shape and fat distribution pattern. The places where the fat goes first are, unfortunately, where it comes off last. So the only way to lose that fat is by losing weight in general.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:22 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Mijn Google zegt: '... kansloze zaak om te vinden'
Dus ik geef het op, mocht je het nog herinneren waar het te vinden is, schroom niet om het evengoed nog even neertezetten
ik ben een noob .... kan je me dat even uitleggen wat je hiermee bedoeld...? je wil zeggen dat je spieren meer beginnen te wegen door toename en vet minder? of juist andersom... wat dan wel niet zo een goede zaak is he! ik las dat je problemen hebt met ademhaling ... ik wou direct voorstellen om te gaan zwemmen (ja ik maak graag reclamequote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar ik raak al bijna een maand niets kwijt...Alleen ligt dat niet aan de weegschaal, maar aan de verhouding vet/spierweefsel...
koop een digitale ;-) altijd handig geen gepruts en bijna altjid exact juist....nooit last mee!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Weer blijgemaakt met een dooie kilo
Spierweefsel weegt meer dan vetweefsel. Als je gaat sporten raak je dus vetweefsel kwijt, maar krijg je er spierweefsel bij. Je houdt dus hetzelfde gewicht, of komt zelfs aan, terwijl je toch goed bezig bent. Dit is vooral in de beginperiode van een dieet met sport zo, tot grote frustratie van velen die dat niet weten...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:34 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
ik ben een noob .... kan je me dat even uitleggen wat je hiermee bedoeld...? je wil zeggen dat je spieren meer beginnen te wegen door toename en vet minder? of juist andersom... wat dan wel niet zo een goede zaak is he! ik las dat je problemen hebt met ademhaling ... ik wou direct voorstellen om te gaan zwemmen (ja ik maak graag reclame) maar uhm als je ademhaling niet goed is ... dan zal dat ook niet gaan ... voor mensen met zwakke gewrichten is het dan wel weer ideaal! toch veel succes man!
een digitale is zo exact, zo confronterend. Ik heb liever mijn oude uit het jaar nul die het nooit zeker weet, want dan kan ik mezelf altijd nog het voordeel van de twijfel gevenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:36 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
koop een digitale ;-) altijd handig geen gepruts en bijna altjid exact juist....nooit last mee!
Laat ik nu juist de meeste centimeters zijn kwijt geraakt op mijn buik de afgelopen maand. Bij mij willen juist de benen heel moeilijk.quote:Belly fat seems to burn off a lot slower than the rest of the body, but the first place you put fat on is the last place that it will burn off.
Ik heb niet naar je profiel gaan zien maar als je van het mannelijk geslacht bent dan is het normaal dat je buikie wegsmelt.. mannen zetten altijd aan hun middel aan ... dus dat is het eerste vet dat dan weer zal verwijnen ..; zie je wel de theorie klopt ;-)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:49 schreef wkraaij het volgende:
[..]
Laat ik nu juist de meeste centimeters zijn kwijt geraakt op mijn buik de afgelopen maand. Bij mij willen juist de benen heel moeilijk.
Volgens mij verschilt het echt per persoon, waar je je vet kwijtraakt.
Andersom dus. Mannen krijgen éérst een buikje voor ze op andere plekken dik worden, dus is die buik ook het laatste wat er vanaf gaat.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:52 schreef AcidBurner het volgende:
Ik heb niet naar je profiel gaan zien maar als je van het mannelijk geslacht bent dan is het normaal dat je buikie wegsmelt.. mannen zetten altijd aan hun middel aan ... dus dat is het eerste vet dat dan weer zal verwijnen ..; zie je wel de theorie klopt ;-)
5 en dan ben ik gelukkig, denk ik..quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:50 schreef AcidBurner het volgende:
@ BubblegumBarbie
hehehe... ik versta wat je wil zeggen ... 7kg niet slecht!!! volhouden zou ik zo zeggen ... hoeveel wil je er nog af?
Uhm ja, maar het is nog steeds wel een NL-forumquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:31 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
Each person's body has its own unique shape and fat distribution pattern. The places where the fat goes first are, unfortunately, where it comes off last. So the only way to lose that fat is by losing weight in general.
Dat is bij mij (denk ik) ook hetgeen wat het meeste geholpen heeft.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:49 schreef Uhmmie het volgende:
Nu fiets ik elke dag van/naar werk
Zegmaar max een half uur enkele reis.
dus ongeveer een uurtje per dag en niet op topsnelheid of iets dergelijks
En ik pas inmiddels niet meer in de broek die ik vlak voor kerst gekocht heb
Staat in mijn profiel, ik zeg het niet graag op een nederlands forum ;-) schrik van de flames maar ik ben Belg, ik woon sinds 4 jaar in Brussel :-)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:04 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Acid, uit welk land kom je?
Ik dacht al zoiets, betrapt! Maar verder oké, ben je zelf nog van plan af te vallen, of ben je gelukkig zo?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:05 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
Staat in mijn profiel, ik zeg het niet graag op een nederlands forum ;-) schrik van de flames maar ik ben Belg, ik woon sinds 4 jaar in Brussel :-)
dat is eigenlijk wel cool eh ... 10.000kcal per maand = 1.5 kg puur vet WEG! 7000kcal = 1kg vet maar dat wisten jullie zeker al :-) Ik zou ook wat meer moeten gaan fietsen want van dat zwemmen alleen krijg ik geen gespierde benen en dan zo een kas van een lichaam met van die ongetrainde beentjes eronder vind ik ook maar niks ;-)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:04 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat is bij mij (denk ik) ook hetgeen wat het meeste geholpen heeft.
Ook wel logisch natuurlijk. Als je hetzelfde blijft eten, en ineens elke dag een uur fietst scheelt dat snel zo'n 500kcal per dag. Dat zijn er 2500 per (werk)week, 10000 per maand.
Als je daarvoor een beetje aankwam per maand val je nu ineens een kilo af.
hehehehe.. je had het gezien aan mijn manier van schrijven zeker ;-) lekker op zijn belgisch ... ik probeer me aan te passen maar het echte nederlandse taaltje dat kan ik nog niet schrijven..heb heel lang aan de nderlandse grens gewoond ... in de kempen ... maar omdat ik daar moeilijk werk vond in mijn sector ben ik maar naar brussel getrokken :-)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:08 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ik dacht al zoiets, betrapt! Maar verder oké, ben je zelf nog van plan af te vallen, of ben je gelukkig zo?
Dat lijkt me best wel onzin. Met normaal hardlopen verbrand je ook vet, en meer dan met langzaam hardlopen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:23 schreef YPPY het volgende:
Als je eerst niet afviel en door het fietsen wel, kan het verschil zitten in je hartslag. Bij mijn hartslagmeter zit een hele uitleg. Als je traint op een lage hartslag (voor mij is dat steppen of heel langzaam hardlopen) verbrand je vooral vet. Train je op een hogere hartslag (normaal hardlopen), dan maak je vooral spier. Fietsen is ws op een langere hartslag als je dat rustig aan doet.
Nou stiekum.. wist ik dat natuurlijk nietquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:08 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
dat is eigenlijk wel cool eh ... 10.000kcal per maand = 1.5 kg puur vet WEG! 7000kcal = 1kg vet maar dat wisten jullie zeker al :-) Ik zou ook wat meer moeten gaan fietsen want van dat zwemmen alleen krijg ik geen gespierde benen en dan zo een kas van een lichaam met van die ongetrainde beentjes eronder vind ik ook maar niks ;-)
Je verbrand ook wel vet als je sneller loopt, maar voor mij was langzamer lopen optimaler. Vooral in de tijd dat ik echt vet wilde verbranden. Wat de optimale hartslag is wisselt per persoon natuurlijk. Hoe beter mijn conditie werd, hoe sneller ik kon lopen voor hij ging piepen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:32 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat lijkt me best wel onzin. Met normaal hardlopen verbrand je ook vet, en meer dan met langzaam hardlopen.
Ik heb het vet onderaan mijn buik hangen, en nu ik afval gat het er dus daar vanafquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:06 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar dat is nog niet hetzelfde als "spier maken" wat ze schreef. Sterker nog, als je aan je eiwitten toe bent breek je alleen maar spieren áf.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:36 schreef AcidBurner het volgende:
Pinball ze heeft gelijk hoor ... als je traag sport ... dan brandt je veel meer vetcellen doe je aan snel tempo aan sport dan zal je lichaal niet kunnen overschakelen op vetverbranding ... want dat duurt te lang .. en de spier wil dierct energie en zal je dus vooral koolhydraten en als die op zjin eiwitten gaan verbranden...
Ik weeg me iedere dag zeker 2 keerquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:20 schreef AcidBurner het volgende:
dus zoals uhmmie zei : weeg je zo min mogelijk... zorgt toch alleen maar voor frustratie
Van mij mag je, maar het is op eigen risico.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:28 schreef AcidBurner het volgende:
YPPY is 100% correct daar!!! :-) en GWS bedankt ;-) ik was mijn koffers eigenlijk al aan het pakken... ik mag dus blijven?
hehehe laten we zeggen dat je als vrouw gemiddeld 2400kcal per dag verbrandt met de dagelijkse dingen die je doet ..zonder te sporten...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:07 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Hoeveel calorieen verbrand je met moordneigingen?
Ik kan nu voor de 3de keer dezelfde mail gaan typen aangezien hotmail 2 keer een fout melding gaf en mijn mail verwijderde.. Moord! Doodslag! AAARRGGHHH! @#%%&&!!!
Ik = Geirriteerd
omdat je zo lief bent voor de nieuweling ;-)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Van mij mag je, maar het is op eigen risico.![]()
Als ik voor de vetverbranding ga, moet ik dus een stuk gaan lopen?
Tijd om eens flink te gaan shoppen dus, lekker door de stad struinen...![]()
Hmm.. Hier in NL verbruiken wij vrouwen gemiddeld 2000 calorieen per dag. Niet 2400. En daarbij, ik heb een kantoorbaan en geen motivatie om te sporten.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:11 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
hehehe laten we zeggen dat je als vrouw gemiddeld 2400kcal per dag verbrandt met de dagelijkse dingen die je doet ..zonder te sporten...
laten we stellen dat het typen van je mail 20mins duurt (telt lekker makkelijke weg) X3 keer opnieuw begonnen = 1 uur = 100kcal ...
niet slecht ;-) je hebt bijna een hele Twix weggemailed ;-)
Leuk overzichtquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:15 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
omdat je zo lief bent voor de nieuweling ;-)
http://www.netonline.be/lifestyle/calorieen_verbranden.asp
Activiteit: Wandelen
Duur van de inspanning: 180 minuten (3 uur shoppen moet kunnen voor je)
Uw gewicht: 77 Kg (heb het mijnen maar genomen)
Verbrande calorieen: 177![]()
![]()
ik koos voor 2400 omdat dat makkelijker uit te rekenen was... ik weet dat je niet zoveel verbuikt... er is maar een oplossing Bubble en dat is SPORTEN!!!!!!! :-)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:20 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Hmm.. Hier in NL verbruiken wij vrouwen gemiddeld 2000 calorieen per dag. Niet 2400. En daarbij, ik heb een kantoorbaan en geen motivatie om te sporten.![]()
Al met al is ooit berekend dat ik maar 1400 calorieen per dag verbruik.![]()
Maar de stress is goed genoeg om mijn zojuist verorberde kitkat te verbruiken, bedankt Hotmail!
GWS mag ik er ook bij ... :-)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Leuk overzicht
Het wordt tijd om weer eens te gaan schermen, zie ik.Moet maar eens kijken of er een club in de buurt is. Ik heb mijn pak en floret nog...
En mijn gewicht vindt je in de eerste post van deze topic. Daar staan al onze gewichten en wat we inmiddels kwijt (of juist niet kwijt) zijn...
waarom zit je dan in dit topicquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:20 schreef BubblegumBarbie het volgende:
En daarbij, ik heb een kantoorbaan en geen motivatie om te sporten.![]()
Ik geloof dat de gegevens wel per dag opgeslagen worden en niet per uurquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dan moet je een mailtje sturen naar Troel. Haar adres staat in dezelfde post. Zij maakt een account voor je aan en stuurt je het wachtwoord. Dan kun je je vorderingen zelf bijhouden, al wil je dat ieder uur doen...
topic gaat op zich... niet over sportquote:
Wat een verschil tussen boswandelen en gewoon wandelen volgens die link.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:15 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
omdat je zo lief bent voor de nieuweling ;-)
http://www.netonline.be/lifestyle/calorieen_verbranden.asp
Activiteit: Wandelen
Duur van de inspanning: 180 minuten (3 uur shoppen moet kunnen voor je)
Uw gewicht: 77 Kg (heb het mijnen maar genomen)
Verbrande calorieen: 177![]()
![]()
Volgens mij heb jij ook gewoon 24 uur in een dag, net als iedereen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:46 schreef Uhmmie het volgende:
Maar sporten is nice
Vervelende is alleen dat het zo verschrikkelijk veel tijd kost want dat heb ik niet zo veel over het algemeen.
Nee, het topic gaat over mensen die willen afvallen, en daar heb je motivatie voor nodig, anders kun je het wel opgevenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:03 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
topic gaat op zich... niet over sport
Hmm, *checkt de OP* Waarempel, ik ben al 7 kilo afgevallen, nou nou, ik zal wel heel gedemotiveerd bezig zijn met afvallen!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:40 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Nee, het topic gaat over mensen die willen afvallen, en daar heb je motivatie voor nodig, anders kun je het wel opgeven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gepenetreerd te krijgen, betekend dat dat je niet gemotiveerd bent en dus niet gaat afvallen en dus eigenlijk niets te zoeken hebt in dit topic? Net als deze gedemotiveerde sporter?
Of bekijk ik het nu helemaal verkeerd?
[ Bericht 6% gewijzigd door BubblegumBarbie op 03-08-2006 16:33:29 (Post gecensureerd) ]
Mijn oprechte excuses en ik heb het gecensureerd.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hou je het een beetje netjes BBB?![]()
Niet per definitiequote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:17 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Hmm, *checkt de OP* Waarempel, ik ben al 7 kilo afgevallen, nou nou, ik zal wel heel gedemotiveerd bezig zijn met afvallen!
Volgens mij is het zo met afvallen, corrigeer mij als ik het fout heb (en dan heb ik het niet over mijn spelling), dat afvallen gebeurd zodra je minder calorieen tot je neemt dan dat je verbruikt. Toch?
Het nut van sport is al vaak genoeg besproken, als je er voor kiest het niet te doen doe je dus ook niet echt je best om af te vallen. Niemand sprak over wieberen, ik vroeg alleen naar de reden voor je aanwezigheid hier.quote:Dus volgens mij hoef je niet per definitie te sporten wil je afvallen, toch? Dus wat heeft mijn demotivatie voor sport te maken met mijn afval gedrag? En dus omdat ik niet gemotiveerd ben om te gaan sporten kan ik in jouw ogen beter wieberen uit dit topic?
tja, hier ga ik maar niet eens op reagerenquote:Ik heb zomaar het vermoeden dat jij niet erg gemotiveerd bent om 2 negerpenissen hard anaal gepenetreerd te krijgen, betekend dat dat je niet gemotiveerd bent en dus niet gaat afvallen en dus eigenlijk niets te zoeken hebt in dit topic? Net als deze gedemotiveerde sporter?
Of bekijk ik het nu helemaal verkeerd?
Voorkeur oké, maar ga niet zeggen dat iemand hier niet mag zijn omdat diegene niet aan sport doet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:38 schreef Iksje het volgende:
BGB, ik denk dat D.Rose gewoon nog even wilde aanhalen dat een dieet in combinatie met sport de voorkeur geniet.
Zonder sport val je inderdaad ook af, maar het risico is dan gewoon wat groter dat je spieren en vet verliest ipv alleen vet als je sport (want dan hou je je spieren draaiende/in opbouw).
Edit: wat D.Rose zelf al stelt
Je voelt je kennelijk nog al aangevallen terwijl ik alleen een vraag stelde.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:42 schreef BubblegumBarbie het volgende:
@ D.Rose, mijn rede van aanwezigheid is dat ik mede dankzij dit topic al 7 kilo ben afgevallen. En dat zonder te sporten. Mijn excuses naar jouw toe als jij dit een vreselijke zaak vind. Maar voor zover ik kan zien is er bij jouw nog maar 3,5 kg af, dat is de helft van mij. Iets zegt dat het dus zonder sporten ook heel goed lukt (zo niet beter aangezien ik geen spiermassa opbouw) en ik vind het een erg vervelende zaak dat jij besluit dat ik het niet verdien hier te zijn omdat ik niet sport.
Opzich vind ik een excuse dus wel op zijn plaats, maar iets zegt mij dat dat een aan dwaasheid grenzende vorm van optimisme is.
Volgens mij zei niemand datquote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Voorkeur oké, maar ga niet zeggen dat iemand hier niet mag zijn omdat diegene niet aan sport doet.
Ik ben vanaf december aan de situps gegaan, twee keer per dag zo veel mogelijk, en ben zo 6 cm van m'n taille kwijtgeraakt (voor ik ging sporten dus, voor alle duidelijkheid). Het is niet minder vet natuurlijk, maar m'n buik hangt minder en dat is duidelijk te zien.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:14 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Nope, als je vet op je buik hebt en je buikspieren trainen, krijg je alleen nog maar een dikkere buik omdat je grotere spieren onder je vetlaag kweekt en de vetlaag zelf niet weggaat om je bijna geen calorieen verbrand met sit-ups.
Toch zien gespierde bovenarmen met vet er al wel gelijk veel steviger uit. Ik heb nog steeds spekarmen, maar ze flubberen al een stuk minder nu.quote:Zelfde geld met je benen, als je je benen enorm gaat trainen dan krijg je enorme benen met vet ipv alleen enorme benen![]()
Anders was ik wel aan het gewichtheffen gegaan om mijn bovenarmpjes aan te pakken..![]()
Ik denk dat het ook veel te maken heeft met verschil tussen mannen en vrouwen. Bij vrouwen blijft meestal juist vet op de dijen en billen zitten, mannen hebben eerder vet op hun buik (maar die hebben dan weer het grote voordeel dat hun buikholte eerst vult met vet en daar zie je het natuurlijk niet)... Ik neem aan dat dat ook veel scheelt.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:49 schreef wkraaij het volgende:
[..]
Laat ik nu juist de meeste centimeters zijn kwijt geraakt op mijn buik de afgelopen maand. Bij mij willen juist de benen heel moeilijk.
Volgens mij verschilt het echt per persoon, waar je je vet kwijtraakt.
Toch grappig al die mensen die voor mij invullen wat ik suggereerquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:30 schreef Maeghan het volgende:
Je zei het niet, maar je suggereeerde wel dat het nutteloos was om hier te komen als je toch niet sport.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:45 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Toch grappig al die mensen die voor mij invullen wat ik suggereer
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:20 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Hmm.. Hier in NL verbruiken wij vrouwen gemiddeld 2000 calorieen per dag. Niet 2400. En daarbij, ik heb een kantoorbaan en geen motivatie om te sporten.![]()
Leg even uit wat je bedoelde dan?quote:
teruglezen kan geen kwaad, er zijn ook mensen die het wel begrijpenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:59 schreef Maeghan het volgende:
[..]
[..]
[..]
Leg even uit wat je bedoelde dan?
Als iemand aangeeft geen motivatie te hebben om iets te doen waarbij je veel baat hebt bij het afvallen zet ik daar mijn vraagtekens bijquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:04 schreef Maeghan het volgende:
Eh, wie wel dan?
Ik heb teruggelezen, en dat je niet je best doet om af te vallen als je niet sport, afgezien van dat het complete nonsens is en iets anders dan "wat doe je hier als je niet gemotiveerd bent om te sporten", heeft natuurlijk niets te maken met het al dan niet posten in een topic over afvallen. (En zeg nou niet dat je dat niet bedoelde, want als iemand zegt dat ie niet gemotiveerd is om te sporten en jij zegt 'waarom zit je dan in dit topic' geef je duidelijk aan dat je er vanuit gaat dat mensen hier komen omdat ze gemotiveerd zijn om te sporten).
Ik geef aan dat mensen die sporten zich meer inzetten dan mensen die niet sporten.quote:
Je bent inconsequent en redeneert onlogisch, geeft daarbij geen enkel gefundeerd argument, en vindt het dan raar dat wij je niet begrijpen?
Je gaf niet aan dat mensen die sporten zich meer inzetten dan mensen die het niet doen, je zei dat mensen die niet sporten zich niet genoeg inzetten (en dat je je dan ook nog afvraagt waarom iemand die niet wil sporten in een afvaltopic post...). Dat laatste is slechts een waardeoordeel (gevolgd door een zeer onlogische vraagstelling), het eerst is een stelling die nog redelijk te onderbouwen is.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:30 schreef D.Rose het volgende:
Ik geef aan dat mensen die sporten zich meer inzetten dan mensen die niet sporten.
Ik geef niet aan ....... (vul al je geblaat in)
Niet genoeg voor wat precies?quote:Mijn drie tot zes uur per week is blijkbaar niet genoeg.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:52 schreef Iksje het volgende:
Acidburner, omdat er geen in je profiel staat, mag ik hier dan als medebelgje even naar je e-mail hengelen? Ik ga je heus niet versieren ofzo, 't gaat meer om je afvallen.
Mijn vriend heeft dezelfde statistieken als jij toen je begon (ongeveer, zie hier) en is nogal fatalistisch over afvallen (dat het hem toch nooit zal lukken omdat hij al lang te veel weegt).
Nu mag je je persoonlijk verhaal ook hier neerzetten hoor, ik snap dat je liever niet met je mail gooit, maar ik ben bang dat het dan een beetje te veel slowchat wordt hier...
Een collega van mij doet ook pilates en die heeft echt een geweldig figuur, en dat na 2 kinderen te hebben gehad. Alleen je moet nogal lenig zijn voor pilates toch?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 07:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, ben nog niet geheel wakker, of mijn ogen zitten nog te dicht...
Pilates is vergelijkbaar met yoga. Het is om je spieren te versterken en soepeler te worden.
Ik zie net trouwens dat het geen les Pilates is maar bodybalance. Ook ongeveer hetzelfde, maar die les is een cobinatie van Pilates, yoga en thai chi.
Och, wat heet lenig? Het is handig, ja, maar je gaat gewoon zover je zelf kunt en die lenigheid komt in meer of mindere mate vanzelf wel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:16 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Een collega van mij doet ook pilates en die heeft echt een geweldig figuur, en dat na 2 kinderen te hebben gehad. Alleen je moet nogal lenig zijn voor pilates toch?
hou ons op de hoogte!!! :-) ik wil terug bijkomen ... maar dan wel spier ;-) wat een luxe probleem he :-) ga effie wat werken nu (af en toe he) ;-) ... tot straksquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:16 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
.Dus opzich denk ik wel dat er wat vanaf is.
Jammer genoeg is het zulk beroerd weer, en ga ik nu met de auto naar mijn werk ipv met de fiets. het scheelt toch weer 40 minuten beweging.
Ik kan met mijn grote teen mijn neus aan raken (als ik heel erg hard aan mijn been trek)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Och, wat heet lenig? Het is handig, ja, maar je gaat gewoon zover je zelf kunt en die lenigheid komt in meer of mindere mate vanzelf wel.
Waar moet je dan een verslag over maken?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:15 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen, wat een drukte al hier op de vroeg ochtend. Ik ben ook weer wakker, weeg nog steeds hetzelfde (maar maak me er niet druk om hoor) en ga nu weer braaf aan dat stomme verslag werken wat maar niet afkomt. Ik begin dr van te balen maar ga nu maar gewoon met goede moed beginnen. Hoe sneller het af, hoe beter het is.
Over mijn bachelorthesis, soort van eindstage van mijn Bachelor.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:32 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Waar moet je dan een verslag over maken?
Dankjewel, maar ik denk dat ik het toch echt zelf moet doen. Vanmiddag heb ik nog een afspraak met mijn begeleider en dan moet er wat meer duidelijk worden. Nu dus maar gewoon aan de slag.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:49 schreef AcidBurner het volgende:
wel als ik je met iets kan helpen laat het me weten!! :-) ik ben al even geen student meer ... maar heb toch ook hogere studies gedaan... als je wil zal ik het eens nalezen ... wat een geluk dat ik hier geland ben he ;-) (grapje!!)
Ik zie het verschil met zwemmen niet zo?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:00 schreef wkraaij het volgende:
@GWS: ow, je denkt dat mijn zout/suikergehalte erg daalt tijdens fietsen. Hmm das geen gekke gedachte.
Zal het de volgende keer eens meenemen.
Ja, dat schreef je al.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:33 schreef wkraaij het volgende:
@pinball, als ik net zolang ben wezen zwemmen als fietsen dan voel ik me 'gewoon' moe. Maar na het fietsen ben ik echt kapot. En ik zwem mijn ook uit het naadje zeg maar.
Misschien verbrand je met fietsen gewoon meer dan met zwemmen.. dat zou kunnen op zichquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:42 schreef wkraaij het volgende:
hmm omdat ik misschien meer zweet? Ik snap het zelf ook niet zo goed.
Maar met zwemmen daalt het natuurlijk ook.
Het verschil valt me zo op, terwijl ik met beide inspanningen dacht een evenredige aanslag op mijn lichaam te plegen.
Nog goede tips waar wij wat mee kunnen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:20 schreef Quinazoline het volgende:
Ik ben weer terug van mijn gesprekje met mijn begeleider. Hij had wel een aantal bruikbare tips. Heb meteen ook maar boodschappen gedaan en allemaal lekkere gezonde dingen gekocht. Nu vol goede moed weer aan de slag.
Ik denk het niet, want het ging allemaal over mijn stage-verslagquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:11 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
Nog goede tips waar wij wat mee kunnen?
Overigens.. ik ben echt blij dat ik gek ben op dingen als groenten en fruit.. volgens mij scheelt dat best heel veel
Beetje laat, maar veel plezier in Parijs!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef Troel het volgende:
Nieuwe accounts voor de lijstjes zullen dit weekend niet aangemaakt worden, ik zit een weekendje in Parijs. Wel gewoon mailen, dan kan ik zodra ik terug ben de accounts aanmaken.
deze twee zijn wel handigquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:10 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
Misschien verbrand je met fietsen gewoon meer dan met zwemmen.. dat zou kunnen op zich
Is vast online te vinden.
Hallo,quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:37 schreef wkraaij het volgende:
ik had deze ook
http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
en volgens die verbruik je meer met zwemmen als met fietsen.
naja tis gewoon een raadsel
Hmm.. het klinkt me ook niet logisch in de oren inderdaad. Ik ging/ga er vanuit dat als je meer/grotere spieren hebt dat je dan inderdaad in rust ook meer verbrand. Misschien ging dat om een strak buikje ofzo bij een vrouw, dat dat vaak 'onder' het buikvet komt te zitten en niet i.p.v. het buikvet komt?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:26 schreef SHE het volgende:
Ik reageerde op een paar posts hierboven, waarin werd gemeld dat je vooral niet aan de gewichten moet hangen, want dan zou je alleen maar een dikke buik en benen krijgen omdat je spieren kweekt onder je vet.
tenenkrommend..overigens niet de eerste keer dat ik het in 1 van de afval reeksen lees
D'r komen hier heel vaak mensen binnenvallen die ons 'even gaan vertellen' hoe het allemaal wel moet, terwijl ze vaak dingen zeggen die hier al lang bekend zijn. Daarom reageer ik er meteen zo op denk ik.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:33 schreef SHE het volgende:
Oh, maar ik wilde ook niet iedereen aanspreken hoor...ik vind het echt super te lezen hoe eenieder zijn eigen weg vind.
Het ging me specifiek om de post over krachttraining/gewichten...misschien had ik beter kunnen quoten
Ben alweer weg!
Good luck all![]()
Benny Benassi - Satisfactionquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:27 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ja ik heb dus wel altijd muziek op, maar het probleem is dat mijn muzieksmaak niet zo geschikt is om op te trainen.
Iemand die goede train-muziek weet?
ik voel me aangesprokenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:35 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
D'r komen hier heel vaak mensen binnenvallen die ons 'even gaan vertellen' hoe het allemaal wel moet, terwijl ze vaak dingen zeggen die hier al lang bekend zijn. Daarom reageer ik er meteen zo op denk ik.
nofi hoor!
Een lap op geven is belgisch dialect om te zeggen : Er nog is goed invliegen ;-) aka... een effort doen aka mijn best doen ;-) aka lekker zweten ;-)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:34 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen allesmaal.
Acidburner, ik snap niet helemaal wat je zegt eigenlijk. Een lapje opgeven?
Ah ik snap het. Ik kon ook niet zoveel met die 160x25m, dacht dat dat een oppervlakte was. Maar nu begrijp ik dat het 160 baantjes in het 25-meterbad zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:36 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
Een lap op geven is belgisch dialect om te zeggen : Er nog is goed invliegen ;-) aka... een effort doen aka mijn best doen ;-) aka lekker zweten ;-)
Die zwemetiquette is dan niet bekend in het zwembad waar ik zwem: gewoon met z'n drieen naast elkaar zwemmen, gewoon aan de rechterkant heen en langs de rechterkant terug, enz. Heel irritant.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:01 schreef AcidBurner het volgende:
hehehe ja ik ben vrij fanatiek maar dat moet tegenwoordig anders zie ik geen verschil meer... spieren komen er niet zo heel snel bij...Ik voel dat ik zo op mijn limiet zit qua vetverlies...Maar zwemmen, ik deed het vroeger al veel van mijn 8 jaar - 17 jaar. Dus staar je niet dood op die getallen... maar om jullie maar is een idee te geven. ik ben 1.5 jaar geleden echt begonnen met 40 x 25 m dan 60 x 25m , dan een heel tijdje 80x 25m dan over de 100 X 25m..enz enz.... ik heb nu heel de week aan krachttraining gedaan dus vandaag is het 160x 25 afmalen tegen rustig tempo... body gaat er deugd van hebben, heb het al heel de week afgejakkerd....
ivm drukke banen... kom maar met mij zwemmen... ik evacuur je een baantje met amateurs in 4 lengtes ;-) ... maar dat doe ik alleeen maar als er echt geen zwembaan is voorzien. :-) dan heb ik er snel eentje hoor ;-) ... hehehehmaar ik ben wel altijd heel beleefd...zoals het hoort, heb zelfs ooit op een site gelezen dat er zo iets bestaat als zwem-etiquette
en nu maar is beginnen in plaats van te lullen :-)
have a nice day y'all !
Ik heb geen autoquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Pak eens de trein zou ik zeggen, doe je ook nog wat aan lichaamsbeweging en je hoeft je geen zorgen te maken dat je je auto niet kwijt kunt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |