Goddomme is dat jouw zwembad in je fotoboek? Man! Ik ben jaloers! Echt mooi, veel mooier dan zo'n betonnen plaat in je tuin. Dat hout en die tuin zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 06:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Vanavond weet stortbuien. Moest er wel even aan te pas (lees: extra bleekwater) om die beginnende alg-aanval te lijf te gaan.
Go Twins.
Nee dat is de tuin van de buurman.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:01 schreef StefanP het volgende:
Laatste post
[..]
Goddomme is dat jouw zwembad in je fotoboek? Man! Ik ben jaloers! Echt mooi, veel mooier dan zo'n betonnen plaat in je tuin. Dat hout en die tuin zijn![]()
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja maar daar mag je dan op gaan schieten met je shotgun
Het is behoorlijk wennen, vooral het weer en de mentaliteit. Dat begon overigens op Schiphol door het betalen van belasting...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bevalt het weer een beetje ? Terug in Nederland ?
Ik hoorde gister dat ik misschien als webdesginer aan de slag kan bij het bedrijfje van een collega van mijn man.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:30 schreef maartena het volgende:
Eventjes wat anders.... wat voor werk doen julie eigenlijk allemaal in het buitenland?
Dude, ik dacht dat je een contract bij de Pistons had... boh!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:48 schreef popolon het volgende:
Werk: Netwerk- en systeembeheer bij een MPC (Pain Management ) ondersteunded bedrijf.
Klinieken over heel Michigan. Veel remote beheer maar af en toe ook in de auto door Michigan crossen wat een leuke afwisseling is.
Belastingquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het is behoorlijk wennen, vooral het weer en de mentaliteit. Dat begon overigens op Schiphol door het betalen van belasting...
Hij heeft waarschijnlijk leuke inkopen gedaan in Korea enzo, en op Schiphol zijn de koffers gechecked, en nu mag ie over al die leuke spulletjes dus 19% BTW + invoerrechten gaan betalen....quote:
Nee hoor.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk leuke inkopen gedaan in Korea enzo, en op Schiphol zijn de koffers gechecked, en nu mag ie over al die leuke spulletjes dus 19% BTW + invoerrechten gaan betalen....![]()
Ik had in Nederland bij vertrek na de douane een digitale fotocamera duty free gekocht. Deze kostte 250 euro. Daar kwam dan nog een geheugenkaartje bij en het totaalplaatje was 310 euro. Vervolgens heb ik zes maanden die camera gebruikt en dat kan je ook zien. Hij is een paar keer gevallen waardoor er bij de zijkant een deukje is ontstaan en er zitten een paar kleine krasjes op het beeldscherm op de achterkant. Bij aankomst in Nederland schoot het al niet op, we landden op de Polderbaan wat betekent dat je een eind moet taxiën, vervolgens parkeerden we aan de G pier dus dat schiet ook niet op. Als laatste uit het vliegtuig, als eerste bij de douane. Dan duurde het ff voordat de koffers kwamen. Dan toch vrij vlot mijn spullen kunnen pakken en naar de douane.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:44 schreef poohy het volgende:
[..]
Belasting![]()
![]()
Maar hoe is het verder? Ik ben er wel benieuwd naar. Ik ben mij al intensief aan het voorbereiden op de mentaliteit en de drukte. Heb je erg veel last van het stress gehalte in Nederland? En wat mis je voor de rest nog meer van Nieuw-Zeeland (dus op de rust, relaxedheid en natuur na).
Ik ben erg benieuwd![]()
Dat is ook behoorlijk kansloos, je betaalt 25 dollar voor gebruik van het vliegveld terwijl je dat ook al hebt betaald bij aankoop van je ticket. Australie doet dat niet. Dan ga ik me toch afvragen waarom NZ wel en Oz niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:10 schreef poohy het volgende:
Aha, dat zal een hoop verklaren![]()
We moeten namelijk hier in NZ vertekbelasting betalenEn dat vind ik al behoorlijk kansloos.
I'm working on it.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:06 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dude, ik dacht dat je een contract bij de Pistons had... boh!![]()
Qua arbeidsvoorwaarden zeer zeker.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:20 schreef SeLang het volgende:
@Jaguarized:
Je suggereert dat NL niet relaxed is, maar tegelijkertijd zie ik dat jij ontzettend vaak op vakantie bent.
Er is bijna geen land ter wereld waar je werkgever accepteert dat werknemers zo veel op vakantie zijn als ik NL, dus ik vind die stelling dat NL niet relaxed is nogal vreemd. Volgens mij is NL juist een van de meest relaxte landen.
Ik zeg niet dat NL niet relaxed is maar ik zie nu de dingen die nogal opvallen als je weer terug in Nederland bent. Tevens ben ik student dus heb ik nog alle vrijheid om veel op vakantie te gaan. Als ik straks afgestudeerd ben is het wel anders. Ik denk dat ik dan pas erg beperkt wordt, vooral door de vakantiedagen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:20 schreef SeLang het volgende:
@Jaguarized:
Je suggereert dat NL niet relaxed is, maar tegelijkertijd zie ik dat jij ontzettend vaak op vakantie bent.
Er is bijna geen land ter wereld waar je werkgever accepteert dat werknemers zo veel op vakantie zijn als in NL, dus ik vind die stelling dat NL niet relaxed is nogal vreemd. Volgens mij is NL juist een van de meest relaxte landen.
Wat voor werk doe jij eigenlijk in Argentinië?quote:
Tja, en dan vind je het gek dat men jou niet serieus neemt....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik doe maar net alsof ik in Argentinie ben
Okay, wat voor werk doe je dan in Nederland.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar naar mijn IP, dat staat gewoon in Nederland
Geen idee, maar Diego leeft volgens mij in een eigen wereldje ofzo....quote:Op zondag 30 juli 2006 06:13 schreef SeLang het volgende:
Wat doen al die wannabe in het buitenland wonenden eigenlijk in dit topic?
Oftewel, gewoon een uitkeringstrekker!quote:Op zondag 30 juli 2006 06:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar ben ik van beroep dromer
Nee, die betaal ik.quote:
Iemand die in het buitenland woont/werkt betaald sowieso niet meer mee in Nederland, en aangezien je hiermee wel heel erg duidelijk aangeeft dat je dus NIET in het buitenland woont (immers, je betaald belasting in Nederland), blijf dan gewoon weg uit dit topic en hou op met dat getrol.quote:Op zondag 30 juli 2006 06:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die betaal ik.
Coolquote:Op zondag 30 juli 2006 06:47 schreef kepler het volgende:
cool topic
ik zit nu tijdelijk in Auckland voor mijn stage
voor een uitgebreid verslag: http://werkenbijdetegenvoeters.blogspot.com/quote:Op zondag 30 juli 2006 07:02 schreef maartena het volgende:
[..]
CoolWat voor stage doe je, en voor hoe lang blijf je in Nieuw Zeeland?
Als je meer dan 168 dagen per jaar in het buitenland vertoeft betaal je zelfs helemaal geen belasting. Maar helaas betaal ik wel belasting en dat is in Nederlandquote:Op zondag 30 juli 2006 07:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Iemand die in het buitenland woont/werkt betaald sowieso niet meer mee in Nederland, en aangezien je hiermee wel heel erg duidelijk aangeeft dat je dus NIET in het buitenland woont (immers, je betaald belasting in Nederland), blijf dan gewoon weg uit dit topic en hou op met dat getrol.
Deze wel.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar naar mijn IP, dat staat gewoon in Nederland
En deze nietquote:
Nee, jijquote:Op zondag 30 juli 2006 09:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rare server heb je
Nou?quote:Op zondag 30 juli 2006 09:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan me gewoon splitsen. Lekker puh
Ik ben personal assistant voor een financial manager bij de belastingdienst. Verder werk ik ook voor de HR-afdeling. Ik organiseer bijvoorbeeld alle trainingen voor het personeel, behandel studie-aanvragen enzovoort. Ik vind het erg leuk werk, hoewel het een beetje te makkelijk is. Toch wil ik in Nederland ook zoiets zien te vinden. En het wordt dan toch vanzelf een stukje pittiger omdat er dan stress bij komt kijkenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:30 schreef maartena het volgende:
Eventjes wat anders.... wat voor werk doen julie eigenlijk allemaal in het buitenland?
Ikzelf ben een Network Administrator voor een middelgroot advocaten kantoor met twee kantoren in California, een kantoor in Nevada, en een kantoor in Arizona. Mogelijk komt er volgend jaar een 5e kantoor bij in Colorado.
Nog steeds?!quote:Op zondag 30 juli 2006 09:44 schreef Ulx het volgende:
Ik sta niet in het lijstje geloof ik: Zürich, Zwitserland.
Ja en Ja.quote:
Oe da's een eind weg zegquote:Op zondag 30 juli 2006 19:30 schreef Jaguarized het volgende:
quote:Op zondag 30 juli 2006 09:09 schreef yvonne het volgende:
Deze wel.
DiegoArmandoMaradona zit gewoon een Argentijnse proxy te gebruiken?quote:
Nee. Zie de TT.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik droom er alleen over. Dat is toch voldoende?
DAM zit echt wel in Buenos Aires hoor. Ik heb er bewijs van gezienquote:
Ik plan twee keer per jaar, of ik laat Nederland hier naartoe komen... maar ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat werken.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef Appie_HK het volgende:
Hoe vaak gaan de mensen die in het buitenland werken/wonen met vakantie naar Hollandia?
Ik zelf om de twee jaar. Ik heb helaas niet zoveel vakantie dagen, maar 13.![]()
Ik ben er al meer dat 1.5 jaar niet geweestquote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef Appie_HK het volgende:
Hoe vaak gaan de mensen die in het buitenland werken/wonen met vakantie naar Hollandia?
Zo om de twee jaar inderdaad.... ik heb slechts 15 vakantiedagen, dus dat schiet inderdaad niet op, en heb dit jaar al aardig wat kleine vakanties genomen. In 2004 naar Nederland EN Canada geweest, dus toen had ik in 2005 niets meer overquote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef Appie_HK het volgende:
Ik zelf om de twee jaar. Ik heb helaas niet zoveel vakantie dagen, maar 13.![]()
Bij mij is het zo ongeveer om-en-om geweest. In 2002 kwam mijn broertje, in 2003 kwamen mijn ouders, in 2004 ben ik naar Nederland gegaan, en in 2005 kwamen mijn ouders langs, en later in het jaar mijn zus, voordat ze naar Oost Timor vertrok. In 2006 staat er voor mij dus weer Nederland op de planningquote:Op zondag 30 juli 2006 22:57 schreef wonderer het volgende:
Ik plan twee keer per jaar, of ik laat Nederland hier naartoe komen... maar ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat werken.
Het gaat mij niet om mijn familie, maar mijn vrienden en het theaterseizoen. Dus oktober wordt standaard Nederland denk ikquote:Op maandag 31 juli 2006 03:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Bij mij is het zo ongeveer om-en-om geweest. In 2002 kwam mijn broertje, in 2003 kwamen mijn ouders, in 2004 ben ik naar Nederland gegaan, en in 2005 kwamen mijn ouders langs, en later in het jaar mijn zus, voordat ze naar Oost Timor vertrok. In 2006 staat er voor mij dus weer Nederland op de planning
Ik ga dit jaar ook met kerst en oud/nieuw naar Nederland. Dan is het inmiddels alweer twee jaar geleden dat ik in Nederland ben geweest.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo om de twee jaar inderdaad.... ik heb slechts 15 vakantiedagen, dus dat schiet inderdaad niet op, en heb dit jaar al aardig wat kleine vakanties genomen. In 2004 naar Nederland EN Canada geweest, dus toen had ik in 2005 niets meer over
Dit jaar hoop ik weer naar Nederland te kunnen. De planning is momenteel voor kerstmis en oud/nieuw.
Lol, hij heeft het weer voor elkaar. Nou ja, eindelijk weer rust in de tent.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Banmeldtopic - Wie ban je nu? deel XXVIII [oude stijl] Dit topic kan dus een week weer goed gaan
Meestal wel 1 keer per jaar. Komt ook omdat ik jaarlijks langsmag op HQ in Engeland. En vandaar is het makkelijk een lang weekeinde met de EasyJet over te hoppen. Daar krijg ik van mijn werk nog een extra dagje voor ook, zodat ik van vrijdag tot en met maandag naar familie en vrienden kan.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef Appie_HK het volgende:
In October wordt ik weggeschopt (ze zouden me nog kunnen houden tot begin Dec, maar ik krijg eind Aug al vrij) en krijg een oprotpremie en andere benefits. Op het moment ben ik dus nog 'KPI Reporting & Terminals Manager' (70/30%). Das een mond volquote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:30 schreef maartena het volgende:
Ik kom zo'n 6-7 keer per jaar in Hollandia, allemaal prive en een paar ook gemixed.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef Appie_HK het volgende:
quote:Op zondag 30 juli 2006 22:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Banmeldtopic - Wie ban je nu? deel XXVIII [oude stijl] Dit topic kan dus een week weer goed gaan
Je moet de weerberichten toch met iets afwisselen?quote:Op maandag 31 juli 2006 17:41 schreef popolon het volgende:
Dezelfde vragen komen wel vaak voorbij zeg.
Excuseer mij met een vraag, ik heb de andere 11 topics ff niet door genomen.quote:Op maandag 31 juli 2006 17:41 schreef popolon het volgende:
Dezelfde vragen komen wel vaak voorbij zeg.
Naar Nederland: Een keer per jaar, m'n ma komt minimaal twee keer per jaar hier. Volgend jaar komen twee vrienden uit Nederland voor twee weken. Dezelfde twee die ook op m'n bruiloft in Michgan zijn geweest.
Maakt niet uit natuurlijk, er komen er elk topic weer 'nieuwe' bij en da's alleen maar mooi.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 05:44 schreef Appie_HK het volgende:
[..]
Excuseer mij met een vraag, ik heb de andere 11 topics ff niet door genomen.Ik zal mijn best doen met de volgende vraag.
![]()
Ik ga zo ff dim sum.
Dat heb ik nooitquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:45 schreef kepler het volgende:Ik ben net in de supermakt iemand tegen gekomen uit NL
Ik wel, alleen spreken ze amper Nederlands nog.quote:
Die zijn uit Nederland vertrokken omdat dat te liberaal werd?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik wel, alleen spreken ze amper Nederlands nog.
Wel ironisch dat juist veel mensen hier met Nederlandse roots juist de meest conservatieve mensen zijn die je kunt bedenken.
Tja, het waren de zwaar gereformeerden die zich in Michigan vestigden omdat de Nederlandse protestantse kerk iets te liberaal werd voor ze, en de Katholieken te veel invloed hadden op de maatschappij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:45 schreef popolon het volgende:
Wel ironisch dat juist veel mensen hier met Nederlandse roots juist de meest conservatieve mensen zijn die je kunt bedenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |