Veel Oud-Indiers zijn naar California vertrokken. Ik ben een tijdje lid geweest van een Nederlandse vereniging hier, en de helft waren eigenlijk halve Indonesiers die tot de jaren 40 in Nederlandsch Indie hadden gewoond, en niet meer terug wilden naar Nederland toen Indonesie onafhankelijk werd. Ook de Nederlandse winkel in Artesia verkoopt erg veel Indonesische spullen enzo.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:15 schreef qwerty_x het volgende:
verder schijnen er ook veel oud-Indië bewoners hun heil elders in de wereld te hebben gezocht
ook niet echt de meest progressieve groep natuurlijk
de vrouw die ik tegenkwam was ook een toeriste, en ze had een opmerking over hoe goedkoop de bananen wel niet warenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 07:00 schreef poohy het volgende:
Hoewel het in Nieuw-Zeeland stikt van de Nederlanders, ben ik er nog nooit eentje tegengekomenAlleen een verdwaalde toerist bij de bushalte. Niets tegen gezegd trouwens
![]()
Als hij meerderjarig is, dan is hij geen Nederlander meer. Zie de Rijkswet op het Nederlanderschap, Hoofdstuk 5, Artikel 15, eerste lid, onder c.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja maar dan kan hij nog steeds Nederlander zijn of worden.
De wetgeving omtrend dergelijke zaken is in 2003 aangepast. Mijn vrouw is namelijk afkomstig uit Canadese ouders, en heeft het in het verleden al eens onderzocht.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Canadezen kunnen het in elk geval wel na hun 18e en zonder verlies van hun eerste nationaliteit
Het stikt hier van de Nederlandse namen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook geen Nederlandse namen en zo?
haha.. ik ben net terug van een paar dagen Bali (uurtje vliegen voor me), maar wat ik daar toch allemaal opvang.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:41 schreef kepler het volgende:
[..]
de vrouw die ik tegenkwam was ook een toeriste, en ze had een opmerking over hoe goedkoop de bananen wel niet warenZe kwam net uit Australie en daar waren ze 12 dollar/kg en hier maar 1.50...
zo af en toe hoor ik ook Nederlanders, maar die probeer ik te 'vermijden'. Ik ben hier juist om geen NL's tegen te komen
403 - Forbiddenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:43 schreef Libris het volgende:
Anders even linkje volgen: http://i1.trekearth.com/photos/7317/ndp_2004.jpg
Nederland is dan ook een land waar we daar heel nuchter naar kijken. Ik bedoel, de VS en China zijn niet de enige landen die graag hun vlaggen laten zien etc.... in Europa zijn ook de Fransen behoorlijk nationalistisch (een van de weinige Europese landen met nog een flinke jaarlijkse militaire parade), en zelfs in Duitsland is het normaal om met een Duits vlaggetje op je mouw rond te lopen. In Nederland ben je dan meteen extreem-rechts op een of andere manier.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:16 schreef Libris het volgende:
Ben bezig met mijn eigen foto's op het moment. Het was een leuke ervaring. Soms een beetje erg propaganda en vaderlandslievend, maar dat mag wel op zo'n dag.
Nederland is veel te politiek correct. Alles waar iemand ook maar aanstoot aan kan nemen, wordt verboden. Stel dat iemand op zijn teentjes getrapt wordt!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet niet of Nederlanders nou niet trots zijn op het land, of dat het een andere reden heeft.... Af en toe is er niets mis met nationalisme vind ik. Maar ja, ik woon dan ook in een land waar ik de afgelopen 4 jaar vaker het Amerikaanse volkslied heb gehoord dan in de 28 jaar daarvoor het Nederlandse in Nederland.
Eh Libris, tijdje niet gezien op MSN. ;-) Ik zat deze week 5 dagen in Malaysia in Cyberjaya, vlakbij KL. Ik heb echt nada gehoord in Malay over Singapore. Klopt het dat Malay en Singapore niet echt vriendjes zijn?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 08:01 schreef Libris het volgende:![]()
Ik ga naar het National Stadium voor de National Day Parade
Voorproefje:
[afbeelding]
Het is meer een vorm van vriendelijke rivaliteit.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:48 schreef Appie_HK het volgende:
Eh Libris, tijdje niet gezien op MSN. ;-) Ik zat deze week 5 dagen in Malaysia in Cyberjaya, vlakbij KL. Ik heb echt nada gehoord in Malay over Singapore. Klopt het dat Malay en Singapore niet echt vriendjes zijn?
Ik heb dus mijn gestemsel geregeld. Mijn vrouw ontving ook al zo'n e-mail vanmorgenquote:Geachte mevrouw/heer,
Hierbij geven wij u kennis van het genomen besluit dat uw registratie als kiezer voor de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer (22 november 2006), is ingewilligd.
Uw gegevens staan geregistreerd onder nummer (nummer stond hier).
U heeft te kennen gegeven dat u per internet aan de stemming wilt deelnemen.
Uw gegevens zullen worden doorgezonden aan de minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties. De stembescheiden voor het stemmen per internet worden u te zijner tijd, vanaf eind oktober 2006 door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties toegezonden.
Als u nog opmerkingen of vragen heeft, wilt u dan zo spoedig mogelijk contact opnemen met het Bureau Verkiezingen. U kunt ons bereiken op 0031-70-3534400, per fax: 0031-70-3537062 of per e-mail: verkiezingen@dbz.denhaag.nl.
Met vriendelijke groet,
Burgemeester en wethouders van Den Haag, Namens dezen,
(naam persoon stond hier, heb ik ook maar even weggehaald)
Hoofd bureau verkiezingen
DITO!!! Heel erg zelfs!!quote:Op maandag 31 juli 2006 02:30 schreef StefanP het volgende:
^^^ What he said. Behoudens familiezaken wil ik er eigenlijk ook nooit meer heen.
Jemig wat een moeite heb je daarvoor moeten doen. Ik niet hoor. Voor mijn part zetten ze notoire imbecielen als Gerard Joling of Conny Breukhoven in de stoel van de premier. What´s the difference met een politicus?? Het kan me werkelijk niet meer interesseren. Het is en blijft toch een rotzooi in Nederland.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:57 schreef maartena het volgende:
Overigens....
[..]
Ik heb dus mijn gestemsel geregeld. Mijn vrouw ontving ook al zo'n e-mail vanmorgen
Wie? Ik?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wel stemmen natuurlijk?
Het laatste land waar je mij vrijwiliig zult aantreffen is de USAquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goed zo.
Misschien een meet met Vampier en Stefan?
Vrouwen zijn jonger en goedkoper in elk gevalquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:51 schreef SeLang het volgende:
@Gaoxing (als die hier nog komt):
Vertel eens wat over het leven in Bangkok !
Ik kreeg deze week het maffe idee dat Thailand misschien wel leuk is voor 1 of 2 jaar (als ik volgend jaar klaar ben in Taiwan)
Ik begrijp dat niet zo hoor.quote:
Yepquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meer met persoonlijke zaken te maken heeft.
Dat hoef je ook niet te snappenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:00 schreef SeLang het volgende:
Ik snap dat soort negatieve uitspraken ook niet.
Voor mij niet meer, ik heb me de laatste 8 jaar in NL dood- en doodongelukkig gevoeld door allerlei samenlopen van omstandigheden, instanties, gemeentes en nog een hoop zooiquote:NL, daar liggen toch je roots
En familie is niet altijd zaligmakend, laat staan vrienden en kennissen.quote:en veel van je oude vrienden/ kennissen/ familie woont daar...
Ik heb een andere mening, mag toch?quote:Daarnaast is er gewoon niet zoveel mis met NL (vergeleken met de meeste andere landen)
Nou goed, ik hoef dat ook niet te weten maar ik vind het nogal een uitspraak.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Yep
En niet alleen familiegerelateerd, maar vooral ook instantiegericht en dergelijke.
Ik wil het je wel een keer uitleggen maar niet hier.
En nee, ik ben géén crimineel of anderzijds dubieus persoon in NL. Heb geen schulden, heb geen strafblad, heb hooguit een parkeerboete, dat is mijn grootste zonde.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:08 schreef popolon het volgende:
Klinkt als een foute Duitse bierbuik op vakantie in Thailand.
Dat lijkt je dus wel wat?
Als ik dit zo lees dan druipt het er vanaf dat jouw ongelukkig zijn meer te maken heeft met jouw eigen persoonlijke problemen dan met Nederland....quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te snappen
[..]
Voor mij niet meer, ik heb me de laatste 8 jaar in NL dood- en doodongelukkig gevoeld door allerlei samenlopen van omstandigheden, instanties, gemeentes en nog een hoop zooi
[..]
En familie is niet altijd zaligmakend, laat staan vrienden en kennissen.
[..]
Ik heb een andere mening, mag toch?
En het land heeft zo'n mooie natuur! Of ben jij er zo een die om politeke redenen een land niet bezoekt? (Kom je nog wel in Frankrijk dan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:54 schreef ElizabethR het volgende:
Het laatste land waar je mij vrijwiliig zult aantreffen is de USA
Ben afgelopen zondag wezen hiken. Ik bedoel, wow... het uitzicht, over bergen, bossen en het grootste meer...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 08:20 schreef maartena het volgende:
[..]
En het land heeft zo'n mooie natuur! Of ben jij er zo een die om politeke redenen een land niet bezoekt? (Kom je nog wel in Frankrijk dan?)
Ik ben een maand geleden naar Oregon en Washington (state) geweest..... Daar zie je dus nog uitgestrekte bossen, bergen met sneeuwtoppen, en een helder uitzicht wat ik hier in Los Angeles alleen in de winter zie, wanneer er geen smog isquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:19 schreef wonderer het volgende:
Ben afgelopen zondag wezen hiken. Ik bedoel, wow... het uitzicht, over bergen, bossen en het grootste meer...
Ik kan niet wachten op de herfst hier!
Je hebt het misquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 05:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees dan druipt het er vanaf dat jouw ongelukkig zijn meer te maken heeft met jouw eigen persoonlijke problemen dan met Nederland....
Ik ookquote:Anyway, ik ben blij voor je dat je je gelukkiger voelt in een nieuwe omgeving
DIe heb ik gezien, en dat is inderdaad het enige positieve aan USAquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 08:20 schreef maartena het volgende:
[..]
En het land heeft zo'n mooie natuur!
Nee, meer om de mentaliteit van de mensen. Ik hou niet van fake.quote:Of ben jij er zo een die om politeke redenen een land niet bezoekt?
Ja hoor, aanstaande woensdag ben ik weer in Frankrijk.quote:(Kom je nog wel in Frankrijk dan?)
Zou er uitzien als iedereen(van onder de 70) er afhankelijk van zou zijn.quote:Op zondag 13 augustus 2006 02:00 schreef ElizabethR het volgende:
Je hebt het mis
Die problemen ontstonden sowieso door de politiek, instanties, gemeentes, zorginsteliingen en de mentaliteit in het algemeen in nederland
Automaat is makkelijk, met een Nederlandse auto gaat ook nog wel maar met een Engelse auto is wachten op ongelukkenquote:Op zondag 13 augustus 2006 06:02 schreef kepler het volgende:
vandaag voor het eerst aan de linkerkant van de weg geredenEn ook voor het eerst in een automaat, alles is goed gegaan
automaat is ook wel makkelijk, maar af en toe probeer ik toch die koppeling in te drukkenquote:Op zondag 13 augustus 2006 07:10 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
[..]
Automaat is makkelijk, met een Nederlandse auto gaat ook nog wel maar met een Engelse auto is wachten op ongelukken
moeten ze maar afstand houdenquote:Op zondag 13 augustus 2006 07:13 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Is leuk voor diegene die achter je rijdt of langs je zit
tis niet alsof ik het express doequote:Op zondag 13 augustus 2006 07:16 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
En diegene die langs je zit moet het leuk vinden dat jij in een keer vol op de rem trapt?
Welkom in het andere Amerika.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben een maand geleden naar Oregon en Washington (state) geweest..... Daar zie je dus nog uitgestrekte bossen, bergen met sneeuwtoppen, en een helder uitzicht wat ik hier in Los Angeles alleen in de winter zie, wanneer er geen smog is
Leg eens uit waarom mijn vrouw "fake" zou zijn?quote:Op zondag 13 augustus 2006 02:03 schreef ElizabethR het volgende:
Nee, meer om de mentaliteit van de mensen. Ik hou niet van fake.
omdat iedereen uit de US lijkt op al die mensen uit de films op TVquote:Op zondag 13 augustus 2006 08:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom mijn vrouw "fake" zou zijn?
De media doet haar werk...quote:Op zondag 13 augustus 2006 02:03 schreef ElizabethR het volgende:
Nee, meer om de mentaliteit van de mensen. Ik hou niet van fake.
Ik heb er hier weinig moeite mee (hier is blowen overigens ook semi-legaal). De meeste dingen zijn aan redelijk denkenden ook wel te verklaren. Euthanasie daarentegen is een punt waar ze hier nog behoorlijk moeite mee hebben.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:05 schreef kepler het volgende:
ach als ik hoor hoe de meeste buitenlanders denken over de Nederlanders
We gebruiken allemaal drugs, gaan naar de hoeren en alles wordt hier getolereerd (homo-huwelijk, arbortus, enz)
Hier in de VS is het per staat anders geregeld.... zo is het bezit van wiet/marijuna in California "decriminilized", wat in principe inhoudt dat als je minder dan 1 ounce (28 gram) op zak hebt dat je een boete krijgt van $100, maar geen aanteking op je strafblad, en ook geen gevangenisstraf. De verkoop is uiteraard nog wel illegaal, ook als je minder dan 28 gram aan iemand anders "geeft".quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:06 schreef Jikpunth het volgende:
Ik heb er hier weinig moeite mee (hier is blowen overigens ook semi-legaal). De meeste dingen zijn aan redelijk denkenden ook wel te verklaren. Euthanasie daarentegen is een punt waar ze hier nog behoorlijk moeite mee hebben.
Jij hebt je aangepast aan de mentaliteit daar. Je bent er gelukkig. Houden zo!!quote:Op zondag 13 augustus 2006 08:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom mijn vrouw "fake" zou zijn?
Ik moet zeggen dat ik daar nog steeds niet aan heb kunnen wennen, maar ik vind het wel leuker dan in Nederland, waar niemand zijn bek opentrekt tenzij het moet.quote:Op maandag 14 augustus 2006 02:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ten tweede, de algemene groet is : How are you (doing)
Wat een onzin. Het land bestaat al ruim 230 jaar.... Ik kan me niet voorstellen dat je ook vind dat al die Spanjaarden en Portugezen weer uit Brazilie en Argentinie moeten vetrekken, en dat we Zuid Afrika en Australie ook maar weer moeten ontruimen. En hoe ver terug moeten we gaan? Er zijn in Europa ook gigantische volksverhuizingen geweest in de afgelopen 1000 jaar, ook in Nederland. Of moeten we met de hele 6 miljard terug naar Afrika, want daar kwamen we historisch allemaal vandaan natuurlijk. Onzin.quote:Op maandag 14 augustus 2006 02:16 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vind de Amerikanen fake ja. Ten eerste horen de blanken niet in de USA, geschiedkundig gezien.
Tja, hier vergelijk je Hollywood films met de algemene tendens, wat dus echt niet zo is. Frankrijk is verder minstens net zo chauvinistisch als het aankomt op een trots voor het land. Sterker nog, Frankrijk is het enige land in de EU dat nog met trots een miltaire parade houdt door de hoofdstad. Dat heeft de VS al decennia niet meer gedaan.... alleen als er astronauten enzo terug kwamen zoals bij de maanlanding enzo. En een staatsbegrafenis natuurlijk.quote:Maar ze gedragen zich allemaal alsof ze zelf het land uit de grond hebben gestampt. Ik heb nog nooit zulke patriotten meegemaakt. Niets deugt, alleen de USA. Neem alleen al Amerikaanse filmsArmageddon ofzo. Chauvinisme ten top.
Je begrijpt het dus gewoon niet. De gemiddelde Nederlander vertaald dat naar "Hoe gaat het", maar de term "How are you" is eigenlijk niets meer dan een poging tot beleefd doen. En zeg nou zelf.... ik vind het toch een heel stuk prettiger dan in Nederland, waar als je om 17:55 het lef hebt een Blokker binnen te stappen en wat te vragen.... je een lang gezicht krijgt waaruit blijkt dat ze erg ontstemd zijn dat ze nu niet om 18:00 maar om 18:10 naar huis kunnen. Dan kom ik toch liever in een land als de USA, waar ze tenminste nog enigszins service gericht zijn. En oppervlakkig of niet, je verlaat in ieder geval niet een winkel met een rothumeur.quote:Ten tweede, de algemene groet is : How are you (doing)
Moet je eens serieus antwoord op geven. Je lacht je dood, want ze willen helemaal niet weten hoe het met je gaat. Iedereen is namelijk alleen maar met zichzelf bezig. Zelden een egoistischer land gezien.
Frankrijk is de laatste jaren ook niet echt leker bezig geweest met haar kernproeven, en de legeracties van het Vreemdelingen legioen in de hoorn van Afrika. En als er 1 land chauvinistisch is, dan is het wel Frankrijk.quote:Ten derde: De politiek.
Moet ik dat nu echt uitleggen???![]()
Dat magquote:Op maandag 14 augustus 2006 03:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik krijg in ieder geval duidelijk het idee dat jij alleen als toerist in de VS bent geweest, en nooit bij een Amerikaanse familie thuis aan de etenstafel hebt gezeten. Je haalt een heel volk over 1 kam, en dat vind ik wel een beetje kortzichtig verder.
Ik vind het heerlijk zo'n automaat, was toch al niet zo'n fan van schakelen. En op weg naar m'n werk is het een stuk recht vooruit dus cruise control aan en gaan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:13 schreef kepler het volgende:
[..]
automaat is ook wel makkelijk, maar af en toe probeer ik toch die koppeling in te drukken
Keej, ik zal jullie niet meer lastig vallen.quote:
Het is actie reactie op een hele keurige manier.quote:Op maandag 14 augustus 2006 03:24 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Keej, ik zal jullie niet meer lastig vallen.
Ik reageer toch keurig?quote:Op maandag 14 augustus 2006 03:26 schreef popolon het volgende:
Jeetje, je bent wel erg snel op je teentjes getrapt zeg.
Welkom alvastquote:Op maandag 14 augustus 2006 03:39 schreef D1 het volgende:
Lies, je komt een beetje gefrustreerd over...
OT: Hopelijk over twee weekjes naar Singapore
nou ja, misschien duurt het wat langer, maar komen zullen we er
Ja dat wordt mini meeten!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |