abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:28:38 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40414791
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:51 schreef D.Rose het volgende:

[..]

jij weegt zeker 60kg
zoiets ja, en ze noemen mij een blanke ethiopier
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:30:04 #52
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_40414822
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:51 schreef D.Rose het volgende:

[..]

jij weegt zeker 60kg
ja,zoiets. En er mag best wat meer vet aan hij heeft een klein knuffel buikje,daar stopt het ook wel
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 12:45:28 #53
18653 crew  D.
pi_40415259
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

zoiets ja, en ze noemen mij een blanke ethiopier
Nu spreek je dus jezelf tegen
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:16:53 #54
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40416317
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:45 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Nu spreek je dus jezelf tegen
hoe bedoel je? Ik weeg 60 kilo en ik hoef echt geen 50 te wegen, je kan op sommige plekken letterlijk mijn ribben zien zitten alsmede bij mijn heupen het bot een weerskanten zien zitten... En dan lees ik hier mensen die 60 wegen en 50 willen zijn...

Zelfs al zouden ze een kop kleiner dan me zijn en hetzelfde wegen dan nog zou het wel meevallen, dat zou betekenen dat ze een klein buikje oid hebben, geen platte afgetrainde keiharde sportschool buik... dat is niet erg want dat is verre van mooi. Dat soor meisjes hebben vaak ook geen kont en tieten... Zie je meisjes van 18 met het lichaam van een 12 jarige lopen...nee dat is mooi
[..]
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:22:03 #55
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40416510
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:16 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

hoe bedoel je? Ik weeg 60 kilo en ik hoef echt geen 50 te wegen, je kan op sommige plekken letterlijk mijn ribben zien zitten alsmede bij mijn heupen het bot een weerskanten zien zitten... En dan lees ik hier mensen die 60 wegen en 50 willen zijn...

Zelfs al zouden ze een kop kleiner dan me zijn en hetzelfde wegen dan nog zou het wel meevallen, dat zou betekenen dat ze een klein buikje oid hebben, geen platte afgetrainde keiharde sportschool buik... dat is niet erg want dat is verre van mooi. Dat soor meisjes hebben vaak ook geen kont en tieten... Zie je meisjes van 18 met het lichaam van een 12 jarige lopen...nee dat is mooi
Oké, dus jij vindt het niet mooi. Ga je nu in elk topic op Fok! over smaak zitten discussieren?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:23:11 #56
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40416545
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:22 schreef Nugget het volgende:

[..]

Oké, dus jij vindt het niet mooi. Ga je nu in elk topic op Fok! over smaak zitten discussieren?
daar is een forum toch voor, om te discussieren?
[..]
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:40:46 #57
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40417178
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:23 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

daar is een forum toch voor, om te discussieren?
Over smaak valt niet te twisten...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 13:52:55 #58
18653 crew  D.
pi_40417584
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:16 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Voor jou is 60 te weinig, voor een ander is 60 teveel.
Dat verschilt dus per persoon en kun jij niet op basis van de OP beoordelen
pi_40418786
Ik heb een pro aan mijn lage calorieen inname ontdekt: macaroni!! Iets wat ik voor lange tijd van het menu had geschrapt maar o zo lekker vind. En dat mag ik nu weer eten, vind ik dan hè.

Ik zal proberen om de weegschaal mee te kidnappen naar boven, zodat ik morgen mezelf weer kan wegen. De weegschaal staat tegenwoordig op een andere kamer waar mensen slapen, en deze mensen slapen om 06:00 nog, dus kan ik me niet wegen. Ik vraag me af of dit meer eet gedoe echt gaat helpen
pi_40419105
BGB: lekker he, maceroni! Voor vanavond ga ik het ook koken. Hmmmmm
'k heb zojuist bij de blokker een digitale weegschaal voor 8 euro gescoord. Ik kan nu niet wachten tot morgenochtend, dan kan ik eindelijk eens zien hoeveel ik precies weeg sochtends. .
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:43:36 #61
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40419166
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:52 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Voor jou is 60 te weinig, voor een ander is 60 teveel.
Dat verschilt dus per persoon en kun jij niet op basis van de OP beoordelen
nou wat let de mensen dan om hier een foto van hun overgewicht en vorderingen te plaatsen, kunnen wij waarschuwen als we de beenderen door het vlees beginnen zien heen te steken
[..]
pi_40419169
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:10 schreef CherryLips het volgende:
ik ben net een weekje bezig en m'n kuiten zijn best stevig kan ik ook lekker scheuren op de fiets
als het nou eens droog was. het is hier ook nooit normaal weer he. of de mussen vallen dood van 't dak, of je regent zeiknat
Nu je het zegt, ik zei toch dat ik gisteren zeiknat geregend was? Kwam ik thuis, had ik gewoon m'n paraplu bij me. Was ik vergeten.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:44:40 #63
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40419199
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:41 schreef wkraaij het volgende:
'k heb zojuist bij de blokker een digitale weegschaal voor 8 euro gescoord. Ik kan nu niet wachten tot morgenochtend, dan kan ik eindelijk eens zien hoeveel ik precies weeg sochtends. .
Waarschuwing
Digitale weegschalen geven meestal wat meer aan...
pi_40419351
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:44 schreef Nugget het volgende:

[..]

Waarschuwing
Digitale weegschalen geven meestal wat meer aan...
Ik heb er net op gestaan (ff snel alles uitgetrokken ) en hij gaf 80,5 aan. Dat vind ik wel netjes als je al 3 keer gegeten hebt (4 boterhammen en een bak yoghurt en een hoop glazen drinken)
Maar tis nu wel spannend wat ie morgenochtend zegt!

En net heb ik mijn vóór foto gevonden. 3 weken geleden toevallig gemaakt door mijn lief toen we een keer op stap waren. Maar aangezien ik niet van 60 naar 50 ga post ik hem niet
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:53:23 #65
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40419473
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:49 schreef wkraaij het volgende:

[..]

Ik heb er net op gestaan (ff snel alles uitgetrokken ) en hij gaf 80,5 aan. Dat vind ik wel netjes als je al 3 keer gegeten hebt (4 boterhammen en een bak yoghurt en een hoop glazen drinken)
Maar tis nu wel spannend wat ie morgenochtend zegt!

En net heb ik mijn vóór foto gevonden. 3 weken geleden toevallig gemaakt door mijn lief toen we een keer op stap waren. Maar aangezien ik niet van 60 naar 50 ga post ik hem niet
Dat komt later wel als je er een spectaculaire na foto naast kunt plaatsen!
pi_40419479
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ik zei toch dat ik gisteren zeiknat geregend was? Kwam ik thuis, had ik gewoon m'n paraplu bij me. Was ik vergeten.
als ik een plu bij me heb, blijft t droog.
als ik m niet bij me hebt, regent het
Ik gister zowaar droog gebleven bij het fietsen.
Tap tap tap
pi_40419748
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:41 schreef wkraaij het volgende:
Jij hebt lef, ik ben dusdanig bang voor aankomen dat ik voor geen goud van weegschaal wissel. Ik ben zo bang dat die in ene meer aangeeft en dat ik dus minder ver ben dan ik dacht. Ik heb ook zo'n fijne huisgenoot die af en toe een paar kilo erbij draait, en ik let daar s'ochtends niet op, dus zodra ik heel chaggo aan het ontbijt verschijn en ze beginnen te lachen weet ik genoeg.
pi_40419987
ow hihi ik moet daar ook wel om lachen hoor!! Elke ochtend moet ik sowieso al het wijzertje op nul zetten dus ik kijk wel altijd naar de wegschaal.
Maar ik ben nog maar 1 maand bezig en ik irriteer me al de hele maand aan die weegschaal. Ik kan beter nu overstappen als over 2 maanden ofzo denk ik.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:22:08 #69
242 Pinball
Electric Monk
pi_40420413
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:01 schreef BubblegumBarbie het volgende:

Jij hebt lef, ik ben dusdanig bang voor aankomen dat ik voor geen goud van weegschaal wissel. Ik ben zo bang dat die in ene meer aangeeft en dat ik dus minder ver ben dan ik dacht. Ik heb ook zo'n fijne huisgenoot die af en toe een paar kilo erbij draait, en ik let daar s'ochtends niet op, dus zodra ik heel chaggo aan het ontbijt verschijn en ze beginnen te lachen weet ik genoeg.
Volgens mij heb jij meer behoefte aan therapie dan aan dieet.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 15:28:13 #70
18653 crew  D.
pi_40420619
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nou wat let de mensen dan om hier een foto van hun overgewicht en vorderingen te plaatsen, kunnen wij waarschuwen als we de beenderen door het vlees beginnen zien heen te steken
De meeste zullen foto's posten als ze 'klaar' zijn, oordeel dan maar of ze, in jouw ogen, te ver zijn gegaan
pi_40420807
Ik heb in het vorige topic een 'voor' en een 'nu' foto staan. Oordeel zelf maar of ik te ver ga.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:44:20 #72
12913 GreatWhiteSilence
pi_40421198
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

De enige die dat mag beoordelen is mijn verloofde, ik ben aan jou of iemand anders geen verantwoording schuldig...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_40421766
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:22 schreef Pinball het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij meer behoefte aan therapie dan aan dieet.
of allebei.

Maar inderdaad, soms wil ik het nog welleens te ver doortrekken.

@ MickeyMo, waarom de meeste van ons hier geen foto neerzetten is simpel, zodra we een foto neerzetten zijn we niet anoniem meer voor de buitenwereld.
pi_40422305
ik ga m'n rollen hier echt niet neerplempen hoor ik trek niet voor niets geen bikini aan.
Tap tap tap
pi_40422461
Great, nu ben ik regelmatiger tussendoortjes aan het nemen, is mijn vriendje het er niet mee eens. Ik neem net een appel maar nu begint ie ineens: 'Zo wordt je maag toch weer veel groter, als je steeds aan het eten bent'. En: 'Je hebt toch niet echt goed gesport dus je weet nog helemaal niet of sporten wel of niet helpt'. Hij vind ook dat hij ook al het minimum aan calorieen eet dus dat ik echt minder moet eten dan de hoeveelheid die je verbruikt als je in rust bent.
Heeft er iemand argumenten waarmee ik hem duidelijk kan maken dat ie niet zo moet zeuren, want echt blij word ik hier niet van natuurlijk. Ik heb het idee dat ik wel gelijk heb met dat meer tussendoortjes eten, maar kan ff niet bedenken wat ook alweer de argumenten waren.
pi_40422741
1. Van kleine maaltijden wordt je maag niet groter
2. Veel lichte tussendoortjes eten houdt je verbranding op gang
3. Als je te weinig eet schiet je lichaam in spaarstand en kom je aan, het absolute minimum wordt vaak op 1200 gesteld
4. Je moet je voedingsstoffen wel binnen zien te krijgen.
5. Je lichaam heeft bepaalde dingen nodig om af te kunnen vallen, waaronder bijvoorbeeld vet.
6. Als je gezonde tussendoortjes eet heb je geen honger waardoor je 1. niet zo snel te veel gaat eten bij de maaltijd, 2. minder de neiging hebt je uit te leven op allerlei ongezonde dingen, 3. vrolijker bent, en vrolijk zijn is heel gezond en motiverend.

Meer kan ik even niet bedenken
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:33:18 #77
12913 GreatWhiteSilence
pi_40422849
Simpel: je moet minimaal het aantal Kcal wat je voor je basisbehoeften nodig hebt naar binnen werken, omdat anders je lichaam in de spaarstand komt te staan en afvallen een brug te ver wordt.

Je kunt ook zeggen: bemoei je er niet mee, ik val af op mijn manier.
pi_40422957
Volgens mij was het idee van continu eten dat je spijsvertering blijft doorstoken.
En je dus continu gaat verbranden ipv alleen de eerste 10 minuten na je maaltijd

En bovendien.. als je net een appel op hebt.. ga je dus geen chippies pakken ofzo
Dus dat werkt dubbel

En idd.. je moet een minimale hoeveelheid tot je nemen.. anders kom je in spaarstand.
Enige is dat je dan alles wat je eet.. opslaat als vet voor de komende hongerperiode
Dus dan word je hooguit dikker
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40423055
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:23 schreef Quinazoline het volgende:
En: 'Je hebt toch niet echt goed gesport dus je weet nog helemaal niet of sporten wel of niet helpt'. Hij vind ook dat hij ook al het minimum aan calorieen eet dus dat ik echt minder moet eten dan de hoeveelheid die je verbruikt als je in rust bent.
Wat maeghan zegt.
Wat je vriendje van je verwacht is dat je je lichaam in spaarstand zet. Het minimum aan caloriën dat je verbruikt als je in rust bent, heb je nodig, als je eronder gaat raakt je lichaam in de war omdat het zelfs niet krijgt wat het nodig heeft om "niks" te doen.
Enfin, zo denk ik toch...
En wat bedoeld hij met niet goed sporten? Niet lang genoeg, niet intensief genoeg, de verkeerde soort sport (uithouding ipv kracht)??
pi_40423299
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:23 schreef Quinazoline het volgende:
Great, nu ben ik regelmatiger tussendoortjes aan het nemen, is mijn vriendje het er niet mee eens. Ik neem net een appel maar nu begint ie ineens: 'Zo wordt je maag toch weer veel groter, als je steeds aan het eten bent'. En: 'Je hebt toch niet echt goed gesport dus je weet nog helemaal niet of sporten wel of niet helpt'. Hij vind ook dat hij ook al het minimum aan calorieen eet dus dat ik echt minder moet eten dan de hoeveelheid die je verbruikt als je in rust bent.
Heeft er iemand argumenten waarmee ik hem duidelijk kan maken dat ie niet zo moet zeuren, want echt blij word ik hier niet van natuurlijk. Ik heb het idee dat ik wel gelijk heb met dat meer tussendoortjes eten, maar kan ff niet bedenken wat ook alweer de argumenten waren.
Euhh, is het niet de bedoeling dat je vriendje zegt, 'Wauw een appel, wat goed dat je geen chocoladereep hebt gepakt!!'
Of euhh, zie ik dit helemaal verkeerd?
pi_40423353
Misschien een leuk idee... en dan kan je je vriendje ook om zn oren meppen (of hij jou natuurlijk)

Ik heb me ingeschreven op http:\\www.eetenbeweegwijzer.nl

Daar geef je je gewicht en lengte en buikomvang op.
Je geeft op hoeveel je gemiddeld sport per week
Je geeft op hoeveel je zou willen afvallen.

En dan krijg je netjes te zien hoeveel je per dag mag eten in kcalorien en vet.
Vervol;gens hou je dagelijks netjes bij wat je hebt gegeten.
De site rekent netjes uit of je op/onder/boven je zelf gestelde doel zit.

Allemaal niet ingewikkeld...maar ik vond het heel prettig
Kwam tot de conclusie sinds ik ong. 1 uur per dag beweeg.. in combi met wat ik eet ong. 10kg in 3 maanden zou moeten afvallen.
Wat dus ook gewoon lukt en dat zonder raar te eten.
Enige waar ik wat in gesneden heb is in mijn broodbeleg (fricandeau ipv volvette kaas) en ik drink minder koffie verkeerd (wat zowieso al goed voor me was want dat dronk ik echt te veel)
Die site geeft ook aan wanneer je te weinig eet.. en bovendien handige tips wanneer je te veel eet.
Of bijvoorbeeld dat je meer moet ontbijten.. zodat je minder naar tussendoortjes grijpt later op de dag...
Enige waar hij geen rekening mee houd.. is dat ik sochtned sniet veel ontbijt.. maar wel om 10 uur een appel.
Dus die zet ik dan gewoon bij ontbijt ipv bij tussendoortjes.

Site tevreden.. geen klachten zegmaar
En ik nog veel meer.. ik fiets nu exact 2 maanden elke dag een uur.
De broek die ik voor de kerst gekocht heb kan inmiddels uit zonder de knopen los te maken
En ja.. dat was gewoon een strakke broek

*hop blijde*
jobensaskia.nl
pi_40423367
Ik heb wat moeite om te gaan sporten. Dus ga braaf hardlopen, en een paar dagen later weer, en dan ga ik een keer fietsen, en dan doe ik weer een week niks. Niet heel fanatiek en regelmatig dus, dat bedoelt ie.

En wat jullie zeiden heb ik eigenlijk al wel tegen heb gezegd, geloof ik. Ik zal het straks nog wel eens proberen, maar anders moet ie zich er maar niet mee bemoeien. Meestal motiveert ie me wel goed hoor en hij helpt me vaak ook wel, maar soms pakt ie het gewoon zo verkeerd aan dat ik er sjaggo van wordt en dan ga eten ( ). Maar als ik hem daarvoor waarschuw vindt ie dat het onzin is dat je daarvan gaat eten en dat ik niet zo flauw moet doen.

Maar verder is ie wel heel lief hoor .
pi_40423416
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:46 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Euhh, is het niet de bedoeling dat je vriendje zegt, 'Wauw een appel, wat goed dat je geen chocoladereep hebt gepakt!!'
Of euhh, zie ik dit helemaal verkeerd?
Maar ik pak al nooit meer chocolade, dus ik denk dat ie wat dat betreft al verwend is .
pi_40423461
quote:
Maar als ik hem daarvoor waarschuw vindt ie dat het onzin is dat je daarvan gaat eten en dat ik niet zo flauw moet doen.
Zit stiekum wel wat in natuurlijk

Ken het gevoel hoor.. maar toch kan ook ik niet ontkennen.. dat er wel wat in zit.
Vooral chocola doet het prima op zo'n moment... maar ik probeer mezelf in te houden.
En soms met boodschappen haal ik gewoon zo'n kinderreepje van eh.. 60ct ofzo?
Verder zie bovenstaand verhaal
jobensaskia.nl
pi_40423558
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:50 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

Zit stiekum wel wat in natuurlijk

Ken het gevoel hoor.. maar toch kan ook ik niet ontkennen.. dat er wel wat in zit.
Vooral chocola doet het prima op zo'n moment... maar ik probeer mezelf in te houden.
En soms met boodschappen haal ik gewoon zo'n kinderreepje van eh.. 60ct ofzo?
Verder zie bovenstaand verhaal
Het IS ook flauw, maar het IS wel zo. De enige momenten waarop ik me niet kan beheersen met eten, zijn als ik me kut voel. Ik zorg dus dat ik me niet te vaak kut voel, en dan gaat alles goed. Heel simpel. Dan moet ie zoiets niet gaan uitlokken.
Mijn voornaamste doel is om als ik me goed voel goed te eten. Dan ga ik me namelijk nog beter voelen enz. enz. Dat slecht eten als ik me kut voel is wat lastiger aan te pakken, en dat omzijl ik nu door me gewoon meestal goed te voelen.
Klinkt misschien raar, maar het werkt best aardig. Kheb geen zin om twee dingen tegelijk te doen namelijk.
pi_40424268
Ik heb zo'n collega die alles heel negatief benadert en dan ga ik gewoon ofwel voor ie wat zegt heel negatief staan doen, als ie wat tegen een ander wil zeggen, of als ie tegen mij iets negatiefs zegt ga ik overdreven positief staan doen, en dan ga ik dus zeggen wat ie ook had kunnen zeggen (als ik iets gedaan heb en hij blijft alleen zeiken over vanalles en nog wat, dan zeg ik dus "dankjewel hoor, fijn dat je dat gedaan hebt, dat scheelt me een hoop werk" of zo =P). Dat soort hints willen heel soms nog weleens overkomen. Dus wat BGB zei van dat chocola slechter is, volgende keer als ie een zegt dat je geen appel moet eten zeg je dat gewoon, "nou zeg, Quinazoline, wat goed dat je een appel neemt in plaats van zo'n grote lekkere chocoladereep/zak chips/whatever die je verleidelijk roept vanuit de voorraadkast, zo'n appel is veel gezonder, je hebt wel een schouderklopje verdiend". Verder heb ik weinig hoop met mannen die het heel druk hebben met goed bezig zijn.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:59:39 #87
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40425127
Mijn vriend is heel slank en kan alles eten wat ie wil, daarom snapt ie ook vaak niet als ik iets afsla, dan zegt ie ja maar dat kan toch wel, je zult er echt niet van aankomen! Nou, geloof me, ik wel
pi_40425338
ik heb lekker geen vriend
Tap tap tap
  woensdag 2 augustus 2006 @ 18:12:14 #89
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40425373
O maar ik ben verder wel megablij met de mijne hoor
Alleen minder met zijn megasnelle spijsvertering
pi_40425519
Ik had zo'n ex die letterlijk hetvolgende iedere dag wegwerkte:
2 x halve liter bier
2 zakken pistachenoten
1 zak chips
chocola
haribosnoep
avondeten voor 2 a 3 personen
1 BK menu, 's avonds laat

En dan tegen mij zei dat ik er maar wat aan moest doen als ik af wou vallen... Terwijl hij met z'n zak chips achter de pc zat. Uitermate frustrerend...
pi_40425647
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:47 schreef Uhmmie het volgende:

Ik heb me ingeschreven op http:\\www.eetenbeweegwijzer.nl

Daar geef je je gewicht en lengte en buikomvang op.
Je geeft op hoeveel je gemiddeld sport per week
Je geeft op hoeveel je zou willen afvallen.

En dan krijg je netjes te zien hoeveel je per dag mag eten in kcalorien en vet.
Ik kom me ook weer eventjes bemoeien hier....
Ik heb me daar een tijdje geleden ook voor de grap ingeschreven, om te kijken wat ze zeiden over hoeveel calorieën per dag en hoe lang dat dan duurt.
Maar ik vind dat ze heel weinig calorieën noemen, en dan een hele lange tijd!

Als ik invoer dat ik 2 kilo wil afvallen, en er 12 maanden over wil doen, mag ik nog maar 1300 calorieën per dag en ik sport 3 tot 5 uur per week (met verder zittend werk en niet ver fietsen naar werk/school en zo). Dat is toch wel erg weinig?

Nu wil ik niet zozeer afvallen, maar het viel me op. Of heeft het meer met het al dan niet hebben van overgewicht te maken, of het percentage lichaamsgewicht dat je wilt verliezen (ik ben 57 kilo bij 1.75, dus logisch dat dat lang duurt)?

Maar mijn doel is meer om gezond te gaan/blijven leven (en meer conditie krijgen/misschien iets strakker in het vel komen) en dat lukt nu aardig. Ik sport al meer dan eerst, en snoep/snack veel minder. Het valt me echt op dat je er van afkickt als je een tijdje geen zoetigheid of chocola eet. Tenminste, zo werkte het bij mij...
pi_40426623
Ik denk dat het idd komt omdat je al heel licht bent of je hebt iets verkeerd ingevuld, want ik mag om in een jaar tijd 18 kilo af te vallen 1843 kcal en 61 gram vet per dag binnenkrijgen met drie tot vijf uur per week sport en staand/lopend werk. Dat vind ik in mijn geval geen onrealistische schatting in ieder geval.
pi_40426978
hmm ik had voor eh.. 10kg in 3 maanden
1 uur beweging per dag.. (in mijn gval van/naar werk fietsen dus geen topsport)
1684 calorieen en 56 gram vet

Vind ik erg goed te doen. Sinds ik gestopt ben met de kaas... lukt dat zonder problemen.
En dan snoep ik af en toe een kinderreepje erbij zelfs
Want tja.. je moet wel af en toe lief zijn voor jezelf.. anders hou je het helemaal niet vol
jobensaskia.nl
pi_40428844
Ik eet gewoon nog wel volvette 48+ kaas.. heb een tijd 30+ kaas gegeten, maar daar zit gewoon geen smaak aan, en ik vind het één van de weinige lekkere dingen op brood.
pi_40429587
die beweegwijzer is echt wel karig met kcal. Als ik nog 5kg kwijt wil in 6 maanden, en ik ga uit van mijn gewone beweging naar het werk, en minder dan 3u sport per week (nl. 3x45min lopen) dan mag ik 1287 kcal.
Als ik 3x20 min erbij doe (3-5u sport per week) mag ik ineens 1740...
't kan helpen om de gegevens in te voeren, maar het is niet heel erg genuanceerd. Sport is ook zo variabel, je hebt zwemmen en je hebt squash, je hebt (hard)lopen en badminton, je hebt fitness... het verbruik daarvan per uur varieert toch ook?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 07:21:20 #96
242 Pinball
Electric Monk
pi_40440643
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:47 schreef Iksje het volgende:
't kan helpen om de gegevens in te voeren, maar het is niet heel erg genuanceerd. Sport is ook zo variabel, je hebt zwemmen en je hebt squash, je hebt (hard)lopen en badminton, je hebt fitness... het verbruik daarvan per uur varieert toch ook?
Dat scheelt inderdaad enorm, en niet alle eet&beweeg-sites gaan daar even goed mee om. Op valtaf.nl kreeg ik ook hele vreemde uitkomsten. Ik weet het niet meer precies, maar het kwam er op neer dat ik met een beetje sporten en 23 uur slapen meer kcal zou verbruiken dan met het 'gemiddeld actief'-profiel.

Leuk als indicator, maar hang jezelf er niet aan op.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_40440910
De eet en beweegwijzer gaf bij mij ook aan dat ik maar 1267 kcal per dag mag innemen als ik in 5 maanden 5 kilo wou afvallen. Dat vind ik veel te weinig kcal. Dus hou ik het maar op mijn eigen schema.
Gisteren avond voelde ik me rot en dus heb ik wat chippies gegeten. Als ik me rot voel dat moet ik gewoon wat lekkers eten. Maar ik heb ook de afwas gedaan en daarmee hopelijk wat chippies verbrand.
En volgens de nieuwe weegschaal weeg ik 79,9. Iets meer lijkt het als met de analoge, maar het verschilt niet zo heel veel. Nu kan ik het mooi per 100 gram volgen.
pi_40441172
Dat programma is echt bullshit, om in 3 maanden 5 kilo af te vallen mag ik per dag 923 calorieen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:15:12 #99
242 Pinball
Electric Monk
pi_40442358
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:21 schreef wkraaij het volgende:
Maar ik heb ook de afwas gedaan en daarmee hopelijk wat chippies verbrand.
Vast en zeker. Wel 2 stuks denk ik.
quote:
En volgens de nieuwe weegschaal weeg ik 79,9. Iets meer lijkt het als met de analoge, maar het verschilt niet zo heel veel. Nu kan ik het mooi per 100 gram volgen.
Wat is toch die fascinatie met getallen achter de komma? Niet specifiek naar jou wkraaij, maar ik zie het bij veel mensen hier.

Ik snap serieus niet waarom mensen zich gek maken met hoeveelheden die gelijk staan aan een glas water of een keer naar het toilet.
En dan hier komen juichen dat er 200 gram af is, en de volgende dag weer depressief als er -o jee- weer 3 ons bij is. Als je nou accepteert dat je gewicht fluctueert is het leven zoveel makkelijker. Zorg gewoon voor een dalende lijn, dan hoef je je niet druk te maken over een halve kilo vocht en onverteerd eten als je die een keer op je weegschaal ziet.
pi_40443192
Iedere keer een ons eraf is ook een dalende lijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')