Goddomme is dat jouw zwembad in je fotoboek? Man! Ik ben jaloers! Echt mooi, veel mooier dan zo'n betonnen plaat in je tuin. Dat hout en die tuin zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 06:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Vanavond weet stortbuien. Moest er wel even aan te pas (lees: extra bleekwater) om die beginnende alg-aanval te lijf te gaan.
Go Twins.
Nee dat is de tuin van de buurman.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:01 schreef StefanP het volgende:
Laatste post
[..]
Goddomme is dat jouw zwembad in je fotoboek? Man! Ik ben jaloers! Echt mooi, veel mooier dan zo'n betonnen plaat in je tuin. Dat hout en die tuin zijn![]()
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja maar daar mag je dan op gaan schieten met je shotgun
Het is behoorlijk wennen, vooral het weer en de mentaliteit. Dat begon overigens op Schiphol door het betalen van belasting...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bevalt het weer een beetje ? Terug in Nederland ?
Ik hoorde gister dat ik misschien als webdesginer aan de slag kan bij het bedrijfje van een collega van mijn man.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:30 schreef maartena het volgende:
Eventjes wat anders.... wat voor werk doen julie eigenlijk allemaal in het buitenland?
Dude, ik dacht dat je een contract bij de Pistons had... boh!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:48 schreef popolon het volgende:
Werk: Netwerk- en systeembeheer bij een MPC (Pain Management ) ondersteunded bedrijf.
Klinieken over heel Michigan. Veel remote beheer maar af en toe ook in de auto door Michigan crossen wat een leuke afwisseling is.
Belastingquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het is behoorlijk wennen, vooral het weer en de mentaliteit. Dat begon overigens op Schiphol door het betalen van belasting...
Hij heeft waarschijnlijk leuke inkopen gedaan in Korea enzo, en op Schiphol zijn de koffers gechecked, en nu mag ie over al die leuke spulletjes dus 19% BTW + invoerrechten gaan betalen....quote:
Nee hoor.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk leuke inkopen gedaan in Korea enzo, en op Schiphol zijn de koffers gechecked, en nu mag ie over al die leuke spulletjes dus 19% BTW + invoerrechten gaan betalen....![]()
Ik had in Nederland bij vertrek na de douane een digitale fotocamera duty free gekocht. Deze kostte 250 euro. Daar kwam dan nog een geheugenkaartje bij en het totaalplaatje was 310 euro. Vervolgens heb ik zes maanden die camera gebruikt en dat kan je ook zien. Hij is een paar keer gevallen waardoor er bij de zijkant een deukje is ontstaan en er zitten een paar kleine krasjes op het beeldscherm op de achterkant. Bij aankomst in Nederland schoot het al niet op, we landden op de Polderbaan wat betekent dat je een eind moet taxiën, vervolgens parkeerden we aan de G pier dus dat schiet ook niet op. Als laatste uit het vliegtuig, als eerste bij de douane. Dan duurde het ff voordat de koffers kwamen. Dan toch vrij vlot mijn spullen kunnen pakken en naar de douane.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:44 schreef poohy het volgende:
[..]
Belasting![]()
![]()
Maar hoe is het verder? Ik ben er wel benieuwd naar. Ik ben mij al intensief aan het voorbereiden op de mentaliteit en de drukte. Heb je erg veel last van het stress gehalte in Nederland? En wat mis je voor de rest nog meer van Nieuw-Zeeland (dus op de rust, relaxedheid en natuur na).
Ik ben erg benieuwd![]()
Dat is ook behoorlijk kansloos, je betaalt 25 dollar voor gebruik van het vliegveld terwijl je dat ook al hebt betaald bij aankoop van je ticket. Australie doet dat niet. Dan ga ik me toch afvragen waarom NZ wel en Oz niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:10 schreef poohy het volgende:
Aha, dat zal een hoop verklaren![]()
We moeten namelijk hier in NZ vertekbelasting betalenEn dat vind ik al behoorlijk kansloos.
I'm working on it.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:06 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dude, ik dacht dat je een contract bij de Pistons had... boh!![]()
Qua arbeidsvoorwaarden zeer zeker.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:20 schreef SeLang het volgende:
@Jaguarized:
Je suggereert dat NL niet relaxed is, maar tegelijkertijd zie ik dat jij ontzettend vaak op vakantie bent.
Er is bijna geen land ter wereld waar je werkgever accepteert dat werknemers zo veel op vakantie zijn als ik NL, dus ik vind die stelling dat NL niet relaxed is nogal vreemd. Volgens mij is NL juist een van de meest relaxte landen.
Ik zeg niet dat NL niet relaxed is maar ik zie nu de dingen die nogal opvallen als je weer terug in Nederland bent. Tevens ben ik student dus heb ik nog alle vrijheid om veel op vakantie te gaan. Als ik straks afgestudeerd ben is het wel anders. Ik denk dat ik dan pas erg beperkt wordt, vooral door de vakantiedagen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:20 schreef SeLang het volgende:
@Jaguarized:
Je suggereert dat NL niet relaxed is, maar tegelijkertijd zie ik dat jij ontzettend vaak op vakantie bent.
Er is bijna geen land ter wereld waar je werkgever accepteert dat werknemers zo veel op vakantie zijn als in NL, dus ik vind die stelling dat NL niet relaxed is nogal vreemd. Volgens mij is NL juist een van de meest relaxte landen.
Wat voor werk doe jij eigenlijk in Argentinië?quote:
Tja, en dan vind je het gek dat men jou niet serieus neemt....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik doe maar net alsof ik in Argentinie ben
Okay, wat voor werk doe je dan in Nederland.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar naar mijn IP, dat staat gewoon in Nederland
Geen idee, maar Diego leeft volgens mij in een eigen wereldje ofzo....quote:Op zondag 30 juli 2006 06:13 schreef SeLang het volgende:
Wat doen al die wannabe in het buitenland wonenden eigenlijk in dit topic?
Oftewel, gewoon een uitkeringstrekker!quote:Op zondag 30 juli 2006 06:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar ben ik van beroep dromer
Nee, die betaal ik.quote:
Iemand die in het buitenland woont/werkt betaald sowieso niet meer mee in Nederland, en aangezien je hiermee wel heel erg duidelijk aangeeft dat je dus NIET in het buitenland woont (immers, je betaald belasting in Nederland), blijf dan gewoon weg uit dit topic en hou op met dat getrol.quote:Op zondag 30 juli 2006 06:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die betaal ik.
Coolquote:Op zondag 30 juli 2006 06:47 schreef kepler het volgende:
cool topic
ik zit nu tijdelijk in Auckland voor mijn stage
voor een uitgebreid verslag: http://werkenbijdetegenvoeters.blogspot.com/quote:Op zondag 30 juli 2006 07:02 schreef maartena het volgende:
[..]
CoolWat voor stage doe je, en voor hoe lang blijf je in Nieuw Zeeland?
Als je meer dan 168 dagen per jaar in het buitenland vertoeft betaal je zelfs helemaal geen belasting. Maar helaas betaal ik wel belasting en dat is in Nederlandquote:Op zondag 30 juli 2006 07:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Iemand die in het buitenland woont/werkt betaald sowieso niet meer mee in Nederland, en aangezien je hiermee wel heel erg duidelijk aangeeft dat je dus NIET in het buitenland woont (immers, je betaald belasting in Nederland), blijf dan gewoon weg uit dit topic en hou op met dat getrol.
Deze wel.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar naar mijn IP, dat staat gewoon in Nederland
En deze nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |