quote:Op maandag 24 juli 2006 21:34 schreef An24 het volgende:
Speciaal voor de mensen die erom vroegen: Pea en Vlieg:
Maya, volledig onbewerkt (nou, okay, logotje eronder![]()
quote:Op maandag 24 juli 2006 21:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zou zeggen dat je witbalans een tikkie van slag af is.
@An24:quote:Op maandag 24 juli 2006 21:47 schreef Xilantof het volgende:
[..]
In die redenatie kan ik me wel vinden ja....
Deze vind ik veeeeeel mooier, de kleur klopt idd niet helemaal, hij is wat rood, maar wat xil ervan gemaakt heeft vind ik ook niet echt kloppen...quote:Op maandag 24 juli 2006 21:34 schreef An24 het volgende:
Speciaal voor de mensen die erom vroegen: Pea en Vlieg:
[afbeelding]
Maya, volledig onbewerkt (nou, okay, logotje eronder![]()
-edit- Maya heeft wat zichzelf een wel wat rodere gloed dan de bewerkte versie van Xila weergeeft!quote:Op maandag 24 juli 2006 22:44 schreef An24 het volgende:
Wat top van jullie zeg. Ik vind hem van xila ook mooi, maar nu zijn de kleuren wel wat valer. Ik snap ook eigenlijk niet waador mijn witbalans zo van slag was. Heb de foto bij daglicht genomen, in de AV stand op F2,8. Iemand die helderheid kan geven?
Pea, laat maar zien hoor, is alleen maar leerzaam. Alvast bedankt![]()
Ok, de kleurenversie heb ik zo, alleen kleur aangepast dusquote:Op maandag 24 juli 2006 22:44 schreef An24 het volgende:
Wat top van jullie zeg. Ik vind hem van xila ook mooi, maar nu zijn de kleuren wel wat valer. Ik snap ook eigenlijk niet waador mijn witbalans zo van slag was. Heb de foto bij daglicht genomen, in de AV stand op F2,8. Iemand die helderheid kan geven?
Pea, laat maar zien hoor, is alleen maar leerzaam. Alvast bedankt![]()
Dat zei ik alquote:Op maandag 24 juli 2006 22:45 schreef An24 het volgende:
[..]
-edit- Maya heeft wat zichzelf een wel wat rodere gloed dan de bewerkte versie van Xila weergeeft!
Je was me voor (zie SCquote:Op maandag 24 juli 2006 22:47 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ok, de kleurenversie heb ik zo, alleen kleur aangepast dus
[afbeelding]
Maar je wilde een hi-key versie, ik zou niet lichter gaan als zo
[afbeelding]
foto gemaakt door An24 dus
Ik heb er ff bijgezet hoe. Bij die tweede hield ik wel rekening met het visitekaartje idee...dan moet het naar mijn idee met minder contrast, omdat er vaak nog overheen geschreven wordt, en alle contrasten dan hinderlijk kunnen zijn.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:51 schreef An24 het volgende:
[..]
Je was me voor (zie SC) Je eerste is al een stuk meer waarheidsgetrouw....blijft vreemd. De tweede vind ik ook mooi, maar wel iets te vlak in contrast. Bedankt Pea
![]()
Je hebt gelijk wat betreft die laatste. Dit was dan ook ff een tussendoor portretje.....uiteindelijk is het voor het visitekaartje meer zoiets geworden: de tekst gaat in het vlakke witte deel:quote:Op maandag 24 juli 2006 22:54 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik heb er ff bijgezet hoe. Bij die tweede hield ik wel rekening met het visitekaartje idee...dan moet het naar mijn idee met minder contrast, omdat er vaak nog overheen geschreven wordt, en alle contrasten dan hinderlijk kunnen zijn.
Dat is er idd een betere voor, maar ook een beetje uitgebeten. Ik durf het haast niet te vragen maaruh....mag ik die ook eens proberenquote:Op maandag 24 juli 2006 22:57 schreef An24 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk wat betreft die laatste. Dit was dan ook ff een tussendoor portretje.....uiteindelijk is het voor het visitekaartje meer zoiets geworden: de tekst gaat in het vlakke witte deel:
http://www.zoom-gallery.nl/images/222748
Go for it babequote:Op maandag 24 juli 2006 22:59 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat is er idd een betere voor, maar ook een beetje uitgebeten. Ik durf het haast niet te vragen maaruh....mag ik die ook eens proberen
Heb je ergens de kleurenversie dan?quote:
Tis ook absoluut niet lelijk bij deze foto....tis voor een deel ook smaak. Maar nu was het wel erg aanwezig waardoor men zich kan gaan storen.....maar ik heb nu genoeg hulp gehad om beter te leren shoppenquote:Op maandag 24 juli 2006 23:34 schreef snakelady het volgende:
Ik ben een van de weinige die dat uitgebeten wel iets vind hebben geloof ik.
idee komt me bekend voorquote:Op maandag 24 juli 2006 22:57 schreef An24 het volgende:
Je hebt gelijk wat betreft die laatste. Dit was dan ook ff een tussendoor portretje.....uiteindelijk is het voor het visitekaartje meer zoiets geworden: de tekst gaat in het vlakke witte deel:
http://www.zoom-gallery.nl/images/222748
quote:
quote:Op maandag 24 juli 2006 22:47 schreef pea4fun het volgende:
Maar je wilde een hi-key versie, ik zou niet lichter gaan als zo
foto gemaakt door An24 dus
Dank jequote:Op maandag 24 juli 2006 23:55 schreef An24 het volgende:
Moest even nadenken......maar ik snap je.....tis dat je het zegt...
* An24 pakt kaartje......
Die van jou is net ff strakker...![]()
Nee hoorquote:Op maandag 24 juli 2006 23:34 schreef snakelady het volgende:
Ik ben een van de weinige die dat uitgebeten wel iets vind hebben geloof ik.
Mja, bij elke bewerking weer een andere persoonlijkheid he?quote:
Thanks vliegquote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:26 schreef Vliegvrager het volgende:Zullen we de topictitel aanpassen: "bewerk hier An's foto van Maya". En zoals ik al dacht is het een mooie foto.
![]()
![]()
Ik ga voor pea's kleurenversie btw. en nee, ik kom niet met een eigen versie
Ik vind het een mooie foto Puckzzz! Ben zelf ook gek op zwart wit, hier zorgt het ervoor dat het licht mooi invalt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
Xil, het is gebruikelijk om de laatst geplaatste foto's te plaatsen in de OP!![]()
dan doe ik het zelf maar
zoonlief achter de PC:
[afbeelding]
Als je er niet bij had gezegd dat ie achter de pc zat dan zou je haast denken dat ie een "verschijning" ziet met dat licht op zijn gezicht, en dat terwijl de rest van de omgeving donker isquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
Xil, het is gebruikelijk om de laatst geplaatste foto's te plaatsen in de OP!![]()
dan doe ik het zelf maar
zoonlief achter de PC:
[afbeelding]
Voor een foto met veel tegenlicht heb je toch nog de voorgrond mooi met detail. Ik vind het wel een beetje zonde van de zw/w (sepia?) versie, maar dat zal een kwestie van smaak zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:55 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Weet niet of deze hier misstaat maar goed...
Jorn:
[afbeelding]
veel tegenlicht...maar dat verklaard dan wel weer meteen zijn uitdrukking
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:06 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Voor een foto met veel tegenlicht heb je toch nog de voorgrond mooi met detail. Ik vind het wel een beetje zonde van de zw/w (sepia?) versie, maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
binnenkort heb ik een shoot met hem en zijn nieuwe vriendin *zn gitaar zeg maarquote:Op woensdag 26 juli 2006 10:04 schreef Astridj0h het volgende:
Jorn mag best vaker op de foto genomen worden volgens mij
Maar goed, over de foto dush e... de kleuren versie vind ik wel beter, volgende keer misschien ook leuk als ie wel de camera in kijkt? heeft ie ook geen last meer van het tegenlicht
niets over "wat grijs"quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:20 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuk dat plezier gevangen en de lekker korte (maar niet te korte) DOF doet het goed icm die waterdruppels. Hooguit jammer dat het gezicht een tikkie donker is.
Heb ik ergens een gevoelig snaartje geraakt?quote:
Van mij mag 90% van alle 'mensen'-foto's in kleur zelfs, maar als ik dat bij iedere zw plaat moet gaan zeggen, raak ik weer erg snel grijsgedraaidquote:bij zulk soort plezier platen mag er best meer met de schuifjes worden gespeeld
NUMMER!!!!!!quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:59 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
binnenkort heb ik een shoot met hem en zijn nieuwe vriendin *zn gitaar zeg maar* Dan zal ik meer posten... maaruh...hij is weer vrijgezel
Kwas er na 1,5 jaar zat van
quote:
Ik vind de foto niet erg goed uitgewerktquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:55 schreef aapstok het volgende:
hier een probeersel met een canon speedlite flitser gebounced in een paraplu op het strand. Ik ben nog niet zo ervaren met het gebruik van flitsers, dus ik heb op vakantie wat lopen pielen![]()
Hij zou nog krapper gecropt kunnen worden, en ik vraag me af of de afgehakte voeten er raar uitzien zo, ik ben benieuwd hoe jullie dat zien!
[afbeelding]
Verbeterpunten:quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:55 schreef aapstok het volgende:
hier een probeersel met een canon speedlite flitser gebounced in een paraplu op het strand. Ik ben nog niet zo ervaren met het gebruik van flitsers, dus ik heb op vakantie wat lopen pielen![]()
Hij zou nog krapper gecropt kunnen worden, en ik vraag me af of de afgehakte voeten er raar uitzien zo, ik ben benieuwd hoe jullie dat zien!
[afbeelding]
Leuke uitdrukking.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:02 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Crosspost:
Rianne:
[afbeelding]
Twee heel verschillende foto's. Bij de eerste moet je er echt bij zeggen dat het modelfotografie is, bij de tweede is dat enorm duidelijk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:31 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Afgelopen zondag een probeer shoot gedaan.
Nog niet echt veel ervaring met model fotografie.
Ben zelf wel tevreden met het resultaat, maar hoe staan jullie tegen over deze foto's?
De tweede is een crosspost. Staat ook in mooiste van de dag.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Wow wat een ogen en wat een blik! Goed hoorquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:31 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Afgelopen zondag een probeer shoot gedaan.
Nog niet echt veel ervaring met model fotografie.
Ben zelf wel tevreden met het resultaat, maar hoe staan jullie tegen over deze foto's?
De tweede is een crosspost. Staat ook in mooiste van de dag.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Ik vind de eerste niet zo mooi door de middelvinger, die zit net "in het beeld" en bovendien is het een middelvinger die ik niet in de foto vind passenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:23 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]
Mijn nichtje en neefje.
[afbeelding]
Neefje.
Dar ben ik het wel mee eens. Het lukt me alleen niet het gezicht donkder te krijgen zonder dat de achtergrond dat ook doetquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:14 schreef snakelady het volgende:
ik vind hem mooi alleen de overgang van je gezicht en achtergrond is wat onduidelijk en dat vind ik persoonlijk wat minder.
Selecteer eerst met de magnetic lasso het gezicht en probeer dan wat te rommelen met bovengenoemde optiesquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dar ben ik het wel mee eens. Het lukt me alleen niet het gezicht donkder te krijgen zonder dat de achtergrond dat ook doetIk heb niet zoveel verstand van PS, ik rommel gewoon wat met brightness, contrast, levels en curves en zo en dat heeft invloed op het hele plaatje. Zijn er ook opties waarmee je alleen een deel van het plaatje kunt bewerken? Zodat je die lichte overgang voorkomt.
nog een keer zonder die "glowe" in beeld, en ik vind hem beter denk ik. het is nu imo een vervelende waas.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:50 schreef Maxcre8 het volgende:
dit is weer eens een zelfportret testje, plastic zak voor de flits om het iets softer te maken en dit zorgde ook voor het zachte glowen boven in beeld.![]()
[afbeelding]
large
Ik heb n schijt hekel aan artificial photoshop glow, maar als het op n natuurlijke wijze tot stand is gekomen zoals hier kan ik het op zn tijd wel waarderenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nog een keer zonder die "glowe" in beeld, en ik vind hem beter denk ik. het is nu imo een vervelende waas.
REstijl, donker en grijzigquote:Op donderdag 7 september 2006 14:43 schreef Vliegvrager het volgende:
Heb eens wat ge-experimenteerd met een 'iets' andere stijl.
[afbeelding]
eff exif gekekenquote:Op maandag 25 september 2006 23:42 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Zelfportretje...
[afbeelding]
graag uw mening
bedoel je niet kortere sluitertijd?quote:Op maandag 25 september 2006 23:57 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
eff exif gekeken
iso omhoog lange sluitertijd. en diafragma helemaal open,
Ik weet wel HOE je moet croppenquote:Op dinsdag 26 september 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
croppen is heel simpel. je neemt gewoon PS, dan of je rectangular marquee (dat vierkantje linksboven) of je croptool, derde van linksboven. daarmee selecteer je het gebied wat je over wilt houden ga naar Images>crop
als je je croptool hebt gebruikt moet je de afmetingen aangeven, gebied selecteren en dubbelklikken in je geselecteerde gedeelte.
ja dat is dus het stukje 'you like it or you don't' de smaken verschillen daar gewoon enorm over, ik vind het zonde van een mooie portretfoto en minder flatteusquote:Op dinsdag 26 september 2006 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
De oneffenheden in de huid maken wat mij betreft juist de foto... rauw en uitgeleefd. De verhoudingen in het origineel vind ik niet zo fijn en die gaan er door de vierkante crop een stuk op vooruit.
niet iedereen heeft een perfect glad huidjequote:Op dinsdag 26 september 2006 12:46 schreef Olio het volgende:
Verschrikkelijk, dat gladgestrijk. (vind ik dan hé) Het kan bij glamour werken, maar dit is gewoon zonde.
Leuke foto Beautifulsecrets. Vind de eerste versie de beste, lekker rauw.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
niet iedereen heeft een perfect glad huidje
Is dát Christy Turlington?quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:03 schreef Olio het volgende:
[..]
![]()
Houwen zo, toch? Niet iedereen kan Christy Turlington zijn, en dat is wel zo prettig.
[afbeelding]
Olioquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:03 schreef Olio het volgende:
[..]
![]()
Houwen zo, toch? Niet iedereen kan Christy Turlington zijn, en dat is wel zo prettig.
[afbeelding]
Niet helemaal 't soort nabewerking dat ik erop zou loslaten. Hoe is het origineel?quote:
Het origineel is precies hetzelfde op de witte huid na.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Niet helemaal 't soort nabewerking dat ik erop zou loslaten. Hoe is het origineel?
Ik vind de combinatie van de koele huid en ogen met het warme rood van haar haren niet zo geslaagd...quote:Op woensdag 27 september 2006 00:06 schreef Rubber_Soul het volgende:
[..]
Het origineel is precies hetzelfde op de witte huid na.
Heb gewoon ff geen zin om standaard portretten (qua kleur) te maken.
Het is slechts experimenteel.
Ik fotografeer bijna altijd in zwart-wit.quote:Op woensdag 27 september 2006 00:10 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik vind de combinatie van de koele huid en ogen met het warme rood van haar haren niet zo geslaagd...
zag vandaag in utrecht op 2 hoog in een school net zo'n foto hangen, ook van jou?quote:Op maandag 25 september 2006 23:42 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Zelfportretje...
[afbeelding]
graag uw mening
Afwijken van het conventionele is okay, maar als het een doel op zich wordt, schiet je door imho. Bij experimenten kun je ook de mist in gaan en een echt goede fotograaf herkent en erkent zijn minder geslaagde experimenten. Ben het wel met Xil eens wat deze bewerking betreft en vermoed dat het origineel krachtiger is. Maar als jij dat niet wilt doen, is dat je goed recht, het is jouw werk, nietwaar.quote:Op woensdag 27 september 2006 00:18 schreef Rubber_Soul het volgende:
[..]
Ik fotografeer bijna altijd in zwart-wit.
Maar als ik dan eens kleur doe, dan ben ik vlug geneigd af te wijken van het "natuurlijke".
Zou weleens wat meer foto's willen zien hier die afwijken van het conventionele.
verras me
mij spreekt je foto juist erg aan, ik zou misschien het rood van de haren nog geaccentueerd hebben, mooie warme gloed bij de koude blauwe kleur van de ogenquote:Op woensdag 27 september 2006 00:18 schreef Rubber_Soul het volgende:
[..]
Ik fotografeer bijna altijd in zwart-wit.
Maar als ik dan eens kleur doe, dan ben ik vlug geneigd af te wijken van het "natuurlijke".
Zou weleens wat meer foto's willen zien hier die afwijken van het conventionele.
verras me
Ik vind dit een boeiende foto/ damequote:
Nope dat lijkt me niet...of iemand pleegt fraudequote:Op woensdag 27 september 2006 00:26 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
zag vandaag in utrecht op 2 hoog in een school net zo'n foto hangen, ook van jou?
(zag het in het voorbij lopen dus kan het goed mis hebben hoor)
hing op het grafisch lyceum van utrecht.quote:Op woensdag 27 september 2006 22:47 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
Nope dat lijkt me niet...of iemand pleegt fraude
Mijn foto's hangen niet in Utrecht of all places..was het maar zo...dat zou best tof zijnhad je er niet even zo van een afstand een foto van kunnen maken? nu ben ik nieuwsgierig
![]()
Qua licht en kleur een mooie foto. Goede verhouding tussen natuurlijk licht en flits. Mooi ook hoe haar huid het licht reflecteert. Toch een paar opmerkingen:quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:55 schreef aapstok het volgende:
Mag ik? (ps)quote:Op woensdag 27 september 2006 23:12 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
nieuwe, vandaag geschoten
[afbeelding]
*groot*
Deze vind ik veel te oranje...quote:Op donderdag 28 september 2006 18:36 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Mag ik? (ps)
[afbeelding]
Ik heb de uitsnede veranderd, maar de strook boven haar hoofd en het water gehandhaafd, om een beetje diepte te creëren. Verder vond ik haar lach veel te vrolijk voor zo'n grauwe dag, dus nu schijnt het zonnetje![]()
je miste wat kleur in je curve.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:48 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Met Xil eens...probeer ik mijn foto's niet zo oranje te maken....maak jij ze juist oranje...toch bedankt voor het proberen
Smaakkwestiequote:Op donderdag 28 september 2006 23:28 schreef snakelady het volgende:
ik vind zelf de bewerking van Casparovvv meer spreken, ik vind het mooier.
Maar ik vind het ook zonder een mooie foto.
Mooie foto!quote:Op zondag 1 oktober 2006 11:47 schreef markderoophotography.com het volgende:
denk, knal ook ff hier wat neer:
[afbeelding]
er is eigenlijk 1 hoofdkleur althans 1 overheerst, dat kijkt rustigerquote:Op zondag 1 oktober 2006 21:35 schreef Ymke het volgende:
De verschillende tinten rood zijn mooi
Wat is het nummer van haar mobiele telefoonquote:Op zondag 1 oktober 2006 11:47 schreef markderoophotography.com het volgende:
denk, knal ook ff hier wat neer:
[afbeelding]
Misschien wat OT, maar hoe maak je zoiets met PS? Vind hem erg mooi en wil ook zoiets doen bij mijn vriendinquote:
Omlijn het gezicht met lasso of magnetische lasso of iets dergelijks, zet de doezelaar niet te laag, en haal dan met kleurverzadiging de warme tinten eruit, rood en geel dus. Als je vriendin geen blauwe ogen heeft, maar groen of bruin ofzo, doe de ogen dan apart. That's itquote:Op maandag 9 oktober 2006 23:13 schreef Xith het volgende:
[..]
Misschien wat OT, maar hoe maak je zoiets met PS? Vind hem erg mooi en wil ook zoiets doen bij mijn vriendin
Niets ten nadele van de rest, maar...quote:
t rechter oog ietsjes ja... ff kijken hoe ik dat ga fixen nog...quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:37 schreef Vliegvrager het volgende:
Mooie dame, bijzondere compo, fraai licht, maar hij oogt een tikkie onscherp.
the good stuf is only one click awayquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:46 schreef Vliegvrager het volgende:
Mooie meid, mooie foto. Jammer dat je te lui bent om te resizen, nu zitten er een paar hele lelijke jpg-artefacten in.
misschien is een linkje dan handiger als dit plaatje.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:48 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
the good stuf is only one click away
waarom? hij is echt niet absurd groot hoor...644 breedquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:49 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
misschien is een linkje dan handiger als dit plaatje.![]()
Daar ben ik op mijn beurt te lui voorquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:48 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
the good stuf is only one click away
66 pixels door fok verkleind is best een hoopquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:52 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
waarom? hij is echt niet absurd groot hoor...644 breed![]()
nah was ff aanpassen en resizenquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:01 schreef Muk het volgende:
ik klik me lens maar d'r gebeurt nix
Heel erg mooi Puckzzz!!!quote:
thnx!quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:45 schreef Esto het volgende:
[..]
Heel erg mooi Puckzzz!!!
Mag ik vragen wat je belichtingsopstelling is?
cool plaatje!! neem aan dat je als inspiratie Erwin Olaf hebt genomenquote:en een foto die ik op school heb gemaakt
[afbeelding]
yesquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:33 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
cool plaatje!! neem aan dat je als inspiratie Erwin Olaf hebt genomen
Of zeg ik nu iets heel doms en is het vanzelfsprekend(dacht post het gewoon want je had er niks over bij gezet)
Keep up the good work![]()
[afbeelding]
Tjee vlieg! Die eerst moet je echt eens opnieuw shoppen, bij haar neus voor de kijkert rechts zitten nog hele duidelijke brush-strepen. Daarnaast lijkt alle detail in haar huid weggevallen, bij twee ook wel een beetje trouwens. Er ligt ook een soort waas overheen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:51 schreef Vliegvrager het volgende:
Camilla:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
Probeer eens een vierkante crop of een vertikaal georienteerde, hier krijgt ze een heel erg lang gezicht van wat haar niet echt goed doet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:17 schreef Puckzzz het volgende:
de ogen zijn erg mooi uitgelicht op die laatste V.V.
[afbeelding]
toch de ZW versie maar geplaatst
hehehe, dillema, en als je wat meer van de bovenkant van haar hoofd laat zien?quote:Op woensdag 1 november 2006 08:00 schreef Puckzzz het volgende:
jamaar..jamaar...ze moet in de serie passen waar ik mee bezig ben, en die zijn allemaal zo genomen(zie ook de foto van rooosje op de vorige pagina)
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:40 schreef Astridj0h het volgende:
VV iets meer contrast zou ik wel fijn vinden denk ik in beide pics. kuiltje in de kin is schattig!! blik vind ik niet overweldigend.
Ik was zelf al wat aan de bewerking aan het sleutelen gegaan, want niet erg tevreden, maar die brush-strepen was ik nog niet tegengekomen.quote:Op woensdag 1 november 2006 07:52 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Tjee vlieg! Die eerst moet je echt eens opnieuw shoppen, bij haar neus voor de kijkert rechts zitten nog hele duidelijke brush-strepen. Daarnaast lijkt alle detail in haar huid weggevallen, bij twee ook wel een beetje trouwens. Er ligt ook een soort waas overheen.
Ik vind de foto's ansich erg mooi maar de bewerking is echt wat minder
Mooie mond.quote:
klopt het komt dan echt aan op pakkende uitdrukkingen...de ZW heb ik met channelmixer gedaan, vond 'm wel redelijk in balans eigenlijk.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:05 schreef Olio het volgende:
[..]
Puckzz de glimlichtjes op neus en lippen vind ik minder. Het contrast en de scherpte zit op de een of andere manier niet echt lekker, moeilijk uit te leggen. De uitdrukking had ook wat spannender gekund. (klinkt wat negatief allemaal, maar zo close fotograferen is gewoon lastig)
Jaa, mooie foto!quote:
zijn goed geworden......2e vindt ik mooist.....quote:Op woensdag 1 november 2006 17:55 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb me gisteren voor het eerst van mijn leven aan 'studio' portretfotografie gewaagd. In mijn eigen slaapkamer.
Deze twee vond ik niet helemaal meteen tegenvallen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb er in totaal 241 gemaakt en na een stevige selectie zijn er een kleine 30 uitgekomen waar het model en ik tevreden mee waren. Er kan nog een hele boel beterder enzo, maar ik vond voor de eerste keer, het resultaat toch beter dan ik had verwacht.
Ik heb er ook nog een stel lowkey gemaakt, maar die durf ik al helemaal niet te posten![]()
![]()
1ste foto beetje te veel licht op voorgezicht....quote:Op woensdag 1 november 2006 18:05 schreef ElizabethR het volgende:
Dankjewel hoorMaar volgens mij klopt er een heleboel in de belichting niet!! Schaduwen waar ze niet horen enzo. Ik moet me daar toch eens in verdiepen!!
Uiteraard wel!! Je kunt zeggen wat je ziet. Ik zie dingen vaak niet, of net niet.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:10 schreef -Bizzy-Bee- het volgende:
[..]
dus misschien moet ik nog maar geen commentaar geven![]()
![]()
mag ik van jou het origineel eens bekijken?? Ik wil toch weten of er niet meer uit te halen is..quote:Op woensdag 1 november 2006 18:13 schreef ElizabethR het volgende:
Noiseninja?? Ken ik niet. Ik heb de saturatie flink naar beneden getrokken, dat wel.
En de compressie, tja, ik kan er niets aan doen dat ik ze zoveel moet verkleinen. De originelen zijn 3mb het stuk. En om dan nog een scherpe foto over te houden valt niet mee. Op mijn monitor zien ze er toch niet zo heel gecomprimeerd uit moet ik zeggen. Ik denk dat het ook per monitor erg veel scheelt. Ik heb niet zo'n fancy dure monitor.
Ik vind van allebei de kleurcombinaties erg mooi gekozen. Verder een hele mooie blik op foto 1 en ontspannen houding. Ziet er niet supergeposeerd uit. Complimenten hoor.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:55 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb me gisteren voor het eerst van mijn leven aan 'studio' portretfotografie gewaagd. In mijn eigen slaapkamer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb er in totaal 241 gemaakt en na een stevige selectie zijn er een kleine 30 uitgekomen waar het model en ik tevreden mee waren. Er kan nog een hele boel beterder enzo, maar ik vond voor de eerste keer, het resultaat toch beter dan ik had verwacht.
Ik heb er ook nog een stel lowkey gemaakt, maar die durf ik al helemaal niet te posten![]()
![]()
Goede tips, vlieg, ik heb er ok zo'n last van.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Helemaal niet slecht, en zeker niet voor een eerste keer. #1 is een leuke pose/compo en lieve blik. De verlichting is ms een beetje plat: hard en (bijna) recht van voren geflitst lijkt het. Maar dat zijn geen doodzonden hoor, daar leer je vanzelf wat meer mee spelen. En probeer een volgende keer de ogen iets hoger in het portret te zetten, dat oogt net wat natuurlijker. hoewel regels er natuurlijk zijn om gebroken te worden.
#2 vind ik nog beter qua compositie en pose, alleen wat jammer van die handjes, zoals pea al zegt. Verder gewoon een fijne plaat, die schaduw op het kussen stoort me niet.
Groot pluspunt aan beide foto's is dat het model er ontspannen bijzit, en dat is zoveel belangrijker dan al het technische geneuzel bij elkaar.Blijkbaar heb je een goede interactie met je model. Ga van dat sterke punt uit, de rest leer je vanzelf bij door vaker te doen.
Wel even die compressie. Doodzonde van je foto's. Toch is het (in PS) niet zo moeilijk:
-als je cropt, let dan op dat je 1 op 1 cropt, dus niet het originele formaat terughalen als je een derde van het oppervlak afgehaald hebt
-tussentijds niet als jpg opslaan, alleen als PSD
-tussentijds niet verscherpen of USM-en
-verkleinen met /afbeelding/vergroten en verkleinen (let op: in 1 stap naar het gewenste formaat)
-dan verscherpen
Ik vind ze ook leuk... wel vind ik er bij 1 iets te veel ruimte bovenin zitten, leidt wat af van het model. 2 ziet er gewoon relaxt uit!quote:Op woensdag 1 november 2006 17:55 schreef ElizabethR het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
beste manier is om pas na al je bewerkingen te verkleinen en er wat unsharp mask overheen te gooien 90% met 1,2 radius of iets in die trantquote:Op woensdag 1 november 2006 18:13 schreef ElizabethR het volgende:
Noiseninja?? Ken ik niet. Ik heb de saturatie flink naar beneden getrokken, dat wel.
En de compressie, tja, ik kan er niets aan doen dat ik ze zoveel moet verkleinen. De originelen zijn 3mb het stuk. En om dan nog een scherpe foto over te houden valt niet mee. Op mijn monitor zien ze er toch niet zo heel gecomprimeerd uit moet ik zeggen. Ik denk dat het ook per monitor erg veel scheelt. Ik heb niet zo'n fancy dure monitor.
quote:Op woensdag 1 november 2006 21:19 schreef An24 het volgende:
Mag ik crosspostje..mag ik, mag ik?![]()
[afbeelding]
quote:Op woensdag 1 november 2006 21:24 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
nee
Ik vind jouw andere portretten uit ´dat´ topic beter zie je meteen het nadeel van crossposten
Ik vind hem wel mooiquote:Op donderdag 2 november 2006 16:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Geïnspireerd op het koude weer van vanochtend.
Een gebreide bourkaquote:Op donderdag 2 november 2006 16:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Geïnspireerd op het koude weer van vanochtend.
quote:
njah ik ben er nog niet helemaal uit....quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:02 schreef Xilantof het volgende:
[..]
even draaien is denk ik beter....
it runs in the familyquote:Op zondag 5 november 2006 17:12 schreef Puckzzz het volgende:
1!
en wat een verrekt leuk kopje/topje!
ws. omdat hij ook zo geschoten isquote:Op zondag 5 november 2006 17:22 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Nummer 1 kijkt voor mij het prettigst
Datbedoel ik ookquote:Op maandag 6 november 2006 23:32 schreef FReNsJ het volgende:
doet me wat denken aan die jay-z reclame voor die intel laptop van hp, met dat logo, heb ik je inspiratiebron vast?(komt ook een logo uit zijn handen die hij ongeveer zo houdt...)
ik vind je gezicht eigenlijk niet te wazig, net niet, maar je handen kunnen inderdaad wel nog scherper.
Wat voor apparatuur gebruik je? Dat is ook wel handig om te wetenquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:47 schreef Dionny0 het volgende:
Hee mensen,
Vrijdag moet ik van 2 klassen portret foto's gaan maken..
wie heeft tips?
Het moeten foto's worden voor in een jaarboek. En de personen moeten er enigzins leuk op komen te staan...
Verder is het een vereiste dat ik met een lichte, rustige achetrgrond werk. gewoon etgen een (licht) grijze wand doe ik het..
Wie heeft er verderde tips/ aanwijzingen?
Ik gebruik een Canon EOS350D, daarbij een 18/50 of een 28/200 lens (ik dahct zelf aan de 18/50)quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:52 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wat voor apparatuur gebruik je? Dat is ook wel handig om te weten.
Stapel boeken? (Al dan niet op een stoel of tafeltje om het hoog genoeg te maken.)quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:01 schreef Dionny0 het volgende:
lijken goeie tips... bedankt![]()
Dat statief wordt alleen een probleempje.. Ik heb het ding al 2 keer "gesloopt" omdat ik geen goed vervoer had.. Heeft verder niks gekost, maar ik krijg hem niet meer mee waarschijnlijk... Even gevraagd.. Het antwoord is nee:(
Ik heb nog wel een ander statiefje, maar dat dondert haast om als ik mijn canon er aan hang..
Iemand tips zodat ik het zónder statief kan doen?
Zo doe ik het thuis altijdquote:Op dinsdag 7 november 2006 20:07 schreef Elefes het volgende:
[..]
Stapel boeken? (Al dan niet op een stoel of tafeltje om het hoog genoeg te maken.)
Bean bag gebruiken? Volgens mij nog best zelf te fabriceren, met twee lapjes stof en rijst/spliterwten/piepschuimbolletjes/etc.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:13 schreef Dionny0 het volgende:
[..]
Ik moet die foto's staand maken, het is wel een optie, maar de zijkant van het toestel is niet helemaal vlak, maar ietsjes bol..
Ik heb een beanbag in bestelling...quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Bean bag gebruiken? Volgens mij nog best zelf te fabriceren, met twee lapjes stof en rijst/spliterwten/piepschuimbolletjes/etc.
[afbeelding]
Yep, afgelopen zondag met P en Chell.quote:Op woensdag 8 november 2006 08:00 schreef Puckzzz het volgende:
Ja leuk! lekkere wegkijkblik maar nog net goed
hadden jullie een minimeeting gehad? lees er links en rechts wel meer over. waarom geen topicje met resultaten?
Gewoon doenquote:Op woensdag 8 november 2006 08:03 schreef -Marjo- het volgende:
Een topic openen durf ik niet zo goed![]()
quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:10 schreef -Marjo- het volgende:
Portretje van afgelopen zondag:
[afbeelding]
-Marjo-, heel mooiquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:10 schreef -Marjo- het volgende:
Portretje van afgelopen zondag:
[afbeelding]
Wat een handig ideequote:Op dinsdag 7 november 2006 21:03 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik heb een beanbag in bestelling...
erg handig voor natuur/dierentuin fotografie om snel je camera met sniperlens te stabiliseren
Een kruik kan inderdaad, maar ik denk dat het rubber van de kruik toch nog te stug is. Maar dat weet ik niet zeker. Ik verwacht de beanbag (zelf te vullen met spliterwten of rijst) vandaag of morgen in huis.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:37 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Wat een handig idee
Ik heb nog een kruik gevuld met kersenpitten, die kan dat vast ook wel
Hij is van stofquote:Op woensdag 8 november 2006 13:46 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Een kruik kan inderdaad, maar ik denk dat het rubber van de kruik toch nog te stug is. Maar dat weet ik niet zeker. Ik verwacht de beanbag (zelf te vullen met spliterwten of rijst) vandaag of morgen in huis.![]()
tot zover het oftopic deel...
Nu het ontopic deel... Meer portretjes please
quote:
Thnx!quote:Op woensdag 8 november 2006 09:53 schreef Astridj0h het volgende:
Tha Erik, ik vind je foto super strak!
Die eerste lijkt me een lief meisje, maar die tweede foto vind ik echt super!quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:11 schreef Ymke het volgende:
Vanmiddag op mn werk genomen , 2 stagiares
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
en de tweede??quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:15 schreef Ymke het volgende:
Dank je Pea ,De eerste is ook een schatje dat heb je goed gezien
Nee dat zou ik niet doen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:28 schreef Ymke het volgende:
Die tweede bijt goed van zich af
Moet ik bij de tweede nog iets van de boven kant croppen?
Zou ik niet doen, voor mij is ie zo prachtig in evenwicht. Is wel een kwestie van smaak denk ik, probeer het gewoon.quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:28 schreef Ymke het volgende:
Leuke meiden, en zerker ook goede portretjesquote:Op vrijdag 10 november 2006 20:28 schreef Ymke het volgende:
Sympathiek kinderportretje hoor, ik vind de kleurenversie het mooist. Netjes door je knieën gegaan om op gelijke hoogte te komen. Probeer volgende keer je flitslicht iets te verzachten, bijvoorbeeld door er een tissue voor te houden. Dat scheelt in de glimplekken en de harde schaduwen. En ms kun je ook iets meer spelen met de plek van het koppie in de foto, hij staat nu erg centraal.quote:Op maandag 13 november 2006 09:24 schreef Githa het volgende:
Ook maar eens een poging doen;
[afbeelding]
en de gekleurde versie, weet niet goed welke ik mooier vind.
[afbeelding]
#2 schitterendquote:Op vrijdag 10 november 2006 20:11 schreef Ymke het volgende:
Vanmiddag op mn werk genomen , 2 stagiares
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
wow, vooral die eerstequote:Op maandag 13 november 2006 13:38 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vorige week een bevriend model voor de camera gehad. Meer.
Wat wil jij bewerkt zien dan? Ik vind het ruwe wel wat hebben...quote:Op maandag 13 november 2006 14:26 schreef Vliegvrager het volgende:
Fraaie foto's hoor Toeps, vooral die vierde in het linkje. Ms dat je nog iets meer zorg aan de nabewerking kunt besteden, de foto's en het model zijn het waard.
Het belangrijkste is dat je hier en daar schaduwvlekken ziet (en kleurverschillen in de kleurenfoto). Die wekken (ten onrechte?) de indruk dat er oneffenheden in haar huid zitten. Ik vind dat niet zo mooi. Daarnaast moet je erg opletten als je contrast toevoegt dat je het effect daarvan op kleurverschillen in de huid (denk aan wallen) weer compenseert. Ook zijn de foto's net niet helemaal ragscherp, maar ook weer niet zo wazig dat daar niets aan te doen is. Zorgvuldig verscherpen (niet te veel) kan dan helpen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:23 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat wil jij bewerkt zien dan? Ik vind het ruwe wel wat hebben...
Na het verkleinen even verscherpen ms?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef Toeps het volgende:
Zou dat niet scherpe kunnen komen door te weinig USM? Want naar mijn weten waren ze wel gewoon scherp als ik ze op 100% op mijn scherm haalde.
Omdat het idee van de shoot een beetje "verwilderd" was.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:26 schreef Ymke het volgende:
Ik vind je eerste foto echt prachtig , mooi model , mooie kleuren. mooie compostie, maar ik erger me dood aan dat hippe haar gedoe . Waarom zit dat zo raar?
Dit is voor toeps dus
Je bent scheelquote:Op dinsdag 21 november 2006 14:29 schreef Re het volgende:
Xila, er zit niet echt verschil tussen 1 en 2 of ben ik scheel, mooie zachte belichting
, ruimte links houden werkt beter ivm de kijkrichting
Mooie campagneposter ja:quote:Op woensdag 22 november 2006 07:47 schreef Puckzzz het volgende:
2 is net zo'n dark Lord die je mee wil trekken naar hel en verdoemenismooie blik, goed gedaan
Het probleem met deze foto's was dat ik het zwarte shirt weg wilde laten vallen tegen de achtergrond. Ik had ze ook niet in RAW geschote (lui), en dan is er een stuk minder te spelen. Als ik de levels lichter had gezet, komt het shirt er weer uit. Ik moet misschien wat meer met wat lagen etc gaan doen. Eerst echter een z/w print om te kijken hoe het op papier uitkomt voordat ik bij ga trekken.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:01 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik vind ze eigenlijk alledrie te grauw, niet zo;n mooie zw coversie als je het mij vraagt. Bij #2 kom je daar mee weg, omdat blik, pose en licht zo lekker dramatisch samenvallen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ook die met wat gesleur aan de levels sterker kan.
Ik ben even zo vrij geweest, als je het vervelend vindt, haal ik m weer weg.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:44 schreef freud het volgende:
[..]
Het probleem met deze foto's was dat ik het zwarte shirt weg wilde laten vallen tegen de achtergrond. Ik had ze ook niet in RAW geschote (lui), en dan is er een stuk minder te spelen. Als ik de levels lichter had gezet, komt het shirt er weer uit. Ik moet misschien wat meer met wat lagen etc gaan doen. Eerst echter een z/w print om te kijken hoe het op papier uitkomt voordat ik bij ga trekken.
nee niet gedaan. wat is daar de toevoegende waarde van?quote:Op woensdag 22 november 2006 16:18 schreef fr.oosje het volgende:
Oh ja nog een tip, hebben jullie dat nieuwe (nu nog beta) programma van adobe al geprobeerd tot februari gratis te downloaden hun site. Het heet lightroom. Erg handig programma voor de digitale fotograaf.
Ik denk dat het ook een verschil in smaak is. Niet iedereen bewerkt na zoals jij dat zou doen. Dat het niet jouw smaak is, houdt niet in dat er geen aandacht aan is besteedquote:Op donderdag 23 november 2006 10:03 schreef fr.oosje het volgende:
Ja die bedoel ik, maar dat zei ik al he in mijn post
Het lijkt mischien tegenstrijdig, maar dat is het niet. DEZE foto's zouden bij MIJ in de prullebak zijn beland omdat ik ze niet goed vind.
In zijn algemeenheid vind ik dat mensen meer zorg moeten besteden aan hun nabewerking
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |