gaat worden:quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:00 schreef StefanP het volgende:
Je kan jezelf ook op deKaart
zetten!
Voor alle fokkers buiten de Lage Landen (NL en BE dus)
Oude lijst
Buiten Europa:
Indira, Dhaka, Bangladesh
Op m'n vorige standplaats was een Amerikaanse familie die net uit Bangladesh kwam. Het was er niet makkelijk, maar wel leuk zei ze, zolang ze in het weekend maar de stad uitgingen. Als ik het me goed herinner, fietsten ze veel.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:46 schreef KNAK het volgende:
Verder zal ik helemaal niets doen in dat land,anders dan mijn studie afronden. . .er is dan ook volgens mij helemaaaal niets voor toeristen.
Fietsenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:24 schreef Gaoxing het volgende:
Als ik het me goed herinner, fietsten ze veel.
mijn stelling:quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Fietsen
Ik pimp nog even mijn topic
[Taiwan] Fietstocht door de bergen. Veel PICS !
Ik heb mijn man ook al omgeturndquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:19 schreef Individual het volgende:
Veel Nederlanders kunnen de fiets gewoon niet opgeven!![]()
Zelf fiets ik ook vrij veel, maar dan alleen in de stad eigenlijk. (met de fiets naar werk - topsnelheid vandaag 59.2km/u) Automobilisten zijn hier heel voorzichtig en nemen een grote bocht om je heen en remmen als je er voorlangs schiet contrary to popular belief.
Het enige is op hele warme dagen is er best wat smog en dat voel je in je longen.![]()
Daar staat ie;
[afbeelding]
Net tijdens een meeting werd me een baan aangeboden en misschien wel twee. Een van m'n collega's wist nog niet dat ik zou vertrekken en paniekte een beetje. Leuk om zo gewaardeerd te worden!Dat betekent wel dat ik in de UK in loondienst zou moeten blijven en dat was ik eigenlijk niet van plan.
![]()
Ik heb ook in de UK gewoond maar mijn ervaring is totaal anders: af en toe word je zelfs moedwillig van de weg gedrukt. De meeste Engelsen haten fietsers.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:19 schreef Individual het volgende:
Automobilisten zijn hier heel voorzichtig en nemen een grote bocht om je heen en remmen als je er voorlangs schiet contrary to popular belief.
Waarom niet ?quote:Dat betekent wel dat ik in de UK in loondienst zou moeten blijven en dat was ik eigenlijk niet van plan.![]()
Die heeft Hij ook niet uitgevondenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
mijn stelling:
als Onze Lieve Heer had gewild dat we zouden fietsen
dan had Hij de motorfiets niet uitgevonden
![]()
daar heeft hij zo z'n mannetjes voorquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die heeft Hij ook niet uitgevonden
mijn leven is overquote:Op donderdag 24 augustus 2006 07:09 schreef maartena het volgende:
Nah, we kunnen dit topic weer volmaken zonder DiegoArmandoMaradona, want die heeft het ALWEER voor elkaar gekregen een ban te krijgen.
Ik hoor dat vaker, maar ik maak het zelf gewoon niet mee...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:57 schreef SeLang het volgende:
Ik heb ook in de UK gewoond maar mijn ervaring is totaal anders: af en toe word je zelfs moedwillig van de weg gedrukt. De meeste Engelsen haten fietsers.
Omdat ik van plan was de oprotpremie te pakken, tijdje te gaan reizen en dan of terugkomen om self employed contractor te worden in London of in loondienst ergens buiten Europa zoals Dubai of California. Nu ga ik ze maar eens vragen of ze me niet eerst willen ontslaan en me dan als contractor aan te nemen. Dat zou fantastisch zijn!quote:Waarom niet ?
OK, dat zijn goede redenenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:46 schreef Individual het volgende:
Omdat ik van plan was de oprotpremie te pakken, tijdje te gaan reizen en dan of terugkomen om self employed contractor te worden in London of in loondienst ergens buiten Europa zoals Dubai of California. Nu ga ik ze maar eens vragen of ze me niet eerst willen ontslaan en me dan als contractor aan te nemen. Dat zou fantastisch zijn!![]()
Nou ik wel hoorquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:19 schreef Individual het volgende:
Veel Nederlanders kunnen de fiets gewoon niet opgeven!![]()
Clogie... ga je aan de andere kant van de grote sloot wonen in een gebied wat op nederland lijktquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:07 schreef popolon het volgende:
In Grand Rapids hetzelfde verhaal.
In Holland, MI aan de kust vind je heel veel fietspaden en zelfs, heel Nederlands, fietsroutes.
Er zijn hier wat meer bomen, beren en grote huizen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:38 schreef Vampier het volgende:
[..]
Clogie... ga je aan de andere kant van de grote sloot wonen in een gebied wat op nederland lijkt
Een Amerikaanse versie van Zandvoort aan Zee dus.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:47 schreef Shivo het volgende:
De fiets gaat strax lekker mee naar Boston![]()
Naar Amerikaanse begrippen wordt daar redelijk veel gefietst, hoewel het waarschijnlijk voornamelijk Duitsers en Nederlanders zijn (maar daarvan zijn er gewoon veel in Boston).
Een vriendin van me vertrekt binnenkort naar Davis, CA en claimt dat dat het meest fiets-dichte gebied in de VS is! Ben wel benieuwd of dat klopt, ik heb van CA ook zo'n autostaat idee. Davis is trouwens een studentenstad, dat zou kunnen schelen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:00 schreef maartena het volgende:
Fietsen in California is ook niet echt gezond. Het is echt een autostaat, en iedereen rijdt dus ook auto. Eigenlijk zie je alleen een verdwaalde Mexicaan die geen auto kan betalen nog fietsen. In buurten waar weinig verkeer is zie je wel kinderen rondfietsen, maar je ziet echt niet zoals in Nederland moeder-de-vrouw met de wekelijke boodschappen zeulen op de fiets.
Ik heb trouwens ook geen fiets meer.... mijn laatste fiets heb ik voor 50 euro verkocht in Maart 2002 voordat ik vertrok.
Sorry, maar je komt het hier in Engeland niet zo vaak tegen in de VS. Ik heb zelf net 6 weken in New York gezeten en het irriteerde me wel een beetje. Maar goed, ik zal er niet zo'n heibel over maken, zo er is het nu ook weer niet... Hier in Londen hoor ik het eigenlijk nooit, niet meer als in Nederland in ieder geval...quote:Op zondag 3 september 2006 11:28 schreef Kontiki het volgende:
Om nog even terug te komen op het 'How are you?'-verhaal; het was hier al gezegd, maar het is gewoon een taalverschijnsel. Het heeft totaal niets met Amerika te maken, maar met de Engelse taal. Je zult het wel vaker horen, in Australie, Nieuw-Zeeland, Engeland, etc.
Het is een standaard groet, betekent niet meer dan 'hallo' in feite. Het is ook niet de bedoeling dat je er gedetaileerd antwoord op geeft. Je kunt gewoon 'how are you' terug zeggen, of iets in de trend van 'not so bad, yourself?'.
De vraag 'how are you' als fake betitelen, is hetzelfde als de oprechtheid in de uitdrukking 'goedemorgen' betwijfelen, kortom gaat nergens over.
Van onbekenden idd niet (in London niet, daarbuiten wel weer), maar bekenden zeggen altijd wel wat. Met een "how are you?" willen ze meestal wel iets terug horen, met "(you) all right (mate/love)?" meestal niet of zoiets als "yeah you?" of een glimlach of knipoog. Het ligt er een beetje aan of ze je komen 'bezoeken' of dat ze alleen passeren.quote:Op zondag 3 september 2006 11:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry, maar je komt het hier in Engeland niet zo vaak tegen in de VS. Ik heb zelf net 6 weken in New York gezeten en het irriteerde me wel een beetje. Maar goed, ik zal er niet zo'n heibel over maken, zo er is het nu ook weer niet... Hier in Londen hoor ik het eigenlijk nooit, niet meer als in Nederland in ieder geval...
Hier in Dublin hoor je het wel best veel... net als "what's the story?"...quote:Op zondag 3 september 2006 17:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Van onbekenden idd niet (in London niet, daarbuiten wel weer), maar bekenden zeggen altijd wel wat. Met een "how are you?" willen ze meestal wel iets terug horen, met "(you) all right (mate/love)?" meestal niet of zoiets als "yeah you?" of een glimlach of knipoog. Het ligt er een beetje aan of ze je komen 'bezoeken' of dat ze alleen passeren.
De openheid van de Amerikanen kunnen de Londeners alleen met alcohol op!![]()
Yep, ben lid van de Los Angeles afdeling. Krijg regelmatig mailtjes met events enzo.... Alleen zijn de meesten in Los Angeles zelf, en als het even tegenzit met verkeer kan het zo anderhalf tot twee uur duren voordat ik daar ben. De meeste evenementen zijn dan ook nog eens op onmogelijke tijden, zoals vrijdagmiddag na het werk naborrelen enzo..... op momenten dat je dus echt NIET op de weg wil zitten richting L.A.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die www.nlborrels.com kent?
Dan is het nog steeds een kelder, maar veel US kelders zijn eigenlijk souterrains met kleine raampjes tegen het plafond. Die van jou ook?quote:Op vrijdag 15 september 2006 05:23 schreef popolon het volgende:
Een kelder is het niet, 't is een full basement. Net zo groot als de begane grond, compleet met tapijt, een kantoortje en meer van dat soort flauwekul.
Bij een kelder denk ik een een vochtige ruimte waar je niet graag komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |