Goddomme is dat jouw zwembad in je fotoboek? Man! Ik ben jaloers! Echt mooi, veel mooier dan zo'n betonnen plaat in je tuin. Dat hout en die tuin zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 06:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Vanavond weet stortbuien. Moest er wel even aan te pas (lees: extra bleekwater) om die beginnende alg-aanval te lijf te gaan.
Go Twins.
Nee dat is de tuin van de buurman.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:01 schreef StefanP het volgende:
Laatste post
[..]
Goddomme is dat jouw zwembad in je fotoboek? Man! Ik ben jaloers! Echt mooi, veel mooier dan zo'n betonnen plaat in je tuin. Dat hout en die tuin zijn![]()
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja maar daar mag je dan op gaan schieten met je shotgun
Het is behoorlijk wennen, vooral het weer en de mentaliteit. Dat begon overigens op Schiphol door het betalen van belasting...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bevalt het weer een beetje ? Terug in Nederland ?
Ik hoorde gister dat ik misschien als webdesginer aan de slag kan bij het bedrijfje van een collega van mijn man.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:30 schreef maartena het volgende:
Eventjes wat anders.... wat voor werk doen julie eigenlijk allemaal in het buitenland?
Dude, ik dacht dat je een contract bij de Pistons had... boh!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:48 schreef popolon het volgende:
Werk: Netwerk- en systeembeheer bij een MPC (Pain Management ) ondersteunded bedrijf.
Klinieken over heel Michigan. Veel remote beheer maar af en toe ook in de auto door Michigan crossen wat een leuke afwisseling is.
Belastingquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het is behoorlijk wennen, vooral het weer en de mentaliteit. Dat begon overigens op Schiphol door het betalen van belasting...
Hij heeft waarschijnlijk leuke inkopen gedaan in Korea enzo, en op Schiphol zijn de koffers gechecked, en nu mag ie over al die leuke spulletjes dus 19% BTW + invoerrechten gaan betalen....quote:
Nee hoor.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk leuke inkopen gedaan in Korea enzo, en op Schiphol zijn de koffers gechecked, en nu mag ie over al die leuke spulletjes dus 19% BTW + invoerrechten gaan betalen....![]()
Ik had in Nederland bij vertrek na de douane een digitale fotocamera duty free gekocht. Deze kostte 250 euro. Daar kwam dan nog een geheugenkaartje bij en het totaalplaatje was 310 euro. Vervolgens heb ik zes maanden die camera gebruikt en dat kan je ook zien. Hij is een paar keer gevallen waardoor er bij de zijkant een deukje is ontstaan en er zitten een paar kleine krasjes op het beeldscherm op de achterkant. Bij aankomst in Nederland schoot het al niet op, we landden op de Polderbaan wat betekent dat je een eind moet taxiën, vervolgens parkeerden we aan de G pier dus dat schiet ook niet op. Als laatste uit het vliegtuig, als eerste bij de douane. Dan duurde het ff voordat de koffers kwamen. Dan toch vrij vlot mijn spullen kunnen pakken en naar de douane.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:44 schreef poohy het volgende:
[..]
Belasting![]()
![]()
Maar hoe is het verder? Ik ben er wel benieuwd naar. Ik ben mij al intensief aan het voorbereiden op de mentaliteit en de drukte. Heb je erg veel last van het stress gehalte in Nederland? En wat mis je voor de rest nog meer van Nieuw-Zeeland (dus op de rust, relaxedheid en natuur na).
Ik ben erg benieuwd![]()
Dat is ook behoorlijk kansloos, je betaalt 25 dollar voor gebruik van het vliegveld terwijl je dat ook al hebt betaald bij aankoop van je ticket. Australie doet dat niet. Dan ga ik me toch afvragen waarom NZ wel en Oz niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:10 schreef poohy het volgende:
Aha, dat zal een hoop verklaren![]()
We moeten namelijk hier in NZ vertekbelasting betalenEn dat vind ik al behoorlijk kansloos.
I'm working on it.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:06 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dude, ik dacht dat je een contract bij de Pistons had... boh!![]()
Qua arbeidsvoorwaarden zeer zeker.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:20 schreef SeLang het volgende:
@Jaguarized:
Je suggereert dat NL niet relaxed is, maar tegelijkertijd zie ik dat jij ontzettend vaak op vakantie bent.
Er is bijna geen land ter wereld waar je werkgever accepteert dat werknemers zo veel op vakantie zijn als ik NL, dus ik vind die stelling dat NL niet relaxed is nogal vreemd. Volgens mij is NL juist een van de meest relaxte landen.
Ik zeg niet dat NL niet relaxed is maar ik zie nu de dingen die nogal opvallen als je weer terug in Nederland bent. Tevens ben ik student dus heb ik nog alle vrijheid om veel op vakantie te gaan. Als ik straks afgestudeerd ben is het wel anders. Ik denk dat ik dan pas erg beperkt wordt, vooral door de vakantiedagen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:20 schreef SeLang het volgende:
@Jaguarized:
Je suggereert dat NL niet relaxed is, maar tegelijkertijd zie ik dat jij ontzettend vaak op vakantie bent.
Er is bijna geen land ter wereld waar je werkgever accepteert dat werknemers zo veel op vakantie zijn als in NL, dus ik vind die stelling dat NL niet relaxed is nogal vreemd. Volgens mij is NL juist een van de meest relaxte landen.
Wat voor werk doe jij eigenlijk in Argentinië?quote:
Tja, en dan vind je het gek dat men jou niet serieus neemt....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik doe maar net alsof ik in Argentinie ben
Okay, wat voor werk doe je dan in Nederland.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar naar mijn IP, dat staat gewoon in Nederland
Geen idee, maar Diego leeft volgens mij in een eigen wereldje ofzo....quote:Op zondag 30 juli 2006 06:13 schreef SeLang het volgende:
Wat doen al die wannabe in het buitenland wonenden eigenlijk in dit topic?
Oftewel, gewoon een uitkeringstrekker!quote:Op zondag 30 juli 2006 06:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar ben ik van beroep dromer
Nee, die betaal ik.quote:
Iemand die in het buitenland woont/werkt betaald sowieso niet meer mee in Nederland, en aangezien je hiermee wel heel erg duidelijk aangeeft dat je dus NIET in het buitenland woont (immers, je betaald belasting in Nederland), blijf dan gewoon weg uit dit topic en hou op met dat getrol.quote:Op zondag 30 juli 2006 06:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die betaal ik.
Coolquote:Op zondag 30 juli 2006 06:47 schreef kepler het volgende:
cool topic
ik zit nu tijdelijk in Auckland voor mijn stage
voor een uitgebreid verslag: http://werkenbijdetegenvoeters.blogspot.com/quote:Op zondag 30 juli 2006 07:02 schreef maartena het volgende:
[..]
CoolWat voor stage doe je, en voor hoe lang blijf je in Nieuw Zeeland?
Als je meer dan 168 dagen per jaar in het buitenland vertoeft betaal je zelfs helemaal geen belasting. Maar helaas betaal ik wel belasting en dat is in Nederlandquote:Op zondag 30 juli 2006 07:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Iemand die in het buitenland woont/werkt betaald sowieso niet meer mee in Nederland, en aangezien je hiermee wel heel erg duidelijk aangeeft dat je dus NIET in het buitenland woont (immers, je betaald belasting in Nederland), blijf dan gewoon weg uit dit topic en hou op met dat getrol.
Deze wel.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar naar mijn IP, dat staat gewoon in Nederland
En deze nietquote:
Nee, jijquote:Op zondag 30 juli 2006 09:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rare server heb je
Nou?quote:Op zondag 30 juli 2006 09:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan me gewoon splitsen. Lekker puh
Ik ben personal assistant voor een financial manager bij de belastingdienst. Verder werk ik ook voor de HR-afdeling. Ik organiseer bijvoorbeeld alle trainingen voor het personeel, behandel studie-aanvragen enzovoort. Ik vind het erg leuk werk, hoewel het een beetje te makkelijk is. Toch wil ik in Nederland ook zoiets zien te vinden. En het wordt dan toch vanzelf een stukje pittiger omdat er dan stress bij komt kijkenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:30 schreef maartena het volgende:
Eventjes wat anders.... wat voor werk doen julie eigenlijk allemaal in het buitenland?
Ikzelf ben een Network Administrator voor een middelgroot advocaten kantoor met twee kantoren in California, een kantoor in Nevada, en een kantoor in Arizona. Mogelijk komt er volgend jaar een 5e kantoor bij in Colorado.
Nog steeds?!quote:Op zondag 30 juli 2006 09:44 schreef Ulx het volgende:
Ik sta niet in het lijstje geloof ik: Zürich, Zwitserland.
Ja en Ja.quote:
Oe da's een eind weg zegquote:Op zondag 30 juli 2006 19:30 schreef Jaguarized het volgende:
quote:Op zondag 30 juli 2006 09:09 schreef yvonne het volgende:
Deze wel.
DiegoArmandoMaradona zit gewoon een Argentijnse proxy te gebruiken?quote:
Nee. Zie de TT.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik droom er alleen over. Dat is toch voldoende?
DAM zit echt wel in Buenos Aires hoor. Ik heb er bewijs van gezienquote:
Ik plan twee keer per jaar, of ik laat Nederland hier naartoe komen... maar ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat werken.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef Appie_HK het volgende:
Hoe vaak gaan de mensen die in het buitenland werken/wonen met vakantie naar Hollandia?
Ik zelf om de twee jaar. Ik heb helaas niet zoveel vakantie dagen, maar 13.![]()
Ik ben er al meer dat 1.5 jaar niet geweestquote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef Appie_HK het volgende:
Hoe vaak gaan de mensen die in het buitenland werken/wonen met vakantie naar Hollandia?
Zo om de twee jaar inderdaad.... ik heb slechts 15 vakantiedagen, dus dat schiet inderdaad niet op, en heb dit jaar al aardig wat kleine vakanties genomen. In 2004 naar Nederland EN Canada geweest, dus toen had ik in 2005 niets meer overquote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef Appie_HK het volgende:
Ik zelf om de twee jaar. Ik heb helaas niet zoveel vakantie dagen, maar 13.![]()
Bij mij is het zo ongeveer om-en-om geweest. In 2002 kwam mijn broertje, in 2003 kwamen mijn ouders, in 2004 ben ik naar Nederland gegaan, en in 2005 kwamen mijn ouders langs, en later in het jaar mijn zus, voordat ze naar Oost Timor vertrok. In 2006 staat er voor mij dus weer Nederland op de planningquote:Op zondag 30 juli 2006 22:57 schreef wonderer het volgende:
Ik plan twee keer per jaar, of ik laat Nederland hier naartoe komen... maar ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat werken.
Het gaat mij niet om mijn familie, maar mijn vrienden en het theaterseizoen. Dus oktober wordt standaard Nederland denk ikquote:Op maandag 31 juli 2006 03:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Bij mij is het zo ongeveer om-en-om geweest. In 2002 kwam mijn broertje, in 2003 kwamen mijn ouders, in 2004 ben ik naar Nederland gegaan, en in 2005 kwamen mijn ouders langs, en later in het jaar mijn zus, voordat ze naar Oost Timor vertrok. In 2006 staat er voor mij dus weer Nederland op de planning
Ik ga dit jaar ook met kerst en oud/nieuw naar Nederland. Dan is het inmiddels alweer twee jaar geleden dat ik in Nederland ben geweest.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo om de twee jaar inderdaad.... ik heb slechts 15 vakantiedagen, dus dat schiet inderdaad niet op, en heb dit jaar al aardig wat kleine vakanties genomen. In 2004 naar Nederland EN Canada geweest, dus toen had ik in 2005 niets meer over
Dit jaar hoop ik weer naar Nederland te kunnen. De planning is momenteel voor kerstmis en oud/nieuw.
Lol, hij heeft het weer voor elkaar. Nou ja, eindelijk weer rust in de tent.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Banmeldtopic - Wie ban je nu? deel XXVIII [oude stijl] Dit topic kan dus een week weer goed gaan
Meestal wel 1 keer per jaar. Komt ook omdat ik jaarlijks langsmag op HQ in Engeland. En vandaar is het makkelijk een lang weekeinde met de EasyJet over te hoppen. Daar krijg ik van mijn werk nog een extra dagje voor ook, zodat ik van vrijdag tot en met maandag naar familie en vrienden kan.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef Appie_HK het volgende:
In October wordt ik weggeschopt (ze zouden me nog kunnen houden tot begin Dec, maar ik krijg eind Aug al vrij) en krijg een oprotpremie en andere benefits. Op het moment ben ik dus nog 'KPI Reporting & Terminals Manager' (70/30%). Das een mond volquote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:30 schreef maartena het volgende:
Ik kom zo'n 6-7 keer per jaar in Hollandia, allemaal prive en een paar ook gemixed.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef Appie_HK het volgende:
quote:Op zondag 30 juli 2006 22:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Banmeldtopic - Wie ban je nu? deel XXVIII [oude stijl] Dit topic kan dus een week weer goed gaan
Je moet de weerberichten toch met iets afwisselen?quote:Op maandag 31 juli 2006 17:41 schreef popolon het volgende:
Dezelfde vragen komen wel vaak voorbij zeg.
Excuseer mij met een vraag, ik heb de andere 11 topics ff niet door genomen.quote:Op maandag 31 juli 2006 17:41 schreef popolon het volgende:
Dezelfde vragen komen wel vaak voorbij zeg.
Naar Nederland: Een keer per jaar, m'n ma komt minimaal twee keer per jaar hier. Volgend jaar komen twee vrienden uit Nederland voor twee weken. Dezelfde twee die ook op m'n bruiloft in Michgan zijn geweest.
Maakt niet uit natuurlijk, er komen er elk topic weer 'nieuwe' bij en da's alleen maar mooi.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 05:44 schreef Appie_HK het volgende:
[..]
Excuseer mij met een vraag, ik heb de andere 11 topics ff niet door genomen.Ik zal mijn best doen met de volgende vraag.
![]()
Ik ga zo ff dim sum.
Dat heb ik nooitquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:45 schreef kepler het volgende:Ik ben net in de supermakt iemand tegen gekomen uit NL
Ik wel, alleen spreken ze amper Nederlands nog.quote:
Die zijn uit Nederland vertrokken omdat dat te liberaal werd?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik wel, alleen spreken ze amper Nederlands nog.
Wel ironisch dat juist veel mensen hier met Nederlandse roots juist de meest conservatieve mensen zijn die je kunt bedenken.
Tja, het waren de zwaar gereformeerden die zich in Michigan vestigden omdat de Nederlandse protestantse kerk iets te liberaal werd voor ze, en de Katholieken te veel invloed hadden op de maatschappij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:45 schreef popolon het volgende:
Wel ironisch dat juist veel mensen hier met Nederlandse roots juist de meest conservatieve mensen zijn die je kunt bedenken.
Veel Oud-Indiers zijn naar California vertrokken. Ik ben een tijdje lid geweest van een Nederlandse vereniging hier, en de helft waren eigenlijk halve Indonesiers die tot de jaren 40 in Nederlandsch Indie hadden gewoond, en niet meer terug wilden naar Nederland toen Indonesie onafhankelijk werd. Ook de Nederlandse winkel in Artesia verkoopt erg veel Indonesische spullen enzo.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:15 schreef qwerty_x het volgende:
verder schijnen er ook veel oud-Indië bewoners hun heil elders in de wereld te hebben gezocht
ook niet echt de meest progressieve groep natuurlijk
de vrouw die ik tegenkwam was ook een toeriste, en ze had een opmerking over hoe goedkoop de bananen wel niet warenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 07:00 schreef poohy het volgende:
Hoewel het in Nieuw-Zeeland stikt van de Nederlanders, ben ik er nog nooit eentje tegengekomenAlleen een verdwaalde toerist bij de bushalte. Niets tegen gezegd trouwens
![]()
Als hij meerderjarig is, dan is hij geen Nederlander meer. Zie de Rijkswet op het Nederlanderschap, Hoofdstuk 5, Artikel 15, eerste lid, onder c.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja maar dan kan hij nog steeds Nederlander zijn of worden.
De wetgeving omtrend dergelijke zaken is in 2003 aangepast. Mijn vrouw is namelijk afkomstig uit Canadese ouders, en heeft het in het verleden al eens onderzocht.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Canadezen kunnen het in elk geval wel na hun 18e en zonder verlies van hun eerste nationaliteit
Het stikt hier van de Nederlandse namen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook geen Nederlandse namen en zo?
haha.. ik ben net terug van een paar dagen Bali (uurtje vliegen voor me), maar wat ik daar toch allemaal opvang.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:41 schreef kepler het volgende:
[..]
de vrouw die ik tegenkwam was ook een toeriste, en ze had een opmerking over hoe goedkoop de bananen wel niet warenZe kwam net uit Australie en daar waren ze 12 dollar/kg en hier maar 1.50...
zo af en toe hoor ik ook Nederlanders, maar die probeer ik te 'vermijden'. Ik ben hier juist om geen NL's tegen te komen
403 - Forbiddenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:43 schreef Libris het volgende:
Anders even linkje volgen: http://i1.trekearth.com/photos/7317/ndp_2004.jpg
Nederland is dan ook een land waar we daar heel nuchter naar kijken. Ik bedoel, de VS en China zijn niet de enige landen die graag hun vlaggen laten zien etc.... in Europa zijn ook de Fransen behoorlijk nationalistisch (een van de weinige Europese landen met nog een flinke jaarlijkse militaire parade), en zelfs in Duitsland is het normaal om met een Duits vlaggetje op je mouw rond te lopen. In Nederland ben je dan meteen extreem-rechts op een of andere manier.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:16 schreef Libris het volgende:
Ben bezig met mijn eigen foto's op het moment. Het was een leuke ervaring. Soms een beetje erg propaganda en vaderlandslievend, maar dat mag wel op zo'n dag.
Nederland is veel te politiek correct. Alles waar iemand ook maar aanstoot aan kan nemen, wordt verboden. Stel dat iemand op zijn teentjes getrapt wordt!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet niet of Nederlanders nou niet trots zijn op het land, of dat het een andere reden heeft.... Af en toe is er niets mis met nationalisme vind ik. Maar ja, ik woon dan ook in een land waar ik de afgelopen 4 jaar vaker het Amerikaanse volkslied heb gehoord dan in de 28 jaar daarvoor het Nederlandse in Nederland.
Eh Libris, tijdje niet gezien op MSN. ;-) Ik zat deze week 5 dagen in Malaysia in Cyberjaya, vlakbij KL. Ik heb echt nada gehoord in Malay over Singapore. Klopt het dat Malay en Singapore niet echt vriendjes zijn?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 08:01 schreef Libris het volgende:![]()
Ik ga naar het National Stadium voor de National Day Parade
Voorproefje:
[afbeelding]
Het is meer een vorm van vriendelijke rivaliteit.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:48 schreef Appie_HK het volgende:
Eh Libris, tijdje niet gezien op MSN. ;-) Ik zat deze week 5 dagen in Malaysia in Cyberjaya, vlakbij KL. Ik heb echt nada gehoord in Malay over Singapore. Klopt het dat Malay en Singapore niet echt vriendjes zijn?
Ik heb dus mijn gestemsel geregeld. Mijn vrouw ontving ook al zo'n e-mail vanmorgenquote:Geachte mevrouw/heer,
Hierbij geven wij u kennis van het genomen besluit dat uw registratie als kiezer voor de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer (22 november 2006), is ingewilligd.
Uw gegevens staan geregistreerd onder nummer (nummer stond hier).
U heeft te kennen gegeven dat u per internet aan de stemming wilt deelnemen.
Uw gegevens zullen worden doorgezonden aan de minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties. De stembescheiden voor het stemmen per internet worden u te zijner tijd, vanaf eind oktober 2006 door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties toegezonden.
Als u nog opmerkingen of vragen heeft, wilt u dan zo spoedig mogelijk contact opnemen met het Bureau Verkiezingen. U kunt ons bereiken op 0031-70-3534400, per fax: 0031-70-3537062 of per e-mail: verkiezingen@dbz.denhaag.nl.
Met vriendelijke groet,
Burgemeester en wethouders van Den Haag, Namens dezen,
(naam persoon stond hier, heb ik ook maar even weggehaald)
Hoofd bureau verkiezingen
DITO!!! Heel erg zelfs!!quote:Op maandag 31 juli 2006 02:30 schreef StefanP het volgende:
^^^ What he said. Behoudens familiezaken wil ik er eigenlijk ook nooit meer heen.
Jemig wat een moeite heb je daarvoor moeten doen. Ik niet hoor. Voor mijn part zetten ze notoire imbecielen als Gerard Joling of Conny Breukhoven in de stoel van de premier. What´s the difference met een politicus?? Het kan me werkelijk niet meer interesseren. Het is en blijft toch een rotzooi in Nederland.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:57 schreef maartena het volgende:
Overigens....
[..]
Ik heb dus mijn gestemsel geregeld. Mijn vrouw ontving ook al zo'n e-mail vanmorgen
Wie? Ik?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wel stemmen natuurlijk?
Het laatste land waar je mij vrijwiliig zult aantreffen is de USAquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goed zo.
Misschien een meet met Vampier en Stefan?
Vrouwen zijn jonger en goedkoper in elk gevalquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:51 schreef SeLang het volgende:
@Gaoxing (als die hier nog komt):
Vertel eens wat over het leven in Bangkok !
Ik kreeg deze week het maffe idee dat Thailand misschien wel leuk is voor 1 of 2 jaar (als ik volgend jaar klaar ben in Taiwan)
Ik begrijp dat niet zo hoor.quote:
Yepquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meer met persoonlijke zaken te maken heeft.
Dat hoef je ook niet te snappenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:00 schreef SeLang het volgende:
Ik snap dat soort negatieve uitspraken ook niet.
Voor mij niet meer, ik heb me de laatste 8 jaar in NL dood- en doodongelukkig gevoeld door allerlei samenlopen van omstandigheden, instanties, gemeentes en nog een hoop zooiquote:NL, daar liggen toch je roots
En familie is niet altijd zaligmakend, laat staan vrienden en kennissen.quote:en veel van je oude vrienden/ kennissen/ familie woont daar...
Ik heb een andere mening, mag toch?quote:Daarnaast is er gewoon niet zoveel mis met NL (vergeleken met de meeste andere landen)
Nou goed, ik hoef dat ook niet te weten maar ik vind het nogal een uitspraak.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Yep
En niet alleen familiegerelateerd, maar vooral ook instantiegericht en dergelijke.
Ik wil het je wel een keer uitleggen maar niet hier.
En nee, ik ben géén crimineel of anderzijds dubieus persoon in NL. Heb geen schulden, heb geen strafblad, heb hooguit een parkeerboete, dat is mijn grootste zonde.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:08 schreef popolon het volgende:
Klinkt als een foute Duitse bierbuik op vakantie in Thailand.
Dat lijkt je dus wel wat?
Als ik dit zo lees dan druipt het er vanaf dat jouw ongelukkig zijn meer te maken heeft met jouw eigen persoonlijke problemen dan met Nederland....quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te snappen
[..]
Voor mij niet meer, ik heb me de laatste 8 jaar in NL dood- en doodongelukkig gevoeld door allerlei samenlopen van omstandigheden, instanties, gemeentes en nog een hoop zooi
[..]
En familie is niet altijd zaligmakend, laat staan vrienden en kennissen.
[..]
Ik heb een andere mening, mag toch?
En het land heeft zo'n mooie natuur! Of ben jij er zo een die om politeke redenen een land niet bezoekt? (Kom je nog wel in Frankrijk dan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:54 schreef ElizabethR het volgende:
Het laatste land waar je mij vrijwiliig zult aantreffen is de USA
Ben afgelopen zondag wezen hiken. Ik bedoel, wow... het uitzicht, over bergen, bossen en het grootste meer...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 08:20 schreef maartena het volgende:
[..]
En het land heeft zo'n mooie natuur! Of ben jij er zo een die om politeke redenen een land niet bezoekt? (Kom je nog wel in Frankrijk dan?)
Ik ben een maand geleden naar Oregon en Washington (state) geweest..... Daar zie je dus nog uitgestrekte bossen, bergen met sneeuwtoppen, en een helder uitzicht wat ik hier in Los Angeles alleen in de winter zie, wanneer er geen smog isquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:19 schreef wonderer het volgende:
Ben afgelopen zondag wezen hiken. Ik bedoel, wow... het uitzicht, over bergen, bossen en het grootste meer...
Ik kan niet wachten op de herfst hier!
Je hebt het misquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 05:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees dan druipt het er vanaf dat jouw ongelukkig zijn meer te maken heeft met jouw eigen persoonlijke problemen dan met Nederland....
Ik ookquote:Anyway, ik ben blij voor je dat je je gelukkiger voelt in een nieuwe omgeving
DIe heb ik gezien, en dat is inderdaad het enige positieve aan USAquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 08:20 schreef maartena het volgende:
[..]
En het land heeft zo'n mooie natuur!
Nee, meer om de mentaliteit van de mensen. Ik hou niet van fake.quote:Of ben jij er zo een die om politeke redenen een land niet bezoekt?
Ja hoor, aanstaande woensdag ben ik weer in Frankrijk.quote:(Kom je nog wel in Frankrijk dan?)
Zou er uitzien als iedereen(van onder de 70) er afhankelijk van zou zijn.quote:Op zondag 13 augustus 2006 02:00 schreef ElizabethR het volgende:
Je hebt het mis
Die problemen ontstonden sowieso door de politiek, instanties, gemeentes, zorginsteliingen en de mentaliteit in het algemeen in nederland
Automaat is makkelijk, met een Nederlandse auto gaat ook nog wel maar met een Engelse auto is wachten op ongelukkenquote:Op zondag 13 augustus 2006 06:02 schreef kepler het volgende:
vandaag voor het eerst aan de linkerkant van de weg geredenEn ook voor het eerst in een automaat, alles is goed gegaan
automaat is ook wel makkelijk, maar af en toe probeer ik toch die koppeling in te drukkenquote:Op zondag 13 augustus 2006 07:10 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
[..]
Automaat is makkelijk, met een Nederlandse auto gaat ook nog wel maar met een Engelse auto is wachten op ongelukken
moeten ze maar afstand houdenquote:Op zondag 13 augustus 2006 07:13 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Is leuk voor diegene die achter je rijdt of langs je zit
tis niet alsof ik het express doequote:Op zondag 13 augustus 2006 07:16 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
En diegene die langs je zit moet het leuk vinden dat jij in een keer vol op de rem trapt?
Welkom in het andere Amerika.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben een maand geleden naar Oregon en Washington (state) geweest..... Daar zie je dus nog uitgestrekte bossen, bergen met sneeuwtoppen, en een helder uitzicht wat ik hier in Los Angeles alleen in de winter zie, wanneer er geen smog is
Leg eens uit waarom mijn vrouw "fake" zou zijn?quote:Op zondag 13 augustus 2006 02:03 schreef ElizabethR het volgende:
Nee, meer om de mentaliteit van de mensen. Ik hou niet van fake.
omdat iedereen uit de US lijkt op al die mensen uit de films op TVquote:Op zondag 13 augustus 2006 08:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom mijn vrouw "fake" zou zijn?
De media doet haar werk...quote:Op zondag 13 augustus 2006 02:03 schreef ElizabethR het volgende:
Nee, meer om de mentaliteit van de mensen. Ik hou niet van fake.
Ik heb er hier weinig moeite mee (hier is blowen overigens ook semi-legaal). De meeste dingen zijn aan redelijk denkenden ook wel te verklaren. Euthanasie daarentegen is een punt waar ze hier nog behoorlijk moeite mee hebben.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:05 schreef kepler het volgende:
ach als ik hoor hoe de meeste buitenlanders denken over de Nederlanders
We gebruiken allemaal drugs, gaan naar de hoeren en alles wordt hier getolereerd (homo-huwelijk, arbortus, enz)
Hier in de VS is het per staat anders geregeld.... zo is het bezit van wiet/marijuna in California "decriminilized", wat in principe inhoudt dat als je minder dan 1 ounce (28 gram) op zak hebt dat je een boete krijgt van $100, maar geen aanteking op je strafblad, en ook geen gevangenisstraf. De verkoop is uiteraard nog wel illegaal, ook als je minder dan 28 gram aan iemand anders "geeft".quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:06 schreef Jikpunth het volgende:
Ik heb er hier weinig moeite mee (hier is blowen overigens ook semi-legaal). De meeste dingen zijn aan redelijk denkenden ook wel te verklaren. Euthanasie daarentegen is een punt waar ze hier nog behoorlijk moeite mee hebben.
Jij hebt je aangepast aan de mentaliteit daar. Je bent er gelukkig. Houden zo!!quote:Op zondag 13 augustus 2006 08:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom mijn vrouw "fake" zou zijn?
Ik moet zeggen dat ik daar nog steeds niet aan heb kunnen wennen, maar ik vind het wel leuker dan in Nederland, waar niemand zijn bek opentrekt tenzij het moet.quote:Op maandag 14 augustus 2006 02:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ten tweede, de algemene groet is : How are you (doing)
Wat een onzin. Het land bestaat al ruim 230 jaar.... Ik kan me niet voorstellen dat je ook vind dat al die Spanjaarden en Portugezen weer uit Brazilie en Argentinie moeten vetrekken, en dat we Zuid Afrika en Australie ook maar weer moeten ontruimen. En hoe ver terug moeten we gaan? Er zijn in Europa ook gigantische volksverhuizingen geweest in de afgelopen 1000 jaar, ook in Nederland. Of moeten we met de hele 6 miljard terug naar Afrika, want daar kwamen we historisch allemaal vandaan natuurlijk. Onzin.quote:Op maandag 14 augustus 2006 02:16 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vind de Amerikanen fake ja. Ten eerste horen de blanken niet in de USA, geschiedkundig gezien.
Tja, hier vergelijk je Hollywood films met de algemene tendens, wat dus echt niet zo is. Frankrijk is verder minstens net zo chauvinistisch als het aankomt op een trots voor het land. Sterker nog, Frankrijk is het enige land in de EU dat nog met trots een miltaire parade houdt door de hoofdstad. Dat heeft de VS al decennia niet meer gedaan.... alleen als er astronauten enzo terug kwamen zoals bij de maanlanding enzo. En een staatsbegrafenis natuurlijk.quote:Maar ze gedragen zich allemaal alsof ze zelf het land uit de grond hebben gestampt. Ik heb nog nooit zulke patriotten meegemaakt. Niets deugt, alleen de USA. Neem alleen al Amerikaanse filmsArmageddon ofzo. Chauvinisme ten top.
Je begrijpt het dus gewoon niet. De gemiddelde Nederlander vertaald dat naar "Hoe gaat het", maar de term "How are you" is eigenlijk niets meer dan een poging tot beleefd doen. En zeg nou zelf.... ik vind het toch een heel stuk prettiger dan in Nederland, waar als je om 17:55 het lef hebt een Blokker binnen te stappen en wat te vragen.... je een lang gezicht krijgt waaruit blijkt dat ze erg ontstemd zijn dat ze nu niet om 18:00 maar om 18:10 naar huis kunnen. Dan kom ik toch liever in een land als de USA, waar ze tenminste nog enigszins service gericht zijn. En oppervlakkig of niet, je verlaat in ieder geval niet een winkel met een rothumeur.quote:Ten tweede, de algemene groet is : How are you (doing)
Moet je eens serieus antwoord op geven. Je lacht je dood, want ze willen helemaal niet weten hoe het met je gaat. Iedereen is namelijk alleen maar met zichzelf bezig. Zelden een egoistischer land gezien.
Frankrijk is de laatste jaren ook niet echt leker bezig geweest met haar kernproeven, en de legeracties van het Vreemdelingen legioen in de hoorn van Afrika. En als er 1 land chauvinistisch is, dan is het wel Frankrijk.quote:Ten derde: De politiek.
Moet ik dat nu echt uitleggen???![]()
Dat magquote:Op maandag 14 augustus 2006 03:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik krijg in ieder geval duidelijk het idee dat jij alleen als toerist in de VS bent geweest, en nooit bij een Amerikaanse familie thuis aan de etenstafel hebt gezeten. Je haalt een heel volk over 1 kam, en dat vind ik wel een beetje kortzichtig verder.
Ik vind het heerlijk zo'n automaat, was toch al niet zo'n fan van schakelen. En op weg naar m'n werk is het een stuk recht vooruit dus cruise control aan en gaan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:13 schreef kepler het volgende:
[..]
automaat is ook wel makkelijk, maar af en toe probeer ik toch die koppeling in te drukken
Keej, ik zal jullie niet meer lastig vallen.quote:
Het is actie reactie op een hele keurige manier.quote:Op maandag 14 augustus 2006 03:24 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Keej, ik zal jullie niet meer lastig vallen.
Ik reageer toch keurig?quote:Op maandag 14 augustus 2006 03:26 schreef popolon het volgende:
Jeetje, je bent wel erg snel op je teentjes getrapt zeg.
Welkom alvastquote:Op maandag 14 augustus 2006 03:39 schreef D1 het volgende:
Lies, je komt een beetje gefrustreerd over...
OT: Hopelijk over twee weekjes naar Singapore
nou ja, misschien duurt het wat langer, maar komen zullen we er
Ja dat wordt mini meeten!quote:
Dank je, alleen jammer het 21 dagen duurt om die EPE (indication for work permit - iets dergelijks) te krijgen. Denk dat ik gewoon eerst naar Singapore ga, de formulieren invul en het naar een adres in Maleisie laat sturen. Heb geen zin om vanuit Engeland te moeten solliciteren op een baan.quote:
Ja, en misschien komt BHFH volgende week ook nog even langs als hij terug komt uit Indonesie...quote:
Altijd primaquote:
Was het voor jou trouwens moeilijk om aan de plaatselijke cultuur te wennen?quote:Op maandag 14 augustus 2006 03:50 schreef Libris het volgende:
[..]
Ja, en misschien komt BHFH volgende week ook nog even langs als hij terug komt uit Indonesie...
Ik zit er niet meequote:Op maandag 14 augustus 2006 03:39 schreef D1 het volgende:
Lies, je komt een beetje gefrustreerd over...
Das mooi meis. Houden zo, wordt het alleen maar vervelender van.quote:
Kijk er naar uit. Vond Maleisie geweldig, dus hoop ook hier goede ervaringen op te doen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 04:09 schreef Libris het volgende:
Totaal niet, nou ja. Er zijn dingen waar je even aan moet wennen. Eerste week dat ik hier zat, zat ik al aan de fish head. Qua eten is het allemaal weer even iets anders.
Mensen zijn heel open en vriendelijk, taxi chaufeurs kunnen erg irritant zijn, maar meestal uit een vriendelijk oogpunt. Als ze weten dat je uit NL komt, dan gelijk over NL voetbal praten of dat ze in '89 2 dagen in Amsterdam zijn geweest.
Over het algemeen is het makkelijk wennen
Ik lijk toch ook terecht gekomen te zijn in de hoek waar Elisabeth nog niet is geweest.quote:Op maandag 14 augustus 2006 03:40 schreef wonderer het volgende:
Als ik Elisabeth zo hoor, ben ik geloof ik in het enige normale hoekje VS terechtgekomen...
Tja, veel mensen realiseren zich ook niet dat de ene kant van de VS de andere niet is.... er een mentaliteits en cultuurverschil tussen oost en west, noord en zuid. Het is dan ook nogal moeilijk om "De Amerikaan" een stereotype toe te kennen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 03:35 schreef popolon het volgende:
Nou ja zeg, ik weet niet met wat voor soort rednecks jij in aanraking bent gekomen maar zo zwart-wit is het echt niet hoor.
Ik hoor dat het ook een beetje de rigide kantjes begint van zich af te werpen. Gecontroleerd uiteraard, maar dat het toch allemaal iets losser wordt. Al met al lijkt het me een fantastische stad om te wonen en te werken. Leuke vakantieplekjes op korte vliegafstand en lekker etenquote:Op maandag 14 augustus 2006 05:26 schreef Libris het volgende:
Singaapore is een stuk Westerser (?) dan Maleisie, schoner ook.
Ik begin Sinaapore steeds meer te waarderen, afgelopen woensdag was het dus national day en het patriotisme straalt er vanaf. Wat Singapore in 41 jaar bereikt heeft is niet te geloven. Gisteren een documentaire op tv (die ook de negatieve kanten van Singapore belichtte, surprise, surprise) en dan zie je wat een werk Singapore heeft gedaan in zo'n korte tijd.
nee nee nee dat zie je verkeerd.... we willen je hier niet, we hebben al genoeg achterlijk volk in texas wonen (no offense StefP)quote:Op maandag 14 augustus 2006 07:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ken de VS alleen van vakantie en het ´how are you´ hing me na een week al de strot uit
Meer dan voldoende reden om er niet te gaan wonen
Eigenlijk ben ik daar stiekum ook best wel tevreden mee.quote:Op maandag 14 augustus 2006 07:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ken de VS alleen van vakantie en het ´how are you´ hing me na een week al de strot uit
Meer dan voldoende reden om er niet te gaan wonen
Een Chinees zegt ´Ni Hao ? ` (hopelijk goed gespeld)quote:Op maandag 14 augustus 2006 07:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
gedaan en nu?quote:Op maandag 14 augustus 2006 08:50 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Probeer eens te zeggen:
I feel shit, my mom died last week
really???quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:39 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Hoe was de 2e zin?
was ik klaar met afrekenen en ging ik naar huisquote:Op maandag 14 augustus 2006 11:20 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
En daarna?
Ik zou er I feel like shit van makenquote:Op maandag 14 augustus 2006 08:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Probeer eens te zeggen:
I feel shit, my mom died last week
Hakka Chinees schijnt toch ook redelijk veel gesproken te worden? Hoop zelf Manderijn te gaan leren als ik in Singapore gesetteld ben.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:25 schreef Libris het volgende:
Het meest wordt Manderijn gesproken in Singapore, naar Malay, Engels en Tamil
Zelf spreek ik alleen Engels en een paar Chinese/ Maleisische uitdrukkingen, die overal doorheen gegooid worden.
Hakka is een vrij kleine minderheid.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:48 schreef D1 het volgende:
[..]
Hakka Chinees schijnt toch ook redelijk veel gesproken te worden? Hoop zelf Manderijn te gaan leren als ik in Singapore gesetteld ben.
ik ben bang dat we weinig keus hebbenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:50 schreef Appie_HK het volgende:
(..)
De Fokkers die in het buitenland wonen/werken, spreken jullie ook de taal waar jullie wonen? Mensen die in een Engels tallige land wonen/werken zou het geen probleem moeten zijn, denk ik.![]()
Als de vraag al is gesteld, dan sorry wist ik niet.![]()
Je spreekt dus vloeiend Portugees? Heb je dat geleerd uit boeken/cursus of in de praktijk?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:51 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ik ben bang dat we weinig keus hebben
in mijn geval dus 24 uur per dag portugees
de enige kans om m'n nederlands op peil te houden is hier op Fok
Jij dus ookquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:51 schreef qwerty_x het volgende:
de enige kans om m'n nederlands op peil te houden is hier op Fok
Ja, dat klinkt bekend: na ruim 15 jaar buiten NL gaat het allemaal niet zo makkelijk meerquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Jij dus ook
Heb jij dat ook dat Nederlands spreken moeite begint te kosten? Dat het niet meer helemaal automatisch gaat en dat je soms niet meer op een bepaald woord kunt komen?
Ik kan ook niet meer zo goed foutloos Nederlands schrijven als vroeger. Maar bijna dagelijks op fok komen helpt wel. Verder kijk ik nog regelmatig naar linkse programmas zoals Nova, Tegenlicht, Zembla, Andere Tijden (via internet)
Woehoe, ben er wel, maar niet zo vaakquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:51 schreef SeLang het volgende:
@Gaoxing (als die hier nog komt):
Vertel eens wat over het leven in Bangkok !
Ik kreeg deze week het maffe idee dat Thailand misschien wel leuk is voor 1 of 2 jaar (als ik volgend jaar klaar ben in Taiwan)
Dublin is super, ik heb er 1,5 jaar gewoond en gewerkt voor Gateway computers.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:38 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik woon nog maar 2,5 maand in Dublin, dus nog totaal geen last van 'moeilijk Nederlands' spreken :p
gaat worden:quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:00 schreef StefanP het volgende:
Je kan jezelf ook op deKaart
zetten!
Voor alle fokkers buiten de Lage Landen (NL en BE dus)
Oude lijst
Buiten Europa:
Indira, Dhaka, Bangladesh
Op m'n vorige standplaats was een Amerikaanse familie die net uit Bangladesh kwam. Het was er niet makkelijk, maar wel leuk zei ze, zolang ze in het weekend maar de stad uitgingen. Als ik het me goed herinner, fietsten ze veel.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:46 schreef KNAK het volgende:
Verder zal ik helemaal niets doen in dat land,anders dan mijn studie afronden. . .er is dan ook volgens mij helemaaaal niets voor toeristen.
Fietsenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:24 schreef Gaoxing het volgende:
Als ik het me goed herinner, fietsten ze veel.
mijn stelling:quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Fietsen
Ik pimp nog even mijn topic
[Taiwan] Fietstocht door de bergen. Veel PICS !
Ik heb mijn man ook al omgeturndquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:19 schreef Individual het volgende:
Veel Nederlanders kunnen de fiets gewoon niet opgeven!![]()
Zelf fiets ik ook vrij veel, maar dan alleen in de stad eigenlijk. (met de fiets naar werk - topsnelheid vandaag 59.2km/u) Automobilisten zijn hier heel voorzichtig en nemen een grote bocht om je heen en remmen als je er voorlangs schiet contrary to popular belief.
Het enige is op hele warme dagen is er best wat smog en dat voel je in je longen.![]()
Daar staat ie;
[afbeelding]
Net tijdens een meeting werd me een baan aangeboden en misschien wel twee. Een van m'n collega's wist nog niet dat ik zou vertrekken en paniekte een beetje. Leuk om zo gewaardeerd te worden!Dat betekent wel dat ik in de UK in loondienst zou moeten blijven en dat was ik eigenlijk niet van plan.
![]()
Ik heb ook in de UK gewoond maar mijn ervaring is totaal anders: af en toe word je zelfs moedwillig van de weg gedrukt. De meeste Engelsen haten fietsers.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:19 schreef Individual het volgende:
Automobilisten zijn hier heel voorzichtig en nemen een grote bocht om je heen en remmen als je er voorlangs schiet contrary to popular belief.
Waarom niet ?quote:Dat betekent wel dat ik in de UK in loondienst zou moeten blijven en dat was ik eigenlijk niet van plan.![]()
Die heeft Hij ook niet uitgevondenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
mijn stelling:
als Onze Lieve Heer had gewild dat we zouden fietsen
dan had Hij de motorfiets niet uitgevonden
![]()
daar heeft hij zo z'n mannetjes voorquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die heeft Hij ook niet uitgevonden
mijn leven is overquote:Op donderdag 24 augustus 2006 07:09 schreef maartena het volgende:
Nah, we kunnen dit topic weer volmaken zonder DiegoArmandoMaradona, want die heeft het ALWEER voor elkaar gekregen een ban te krijgen.
Ik hoor dat vaker, maar ik maak het zelf gewoon niet mee...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:57 schreef SeLang het volgende:
Ik heb ook in de UK gewoond maar mijn ervaring is totaal anders: af en toe word je zelfs moedwillig van de weg gedrukt. De meeste Engelsen haten fietsers.
Omdat ik van plan was de oprotpremie te pakken, tijdje te gaan reizen en dan of terugkomen om self employed contractor te worden in London of in loondienst ergens buiten Europa zoals Dubai of California. Nu ga ik ze maar eens vragen of ze me niet eerst willen ontslaan en me dan als contractor aan te nemen. Dat zou fantastisch zijn!quote:Waarom niet ?
OK, dat zijn goede redenenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:46 schreef Individual het volgende:
Omdat ik van plan was de oprotpremie te pakken, tijdje te gaan reizen en dan of terugkomen om self employed contractor te worden in London of in loondienst ergens buiten Europa zoals Dubai of California. Nu ga ik ze maar eens vragen of ze me niet eerst willen ontslaan en me dan als contractor aan te nemen. Dat zou fantastisch zijn!![]()
Nou ik wel hoorquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:19 schreef Individual het volgende:
Veel Nederlanders kunnen de fiets gewoon niet opgeven!![]()
Clogie... ga je aan de andere kant van de grote sloot wonen in een gebied wat op nederland lijktquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:07 schreef popolon het volgende:
In Grand Rapids hetzelfde verhaal.
In Holland, MI aan de kust vind je heel veel fietspaden en zelfs, heel Nederlands, fietsroutes.
Er zijn hier wat meer bomen, beren en grote huizen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:38 schreef Vampier het volgende:
[..]
Clogie... ga je aan de andere kant van de grote sloot wonen in een gebied wat op nederland lijkt
Een Amerikaanse versie van Zandvoort aan Zee dus.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:47 schreef Shivo het volgende:
De fiets gaat strax lekker mee naar Boston![]()
Naar Amerikaanse begrippen wordt daar redelijk veel gefietst, hoewel het waarschijnlijk voornamelijk Duitsers en Nederlanders zijn (maar daarvan zijn er gewoon veel in Boston).
Een vriendin van me vertrekt binnenkort naar Davis, CA en claimt dat dat het meest fiets-dichte gebied in de VS is! Ben wel benieuwd of dat klopt, ik heb van CA ook zo'n autostaat idee. Davis is trouwens een studentenstad, dat zou kunnen schelen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:00 schreef maartena het volgende:
Fietsen in California is ook niet echt gezond. Het is echt een autostaat, en iedereen rijdt dus ook auto. Eigenlijk zie je alleen een verdwaalde Mexicaan die geen auto kan betalen nog fietsen. In buurten waar weinig verkeer is zie je wel kinderen rondfietsen, maar je ziet echt niet zoals in Nederland moeder-de-vrouw met de wekelijke boodschappen zeulen op de fiets.
Ik heb trouwens ook geen fiets meer.... mijn laatste fiets heb ik voor 50 euro verkocht in Maart 2002 voordat ik vertrok.
Sorry, maar je komt het hier in Engeland niet zo vaak tegen in de VS. Ik heb zelf net 6 weken in New York gezeten en het irriteerde me wel een beetje. Maar goed, ik zal er niet zo'n heibel over maken, zo er is het nu ook weer niet... Hier in Londen hoor ik het eigenlijk nooit, niet meer als in Nederland in ieder geval...quote:Op zondag 3 september 2006 11:28 schreef Kontiki het volgende:
Om nog even terug te komen op het 'How are you?'-verhaal; het was hier al gezegd, maar het is gewoon een taalverschijnsel. Het heeft totaal niets met Amerika te maken, maar met de Engelse taal. Je zult het wel vaker horen, in Australie, Nieuw-Zeeland, Engeland, etc.
Het is een standaard groet, betekent niet meer dan 'hallo' in feite. Het is ook niet de bedoeling dat je er gedetaileerd antwoord op geeft. Je kunt gewoon 'how are you' terug zeggen, of iets in de trend van 'not so bad, yourself?'.
De vraag 'how are you' als fake betitelen, is hetzelfde als de oprechtheid in de uitdrukking 'goedemorgen' betwijfelen, kortom gaat nergens over.
Van onbekenden idd niet (in London niet, daarbuiten wel weer), maar bekenden zeggen altijd wel wat. Met een "how are you?" willen ze meestal wel iets terug horen, met "(you) all right (mate/love)?" meestal niet of zoiets als "yeah you?" of een glimlach of knipoog. Het ligt er een beetje aan of ze je komen 'bezoeken' of dat ze alleen passeren.quote:Op zondag 3 september 2006 11:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry, maar je komt het hier in Engeland niet zo vaak tegen in de VS. Ik heb zelf net 6 weken in New York gezeten en het irriteerde me wel een beetje. Maar goed, ik zal er niet zo'n heibel over maken, zo er is het nu ook weer niet... Hier in Londen hoor ik het eigenlijk nooit, niet meer als in Nederland in ieder geval...
Hier in Dublin hoor je het wel best veel... net als "what's the story?"...quote:Op zondag 3 september 2006 17:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Van onbekenden idd niet (in London niet, daarbuiten wel weer), maar bekenden zeggen altijd wel wat. Met een "how are you?" willen ze meestal wel iets terug horen, met "(you) all right (mate/love)?" meestal niet of zoiets als "yeah you?" of een glimlach of knipoog. Het ligt er een beetje aan of ze je komen 'bezoeken' of dat ze alleen passeren.
De openheid van de Amerikanen kunnen de Londeners alleen met alcohol op!![]()
Yep, ben lid van de Los Angeles afdeling. Krijg regelmatig mailtjes met events enzo.... Alleen zijn de meesten in Los Angeles zelf, en als het even tegenzit met verkeer kan het zo anderhalf tot twee uur duren voordat ik daar ben. De meeste evenementen zijn dan ook nog eens op onmogelijke tijden, zoals vrijdagmiddag na het werk naborrelen enzo..... op momenten dat je dus echt NIET op de weg wil zitten richting L.A.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die www.nlborrels.com kent?
Dan is het nog steeds een kelder, maar veel US kelders zijn eigenlijk souterrains met kleine raampjes tegen het plafond. Die van jou ook?quote:Op vrijdag 15 september 2006 05:23 schreef popolon het volgende:
Een kelder is het niet, 't is een full basement. Net zo groot als de begane grond, compleet met tapijt, een kantoortje en meer van dat soort flauwekul.
Bij een kelder denk ik een een vochtige ruimte waar je niet graag komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |