Je moet de weerberichten toch met iets afwisselen?quote:Op maandag 31 juli 2006 17:41 schreef popolon het volgende:
Dezelfde vragen komen wel vaak voorbij zeg.
Excuseer mij met een vraag, ik heb de andere 11 topics ff niet door genomen.quote:Op maandag 31 juli 2006 17:41 schreef popolon het volgende:
Dezelfde vragen komen wel vaak voorbij zeg.
Naar Nederland: Een keer per jaar, m'n ma komt minimaal twee keer per jaar hier. Volgend jaar komen twee vrienden uit Nederland voor twee weken. Dezelfde twee die ook op m'n bruiloft in Michgan zijn geweest.
Maakt niet uit natuurlijk, er komen er elk topic weer 'nieuwe' bij en da's alleen maar mooi.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 05:44 schreef Appie_HK het volgende:
[..]
Excuseer mij met een vraag, ik heb de andere 11 topics ff niet door genomen.Ik zal mijn best doen met de volgende vraag.
![]()
Ik ga zo ff dim sum.
Dat heb ik nooitquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:45 schreef kepler het volgende:Ik ben net in de supermakt iemand tegen gekomen uit NL
Ik wel, alleen spreken ze amper Nederlands nog.quote:
Die zijn uit Nederland vertrokken omdat dat te liberaal werd?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik wel, alleen spreken ze amper Nederlands nog.
Wel ironisch dat juist veel mensen hier met Nederlandse roots juist de meest conservatieve mensen zijn die je kunt bedenken.
Tja, het waren de zwaar gereformeerden die zich in Michigan vestigden omdat de Nederlandse protestantse kerk iets te liberaal werd voor ze, en de Katholieken te veel invloed hadden op de maatschappij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:45 schreef popolon het volgende:
Wel ironisch dat juist veel mensen hier met Nederlandse roots juist de meest conservatieve mensen zijn die je kunt bedenken.
Veel Oud-Indiers zijn naar California vertrokken. Ik ben een tijdje lid geweest van een Nederlandse vereniging hier, en de helft waren eigenlijk halve Indonesiers die tot de jaren 40 in Nederlandsch Indie hadden gewoond, en niet meer terug wilden naar Nederland toen Indonesie onafhankelijk werd. Ook de Nederlandse winkel in Artesia verkoopt erg veel Indonesische spullen enzo.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:15 schreef qwerty_x het volgende:
verder schijnen er ook veel oud-Indië bewoners hun heil elders in de wereld te hebben gezocht
ook niet echt de meest progressieve groep natuurlijk
de vrouw die ik tegenkwam was ook een toeriste, en ze had een opmerking over hoe goedkoop de bananen wel niet warenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 07:00 schreef poohy het volgende:
Hoewel het in Nieuw-Zeeland stikt van de Nederlanders, ben ik er nog nooit eentje tegengekomenAlleen een verdwaalde toerist bij de bushalte. Niets tegen gezegd trouwens
![]()
Als hij meerderjarig is, dan is hij geen Nederlander meer. Zie de Rijkswet op het Nederlanderschap, Hoofdstuk 5, Artikel 15, eerste lid, onder c.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja maar dan kan hij nog steeds Nederlander zijn of worden.
De wetgeving omtrend dergelijke zaken is in 2003 aangepast. Mijn vrouw is namelijk afkomstig uit Canadese ouders, en heeft het in het verleden al eens onderzocht.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Canadezen kunnen het in elk geval wel na hun 18e en zonder verlies van hun eerste nationaliteit
Het stikt hier van de Nederlandse namen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook geen Nederlandse namen en zo?
haha.. ik ben net terug van een paar dagen Bali (uurtje vliegen voor me), maar wat ik daar toch allemaal opvang.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:41 schreef kepler het volgende:
[..]
de vrouw die ik tegenkwam was ook een toeriste, en ze had een opmerking over hoe goedkoop de bananen wel niet warenZe kwam net uit Australie en daar waren ze 12 dollar/kg en hier maar 1.50...
zo af en toe hoor ik ook Nederlanders, maar die probeer ik te 'vermijden'. Ik ben hier juist om geen NL's tegen te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |